Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 20 ... 70 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-08 13:33
MaxDlius schreef op zondag 10 september 2023 @ 21:01:
[...]

De range voorspelling wordt grotendeels bepaald aan de hand van de laatste rit(ten). Als je bvb. net een grotere afstand op met 120km/u gedaan hebt, gaat de volgende voorspelling lager zijn. Moest het zijn dat je dan toch zuinig rijdt, dan past de voorspelde range zich naarmate de rit verder aan.

Ik vind 368 wel idd behoorlijk laag...Best ook eens naar je gemiddelde verbruik kijken in de app en hoe dat zich verhoudt naar de community toe. Ik rij bijna standaard altijd op efficient met ac op zwak en 17inch velgen en mijn gemiddelde verbruik voor september ligt bvb. op 13kwh/100km.

Wat mijn voorspelde range betreft heeft die op 100% de voorbije 6000km altijd tussen 390 en 520km gezeten. Ik had liever ook wat meer range gehad, maar moet wel worden gezegd dat het voor een wat 'kleinere' batterij te hebben toch best wel een zuinige wagen is (zeker voor een awd).
Ik heb tot nu toe alleen nog maar korte ritjes gedaan, dus dan kan het daar aan liggen. Dank je wel voor de uitleg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-09 06:37

MaxDlius

Buiten De Zone

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6SlqsG2gdYsENP-oEywNjVKn04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e3a0kr10UxHWmdItjbn943nk.jpg?f=fotoalbum_large
Nog wat extra informatie over de iX1 20e. €8000 prijsverschil in België 😲

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheExperiment
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 15:09
Beatman schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:35:
Ben alleen maar blij als die pins er niet meer op zouden zitten. Mijn vrouw heeft zich lelijk bezeerd door ertegenaan te leunen terwijl ze naar beneden schoten. En ik vind ze er ouderwets uit zien. Deuren gaan toch vanzelf op slot als je gaat rijden en vanzelf weer open als je aan de deurhendel trekt. En als je ze zelf op slot wilt doen is er een knopje voor alles tegelijk dicht.

Gisteren bij de dealer langs geweest om te informeren over de edrive20. Ze gaan me bellen zodra deze te configureren is. Levertijden voor vol elektrisch waren kort omdat BMW daar voorrang aan geeft.

In Belgie is de minderprijs 8.000, Frankrijk 10.000. De verkoper verwachtte in Nederland 5.000 maar ik hoop op wat meer.
Ik kon zaterdag al, hier in België, bij de dealer een configuratie samen laten stellen voor de eDrive20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
TheExperiment schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:10:
[...]

Ik kon zaterdag al, hier in België, bij de dealer een configuratie samen laten stellen voor de eDrive20.
Zijn er nog opties veranderd? Of is er echt alleen andere motorisering gekomen? In het persbericht stond ook een andere grill.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nish9493
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 27-08 12:50
Hi All
finally took delivery of ix1 today and had a drive of around 360kms. It was fun driving the vehicle
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXKBWi2yym5T3_1CFC8touGhv0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ceo7sAg7breFt838UxsDE0ry.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonesie
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 15-03-2024
Hallo, ik had graag jullie mening ontvangen.

Via mijn werkgever kan ik een nieuwe leasewagen bestellen en ik heb de iX1 op het oog om te bestellen.

Binnen het budget kan ik voor volgende twee opties gaan:
- Saphirschwarz Basis modelversie met: een panoramisch schuifdak, premium pack, sportzetels vooraan (Stof Arktur Anthrazit), M Hemelbekleding Anthrazit en Decoratieve lijsten in Aluminium Mesheffect.

- Saphirschwarz in het M sportpakket

Ik ben aan het twijflen of ik moet gaan naar een wagen die een mooiere look heeft (de velgen, bumpers, m sportstuur, alcantara zetels etc.) of de eerste optie waarbij ik leukere opties heb als een dakje, mooiere/handigere koplampen + comforttoegang (door het premium pack) etc.

Welke zouden jullie nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostJansen
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-12-2023
jonesie schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 01:56:

Via mijn werkgever kan ik een nieuwe leasewagen bestellen en ik heb de iX1 op het oog om te bestellen.

- Saphirschwarz Basis modelversie met: een panoramisch schuifdak, premium pack, sportzetels vooraan (Stof Arktur Anthrazit), M Hemelbekleding Anthrazit en Decoratieve lijsten in Aluminium Mesheffect.

Ik ben aan het twijflen of ik moet gaan naar een wagen die een mooiere look heeft (de velgen, bumpers, m sportstuur, alcantara zetels etc.) of de eerste optie waarbij ik leukere opties heb als een dakje, mooiere/handigere koplampen + comforttoegang (door het premium pack) etc.

Ik had dezelfde twijfel, maar ben uiteindelijk voor de xline gegaan met de extra opties. Dan heb je toch luxe plus wat mooiere looks. Het blijft een persoonlijke voorkeur, ga je voor luxe of ga je voor looks.

Of je wacht een maandje en kiest voor de Edrive20 waarbij je mogelijk beide kan kiezen

[ Voor 3% gewijzigd door JoostJansen op 12-09-2023 06:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-09 18:45

DJR

jonesie schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 01:56:

Premium Pack vond ik persoonlijk een must.
Led koplampen is ook heel prettig
Sport zetels zitten goed (maar zijn niet erg breed)

Dakje, sommigen willen niet anders maar ik ruil het graag in voor een ander optiepakket. Heb er 8 jaren eentje gehad maar mis het niet.

Sportstoelen zijn wel weer een voordeel van M-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 09:10
TheExperiment schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:10:
[...]

Klopt, sinds augustus kon ik bij mijn dealer reeds een config maken voor de edrive20.
Deze past full option in mijn lease budget maar ik begin nu toch wel te twijfelen ivm het vermogen, temeer dat je die nog niet kan testen.
Het verschil met de xdrive30 is toch wel behoorlijk (204 pk / 150 kW vs 313 pk / 230 kW ).
Het is en blijft een zeer zware auto en ik vraag mij af of je met 150 kW niet te kort gaat komen, en dat het rijden zeer log gaat aanvoelen.

[ Voor 3% gewijzigd door dmod op 12-09-2023 08:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GStar
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18-06 11:48
Half augustus eindelijk mijn iX1 kunnen ophalen. 1 december 2022 besteld en stond een half jaar later, begin juli, eigenlijk al klaar. I.v.m. vakantie nog even gewacht met ophalen (lease). Erg blij mee! Wat een auto! Behoorlijk zuinig (als je je je kunt inhouden met je rechtervoet). Heel blij met de HK audio erin. Mooi vol geluid, goed voelbare bas. Qua afwerking (alles hoogglans zwart) en uitrustig een enorme stap vooruit na mijn VW Passat. Even wennen aan de gevoeligheid/reactie van alle rijassistenten, maar dat went snel. Na de eerste 3000 km nu gemiddeld 16,7 kWh/100 km.

Enige verrassing bij aflevering: M-pakket besteld met Alcantara (mede vanwege de mooie blauwe stiksels overal), maar dat bleek niet leverbaar op deze versie en is door BMW vervangen door volledig Veganza. Ook heel fraai!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTFGIt_-PogJPybZ6bx02FrZ9YU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nsjed7ZJYMIiOjJPiiUWRLD3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door GStar op 12-09-2023 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07:51
dmod schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:31:
[...]

Klopt, sinds augustus kon ik bij mijn dealer reeds een config maken voor de edrive20.
Deze past full option in mijn lease budget maar ik begin nu toch wel te twijfelen ivm het vermogen, temeer dat je die nog niet kan testen.
Het verschil met de xdrive30 is toch wel behoorlijk (204 pk / 150 kW vs 313 pk / 230 kW ).
Het is en blijft een zeer zware auto en ik vraag mij af of je met 150 kW niet te kort gaat komen, en dat het rijden zeer log gaat aanvoelen.
Ik had nog nooit elektrisch gereden en ben eerst gaan testen met de Volvo C40 en dat was in mijn ogen al een bom op wielen. 238pk maar is ook nog iets zwaarder als de IX1.

Uiteindelijk gaan rijden met de IX1 en ook voor deze wagen gekozen maar zeker niet alleen voor de 313 pk.
Ik denk dat ik zelfs voor de Edrive 20 zou gekozen hebben moest deze toen beschikbaar geweest zijn.
Ik heb nu redelijk wat optie's maar dan had ik hem full option kunnen nemen en nog goedkoper af geweest volgens mij.

Ik hoop volgende maand na 8 maanden wachten eindelijk elektrisch te kunnen gaan rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:00
Bijna had ik een IX1 X-drive30 besteld. Max in mijn leasebudget. Toen ik in eens het persbericht zag van BMW. Over de E-drive20 versie. Ik ben dan ook vol spanning aan het afwachten wat de daadwerkelijke kosten gaan worden van deze auto in NL.

Weet iemand al iets meer over de beschikbare opties. Of alles kan wat ook op de X-Drive30 kan?

Mijn config voor de 30 versie.
Kleur: Spacesilber metallic
Bekleding: Veganza Korallrot/Schwarz
Overige opties.
20 inch LM M Multispaak (Styling 869 M) in Frozen
Midnight Grey Interieurlijsten Aluminium 'Mesheffect'
Dashboard Luxury
M hoogglans Shadow Line
Stuurwielrand verwarmd
Levering zonder typeaanduiding
Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel
Zonder exterieur design details
Automatische dimmende binnenspiegel
Actief stoel voor bestuurder
Sportstoelen voor
Elektrisch verwarmde voorstoelen Driving Assistant Plus
M Hemelbekleding in Anthrazit Travel Pack
Glazen panoramadak
Scheidingsnet tussen bagageruimte en achterbank
Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit

Altijd moeilijk om te wachten... Dus mocht iemand iets weten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmod
pliesie schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:14:
Bijna had ik een IX1 X-drive30 besteld. Max in mijn leasebudget. Toen ik in eens het persbericht zag van BMW. Over de E-drive20 versie. Ik ben dan ook vol spanning aan het afwachten wat de daadwerkelijke kosten gaan worden van deze auto in NL.

Weet iemand al iets meer over de beschikbare opties. Of alles kan wat ook op de X-Drive30 kan?
De configurator van de dealer gaf dezelfde opties aan als de xdrive30.
Je kan die hier ook zien op deze leasing website : https://directlease.be/leasing/bmw/ix1/edrive20-150kw/

[ Voor 9% gewijzigd door dmod op 12-09-2023 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:40

Royz

Kleurenblind!!

dmod schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:56:
[...]

Je kan die hier ook zien op deze leasing website : https://directlease.be/leasing/bmw/ix1/edrive20-150kw/
Het innovation pack heet nu Premium Pro?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmod
Royz schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:11:
[...]

Het innovation pack heet nu Premium Pro?
Zo noemt het in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
dmod schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:56:
[...]

Geeft een mooie indicatie...
Ik mis de Veganza Korallrot/Schwarz bekleding. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmod
pliesie schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:32:
[...]

Geeft een mooie indicatie...
Ik mis de Veganza Korallrot/Schwarz bekleding. :)
Is een fout, ook bij de xdrive30 staat die niet bij Directlease

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beatman
Bij BMW in Amsterdam staat nu een basis (Launch) versie met als enige optie metallic lak. Deze ziet er mijns inziens op de velgen na al prima uit. Wel leuk om van hieruit verbeteringen aan te klikken in plaats van vanuit een afgeladen model opties er uit te moeten halen.

Opvallendheden die je niet goed in de configurator ziet:
Er zit maar een speaker in het midden van de deur. Aan de bovenkant is het enkel een sierpaneel.

Het stofje op de stoel is vrij ribbelig. De stoffen (sport)stoelen die ik in m’n 2 AT had waren mooier.

Onderop de voor en achter bumper zit er een donkergrijs paneel in een iets lichtere kleur dan de bumper zelf. Bij de X line is het aluminium look.

De standaard 17” velgen zijn in het echt gewoon aluminium.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ZSVx1SZR3dU2-GjOXkEzo-1_no=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xp7KcSdJXN8Yxsz8OqpVxBUD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3L-SB0iQobMWkk0iAIGnjadETW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TxIydMRPcKV04izlZONlYtmG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pliesie
Inmiddels heb ik de NL prijs binnen van de dealer voor de edrive20 editie.
BMW iX1 eDrive20 (Consumentenprijs) € 47.034,00

Standaard zit er geen adaptief M sport onderstel onder.
meerprijs is 737,-

Overige opties zijn allemaal het zelfde ook in de prijs als bij de xdrive30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07:22
Beatman schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:45:
Bij BMW in Amsterdam staat nu een basis (Launch) versie met als enige optie metallic lak. Deze ziet er mijns inziens op de velgen na al prima uit. Wel leuk om van hieruit verbeteringen aan te klikken in plaats van vanuit een afgeladen model opties er uit te moeten halen.

Opvallendheden die je niet goed in de configurator ziet:
Er zit maar een speaker in het midden van de deur. Aan de bovenkant is het enkel een sierpaneel.

Het stofje op de stoel is vrij ribbelig. De stoffen (sport)stoelen die ik in m’n 2 AT had waren mooier.

Onderop de voor en achter bumper zit er een donkergrijs paneel in een iets lichtere kleur dan de bumper zelf. Bij de X line is het aluminium look.

De standaard 17” velgen zijn in het echt gewoon aluminium.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat ook opvalt dat bij deze uitvoering, in tegenstelling tot de X-line, dat de kunststof accenten aan de onderzijde en langs de randen van de wielkasten echt kaal zwart plastic zijn, terwijl dit bij de X-line hoogglans zwart gespoten is. Ook de raamomlijsting is hier gewoon zwart rubber terwijl de luxere versie naar keuze aluminiumkleurig of hoogglans zwart is.

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-09 18:45

DJR

Vraagje: op de iX1 M-Sport van mij zit standaard het adaptieve M-Sport onderstel. Ik had gehoopt dat in het onderstel menu je het onderstel harder of zachter zou kunnen stellen maar die mogelijkheid zie ik niet. Weet iemand of dit adaptieve onderstel ook handmatig is in te stellen met de rij modi?

• MHGroentje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-02 08:56
H8M3CuzUaintM3 schreef op maandag 11 september 2023 @ 00:52:
[...]

Thnx voor je moeite met het meten. Zie wel dat je een X1 hebt en volgens mij is de kofferbak van de iX1 iets kleiner volgens mij? Ik kan de auto dinsdag ochtend ophalen en dan zien we het wel d:)b
Dit is de mat uit mijn oude X1 PHEV, maar ligt in mijn nieuwe iX1 namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
querex schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:09:
[...]

Aha! Dat kan wel eens ja 8)7
Ik kijk het na en pas het aan, heel hard bedankt!
Spiegel bedieningsschakelaar naar linker spiegel gezet, rechter spiegel zakt bij achteruit rijden.
Siegel bediening naar rechts gezet, blijft de spiegel recht staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madpatrick
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-08 18:53
DJR schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:37:
Vraagje: op de iX1 M-Sport van mij zit standaard het adaptieve M-Aport onderstel. Ik had gehoopt dat in het onderstel menu je het onderstel harder of zachter zou kunnen stellen maar die mogelijkheid zie ik niet. Weet iemand of dit adaptieve onderstel ook handmatig is in te stellen met de rij modi?
Ik had dezelfde vraag een paar weken geleden aan de dealer gesteld en die zegt dat het niet instelbaar is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beatman
pliesie schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:56:
Inmiddels heb ik de NL prijs binnen van de dealer voor de edrive20 editie.
BMW iX1 eDrive20 (Consumentenprijs) € 47.034,00

Standaard zit er geen adaptief M sport onderstel onder.
meerprijs is 737,-

Overige opties zijn allemaal het zelfde ook in de prijs als bij de xdrive30.
Je was sneller dan het persbericht. Die prijs is wel de fiscale waarde. De consumenten adviesprijs is € 48.316. Dat is ongeveer € 7.000 lager dan de xdrive30.

[ Voor 3% gewijzigd door Beatman op 14-09-2023 09:38 ]

• dmod
Het viel mij op dat de grill van de nieuwe iX1 edrive20 helemaal anders is (dat lijken de eerste foto's toch uit te wijzen).
Kwestie van smaak maar lijkt nergens op vind ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6VH_uMkeirq7SOVu2dGDg4-i5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9V2ZRGYD8AKe0YvWtD1c7uCm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door dmod op 14-09-2023 16:03 ]

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-09 08:19
dmod schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:02:
Het viel mij op dat de grill van de nieuwe iX1 edrive20 helemaal anders is (dat lijken de eerste foto's toch uit te wijzen).

[Afbeelding]
Ik heb nog een originele/X-line grill plus camera plaatje liggen ter overname 😀

• YumaDjango
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-04 21:01
Lager schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:42:
[...]

Die ga je vast wel kwijt raken, wat een verschrikkelijke ‘grill’ hebben ze daar ingezet zeg 👻

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

DJR schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:37:
Vraagje: op de iX1 M-Sport van mij zit standaard het adaptieve M-Sport onderstel. Ik had gehoopt dat in het onderstel menu je het onderstel harder of zachter zou kunnen stellen maar die mogelijkheid zie ik niet. Weet iemand of dit adaptieve onderstel ook handmatig is in te stellen met de rij modi?
De adaptieve M-sport onderstel zit standaard op alle versies van de xdrive30, niet enkel op de M-sport. En die is idd niet handmatig instelbaar 😉

• pliesie
dmod schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:02:

[Afbeelding]
Ik begreep van de dealer dat je er gewoon een "normale" op kan krijgen.

• dmod
pliesie schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:09:
[...]

Ik begreep van de dealer dat je er gewoon een "normale" op kan krijgen.
Heb het vandaag ook gevraagd. Blijkbaar niet bij de bestelling.
Mss achteraf door dat onderdeel apart te bestellen?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mitchd
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-09 12:05
Afgelopen dinsdag na ruim 10 maanden wachten mijn X1 PHEV op kunnen halen. Heel blij met de samenstelling, maar als ik erop was gewezen had ik graag het premium pack met de mooiere koplampen willen hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rnxIQgZvYDyPNwqxH0qke6CYGZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EqZ9c7prrxoaBOYjWI7SPkpF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xr0GKiWluHXocKvxUG4WAuA64PM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GqbYOFQxqKQuWvifoDVLoBQx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gI3ez21LqbNGTHc0gjyUz_Vb9zQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CMvkCmJz0dB4cALj8T2rmNGp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door mitchd op 15-09-2023 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lager
mitchd schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:21:
Afgelopen dinsdag na ruim 10 maanden wachten mijn X1 PHEV op kunnen halen. Heel blij met de samenstelling, maar als ik erop was gewezen had ik graag het premium pack met de mooiere koplampen willen hebben.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie combi van kleuren. Ik heb hm ook en bereid je maar vast voor dat je veel positief commentaar gaat krijgen op San Remo green.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
:9~ :>

Ik heb nog getwijfeld over deze groen en de Cape York. Mijn bestelling staat nog steeds in Cape York maar ik had niet verwacht dat deze kleur em zo goed zou staan. Wauw!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitchd
woutur schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:15:
[...]

:9~ :>

Ik heb nog getwijfeld over deze groen en de Cape York. Mijn bestelling staat nog steeds in Cape York maar ik had niet verwacht dat deze kleur em zo goed zou staan. Wauw!
Dankjewel! Staat hem inderdaad heel goed, geheel subjectief zou ik je aanraden om nog te wisselen van kleur als dat kan. Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 16378.!
  • Laatst online: 13-04-2024
Hi,

Ik heb op 28 maart 2023 een BMW X1 25e besteld bij Ekris. Ze hadden indicatief eind november aangegeven als leverdatum. Ze geven nu aan dat er 200 auto’s in bestelling staan die allemaal nog geen productieweek toegewezen hebben gekregen en dat ze verwachten dat het pas in het nieuwe jaar geleverd gaat worden.

Zijn er toevallig meer mensen die hetzelfde model hebben besteld? Zo ja, wat was de levertijd hiervan?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph58
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09-09 13:09
Een aantal van jullie heeft nu al een tijdje een IX1. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de IX1 tot nu toe bevalt. Zelf wordt mij IX1 binnenkort geleverd. Hoeft geen lang antwoord te zijn, tenzij er iets bijzonders te melden is. Ik lees het graag. Alvast bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 10:34

tim-w

TiPisch...

Ik ben erg blij met de auto!

But Seriously...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickertyWreck
  • Laatst online: 18-03 20:52
16378.! schreef op zondag 17 september 2023 @ 12:29:
Hi,

Ik heb op 28 maart 2023 een BMW X1 25e besteld bij Ekris. Ze hadden indicatief eind november aangegeven als leverdatum. Ze geven nu aan dat er 200 auto’s in bestelling staan die allemaal nog geen productieweek toegewezen hebben gekregen en dat ze verwachten dat het pas in het nieuwe jaar geleverd gaat worden.

Zijn er toevallig meer mensen die hetzelfde model hebben besteld? Zo ja, wat was de levertijd hiervan?

Alvast bedankt.
Hi,

Ik heb in midden april de auto (BMW X1 PHEV xDrive25e) besteld bij Broekhuis en na de proefrit kreeg ik te horen dat de levertijd in Q1 2024 zou zijn. Mijn verwachte levertijd staat eind april 2024 gepland (ik verwacht dat dit een indicatie is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickertyWreck
  • Laatst online: 18-03 20:52

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nette samenstelling!
Zijn dit de standaard velgen en heb je zwarte interieurlijsten genomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordys19
  • Laatst online: 09-09 21:01
Hi,

Alvast bedankt.
Ik heb mijn BMW X1 25e in 02/23 besteld bij renova roosendaal mijn verwachte leverdatum was 08/23. Ik heb ondertussen contact opgenomen met de dealer en de auto staat nog op status 047 en is nog niet ingedeeld. Ze hebben ook geen idee wanneer hij ingedeeld gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSh1V
  • Laatst online: 08-03-2024
Jordys19 schreef op maandag 18 september 2023 @ 07:37:
[...]

Ik heb mijn BMW X1 25e in 02/23 besteld bij renova roosendaal mijn verwachte leverdatum was 08/23. Ik heb ondertussen contact opgenomen met de dealer en de auto staat nog op status 047 en is nog niet ingedeeld. Ze hebben ook geen idee wanneer hij ingedeeld gaat worden.
Als ik dit zo lees dan heb ik toch liever de info die ik heb gekregen. Half 01/23 besteld (X1 sDrive 20i). Verwachte leverdatum half 04/24. Nu krijg je 08/23 te horen en word je al blij omdat de datum er is en dan krijg je te horen dat hij eigenlijk zelfs nog niet is ingedeeld. Wat een domper zeg. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09 09:38
Ik begin de X1 PHEV meer en meer op de baan te zien hier in België, ze bestaan dus echt. :9

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-08 13:33
Triumph58 schreef op zondag 17 september 2023 @ 13:28:
Een aantal van jullie heeft nu al een tijdje een IX1. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de IX1 tot nu toe bevalt. Zelf wordt mij IX1 binnenkort geleverd. Hoeft geen lang antwoord te zijn, tenzij er iets bijzonders te melden is. Ik lees het graag. Alvast bedankt.
Ja hij bevalt prima. Was wel even wennen komende van een Mercedes C180. Blijf wel met het gevoel zitten dat de verkoper zijn kennis beter op orde had moeten hebben inzake de adaptieve verlichting. Het maakt de auto toch meer af, maar ik vind de soepelheid, de power en de stilte echt heerlijk.

Je gaat er veel plezier aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
  • Laatst online: 09-09 21:01
MrSh1V schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:43:
[...]

Als ik dit zo lees dan heb ik toch liever de info die ik heb gekregen. Half 01/23 besteld (X1 sDrive 20i). Verwachte leverdatum half 04/24. Nu krijg je 08/23 te horen en word je al blij omdat de datum er is en dan krijg je te horen dat hij eigenlijk zelfs nog niet is ingedeeld. Wat een domper zeg. :'(
Het is inderdaad niet leuk om te horen maar de auto dat we nu hebben werkt nog goed en de waarde van inleveren is vastgezet. Dus als ik langer moet wachten des te meer de dealer er "verlies" op maakt.

Ik hoop alleen als ik nog moet wachten dat ik de wagen begin 2024 krijg want als dit december 2023 wordt is de auto op een paar weken een jaar ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansdk83
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2024
Jordys19 schreef op maandag 18 september 2023 @ 07:37:
[...]

Hier in januari 23 mijn X1 25e besteld bij Renova. Ook nog geen productiedata bekend. In de app van leaseplan staat vooralsnog week 8 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Hansdk83 schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:35:
[...]

Hier in januari 23 mijn X1 25e besteld bij Renova Roosendaal. Ook nog geen productiedata bekend. In de app van leaseplan staat vooralsnog week 8 2024.
Hier hetzelfde bij Story Waardenburg. Ik raak een beetje moedeloos van deze rampzalige planning. Misschien ga ik eens informeren naar het omzetten van een X1 naar een iX 1, nieuwe uitvoering. Ben ik waarschijnlijker goedkoper uit en heb ik em nog steeds sneller.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSh1V
woutur schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:34:
[...]

Hier hetzelfde bij Story Waardenburg. Ik raak een beetje moedeloos van deze rampzalige planning. Misschien ga ik eens informeren naar het omzetten van een X1 naar een iX 1, nieuwe uitvoering. Ben ik waarschijnlijker goedkoper uit en heb ik em nog steeds sneller.
Goedkoper lijkt me moeilijk, niet? De X1 gaat vanaf 40k, de iX1 vanaf 60k (afgeronde getallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

MrSh1V schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:45:
[...]

Goedkoper lijkt me moeilijk, niet? De X1 gaat vanaf 40k, de iX1 vanaf 60k (afgeronde getallen).
Misschien heb je het nieuws van de iX1 edrive20 gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSh1V
woutur schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:24:
[...]

Misschien heb je het nieuws van de iX1 edrive20 gemist.
8k goedkoper had ik hier gelezen, dan zitten we nog steeds op, laat me het overdreven afronden, 10k :P

[ Voor 3% gewijzigd door MrSh1V op 18-09-2023 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Is jullie ook opgevallen dat de BMW parking app nu ook in Nederland beschikbaar is.
Ik heb alles nu geïnstalleerd, ben benieuwd hoe het gaat werken.

Iemand al ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlakspaan
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 25-02 19:35
Net wezen snelladen bij ionity en zag in een keer dezelfde melding.Storing aandrijving.
Wat mij achteraf opviel was dat bij de snelweg opgaan met een lekkere gang hij over vier wielen ging glijden.
Het was nog een beetje vochtig maar niet kletsnat.
Had ook geen ingreep door de traction control.
Heel vreemd bij een bushalte hem neergezet en aan en uit gedaan.
Maar het waarschuwing lampje blijft branden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 19:23
Dezelfde (generieke) melding, ‘storing aandrijving - doorrijden mogelijk’ heb ik ook gehad gedurende mijn vakantie naar Italië. Elke keer laden bij de snellader triggerde de storing. Na enkele minuten rijden was de melding weer weg. Uiteindelijk bij terugkomst auto naar de dealer gebracht.
Diagnose: ventilator defect. Deze is nu vervangen en de storing zou niet meer voor mogen komen. Nog niet weer wezen laden bij een snellaadpunt.

De matige banden herken ik ook. Heb de 18” velgen met continental ecocontact 6. Ze gieren het uit in de bocht zonder dat je er echt hard door gaat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo61
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-09 00:06
Maurice1972 schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:26:
[...]

Ja hij bevalt prima. Was wel even wennen komende van een Mercedes C180. Blijf wel met het gevoel zitten dat de verkoper zijn kennis beter op orde had moeten hebben inzake de adaptieve verlichting. Het maakt de auto toch meer af, maar ik vind de soepelheid, de power en de stilte echt heerlijk.

Je gaat er veel plezier aan hebben.
Sportstoelen zijn m.i. een drama. Te smal en zitten beroerd. Positief punt: het beschikbare vermogen. Maar ik vind het maar een matige BMW qua uitvoering en beleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

MrSh1V schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:08:
[...]

8k goedkoper had ik hier gelezen, dan zitten we nog steeds op, laat me het overdreven afronden, 10k :P
Ik weet niet waar en hoe je vergelijkt. Mijn PHEV xLine 25e is zonder opties 54.5k (BMW configurator). De eDrive20 xline is zonder opties 50k (Dubbelsteyn BWM). Dat zijn een hoop opties of pakketten of minder bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Best tevreden hier van de iX1...maar ik vind het toch wel weinig waar voor jouw geld. Bijna 3k aan opties moeten bijnemen op zaken die bij de concurrentie vaak al standaard aanwezig zijn. Qua afwerking had ik er iets meer van verwacht voor die prijs: mijn stuur maakt bvb. na 4 maanden al krakende geluiden. De schermen zijn nice en de bwm navigatie helpt bij het vinden van laadvoorzieningen, maar houdt helemaal geen rekening met verkeer en/of werken, waardoor ik toch gewoon google maps of waze moet gebruiken.

Als zakelijk rijder had ik maar een beperkte keuze, maar had ik hier volledige vrijheid in gekregen, was ik voor de vernieuwde single motor long range xc40 gegaan die met alle opties op goedkoper is, aanzienlijk meer range heeft EN volledig op Android automotive draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
Goed om te weten. In de nieuwe configuraties is het niet meer mogelijk voorbereiding stoel en stuur verwarming te kiezen. Altans op de Edrive20.. Ik ga er van uit dat dit ook voor de overige modellen gaat gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
dmod schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:18:
[...]

Heb het vandaag ook gevraagd. Blijkbaar niet bij de bestelling.
Mss achteraf door dat onderdeel apart te bestellen?
Klopt. Achteraf als part bestellen en er in klikken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitchd
RickertyWreck schreef op zondag 17 september 2023 @ 15:44:
[...]

Nette samenstelling!
Zijn dit de standaard velgen en heb je zwarte interieurlijsten genomen?
Dit zijn de standaard velgen bij de X line en de interieurlijsten zijn pianolak zwart. Daar zou ik wel andere voor doen, omdat ik met mijn hand daarop leun als ik het scherm bedien, dus veel vinger vlekken er al op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr_Lektroluv
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-05-2024
Hi,

Alvast bedankt.
Hier BMW X1 PHEV 30e in bestelling sinds oktober 2022 (BE), Bij bestelling was 1 jaar levertijd opgegeven.
Deze maand navraag gedaan bij de garage en nog steeds geen nieuws over productiedatum.
Men gaf aan dat productieslots maandelijks worden toegekend. Dus volgende maand hopelijk beter nieuws, al liggen mijn verwachtingen niet te hoog :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
Stien schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:25:
Is jullie ook opgevallen dat de BMW parking app nu ook in Nederland beschikbaar is.
Ik heb alles nu geïnstalleerd, ben benieuwd hoe het gaat werken.

Iemand al ervaring?
Hoe heb je het in de app geinstalleerd?
Ik zie namelijk in de easypark app geen optie "Connected drive"

https://parkmobile.nl/bmw/

Om EasyPark te kunnen gebruiken in jouw BMW, moet je BMW toegevoegd zijn aan je BMW ConnectedDrive account. Zodra je dit hebt gedaan, open je de EasyPark app:
  • Ga naar ‘account’ en selecteer ‘ConnectedDrive’. Koppel EasyPark door ‘connect account’ te kiezen. Je wordt doorverwezen naar de loginpagina van BMW ConnectedDrive. login met je BMW ConnectedDrive gegevens.
  • Bevestig de koppeling van EasyPark met BMW ConnectedDrive met ‘ok’.
  • Selecteer het kenteken dat overeenkomt met het kenteken van je BMW. Je kunt hier ook een nieuw kenteken toevoegen.
  • Log in en parkeer direct

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSh1V
woutur schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:23:
[...]

Ik weet niet waar en hoe je vergelijkt. Mijn PHEV xLine 25e is zonder opties 54.5k (BMW configurator). De eDrive20 xline is zonder opties 50k (Dubbelsteyn BWM). Dat zijn een hoop opties of pakketten of minder bijtelling.
Dat het een PHEV is, maakt natuurlijk een verschil. Initieel zei je een swap tussen X1 naar iX1, dus via de configurator kom ik dan uit op beide basismodellen om het eenvoudig te houden. De X1 begint bij 38,5k, de iX1 tegen de 58k. Het verschil is dat we hier over andere modellen praten blijkbaar.

Om terug te komen op je eerste bericht, in dat geval (aangezien je prijzen dichter bij mekaar liggen én het nog eens voordeliger zou zijn voor jou) snap ik dat je dan de switch misschien wel wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowrunnerbmw
  • Laatst online: 15-06 21:03
Weet er iemand wat ze nu gaan doen met die voorbereiding stoel en stuur verwarming ? De abonnementen zijn niet meer beschikbaar, wat gaan ze dan doen ? Mijn dealer kan me geen duidelijk antwoord geven :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• huwiee
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 12:18
Dr_Lektroluv schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:41:
[...]

Hier BMW X1 PHEV 30e in bestelling sinds oktober 2022 (BE), Bij bestelling was 1 jaar levertijd opgegeven.
Deze maand navraag gedaan bij de garage en nog steeds geen nieuws over productiedatum.
Men gaf aan dat productieslots maandelijks worden toegekend. Dus volgende maand hopelijk beter nieuws, al liggen mijn verwachtingen niet te hoog :/
Even geduld! Hier net een VIN nummer verkregen voor 25e in belgie. Wordt gemaakt/geleverd in oktober. Aug22 besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• felder
  • Laatst online: 10-09 20:23
Hi,

Alvast bedankt.
Zo net van de garage en fleet bevestiging gekregen dat mijn wagen eind november geleverd gaat worden. Het gaat over een X1 25e. Deze is besteld eind december 22. Dus juist geen jaar levertermijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowrunnerbmw
felder schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:30:
[...]

Zo net van de garage en fleet bevestiging gekregen dat mijn wagen eind november geleverd gaat worden. Het gaat over een X1 25e. Deze is besteld eind december 22. Dus juist geen jaar levertermijn.
Mooi, ik heb zonet BMW aan de lijn gehad, blijkbaar gaan de levertermijnen blijven verbeteren, zou elke maand steeds korter worden, let's hope :-) Ik heb pas eind juni besteld ....... Nog even wachten dus voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 21:45
Shadowrunnerbmw schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:43:
Weet er iemand wat ze nu gaan doen met die voorbereiding stoel en stuur verwarming ? De abonnementen zijn niet meer beschikbaar, wat gaan ze dan doen ? Mijn dealer kan me geen duidelijk antwoord geven :)
Heb dezelfde vraag hierook. Natuurlijk hopen dat het dan gewoon gratis wordt geactiveerd voor de mensen in deze situatie :p Maar ik vrees ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
Shadowrunnerbmw schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:43:
Die kan blijven bestaan, alleen niet meer per maand/jaar. De optie kan dus alleen nog eenmalig worden aangeschaft waarna je er onbeperkt van kan genieten. Je gaat het (vooralsnog) niet opeens gratis krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Beatman op 19-09-2023 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
madpatrick schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:17:
[...]

Hoe heb je het in de app geinstalleerd?
Ik zie namelijk in de easypark app geen optie "Connected drive"

https://parkmobile.nl/bmw/

Om EasyPark te kunnen gebruiken in jouw BMW, moet je BMW toegevoegd zijn aan je BMW ConnectedDrive account. Zodra je dit hebt gedaan, open je de EasyPark app:
  • Ga naar ‘account’ en selecteer ‘ConnectedDrive’. Koppel EasyPark door ‘connect account’ te kiezen. Je wordt doorverwezen naar de loginpagina van BMW ConnectedDrive. login met je BMW ConnectedDrive gegevens.
  • Bevestig de koppeling van EasyPark met BMW ConnectedDrive met ‘ok’.
  • Selecteer het kenteken dat overeenkomt met het kenteken van je BMW. Je kunt hier ook een nieuw kenteken toevoegen.
  • Log in en parkeer direct
Ik heb het niet over de easy park app maar over de “betalingen voor parkeren “ app van bmw zelf. Daar kan je je creditcard invullen en vanuit het console in de auto de parkeer actie starten. Bij wegrijden stopt de parkeer actie vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
Stien schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:02:
[...]

Ik heb het niet over de easy park app maar over de “betalingen voor parkeren “ app van bmw zelf. Daar kan je je creditcard invullen en vanuit het console in de auto de parkeer actie starten. Bij wegrijden stopt de parkeer actie vanzelf.
Aha.. bedankt voor je antwoord.
Maar blijkbaar is dus ook mogelijk met de easypark app, maar wellicht dat iemand op het forum dit al werkend heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 09:31
Beatman schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 17:11:
[...]
Die kan blijven bestaan, alleen niet meer per maand/jaar. De optie kan dus alleen nog eenmalig worden aangeschaft waarna je er onbeperkt van kan genieten. Je gaat het (vooralsnog) niet opeens gratis krijgen.
Klopt toen ze mijn X1 leverde kon ik de stuurverwarming nog in trial nemen
Ik dacht, we stellen dat wel uit om putje winter te activeren 8)7
Inmiddels is de 1 maand trial verdwenen |:(

Dan maar "Driving Assistant Plus" in 3 maanden trial geactiveerd
Wat een vergif is dat, rijd een pak leuker dan de normale cruise control...
Ik overweeg al om de 3j optie te bestellen na de trial :+

• pliesie
Lager schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:42:
[...]

Is dat die met de zilver randen?
intresse gewekt. Zodra de edrive20 geleverd is met de standaard gril. Ga ik deze eerst in het echt bekijken. Daarna beslis ik of ik hem ga vervangen.

• Lager
pliesie schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:24:
[...]

Is dat die met de zilver randen?
intresse gewekt. Zodra de edrive20 geleverd is met de standaard gril. Ga ik deze eerst in het echt bekijken. Daarna beslis ik of ik hem ga vervangen.
Ja precies die incl kapje van de front camera. Die heeft ook een zilveren band midden op.

• jv789
  • Laatst online: 23-12-2024
Hansdk83 schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:35:
[...]

Hier in januari 23 mijn X1 25e besteld bij Renova. Ook nog geen productiedata bekend. In de app van leaseplan staat vooralsnog week 8 2024.
Ik denk dat de leasemaatschappijen maar wat roepen. Ik heb eind april de X1 25e besteld via Athlon en zij gaven aan als levertijd half december 2023.
Echter de dealer weet nog van niks qua productieslot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• felder
jv789 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:01:
[...]

Ik denk dat de leasemaatschappijen maar wat roepen. Ik heb eind april de X1 25e besteld via Athlon en zij gaven aan als levertijd half december 2023.
Echter de dealer weet nog van niks qua productieslot.
Dat is wel heel hoopvol. De meesten moeten bijna een jaar wachten op hun x1. Heb de mijne eind december 22 besteld, heb gisteren een mail gekregen met de vermoedelijke leverdatum: 30 november 23.

• MrSh1V
felder schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:49:
[...]

Dat is wel heel hoopvol. De meesten moeten bijna een jaar wachten op hun x1. Heb de mijne eind december 22 besteld, heb gisteren een mail gekregen met de vermoedelijke leverdatum: 30 november 23.
De meeste productiedata die hier doorkomen zijn voor de iX1, wat begrijpelijk is. Uw bericht klinkt vooral hoopvol naar mij toe. De gewone X1 of de PHEV? Qua datum ligt het niet ver van mekaar, qua einddatum wel. Net iets minder dan een jaar wachten zou een toffe aanpassing/verandering zijn.
MrSh1V schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:43:
[...]

Half 01/23 besteld (X1 sDrive 20i). Verwachte leverdatum half 04/24. ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• felder
MrSh1V schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:28:
[...]

De meeste productiedata die hier doorkomen zijn voor de iX1, wat begrijpelijk is. Uw bericht klinkt vooral hoopvol naar mij toe. De gewone X1 of de PHEV? Qua datum ligt het niet ver van mekaar, qua einddatum wel. Net iets minder dan een jaar wachten zou een toffe aanpassing/verandering zijn.

[...]
Ik heb de PHEV 25e besteld

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07:51
Net telefoon van de garage dat de IX1 vandaag is binnengekomen.
Volgende week kan ik hem na 7 lange maanden ophalen :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• appiegoes
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01WOEQxBmORHxqqJC5OFiFILTI0=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/6jAxGZ4YFdG6XmGoLtSkCFsP.gif?f=fotoalbum_large

Nou eerste vakantie zit erop, 1700 km naar midden Italie, met de BMW Ix1 in totaal 5000 km daar rond gekacheld, en het is geweldig bevallen! De BMW navigate geeft perfect aan waar je kan laden, en plant eigenlijk je hele rit. Ben in Duitsland flink aan het trappen geweest continu 130/140 kmh met een paar keer 180 op de klok, ook dat gaat prima. actieradius is dan ongeveer 300+ km. vrouw moet toch om de 3 uur naar wc en hond was ook mee, dus dat was vroeger met de Mercedes diesel ook het geval, dus reistijd was gelijk aan alle andere vakanties naar deze plek. Ik wil niet anders meer. echt top! overal kan je laden zelfs in de Gransasso en bij mijn favo supermarkt een snellader voor de deur. Om ook even te melden, op zoal heen als terug hele auto vol, op de heenreis zelfs 6 eetkamerstoelen erin kunnen proppen met nog veel meer en een racefiets, dus met volle belading goed te doen. kan veel in! op de heerreis van de Brenner tot aan Gardameer ongeveer 5 uur file gehad, dan is je actieradius giga en zakt de inhoud van de accu nauwelijks. helemaal geen stress dus. Wel een dingetje heb er nu 16000 km mee gereden maar de banden slijten wel behoorlijk snel. Ik denk dat ik met 20K aan nieuw rubber moet.

• MHGroentje
Triumph58 schreef op zondag 17 september 2023 @ 13:28:
Ik kwam van een BMW X1 eDrive25e, bijna drie jaar oud, over naar de iX1 en ben blij dat ik de aanschaf naar voren had gehaald.
Wel moeten wennen aan het verbruik, mijn zware rechtervoet (vooral bij optrekken) geeft een bereik van 370 tot 380 km, I.p.v. de ruim 400.
Maar verder bevalt de auto op alle fronten. Enige probleempje wat ik heb gehad, was het niet willen openen van de achterklep (voet beweging en knop aan buitenzijde). Maar bij het bedienen van de knop in de bestuurders deur, bleek daar het probleem te zitten. Deze knop was iets blijven hangen, door mijn condensdoekje en dat blokkeerde de bediening.
in ieder geval een absolute aanrader deze iX1.

• MHGroentje
Geert Mo schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:32:
Net telefoon van de garage dat de IX1 vandaag is binnengekomen.
Volgende week kan ik hem na 7 lange maanden ophalen :)
Ach al het wachten is relatief.
Ik bestelde mijn auto half februari en reed op 6 juni de showroom uit.
Mijn echtgenote heeft een Jeep Avenger eDrive op 3 februari besteld. Op dat moment werd aangegeven dat levering rond half juni zou zijn.
Nu na vele terugkoppelingen in de afgelopen periode is de productie week op week 40 gesteld, maar aangezien we al een paar keer vlak voor een productie week, weer een uitstel te horen kregen, hebben we onze hoop op dit jaar december gevestigd…

Dus ook andere merken hebben leveringsproblemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSh1V
appiegoes schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:52:
[Afbeelding]

Nou eerste vakantie zit erop, 1700 km naar midden Italie, met de BMW Ix1 in totaal 5000 km daar rond gekacheld, en het is geweldig bevallen! De BMW navigate geeft perfect aan waar je kan laden, en plant eigenlijk je hele rit. Ben in Duitsland flink aan het trappen geweest continu 130/140 kmh met een paar keer 180 op de klok, ook dat gaat prima. actieradius is dan ongeveer 300+ km. vrouw moet toch om de 3 uur naar wc en hond was ook mee, dus dat was vroeger met de Mercedes diesel ook het geval, dus reistijd was gelijk aan alle andere vakanties naar deze plek. Ik wil niet anders meer. echt top! overal kan je laden zelfs in de Gransasso en bij mijn favo supermarkt een snellader voor de deur. Om ook even te melden, op zoal heen als terug hele auto vol, op de heenreis zelfs 6 eetkamerstoelen erin kunnen proppen met nog veel meer en een racefiets, dus met volle belading goed te doen. kan veel in! op de heerreis van de Brenner tot aan Gardameer ongeveer 5 uur file gehad, dan is je actieradius giga en zakt de inhoud van de accu nauwelijks. helemaal geen stress dus. Wel een dingetje heb er nu 16000 km mee gereden maar de banden slijten wel behoorlijk snel. Ik denk dat ik met 20K aan nieuw rubber moet.
Wat leuk om te horen dat jij er zo een goede ervaring hebt opzitten tot dusver! Daar past nogal wat in zeg?! Leuke info in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph58
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09-09 13:09
Mijn IX1 zou dus ondertussen geleverd moeten zijn, maar er is een probleem met onderdelen die niet voorradig zijn. Staat nu dus al drie weken te wachten op de laatste onderdelen met de fabriekstatus 155. Jammer, nog geduld hebben :(

• Gun74
  • Laatst online: 01-02-2024
Goeiemorgen, midden januari 23 een X1 25e basis besteld voor levering bij dealer Meerschman Zottegem. Gisteren navraag gedaan, er kan me niets gezegd worden omtrent de produktiedatum omdat de wagen rechtstreeks door Alphabet bij BMW Belux geplaatst werd. Het voelt zoals meedoen aan de loterij, ik kan enkel hopen dat eind dit jaar deze geleverd zal worden, kwestie om de cijfers van verkochte wagens tegen het einde van het jaar aan te zwengelen. Is mijn eerste BMW auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonDromi
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 07-02-2024
Gun74 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:14:
Goeiemorgen, midden januari 23 een X1 25e basis besteld voor levering bij dealer Meerschman Zottegem. Gisteren navraag gedaan, er kan me niets gezegd worden omtrent de produktiedatum omdat de wagen rechtstreeks door Alphabet bij BMW Belux geplaatst werd. Het voelt zoals meedoen aan de loterij, ik kan enkel hopen dat eind dit jaar deze geleverd zal worden, kwestie om de cijfers van verkochte wagens tegen het einde van het jaar aan te zwengelen. Is mijn eerste BMW auto.
Eind december 2022 een 30e besteld en mij kunnen ze ook nog altijd niets zeggen. Loterij is exact het woord dat ik deze week nog naar hun heb gemaild om mijn beklag te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juno2
  • Laatst online: 25-09-2023
Hoi, ook ik ben voornemens de ix1 te kiezen als leaseauto. Helaas kan ik vanwege het budget minimale opties kiezen, dus ik moet daar goed naar kijken. Simpel gezegd kan (moet) ik metallic lak nemen en daarna heb ik nog ruimte voor slechts 700 euro aan opties.

Een van de dingen die ik belangrijk vind in een auto is een goede audio systeem. Ik wil goed geluid hebben en de bass kunnen voelen. Als optiepakket kan ik de set van Harman Kardon selecteren.

Wat ik ook fijn vind is dodehoek waarschuwing in de spiegels. Ik kom er niet uit of dat er nou standaard in zit of dat ik daar voor het Driving Assistance pack moet hebben. Die heeft het over Lane Change Warning, maar dat lijkt me net even wat anders.

Als de dodehoek waarschuwing standaard in de buitenspiegels zit dan is het voor mij een no-brainer en ga ik voor de audioset. Als dat niet zo is dan kies ik toch voor de Driving Assistent.

Dus kan iemand mij vertellen of de dodehoek waarschuwing er standaard op zit of niet?
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 19:23
Helaas, geen standaard dodehoek herkenning…

Qua audio; ik kom van de B&O in een audi s6 af (optie van 7500) en dan is ’alles’ minder. Al valt de standaard audio in de iX1 me niet tegen. Je moet alleen niet op te hoog volume verwachten dat t nog goed klinkt. Maar het is zeker niet slecht op normaal volume.

Ik heb de HK niet geprobeerd/ beluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juno2
TFDev schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:04:
Helaas, geen standaard dodehoek herkenning…

Qua audio; ik kom van de B&O in een audi s6 af (optie van 7500) en dan is ’alles’ minder. Al valt de standaard audio in de iX1 me niet tegen. Je moet alleen niet op te hoog volume verwachten dat t nog goed klinkt. Maar het is zeker niet slecht op normaal volume.

Ik heb de HK niet geprobeerd/ beluisterd.
Joh, dus toch niet? Balen! :'(
Dan zou ik er eventueel zelf een subwoofer in kunnen laten zetten als de midden- en hoge tonen verder redelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoslet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-04 19:24
Weet niet of je kijkt naar de xDrive 30 of dat het gaat om de edrive20.
Die laatste scheelt een 7-8k€ in prijs en is er ruimte voor opties.

De HK in de iX1 vind ik minder goed dan de Focal in de Peugeot508 die ik hiervoor had. Ik moet er niet aan denken de standaard boxen te hebben in de iX1.
Voor mij is premium audio (na automaat) de eerste belangrijkste optie in de auto. Normaliter luister ik dat ook altijd vooraf alleen dat was bij deiX1 niet mogelijk gezien die nog niet bij de dealers stond.

De dode hoek spiegel vind ik zelf weinig toevoegen. Heb het bewust niet gekozen om andere opties te kunnen kiezen. Tevens heb ik Alpin Wit gekozen om dezelfde reden. Staat de auto ook erg goed maar kleur is een persoonlijke keuze (net zoals met alle opties).
Belangrijkste is dat voor jou het totaalplaatje van de auto klopt zoals jij hem wilt hebben en waar je genoegen mee neemt (want immers willen we altijd wel die ene optie extra wat net niet lukt binnen budget ☺️)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowrunnerbmw
Ik heb een vraagje, heb al een paar x1/ix1 zien rijden, sommige met camera’s op de zijspiegels, in welk optiepakket zitten deze camera’s op de zijspiegels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juno2
@technoslet : klopt; het gaat om de edrive20.

Helaas zit ik net 1-2 autoklasses te laag om hem een beetje royaal aan te kunnen kleden, dus ik moet het er maar mee doen of ik moet voor een kleinere auto gaan die ik wel kan aankleden.

Aan jouw naam te zien hou jij ook van beukende herrie in de auto :9 en dat moet dus gewoon goed zijn. Ik kom van een Ford Focus wagon met een hele strakke Bang & Olufsen set erin en zou graag minimaal hetzelfde willen hebben.

Van mijn werkgever moet het persé metallic lak zijn, dus Alpin wit kan ik niet kiezen. Anders zou ik dat zeker hebben gedaan. Nu wordt het waarschijnlijk Cape York groen.

Goeie audio vs. wat veiligheidsfeatures...lastige keuze :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoslet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-04 19:24
Juno2 schreef op zondag 24 september 2023 @ 14:31:
@technoslet : klopt; het gaat om de edrive20.

Helaas zit ik net 1-2 autoklasses te laag om hem een beetje royaal aan te kunnen kleden, dus ik moet het er maar mee doen of ik moet voor een kleinere auto gaan die ik wel kan aankleden.

Aan jouw naam te zien hou jij ook van beukende herrie in de auto :9 en dat moet dus gewoon goed zijn. Ik kom van een Ford Focus wagon met een hele strakke Bang & Olufsen set erin en zou graag minimaal hetzelfde willen hebben.

Van mijn werkgever moet het persé metallic lak zijn, dus Alpin wit kan ik niet kiezen. Anders zou ik dat zeker hebben gedaan. Nu wordt het waarschijnlijk Cape York groen.

Goeie audio vs. wat veiligheidsfeatures...lastige keuze :|
:9 :9
Klopt ja. Daarom is HK een must. En zo te lezen voor jou ook. Ik zou niet voor minder gaan qua audio.
Heb ooit een aftermarket set gehad (privé auto) en dat kon zo hard en zuiver dat mijn achteruitkijkspiegel er onbruikbaar van werd :9~

In mijn leasepolicy staat ook dat ik metallic lak moet. Echter de leasemaatschappij vindt unilak wel prima blijkbaar. Bij ons kijken ze gelukkig niet zo nauw.

Enige nadeel wat je hebt is dat je de Edrive20 niet kan proefrijden. Als je een xdrive30 mee krijgt is dat natuurlijk een stuk vlotter dus niet echt een goed vergelijk. Qua look en feel natuurlijk wel maar ook bij een demo is het vaak een aangeklede auto.
Dus ja, lastige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jv789
  • Laatst online: 23-12-2024
[...]

Ook X1 25e?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• querex
[...]
Idem mijn X1 xDrive30e in België eind Mei 2022 besteld - eind Juli 2023 geleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
idd ook een X1 25e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermodel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-08-2024
Ik krijg in het scherm de volgende meldingen. Hebben hier nog meer mensen last van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2vpSiShPN193Jnd3aNqzK18IbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l2D9NMZ7L8LTEEYkBzoVLx6h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FMY1MNyYdVAw7mkkQ1jUHr9yfIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y5yTrh8d2Mes7I2MCilnToO0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
Ik heb die melding enkel bij vuil op de sensoren (regen of vuile baan).
Waarbij hij meld dat de functionaliteit niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07:22
Ik krijg die melding ook af en toe. Net als in fel rood een melding dat ik op een voorganger dreig te knallen. Voor mij is nog volstrekt onduidelijk wanneer de meldingen geprojecteerd worden. Soms valt het me op en dan zijn ze ook ineens weer weg. Mijn iX1 heeft verder geen veiligheidsvoorzieningen uit optiepakketten. Lane assist zit er wel op, maar die zet ik bij elke rit handmatig uit.
Zou het met slecht zicht of mist te maken kunnen hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door SAABcabrio op 25-09-2023 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 10:34

tim-w

TiPisch...

Volgens mij ook met laagstaande zon, die in de camera achter de binnenspiegel schijnt

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermodel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-08-2024
Ik heb deze melding al verschillende keren voorbij zien komen en ook voor mij is de aanleiding niet duidelijk.
Vanmorgen, terwijl het droog en helder is en ik niet tegen de zon gereden heb (zon stond van achteren) ook weer.

Auto wordt geregeld met de hand gewassen, dus een vieze sensor lijkt me onwaarschijnlijk.

Misschien verkeerde kalibratie/afstelling van de sensoren?
Pagina: 1 ... 20 ... 70 Laatste