Wat doet hij als je je vertrekschema uitzet? Het zou me namelijk niets verbazen als hij niet harder gaat pompen dan nodig is als hij weet dat je pas op een bepaald tijdstip weg wil gaan.Yoki1985 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 22:14:
Ik heb ook sinds enkele weken een iX1.
Echter heb ik iets vreemds voor bij het opladen van de wagen thuis. Regelmatig dan begint de wagen te laden aan een lagere snelheid. Mijn alfen laadpaal is op 32amp afgezekerd en kan dus 7.5 kW leveren. Bij mijn vorige wagen (Audi Q4) heb ik hier geen enkele keer problemen mee gehad en werkte het laden altijd op 7.5 kW.
Bij de BMW iX1 gebeurt het dus regelmatig dat de wagen zijn eigen limiteerd tot 16amp. Wat dus wel eens voor verrassingen kan zorgen. Alle instellingen lijken juist te staan, en het gebeurd niet altijd want de wagen heeft wel al aan 7.5 kW geladen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Ps: de laadpaal heeft een loadbalancer maar buiten het laden van de wagen staan er geen grote apparaten aan, dit gaat dus niet het probleem zijn.
[Afbeelding]
Zeker weten doe ik het niet want ik gebruik het zelf eigenlijk niet. het lijkt me echter het proberen waard om dit even uit te zetten om een keer uit te testen.