DJR schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:46:
[...]
Whoop whoop, een echt grote (786MB) update is momenteel aan het downloaden in mijn iX1.
Zoals ik lees is dit inderdaad de OTA 23/07/5XX update die je hier noemt. Dank voor de uitgebreide info!
Er wordt van alles geupdate, onder andere de assistenten en accu-warmte management is nu configureerbaar.
Ben benieuwd.
Geen 8.5, maar wel een fijne update!
Ik vind de verbeterde navigatie weergave met blauwe (i.p.v. witte) routeaanduiding zoveel beter zichtbaar, zowel in HUD als bij de tellers... alleen daar ben ik al heel blij mee. Het systeem lijkt ook flink sneller te reageren hier, en een ander font in gebruik.
En ook de hulp berichten zijn nu wat duidelijker, zo heb ik in het begin moeten zoeken/lezen/youtube hoe Automatic lane change werkend te krijgen.... en staat het nu gewoon met een melding op t beeld.
Van mij mogen ze meer van dit soort positieve verbeteringen doen

Beatman schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:42:
Vanochtend een iX1 edrive20 besteld X-line in Phytonic blue met premium pack en nog wat losse opties. En hier ga ik geen vrienden mee maken: productie eind november 23. Levering in december. Er waren nog een paar door de dealergroep gereserveerde productieslots specifiek voor de edrive20.
Het viel me wel op dat er geen lampjes in de deurgrepen aan de buitenzijde zitten.
Iemand al ervaring met sneeuwkettingen en all season banden voor de 18” velgen? Welke merken/types passen/zijn aanraders?
Lampjes in de deurgrepen heb ik ook niet op een xDrive 30 launch edition, dus ik vermoed dat dat sowieso niet is?
"Hallo BMW, ik wil naar huis rijden" doet het vooralsnog feilloos hier (en de auto reageert dan regelmatig met "oost west, thuis best", best grappig), heb in het begin ook heel erg lopen rotzooien met welk spraakcommando nu goed werkte, want ik werd ook regelmatig naar Huissen genavigeerd. "Thuis" of andere commando's kreeg ik niet werkend.
Ik vind ook dat hij bij vooruit rijden "laat" reageert uit zichzelf, maar het werkt dan uiteindelijk wel. Ben er inmiddels wel aan gewend, maar vooral in het begin dacht ik echt dat ik ergens tegenaan zou zitten.
Als ik op dat aangezicht klik, dan is voor/achter 1 knop bij mij? Ik zie weliswaar 2 knoppen met voor/achter, maar het enige verschil is dat de camera dan niet mee draait met het stuur. Hij wisselt bij mij vervolgens wel afhankelijk van de rij richting daarbij, maar ik kan het niet "los" kiezen als ik achteruit rijd. (In de app met Remote Services kan ik overigens wél separaat de voorcamera kiezen, maar dan sta ik al geparkeerd)
Geert Mo schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:48:
Rij nu ondertussen 2 weken met de IX1 en voorlopig valt het bereik me toch een klein beetje tegen.
Net weer 100% geladen en nu een bereik van 318km.
Ik krijg mijn gemiddeld verbruik ook niet onder de 19.9 kWh/100 km en ik rij echt niet al te gek.
Voor de rest wel erg gelukkig met de keuze voor deze wagen!
Ik haal met de 19" velgen en Pirelli P-Zero een beste resultaat van 16,8 - 17 kWh/100 km als ik 106km op cruise rijd. Maar het is heel erg afhankelijk ook van het weer, heb al paar keer dezelfde lange route gereden, en de laatste keer veel wind gehad waardoor ik toen ook niet onder de 19,5 kWh/100 km kwam. Weet niet wat jouw setup is qua velgen/banden, maar wellicht dat dit wat helpt?
Ik rijd daarbij overigens gewoon in de D stand als ik lange stukken op de autoweg zit, dus D/B heeft nauwelijks invloed als je het mij zou vragen. (Veel korte bebouwde kom ritjes doe ik wel B omdat ik one-pedal wel relaxed vind rijden

)
Sjezus... en dat gemiddeld... respect! Ik zit in September op een gemiddelde van 18.7.... banden en velgen maken heel veel uit. Ik heb mijn 19" pirelli's gewoon op een door de dealer ingestelde 2.6/2.7 bar in ieder geval rondom. En ja, ook panorama dak hier.
Volgens een latere post zit jij met de 17" styling 864 wielen, die zien er nogal aerodynamisch uit.