"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Nee niets van een terugroepactie ontvangen. Dit klonk als een mechanisch probleemJP1980 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:17:
[...]
Dat is zwaar balen. Er was een terugroepactie toch had ik ergens gelezen? Vind er op google iets over terug op een Australische website. https://www.carexpert.com.au/car-news/bmw-ix1-recalled
Was jouw auto teruggeroepen? Klinkt overigens niet hetzelfde maar zoveel mechanische onderdelen zitten er niet op een ix1 lijkt mij.
Klopt, die 17" zijn bijna volledig gesloten, dus zal zeker ook wel helpen.F-Tim schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:21:
Sjezus... en dat gemiddeld... respect! Ik zit in September op een gemiddelde van 18.7.... banden en velgen maken heel veel uit. Ik heb mijn 19" pirelli's gewoon op een door de dealer ingestelde 2.6/2.7 bar in ieder geval rondom. En ja, ook panorama dak hier.
Volgens een latere post zit jij met de 17" styling 864 wielen, die zien er nogal aerodynamisch uit.
Mijn banden:
:strip_exif()/f/image/ZoqJItYQPCATgAdrVJ5raZCf.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgende maand winterbanden op zitten en dan eens kijken wat het verschil gaat zijn. Maar dan gaat het vermoedelijk tegen dan ook weer wat kouder zijn 🙃
Steam/Battle.net ID: MaxDlius
Toch een degelijke vervangwagen meegekregen dan?Brechtap schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 07:19:
Mijne Ix1 is ook paar weken geleden afgesleept. Bij mij was de kardanas losgekomen op de vooras, met enorm mechanisch lawaai als gevolg.Hier was een productiefout voor gemeld op mijn wagen maar geen actieve terugroepactie, ze zeiden dat dit enkel in uitzonderlijke gevallen voorkwam. Echter is mijn gevolgschade dat mijn voorste motor ook stuk is. Ik zal mijn wagen pas ergens in november terug hebben, levertijd van een nieuwe motor was 6wk.
Staat uw taal in nederlands?Jiriki schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:55:
[...]
Hier werkt "rijd naar thuisadres" goed. En inderdaad, ze zegt dan iets als "Goed idee, laten we naar huis gaan". Ze doen in ieder geval hun best er iets leuks van te maken.
Ik krijg een melding dat de spraakbediening in mijn taal niet mogelijk is....
Lijkt op mijn probleem en als dat inderdaad zo is dan is het toch niet zo uitzonderlijk. 6 weken wachten is wel heel lang, maar ik ben het gewend. De vorige keer was mijn auto een maand weg.Brechtap schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 07:19:
Mijne Ix1 is ook paar weken geleden afgesleept. Bij mij was de kardanas losgekomen op de vooras, met enorm mechanisch lawaai als gevolg.Hier was een productiefout voor gemeld op mijn wagen maar geen actieve terugroepactie, ze zeiden dat dit enkel in uitzonderlijke gevallen voorkwam. Echter is mijn gevolgschade dat mijn voorste motor ook stuk is. Ik zal mijn wagen pas ergens in november terug hebben, levertijd van een nieuwe motor was 6wk.
Ik begin nu toch mijn vorige auto (Mercedes C-klasse) toch weer aardig te missen. Heb ik echt nooit iets aan gehad en de service van Mercedes Benz Den Haag was perfect.
Vorige week winterbanden laten installeren en het viel me toch op dat gemiddeld verbruik op die week 19,5 kWh is.
Het zal uiteraard ook mee te maken hebben dat het deze week 3 keer zo koud is. Zo heb ik het dagelijks automatisch acclimatiseren opgezet, dat zal ook wel wat stroom nemen iedere dag maar ik denk er nooit aan om het 30 min voor vertrek manueel op te zetten dus het spaart me wat frustratie bij licht vriesweer
Er is wel een actieve terugroepactie, maar waarschijnlijk is de populatie groter als ze nu denken. Probleem zit in de aandrijfassen, waarvoor nu andere onderdeel nummers besteld worden als die er eerst opzaten.Brechtap schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 07:19:
Geluid als deze eruit komen tijdens het rijden is niet normaal gruwelijk!
Qua leasingbudget zit deze inderdaad op hetzelfde niveau als de IX1. EQB is bij mijn keuze vrij snel afgevallen door zijn looks. Dat is uiteraard een geheel persoonlijke keuze natuurlijk.wd200 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:15:
Zijn er hier ix1 rijders die getwijfeld hebben tussen de EQB en wat gaf de doorslag?
In België zie je die EQB ook niet zo heel veel rijden. De (i)X1 zal binnenkort wel op elke straathoek staan (als ze geleverd geraken natuurlijk

Krijg je hier bericht van als het om je eigen auto gaat?dencoupe schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:59:
[...]
Er is wel een actieve terugroepactie, maar waarschijnlijk is de populatie groter als ze nu denken. Probleem zit in de aandrijfassen, waarvoor nu andere onderdeel nummers besteld worden als die er eerst opzaten.
:strip_exif()/f/image/5qK7PKRKIMJlfzc0H7BQwypM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4WdaYabrva9aXhvjiUt8NVdt.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door mitchd op 18-10-2023 23:32 ]
Bij mijn (Belgische) lease configurator is de EQB 250 ca 50€/maand duurder (TCO) dan een iX1 30 en ruim 100€ duurder dan de iX1 20. En bij BMW krijg je nog bijkomende optie budget.Dr_Lektroluv schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:19:
[...]
Qua leasingbudget zit deze inderdaad op hetzelfde niveau als de IX1. EQB is bij mijn keuze vrij snel afgevallen door zijn looks. Dat is uiteraard een geheel persoonlijke keuze natuurlijk.
In België zie je die EQB ook niet zo heel veel rijden. De (i)X1 zal binnenkort wel op elke straathoek staan (als ze geleverd geraken natuurlijk)
Maar ik begin de Mercedes wel vaker tegen te komen. De (i)X1 staat bij mij letterlijk op elke straathoek.
Voor mij heel simpel. EQB kon destijds niet met trekhaak. En ik neem mijn fietsen graag mee op pad. Dus daarom niet eens wezen kijken.wd200 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:15:
Zijn er hier ix1 rijders die getwijfeld hebben tussen de EQB en wat gaf de doorslag?
Model an sich vind ik wel ok.
Hou je ons op de hoogte van wat er aan de hand is?mitchd schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:31:
Hier ook de auto deze week afgesleept. Was na de melding niet meer in beweging te krijgen. Gister bij de dealer aangekomen en nog niks gehoord.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vind dat er wel erg veel problemen zijn met de Ix1….
Ik heb de EQB destijds mee in overweging genomen, omwille van de interessante leaseprijzen/kortingen via Leaseplan en het feit dat dit naar mijn aanvoelen gewoon dé meest betaalbare ruime elektrische SUV is. De 7 zitplaatsen vond ik ook wel aantrekkelijk, ook al had ik die derde rij misschien maar 5 keer op een jaar gebruikt.wd200 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:15:
Uiteindelijk is de keuze dan toch op de iX1 gevallen. Deze oogt toch veel sexyer dan de EQB die wat mij betreft er toch een beetje 'lomper' uitzag. Daarnaast was er toen ik bestelde nog geen/weinig nieuws over de facelift van de EQB, waardoor je sowieso met een 'ouder' model dreigde te rijden. Die facelift is er nu wel dus dat argument valt weg. En ook onder de motorkap vond ik bijna geen concurrenten die de iX1 op vlak van prijs/kwaliteit konden verslaan.
Morgen is het zover en mag ik hem na slechts 2 maanden (besteld 23 augustus) ophalen
@huwiee , is dit dan sneller dan oorspronkelijk opgegeven leverdatum?huwiee schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:47:
[...]
Hier volgende week dinsdag ophalen, 25e in belgie (verstraeten lochristi)
Uiteindelijk 14maand gewacht..., in aug22 besteld.
Heb daar ook een x1 25e besteld dec 2022, leverdatum staat nog steeds op juni 2024, (18maand wachten dus...

Leverdata was begin sept, dus nog maandje later. Heb hem nu sinds dinsdag.Nasty__D schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:13:
[...]
@huwiee , is dit dan sneller dan oorspronkelijk opgegeven leverdatum?
Heb daar ook een x1 25e besteld dec 2022, leverdatum staat nog steeds op juni 2024, (18maand wachten dus...) en ik kreeg te horen dat ze de planning van 2024 pas tegen eind 2023 kunnen zien. Ik wil ook niet alle weken een update vragen aan de dealer... maar een bepaalde evolutie en update zou fijn zijn. Bij andere merken hoor ik dat ze de achterstand wel eens kunnen inhalen en de leverdata naar voor kunnen trekken.
Ze gaan u helaas niet meer info kunnen geven ... Heeft bij mij tot augustus geduurd alvorens ze konden zeggen dat het eind september ging gebouwd worden.
Voor zo een premium merk te zijn gaan ze hier wel ferm de mist in, andere merken geven tenminste wel updates en kan je het tenminste volgen ...
Is idd wel droevig voor zo een merk.huwiee schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:17:
[...]
Leverdata was begin sept, dus nog maandje later. Heb hem nu sinds dinsdag.
Ze gaan u helaas niet meer info kunnen geven ... Heeft bij mij tot augustus geduurd alvorens ze konden zeggen dat het eind september ging gebouwd worden.
Voor zo een premium merk te zijn gaan ze hier wel ferm de mist in, andere merken geven tenminste wel updates en kan je het tenminste volgen ...
Mijn auto moest maand geleden binnen voor onderhoud en even bij verkoper gaan vragen wat de status was.
Zoals het er naar uitziet eind oktober zei hij. Week later telefoon dat mijn IX1 binnen was.
dat hoor ik ook bij mijn dealer in Waalwijk, nu maar hopen dat het ook echt gaat gebeurenolovv100 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:13:
Vandaag even gebeld met BMW in Rotterdam, daar hebben ze de edrive20 vanaf half november beschikbaar voor proefrit. Indien je dan besteld kun je dit jaar nog rijden was het nieuws.
Heel leuk, maar ik vind dat BMW zijn klanten die een PHEV of verbrandingsmotor hebben besteld dik in de steek laat! En al die bullshit over onderdelen te kort. Het is een kwestie van keuzes maken, en ze kiezen er duidelijk voor om vooral de elektrische modellen op hun zogezegde veelzijdige productielijn te zetten. Ik geef het toe, het frustreert mij!olovv100 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:13:
Vandaag even gebeld met BMW in Rotterdam, daar hebben ze de edrive20 vanaf half november beschikbaar voor proefrit. Indien je dan besteld kun je dit jaar nog rijden was het nieuws.
[ Voor 22% gewijzigd door DonDromi op 19-10-2023 18:11 ]
Is dit de m sport pro met 20” ?Triumph58 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:30:
Hierbij enkele foto's van mijn nieuwe IX1. Heel blij mee. Heb een week in Engeland gereden en ben aangenaam verrast door de wegligging en het veercomfort. De Engelse wegen zijn niet de beste ![Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In ieder geval mooie Config!
Klopt. M sport pro met rode remklauwen 20" wielen, speciale dakspoiler en gordels met M striping.wd200 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 18:47:
[...]
Is dit de m sport pro met 20” ?
In ieder geval mooie Config!
Vandaag gebeld met de garage over de exacte meldingen die ik had. Ze zouden einde dag terug bellen voor een update, maar dat is niet meer gebeurd.YumaDjango schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:22:
[...]
Hou je ons op de hoogte van wat er aan de hand is?
Vind dat er wel erg veel problemen zijn met de Ix1….
Het is trouwens een PHEV Xdrive25e.
Mocht ik meer weten laat ik het horen.
Vorige maand gaven ze inderdaad aan half okt mogelijks meer nieuws te hebben of de wagen al of niet zou zijn ingepland voor productie.Gun74 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:53:
@Dr_Lektroluv ; heb je al bericht gekregen van de dealer of je 30e in de planning voor November staat? Zo moet ik die man niet nodeloos lastig vallen. Thanks
Op heden nog geen nieuws ontvangen. Het heeft weinig nut om achter hun veren te zitten, dus ik wacht geduldig af. Inmiddels zijn we wel 1 jaar later sinds bestelling.
Van zodra meer nieuws, laat ik iets weten.
Net gebeld door de BMW dealer. De auto is gemaakt en de aandrijfassen en de cardanassen zijn vervangen. deze waren losgekomen oid. Gevraagd of dit het probleem is waarvoor een terugroepactie is, kon de persoon aan de telefoon niet zeggen. Ik ben benieuwd. Geen gevolgschade aan de motor.dencoupe schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:59:
[...]
Er is wel een actieve terugroepactie, maar waarschijnlijk is de populatie groter als ze nu denken. Probleem zit in de aandrijfassen, waarvoor nu andere onderdeel nummers besteld worden als die er eerst opzaten.
Zo klinkt het wel, dat Australische artikel spreekt echter alleen over 'front right drive shaft'. Ben geen autotechnicus. Klinkt wel gevaarlijk zoiets.Maurice1972 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:53:
[...]
Net gebeld door de BMW dealer. De auto is gemaakt en de aandrijfassen en de cardanassen zijn vervangen. deze waren losgekomen oid. Gevraagd of dit het probleem is waarvoor een terugroepactie is, kon de persoon aan de telefoon niet zeggen. Ik ben benieuwd. Geen gevolgschade aan de motor.
Zin in, kijk ernaar uit!
Proficiat, dan ben jij 1 van de weinige gelukkigen die dit jaar een PHEV bestelde en hem dit jaar nog ontvangt.65MustangFB schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:28:
Zojuist telefoon gehad van de dealer mijn X1 xdrive30e is binnen, aflevering gepland op 03-11 aan het lange geduldige wachten komt een einde. Dan is het op 1 dag na 9 maanden.
Zin in, kijk ernaar uit!
Met dank aan de BMW loterij

Mag ik vragen welke uitvoering en opties ongeveer?
[ Voor 8% gewijzigd door DonDromi op 20-10-2023 15:56 ]
Is het altijd 4-wiel aandrijving los van of er op de ICE of op de accu gereden wordt?
Stel je komt met lege accu aan in het wintersport gebied, heb je dan nog steeds 4x4 met alleen de ICE?
Niet dat bijvoorbeeld de ICE alleen op de voor-as zit en de EV op de achter as...
Iemand enig idee?
Weet het niet zeker maar ik geloof dat de (i)X1 niet ontworpen is voor 4wiel aandrijving middels 1 motor. Je zult vermoedelijk nog een beetje prik in je accu moeten hebben om van 4wiel aandrijving gebruik te kunnen maken tijdens wintersport.cd2013 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:35:
Even een technische vraag over de PHEV versies (xdrive 25e).
Is het altijd 4-wiel aandrijving los van of er op de ICE of op de accu gereden wordt?
Stel je komt met lege accu aan in het wintersport gebied, heb je dan nog steeds 4x4 met alleen de ICE?
Niet dat bijvoorbeeld de ICE alleen op de voor-as zit en de EV op de achter as...
Iemand enig idee?
Is dat enkel bij vol op de rem drukken, of is dat met elke handeling op het rempedaal?
Mij is verteld dat de auto altijd een bepaalde minimum lading achterlaat in de batterijen om 4 wiel aandrijving beschikbaar te hebben.Lager schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:07:
[...]
Weet het niet zeker maar ik geloof dat de (i)X1 niet ontworpen is voor 4wiel aandrijving middels 1 motor. Je zult vermoedelijk nog een beetje prik in je accu moeten hebben om van 4wiel aandrijving gebruik te kunnen maken tijdens wintersport.
Het is een zeer complete uitvoering dus waar moet ik beginnen.DonDromi schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:36:
[...]
Proficiat, dan ben jij 1 van de weinige gelukkigen die dit jaar een PHEV bestelde en hem dit jaar nog ontvangt.
Met dank aan de BMW loterij![]()
Mag ik vragen welke uitvoering en opties ongeveer?
M-Sport xdrive30e PHEV Storm Bay, 20 inch velgen, sensatec zwarte bekleding, interieurlijst M Aluminium Hexacube met oa:
Innovation Pack
Travel Pack
comfort pack, actief stoel bijrijder
Zilveren rgrille dak en raamlijsten
Stoel -en stuurverwarming
En ik heb gekozen voor all-season banden, onderhoud.
Zal straks nog even nakijken of ik niks heb vergeten
Ik moet zeggen dat de auto prettiger rijdt, de rijhulpen staan beter afgesteld en met het slechte weer gisteren viel de rijhulp niet uit. Zeer welkome software upgrade.F-Tim schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:21:toon volledige bericht
[...]
Geen 8.5, maar wel een fijne update!
Ik vind de verbeterde navigatie weergave met blauwe (i.p.v. witte) routeaanduiding zoveel beter zichtbaar, zowel in HUD als bij de tellers... alleen daar ben ik al heel blij mee. Het systeem lijkt ook flink sneller te reageren hier, en een ander font in gebruik.
En ook de hulp berichten zijn nu wat duidelijker, zo heb ik in het begin moeten zoeken/lezen/youtube hoe Automatic lane change werkend te krijgen.... en staat het nu gewoon met een melding op t beeld.
Van mij mogen ze meer van dit soort positieve verbeteringen doen
[...]
Lampjes in de deurgrepen heb ik ook niet op een xDrive 30 launch edition, dus ik vermoed dat dat sowieso niet is?
[...]
"Hallo BMW, ik wil naar huis rijden" doet het vooralsnog feilloos hier (en de auto reageert dan regelmatig met "oost west, thuis best", best grappig), heb in het begin ook heel erg lopen rotzooien met welk spraakcommando nu goed werkte, want ik werd ook regelmatig naar Huissen genavigeerd. "Thuis" of andere commando's kreeg ik niet werkend.
[...]
Ik vind ook dat hij bij vooruit rijden "laat" reageert uit zichzelf, maar het werkt dan uiteindelijk wel. Ben er inmiddels wel aan gewend, maar vooral in het begin dacht ik echt dat ik ergens tegenaan zou zitten.
[...]
Als ik op dat aangezicht klik, dan is voor/achter 1 knop bij mij? Ik zie weliswaar 2 knoppen met voor/achter, maar het enige verschil is dat de camera dan niet mee draait met het stuur. Hij wisselt bij mij vervolgens wel afhankelijk van de rij richting daarbij, maar ik kan het niet "los" kiezen als ik achteruit rijd. (In de app met Remote Services kan ik overigens wél separaat de voorcamera kiezen, maar dan sta ik al geparkeerd)
[...]
Ik haal met de 19" velgen en Pirelli P-Zero een beste resultaat van 16,8 - 17 kWh/100 km als ik 106km op cruise rijd. Maar het is heel erg afhankelijk ook van het weer, heb al paar keer dezelfde lange route gereden, en de laatste keer veel wind gehad waardoor ik toen ook niet onder de 19,5 kWh/100 km kwam. Weet niet wat jouw setup is qua velgen/banden, maar wellicht dat dit wat helpt?
Ik rijd daarbij overigens gewoon in de D stand als ik lange stukken op de autoweg zit, dus D/B heeft nauwelijks invloed als je het mij zou vragen. (Veel korte bebouwde kom ritjes doe ik wel B omdat ik one-pedal wel relaxed vind rijden)
[...]
Sjezus... en dat gemiddeld... respect! Ik zit in September op een gemiddelde van 18.7.... banden en velgen maken heel veel uit. Ik heb mijn 19" pirelli's gewoon op een door de dealer ingestelde 2.6/2.7 bar in ieder geval rondom. En ja, ook panorama dak hier.
Volgens een latere post zit jij met de 17" styling 864 wielen, die zien er nogal aerodynamisch uit.
Wat bij mij niet goed werkt is de stoelverwarming. Alleen als ik deze maximaal zet gaat deze aan. Bij lagere standen werkt de stoelverwarming niet. Kan iemand bevestigen of dit aan deze SW versie gerelateerd is?
Ik denk dat er een vorm van intelligentie inzit die de stoelverwarming in en uitschakeld.
Vermoedelijk op basis van buiten temperatuur. Afgelopen dinsdag wat een flink koud ten opzichte van de overige dagen en toen werkte de stoelverwarming wel goed.
Als BMW hier dacht slimmer te zijn dan nodig dan is die opzet niet erg geslaagd. Keep it simple, gewoon drie standen met voorgeprogrameerde temperatuur ongeacht de buitentemperatuur graag. Laat de logica nou eens aan de bestuurder zou ik adviseren.Stien schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 09:04:
Stoelverwarming is inderdaad een beetje vreemd.
Ik denk dat er een vorm van intelligentie inzit die de stoelverwarming in en uitschakeld.
Vermoedelijk op basis van buiten temperatuur. Afgelopen dinsdag wat een flink koud ten opzichte van de overige dagen en toen werkte de stoelverwarming wel goed.

Helaas was het budget wat beperkt waardoor ik enkele opties moest schrappen en hopelijk ga ik hiervan geen spijt krijgen...
Kan iemand mij zeggen of het verschil tussen stof en veganza enorm groot is? En dan bedoel ik niet het kwaliteit verschil maar vooral de zithouding en comfort.
Gezien ik vaak de baan op ben heb ik gekozen voor sportzetels + actieve zetels + elektrisch regelbaar. Hierdoor heb ik de optie voor kunstleer achterwegen (moeten) laten.
Heeft er iemand een foto van stoffen sportzetels en/of bevindingen?
Mag ik even vragen waar en wanneer je besteld hebt en wanneer je de aflevering mag verwachten?
Als het op een levering aankomt, dan is het zoals de lotto: heb ik ook nooit geluk mee…
Als je het slimme programma afzet, is dat dan specifiek voor de stoelverwarming? Of verlies je dan nog andere mogelijkheden zoals automatische airco etc.dencoupe schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:12:
Die stoel verwarming is slim inderdaad. Of je zet het slimme automatische programma af en dan heb je weer 3 standen. Denk alleen bij het voorverwarmen dat je stoelen dan gewoon koud blijven (weet ik niet 100% zeker).
Wel ik had deze eind april besteld te Herentals. Aankomst zou zijn voor mid november.Gun74 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:15:
@Theblinkies : hopelijk was het een korte ‘zwangerschap’.
Mag ik even vragen waar en wanneer je besteld hebt en wanneer je de aflevering mag verwachten?
Als het op een levering aankomt, dan is het zoals de lotto: heb ik ook nooit geluk mee…
Gezien de omstandigheden ben ik dus zeer tevreden over de levertermijn.
Hoogstwaarschijnlijk heeft het beperkt aantal opties hier wel invloed op.
Je budget was rigoureuzer dan mijn leasebudget. Bij mij enkel X25e basis + metaalkleur + verwarmde voorzetels. Besteld midden januari - voorzien voor 31/1/2024. Je kan het ook anders aanzien: hoe minder opties, hoe minder tijd ze er moeten aan spenderen en hoe meer ze er kunnen produceren. Ik hoop dat de extra nachtploeg vanaf november de wachttijd doet verkorten. Veel succes ermee!
Heb je al opnieuw contact opgenomen met de garage recent? Oorspronkelijk stond mijn levering ook gepland voor feb. 2024. Misschien is er bij je leverancier ook wat gewijzigd?Gun74 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:12:
@Theblinkies : Mooie vooruitzichten.
Je budget was rigoureuzer dan mijn leasebudget. Bij mij enkel X25e basis + metaalkleur + verwarmde voorzetels. Besteld midden januari - voorzien voor 31/1/2024. Je kan het ook anders aanzien: hoe minder opties, hoe minder tijd ze er moeten aan spenderen en hoe meer ze er kunnen produceren. Ik hoop dat de extra nachtploeg vanaf november de wachttijd doet verkorten. Veel succes ermee!
Jij hebt dan ook moeten gaan voor de stoffen zetels?
Jij alvast ook veel succes, hopelijk komt hij toch sneller dan verwacht.
Denk dat er zelfs geen hardware knop / software knop is om 4x4 te "activeren" op de X1 PHEV?Lager schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:07:
[...]
Weet het niet zeker maar ik geloof dat de (i)X1 niet ontworpen is voor 4wiel aandrijving middels 1 motor. Je zult vermoedelijk nog een beetje prik in je accu moeten hebben om van 4wiel aandrijving gebruik te kunnen maken tijdens wintersport.
Is dit toevallig dan bij garage Sneyers? Mijn X1 xdrive25e is daar begin november 22 besteld, levering zou Q1 24 zijn. Misschien moet ik ook nog eens horen dan want ik heb gewoon het standaard model zonder opties.Theblinkies schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:44:
[...]
Heb je al opnieuw contact opgenomen met de garage recent? Oorspronkelijk stond mijn levering ook gepland voor feb. 2024. Misschien is er bij je leverancier ook wat gewijzigd?
Jij hebt dan ook moeten gaan voor de stoffen zetels?
Jij alvast ook veel succes, hopelijk komt hij toch sneller dan verwacht.
De elektromotor drijft de achterwielen aan, de benzinemotor de voorwielen. Als je EV only rijdt, heb je dus in principe achterwielaandrijving.cd2013 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:35:
Even een technische vraag over de PHEV versies (xdrive 25e).
Iemand enig idee?
Het is niet mogelijk om de accu echt leeg te rijden, dus je hebt altijd ten minste achterwielaandrijving; 4x4 als de ICE draait.
Zo begrijp ik het toch, ik heb de mijne nog niet. Correct me if I'm wrong.
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Het kan zien dat je dealer nog een produktieslot had gereserveerd waarbij de auto nog niet was toegewezen aan iemand. Gebeurde zo bij mijn collega en dan heb je je wagen eerder. Ik duim mee voor je dat je vlug midden november bent.
Moet sowieso even terug omdat ik wat vocht heb bij de koplampen dus zal het ook nog even aan de dealer vragen.
Vorige leaseauto was een 5.20i (2019) en die remde boterzacht.
De 4×4 is inderdaad altijd beschikbaar. Ik las ergens dat in sport mode de accu zelfs iets bijgeladen zou worden (wat overigens weersproken werd). Gisteren even uitgeprobeerd en ik begon een rit van 60km in sport mode (met accu volledig leeg) ah einde vd rit gaf hij een elektrische range van 8km.Th1x4nG schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:37:
[...]
De elektromotor drijft de achterwielen aan, de benzinemotor de voorwielen. Als je EV only rijdt, heb je dus in principe achterwielaandrijving.
Het is niet mogelijk om de accu echt leeg te rijden, dus je hebt altijd ten minste achterwielaandrijving; 4x4 als de ICE draait.
Zo begrijp ik het toch, ik heb de mijne nog niet. Correct me if I'm wrong.
Hier een foto van een deel van de standaard bekleding. De vorm van de stoel is verder hetzelfde. Het is vooral een verschil hoe het materiaal aanvoelt. Als je dat belangrijk vindt, had je dan niet beter veganza kunnen kiezen ipv elektrisch regelbare stoelen?Theblinkies schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:14:
Ik ben in blije verwachting van mijn BMW X1 25e![]()
Helaas was het budget wat beperkt waardoor ik enkele opties moest schrappen en hopelijk ga ik hiervan geen spijt krijgen...
Kan iemand mij zeggen of het verschil tussen stof en veganza enorm groot is? En dan bedoel ik niet het kwaliteit verschil maar vooral de zithouding en comfort.
Gezien ik vaak de baan op ben heb ik gekozen voor sportzetels + actieve zetels + elektrisch regelbaar. Hierdoor heb ik de optie voor kunstleer achterwegen (moeten) laten.![]()
Heeft er iemand een foto van stoffen sportzetels en/of bevindingen?
:strip_exif()/f/image/TxIydMRPcKV04izlZONlYtmG.jpg?f=fotoalbum_large)
www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica
Het budget aan opties was zeer beperkt. Ik had liever 3 kleinere opties dan 1 duurdere, vandaar mijn keuze.Beatman schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:04:
[...]
Hier een foto van een deel van de standaard bekleding. De vorm van de stoel is verder hetzelfde. Het is vooral een verschil hoe het materiaal aanvoelt. Als je dat belangrijk vindt, had je dan niet beter veganza kunnen kiezen ipv elektrisch regelbare stoelen?
[Afbeelding]
Bedankt voor de foto. Ik begrijp wel iets niet zo goed… volgens de 3D voorstelling van mijn wagen zien mijn zetels er in het midden veel donkerder uit dan het grijs op jouw foto.
:strip_exif()/f/image/plCZ05jcf1Ph6w05uJn2lUvY.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dit omdat het een 3D foto is dat er een kleurverschil opzit met de werkelijkheid?
Het verschil is wel enorm groot in dat geval!
Zo te zien hebben ze dat dan verandert. De stoffen stoelen waren eerst zeker weten grijs. Op jouw foto lijkem ze zeker zwart. Veel beter wat mij betreft.Theblinkies schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:58:
[...]
Het budget aan opties was zeer beperkt. Ik had liever 3 kleinere opties dan 1 duurdere, vandaar mijn keuze.
Bedankt voor de foto. Ik begrijp wel iets niet zo goed… volgens de 3D voorstelling van mijn wagen zien mijn zetels er in het midden veel donkerder uit dan het grijs op jouw foto.
[Afbeelding]
Is dit omdat het een 3D foto is dat er een kleurverschil opzit met de werkelijkheid?
Excuus, ik had een paar honderd euro in mijn hoofd voor upgrade naar veganza, maar dat is op de m-sport.Theblinkies schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:58:
[...]
Het budget aan opties was zeer beperkt. Ik had liever 3 kleinere opties dan 1 duurdere, vandaar mijn keuze.
[Afbeelding]
Het midden was echt grijs in de auto op mijn foto. De wangen zijn wel zwart. Voor de prijslijst met de ix20 kwam was er nog een keuze antraciet of zwart stoffen stoelen op de standaard versie.
Ik had stoffen zetels ook prima gevonden. Tenminste niet zo koud in de winter. Alleen vond ik die 17” velgen niet zo mooi. En 18” is bijna net zo duur als de x-line versie.
Vandaag collega dat zijn wagen (ander merk) geleverd zal worden bij de importeur rond 15/11. De leasingmaatschappij schrijft deze wagen niet meer in voor 1/1/24. Ik moet bijgevolg niet hopen om mijn X1 25e ook dit jaar nog op mijn oprit te zien staan. Het betreft een wagen via het cafetariaplan van mijn werkgever. Vorig jaar had een andere collega hetzelfde voor, zijn wagen bleef nog 5 weken staan.
Ik hoop dus januari 2024.
Als je pech hebt is de fiscale waarde van je auto in het nieuwe jaar een paar duizend euro hoger, waardoor je bijtelling dus ook substantieel stijgt tov waarvan je hem besteld hebt.
Met mijn vorige auto CLA shooting brake, die ook substantieel vertraagd was, schommelde de fiscale waarde stijging per dag tussen de €2000,- en de €9000,-. tov waarvan ik hem besteld had.
Hoelang duurt een update gemiddeld en kun je dan de motor eventueel stationair laten draaien ?
Ik heb wel thuis alleen een Mac neem aan dat de usb stick dan exfat geformateerd moet zijn?
[ Voor 9% gewijzigd door edebee op 23-10-2023 18:28 ]
Voor een lease auto vallen ze dan buiten de bijtelling ? Zo is driving ass plus iets van 850 euro als optie maar als onbeperkt abonnement voor 1050.
Zal een paar euro schelen maar kan goedkoper zijn misschien achter de activeren ?
Trekhaak achteraf bij bmw is vaak “lastig” iemand als ervaring met Bv een afneembare trekhaak ipv fabrieksoptie op de ix1 wn de kosten hiervan ?
Moet de wagen dan niet equipped zijn met radar/camera? Want driving assistant en plus zijn beide verschillende systemen dus ik dacht dat deze achteraf niet konden gekocht worden hierdoor (omdat de hardware er dan niet opzit)wd200 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 07:08:
Heeft er iemand ervaring met connected drive, het achteraf kopen van optie ?
Voor een lease auto vallen ze dan buiten de bijtelling ? Zo is driving ass plus iets van 850 euro als optie maar als onbeperkt abonnement voor 1050.
Zal een paar euro schelen maar kan goedkoper zijn misschien achter de activeren ?
Trekhaak achteraf bij bmw is vaak “lastig” iemand als ervaring met Bv een afneembare trekhaak ipv fabrieksoptie op de ix1 wn de kosten hiervan ?
Bij mij zit het er op dus ik kan het niet checken voor jou.
edit: net even opgezocht en bij premium pack zit inderdaad een "voorbereiding" voor de plus.
[ Voor 5% gewijzigd door huwiee op 24-10-2023 09:12 ]
Nog niet opgevallen, maar ik rij dan ook enkel in Efficient 😅. Het enige dat mij tot nu toe opgevallen is van de laatste update isdat de font van de cijfers op het instrumentendisplay veranderd is 😆JoostGrave schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:13:
Hebben meer gebruikers van de ix1 na de software upgrade dat het paarse profiel (naast sport, efficiënt) verdwenen is.
Steam/Battle.net ID: MaxDlius
De route op je navi heeft ook een blauwe kleur. In het HUD is er nu ook een animatie die weergeeft naar welke rijstrook je moet. En ik merkte zojuist dat ik met CarPlay geen telefoonnummer handmatig meer kan kiezen uit m’n adres boek, alleen met Siri.MaxDlius schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:36:
[...]
Nog niet opgevallen, maar ik rij dan ook enkel in Efficient 😅. Het enige dat mij tot nu toe opgevallen is van de laatste update isdat de font van de cijfers op het instrumentendisplay veranderd is 😆
Yes dat kan, kwestie van kaart downloaden, op een USB-C stick zetten, insteken, en dan herkent de auto al de kaartupdate en kan hem installeren. Hoelang het precies duurt weet ik niet meer, ik heb het al rijdende op de achtergrond gedaan op een langere rit (en heb er niets van gemerkt), laten we zeggen dat het binnen een uur gedaan was max?edebee schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:46:
Ik heb een vraag over navigatie update. Zo te zien is de dealer vergeten om de navigatie update te doen bij aflevering( kaart is van 2022) van mijn X1. Dit is een ex demo van nov 22 , model 2023 met OS 8. Kan ik nu via my bmw de kaart update op een usb stick zetten dan dan via 1 van de 2 usb c poorten in de auto de update handmatig starten ?
Hoelang duurt een update gemiddeld en kun je dan de motor eventueel stationair laten draaien ?
Ik heb wel thuis alleen een Mac neem aan dat de usb stick dan exfat geformateerd moet zijn?
Nope.... ik heb die mode nog gewoon. Had gehoopt dat ik met de update iets meer met die modi kon zoals bv eigen kleuren, eigen achtergrond ofzo.... maar helaas in functionaliteit geen verschil.JoostGrave schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:13:
Hebben meer gebruikers van de ix1 na de software upgrade dat het paarse profiel (naast sport, efficiënt) verdwenen is.
De rijstrook weergave zat er al in hoor, inclusief het pijltje dat aan de onderkant telkens schuift. Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat mij die functie ook pas opviel na 1,5 maand de auto te hebbenLager schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:49:
[...]
De route op je navi heeft ook een blauwe kleur. In het HUD is er nu ook een animatie die weergeeft naar welke rijstrook je moet. En ik merkte zojuist dat ik met CarPlay geen telefoonnummer handmatig meer kan kiezen uit m’n adres boek, alleen met Siri.
Met carplay is wel vreemd.... dat werkt bij mij nog wel gewoon (gister nog gedaan), en ik heb ook m'n iphone gewoon helemaal bijgewerkt.
[ Voor 20% gewijzigd door F-Tim op 24-10-2023 16:22 ]
Wanna play?
Besteld in april'23. Dus 6 maanden levertijd,wagen is zelfs iets vroeger dan voorzien. Ben eens benieuwd. Foto's komen later
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Eerste configuratie die ik nu heb is als volgt:
Levering zonder typeaanduiding (S0320)
Elektrisch verwarmde voorstoelen (S0494)
Harman Kardon Surround Sound System (S0674)
Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit (S0420)
BMW Individual metallic lak BMW Individual Frozen Pure Grey (JATOC5A)
Innovation Pack (S07EW)
Automatisch dimmende binnenspiegel (S0431)
BMW Head-Up Display (S0610)
Comfort Access (S0322)
Automatisch dimmende binnenspiegel en buitenspiegel aan Bestuurderszijde (S0430)
Adaptieve LED verlichting (S0552)
Draadloos oplaadstation (S06NX)
Parking Assistant Plus (S05DN)
BMW Live Cockpit Professional (S06U3)
Grootlichtassistent (S05AC)
Voorbereiding Driving Assistant Professional (S09QV)
M Sportpakket (S0337)
Dashboard Luxury (S04NW)
Sportstoelen voor bestuurder en voorpassagier (S0481)
M Hemelbekleiding in Anthrazit (S0775)
M Sportstuurwiel met leder bekleed (S0710)
Bekleding Alcantara/Veganzacombinatie Schwarz met contrasterend stiksel Blau Schwarz (JATOKTNL)
M Hoogglans Shadow Line (S0760)
M Sportpakket Pro (S033B)
M Hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang (S07M9)
20 inch lichtmetalen M wielen Multispaak (styling 869) in Frozen Midnight Grau (S01EU)
M Adaptief onderstel (S02VF)
Interieurlijst Aluminium Hexacube Pale M. (S04H2)
BMW Individual Frozen Pure Grey (P0C5A)
Hiermee is het budget redelijk op dus als zaken nog slimmer kunnen dan hoor ik dat ook graag!
Ligt volledig aan je voorkeuren. Ontbreken hier nog opties? Ziet er vrij volledig uit.GilbertvH schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:38:toon volledige bericht
Ik kom ook eens rondneuzen hier op het iX1 forum. Mijn huidige leasewagen (Mercedes CLA Shooting Break) mag vervangen worden en ik heb een sterke voorkeur voor de iX1 als vervanger. Afgelopen zaterdag heb ik al een proefrit gemaakt wat mijn voorkeur enkel bevestigde. Zijn er must-haves die absoluut op mijn nieuwe iX1 moeten zitten volgens de berijders?
Innovation Pack (S07EW)
Comfort Access (S0322)
Automatisch dimmende binnenspiegel en buitenspiegel aan Bestuurderszijde (S0430)
M Sportpakket (S0337)
Dashboard Luxury (S04NW)
Bekleding Alcantara/Veganzacombinatie Schwarz met contrasterend stiksel Blau Schwarz (JATOKTNL)
20 inch lichtmetalen M wielen Multispaak (styling 869) in Frozen Midnight Grau (S01EU)
Hiermee is het budget redelijk op dus als zaken nog slimmer kunnen dan hoor ik dat ook graag!
Let vooral op dat Driving Assistant Plus klinkt als een uitbreiding van Driving Assistant, maar dat is niet zo. Driving Assistant moet je los selecteren als je die functionaliteit wilt hebben. In Pro schijnt wel de hele bundel te zitten.
Persoonlijk vind ik driving assistent Pro in het filerijdend Nederland echt een toevoeging. Dus ik zou daar zeker even naar kijken of je dat belangrijk vindtJP1980 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:56:
[...]
Ligt volledig aan je voorkeuren. Ontbreken hier nog opties? Ziet er vrij volledig uit.
Let vooral op dat Driving Assistant Plus klinkt als een uitbreiding van Driving Assistant, maar dat is niet zo. Driving Assistant moet je los selecteren als je die functionaliteit wilt hebben. In Pro schijnt wel de hele bundel te zitten.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
De stop & go cruisecontrol zit toch al in driving assistant plus? Of bedoel je iets anders?Mr Pingu schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:17:
[...]
Persoonlijk vind ik driving assistent Pro in het filerijdend Nederland echt een toevoeging. Dus ik zou daar zeker even naar kijken of je dat belangrijk vindt
Ik zag wel preparation voor driving Assistant pro staan, dan kan je altijd beslissen of je die er zelf nog bij koopt, de hardware zit dan immers in de auto.GilbertvH schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:16:
Beide pakketten zijn niet meer toereikend in het budget, samen met de eerder genoemde opties, dus ze moeten echt van grote meerwaarde zijn dat ik een andere optie laat vervallen.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Check! Goede tip!Mr Pingu schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:40:
[...]
Ik zag wel preparation voor driving Assistant pro staan, dan kan je altijd beslissen of je die er zelf nog bij koopt, de hardware zit dan immers in de auto.
Als je al stoelverwarming als voorbereiding hebt in een pakket kun je ervoor kiezen om deze later uit eigen zak nog te betalen/activeren, scheelt nu ook budget. Je geeft nu relatief veel budget uit aan het uiterlijk met de grootste wielen, de duurste lak, alle shadowline opties en relatief weinig aan hulpmiddelen/veiligheid. Dat is miss een bewuste keuze maar afhankelijk van je gebruik zou je wel driving assistant plus kunnen overwegen want dan heb je tenminste wel ACC. Mijn inziens een fijnere optie in dag dagelijks gebruik dan matte lak of mega wielen.GilbertvH schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:38:toon volledige bericht
Ik kom ook eens rondneuzen hier op het iX1 forum. Mijn huidige leasewagen (Mercedes CLA Shooting Break) mag vervangen worden en ik heb een sterke voorkeur voor de iX1 als vervanger. Afgelopen zaterdag heb ik al een proefrit gemaakt wat mijn voorkeur enkel bevestigde. Zijn er must-haves die absoluut op mijn nieuwe iX1 moeten zitten volgens de berijders?
Innovation Pack (S07EW)
Comfort Access (S0322)
M Sportpakket (S0337)
Dashboard Luxury (S04NW)
Ik dacht dat stoelverwarming als voorbereiding niet meer bestond. Je moet deze optie nu effectief op voorhand selecteren.Lager schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:15:
[...]
Als je al stoelverwarming als voorbereiding hebt in een pakket kun je ervoor kiezen om deze later uit eigen zak nog te betalen/activeren, scheelt nu ook budget. Je geeft nu relatief veel budget uit aan het uiterlijk met de grootste wielen, de duurste lak, alle shadowline opties en relatief weinig aan hulpmiddelen/veiligheid. Dat is miss een bewuste keuze maar afhankelijk van je gebruik zou je wel driving assistant plus kunnen overwegen want dan heb je tenminste wel ACC. Mijn inziens een fijnere optie in dag dagelijks gebruik dan matte lak of mega wielen.
Ik snap je reactie. ACC vind ik persoonlijk niet fijn. Geef mij maar normale CC, waarbij ik zelf de controle heb en houd. Die shadowline opties zijn standaard bij M Sport Pro pakket en heb ik zelf niet bewust gekozen.Lager schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:15:
[...]
Als je al stoelverwarming als voorbereiding hebt in een pakket kun je ervoor kiezen om deze later uit eigen zak nog te betalen/activeren, scheelt nu ook budget. Je geeft nu relatief veel budget uit aan het uiterlijk met de grootste wielen, de duurste lak, alle shadowline opties en relatief weinig aan hulpmiddelen/veiligheid. Dat is miss een bewuste keuze maar afhankelijk van je gebruik zou je wel driving assistant plus kunnen overwegen want dan heb je tenminste wel ACC. Mijn inziens een fijnere optie in dag dagelijks gebruik dan matte lak of mega wielen.
Voorbereiding verwarming bestaat inderdaad niet meer. Staat niet meer terug in de packs.felder schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:33:
[...]
Ik dacht dat stoelverwarming als voorbereiding niet meer bestond. Je moet deze optie nu effectief op voorhand selecteren.
Als iemand zijn X1 ontvangt met destijds wel voorbereiding geselecteerd laat maar weten of verwarming dan inbegrepen is, dat je vanuit de store dit toch moet aankopen of in het slechtste geval niets hebt
Klopt inderdaad. Tijdens langzaam filerijden vraagt hij ook niet steeds om je handen aan het stuur te houden. Ben benieuwd wat professional nog toevoegt aan functionaliteit.JP1980 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:04:
[...]
De stop & go cruisecontrol zit toch al in driving assistant plus? Of bedoel je iets anders?
De trekhaaknachtetaf werd mij sterk afgeraden.wd200 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 07:08:
Heeft er iemand ervaring met connected drive, het achteraf kopen van optie ?
Heeft met stabiliteitsprogramma en de schokbrekers te maken. Die schijnen aangepast te worden vanuit de fabriek.
En wellicht ook met parkeersensoren enzo.
Ik moet zeggen dat wegklapbare haaks super is.
Werkt erg mooi en ook de functies via het menu als hij uitgeklapt is
Functies via het menu? Of ik moet het boekje eens beter gaan lezen, of binnenkort de fietsendrager eens monteren om te testen wat er dan anders ismadpatrick schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:30:
[...]
De trekhaaknachtetaf werd mij sterk afgeraden.
Heeft met stabiliteitsprogramma en de schokbrekers te maken. Die schijnen aangepast te worden vanuit de fabriek.
Ik weet wel dat de parking assistent een trekhaak view heeft, ik gok dat die dan automatisch activeert? Maar ben benieuwd wat er dan nog meer wijzigt
Wanna play?
Ik begrijp ook niet goed wat het verschil is tussen DA plus en DA pro.Tomvd5 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:13:
[...]
Klopt inderdaad. Tijdens langzaam filerijden vraagt hij ook niet steeds om je handen aan het stuur te houden. Ben benieuwd wat professional nog toevoegt aan functionaliteit.
Specifiek als het over ACC en “midden van de rijbaan houden” gaat.
Grote verschil is dat bij de DA Plus de DA Basis niet is inbegrepen, dus geen dodehoekindicator op de spiegels. Dit is bij de DA Pro wel inbegrepen.ZatteSchacht schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:27:
[...]
Ik begrijp ook niet goed wat het verschil is tussen DA plus en DA pro.
Specifiek als het over ACC en “midden van de rijbaan houden” gaat.
Het upgraden van DA Plus naar DA Pro is later niet mogelijk, ik vermoed dat dit komt door de extra sensoren die met de Pro worden meegeleverd (ik vermoed voor deels autonoom rijden als ik de Pro functies bij de andere andere landen bekijk).
Met name het laatstgenoemde was een van de redenen om de Basis+Plus pakket om te zetten naar het Professional pakket. Dit om zeker te zijn dat ik misschien later de functies nog krijg. Ik weet dat ik enorm zou balen als die functies later worden uitgerold en niet kon upgraden, omdat ik toentertijd de Plus heb genomen
Dit zeg ik overigens als toekomstig eigenaar van de auto, niet als leaserijder. Voor lease zou ik de Plus aanraden en eventueel de Basis functionaliteit er bij als je de dodehoekindicatoren op de spiegels wilt hebben. Je zult van de Pro verder niks missen denk ik.
STAUTINHO schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 08:39:
[Afbeelding]
Gisteren opgehaald in volgende configuratie:
Kleur Storm Bay
Interieur Veganza Schwarz
M pakket (zonder monogram) met shadow line & zonnewerend glas achteraan
Premium Pack
Driving assistant pack
Haha. Zo zie je maar weer. Zoveel mensen zoveel gewoonten.GilbertvH schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:03:
[...]
Ik snap je reactie. ACC vind ik persoonlijk niet fijn. Geef mij maar normale CC, waarbij ik zelf de controle heb en houd. Die shadowline opties zijn standaard bij M Sport Pro pakket en heb ik zelf niet bewust gekozen.
Normale CC zou voor mij een waardeloze optie zijn en hem nooit gebruiken.
Moet ook zeggen dat ik de ACC ook niet veel gebruik. Ik vind het fijn om zelf te sturen en rijden.
De driving assistent basis (dode hoek en nog wat?) voegt voor mij ook helemaal niks toe. Ik heb enkel gekozen voor de plus.
Voor wat betreft de wielen is dat ook een persoonlijke keuze. De 20 inch wielen vind ik zelf niet mooi. De 19 inch daarentegen echt geweldig. Helaas kon ik binnen budget die upgrade van 18 naar 19 niet meer maken omdat ik gekozen heb voor de 22 kw boord lader. Ik had geen idee waar verstandig aan te doen. Achteraf gezien, een foute keuze. 22kw boord lader heb ik in een half jaar tijd en 32k km verder slechts enkele keren profijt van gehad. En als ik dan een iX1 zie met die 19 inch ((M sport) velgen denk ik toch "gemiste kans".
Die gaat bij mij uitgevoerd worden volgende week. Dus thanks voor het melden hiervan. Want dat ga ik controleren als ik hem ga ophalen zodat ze hem evt nog kunnen resetten.Royz schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:25:
Gisteren heb ik de terugroep actie beurt uit laten voeren, maar ik heb nog steeds die melding staan in de app. Gaat dit vanzelf weg?
Of in elk geval navragen wanneer die melding verdwijnt.
Ik heb op een oudere X1 (2018 model) de trekhaak achteraf gemonteerd met onderdelen van een zelfde maar (F48) sloopauto.madpatrick schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:30:
[...]
De trekhaaknachtetaf werd mij sterk afgeraden.
Daarbij moest eigenlijk de motorfan geupgrade worden van 400W naar 600W voor betere koeling, dit heb ik echter bewust achterwege gelaten vanwege sporadisch gebruik en ik toch geen BE heb, enkel B en voornamelijk fietsendrager erop heb. Dit is voornamelijk een kostenoverweging geweest, deze wijziging zou 600 euro extra zijn.
Verder moesten bijna alle modules gecode worden inclusief de PMA, DSC modules.
Dus heeft wel degelijk invloed op stabiliteits programma/electronica maar niets wat achteraf niet opgelost kan worden.
Op de headunit was enkel activeren van de trekhaak view.
Maargoed al in al best wel een werk omdat heel de achterbumper eraf moet.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Zeer goed :-D top auto! Enige “nadeel” voorlopig is dat de connectie met car play soms wat stroever verloopt, en ik nog wat moet wennen aan de adaptieve remfunctie.
Zodra je de fietsendrager er aan koppelt krijg je een scherm met wat je er aangekoppeld hebt.F-Tim schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:24:
[...]
Functies via het menu? Of ik moet het boekje eens beter gaan lezen, of binnenkort de fietsendrager eens monteren om te testen wat er dan anders is
Ik weet wel dat de parking assistent een trekhaak view heeft, ik gok dat die dan automatisch activeert? Maar ben benieuwd wat er dan nog meer wijzigt
aanhangwagen of iets anders en da ook de snelheidsbegrenzer die dan kan instellen
Wellicht meer, maar er gebeurt zeker nog onderhuids dingen zals de parkeersensoren en camera
Ik krijg donderdag mij X1 met voorbereiding. Benieuwd of hij inbegrepen is. Laat het je weten.Elazz schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:35:
[...]
Voorbereiding verwarming bestaat inderdaad niet meer. Staat niet meer terug in de packs.
Als iemand zijn X1 ontvangt met destijds wel voorbereiding geselecteerd laat maar weten of verwarming dan inbegrepen is, dat je vanuit de store dit toch moet aankopen of in het slechtste geval niets hebt
Weet je toevallig of de stuur assistent blijft werken met aangekoppelde fietsendrager of aanhanger?madpatrick schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:14:
[...]
Zodra je de fietsendrager er aan koppelt krijg je een scherm met wat je er aangekoppeld hebt.
aanhangwagen of iets anders en da ook de snelheidsbegrenzer die dan kan instellen
Wellicht meer, maar er gebeurt zeker nog onderhuids dingen zals de parkeersensoren en camera
[ Voor 15% gewijzigd door DonDromi op 26-10-2023 23:25 ]
Als ik daarna alleen in de auto stap dan komt het vaak voor dat de auto automatisch helemaal geen verbinding maakt met mijn telefoon , kan wel verbinding maken met bluetooth handmatig maar met apple carplay geeft hij de melding wlan verbinding niet mogelijk. Ik moet dan de telefoon weer weghalen en helemaal opnieuw verbinden met de auto.