Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 26 ... 70 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepm88
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 14-09-2024
Joepm88 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:22:
Dag allen, ik volg dit forum al een tijdje.

Vorige week de Ix1 Edrive20 besteld in Nederland. Verwachte levertijd is eind december. Wel gaf de dealer aan dat er mogelijk wat vertraging is bij de fabriek ivm uitdagingen levering dakrails en onderdelen van het M-pakket.

Nog even geduld hebben dus, maar vind de levertijd vrij rap, dec/jan. Ben benieuwd hoe de Edrive20 rijdt!
Ophalen bij de dealer staat gepland 22 december. Erg snelle levertijd dus voor de Edrive20 in Nederland (binnen 2 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 16:55
querex schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:32:
Na 4 maanden iemand op een parking met zijn deur tegen mijn zijdeur gezeten 😫
1 heel klein gaatje (+/- 2mm) in de zwarte lak (putje, zilverkleurig) 😠
Zelf ben je altijd zo voorzichtig, maar sommige pannenkoeken hebben voor niets nog respect...

Volledig laten herstellen lijkt me overdreven, aangezien het zo klein is en er waarschijnlijk nog wel eens mensen hun deur tegen mijn X1 gooien 😫

Zou ik het zo goed als mogelijk bijwerken met een BMW lakstift?
Is het dan ook bescherm voor roest in de aankomende jaren?

Bedankt voor advies!
Helaas lukt het bij mij niet op de schade weg te werken met een lakstift :-( :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QESLxPvt0ZtN--SHmfyBj50-jFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQrZJxv4pXNAYdZpo88N7a6I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 10:38
madpatrick schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:09:
Helaas lukt het bij mij niet op de schade weg te werken met een lakstift :-( :-(
Ugh :( veel sterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLI93
  • Laatst online: 27-12-2023
Joepm88 schreef op zondag 19 november 2023 @ 08:33:
[...]

Ophalen bij de dealer staat gepland 22 december. Erg snelle levertijd dus voor de Edrive20 in Nederland (binnen 2 maanden).
Nice! Ik hoop die van mij ook rond die koers. Staat nu prognose 23 december

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TLI93
madpatrick schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:09:
[...]

[Afbeelding]
Damn wat heb jij nou gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLI93
Alle automerken zijn kut wat betreft software... Enige goede software is die van Tesla. Zijn tenslote autobouwers en geen software makers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 16:55
TLI93 schreef op zondag 19 november 2023 @ 14:56:
[...]

Damn wat heb jij nou gedaan
Remmen, maar achter me waren ze te laat.
Degene achter mij redde het net, maar daar achter helaas niet.
Gelukkig heb ik een trekhaak, dus is de schade een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph58
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 03-10 13:08
YumaDjango schreef op zondag 19 november 2023 @ 08:32:
[...]
Nog geen enkel probleem gehad met de app gehad, alles werkt zoals het hoort. Ook alle software in de auto geen probleem. Bij ieder merk komen softwareproblemen voor, maar ook vaak ligt het aan de gebruiker die bepaalde zaken niet goed heeft ingesteld.

Hier gelukkig (nog) geen problemen met de app gehad, op een enkele keer na dat de verzending van het voorverwarmen niet aankwam.
Hebben wel om de haverklap als de auto op slot gaat dat het interieurverlichting/dimlicht en of de spiegels niet inklappen. Is te verhelpen om handmatig te ontgrendelen en weer op slot te doen.
Maar het is erg vervelend zeker nu het vaak regent achterom te moeten kijken en bij je auto staan prutsen om hem goed achter te laten.
Het autootje van mn vrouw kosten bijna 72.000 je mag verwachten dat het gewoon goed werkt.
Ik ben er al klaar mee, als m’n vrouw dat ook is(het is haar auto) ruil ik m in voor een Audi.
Rijd zelf al jaren Audi en zijn gewoon degelijke auto’s, goede service en werkt allemaal gewoon.
Niet dat jullie er wat aan hebben, maar u bent niet de enige bmw klant met problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariebombarie2k
  • Niet online
Ik krijg via mijn werk een iX1 xdrive30. Half oktober besteld, zou nog dit jaar geleverd moeten worden. Ben benieuwd!

Ging om een actie waarbij de dealer een aantal productieplaatsen over had. Door werkgever is bepaald welke uitvoering en opties, ik kon alleen de kleur kiezen. Heb zwart gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zagor
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19-11-2024
Hallo allemaal,

Ik heb vorige week ook mijn BMW iX1 besteld en de verwachte levering zal rond de eerste week van maart 2024 zijn. Hij wordt geleverd met eDrive20 M-Sport in de kleur Storm Bay. Ik wilde gewoon hallo zeggen tegen iedereen en onze ervaringen van de afgelopen tijd delen. Bovendien ben ik al eigenaar van een BWM X1, dus ik zal mijn nieuwe BMW inruilen zodra deze is gearriveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zagor
Mr Pingu schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:57:
[...]

Mee eens, overrated optie. Ik heb liever een HUD dan panoramadak bijvoorbeeld.

en vroeg of laat gaat ie lekken (alleen relevant als je van plan bent de auto langere tijd te houden)
Ik begrijp niet waarom je zei dat het vroeg of laat zal lekken? Heeft u enige ervaring hieromtrent? Omdat het feit dat u deze informatie op deze manier verstrekt, ertoe kan leiden dat mensen anders gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

zagor schreef op maandag 20 november 2023 @ 01:13:
[...]

Ik begrijp niet waarom je zei dat het vroeg of laat zal lekken? Heeft u enige ervaring hieromtrent? Omdat het feit dat u deze informatie op deze manier verstrekt, ertoe kan leiden dat mensen anders gaan denken.
Het is vaak een probleem wat ontstaat ergens tussen de 5-10 jaar, daarom zei ik ook afhankelijk hoe lang je de auto van plan bent te houden. Wissel je de auto altijd uit voordat de garantie verloopt is dit geen probleem of lease je hem dan is dit ook minder een probleem.

Ik heb meerdere F30, F15, F25’s gezien waarbij dit het geval is.
Persoonlijk koop ik zelf zonder als het kan, maar ik koop sowieso tweedehands want ik kan een nieuwe niet betalen :p Maar op mijn auto zit het in ieder geval bewust niet (X1 2018). Aangezien ik veel reparaties zelf doe en vrienden dat weten zie ik dus wel af en toe dit probleem voorbij komen.

Even een zoekopdracht op een BMW forum: https://www.google.no/sea...=mobile-gws-wiz-serp#ip=1

Moet zeggen dat het me verrast dat de g05 zo veel hits heeft, die is nog vrij jong (2019), als dat de voorbode is voor alle nieuwere BMW’s dan zou ik het wel weten.

Kortom ik blijf bij deze mening en hoop dat dit antwoord een beetje achtergrond info geeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Mr Pingu op 20-11-2023 09:36 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zagor
Mr Pingu schreef op maandag 20 november 2023 @ 08:08:
[...]

Het is vaak een probleem wat ontstaat ergens tussen de 5-10 jaar, daarom zei ik ook afhankelijk hoe lang je de auto van plan bent te houden. Wissel je de auto altijd uit voordat de garantie verloopt is dit geen probleem of lease je hem dan is dit ook minder een probleem.

Ik heb meerdere F30, F15, F25’s gezien waarbij dit het geval is.
Persoonlijk koop ik zelf zonder als het kan, maar ik koop sowieso tweedehands want ik kan een nieuwe niet betalen :p Maar op mijn auto zit het in ieder geval bewust niet (X1 2018). Aangezien ik veel reparaties zelf doe en vrienden dat weten zie ik dus wel af en toe dit probleem voorbij komen.

Even een zoekopdracht op een BMW forum: https://www.google.no/sea...=mobile-gws-wiz-serp#ip=1

Moet zeggen dat het me verrast dat de g05 zo veel hits heeft, die is nog vrij jong (2019), als dat de voorbode is voor alle nieuwere BMW’s dan zou ik het wel weten.

Kortom ik blijf bij deze mening en hoop dat dit antwoord een beetje achtergrond info geeft.
Bedankt voor deze informatie en het delen van uw ervaringen. Ik ben bereid om het ook te googlen, maar dit verklaart niet de hoofdoorzaak van de verklaring. Ik begrijp waar u vandaan komt, maar als u dit af en toe ziet, wordt de situatie verklaard, aangezien alle zonnedaken/panaromische daken een bepaalde hoeveelheid water doorlaten en u als gebruiker dit van tijd tot tijd moet schoonmaken of zelfs deskundigen moet vragen om het voor u te controleren/reinigen tijdens de BMW-service bezoeken of uw keuze van de dienst.

Anders dan jij heb ik nog nooit zulke problemen gehoord, dus het is niet de juiste manier om in een open forum te schrijven en aan te geven dat "zonnedaken lekken", aangezien dit een verklaring is. Dit kan ertoe leiden dat eindgebruikers zich zorgen of verwarring maken, aangezien u mogelijk een motorprobleem, batterijprobleem of trimprobleem heeft, aangezien we het hebben over mechanische apparaten en niet over eenvoudig speelgoed van hout of plastic. Alle autofabrikanten bieden dergelijke opties aan hun klanten en veel mensen voegen deze toe aan hun maatwerk, in tegenstelling tot u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

zagor schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:19:
[...]

Bedankt voor deze informatie en het delen van uw ervaringen. Ik ben bereid om het ook te googlen, maar dit verklaart niet de hoofdoorzaak van de verklaring. Ik begrijp waar u vandaan komt, maar als u dit af en toe ziet, wordt de situatie verklaard, aangezien alle zonnedaken/panaromische daken een bepaalde hoeveelheid water doorlaten en u als gebruiker dit van tijd tot tijd moet schoonmaken of zelfs deskundigen moet vragen om het voor u te controleren/reinigen tijdens de BMW-service bezoeken of uw keuze van de dienst.

Anders dan jij heb ik nog nooit zulke problemen gehoord, dus het is niet de juiste manier om in een open forum te schrijven en aan te geven dat "zonnedaken lekken", aangezien dit een verklaring is. Dit kan ertoe leiden dat eindgebruikers zich zorgen of verwarring maken, aangezien u mogelijk een motorprobleem, batterijprobleem of trimprobleem heeft, aangezien we het hebben over mechanische apparaten en niet over eenvoudig speelgoed van hout of plastic. Alle autofabrikanten bieden dergelijke opties aan hun klanten en veel mensen voegen deze toe aan hun maatwerk, in tegenstelling tot u.
Fair enough. Ik had mij misschien wat genuanceerde kunnen verwoorden.

Het zijn inderdaad verschillende oorzaken. Maar feit blijft dat gewoon een extra point of failure is, die ik persoonlijk net iets te vaak fout zie gaan. Danwel eigen schuld van mensen die het gewoon niet goed schoonmaken of laten schoonmaken, danwel rubbers die het na x jaar begeven. Vaak veel eerder dan bijvoorbeeld deurrubbers. Grootste probleem is niet zo zeer de lekkage maar de gevolgen van de lekkage voor eventuele electronica.

Zoals ik ook zei; zeker de eerste 5 jaren ga je waarschijnlijk 0 problemen ervaren maar de kans op lekkage wordt wel groter naarmate de auto ouder wordt. Maar nogmaals, het is ook hoe lang je verwacht de auto te behouden, ben je iemand die hem oprijdt dan gaat dit zeer waarschijnlijk een point of failure zijn. Doe je de auto weg voordat deze 10 jaar is dan heb je een kans dat je er mee wegkomt en dit probleem niet gezien hebt. De meeste mensen voegen het waarschijnlijk toe want de meesten die rijk genoeg zijn om een nieuwe auto te kopen houden, zijn ook rijk genoeg (zeker die een BMW nieuw kopen) om weer weg te doen voordat deze 7 jaar is dus dit probleem niet meemaken. En als ze het wel meemaken kan het nog op de garantie.

Daarnaast zijn er ook genoeg verhalen dat het zonnescherm uit de rails schiet en/of de lijm uitdroogt en deze gaat hangen. Voorbeeldjes
En again, dit zal waarschijnlijk niet gebeuren in de eerste 5 levensjaren van de auto maar daarna neemt de kans toe en reparaties zijn vrij prijzig (ong. 2000 EUR, voor deze, als je hem laat doen bij de dealer, dit zal tegenwoordig wel iets van 2800 EUR kosten). Dit is niet hetzelfde probleem als lekkage, maar ook een extra point of failure.

Zelf heb ik het ook een tijdje wel gehad op een leaseauto, maar deed het panoramadak bijna eigenlijk nooit open. Dit weegt ook mee aan de beslissing om juist een auto zonder te kopen want voor mij zijn de nadelen groter dan de voordelen. Ik zou liever het geld gebruiken voor een andere optie zoals driving assistant of standkachel.

Daarmee hoop ik dat ik voor iedereen voldoende beargumenteert heb waarom ik geen panorama dak adviseer. Iedereen staat verder vrij om deze wel te kiezen en als je genoeg geld hebt om iedere 5 a 7 jaar een auto te kopen, laat je vooral niet tegenhouden om het wel te doen. Persoonlijk heb ik dat geld niet en rijd ik dus een 5 jaar oude BMW overgekocht van iemand die niet tevreden was voor de inruilprijs bij de dealer en alles daarboven eigenlijk wel prima vond. Zonder zonnedak, zodat ik weet dat ik hier de komende 5 jaar in ieder geval geen trammelant mee krijg. :)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zagor
Mr Pingu schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:08:
[...]

Fair enough. Ik had mij misschien wat genuanceerde kunnen verwoorden.

Het zijn inderdaad verschillende oorzaken. Maar feit blijft dat gewoon een extra point of failure is, die ik persoonlijk net iets te vaak fout zie gaan. Danwel eigen schuld van mensen die het gewoon niet goed schoonmaken of laten schoonmaken, danwel rubbers die het na x jaar begeven. Vaak veel eerder dan bijvoorbeeld deurrubbers. Grootste probleem is niet zo zeer de lekkage maar de gevolgen van de lekkage voor eventuele electronica.

Zoals ik ook zei; zeker de eerste 5 jaren ga je waarschijnlijk 0 problemen ervaren maar de kans op lekkage wordt wel groter naarmate de auto ouder wordt. Maar nogmaals, het is ook hoe lang je verwacht de auto te behouden, ben je iemand die hem oprijdt dan gaat dit zeer waarschijnlijk een point of failure zijn. Doe je de auto weg voordat deze 10 jaar is dan heb je een kans dat je er mee wegkomt en dit probleem niet gezien hebt. De meeste mensen voegen het waarschijnlijk toe want de meesten die rijk genoeg zijn om een nieuwe auto te kopen houden, zijn ook rijk genoeg (zeker die een BMW nieuw kopen) om weer weg te doen voordat deze 7 jaar is dus dit probleem niet meemaken. En als ze het wel meemaken kan het nog op de garantie.

Daarnaast zijn er ook genoeg verhalen dat het zonnescherm uit de rails schiet en/of de lijm uitdroogt en deze gaat hangen. Voorbeeldjes
En again, dit zal waarschijnlijk niet gebeuren in de eerste 5 levensjaren van de auto maar daarna neemt de kans toe en reparaties zijn vrij prijzig (ong. 2000 EUR, voor deze, als je hem laat doen bij de dealer, dit zal tegenwoordig wel iets van 2800 EUR kosten). Dit is niet hetzelfde probleem als lekkage, maar ook een extra point of failure.

Zelf heb ik het ook een tijdje wel gehad op een leaseauto, maar deed het panoramadak bijna eigenlijk nooit open. Dit weegt ook mee aan de beslissing om juist een auto zonder te kopen want voor mij zijn de nadelen groter dan de voordelen. Ik zou liever het geld gebruiken voor een andere optie zoals driving assistant of standkachel.

Daarmee hoop ik dat ik voor iedereen voldoende beargumenteert heb waarom ik geen panorama dak adviseer. Iedereen staat verder vrij om deze wel te kiezen en als je genoeg geld hebt om iedere 5 a 7 jaar een auto te kopen, laat je vooral niet tegenhouden om het wel te doen. Persoonlijk heb ik dat geld niet en rijd ik dus een 5 jaar oude BMW overgekocht van iemand die niet tevreden was voor de inruilprijs bij de dealer en alles daarboven eigenlijk wel prima vond. Zonder zonnedak, zodat ik weet dat ik hier de komende 5 jaar in ieder geval geen trammelant mee krijg. :)
Ik begrijp.

Ik heb zojuist uw opmerkingen opnieuw gelezen. Staat u mij toe het niet nog een keer met u eens te zijn. Allereerst koopt geen enkele instantie een auto gedurende de eerste vijf jaar of een X-periode. U verwijst dit steeds naar BMW, maar dit probleem blijft ook bij de andere automerken bestaan. Technologie is vergelijkbaar. Er kan een andere reden zijn voor een panoramisch schuifdak om ermee om te gaan. Daarom voegen wij een verzekering toe aan onze voertuigen. Houd er rekening mee dat u de BMW-garantie ook altijd kunt verlengen. Dergelijke onderdelen zullen zij niet uitsluiten.

Wij zijn verantwoordelijk om preventief te zijn voor onze auto's, huizen enz.. Als u geen schuifdak heeft, betekent dit dat u een normaal dak heeft en dat er mogelijk brandvlekken of iets anders op zitten... dit verklaart nog steeds niet waarom uw inbreng juist. Als u de afvoeren van uw auto niet reinigt (of u nu een schuifdak heeft of niet) heeft u mogelijk lekkage of vlekken etc.. Als u rubbers heeft en u accepteert dit, en u vraagt ook om onderhoud hiervan en dit kost geen 2000 euro . Maar ik begrijp de punten die u benadrukt, maar dit verklaart nog steeds niet dat er lekkage zal optreden na het nieuwe jaar of de vooravond van het 5e jaar. Met alle respect, staat u mij toe het niet met u eens te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

zagor schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:36:

Ik heb zojuist uw opmerkingen opnieuw gelezen. Staat u mij toe het niet nog een keer met u eens te zijn.
We kunnen het niet eens zijn, geen probleem draagt alleen maar bij om de discussie en dus het probleem scherper neer te zetten

Allereerst koopt geen enkele instantie een auto gedurende de eerste vijf jaar of een X-periode. U verwijst dit steeds naar BMW, maar dit probleem blijft ook bij de andere automerken bestaan. Technologie is vergelijkbaar.
Dit klopt
Het is ook niet tot BMW beperkt, maar heel veel merken hebben dit 'probleem'. Ik verwijs naar BMW omdat dit topic over BMW (i)X1 gaat. Andere merken hebben ook dit probleem, maar ik houd mij persoonlijk meer met BMW bezig dus ben daarvan ook beter op de hoogte. Desalniettemin is dit voor alle merken naar mijn inziens een zwak punt.
Allereerst koopt geen enkele instantie een auto gedurende de eerste vijf jaar of een X-periode
Wat bedoel je heer mee? Ik snap deze zin niet. Wie of wat koopt een auto gedurende X?

Iemand koopt toch een auto en heeft daarover een economische afweging gemaakt en daarmee ook de verwachting over hoe lang men de auto zal behouden / afschrijven?
Er kan een andere reden zijn voor een panoramisch schuifdak om ermee om te gaan. Daarom voegen wij een verzekering toe aan onze voertuigen. Houd er rekening mee dat u de BMW-garantie ook altijd kunt verlengen. Dergelijke onderdelen zullen zij niet uitsluiten.
Bent u verkoper? Daarnaast is BMW-garantie niet in alle landen te verlengen, ik kon/kan het niet hier in Noorwegen, helaas.
Wij zijn verantwoordelijk om preventief te zijn voor onze auto's, huizen enz.. Als u geen schuifdak heeft, betekent dit dat u een normaal dak heeft en dat er mogelijk brandvlekken of iets anders op zitten... dit verklaart nog steeds niet waarom uw inbreng juist. Als u de afvoeren van uw auto niet reinigt (of u nu een schuifdak heeft of niet) heeft u mogelijk lekkage of vlekken etc.. Als u rubbers heeft en u accepteert dit, en u vraagt ook om onderhoud hiervan en dit kost geen 2000 euro . Maar ik begrijp de punten die u benadrukt, maar dit verklaart nog steeds niet dat er lekkage zal optreden na het nieuwe jaar of de vooravond van het 5e jaar. Met alle respect, staat u mij toe het niet met u eens te zijn.
Het verschil met een panoramadak en een gewoondak is dat er minder 'zwakke elementen' inzitten, het is gewoon 1 geheel, een plaat staal waar een lak overheen zit en water loopt via andere kanalen weg, waarbij de kans om in de cabine te komen aanzienlijk kleiner is. Dit is logisch redeneren. Preventief zorgen dat de rubbers schoon zijn helpt veel en zou iedereen regelmatig moeten doen, praktijkt wijst uit dat maar weinig mensen hiervan bewust zijn voordat het te laat is. We kunnen dit onverantwoordelijk noemen maar is zoals ik het zie wel de praktijk.

Die 2000 euro is niet voor het onderhoud. maar dit is wat de dealer vraagt als dus je zonnescherm uit de rails schiet. Dit is een ander probleem dan lekkage. Hier heb ik het over het zonweringscherm dat voor het glas zit. Dit systeem is echter inherent aan de optie panorama-dak vandaar dat ik het benoem en zoals ik doorlinkte komt het vaker voor. Ik heb nog niet zo vaak gelezen dat bij auto's met een vastdak dat de dakbekleding gaat hangen niet, tenzij je het over auto's van 20+ jaar hebt.

Even terugkomend op de prijs van dit precies dit probleem: nieuwe roll / zonnescherm kost ongeveer 400 EUR voor een X1 en reken op ongeveer 5 a 7 uur arbeid. Bij dealer pakken ze dan een dag ;) Als je het zelf doet is dat natuurlijk goedkoper.

Terug naar het probleem van lekkage, de rubbers in zichzelf kosten maar 30 euro en zijn dus goedkoop om te vervangen, het is de eventuele waterschade aan electronica die het evt duur kunnen gaan maken.
Als u de afvoeren van uw auto niet reinigt (of u nu een schuifdak heeft of niet) heeft u mogelijk lekkage of vlekken etc.. Als u rubbers heeft en u accepteert dit, en u vraagt ook om onderhoud hiervan en dit kost geen 2000 euro . Maar ik begrijp de punten die u benadrukt, maar dit verklaart nog steeds niet dat er lekkage zal optreden na het nieuwe jaar of de vooravond van het 5e jaar.
Klopt, het is geen gegeven dat het gaat lekken na 5 jaar, de kans is echter wel aanwezig en groter dan bij een dak zonder rubbers (gewoon dak) want dan loopt het water via andere minder kwetsbare kanalen. En dan komen wij op mijn punt, een auto met panorama dak heeft ALTIJD grotere kans op lekkage / reparaties aan het dak omdat dit systeem enigzins kwetsbaar is en kwetsbaarder wordt naarmate de tijd verstrijkt.

Al met al, de kans op lekkage / reparaties door het panoramadak is altijd groter dan een 'simpel' dak. Het feit dat een bedrijfje als dit bestaansrecht heeft: https://bmwpanoramadaken.nl/diensten-2/diensten/ zegt mij genoeg ;) De prijzen hier zijn ook schappelijker dan de dealer

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lucas59
  • Laatst online: 30-11-2023
Vorige week mijn 'oude' CX-5 ingeruild voor deze spiksplinternieuwe witte iX1. Na enkele dagen kan ik stellen dat ik hiermee heel tevreden ben. Is natuurlijk nog beetje wennen, maar de afmetingen zijn ongeveer hetzelfde als de CX-5. Het koppel dat je onmiddelijk hebt is geweldig, de mogelijkheid om altijd zo sterk te versnellen is verassend. Je kan er ook 'normaal' mee rijden, dat doen we toch het meest...
Het laden gaat makkelijk, ik heb 3 laadpalen binnen een straal van 400 meter en kan ook op het werk laden.
De meegeleverde 22kW laadkabel is wel nogal stug, moet er een beeje mee worstelen om die netjes in de kofferbak te leggen. Ik moet nog ervaren hoe snel het AC-laden aan de laadpalen gaat zijn in de praktijk. Ik heb wel de 22kW optie genomen en verwacht dat ik zodoende geen laadpaal op het werk de ganse dag moet bezetten, zodat mijn collegas ook nog laden kunnen. Dagelijks woon-werk is 2 x 25 km, ik ga NIET elke dag opladen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/za8ioqXYEvPuqpK2vsLBeNBWdnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hsNSpv8T4ySIfx5fcXjK7KCl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Lucas59 op 20-11-2023 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STAUTINHO
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07-04-2024
Hallo iedereen

Het is me de laatste weken opgevallen dat mijn infotainment scherm soms niet opstart. De eerste keer dat ik dit meemaakte, was toen ik hem na enkele uren laden aan een publieke paal terug wou opstarten. Gisteren toevallig aan dezelde paal gehangen en het was weer van dat. Ook daartussen enkele keren gebeurd, vaak na enkele korte stops. Ook een 'hard reset', 20" op de volumeknop duwen, lijkt niet te werken.

Is dit 'normaal' of kunnen jullie me een oplossing aanraden? Of best even langs de dealer?

Alvast bedankt!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGuqbN1P6CDAFsLggGl2JBXokD4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yP9uc5HbizoJTznWL6nFck9g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olovv100
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-09 12:50
STAUTINHO schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:06:
Hallo iedereen

Het is me de laatste weken opgevallen dat mijn infotainment scherm soms niet opstart. De eerste keer dat ik dit meemaakte, was toen ik hem na enkele uren laden aan een publieke paal terug wou opstarten. Gisteren toevallig aan dezelde paal gehangen en het was weer van dat. Ook daartussen enkele keren gebeurd, vaak na enkele korte stops. Ook een 'hard reset', 20" op de volumeknop duwen, lijkt niet te werken.

Is dit 'normaal' of kunnen jullie me een oplossing aanraden? Of best even langs de dealer?

Alvast bedankt![Afbeelding]
Je zou even de polen van de 12volt accu kunnen halen voor 10 seconden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 15:45
Ik heb dat een paar maand terug 3 keer voorgehad.
2 x werkte dit pas terug door auto uit te schakelen en 5-tal minuten op afstand te blijven met de sleutel (anders blijft de wagen op een of andere manier nog actief).
3e keer ging het scherm plots aan na een paar minuten rijden. Mogelijks een OTA update die uitgevoerd werd??? Het was toen warm en vervelend dat ik de airco niet harder kon zetten :P
Maar ondertussen dus al een aantal maand niet meer voorgehad.
STAUTINHO schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:06:
Hallo iedereen

Alvast bedankt![Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• welu67
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-09 21:31
Hallo, ik wil op korte termijn gaan bestellen (prive, 2.5e) en wilde jullie de vraag stellen wat wordt gezien als de must-have opties (los van de uiterlijke keuzes). Zelf had ik de volgende 3:

* Driving Assistent Plus (ivm adaptieve cruisecontrol)
* Harman Kardon (ivm de zeer matige basis-audio)
* Premium Package (ivm de adaptieve led die zeer bepalend is voor de looks van de verlichting zowel aan voorzijde als aan achterzijde, daarnaast in dit pakket een aantal zaken die voor mij geen must have zijn maar zeker wel nice to have zoals het spiegelpakket, draadloos laden en comfort acces).

Wat zijn jullie must haves ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordys19
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 08:06
Het is al even geleden dat ik hier nog iets gepost heb. Heb een kleine update over mijn X1 25e.

02/23 - X1 25e besteld

08/23 - vermoedelijke leveringsdatum

11/23 - status 047 veranderd naar 111

Productie/levering staat gepland maart/april

Besteld bij renova roosendaal.

6 maanden is uiteindelijk 14 maanden geworden. Hopelijk is de datum dat we gekregen hebben een uiterste datum en hebben we hem vroeger. Ben het wachten een beetje beu aan het worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
Enkel de premium package was een must have voor mij (ivm comfort access, want eens je dat gewend bent vergeet je gewoon je wagen constant te sluiten).
Verduisterde ramen achteraan vind ik ook belangrijk (ivm diefstal).

Qua uiterlijk was M sportpakket belangrijk voor mij, maar dat zal van persoon tot persoon verschillen.

Mijn vorige twee wagens hadden adaptive cruise control en ik gebruikte dat bijna nooit en ik kan niet klagen over de basis-audio in mijn iX1 (terwijl ik vond dat het basis-geluid in de X1 vervangwagen wat dof klonk ...)
welu67 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:50:
Hallo, ik wil op korte termijn gaan bestellen (prive, 2.5e) en wilde jullie de vraag stellen wat wordt gezien als de must-have opties (los van de uiterlijke keuzes). Zelf had ik de volgende 3:

* Premium Package (ivm de adaptieve led die zeer bepalend is voor de looks van de verlichting zowel aan voorzijde als aan achterzijde, daarnaast in dit pakket een aantal zaken die voor mij geen must have zijn maar zeker wel nice to have zoals het spiegelpakket, draadloos laden en comfort acces).

[ Voor 40% gewijzigd door icecreammm op 21-11-2023 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 65MustangFB
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 31-01 06:40
zijn er nog mensen die problemen hebben met de data verbinding in de auto. Het is een storing vanuit BMW en geldt voor diverse idrive 8.0 systemen. Geboekte diensten en apps werken niet.

BMW Nederland verzameld de chassisnummers en stuurt deze dor naar Duitsland, zij zijn bezig met een oplossing.

dus wie nog dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0uranga
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-12-2024
Sinds kort rijd ik met een BMW X1.
Er zit ook volgende optie in: Driving Assistant Pack Plus

Wat me opvalt is dat de verkeersborden herkenning wat tegenvalt.
Volgens mij zijn er 2 bronnen actief. Map data en camera. De map data lijkt voorrang te hebben en niet zo accuraat te zijn omdat ze waarschijnlijk niet volledig up to date is. Alle beschikbare updates zijn correct geinstalleerd.

Voorbeelden: vast bord van 50 wordt 700 m te vroeg gedetecteerd (oude locatie van dit bord).
Een bord in een werfzone wordt dan wel weer correct gedetecteerd.
In de auto van mijn partner die de helft koste werkte de nummerplaat herkenning veel beter.

Als assisted driving aan staat, kan het niet automatisch de snelheidslimiet laten aanpassen omdat die er 30% van de tijd naast zit.

Ik heb ook al voorgehad dat in een smalle straat de auto niet meer wou verder rijden als ik gas gaf omdat er volgens de auto onvoldoende plaats was (wat niet het geval was).
Daar sta je dan mooi.

Het rijcomfort van de auto is subliem, maar ik hoop dat de automatisatie nog wat geoptimaliseerd wordt zodat het minder stoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonnyH
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 04-07 15:11
Jordys19 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:18:
Het is al even geleden dat ik hier nog iets gepost heb. Heb een kleine update over mijn X1 25e.

02/23 - X1 25e besteld

08/23 - vermoedelijke leveringsdatum

11/23 - status 047 veranderd naar 111

Productie/levering staat gepland maart/april

Besteld bij renova roosendaal.

6 maanden is uiteindelijk 14 maanden geworden. Hopelijk is de datum dat we gekregen hebben een uiterste datum en hebben we hem vroeger. Ben het wachten een beetje beu aan het worden. :)
Ons bedrijf heeft eind januari van dit jaar 9 identieke BMW X1 xdrive 25e besteld met een aantal opties waaronder een M-pakket. Levering was voorzien voor afgelopen augustus, is uitgesteld naar afgelopen oktober en vorige week werd gemeld dat ze dit jaar niet meer zouden geleverd worden. Leverdatum voorlopig onbekend !
Communicatie met BMW is totaal ondermaats. Ik krijg de indruk dat, eenmaal de bestelbon ondertekend, je als klant totaal in de kou gezet wordt..... Ik kan best begrijpen dat velen het wachten en de onzekerheid meer dan beu zijn... enige houvast is dat we niet alleen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olovv100
welu67 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:50:

Ik zou zelf de volgende opties nog toevoegen als must have:
* Verwarmd stuurwiel
* Verwarmde voorstoelen
* Geblindeerde ramen
* M sport pakket

Verder ben je heel compleet en de rest is nice to have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
g0uranga schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:54:

Ik heb ook al voorgehad dat in een smalle straat de auto niet meer wou verder rijden als ik gas gaf omdat er volgens de auto onvoldoende plaats was (wat niet het geval was).
Daar sta je dan mooi.
Dat heb ik in het begin ook gehad, dat heeft te maken met de interpolatie van de parkeer sensoren.
De auto heeft virtuele parkeer sensoren aan de zijkanten. Als je dus in een draai een auto/fiets/wandelaar dichtbij passeert die de parkeersensoren triggert, loop je de kans dat dit als een virtueel object aan de zijkant van de auto geprojecteerd wordt, terwijl dit object er fysiek niet is.

Je kan dit uitschakelen ergens in de instellingen van de parkeersensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankied
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-09 19:22
olovv100 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:22:
[...]

Ik zou zelf de volgende opties nog toevoegen als must have:
* Verwarmd stuurwiel
* Verwarmde voorstoelen
* Geblindeerde ramen
* M sport pakket

Verder ben je heel compleet en de rest is nice to have
Ik begrijp echt niet dat er velen zijn die verwarmde stoelen en stuur een must have vinden.

Als je hem voorverwarmd is dat toch totaal overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T3D
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-07 06:25

T3D

Hankied schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:45:
[...]

Ik begrijp echt niet dat er velen zijn die verwarmde stoelen en stuur een must have vinden.

Als je hem voorverwarmd is dat toch totaal overbodig.
Naast voorverwarmen vind ik stoel verwarming erg fijn en blijkbaar meer mensen met mij. Vind het vervelender dat mijn stoel verwarming op een bepaalde stand alleen werkt wanneer bmw denkt dat het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDromi
  • Laatst online: 07-02-2024
RonnyH schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:11:
[...]

Ons bedrijf heeft eind januari van dit jaar 9 identieke BMW X1 xdrive 25e besteld met een aantal opties waaronder een M-pakket. Levering was voorzien voor afgelopen augustus, is uitgesteld naar afgelopen oktober en vorige week werd gemeld dat ze dit jaar niet meer zouden geleverd worden. Leverdatum voorlopig onbekend !
Communicatie met BMW is totaal ondermaats. Ik krijg de indruk dat, eenmaal de bestelbon ondertekend, je als klant totaal in de kou gezet wordt..... Ik kan best begrijpen dat velen het wachten en de onzekerheid meer dan beu zijn... enige houvast is dat we niet alleen zijn.
Hier dezelfde situatie: xDrive30e december ‘22 besteld. Eerst was het 27/07/23, dan werd het vermoedelijk oktober/november. Nu kunnen ze geen vooruitzicht meer geven.

[ Voor 18% gewijzigd door DonDromi op 23-11-2023 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
Mijn collega heeft ook een xDrive30e besteld in december 2022 en daar zei men dat het sowieso niet vroeger ging zijn dan eind 2023. Ondertussen spreken ze al van april 2024.

Het probleem is dat er in december 2022 heel veel xDrive30e voertuigen besteld zijn overal om nog te kunnen genieten van het fiscale voordeel. Tussen ontvangst offerte met beloofde leverdatum en de effectieve bestelling zijn er gewoon veel wagens besteld waardoor de leverdatum opgeschoven is.

Het helpt ook niet dat de X1 PHEV de populairste bedrijfswagen is (in België).
bron: https://www.jobat.be/nl/a...ijfswagens-van-het-moment
DonDromi schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:13:
[...]

Hier dezelfde situatie: xDrive30e december ‘22 besteld. Eerst was het 27/07/23, dan werd het vermoedelijk oktober/november. Nu kunnen ze geen vooruitzicht meer geven. Ik ben ondertussen al ten rade gegaan bij mijn advocaat voor een ingebrekestelling en een ontbinding van de koopovereenkomst. Dan gaan we maar voor een Tesla Model Y die binnen de 3 weken op mijn oprit kan staan en die mij ook nog het fiscaal voordeel biedt.

[ Voor 0% gewijzigd door icecreammm op 21-11-2023 18:35 . Reden: foutje in jaartallen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
65MustangFB schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:33:
zijn er nog mensen die problemen hebben met de data verbinding in de auto. Het is een storing vanuit BMW en geldt voor diverse idrive 8.0 systemen. Geboekte diensten en apps werken niet.

BMW Nederland verzameld de chassisnummers en stuurt deze dor naar Duitsland, zij zijn bezig met een oplossing.

Ook hier een probleem sinds vrijdag (wel België).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15-09 10:18

Ik heb sinds vandaag geen connectie meer met de auto via de bmw app. Ik krijg wel een melding dat hij oplaadt, maar kan zelf de status niet zien op de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvde1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-10 14:52

Ik heb het ook. 1 maand driving assistant plus geboekt (voor acc) en dit is nooit geactiveerd geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
YumaDjango schreef op zondag 19 november 2023 @ 08:32:
[...]

Hier gelukkig (nog) geen problemen met de app gehad, op een enkele keer na dat de verzending van het voorverwarmen niet aankwam.
Hebben wel om de haverklap als de auto op slot gaat dat het interieurverlichting/dimlicht en of de spiegels niet inklappen. Is te verhelpen om handmatig te ontgrendelen en weer op slot te doen.
Maar het is erg vervelend zeker nu het vaak regent achterom te moeten kijken en bij je auto staan prutsen om hem goed achter te laten.
Het autootje van mn vrouw kosten bijna 72.000 je mag verwachten dat het gewoon goed werkt.
Ik ben er al klaar mee, als m’n vrouw dat ook is(het is haar auto) ruil ik m in voor een Audi.
Rijd zelf al jaren Audi en zijn gewoon degelijke auto’s, goede service en werkt allemaal gewoon.
Niet dat jullie er wat aan hebben, maar u bent niet de enige bmw klant met problemen.
Ik baal enorm van de service van BMW. De Remote Services werken gewoon niet en alle opdrachten die ik naar de auto stuur vanuit de app worden in de geschiedenis weergegeven als "Mislukt".

Vandaag wederom een reactie gehad van de Klantenservice van BMW:
Wij hebben nogmaals uw bericht doorgestuurd naar het BMW ConnectedDrive team in Duitsland. Hierop hebben wij zojuist te horen gekregen dat er meerdere BMW rijders over verschillende markten zijn die dit probleem ervaren met het iDrive 8 systeem. Zij hebben hier een knownissue voor aangemaakt. Wij hebben uw voertuig hierom ook aangemeld voor dit algehele probleem.

Helaas biedt dit niet direct een oplossing maar BMW AG en de verschillende markten zijn hard bezig om een oplossing te Implementeren voor het euvel wat onze BMW rijders ervaren.

Wij hopen dat u spoedig weer gebruik kunt maken van de Remote Services en wensen u een prettige dag toe.
Dit is gewoon een antwoord dat ze geen oplossing hebben en een fijne dag gewenst. Zonder enig perspectief, maar ik moet wel blijven betalen voor de premium services.

Ronduit belachelijk en niet verwacht van BMW. Bij Mercedes was dit veel beter geregeld en werd je altijd goed geholpen tot een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olovv100
Ik twijfel nog erg over mijn configuratie kwa styling kunnen mensen die inmiddels hun auto in ontvangst hebben genomen misschien wat foto’s plaatsen van hun uitvoering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 65MustangFB
querex schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:31:
[...]

Ook hier een probleem sinds vrijdag (wel België).
Probleem hier opgelost, alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 65MustangFB
bartvde1 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:44:
[...]

Ik heb het ook. 1 maand driving assistant plus geboekt (voor acc) en dit is nooit geactiveerd geraakt.
Probleem opgelost! Alhoewel ik wel nog contact moest opnemen met BMW, de auto moest handmatig aan mijn account worden toegevoegd.

Maar dat heeft BMW netjes opgelost!! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost1
  • Laatst online: 02-09-2024
Even een vraagje aan de eigenaars van de ix1 in verband met het snelladen.
Ik verwarm mijn batterij min 25min voor om te snelladen, maar ik kom maar max 10 sec aan 120kw en dan zwak het snel af naar 60a65 kw.
wat zijn de snelheden wat jullie halen met de snellader, moet ik extra dingen wijzigen in de settings voor het extra kws te kunnen snelladen, ventilator heb ik niet op de stille stand staan steeds op luid want dit beinvloed ook de snelheid van het laden als ik het goed begrepen heb.

verder zeer tevreden met de wagen, rijdt toch soepel voor zo een zware wagen.
en ook zeker de prestaties qua motor en de rijeigenschappen (y)
het geluidsniveau in de wagen bij het rijden is stiller als bij andere wagens in het zelfde segment. Ik ben blij met de keuze voor de ix1 zeker een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
65MustangFB schreef op woensdag 22 november 2023 @ 06:47:
Probleem hier opgelost, alles werkt weer.
Ook hier lijkt de app terug te werken 😁
Bedankt voor de melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost1
olovv100 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 00:15:
Ik twijfel nog erg over mijn configuratie kwa styling kunnen mensen die inmiddels hun auto in ontvangst hebben genomen misschien wat foto’s plaatsen van hun uitvoering :)
ik zal in het weekend enkele foto's posten want morgen worden mijn ramen getint en de grijze elementen gewrapt.
Ik had via ons bedrijf enkel de keuze voor de basis versie qua uitvoering met enkele opties.
Graag had ik zelf de M uitvoering willen bestellen en en de meerkost zelf betalen maar het beleid van onze fleet liet dit niet toe. ik hoor dit wel bij meerde bedrijven.

qua styling kan je achteraf toch nog wel wat aan de uitstraling veranderen.
Maar hier zijn nog weinig of geen foto's van.
Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Laatst online: 01-10 11:58
Ik had gisteren en deze ochtend volgende melding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JC9NwhA43l5p3GLRWOmjb03yugU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1ySEeEv9uQIAtIjBe32zhfFq.jpg?f=user_large

Ik heb laatst opgeladen op 16/11 en laat mijn wagen elke ochtend voorverwarmen (omdat ik het vergeet als ik het manueel moet doen net voor vertrek), mogelijk is dat iets teveel voor de batterij (als je in tussentijd de wagen niet aan de laadpaal hangt )...

Edit: batterij van de wagen zelf nog 33%, meer dan 100 km radius

[ Voor 6% gewijzigd door Roki op 22-11-2023 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Laatst online: 10:05
Roki schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:18:
Ik had gisteren en deze ochtend volgende melding

[Afbeelding]

Ik heb laatst opgeladen op 16/11 en laat mijn wagen elke ochtend voorverwarmen (omdat ik het vergeet als ik het manueel moet doen net voor vertrek), mogelijk is dat iets teveel voor de batterij (als je in tussentijd de wagen niet aan de laadpaal hangt )...

Edit: batterij van de wagen zelf nog 33%, meer dan 100 km radius
Ik heb deze melding vaker voorbij zien komen. De laatste keer was na een update. Hij is naar de dealer geweest en daar hebben ze de auto aan de computer gehangen om de software opnieuw te installeren of updaten. Dit heeft verschillende uren geduurd. Sindsdien is de melding verdwenen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TLI93
Zwart is de dikste uitvoering. Premium pack,M-sportpakket(pro), 19 of 20" velgen, ramen getint en zwarte dakrails met extra zwart pakket.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_CtmUxTPXJnNkNrxvybbeFrJpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YhUoGgwjmAIRI6pB7MVAq2Qi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gzjQFCoNf0xWb6vBkilPk5GcDEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fRIHwe8VefSQqpRhJ10TPOHK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8qUozY-jqV18fRINDQObalNzYAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hjaxHVGCoLUJjpVQ2hJ9hFac.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DonDromi
Ik heb voor deze uitvoering gekozen, maar dan M Sport Pro met de shadow koplampen, sport spoiler en rode remklauwen. De allerdikste met 326hp op de wielen :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjZ254YkMR0FdkoHUG6Qh4nj7FY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Pqz8TvdB8L1okCumXh2iNxu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNs0mguA1jp0Sd3KFDXmKIFrQY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U48jpXxg5M4VCnxvAEC19xop.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZERHvd19ikxmy0rOV5hkAWCj6Ek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H8hvu7zgQBSu7OT3RUOkNLuE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Joepm88
Space Silver met M-pakket en 19 inch velgen.
Daar komen alle zwarte elementen mooi op uit👌😁.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQgLdqzketfLCNNH8K_CyCquCXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3PZ8GwQJ9NTN5P6XvwSlTxDZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/StyTLbkMYs8mGktwDSGQ8tXDx6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6pZiIyvYFQbxa3TKTrqYKVc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Joepm88 op 22-11-2023 19:01 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:23
Ik heb gekozen voor full options m sport kleur frozen grey.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4IplZ1_aMS3xeJdSmJV_VdQ3iI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YbkIkE2J1NNMqf8c39gLR7BY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ecv7m-YO47gttJ9qv14vGIutHhg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OrCP22rN9tvy5MZZNQzNNUjg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jlSelYbHAYxbKZaLwcZjxDxMsQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBk655IOuQbCtINkC3nLU4wb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 15-09 13:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N0yypS2aXEtPdHXIAoG9qrrbX2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j5jBsD51npFy8htnvmsHpXvc.jpg?f=fotoalbum_large
Of je gaat voor een chique groene X-line met donkere accenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WanneD
  • Laatst online: 13-12-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZzR6Fl94oT_dp6eoRkGRhA4yqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pQKI2C2Ck10xUdqIEBmfe86t.jpg?f=fotoalbum_large

Wit, x-line met 19 inch velgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:26
Lager schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:18:
[...]

[Afbeelding]
Dit lijkt op degene die wij hebben geconfigureerd. Met name ook omdat het kleurtje niet met het M pakket mag maar is idd chique. Wij hebben hem dan in combinatie met wit leer samengesteld.

Zag alleen dat er 2 type velgen “gratis” zijn en ik weet nog niet welke van de 2 mij meer aanspreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
edebee schreef op woensdag 22 november 2023 @ 18:59:
[...]

Ik heb gekozen voor full options m sport kleur frozen grey.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eerste week mei 2024 komt deze kleur ook mijn kant op, maar dan met de 20" wielen. Ziet er gelikt uit!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:20

woutur

Klauwtjes uit!

DonDromi schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:13:
[...]

Hier dezelfde situatie: xDrive30e december ‘22 besteld. Eerst was het 27/07/23, dan werd het vermoedelijk oktober/november. Nu kunnen ze geen vooruitzicht meer geven. Ik ben ondertussen al ten rade gegaan bij mijn advocaat voor een ingebrekestelling en een ontbinding van de koopovereenkomst. Dan gaan we maar voor een Tesla Model Y die binnen de 3 weken op mijn oprit kan staan en die mij ook nog het fiscaal voordeel biedt.
Laat maar weten hoe dat afloopt.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-09 19:22

MaxDlius

Buiten De Zone

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TKVzTByaYKxctgR0-A0hnWXnQpk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NEF2iQpcXuH8CHCq9E2Dl968.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eb-SJh0iJ1BTckfPCTbN-H_3TZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0xreP5PiaeUKtZLAmyfbZsrQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZyIxdanAarjwW4UlzBJuIvZE4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mYVVXNWQhD4OrVOVgfAeaaW7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3aTS5nWyEWesC6jbBXjodrIq8X0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBI3AZW4tqeQXlpn9BCvFefD.jpg?f=fotoalbum_large
Zwarte basis versie met 17 inch hier met zwartgetinte ruiten en aluminium dakrails en zijdecoratie. X-line of M-sport was geen optie hier. Mocht ik meer keuze gehad hebben, was ik misschien voor de x-line gegaan met storm bay kleur.

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• olovv100
Bedankt iedereen voor de inspiratie tot nu toe! Ik neig zelf naar m sport pakket met 19inch velgen in de portimao blauw of zwart kleur. Meer fotos van andere tweakers zijn altijd welkom! Ik denk dat iedereen het hier leuk vindt om configuratie keuzes te zien!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

olovv100 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:09:
Bedankt iedereen voor de inspiratie tot nu toe! Ik neig zelf naar m sport pakket met 19inch velgen in de portimao blauw of zwart kleur. Meer fotos van andere tweakers zijn altijd welkom! Ik denk dat iedereen het hier leuk vindt om configuratie keuzes te zien!
Ik stem voor portimao blauw, maar ik heb een voorliefde voor die kleur. :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• quirinus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:18
Cape York Green (de kleur die er iedere keer weer anders uit ziet :) ), M-sport, shadowline & getinte ramen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dNZY_jHARQ6MY4KNvKGk5xJLqdI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lKUSYKB8PXy6Vn2rYw9vvMwZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MYh7ccKgqEn-QW-LH6_R_xoYm7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eo26wZ5O3DuJGNkRMeDH0vhV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 09:31
Hier ook de Cape York Green. Super content van de keuze :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTr1CwEsZoNrr8lNXSGVWIYPB48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QYVM9pH9jseVBmPaQihxS3zx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJVYldXBu9znHjmvq4ao5KYhq7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PKIRA2dy7mcOCIFbnpJ5lhs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8n3F9jcc2Ub_Y2NMETXndwz6hk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mtghBTsk8TmSB2GLjj6byvoh.jpg?f=fotoalbum_large

• Lager
Mocht je nog je stoelverwarming willen activeren. BMW biedt vanaf nu tot 28ste 20% op de connected drive upgrades.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Lager schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:18:
Mocht je nog je stoelverwarming willen activeren. BMW biedt vanaf nu tot 28ste 20% op de connected drive upgrades.
Ja nice, stuurverwarming ook trouwens.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• DonDromi
woutur schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:29:
[...]

Laat maar weten hoe dat afloopt.
Toch maar wachten op de BMW X1 xDrive30e 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door DonDromi op 23-11-2023 16:31 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JasperA82
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-03 22:14
Vandaag heb ik mijn iX1 xdrive30 opgehaald (4 juli 2023 besteld), ook in cape york green.

Ik vond (en vind) de combinatie van het zilver van de X-line met de wat licht groene kleur erg chique.

Het zilver contrasteert wat minder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J2NNrnm5q05epvioaivjUW3Q7Ns=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UZ3SYvMckmqwbdu9BbFEZD1g.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YumaDjango
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-04 21:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ZNZx6Y5ht2lBF6z7Sh3A2KVzr8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hNrBJGnAF8m170k6LYCCLmEn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HARYAyO3dQwR26BJpf5dVPN27JY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHN700cfxMgJIECEmGnRk4Hw.jpg?f=fotoalbum_large

Hier met ingeklapte spiegels 😆

• YumaDjango
Verwarmen jullie de auto eigenlijk voor als jullie gaan opladen?

De vraag is meer voor de mensen met een thuislader denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lager
YumaDjango schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:33:

Voor thuisladen is voorverwarmen niet nodig, Max vermogen is 11kw of 22 als je die als optie hebt besteld. Daar is voorverwarmen niet voor nodig. Wel voor gelijkstroom laden met veel meer vermogen.

Als je onderweg bent en je maakt gebruik van de BMW navi en je moet tussendoor laden dan verwarmd de accu automatisch voor.

• YumaDjango
Lager schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:41:
[...]

Voor thuisladen is voorverwarmen niet nodig, Max vermogen is 11kw of 22 als je die als optie hebt besteld. Daar is voorverwarmen niet voor nodig. Wel voor gelijkstroom laden met veel meer vermogen.

Als je onderweg bent en je maakt gebruik van de BMW navi en je moet tussendoor laden dan verwarmd de accu automatisch voor.
Bedankt voor je snelle reactie.
Dan heb ik het gelukkig goed gedaan afgelopen maanden.

• Jannick1994
  • Laatst online: 29-09 12:46
MaxDlius schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:36:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zwarte basis versie met 17 inch hier met zwartgetinte ruiten en aluminium dakrails en zijdecoratie. X-line of M-sport was geen optie hier. Mocht ik meer keuze gehad hebben, was ik misschien voor de x-line gegaan met storm bay kleur.
Is dat niet een grille van de xline dan ?

• MaxDlius
  • Laatst online: 27-09 19:22

MaxDlius

Buiten De Zone

Jannick1994 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:41:
[...]

Is dat niet een grille van de xline dan ?
Op de ix1 modellen voor november 2023 zaten standaard op alle versies dezelfde grilllen. Gelijkaardige grillen vind je nu enkel nog op de xline en m-sport van de niet elektrische variant.

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olovv100
YumaDjango schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:33:

Goede keus! Ziet er mooi uit! Al vindt ik de 18” velgen op de cape york groene variant zeker niet onder doen. Ik twijfel of ik die 1000€ wil uitgeven aan de velgen of aan het innovation pack.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GStar
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18-06 11:48
Xdrive30 M-line Alpine Wit met alle accenten hoogglans zwart en getinte ramen achter, 19"velgen

Met sinds september al 12.000 heerlijk stille kilometers zonder storingen op de teller! Wat een heerlijke auto, wat een pit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JlPZoPJ4j8GlgQGclftFoIKvfa4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GsFmgoefhGf78CFIpJJmp023.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door GStar op 24-11-2023 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TLI93
olovv100 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:26:
[...]

Goede keus! Ziet er mooi uit! Al vindt ik de 18” velgen op de cape york groene variant zeker niet onder doen. Ik twijfel of ik die 1000€ wil uitgeven aan de velgen of aan het innovation pack.
Velgen!
Zelf rijden is toch veel leuker ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-10 22:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7RLueXOWDlmC2ttdPdKevRY7Ko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5M6Cp8tfO4Qopwfq2DIESjDJ.jpg?f=fotoalbum_large

Schoenen maken de man, knappe velgen de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepm88
Wat real-life plaatjes van de nieuwe gril op de iX1 modellen die vanaf november 2023 in productie gaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c54NVqgSx-L-ErXHE1ajjJqE_Wc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EJZikxpaCiUSZYmS6jExy68e.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RuAE59stkhevXucxPjWUo0jW5qQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/F88FA5CqitPjdB4SvcPCxOqp.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dPP7LvBcofLXuu5zvQDnd6iZFYw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5MpW40RQ3V66Cg8Gu9yEi33o.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLI93
Joepm88 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:15:
Wat real-life plaatjes van de nieuwe gril op de iX1 modellen die vanaf november 2023 in productie gaan:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zie ook mijn bericht op 12-nov.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbLDEk2K_ttRWl2HLBfQNj7IlXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XcvxPkKa3cgzb8efvZvic2PJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uEYdkxBtrgMeLn5N6YvsJkVuLe0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6lK5c0EhYdUG4aY92g3N3A8V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWt5WNDB5mDH27bhP814L9QwkNc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oCMjxSRgEmIs49gE4kngAO45.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist geoefend met de sneeuwkettingen. Het zijn loopvlakkettingen met een kleine schakel en zijn (bij droog weer en daglicht 😂) eenvoudig aan te brengen. Hoewel ik natuurlijk hoop ze niet nodig te hebben, vraag ik me af of ik deze bij een vierwiel aangedreven iX1 nu om de voor- of achterwielen moet leggen. Op internet kan ik het niet vinden. Wie helpt mij op weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvde1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-10 14:52
Royz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:44:
[...]

Ja nice, stuurverwarming ook trouwens.
Ik heb de stuurverwarming aangekocht....wat heel snel gaat voor hun connected services is een factuur sturen, maar de dienst activeren lukt weeral niet (vorige maand hetzelfde voor driving assistant plus). Ik heb er zo stilaan genoeg van

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Lager schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:18:
[...]

[Afbeelding]
Zo heb ik mijn auto geconfigureerd. Sanremo groen, zwarte accenten met X-Line pakket. Interieur bruin leer en verder zwarte hemelbekleding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W568ICYdDCpxVbnvvdhAcoA0pq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LbLBTcZ6eUT2WiS0MS5gP3nk.jpg?f=fotoalbum_large

Persoonlijk vond ik de 18 inch velgen hier het beste bij passen.

[ Voor 5% gewijzigd door xelfer op 25-11-2023 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
xelfer schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 13:21:
[...]

Zo heb ik mijn auto geconfigureerd. Sanremo groen, zwarte accenten met X-Line pakket. Interieur bruin leer en verder zwarte hemelbekleding.

[Afbeelding]

Mooi, zelfde config. Heb er nog een donkere grill in en zwarte spiegelkappen. Had op zich de 19 inch ook wel gewild maar er zat ook een einde aan het leasebudget en een einde aan wat ik nog zelf bij wilde betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:26
xelfer schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 13:21:
[...]

[Afbeelding]

Mooi hoor. Lijkt op degene die wij willen bestellen. Valt op dat ook onder die van jou deze velg zit en niet de andere 18.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RH Lem
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
SAABcabrio schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:07:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zojuist geoefend met de sneeuwkettingen. Het zijn loopvlakkettingen met een kleine schakel en zijn (bij droog weer en daglicht 😂) eenvoudig aan te brengen. Hoewel ik natuurlijk hoop ze niet nodig te hebben, vraag ik me af of ik deze bij een vierwiel aangedreven iX1 nu om de voor- of achterwielen moet leggen. Op internet kan ik het niet vinden. Wie helpt mij op weg?
De aandrijving vind het meest van de rijtijd via de voorwielen plaats. Daarbij wil je graag de kant op waar je heen stuurt en dus lijkt mij het de meest logische keuze dat je ze op je voorwielen monteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gezmo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:22
De aandrijving vind het meest van de rijtijd via de voorwielen plaats. Daarbij wil je graag de kant op waar je heen stuurt en dus lijkt mij het de meest logische keuze dat je ze op je voorwielen monteert.
Zou je denken, maar volgens mij is BMW het daar niet mee eens.

Helaas heb ik mijn iX1 zelf nog niet, maar in de 3-serie die ik eerder reed moesten ze om de achterwielen.

Staat overigens in de berijders handleiding, dus het is eenvoudig na te kijken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soundstream
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-09 16:07
SAABcabrio schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:07:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Sneeuwkettingen op de voorwielen en enkel met 17 of 18 inch volgens de handleiding. Tevens worden er fijne schakels aanbevolen. Misschien even de bmw guide app downloaden. Das makkelijk zoeken zelf. Inloggen met je bmw account en voila.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAABcabrio
Soundstream schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:39:
[...]

Sneeuwkettingen op de voorwielen en enkel met 17 of 18 inch volgens de handleiding. Tevens worden er fijne schakels aanbevolen. Misschien even de bmw guide app downloaden. Das makkelijk zoeken zelf. Inloggen met je bmw account en voila.
Bedankt voor de reacties. De BMW guide app heb ik zojuist gedownload en geeft voldoende duidelijkheid. Erg handige app en gekoppeld aan VIN, dus de informatie heeft altijd betrekking op de eigen auto. Ik weet nu dat de kettingen bij de BMW iX1 om de voorwielen moeten. Ik ga geen aparte set met 18 inch wielen aanschaffen. De omtrek van mijn 20 inch wielen is vergelijkbaar met die van de 18 inch en ik heb loopvlakkettingen met fijne schakels. Ik heb winterbanden en hoop de kettingen niet nodig te hebben, maar mocht het toch noodzakelijk zijn, dan leg ik ze dus om de voorwielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sehtat
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21-01 21:20
bartvde1 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 13:14:
[...]

Ik heb de stuurverwarming aangekocht....wat heel snel gaat voor hun connected services is een factuur sturen, maar de dienst activeren lukt weeral niet (vorige maand hetzelfde voor driving assistant plus). Ik heb er zo stilaan genoeg van
Try giving BMW klantenservice a call. I had the same issue where my stuurverwarming was stuck at "activating" for days even after resetting i-drive. After a short call with them problem was immediately solved on the same day.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• olovv100
De eerste batch eDrive20 is op kenteken aangemeld waarvan 1 afgegeven!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hNj3RFnPrGRagYuWYgdr14HyX9o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BuwwAv8XbB4YF2S0TBFnTHbH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door olovv100 op 27-11-2023 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Zojuist mail ontvangen dat de bestelde eDrive20 niet op 3 mei, maar op 5 april geleverd wordt 😎

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ghost1
Hier enkel foto's van mijn ix1.
Besteld in basis uitvoering san remo groen.
Ruiten achteraf getint en alle grijze elementen zwart laten wrappen.
Dit omdat ik niet veel opties kon bij bestellen. we mochten enkel de kleur van de wagen kiezen vastgelegd door onze fleet afdeling.
Maar ik vind het zo ook wel geslaagd, al had ik liever het M pakjet gehad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VAyGe6DxgYOTylJTBBmjylxUkyw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D15eqgKCGtFzTjPDfi9RBZwd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J9WkGXo-oMmC_8U71fzPn4u2WmI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y7DtHTtD9sbIliPDxvh8ILlu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zVYw43vZSGlP1-6XuNOl4U5TS_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s6kM8KjzpBGMsOoRncJvavjE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HT3rUuNBKtk80z5A529Cwlx_Mk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/22DCKk6bsYtrwFI4xF0XEtfx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• selem87
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-11-2024
Ghost1 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 05:33:
Hier enkel foto's van mijn ix1....
Mooi mooi, die getinte ruiten en zwarte accenten doen echt veel. Ik zie daar een Belgische nrplaat verstopt. Wil je toevallig delen waar je dat allemaal hebt laten doen en wat dat gekost heeft :)

Ik heb momenteel een zeer gelijkaardige stockwagen op het oog, ook zonder getinte ruiten enzo. Dus ben wel benieuwd. . :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghost1
selem87 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 07:48:
[...]

Mooi mooi, die getinte ruiten en zwarte accenten doen echt veel. Ik zie daar een Belgische nrplaat verstopt. Wil je toevallig delen waar je dat allemaal hebt laten doen en wat dat gekost heeft :)

Ik heb momenteel een zeer gelijkaardige stockwagen op het oog, ook zonder getinte ruiten enzo. Dus ben wel benieuwd. . :)
De grille geplaatst 350€ (bij bmw), ramen tinten 230€.(met garantie)
Voor het wrappen heb ik enkel de folie betaald, een vriend van mij heeft dit gedaan.
Maar hiervoor had ik ook een prijs ontvangen van 300€.
Ik vind dit een goede oplossing als je van de fleet uit zelf niet veel opties kan/mag selecteren.
Het geeft de wagen toch iets meer uitstraling. Enkel de velgen vind ik nog lelijk eronder. dus deze worden misschien ook nog zwart gewrapt. twijfel nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• selem87
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-11-2024
Top, tnx voor de info!
Is zeker een goede oplossing, vind ik ook. Doet echt wel al veel aan de uitstraling idd.

De velgen... Ja, begrijp ik, ik ga er ook moeten mee leren leven als ik voor die stockwagen ga. Een dikke velg doet nu eenmaal veel en die standaard 17' ben ik ook liever kwijt.

Maar als ik dan toch moet kiezen, dan liever wat extra uitrusting. Die velgen zie ik niet meer als ik ermee rijd. Ik spendeer de meeste tijd in mn auto en niet ernaast, starend naar mn velgen. :)

Kan het me moeilijk voorstellen maar ik weet niet als ze zwart wrappen per se een verbetering gaat zijn. Als je ervoor gaat, post zeker nog eens een pic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSh1V
  • Laatst online: 08-03-2024
Ziet er inderdaad ook goed uit, alles zwart laten wrappen, mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jv789
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-12-2024
Korte update.

X1 25e hybride besteld 04-2023.
Zojuist dealer gebeld en staat nu in gepland voor levering 04-2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheres92
  • Laatst online: 22-03-2024
Ik heb mijn wagen vorig jaar in oktober besteld, deze zou geleverd moeten worden in de tweede helft van Januari 2024 maar deze staat nog "In afwachting van productie" bij mijn leasingmaatschappij (Arval).

Weet iemand of dit normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Lektroluv
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-05-2024
Pheres92 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:35:
Ik heb mijn wagen vorig jaar in oktober besteld, deze zou geleverd moeten worden in de tweede helft van Januari 2024 maar deze staat nog "In afwachting van productie" bij mijn leasingmaatschappij (Arval).

Hangt ervan af wat je zelf als normaal beschouwt :P
Hier ook besteld in okt 2022 (X1 hybride 30e BE). Levering was voorzien okt 2023. Tot op heden nog geen nieuws. Niks van communicatie... We kijken intussen uit naar 2024... o<:)
Ik vind dit niet normaal, gelet op het feit dat de de volledige elektrische variant schijnbaar wel op 3 maand kan worden geleverd. De verhouding in levertermijnen PHEV vs Full EV is volledig krom.
Mijn bestelling is gebeurd via de leasingmaatschappij van mijn werkgever. Mocht ik dit als particuliere klant aan de hand hebben, zou BMW intussen wel al een klant minder hebben...

Laatst heeft een collega zijn wagen (niet bmw) ontvangen na bijna twee jaar levertermijn. Betrof nog een 100% benzine versie (!). Klinkt inderdaad al heel oldskool intussen en enkel iets voor oldtimerbeurzen :D ...
Bleek uiteindelijk nog de verkeerde kleur ook geleverd te zijn... Alsof ze nog ergens een stockwagentje hadden staan ergens achteraan in de loods.... Wél vreemd dat ze er twee jaar moesten achter zoeken...

Wagens met verbrandingsmotoren hebben dus duidelijk geen prioriteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gun74
  • Laatst online: 01-02-2024
@Dr_Lektroluv : het is onbegrijpelijk. Blijkbaar werd gisteren de productie van mijn 25e gestart, dit terwijl ik 3 maand later bestelde.
Kon dit vandaag zien wanneer ik mijn VIN ingaf.
Afhalen in 2023 zit er ook niet meer in. Alphabet wou nog inschrijven tot 8 december, helaas uiterste datum voor mijn werkgever is 15/11.

De PHEV zou nu nu toch gebouwd worden, denk echter dat het M sportpakket nu de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
Dr_Lektroluv schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:33:
[...]

Ik vind dit niet normaal, gelet op het feit dat de de volledige elektrische variant schijnbaar wel op 3 maand kan worden geleverd. De verhouding in levertermijnen PHEV vs Full EV is volledig krom.

Wagens met verbrandingsmotoren hebben dus duidelijk geen prioriteit...
Ik vind het eigenlijk best wel logisch, het is niet alsof ICE motoren nu de techniek van de toekomst zijn voor de EU markt, de omslag naar EV gaat sneller en sneller. En door EV snel uit te leveren heb je ook als fabrikant een zachte dwang om die te kiezen ipv ICE auto’s. En dat is gunstig voor de auto bouwer want die mag geen portfolio van auto’s hebben met een te hoge uitstoot.

Levertijden zijn van zoveel zaken afhankelijk dat er vanaf de zijlijn weinig zinnigs van kan worden gezegd. Misschien is het wel zoiets als een mega backorder op krukassen, daar heb je dan met een EV in bestelling geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheres92
  • Laatst online: 22-03-2024
Gun74 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:20:
@Dr_Lektroluv : het is onbegrijpelijk. Blijkbaar werd gisteren de productie van mijn 25e gestart, dit terwijl ik 3 maand later bestelde.
Kon dit vandaag zien wanneer ik mijn VIN ingaf.
Afhalen in 2023 zit er ook niet meer in. Alphabet wou nog inschrijven tot 8 december, helaas uiterste datum voor mijn werkgever is 15/11.

De PHEV zou nu nu toch gebouwd worden, denk echter dat het M sportpakket nu de boosdoener is.
Vreemd, de mijne is ook 25e en zit al meer dan een jaar te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gun74
  • Laatst online: 01-02-2024
@Pheres92 : hoop dat je binnenkort deze ook in ontvangst mag nemen. Vind het sneu voor jullie die al langer besteld hebben. En ik maar zagen dat 1 jaar wachten op een wagen te lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-10 13:32
Lager schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:20:
[...]

Ik vind het eigenlijk best wel logisch, het is niet alsof ICE motoren nu de techniek van de toekomst is voor de EU markt, die omslag naar EV gaat sneller en sneller. En door EV snel uit te leveren heb je ook een zachte dwang om die te kiezen ipv ICE auto’s. En dat is gunstig voor de auto bouwer want die mag niet een portfolio van auto’s hebben met een te hoge uitstoot.

Levertijden zijn van zoveel zaken afhankelijk dat er vanaf de zijlijn weinig zinnigs van kan worden gezegd. Misschien is het wel zoiets als een mega backorder op krukassen, daar heb je dan met een EV in bestelling geen last van.
Mij werd bij BMW verteld dat er heel bewust een push zit op de EV's en 'minder prioriteit' op de niet-EV's. BMW wil er 'vanaf' hoorde ik. Vandaar ook dat er een tijdje van die flex-contracten bij BMW zijn (geweest of nog steeds) dat je na het 1e jaar de benzine versie al weer kunt inruilen (met als doel inruilen voor de EV).

Ik dacht dat wel mee zou vallen (zelf een 25e in bestelling), maar inmiddels ook al meer dan een jaar+ verwachte levertijd (verwachting geschept van +-6maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edl70
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-08-2024
Pheres92 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:35:

Ik neem aan dat je dan een hybride hebt besteld?
Mijn iX1 werd namelijk veel later besteld via Arval en is allang geleverd.
Pagina: 1 ... 26 ... 70 Laatste