edebee schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:07:
Vraag over de apple carplay. Komt regelmatig voor dat er 2 telefoons in de auto aanwezig zijn, die van de vrouw en die van mij. Standaard maakt de BMW verbinding met mijn telefoon en als de vrouw dan haar muziek wilt draaien via apple carplay dan vinken we deze op het console bij mij uit en bij de vrouw aan. Is dit de juiste actie voor switchen van telefoon voor apple carplay of kan dit handiger ?
Als ik daarna alleen in de auto stap dan komt het vaak voor dat de auto automatisch helemaal geen verbinding maakt met mijn telefoon , kan wel verbinding maken met bluetooth handmatig maar met apple carplay geeft hij de melding wlan verbinding niet mogelijk. Ik moet dan de telefoon weer weghalen en helemaal opnieuw verbinden met de auto.
Je kunt een volgorde van prioriteiten geven van telefoons die de auto moet herkennen. Zo weet hij dat hij eerst telefoon X, en anders telefoon Y moet proberen.
Eerlijkheidshalve heb ik gemerkt dat het niet helemaal zo werkt hoe ik zou verwachten... als mijn vrouw in de auto rijdt en we daarna samen instappen dan wordt haar telefoon automatisch verbonden als Carplay device, en is mijn device enkel via Bluetooth gekoppeld. Omgekeerd, als ik als laatste in de auto zat, en we rijden vervolgens samen, dan wordt de telefoon van mijn vrouw helemaal niet verbonden.
Wat wij
-met Spotify- doen om het op te lossen is gewoon Carplay op mijn toestel, en dan in spotify kan zij gewoon "Joinen" aan mijn afspeelsessie en heeft ze volledige controle over de muziek. Of het komt omdat het we een Spotify Family account hebben, of omdat ze in de auto zit en haar telefoon dat detecteert.... geen idee. Dus dat zou je even moeten uitzoeken/testen.
Even nog een correctie op een eerdere opmerking, een tijd geleden schreef ik dat ik geen verlichting in de deurgrepen heb, en dat is niet helemaal waar. Ik heb
wel aan de interieurkant verlichting (in kleur) in de handgreep los van de sierstrip. Ik heb aan de buitenzijde
geen verlichting in de handgrepen.