Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 22 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-06 21:54
Vanmiddag de x1 opgehaald. Ik heb wel het volgende probleem waar ik niet uit kom.
PDC staat aan , als ik achteruit rij dan gaan de camera en de sensoren vanzelf aan maar als ik aankom rijden en aan de voorkant een obstakel heb dan gaat de camera niet een en de sensoren geven ook geen signaal.
Als ik eerst achteruit rij en daarna naar voren dan werken de camera en sensoren aan de voorkant wel maar ik kan toch niet iedere keer eerst achteruit rijden om dit in te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-02 08:56
H8M3CuzUaintM3 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:34:
[Afbeelding]

Weet iemand toevallig hoe je dat balkje van Klimaat menu weg kan krijgen op het scherm?
Balkje kan niet weg, blijft permanent in beeld.
Zie ook YouTube uitleg van de iX1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 08:31

tim-w

TiPisch...

edebee schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:15:
Vanmiddag de x1 opgehaald. Ik heb wel het volgende probleem waar ik niet uit kom.
PDC staat aan , als ik achteruit rij dan gaan de camera en de sensoren vanzelf aan maar als ik aankom rijden en aan de voorkant een obstakel heb dan gaat de camera niet een en de sensoren geven ook geen signaal.
Als ik eerst achteruit rij en daarna naar voren dan werken de camera en sensoren aan de voorkant wel maar ik kan toch niet iedere keer eerst achteruit rijden om dit in te schakelen.
Op de middenconsole heb je een camera knop hiervoor.
Ik heb trouwens als ik rustig vooruit rijd richting een obstakel dat de pdc wel gaat piepen uiteindelijk. Maar alleen als je rustig rijdt. Je wil ook niet dat hij dit bij iedere rij voor een stoplicht gaat doen natuurlijk.

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23-06 08:35
Op welke taal hebben jullie de instellingen gezet?
Ik vind het heel jammer dat de voice control (bijvoorbeeld om een adres in te geven om te navigeren) niet werkt in mijn huidige systeemtaal. Ik had gehoopt dat er snel een update zou volgen om op zijn minst de voice control te kunnen gebruiken in het engels en dat de overige instellingen gewoon nederlands blijven staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WanneD
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-12-2023
X1 25phev besteld begin april bij Renova Breda. Zojuist de dealer gebeld en deze gaf aan dat de productiestatus code 152 heeft. Iemand een idee hoe lang het nog duurt voordat deze auto geleverd wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bmwroland
  • Laatst online: 22-06 07:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yawy9EieWRajNAOKkdxESf-0Sok=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mGgzv7B1asqVQ6k7aWKotB8k.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WanneD
Dankjewel, dat zou betekenen op transport over ongeveer een week. Kan niet wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonDromi
  • Laatst online: 07-02-2024
WanneD schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:36:
Dankjewel, dat zou betekenen op transport over ongeveer een week. Kan niet wachten.
Wauw, proficiat! Jij hebt geluk als je in april 2023 hebt besteld en hij nu al bij de paint shop zit.
Die productie planning van BMW is echt niet te begrijpen.
Veel plezier met je nieuwe wagen binnenkort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:07

w00Dy

Make soap, not war

MaxDlius schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:33:
[...]

Waarom bestel je dan niet gewoon de niet-sportstoelen? 😅 Ik heb om diezelfde reden en vooral ook door de knellende schoudersteunen de niet-sport alcantara (veganza) stoelen er op zitten. Als je daar dan nog actieve stoel op neem, krijg je een instelbare lendensteun over heel de onderrug die echt zeer goed is.
Veganza is altijd met sportstoelen, dat wordt automatisch toegevoegd aan de optielijst.

ik heb gisteren en iX1 xDrive20 besteld aan de lease, nog geen nieuws over levertermijn. Hopelijk snel, want de huidige wagen knabbelt behoorlijk aan mijn VAA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:14
Zoals met alles had ik beter ‘even kunnen wachten’ met bestellen. Al had ik dan meer dan een jaar moeten wachten met bestellen. Het vermogen en de wegligging van de iX1 xdrive30 zijn heerlijk hoor, maar de 8000 lager geprijsde edrive20 biedt dan wel óf lagere maandlasten en zelfde opties, of zelfde maandlasten en (veel) meer opties óf een combi van die 2. Daar wil ik best wel wat vermogen voor inleveren. Ik rij overwegend toch als een oud wijf :D

Verder vind ik 1 ding wel jammer; de dealer waar ik aanvankelijk naar toe ging voor een offerte gaf aan dat ‘extended shadowline’ ook donkerdere verlichting toe voegde. Dit blijkt helaas niet zo te zijn, en deze zijn pas sinds kort geïntroduceerd als onderdeel van het m pakket pro.

Achja! Hij rijdt er wel om 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:14
Kreeg net bericht dat mijn auto al 3 weken 'vast zit' bij de kwaliteitscontrole van de fabriek. Vandaar de vertraging. Men heeft geen idee waarom. Misschien iets te maken met de terugroepactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:57

MaxDlius

Buiten De Zone

w00Dy schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:32:
[...]

Veganza is altijd met sportstoelen, dat wordt automatisch toegevoegd aan de optielijst.
Niet bij de zwarte variant (in BE alleszins).

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
tim-w schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:52:
[...]

Op de middenconsole heb je een camera knop hiervoor.
Ik heb trouwens als ik rustig vooruit rijd richting een obstakel dat de pdc wel gaat piepen uiteindelijk. Maar alleen als je rustig rijdt. Je wil ook niet dat hij dit bij iedere rij voor een stoplicht gaat doen natuurlijk.
Ik heb de auto bijna tegen de muur gezet en nog geen piep :| .
Denk dat het een software probleem is in de auto heb nog wat meer vreemde issues
- Als airco niet op sync staat gaat hij toch de bijrijders kant mee verstellen als je de bestuurders kant hoger of lager zet, lijkt dus dat de sync gewoon nog aanstaat ook al staat het schuifje uit.

- Rugleuning stand wordt niet meegenomen in de memory alleen de hoogte en de diepte.

- Geheugen van de stoel kun je niet opslaan als je stil staat ( met of zonder motor aan) geeft dan aan functie niet beschikbaar. Als je aan het rijden bent dan kun je de stoelstand wel opslaan, lijkt mij dat dit andersom moet vanwege de veiligheid

- Bij camera aanzicht als je dan op de voorste camera op de auto afbeelding drukt dan laat hij de achterste camera zien en niet de voorste camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

MaxDlius schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:49:
[...]

Niet bij de zwarte variant (in BE alleszins).
Je hebt gelijk, ik had het zo begrepen van de dealer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

edebee schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:19:
[...]

Denk dat het een software probleem is in de auto heb nog wat meer vreemde issues
- Als airco niet op sync staat gaat hij toch de bijrijders kant mee verstellen als je de bestuurders kant hoger of lager zet, lijkt dus dat de sync gewoon nog aanstaat ook al staat het schuifje uit.

- Rugleuning stand wordt niet meegenomen in de memory alleen de hoogte en de diepte.

- Geheugen van de stoel kun je niet opslaan als je stil staat ( met of zonder motor aan) geeft dan aan functie niet beschikbaar. Als je aan het rijden bent dan kun je de stoelstand wel opslaan, lijkt mij dat dit andersom moet vanwege de veiligheid

- Bij camera aanzicht als je dan op de voorste camera op de auto afbeelding drukt dan laat hij de achterste camera zien en niet de voorste camera.
Hiermee zou ik naar de dealer gaan.

But Seriously...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hankied
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 28-02 18:03
[...]

Je zou een 'reset' kunnen proberen. Het zilveren volumeknopje op de middenconsole 30 seconden ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
tim-w schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:45:
[...]

Hiermee zou ik naar de dealer gaan.
Afspraak gemaakt voor woensdag , dan gaat de dealer er naar kijken. Lijkt mij toch wel op een software probleem. Kun je ook ergens een backup van je profiel maken mochten ze hem bij de dealer resetten ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shorty85
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-06-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-Ng7ECkg0j9Vh7aR1cUfTfK05U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sKzHDYSPtsVA5tujUlZuMJRO.jpg?f=fotoalbum_large

Donderdag ophalen!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YumaDjango
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-04 21:01
edebee schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:26:
[...]

Afspraak gemaakt voor woensdag , dan gaat de dealer er naar kijken. Lijkt mij toch wel op een software probleem. Kun je ook ergens een backup van je profiel maken mochten ze hem bij de dealer resetten ?
Je profiel blijft erop staan.
De dealer heeft de software van mn vrouw dr auto ook opnieuw geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
MHGroentje schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:27:
[...]

Balkje kan niet weg, blijft permanent in beeld.
Zie ook YouTube uitleg van de iX1
Ik had hetzelfde probleem en is met een update opgelost. Je mist namelijk instellingen die buiten het beeldscherm vallen. Update heb ik op mijn computer. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Hpqu0gVc_FgXaD6RwymV0v3Al4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPU6mLEoxrrjXvCqJZNkbgWa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/StGC2wPD8IZB1DzaxA5IhV91MRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iuMmY0npFgwl43tSRLLdf4DZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MaVers
  • Laatst online: 04-09-2024
Nog een paar nachtjes slapen en dan mag ik hem ophalen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7IslCEGWFkNxFvonSUstm2rT-M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zff27rpmWUoe0gHIic8Ps8zs.jpg?f=user_large

Cape York Grun Metallic
M Alcantara/Veganza-combinatie Schwarz/Blau
20 inch LM M Multispaak (Styling 869M)i
Stuurwielrand verwarmd
Bandenspanningsweergavesysteem
Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM)
Levering zonder typeaanduiding
M Sportpakket
Spiegelkappen in hoogglans zwart
Zonder exterieur design details
Dakdraagsysteem M hoogglans Shadow Line
Elektrisch verwarmde voorstoelen
Harman-Kardon sound system
Innovation Pack
Travel Pack
Uitbreiding M hoogglans Shadow Line exterieurdelen

[ Voor 23% gewijzigd door MaVers op 07-10-2023 10:52 . Reden: overbodige info verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STAUTINHO
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07-04-2024
Koppeling in BMW app

Over enkele dagen zou ik m’n auto mogen ophalen, heb alvast de app geïnstalleerd en men vraagt mij het VIN nummer om de waren te koppelen. Dit zou op het verkoopcontract vermeld staan.

Iemand die weet of ik dat al ergens kan vinden zonder de dealer lastig te vallen? Op leaseplan documenten bv?

(Gewoon geduld hebben is ook een optie, i know :) )

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huwiee
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-06 15:28
STAUTINHO schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:01:
Koppeling in BMW app

Over enkele dagen zou ik m’n auto mogen ophalen, heb alvast de app geïnstalleerd en men vraagt mij het VIN nummer om de waren te koppelen. Dit zou op het verkoopcontract vermeld staan.

Iemand die weet of ik dat al ergens kan vinden zonder de dealer lastig te vallen? Op leaseplan documenten bv?

(Gewoon geduld hebben is ook een optie, i know :) )

Alvast bedankt!
Helaas enkel bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franzl01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-05 03:30
Is het iemand al gelukt om met spraak instructie naar huis te kunnen navigeren? Ik krijg de meest aparte adressen. Maar nooit het als favoriet ingestelde thuisadres. Wel routers naar Huisen 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

In het verleden wel met "ga naar huis" maar sinds een tijdje werkt dit al niet meer

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Ik loop nog tegen een ander probleem aan. Of eigenlijk 3:

De richtingaanwijzer gaat heel snel weer uit. Als ik die naar rechts aanzet en bijvoorbeeld op een rotonde rijd en dan in de bocht ook maar íets naar links stuur: uit.
Linksaf zelfde probleem.
Hebben jullie dit ook ervaren? Of is er iets mis met mijn richtingaanwijzer?

Verder hoor ik af en toe een rammeltje in de raamomlijsting van de bestuurders deur. Dat is ergerlijk want vlakbij m'n oor. Iemand ander daar ook last van?

Tot slot reageert de navi/entertainment soms traag op mijn input. Na aantikken hoor je soms een enkele seconden later pas de klik (en dan daarna pas veranderd het beeld). Iemand hier last van gehad en (hoe) is dit opgelost?

But Seriously...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:00
tim-w schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:08:
Ik loop nog tegen een ander probleem aan. Of eigenlijk 3:

De richtingaanwijzer gaat heel snel weer uit. Als ik die naar rechts aanzet en bijvoorbeeld op een rotonde rijd en dan in de bocht ook maar íets naar links stuur: uit.
Linksaf zelfde probleem.
Hebben jullie dit ook ervaren? Of is er iets mis met mijn richtingaanwijzer?

Verder hoor ik af en toe een rammeltje in de raamomlijsting van de bestuurders deur. Dat is ergerlijk want vlakbij m'n oor. Iemand ander daar ook last van?

Tot slot reageert de navi/entertainment soms traag op mijn input. Na aantikken hoor je soms een enkele seconden later pas de klik (en dan daarna pas veranderd het beeld). Iemand hier last van gehad en (hoe) is dit opgelost?
Als BMW rijder hoor je je richtingaanwijzer ook niet te gebruiken.. ;)

Alle gekkigheid op een stokje, ik zou langs de dealer gaan. Heb je je navi wel eens gereset? Misschien dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapvN
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-03 13:41
JP1980 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:15:
[...]

Dat is idd ook niet leuk maar bij bestelling werd mij al door verschillende merkdealers verteld dat elektrische auto's altijd voorgetrokken worden gezien dat lucratiever is voor de fabrikant. Aan de andere kant hoe moeilijk is het om je klanten een fatsoenlijke prognose te bieden.
Dat klopt. In verband met de regelgeving worden eerst de "I" producten gebouwd, gevolgd door de diesels, daarna benzine en als laatste de hybride exemplaren. Dat is ten eerste een gevolg van de (Europese) regelgeving rond Co2 uitstoot. De vervaardiging van een nieuwe auto kosten ca 7 ton Co2 en van een elektrische auto 9 ton, maar tijdens de levensduur doet een elektrische auto 19 ton Co2 en een benzinemodel 52 ton Co2 afleveren (alles gemiddelden uiteraard). De tweede reden is populariteit. Bij ons is de diesel uitgespuugd, maar voor degenen die regelmatig in Europa zwerven........In andere landen zijn de verkoopcijfers van de diesel nog steeds torenhoog en in Duitsland is de dieselauto goedkoper dan een hybride exemplaar. De PHEV bestellers (waaronder ik) sukkelen dus geheel achteraan en moeten rekenen met levertijden van meer dan een jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Hier net terug van bij de lokale BMW boer...
Mijn stuurwiel 'kraakte' al een paar weken en wou het toch even laten nakijken. Als je, net als bij mij, de enige bestuurder bent en/of de positie van het stuur nooit aanpast, kan het zijn dat na een tijd de olie naar beneden wegzakt, waardoor het aanvoelt alsof het stuur kraakt en hapert. Blijkbaar is het in dat geval voldoende om het stuur een paar keer te verzetten (trekken en duwen) totdat de olie terug wat gespreid raakt.

Ik deel dit alvast even mee, moesten er zich hier gelijkaardige gevallen voordoen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Baris schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:43:
[...]

Als BMW rijder hoor je je richtingaanwijzer ook niet te gebruiken.. ;)

Alle gekkigheid op een stokje, ik zou langs de dealer gaan. Heb je je navi wel eens gereset? Misschien dat het helpt.
Navi reset heeft geen nut helaas.
Maar de dealer heeft een mail van mij. Eens kijken wat ze zeggen.

But Seriously...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YumaDjango
MaxDlius schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:10:
Hier net terug van bij de lokale BMW boer...
Mijn stuurwiel 'kraakte' al een paar weken en wou het toch even laten nakijken. Als je, net als bij mij, de enige bestuurder bent en/of de positie van het stuur nooit aanpast, kan het zijn dat na een tijd de olie naar beneden wegzakt, waardoor het aanvoelt alsof het stuur kraakt en hapert. Blijkbaar is het in dat geval voldoende om het stuur een paar keer te verzetten (trekken en duwen) totdat de olie terug wat gespreid raakt.

Ik deel dit alvast even mee, moesten er zich hier gelijkaardige gevallen voordoen... ;)
Thanks 👍🏻 had dit ook al 2 keer ervaren, ging wel vanzelf over maar weet nu wat ik de volgende keer moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonDromi
Zijn er recent nog mensen in de productieplanning opgenomen? Hier vooral heel veel stilte…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bmwroland
  • Laatst online: 22-06 07:07
DonDromi schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:51:
Zijn er recent nog mensen in de productieplanning opgenomen? Hier vooral heel veel stilte…
Mijn bestelde Xi s18 i m-sport besteld op 3 feb 2023 is opgeschoven van week 41 naar week 47. De bestelling van eenzelfde wagen van een vriendin, besteld eind januari 2023 is uit productie genomen wegens tekort aan onderdelen ( gebrek aan de zwarte daklijsten m-sport)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huwiee
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-06 15:28
Hier volgende week dinsdag ophalen, 25e in belgie (verstraeten lochristi)
Uiteindelijk 14maand gewacht..., in aug22 besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 65MustangFB
  • Laatst online: 31-01 06:40
Gisteren contact gehad met de dealer, 04-02-2023 X1 xdrive 30e m-sport besteld, prognose binnenkomst week 42. In eerste instantie productieweek 43, toen 41. Nu afwachten hoe het verder gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordys19
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:59
Ik heb vorige week nog eens contact gehad met dealer. 04/02/23 (x1 25e) besteld leverdatum was 31/08/23. Is nog altijd status 047 dus moet nog ingedeeld worden.

(Renova roosendaal)

[ Voor 3% gewijzigd door Jordys19 op 10-10-2023 10:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• junior198
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 05-01-2024
In feb 2023 besteld (20e), verwachte leverdatum december 2023 is inmiddels uitgesteld naar februari 2024.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Vorige week iX1 eDrive20 besteld, auto komt volgens de laatste update op 30/3/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
Franzl01 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:24:
Is het iemand al gelukt om met spraak instructie naar huis te kunnen navigeren? Ik krijg de meest aparte adressen. Maar nooit het als favoriet ingestelde thuisadres. Wel routers naar Huisen 😜
Huisadres opnoemen, werkt bij mij. Ik geef spraak aan: Naar huisadres. Dat gaat goed. Of “ THUIS “

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RH Lem
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
MHGroentje schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:34:
[...]

Huisadres opnoemen, werkt bij mij. Ik geef spraak aan: Naar huisadres. Dat gaat goed. Of “ THUIS “
Ik heb de spraakbediening opgegeven en gebruik ik niet meer.
Niet alleen bij het navigeren, maar ook bijna elk ander commando wordt niet herkent. Ik ben al zoveel keer naar Huizen gestuurd door dat ding😁 Zal misschien aan mij liggen, maar met Siri of Google assistent heb ik bijna nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Mensen die al een eerste blik willen werpen op iDrive 9.0: YouTube: all-new BMW X2 first REVIEW! M35i vs iX2 (EV) comparison 2024

Die zal er al bij aanvang op de (i)X2 zitten en aangezien de eerste reviews daarvoor aan het uitkomen zijn, verwacht ik dat we snel nog meer te weten zullen komen ;)

[ Voor 79% gewijzigd door MaxDlius op 11-10-2023 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madpatrick
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-05 10:00
MaxDlius schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:57:
Mensen die al een eerste blik willen werpen op iDrive 9.0: YouTube: all-new BMW X2 first REVIEW! M35i vs iX2 (EV) comparison 2024

Die zal er al bij aanvang op de (i)X2 zitten en aangezien de eerste reviews daarvoor aan het uitkomen zijn, verwacht ik dat we snel nog meer te weten zullen komen ;)
Ziet er goed die IX2.

Weet iemand of de huidige iX1 met idrive 8.0 een upgrade krijgt naar 8.5
Ik lees enkel nog maar dat de hogere modellen dit krijgen, maar nergens dat de iX1 deze upgrade gaat krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hensley60
  • Nu online
madpatrick schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:28:
[...]

Ziet er goed die IX2.

Ik lees enkel nog maar dat de hogere modellen dit krijgen, maar nergens dat de iX1 deze upgrade gaat krijgen
Nee helaas niet en updaten niet mogelijk.
Modellen vanaf november 2023 gaan over in Idrive 9 op basis van Android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hensley60
  • Nu online
H8M3CuzUaintM3 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:34:
[Afbeelding]

Weet iemand toevallig hoe je dat balkje van Klimaat menu weg kan krijgen op het scherm?
Balkje kan niet kleiner, maar je playaibox heeft wel een software update hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:33
madpatrick schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:28:
[...]

De hardware is anders tussen 8.0, 8.5 en 9.0. Dus het is geen upgrade maar een ander systeem, bijwerken zal dan ook niet lukken. Er wordt ook teveel aandacht op gelegd wat mij betreft want er blijven wel updates uitkomen voor 8.0 en 8.5 niet alleen voor 9.0.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
Jiriki schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:52:
[...]

De hardware is anders tussen 8.0, 8.5 en 9.0. Dus het is geen upgrade maar een ander systeem, bijwerken zal dan ook niet lukken. Er wordt ook teveel aandacht op gelegd wat mij betreft want er blijven wel updates uitkomen voor 8.0 en 8.5 niet alleen voor 9.0.
Zelf vind ik het stuk voor de climate control in 8.5 wel beter, stoel verwarming zou dan ook constant te zien aan de onderkant. Het hoofdscherm is ook rustiger 1 groot stuk en 1 klein stukje ernaast ipv al die snelkoppelingen in 8.0.
Hoop dat ze deze 2 dingen ook kunnen doorvoeren in 8.0.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-06 22:57
Hoop ook dat we ooit de 8.0 > 8.5 update nog mogen krijgen...
Zou beetje zonde zijn voor een volledig vernieuwd (i)X1 interieur om in het eerste productie jaar al vast te blijven zitten met oudere software...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

querex schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:19:
Hoop ook dat we ooit de 8.0 > 8.5 update nog mogen krijgen...
Zou beetje zonde zijn voor een volledig vernieuwd (i)X1 interieur om in het eerste productie jaar al vast te blijven zitten met oudere software...
Er is geen enkele reden waarom we ook niet van 8.0 naat 8.5 zouden kunnen gaan, dus verwacht dat we dit wel gaan krijgen, maar dat ze het gewoon voor andere modellen eerst hebben gepland.

BMW meldt zelf het volgende:
"De invoering in andere BMW modellen van de midden-, boven- en luxeklasse volgt stapsgewijs."

Het is dus gewoon een kwestie van nog wat geduld uit te oefenen 😉

En ja, de modellen voor november 23 draaien misschien niet op 9.0, maar die kregen tenminste wel nog een mooie grill mee 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Vanochtend een iX1 edrive20 besteld X-line in Phytonic blue met premium pack en nog wat losse opties. En hier ga ik geen vrienden mee maken: productie eind november 23. Levering in december. Er waren nog een paar door de dealergroep gereserveerde productieslots specifiek voor de edrive20.

Het viel me wel op dat er geen lampjes in de deurgrepen aan de buitenzijde zitten.

Iemand al ervaring met sneeuwkettingen en all season banden voor de 18” velgen? Welke merken/types passen/zijn aanraders?

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermodel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-08-2024
TFDev schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:32:
[...]

Ah, in dat geval zullen ze waarschijnlijk toch opnieuw moeten kalibreren verwacht ik. Keep us posted!
Na een paar weken rond gereden te hebben heb ik de afspraak die ingepland stond bij de dealer geannuleerd. Blijkbaar heeft het even tijd nodig om zichzelf te kalibreren (zoals iemand ook al melde), of lag het aan de laagstaande zon van de afgelopen weken.
Op dit moment heb ik in ieder geval geen last meer gehad van de meldingen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
MaxDlius schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 05:38:
[...]
Er is geen enkele reden waarom we ook niet van 8.0 naat 8.5 zouden kunnen gaan, dus verwacht dat we dit wel gaan krijgen, maar dat ze het gewoon voor andere modellen eerst hebben gepland.

BMW meldt zelf het volgende:
"De invoering in andere BMW modellen van de midden-, boven- en luxeklasse volgt stapsgewijs."

Het is dus gewoon een kwestie van nog wat geduld uit te oefenen 😉
Nee het is al bekend dat dit niet gaat gebeuren, is bij de i4 hetzelfde. Modellen met 8.0.x houden 8.0.x, voor 8.5 is andere hardware nodig dus er komt geen upgrade. Uitzondering is (dacht ik) de iX, daar zat de nieuwe hardware al in maar die draaide nog op 8.0. Een downgrade is dus blijkbaar wel mogelijk maar daar heb je weinig aan.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-06 17:48
Ik ben even het spoor kwijt, als ik in december aanstaande een X1 geleverd krijg, heeft die dan (waarschijnlijk) iDrive 9 of 8.5?

En welke nieuwe grill krijgen de nieuwere X1's? ook vanaf november?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiriki
Die heeft dan iDrive 9.0, de vervanger van 8.0 voor auto's zonder de controller. De i4 gaat bijvoorbeeld naar 8.5 maar zal nooit 9.0 krijgen, de iX1 gaat naar 9.0 maar zal nooit 8.5 krijgen.

Waar 9.0 een nieuw systeem is, op basis van Android, is 8.5 een doorontwikkeling van 8.0 op basis van Linux maar met andere systeemeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Jiriki schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:53:
[...]

Nee het is al bekend dat dit niet gaat gebeuren, is bij de i4 hetzelfde. Modellen met 8.0.x houden 8.0.x, voor 8.5 is andere hardware nodig dus er komt geen upgrade. Uitzondering is (dacht ik) de iX, daar zat de nieuwe hardware al in maar die draaide nog op 8.0. Een downgrade is dus blijkbaar wel mogelijk maar daar heb je weinig aan.
Bedoel je dan dat de officiële informatie afkomstig van BMW zelf niet juist is?
In welke BMW modellen is het BMW Operating System 8.5 beschikbaar?
Vanaf juli 2023 worden eerst de BMW modellen BMW 7 Serie, BMW iX, BMW i4, BMW X5, BMW X6 en BMW X7 alsook de BMW M modellen BMW X5 M, BMW X6 M en BMW XM met BMW Operating System 8.5 geproduceerd. De invoering in andere BMW modellen van de midden-, boven- en luxeklasse volgt stapsgewijs. Let op: In BMW M modellen variëren schermen, bediening en functieomvang.

Via welke bron haal jij die info vandaan?

[ Voor 27% gewijzigd door MaxDlius op 12-10-2023 16:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jiriki
Van BMW zelf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IlJ2Z3Ws_KntKqT4HAbxVt74df8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8rSn5GmtkAYizF3MDpiJe85A.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IVtpUhqXM4EMwZsxHsn7b5cGMmw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZN9aQ19KyMob9615gGWapfou.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BDd0udbW8cGQVDsmoynggBmyLNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZSOC26Je0qPAzYmLyDZnsuGg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
Ik heb een vraag over de parkeerrem. Als ik stop met draaiende motor en dan op de parkeerrem knop druk dan moet ik als ik weer wegrijd de start/stop knop weer indrukken want dan heeft de auto ook de motor uitgezet. Is soms wel handig als je na indrukken parkeerrem weer in de D stand kan zetten en dat de motor dan stationair blijft draaien om even later weer kan wegrijden zonder de motor weer te hoeven starten. Is het uitzetten van de motor standaard of heb ik ergens hier een instelling voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

edebee schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 22:08:
Ik heb een vraag over de parkeerrem. Als ik stop met draaiende motor en dan op de parkeerrem knop druk dan moet ik als ik weer wegrijd de start/stop knop weer indrukken want dan heeft de auto ook de motor uitgezet. Is soms wel handig als je na indrukken parkeerrem weer in de D stand kan zetten en dat de motor dan stationair blijft draaien om even later weer kan wegrijden zonder de motor weer te hoeven starten. Is het uitzetten van de motor standaard of heb ik ergens hier een instelling voor ?
En waarom zou je met draaiende motor de parkeerrem willen opzetten? In welke gevallen zou je dit willen gebruiken boven de auto hold brake? 🤔

Het parkeerrem is vrees ik onlosmakelijk verbonden met start/off of je moet dit ergens via settings kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
MaxDlius schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 07:49:
[...]

En waarom zou je met draaiende motor de parkeerrem willen opzetten? In welke gevallen zou je dit willen gebruiken boven de auto hold brake? 🤔

Het parkeerrem is vrees ik onlosmakelijk verbonden met start/off of je moet dit ergens via settings kunnen aanpassen.
De auto hold staat bij mij uit , die vind ik persoonlijk irritant. De parkeerrem met draaiende motor gebruik ik regelmatig als ik de vrouw ophaal ( die dan meestal weer een paar minuten te laat is ;) ) en in de winter is het wel lekker om dat de verwarming aan te houden tijdens het wachten .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WanneD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7Wh1fbsVB1PeYCfT77jz7uCmf0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AwDnEvx6YkHTNJSJGiYvNZBG.png?f=fotoalbum_large

Het wachten is bijna voorbij!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Shorty85
Gisteren was het eindelijk zover Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTbJPrvF1-o0l0oj88PExk0RYlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5NtLnqCtXMsASnYLKqFrkAJ0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l5LFiqrljYLI-ka_InOR-aTuNB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9JSbJ88qE0RkpZOGLBdwgdGD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowrunnerbmw
  • Laatst online: 15-06 21:03
Prachtig……. Ik aarzel nog steeds om mijn kleur te laten aanpassen naar deze… zit nu met spacesilver…. Je maakt het me er niet makkelijker op :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jv789
  • Laatst online: 23-12-2024
Wanneer besteld? :)
En NL of BE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDromi
Ik heb dezelfde kleur en ook M Pro besteld.
Wanneer en waar had jij deze besteld en met welke aandrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostGrave
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik heb dezelfde rammel, het lijkt wel alsnog er een vlieg vastzit naast je oor. Tot op heden nog geen oorzaak kunnen ontdekken.

Daarnaast nog iets om te vermelden en mijn ervaring te delen. Thuis is mijn oprit schuin, hierdoor staat de IX1 ook schuin. Als ik de laadklep van afstand wil openen doet die het in veel gevallen niet. Mogelijk door de toename van gewicht. Iemand anders ook deze ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:09

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Oooh die kleur is echt lekker

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23-06 17:13

DJR

Whoop whoop, een echt grote (786MB) update is momenteel aan het downloaden in mijn iX1.
Zoals ik lees is dit inderdaad de OTA 23/07/5XX update die je hier noemt. Dank voor de uitgebreide info!
Er wordt van alles geupdate, onder andere de assistenten en accu-warmte management is nu configureerbaar.

Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorty85
DonDromi schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:44:
[...]

Ik heb dezelfde kleur en ook M Pro besteld.
Wanneer en waar had jij deze besteld en met welke aandrijving?
Besteld in Maart 23, maar later wel aangepast naar M-sport Pro en is de 30 versie.
Maasche in Echt heeft hem geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WanneD
jv789 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:48:
[...]

Wanneer besteld? :)
En NL of BE?
NL, begin april 2023 besteld. Heb geluk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-06 22:57
JoostGrave schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:07:
Ik heb dezelfde rammel, het lijkt wel alsnog er een vlieg vastzit naast je oor. Tot op heden nog geen oorzaak kunnen ontdekken.
Ik mis precies op welke post zit een reactie is.
Maar herken wel iets soortgelijk bij mijn PHEV xDrive30e
Ik hoor precies ook altijd een vlieg ter hoogte van de handvat greep boven de bestuurder deur :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:33

woutur

Klauwtjes uit!

WanneD schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:23:
[...]

NL, begin april 2023 besteld. Heb geluk denk ik.
Denk het ook, gefeliciteerd! De mijne , 25e , besteld in januari en net een mailtje gekregen dat de leverdatum van 31-12-2023 naar 29-3 -2024 is verschoven.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonDromi
woutur schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:03:
[...]

Denk het ook, gefeliciteerd! De mijne , 25e , besteld in januari en net een mailtje gekregen dat de leverdatum van 31-12-2023 naar 29-3 -2024 is verschoven.
Toch straf dat ze dan wel al zo exact een nieuwe leverdatum kunnen bepalen. Ik heb een PHEV in december ‘22 besteld en mij kunnen ze niets vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

DonDromi schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:39:
[...]

Toch straf dat ze dan wel al zo exact een nieuwe leverdatum kunnen bepalen. Ik heb een PHEV in december ‘22 besteld en mij kunnen ze niets vertellen.
Ik stel me daar niets bij voor. Dit kwam vanuit de leasemij. Auto staat nog steeds op status 047, en moet nog ingepland worden. Het is slechts een indicatie.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cd2013
woutur schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:03:
[...]

Ik heb net weer bericht van de dealer terug en mijn 25e staat nu voor levering begin februari 2024... besteld mid-januari 2023.
Sinds het vorige contact met de dealer is de auto levering toch van december naar februari verschoven.

De auto is zoals ik het lees wel al 'echt' ingedeeld voor productie, maar inmiddels heb ik wel een beetje spijt van dit traject. (initiele verwachting was 6 tot 9 maanden en 'eerder 6 dan 9'. Ook met huidige leaseauto moet ik nu toch weer zaken gaan regelen.

[ Voor 3% gewijzigd door cd2013 op 14-10-2023 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

cd2013 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 10:29:
[...]

Ik heb net weer bericht van de dealer terug en mijn 25e staat nu voor levering begin februari 2024... besteld mid-januari 2023.
Sinds het vorige contact met de dealer is de auto levering toch van december naar februari verschoven.

De auto is zoals ik het lees wel al 'echt' ingedeeld voor productie, maar inmiddels heb ik wel een beetje spijt van dit traject. (initiele verwachting was 6 tot 9 maanden en 'eerder 6 dan 9'. Ook met huidige leaseauto moet ik nu toch weer zaken gaan regelen.
Het helpt geen zak maar ik zit in precies hetzelfde bootje. Gelukkig had ik niet echt alternatieven waar ik uit twijfelde. Ik zou ook eerlijk gezegd niet zo 123 weten waar ik nu voor zou kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16-06 20:15
Rij nu ondertussen 2 weken met de IX1 en voorlopig valt het bereik me toch een klein beetje tegen.
Net weer 100% geladen en nu een bereik van 318km.

Ik krijg mijn gemiddeld verbruik ook niet onder de 19.9 kWh/100 km en ik rij echt niet al te gek.

Voor de rest wel erg gelukkig met de keuze voor deze wagen!

[ Voor 11% gewijzigd door Geert Mo op 14-10-2023 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Weten jullie hoe het zit met de garantieregeling? Ik heb de auto zelf gekocht en ik wil winterbanden laten installeren door een derde partij verlies ik dan mijn garantie als ik het niet bij de dealer doe? In prijs scheelt dit namelijk ruim €500.

But Seriously...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoslet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-04 19:24
tim-w schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:04:
Weten jullie hoe het zit met de garantieregeling? Ik heb de auto zelf gekocht en ik wil winterbanden laten installeren door een derde partij verlies ik dan mijn garantie als ik het niet bij de dealer doe? In prijs scheelt dit namelijk ruim €500.
Lijkt mij dat de garantie gewoon behouden blijft. Dat zou 't meest logisch zijn. Als je een goede dealer hebt zou hij je een eerlijk antwoord geven. Tuurlijk wil men wat verkopen maar het zou beter helpen eerlijk te zijn en dat je dan werkt aan klantbinding. Bovendien zou hij wellicht wel met een tegen voorstel kunnen komen waardoor het verschil kleiner wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoslet
Geert Mo schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:48:
Rij nu ondertussen 2 weken met de IX1 en voorlopig valt het bereik me toch een klein beetje tegen.

Ik krijg mijn gemiddeld verbruik ook niet onder de 19.9 kWh/100 km en ik rij echt niet al te gek.

Ik haal maximaal 350 werkelijke kilometers. Kan er nog wel iets extra uitpersen maar dan wordt percentage accu wel erg laag.
Ben benieuwd naar de wintermaanden. Hopelijk gaat daar wel 250-275km uitkomen.

Bij het bestellen van mijn volgende lease wagen ga ik zeker de range laten meespelen. 450km werkelijke range is dan iets waar ik me op ga richt (zomers) dus accu richting 80+ kwh.

Inmiddels ben ik de 30k km gepasseerd in een ruime 6 maanden dus het verbruik in de gunstige maanden lijkt me wel duidelijk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango

Gebruik je de D stand of de B stand (one pedel drive)?

Hier zit namelijk een groot verschil in tussen verbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 19:07
cd2013 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 10:29:
[...]

vraag je dealer eens naar de status code. Als deze niet 150 of hoger is, is er nog niets zeker. Waarschijnlijk nu status 111 of 112, maar dat kan een week later weer anders zijn. BMW productieplanning is niet heel transparant en logisch :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

YumaDjango schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:49:
[...]

Gebruik je de D stand of de B stand (one pedel drive)?

Hier zit namelijk een groot verschil in tussen verbruik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRX1DeVegb-1NQZVjCAwcME2L2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZIT8DxtvLItm3kZskRajoQox.jpg?f=fotoalbum_large
Ik zat voor september aan volgend gemiddelde...en rij altijd in D-stand met adaptieve setting en ik geef bij elke gelegenheid nochtans plankgas.

19.9 lijkt mij gigantisch veel....rij je heel de tijd in sport modus met alle ruiten open?

[ Voor 5% gewijzigd door MaxDlius op 14-10-2023 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoslet
14.4 is wel extreem laag. Wellicht haal ik dat met 80km/u op de snelweg en optrekken als een oude dame
Ik rij vrij rustig maar wel altijd in de B.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zI0e8MDdP197EV_zKoNWlKjRJ7k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B7GmOn7RkFIvc8aIdIeuiQ1r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

technoslet schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:55:
14.4 is wel extreem laag. Wellicht haal ik dat met 80km/u op de snelweg en optrekken als een oude dame
Ik rij vrij rustig maar wel altijd in de B.
[Afbeelding]
Inderdaad wat minder gereden en ook minder grote afstanden in september. In juli zat ik bvb. aan 16.3 incl. vakantie in Duitsland waar ik geregeld 130 reed. Ik rij ook wel altijd in Efficient, dus zal mogelijk ook wel schelen. Ik lees overal dat de adaptieve D modus het meest efficiënte zou zijn. Eigenlijk is dat een soort van B-modus die zelf in gang wordt gezet wanneer het kan: detectie van voorligger, pinker aan voor af te slaan, rotonde gedetecteerd etc.

Ik gebruik ook Google Maps ipv. de bmw navigatie en heb ingesteld elektrisch te rijden en de meeste eco-route te willen zoeken zonder al te grote verschillen qua tijdsduur, 17inch wielen etc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRyaEVWrT9tParH7dsrlR3Fm32w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yIRqhEn0UkgRtYQhaWrJfwUy.jpg?f=fotoalbum_large
Alle beetjes helpen I guess, maar zit dus doorgaans rond de 450km of meer bij 100% met af en toe uitschieters tegen de 500-520km.

Huidige stand: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DqVwIWPNLW9cmFIhY6qVmMYqNys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sMI7TZ3zTXXJTDbEowS5wlyG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door MaxDlius op 14-10-2023 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T3D
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-06 15:17

T3D

Ik krijg dat ook nooit voor elkaar hoor… Mijn gemiddelde verbruik ligt ook rond de 20kwh/100km ik rij nooit in de b modus en ook niet overdreven sportief maar wel stevig door.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWhnZ-jvx8OPhs1dEhTPq5SpJ9w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qAHzOFIXzuVA8H1TvqVmckyO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Staat jullie bandenspanning wel goed?
Rijden jullie met grote velgen en/of panoramisch dak?
Anders denk ik dat het echt wel te maken heeft met te weinig anticiperend en regeneratief te rijden en te vaak te remmen...

Ik heb hiervoor met een Toyota hybride gereden en gecoacht geweest via hun app. De zaken die ik toen heb zitten toepassen om mijn verbruik verminderen, blijken nu ook allemaal van toepassing voor mijn iX1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
dencoupe schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:23:
[...]

vraag je dealer eens naar de status code. Als deze niet 150 of hoger is, is er nog niets zeker. Waarschijnlijk nu status 111 of 112, maar dat kan een week later weer anders zijn. BMW productieplanning is niet heel transparant en logisch :-(
Nou de vorige keer dacht ik ook dat december 'vast stond' en nu bij navraag is het februari, dus ik zie het wel.

Jammere is wel van steeds een paar maanden vertraging is dat je moeilijk te stekker er uit kunt trekken. Als ze na de eerste 6 maanden hadden gezegd dat het nog 6-9 maanden extra ging duren had ik wel een voorraad model/2e hands gekocht (ander model dan de X1) en de bestelling geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoslet
MaxDlius schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:34:
Anders denk ik dat het echt wel te maken heeft met te weinig anticiperend en regeneratief te rijden en te vaak te remmen...

Ik heb hiervoor met een Toyota hybride gereden en gecoacht geweest via hun app. De zaken die ik toen heb zitten toepassen om mijn verbruik verminderen, blijken nu ook allemaal van toepassing voor mijn iX1.
Bandenspanning rondom op 3.0 bar (nu wellicht 2.8 omdat het kouder is dan ten tijde van het pompen).
Ik heb de 18 inch velgen en geen pano dak.
De rem gebruik ik vrijwel nooit. Enkel om de auto aan te zetten. In de B stand (regeneratie) heb je je rem mits anticiperent rijdend nooit nodig. Enkel voor noodgevallen.

Maar goed, ik was sowieso niet van de wltp uitgegaan toen ik de auto bestelde. 350 had ik gehoopt en dat kan ik ook halen. Dus af en toe aan de snellader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-06 12:53
Snelheid is de grootste verbruiker.
Iemand die in efficient mode de autosnelweg gebruikt zal gewoon een hoger gebruik hebben dan iemand die in sport mode in stad rijdt.

Hier enkele stats van EV-Database, waarbij je ziet hoe groot het verschil in verbruik is tussen city en highway:
City - Mild Weather 120 Wh/km
Highway - Mild Weather 190 Wh/km

City - Cold Weather 180 Wh/km
Highway - Cold Weather 244 Wh/km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
tim-w schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:04:
Alleen schade aan de auto, door het falen van een band, denk aan klapband, is niet meer verzekerd. Bij je papieren, heb je een formulier gekregen, over een jaar extra verzekering aangaande je banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Twee vraagjes waar de gelukkigen van een iX1 wellicht een antwoord op hebben:
* Kunnen de maps applicaties van Apple en/of Google een route te plannen o.b.v. de huidige capaciteit van de batterij? Of kan alleen de eigen navigatie dat? Zo ja, is die qua verkeersinformatie enigszins vergelijkbaar?
* Is de adaptieve cruise control uit Assistent Plus is staat onderscheid te maken tussen 100km/h overdag en 130 's avonds d.m.v. de onderborden met tijden?

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Swinnio schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:38:
Twee vraagjes waar de gelukkigen van een iX1 wellicht een antwoord op hebben:
* Kunnen de maps applicaties van Apple en/of Google een route te plannen o.b.v. de huidige capaciteit van de batterij? Of kan alleen de eigen navigatie dat? Zo ja, is die qua verkeersinformatie enigszins vergelijkbaar?
* Is de adaptieve cruise control uit Assistent Plus is staat onderscheid te maken tussen 100km/h overdag en 130 's avonds d.m.v. de onderborden met tijden?
- Neen, aangezien de applicaties op een ander toestel draaien, hebben die geen kennis over je batterijcapaciteit. Qua verkeersinformatie kan de bmw nav helaas niet tippen aan Google Maps of Waze. De verkeersinformatie van BMW is overigens na 3j ook betalend. Tip: gebruik enkel de bmw navigatie voor erg lange ritten waarbij je op voorhand al laadstops voor wilt inplannen (bvb. op vakantie naar het buitenland). Gebruik voor al de rest Google Maps met voorkeur voor eco-route voor een ev (dan gaat Google altijd de energie-efficiëntste route voorstellen) en zoek op het moment dat je wilt laden rechstreeks naar een laadstation op jouw route vanuit Google Maps.
- Neen, de bordherkenning zal niet in staat zijn om het onderscheid te maken tussen dag en nacht borden op basis van tekst. Ik gebruik zelf de instelling waarbij je manueel een snelheidsbeperking kan overnemen nadat dit gesuggereerd wordt. In alle andere gevallen is het maar een kleine moeite om zelf de snelheidsbeperking te verhogen of verlagen.

[ Voor 3% gewijzigd door MaxDlius op 16-10-2023 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheExperiment
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:19
MaxDlius schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:13:
[...]

- Neen, aangezien de applicaties op een ander toestel draaien, hebben die geen kennis over je batterijcapaciteit. Qua verkeersinformatie kan de bmw nav helaas niet tippen aan Google Maps of Waze. De verkeersinformatie van BMW is overigens na 3j ook betalend. Tip: gebruik enkel de bmw navigatie voor erg lange ritten waarbij je op voorhand al laadstops voor wilt inplannen (bvb. op vakantie naar het buitenland). Gebruik voor al de rest Google Maps met voorkeur voor eco-route voor een ev (dan gaat Google altijd de energie-efficiëntste route voorstellen) en zoek op het moment dat je wilt laden rechstreeks naar een laadstation op jouw route vanuit Google Maps.
- Neen, de bordherkenning zal niet in staat zijn om het onderscheid te maken tussen dag en nacht borden op basis van tekst. Ik gebruik zelf de instelling waarbij je manueel een snelheidsbeperking kan overnemen nadat dit gesuggereerd wordt. In alle andere gevallen is het maar een kleine moeite om zelf de snelheidsbeperking te verhogen of verlagen.
ik had dezelfde vraag ivm de navigatie. Er wordt blijkbaar wel in Android Auto aan deze optie gewerkt volgens dit artikel.
BMW moet dan wel nog toegang geven tot deze informatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

TheExperiment schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:45:
[...]
ik had dezelfde vraag ivm de navigatie. Er wordt blijkbaar wel in Android Auto aan deze optie gewerkt volgens dit artikel.
BMW moet dan wel nog toegang geven tot deze informatie...
Ik begrijp echt niet waarom BMW nog vast houdt aan een eigen navigatie die zelf na 3j niet meer volledig beschikbaar blijft zonder bij te moeten betalen. Ik had hier veel liever een Android Automotive systeem op gezien. Willen concureren met Google voor navigatieoplosingen lijkt mij gewoon weggesmeten geld.

Maar goed, laten we dan maar inderdaad hopen dat het ooit mogelijk wordt om Google toegang te verschaffen tot de batterijstatus :)

[ Voor 8% gewijzigd door MaxDlius op 16-10-2023 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheExperiment
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:19
Er zitten ook wel wat mogelijke nadelen aan.
Zo heb je Android Automative in nieuwe Volvo modellen maar is dit deel van het Digital Services pakket wat voorzien is voor 4 jaar. Daarna moet je bijbetalen om het te verlengen en aangezien heel je auto zowat aan dit systeem hangt heb je niet veel keuze ofwel een half werkende wagen...
Er is trouwens nog geen prijs bekend voor dit pretpakket en ook niet of je het via een hotspot op je GSM kan omzeilen.
Lijkt me wel een tendens van autofabrikanten om gelijkaardige zaken te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:22
TheExperiment schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:27:

Lijkt me wel een tendens van autofabrikanten om gelijkaardige zaken te doen...
Mijn leasebak is nu een CLA waar ik de eerste drie jaar met de app van Mercedes mijn deuren en ramen kon openen/sluiten via de app. Na drie jaar kan dat dan plots niet meer. 15 EUR per maand of whatever betalen om dat te kunnen blijven doen is natuurlijk waanzin.

Maar wat is het toch kut om plots iets niet meer te kunnen wat ervoor wel gewoon ging. ;w Als ik ging joggen of hiken liet ik mijn sleutel vaak in de auto en deed ik hem op slot met de app. Van de ene dag op de andere kan dat dan gewoon niet meer.

De pest kunnen ze krijgen allemaal. :/

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16-06 20:15
MaxDlius schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:34:

18" velgen met momenteel een bandendruk van 2.8 bar.
Zelden in sport en al zeker niet met open ramen.
Panoramisch dak maar heeft ook nog niet veel opengestaan.
Rij meestal in D en niet in efficient want heb een hekel aan de blauwe verlichting :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-06 12:02
Th1x4nG schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:06:
[...]

Mijn leasebak is nu een CLA waar ik de eerste drie jaar met de app van Mercedes mijn deuren en ramen kon openen/sluiten via de app. Na drie jaar kan dat dan plots niet meer. 15 EUR per maand of whatever betalen om dat te kunnen blijven doen is natuurlijk waanzin.

Maar wat is het toch kut om plots iets niet meer te kunnen wat ervoor wel gewoon ging. ;w Als ik ging joggen of hiken liet ik mijn sleutel vaak in de auto en deed ik hem op slot met de app. Van de ene dag op de andere kan dat dan gewoon niet meer.

De pest kunnen ze krijgen allemaal. :/
Inderdaad, hier hield ook een en ander er ineens mee op (2018 C-klasse). En geen notificatie of instructies om de boel opnieuw te activeren. Ik heb er maanden later pas eens naar gekeken: dat bleek in weer een andere app te moeten ("Mercedes Store").

Kosten hier in Frankrijk:
Pack Remote (alles met telefoon bedienen en zien waar de auto is): 8,90 per maand;
Pack Navigation (verkeer staat er alleen bij, er staat niets over map updates): 13,90 per maand

Ook met enige korting per 12 of 36 maanden aan te schaffen.

Of dat het waard is moet een ieder voor zich bepalen. In mijn geval was het missen van Remote eerst wel irritant, maar na een paar maanden was ik zowat vergeten dat dat ooit wel werkte. Wat betreft de navigatie: gelukkig werkt CarPlay goed - dan kan ik prima zonder verkeersinfo van MB.

Ikzelf heb het dus niet meer geactiveerd. De iX1 hoeft maar 3 jaar mee, dus hopelijk blijft daar alles werken tot de volgende leaseauto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 20:48
DJR schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:46:
[...]

Whoop whoop, een echt grote (786MB) update is momenteel aan het downloaden in mijn iX1.
Zoals ik lees is dit inderdaad de OTA 23/07/5XX update die je hier noemt. Dank voor de uitgebreide info!
Er wordt van alles geupdate, onder andere de assistenten en accu-warmte management is nu configureerbaar.

Ben benieuwd.
Geen 8.5, maar wel een fijne update!

Ik vind de verbeterde navigatie weergave met blauwe (i.p.v. witte) routeaanduiding zoveel beter zichtbaar, zowel in HUD als bij de tellers... alleen daar ben ik al heel blij mee. Het systeem lijkt ook flink sneller te reageren hier, en een ander font in gebruik.

En ook de hulp berichten zijn nu wat duidelijker, zo heb ik in het begin moeten zoeken/lezen/youtube hoe Automatic lane change werkend te krijgen.... en staat het nu gewoon met een melding op t beeld.

Van mij mogen ze meer van dit soort positieve verbeteringen doen :)
Beatman schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:42:
Vanochtend een iX1 edrive20 besteld X-line in Phytonic blue met premium pack en nog wat losse opties. En hier ga ik geen vrienden mee maken: productie eind november 23. Levering in december. Er waren nog een paar door de dealergroep gereserveerde productieslots specifiek voor de edrive20.

Het viel me wel op dat er geen lampjes in de deurgrepen aan de buitenzijde zitten.

Iemand al ervaring met sneeuwkettingen en all season banden voor de 18” velgen? Welke merken/types passen/zijn aanraders?
Lampjes in de deurgrepen heb ik ook niet op een xDrive 30 launch edition, dus ik vermoed dat dat sowieso niet is?
Franzl01 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:24:
"Hallo BMW, ik wil naar huis rijden" doet het vooralsnog feilloos hier (en de auto reageert dan regelmatig met "oost west, thuis best", best grappig), heb in het begin ook heel erg lopen rotzooien met welk spraakcommando nu goed werkte, want ik werd ook regelmatig naar Huissen genavigeerd. "Thuis" of andere commando's kreeg ik niet werkend.
[...]

...
Ik vind ook dat hij bij vooruit rijden "laat" reageert uit zichzelf, maar het werkt dan uiteindelijk wel. Ben er inmiddels wel aan gewend, maar vooral in het begin dacht ik echt dat ik ergens tegenaan zou zitten.
[...]
...
Als ik op dat aangezicht klik, dan is voor/achter 1 knop bij mij? Ik zie weliswaar 2 knoppen met voor/achter, maar het enige verschil is dat de camera dan niet mee draait met het stuur. Hij wisselt bij mij vervolgens wel afhankelijk van de rij richting daarbij, maar ik kan het niet "los" kiezen als ik achteruit rijd. (In de app met Remote Services kan ik overigens wél separaat de voorcamera kiezen, maar dan sta ik al geparkeerd)

Ik haal met de 19" velgen en Pirelli P-Zero een beste resultaat van 16,8 - 17 kWh/100 km als ik 106km op cruise rijd. Maar het is heel erg afhankelijk ook van het weer, heb al paar keer dezelfde lange route gereden, en de laatste keer veel wind gehad waardoor ik toen ook niet onder de 19,5 kWh/100 km kwam. Weet niet wat jouw setup is qua velgen/banden, maar wellicht dat dit wat helpt?

Ik rijd daarbij overigens gewoon in de D stand als ik lange stukken op de autoweg zit, dus D/B heeft nauwelijks invloed als je het mij zou vragen. (Veel korte bebouwde kom ritjes doe ik wel B omdat ik one-pedal wel relaxed vind rijden :+)
MaxDlius schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:31:
[...]
19.9 lijkt mij gigantisch veel....rij je heel de tijd in sport modus met alle ruiten open?
Sjezus... en dat gemiddeld... respect! Ik zit in September op een gemiddelde van 18.7.... banden en velgen maken heel veel uit. Ik heb mijn 19" pirelli's gewoon op een door de dealer ingestelde 2.6/2.7 bar in ieder geval rondom. En ja, ook panorama dak hier.

Volgens een latere post zit jij met de 17" styling 864 wielen, die zien er nogal aerodynamisch uit.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-06 14:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fx53A1zbe7d3Y5I5fIaLGXPGlSI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/auTXnvqaHw6nM3I7jg7QVdeR.jpg?f=fotoalbum_large

Op dit moment staat de auto voor de 2e keer sinds de aflevering in juli op de sleepwagen. De 1e keer bij 17km op de teller en nu bij nog geen 3000km. Weer met aandrijvingproblemen. Deze keer klonk het helemaal niet goed. Bij het opdraaien van de snelweg een keiharde klap alsof we ergens tegenaan reden. Kon gelukkig gelijk de snelweg weer af met een hoop onheilspellende geluiden van tandwielen oid in de aandrijving.

Ik denk dat ik een maandagmorgenmonster heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:14
Maurice1972 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:59:
[Afbeelding]

Op dit moment staat de auto voor de 2e keer sinds de aflevering in juli op de sleepwagen. De 1e keer bij 17km op de teller en nu bij nog geen 3000km. Weer met aandrijvingproblemen. Deze keer klonk het helemaal niet goed. Bij het opdraaien van de snelweg een keiharde klap alsof we ergens tegenaan reden. Kon gelukkig gelijk de snelweg weer af met een hoop onheilspellende geluiden van tandwielen oid in de aandrijving.

Ik denk dat ik een maandagmorgenmonster heb.
Dat is zwaar balen. Er was een terugroepactie toch had ik ergens gelezen? Vind er op google iets over terug op een Australische website. https://www.carexpert.com.au/car-news/bmw-ix1-recalled
Was jouw auto teruggeroepen? Klinkt overigens niet hetzelfde maar zoveel mechanische onderdelen zitten er niet op een ix1 lijkt mij.
Pagina: 1 ... 22 ... 67 Laatste