Dus de Car Meet kan in Januari al plaatsvinden? Blijkbaar komen hier dan alle modellen aan hahaBeatman schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:22:
[...]
Mijn eDrive20 gaat eind november in productie. Verwachte levering half december. Ook dakrails en M-pakket. Heb het VIN nummer al ontvangen dus denk (hoop) dat alles al klaar staat voor productie.
Ik ben over naar winterbanden, in de auto heb ik dat zelf handmatig omgezet naar winterbanden. Dit kon in het display heel eenvoudig, maar in de app staan nog steeds de zomerbanden vermeld.MaxDlius schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:47:
Iemand hier al overgeschakeld naar winterbanden? Mijn nieuwe banden worden precies niet herkend en vind niet meteen een manier om ze handmatig toe te voegen in iDrive of op de smarphone app.
Je kunt dat niet zelf wijzigen.
Ik ben ook vandaag overgestapt op de winterbanden. Ik begreep van de BMW-garage dat de app met enige vertraging bijgewerkt wordt. Nog even afwachten dus. Of er in de display iets gewijzigd is, weet ik niet.MHGroentje schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:36:
[...]
Ik ben over naar winterbanden, in de auto heb ik dat zelf handmatig omgezet naar winterbanden. Dit kon in het display heel eenvoudig, maar in de app staan nog steeds de zomerbanden vermeld.
Je kunt dat niet zelf wijzigen.
De melding m.b.t. de terugroepactie van de aandrijfas staat er ook nog in. Deze is vandaag vervangen.
Zet jouw emmertje om te spauwen maar al klaarJPEJ66 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:41:
[...]
Mijn X1 Xdrive 30e,
Besteld in Belgie, 12/2022 geplande levering was 01/2024. Mijn dealer zegt in de laatste communicatie niet januari maar het vaag begrip 'begin 2024'.![]()
![]()
![]()
Als ik hier dan andere lees met een iX1 die op 3-4maand geleverd worden, of andere met een X1 die hem vroeger krijgen als gepland moet ik stilletjes spauwen als hij er in januari 2024 niet is.
In bestelling X1 - Xdrive 30e
Kleur:
Spacesilber
Opties:
-M-sportpakket
-Premium pack
-Comform pack
-Travel Pack
-Driving Assistant Pack
-Driving Assistant Pack Plus
- M Shadow Line hochglänzend met
bijkomende elementen

Hier okt 2022 besteld, Levering voorzien okt 2023... Heden nog geen witte rook (X1 3.0e BE

Ik ga er al vanuit dat het 2024 wordt. Het is geen geheim dat leasingmaatschappijen een nieuwe wagen liever inschrijven in januari, dan in december.
/f/image/oIhgGF6kHhqjdTRVNu8hlwIV.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb vorige week de auto bij de dealer gehad om data uit te lezen van de stoelverwarming. Toen ik de auto terug kon ik de Remote Services niet meer aansturen. Hier kwam ik achter toen ik de auto wou voor verwarmen afgelopen zaterdag ochtend, nu krijg ik elke keer deze melding.
Iemand ervaring mee?
Jij info van je dealer waardoor de vertraging, welke optie het probleem is?Dr_Lektroluv schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:49:
[...]
Zet jouw emmertje om te spauwen maar al klaar![]()
![]()
Hier okt 2022 besteld, Levering voorzien okt 2023... Heden nog geen witte rook (X1 3.0e BE)
Ik ga er al vanuit dat het 2024 wordt. Het is geen geheim dat leasingmaatschappijen een nieuwe wagen liever inschrijven in januari, dan in december.
[ Voor 29% gewijzigd door JPEJ66 op 10-11-2023 09:03 ]
Pwoah dat gaat mooi staan bij de matte kleur!! Ik vind hem goed gelukt zo in het echt
Vandaag inmiddels een week in mijn bezit, wat een fijne auto en goede keuze!!DonDromi schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:36:
[...]
Proficiat, dan ben jij 1 van de weinige gelukkigen die dit jaar een PHEV bestelde en hem dit jaar nog ontvangt.
Met dank aan de BMW loterij![]()
Mag ik vragen welke uitvoering en opties ongeveer?
:strip_exif()/f/image/twEXFuGHxBnZqqBIXYdlQera.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WG7Vvz8UEdobrHkAj82EVKEw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UzGR7QyIFPnqf5AHhT9pr3fM.jpg?f=fotoalbum_large)
Zou moeten kunnen ja! Dealer vertelde dat einde jaar er nog veel afleveringen zijn. Dat is wel wat anders dan vroeger toen iedereen wilde wachten tot januari.TLI93 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:58:
[...]
Dus de Car Meet kan in Januari al plaatsvinden? Blijkbaar komen hier dan alle modellen aan haha
VIN nummer ingevoerd in de BMW app en krijg al plaatjes te zien van mijn configuratie.
www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica
Wanneer heb jij je VIN nummer ontvangen en hoe snel na bestelling?Beatman schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:53:
[...]
Zou moeten kunnen ja! Dealer vertelde dat einde jaar er nog veel afleveringen zijn. Dat is wel wat anders dan vroeger toen iedereen wilde wachten tot januari.
VIN nummer ingevoerd in de BMW app en krijg al plaatjes te zien van mijn configuratie.
Begin november en dat was zo’n twee weken na bestelling. Er was wel een gereserveerd productieslot voor week 48.GilbertvH schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:34:
[...]
Wanneer heb jij je VIN nummer ontvangen en hoe snel na bestelling?
www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica
Ik vind het niks door dat blokje (radar?) lijkt met een skoda zo, ik wil gedefinieerde nierenTLI93 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:08:
Voor degene die een BMW iX1 vanaf november 2023 in productie gaat... Bijgaand enkele foto's van de nieuwe grill. Persbericht iX2.
De iX1 zal dezelfde grill krijgen, zonder verlichting.. Persoonlijk vind ik hem heel nice! Wat jullie? [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Skoda is degene die BMW gekopieerd heeft met de grill bij de Enyaq! Niet andersom..Mr Pingu schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 22:58:
[...]
Ik vind het niks door dat blokje (radar?) lijkt met een skoda zo, ik wil gedefinieerde nierenAls ik de verlichting door denk vind ik hem wel een stuk mooier, maar helaas is dat niet…
BMW is dynamisch en deze grill is dat ook. De radar is nou eenmaal nodig tegenwoordig. Tot dat iemand met een geniale oplossing ervoor komt is het een lelijk vierkant blokje.
Ze hadden wel een tweede ontwerp kunnen maken voor degene die uitgebreide hooglans pakket hadden gekozen door de grill helemaal zwart te maken... Net als bij de iX3 bijvoorbeeld.
Wat bedoel je met dynamisch?TLI93 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 09:19:
[...]
Skoda is degene die BMW gekopieerd heeft met de grill bij de Enyaq! Niet andersom..
BMW is dynamisch en deze grill is dat ook. De radar is nou eenmaal nodig tegenwoordig. Tot dat iemand met een geniale oplossing ervoor komt is het een lelijk vierkant blokje.
Ze hadden wel een tweede ontwerp kunnen maken voor degene die uitgebreide hooglans pakket hadden gekozen door de grill helemaal zwart te maken... Net als bij de iX3 bijvoorbeeld.
De i5 en iX2 wren later dan de Skoda, dus hoe heeft Skoda gekopieerd?
Vind de iX of i4 grill mooier dan deze nieuwe grillen en dat was ook veel kritiek op waarim ik mij niet zo kon vinden.
Daarnaast kan dat blokje ook in de lager gelegen grill zoals BMW dat al jaren heeft op sommige modellen.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Met dynamisch bedoel ik dat het beweegt.Mr Pingu schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 09:26:
[...]
Wat bedoel je met dynamisch?
De i5 en iX2 wren later dan de Skoda, dus hoe heeft Skoda gekopieerd?
Vind de iX of i4 grill mooier dan deze nieuwe grillen en dat was ook veel kritiek op waarim ik mij niet zo kon vinden.
Daarnaast kan dat blokje ook in de lager gelegen grill zoals BMW dat al jaren heeft op sommige modellen.
Met deze grill wil BMW een vooruitstrevend design geven en is min of meer gekopieerd van de iX en i4. Als je kijkt naar de iX heeft die ook zo'n dynamisch design. Een soort fade-in/fade-out principe... Toen kregen ze inderdaad kritiek, omdat de grill tot voorbij de kentekenplaat ging en smal was en dat vonden de meesten niet mooi (ik ook niet).
Dat die 2 modellen later zijn, wil niet zeggen dat ze gekopieerd hebben. Als ik skoda google dan zie ik daar direct de grill van bmw met rechtopstaande invulling in terug en ook had die enyaq ineens een knikje in zijn grill terwijl dat juist van bmw is en die "knik" in de grill gaat al heel lang mee volgens mij. Het lukt ze alleen niet zo goed als bmw haha.
Iemand foto van spiegelkappen in hoogglans zwart? Ben benieuwd of er groot verschil is met de kleur als je auto ook metallic zwart is met de “standaard” spiegelkappen.
Of is het een overbodige optie indien je al zwarte auto kiest?
[ Voor 16% gewijzigd door Martinusz op 12-11-2023 11:09 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat ligt aan de uitvoering die je kiest. Bij een X-line zijn de spiegels standaard in alu kleur. Deze kleur komt bij de X-line ook op andere plaatsen terug. Als je dan ook nog kiest voor alu raamlijsten, dan vind ik hoogglans zwart persoonlijk niets toevoegen.Martinusz schreef op zondag 12 november 2023 @ 11:08:
Iemand foto van spiegelkappen in hoogglans zwart? Ben benieuwd of er groot verschil is met de kleur als je auto ook metallic zwart is met de “standaard” spiegelkappen.
Kies je voor de M dan zal het niet veel uitmaken, al heeft de M ook weer specifieke accenten in hoogglans zwart. Je zou moeten nagaan in hoeverre de hoogglans zwarte accenten afwijken van jouw carrosseriekleur. Indien je voor metallic kiest zal daar best iets verschil in zitten, maar of dat de meerprijs waard is? Succes met jouw keuze!
Hmm… standaard uitvoering hier, meer past niet in budgetSAABcabrio schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:59:
[...]
Dat ligt aan de uitvoering die je kiest. Bij een X-line zijn de spiegels standaard in alu kleur. Deze kleur komt bij de X-line ook op andere plaatsen terug. Als je dan ook nog kiest voor alu raamlijsten, dan vind ik hoogglans zwart persoonlijk niets toevoegen.
Kies je voor de M dan zal het niet veel uitmaken, al heeft de M ook weer specifieke accenten in hoogglans zwart. Je zou moeten nagaan in hoeverre de hoogglans zwarte accenten afwijken van jouw carrosseriekleur. Indien je voor metallic kiest zal daar best iets verschil in zitten, maar of dat de meerprijs waard is? Succes met jouw keuze!
Nu nog puzzelen welke opties binnen budget passen
@TLI93 is dat alleen voor de iX1? Of ook de hybride? (Vind het niet zo mooi
[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 12-11-2023 20:00 ]
Alleen de iX1's.Martinusz schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:59:
[...]
@TLI93 is dat alleen voor de iX1? Of ook de hybride? (Vind het niet zo mooi)
I took my car to the dealer yesterday. they checked the noise and mentioned its something to look at but its not a serious issue and i can continue to drive.nish9493 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:56:
Hi
From the last 2-3 days I've been hearing an abrasive/ruff sound when I'm turning my steering wheel at low speeds. Especially when parking but also when I'm standing still and turning the steering wheel I hear it.
Is it a common sound or should I go to the dealer to get it checked.
Car was produced in aug 23
They did not have any alternate car for replacement still next month so it's scheduled next month for checking the sound 🤞
Heel vet! 100% beter dan de nieuwe X2 grill als je het mij vraagtTLI93 schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:49:
Vandaag bericht van mijn dealer met een foto van 1 vd eerste geproduceerde BMW's met nieuwe grill.
Perfect
[Afbeelding][Afbeelding]
Is het iemand ook opgevallen dat als je nu een iX1 eDrive20 wilt configureren je geen M Sport Pro pakket meer kunt selecteren? Ik heb die van mij in M Sport Pro besteld, maar mag aannemen dat ik hem dan ook zo gebouwd en geleverd krijg?
Het is gewoon lelijkMartinusz schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:59:
[...]
@TLI93 is dat alleen voor de iX1? Of ook de hybride? (Vind het niet zo mooi)
Bijzonder, bij de witte lak kleur vind ik hem wel goed staan. Vind volledig zwart -zoals ik zelf heb- nog steeds mooier, maar deze nieuwe grill vind ik wel weer mooier dan de zilveren grill die je standaard kreeg...TLI93 schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:49:
Vandaag bericht van mijn dealer met een foto van 1 vd eerste geproduceerde BMW's met nieuwe grill.
Perfect
[Afbeelding][Afbeelding]
Maar... bij de blauwe lak kleur.... is het echt een foeilelijk ding

Wanna play?
GilbertvH schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:25:
Is het iemand ook opgevallen dat als je nu een iX1 eDrive20 wilt configureren je geen M Sport Pro pakket meer kunt selecteren? Ik heb die van mij in M Sport Pro besteld, maar mag aannemen dat ik hem dan ook zo gebouwd en geleverd krijg?
/f/image/U0OQyNv9U7HHOCQivfXQYc4C.png?f=fotoalbum_large)
Staat er nog gewoon bij
Volgens mij stond hij voorheen als modelvariant en nu als pakket. Andere plek, zelfde opties voor zover ik kan zien
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Nou tientjes werk .
Ik denk dat zon grill los al enkele honderden euro's kost en dan moet je het nog zelf inbouwen (risico) of laten monteren, ook weer enkele honderden euro's.
Ik denk dat zon grill los al enkele honderden euro's kost en dan moet je het nog zelf inbouwen (risico) of laten monteren, ook weer enkele honderden euro's.
Klopt! Dank voor de ophelderingRoyz schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:58:
[...]
Volgens mij stond hij voorheen als modelvariant en nu als pakket. Andere plek, zelfde opties voor zover ik kan zien
Zo'n grill kost 60,- 95,- en zit er in 30 minuten inStien schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:58:
Nou tientjes werk .
Ik heb zelf een iX3 besteld en de dealer zet hem er voor aflevering even in.
Loop al paar dagen te tobben, kan dus een BMW X1 PHEV xDrive 25e in de lease kiezen, met daarbij nog een paar opties, helaas niet zo'n groot budget als sommigen hier, maar kan toch nog iets kiezen.
Wat vind ik een must:
Driving Assistant Plus is voor mij een must, die moet er sowieso in.
Extra getint glas achter is erg prettig en vind ik ook mooi staan.
Nice to have:
Panorama dak: geen ervaring mee, we hebben ook een cabrio auto, dus voor opendak ervaring niet perse nodig
Elektrische verwarmde voorstoelen: dit zou de vrouw erg prettig vinden (ik heb het niet snel koud)
- alle andere opties zijn leuk, niet perse noodzakelijk.
Wat zijn mijn 3 opties:
/f/image/wziksBAxDa9fiX5eDNTW8XFa.png?f=fotoalbum_large)
optie 1: met elektrisch verwarmde voorstoelen + nog wat kleine update rondom stuur, maar dus geen travelpack (panorama dak)
Optie 2: geen elektrisch verwarmde voorstoelen, maar wel travel pack (panoramadak) en verwarmd stuur.
Optie 3: is eigenlijk geen optie, 65 cent boven budget
maar dit zou dus de musts + belangrijkste nice to haves zijn.
Waar ik dus het meeste over twijfel is wel/geen panoramadak, want dat bepaald eigenlijk of het uberhaupt optie 1 of 2 moet worden. Weet ook niet of de schakelpaddles ook echt een meerwaarde is... het wordt voor mij ook voor het eerst een automaat rijden (op wat leenauto's na) namelijk.
Iemand een zinnige mening hierover?
Wat vind ik een must:
Nice to have:
Panorama dak: geen ervaring mee, we hebben ook een cabrio auto, dus voor opendak ervaring niet perse nodig
Elektrische verwarmde voorstoelen: dit zou de vrouw erg prettig vinden (ik heb het niet snel koud)
Wat zijn mijn 3 opties:
/f/image/wziksBAxDa9fiX5eDNTW8XFa.png?f=fotoalbum_large)
optie 1: met elektrisch verwarmde voorstoelen + nog wat kleine update rondom stuur, maar dus geen travelpack (panorama dak)
Optie 2: geen elektrisch verwarmde voorstoelen, maar wel travel pack (panoramadak) en verwarmd stuur.
Optie 3: is eigenlijk geen optie, 65 cent boven budget
Waar ik dus het meeste over twijfel is wel/geen panoramadak, want dat bepaald eigenlijk of het uberhaupt optie 1 of 2 moet worden. Weet ook niet of de schakelpaddles ook echt een meerwaarde is... het wordt voor mij ook voor het eerst een automaat rijden (op wat leenauto's na) namelijk.
Gewoon voor optie 3 gaan en korting van 65eurocentMartinusz schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:32:
Loop al paar dagen te tobben, kan dus een BMW X1 PHEV xDrive 25e in de lease kiezen, met daarbij nog een paar opties, helaas niet zo'n groot budget als sommigen hier, maar kan toch nog iets kiezen.
Wat vind ik een must:
Nice to have:
Wat zijn mijn 3 opties:
[Afbeelding]
Optie 3: is eigenlijk geen optie, 65 cent boven budgetmaar dit zou dus de musts + belangrijkste nice to haves zijn.

Het zou me straf lijken mocht de leasingmaatschappij vallen over 65 eurocent.
Succes!
Lijkt op fleetagent Alphabet. Ik had een overschrijding van 69 cent en werd geweigerd. Hun uitleg: de dealer mag geen korting toekennen. En als je weet de Alphabet nauwe banden heeft met BMW, was het verhaal vlug uitgezongen… Je kan altijd proberen…
Mijn ix1 is na 6 weken kwaliteitscontrole onderweg naar Nederland. Maar ik ga met vakantie dus halverwege december kan ik hem gaan halen. Besteld in januari.
Mijn persoonlijke opvatting: niet doen, bespaar je de meerprijs van het dure panoramadak. Open rijden kun je toch al in je cabrio en wat je spaart kun je steken in opties waar je meer plezier van zal hebben.Martinusz schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:32:
Ik heb een panorama dak gehad in een V60 T8 lease en rij voornamelijk snelweg kilometers maar zal het nu niet meer kiezen. Zodra ik de snelweg op rij gaat het dak toch weer dicht anders kan ik minder goed bellen vanwege windgeruis. Lijkt leuk zo'n dak maar wordt veel minder gebruikt dan je denkt.
Voila, mijn mening
Mee eens, overrated optie. Ik heb liever een HUD dan panoramadak bijvoorbeeld.DJR schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:06:
[...]
Mijn persoonlijke opvatting: niet doen, bespaar je de meerprijs van het dure panoramadak. Open rijden kun je toch al in je cabrio en wat je spaart kun je steken in opties waar je meer plezier van zal hebben.
Ik heb een panorama dak gehad in een V60 T8 lease en rij voornamelijk snelweg kilometers maar zal het nu niet meer kiezen. Zodra ik de snelweg op rij gaat het dak toch weer dicht anders kan ik minder goed bellen vanwege windgeruis. Lijkt leuk zo'n dak maar wordt veel minder gebruikt dan je denkt.
Voila, mijn mening
en vroeg of laat gaat ie lekken (alleen relevant als je van plan bent de auto langere tijd te houden)
Panodak zou ik ook niet nemen, heb ik ook niet gedaan. Ben voor uiterlijk gegaan in plaats van innerlijk.(Stuur en stoelverwarming etc) allemaal overbodige luxe. Ik heb een tijd Tesla gehad met al die opties en nu een tijdelijke auto zonder en het maakt mij niks uit. Snelheid boeit mij ook niet meer, want je gebruikt het zo weinig. Hij moet wat mij betreft shinen in de zon, lekker zitten en rijden en dat doet ie
[ Voor 87% gewijzigd door TLI93 op 13-11-2023 18:44 ]
Zeker, ik heb ook zwart. Vind wit en zwart tot nu toe de mooiste. Blauw indd, sorry voor wie die gekozen heeft.F-Tim schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:48:
[...]
Bijzonder, bij de witte lak kleur vind ik hem wel goed staan. Vind volledig zwart -zoals ik zelf heb- nog steeds mooier, maar deze nieuwe grill vind ik wel weer mooier dan de zilveren grill die je standaard kreeg...
Maar... bij de blauwe lak kleur.... is het echt een foeilelijk ding
[ Voor 198% gewijzigd door TLI93 op 13-11-2023 18:48 ]
Bedankt voor de input allen, ik ga dus voor optie 1 (linker rijtje) zonder panoramadak, het heeft mij inderdaad niet overtuigd om er wel voor te kiezen, dan liever warme billen in de stoel
In die PHEV kan je voorverwarmen/koelen en op zich ga je dan u stoelverwarming niet meer aanzetten.Martinusz schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:32:
Ik heb ook stoelverwarming maar voor vertrek auto voorverwarmen gebruik je de stoelverwarming op zich niet meer.
Grappig bij mijn Renault Megane zo'n 7 jaar geleden viel de Bose versie net buiten mijn budget, de verkoper heeft mij toen in samenspraak met Alphabet €50,- korting gegeven, zodat hij toch binnen budget viel.Gun74 schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:41:
Lijkt op fleetagent Alphabet. Ik had een overschrijding van 69 cent en werd geweigerd. Hun uitleg: de dealer mag geen korting toekennen. En als je weet de Alphabet nauwe banden heeft met BMW, was het verhaal vlug uitgezongen… Je kan altijd proberen…
Maar wellicht juist door de nauwe banden dat Alphabet een BMW daardoor al zeer scherp aanbiedt dat een verdere korting niet meer mogelijk is?
Normaal gesproken zal Alphabet je auto inkopen bij de dealer met de beste inkoopvoorwaarden. Tenzij je dat niet wilt maar dan is ook je leaseprijs hoger. Nu weet ik toevallig dat Alphabet bij BMW overal dezelfde inkoopafspraken heeft dus daarmee de inkoop gewoon gedaan wordt bij je eigen dealer. Dus extra korting daarbovenop zullen ze toch wel moeten kunnen doorberekenen?EdjeCageman schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:37:
[...]
Grappig bij mijn Renault Megane zo'n 7 jaar geleden viel de Bose versie net buiten mijn budget, de verkoper heeft mij toen in samenspraak met Alphabet €50,- korting gegeven, zodat hij toch binnen budget viel.
Maar wellicht juist door de nauwe banden dat Alphabet een BMW daardoor al zeer scherp aanbiedt dat een verdere korting niet meer mogelijk is?
Dat valt mij zeker niet tegen.PWM schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:52:
[...]
Zo'n grill kost 60,- 95,- en zit er in 30 minuten inDat is aftermarket. BMW zelf vraagt rond de 150,- volgens mij.
Ik heb eens bij een vorige auto Audi A3 gekeken naar de mogelijkheden om het chrome randje zwart te laten maken. Daar kreeg ik een offerte van €400 euro voor. En dat is echt een stuk kleiner dan deze grill
Ik zie geen vrije dealer keuze bij Alphabet, kunt alleen Ekris vestigingen kiezen. Dus dat lijkt redelijk bepaalt dat de auto sowieso door Ekris geleverd gaat worden.JP1980 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:55:
[...]
Normaal gesproken zal Alphabet je auto inkopen bij de dealer met de beste inkoopvoorwaarden. Tenzij je dat niet wilt maar dan is ook je leaseprijs hoger. Nu weet ik toevallig dat Alphabet bij BMW overal dezelfde inkoopafspraken heeft dus daarmee de inkoop gewoon gedaan wordt bij je eigen dealer. Dus extra korting daarbovenop zullen ze toch wel moeten kunnen doorberekenen?
Alphabet en Leaseplan zitten voor de ix1 zo'n 175,- per maand en voor de iX3 zo'n 300,-(!!) per maand hoger dan BMW Financial Services voor een gelijkwaardig leasecontract. Je zou toch zeggen dat die dubbeltjes wel weggepoetst kunnen worden.
De leasemaatschappij Alphabet is onderdeel van de BMW Group.
Dit is terug te vinden op de Over Alphabet pagina: https://www.alphabet.com/nl-nl/over-alphabet
Wat ik ook gedaan had, was een offerte laten opstellen door de dealer en deze aangeleverd tijdens het bestel proces op de website. Dit scheelde alweer wat euro's in de maand. Ondanks dat de configuratie exact hetzelfde was als bij de configurator op de Alphabet website.
Dit is terug te vinden op de Over Alphabet pagina: https://www.alphabet.com/nl-nl/over-alphabet
Ik had overigens wel vrije dealer keuze bij het bestellen van de leaseauto. Zou goed kunnen dat je werkgever andere afspraken heeft met Alphabet waardoor deze keuze beperkt is. Zo hebben wij bij onze werkgever ook afspraken met Alphabet over bepaalde (beperkende) dingen.Martinusz schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:53:
[...]
Ik zie geen vrije dealer keuze bij Alphabet, kunt alleen Ekris vestigingen kiezen. Dus dat lijkt redelijk bepaalt dat de auto sowieso door Ekris geleverd gaat worden.
Wat ik ook gedaan had, was een offerte laten opstellen door de dealer en deze aangeleverd tijdens het bestel proces op de website. Dit scheelde alweer wat euro's in de maand. Ondanks dat de configuratie exact hetzelfde was als bij de configurator op de Alphabet website.
Op mijn offerte stond destijds 'Calculatie op basis van dealerkeuze Alphabet. Met uw dealer afgesproken afspraken komen daarmee te vervallen.' Ik dacht dat ik dat kon overrulen maar ik zie dat niet meer staan. Misschien is het iets van vroeger.Martinusz schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:53:
[...]
Ik zie geen vrije dealer keuze bij Alphabet, kunt alleen Ekris vestigingen kiezen. Dus dat lijkt redelijk bepaalt dat de auto sowieso door Ekris geleverd gaat worden.
Desondanks heb ik toen navraag gedaan en kreeg te horen van Alphabet dat ze overal dezelfde inkoopvoorwaarden hebben. Mijn auto kon gewoon besteld worden bij mijn dealer (niet Ekris). En daar is hij nu ook naar onderweg.
Twee weken terug terug had ik een defect aan de aandrijving en helaas ook een defecte motor, ondertussen kan ik al terug genieten van mijn iX1.
Ik had een nieuwe X1 automaat ter vervanging en alhoewel het geen slechte wagen is, is de iX1 gewoon stukken zaliger om mee te rijden! Nuja, ik ben dan ook geen fan van automaten.
Ik had een nieuwe X1 automaat ter vervanging en alhoewel het geen slechte wagen is, is de iX1 gewoon stukken zaliger om mee te rijden! Nuja, ik ben dan ook geen fan van automaten.
Kan je gewoon op elke IX1 zo zwarte M grill door bmw laten monteren ?PWM schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:52:
[...]
Zo'n grill kost 60,- 95,- en zit er in 30 minuten inDat is aftermarket. BMW zelf vraagt rond de 150,- volgens mij.
Vraag aan de dealer of je het zelf mag afrekenen.Martinusz schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:32:
Optie 3: is eigenlijk geen optie, 65 cent boven budgetmaar dit zou dus de musts + belangrijkste nice to haves zijn.
Ik had dit ook gedaan met mijn trekhaak. Gewoon af fabriek mee bestellen en zelf afrekenen.
Dit uiteraard in overleg met de leasemaatschappij (alphabet)
Als je een fijne dealer hebt wel. Sommige hebben er geen zin in, maar elke no name garage kan het voor je doen als je hem online bestelt.wd200 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:21:
[...]
Kan je gewoon op elke IX1 zo zwarte M grill door bmw laten monteren ?
Binnenkort wissel ik van werkgever en mag ik weer een lease auto uitzoeken waarbij de voorkeur elektrisch is.
Ik keek eerst vooral naar de VW ID 4 en 5 of de Skoda enyaq. Totdat ik pas de iX1 zag rijden en toen dacht ook erg mooi.
Vandaag even bij de BMW dealer geweest en toch erg enthousiast geworden. Deze week nog wel even een proefrit doen. Als dit goed bevalt zijn de vrouw en ik wel aardig eruit. Al is de ruimte mogelijk nog een dingetje. Polestar2 valt om deze reden helaas af, dus ik hoop dat de iX1 achterin ruim genoeg. En uiteraard lekker rijdt, maar daar wel vertrouwen in.
Ik keek eerst vooral naar de VW ID 4 en 5 of de Skoda enyaq. Totdat ik pas de iX1 zag rijden en toen dacht ook erg mooi.
Vandaag even bij de BMW dealer geweest en toch erg enthousiast geworden. Deze week nog wel even een proefrit doen. Als dit goed bevalt zijn de vrouw en ik wel aardig eruit. Al is de ruimte mogelijk nog een dingetje. Polestar2 valt om deze reden helaas af, dus ik hoop dat de iX1 achterin ruim genoeg. En uiteraard lekker rijdt, maar daar wel vertrouwen in.
Als je maar betaald, maar vergeet niet dat je ook het kapje voor de radar moet bestellen en wisselen, anders heb je een zwarte grill met een blokje met 1 grijze spijl in het midden. Zoals bij mij toen de dealer dat nog niet wist, ik was de eerste die hij wisseldewd200 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:21:
[...]
Kan je gewoon op elke IX1 zo zwarte M grill door bmw laten monteren ?
Ik heb de grille en het kapje voor aflevering laten plaatsen bij de dealer zelf.Lager schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 23:17:
[...]
Als je maar betaald, maar vergeet niet dat je ook het kapje voor de radar moet bestellen en wisselen, anders heb je een zwarte grill met een blokje met 1 grijze spijl in het midden. Zoals bij mij toen de dealer dat nog niet wist, ik was de eerste die hij wisselde
De grille was 185€ en het kapje voor de radar 55€ + plaatsing 350€.inclusief
De originele grill heb ik ook terug meegekregen en deze kan ik nog verkopen.
Ik hoop dat je bedoelt €350 totaal inclusief plaatsen, bijna €600 is anders wel heel erg veel.Ghost1 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 06:58:
[...]
Ik heb de grille en het kapje voor aflevering laten plaatsen bij de dealer zelf.
De grille was 185€ en het kapje voor de radar 55€ + plaatsing 350€.
De originele grill heb ik ook terug meegekregen en deze kan ik nog verkopen.
ja klopt, heb het ook aangepastHankied schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:02:
[...]
Ik hoop dat je bedoelt €350 totaal inclusief plaatsen, bijna €600 is anders wel heel erg veel.

vraag vanuit de vrouw ( ze werkt met de navigatie van de bmw , zelf werk ik met de apple carplay navigatie).
Bij de vorige auto was ze gewend dat bij een afslag op de snelweg de navigatie inzoomde en een rijstrookbegleiding geeft in een automatisch geactiveerd splitscreen. In de stad rijdt ze met augmented view voor de navigatie en dan doet deze een soortgelijke actie. Op de snelweg zet ze deze uit daar ze die dan niet echt gemakkelijk vindt maar dan blijft bij een afslag het scherm fullscreen staan en geeft niet de rijstrook begeleiding aan zoals ze gewend was.
Heb ik ergens een instelling niet goed of aanstaan ? Ze rijdt ook met het navigatiescherm in het midden van haar dashboardscherm en head-up display.
Bij de vorige auto was ze gewend dat bij een afslag op de snelweg de navigatie inzoomde en een rijstrookbegleiding geeft in een automatisch geactiveerd splitscreen. In de stad rijdt ze met augmented view voor de navigatie en dan doet deze een soortgelijke actie. Op de snelweg zet ze deze uit daar ze die dan niet echt gemakkelijk vindt maar dan blijft bij een afslag het scherm fullscreen staan en geeft niet de rijstrook begeleiding aan zoals ze gewend was.
Heb ik ergens een instelling niet goed of aanstaan ? Ze rijdt ook met het navigatiescherm in het midden van haar dashboardscherm en head-up display.
[ Voor 76% gewijzigd door Ghost1 op 15-11-2023 15:56 ]
Hier een foto van het basis model sanremo groen met zwarte grille. De zilveren sierstukjes op zijkant zijn ook mat zwart gewrapt.
Volgende week donderdag wordengetint, het grijze stuk onder achterbumper en onderaan de voorbumper gewrapt.
:strip_exif()/f/image/7DR61iOanJ7i7NGE723ly43H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4F26imBWQvgNdBcCLbZeoQ96.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MAoaAPOLgL56IFOZX1ysHuBP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Ghost1 op 15-11-2023 16:11 ]
Vandaag bericht gehad dat mijn iX1 definitief gereserveerd is voor productie in week 48.
Afleveren in week 50.
De vlag kan uit
Ik laat de grill zoals die is, vind hem mooi zo.
BMW komt met deze grill op alle toekomstige elektrische modellen uiteindelijk denk ik en hij is niet zo wit als op deze render. Zoals op eerdere foto's is die veel donkerder.
Afleveren in week 50.
De vlag kan uit
BMW komt met deze grill op alle toekomstige elektrische modellen uiteindelijk denk ik en hij is niet zo wit als op deze render. Zoals op eerdere foto's is die veel donkerder.
:strip_exif()/f/image/1EUIxZ0TJh3PY4ZpNj92mXlz.jpg?f=fotoalbum_large)
Na 4 maanden iemand op een parking met zijn deur tegen mijn zijdeur gezeten 😫
1 heel klein gaatje (+/- 2mm) in de zwarte lak (putje, zilverkleurig) 😠
Zelf ben je altijd zo voorzichtig, maar sommige pannenkoeken hebben voor niets nog respect...
Volledig laten herstellen lijkt me overdreven, aangezien het zo klein is en er waarschijnlijk nog wel eens mensen hun deur tegen mijn X1 gooien 😫
Zou ik het zo goed als mogelijk bijwerken met een BMW lakstift?
Is het dan ook bescherm voor roest in de aankomende jaren?
Bedankt voor advies!
Zelf ben je altijd zo voorzichtig, maar sommige pannenkoeken hebben voor niets nog respect...
Volledig laten herstellen lijkt me overdreven, aangezien het zo klein is en er waarschijnlijk nog wel eens mensen hun deur tegen mijn X1 gooien 😫
Bedankt voor advies!
Ik vind die grill een foeilelijk ding, sorryTLI93 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:01:
Vandaag bericht gehad dat mijn iX1 definitief gereserveerd is voor productie in week 48.
Afleveren in week 50.
De vlag kan uit![]()
[Afbeelding]
Nu een aantal weken mee aan het lezen in dit forum, ik heb alle pagina's doorgenomen, zeer waardevol met veel belangrijke tips. Als voorbeeld de helderheid over de verschillende Driving Assistent packs en zeker de uitleg over de optie adaptief led waardoor het aankruisen van het Premium Pack (helaas) een absolute must have is. Dank voor al deze tips.
Nu rij ik nog een XC40 T5 Hybrid met oa de Harman Kardon optie. Momenteel heel tevreden over deze auto.
Vandaag proef gereden met een X1 2.5e. Deze proefrit was zeer overtuigend.
Positief: wegligging, aandrijflijn, power, rijdt echt lekker en beter dan de Volvo.
De schermen zien er ook zeer mooi uit. Infotainment is echt een behoorlijke upgrade tov de Volvo.
Wat minder: het geluid van de motor, dat klinkt wel lekker maar is echt veel meer aanwezig dan in de Volvo, ik moet hier wel bij zeggen dat als je de Volvo dan wel hoort dat dat geluid veel minder lekker klinkt dan de BMW.
Nog minder: de bediening van de schermen; hier is de Volvo-opzet echt veel sneller en duidelijker. Ik hoop dat je bij de BMW de belangrijkste acties met een shortcut nog wat kan versnellen. Ook de teksten bij de bediening zijn veel minder duidelijk dan bij Volvo. Ook minder: de weergave van de snelheidsmeters, is bij BMW echt behoorlijk onduidelijk, ik hoop dat hier op termijn nog een update met meer traditionele ronde klokken komt, ook de Navi tussen de 'klokken' is best klein, dit was al niet groot bij Volvo maar is hier nog kleiner. Dat is echt mooier bij andere merken (Audi, VW etc.). Tenslotte: het geluid van de basis audio is echt matig, upgrade naar HK is dan ook zeker een must, al denk dat deze installatie (205w) minder zal zijn de Volvo HK (600w).
Tot zover mijn ervaringen.
Nu rij ik nog een XC40 T5 Hybrid met oa de Harman Kardon optie. Momenteel heel tevreden over deze auto.
Positief: wegligging, aandrijflijn, power, rijdt echt lekker en beter dan de Volvo.
De schermen zien er ook zeer mooi uit. Infotainment is echt een behoorlijke upgrade tov de Volvo.
Wat minder: het geluid van de motor, dat klinkt wel lekker maar is echt veel meer aanwezig dan in de Volvo, ik moet hier wel bij zeggen dat als je de Volvo dan wel hoort dat dat geluid veel minder lekker klinkt dan de BMW.
Nog minder: de bediening van de schermen; hier is de Volvo-opzet echt veel sneller en duidelijker. Ik hoop dat je bij de BMW de belangrijkste acties met een shortcut nog wat kan versnellen. Ook de teksten bij de bediening zijn veel minder duidelijk dan bij Volvo. Ook minder: de weergave van de snelheidsmeters, is bij BMW echt behoorlijk onduidelijk, ik hoop dat hier op termijn nog een update met meer traditionele ronde klokken komt, ook de Navi tussen de 'klokken' is best klein, dit was al niet groot bij Volvo maar is hier nog kleiner. Dat is echt mooier bij andere merken (Audi, VW etc.). Tenslotte: het geluid van de basis audio is echt matig, upgrade naar HK is dan ook zeker een must, al denk dat deze installatie (205w) minder zal zijn de Volvo HK (600w).
Neem je de elektrische met HUD display. 2 pijnpunten weg.welu67 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:00:
Nu een aantal weken mee aan het lezen in dit forum, ik heb alle pagina's doorgenomen, zeer waardevol met veel belangrijke tips. Als voorbeeld de helderheid over de verschillende Driving Assistent packs en zeker de uitleg over de optie adaptief led waardoor het aankruisen van het Premium Pack (helaas) een absolute must have is. Dank voor al deze tips.
Van Poelgeest wilde dit niet.madpatrick schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:42:
[...]
Vraag aan de dealer of je het zelf mag afrekenen.
Ik had dit ook gedaan met mijn trekhaak. Gewoon af fabriek mee bestellen en zelf afrekenen.
Dit uiteraard in overleg met de leasemaatschappij (alphabet)
Een vraag aan de ix1 rijders die ik nog niet online heb gevonden en geen zin / tijd om naar de dealer te gaan (ja sorry)
Wat zijn de afmetingen van de kofferbak in de breedte, lengte en hoogte tot aan de hoedenplank ?
// edit vond deze
Wat zijn de afmetingen van de kofferbak in de breedte, lengte en hoogte tot aan de hoedenplank ?
// edit vond deze
/f/image/Tf7JVXkTNuY8RXgP1GJyjX6N.webp?f=fotoalbum_large)
[ Voor 46% gewijzigd door wd200 op 16-11-2023 14:04 ]
Ik vind het geluid van HK zelfs ondermaats ... Men skoda superb had met zen standaard geluidsinstallatie betere kwaliteit dan nu de HK in bmw, had ik het geweten dan had ik die optie zelfs niet gekozen... Al met de settings gespeeld maar helaas niets aan te veranderen, ook de bas is er zo goed als niet.welu67 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:00:
Tenslotte: het geluid van de basis audio is echt matig, upgrade naar HK is dan ook zeker een must, al denk dat deze installatie (205w) minder zal zijn de Volvo HK (600w).
Niemand ervaring met de BMW lakstift en / of spot repair bij een carrosserie te laten uitvoeren?querex schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:32:
Bedankt!
Ik had na 3 dagen al prijs op een parking aan een hotel. Om te kotsenquerex schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:32:
Na 4 maanden iemand op een parking met zijn deur tegen mijn zijdeur gezeten 😫
Bedankt voor advies!
Ik kreeg gisteren de bevestiging van Alphabet dat de wagen een verwachte afleverdatum heeft, vastgelegd op 18/12/2023.
Vandaag contact genomen met HR en deze bevestigen dat als werkgever een uiterste inschrijvingsdatum vastgesteld is op 8/12.
Anders is het na 1/1/24.
Nu maar hopen dat de wagen binnen een 2 tal weken bij de dealer is…
Vandaag contact genomen met HR en deze bevestigen dat als werkgever een uiterste inschrijvingsdatum vastgesteld is op 8/12.
Anders is het na 1/1/24.
Hij heeft minder speakers en vermogen dan de HK in de iX3 en die heeft al geen bass en is snel buiten adem. De Dynaudio in mijn V50 (da's lang geleden) en de B&O in mijn Audi waren echt een compleet ander niveau. Jammer dat BMW hier toch al jaren de bal laat liggen.huwiee schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:01:
[...]
Ik vind het geluid van HK zelfs ondermaats ... Men skoda superb had met zen standaard geluidsinstallatie betere kwaliteit dan nu de HK in bmw, had ik het geweten dan had ik die optie zelfs niet gekozen... Al met de settings gespeeld maar helaas niets aan te veranderen, ook de bas is er zo goed als niet.
Ik krijg mijn wagen ook op 18/12, maar waarom is er sprake van een uiterste inschrijfdatum?Gun74 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:21:
Ik kreeg gisteren de bevestiging van Alphabet dat de wagen een verwachte afleverdatum heeft, vastgelegd op 18/12/2023.
Anders is het na 1/1/24.
YouTube: BMW iX1 interior review hier worden meestal de afmetingen in mee genomen, misschien heb je er wat aan?wd200 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 07:58:
Een vraag aan de ix1 rijders die ik nog niet online heb gevonden en geen zin / tijd om naar de dealer te gaan (ja sorry)
// edit vond deze [Afbeelding]
YouTube: BMW iX1 interior review trunk space
[ Voor 6% gewijzigd door Oid op 16-11-2023 16:15 ]
Match UP7 BMW versterker lost een hoop ophuwiee schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:01:
[...]
Ik vind het geluid van HK zelfs ondermaats ... Men skoda superb had met zen standaard geluidsinstallatie betere kwaliteit dan nu de HK in bmw, had ik het geweten dan had ik die optie zelfs niet gekozen... Al met de settings gespeeld maar helaas niets aan te veranderen, ook de bas is er zo goed als niet.
Probleem met BMW en het HK systeem in lagere series is de versterker uit de oertijd en bovendien staan de tweeters in serie met de midtone-speakers met een enkele filter er tussen. HK van 1series is niet te vergelijken met HK van een 5serie waar de tweeters wel een eigen kanaal hebben.
Ik weet niet met welke volvo jij hem vergelijkt maar de X1 is wel een instap model. Neemt niet weg dat je eigenlijk wel wat fatsoenlijkers mag verwachten.
@JP1980 : het is de werkgever die geen wagens na 8/12 nog wil inschrijven. We kunnen aftellen (bij mij mogelijks dat de wagen toch al bij de dealer staat)..
Ik rij nu meer dan een maand in deze auto, wat heerlijk.
Maar wat mij opvalt:
Vooral het laatste punt vraag ik mij af of dit normaal is.
Maar wat mij opvalt:
- bij AA valt soms de navigatie eventjes voor een paar tellen weg om daarna weer op te komen. Soms wilt het dat het display aangeeft dat AA gebruikt wordt en dan heb ik een zeer basic display van alleen de aankomende actie
- bij het opwarmen van de auto maakt deze een ratelend geluid alsof er een fan aanloopt
Vooral het laatste punt vraag ik mij af of dit normaal is.
Is die al geleverd dan?Ferra schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 00:20:
Welke actieradius halen jullie met de edrive20 gemiddeld?
Nee niemand heeft nog een edrive20 op kenteken gekregen.
Wel zijn er inmiddels 2889 IX1 Xdrive30 op kenteken gezet.
Zojuist te horen gekregen dat de productiedata van 2024 bekend is bij Ekris. Mijn X1 25e is ingedeeld in week 15 (eind maart 2023 besteld). Duurt helaas dus nog even, maar in ieder geval fijn dat er duidelijkheid is.
Auto staat bij de dealer. September besteld en begin december afgeleverd. Met dank aan de dealer en leasemaatschappij. Blauwe accenten achterbumper zijn foutje van de fabriek, maar dat wordt opgelost. Heel spannend. Eens kijken of we in 5 seconden naar de 100 kunnen

Ik moest er ook aan wennen. Komt goed.DonDromi schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:37:
[...]
Ik vind die grill een foeilelijk ding, sorry
Benieuwd pas besteld, dus zal waarschijnlijk nog wel behoorlijk tijdje duren.16378.! schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:35:
Zojuist te horen gekregen dat de productiedata van 2024 bekend is bij Ekris. Mijn X1 25e is ingedeeld in week 15 (eind maart 2023 besteld). Duurt helaas dus nog even, maar in ieder geval fijn dat er duidelijkheid is.
Erg gaaf. Ik heb deze kleur met aluminium accenten ook, maar dan in X-line uitvoering. Laat je het blauwe accent in de grille wel zitten?Barts27 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:38:
Auto staat bij de dealer. September besteld en begin december afgeleverd. Met dank aan de dealer en leasemaatschappij. Blauwe accenten achterbumper zijn foutje van de fabriek, maar dat wordt opgelost. Heel spannend. Eens kijken of we in 5 seconden naar de 100 kunnen![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bedoel je met ruimte achterin de achterbank, de kofferbak of beiden?Pannekoek81 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:02:
Binnenkort wissel ik van werkgever en mag ik weer een lease auto uitzoeken waarbij de voorkeur elektrisch is.
@@SAABcabrio Ik heb de auto zonder blauwe accenten besteld dus ik neem aan dat alle blauwe accenten voorkant ook vervangen worden door zwart. :-)
Ruimte op de achterbank gaat het mij dan om. De kofferbak geloof ik wel. Ik rij nu nog het vorig model v60 en die is ook niet de grootste in de klasse.BrightSun schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 23:02:
[...]
Bedoel je met ruimte achterin de achterbank, de kofferbak of beiden?
Straks in ieder geval een proefrit in de iX1
Verwijderd
Kan je van een IX1 en IX2 adaptive cruise control achteraf nog laten activeren door middel van software abbo? Zoja, hoeveel kost dat ongeveer?
Ik ga straks een testrit maken in de iX1. Heb de edrive20 op het oog naast de i4 e35. Ik krijg van de verkoper te horen dat de iX1 e20 wel 80-100km meer doet qua actieradius dan de i4. Dit terwijl de WLTP opgaven gelijk zijn en de iX1 stroomlijning mij minder efficiënt lijkt dan die van de i4. Iemand hier een reflex op?
Qua stroomlijn lijkt het mij ook sterk, maar als je kijkt naar vermogen zou het wel weer kunnen. BMW i4 e35 levert 210kW en 400Nm, terwijl de iX1 eDrive20 "slechts" 150kW en 250Nm levert. Hierdoor zou het kunnen dat de accu langer mee gaat. Vaak lever je bij vermogen in op de duurzaamheid.Ferra schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 08:30:
Ik ga straks een testrit maken in de iX1. Heb de edrive20 op het oog naast de i4 e35. Ik krijg van de verkoper te horen dat de iX1 e20 wel 80-100km meer doet qua actieradius dan de i4. Dit terwijl de WLTP opgaven gelijk zijn en de iX1 stroomlijning mij minder efficiënt lijkt dan die van de i4. Iemand hier een reflex op?
Daarnaast weegt de i4 e35 (leeg) 2065kg en de iX1 eDrive20 1840kg, dat scheelt ook natuurlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door TLI93 op 18-11-2023 12:23 ]
Vanmorgen met de iX1 xdrive30 gereden. Rijdt en zit goed. Mooi van binnen en voorin ruim genoeg. Achterin is het zeker niet de ruimste maar ik verwacht ruim genoeg. In ieder geval ruimer dan de huidige v60.
De id4 / 5 is ruimer, maar de iX1 vinden mijn vrouw en ik mooier.
Binnen bij de dealer stond een hele mooie Sanremo Grun x line, maar ik had een M pakketje bedacht. Helaas blijkt dat de kleur Sanremo grun niet mogelijk is in combinatie met een M pakket. Dus op basis van de x line eens door gaan configureren met de verkoper en op een aardig complete versie uitgekomen met wit leren verwarmde sport stoelen, innovation pack, donkere hemel en nog wat opties.
Blijft binnen budget op deze manier waardoor de iX1 nu eerste keuze is geworden. Polestar valt waarschijnlijk wel af, omdat deze volgens de verhalen kleiner is. Daarnaast is volgens mij mijn vrouw er al uit.
De i4 nog even naar gekeken, maar net wat hoger zitten heeft toch de voorkeur.
De id4 / 5 is ruimer, maar de iX1 vinden mijn vrouw en ik mooier.
Binnen bij de dealer stond een hele mooie Sanremo Grun x line, maar ik had een M pakketje bedacht. Helaas blijkt dat de kleur Sanremo grun niet mogelijk is in combinatie met een M pakket. Dus op basis van de x line eens door gaan configureren met de verkoper en op een aardig complete versie uitgekomen met wit leren verwarmde sport stoelen, innovation pack, donkere hemel en nog wat opties.
Blijft binnen budget op deze manier waardoor de iX1 nu eerste keuze is geworden. Polestar valt waarschijnlijk wel af, omdat deze volgens de verhalen kleiner is. Daarnaast is volgens mij mijn vrouw er al uit.
De i4 nog even naar gekeken, maar net wat hoger zitten heeft toch de voorkeur.
Is die echt zo Plug7Play met het geclaimde effect? Dan zet ik die er wel in en als ik over een jaar of 1.5 een nieuwe auto neem, haal ik hem er weer uit.Mr Pingu schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:02:
[...]
Match UP7 BMW versterker lost een hoop op
Ah, niet voor HK
[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 18-11-2023 15:47 ]
Nope je zult fabrieks af Driving assistance plus moeten bestellen, iig voor de iX1.Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 08:27:
Kan je van een IX1 en IX2 adaptive cruise control achteraf nog laten activeren door middel van software abbo? Zoja, hoeveel kost dat ongeveer?
/f/image/oIhgGF6kHhqjdTRVNu8hlwIV.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb helaas nog geen oplossing voor het probleem met de Remote Services. Ik kan vanuit de app geen gebruik meer maken van de Remote Services (Op slot doen / van het slot halen / verlichting / claxonneren / voorverwarmen). Ik heb een ticket lopen bij BMW maar ik lees gigantisch veel slechte recensies over BMW Klantenservice dat je weken / maanden kan wachten op reactie(ik wacht al 3 weken!).
- Fabrieksinstellingen terug gezet vanuit de auto
- BMW ID verwijderd uit de app / app op nieuw geïnstalleerd en gekoppeld
- Gegevensbeveiliging uitgeschakeld en software herstart, gegevensbeveiliging ingeschakeld
- Software een reset gegeven met 30+ seconden volume knop
Allemaal geen oplossing, al mijn Remote Services blijven de foutmelding geven en een Mislukt status geven in Remote-geschiedenis binnen de app.
Als de auto ontgrendeld is omdat ik bij de auto sta, dan werkt het wel.
Is iemand hier al eens tegen aan gelopen
Verwijderd
Jammer die zit er niet op. Wel Active Guard. Is dat niet dezelfde hardware?Lager schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:15:
[...]
Nope je zult fabrieks af Driving assistance plus moeten bestellen, iig voor de iX1.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2023 08:54 ]
Bij mij sinds vrijdagavond geen bijgewerkte status meer in de app. Vanalles geprobeerd maar net dacht ik, laat ik eens het licht via de app aandoen en ineens kwam de communicatie tussen auto en app weer tot leven.SAABcabrio schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:36:
[Afbeelding]
Zijn er meer mensen waarbij de My BMW app sinds gisterenmorgen niet meer werkt? De klantenservice van BMW heeft mij niet kunnen helpen, maar wist ook niet met zekerheid te zeggen of er sprake is van een tijdelijke storing.
(plaatje voor de sfeer op deze druilerige dag)
Ook hier al geen app bediening meer sinds vrijdag avond laat (voor zover ik weet)...SAABcabrio schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:36:
Zijn er meer mensen waarbij de My BMW app sinds gisterenmorgen niet meer werkt? De klantenservice van BMW heeft mij niet kunnen helpen, maar wist ook niet met zekerheid te zeggen of er sprake is van een tijdelijke storing.
(plaatje voor de sfeer op deze druilerige dag)
Hier gelukkig (nog) geen problemen met de app gehad, op een enkele keer na dat de verzending van het voorverwarmen niet aankwam.H8M3CuzUaintM3 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:56:
[Afbeelding]
Ik heb helaas nog geen oplossing voor het probleem met de Remote Services. Ik kan vanuit de app geen gebruik meer maken van de Remote Services (Op slot doen / van het slot halen / verlichting / claxonneren / voorverwarmen). Ik heb een ticket lopen bij BMW maar ik lees gigantisch veel slechte recensies over BMW Klantenservice dat je weken / maanden kan wachten op reactie(ik wacht al 3 weken!).
- Fabrieksinstellingen terug gezet vanuit de auto
- BMW ID verwijderd uit de app / app op nieuw geïnstalleerd en gekoppeld
- Gegevensbeveiliging uitgeschakeld en software herstart, gegevensbeveiliging ingeschakeld
- Software een reset gegeven met 30+ seconden volume knop
Allemaal geen oplossing, al mijn Remote Services blijven de foutmelding geven en een Mislukt status geven in Remote-geschiedenis binnen de app.
Als de auto ontgrendeld is omdat ik bij de auto sta, dan werkt het wel.
Is iemand hier al eens tegen aan gelopen
Hebben wel om de haverklap als de auto op slot gaat dat het interieurverlichting/dimlicht en of de spiegels niet inklappen. Is te verhelpen om handmatig te ontgrendelen en weer op slot te doen.
Maar het is erg vervelend zeker nu het vaak regent achterom te moeten kijken en bij je auto staan prutsen om hem goed achter te laten.
Het autootje van mn vrouw kosten bijna 72.000 je mag verwachten dat het gewoon goed werkt.
Ik ben er al klaar mee, als m’n vrouw dat ook is(het is haar auto) ruil ik m in voor een Audi.
Rijd zelf al jaren Audi en zijn gewoon degelijke auto’s, goede service en werkt allemaal gewoon.
Niet dat jullie er wat aan hebben, maar u bent niet de enige bmw klant met problemen.