Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 24 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomvd5
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-02 19:56
Vraagje voor de PHEV rijders: op een denkbeeldige route van +- 65km met navigatie aan zal de auto zelf berekenen wanneer het het best elektrisch kan rijden om het brandstofverbruik te minimaliseren.

Is er een manier om de auto te laten weten dat je ook weer terug moet rijden (en niet kan bijladen). Nu rijdt hij op de heenweg de hele batterij leeg waardoor je heen volledig elektrisch rijdt en terug nagenoeg alleen op de brandstofmotor. Dat lijkt mij niet het meest efficiente gebruik van het hybride systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 09:35

MaxDlius

Buiten De Zone

Tomvd5 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:56:
Vraagje voor de PHEV rijders: op een denkbeeldige route van +- 65km met navigatie aan zal de auto zelf berekenen wanneer het het best elektrisch kan rijden om het brandstofverbruik te minimaliseren.

Is er een manier om de auto te laten weten dat je ook weer terug moet rijden (en niet kan bijladen). Nu rijdt hij op de heenweg de hele batterij leeg waardoor je heen volledig elektrisch rijdt en terug nagenoeg alleen op de brandstofmotor. Dat lijkt mij niet het meest efficiente gebruik van het hybride systeem?
Kan je niet, zoals bij de ix1, ergens aangeven met hoeveel % batterij je wenst aan te komen op jouw bestemming? Bij de ix1 is dat ergens in de route/navigatie opties.

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvde1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-05 21:59
Laat ons zeggen dat het hybride systeem niet veel voorstelt. Het is eerst domweg de batterij leegrijden en dan op benzine verder pruttelen. Ik zag liever dat hij op een constante hogere snelheid op benzine zou overschakelen (tenzij je expliciet de elektrische modus zou inschakelen) en hij de aandrijving naar de omstandigheden zou aanpassen. Ik heb spijt van mijn 25e en dat ik geen ix1 heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:01
bartvde1 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:12:
[...] Het is eerst domweg de batterij leegrijden en dan op benzine verder pruttelen. [...]
Uit nieuwsgierigheid (want zelf iX1 besteld): kun je niet handmatig een brandstofmotor-modus forceren, zodat je een bepaald batterijpercentage kunt overhouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-04 10:33
Wat je dan moet doen is je vertrekpunt als eindbestemming opgeven en als tussenbestemming de plek waar je naartoe wilt. Zo is het een lange route waarop hij de accu zo goed mogelijk zou moeten verdelen.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvde1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-05 21:59
pyther schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:20:
[...]

Uit nieuwsgierigheid (want zelf iX1 besteld): kun je niet handmatig een brandstofmotor-modus forceren, zodat je een bepaald batterijpercentage kunt overhouden?
Ja dit kun je inderdaad. Net zoals een elektrische modus selecteren. De hybride modus zou dan een compromis tussen deze 2 uitersten moeten zijn maar dat is het niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HugoB007
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22-02-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRnbDttFA27QxZLEc1zG2KngQgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sDKGLGESKHhWYSUqvzLp5vv1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/feSnEL7fxnPc2WKm9VcqjnDeJew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nQjMbOsIjnAWO3ynFW6RmpBf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0Orhh1gl38-ssFGNm6r6xdYU3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CoCfWRXvyRZKnDUPcqN1RklK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aqHrpo_6vD92m_ZRUy-Yl6WpEbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eIPOarZix6vbeMtM7JN7RCjf.jpg?f=fotoalbum_large

Zo hier nog wat beloofde foto's van de iX1.
Ondertussen de eerst 500km gedaan met de auto.
Gemiddeld zit ik al op 16,8kwh/100km en dit terwijl er zeker 350km autostrade bij zijn aan 125km/h. Ik zet de limiter op 125.
Wat me verder opvalt is dat hij zeer zacht rijd en zeer stil is op de baan. Het standaard muziek systeem is ruim dan voldoende voor mij en komt aardig geluid uit.
De gekozen opties zijn. Sportstoelen, verwarmde zetels, trekhaak, en getinte ruiten. Voor de rest is het de basiswagen en hij ziet er naar mijn persoonlijke mening al zeer strak uit. Is het M sport pakket mooier jazeker maar deze mag er ook al zijn vind ik.
Het enige wat ik mis is de boost pedal aan de linkerkant aan het stuur. Dacht dat deze er op de basis auto ook opzat maar blijkbaar niet. Heb ik dan altijd het max vermogen of is dat gewoon maar een gimmick voor de rest ? 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

HugoB007 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:33:
Heb ik dan altijd het max vermogen of is dat gewoon maar een gimmick voor de rest ? 😀
Neen, max vermogen heb je dan enkel in Sport Modus. Ik knal zelf hoe dan ook nog steeds iedereen voorbij wanneer ik plankgas geef in mijn basis versie in Efficient mode 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-05 19:19
Beatman schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:54:
[...]

Weet je toevallig of de stuur assistent blijft werken met aangekoppelde fietsendrager of aanhanger?
Die optie heb ik niet.
Je bedoeld dat hij zelf stuurt of de lane assist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
madpatrick schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:39:
[...]

Die optie heb ik niet.
Je bedoeld dat hij zelf stuurt of de lane assist?
Ja allebei / dat wat in het driving assistent (plus) pakket zit. Bij sommige merken mag je geheel zelf sturen zodra er iets aan/op de trekhaak zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
MaxDlius schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:50:
[...]

Neen, max vermogen heb je dan enkel in Sport Modus. Ik knal zelf hoe dan ook nog steeds iedereen voorbij wanneer ik plankgas geef in mijn basis versie in Efficient mode 😅
Ik moet zeggen dat ik zeer zelden het boost pedal gebruik enkel wanneer mijn zoontje zegt dat ik de paddenstoel :+ moet gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-05 15:32
Laat ons zeggen dat het hybride systeem niet veel voorstelt. Het is eerst domweg de batterij leegrijden en dan op benzine verder pruttelen. Ik zag liever dat hij op een constante hogere snelheid op benzine zou overschakelen (tenzij je expliciet de elektrische modus zou inschakelen) en hij de aandrijving naar de omstandigheden zou aanpassen. Ik heb spijt van mijn 25e en dat ik geen ix1 heb gekocht.
Kun je niet op Save Battery modus rijden waardoor die de huidige waarde gaat vasthouden? Of gaat het erom dat dit allemaal automatisch zou moeten gaan naargelang rijsituatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dan moet je de navigatie gebruiken.
Leegrijden is de default als je zonder nav rijd idd.

Of harder dan 110 in hybride modus rijden op de snelweg :)

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 27-10-2023 23:04 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoB007
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22-02-2024
MaxDlius schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:50:
[...]

Ja heb ik ook al gemerkt dat je de boost pedal niet nodig hebt 😀 even iets harder op de gas pedal en zoef je bent weg. Makkelijk om op de autostrade snel in te voegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDromi
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 07-02-2024
Zijn er nog mensen die bij de bestelling van hun wagen een voorschot hebben moeten betalen?
Ik krijg meer en meer het gevoel dat mijn dealer vreemde praktijken hanteert. Als ik het mij goed herinner werd er toen gezegd dat als ik een voorschot zou betalen ik zeker was dat de wagen mee bovenaan in de planning werd opgenomen. Niet dus!

[ Voor 6% gewijzigd door DonDromi op 23-11-2023 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoslet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-04 19:24
Klinkt inderdaad wel vreemd. Ik zou dat niet doen in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-02 08:56
Th1x4nG schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:37:
[...]

De elektromotor drijft de achterwielen aan, de benzinemotor de voorwielen. Als je EV only rijdt, heb je dus in principe achterwielaandrijving.

Het is niet mogelijk om de accu echt leeg te rijden, dus je hebt altijd ten minste achterwielaandrijving; 4x4 als de ICE draait.

Zo begrijp ik het toch, ik heb de mijne nog niet. Correct me if I'm wrong.
Dit klopt, dat was ook bij het vorige model PHEV, welke ik heb gehad, het geval.
Er blijft altijd een reserve voor het traction control effect, op de achterwielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:54
edebee schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:07:
Vraag over de apple carplay. Komt regelmatig voor dat er 2 telefoons in de auto aanwezig zijn, die van de vrouw en die van mij. Standaard maakt de BMW verbinding met mijn telefoon en als de vrouw dan haar muziek wilt draaien via apple carplay dan vinken we deze op het console bij mij uit en bij de vrouw aan. Is dit de juiste actie voor switchen van telefoon voor apple carplay of kan dit handiger ?
Als ik daarna alleen in de auto stap dan komt het vaak voor dat de auto automatisch helemaal geen verbinding maakt met mijn telefoon , kan wel verbinding maken met bluetooth handmatig maar met apple carplay geeft hij de melding wlan verbinding niet mogelijk. Ik moet dan de telefoon weer weghalen en helemaal opnieuw verbinden met de auto.
Je kunt een volgorde van prioriteiten geven van telefoons die de auto moet herkennen. Zo weet hij dat hij eerst telefoon X, en anders telefoon Y moet proberen.

Eerlijkheidshalve heb ik gemerkt dat het niet helemaal zo werkt hoe ik zou verwachten... als mijn vrouw in de auto rijdt en we daarna samen instappen dan wordt haar telefoon automatisch verbonden als Carplay device, en is mijn device enkel via Bluetooth gekoppeld. Omgekeerd, als ik als laatste in de auto zat, en we rijden vervolgens samen, dan wordt de telefoon van mijn vrouw helemaal niet verbonden.

Wat wij -met Spotify- doen om het op te lossen is gewoon Carplay op mijn toestel, en dan in spotify kan zij gewoon "Joinen" aan mijn afspeelsessie en heeft ze volledige controle over de muziek. Of het komt omdat het we een Spotify Family account hebben, of omdat ze in de auto zit en haar telefoon dat detecteert.... geen idee. Dus dat zou je even moeten uitzoeken/testen.

Even nog een correctie op een eerdere opmerking, een tijd geleden schreef ik dat ik geen verlichting in de deurgrepen heb, en dat is niet helemaal waar. Ik heb wel aan de interieurkant verlichting (in kleur) in de handgreep los van de sierstrip. Ik heb aan de buitenzijde geen verlichting in de handgrepen.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazinga4U
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-04 21:15
Mijn auto lijkt ook slachtoffer te zijn geworden van het probleem dat de aandrijving defect is. Afgelopen zaterdag na het poetsen van de auto gaf hij de melding weer. Echter na het aan-uitzetten van de auto verdween de melding en kon hij gewoon rijden, weliswaar met een soort geluid dat iets aanliep. Gelukkig was ik thuis en was het maar 4m dat ik ermee gereden heb. Alsnog de pechhulp maar voor de zekerheid gebeld (de dealer was al gesloten) en die hadden de ANWB langs gestuurd om de auto uit te lezen. De ANWB lukte het niet om via de OBD poort de auto uit te lezen voor de foutmelding dus werd voor de zekerheid de auto afgesleept naar de dealer. Hij staat daar nu sinds maandagochtend, maar nog geen updates erover gehoord. Ben erg benieuwd wat er mee aan de hand is, de auto zal zo'n melding niet voor niks geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ho1b35KzgKD9zk9oES-32BVLYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bzhUvHtx1Og9lT8wDnjJnvjx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 16:22

Royz

Kleurenblind!!

Bazinga4U schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:20:
Mijn auto lijkt ook slachtoffer te zijn geworden van het probleem dat de aandrijving defect is. Afgelopen zaterdag na het poetsen van de auto gaf hij de melding weer. Echter na het aan-uitzetten van de auto verdween de melding en kon hij gewoon rijden, weliswaar met een soort geluid dat iets aanliep. Gelukkig was ik thuis en was het maar 4m dat ik ermee gereden heb. Alsnog de pechhulp maar voor de zekerheid gebeld (de dealer was al gesloten) en die hadden de ANWB langs gestuurd om de auto uit te lezen. De ANWB lukte het niet om via de OBD poort de auto uit te lezen voor de foutmelding dus werd voor de zekerheid de auto afgesleept naar de dealer. Hij staat daar nu sinds maandagochtend, maar nog geen updates erover gehoord. Ben erg benieuwd wat er mee aan de hand is, de auto zal zo'n melding niet voor niks geven.

[Afbeelding]
Balen man, was er wel een terugroepactie voor jouw auto?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazinga4U
Royz schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:55:
[...]

Balen man, was er wel een terugroepactie voor jouw auto?
Er was geen terugroepactie voor mijn auto zover ik weet. Ik heb toentertijd gekeken op de website uit een eerder bericht hierover, maar er werd toen niks aangegeven.

Ik ben in ieder geval daarnet gebeld door de dealer, en er is inderdaad een defect aan de aandrijving, en deze moeten ze gaan repareren. Ze weten alleen nog niet precies waar de defect zit, ook wel bijzonder haha.

De meneer aan de telefoon wist mij ook te vertellen dat het probleem mogelijk opgelost kon worden door een software update, maar dat dit uiteindelijk niet werkte bij mijn auto en dus het probleem dieper zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nish9493
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21-05 14:14
Bazinga4U schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:03:
[...]

Er was geen terugroepactie voor mijn auto zover ik weet. Ik heb toentertijd gekeken op de website uit een eerder bericht hierover, maar er werd toen niks aangegeven.

Ik ben in ieder geval daarnet gebeld door de dealer, en er is inderdaad een defect aan de aandrijving, en deze moeten ze gaan repareren. Ze weten alleen nog niet precies waar de defect zit, ook wel bijzonder haha.

De meneer aan de telefoon wist mij ook te vertellen dat het probleem mogelijk opgelost kon worden door een software update, maar dat dit uiteindelijk niet werkte bij mijn auto en dus het probleem dieper zat.
did you get a standby car

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-05 23:30
Zijn er nog met de 20" Styling 869 Individual velgen en hierop winterbanden leggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Weet iemand wanneer de eerste iX1 edrive20 versies in Nederland komen? Ik twijfel nogal tussen de 20 en 30 versie, zeker omdat we er een kleine caravan achter willen hangen af en toe. In de basis is de 30 dan de betere keus, maar dat scheelt toch snel 100,- in de maand bij gelijkblijvende uitrusting van de wagen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22-05 18:05
querex schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:15:
Zijn er nog met de 20" Styling 869 Individual velgen en hierop winterbanden leggen?
Bij mij komen volgende week de winterbanden om de 20” velgen. Ik kreeg overigens een voorstel om ipv de bandenwissel, een extra 18” velgenset met winterbanden te nemen. Daar heb ik vanaf gezien, omdat ik de 20” set toch wel veel mooier vind.

Daarnaast wordt die dag ook de aandrijving (aandrijfas) vanuit de terugroepactie preventief vervangen. Hopelijk kom ik niet voor die tijd al met pech langs de weg te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-05 16:26
SAABcabrio schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:32:
[...]

Daarnaast wordt die dag ook de aandrijving (aandrijfas) vanuit de terugroepactie preventief vervangen. Hopelijk kom ik niet voor die tijd al met pech langs de weg te staan.
Kijk! Hier begrijp ik dus niets van! 2 weken geleden met pech langs de weg omdat de aandrijfassen waren losgekomen. Na de reparatie gevraagd aan de dealer of ik niet meer terug hoef te komen voor de terugroepactie en werd doodleuk gemeld dat er geen terugroepactie is en dat er geen extra aanpassingen zijn gedaan.

Dit betekent het dus nog een keer kan gebeuren. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazinga4U
Dat gelukkig wel, ik kreeg vanuit de pechhulp van BMW dezelfde avond nog vervangend vervoer, deze heb ik gisteren bij de dealer omgewisseld voor vervangend vervoer van de dealer. Dat had te maken met dat het vervangend vervoer vanuit de pechhulp maximaal 3 dagen ingezet mag worden.
koentjuh schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 22:16:
Weet iemand wanneer de eerste iX1 edrive20 versies in Nederland komen? Ik twijfel nogal tussen de 20 en 30 versie, zeker omdat we er een kleine caravan achter willen hangen af en toe. In de basis is de 30 dan de betere keus, maar dat scheelt toch snel 100,- in de maand bij gelijkblijvende uitrusting van de wagen :-)
Ik had gehoord dat ze verwachtten in december 2023 te beginnen met leveren van de edrive20.

Wellicht ook handig om mee te nemen in je overweging gezien de caravan, ik weet dat de xdrive30 maximaal 1200kg geremd mag trekken, en ik had begrepen dat de edrive20 maximaal 750kg geremd mag trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
Maurice1972 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:15:
[...]

Kijk! Hier begrijp ik dus niets van! 2 weken geleden met pech langs de weg omdat de aandrijfassen waren losgekomen. Na de reparatie gevraagd aan de dealer of ik niet meer terug hoef te komen voor de terugroepactie en werd doodleuk gemeld dat er geen terugroepactie is en dat er geen extra aanpassingen zijn gedaan.

Dit betekent het dus nog een keer kan gebeuren. 8)7
Misschien is door jouw pechsituatie de terugroepactie niet meer relevant en is de verbetering al door de dealer doorgevoerd. Dat zou hij dan gewoon kunnen zeggen, lijkt me.
Ook kan het zijn dat de batch, waarop het vermoeden van ondeugdelijkheid betrekking heeft, niet op jouw auto betrekking heeft. Op zich wel bijzonder, want je hebt immers wel pech gehad, die verband had met de aandrijfassen.
In Nederland kun je op de RDW site (RDW OVI) na invullen van je kenteken zien of er nog een recall op jouw auto openstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
koentjuh schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 22:16:
Voor de trekkracht hef je denk ik niet te doen.
De eDrive20 heeft volgens mij meer dan voldoende vermogen met 205PK. Meer dan de meeste benzine auto's
Kan je die €100 in accessoires stoppen :)

Hoewel de 313PK van de xDrive30 wel erg lekker is.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Nu online
madpatrick schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:29:
[...]

Voor de trekkracht hef je denk ik niet te doen.
De eDrive20 heeft volgens mij meer dan voldoende vermogen met 205PK. Meer dan de meeste benzine auto's
Kan je die €100 in accessoires stoppen :)

Hoewel de 313PK van de xDrive30 wel erg lekker is.... 8)
Klopt, maar de edrive20 mag officieel 750 geremd trekken. Mijn kip uit 1980 heeft een leeg gewicht van 609 kilo (geen idee of dat nog steeds zo is na verbouwen) en mag 850 kilo wegen incl lading. In de basis match dat niet, maar wat dat ding met lading weegt geen idee. Misschien maar eens een weegbrug opzoeken ☺️

Voordeel is dat ik de edrive20 redelijk dik kan aankleden in mijn budget :-)

[ Voor 5% gewijzigd door koentjuh op 01-11-2023 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-05 15:32
WanneD schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:28:
[...]

Ik krijg donderdag mij X1 met voorbereiding. Benieuwd of hij inbegrepen is. Laat het je weten.
En :) hoe bevalt de X1?
Had je die al kunnen ophalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSh1V
  • Laatst online: 08-03-2024
Ik heb ook de loterij gewonnen! De leasemaatschappij had blijkbaar slecht gecommuniceerd en m’n X1 (sDrive 20i) staat bij de dealer. Originele leverdatum was april 2024. Nu is het wachten op de werkgever totdat alles in orde is gebracht qua inschrijving etc. Dit zou zo’n 2 tot 3 weken in beslag kunnen nemen.

Foto’s volgen nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-01 09:51
Hier bij mijn iX1 ook problemen met de aandrijving. Vrijdag melding: "Voorzichtig doorrijden. Storing aandrijving". Gelukkig op een 2-tal km van huis.
Ik mocht zaterdag proberen langsgaan bij de garage, maar raakte helaas niet meer van de oprit, dus moest gesleept worden. Deze maandag melding in BMW app dat er terugroepactie is voor mijn wagen 😬
Vandaag telefoontje gekregen dat er naast de aandrijving ook een motor kapot is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchd
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-05 16:58
Wauw wat heftig om alle verhalen te lezen vd aandrijving defect. Ik wil niemand bang maken, maar de mijne staat nu 3 weken bij de dealer en ze gaan nu hardware matig kijken omdat ze het met software niet kunnen oplossen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TLI93
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 27-12-2023
Bijzonder dat er zoveel problemen zijn met de aandrijfassen. Hopelijk hebben ze daar bij de eDrive20 van geleerd...
Mijn dealer (Ekris) vertelde mij bij de proefrit dat ze ergens in April 2024 konden leveren. Nu heeft hij mijn BMW iX1 eDrive20 besteld op 25 oktober en kreeg bericht dat de auto in week 48 (27-nov) in productie gaat en met een beetje geluk kunnen ze hem 23 december 2023 al leveren!
Na 2,5 jaar Tesla had ik geen behoefte meer aan zelfrijdende functies.
Mijn samenstelling:

BMW iX1 eDrive20
Saphire Schwarz
Alkantara/veganza combi Schwarz/Blau
M Sportpakket
Premium pack
19" M dubbel spaak (styling 871)
Shadow pack met uitgebreide omvang
Shadow line dakdragers
Getinte achterruiten
Zwarte interieurlijst

Kortom... Zo donker mogelijk. 8)
Ben benieuwd hoe de grille eruit komt te zien!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xhP315ayx9pOEqVKD1i4pC0dmJk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TcPqAU6mf7bOKlTBdmDe0yCa.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weLsOY7aTrx6RhqOnv1jzNiTPSQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hS0nIDkvc4bk9XsjRcwBx6hr.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wuHtvIWeG0LhPNpBCB_pCs4jqvU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dUEoiGQpLU6hcPEsEJDMgzGc.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CsUnpw3U9sOPIKIHqCTlz1BiUNA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fndAzny04nXbGR8v4dyzmZ0k.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6mdgLOHAI3v1wxdKc7l0A5Mp17I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QxgT15pRF5T1LDO7MKFKdowG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bjvz0-9WJWxNgLhxOjWGA2Taios=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/irR8Rfn6PpDwEc76EuIqUgur.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Nu online
Die grill is wel echt anders dan de zwarte versie die ze bij de dealer hebben staan. Hopelijk een ongelukkige render, of is dit echt de nieuwe zwarte grill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLI93
koentjuh schreef op donderdag 2 november 2023 @ 21:40:
Die grill is wel echt anders dan de zwarte versie die ze bij de dealer hebben staan. Hopelijk een ongelukkige render, of is dit echt de nieuwe zwarte grill?
Klopt. Ik zie op de site toch echt deze grill bij de eDrive20. De Launch Edition heeft nog wel de zwarte grill. Ik denk dat deze ook mooi kan zijn. Lekker modern...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHQ3NdxyTOBa2YVnCpDxiNVt2AI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GnSrtIenj1PhaDkrweo7RXbK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U6tihorhc53dDsQY6NOyvk8RwM4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SmJuRynpc8MnwB2yN4UnFirh.png?f=fotoalbum_large

Heb het nog niet in het echt gezien en de renders en video's verschillen nog al op de site...

De iX2 heeft ook deze grill.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hEz6sh7JtGA-oXKMrQLh6C6hHz4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H89dgmUYIZe2mswnxJ6YWvAM.png?f=user_large

[ Voor 37% gewijzigd door TLI93 op 02-11-2023 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
Ik denk ook dat de grill er in het echt donkerder uit zal zien dan op de foto’s. Zie de iX2 en denk er een zwart randje omheen. Het zal me ook niet verbazen als ie uiteindelijk toch helemaal zwart wordt. Je vinkt niet voor niets zwart aan voor een paar 100 extra.

Mijn iX1 wordt ook week 48 geproduceerd. Space silber, dus vind het zelf niet erg als er nog een beetje zilverkleur in de grill zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
TLI93 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 21:10:
Bijzonder dat er zoveel problemen zijn met de aandrijfassen. Hopelijk hebben ze daar bij de eDrive20 van geleerd...
aandrijfas-problemen zijn bij wagens gemaakt tot juli, dus bij de recentere producties zou dat geen probleem mogen vormen.
https://car-recalls.eu/bmw-ix1-possible-loss-of-drive/

Ivm die nieuwe grille, ik denk dat de renders deze helderder toont dan dat die in de realiteit zullen zijn.
Ik denk dat dit eerder wat donkergrijs/donkerzilverkleurig zal zijn zoals deze foto (of render?):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZ1MzRLpztoGQqpPxfA70Rm4vXE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ARtZPGYRYrL9LDmpfqhNJp4w.jpg?f=fotoalbum_large

Als de grille tegenvalt kan je er waarschijnlijk makkelijk een vinylsticker over plakken aangezien deze vrij vlak lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazinga4U
mitchd schreef op donderdag 2 november 2023 @ 21:06:
Wauw wat heftig om alle verhalen te lezen vd aandrijving defect. Ik wil niemand bang maken, maar de mijne staat nu 3 weken bij de dealer en ze gaan nu hardware matig kijken omdat ze het met software niet kunnen oplossen.
Interessant, bij mij hebben ze het ook geprobeerd om het eerst met een software update op te lossen. Echter zoals eerder geschreven werd mij verteld dat dit niet werkte. Maar uiteindelijk hebben ze het nogmaals geprobeerd de software update en toen bleek het wel gelukt te zijn.

Ik heb ondertussen ook de auto weer 2 dagen terug, en het lijkt opgelost te zijn.

Ik vraag mij alleen af wat de software update precies gedaan heeft, weet iemand misschien hier meer over?
De man aan de balie kon het mij ook niet uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLI93
icecreammm schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:55:
[...]
aandrijfas-problemen zijn bij wagens gemaakt tot juli, dus bij de recentere producties zou dat geen probleem mogen vormen.
https://car-recalls.eu/bmw-ix1-possible-loss-of-drive/

Ivm die nieuwe grille, ik denk dat de renders deze helderder toont dan dat die in de realiteit zullen zijn.
Ik denk dat dit eerder wat donkergrijs/donkerzilverkleurig zal zijn zoals deze foto (of render?)

Als de grille tegenvalt kan je er waarschijnlijk makkelijk een vinylsticker over plakken aangezien deze vrij vlak lijkt te zijn.
Betreft de aandrijfas ben ik blij met dat nieuws.

Ik denk ook dat de grille donkerder is in het echt, ik hoop het! Anders inderdaad uitwisselen of wrappen. Even kijken hoe het uitvalt straks in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLI93
Beatman schreef op donderdag 2 november 2023 @ 23:08:
Ik denk ook dat de grill er in het echt donkerder uit zal zien dan op de foto’s. Zie de iX2 en denk er een zwart randje omheen. Het zal me ook niet verbazen als ie uiteindelijk toch helemaal zwart wordt. Je vinkt niet voor niets zwart aan voor een paar 100 extra.

Mijn iX1 wordt ook week 48 geproduceerd. Space silber, dus vind het zelf niet erg als er nog een beetje zilverkleur in de grill zit.
Ja precies. Kostte maarliefst €267,40 extra haha...
Bij Silber kan zelfs wat toevoegen! Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLI93
icecreammm schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:55:
[...]

Ik denk dat de driehoekjes eruit springen en dat ie niet helemaal vlak is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-O-FZPb_7Ri___OIkkoTfGDaSg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vCjTjzWEokT6qhMBTMfXEq8A.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-05 16:26
SAABcabrio schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:26:
[...]

Misschien is door jouw pechsituatie de terugroepactie niet meer relevant en is de verbetering al door de dealer doorgevoerd. Dat zou hij dan gewoon kunnen zeggen, lijkt me.
Ook kan het zijn dat de batch, waarop het vermoeden van ondeugdelijkheid betrekking heeft, niet op jouw auto betrekking heeft. Op zich wel bijzonder, want je hebt immers wel pech gehad, die verband had met de aandrijfassen.
In Nederland kun je op de RDW site (RDW OVI) na invullen van je kenteken zien of er nog een recall op jouw auto openstaat.
Dat heb ik aan de dealer gevraagd. Geen aangepaste onderdelen geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nish9493
icecreammm schreef op donderdag 2 november 2023 @ 20:03:
Hier bij mijn iX1 ook problemen met de aandrijving. Vrijdag melding: "Voorzichtig doorrijden. Storing aandrijving". Gelukkig op een 2-tal km van huis.
Ik mocht zaterdag proberen langsgaan bij de garage, maar raakte helaas niet meer van de oprit, dus moest gesleept worden. Deze maandag melding in BMW app dat er terugroepactie is voor mijn wagen 😬
Vandaag telefoontje gekregen dat er naast de aandrijving ook een motor kapot is ...
Hi Sorry to hear that. May i know when your car was manufactured

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WanneD
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-12-2023
Elazz schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:50:
[...]

En :) hoe bevalt de X1?
Had je die al kunnen ophalen?
Wat een heerlijke auto! Sinds gisteren in mijn bezit en bevalt super.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZzR6Fl94oT_dp6eoRkGRhA4yqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pQKI2C2Ck10xUdqIEBmfe86t.jpg?f=fotoalbum_large

Op je vraag voor de stoelverwarming. Deze staan helaas niet standaard aan nu, de tijdelijke contracten zijn weg. Inschakelen is een eenmalig bedrag van €419,- voor de stoelverwarming en €249,- voor de stuurwiel verwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
nish9493 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:30:
[...]

Hi Sorry to hear that. May i know when your car was manufactured
April / Mei

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitchd
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-05 16:58
Bazinga4U schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:47:
[...]

Interessant, bij mij hebben ze het ook geprobeerd om het eerst met een software update op te lossen. Echter zoals eerder geschreven werd mij verteld dat dit niet werkte. Maar uiteindelijk hebben ze het nogmaals geprobeerd de software update en toen bleek het wel gelukt te zijn.

Ik heb ondertussen ook de auto weer 2 dagen terug, en het lijkt opgelost te zijn.

Ik vraag mij alleen af wat de software update precies gedaan heeft, weet iemand misschien hier meer over?
De man aan de balie kon het mij ook niet uitleggen.
Het gaat bij mij trouwens om een PHEV en geen IX 1. Ze geven aan dat de 2 motoren niet met elkaar communiceren en dat dit met software niet op te lossen is, naar het nu blijkt. Ondertussen de leasemaatschappij op de hoogte gebracht en die gaan nu kijken wat de opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevl85
  • Laatst online: 22-01-2024
goedemiddag allemaal

ik mag binnenkort ook een iX1 configureren (leasewagen) en vroeg me af wat jullie ervaring is met de optie "22kw/h laden".

heb je dit? zo ja, kan je dit vaak gebruiken? ben je er tevreden over? of zou je deze optie niet meer nemen mocht je een nieuwe configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Laatst online: 22-05 18:51
davevl85 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:39:
goedemiddag allemaal

ik mag binnenkort ook een iX1 configureren (leasewagen) en vroeg me af wat jullie ervaring is met de optie "22kw/h laden".

heb je dit? zo ja, kan je dit vaak gebruiken? ben je er tevreden over? of zou je deze optie niet meer nemen mocht je een nieuwe configureren?
Als jij 22kW lader thuis hebt dan is het handig. Een ‘gewone’ 3 fase lader is 11kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:04
goedemiddag allemaal

Je kunt dit topic doorzoeken op 22kw, er is al vaker over gesproken. Denk niet dat veel mensen deze nemen omdat een standaard 3fase huisaansluiting dit niet levert. Dan moet je verzwaren en zijn flink extra netbeheer kosten.

Met 11kw moet je rekenen dat je ongeveer 50km per uur laad. Met 22kw laad je 100km per uur. Voor jezelf kan je uitrekenen hoe vaak het voorkomt dat 100km/u laden echt toegevoegde waarde heeft. Op lange ritten gebruik je DC snelladers en zal je ook niet zo snel een 22kw lader nodig hebben.

Het is nuttig als je vertegenwoordiger bent en je 4 klanten op een dag hebt waar je een uur geparkeerd staat bij een 22kw lader en na elke klant weer 100km moet rijden. Dan scheelt het je 1 of 2x 10 minuten bij een snellader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoslet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-04 19:24
goedemiddag allemaal

Ik heb idd de 22 kw boordlader als optie genomen.
Heb de auto nu 7 maanden en dat sneller laden dan 11 is slechts een handvol keren gebeurd.
Thuis hebben de meeste 3 fasen en 11 kw (3x25A) aansluiting en verzwaren kost een bulk meer per jaar. Zonde.

Zelf zou ik de optie als ik de keuse nogmaals had niet hebben genomen en gaan voor 19inch lichtmetaal (heb zelf het M pakket erop met de standaard 18 inch)

Ik heb er destijds voor gekozen omdat ik geen idee had er wel of niet goed aan te doen. Daarvoor dus de 19 inch laten gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
technoslet schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:22:
[...]

Ik heb er destijds voor gekozen omdat ik geen idee had er wel of niet goed aan te doen. Daarvoor dus de 19 inch laten gaan..
Dit is zonde. Ik heb het bij de dealer gevraagd of ik er goed aan zou doen dit erbij te configureren. Deze raadde het me af, omdat ik al een 11kW lader thuis heb

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonDromi
Ik heb mijn bestelling ook toegevoegd aan de spreadsheet: https://docs.google.com/s...Mcrl0bKQJJGGLFR5MIro/edit

Zou leuk zijn als deze nog wat wordt aangevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
WanneD schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:38:
[...]

Wat een heerlijke auto! Sinds gisteren in mijn bezit en bevalt super.

[Afbeelding]

Op je vraag voor de stoelverwarming. Deze staan helaas niet standaard aan nu, de tijdelijke contracten zijn weg. Inschakelen is een eenmalig bedrag van €419,- voor de stoelverwarming en €249,- voor de stuurwiel verwarming.
Staat hem goed wit!
Is dit de xline ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
HugoB007 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:33:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo hier nog wat beloofde foto's van de iX1.
Ondertussen de eerst 500km gedaan met de auto.
Gemiddeld zit ik al op 16,8kwh/100km en dit terwijl er zeker 350km autostrade bij zijn aan 125km/h. Ik zet de limiter op 125.
Wat me verder opvalt is dat hij zeer zacht rijd en zeer stil is op de baan. Het standaard muziek systeem is ruim dan voldoende voor mij en komt aardig geluid uit.
De gekozen opties zijn. Sportstoelen, verwarmde zetels, trekhaak, en getinte ruiten. Voor de rest is het de basiswagen en hij ziet er naar mijn persoonlijke mening al zeer strak uit. Is het M sport pakket mooier jazeker maar deze mag er ook al zijn vind ik.
Het enige wat ik mis is de boost pedal aan de linkerkant aan het stuur. Dacht dat deze er op de basis auto ook opzat maar blijkbaar niet. Heb ik dan altijd het max vermogen of is dat gewoon maar een gimmick voor de rest ? 😀
Op de wielen na is de basisuitvoering nog prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olovv100
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-05 23:08
Alle auto’s die na 1 november worden geproduceerd worden voorzien van de nieuwe grill aldus dealer in woerden, deze gaf mij ook aan dat ik eventueel tegen wat extra kosten de oude grill in de auto kan laten zetten bij aflevering. Ik wacht nu tot de edrive20 beschikbaar is voor proefrit (verwacht half november) voordat ik mijn keuze maak. Alternatief zou toch de model y zijn in LR uitvoering. Zijn er meer mensen die twijfelen tussen deze auto’s en zo ja wat zijn jouw afwegingen geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WanneD
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-12-2023
wd200 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 21:15:
[...]

Staat hem goed wit!
Is dit de xline ?
Ja, klopt. XDrive 25e met x- line pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
goedemiddag allemaal

22kW zal je denk ik weinig kunnen gebruiken.
Een normale huis aansluiting is vaak max 11kW en anders moet je de hoofdaansluiting gaan vergroten, dat veel extra kosten met zich mee brengt bij de energienetwerk beheerder
Onderweg ga je toch voor snelladers >50kW AC
Bovendien maakt het thuis vaak niet uit dat het snel gaat. Je koppelt hem 's avonds en 's ochtends weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermodel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-08-2024
SAABcabrio schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:32:
[...]

Ik las dat de geproduceerde Ix1 tot juli de problemen met de aandrijvig hebben. Onze auto is van april. Waarom is er dan geen terugroepactie? Ook op de site van de RDW staat niets vermeld op ons kenteken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
supermodel schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 10:46:
[...]

Ik las dat de geproduceerde Ix1 tot juli de problemen met de aandrijvig hebben. Onze auto is van april. Waarom is er dan geen terugroepactie? Ook op de site van de RDW staat niets vermeld op ons kenteken...
Die van mij is in maart 2023 in NL afgeleverd en ik kreeg ca. 3 weken geleden een oproep voor het maken van een afspraak. Waarom jij dan geen melding hebt ontvangen, zou je misschien bij de dealer kunnen navragen. Wellicht benaderen ze berijders op verschillende tijdstippen om de reparatie goed in te kunnen plannen, of kijken ze naar kilometrage. Die van mij staat nu op ca. 24.000 km. Tot op heden probleemloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLI93
olovv100 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 21:36:
Alle auto’s die na 1 november worden geproduceerd worden voorzien van de nieuwe grill aldus dealer in woerden, deze gaf mij ook aan dat ik eventueel tegen wat extra kosten de oude grill in de auto kan laten zetten bij aflevering.
Ik ga dit ook eens navragen bij mijn dealer :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nish9493
Hi
From the last 2-3 days I've been hearing an abrasive/ruff sound when I'm turning my steering wheel at low speeds. Especially when parking but also when I'm standing still and turning the steering wheel I hear it.

Is it a common sound or should I go to the dealer to get it checked.
Car was produced in aug 23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazinga4U
nish9493 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:56:
Hi
From the last 2-3 days I've been hearing an abrasive/ruff sound when I'm turning my steering wheel at low speeds. Especially when parking but also when I'm standing still and turning the steering wheel I hear it.

My steering wheel makes no sounds when Im turning at low speeds while parking etc.
Does it happen in a parking garage floor or on normale roads? Because parking garage floors always make squeaky noises with the tires.

Does the wheel also feel more difficult to turn than before at low speeds?

I would suggest you let the dealer take a look at it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07:22
nish9493 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:56:
Hi

Wasn’t there somebody here recently who had some weird noises while steering?? It was solved, if I remember correctly, by adjusting the wheel in depth and height a couple of times to spread some oil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hoe is de ruimte in de iX1? Ik ben zelf vrij lang en vind het fijn als de auto comfortabel is, zowel voor en achter. Rijd nu een polestar 2. Hoe vergelijkbaar is dat qua ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olovv100
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-05 23:08
Ferra schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 23:39:
Hoe is de ruimte in de iX1? Ik ben zelf vrij lang en vind het fijn als de auto comfortabel is, zowel voor en achter. Rijd nu een polestar 2. Hoe vergelijkbaar is dat qua ruimte?
Ga er eens zelf inzitten bij een dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Ik ben 2 meter en de ix1 primair gekozen omdat ik er goed in zit en het zicht ook goed is. Sportstoeleen zijn ook extra fijn gezien je de lengte kan instellen. Probeer het eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nish9493
Bazinga4U schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 22:43:
[...]

My steering wheel makes no sounds when Im turning at low speeds while parking etc.
Does it happen in a parking garage floor or on normale roads? Because parking garage floors always make squeaky noises with the tires.

Does the wheel also feel more difficult to turn than before at low speeds?

I would suggest you let the dealer take a look at it.
Thanks for the reply .
It’s on normal roads. When basically the car is stopped and I try to turn the steering I hear noises. Not sure if it happening after the recent software update.
Trying to get a dealer appoint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLI93
Ik kom van een tesla model 3, maar ik vind de iX1 echt groot. Een bakbeest, zowel voor als achter. Dak is hoog en auto is qua wheelbase vergelijkbaar met een stationwagen.

Afm. 4500 mm lengte x 1845 mm breedte x 1612 mm hoogte

De sportstoelen zitten heerlijk en je kunt je benen ook nog extra ondersteunen. Ik vond de veering stijf, maar niet té. Ze moeten goed stijf zijn bij die accu-auto's, maar deze is zoals meerdere reviews ook uitwijzen echt een BMW hij rijdt lekker sportief, dynamisch en comfortabel vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr_Lektroluv
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-05-2024
Bij mijn zoektocht naar een nieuwe leasewagen, was de keuze voor de Polestar 2 zo goed als gemaakt, maar na een testrit is deze toch afgevallen wegens de tegenvallende ruimte.
In het bijzonder is de bestuurdersruimte heel krap. Met mijn bijna 2m lengte zat mijn been bijna geklemd tussen het stuur en de middenconsole...
Het was een verademing om (toen) terug in mijn oude X1 te stappen.
Inmiddels ook wachtende op de levering van mijn nieuwe X1 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
Vandaag heb ik de LM opdracht gegeven voor het bestellen van de iX1. Het wachten kan dus beginnen. Ik kijk ernaar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quirinus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-05 14:06
Lager schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 23:23:
[...]

Wasn’t there somebody here recently who had some weird noises while steering?? It was solved, if I remember correctly, by adjusting the wheel in depth and height a couple of times to spread some oil.
Ik heb hetzelfde probleem en ik kan bevestigen dat het verstellen van het stuur dit (tijdelijk) oplost. Na een week of 2 komt het gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-05 13:50
Waarschijnlijk een domme vraag maar kan je via de app ramen ook openen en sluiten?
Vorige week auto geparkeerd in een vakantiepark en zag pas later op de avond toevallig in de app dat er een achterraam openstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Geert Mo schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:49:
Waarschijnlijk een domme vraag maar kan je via de app ramen ook openen en sluiten?
Vorige week auto geparkeerd in een vakantiepark en zag pas later op de avond toevallig in de app dat er een achterraam openstond.
Nee maar wel via je sleutel als je de knop ingedrukt houdt van het slot

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geert Mo
Royz schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:55:
[...]

Klopt die kende ik.
Maar zat dus een heel eind weg van mijn auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
Royz schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:55:
[...]

En ik heb eigenlijk nog nooit een sleutel op zak gehad bij de IX1.
Mijn sleutel ligt thuis in de kast en de reserve bij mijn werkgever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nish9493
quirinus schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:03:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem en ik kan bevestigen dat het verstellen van het stuur dit (tijdelijk) oplost. Na een week of 2 komt het gewoon terug.
Did you take the car to the dealer, What do they say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

nish9493 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:24:
[...]

Did you take the car to the dealer, What do they say
Seems to be common problem...Except for readjusting the wheel and pomping it so that the oil gets spread out again nothing else can be done. This "fix" only works for like 1-2 weeks whereafter you need to do it again.

Really not BWM-like quality...I have the base steering wheel btw, maybe the M variant is better?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
MaxDlius schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:09:
[...]

Seems to be common problem...Except for readjusting the wheel and pomping it so that the oil gets spread out again nothing else can be done. This "fix" only works for like 1-2 weeks whereafter you need to do it again.

Really not BWM-like quality...I have the base steering wheel btw, maybe the M variant is better?
Denk dat BMW kwaliteit wel een illusie is. In het wagenpark van m'n werkgever zitten een aantal BMW's van alle klasses. En die zijn absoluut niet probleemloos. Versnellingsbakproblemen, motorophanging, heb wel een aantal dingen voorbij horen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-05 12:10
Aantal collega's krijgen hun X1 sneller geleverd dan wat initieel gezegd was (10-11 maanden ipv 14). Voor mij nog geen update voorlopig maar waarschijnlijk betekent dat wel goed nieuws. :)

Juni 2023 besteld, augustus 2024 beloofd bij mij (X1 30e + België).

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jv789
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-12-2024
Th1x4nG schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:03:
Aantal collega's krijgen hun X1 sneller geleverd dan wat initieel gezegd was (10-11 maanden ipv 14). Voor mij nog geen update voorlopig maar waarschijnlijk betekent dat wel goed nieuws. :)

Juni 2023 besteld, augustus 2024 beloofd bij mij (X1 30e + België).
Laten we het hopen. Net de dealer nog gebeld maar nog geen nieuws.

04-2023 besteld (X1 25e) en verwacht 12-2023. Dus het zal wel 2024 worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Iemand hier al overgeschakeld naar winterbanden? Mijn nieuwe banden worden precies niet herkend en vind niet meteen een manier om ze handmatig toe te voegen in iDrive of op de smarphone app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
MaxDlius schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:47:
Iemand hier al overgeschakeld naar winterbanden? Mijn nieuwe banden worden precies niet herkend en vind niet meteen een manier om ze handmatig toe te voegen in iDrive of op de smarphone app.
Ik krijg donderdag de winterbanden. Worden gewisseld met de zomerbanden en komen om mijn 20” wielen. Wat bedoel je met dat ze niet herkend worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

SAABcabrio schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:57:
[...]

Ik krijg donderdag de winterbanden. Worden gewisseld met de zomerbanden en komen om mijn 20” wielen. Wat bedoel je met dat ze niet herkend worden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZOWf0X33NnchdMZSL12I_6F8qw8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E2E4Vgb6TrYZHQgTDiW66FmX.jpg?f=fotoalbum_large
Ik bedoel dat in de app nog verwezen wordt naar mijn zomerbanden ipv de nieuwe 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
MaxDlius schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:18:
[...]

[Afbeelding]
Ik bedoel dat in de app nog verwezen wordt naar mijn zomerbanden ipv de nieuwe 😉
Grappig, ik kende wel het scherm met de bandenspanning, maar niet de onderliggende pagina met de specificaties van de band zelf. Ik zal donderdag bij de dealer vragen of zij een rol vervullen bij het bijhouden van de bandgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

[...]

[Afbeelding]
Volgens mij wordt de informatie 1x in de zoveel tijd ververst. Ik had nog een week lang de terugroepactie in mijn app staan terwijl ik al was geweest. Was van de 1 op de andere dag weg... Gok dat de dealer het gewoon heeft verwerkt en het vanzelf in de app komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quirinus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-05 14:06
MaxDlius schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:09:
[...]
Het is het M stuur bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepm88
  • Laatst online: 14-09-2024
Dag allen, ik volg dit forum al een tijdje.

Vorige week de Ix1 Edrive20 besteld in Nederland. Verwachte levertijd is eind december. Wel gaf de dealer aan dat er mogelijk wat vertraging is bij de fabriek ivm uitdagingen levering dakrails en onderdelen van het M-pakket.

Nog even geduld hebben dus, maar vind de levertijd vrij rap, dec/jan. Ben benieuwd hoe de Edrive20 rijdt!

[ Voor 4% gewijzigd door Joepm88 op 08-11-2023 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Laatst online: 20-05 16:01
[...]

[Afbeelding]
Ik heb ook recent winterbanden laten installeren. De firma had zelf een soort van reset gedaan. De bandenspanning werd dus opnieuw bekeken terwijl ik weg aan het rijden was.
Na afloop kwam er idd ook een melding op dat de banden niet herkend werden. Heb dan enkele gegevens moeten ingeven, zoals winterband en dan was het in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TLI93
Joepm88 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:22:
Dag allen, ik volg dit forum al een tijdje.

Vorige week de Ix1 Edrive20 besteld in Nederland. Verwachte levertijd is eind december. Wel gaf de dealer aan dat er mogelijk wat vertraging is bij de fabriek ivm uitdagingen levering dakrails en onderdelen van het M-pakket.

Nog even geduld hebben dus, maar vind de levertijd vrij rap, dec/jan. Ben benieuwd hoe de Edrive20 rijdt!
O shit. Mijn eDrive20 staat ook verwacht eind december, nog niks gehoord qua vertraging. Heb wel dakrails gekozen en M-pakket.

Ik hoop inderdaad dat december haalbaar is, maar inderdaad super snel. Binnen 3 maanden voor een auto is heel snel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lucas59
  • Laatst online: 30-11-2023
In juni iX1 XDrive30 besteld bij LM (arval). Wagen staat nu reeds bij de dealer, das maar 5 maanden! Eind volgende week loopt mijn huidig leasecontract af en kan ik gaan wisselen.
Na 35 jaar Mazda (626+626+626+6+6+CX5) is dit mijn eerste BMW.
IX1 XDrive30 in basisuitvoering, mineraalwit, standaard 17 inch velgen. Opties: 22 kW laden, adaptive headlights, driving assistent, premium pack, getint glas, alu rond zijruiten, trekhaak, en toen was mijn budget op.
Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat rijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beatman
TLI93 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:54:
[...]

O shit. Mijn eDrive20 staat ook verwacht eind december, nog niks gehoord qua vertraging. Heb wel dakrails gekozen en M-pakket.

Ik hoop inderdaad dat december haalbaar is, maar inderdaad super snel. Binnen 3 maanden voor een auto is heel snel.
Mijn eDrive20 gaat eind november in productie. Verwachte levering half december. Ook dakrails en M-pakket. Heb het VIN nummer al ontvangen dus denk (hoop) dat alles al klaar staat voor productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPEJ66
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-01 12:26
jv789 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:07:
[...]

Laten we het hopen. Net de dealer nog gebeld maar nog geen nieuws.

04-2023 besteld (X1 25e) en verwacht 12-2023. Dus het zal wel 2024 worden ;)
Mijn X1 Xdrive 30e,

Besteld in Belgie, 12/2022 geplande levering was 01/2024. Mijn dealer zegt in de laatste communicatie niet januari maar het vaag begrip 'begin 2024'. |:( :$ 7(8)7

Als ik hier dan andere lees met een iX1 die op 3-4maand geleverd worden, of andere met een X1 die hem vroeger krijgen als gepland moet ik stilletjes spauwen als hij er in januari 2024 niet is.

In bestelling X1 - Xdrive 30e

Kleur:
Spacesilber

Opties:
-M-sportpakket
-Premium pack
-Comform pack
-Travel Pack
-Driving Assistant Pack
-Driving Assistant Pack Plus
- M Shadow Line hochglänzend met
bijkomende elementen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonDromi
Ik heb er echt mijn buik van vol met hun zogezegde flexibele productielijn waarop ze alle aandrijfvormen kunnen produceren. In elke nieuwe persmededeling op https://www.bmwgroup-werke.com/regensburg/de.html wordt dit telkens nog eens benadrukt, maar ze bouwen enkel de elektrische modellen. Hoe kan je nu tegenover klanten die een plug-in hybride hebben besteld nog rechtvaardigen dat ze een jaar moeten wachten als de elektrische modellen binnen de 2 à 4 maanden worden afgeleverd? Ik heb alvast via mail eens goed mij mijn gedacht gezegd tegen Saskia.Graser@bmw.de (verantwoordelijke communicatie Regensburg en Wackersdorf). Het zal misschien niet veel helpen, maar zo weten ze tenminste wat er leeft onder hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
DonDromi schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:48:
Ik heb er echt mijn buik van vol met hun zogezegde flexibele productielijn waarop ze alle aandrijfvormen kunnen produceren. In elke nieuwe persmededeling op https://www.bmwgroup-werke.com/regensburg/de.html wordt dit telkens nog eens benadrukt, maar ze bouwen enkel de elektrische modellen. Hoe kan je nu tegenover klanten die een plug-in hybride hebben besteld nog rechtvaardigen dat ze een jaar moeten wachten als de elektrische modellen binnen de 2 à 4 maanden worden afgeleverd? Ik heb alvast via mail eens goed mij mijn gedacht gezegd tegen Saskia.Graser@bmw.de (verantwoordelijke communicatie Regensburg en Wackersdorf). Het zal misschien niet veel helpen, maar zo weten ze tenminste wat er leeft onder hun klanten.
Zo rooskleurig is het verhaal ook niet altijd. Zit nu ook al 11 maanden te wachten op mijn volledig elektrische model. Lijkt wel een loterij. Dealer geeft nauwelijks gehoor die zijn mijn vragen over een update waarschijnlijk al zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost1
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 02-09-2024
JP1980 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:21:
[...]

Zo rooskleurig is het verhaal ook niet altijd. Zit nu ook al 11 maanden te wachten op mijn volledig elektrische model. Lijkt wel een loterij. Dealer geeft nauwelijks gehoor die zijn mijn vragen over een update waarschijnlijk al zat.
Het is afhankelijk van welke uitvoering je hebt gekozen, basis, xline, of M.
Ook spelen de opties die je hebt genomen een grote rol.
Dit heeft te maken me de chips die ze voor verschillende opties nodig hebben.
Zo zijn er een deel opties die ik niet kan bijkopen achteraf gewoonweg omdat de voorbereiding er niet inzit. ik heb de basis met niet zoveel opties, levertijd was 12/04/2024 heb sinds vorige week in bezit, een wachtijd van 4.5 maand.
Als je de wagen configureert staat er ook bij voor welke opties er een langere wachttijd zou kunnen zijn.
Wat ook een grote rol heeft in de leverdatum is de productie plaatsen die je dealer voorzien heeft, en ook hoeveel productie plaatsen je leasemaatschapij gereserveerd heeft bij de dealer.
Het is niet zo simpel om te zeggen alle electrische wagens worden voorgetrokken.
Het ligt dus wat ingewikkelder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Ghost1 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:15:
[...]
Als je de wagen configureert staat er ook bij voor welke opties er een langere wachttijd zou kunnen zijn.
Waar kan je dit zien dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghost1
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 02-09-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tvQwhrJbX8JBYcV_qXg2JTc3mAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KgvrL1FES81ojhCDtbenj5ZZ.jpg?f=fotoalbum_large
Bovenaan in het vakje staat er al dat sommige opties voor langere wachttijden kunnen zorgen. afhankelijk van Zo zijn de dakrails op dit moment een groot probleem.
Toen ik mijn wagen geconfigureerd had stond dit bij de basis uitvoering niet. als ik een optie koos kwam erbij te staan dat de optie die gekozen werd voor langere levertijd kon zorgen. dat was toen de sportstoelen, deze heb ik laten vallen en de trekhaak genomen.
Nu hebben ze er blijkbaar gewoon een standaard melding bijgeplaats

[ Voor 18% gewijzigd door Ghost1 op 09-11-2023 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLI93
Ja ik heb express de adaptieve rijhulpsystemen niet gekozen, omdat ik ervan uit ga dat dit een langere levertijd met zich meebrengt... Verder heb ik destijds van mijn dealer niet gehoord dat de gekozen opties voor langere levertijd zouden zorgen. Kreeg gelijk al een bevestiging: productie week 48 en leverweek 50..
Pagina: 1 ... 24 ... 66 Laatste