Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 27 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheres92
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22-03-2024
Edl70 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:58:
[...]

Ik neem aan dat je dan een hybride hebt besteld?
Mijn iX1 werd namelijk veel later besteld via Arval en is allang geleverd.
Hallo, ja inderdaad de 25e.
Ik had ook al eens aan de garage gevraagd voor het VIN nummer maar die reageren ook niet meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• welu67
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 14:09
Afgelopen vrijdag X1 25e hybride besteld, volgens dealer is de verwachte productie in april 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMSM
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09-02-2024
Voor mij is nog steeds onduidelijk of de IX1 modellen afgelopen zomer/najaar nou wel of niet idrive 8.5 gaan krijgen in te toekomst.

Weet iemand dat toevallig?

• Lucas59
  • Laatst online: 30-11-2023
Iemand ook deze ervaring met de 22 kW AC lader ?
Ik krijg 14 kW bij het laden, oftewel 20 ampere.
Voor 22 kW zou dit 32 ampere moeten zijn.
De AC-begrenzing kan ingesteld worden in stapjes tussen 6A en 32A, of 'onbegrensd'.
Dit werkt tot en met 20A, maar 32A en 'onbegrensd' geven ook maar 20A laadstroom.
ZIe 2 fotos : begrenzing op 32 A, maar max laadstroom nog steeds op 20 A .
Getest aan verschillende laadpalen. Ik wacht nu tot een collega nog eens op het werk komt, zodat we zijn iX1 met de mijne kunnen vergelijken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkXrmKM2NbvOwGcMW5KDmn8enKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v0ayul4EqHvPTGHh6vuosywN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjiUekV0ozaBNRWMhJIB73JrsE8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uqFozBTDpibqbMsj9DP4noRS.jpg?f=fotoalbum_large

• Ghost1
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 02-09-2024
Lucas59 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 01:09:
Iemand ook deze ervaring met de 22 kW AC lader ?
Ik krijg 14 kW bij het laden, oftewel 20 ampere.
Voor 22 kW zou dit 32 ampere moeten zijn.
De AC-begrenzing kan ingesteld worden in stapjes tussen 6A en 32A, of 'onbegrensd'.
Dit werkt tot en met 20A, maar 32A en 'onbegrensd' geven ook maar 20A laadstroom.
ZIe 2 fotos : begrenzing op 32 A, maar max laadstroom nog steeds op 20 A .
Getest aan verschillende laadpalen. Ik wacht nu tot een collega nog eens op het werk komt, zodat we zijn iX1 met de mijne kunnen vergelijken.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat is de reden waarom je een begrenzing hebt opstaan? Mijn begrenzing staat steeds uitgeschakeld, de begrenzing is enkel nodig als je thuis laad volgens mij. En dit omdat als je tijdens de piekmomenten je wagen thuis laad. Bv koken + wasmachine + warmtepomp/airco en dan je wagen ook gelijktijdig wil opladen dan kan je aardbeveling deze vraag aan stroom niet aan. Bij mij staat het altijd uitgeschakeld steeds mijn kws, 11 of 22. Tot de batterij 50% vol is en dan zwakt het lichtjes af tot aan 80%. Dan haalt hij nog ongeveer de helft van kws. Dus ga je publiek laden mag deze begrenzing zeker uitgeschakeld zijn volgens mij. Zo haal je ook steeds het potentieel vermogen van laad infrastructuur waar je gaat laden.
Ook zo voor het volle potentiële vermogen te halen bij het snelladen moet je het ventilator volume op onbegrensd zetten anders ga je nooit aan 125kw kunnen laden.
Ik hoop dat je wat hebt aan deze info.
Het was ook wat zoeken voor mij in het begin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wz0rdjm9pKcicR6NvwVC2aCeQy0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nl574MyAXOqybJTZcSiAbWFC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Ghost1 op 30-11-2023 05:18 ]

• Barts27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
Zaterdag wordt onze iX1 afgeleverd. Hebben jullie tips qua instellingen in het idrive systeem voor mij (versie 8.0). Het systeem heeft heel veel icoontjes en mogelijkheden, maar wellicht zijn er tips om snelkoppeling te maken of snel te kunnen zoeken in het systeem. Werkt spraakbesturing goed?
Ik hoor graag suggesties en/of andere adviezen. Dank je wel alvast.

[ Voor 4% gewijzigd door Barts27 op 30-11-2023 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-05 07:17

MaxDlius

Buiten De Zone

Barts27 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:38:
Zaterdag wordt onze iX1 afgeleverd. Hebben jullie tips qua instellingen in het idrive systeem voor mij (versie 8.0). Het systeem heeft heel veel icoontjes en mogelijkheden, maar wellicht zijn er tips om snelkoppeling te maken of snel te kunnen zoeken in het systeem. Werkt spraakbesturing goed?
Ik hoor graag suggesties en/of andere adviezen. Dank je wel alvast.
In principe ga je maar 1 keer door alle settings en pas je alles naar wens aan. Ik rij met de mijne al sinds begin mei en heb nadien amper nog met de settings zitten prutsen. Klimatisatie settings en navigatie zijn altijd zichtbaar op scherm, drive mode wijzigen kan met knop aan armsteun etc.

Tip voor als je de driving assistance plus hebt: regeneratie op adaptive zitten (buiten mocht one pedal drive echt jouw ding zijn) en snelheid in bochten op snel (anders remt die veel te veel af). Ik heb het overnemen van snelheidsbeperkingen op handmatig gezet na voorstel, omdat er bij automatisch soms gevaarlijke en onjuiste zaken worden gedetecteerd. Snelheidsbeperkingen heb ik bij snelheden onder de 60 op +3 gezet en daarboven op +6.

Daarnaast ook het geluid bij het instappen en het automatisch afsluiten en openen bij het naderen van de wagen ook meteen uitgezet 🤣 Klimatisatie staat op automatisch en zeer zwak (af en toe op zwak bij extreme temperaturen). Verder rij ik standaard altijd op Efficient mode (moet je telkens weer veranderen bij vertek).

[ Voor 6% gewijzigd door MaxDlius op 01-12-2023 07:47 ]

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

MaxDlius schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:45:
[...]

Daarnaast ook het geluid bij het instappen en het automatisch afsluiten en openen bij het naderen van de wagen ook meteen uitgezet 🤣
Het piepje bij aankomen is onnodig. Maar bij weglopen vind ik wel fijn. Ik ben iemand die zijn sleutels vergeet in de auto. Ik heb meermaals hele dag gehad dat mijn Tesla netjes de sleutel in zijn middenconsole had liggen :+

Nu met de BMW hoor ik een piepje :p En heb ik dus ook al 2x gehad dat ik het piepje niet hoorde en dus terugliep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
:-) Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 16:45
vandaag bericht gekregen dat mijn iX1 eind volgende week opgehaald kan worden, 7 november jl besteld. soory voor al diegnen die ruim een jaar moeten wachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
Het is zeker vreemd hoe het kan dat kopers soms een jaar moeten wachten. Echt balen on zo lang te moeten wachten. Ik heb de iX1 besteld in september en kan de auto morgen ophalen. Onze vorige 120i m sport was ook 12 maanden wachten, maar dat kwam door de oorlog in Ukraine. Ik kan er dus over meepraten.

[ Voor 13% gewijzigd door Barts27 op 01-12-2023 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:30
Ik heb momenteel een iX1 als vervangwagen (m'n iX3 staat na 133km defect in de garage) maar toen ik daarnet ging laden was het toch wel even schrikken. Het laadstation is een 440 kW snellader (waar de iX3 lade tegen 150 kWh) was dit voor de iX1 slechts 26 a 30 kWh ?

Op het scherm zag ik een indicatie van het vermogen in een klein balkje (gaande van 1 tot 125, met dus zo'n 26 aangeduid) en hierachter stond precies een icoontje van een blauwe wagen met thermometer (al is het icoon niet echt duidelijk).

Ik vermoed dat dit aangeeft dat de temperatuur laag is (het was buiten 0 graden) en dat dit een verklaring is voor het trage laden (het was trouwens niet de snellader want naast mij kwam iemand anders laden en daar ging het wel vlot) al was ik hiervan toch even van geschrokken (laadstops van 30 min zouden plots 2u gaan duren !).

Pas na meer dan 30 minuten begon het laadvermogen te stijgen (na 35 minuten zat ik aan 55 kWh) al begin ik bij deze cijfers toch stilaan te panikeren om op verlof te vertrekken naar koudere oorden.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee...
  • is dit normaal bij 0 graden
  • duurt het effectief zo lang voor het vermogen stijgt
  • kan ik dit vermijden door voor te verwarmen (en zo ja hoelang op voorhand)
  • welke impact heeft dit op het rijbereik
  • is dit ook nodig als je continue aan het rijden bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Ik heb zelf nog nooit snelladen gebruikt, maar er is bij uitlevering van de auto wel door de dealer aangegeven dat je de batterij moet voorverwarmen bij snelladen. Dit gaat automatisch bij navigeren naar een snellaad station met de BMW navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
Kan je dat voorverwarmen van de batterij ook handmatig doen tijdens het rijden? Zo ja, waar in het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Ik ben het ergens in de krochten van het menu wel eens tegen gekomen. Maar ik kan het 123 ook niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Barts27 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 07:41:
Kan je dat voorverwarmen van de batterij ook handmatig doen tijdens het rijden? Zo ja, waar in het menu?
Heel eenvoudig:
Of je gebruikt de navigatie van bmw en dan wordt de batterij automatisch voorverwarmd ter voorbereiding van een zelf uitgestippelde laadstop. Of je doet het manueel via het Laden icoontje in de menu. Daar zou je vervolgens de optie moeten zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost1
r2504 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:41:
Ik heb momenteel een iX1 als vervangwagen (m'n iX3 staat na 133 defect in de garage) maar toen ik daarnet ging laden was het toch wel even schrikken. Het laadstation is een 440 kW snellader (waar de iX3 lade tegen 150 kWh) was dit voor de iX3 slechts 26 a 30 kWh ?

Op het scherm zag ik een indicatie van het vermogen in een klein balkje (gaande van 1 tot 125, met dus zo'n 26 aangeduid) en hierachter stond precies een icoontje van een blauwe wagen met thermometer (al is het icoon niet echt duidelijk).

Ik vermoed dat dit aangeeft dat de temperatuur laag is (het was buiten 0 graden) en dat dit een verklaring is voor het trage laden (het was trouwens niet de snellader want naast mij kwam iemand anders laden en daar ging het wel vlot) al was ik hiervan toch even van geschrokken (laadstops van 30 min zouden plots 2u gaan duren !).

Pas na meer dan 30 minuten begon het laadvermogen te stijgen (na 35 minuten zat ik aan 55 kWh) al begin ik bij deze cijfers toch stilaan te panikeren om op verlof te vertrekken naar koudere oorden.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee...
  • is dit normaal bij 0 graden
  • duurt het effectief zo lang voor het vermogen stijgt
  • kan ik dit vermijden door voor te verwarmen (en zo ja hoelang op voorhand)
  • welke impact heeft dit op het rijbereik
  • is dit ook nodig als je continue aan het rijden bent
Ook belangrijk is dat je de ventilator niet begrensd, zodat de koeling tijdens het laden optimaal is voor aan 130kw te laden. Ik zet de batterij verwarming steeds handmatig op. 10 min op voorhand is genoeg met deze temperaturen. Zo haal je zeker de volle kws tijdens het snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
De ventilator begrenzing had ik reeds afgezet.

Ik ga straks nog eens even proberen met voorverwarming van de batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Daarnet even een rit gedaan van toch een 20 minuten (wel met een korte stop onderweg) en meteen de batterij verwarming aangezet.

Blijkbaar was dit toch nog niet genoeg want initieel zag ik weer het blauwe autootje al verdween dit na een minuut of 5 denk ik. Daarna steeg de maximale laadstroom naar 76 kWh en begon dan terug te dalen omdat de batterij stilaan vol geraakte (ik ben begonnen aan 49% en heb geladen tot 96%, de resterende 5 procent zou nog eens 20 minuten duren).

Een grote knik zat op ongeveer 78% (daling van zo'n 50 kWh naar 38 kWh en nog eentje rond 92%). Ik vraag me nog wel af wat het gearceerde gebied is op het balkje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UDdiWdC280CLvcrl86M-RXKLSzs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yyP2jI09YcVWIIj4nN6m2CsZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tqFFNOW66-5U0XmgxUgBJHTpwQc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vFkipGEVwNCIRNCBsVvZ2Mor.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MSATAAcP1oLTFg_gfPMB2j5-qYw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxzUtrMsbqNtzjUogEKnFHit.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMBi4VY7hpKUJlpT_tauL72U7qg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ppCGIgnq9pMdkp473uYGJON8.jpg?f=fotoalbum_tile

Heeft er soms iemand de laadcurve van de iX1... ik zou graag weten waar de grote kniks zitten in het laden. In de range 49-96% haal je dus maar een gemiddelde van 40 kWh.

Voor de lange vakantie rit zal het belangrijk zijn de auto steeds zo leeg mogelijk (max. 10%) te rijden en dan max. te laden tot 78% (of zelfs minder). Veel kortere ritten met regelmatig laden lijkt het meest efficiente.

Edit: Curve gevonden... https://evkx.net/models/bmw/ix1/ix1_xdrive30/chargingcurve/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-05 21:51
cd2013 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:56:
[...]

Mij werd bij BMW verteld dat er heel bewust een push zit op de EV's en 'minder prioriteit' op de niet-EV's. BMW wil er 'vanaf' hoorde ik. Vandaar ook dat er een tijdje van die flex-contracten bij BMW zijn (geweest of nog steeds) dat je na het 1e jaar de benzine versie al weer kunt inruilen (met als doel inruilen voor de EV).

Ik dacht dat wel mee zou vallen (zelf een 25e in bestelling), maar inmiddels ook al meer dan een jaar+ verwachte levertijd (verwachting geschept van +-6maanden)
Is denk ik een beetje onzin. Ligt denk ik gewoon aan de productieplaatsen die de dealer heeft bij BMW.

Had die van mij besteld in januari 2023, werd in mei 2023 al geleverd. (Wel Duitsland, maar die maken gebruik van dezelfde productiefaciliteiten)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Barts27
De iX1 is afgeleverd. Nu kan het ontdekken beginnen. De eerste keer met een elektrische auto.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0k4wH7U.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KrgQgqv.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/izxznxj.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cvKt70S.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hVJowbL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBosBouter
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 29-09-2024
jv789 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:45:
Korte update.

X1 25e hybride besteld 04-2023.
Zojuist dealer gebeld en staat nu in gepland voor levering 04-2024.
Hoi,

De mijne is ook besteld in april 2023. Bij welke dealer heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekke
  • Laatst online: 09-05 17:58
De mijne is besteld:

BMW iX1 eDrive20

-Saphirschwarz
-M Sportpakket
-Premium Pack Pro
-Comfort Pack
-Driving Assistant Pack
-Zonnewerend glas achteraan
-Verwarmde zetels vooraan
-Zonder monogram
-Binnenbekleding kunstleder Veganza geperforeerd Schwarz
-Decoratieve lijsten Schwarz höchglanzend

Het zal een prachtige auto worden denk ik, maar ben toch benieuwd naar de eerste skivakantie-ervaringen hier…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jv789
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-12-2024
DenBosBouter schreef op zondag 3 december 2023 @ 10:26:
[...]

Hoi,

De mijne is ook besteld in april 2023. Bij welke dealer heb je besteld?
Bij Nobracars Uden via leasemaatschappij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmwroland
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 30-05 21:39
Is het mogelijk om via het VIN het productieproces te volgen zonder telkens de dealer te moeten lastig vallen ? Ik kan in de my bmw app hier niks in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wout®
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-04 19:13
PWM schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:28:
[...]

Het piepje bij aankomen is onnodig. Maar bij weglopen vind ik wel fijn. Ik ben iemand die zijn sleutels vergeet in de auto. Ik heb meermaals hele dag gehad dat mijn Tesla netjes de sleutel in zijn middenconsole had liggen :+

Nu met de BMW hoor ik een piepje :p En heb ik dus ook al 2x gehad dat ik het piepje niet hoorde en dus terugliep ;)
Waar heb je deze instelling gevonden? Dit is namelijk het enige wat ik mis ten opzichte van mijn vorige auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankied
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 28-02 18:03
Wie kan mij helpen om het menu te vinden waar je de regeneratie van rijstand D kunt aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stien
Kan je dat aanpassen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hankied
My biggest gripe of all is the iX1’s regenerative braking. There are three settings to adjust the level of energy recuperation: Low, High and Adaptive. When I picked up the car, it was set to Adaptive, which uses sat-nav data and the front camera to slow the car automatically with varying strength when you lift off the accelerator. It’s based on what’s ahead of you and is mostly effective during urban driving.

On any roads above 30mph, however, it’s incredibly frustrating and unpredictable. The brakes are applied automatically at what seems like random and it feels far too aggressive. I often dread to think what some of the drivers behind me must be thinking when I appear to slam on the iX1’s brakes.

The system isn’t helped by a sat-nav mapping system that’s slightly out of date. For example, it thinks a now-finished piece of ‘smart’ motorway still has a 50mph limit rather than 70mph. Additionally, coasting is pretty much a no-go, because the system will interfere too much. Passengers have also mentioned how uncomfortable this makes it.

Switching to the Low setting changed things for the better. It has genuinely transformed my driving experience, even though selecting it involved a maze-like mission through the car’s touchscreen infotainment. Thankfully, it remembers your selection when you switch off and start the car again, so now my passengers and I can enjoy a much more comfortable ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
Ik heb nog een vraag over het opladen van de iX1. Ik heb heel vaak dat de laadpas niet herkend wordt door de laadpaal. Vervolgens alles weer loshalen en opnieuw proberen te laden. Vaak gaat het dan wel goed. Zit er een bepaalde volgorde aan de handelingen die je moet doen. Dus eerst kabel in de auto, dan kabel in de laadpaal en dan pas de laadpas scannen? Ik vind het eigenlijk wel een gemis dat de laadpalen niet overal een display hebben. Je ziet soms niet wat er gebeurt.

Ik begrijp ook niet helemaal hoe dat nu zit met het voorbereiden van de accu op de juiste temperatuur. Je kan dus niet even naar FastNed rijden om snel te laden aangezien de accu dan niet de juiste bedrijfstemperatuur heeft. Laden gaat dan echt veel langzamer dan 135KW. Ik haalde gisteren "slechts" maximaal 35 KW. Op een gegeven moment was de accu wel warm genoeg, maar was ik al over de 85% capaciteit waardoor de snelheid ook niet opgevoerd werd. Kortom; Je moet dus blijkbaar echt navigeren naar een laadpaal van bijv. Fastned om 135 KW te kunnen halen?

Mijn vrouw is er nu al klaar mee. Dat opladen vindt ze maar gedoe. Het gaat ook bij haar vaak fout. Of ze is haar laadpas kwijt of de laadpaal geeft storing of de laadsessie wil niet starten. Het is gedoe. Kortom; zij rijdt de auto leeg en ik doe het opladen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost1
Barts27 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:11:
Ik heb nog een vraag over het opladen van de iX1. Ik heb heel vaak dat de laadpas niet herkend wordt door de laadpaal. Vervolgens alles weer loshalen en opnieuw proberen te laden. Vaak gaat het dan wel goed. Zit er een bepaalde volgorde aan de handelingen die je moet doen. Dus eerst kabel in de auto, dan kabel in de laadpaal en dan pas de laadpas scannen? Ik vind het eigenlijk wel een gemis dat de laadpalen niet overal een display hebben. Je ziet soms niet wat er gebeurt.

Ik begrijp ook niet helemaal hoe dat nu zit met het voorbereiden van de accu op de juiste temperatuur. Je kan dus niet even naar FastNed rijden om snel te laden aangezien de accu dan niet de juiste bedrijfstemperatuur heeft. Laden gaat dan echt veel langzamer dan 135KW. Ik haalde gisteren "slechts" maximaal 35 KW. Op een gegeven moment was de accu wel warm genoeg, maar was ik al over de 85% capaciteit waardoor de snelheid ook niet opgevoerd werd. Kortom; Je moet dus blijkbaar echt navigeren naar een laadpaal van bijv. Fastned om 135 KW te kunnen halen?

Mijn vrouw is er nu al klaar mee. Dat opladen vindt ze maar gedoe. Het gaat ook bij haar vaak fout. Of ze is haar laadpas kwijt of de laadpaal geeft storing of de laadsessie wil niet starten. Het is gedoe. Kortom; zij rijdt de auto leeg en ik doe het opladen. :-)
Sommige palen vereisen eerst de laadpas, dan kabel aan paal of wand en dan de wagen.
Dus dit is de volgorde die ik steeds doe en geen probleem bij alle verschillende palen. Wel zijn er palen die ook vragen om te scannen om de stekker te lossen van de laadpaal. Maar dit is niet bij elke paal. Ook is het bij sommige palen zo dat bij de wagen ontgrendelen ook dat de laadsessie stopt. Dus stekkers inpluggen en laden gestart en dan de wagen ontgrendelen dan stopt de sessie ook meteen. Dus hier wel mee opletten, bij snelladen is dit niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122462

Krijg je een fiets van een normale volwassene in de IX1? Heeft iemand daar toevallig een foto van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-04 21:01
Anoniem: 122462 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 18:30:
Krijg je een fiets van een normale volwassene in de IX1? Heeft iemand daar toevallig een foto van?
☠️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Barts27 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:11:
Je kan dus niet even naar FastNed rijden om snel te laden aangezien de accu dan niet de juiste bedrijfstemperatuur heeft.
Je kan manueel de voorverwarming starten in het Laden menu... afhankelijk van de buitentemperatuur neemt dit wel even in beslag (10 a 20 minuten ?).

De laadcurve kan je enkele posts terug vinden van mij... maar bij meer dan 78% mag je al blij zijn als je nog achteraan de 20 kWh zit. Wil je snel laden dan moet je batterij zo leeg mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik heb er sterk m'n twijfels over... ik kreeg er amper (moest het voorwiel eruit halen) één in m'n X3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-05 16:25
Racefiets kan er in met de 2 wielen bevestigd, je moet de fiets dan wel schuin omhoog plaatsen (bij mij liggend tegen de enkele achterzetel, de andere dubbele achterzetel wel neerleggen uiteraard),
Gewoon liggend in de koffer met alle zetels neer lukt niet.
En de fiets recht erin plaatsen lukt ook niet (mogelijk kan dit wel als je uw voorwiel verwijderd en uw zadel eruit haalt, dat heb ik nog niet getest.

Een gewone dames of herenfiets zal dus niet lukken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorty85
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-06-2024
Hallo,

Ik heb een vraagje, als ik via de MY BMW app navigatie instel en deze verstuur naar de auto komt dit niet binnen. Auto is gekoppeld aan de app, en ook de juiste bestuurder is geselecteerd.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Of doe ik wat verkeerd?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Nick86n
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-12-2023
Gisteren mijn IX1 mogen ophalen. besteld eind Juli en gisteren dus geleverd.
De eerste kilometers waren geweldig! Hiervoor een 330E gehad en nu dus een IX1!

Bij bestelling heb ik achteraf nog de dakrails in zwart bijbesteld, echter ergens in het bestel proces is deze vergeten en is het niet mogelijk achteraf nog erop te zetten ( argpff )..

Gelukkig ook nog de "oude" gril erop. Ik kreeg te horen dat alle auto's met productie datum na 1 november, de nieuwe gril krijgt! Die van mij had productiedatum van 30 Oktober! en dus nog de oude gril!

Welke opties o.a.:
Kleur: SpaceSilber
Alacantra/Veganza Zwart / Blauw
M Sport Pro ( echt heel dik met de extra randen op de spoilers en bumper )
Premium Pack
Stuurwiel verwarmd
Spiegelkappen zwart
Getinte ramen
Verwarmde voorstoelen
Harman-Kardon

Heeft iemand nog TIPS and TRICKS qua instellingen of geheime features?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jezp26mUS5831khofJ-BugEZh8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y6FivDnKQp0FGMLhcqsMx9w3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLmhV2J8O7B_7TVPC-LXrRFd-N4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mqgOhbUCX40MDsSCK5wZSRWi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjeQgW7fWLTUzIGV3-YAG6AUC08=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VnY2jHmi5xXIMSvtZITxKhFK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uUEvakNR0AJpWtwq4Pj0ZcfgAw4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7LLRwjdijuLJCeY6oAgWP2ci.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Nick86n op 06-12-2023 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-05 11:37

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

Sinds 2 weken ook eigenaar van BMW X1 hybrid.
Gelijk een vraagje:
Ik wilde het grote scherm afvegen omdat deze al vol zit met vingerafdrukken van alle menu's te testen en te doorlopen echter gaat hij bij het aanraken met de doek uiteraard door menu's etc heen. ik had gevonden dat je het scherm kan uitschakelen maar bij de geringste touch op het scherm springt deze terug aan. Is er een manier om zonder dat het scherm aangaat deze even schoon te maken?

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 21:42

tim-w

TiPisch...

Hoi!

Ik heb de stuurverwarming later via ConnectedDrive gekocht. Deze was in de aanbieding twee weken terug. Maar nu blijft dit in 'activating' staan. Ik weet dat het werkt want na aankoop kreeg ik een maand gratis en toen deed deze het prima.

BMW klantenservice zegt dat ik daarmee naar de dealer moet, maar die heeft pas in januari tijd :(

Iemand hier ervaring mee? Zou het factory resetten van de auto zin hebben? Dat doe ik natuurlijk liever niet vanwege alle instellingen die ik dan weer recht moet zetten (en die van mijn vrouw).

Reset van infotainment (inhouden van de volumeknop) had ik al geprobeerd zonder succes...

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankied
ShiftHappenz schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:48:
Sinds 2 weken ook eigenaar van BMW X1 hybrid.
Gelijk een vraagje:
Ik wilde het grote scherm afvegen omdat deze al vol zit met vingerafdrukken van alle menu's te testen en te doorlopen echter gaat hij bij het aanraken met de doek uiteraard door menu's etc heen. ik had gevonden dat je het scherm kan uitschakelen maar bij de geringste touch op het scherm springt deze terug aan. Is er een manier om zonder dat het scherm aangaat deze even schoon te maken?
Gewoon de auto niet op 'contact' zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo61
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-05 23:23
tim-w schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:12:
Hoi!

Ik heb de stuurverwarming later via ConnectedDrive gekocht. Deze was in de aanbieding twee weken terug. Maar nu blijft dit in 'activating' staan. Ik weet dat het werkt want na aankoop kreeg ik een maand gratis en toen deed deze het prima.

BMW klantenservice zegt dat ik daarmee naar de dealer moet, maar die heeft pas in januari tijd :(

Iemand hier ervaring mee? Zou het factory resetten van de auto zin hebben? Dat doe ik natuurlijk liever niet vanwege alle instellingen die ik dan weer recht moet zetten (en die van mijn vrouw).

Reset van infotainment (inhouden van de volumeknop) had ik al geprobeerd zonder succes...
Ik had het zelfde probleem. Klantenservice heeft een ticket aangemaakt voor BMW Duitsland. Er zou binnen 48 uur een reactie zijn. Dus niet. Vervolgens een mail gestuurd waarmee ik de aankoop heb “herroepen”. Volgende dag was de aankoop uit mijn connected drive app in de auto verdwenen en het geld was teruggestort. Ik wacht wel tot de volgende winter, wie weet werkt het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macc35
  • Laatst online: 07-12-2023
Hallo, ik heb sindskort ook de BMW iX1 in ontvangst mogen nemen. Super auto om in te rijden, alleen ik stoor mij aan het feit dat bij het achteruitrijden de auto blijft doorrijden nadat je het pedaal weer loslaat. Je moet dus meteen de rem gebruiken om rustig achteruit te parkeren. Zal wel gewenning zijn, maar kan dit ook als zodanig ingesteld worden dat deze uit zichzelf tot stilstand komt (zonder meteen op de rem te trappen)? Ik heb gewoon de B drive mode aan met Automatic hold..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 00:01
tim-w schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:12:
Hoi!

Zelfde gedoe. Klantenservice die doodleuk naar de dealer verwijst. Telefonisch geprobeerd op te lossen zonder succes, langs gereden maar geen oplossing. Nu staat de auto daar komende week een dag om de activering “af te ronden”. Was iets met iDrive8 maar de dealer zelf wist het ook nog niet echt. Dealer doet wel goed z’n best, klantenservice is echt wel een beetje k*t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Iemand hier die nog meer moeite heeft met de winterbanden voor de iX1? Blijkbaar kan de dealer niet aan de juiste winterbanden komen voor de iX1. Wordt tegen mij gezegd dat er geen levertijd kan worden gegeven en er gewoon geen juiste winterbanden beschikbaar zijn. Het is blijkbaar gewoon niet leverbaar. Enige wat ze kunnen aanbieden is een complete winterwiel set (met velg). Lease maatschappij gaat echter hier niet mee akkoord (en terecht) omdat het veel duurder is. Eindstand, ik zit nog steeds zonder winterbanden 🤡.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik heb momenteel een iX1 als vervangwagen en daar was het hetzelfde probleem... de nieuwe 17 inch bandenmaat is blijkbaar iets specifieks BMW en deze banden zijn gewoonweg niet beschikbaar. De bandencentrale heeft wel toestemming gekregen van de leasingmaatschappij om er iets anders op te plaatsen (ik zal straks eens kijken wat precies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11
r2504 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:52:
Ik heb momenteel een iX1 als vervangwagen en daar was het hetzelfde probleem... de nieuwe 17 inch bandenmaat is blijkbaar iets specifieks BMW en deze banden zijn gewoonweg niet beschikbaar. De bandencentrale heeft wel toestemming gekregen van de leasingmaatschappij om er iets anders op te plaatsen (ik zal straks eens kijken wat precies).
Ah ja precies! Interessant, ik heb ook de 17 inch namelijk. Ik ga morgen weer even de leasemaatschappij bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-04 16:49
Nick86n schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:33:
Gisteren mijn IX1 mogen ophalen. besteld eind Juli en gisteren dus geleverd.
De eerste kilometers waren geweldig! Hiervoor een 330E gehad en nu dus een IX1!

Bij bestelling heb ik achteraf nog de dakrails in zwart bijbesteld, echter ergens in het bestel proces is deze vergeten en is het niet mogelijk achteraf nog erop te zetten ( argpff )..

Gelukkig ook nog de "oude" gril erop. Ik kreeg te horen dat alle auto's met productie datum na 1 november, de nieuwe gril krijgt! Die van mij had productiedatum van 30 Oktober! en dus nog de oude gril!

Welke opties o.a.:
Kleur: SpaceSilber
Alacantra/Veganza Zwart / Blauw
M Sport Pro ( echt heel dik met de extra randen op de spoilers en bumper )
Premium Pack
Stuurwiel verwarmd
Spiegelkappen zwart
Getinte ramen
Verwarmde voorstoelen
Harman-Kardon

Heeft iemand nog TIPS and TRICKS qua instellingen of geheime features?[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Cool zeg. Heel erg benieuwd hoe je de iX1 vergelijkt met je 330e?. Ik heb een X1 xdrive30e besteld en nog wel getwijfeld over een 330e Touring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
byob11 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:15:
[...]
Ah ja precies! Interessant, ik heb ook de 17 inch namelijk.
De winterbanden die erop staan is een Pirelli Winter 215/50/R17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miersel
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 30-05 21:33
Ik ben me aan het oriënteren op een iX1. Zowel de X-drive als S-drive behoren tot de mogelijkheden, maar ik vind het verschil in bijtelling toch wel aardig groot. Ik begrijp dat de X-drive toch voornamelijk power naar de voorwielen stuurt. Heeft X-drive dan eigenlijk wel veel zin? Bovendien is de actieradius van de S-drive net iets groter.
Zijn er nog andere verschillen tussen X/S-drive dan aandrijving/0-100 sprint?
Ik zie dat de Xdrive 1.200 kg mag trekken, weet iemand hoeveel dat voor de Sdrive is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11
r2504 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:26:
[...]

De winterbanden die erop staan is een Pirelli Winter 215/50/R17.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Miersel schreef op woensdag 6 december 2023 @ 22:03:
Ik ben me aan het oriënteren op een iX1. Zowel de X-drive als S-drive
S-drive... of noemt men dat in Belgie de eDrive 20 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miersel
r2504 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 22:51:
[...]

S-drive... of noemt men dat in Belgie de eDrive 20 ?
Ik vermoed van wel.

Edit: ik zie net dat het in NL ook zo heet. Ik kom van een benzineversie af, daar heette het S-drive.

[ Voor 21% gewijzigd door Miersel op 06-12-2023 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-05 02:36
byob11 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:48:
Iemand hier die nog meer moeite heeft met de winterbanden voor de iX1? Blijkbaar kan de dealer niet aan de juiste winterbanden komen voor de iX1. Wordt tegen mij gezegd dat er geen levertijd kan worden gegeven en er gewoon geen juiste winterbanden beschikbaar zijn. Het is blijkbaar gewoon niet leverbaar. Enige wat ze kunnen aanbieden is een complete winterwiel set (met velg). Lease maatschappij gaat echter hier niet mee akkoord (en terecht) omdat het veel duurder is. Eindstand, ik zit nog steeds zonder winterbanden 🤡.
Hier exact het zelfde verhaal in combinatie met een X1 xDrive30e PHEV met de 20" BMW individual velgen...
Om welke velg gaat het bij u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08:08
querex schreef op donderdag 7 december 2023 @ 03:50:
[...]

Hier exact het zelfde verhaal in combinatie met een X1 xDrive30e PHEV met de 20" BMW individual velgen...
Ik rij sinds een maand op winterbanden van Pirelli om de 20 inch wielen. Gemonteerd door Ekris in Arnhem/Velp.
Wel kreeg ik een alternatief aangeboden (in samenspraak met Alphabet/BMW Financial services) om een aparte 18 inch set met winterbanden te nemen, maar van dat aanbod heb ik geen gebruik gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyH
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 28-05 11:45
Miersel schreef op woensdag 6 december 2023 @ 23:05:
[...]

Ik vermoed van wel.

Edit: ik zie net dat het in NL ook zo heet. Ik kom van een benzineversie af, daar heette het S-drive.
Ik heb altijd gedacht dat de x-drive de 4-wiel aangedreven versie is, de s-drive is dan de 2-wiel aangedreven variante.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:39
Miersel schreef op woensdag 6 december 2023 @ 22:03:
Ik ben me aan het oriënteren op een iX1. Zowel de X-drive als S-drive behoren tot de mogelijkheden, maar ik vind het verschil in bijtelling toch wel aardig groot. Ik begrijp dat de X-drive toch voornamelijk power naar de voorwielen stuurt. Heeft X-drive dan eigenlijk wel veel zin? Bovendien is de actieradius van de S-drive net iets groter.
Zijn er nog andere verschillen tussen X/S-drive dan aandrijving/0-100 sprint?
Ik zie dat de Xdrive 1.200 kg mag trekken, weet iemand hoeveel dat voor de Sdrive is?
De eDrive20 mag 750 kg trekken.

De auto zelf is al eDrive20 ook meer dan 100 kg lichter. De xDrive30 heeft standaard een adaptief m sport onderstel. Die combinatie zorgt er voor dat je in een bocht flink op het gas kunt staan.

Ik heb dat geld lekker in m’n zak gehouden en haal straks de eDrive20 op. Gisteren op de ring van Amsterdam al eentje gespot.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost1
byob11 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:15:
[...]

Ah ja precies! Interessant, ik heb ook de 17 inch namelijk. Ik ga morgen weer even de leasemaatschappij bellen.
ik had net het zelfde probleem met mijn 4 seizoensbanden.
Normaal is de banden maat af fabriek van de 17inch 65/205/R17
deze bandenmaat bestaat nagenoeg niet. en al zeker niet de goede merken
Bij mij hebben ze er 60/215/R17 opgeplaatst. na weken discussie tussen bmw en leasemaatschapij.
Dit probleem gaat zo nog wel even blijven.
want 17inch velgen met een maat 65/205 maken pirelli, michelin, continental, bridgestone ea gewoonweg niet.
omdat deze bandenmaat enkel voor x1 u11 en 2 serie avtive tourer en binnenkort ook op de nieuwe x2.
andere merken hebben af fabriek niet dit profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
SAABcabrio schreef op donderdag 7 december 2023 @ 06:24:
[...]
Wel kreeg ik een alternatief aangeboden (in samenspraak met Alphabet/BMW Financial services) om een aparte 18 inch set met winterbanden te nemen, maar van dat aanbod heb ik geen gebruik gemaakt.
Bij KBC Autolease kreeg ik dat aanbod niet... zou het anders maar al te graag hebben aangenomen aangezien 20 inch banden heel wat meer verbruiken en een probleem zijn om sneeuwkettingen (in mijn geval op een iX3 met maat 275/40/r20) voor te vinden (enkel dure loopvlakkettingen zijn dan mogelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11
querex schreef op donderdag 7 december 2023 @ 03:50:
[...]

Bij mij gaat het om de standaard 17 inch velgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11
SAABcabrio schreef op donderdag 7 december 2023 @ 06:24:
[...]

Ik rij sinds een maand op winterbanden van Pirelli om de 20 inch wielen. Gemonteerd door Ekris in Arnhem/Velp.
Grappig, ik zit ook bij alphabet maar ze doen heel moeilijk. Kreeg in eerste instantie van alphabet te horen dat ze zelfs niks voor me kunnen doen haha. Heel apart, geen winterbanden kunnen nemen omdat zij zo goedkoop mogelijk uit willen komen. Uiteindelijk gingen ze kijken wat de mogelijkheden zijn. Ben benieuwd of ze zoiets ook aanbieden, kan waarschijnlijk verschillen door bepaalde afspraken met de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
Onderdeel nummer: 51-16-9-496-948
Afbeeldingslocatie: https://c1552172.ssl.cf0.rackcdn.com/1848093_x800.webp

Heeft iemand de bekerhouder al vervangen?
Buiten de 2 vijzen, hoe hebben jullie de klemmende clips overwonnen?
De oude beker houder omhoog trekken lijkt niet te lukken, hij lijkt muurvast te zitten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miersel
RonnyH schreef op donderdag 7 december 2023 @ 06:47:
[...]

Ik heb altijd gedacht dat de x-drive de 4-wiel aangedreven versie is, de s-drive is dan de 2-wiel aangedreven variante.
Ik beschreef het wat krom maar dat is wat ik bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
Ik heb deze gekocht. Werkt prima en zit goed.

https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 08:58
Bedankt voor de tip. Floept dat er niet gemakkelijk uit wanneer je de fles of beker eruit neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
nee het zit goed volgens mij, maar check zo nog wel even :-). Ff gecheckt en het werkt inderdaad prima met waterflesje. Ik had geen blikje bij de hand, maar smal blikje werkt zeker goed.

[ Voor 51% gewijzigd door Barts27 op 07-12-2023 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:57
Vandaag de informele bevestiging gekregen dat onze X1 xDrive 30e in mei 2024 wordt afgeleverd! Besteld in augustus 2023. Dikke prima

[ Voor 3% gewijzigd door Baris op 08-12-2023 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:00
Hoi
Iemand wellicht al ervaring met dergelijke kofferbak mat

https://www.amazon.nl/Kof...3-2024%2Caps%2C79&sr=8-18

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tRlNUufiqzvIvaaGNy9oMkGeynk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vNLaNRFAPc5YAmPdeGPyOsJr.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• querex
Ik heb deze enkele maanden terug gekocht, zit perfect
Het leuke aan de vakjes is dat het zand niet verplaatst en ophoopt maar per vakje blijft zitten tot ik het eens stofzuig
https://www.benl.ebay.be/itm/256005585847
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65luGlHLm6MH5e7Ui9DoeDyHYHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aaNK1k93csl7vawKGfv5qLra.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSh1V
  • Laatst online: 08-03-2024
macc35 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:36:
Hallo, ik heb sindskort ook de BMW iX1 in ontvangst mogen nemen. Super auto om in te rijden, alleen ik stoor mij aan het feit dat bij het achteruitrijden de auto blijft doorrijden nadat je het pedaal weer loslaat. Je moet dus meteen de rem gebruiken om rustig achteruit te parkeren. Zal wel gewenning zijn, maar kan dit ook als zodanig ingesteld worden dat deze uit zichzelf tot stilstand komt (zonder meteen op de rem te trappen)? Ik heb gewoon de B drive mode aan met Automatic hold..
Is het niet logisch dat de auto blijft bewegen zolang je de rem niet indrukt, vooruit of achteruit? Of vind je dat wanneer je in de achteruit rijdt, dat hij te snel gaat en hij die snelheid vast zet in plaats van langzaam uit zijn eigen te vertragen? Of is dat iets typisch aan elektrische auto's misschien, ik heb namelijk nog nooit met eentje (in de achteruit) gereden.

De automatic hold werkt, voor zover ik weet, alleen wanneer de auto tot volledige stilstand is gekomen. Ten minste als ik de logica volg die ik tot dusver heb gezien/gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik heb ook het gevoel dat bij traag vooruit/achteruit parkeren het allemaal nogal bruusk verloopt als je dan gaat remmen.

Ik heb ook een raar gevoel bij het feit dat hij zelf (te) voorzichtig is en soms remt wat heel verwarrend is als je dan zelf weer gas geeft of zelfs gewoon je rem lost.

Echt zelf zachtjes in een smal parkeervak rijden lukt me dus moeilijk en ongemakkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• byob11
Zojuist te horen gekregen dat de leasemaatschappij akkoord heeft gegeven voor een winterwielset, wat ander half keer zo duur is dan aparte winterbanden!

Geluk bij een ongeluk want deze velgen zijn veel mooier dan de standaard 17 inch. Dealer zei dat mijn zomerbanden ook gewoon op deze velgen konden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-05 21:51
Ik kan mijn navigatievolume niet instellen. Zodra ik navigatie instructies krijg en ik draai aan de volumeknop doet hij niks. In het geluidsinstellingen menu staat het geluidsniveau ook vast (zie foto)

Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MzH1Xo9yD83acXPKWGCDoopcJv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HPLK9woX81NadxU7StI9Vyi7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvde1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 30-05 11:35
Lager schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:55:
[...]

Zelfde gedoe. Klantenservice die doodleuk naar de dealer verwijst. Telefonisch geprobeerd op te lossen zonder succes, langs gereden maar geen oplossing. Nu staat de auto daar komende week een dag om de activering “af te ronden”. Was iets met iDrive8 maar de dealer zelf wist het ook nog niet echt. Dealer doet wel goed z’n best, klantenservice is echt wel een beetje k*t.
Idem hier. Laat je eens weten hoe dit afloopt? Ik kan ook pas naar de dealer in januari. Als bmw nog eens geld wil verdienen met zaken die al aanwezig zijn in de auto, moeten ze wel zorgen dat het werkt. De facturatie gaat supersnel, de activering daarentegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariebombarie2k
  • Laatst online: 30-05 22:50
Ha, de bestelstatus van mijn iX1 xdrive 30 is veranderd naar ‘staat bij de dealer’. Besteld op 17 oktober, zal binnen een paar weken dan wel op de stoep staan gok ik.

Het gaat om een 1-2tje tussen de leasemaatschappij en mijn werkgever omdat er productieplekken ‘over’ waren. Dus wellicht verklaart dat de relatief vlotte levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaVers
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik ga a.s. zaterdag naar de dealer ook vanwege het niet kunnen activeren van, in dit geval Driving Assistant Plus, ik hoop dat het opgelost gaat worden.

Update >> Zaterdag is niet doorgegaan omdat de technische man erbij wil/moet zijn. Dus nu vrijdag 15 december nieuwe poging
bartvde1 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:39:
[...]

Idem hier. Laat je eens weten hoe dit afloopt? Ik kan ook pas naar de dealer in januari. Als bmw nog eens geld wil verdienen met zaken die al aanwezig zijn in de auto, moeten ze wel zorgen dat het werkt. De facturatie gaat supersnel, de activering daarentegen...

[ Voor 10% gewijzigd door MaVers op 13-12-2023 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik heb traffic camera onlangs geactiveerd (wel op een iX3) en enkele uurtjes later was dit reeds in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-05 22:35
querex schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:51:
Het leuke aan de vakjes is dat het zand niet verplaatst en ophoopt maar per vakje blijft zitten tot ik het eens stofzuig
[Afbeelding]
Kun je nog gemakkelijk in het compartiment eronder?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Joepm88
  • Laatst online: 14-09-2024
Even een mooi plaatje delen, fijne vrijdag allemaal! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7nnVOj8zA-xCXORXfG4IPaKc7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bDExnLzo1Wesz6Kx7pAMNQ33.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• querex
felder schreef op donderdag 7 december 2023 @ 23:09:
Kun je nog gemakkelijk in het compartiment eronder?
Ja de mat is gewoon dik rubber.
De klep gaat nog even vlot open (optillen, niet open klappen)
Ze is juist iets zwaarder door de mat (al valt dat wel reuze mee).
Eigenlijk heel tevreden van!

[ Voor 4% gewijzigd door querex op 08-12-2023 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
Ik heb even een vraag over Parking Assistant op de iX1. Klopt het dat dit een standaard optie is? Zo ja, hebben jullie dan ook de optie dat de iX1 zelf kan inparkeren en Reversing Assistant? Ik parkeerde gisteren de auto in en ik zag die opties niet in de de parkeeropties staan als ik de achteruit inschakel. Ik gebruik de opties zelf niet, maar volgens mij zou het wel op de auto moeten zitten. Ik zie wel in het scherm dat de sensoren actief zijn, maar vooral achter laat zich horen. De voorste sensoren doen het volgens mij wel, maar ik hoor ze niet echt. Kortom; zie ik iets over het hoofd of is er iets mis met deze optie in mijn iX1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
Het is gelukt. Het zit verstopt en de opties worden beschikbaar als je een parkeerplaats zoekt (rijden langzamer dan 35 km/u) of achteruit wilt gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
querex schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:51:
[Afbeelding]
Ik heb deze ook besteld.
Een zacht rubberen mat werkt denk ik idd beter dan een harde als je nog eronder bij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
@madpatrick Leg je deze mat op de bestaande mat of haal je die uit de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
Barts27 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:13:
@madpatrick Leg je deze mat op de bestaande mat of haal je die uit de auto?
Die zal ik op de bestaand plank leggen, anders zou de hard plastic versie beter zijn.
Omdat deze zacht is zal die inzakken als je bestaande plank weghaalt
Ik merk dat ik de laadkabel 9 van de 10 keer niet in het vak leg maar gewoon los in de kofferbak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 27-05 08:52

DJR

OK ik mag dan wel blij zijn met de uitstraling en performance van de iX1, de range valt me helaas echt wel tegen.

Vanochtend 100% geladen / 253 km range (en dat zal niet veel beter gaan worden als we echt de winterperiode krijgen). Ik rij er gemiddeld mee schat ik in. Ook al zou ik ECO gaan rijden, dan nog gaat me dat geen 100 km extra geven.

Kortom, mooie wagen, nog steeds happy mee, maar range? Nah....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaVers
  • Laatst online: 04-09-2024
Zo dat klinkt wel als heel weinig, vanochtend die van mij opgeladen en kan 350km rijden zegt ie.

Wat is jou gemiddelde verbruik dan ? kW/100km ??
DJR schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:23:
OK ik mag dan wel blij zijn met de uitstraling en performance van de iX1, de range valt me helaas echt wel tegen.

Vanochtend 100% geladen / 253 km range (en dat zal niet veel beter gaan worden als we echt de winterperiode krijgen). Ik rij er gemiddeld mee schat ik in. Ook al zou ik ECO gaan rijden, dan nog gaat me dat geen 100 km extra geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-05 16:25
DJR schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:23:

Hier gemiddeld verbruik vorige week 20 kW/100km met 18 inch wielen (in de zomer was het +- 17kW/100km))
zonet 80% opgeladen en hij geeft 270 km aan (inde app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-04 16:49
Oef dat is niet veel range inderdaad. Ik hoor graag wat de range is die mensen nu krijgen met een xdrive30e?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnyH
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 28-05 11:45
ik lees hier vaak berichten over de range van de iX1's maar graag zou ik eens willen lezen hoe het eigenlijk zit met de hybride versies..... Voor mij specifiek de Xdrive25e. Ik kom uit de dieselwereld en ben in blijde verwachting van een Xdrive25e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo61
  • Laatst online: 30-05 23:23
MaVers schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:50:
Ik ga a.s. zaterdag naar de dealer ook vanwege het niet kunnen activeren van, in dit geval Driving Assistant Plus, ik hoop dat het opgelost gaat worden.

[...]
Als je de dienst binnen 14 dagen afbesteld krijg je het geld ook supersnel teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
Dudeness schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:43:
Oef dat is niet veel range inderdaad. Ik hoor graag wat de range is die mensen nu krijgen met een xdrive30e?
Je merkt momenteel dat me de kou de range aardig verminderd.
Nu doe ik de auto ook elke ochtend en einde middag voorverwarmen :9 (heerlijk als je dan instapt)
Ik denk dat ik nu gemiddeld ergens rond 320-340 km kom ipv 380km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Hier 300-350 vs 400-480 in de zomer. Nog steeds ruim voldoende. Vorig weekend Brussel-Osnabrück bij 1°C gereden en in totaal 20min moeten laden terwijl ik in Duitsland altijd rond de 130 reed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huwiee
  • Laatst online: 28-05 08:42
RonnyH schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:16:
ik lees hier vaak berichten over de range van de iX1's maar graag zou ik eens willen lezen hoe het eigenlijk zit met de hybride versies..... Voor mij specifiek de Xdrive25e. Ik kom uit de dieselwereld en ben in blijde verwachting van een Xdrive25e.
Ik heb volle zomer niet kunnen testen maar nu bij lage temperaturen kan ik een 60km rijden met volle batterij, is meestal wel korte afstanden dus afhankelijk van de afstand en veel remmen/optrekken zal je mss eerder richting 70 gaan.

Met zomerbanden geraakte ik met temperaturen van 10graden vlot boven de 70km, dus ik verwacht in de zomer zeker 80km+ . Dit is normaal rijden en af en toe eens goed optrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
bartvde1 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:39:
[...]

Auto weer terug van de dealer, ze hebben het actief moeten programmeren, iets met de automatische download gaat niet goed nadat je hebt betaald. Maar goed nu werkt het dus prima en 🔥 je in de hoogste stand de blaren op je billen. Fijn dat de dealer zo snel plek had. Ik was de eerste met dit euvel, vermoedelijk niet de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gun74
  • Laatst online: 01-02-2024
De dealer liet weten dat de wagen sinds gisteren in de concessie is. Nu aftellen naar begin 2024 voor de inschrijving. Zullen lange dagen worden…
Dus ongeveer 1 jaar gewacht. Mocht leasing nog willen inschrijven, dan was het 11 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:45
Eppo61 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:20:
[...]

Als je de dienst binnen 14 dagen afbesteld krijg je het geld ook supersnel teruggestort.
Dus bestellen, activeren en op dag 13 annuleren en repeat = gratis optie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
TFDev schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:09:
[...]

Dus bestellen, activeren en op dag 13 annuleren en repeat = gratis optie? :P
😀 zou een idee kunnen zijn, moet de activering wel iets sneller verlopen dan bij mij en helemaal via de dealer.
Pagina: 1 ... 27 ... 66 Laatste