Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 29 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstream
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-10-2024
Yoki1985 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 22:14:
Ik heb ook sinds enkele weken een iX1.
Echter heb ik iets vreemds voor bij het opladen van de wagen thuis. Regelmatig dan begint de wagen te laden aan een lagere snelheid. Mijn alfen laadpaal is op 32amp afgezekerd en kan dus 7.5 kW leveren. Bij mijn vorige wagen (Audi Q4) heb ik hier geen enkele keer problemen mee gehad en werkte het laden altijd op 7.5 kW.

Bij de BMW iX1 gebeurt het dus regelmatig dat de wagen zijn eigen limiteerd tot 16amp. Wat dus wel eens voor verrassingen kan zorgen. Alle instellingen lijken juist te staan, en het gebeurd niet altijd want de wagen heeft wel al aan 7.5 kW geladen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Ps: de laadpaal heeft een loadbalancer maar buiten het laden van de wagen staan er geen grote apparaten aan, dit gaat dus niet het probleem zijn.

[Afbeelding]
Wat doet hij als je je vertrekschema uitzet? Het zou me namelijk niets verbazen als hij niet harder gaat pompen dan nodig is als hij weet dat je pas op een bepaald tijdstip weg wil gaan.
Zeker weten doe ik het niet want ik gebruik het zelf eigenlijk niet. het lijkt me echter het proberen waard om dit even uit te zetten om een keer uit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJRF
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-01 09:50
Helaas herkenbaar die vertraging. Zelf ook een X25e besteld in april 2023. Deze zou januari 2024 geleverd worden, nu was ik van de week bij de dealer en kreeg daar ook te horen dat de levertijd opgeschoven is naar 04-2024.

Gelukkig heb ik nu wel een IX1 als voorloopauto, dus echt klagen kan ik niet, maar toch liever mijn eigen wgen met de bijbehorende opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJRF
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-01 09:50
Yoki1985 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 22:14:
Ik heb ook sinds enkele weken een iX1.
Echter heb ik iets vreemds voor bij het opladen van de wagen thuis. Regelmatig dan begint de wagen te laden aan een lagere snelheid. Mijn alfen laadpaal is op 32amp afgezekerd en kan dus 7.5 kW leveren. Bij mijn vorige wagen (Audi Q4) heb ik hier geen enkele keer problemen mee gehad en werkte het laden altijd op 7.5 kW.

Bij de BMW iX1 gebeurt het dus regelmatig dat de wagen zijn eigen limiteerd tot 16amp. Wat dus wel eens voor verrassingen kan zorgen. Alle instellingen lijken juist te staan, en het gebeurd niet altijd want de wagen heeft wel al aan 7.5 kW geladen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Ps: de laadpaal heeft een loadbalancer maar buiten het laden van de wagen staan er geen grote apparaten aan, dit gaat dus niet het probleem zijn.

[Afbeelding]
Volgens mij staan je instellingen toch niet helemaal goed, je hebt nu een limiet aanstaan. Welliswaar op de 32Amp die je paal aan kan, maar ik zou eens proberen om:

"Current limit for AC charging" op "uit" te zetten en het dan nog eens te proberen.

Daarnaast zou ik ook de onderstaande functie op uit zetten om "throtteling te voorkomen:

"DC fan noise emmisions"

Benieuwd of bovenstaande voor je gaat schelen.

*edit -> Typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariebombarie2k
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 18:50
Vandaag mijn iX1 Xdrive30 opgehaald. Fijne auto zeg! En behoorlijk wat vermogen!

Eén dingetje kom ik echter niet uit. Het ruitje op de afstandsbediening kan je gebruiken om voor te verwarmen of om de lampen 20 seconden aan te zetten. Ik wil het gebruiken voor dat laatste, mijn auto parkeer ik meestal op een slecht verlichte plek. Ik heb die optie wel gekozen in het menu van de auto, maar alsnog werkt het niet. Wat doe ik verkeerd? Als ik het knopje langer ingedrukt houd, dan gaan de lampen wel aan maar ook de ramen naar beneden. En dat wilde ik nu juist niet.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:55
r2504 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 20:37:
[...]
Blijkbaar heeft het niet meteen iets te maken met stilstaan maar met het feit dat ik in het buitenland zit. De batterij capaciteit kan ik prima opvragen via de app maar een adres naar de Nav sturen of de klimatisatie instellen lukt niet ?
Het wordt meer en meer bizarre… nu zie ik zelfs de vooruitgang van het laden niet meer. Het gekke is echter als ik het laadoverzicht ga kijken ik de laadbeurten wel te zien krijg dus er is communicatie met de auto ???

Op het home scherm blijft echter de toestand staan van gisterenavond, zelfs het feit dat met linker raam zou openstaan.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• TLI93
  • Laatst online: 27-12-2023
Auto geleverd, let's go!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMWEOQDoze31m_ZmJZRBjbqP2w4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqNQDERd4k27q1jZhu4gTE1I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3LXKJpccHl-lW06UMay67TvksA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WcsxFHtBVzJB4G7x3tKxivXr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVS6aeEsG1JZoWyyfWwMP8VLiEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a352JhDdY8OSaAEjgGSVjNBe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Like it or not maar die nieuwe gril geeft toch een speciale uitstraling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TLI93
r2504 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:37:
Like it or not maar die nieuwe gril geeft toch een speciale uitstraling.
Ben ik helemaal met je eens. Ik begrijp wel wat ze proberen te doen, het maakt hem wat futuristischer.
Verandering is altijd moeilijk en even wennen. Maar ik laat het even zo, ben nog niet van plan te switchen van grill.

Ik ben blij dat ik voor zwart heb gekozen, want de verlichting achter zijn standaard gesmoked met het Premium M-pakket. Hierdoor maakt het de auto nog wat donkerder. Daarnaast heb ik ook nog het uitbreidingspakket gekozen waarbij alle chrome delen glans zwart zijn.

Ik ben een van de eerste met deze grill :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7rLHZ2ocglXNHbX1FVDIpnSMpM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IMOntzsV0QxtbZp5MwWl5iXG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door TLI93 op 23-12-2023 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balupi63
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:18
Mooi en gefeliciteerd. Vind deze grill super en krijg hem ook op de mijne.... Ik zie geen typeaanduiding maar wel het iX1 logo. Blijft deze zichtbaar als je kiest voor de optie zonder typeaanduiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvde1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 30-05 11:35
r2504 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 22:26:
[...]

Het wordt meer en meer bizarre… nu zie ik zelfs de vooruitgang van het laden niet meer. Het gekke is echter als ik het laadoverzicht ga kijken ik de laadbeurten wel te zien krijg dus er is communicatie met de auto ???

Op het home scherm blijft echter de toestand staan van gisterenavond, zelfs het feit dat met linker raam zou openstaan.
Ook eens zoiets gehad. In mijn geval was een reset van het systeem de oplossing (volumeknop ingedrukt houden voor ongeveer 30 seconden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TLI93
Balupi63 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 13:45:
Mooi en gefeliciteerd. Vind deze grill super en krijg hem ook op de mijne.... Ik zie geen typeaanduiding maar wel het iX1 logo. Blijft deze zichtbaar als je kiest voor de optie zonder typeaanduiding?
Als je kiest voor de optie zonder typeaanduiding dan blijft inderdaad de iX1 staan en vervalt het eDrive20 logo. Ik heb daar ook voor gekozen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Joepm88
  • Laatst online: 14-09-2024
Net voor de kerst de BMW in ontvangst mogen nemen bij Renova Breda :) Erg blij met de gekozen kleur 'space silver' en de zwart accenten. De nieuwe gril staat hem ook goed vind ik persoonlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iFb7-2gWSxZrJSl3KWCUHRxJduc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IDv6bdyXoTxprVaC72v8V2We.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQb_PYtPQ_wwHUVU6ufKy6eUliM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OuatBwyI8cWCbqQRuRl2TZiE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPBPe5F1nhMVSoOq_SiGZuvOec8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jM3eIl5dS4wa8SKT2pP7f92w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edl70
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-08-2024
TLI93 schreef op zondag 24 december 2023 @ 08:55:
[...]

Als je kiest voor de optie zonder typeaanduiding dan blijft inderdaad de iX1 staan en vervalt het eDrive20 logo. Ik heb daar ook voor gekozen.
Je kan het iX1 logo er gewoon af laten föhnen.
Als je dat bij de dealer aangeeft kan het voor aflevering al worden gedaan. (En als je dealer nog weet wat service is, doen ze het voor niks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:22

woutur

Klauwtjes uit!

Joepm88 schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:01:
Net voor de kerst de BMW in ontvangst mogen nemen bij Renova Breda :) Erg blij met de gekozen kleur 'space silver' en de zwart accenten. De nieuwe gril staat hem ook goed vind ik persoonlijk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Krijg je die interieurverlichting standaard op de Xline of moet je daar iets anders dan de interieurlijsten Schwarz hoogglans voor kiezen?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cl0udrado
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 31-05 18:53
Dag allemaal,

Een vraagje over de iX1: Als ik in de achteruit stand ga en lichtjes het "gaspedaal" indruk (om heel langzaam naar achteren te manoeuvreren) merk ik dat na 1 sec de auto automatisch de snelheid in het achteruit rijden verhoogd.

Ik wil zelf in controle zijn met de snelheid als ik achteruit parkeer. Waarom voert de auto deze automatisch op?

Belangrijker: hoe kan ik zelf langzaam (constant) naar achteren rijden zonder dat de snelheid automatisch om hoog gaat. Dit is met krappe parkeerruimtes niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomvd5
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-02 19:56
woutur schreef op zondag 24 december 2023 @ 17:58:
[...]

Krijg je die interieurverlichting standaard op de Xline of moet je daar iets anders dan de interieurlijsten Schwarz hoogglans voor kiezen?
Ja dit zit standaard op de xline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:27
Tomvd5 schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:17:
[...]

Ja dit zit standaard op de xline
Het zit standaard op een upgrade van de interieurlijst en die upgrade zit standaard op de xline en m-sport. Tegen betaling is het dus ook op de basisversie te krijgen door een andere interieurlijst te kiezen.

Ziet er erg mooi uit trouwens. Het gekleurde licht komt op meer plaatsen terug dan alleen in de sierstrips. Oa middenconsole, voetenruimte, portiergrepen binnenzijde voor&achter en bij de draadloze telefoonlader.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpak010
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-03 00:39
Joepm88 schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:01:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je de auto ook met die grill in configuratie gezien?
Mijne had in augustus nog de oude grill maar wordt januari geleverd (bouw periode eind november). In de app zie ik ook de oude grill, dus weet iemand of ik dan de oude of nieuwe grill geleverd krijg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL67
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-01-2024
Lastpak010 schreef op maandag 25 december 2023 @ 02:10:
[...]

Mijne had in augustus nog de oude grill maar wordt januari geleverd (bouw periode eind november). In de app zie ik ook de oude grill, dus weet iemand of ik dan de oude of nieuwe grill geleverd krijg?
Ik heb mij Ix1 in augustus 2023 besteld. Productie november en afgeleverd op 15 december.
In de configuratie was de oude gril te zien en bij levering de nieuwe.
Wel even wennen maar deze gril in combinatie alles in zwart is toch wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:16
Beatman schreef op zondag 24 december 2023 @ 23:42:
[...]

Oa middenconsole, voetenruimte, portiergrepen binnenzijde voor&achter en bij de draadloze telefoonlader.
Dit zit ook op de basisversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
felder schreef op maandag 25 december 2023 @ 11:38:
[...]

Dit zit ook op de basisversie.
In kleur licht naar keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ja, een ganse waslijst aan kleurtjes kan je kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06:57

MaxDlius

Buiten De Zone

r2504 schreef op maandag 25 december 2023 @ 14:42:
Ja, een ganse waslijst aan kleurtjes kan je kiezen.
De kleuren veranderen kan je enkel met dashboard luxury (zit standaard niet op de basis versie).

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
MaxDlius schreef op maandag 25 december 2023 @ 15:45:
[...]

De kleuren veranderen kan je enkel met dashboard luxury (zit standaard niet op de basis versie).
Niet waar. Ik heb de basisversie (geen dashboard luxury) en kan de kleuren veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepm88
Lastpak010 schreef op maandag 25 december 2023 @ 02:10:
[...]

Ik denk dat alles met productiedatum vanaf november met de nieuwe gril wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

felder schreef op maandag 25 december 2023 @ 23:24:
[...]

Niet waar. Ik heb de basisversie (geen dashboard luxury) en kan de kleuren veranderen.
Kan je eens een foto trekken van waar in het menu dit mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• felder
MaxDlius schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:47:
[...]

Kan je eens een foto trekken van waar in het menu dit mogelijk is?
Bij auto apps => interieurverlichting => op ambiance klikken => op kleur klikken => kleur selecteren

Public
Publieke folder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evzFTskEKKyYn36Asf5QqZlCroU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0NhG6gVAvvXRjrUuorrj8b6W.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sUyDamucIdeVvBH39EW8XXusmpk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0PWFqLzDROid53bRe8XQItfz.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5AKd2tS_kQ-F3BGzKVaA-G9Oo8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GUAFRPwJowBBnYD0VLvqGCi8.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/erIXlXYGI9P0YbeUQKtKWwYrxlM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iO3oQNVXrnu5PQ7AM6dmg1W7.jpg?f=fotoalbum_small

(sorry, ik weet niet meer hoe ik foto's moet plaatsen)

[ Voor 132% gewijzigd door felder op 26-12-2023 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:17
cl0udrado schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:16:
Een vraagje over de iX1: Als ik in de achteruit stand ga en lichtjes het "gaspedaal" indruk (om heel langzaam naar achteren te manoeuvreren) merk ik dat na 1 sec de auto automatisch de snelheid in het achteruit rijden verhoogd.
Niet alleen bij de iX1 maar bij elke automaat, bij kruipen regel je vooral met de rem. Je kunt hem in B zetten, dan is dat niet meer zo als het goed is.

Het went wel, ik rijd al jaren automaat. Maar de auto-hold is af en toe lastig, die zet ik wel eens uit wanneer de plek echt krap is.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin03
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:51
Heeft iemand de ix1 drive 20 al? Hoe bevalt deze tegen over de 30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-05 10:00
Jiriki schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:03:
[...]

Niet alleen bij de iX1 maar bij elke automaat, bij kruipen regel je vooral met de rem. Je kunt hem in B zetten, dan is dat niet meer zo als het goed is..
B is geen stand als je achteruit rijdt.
Enkel de R

Snelheid reguleren met je rem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 23:43

WhiteDog

met zwarte hond

Ik heb enkele weken geleden een iX1 eDrive20 besteld te vervanging van een Ford Kuga PHEV die total loss was na een aanrijding achteraan (RIP). Helaas redelijk verplicht om een BEV te nemen in België als bedrijfswagen. Gelukkig een eigen oprit en 40A 3-fasen thuis 😅

Ga mijn Kuga wel missen maar de rijhulpsystemen in de BMW lijken me al wat moderner terwijl dat in de Kuga ondertussen toch technologie van 2019 is. Heb Driving Assistant Pro genomen en laat die auto maar zoveel mogelijk vanzelf rijden en sturen...

Verwachte levering 04/24.

Even een random vraag tussendoor: hoe diep is de koffer binnenin? Dit gemeten van de rand (koffer) tot aan het eerste punt (zetel). Wil graag weten of mijn huidige hondenbench nog past. Kan nergens meteen een schematische tekening vinden hiervan buiten deze ene foto... klopt dat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEfyqC2KxGNjYPRAPR5kFSMnVNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b6aGpBLiS6oTgD4f4mzaj37T.jpg?f=fotoalbum_large

Ik dacht ook dat de iX1 iets kleiner is dan de Kuga maar volgens deze site niet:
https://www.carsized.com/...9-suv-vs-bmw-ix-2021-suv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:39
WhiteDog schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 21:07:
Ik dacht ook dat de iX1 iets kleiner is dan de Kuga maar volgens deze site niet:
In je link vergelijk je met de iX, wat een totaal andere wagen is ;)

Qua buitenafmetingen kan je bij carsized de gewone X1 (2022 - present) nemen.
Die is volgens https://nl.automobiledimension.com even lang en breed als de iX1, enkel iets hoger.

[ Voor 4% gewijzigd door MathieuT op 26-12-2023 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

WhiteDog schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 21:07:
Ik heb enkele weken geleden een iX1 eDrive20 besteld te vervanging van een Ford Kuga PHEV die total loss was na een aanrijding achteraan (RIP). Helaas redelijk verplicht om een BEV te nemen in België als bedrijfswagen. Gelukkig een eigen oprit en 40A 3-fasen thuis 😅

Ga mijn Kuga wel missen maar de rijhulpsystemen in de BMW lijken me al wat moderner terwijl dat in de Kuga ondertussen toch technologie van 2019 is. Heb Driving Assistant Pro genomen en laat die auto maar zoveel mogelijk vanzelf rijden en sturen...

Verwachte levering 04/24.

Even een random vraag tussendoor: hoe diep is de koffer binnenin? Dit gemeten van de rand (koffer) tot aan het eerste punt (zetel). Wil graag weten of mijn huidige hondenbench nog past. Kan nergens meteen een schematische tekening vinden hiervan buiten deze ene foto... klopt dat?

[Afbeelding]

Op jouw link staat de iX en niet de (i)X1 😋 https://www.carsized.com/...uv-vs-ford-kuga-2019-suv/

Ik heb zelf een halfjaar met een Kuga gereden als aanloopwagen voor ik mijn xDrive30 ontving. Qua lengte en koffer zeer vergelijkbaar. Minder suv gevoel dan de Kuga en ook lagere zitpositie. De Kuga is toch ook bijna 4cm breder en dat merk je toch wel op de achterbank bijvoorbeeld.

Mijn Kuga was een ST x line met een aanzienlijk betere afwerkingsniveau (incl. Bang&Olufsen) en ik vond die persoonlijk erg comfortabel zitten. Ik rij nu met de basisversie van de ix1 met toch wel wat opties, maar voelt ergens toch allemaal cheaper dan de Kuga.

Wat de rijhulpsystemen betreft, merk ik weinig verschil, maar ik mis de fysieke knoppen voor de afstand te bepalen in de acc bkjvoorbeeld echt wel enorm. Waarom ze dit niet voorzien hebben op het stuurwiel is mij echt een raadsel...

Voor de rest prima wagen, hoor 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepm88
kevin03 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 17:00:
Drive20 meer dan voldoende vermogen. Trekt enorm snel. Het rijdt super! Voor het prijsverschil zou ik voor de edrive20 gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cl0udrado
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 31-05 18:53
Jiriki schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:03:
[...]

Niet alleen bij de iX1 maar bij elke automaat, bij kruipen regel je vooral met de rem. Je kunt hem in B zetten, dan is dat niet meer zo als het goed is.

Het went wel, ik rijd al jaren automaat. Maar de auto-hold is af en toe lastig, die zet ik wel eens uit wanneer de plek echt krap is.
madpatrick schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 17:11:
[...]

B is geen stand als je achteruit rijdt.
Enkel de R

Snelheid reguleren met je rem
Dank jullie voor de input. Ik vond de manier zoals ik dat gewend was altijd handiger, reguleren met hoe diep je het "gaspedaal" indrukt. Met een andere EV heb ik deze ervaring dus niet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sebapao
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 08:03
Ook mijn iX1 xDrive 30 mogen ontvangen 1 december. Besteld eind april dus best oké qua levertijd (Ekris Utrecht).

Redelijk volgeladen met M-Sport Pro, Pano dak, Premium pakket, H/K geluid.

Kleur is Storm bay, in het echt erg mooi met een iets blauwige tint en mat-achtige kleur. Interieur Vegan mokka.

Enige wat deze tijd tegenvalt is de range, volgeladen had ik 240km te rijden. Met een tripje naar de kerstmarkt is het hard gegaan haha!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0tA9RWf4h5qIOxzxrI_oY3wNFBE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TIOlqHbAzotj1QUb6APKiyUb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beatman
kevin03 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 17:00:
Ik vind de 20 meer dan genoeg power hebben. Vanuit stilstand lijkt hij wel wat geknepen te zijn en ergens bij de 40 komt er langzaam meer vermogen bij. Zo wordt voorkomen dat hij begint te slippen. Je bent alsnog veel sneller weg dan de doorsnee brandstof auto.

Op snelheid is inhalen/versnellen een peulenschil door het directe koppel.

Qua verbruik moet hij ook zuiniger zijn. Ik scoor 16-18 kWh/100 km op 80/100 wegen. Hij bevalt mij dus eigenlijk beter dan de 30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TLI93
cl0udrado schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:16:
Dag allemaal,

Ik wil zelf in controle zijn met de snelheid als ik achteruit parkeer. Waarom voert de auto deze automatisch op?

Belangrijker: hoe kan ik zelf langzaam (constant) naar achteren rijden zonder dat de snelheid automatisch om hoog gaat. Dit is met krappe parkeerruimtes niet ideaal.
Goedemiddag,
Als ik jou was zou ik op je midden console de knop "AUTO H" uitzetten dan kun je door je rem te liften de auto zachtjes en controleerbaar naar achteren laten rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TLI93
Beatman schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:15:
[...]

Ik vind de 20 meer dan genoeg power hebben. Vanuit stilstand lijkt hij wel wat geknepen te zijn en ergens bij de 40 komt er langzaam meer vermogen bij. Zo wordt voorkomen dat hij begint te slippen. Je bent alsnog veel sneller weg dan de doorsnee brandstof auto.

Op snelheid is inhalen/versnellen een peulenschil door het directe koppel.

Qua verbruik moet hij ook zuiniger zijn. Ik scoor 16-18 kWh/100 km op 80/100 wegen. Hij bevalt mij dus eigenlijk beter dan de 30.
Je kunt de auto ook nog in "SPORT PLUS" zetten, dan heb je geen tractiecontrole en kun je vanuit stilstand rem + gaspedal indrukken en een launch control uitvoeren.
Daarnaast als je de " boost pedal" indrukt op de snelweg, dan heb je meer dan genoeg power om in te halen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
Beatman schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:15:
[...]

Op een 80/100 weg haal ik dit ook met mijn x30
Het verbruik van de e20 is niet heel veel zuiniger dan de x30 (475 tov 438)
In de praktijk zal je dit niet echt opmerken lijkt mij

Niet te vergeten dat de x30 een M sportonderstel heeft.
Buiten het vermogen met je dit verschil wel op de weg

btw hoe heb je de e20 en x30 met elkaar vergeleken
Enkel in de proefrit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
madpatrick schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:05:
[...]

Enkel in de proefrit ?
Qua rijden inderdaad alleen proefritten. Heb volgens de koopovereenkomst ook een M sportonderstel op de e20. Niet zelf voor gekozen, kwam bij het M sportpakket. Ik kom uit een Volvo XC40 en daarmee vergeleken stuurt elke BMW scherp. Hoe zou je het verschil tussen standaard en sportonderstel omschrijven?

Het verschil tussen 475 en 438 km is wel 8%. Moeilijk te merken. Uiteindelijk wel in de portemonnee een beetje en op lange ritten dat je misschien net een snellader later kunt pakken.

• Joepm88
madpatrick schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:05:
[...]

Enkel in de proefrit ?
M adaptief sport onderstel ook beschikbaar op de edrive20, komt standaard bij kiezen M pakket. Beide, edrive20 als edrive30 geweldige stuurautos d:)b , edrive20 iets langere actieradius, edrive30 is vier-wiel aangedreven als verschil, dat zul je ten positieve merken met zoveel koppel in de bochten mocht je echt flink gas geven. Ik zie het als snel vergelijken met extra snel :) Beide prima keuzes.

• r2504
bartvde1 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 14:04:
[...]
Ook eens zoiets gehad. In mijn geval was een reset van het systeem de oplossing (volumeknop ingedrukt houden voor ongeveer 30 seconden)
Volume knop... die "roller" waarmee je normaal "mute" veronderstel ik... heb ik geprobeerd (scherm werd zwart en kwam na enige tijd terug) maar loste op zich niets op. M'n ritten waren in de app nog zichtbaar maar al de rest was bevroren sinds meer dan een week.

Uiteindelijk was er een software update welke ik gedaan heb en nadien werkte alles wel terug naar behoren. Blijft een bizar issue was mij betreft... communicatie die slechts voor de helft werkt.

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-05 21:58
De accu van mijn ix1 is nu nog 15 procent, de auto heeft nu zelf de radio uitgezet, en ik heb geen idee hoe ik dat kan overrulen. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50
sebapao schreef op woensdag 27 december 2023 @ 08:32:
Ook mijn iX1 xDrive 30 mogen ontvangen 1 december. Besteld eind april dus best oké qua levertijd (Ekris Utrecht).

Redelijk volgeladen met M-Sport Pro, Pano dak, Premium pakket, H/K geluid.

Kleur is Storm bay, in het echt erg mooi met een iets blauwige tint en mat-achtige kleur. Interieur Vegan mokka.

Enige wat deze tijd tegenvalt is de range, volgeladen had ik 240km te rijden. Met een tripje naar de kerstmarkt is het hard gegaan haha![Afbeelding]
Mooie kleur! Nu twijfel ik weer over de geoffreerde cape york green :-) beide erg mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OoXig0pWPUXLjq9ueDVMnmzVOo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/63dWV9OOlB35djES4JhJHBvF.jpg?f=fotoalbum_large

• r2504
stijnec1 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 20:02:
De accu van mijn ix1 is nu nog 15 procent, de auto heeft nu zelf de radio uitgezet, en ik heb geen idee hoe ik dat kan overrulen. Iemand een idee?
Onderweg naar Italie en terug hebben we verschillende keren tot op 10 a 12% gereden en de radio bleef het steeds doen bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
stijnec1 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 20:02:
probleem lijkt gevonden, het lijkt erop dat de spraakassistent op de achtergrond aktief was, en al het geluid daardoor gemute werd. Heb de assistent handmatig geactiveerd en weer gedeactiveerd, toen was het geluid weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Sowieso vreselijk irritant die spraak assistent.
Hoe vaak ik al niet bij het achteruit inparkeren op de een of andere manier die spraak assistent geactiveerd heb, en maar door blijven tetteren en geen manier om haar het zwijgen op te leggen.
Grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
Hoi,

Weet iemand exact wat de "efficiency mode" uitschakelt of doet.
Ik weet dat pedaal minder heftig reageert, dus minder snel veel vermogen of geeft maar wat doe hij nog meer om energie te besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-05 14:41
madpatrick schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 12:55:
Hoi,

Weet iemand exact wat de "efficiency mode" uitschakelt of doet.
Ik weet dat pedaal minder heftig reageert, dus minder snel veel vermogen of geeft maar wat doe hij nog meer om energie te besparen?
Ik denk dat de vermogensafgifte softwarematig wordt beperkt. Er wordt denk ik niets uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekke
  • Laatst online: 09-05 17:58
r2504 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:54:
[...]

Onderweg naar Italie en terug hebben we verschillende keren tot op 10 a 12% gereden en de radio bleef het steeds doen bij ons.
Hoe is dat gegaan, zo naar Italië? Tot waar ben je gereden en hoe waren de laadmogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 31-05 12:49
Wekke schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 21:22:
[...]

Hoe is dat gegaan, zo naar Italië? Tot waar ben je gereden en hoe waren de laadmogelijkheden?
Dat is ook het enige waar ik nog niet 100% gerust in ben.
In de zomer naar het zuiden van Frankrijk +- 1100 km.
Als ik het ingeef in de app geeft hij 5 a 6 laadstops aan.

Momenteel heb ik de laadkaart van BMW en de apps van Fastned en Ionity.
Kom je daar mee weg?
Op 3 maanden nog maar 2 keer een Fastned nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14:27
[...]

Ik ben afgelopen zomer met de iX1 ruim 3 weken op verschillende plaatsen in Italië geweest. De Marken, rond Lucca, Cinque Terre en Genua. Gereisd vanuit Gelderland, via Duitsland en Zwitserland v.v.
Nergens laadstress ondervonden. De navigatie bepaalt min of meer de plaatsen waar je kunt laden. Heen- en terugweg middels snelladers. In kleinere dorpjes lokale laadpalen of op parkings bij supermarkten. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dit nog net buiten het hoogseizoen was.
Nu rijdend op winterbanden (20”) en lagere temperaturen merk ik wel dat de actieradius afneemt richting 320 km. In januari staat een trip naar de Franse Alpen en Oostenrijk op het programma. Met volle belading en dakkoffer zal dat de volgende vuurdoop worden. Vooralsnog ben ik erg enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
Geert Mo schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 21:40:
[...]

Dat is ook het enige waar ik nog niet 100% gerust in ben.
In de zomer naar het zuiden van Frankrijk +- 1100 km.
Als ik het ingeef in de app geeft hij 5 a 6 laadstops aan.

Momenteel heb ik de laadkaart van BMW en de apps van Fastned en Ionity.
Kom je daar mee weg?
Op 3 maanden nog maar 2 keer een Fastned nodig gehad.
Ik heb via mijn werkgever een laadpas van MultiTankCard (Eneco) en daarnaast heb ik de BMW Charging pas, gekoppeld aan mijn eigen creditcard. Ik probeer altijd eerst de MultiTankCard en als die niet geaccepteerd wordt, gebruik ik de BMW-pas. In Italië heb ik slechts een enkele keer gebruik moeten maken van de BMW-pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
We zijn gaan skiën in de gebieden Kronplatz, Sella Ronda en Plozen... op zich zo'n 1000 km voor ons.

De laadstops werden aangegeven door de wagen en waren er 5 in totaal. Probleem is echter wel dat de navigatie bij de eerste stop soms al gaat laden aan 35% om dan de volgende stops steeds op 10% uit te komen maar zo werkt het dus niet (het algoritme zou beter andersom rekenen). We zijn dus soms een laadstop voorbij gereden om bij een lagere SOC te kunnen gaan laden (laad dan ook sneller).

Probleem is wel dat de bedrijfskaart van Luminus is dus we kunnen niet laden aan alle voorgestelde laadpunten en andere ontbreken dan weer in de auto. Was dus steeds een heel gedoe om dit te dubbel checken met de (dramatische) app van Luminus.

Op zich hadden we wel genoeg laadpunten onderweg, vaak op de snelweg maar soms ook enkele kilometers ervan. Voordeel is dat je meestal wel infrastructuur hebt zoals iets om te eten/drinken/WC wat je niet kan zeggen van deze in Belgie. We zijn wel buiten seizoen en 's nachts gereden en soms was het toch maar net de laatste vrije plaats... hoe dat deze periode gaat of met Krokus is een andere vraag.

We hebben ook tweemaal een mini dutje gedaan van een uurtje en dan geladen tot 100% wat dan iets meer ruimte geeft. In ieder geval afstanden van 300 km mag je vergeten... wij kwamen meestal aan 225 km of zoiets (en reden steeds netjes 130 km met cruise control, banden waren 17").

Duitsland was trouwens prima, Oostenrijk ook wel, Italie was iets minder qua beschikbare laadpalen (in de dorpen waar we zaten was bijvoorbeeld niets tenzij ergens een 11 kW lader welke we niet gebruikt hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:17
Dudeness schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:20:
[...]

Cool zeg. Heel erg benieuwd hoe je de iX1 vergelijkt met je 330e?. Ik heb een X1 xdrive30e besteld en nog wel getwijfeld over een 330e Touring...
Even voor het eerst meelurken in dit topic en ook ik ben wel erg nieuwsgierig naar de ervaring van @Nick86n. Ik sta binnenkort voor (waarschijnlijk) deze keuze. Ik weet dat je een BMW niet primair kiest voor praktische bruikbaarheid (mijn laatste was een E46 touring, ook geen ruimtewonder destijds), maar met 3 koters en een voorkeur voor kamperen zijn het toch zaken waar ik (ook) op moet letten.

In eerste instantie keek ik naar een G21, maar de PHEVs hebben echt wel een karige kofferbak en de niet-hybrides zijn dan weer een stuk duurder. Toen viel mijn oog ineens op de X1, die op papier in elk geval de ruimere van de twee lijkt te zijn qua laadvolume en -gewicht en max. trekgewicht idem.

PS: ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om bij de dealer te gaan kijken/passen, vanzelfsprekend staat dat nog op de to do list, maar als iemand ze 1 op 1 heeft kunnen vergelijken is dat wel interessant imho.

PPS: M-pakket i.c.m. Space Silber of Portimao Blau vind ik echt wel strakke uitvoeringen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik heb een vraag over de " My modes" in de iX1. Wat voegen die toe? Efficiency en sport modus spreken voor zich, maar wat doen de andere opties? alleen een sfeer in het interieur creëren? Ik kan er verder niets over vinden in de gebruiksaanwijzing van de auto. Ik vind het jammer dat je niet wat meer mogelijkheden hebt met het o.a. sportonderstel. Deze wordt alleen geactiveerd in de sport mode, maar ik zou deze ook graag hebben in de persoonlijke mode zodat je wel sportonderstel hebt, maar niet perse de gaspedaalrespons van de sport mode. Ik kan ook alleen de kleur rood kiezen voor interieurverlichting in de sport mode. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekke
r2504 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 22:51:
[...]

We zijn gaan skiën in de gebieden Kronplatz, Sella Ronda en Plozen... op zich zo'n 1000 km voor ons.

De laadstops werden aangegeven door de wagen en waren er 5 in totaal. Probleem is echter wel dat de navigatie bij de eerste stop soms al gaat laden aan 35% om dan de volgende stops steeds op 10% uit te komen maar zo werkt het dus niet (het algoritme zou beter andersom rekenen). We zijn dus soms een laadstop voorbij gereden om bij een lagere SOC te kunnen gaan laden (laad dan ook sneller).

Probleem is wel dat de bedrijfskaart van Luminus is dus we kunnen niet laden aan alle voorgestelde laadpunten en andere ontbreken dan weer in de auto. Was dus steeds een heel gedoe om dit te dubbel checken met de (dramatische) app van Luminus.

Op zich hadden we wel genoeg laadpunten onderweg, vaak op de snelweg maar soms ook enkele kilometers ervan. Voordeel is dat je meestal wel infrastructuur hebt zoals iets om te eten/drinken/WC wat je niet kan zeggen van deze in Belgie. We zijn wel buiten seizoen en 's nachts gereden en soms was het toch maar net de laatste vrije plaats... hoe dat deze periode gaat of met Krokus is een andere vraag.

We hebben ook tweemaal een mini dutje gedaan van een uurtje en dan geladen tot 100% wat dan iets meer ruimte geeft. In ieder geval afstanden van 300 km mag je vergeten... wij kwamen meestal aan 225 km of zoiets (en reden steeds netjes 130 km met cruise control, banden waren 17").

Duitsland was trouwens prima, Oostenrijk ook wel, Italie was iets minder qua beschikbare laadpalen (in de dorpen waar we zaten was bijvoorbeeld niets tenzij ergens een 11 kW lader welke we niet gebruikt hebben).
De mijne wordt normaal ergens in juni geleverd. Ga zelf elk jaar naar dezelfde regio. Alta Badia of Val Gardena. Buiten seizoen maar rij wel overdag.

Ik vrees dat het met een overnachting zal worden vanaf 2025. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekke
SAABcabrio schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 22:34:
[...]

Ik ben afgelopen zomer met de iX1 ruim 3 weken op verschillende plaatsen in Italië geweest. De Marken, rond Lucca, Cinque Terre en Genua. Gereisd vanuit Gelderland, via Duitsland en Zwitserland v.v.
Nergens laadstress ondervonden. De navigatie bepaalt min of meer de plaatsen waar je kunt laden. Heen- en terugweg middels snelladers. In kleinere dorpjes lokale laadpalen of op parkings bij supermarkten. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dit nog net buiten het hoogseizoen was.
Nu rijdend op winterbanden (20”) en lagere temperaturen merk ik wel dat de actieradius afneemt richting 320 km. In januari staat een trip naar de Franse Alpen en Oostenrijk op het programma. Met volle belading en dakkoffer zal dat de volgende vuurdoop worden. Vooralsnog ben ik erg enthousiast.
En tot waar ben je de eerste dag gereden als ik vragen mag? Met hoeveel stops/laadtijd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SAABcabrio
Wekke schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 14:58:
[...]

En tot waar ben je de eerste dag gereden als ik vragen mag? Met hoeveel stops/laadtijd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7DSfWvBmquveNhbaG5_SHxstZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JW6MltUUQ8o317Z9TVRtzOt0.jpg?f=fotoalbum_large

Bij een B&B in Prato, bij Lugano, vlak voor de grens van Zwitserland en Italië. Een afstand van ruim 900 km. Met volle accu vertrokken en tussendoor 3x geladen. Wiesbaden (D), Herbolzheim (D) en Schattdorf (CH). Laadduur weet ik niet exact meer, maar ik denk dat dit varieerde van minder dan 15 minuten tot maximaal 25 minuten.

[ Voor 9% gewijzigd door SAABcabrio op 30-12-2023 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekke
SAABcabrio schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 15:20:
[...]

[Afbeelding]

Bij een B&B in Prato, bij Lugano, vlak voor de grens van Zwitserland en Italië. Een afstand van ruim 900 km. Met volle accu vertrokken en tussendoor 3x geladen. Wiesbaden (D), Herbolzheim (D) en Schattdorf (CH). Laadduur varieerde van 15 minuten tot 25 minuten.
Dat is nog mooi…ben nu zelf gewoon van in één ruk tot Bologna te rijden, maar dat zal ik moeten aanpassen. Ga het volgende zomer bij Noord-Italië houden om te zien wat het geeft. 😉

Hoeveel uur heb je in totaal over die 900 km gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
Wekke schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 15:34:
[...]

Dat is nog mooi…ben nu zelf gewoon van in één ruk tot Bologna te rijden, maar dat zal ik moeten aanpassen. Ga het volgende zomer bij Noord-Italië houden om te zien wat het geeft. 😉

Hoeveel uur heb je in totaal over die 900 km gedaan?
Weet ik niet exact meer, maar ik denk een uur of 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Wekke schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 14:57:
[...]
Ik vrees dat het met een overnachting zal worden vanaf 2025. 🤔
Een overnachting heeft geen zin... je kan hem niet meer opladen dan 100% :)

We zijn gewoon een uurtje of twee vroeger vertrokken als normaal en hebben de stops gebruikt voor oa. iets te gaan eten (doen we anders nog eerst thuis) en dus tweemaal onderweg voor een iets langer (en ontspannen !) dutje zodat hij tot 100% is geladen.

Met dit alles zijn we 14u onderweg geweest van Antwerpen naar Colfosco (en vanaf de Brenner hadden we dan nog stevig wat sneeuw). Het is dus gewoon een andere mentaliteit van rijden die je gewoon moet worden (vroeger stapte ik soms in Italie in de auto en thuis er pas terug uit en was het soms pedal to the metal in Duitsland).

[ Voor 3% gewijzigd door r2504 op 30-12-2023 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumaDjango
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-04 21:01
Barts27 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 09:53:
Ik heb een vraag over de " My modes" in de iX1. Wat voegen die toe? Efficiency en sport modus spreken voor zich, maar wat doen de andere opties? alleen een sfeer in het interieur creëren? Ik kan er verder niets over vinden in de gebruiksaanwijzing van de auto. Ik vind het jammer dat je niet wat meer mogelijkheden hebt met het o.a. sportonderstel. Deze wordt alleen geactiveerd in de sport mode, maar ik zou deze ook graag hebben in de persoonlijke mode zodat je wel sportonderstel hebt, maar niet perse de gaspedaalrespons van de sport mode. Ik kan ook alleen de kleur rood kiezen voor interieurverlichting in de sport mode. Iemand een idee?
Een Audi kopen, daar kan je dat zelf instellen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekke
r2504 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 17:17:
[...]

Een overnachting heeft geen zin... je kan hem niet meer opladen dan 100% :)

We zijn gewoon een uurtje of twee vroeger vertrokken als normaal en hebben de stops gebruikt voor oa. iets te gaan eten (doen we anders nog eerst thuis) en dus tweemaal onderweg voor een iets langer (en ontspannen !) dutje zodat hij tot 100% is geladen.

Met dit alles zijn we 14u onderweg geweest van Antwerpen naar Colfosco (en vanaf de Brenner hadden we dan nog stevig wat sneeuw). Het is dus gewoon een andere mentaliteit van rijden die je gewoon moet worden (vroeger stapte ik soms in Italie in de auto en thuis er pas terug uit en was het soms pedal to the metal in Duitsland).
Wel, ik moet ook vanuit Antwerpen vertrekken. Binnen enkele weken laatste keer met de X1 Diesel naar Corvara. Bij mij is het heen en terug in en uit de auto 😉 Buiten de occasionele plasstop en 1 tankbeurt.

Het zal een aanpassing vergen inderdaad…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:33
Wekke schreef op zondag 31 december 2023 @ 11:04:
[...]

Wel, ik moet ook vanuit Antwerpen vertrekken. Binnen enkele weken laatste keer met de X1 Diesel naar Corvara. Bij mij is het heen en terug in en uit de auto 😉 Buiten de occasionele plasstop en 1 tankbeurt.

Het zal een aanpassing vergen inderdaad…
Ik hoor meer mensen dat doen en daardoor geen elektrische auto willen. Persoonlijk lijkt mij dat helemaal niet ontspannend al dat gejaag tijdens vakantie nog wel. Misschien ontdek je nu een plezierige manier van reizen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
JP1980 schreef op zondag 31 december 2023 @ 13:25:
[...]
Ik hoor meer mensen dat doen en daardoor geen elektrische auto willen. Persoonlijk lijkt mij dat helemaal niet ontspannend al dat gejaag tijdens vakantie nog wel. Misschien ontdek je nu een plezierige manier van reizen. ;)
Ik deed dat ook en zou het weer doen als ik benzine of diesel zou hebben. Desondanks bevalt EV lange afstand ook dikke prima, inderdaad stuk minder gehaast.

Hét moment dat ik m’n benzine m wat gemist heb is terugweg van vakantie op zondagavond laat in Duitsland. Reed 150 op de cc en verlangde echt naar dikke benzine om met 220 over de linkerbaan naar huis te knallen zonder laadstops.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:22

woutur

Klauwtjes uit!

[...]

Het bevreemde me van mezelf dat ik voor een gebeurtenis die 1 a 2 maal in het jaar plaatsvindt, mijn autokeuze (PHEV of elektrisch) daarvan liet afhangen. Uiteindelijk besloot ik dat dat eigenlijk belachelijk is en voor elektrisch gegaan.

Bovendien hakken we nu de reis ook al op in stukken omdat mijn dochtertje niet zolang in de auto kan en wil zitten.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP1980
woutur schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:45:
[...]

Het bevreemde me van mezelf dat ik voor een gebeurtenis die 1 a 2 maal in het jaar plaatsvindt, mijn autokeuze (PHEV of elektrisch) daarvan liet afhangen. Uiteindelijk besloot ik dat dat eigenlijk belachelijk is en voor elektrisch gegaan.

Bovendien hakken we nu de reis ook al op in stukken omdat mijn dochtertje niet zolang in de auto kan en wil zitten.
Precies dat! Met collega's heb ik het daar wel eens over hoe niet rationeel we soms denken over zaken. Een minimaal incidenteel tijdsverlies van een paar keer per jaar kan lijden tot significant andere keuzes. Tegenwoordig is de besparing van een EV niet zo groot meer als vroeger maar een paar jaar gelezen verbaasde ik mij wel hoeveel geld mensen er voor over hebben om in de vakantie hooguit een paar uur eerder op bestemming te zijn. Auto's en rationaliteit schijnt soms echt een onverenigbare combinatie te zijn.

Maar goed ik moet het nog gaan ondervinden denk ik maart even naar Oostenrijk voor het eerst met een EV. Misschien wordt ik nu wel dood ongelukkig. :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekke
[...]

Ik ga jaarlijks op skiverlof en op zomerverlof naar Italië. Ik was het gewoon van inderdaad in 1ste instantie een mooie afstand af te leggen. Zomervakantie bv in 1 ruk naar Bologna wanneer ik bv naar Toscane, Umbrië of Le Marche rijd…dat lijkt me volgende zomer eerder utopisch, waarmee ik niet gezegd wil hebben dat het ene beter is dan het andere…maar die afstand lijkt me elektrisch toch moeilijk in 1 keer…

Gejaagd heb ik mij daar nooit bij gevoeld…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
YumaDjango schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 22:37:
[...]

Een Audi kopen, daar kan je dat zelf instellen….
??? deze reactie kan ik even niet goed plaatsen.

Je kunt de kleur keuze van je ambient verlicht gewoon zelf instellen
Zie ook deze post op dit BMW forum ;)
felder in "Het grote BMW (i)X1 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny1978
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 28-05 17:46
Het is waarschijnlijk al ter sprake gekomen in een van de 115 vorige pagina's maar wat is het effectieve bereik dat jullie halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
Benny1978 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 13:41:
Het is waarschijnlijk al ter sprake gekomen in een van de 115 vorige pagina's maar wat is het effectieve bereik dat jullie halen ?
heb de auto nu bijna een maand, een ix1 edrive 20, bereik is iets meer dan 300km als je hem helemaal leeg rijdt, met ongeveer 50/50 snelweg en stad. Hopelijk in de zomer wat hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckie_rr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-04 15:42
Is het vak onder de koffervloer in de IX1 Edrive20 groter dan in de 30 door afwezigheid van de achterwielmotor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:39
SAABcabrio schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 15:20:
[...]

[Afbeelding]

Bij een B&B in Prato, bij Lugano, vlak voor de grens van Zwitserland en Italië. Een afstand van ruim 900 km. Met volle accu vertrokken en tussendoor 3x geladen. Wiesbaden (D), Herbolzheim (D) en Schattdorf (CH). Laadduur weet ik niet exact meer, maar ik denk dat dit varieerde van minder dan 15 minuten tot maximaal 25 minuten.
Heb je hem eerst door de carwash gehaald of zo? :p

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPEJ66
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-01 12:26
Vandaag nog een gepolst bij de dealer ifv levering X1 Xdrive 30e PHEV.
Besteld 12/2022, levertermijn 01/2024. Vorig jaar nog de melding gekregen dat de 'req. production week' 01/2024 is.
Nu is de effectieve productie nog niet ingepland :'( . Levering zal dan al zeker niet voor deze maand zijn.
Ik vrees dat het eerder richting 03/2024 zal zijn. 8)7 |:(

Toch wel al diep teleurgesteld voor men eerste aankoop bij BMW.
Ter competantie toch proberen dat ze de instaplijsten alsnog gaan voorzien zoals besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
Th1x4nG schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:01:
[...]

Heb je hem eerst door de carwash gehaald of zo? :p
Haha, nee de vorige dag, 1.000 km eerder, gewassen. Spacezilver is overigens een kleur waar je nagenoeg geen vuil op ziet en doordat ik via het one pedalprincipe rijd, krijg ik ook geen remstof op de wielen.
Auto ziet er daardoor eigenlijk altijd wel netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPEJ66
SAABcabrio schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:42:
[...]

Haha, nee de vorige dag, 1.000 km eerder, gewassen. Spacezilver is overigens een kleur waar je nagenoeg geen vuil op ziet en doordat ik via het one pedalprincipe rijd, krijg ik ook geen remstof op de wielen.
Auto ziet er daardoor eigenlijk altijd wel netjes uit.
Degene waar ik op wacht is ook spacezilver, de velgen zijn de 20'' wielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAABcabrio
JPEJ66 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:45:
[...]

Degene waar ik op wacht is ook spacezilver, de velgen zijn de 20'' wielen?
Ik heb inderdaad de 20” wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-05 12:45
Hoi, hier ook op het punt om een iX1 te bestellen. Vandaag even proefgereden en beviel goed. Ik vind de AndroidAuto integratie belangrijk en het lukte me zo 1-2-3 niet om tijdens het rijden uit te vogelen, wellicht weten de eigenaren dit; kun je het spraakknopje op het stuurwiel ook programmeren om de GoogleAssistant te starten, ipv de BMW assistant?

Qua opties/kleur denk ik oa;

- zwart
- xline
- innovation pack
- 19 inch wielen
- harman kardon

Ook wel weer genoeg, zit dan me de 20 net boven de 60k.

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
KW1980 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:01:
kun je het spraakknopje op het stuurwiel ook programmeren om de GoogleAssistant te starten, ipv de BMW assistant?
Dit is in te stellen in de instellingen van de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomvd5
Sinds aantal weken accepteert mijn x1 25e bijna geen 1 laadpaal meer (ook laadpalen die hij voorheen wel accepteerde). Hij geeft dan de onderstaande foutmelding. Hebben meer van jullie hier last van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfbA14wxq_dzpOw1HonxhQwJIKc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BhNrbXSua6SmwyeG48XznuAZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Ik denk dat de melding voor zich spreekt :-)
Ik herken de melding iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomvd5
Stien schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:45:
Ik denk dat de melding voor zich spreekt :-)
Ik herken de melding iig niet.
Ja dealer gaat gelijk even kijken als ik eindelijk aan de beurt ben voor winterbanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
KW1980 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:01kun je het spraakknopje op het stuurwiel ook programmeren om de GoogleAssistant te starten, ipv de BMW assistantz?
Als ik mij goed herinner van de verkoper uitleg moet je dan de spraakknop lang ingedrukt houden. Maar je kunt lijkt mij met google assistant de auto verder niet bedienden alleen android auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-05 12:45
JP1980 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 23:12:
[...]

Als ik mij goed herinner van de verkoper uitleg moet je dan de spraakknop lang ingedrukt houden. Maar je kunt lijkt mij met google assistant de auto verder niet bedienden alleen android auto.
Ik hoopte dat ik wellicht via de Google assistant de BMW navigatie kan aansturen. Maar dat is wellicht wat vergezocht.... Ik vond het via de BMW-spraak ingeven van een bestemming een kriem 8)7 maar in het kader van laadstops wel handiger dat maps/tomtom wellicht.

Ik heb mijne ook zojuist besteld via Alphabet. Dealer in Groningen gaf gisteren ong. 2 maanden levertijd aan, dus de einddatum van huidige lease 30-6 wordt iig wel gehaald verwacht ik _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door KW1980 op 04-01-2024 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
KW1980 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:57:
[...]

Ik hoopte dat ik wellicht via de Google assistant de BMW navigatie kan aansturen. Maar dat is wellicht wat vergezocht.... Ik vond het via de BMW-spraak ingeven van een bestemming een kriem 8)7 maar in het kader van laadstops wel handiger dat maps/tomtom wellicht.

Ik heb mijne ook zojuist besteld via Alphabet. Dealer in Groningen gaf gisteren ong. 2 maanden levertijd aan, dus de einddatum van huidige lease 30-6 wordt iig wel gehaald verwacht ik _/-\o_
Ben ik het helemaal mee eens, de BMW spraak irriteert mij ook tot op het bot. Hoop echt dat fabrikanten weer fysieke knoppen gaan terugplaatsen. Tijdens het rijden even de meest simpele instelling veranderen is er niet meer bij.

Maar ik denk niet dat android auto toegang heeft tot de autofuncties daarvoor is het allemaal te specifiek BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:06

Royz

Kleurenblind!!

JP1980 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:05:
[...]

Tijdens het rijden even de meest simpele instelling veranderen is er niet meer bij.
Je kan toch snelkoppelingen maken in je menu? Dan swipe je naar beneden en kan je direct naar de instelling toe

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Royz schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:49:
[...]

Je kan toch snelkoppelingen maken in je menu? Dan swipe je naar beneden en kan je direct naar de instelling toe
Ja dat kan, maar dat is toch allemaal veel te ingewikkeld en een scherm is niet hetzelfde als fysieke toetsen. Het ontbreken van fysieke knoppen is om de auto goedkoop te maken, maar niet bedoeld als verbetering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr_Lektroluv
  • Laatst online: 08-05-2024
Voor het nieuwe jaar een update ontvangen mbt levering van mijn wagen - X1 PHEV 30e.
- Besteld: okt 2022 - BE
- Initiële levering voorzien: okt 2023
- Dealer geeft nu aan dat aflevering normaal begin maart 2024 zal kunnen gebeuren.

Sterkte aan alle PHEV-lotgenoten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gkhn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-03-2024
Nou eindelijk de kenteken platen op mijn iX1 gekregen en lekker een ijsje gehaald bij de Ikea met de fam. Gaat als een vliegend tapijt!
Gezien ik geen lease contract heb, is de BMW SERVICE INCLUSIVE aan te raden?
https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/dp/Service_Inclusive_nl

Ik bedoel, an sich is 653 euro voor 4 jaar niet veel geld om onderhoud bij de dealer te laten doen, maar aan de andere kant, wat voor onderhoud zit er aan te komen? Enkel remvloeistof en interieur filters? De rest aan reparaties is toch fabrieksgarantie lijkt me voor de eerste 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPEJ66
Dr_Lektroluv schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:38:
Voor het nieuwe jaar een update ontvangen mbt levering van mijn wagen - X1 PHEV 30e.
- Besteld: okt 2022 - BE
- Initiële levering voorzien: okt 2023
- Dealer geeft nu aan dat aflevering normaal begin maart 2024 zal kunnen gebeuren.

Sterkte aan alle PHEV-lotgenoten!
Hier van hetzelfde, besteld 12/2022- BE - verwachte leverdatum 01/2024.
Er is zelfs nog geen productieweek gepland. Dealer wilt ook geen uitspraak doen wanneer hij wel verwacht wordt.
Welke dealer heb je?

Ook een X1 PHEV 30e met volgende opties.
Kleur:
Spacesilber

Opties:
-M-sportpakket
-Premium pack
-Comform pack
-Travel Pack
-Driving Assistant Pack
-Driving Assistant Pack Plus
- M Shadow Line hochglänzend met
bijkomende elementen

[ Voor 1% gewijzigd door JPEJ66 op 05-01-2024 08:23 . Reden: aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
Ik heb een vraag over grootlicht assistent iX1. Werkt die bij jullie goed? Ik heb grootlicht assistent geactiveerd in idrive maar ik zie heel vaak geen groot licht terwijl je het wel zou verwachten op onverlichte wegen. Ik heb ook idee dat groot licht niet heel veel licht geeft. Ik heb het in andere nieuwe auto’s met led verlichting beter gezien. Kortom; kan er iets mis zijn en zo ja is dit een software issue? Iemand suggestie of dezelfde issues ervaren? Dank je wel.

YouTube: BMW iX1 Adaptive LED problems - update #4. Finally a working solutio...

[ Voor 20% gewijzigd door Barts27 op 05-01-2024 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wajo
  • Laatst online: 08-06-2024
Inmiddels alweer een klein half jaar in het bezit van de BMW iX1 Xline en heb 2 vragen over de navigatie, waarvan ik me afvraag of iemand hier een oplossing voor heeft?

1. Wanneer ik een lange afstand wil afleggen, bijvoorbeeld naar Zuid-Frankrijk, zie ik dat hij vaak een laadstation pakt dat niet direct aan de snelweg ligt. Is er een instelling waarbij je kan instellen dat hij alleen snelladers direct aan de snelweg pakt? (met andere apps is dit namelijk eenvoudig in te plannen, maar is handiger als dit via de BMW navigatie kan, zonder Carplay oid te gebruiken)

2. Is het mogelijk om de tijd van aankomst in head-up display of in het scherm achter het stuur te weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstream
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-10-2024
Barts27 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:08:
Ik heb een vraag over grootlicht assistent iX1. Werkt die bij jullie goed? Ik heb grootlicht assistent geactiveerd in idrive maar ik zie heel vaak geen groot licht terwijl je het wel zou verwachten op onverlichte wegen. Ik heb ook idee dat groot licht niet heel veel licht geeft. Ik heb het in andere nieuwe auto’s met led verlichting beter gezien. Kortom; kan er iets mis zijn en zo ja is dit een software issue? Iemand suggestie of dezelfde issues ervaren? Dank je wel.

YouTube: BMW iX1 Adaptive LED problems - update #4. Finally a working solutio...
Ik moet zeggen dat ik totaal geen problemen heb met de groot licht assistent. Hij doet het altijd prima. ik heb hem altijd aan staan en raak eigenlijk sindsdien nooit meer ook maar iets van lichtbediening aan. Groot licht wordt volgens mij wel bepaald door meerdere factoren dan straatverlichting. binnen de bebouwde kom zie ik hem bijvoorbeeld zelden tot nooit groot licht geven en ook bij het naderen van verkeerspunten buiten bebouwde kom dimt hij al voortijdig dus overduidelijk gebeurt dat op basis van kaartinformatie. ook op stukken randweg binnen de bebouwde kom waar weinig tot geen verlichting is blijft hij vaak uit. het zijn echt meerdere omstandigheden. bepaalde (felle) reflecties kunnen het grootlicht ook doen uitschakelen omdat dat dan denk ik als tegenliggers wordt gezien. De lichtopbrengst bij grootlicht vind ik overigens acceptabel maar er zijn vast auto's die het feller hebben of misschien gevoelsmatig feller zijn. let wel dat bijvoorbeeld in een lage auto alles groter of in het geval van licht zich feller aandoet dan het misschien is. thans dat is mijn ervaring want ik heb altijd lage auto's gehad en sinds ik deze auto heb ervaar ik tegenlicht over het algemeen ook als minder irritant. Die grootlichtassistent schijnt netjes om tegenliggers heen maar dus ook om andere lichtbronnen en dus ook reflectie. dan lijkt het soms minder fel ja, maar dat is hoe dergelijke systemen nou eenmaal werken. hoe donker het buiten is speelt dus ook mee en ik denk zelfs de weersomstandigheden maar dat laatste ben ik niet zeker van. ik let er ook eigenlijk niet meer zo op. het went zo snel dat het allemaal vanzelf gaat dat het me niet eens opvalt of hij wel of niet aangaat want het gaat vrij gelijdelijk allemaal. ik denk altijd maar zo, zolang tegenligggers niet gaan seinen omdat ze er last van hebben en ik gewoon voldoende zicht heb dan zal het wel goed wezen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
@soundstream: bedankt voor je uitvoerige uitleg. Ik ga het eens testen op wat plattelandswegen. Als ik in de randstad rij op de A2 of ring A'dam dan zie ik eigenlijk nooit dat de grootlichtassistent wat doet. Laatst 's avonds uit Zeeland op de snelweg wel hele stukken dat ik zag dat grootlicht automatisch aan stond en weer werd uitgezet op bepaalde momenten. Ik vond het grootlicht inderdaad niet heel fel, maar het is moeilijk te bepalen als er ook straatlantaarns zijn. Ik moet dus ff testen op een volledig donkere weg. Daarna weet ik vast meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edl70
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-08-2024
JPEJ66 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:07:
Vandaag nog een gepolst bij de dealer ifv levering X1 Xdrive 30e PHEV.
Besteld 12/2022, levertermijn 01/2024. Vorig jaar nog de melding gekregen dat de 'req. production week' 01/2024 is.
Nu is de effectieve productie nog niet ingepland :'( . Levering zal dan al zeker niet voor deze maand zijn.
Ik vrees dat het eerder richting 03/2024 zal zijn. 8)7 |:(

Toch wel al diep teleurgesteld voor men eerste aankoop bij BMW.
Ter competantie toch proberen dat ze de instaplijsten alsnog gaan voorzien zoals besteld.
Bmw blinkt niet uit in compensatie, noch in fatsoenlijke communicatie…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Mijn overzicht voor 2023. Best wel tevreden mee en zelfs onder de WLTP-waarde gebleven, desondanks mijn eerder sportieve rijgedrag 😅Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTwyqbl5tcAFxKEWl0S7MQPSuHA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gd4rr87fNDweplowSbIwbNkN.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajupJ9xgEsuKkClCmdIybdzgDGY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t92gaQYQh2XTHd9rIto2BEg9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door MaxDlius op 05-01-2024 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny1978
  • Laatst online: 28-05 17:46
Ik ben nog een leek wat elektrisch rijden betreft.

16.7 kwh per 100 km. Wat is je gemiddeld bereik dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:39
Nadat ik van werkgever ben verandert moest ik mijn xdrive30 msport helaas inleveren.
Na een ‘rondje langs de velden’ (EV6, Ariya, EQB en de nieuwe scenic) lijkt het er toch op dat ik weer voor de iX1 gaan.
Nu dan wel de edrive20, wel een m sport.
Wederom met de 19” en nu in space silber.
Verdere opties nu ‘op de athlon parkeerplaats’:
Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit
M Hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang
M Adaptief onderstel
M Hoogglans Shadow Line
M dakdraagsysteem hoogglans Shadow Line
Premium Pack
Driving Assistant

Morgen even naar Story voor de officiele offerte. Hopelijk is de levertijd te overzien!
Pagina: 1 ... 29 ... 66 Laatste