Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 28 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvde1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 28-05 12:54
Lager schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 17:25:
[...]

Auto weer terug van de dealer, ze hebben het actief moeten programmeren, iets met de automatische download gaat niet goed nadat je hebt betaald. Maar goed nu werkt het dus prima en 🔥 je in de hoogste stand de blaren op je billen. Fijn dat de dealer zo snel plek had. Ik was de eerste met dit euvel, vermoedelijk niet de laatste.
Bedankt voor de update 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:14

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Lager schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 17:25:
[...]

Auto weer terug van de dealer, ze hebben het actief moeten programmeren, iets met de automatische download gaat niet goed nadat je hebt betaald. Maar goed nu werkt het dus prima en 🔥 je in de hoogste stand de blaren op je billen. Fijn dat de dealer zo snel plek had. Ik was de eerste met dit euvel, vermoedelijk niet de laatste.
Wellicht gaat deactivatie dan ook wel mis?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekke
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-05 17:58
DJR schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:23:
OK ik mag dan wel blij zijn met de uitstraling en performance van de iX1, de range valt me helaas echt wel tegen.

Vanochtend 100% geladen / 253 km range (en dat zal niet veel beter gaan worden als we echt de winterperiode krijgen). Ik rij er gemiddeld mee schat ik in. Ook al zou ik ECO gaan rijden, dan nog gaat me dat geen 100 km extra geven.

Kortom, mooie wagen, nog steeds happy mee, maar range? Nah....
Zelfde gevoel…heb hem ook besteld…2 weken geleden testrit gemaakt. Was volgeladen en boordcomputer gaf ook maar 280 km rijbereik aan. Schrok daar toch ook van. Benieuwd wat de ervaringen hier zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06:49
Ik heb op zich weinig tot geen problemen met de teruglopende actieradius, maar deze is bij lagere temperaturen zeker merkbaar.
Ik rijd met de BMW iX1 xDrive30 meestal in normale rijmodus op 20” wielen, veel snelweg en vaak met het dak in de kantelstand. In de zomer is 400+ mogelijk, nu bij lagere temperaturen op winterbanden maximaal 300 km.
Met uitzondering van buitenlandse vakanties zijn de meeste dagelijkse ritten over het algemeen niet veel langer dan 300 km.
Aan huis heb ik een laadpaal en als ik de mogelijkheid heb, op kantoor of bij klanten, te laden dan doe ik dat. Hierdoor hoef ik zelden of nooit onderweg bij te laden. Bijkomend voordeel van een EV is dat ik ook nooit meer hoef te tanken en desgewenst elke ochtend met een volle batterij kan wegrijden.
Ik vermoed dat de wintersportvakantie (ruim 900 km) met dakkoffer en volle belading nog wel wat extra laadtijd zal kosten, maar dan kom ik wel uitgerust aan…😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoslet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-04 19:24
Range
Winter; ongeveer 250-275 km
Zomer; ongeveer 350 km.
Dan is het wel klaar. Ik rij gewoon met verkeer mee. Ga niet op zitten letten hoeveel ik nu precies verbruik. Gooi hem nu in de winter af te toe even aan de snellader om weer thuis te komen.
Ik rij 200-300km per dag. Soms iets meer, soms iets minder..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barts27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
Vandaag bij Startint geweest voor het tinten van de ramen na de B-stijl. Duman is naast een hele aardige kerel ook een geweldige vakman. De werkzaamheden duurde 4 uur en ik had een leenauto mee. Nu de ramen 4 dagen met rust laten en geen achterruitverwarming gebruiken. kortom; voor wie een bedrijf zoekt voor het tinten van de ramen met een Johnson Window folie kan met een gerust hart naar Startint.nl

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/quJytyw.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rqtW6GY.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yWS1fvA.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-05 02:36
Mr Pingu schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:27:
[...]
Wellicht gaat deactivatie dan ook wel mis?
Het mag eens mee zitten ook hé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Barts27 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 17:26:
Vandaag bij Startint geweest voor het tinten van de ramen na de B-stijl. Duman is naast een hele aardige kerel ook een geweldige vakman. De werkzaamheden duurde 4 uur en ik had een leenauto mee. Nu de ramen 4 dagen met rust laten en geen achterruitverwarming gebruiken. kortom; voor wie een bedrijf zoekt voor het tinten van de ramen met een Johnson Window folie kan met een gerust hart naar Startint.nl

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoeveel mag zoiets kosten als ik mag vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
Ongeveer 300 euro inclusief BTW. Je kan er ook voor kiezen om alle ramen te tinten. Bij de voorste zijruiten en het voorraam zit je wel vast aan wettelijke eisen. Ik heb gekozen voor 30% lichtdoorlatendheid vanaf de B-stijl, maar je kan donkerder en lichtere folie kiezen, en Duman kan je daarin goed adviseren wat wel en niet mooi wordt (hangt ook af van de kleur ramen af-fabriek).

[ Voor 85% gewijzigd door Barts27 op 10-12-2023 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekke
  • Laatst online: 09-05 17:58
Barts27 schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:18:
Ongeveer 300 euro inclusief BTW. Je kan er ook voor kiezen om alle ramen te tinten. Bij de voorste zijruiten en het voorraam zit je wel vast aan wettelijke eisen. Ik heb gekozen voor 30% lichtdoorlatendheid vanaf de B-stijl, maar je kan donkerder en lichtere folie kiezen, en Duman kan je daarin goed adviseren wat wel en niet mooi wordt (hangt ook af van de kleur ramen af-fabriek).
410€ standaard bij BMW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
BMW doet het ook niet zelf want dat besteden ze ook uit. Startint werkt ook voor de Jaquar/Land rover dealer in de Haarlemmermeer. Je kan natuurlijk ook donkere ramen bestellen af-fabriek maar die optie is wat duurder, maar als bruin het kan trekken dan is dat natuurlijk ook een mooie optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pbroecka
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02-12-2024
Hallo,

Iemand die meer weet over leverproblemen BMW PHEV 25E?
Besteld 09/2022 en nog steeds geen zicht wanneer deze zou geproduceerd worden.
Werd beloofd 09/2023 maar nu moeten we auto huren aan een kleine 500€/maand waardoor dit een financiële aderlating is.
Heb enkel automatische trekhaak, sensatec zetels en zetels met geheugenfunctie als optie genomen.
Besteld bij BMW Meerschman in Zottegem (België)

Update 20/12/2023:
Bericht gekregen dat productie gepland staat eind januari 2024, dus levering eind februari.
Dus tussen bestelling en levering 17 maand.

[ Voor 16% gewijzigd door pbroecka op 19-12-2023 07:46 . Reden: Update ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quirinus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-05 12:39
RonnyH schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:16:
ik lees hier vaak berichten over de range van de iX1's maar graag zou ik eens willen lezen hoe het eigenlijk zit met de hybride versies..... Voor mij specifiek de Xdrive25e. Ik kom uit de dieselwereld en ben in blijde verwachting van een Xdrive25e.
Mijn 25e: in de zomer na het laden staat de range op 90km, reëel tussen de 70-80km.
Met de huidige temperaturen staat hij op 64km range na het laden, reëel rond de 50km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-04 16:49
quirinus schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:35:
[...]

Mijn 25e: in de zomer na het laden staat de range op 90km, reëel tussen de 70-80km.
Met de huidige temperaturen staat hij op 64km range na het laden, reëel rond de 50km.
Ok, thnx. Daar zal voor de 30e nog wel weer 10km vanaf gaan tov van de 25e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyH
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 28-05 11:45
quirinus schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:35:
[...]

Ok, dat is duidelijk. Bedankt hiervoor. En hoe zit het met het benzineverbruik ? Hoe is het bereik, praktisch gezien, met een volle tank brandstof en een volle batterij..... ben ik ook nog benieuwd naar :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gun74
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 01-02-2024
@pbroecka : ook een 25e op 17/1/23 besteld en is sinds eind vorige week bij Meerschman Zottegem. Is via de leasing gegaan, betreft een standaard uitvoering enkel met verwarmde voorzetels.
Best even navragen of deze al ingepland staat voor productie.
Ik weet het is een lange wachttijd die men moet doorlopen, maar zou niet aarzelen om toch na te vragen.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122462

Is het betrouwbaar dat de IX2 met 64kwh ongeveer dezelfde range heeft als een ix3 met 74kwh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-05 08:37
gisteren mijn IX1 in ontvangst genomen, heel blij mee! Wat ik me afvraag, volgens de app heb ik 3 maanden BMW digital Premium, daarna wordt dit waarschijnlijk een betaalde dienst. Weet iemand wat dit kost, en of bv ook live verkeersinformatie afhankelijk is van dit pakket?

edit zelf al iets gevonden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1RiUSpWPd1t5AYeUCgxoIctELE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/90aHVmwowsTsj2ZEIRi7LGv3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door stijnec1 op 12-12-2023 10:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:58

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb vandaag het startsein gegeven om de X1 25e om te zetten naar een iX1 20e. Wellicht sneller in huis, en goedkoper in leasebedrag en bijtelling. Daarnaast kan ik dan nog veel meer opties aanvinken en nog steeds goedkoper uitzijn. Dan maar wat langzamer naar de 100 :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dioke
  • Laatst online: 21-02-2024
Maar af-fabriek is het wel getint glas en geen folie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-02 08:56
madpatrick schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:20:
[...]

Die zal ik op de bestaand plank leggen, anders zou de hard plastic versie beter zijn.
Omdat deze zacht is zal die inzakken als je bestaande plank weghaalt
Ik merk dat ik de laadkabel 9 van de 10 keer niet in het vak leg maar gewoon los in de kofferbak :P
Om die reden heb ik bij onze vrienden van Ali-ex….de laadkabeltas gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6udqJDb-PSaDRTScXMWJWXcrKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9YTxUsi7I4wbrRkQ5OYR0otm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nish9493
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21-05 14:14
Finally took the car to the dealer yesterday and after checking it completely they found that the noise was from the steering wheel cover and replaced the cover. No noise so far
nish9493 schreef op maandag 13 november 2023 @ 00:00:
[...]

I took my car to the dealer yesterday. they checked the noise and mentioned its something to look at but its not a serious issue and i can continue to drive.
They did not have any alternate car for replacement still next month so it's scheduled next month for checking the sound 🤞

[ Voor 19% gewijzigd door nish9493 op 12-12-2023 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-05 19:19
MHGroentje schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:59:
[...]

Die had ik ook gezien, maar toch niet (nog) gedaan.
ik vind het nog teveel gedoe om die stugge kabel in een tasje te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
Ik zie me dat in de praktijk ook niet doen dus ik ben ook voor de Rigum rubberen mat gegaan. Hopelijk donderdag in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-05 12:20

MaxDlius

Buiten De Zone

nish9493 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 21:12:
Finally took the car to the dealer yesterday and after checking it completely they found that the noise was from the steering wheel cover and replaced the cover. No noise so far

[...]
Thank you for sharing. Mine is still cracking all over the place...Please let us know if the noise returns 😄

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-05 15:23
MHGroentje schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:59:
[...]

[Afbeelding]
Is het geen gedoe om de laadkabel telkens in zo'n tas te moeten proppen?
Iemand die geen moeite doet om de kabel weg te stoppen in het vak onder de koffer zal volgens mij ook geen moeite doen om die netjes in een laadkabeltas te stoppen.
Met mijn halfzachte rubberen mat heb ik geen probleem om het vak te openen en mijn laadkabel daar op te bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-05 02:36
icecreammm schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:04:
[...]
Is het geen gedoe om de laadkabel telkens in zo'n tas te moeten proppen?
Iemand die geen moeite doet om de kabel weg te stoppen in het vak onder de koffer zal volgens mij ook geen moeite doen om die netjes in een laadkabeltas te stoppen.
Met mijn halfzachte rubberen mat heb ik geen probleem om het vak te openen en mijn laadkabel daar op te bergen.
Ik heb vooral last van een vuile laadkabel = vuile handen = vuil interieur
Heb al een laadkabel handdoek (voor de handen) in de koffer liggen
De kabel "gooi" ik ook gewoon bovenop mijn rubberen koffer bodem mat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-04 21:01
Iemand hier problemen met de key less entry van de kofferbak?

Laats even snel een boodschap gedaan liep naar de kofferbak, veeg onder de bumper de knipperlichtin knipperde maar kofferbak was met geen mogelijkheid open te krijgen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:03
querex schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:18:
[...]

Ik heb vooral last van een vuile laadkabel = vuile handen = vuil interieur
Heb al een laadkabel handdoek (voor de handen) in de koffer liggen
De kabel "gooi" ik ook gewoon bovenop mijn rubberen koffer bodem mat O-)
Ik heb een paartje handschoenen in de auto liggen om de handen schoon te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hankied
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 28-02 18:03
Hankied schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 10:47:
Wie kan mij helpen om het menu te vinden waar je de regeneratie van rijstand D kunt aanpassen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjpupnsBlP-165p_6rHQViM3RQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y8tqXS0gW6XdFsIgHdHUe8JO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xxQZez449K67J4C7AHR9UVLX17c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K7QWIvMM2ue7rhifAJW18VFo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankied
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 28-02 18:03
Gevonden!

• nish9493
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21-05 14:14
so far no noise from the last 3 days. so i think its fixed
MaxDlius schreef op woensdag 13 december 2023 @ 06:59:
[...]

Thank you for sharing. Mine is still cracking all over the place...Please let us know if the noise returns 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
vandaag gaf mijn navigatie voor de 1e keer een automatisch geplande laadstop aan, die wilde ik niet gebruiken omdat ik op mijn werk kan laden, maar ik vond geen mogelijkheid om deze stop te veranderen of verwijderen, iemand een tip? Ook viel het me op dat de geplande oplader niet beschikbaar was, houdt de bmw navigatie daar geen rekening mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-05 16:25
stijnec1 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:52:
vandaag gaf mijn navigatie voor de 1e keer een automatisch geplande laadstop aan, die wilde ik niet gebruiken omdat ik op mijn werk kan laden, maar ik vond geen mogelijkheid om deze stop te veranderen of verwijderen, iemand een tip? Ook viel het me op dat de geplande oplader niet beschikbaar was, houdt de bmw navigatie daar geen rekening mee?
Je kan instelling wijzigen dat je maar x-aantal batterij wil overhouden bij aankomst van je rit.

Zelf ook gehad, de auto wist dat ik maar 15% zou overhouden bij aankomst dus bleef hij zeggen dat ik een laadstop moest doen om op eindbestemming de minstens 20% batterij (ingestel batterijjniveau ) over te houden. Deze 20% op 10 % gezet en de navigatie gaf me geen laadstop meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:47
YumaDjango schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:25:
Iemand hier problemen met de key less entry van de kofferbak?

Laats even snel een boodschap gedaan liep naar de kofferbak, veeg onder de bumper de knipperlichtin knipperde maar kofferbak was met geen mogelijkheid open te krijgen….
Sta je er niet te dicht op? Dan blokkeert het openen alsnog omdat er een obstakel in de buurt is. Ik moet altijd even een stap achteruit doen na die actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
Roki schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:17:
[...]

Je kan instelling wijzigen dat je maar x-aantal batterij wil overhouden bij aankomst van je rit.

Zelf ook gehad, de auto wist dat ik maar 15% zou overhouden bij aankomst dus bleef hij zeggen dat ik een laadstop moest doen om op eindbestemming de minstens 20% batterij (ingestel batterijjniveau ) over te houden. Deze 20% op 10 % gezet en de navigatie gaf me geen laadstop meer aan.
dank je, het gaat mij er om of je handmatig een laadstop kunt verwijderen of aanpassen in de route, zonder het % aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-04 21:01
koentjuh schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:52:
[...]

Sta je er niet te dicht op? Dan blokkeert het openen alsnog omdat er een obstakel in de buurt is. Ik moet altijd even een stap achteruit doen na die actie.
Thanks voor je reactie!

Ik zal het van t weer even proberen, zal t resultaat hier weer vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balupi63
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-05 21:28
Ik overweeg om het standaard onderstel te kiezen bij mijn Ix120e met M pakket ipv het het adaptieve M onderstel. Mijn gedachte is dat dit meer comfort zal opleveren. Dit op basis van een vorige 1 serie die ik heb gereden met een M pakket (19 inch). Deze vond ik (te) hard afgeveerd. Kan iemand zijn ervaring delen of aangeven wat het verschil is tussen het standaard onderstel tov van het adaptieve M onderstel op de Ix1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckie_rr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-04 15:42
Kan de optie 451 actieve zetel bestuurder gecombineerd worden met sportzetels met manuele verstelling? Ik heb alleen nog maar foto's gezien van het lendensteun-knopje op elektrisch verstelbare zetels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:09
duckie_rr schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:24:
Kan de optie 451 actieve zetel bestuurder gecombineerd worden met sportzetels met manuele verstelling? Ik heb alleen nog maar foto's gezien van het lendensteun-knopje op elektrisch verstelbare zetels.
Ja dit kan volgens de dealer, ik ben momenteel bezig met de bestelling van een ix1 en heb daar een wit "leren" interieur in bedacht met de sportstoel die dan weer verplicht word. Daarbij heb ik optie 455 aangegeven te willen. Verschil met 451 is dat naast de bestuurder ook de passagier kan genieten van een actieve stoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundstream
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-10-2024
Balupi63 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:13:
Ik overweeg om het standaard onderstel te kiezen bij mijn Ix120e met M pakket ipv het het adaptieve M onderstel. Mijn gedachte is dat dit meer comfort zal opleveren. Dit op basis van een vorige 1 serie die ik heb gereden met een M pakket (19 inch). Deze vond ik (te) hard afgeveerd. Kan iemand zijn ervaring delen of aangeven wat het verschil is tussen het standaard onderstel tov van het adaptieve M onderstel op de Ix1
Als je hierover twijfels hebt dan zou ik toch echt even gewoon een proefrit gaan maken met het adaptieve onderstel en eens de verschillende rijmodi proberen. Zolang je niet in de sportmode staat dan is het m.i. zo dat de vering in comfort stand staat. en in de sportmodus wil je sowieso dat hij wat stugger is. in de personal mode is ook nog e.e.a. zelf in te stellen maar ik zou echt zeggen, probeer het gewoon even uit. adaptief kost niets extras maar als je het afbestelt dan heb je het niet en ga je het ook niet meer krijgen dus bezint eer ge begint ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duckie_rr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-04 15:42
Soundstream schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:18:
[...]

Als je hierover twijfels hebt dan zou ik toch echt even gewoon een proefrit gaan maken met het adaptieve onderstel en eens de verschillende rijmodi proberen. Zolang je niet in de sportmode staat dan is het m.i. zo dat de vering in comfort stand staat. en in de sportmodus wil je sowieso dat hij wat stugger is. in de personal mode is ook nog e.e.a. zelf in te stellen maar ik zou echt zeggen, probeer het gewoon even uit. adaptief kost niets extras maar als je het afbestelt dan heb je het niet en ga je het ook niet meer krijgen dus bezint eer ge begint ;-)
Op de Edrive20 is "Adaptieve ophanging M" een optie van 710 €. Standaard op de edrive30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariebombarie2k
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 28-05 19:32
ariebombarie2k schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:47:
Ha, de bestelstatus van mijn iX1 xdrive 30 is veranderd naar ‘staat bij de dealer’. Besteld op 17 oktober, zal binnen een paar weken dan wel op de stoep staan gok ik.

Het gaat om een 1-2tje tussen de leasemaatschappij en mijn werkgever omdat er productieplekken ‘over’ waren. Dus wellicht verklaart dat de relatief vlotte levertijd.
Update: volgende week wordt hij geleverd. Het kàn dus wel snel bij BMW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:25
ariebombarie2k schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 15:07:
[...]

Update: volgende week wordt hij geleverd. Het kàn dus wel snel bij BMW.
Gefeliciteerd. Schril contract, ik mag mijn iX1 morgen halen. Besteld half januari. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnie84
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 08:27
Ik probeer te zoeken hoe snel je kan opladen op een snellader met een BMW X1 xDrive25e.

Iemand die de duur zo ongeveer weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakkertje19
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:40
Vinnie84 schreef op zondag 17 december 2023 @ 09:45:
Ik probeer te zoeken hoe snel je kan opladen op een snellader met een BMW X1 xDrive25e.

Volgens mij kan je een X1 niet snel laden, maximaal 7.4Kwh, dit kan bij nagenoeg elk openbaar / thuis laadpunt. Volgens BMW laad je van volledig leeg naar 100% in 2h30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
Vinnie84 schreef op zondag 17 december 2023 @ 09:45:

Als je de plugin hybride bedoeld, zo te zien aan je BMW X1 xDrive25e vermelding, moet ik je teleurstellen, die kan niet aan de snelladers. Die kan alleen aan de reguliere aansluitingen. Met 11kW, duurt dat zo een 6 tot 7 uur, met 22kW, 3 uur en 45 minuten. (Ik heb deze zelf eerst gehad, voordat ik een iX1 30e kocht)

Bij de BMW iX1 xDrive25e, is de laadtijd hetzelfde als de 30e, omdat de batterijen en de laadinstallatie hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
  • Laatst online: 21-03-2024
bartvde1 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:44:
[...]

Ik heb het ook. 1 maand driving assistant plus geboekt (voor acc) en dit is nooit geactiveerd geraakt.
Ik heb dit nu ook sinds begin van de week.. was hier al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jv789
  • Laatst online: 23-12-2024
MHGroentje schreef op zondag 17 december 2023 @ 10:32:
[...]

Als je de plugin hybride bedoeld, zo te zien aan je BMW X1 xDrive25e vermelding, moet ik je teleurstellen, die kan niet aan de snelladers. Die kan alleen aan de reguliere aansluitingen. Met 11kW, duurt dat zo een 6 tot 7 uur, met 22kW, 3 uur en 45 minuten. (Ik heb deze zelf eerst gehad, voordat ik een iX1 30e kocht)

Bij de BMW iX1 xDrive25e, is de laadtijd hetzelfde als de 30e, omdat de batterijen en de laadinstallatie hetzelfde zijn.
Toch raar dat er op de BMW site anders staat. Waarom laad die zo langzaam?
En waarom lukt snellader niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10:22
jasonv schreef op zondag 17 december 2023 @ 14:41:
[...]

Ik heb dit nu ook sinds begin van de week.. was hier al een oplossing voor?
Ik had het voor de stoelverwarming. Dealer heeft het geregeld, moest softwarematig worden geactiveerd. OTA storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:15
Is het normaal dat het instellen van de klimatisatie niet werkt als de auto enkele dagen stilstaat ? Thuis gebruik ik hem iedere dag maar nu ik op verlof ben is dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 65MustangFB
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 31-01 06:40
Even een vraag m.b.t. het laden aan een openbare laadpaal, ik krijg de laatste week vaker de melding

Laden gestopt bij ...%
Wij raden u aan het laadpunt te controleren als dit gedrag onverwacht optreedt.

Vandaag bij de dealer geweest ze hebben hem aan de lader gehangen (daarop kreeg ik de melding via de app dat hij op 60% is stopt). Ze konden niks vinden bij het uitlezen. Nu moet ik begin januari terug, dan gaan ze hem een paar uur testen.

Ik heb een X1 Xdrive30e

Nog iemand deze melding op zijn PHEV gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Ai vervelend. En dit heb je niet als je thuis oplaadt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
jv789 schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:20:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UWsmO4DwNDh55OH_1n8xfvEHCR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I2BJpFRc6jYVCdrBxCuKm2Be.jpg?f=fotoalbum_large

Dit komt van de officiële kanalen van BMW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-05 21:39
[...]

Als ik in de configuratie van de X1 kijk, staat dit bij de xDrive25e:
Batterij capaciteit (bruto/netto)
16,3 kWh / 14,2 kWh

Oplaadtijd AC laadproces (laadstatus 0-100%)
2.5 h

Maximaal AC laadvermogen in kW
7.4 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Heeft een van jullie het Shell Advanced thuislaadpunt in gebruik met de PHEV? Ben benieuwd naar de ervaringen met Dynamic Power Management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 12:01
MHGroentje schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:48:
[...]

[Afbeelding]

Dit komt van de officiële kanalen van BMW
Kun je de link delen van waar je deze info hebt gevonden? Lijkt dat deze informatie niet klopt in verhouding met de X1 (U11). Die kan met maximaal 7.4Kw laden en dan is het vol in ongeveer 2u30 - 2u45 (op basis van bimmerpost ervaringen). Bij laden op 3.7Kw loopt het tegen de 5u op.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JP1980
Vanmiddag eindelijk m'n xdrive30 mogen halen na bijna een jaar wachten!
Wat een power! Het is een beetje wennen je merkt niks van die 2 ton gewicht.

Kleur vind ik erg mooi! Velgen vallen mij in het echt ook niet tegen, iets op bezuinigd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJBWxHbpCX8NZMWvOSVfy2ohjtU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JM661DdyZJMkw8sKYEWVebnr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-05 21:51
[...]

Zoals al gezegd is laad deze in ongeveer 2.5 uur op. (bij mij dan met een 11kw paal, maar de auto zelf doet idd ongeveer 6.7kw per uur laden)

Een snellader bij een hybride zie je eigenlijk bijna nooit... Heb je haast en kan je niet wachten tot de auto opgeladen is, kan je altijd overschakelen op brandstof.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Joker op 18-12-2023 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jv789
Mr.Joker schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:41:
[...]

Zoals al gezegd is laad deze in ongeveer 2.5 uur op. (bij mij dan met een 11kw paal, maar de auto zelf doet idd ongeveer 6.7kw per uur laden)

Een snellader bij een hybride zie je eigenlijk bijna nooit... Heb je haast en kan je niet wachten tot de auto opgeladen is, kan je altijd overschakelen op brandstof.
Nee ik zou ook niet stoppen onderweg bij een snellader maar volgens mij is het wel mogelijk. Tenminste het lijkt mij gewoon een "elektrische" auto maar dan met hele kleine accu.
Wat is jouw ervaring met rijbereik op de accu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvde1
Snelladen is laden met gelijkstroom. Bij zowat alle hybrides is dit niet mogelijk. Die hebben geen CCS aansluiting. Rijbereik met mijn 25e is ongeveer 60-65 km in de huidige weersomstandigheden en ongeveer 80 km in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenne_7809
  • Laatst online: 28-11-2024
pbroecka schreef op maandag 11 december 2023 @ 07:48:
Hallo,

Iemand die meer weet over leverproblemen BMW PHEV 25E?
Besteld 09/2022 en nog steeds geen zicht wanneer deze zou geproduceerd worden.
Werd beloofd 09/2023 maar nu moeten we auto huren aan een kleine 500€/maand waardoor dit een financiële aderlating is.
Heb enkel automatische trekhaak, sensatec zetels en zetels met geheugenfunctie als optie genomen.
Besteld bij BMW Meerschman in Zottegem (België)

Update 20/12/2023:
Bericht gekregen dat productie gepland staat eind januari 2024, dus levering eind februari.
Dus tussen bestelling en levering 17 maand.
xDrive 25e 1.5i besteld op 29/06/2023. Verwachte leverdatum 30/10/2024. 16 maanden!! Wat een miserie. Eerste keer dat ik een BMW bestel als bedrijfswagen en al dik spijt. Vorige was een Audi A4 in volle coronacrisis en toen 10 maand tussen bestelling en oplevering.

De BMW is via Alphabet besteld (geen keuze bij de werkgever voor een andere leasemaatschappij). Je zou denken dat Alphabet gezien de banden met BMW toch iets zou kunnen vervroegen, maar niks is minder waar.

Ik lees het hier ook op het forum: BMW geeft absolute prio aan de iX1, en blijkbaar dan nog eerder benzines of diesel vooraleer ze aan de PHEV's beginnen. Maar de upfront voor elektrische trekhaak en sensatec zetels moest ik wel al mooi betalen, want anders beginnen ze er gewoonweg zelfs niet aan.

Ronduit schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 14:50

Royz

Kleurenblind!!

Fenne_7809 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:15:
[...]

xDrive 25e 1.5i besteld op 29/06/2023. Verwachte leverdatum 30/10/2024. 16 maanden!! Wat een miserie. Eerste keer dat ik een BMW bestel als bedrijfswagen en al dik spijt. Vorige was een Audi A4 in volle coronacrisis en toen 10 maand tussen bestelling en oplevering.
Tsja ervaringen kunnen verschillen... Ik had een Q4 besteld en toen bleek dat daar een wachttijd op zat van 14 maanden geannuleerd en de iX1 besteld. Had hem in 6 maanden tijd.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd
  • Laatst online: 19-08-2024

dvd

Eind Oktober heb ik een IX1 20e besteld. Kon ook een 30e nemen maar met minder opties.
M-pakket heb ik niet genomen want het is vooral visueel.
De dealer, Belgiê, wou geen leverdatum meegeven want ' nog geen zicht op planning fabriek 2024'.
Wat zijn bij jullie ongeveer de levertermijnen?
Ik heb onderstaande gekozen qua uitrusting:

1. C4E Sanremo Green
2. KUCX Veganza geperforeerd Oyster/Schwarz
3. 7EW Premium Pack Pro
4. 7LG Comfort Pack
5. 7LK Travel Pack
6. 455 Actieve zetels vooraan
7. 481 Sportzetels vooraan
8. 494 Verwarmde zetels vooraan
9. 4U6 Snelladen wisselstroom, meerfasig
10. 5AT Driving Assistant Pack Plus

Momenteel rij ik EV6 GT-Line en kan niet wachten om te veranderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-05 21:51
jv789 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:14:
[...]

Nee ik zou ook niet stoppen onderweg bij een snellader maar volgens mij is het wel mogelijk. Tenminste het lijkt mij gewoon een "elektrische" auto maar dan met hele kleine accu.
Wat is jouw ervaring met rijbereik op de accu?
Zomer wel 70-80km (Stad + snelweg)
Met deze temperaturen is 60-65 wel te doen.

Misschien dat het technisch wel zou kunnen, maar dat het gewoon duurder is en het in de praktijk niet veel gebruikt wordt...

Nogmaals, als ik een lange afstand moet rijden en m'n accu is leeg, dan ga ik door op benzine. Hybride auto's zijn ook meer voor woon werkverkeer waarbij die range prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Jeetje zeg ik heb een maand geleden een x30e PHEV besteld en ingeprikt op een reeds aanwezig productieslot in april. Ik hoop echt dat die planning ook blijft staan, want ik vind 4 maanden wachten al lang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

dvd schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:47:
Eind Oktober heb ik een IX1 20e besteld....

Momenteel rij ik EV6 GT-Line en kan niet wachten om te veranderen!
Nu ben ik wel heel benieuwd waarom je niet kan wachten om jouw ev6 in te leveren voor een ix1...😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvde1
MaxDlius schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 22:14:
[...]

Nu ben ik wel heel benieuwd waarom je niet kan wachten om jouw ev6 in te leveren voor een ix1...😀
Ik ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-05 20:28
Fenne_7809 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:15:
[...]

De BMW is via Alphabet besteld (geen keuze bij de werkgever voor een andere leasemaatschappij). Je zou denken dat Alphabet gezien de banden met BMW toch iets zou kunnen vervroegen, maar niks is minder waar.

Ik lees het hier ook op het forum: BMW geeft absolute prio aan de iX1, en blijkbaar dan nog eerder benzines of diesel vooraleer ze aan de PHEV's beginnen. Maar de upfront voor elektrische trekhaak en sensatec zetels moest ik wel al mooi betalen, want anders beginnen ze er gewoonweg zelfs niet aan.

Ronduit schandalig.
Ik zou bij een leverdatum van 30/10/2024 kijken naar wat de mogelijkheden zijn voor annuleren (en iets anders evt van een ander merk zoeken). Ik zou daar niet op gaan wachten eerlijk gezegd als je nu al die datum weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jv789
Gister te horen gekregen dat de afleverdatum verplaatst wordt naar 26-04-2024.
Stond oorspronkelijk op 15-12-2023.
Ik heb de X1 xDrive 25e 30-04-2023 besteld. Oftewel een jaar wachten als het zo blijft staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivers454
  • Laatst online: 08-10-2024
25e besteld op 17 april 2023. Levertermijn wordt geschat op eerste helft van april maar nog niks concreet bevestigd natuurlijk….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPEJ66
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-01 12:26
X1 30e besteld op 22/12/22, afleveringsdatum bij bestelling 01/01/2024.

Via de dealer vorige week bevestiging gekregen dat de requested prod week 01/2024 is, maar dit nog niet bevestigd is door de fabriek en de fabriek momenteel de planning aant maken is voor de producite volgend jaar.

Aftellen, al zal de aflevering volgens mij in januari nog krap worden eerder ergens begin feburari, in de hoop dat er geen slecht nieuws, probleem onderdeel,etc..., uit de bus valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivers454
  • Laatst online: 08-10-2024
Wat zijn jullie ervaringen met de app van BMW? Werkt dit vlot en naar behoren (ventilatie/verwarming aanschakelen etc…)?
Werkt dit ook met hybrides?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Shivers454 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:47:
Wat zijn jullie ervaringen met de app van BMW? Werkt dit vlot en naar behoren (ventilatie/verwarming aanschakelen etc…)?
Slechts 2 dagen in bezit maar dat gaat vrij goed elke keer een lekker warme auto. Als je een beetje een thuisautomatisering nerd bent kan je de auto zelf in home assistant hangen. Ik kan nu de voorverwarming van de auto starten met een 2x snel indrukken van de verlichting in de woonkamer. Heb een hekel aan apps en telefoonbediening.

Geen ervaring met hybride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:58

woutur

Klauwtjes uit!

Ooit een 25e besteld eind januari 2023. Laatste update was dat ie in September 2024 zou komen.
Omgezet naar een 20e deze week (contract getekend door Alphabet en bedrijf). Mag hopen dat ie wat eerder komt. We zien het wel.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
JP1980 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:23:
[...]

Slechts 2 dagen in bezit maar dat gaat vrij goed elke keer een lekker warme auto. Als je een beetje een thuisautomatisering nerd bent kan je de auto zelf in home assistant hangen. Ik kan nu de voorverwarming van de auto starten met een 2x snel indrukken van de verlichting in de woonkamer. Heb een hekel aan apps en telefoonbediening.

Geen ervaring met hybride.
Hoe doe je dit? Mijn vriendin kan dit automatiseren bij haar Enyaq via de Skoda app, maar ik mis deze functionaliteit bij mijn iX1. Ik moet dit nu altijd manueel activeren in de BMW app en vergeet dit maar al te vaak. Ik vind ook niet meteen terug hoe ik die BMW optie kan aanpspreken via Google Home.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JP1980
@icecreammm
Heel simpel de BMW connected drive integratie toevoegen:
https://www.home-assistan...ions/bmw_connected_drive/

Daar kan je de inloggegevens van connected drive invullen en dan heb je alles in home assistent. Het systeem registreert zelf wanneer je auto voor de deur staat, kan je alvast de muziek thuis aanzetten als je thuiskomt van een lange zware dag werken ;)

Oh ja ook handig je zou zelf het laden van je auto kunnen automatiseren. Bij dynamische prijzen of zonnepanelen kan je laden starten en stoppen op basis van beschikbaarheid of prijs. Snelheid van laden kan denk ik niet ingesteld worden.

[ Voor 25% gewijzigd door JP1980 op 20-12-2023 11:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvd
  • Laatst online: 19-08-2024

dvd

MaxDlius schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 22:14:
[...]

Wel om veel redenen 😅

- veel harde plastiek en slechte afwerkingen
- meridian surround met 16 luidsprekers klinkt schel en onzuiver ongeacht instelling en audiobron
- de bestuurders kantelt licht op de rails met een klein beetje druk (bv bij uitrekken)
- de stoelen zijn zeer klein. Ben 1,95 m en de steun stopt bij onderkant schouderbladen. Met de hoofdsteun op hoogste stand komen men schouders tot tegen de onderkant
- Rwd rijdt leuk maar een draaicirkel groter dan een bus. Zeer omslachtig om te manoeuvreren
- de matrix koplampen geven geen ideaal licht
- infotainment is hopeloos ingewikkeld (vind bv terminologie vanop dashbord niet terug in zoekfunctie bij handleiding)
- koffer is in aantal liters groot, ongetwijfeld met achterbank kaarsrecht ipv gewoon en boven het zeil. maar onpraktisch onwille design auto. Een bolderkar of buggy erin en het spel is amper nog bruikbaar
- been ruimte achter is wel super met de kinderstoelen
- de comforttoegang leidt een eigen leven
- apple carplay is met kabel en soms valt die gewoon uit en werkt het niet meer
- zou tot 240kw/u kunnen laden maar nog nooit boven 135 geraakt
- bij automatisch laten inparkeren komt het altijd in het noors op infotainment
- maar 2 over the air updates gratis. Wil je er meer ipv zelf met usb stick moet je ze per 2 kopen wat gewoon belachelijk is

En kan zo nog even door gaan 😅

Mocht deze EV6 nu besteld worden is het ongeveer 67k tav 60,5 k voor de iX1 die ik heb besteld met dezelfde uitrusting ongeveer. Schandalig duur vind ik in verhouding.

Heb de EV6 midden oktober als aanloopwagen gekregen. Had 500 km en was 1 maand oud. Had de keuze hem bij te houden voor 5 jaar of een nieuw voertuig binnen 2 weken te bestellen. Na 5 dagen was alles bij de leasemaatschappij ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkhn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-03-2024
Hoi.
Ga een demo model kopen uit 2022. Zijn er al kwaaltjes bekend waar ik op kan letten?

En hieronder de lekker volle optielijst.

Prod. Date 2022-12-08
Type iX1 xDrive30
Series U11 ( Series)
Colour alpinweiss 3
Upholstery Alcantara sensatec black / blue

Editions And Packages
S337 M Sports Package
S710 M Leather Steering Wheel
S7EW Option Package Professional
S7LG Guidance Paket
S7LK Travel Paket
S7M9 Individual Option High-Gloss Shadow-Line

Comfort And Interior Equipment
S402 Panorama Glass Roof
S413 Luggage Compartment Net
S420 Sun Protection Glazing
S428 Warning Triangle And First Aid Kit
S430 Interior/Outside Mirror With Auto Dip
S431 Interior Mirror With Automatic-Dip
S451 Active Seat For Driver
S45A Seat Adjustment, Electric, With Memory
S478 Child Seat Mount
S481 Sports Seat
S494 Seat Heating Driver/Passenger
S4AT Interior Trim Finishers Black High-Gloss
S4NW LUXURY INSTRUMENT PANEL
S4T3 Flexible Charger (Mode 2)
S4T4 FAST CHARGING CABLE (MODE 3) F.PUBLIC CH
S4U9 Acoustic Pedestrian Protection
S4V1 BMW ICONICSOUNDS ELECTRIC

Multimedia
S610 Head-Up Display
S654 DAB Tuner
S674 Hi-Fi System Harman Kardon
S6AE Teleservices
S6AF Statutory Emergency Call
S6AK Connected Drive Services
S6C4 Connected Package Professional
S6NX Storage Tray Wireless Charging
S6U3 BMW Live Operating Area Professional

Driver Assistance And Lightning
S548 Kilometre Speedo
S552 Adaptive LED Headlight
S5AC High-Beam Assistant
S5AS Driving Assistant
S5AT Driving Assistant Plus
S5AV Active Guard
S5DN Parking Assistance System Plus

S230 Extra Package, EU-Speciifc
S248 Steering Wheel Heater
S2PA Locking Wheel Bolt
S2VB Tyre Pressure Display
S2VF Adaptive M Chassis

Environment And Safety
S320 Deleted, Model Lettering
S322 Comfort Access
S3AC Trailer Coupling
S3BE Mirror Caps Black
S3DZ Omission Of Additional Lettering, Outer
S3MC Indiv.Roofrailing,Mirror-Fin.Shadow Line
S801 National Version Germany
S851 Language Version German
S879 On-Board Literature, German
S8R9 Refrigerant R1234yf
S8TF Active Pedestrian Protection
S8WQ Control G

Individual Equipment
S760 High Gloss Shadow Line
S775 Headlining Anthracite

Other Equipment
S1LX BMW Light-Alloy Wheel Double Spoke 838M
S9T1 M SPORT EXTERIEURUMFAENGE
S9T2 M SPORT Interior Equipment
SA050 50 Ah AGM Battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenne_7809
  • Laatst online: 28-11-2024
cd2013 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 06:04:
[...]

Ik zou bij een leverdatum van 30/10/2024 kijken naar wat de mogelijkheden zijn voor annuleren (en iets anders evt van een ander merk zoeken). Ik zou daar niet op gaan wachten eerlijk gezegd als je nu al die datum weet.
Dat was inderdaad mijn eerste voornemen. Tot BMW/Alphabet doodleuk lieten weten dat dan een annulatiekost van 15% moet betaald worden.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
Vraag even na of ze de cardanas reeds vervangen hebben. Hiervoor is er een terugroepactie voor alle modellen die gemaakt voor juli 2023. Dit wordt wel vervangen onder garantie als het nodig is, maar bij mij is de cardanas in de motor geslagen en mocht deze ook vervangen worden. En die motoren hebben ze niet bepaald in overvloed in reserve liggen.
Gkhn schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:19:
Hoi.
Ga een demo model kopen uit 2022. Zijn er al kwaaltjes bekend waar ik op kan letten?

En hieronder de lekker volle optielijst.

Prod. Date 2022-12-08
Type iX1 xDrive30
Series U11 ( Series)
Colour alpinweiss 3
Upholstery Alcantara sensatec black / blue

Editions And Packages
S337 M Sports Package
S710 M Leather Steering Wheel
S7EW Option Package Professional
S7LG Guidance Paket
S7LK Travel Paket
S7M9 Individual Option High-Gloss Shadow-Line

Comfort And Interior Equipment
S402 Panorama Glass Roof
S413 Luggage Compartment Net
S420 Sun Protection Glazing
S428 Warning Triangle And First Aid Kit
S430 Interior/Outside Mirror With Auto Dip
S431 Interior Mirror With Automatic-Dip
S451 Active Seat For Driver
S45A Seat Adjustment, Electric, With Memory
S478 Child Seat Mount
S481 Sports Seat
S494 Seat Heating Driver/Passenger
S4AT Interior Trim Finishers Black High-Gloss
S4NW LUXURY INSTRUMENT PANEL
S4T3 Flexible Charger (Mode 2)
S4T4 FAST CHARGING CABLE (MODE 3) F.PUBLIC CH
S4U9 Acoustic Pedestrian Protection
S4V1 BMW ICONICSOUNDS ELECTRIC

Multimedia
S610 Head-Up Display
S654 DAB Tuner
S674 Hi-Fi System Harman Kardon
S6AE Teleservices
S6AF Statutory Emergency Call
S6AK Connected Drive Services
S6C4 Connected Package Professional
S6NX Storage Tray Wireless Charging
S6U3 BMW Live Operating Area Professional

Driver Assistance And Lightning
S548 Kilometre Speedo
S552 Adaptive LED Headlight
S5AC High-Beam Assistant
S5AS Driving Assistant
S5AT Driving Assistant Plus
S5AV Active Guard
S5DN Parking Assistance System Plus

S230 Extra Package, EU-Speciifc
S248 Steering Wheel Heater
S2PA Locking Wheel Bolt
S2VB Tyre Pressure Display
S2VF Adaptive M Chassis

Environment And Safety
S320 Deleted, Model Lettering
S322 Comfort Access
S3AC Trailer Coupling
S3BE Mirror Caps Black
S3DZ Omission Of Additional Lettering, Outer
S3MC Indiv.Roofrailing,Mirror-Fin.Shadow Line
S801 National Version Germany
S851 Language Version German
S879 On-Board Literature, German
S8R9 Refrigerant R1234yf
S8TF Active Pedestrian Protection
S8WQ Control G

Individual Equipment
S760 High Gloss Shadow Line
S775 Headlining Anthracite

Other Equipment
S1LX BMW Light-Alloy Wheel Double Spoke 838M
S9T1 M SPORT EXTERIEURUMFAENGE
S9T2 M SPORT Interior Equipment
SA050 50 Ah AGM Battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huwiee
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-05 08:42
Werkt ook goed met hybride als u batterij minstens x aantal % over heeft (ik gok 10%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkhn
icecreammm schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:18:
Vraag even na of ze de cardanas reeds vervangen hebben. Hiervoor is er een terugroepactie voor alle modellen die gemaakt voor juli 2023. Dit wordt wel vervangen onder garantie als het nodig is, maar bij mij is de cardanas in de motor geslagen en mocht deze ook vervangen worden. En die motoren hebben ze niet bepaald in overvloed in reserve liggen.

[...]
Ja goeie. Had al ergens gelezen dat de bougies ook misfiren en dat de ketting wel eens rekt. Maar goed dat er geen riem in zit maar nog dat dit kan in een auto uit 2022 is onvoorstelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-05 20:28
jv789 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 06:37:
Gister te horen gekregen dat de afleverdatum verplaatst wordt naar 26-04-2024.
Stond oorspronkelijk op 15-12-2023.
Ik heb de X1 xDrive 25e 30-04-2023 besteld. Oftewel een jaar wachten als het zo blijft staan...
Elke keer als ik om een update vraag komt er +2 maanden bij de verwachte levertijd, dus ik heb besloten niks meer te vragen.... 8)7

Ben wel het wachten een beetje zat dus heb (deels voor de fun) een Tesla Model 3 in de shortlease vanaf januari totdat de X1 geleverd wordt, staat vooralsnog op februari 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-05 19:19
De app werkt zeker goed en vrij stabiel.
Heb andere ervaring met Audi en bij mijn vrouw de Skoda app.
Constant verbindingsproblemen of opnieuw aanmelden.

Ik heb het ook gekoppeld aan mijn Domoticz en dan kan het prima automatiseren,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lager
Gkhn schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:14:
[...]

Ja goeie. Had al ergens gelezen dat de bougies ook misfiren en dat de ketting wel eens rekt. Maar goed dat er geen riem in zit maar nog dat dit kan in een auto uit 2022 is onvoorstelbaar.
Denk dat je met een iX1 vrij weinig last zult hebben van een bougie die misfired

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Vandaag had ik toch een vreemde situatie.
Ik reed rustig in de file op de A2 bij nieuwegein en kreeg hoorde en voelde ineens een hele harde tik bij mijn linkerachter wiel. Ik had niet iets gezien waar ik overheen reed, maar zo voelde het wel in het stuur.
Het vreemde was dat ik het alleen in het achterste wiel voelde.
Ik dacht nog even een klapband oid, maar niets van dat alles bij controle. Ik hoop niet dat ik een probleem heb bij mijn achterwiel aandrijving.
Overigens reed de auto verder gewoon zoals vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 08:48
Ik heb ook sinds enkele weken een iX1.
Echter heb ik iets vreemds voor bij het opladen van de wagen thuis. Regelmatig dan begint de wagen te laden aan een lagere snelheid. Mijn alfen laadpaal is op 32amp afgezekerd en kan dus 7.5 kW leveren. Bij mijn vorige wagen (Audi Q4) heb ik hier geen enkele keer problemen mee gehad en werkte het laden altijd op 7.5 kW.

Bij de BMW iX1 gebeurt het dus regelmatig dat de wagen zijn eigen limiteerd tot 16amp. Wat dus wel eens voor verrassingen kan zorgen. Alle instellingen lijken juist te staan, en het gebeurd niet altijd want de wagen heeft wel al aan 7.5 kW geladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xjk7VAOonvtIfHwLZwXPhzxMsfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0rukzJtBoNl0jmazZUesmM8z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_BAXwPCBbiS-a7Xp3kEwsBvlFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MWBabqXIIPMFWgUkMc8mAtV3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lUXk-vBpF44mirDIy8j3vbnHIv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aigWBQHGLcKXTWcTyFgLI8jC.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Ps: de laadpaal heeft een loadbalancer maar buiten het laden van de wagen staan er geen grote apparaten aan, dit gaat dus niet het probleem zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3JmbinXzpjgrdFAuMEZP_8GDV8s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/29EfyVGfCAjZlI5yoaPVegGV.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Yoki1985 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 22:14:
Ik heb ook sinds enkele weken een iX1.
Echter heb ik iets vreemds voor bij het opladen van de wagen thuis. Regelmatig dan begint de wagen te laden aan een lagere snelheid. Mijn alfen laadpaal is op 32amp afgezekerd en kan dus 7.5 kW leveren. Bij mijn vorige wagen (Audi Q4) heb ik hier geen enkele keer problemen mee gehad en werkte het laden altijd op 7.5 kW.

Bij de BMW iX1 gebeurt het dus regelmatig dat de wagen zijn eigen limiteerd tot 16amp. Wat dus wel eens voor verrassingen kan zorgen. Alle instellingen lijken juist te staan, en het gebeurd niet altijd want de wagen heeft wel al aan 7.5 kW geladen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Ps: de laadpaal heeft een loadbalancer maar buiten het laden van de wagen staan er geen grote apparaten aan, dit gaat dus niet het probleem zijn.

[Afbeelding]
Misschien houdt de wagen rekening met jouw vertrektijd en spreidt het laden automatisch over zo veel mogelijk tijd om rekening te houden met het capaciteitstarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Capaciteitstarief is iets typisch Belgisch... ik denk niet dat BMW daarvan wakker ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
Denk het ook niet want deze morgen had de wagen zijn doel nog niet bereikt omdat ik deze pas laat in de avond had ingestoken en het laden niet hoger kwam dan 4 kW

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NtdOKNZmNuOBPd3X2HHm9qSRbVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eYxiwPEVTnLiy3ZhC5L74MRL.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je hier ziet had ik deze morgen maar 61% ipv de gevraagde 80%

Edit:

Je kan zien dat de dag ervoor de wagen wel aan 7kW heeft geladen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5IN6sgl3pCclOECO9QtBhTfeFvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5XXZgjK9QojEGC455cIEtJXW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Yoki1985 op 20-12-2023 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland54
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-12-2024
Zou er niet iets mis kunnen zijn met de loadbalancing van de paal waardoor hij op de "safe current" setting terugvalt. In jou geval staat die misschien op 16A.

Dat het nu voorkomt net nu je een nieuwe wagen hebt kan ook toeval zijn.

• Roki
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-05 16:25
Waar kan je de navigatie instellen dat de IX1 de korte, snelste, zuinigste gekozen gaat worden.
Ik merk dat de wagen bij mij vaak niet de snelste neemt, integendeel. hij stuurt me vaak door een centrum met veel verkeerslichten waar dit niet nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Roki schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:35:
Waar kan je de navigatie instellen dat de IX1 de korte, snelste, zuinigste gekozen gaat worden.
Ik merk dat de wagen bij mij vaak niet de snelste neemt, integendeel. hij stuurt me vaak door een centrum met veel verkeerslichten waar dit niet nodig is.
Helaas voorziet de standaard navigatie dit niet...

Ik gebruik zelf:
- Waze voor de snelste route
- Google Maps voor de zuinigste wanneer ik niet zo gehaast ben
- BMW navigatie voor ritten boven een bepaalde afstand waarvan ik weet onderweg te moeten laden en dan de navigatie zelf laadstop wil laten uitstippelen

• Gkhn
Lager schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:04:
[...]

Denk dat je met een iX1 vrij weinig last zult hebben van een bougie die misfired
Oh hej je bent serieus over de cardanas? Sorry maar wat voor een cardanas zou er dan moeten zitten op de ix1, überhaupt een ev?

• Lager
Gkhn schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:51:
[...]

Oh hej je bent serieus over de cardanas? Sorry maar wat voor een cardanas zou er dan moeten zitten op de ix1, überhaupt een ev?
Nee maar dat kan wat spraakverwarring zijn, want er is wel een terugroep actie (geweest) op aandrijfassen van de voorste elektro motor.

• Gkhn
Lager schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:38:
[...]

Nee maar dat kan wat spraakverwarring zijn, want er is wel een terugroep actie (geweest) op aandrijfassen van de voorste elektro motor.
Heb even gecheckt op chassisnummer:
Op dit voertuig staat een Technische Actie open. Klik hier om online een afspraak te maken met een BMW Service Partner, of neem contact op met een BMW Service Partner voor bijkomende informatie. Actienummer 0041250200, 0063880100, 0012140600.

BMW AG draagt de kosten van de herstelling bij een technische actie of Recall.
Iemand enig idee wat deze codes zijn? Zal morgen sws wel even met de dealer bellen.

• r2504
r2504 schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:00:
Is het normaal dat het instellen van de klimatisatie niet werkt als de auto enkele dagen stilstaat ? Thuis gebruik ik hem iedere dag maar nu ik op verlof ben is dat niet het geval.
Blijkbaar heeft het niet meteen iets te maken met stilstaan maar met het feit dat ik in het buitenland zit. De batterij capaciteit kan ik prima opvragen via de app maar een adres naar de Nav sturen of de klimatisatie instellen lukt niet ?

• Yoki1985
Roeland54 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 23:16:
Zou er niet iets mis kunnen zijn met de loadbalancing van de paal waardoor hij op de "safe current" setting terugvalt. In jou geval staat die misschien op 16A.

Dat het nu voorkomt net nu je een nieuwe wagen hebt kan ook toeval zijn.
Geen idee, lijkt mij van niet. Zoals je ziet staat de beperking in het dashboard van de wagen en de paal geeft aan dat hij max 7.4kW kan leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
Ik bedoelde dus aandrijfas 8)7 Ik zie dat het ondertussen al duidelijk gemaakt is door iemand anders.

Controleer hier even met de chassisnummer of er nog een open terugroepactie is op de wagen:
https://www.bmw.be/nl/top...s/recall-information.html

Bij mij ging het om terugroepactie 0031100200.
Gkhn schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:51:
[...]

[ Voor 4% gewijzigd door icecreammm op 22-12-2023 11:26 . Reden: terugroepactie nr toegevoegd ]

Pagina: 1 ... 28 ... 66 Laatste