Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 21 ... 68 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-07 21:09
supermodel schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:54:
Ik krijg in het scherm de volgende meldingen. Hebben hier nog meer mensen last van?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe lang heb je hem al? Ik kreeg deze melding in het begin ook een aantal keer, ook op momenten dat je het niet echt verwacht. Bij de dealer werd dit afgewimpeld met ‘laag staande zon blablabla’.
Toen kwam ik er achter dat er in de documentatie bij stond dat dit gedurende de zelf inleerfase wat vaker voor kan komen. En dat klopt ook. Na een tijdje geen last meer van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supermodel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-08-2024
TFDev schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:18:
[...]

Hoe lang heb je hem al? Ik kreeg deze melding in het begin ook een aantal keer, ook op momenten dat je het niet echt verwacht. Bij de dealer werd dit afgewimpeld met ‘laag staande zon blablabla’.
Toen kwam ik er achter dat er in de documentatie bij stond dat dit gedurende de zelf inleerfase wat vaker voor kan komen. En dat klopt ook. Na een tijdje geen last meer van gehad.
Auto is van eind april. Kan me echter niet herinneren of opgevallen dat deze melding voorbij is gekomen.
Een aantal weken geleden is wel de voorruit vervangen bedenk ik me nu.
Misschien dat het aan de camera achter de binnenspiegel ligt. Ik zal de dealer in ieder geval bellen.
Eens kijken wat ze me wijs kunnen maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-07 21:09
supermodel schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:30:
[...]

Auto is van eind april. Kan me echter niet herinneren of opgevallen dat deze melding voorbij is gekomen.
Een aantal weken geleden is wel de voorruit vervangen bedenk ik me nu.
Misschien dat het aan de camera achter de binnenspiegel ligt. Ik zal de dealer in ieder geval bellen.
Eens kijken wat ze me wijs kunnen maken >:)
Ah, in dat geval zullen ze waarschijnlijk toch opnieuw moeten kalibreren verwacht ik. Keep us posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar Sul
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-05 09:07
Problemen met de levering van het panoramadak

Nadat de lease bestelling voor een IX1 geplaatst was incl travel pack, bleek een paar weken later: (BMW) "Er zijn issues met de optie Panorama dak (travel pack). De auto’s verliezen hun productieplek, hierdoor gaat de auto naar volgend jaar, waardoor de Launch edition verloren gaat en dus wordt de auto € 2450 duurder."
Niet blij mee 😠.

Mar sul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoslet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-04 19:24
Dit heeft met tegen de felle zon in rijden te maken. Ik rij veel vanuit midden van het land naar het oosten en noordoosten en enkel bij opkomende en felle zon (weinig bewolking) zie ik die melding.
Let maar eens op tijdens het inrijden van een tunnel of onder een wat breder viaduct. Dan verdwijnen ze meestal (tunnel sowieso)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelRey
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-10-2024
Mar Sul schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:40:
Nadat de lease bestelling voor een IX1 geplaatst was incl travel pack, bleek een paar weken later: (BMW) "Er zijn issues met de optie Panorama dak (travel pack). De auto’s verliezen hun productieplek, hierdoor gaat de auto naar volgend jaar
Geldt dit enkel voor de IX1? Ik heb een X1 besteld met panorama dak, dus ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr_Lektroluv
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-05-2024
Gun74 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:14:
Goeiemorgen, midden januari 23 een X1 25e basis besteld voor levering bij dealer Meerschman Zottegem. Gisteren navraag gedaan, er kan me niets gezegd worden omtrent de produktiedatum omdat de wagen rechtstreeks door Alphabet bij BMW Belux geplaatst werd. Het voelt zoals meedoen aan de loterij, ik kan enkel hopen dat eind dit jaar deze geleverd zal worden, kwestie om de cijfers van verkochte wagens tegen het einde van het jaar aan te zwengelen. Is mijn eerste BMW auto.
Hier ook (X1 PHEV 30e) besteld bij Meerschman Zottegem, via leasingmaatschappij.
Besteld in okt 2022. Bij bestelling werd levering verwacht in okt 2023.
Vorige week ook navraag gedaan. Ze hadden nog geen productiedatum.
Sterkte! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gun74
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 01-02-2024
@Dr_Lektroluv : hopelijk moeten we niet lang meer wachten. Las je vorig bericht en kreeg net dezelfde uitleg door Arne. Fingers crossed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonDromi
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 07-02-2024
De BMW loterij, onbegrijpelijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfct8RKjp-HxX_GFjYv_gDdqyiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xubl59HBBval5i5lHipjl4qk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gun74
  • Laatst online: 01-02-2024
@DonDromi : heb collega die eind juni eentje bestelde via dezelfde leasingmaatschappij. Heeft deze al 3 weken in zijn bezit. Naast God zijn er nog anderen waarvan de wegen ondoorgrondelijk zijn… ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordys19
  • Laatst online: 16-07 23:07
Dr_Lektroluv schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:24:
[...]

Hier ook (X1 PHEV 30e) besteld bij Meerschman Zottegem, via leasingmaatschappij.
Besteld in okt 2022. Bij bestelling werd levering verwacht in okt 2023.
Vorige week ook navraag gedaan. Ze hadden nog geen productiedatum.
Sterkte! 8)7
Ik heb vandaag nog eens contact gezocht met de dealer ivm met een vraag over de connected drive abonementen bij onze huidige auto en vertelde mij dat ik beter nog even zou wachten met deze een jaar te activeren omdat de hybrides ingedeeld worden. Blijkbaar zouden de mensen die voor mij een 25e besteld hebben nu ingedeeld zijn. Of alvast wat ik eruit verstond. Volgende week ging dealer terug bellen en laten weten of mijn auto ook van status 047 naar 111 is gegaan.

Bmw X1 25e

Besteld 02/23
Leverdatum 08/23
Dealer denkt nu 11/23 of 12/23 als leverdatum
(Renova roosendaal)

• Mariaburcht
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 07-12-2023
Helaas, gisteren gebeld door BMW dealer, Ix1 besteld 1/9 en zou voor eind van het jaar binnenkomen, nu verwachte levertijd april/mei 2024. Problemen met panoramadak en shadow line.

• JPEJ66
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-01 12:26
Mar Sul schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:40:
Problemen met de levering van het panoramadak

Nadat de lease bestelling voor een IX1 geplaatst was incl travel pack, bleek een paar weken later: (BMW) "Er zijn issues met de optie Panorama dak (travel pack). De auto’s verliezen hun productieplek, hierdoor gaat de auto naar volgend jaar, waardoor de Launch edition verloren gaat en dus wordt de auto € 2450 duurder."
Niet blij mee 😠.
Djeesus, hopelijk niet van toepassing op X1.

Xdrive30e incl travel pack besteld in dec 22, verwachte levertermijn jan 24. Als die nog verlaat wordt ga ik stilletjesaan :7 worden, na hier al te moeten vernemen dat de instaplijsten ook al niet meer geplaatst worden.

Tot op heden nog geen bericht van gekregen van de dealer, ifv wijzigingen tov de bestelbon, zijn dit zaken waarvoor hij u moet inlichten?

Besteld in BMW A&M group Wijnegem op 12/22
X1 Xdrive30e - Space Silber - Senatec geperforeerd Schwarz
- M Sportpakket
- Premiun Pack
- Comfort Pack
- Travel Pack
- Driving Assistant Pack
- Driving Assistant Pack Plus
- M Schadow Line

• STAUTINHO
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07-04-2024
Jammer om te moeten vernemen dat jullie levertermijnen opschuiven.. Mijn iX1 xDrive30 besteld op 22/08 en was oorspronkelijk voorzien voor levering einde maart, maar volgens de Leaseplan gegevens zou die datum naar voor gebracht zijn en op 20/10 geleverd worden.. Heb op het laatste nippertje travel pack uit m'n configuratie gelaten, dus geen panoramisch dak hier.

• STAUTINHO
  • Laatst online: 07-04-2024
Shadowrunnerbmw schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:40:
Ik heb een vraagje, heb al een paar x1/ix1 zien rijden, sommige met camera’s op de zijspiegels, in welk optiepakket zitten deze camera’s op de zijspiegels?
Camera's? Bedoel je de dodehoek assistentie, een rood lichtje dat begint te pinken? Dat zit volgens mij in de driving assistant pack?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hharolds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-03-2024
Shadowrunnerbmw schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:40:
Ik heb een vraagje, heb al een paar x1/ix1 zien rijden, sommige met camera’s op de zijspiegels, in welk optiepakket zitten deze camera’s op de zijspiegels?
Die camera's komen volgens mij met de optie 5DN Parking Assistant Plus (in NL)
Deze zijn voor o.a. de BMW Drive Recorder, de Surround view (360 parking view) en de Remote 3D view.

(in mijn geval als onderdeel van de 7EW Innovation package)

[ Voor 7% gewijzigd door hharolds op 27-09-2023 14:02 ]

• Shadowrunnerbmw
  • Laatst online: 15-06 21:03
hharolds schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:01:
[...]

Die camera's komen volgens mij met de optie 5DN Parking Assistant Plus (in NL)
Deze zijn voor o.a. de BMW Drive Recorder, de Surround view (360 parking view) en de Remote 3D view.

(in mijn geval als onderdeel van de 7EW Innovation package)
Klopt helemaal, de verkoper heeft me dit ook zo uitgelegd! Thanks ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barendrp
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-03 07:56
6 juli besteld > 6 september geleverd bij Ekris Veenendaal > vrijdag ophalen :-) Het kan dus echt heel erg snel!

iX1 xDrive30 Alpinweiss

- M Sportpakket
- Stuurwielrand verwarmd
- Elektrisch verwarmde voorstoelen
- Dakdraagsysteem M hoogglans Shadow Line
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Spiegelkappen in hoogglans zwart
- Grille zwart
- Stoelverstelling electrisch met memory berijder
- Driving Assistant Plus

• Ksk
  • Laatst online: 10-06 13:18

Ksk

Hier staat de BMW iX1 helaas al een week bij de dealer, van wat ik begreep is de CCU kapot, welke vervangen moet worden. Naar verwachting gaat dat 2 tot 4 weken duren.

Auto in gebruik sinds eind April ‘23

Meldingen op het scherm “Storing aandrijving” & “Energievoorziening”.

Wielen waren volledig gelocked, uiteindelijk heeft de Berger de auto op plastic plaatjes van mijn oprit afgetrokken.

• InstantPizzas
  • Laatst online: 19-06 09:47
Is het nog mogelijk om een standaard grill te bestellen?

In de iX1 configurator kan je enkel modellen met een driehoekjes-grill configureren (Zowel voor de eDrive20 als voor de xDrive30).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWGB8R8wac9a2pTtEeq65wUoI6U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lBgXWn62vLWfzAhDXa0y0sAv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16-06 20:15
Deze ochtend via werkgever de mail van de garage doorgekregen zo dat ik nu ook de VIN nummer heb.
Ik had Sensatec zwart besteld en op de factuur staat Vernasca zwart.

Als ik de VIN nummer ingeef krijg ik de foto's en dan is het idd Vernasca geworden.
Zou mooi zijn als dit klopt :-)

Deze namiddag mag ik hem ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T3D
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-07 06:25

T3D

Ksk schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:30:
Hier staat de BMW iX1 helaas al een week bij de dealer, van wat ik begreep is de CCU kapot, welke vervangen moet worden. Naar verwachting gaat dat 2 tot 4 weken duren.

Auto in gebruik sinds eind April ‘23

Meldingen op het scherm “Storing aandrijving” & “Energievoorziening”.

Wielen waren volledig gelocked, uiteindelijk heeft de Berger de auto op plastic plaatjes van mijn oprit afgetrokken.
Mijn auto had het zelfde defect ook bij mij was namelijk de charging control unit kapot. Mijn auto heeft 11 weken bij de dealer gestaan omdat het onderdeel niet leverbaar was. Ik hoop dat jij meer geluk hebt. BMW Nederland heeft achteraf persoonlijk contact gezocht over alle ellende.

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-07 15:49

w00Dy

Make soap, not war

InstantPizzas schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:41:

In de iX1 configurator kan je enkel modellen met een driehoekjes-grill configureren (Zowel voor de eDrive20 als voor de xDrive30).

[Afbeelding]
Ik denk het niet, ben ook al een paar avonden aan't configureren. Ik heb de indruk dat ze een update gedaan hebben voor de configurator. Als je shadow line kiest voor de grill krijg je enkel een donkere rand.

Wat behoorlijk jammer is, die sticker zegt me niet zoveel

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 12:36

Royz

Kleurenblind!!

w00Dy schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:23:
[...]

Ik denk het niet, ben ook al een paar avonden aan't configureren. Ik heb de indruk dat ze een update gedaan hebben voor de configurator. Als je shadow line kiest voor de grill krijg je enkel een donkere rand.

Wat behoorlijk jammer is, die sticker zegt me niet zoveel
Jeetje zeg, blijkbaar komt die andere gril helemaal niet meer terug. Had gedacht dat ze dat alleen bij de eDrive20 hadden toegepast, maar zie dat het ook voor de xDrive 30 geldt

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• InstantPizzas
  • Laatst online: 19-06 09:47
Die nieuwe grill is voor mij een deal breaker. Zo'n auto bestel ik niet.

Sterke punt aan de ix1 vond ik het eerder traditionele design. Die zilveren elementen op de grill maken heel de shadow look kapot imo. Begrijpen wie begrijpen kan...

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Royz schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:54:
[...]

Jeetje zeg, blijkbaar komt die andere gril helemaal niet meer terug. Had gedacht dat ze dat alleen bij de eDrive20 hadden toegepast, maar zie dat het ook voor de xDrive 30 geldt
Ik heb zaterdag een testrit gepland, ik vraag het nog even voor de zekerheid aan de verkoper.

• Ghost1
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik heb op 02/05/23 mijn bestelling van ix1 ( Basis, sanremo groen, sensatec, + trekhaak) geplaatst bij onze fleet afdeling. Besteld in een garage in Belgie. Toen kreeg ik een lever datum 13/04/24
Nadat ik vernomen had de productie voor de ix1 sneller verliep dan verwacht, heb ik vandaag even gecheckt bij de leasemaatschapij. Daar wisten ze me te vertellen dat ze een aanvraag binnengekregen van de garage om de nummerplaat aan te vragen. Dit wil volgens mij zeggen dat de wagen kortelings zal geleverd worden denk ik. ik heb gevraagd aan onze fleet afldeling wanneer de wagen afgeleverd zal worden maar nog geen reactie gehad. weet iemand hoeveel tijd er ongeveer tussen zit van het aanvragen van de plaat en de levering van de wagen?
want als deze kortelings geleverd wordt wil dit zeggen dat de levertermijn met 6 maanden ingekort is ten opzochte van de opgegeven datum. dit lijkt me toch veel.

Ik hoop dat iemand me wijzer kan maken, want ik kijk er wel naar uit om met deze toffe wagen te rijden :D

• Ciyounck23
  • Laatst online: 25-10-2024
Het kan. Collega zijn 25e, besteld op 22 december, ging geleverd worden begin februari 2024.

Deze is blijkbaar begin september al in de garage geleverd.

• Hede007
  • Laatst online: 30-10-2024
InstantPizzas schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:41:

[Afbeelding]
Ik ben vandaag bij de dealer geweest en het klopt inderdaad dat het niet meer mogelijk is om de normale grill te bestellen. Alle iX1 modellen krijgen het nieuwe type grill.

Verder had de dealer ook meer info over de stoel en stuurverwarming. Klaarblijkelijk worden alle x1 modellen vanaf november niet meer voorzien van de stuur en stoelverwarming. Het achteraf aanzetten is niet meer mogelijk wat eerder wel mogelijk was wanneer de voorbereiding optie geselecteerd is. :X

De dealer had sinds vandaag ook de officiele bevestiging dat idrive 9 vanaf november ingebouwd wordt op de nieuw te produceren auto’s

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Ghost1 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:01:
Ik heb gevraagd aan onze fleet afldeling wanneer de wagen afgeleverd zal worden maar nog geen reactie gehad. weet iemand hoeveel tijd er ongeveer tussen zit van het aanvragen van de plaat en de levering van de wagen?
Plaat aanvragen in BE voor particulier is ten laatste 2 dagen daarna afgeleverd door de postbode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowrunnerbmw
  • Laatst online: 15-06 21:03
Hede007 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:27:
[...]

Ik ben vandaag bij de dealer geweest en het klopt inderdaad dat het niet meer mogelijk is om de normale grill te bestellen. Alle iX1 modellen krijgen het nieuwe type grill.

Verder had de dealer ook meer info over de stoel en stuurverwarming. Klaarblijkelijk worden alle x1 modellen vanaf november niet meer voorzien van de stuur en stoelverwarming. Het achteraf aanzetten is niet meer mogelijk wat eerder wel mogelijk was wanneer de voorbereiding optie geselecteerd is. :X

De dealer had sinds vandaag ook de officiele bevestiging dat idrive 9 vanaf november ingebouwd wordt op de nieuw te produceren auto’s
Ik begin me steeds harder te ergeren aan de manier van werken bij BMW, geen goed begin voor mij, zou mijn eerste bmw worden.
Je bestel: een wagen, en krijgt 3 maanden erna te horen: geen m inlegplaatjes meer in de deurdrempels, blauwe m stitching in voor en achterdeuren verdwijnt ineens en nu zou het helemaal niet meer mogelijk zijn om achteraf de stoel en stuurverwarming te activeren terwijl dit daadwerkelijk een optie was….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
  • Laatst online: 29-04 21:01
T3D schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:03:
[...]

Mijn auto had het zelfde defect ook bij mij was namelijk de charging control unit kapot. Mijn auto heeft 11 weken bij de dealer gestaan omdat het onderdeel niet leverbaar was. Ik hoop dat jij meer geluk hebt. BMW Nederland heeft achteraf persoonlijk contact gezocht over alle ellende.
Dit is echt schandalig slecht zeg… heb je vervangend vervoer gehad die 11 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-06 12:53
InstantPizzas schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:03:
Die nieuwe grill is voor mij een deal breaker. Zo'n auto bestel ik niet.

Sterke punt aan de ix1 vond ik het eerder traditionele design. Die zilveren elementen op de grill maken heel de shadow look kapot imo. Begrijpen wie begrijpen kan...
Die nieuwe grille is absoluut niet mijn ding, maar misschien zijn wij in de minderheid en willen velen zich kunnen onderscheiden met zo'n iX geïnspireerde grille op hun ix1? Ik ben blij dat ik nog voor een volledig zwarte shadow look ben kunnen gaan.
Hopelijk komt er nog een volledig zwarte versie van die nieuwse grille voor degenen die een echte shadow look willen hebben.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Geert Mo
Gisteren de IX1 gaan halen en wat een auto :)
Effectief Vernasca gekregen ipv het bestelde Sensatec zwart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJVYldXBu9znHjmvq4ao5KYhq7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PKIRA2dy7mcOCIFbnpJ5lhs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8n3F9jcc2Ub_Y2NMETXndwz6hk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mtghBTsk8TmSB2GLjj6byvoh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T3D
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-07 06:25

T3D

YumaDjango schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 00:01:
[...]

Dit is echt schandalig slecht zeg… heb je vervangend vervoer gehad die 11 weken?
Ja zeker, ik heb die 11 weken in een i4 gereden ook geen straf trouwens…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-07 12:32
[...]

Enkel voor nieuwe bestellingen of ook voor bestaande bestellingen? Want heb die optie niet aangekocht puur om enkel op de echt koude momenten te activeren. Zo staat het in mijn premium pack pro optielijst waarmee die besteld werd (voorbereiding stoel - en stuurverwarming).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSh1V
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-03-2024
[...]

Ik ga er vanuit dat als je de optie wél hebt gekozen, stuur en zetelverwarming, dat je die ook krijgt, toch? Het gaat zich hier puur om de "voorbereiding" die verdwenen is of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quirinus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-07 12:34
Geert Mo schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 07:30:
Gisteren de IX1 gaan halen en wat een auto :)
Effectief Vernasca gekregen ipv het bestelde Sensatec zwart.
Zelfde kleur en config als mijn PHEV ;) .
De mijne heeft ook onverwacht Vernasca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPEJ66
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-01 12:26
Shadowrunnerbmw schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:00:
[...]

Ik begin me steeds harder te ergeren aan de manier van werken bij BMW, geen goed begin voor mij, zou mijn eerste bmw worden.
Je bestel: een wagen, en krijgt 3 maanden erna te horen: geen m inlegplaatjes meer in de deurdrempels, blauwe m stitching in voor en achterdeuren verdwijnt ineens en nu zou het helemaal niet meer mogelijk zijn om achteraf de stoel en stuurverwarming te activeren terwijl dit daadwerkelijk een optie was….
Ik zit in exact dezelfde situatie. Eerste BMW, echter heb ik van de dealer geen bericht gekregen dat de inlegplaatjes niet meer geinstalleerd zouden worden, u wel?

Heb ook stoelverwarming vooraan besteld, mocht deze nu ook nog geschrapt worden ga ik toch eens binnenspringen bij de dealer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostJansen
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-12-2023
Elazz schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:36:
[...]

Enkel voor nieuwe bestellingen of ook voor bestaande bestellingen? Want heb die optie niet aangekocht puur om enkel op de echt koude momenten te activeren. Zo staat het in mijn premium pack pro optielijst waarmee die besteld werd (voorbereiding stoel - en stuurverwarming).
Precies dit! Ik ga het ook navragen. Het staat als extra optie op de offerte namelijk dus dan kunnen ze dit toch niet zo maar weglaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hede007
Elazz schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:36:
[...]

Dit zou gaan gelden voor alle nieuwe en bestelde auto’s die vanaf na oktober gebouwd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hede007
MrSh1V schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:00:
[...]

Ik ga er vanuit dat als je de optie wél hebt gekozen, stuur en zetelverwarming, dat je die ook krijgt, toch? Het gaat zich hier puur om de "voorbereiding" die verdwenen is of begrijp ik het verkeerd?
Gaat inderdaad alleen om de optie voorbereiding die niet meer van toepassing is. Wanneer er gekozen is voor de volledige optie wordt het gewoon geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:52
Hede007 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:01:
[...]

Gaat inderdaad alleen om de optie voorbereiding die niet meer van toepassing is. Wanneer er gekozen is voor de volledige optie wordt het gewoon geïnstalleerd.
Kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen als je de voorbereidingopties hebt gekozen om vervolgens tóch bij de aflevering te horen dat het er niet in zit.. ik zou op de achterste van mijn poten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-07 12:32
Baris schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:38:
[...]

Kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen als je de voorbereidingopties hebt gekozen om vervolgens tóch bij de aflevering te horen dat het er niet in zit.. ik zou op de achterste van mijn poten staan.
Jep, ik zal ook even mijn dealer contacteren want ik heb de bestelling gemaakt met die gedachte. Is te gek dat dat eenzijdig beslist wordt zonder compensatie of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junior198
  • Laatst online: 05-01-2024
Vandaag van de dealer te horen gekregen dealer dat m’n bestelde auto (x1 20, februari) dit jaar niet meer geproduceerd wordt. Capaciteitsproblemen levering motoren / chips en bepaalde opties in het M-pakket. Ze gaan een productieplan maken waarbij de auto’s pas in 2024 geproduceerd zullen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghost1
Ghost1 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:01:
Ik heb op 02/05/23 mijn bestelling van ix1 ( Basis, sanremo groen, sensatec, + trekhaak) geplaatst bij onze fleet afdeling. Besteld in een garage in Belgie. Toen kreeg ik een lever datum 13/04/24
Nadat ik vernomen had de productie voor de ix1 sneller verliep dan verwacht, heb ik vandaag even gecheckt bij de leasemaatschapij. Daar wisten ze me te vertellen dat ze een aanvraag binnengekregen van de garage om de nummerplaat aan te vragen. Dit wil volgens mij zeggen dat de wagen kortelings zal geleverd worden denk ik. ik heb gevraagd aan onze fleet afldeling wanneer de wagen afgeleverd zal worden maar nog geen reactie gehad. weet iemand hoeveel tijd er ongeveer tussen zit van het aanvragen van de plaat en de levering van de wagen?
want als deze kortelings geleverd wordt wil dit zeggen dat de levertermijn met 6 maanden ingekort is ten opzochte van de opgegeven datum. dit lijkt me toch veel.

Ik hoop dat iemand me wijzer kan maken, want ik kijk er wel naar uit om met deze toffe wagen te rijden :D
Gisteren bevestiging gehad dat de wagen afgeleverd is in de garage, als de platen aangekomen zijn kan ik hem afhalen.
Dus 6 maanden vroeger, geschatte leverings datum was.13/04/2024
Dus net iets langer als 4 maanden.
Dan zit het toch wel goed qua levertermijnen.
Heb wel nog de zwarte grille besteld en de grijze accenten op de bumper worden ook zwart.
en in de garge wordt dit alles geplaatst

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDYxFRwumXvnFqHYTrIniClXwuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SPvZxytYrTt1N1e69xtXJXWY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/acGHwLzoDs7_ElDPyrtauSrchj0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uiqdPuxuNDqX7SJYdBhRpYaE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Ghost1 op 30-09-2023 13:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barts27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
De iX1 Xdrive30 launch edition M-sport space silver metallic is besteld en als het goed is, wordt de auto in week 45/46 gebouwd. Vervolgens afgeleverd ergens in december 2023 :9

1: Space silver metallic
2: M-sport pakket
3: Premium pack (o.a. Adaptieve LED koplampen, comfort access, Spiegel opties)
4: Comfort pack (o.a. Harman Kardon)
5: 19" wielen (styling 871M)
6: M alcantara/veganza bekleding/blauw stiksel.
7: Zonder blauwe exterieur details
8: Derailing in aluminium zijdeglans
9: Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel
10: Laadaansluiting AC snelladen (22 kW)
11: Elektrisch verwarmde voorstoelen
12: Elektrisch verstelbare stoelen
13: massage functie bestuurdersstoel
14: Stuurverwarming
15: Exterior line aluminium satiniert (chroom langs de ramen).
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDromi
Ghost1 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:54:
[...]

Gisteren bevestiging gehad dat de wagen afgeleverd is in de garage, als de platen aangekomen zijn kan ik hem afhalen.
Dus 6 maanden vroeger, geschatte leverings datum was.13/04/2024
Dus net iets langer als 4 maanden.
Dan zit het toch wel goed qua levertermijnen.
Heb wel nog de zwarte grille besteld en de grijze accenten op de bumper worden ook zwart.
en in de garge wordt dit alles geplaatst

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toch duidelijk dat ze vooral de volledig elektrische varianten op hun zogezegde ‘productielijn voor alle aandrijfvormen’ vervaardigen. Kwestie van de groene statistieken dit jaar nog op te krikken. Veel plezier met je wagen alvast!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Triumph58
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17-07 18:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFr9TVnG11dUC9mwDhzGpLp069w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZekhcO1EOwwHrZI1nUM7fuQ.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is hem, woensdag ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDromi
Prachtig! Met het M Pro pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Dat worden lange dagen voor jou haha

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciyounck23
  • Laatst online: 25-10-2024
Hoe zit dat eigenlijk met die ISA snelheidsbegrenzer? Wordt de x1 nu standaard al geleverd met dat ding geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
ik krijg donderdag mijn bmw x1 m sport model u11 en bouwjaar 11-2022. De dealer geeft aan dat de laatste update erop gezet gaat worden bij aflevering. Is mijn bmw geschikt voor idrive 8.5 of 9.0. Google en de BMW site die geven hierover niet veel info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1234
  • Laatst online: 09-12-2024
Kleine praktische vraag: ik hang mijn autosleutel graag aan een sleutelbos/klem; waar vind ik een ringetje dat in de bmw-sleutel past? Het kleinste modelletje dat ik heb blijft stroef zitten en kan niet vrij bewegen.
Of een andere oplossing om sleutel ergens bij te kunnen hangen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jI0fqPcYYQcUtHeU90QMcYwBxUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BYT6DPL6MIx5A9495mU9QGJP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-07 22:36

tim-w

TiPisch...

Ik heb een hoes gekocht voor die sleutel

[ Voor 26% gewijzigd door tim-w op 02-10-2023 14:33 ]

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
tim-w schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:33:
Lekker bezig pik! 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-07 17:56
tim-w schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:33:
Hier ook een sleutel hoes gekocht, niet voor de sleutelhanger (litske eraf gedaan)
Maar voor het uitzicht
Vond hem wel stoer staan :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GmRzWZvdIFUUINwI_l4qNeobcL4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x4DNUweMSdgNgpdgoVbofvpr.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08:21
edebee schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:44:
ik krijg donderdag mijn bmw x1 m sport model u11 en bouwjaar 11-2022. De dealer geeft aan dat de laatste update erop gezet gaat worden bij aflevering. Is mijn bmw geschikt voor idrive 8.5 of 9.0. Google en de BMW site die geven hierover niet veel info.
Helaas voor beide niet. Huidige modellen u11 met idrive 8 blijven dat behouden. Vanaf productie okt/nov 2023 naar Idrive 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
Hensley60 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:42:
[...]

Helaas voor beide niet. Huidige modellen u11 met idrive 8 blijven dat behouden. Vanaf productie okt/nov 2023 naar Idrive 9.
Wat is het verschil tussen idrive 8 en 9 eigenlijk als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvr82
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-12-2024
Heeft er iemand van jullie iets gemerkt van het probleem met het draadloze opladen in de wagen i.c.m. de Iphone 15 (Pro)? Blijkbaar zou de NFC chip stoppen met werken na gebruik van draadloos laden in BMW's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:52
YumaDjango schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 23:31:
[...]

Grootste verschil onderwater is de overgang van QNX naar Android besturingssysteem. Verder niet echt, qua GUI blijft het redelijk hetzelfde meen ik mij te herinneren. Wel zijn er nog aantal nieuwe functies zoals snelkoppelingen die in te stellen zijn in iDrive 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalloewase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-07 12:42
Dik hoor ! Zijn die M sport Pro koplampen extra getint ten opzichten van de normale ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Nu online
Kalloewase schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:46:
[...]

Dik hoor ! Zijn die M sport Pro koplampen extra getint ten opzichten van de normale ?
Niks mis mee , mooie bak

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• edebee
  • Nu online
Donderdag ga ik mijn eerste BMW ophalen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4IplZ1_aMS3xeJdSmJV_VdQ3iI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YbkIkE2J1NNMqf8c39gLR7BY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:03
Pff mijn levering van de ix1 wordt nu steeds naar achteren gezet volgens de leasemaatschappij.

- Januari besteld.
- Oorspronkelijke leverdatum 20 oktober.
- Toen werd het 27 oktober.
- zojuist gezet op 15 november.

Krijg hier een naar gevoel bij. Ook wetende dat volgens mij iemand hier zelfs in 3 maand al de auto had. Morgen maar eens bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonDromi
JP1980 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:18:
Pff mijn levering van de ix1 wordt nu steeds naar achteren gezet volgens de leasemaatschappij.

- Januari besteld.

Krijg hier een naar gevoel bij. Ook wetende dat volgens mij iemand hier zelfs in 3 maand al de auto had. Morgen maar eens bellen.
Ze maken misschien eindelijk eens plaats voor diegene die al meer dan een jaar op hun Plug-in Hybride aan het wachten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
JP1980 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:18:

- Januari besteld.

Wel bijzonder. Ik kreeg juist de melding dat mijn iX1 ruim 2 maanden eerder geleverd was. Helaas loopt mijn huidige leasecontract nog tot 26 oktober, maar de auto staat dus al sinds eind augustus bij de dealer.

Weet je ook waar de vertraging vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
xelfer schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:05:
[...]

Wel bijzonder. Ik kreeg juist de melding dat mijn iX1 ruim 2 maanden eerder geleverd was. Helaas loopt mijn huidige leasecontract nog tot 26 oktober, maar de auto staat dus al sinds eind augustus bij de dealer.

Weet je ook waar de vertraging vandaan komt?
Wanneer had jij besteld?
Nee ik ga morgen wel proberen te bellen.
Had begin september al met de dealer gesproken en toen werd zelfs verteld levering waarschijnlijk begin oktober.

Eigenlijk is dit forum een vloek, zonder al die info van jullie was ik misschien minder ontevreden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph58
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17-07 18:55
Kalloewase schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:46:
[...]

Is een onderdeel van het M pro pakket.
M Koplampen Shadow Line.
Chromen verlichtingselementen uitgevoerd in donker design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
DonDromi schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:33:
[...]

Ze maken misschien eindelijk eens plaats voor diegene die al meer dan een jaar op hun Plug-in Hybride aan het wachten zijn.
Dat is idd ook niet leuk maar bij bestelling werd mij al door verschillende merkdealers verteld dat elektrische auto's altijd voorgetrokken worden gezien dat lucratiever is voor de fabrikant. Aan de andere kant hoe moeilijk is het om je klanten een fatsoenlijke prognose te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
JP1980 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:12:
[...]

Wanneer had jij besteld?
Had begin september al met de dealer gesproken en toen werd zelfs verteld levering waarschijnlijk begin oktober.

Eigenlijk is dit forum een vloek, zonder al die info van jullie was ik misschien minder ontevreden. :+
Ik had medio mei besteld met de opdracht dat ik niet voor eind oktober kon ophalen ivm mijn lopende contract. Zo hebben ze dit ook bij BMW besteld, maar toch was de auto eerder leverbaar.

Heb een groene iX1 besteld met behoorlijk wat opties. Weet niet in hoeverre de spec invloed heeft op de levertermijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-02 08:56
YumaDjango schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 23:31:
[...]

Je kunt op YouTube diverse filmpjes zien over de verschillen tussen idrive 8, 8.5 en 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nish9493
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 16-06 14:03
any way to check which version of idrive is in my car. Not sure if i have 8 or 8.5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edebee
  • Nu online
nish9493 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:39:
any way to check which version of idrive is in my car. Not sure if i have 8 or 8.5
Quick visual check
8.0 the icons music,phone and apps on the left vertical.
8.5 the icons music,phone and apps below in the middle with the icon of the climate control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
xelfer schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:21:
[...]

Ik had medio mei besteld met de opdracht dat ik niet voor eind oktober kon ophalen ivm mijn lopende contract. Zo hebben ze dit ook bij BMW besteld, maar toch was de auto eerder leverbaar.

Heb een groene iX1 besteld met behoorlijk wat opties. Weet niet in hoeverre de spec invloed heeft op de levertermijn.
Hier ook vol opties, en cape york green. Ze hebben onze gewoon verwisseld. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ru3osYQNC1u68aYLERGDTHHXR8Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e5ql4Cjfr54K3vn2rnMOF5Dw.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand toevallig hoe je dat balkje van Klimaat menu weg kan krijgen op het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huwiee
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-07 11:20
H8M3CuzUaintM3 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:34:
[Afbeelding]

Weet iemand toevallig hoe je dat balkje van Klimaat menu weg kan krijgen op het scherm?
Er zullen er hier weinig zijn met een 3rd party android auto box.

Waarom heb je die als ik vragen met? Welk voordeel tegenover android auto via je smartphone heb je, buiten dat je video in motion zal hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
edebee schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:43:
[...]

Quick visual check
8.0 the icons music,phone and apps on the left vertical.
8.5 the icons music,phone and apps below in the middle with the icon of the climate control
Is de (i)X1 voorlopig niet altijd 8.0? (met 9.0 vanaf november)
Mijn levering was van eind Juni 2023, en heb 8.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
huwiee schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:46:
[...]

Er zullen er hier weinig zijn met een 3rd party android auto box.

Waarom heb je die als ik vragen met? Welk voordeel tegenover android auto via je smartphone heb je, buiten dat je video in motion zal hebben ...
Om onderweg formule 1 of een voetbalwedstrijd te streamen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 17-07 00:15
JP1980 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:12:
[...]

Wanneer had jij besteld?

Daarom is het delen van levertijden en vragen om “wanneer heb jij hm besteld” eigenlijk een beetje kansloos. Levering is afhankelijk van zoveel voorwaarden dat het niet tot nauwelijks te vergelijken valt. Type X1, specs, NL of Be, welke dealer, welke leasemij, wel of geen gereserveerde productieslots etc.

Die ontevredenheid verdwijnt gelukkig snel zodra je daadwerkelijk na kort of lang wachten in de auto stapt en lekker kan gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geforce660
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe bedrijfswagen, maar vind de levertermijn van de plugin absurd. Als je nu zou bestellen is een iX1 waarschijnlijk beschikbaar in Q2 2024 en een X1 pas in Q1 2025 zelfs..
Zou het liefst een plugin hebben ivm de tank mogelijkheid, maar dit is echt een lange wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Nu online
querex schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:57:
[...]

Is de (i)X1 voorlopig niet altijd 8.0? (met 9.0 vanaf november)
Mijn levering was van eind Juni 2023, en heb 8.0
Hoorde vandaag van de dealer dat als je nu op 8.0 zit je niet naar 9.0 kan omdat je geen nieuwe unit hebt op android. De huidige met 8.0 ‘oude unit’ draaien op linux. Wel erg vreemd dat de early apdapters van de x1 model 2023 dus blijven steken op 8.0.

Heb een andere vraag , als lane keeping ( lane control assist ) uitzet blijft dit dan uit of is het bij de volgende start weer aan.
Is er dan wel een soort sneltoets om dit iedere keer uit te zetten ?

[ Voor 17% gewijzigd door edebee op 03-10-2023 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoslet
edebee schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:34:
[...]

Hoorde vandaag van de dealer dat als je nu op 8.0 zit je niet naar 9.0 kan omdat je geen nieuwe unit hebt op android. De huidige met 8.0 ‘oude unit’ draaien op linux. Wel erg vreemd dat de early apdapters van de x1 model 2023 dus blijven steken op 8.0.

Heb een andere vraag , als lane keeping ( lane control assist ) uitzet blijft dit dan uit of is het bij de volgende start weer aan.
Is er dan wel een soort sneltoets om dit iedere keer uit te zetten ?
Ja elke keer weer aan.
Knop op middenconsole eenmaal indrukken en dan 1 tik op scherm om hem uit te zetten.

Ik doe dit bij elke rit.
Op zich is de lane assist van bmw wel erg goed. Enige maar die ik heb is wanneer je paar keer kort net langs de rand gaat krijg je een waarschuwings melding in de vorm van 10x piepen ofzo wat je niet kan uitzetten of wegdrukken (als iemand weet hoe dat wel kan hoor ik dat graag).
Dat is de reden waarom ik t uitzet. Niet dat ik vaak over de lijntjes rij maar ik heb een bloedhekel aan piepjes van welke soort dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Nu online
technoslet schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 07:24:
[...]

Ja elke keer weer aan.
Knop op middenconsole eenmaal indrukken en dan 1 tik op scherm om hem uit te zetten.

Ik doe dit bij elke rit.
Op zich is de lane assist van bmw wel erg goed. Enige maar die ik heb is wanneer je paar keer kort net langs de rand gaat krijg je een waarschuwings melding in de vorm van 10x piepen ofzo wat je niet kan uitzetten of wegdrukken (als iemand weet hoe dat wel kan hoor ik dat graag).
Dat is de reden waarom ik t uitzet. Niet dat ik vaak over de lijntjes rij maar ik heb een bloedhekel aan piepjes van welke soort dan ook.
gelukkig dus snel uit te zetten, krijg je ook een stuur correctie of zijn het alleen piepjes. In de huidige auto wordt er een stuurcorrectie gemaakt on je in het midden van de rijbaan te houden en die is best wel stevig.
Piepjes heb ik ook een hekel aan dus die gaan uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beveiliger2
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 04-10-2023
Beste BWM-ers,
Ik ben van plan om een iX1 te kopen. Maar ik vind het zitvlak van de sportstoelen niet zo fijn zitten. Voornamelijk de zijkanten van het zitvlak drukken tegen mijn dijbeen aan.
Dit voelt vervelend aan.
Ik heb dus twijfels of ik in de iX1 lang kan zitten.
Of zullen die zijkanten zachter worden in de loop van de tijd?
Ik verneem jullie ervaring omtrent het zitten in de BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edl70
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik had dezelfde ervaring in het begin. Heb de zijkanten een paar keer goed hard naar buiten gedrukt en merk er nu naar een paar maanden niets meer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Laatst online: 17-07 18:35

MaxDlius

Buiten De Zone

Beveiliger2 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:06:
Beste BWM-ers,
Ik ben van plan om een iX1 te kopen. Maar ik vind het zitvlak van de sportstoelen niet zo fijn zitten. Voornamelijk de zijkanten van het zitvlak drukken tegen mijn dijbeen aan.
Dit voelt vervelend aan.
Ik heb dus twijfels of ik in de iX1 lang kan zitten.
Of zullen die zijkanten zachter worden in de loop van de tijd?
Ik verneem jullie ervaring omtrent het zitten in de BMW.
Waarom bestel je dan niet gewoon de niet-sportstoelen? 😅 Ik heb om diezelfde reden en vooral ook door de knellende schoudersteunen de niet-sport alcantara (veganza) stoelen er op zitten. Als je daar dan nog actieve stoel op neem, krijg je een instelbare lendensteun over heel de onderrug die echt zeer goed is.

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
xelfer schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:21:
[...]

Toen ik donderdag de mijne ging halen zei die mens dat er momenteel geen echt geen logica inzit.
Ze hadden meer dan 10 X1 hybride voertuigen op de parking staan die een jaar te vroeg geleverd zijn.
Allemaal mensen die omwille van de geschatte levertijd van +- 2 jaar al een auto besteld hebben en nu nog met huidig leasecontract van een jaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beveiliger2
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 04-10-2023
MaxDlius schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:33:
[...]

Waarom bestel je dan niet gewoon de niet-sportstoelen? 😅 Ik heb om diezelfde reden en vooral ook door de knellende schoudersteunen de niet-sport alcantara (veganza) stoelen er op zitten. Als je daar dan nog actieve stoel op neem, krijg je een instelbare lendensteun over heel de onderrug die echt zeer goed is.
Thanx voor de tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-07 08:46
Vanmiddag ontving ik, zowel in de app als middels een bericht in de auto, onderstaande terugroepmelding. Betreft een verder probleemloze BMW iX1, afgeleverd begin april 2023. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nknNB2yug1QMcG-zaDrfXZWPZrA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HRMLfOCJyBv5ZMBExp9cUq8B.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door SAABcabrio op 04-10-2023 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
SAABcabrio schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:35:
Vanmiddag ontving ik, zowel in de app als middels een bericht in de auto, onderstaande terugroepmelding. Heeft iemand hier al ervaring mee?[/URL]
iX1 of PHEV X1 of klasieke X1?
Hier een PHEV X1 xDrive30e (BE) nog geen melding gehad

[ Voor 8% gewijzigd door querex op 04-10-2023 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDromi
querex schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:11:
[...]

iX1 of PHEV X1 of klasieke X1?
Hier een PHEV X1 xDrive30e (BE) nog geen melding gehad
Serieus? Ze bestaan dan toch in België? Ik krijg het vliegend 💩 van die productie planning bij BMW 🤮

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
DonDromi schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:08:
[...]
Serieus? Ze bestaan dan toch in België? Ik krijg het vliegend 💩 van die productie planning bij BMW 🤮
Heb hem in de eerste weken besteld gebaseerd op het prototype in Bornem. Nooit met gereden, of hem volledig geassembleerd te kunnen ontdekken...
Eind Mei 2022 besteld, levering eind Juni 2023 😅 dus mjah... ook lang moeten wachten (moest het een troost zijn 😬)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 13:03
Toevallig maat van me last gehad van dit euvel iX1 30E. Later zag hij ook de terugroep melding bij een andere iX eigenaar. Was net te laat, toen stond ie al op de bergingsauto.

Denk voorlopig maar niet de boost functie gebruiken voor de iX1 rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoslet
SAABcabrio schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:35:
Vanmiddag ontving ik, zowel in de app als middels een bericht in de auto, onderstaande terugroepmelding. Betreft een verder probleemloze BMW iX1, afgeleverd begin april 2023. Heeft iemand hier al ervaring mee?

[Afbeelding]
Ik heb die melding ook gehad vanmiddag. Na werk even bij de dealer binnengestapt. Is iets Links voor geloof ik en me niet helemaal duidelijk. Maar kan er gewoon mee door rijden. Afspraak wel gemaakt om het euvel te verhelpen.
Betreft ook een ix1 afgeleverd 31 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hensley60
[Afbeelding]

Je moet een update doen om je scherm passend te krijgen. Ik had ook hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hensley60
[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/StGC2wPD8IZB1DzaxA5IhV91MRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iuMmY0npFgwl43tSRLLdf4DZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Laatst online: 17-07 18:35

MaxDlius

Buiten De Zone

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost1
janvr82 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:37:
Heeft er iemand van jullie iets gemerkt van het probleem met het draadloze opladen in de wagen i.c.m. de Iphone 15 (Pro)? Blijkbaar zou de NFC chip stoppen met werken na gebruik van draadloos laden in BMW's.
Dit is blijkbaar het geval bij veel modellen en ligt aan iPhone zelf.
Zie artikel.
https://gagadget.com/nl/3...-de-iphone-15-niet-werkt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb een 15 pro, en heb er nog geen last van gehad. De X1 heeft wel cooling, weet niet of dat voor alle BMW's geldt. Daarnaast is de software met het overhittings probleem al uit volgens mij, dus ik maak me er eerlijk gezegd niet zo druk om met deze combinatie.

Pagina: 1 ... 21 ... 68 Laatste