Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 30 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr_Lektroluv
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-05-2024
JPEJ66 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 08:20:
[...]

Hier van hetzelfde, besteld 12/2022- BE - verwachte leverdatum 01/2024.
Er is zelfs nog geen productieweek gepland. Dealer wilt ook geen uitspraak doen wanneer hij wel verwacht wordt.
Welke dealer heb je?
Meerschman Zottegem

Basisversie X1 30e met volgende opties:
- Saphirschwarz metallic
- sensatec
- sportzetels
- trekhaak
- zonnewerend glas
- Harman Kardon
- automatisch dimmende binnenspiegel

En toen was het leasebudget op :'(
Rijplezier boven looks gekozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:57

MaxDlius

Buiten De Zone

Benny1978 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:09:
Ik ben nog een leek wat elektrisch rijden betreft.

16.7 kwh per 100 km. Wat is je gemiddeld bereik dan?
387km

(64.7/16.7)×100

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 11:03
Ik ben tot 18.9 gekomen over 16.5 dkm. Zitten een paar duizend kilometer met vouwwagen en aanhanger bij, dus zeker niet ontevreden. Maar de 16.7 van jou is echt heel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hybbie
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-01 21:28
Ik volg deze topic nu al enkele weken want ik sta zelf voor de keuze tussen een X1 xDrive25e en de iX1 eDrive20.

Momenteel ben ik voor 90% overtuigd van de iX1, maar ik moet 1-2x per week richting Nederland voor het werk en dat is in totaal 230km (heen en terug).

Jouw post maakt me dan best hoopvol dat ik dat zonder problemen kan halen en dan ook de ritten naar school, winkel, hobby’s nog dezelfde dag kan maken.
Thuis hebben we een laadpaal dus ‘s nachts volladen lukt wel.

Ik heb echter al van enkele mensen hier gelezen dat de range slechts 280km zou zijn. Meen me te herinneren zelfs een melding te zien van 250km op een volle batterij…

Kan jij (of een andere user :)) inschatten wat het gebruik ongeveer zou zijn op de snelweg alleen? Want het woon-werkverkeer is 95% autostrade, maar een groot deel daarvan aan slechts 100km/u.

Ik veronderstel dat het in de zomer geen probleem zal zijn, maar maak me voornamelijk zorgen over de winter.

Momenteel nog geen laadpaal aan het kantoor in Nederland en zou liefst niet tussendoor moeten bijladen.

[ Voor 4% gewijzigd door Hybbie op 06-01-2024 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-06 19:27

DJR

Hybbie schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 00:35:
[...]

Ik volg deze topic nu al enkele weken want ik sta zelf voor de keuze tussen een X1 xDrive25e en de iX1 eDrive20.

Momenteel ben ik voor 90% overtuigd van de iX1, maar ik moet 1-2x per week richting Nederland voor het werk en dat is in totaal 230km (heen en terug).

Jouw post maakt me dan best hoopvol dat ik dat zonder problemen kan halen en dan ook de ritten naar school, winkel, hobby’s nog dezelfde dag kan maken.

Ik heb echter al van enkele mensen hier gelezen dat de range slechts 280km zou zijn. Meen me te herinneren zelfs een melding te zien van 250km op een volle batterij…

Kan jij (of een andere user :)) inschatten wat het gebruik ongeveer zou zijn op de snelweg alleen? Want het woon-werkverkeer is 95% autostrade, maar een groot deel daarvan aan slechts 100km/u.

Ik veronderstel dat het in de zomer geen probleem zal zijn, maar maak me voornamelijk zorgen over de winter.

Momenteel nog geen laadpaal aan het kantoor in Nederland en zou liefst niet tussendoor moeten bijladen.

[ Voor 6% gewijzigd door DJR op 06-01-2024 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstream
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-10-2024
Hybbie schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 00:35:
[...]

230km heen en terug is altijd haalbaar m.i. Ik heb ook weleens ritten juist andersom van NL naar Belgie, circa 155km enkele reis en als ik dan aankom heb ik doorgaans nog 40-45% en geloof me, dan is er stevig doorgereden. Dus als je gewoon 100-110 rijd dan is 230km makkelijk haalbaar, ook in de winter. Voor mij is een retourtje Amsterdam 180 km en dan heb ik bij thuiskomst ook nog circa 35-40% over dus ik zou me geen zorgen maken. En ja op die dagen laad ik wel tot 100% vol. Ik heb een 30 dus met een 20 zou je zelfs iets comfortabeler in je range moeten zitten. Ik wil wel zeggen dat je wel bereid moet zijn om
Incidenteel toch bij te laden want soms kunnen dingen natuurlijk wel tegenzitten zoals omleidingen of iets dat tussendoor komt. Dan een keertje 15 min aan de snellader hangen en prima. Is een mindset. Ik was zelf altijd heel sceptisch over electrisch maar vind al met al eigenlijk alles positiever. Tuurlijk is een rit van NL of BE naar zuid Spanje wel weer lastiger maar als je voor de ene uitzondering per jaar je autokeuze zou koeten maken dan zou iedereen op een bestelbus uitkomen bij wijze van spreken want we hebben allemaal weleens iets groots te halen of at te voeren. Dus kies iets waar je je prettig bij voelt en denk niet te lang na over die paar uitzonderingen zou ik zeggen 😉. Het zit in de menselijke aard om
In problemen te denken maar er zijn oplossingen genoeg om in te denken ook☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firstbimmer
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-05-2024
Ik sta op het punt om een iX1 te bestellen. Na 20 jaar voornamelijk VW wordt dat even iets anders ;)

De optielijst is wel even wennen.
Ik wil graag inklapbare spiegels maar dat lukt blijkbaar (configurator) alleen via het premium pakket van meer dan 2000 euro.
Klopt dat of zijn er alternatieven?
Kan dat bijvoorbeeld nadien geactiveerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hybbie
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-01 21:28
Soundstream schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 09:33:
[...]

230km heen en terug is altijd haalbaar m.i. Ik heb ook weleens ritten juist andersom van NL naar Belgie, circa 155km enkele reis en als ik dan aankom heb ik doorgaans nog 40-45% en geloof me, dan is er stevig doorgereden. Dus als je gewoon 100-110 rijd dan is 230km makkelijk haalbaar, ook in de winter. Voor mij is een retourtje Amsterdam 180 km en dan heb ik bij thuiskomst ook nog circa 35-40% over dus ik zou me geen zorgen maken. En ja op die dagen laad ik wel tot 100% vol. Ik heb een 30 dus met een 20 zou je zelfs iets comfortabeler in je range moeten zitten. Ik wil wel zeggen dat je wel bereid moet zijn om
Incidenteel toch bij te laden want soms kunnen dingen natuurlijk wel tegenzitten zoals omleidingen of iets dat tussendoor komt. Dan een keertje 15 min aan de snellader hangen en prima. Is een mindset. Ik was zelf altijd heel sceptisch over electrisch maar vind al met al eigenlijk alles positiever. Tuurlijk is een rit van NL of BE naar zuid Spanje wel weer lastiger maar als je voor de ene uitzondering per jaar je autokeuze zou koeten maken dan zou iedereen op een bestelbus uitkomen bij wijze van spreken want we hebben allemaal weleens iets groots te halen of at te voeren. Dus kies iets waar je je prettig bij voelt en denk niet te lang na over die paar uitzonderingen zou ik zeggen 😉. Het zit in de menselijke aard om
In problemen te denken maar er zijn oplossingen genoeg om in te denken ook☺️
Dat stelt me weeral een pak geruster, bedankt voor de feedback! 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balupi63
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-06 20:37
Ik heb niet gekozen voor service inclusive. De onderhoudstermijnen voor het al geringe onderhoud zijn groter dan bij een niet electrische X1. Daarnaast slijten de remmen veel minder en gaan dus veel langer mee. Of dit een goede keus is ga ik meemaken maar denk het wel.
Gkhn schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:27:
Nou eindelijk de kenteken platen op mijn iX1 gekregen en lekker een ijsje gehaald bij de Ikea met de fam. Gaat als een vliegend tapijt!
Gezien ik geen lease contract heb, is de BMW SERVICE INCLUSIVE aan te raden?
https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/dp/Service_Inclusive_nl

Ik bedoel, an sich is 653 euro voor 4 jaar niet veel geld om onderhoud bij de dealer te laten doen, maar aan de andere kant, wat voor onderhoud zit er aan te komen? Enkel remvloeistof en interieur filters? De rest aan reparaties is toch fabrieksgarantie lijkt me voor de eerste 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:58
Sincere1983 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:23:
Morgen even naar Story voor de officiele offerte. Hopelijk is de levertijd te overzien!
Ik ben benieuwd welke levertijd ze opgeven. Onze LM heeft mijn iX1 eDrive20 ook bij Story (Waardenburg) besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Hybbie schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:01:
[...]

Dat stelt me weeral een pak geruster, bedankt voor de feedback! 😊
Om jou een idee te geven: van Halle naar Venlo rond het vriespunt: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRXHvxWVbuc2cSzynxm3uvs2w18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cUEYnPIj7DfjyINFjRiMn13U.jpg?f=fotoalbum_large
Dus zeker haalbaar die 230 km in de winter. Met een edrive20 heb je nog wat extra marge en als je echt zeker wilt spelen, kijk dan ook eens het impact op de range van alle verschillende opties. Niet overdrijven met de verwarming: staat bij mij bvb. op 18 graden in de winter en op zeer zwak. Soms 110 of 100 rijden ipv 120 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkhn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-03-2024
Firstbimmer schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:24:
Ik sta op het punt om een iX1 te bestellen. Na 20 jaar voornamelijk VW wordt dat even iets anders ;)

De optielijst is wel even wennen.
Ik wil graag inklapbare spiegels maar dat lukt blijkbaar (configurator) alleen via het premium pakket van meer dan 2000 euro.
Klopt dat of zijn er alternatieven?
Kan dat bijvoorbeeld nadien geactiveerd worden?
Heb wel de optielijst met alle mogelijkheden voor je maar hoe voeg je hier een bijlage toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-06 12:07
Weet iemand wat het gele knopje rechtsonder in het scherm waar je de stappen van de navigatie ziet precies doet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_07aXcaBXrmxLzTcjs0KL24xVg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nP3wRKZXsa6Bkjw9s7fQY9At.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DF43ue5jRAgnZt7Oof17njPGFSg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IZqroXfr7BJfU1qkEOang8Md.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4X4Twdi6q1cZh7v4Qb6dxh3cc2c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TezkF24ccf7mVqPakOScEfUF.png?f=fotoalbum_large

Hierboven mijn verbruikscijfers in 2023. Ruim 9 maanden beschik ik nu over de iX1 en heb een kleine 30.000 km gereden. Bij lagere temperaturen is het rijbereik tot zo’n 100 km minder dan in de zomer. In de zomer is ruim 400 km zeker haalbaar. Ik rij op 20” wielen en op dit moment op winterbanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoslet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-04 19:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkLQOJ7dBxQgg90_0PpMDlKvoWM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gaf3Gvtd5NjhRmiWnVZJdt9U.jpg?f=fotoalbum_large

Hier een vergelijkbaar verbruik in 2023. Auto heb ik 9 maanden.

[ Voor 19% gewijzigd door technoslet op 07-01-2024 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-06 20:57
Zojuist de offerte ter akkoord naar de LM gestuurd, wilde eigenlijk toch portimao blauw maar dat had een relatiebreuk opgeleverd denk ik 🫣.

Samenstelling is toch iets nog verandert:
Na een ‘rondje langs de velden’ (EV6, Ariya, EQB en de nieuwe scenic) lijkt het er toch op dat ik weer voor de iX1 gaan.
Nu dan wel de edrive20, wel een m sport.
Wederom met de 19” en nu in space silber.
Verdere opties nu ‘op de athlon parkeerplaats’:
Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit
M Hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang
M Adaptief onderstel
M Hoogglans Shadow Line
M dakdraagsysteem hoogglans Shadow Line
Premium Pack
Panoramadak

Het driving assistant dus vervangen voor het panorama dak.
De verkoper gaf aan dat ik hem dan waarschijnlijk april/mei kan ontvangen.

Trouwens, het blijkt te zijn dat BMW de zwarte omlijsting van de gril (onderdeel van shadow line uitgebreide omvang) niet meer op de gewone M sport levert maar dit alleen. Og mogelijk is bij de m sport pro.
Story was hier ook niet blij mee omdat ze een behoorlijke hoeveeheid al met die gril in bestelling hadden staan. Ze gaan kijken naar hier zelf een oplossing voor te vinden (dus zelf onwisselen).
Ik heb hem vooralsnog wel ook in de offerte kunnen krijgen, maar in principe komt hij niet meer daarmee uit de fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 21:42

tim-w

TiPisch...

Ik krijg deze melding bij uitzetten van de iX1: verwarmen/koelen in stilstand gedeactiveerd. Hoogspanningsaccu was voor de laatste gewenste klimaatregeling niet voldoende geladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fiSTq6nS2Ho7FVlRR3YN-MAtm3g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N61ahqomIGI1hRBVzHYyL0Dy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4sZ_kLd9zZLiporOdb-EOBvBME=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dArvG9kuMA56FNIzAkZYo2mY.jpg?f=fotoalbum_tile

Dit klopt volgens mij niet. Ik laat de accu zelden heel leeg lopen.

En ik merk dat de verwarming bij starten ook slecht loopt.

Iemand dit al eerder gehad?

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkhn
Weet iemand hoe ik de restante kilometers van de route (ingesteld in de navi) in de instrumentenpaneel of hud krijg? Nu is t enkel te zien op het grote scherm, maar daar heb ik navigatie op uit staan. Sowieso onzin om al op 2 plekken de route te hebben, laat staan 3. 🤯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:29
Ben toevallig ook met offerte bezig.
Liep tegen hetzelfde aan met de gril. Online is die nog los te selecteren en staat ook nog los in prijslijst jan 24.
Dealer kan hem alleen niet selecteren. Van Poelgeest heeft vraag uitgezet bij bmw nl nu.
Sincere1983 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 09:46:
Zojuist de offerte ter akkoord naar de LM gestuurd, wilde eigenlijk toch portimao blauw maar dat had een relatiebreuk opgeleverd denk ik 🫣.

Na een ‘rondje langs de velden’ (EV6, Ariya, EQB en de nieuwe scenic) lijkt het er toch op dat ik weer voor de iX1 gaan.
M Adaptief onderstel
M Hoogglans Shadow Line
Premium Pack
Panoramadak

Trouwens, het blijkt te zijn dat BMW de zwarte omlijsting van de gril (onderdeel van shadow line uitgebreide omvang) niet meer op de gewone M sport levert maar dit alleen. Og mogelijk is bij de m sport pro.
Story was hier ook niet blij mee omdat ze een behoorlijke hoeveeheid al met die gril in bestelling hadden staan. Ze gaan kijken naar hier zelf een oplossing voor te vinden (dus zelf onwisselen).
Ik heb hem vooralsnog wel ook in de offerte kunnen krijgen, maar in principe komt hij niet meer daarmee uit de fabriek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincere1983
@strietboy : Mag bijna aannemen dat er wel een oplossing voor komt, zeker omdat ook alle bestelde autos er ook ‘de dupe’ van worden.
Vind het front ook beduidend minder mooi met de zilveren lijst om de gril.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kjeldto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-05 18:36
Afgelopen vrijdag de eDrive20 in ontvangst mogen nemen in Space Silver en apetrots op de auto. November 23 besteld 8) .
Heeft er iemand betere ervaring met de ingebouwde QI-charger? Mij viel op dat met de Flitsmeister app aan de charger de telefoon (iPhone 15) onvoldoende kan bijladen t.o.v. het verbruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uVL15rzG9VacJ_8hK5iUWCwAspg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j2u6bgRSgeBdigkvuZ72L8w3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Kjeldto schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:56:
Afgelopen vrijdag de eDrive20 in ontvangst mogen nemen in Space Silver en apetrots op de auto. November 23 besteld 8) .
Heeft er iemand betere ervaring met de ingebouwde QI-charger? Mij viel op dat met de Flitsmeister app aan de charger de telefoon (iPhone 15) onvoldoende kan bijladen t.o.v. het verbruik.

[Afbeelding]
Mooi, en dit geeft me moed als de gril lijst niet zwart zal zijn, met deze kleur niet storend!
Welke opties verder nog als ik vragen mag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-06 12:20
Inmiddels rijd ik 3 weken met de ix1 en heb 1400 km geklokt. Dus wil ik de eerste ervaringen even met jullie delen.
Over het algemeen ben ik heel erg tevreden. Ik omschrijf het rijgedrag als een vliegend tapijt. Al dat vermogen en in alle rust en super wegligging. Helemaal fantastisch.

- 1 pedal drive
Initieel skeptich bij de proefrit een jaar geleden werd mijn passagier misselijk. Maar nu ben ik er aan gewend en wil niet meer anders en niemand die nog misselijk wordt. Wat een relaxte manier van autorijden als je er aan bent gewent. Bij precieze parkeeracties wat minder praktisch.

- UWB autosleutel op je telefoon
Dit betreft de techniek waarbij de telefoon 100% functionaliteit overneemt. Ook dat je de telefoon in je broekzak kan houden. Dat heeft nog wel wat voeten in de aarde gehad. Kreeg dit niet altijd werkend zodat ik altijd een sleutel meeneem. Maar gaande weg heb ik meer ontdekt over het systeem. Wat mij vertrouwen gaf is dat het een dubbel systeem is. Je kan eigenlijk altijd de auto openen en starten met NFC. Met dat vertrouwen toch op pad gegaan zonder sleutel. Wanneer UWB niet functioneert (in mijn geval Pixel 7 pro) dan controleer ik altijd of bluetooth aan staat, en open ik de Wallet app. Daarna functioneert het tot nu toe altijd. Voor mijn gevoel is het systeem niet geschikt voor iemand die verwacht dat het altijd werkt en niet in staat is om te troubleshooten.

- winterbanden
In de eerste week (december) heb ik met de originele banden gereden. Nu heeft de dealer winterbanden geplaatst om mijn 17” velgen. Mijn indruk is dat de winterbanden een stuk stiller zijn dan de zomerbanden. Dit vond ik opmerkelijk je zou zeggen dat zomerbanden stiller zijn. Eerlijk gezegd op de snelweg vond ik de iX1 op de standaard banden nog niet eens heel erg.

- HK geluidssysteem
Ik kies altijd het beste systeem wat de dealer aanbied. Het is niet het allerbeste wat je kan krijgen maar overtreft zeer zeker m’n vorige auto (Skoda Karoq) maar die lat lag dan ook niet echt hoog. Ik zou het als cijfer een 7 geven. Voldoende maar het gaat mij te ver om het premium te noemen. Wel meer genieten als de auto lekker stil is.

- laden / snelladen
Wat heb je aan een 5 meter lange kabel? Deze ligt in de regenplassen, is stug en onhandig. Wil je hem wegleggen komt hij tegen je broek aan. Broek weer vies. Dat moest anders. Bij mij thuis parkeer in hem vlak naast de paal. Idem op m’n werk. Online zag ik een kabel van 2 meter voor 120 euro. Die investering maar gedaan en dat is ideaal. De kabel raakt de grond niet meer en is veel makkelijker te hanteren. Uiteraard de 5 meter kabel blijft in de kofferbak voor situaties die er om vragen.
Mijn eerste (en nog steeds enige) ervaring publiek AC laden beviel slecht. Ondanks de geadverteerde 11kw leverde deze maar 3kw. Hierdoor op de terugweg te weinig batterij en moest toch nog snelladen. Dit was anders niet nodig geweest.
Snellaad ervaringen tot nu toe uitsluitend bij fastned zijn goed. Zit meteen vrij vlotjes op rond de 120kw. En de koffie smaakt prima maar koffiedrinken duurt al langer dan dat het laden nodig is.

- coil whine
Ik ben wel benieuwd of anderen dit ook ervaren. Rond de 100km/u (vlak terrein) ervaren wij een hoogfrequente toon. Dit probleem ken ik van computervoedingen en heeft te maken met spoelen die een hoogfrequent bijgeluid maken onder een bepaalde belasting. Ik vrees dat dit een lastig probleem is en alleen kan worden opgelost door vervanging van 1 van de motoren. Maar voordat ik er mee naar de dealer ga was ik eerst benieuwd of er meer mensen zijn met dezelfde ervaring. Eventueel op andere snelheid.

- assisted drive
Ook hier heb ik iets wat mij niet bevalt. De lane assist functioneert blijkbaar alleen wanneer wanneer de cruise control aan staat. Waarom is dat, en kan dat anders? Mijn vorige auto hield je altijd netjes binnen de lijnen en dat was erg comfortabel rijden. Cruise control leent zich niet voor alle situaties dus ik hoop dat het anders kan.
Wanneer de assited drive actief is houd deze de auto altijd precies in het midden van de rijstrook. Natuurlijk gedrag zou zijn om een beetje weg te sturen van het overige verkeer bij het inhalen gezien iedereen tegenwoordig aan het slingeren is omdat ze op hun mobiel zitten. Dat moet je wel zelf doen. Deze systemen kunnen dan ook wel iets worden verbeterd m.i.
Wat de auto allemaal intelligent doet bij het naderen van bochten en afslagen. Dat is allemaal nog erg wennen en ik heb soms het gevoel dat de auto te laat reageert en dan heb ik de assited drive er al afgegooid omdat ik twijfel of het systeem het doet. Misschien is het nog wennen dus heb ik nog even een neutrale mening hierover.

- bmw spraak en knopjesarmoede
Ook iets wat veel fabrikanten tegenwoordig doen. Ik had verwacht dat ik hieraan ging wennen. Maar ik kan praten tegen de auto wat ik wil hij heeft nog geen enkele commando erkend. Op basis van context kan het systeem ook helemaal niks. Google is wat dat betreft veel verder die begrijpt mij eigenlijk altijd. Ik hoop echt dat deze trend een keer stopt. Moet wel zeggen dat de klimaatregeling in auto nooit vraagt om bijstellen. Misschien is dat in de zomer anders.
Ook de spraak van de auto zelf is koude computerspraak. Er is geen fatsoenlijke text to speech engine. Grote techbedrijven zijn al veel verder. Misschien kan deze nog gewijzigd worden naar een mannenstem want de vrouwenstem is alles behalve kort en bondig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 02-06 19:24
Sinds vrijdagmiddag werkt bij mij de app niet meer.
App volledig afgesloten, telefoon herstart maar helpt allemaal niet.
Iemand dit probleem al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-06 22:47
Ik had op vakantie dat de app stap voor stap functionaliteit verloor, niet meer kunnen voorverwarmen, geen laadstatus meer zien, geen bestemmingen doorsturen… en vond geen oplossing (ook niet door in de auto lang op de volumeknop te drukken).

Uiteindelijk heeft een software update van de wagen het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjeldto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-05 18:36
Sincere1983 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:25:
[...]

Mooi, en dit geeft me moed als de gril lijst niet zwart zal zijn, met deze kleur niet storend!
Welke opties verder nog als ik vragen mag?
Er zijn vast nog stickers via de grote Chinese webshops te krijgen om eroverheen te plakken, in persoon vind ik de nieuwe gril best aardig! De optielijst, waarmee op de euro nauwkeurig het leasebudget bereikt is:

C67 Spacesilber metallic
KTNL M Alcantara/Veganza-combinatie Schwarz/Blau
230 EU AG intern
2PA Wielslotbouten
2VB Bandenspanningsweergavesysteem
428 Gevarendriehoek en verbanddoos
478 Isofix bevestiging passagierstoel voor
4T2 Laadkabel
4U9 Akoestische waarschuwing voor voetgangers
548 Kilometertacho
5AV Active Guard: botswaarschuwing met city-remfunctie
5DM Parking Assistant
654 DAB-tuner
6AE TeleServices
6AF Intelligent Emergency Call
6AK ConnectedDrive Services
868 Nederlandse taalversie
886 Boordliteratuur Nederlands
8R9 Koudemiddel
8TF Actieve voetgangersbescherming
337 M Sportpakket
1LX 18 inch M Dubbelspaak (Styling 938M) in Bicolor Midnight Grey
2VF Adaptief M Onderstel
481 Sportstoelen voor
4H2 Interieurlijst M Aluminium Hexacube
4NW Dashboard Luxury
710 M Sportstuurwiel
760 M hoogglans Shadow Line
775 M Hemelbekleding in Anthrazit
9T1 M Sport exterieurpakket
9T2 M Sport Intereurpakket
45A Stoelverstelling, electrisch met memory berijder
494 Elektrisch verwarmde voorstoelen
7EV Premium Pack
322 Comfort Access
430 Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
431 Automatische dimmende binnenspiegel
552 Adaptieve LED koplampen
5AC High-beam assistant
5AT Driving Assistant Plus
6NX Draadloos oplaadstation

Nu nog op zoek naar een betaalbare sleutelcover/etui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unenpol
  • Laatst online: 07-01-2024
tim-w schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:09:
Ik krijg deze melding bij uitzetten van de iX1: verwarmen/koelen in stilstand gedeactiveerd. Hoogspanningsaccu was voor de laatste gewenste klimaatregeling niet voldoende geladen.

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik heb idd deze melding ook gehad. Dealer gebeld. Zou allemaal geen kwaad kunnen, maar wist niet hoe de melding kon worden verwijderd / gereset.
O wonder: vorige week verdween de melding ineens……

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unenpol
Beste forumleden!
Ik heb inmiddels drie terugroepacties aan de broek:

1. 0012140600: lager electrische aandrijfeenheid kan overmatige slijtage vertonen. Er moet het een en ander hergeprogrammeerd worden. Melding via de BMW-app.

Hiervoor afspraak gemaakt bij de dealer.
Bij het inplannen op kenteken bleken er nog twee terugroepacties voor mijn BMW te zijn:
2. Opnieuw afstellen van de verlichting en zo nodig vervangen
En de laatste:
3. Controle van de achterklep / panelen. Op mijn vraag of de klep onderweg spontaan kan openen werd ontkennend geantwoord.
Acties zouden volgens de dealer geen grote urgentie hebben en worden begin februari uitgevoerd.

Iemand van jullie ervaringen met deze terugroepacties?
Het doet eerlijk gezegd het vertrouwen in het merk BMW niet erg groeien……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 21:42

tim-w

TiPisch...

Unenpol schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:04:
[...]

Ik heb idd deze melding ook gehad. Dealer gebeld. Zou allemaal geen kwaad kunnen, maar wist niet hoe de melding kon worden verwijderd / gereset.
O wonder: vorige week verdween de melding ineens……
Bedankt voor de reactie. Stelt me een beetje gerust. Hoop dat die melding snel verdwijnt want ik gebruik het voorverwarmen graag ;) zeker in plaats van krabben (deze week misschien weer nodig)

But Seriously...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unenpol
Kachel en voorverwarming (30 min max) bleven overigens bij mij wel goed functioneren. Er leek geen causaal verband tussen de inhoud van de melding en de werking van de kachel.
Wat ik nog wel gedaan heb is (op goed geluk) een reset van het systeem: volumeknop ongeveer 30 sec. ingedrukt houden. Ik weet eerlijk gezegd niet of dit de melding heeft doen verdwijnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barts27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
Vinden jullie de volume knop op de console ook erg matig. Deze knop is te glad waardoor deze niet rolt en bij te veel druk op mute gaat. Ik moet mijn duim nat maken om goed grip te hebben op de volume knop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Laatst online: 11:00
Barts27 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:08:
Vinden jullie de volume knop op de console ook erg matig. Deze knop is te glad waardoor deze niet rolt en bij te veel druk op mute gaat. Ik moet mijn duim nat maken om goed grip te hebben op de volume knop.
Dit probleem herken ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franzl01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-05 03:30
Barts27 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:08:
Helemaal met je eens. Bijna niet bruikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
Lager schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:33:
[...]

Ik had het voor de stoelverwarming. Dealer heeft het geregeld, moest softwarematig worden geactiveerd. OTA storing
Ik had voor de vakantie nog gebeld met de dealer.. 'ja, diagnose afspraak'.. kan pas eind januari :o
Vlak voor nieuwjaar de grens overgestoken en plots had de wagen weer verbinding en nu werkt alles weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-05 16:25
stijnec1 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:21:
Weet iemand wat het gele knopje rechtsonder in het scherm waar je de stappen van de navigatie ziet precies doet?

[Afbeelding]
Ik heb zelf geen idee wat het knopje presies doet maar mag ik vragen waar je dit overzicht te zien krijgt? Is dit op het instrumentenpaneel achter het stuur(dashboard) of in het infotainment? Ik zou op basis van je foto denken in het infotainmentscherm maar ik krijg daar nooit die info. Ik krijg enkel een kleine indicatie van de eerstkomende afslag in dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-05 16:25
tim-w schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:09:

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik heb dit ook gehad. Auto had een terugtoepactie en in de garage is toen deze melding ook opgelost. Ik heb geen idee of de melding te maken had met de terugroepactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-06 10:00
[b]Kjeldto in "Het grote BMW (i)X1 topic"Heeft er iemand betere ervaring met de ingebouwde QI-charger? Mij viel op dat met de Flitsmeister app aan de charger de telefoon (iPhone 15) onvoldoende kan bijladen t.o.v. het verbruik.
Klopt de QI lader van de (i)X1 is met een laag vermogen 8)7
Beetje gemiste kans anno 2023 / 2024
Ik heb deze uitgeschakeld in de configuratie en gebruik een Oneplus Supervooc 80W lader in de sigaretten aansteker.
Dan zit de telefoon in no time vol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-05 10:00
Ter info.

Er is een update beschikbaar voor de navigatie kaart
code:
1
Road Map EUROPE Joy 2023-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
stijnec1 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:21:

[Afbeelding]
Het ziet eruit als een file symbool.
Waarschijnlijk veel verkeer als je die route neemt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GStar
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 26-05 09:55
Xdrive30 Msport en 19" velgen
4,5 maand in bezit (dus relatief groot aandeel koudere dagen).
14.000 km gereden.
18.4 kWh/100km gemiddeld!

[ Voor 12% gewijzigd door GStar op 09-01-2024 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
Geert Mo schreef op zondag 7 januari 2024 @ 15:13:
Sinds vrijdagmiddag werkt bij mij de app niet meer.
App volledig afgesloten, telefoon herstart maar helpt allemaal niet.
Iemand dit probleem al gehad?
Deze ochtend op het werk aan de lader gehangen en laatste statusupdate was nog steeds van vrijdagmiddag.
Stond op het punt om rond 9h de dealer te bellen toen ik ineens een melding kreeg met de verwachte tijd dat de accu weer geladen was.

App was weer up to date maar dus wel meer dan 3 dagen offline geweest.
Ook de 2 laadbeurten bij Fastned dit weekend zijn niet meer terug te vinden in de geschiedenis.

Wat betreft laden bij Fastned. Vrijdag op navigatie naar daar gereden en +- 30 min voor aankomst kwam er een icoontje van voorverwarmen accu. Echter max laadsnelheid was maar tegen 80 kW?

Gisteren bij vertrek aan vakantiehuisje begon hij meteen voor te verwarmen maar dit was maar een ritje van 10 min. Dus bij aankomst Fastned nog lang niet warm genoeg en hele tijd geladen aan 30kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
Geert Mo schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:44:
[...]

Wat betreft laden bij Fastned. Vrijdag op navigatie naar daar gereden en +- 30 min voor aankomst kwam er een icoontje van voorverwarmen accu. Echter max laadsnelheid was maar tegen 80 kW?

Gisteren bij vertrek aan vakantiehuisje begon hij meteen voor te verwarmen maar dit was maar een ritje van 10 min. Dus bij aankomst Fastned nog lang niet warm genoeg en hele tijd geladen aan 30kW.
Dat je “maar” met 80 kw laad zal wel met de SoC van de batterij te maken hebben. 125 kw laad hij alleen maar het eerste stukje pakweg 0-20%, daarna zakt de snelheid in stappen naar een paar kw de laatste procenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
Lager schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:36:
[...]

Dat je “maar” met 80 kw laad zal wel met de SoC van de batterij te maken hebben. 125 kw laad hij alleen maar het eerste stukje pakweg 0-20%, daarna zakt de snelheid in stappen naar een paar kw de laatste procenten.
Geladen van 24% tot 60%
Dat zou toch zeker in het begin toch hoger moeten zijn dan 80kW niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
Geert Mo schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:48:
[...]

Geladen van 24% tot 60%
Dat zou toch zeker in het begin toch hoger moeten zijn dan 80kW niet?
Volgens https://evkx.net/models/bmw/ix1/ix1_xdrive30/chargingcurve/ had de laadanelheid dan inderdaad wel hoger moeten zijn. Gaat pas bij 40% onder de honderd. Had je tijdens het laden nog een blauw thermometertje in je display staan? Of had je een lader die je moest delen?

Ik was vorige week onderweg terug vanuit Oostenrijk en moest even laden. Was een wat onbekender merk snellader. Laden ging niet zo vlot en toen er even verderop een polestar ook ging laden ging de laadsnelheid helemaal onderuit naar 40. Ben toen 3 minuten verder gereden naar een tesla charger en daar was de snelheid gewoon ruim boven de honderd. Kan dus ook gewoon aan de lader of de drukte bij de lader liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
Weet iemand dat hier heb je zonder actieve stoelen helemaal geen lendensteun of is die dan handmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkhn
Lol 24,7 kWh/100km hier. Do y'all even BMW? 😎
strietboy schreef op maandag 8 januari 2024 @ 23:13:
Weet iemand dat hier heb je zonder actieve stoelen helemaal geen lendensteun of is die dan handmatig?
Handmatig volgens mij. Actieve stoelen is elektrische verstelling, massage ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
Gkhn schreef op maandag 8 januari 2024 @ 23:21:
Lol 24,7 kWh/100km hier. Do y'all even BMW? 😎

[...]

Handmatig volgens mij. Actieve stoelen is elektrische verstelling, massage ed.
Bedankt. Zit in dubio om het te nemen, maar of ik dat dan perse voor beide stoelen moet nemen en of het dan handmatig wel aanwezig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:55
Volgens mij heb je dan helemaal geen lendesteun. In mijn vorige BMW 2 active tourer had je in ieder geval niets als je niet voor de elektrische lendesteun koos.

Ik had wel voor de sportstoelen gekozen toen en ‘m nooit gemist.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
Lager schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:58:
[...]

Volgens https://evkx.net/models/bmw/ix1/ix1_xdrive30/chargingcurve/ had de laadanelheid dan inderdaad wel hoger moeten zijn. Gaat pas bij 40% onder de honderd. Had je tijdens het laden nog een blauw thermometertje in je display staan? Of had je een lader die je moest delen?

Ik was vorige week onderweg terug vanuit Oostenrijk en moest even laden. Was een wat onbekender merk snellader. Laden ging niet zo vlot en toen er even verderop een polestar ook ging laden ging de laadsnelheid helemaal onderuit naar 40. Ben toen 3 minuten verder gereden naar een tesla charger en daar was de snelheid gewoon ruim boven de honderd. Kan dus ook gewoon aan de lader of de drukte bij de lader liggen.
Was een Fastned en er stond wel een I4 naast mij. En alle 8 de plaatsen waren bezet.
Ik dacht dat bij Fastned dit geen probleem was?

Hoe was je ervaring aan een Tesla Charger? Ik lees dat de kabels te kort zijn waardoor je eigenlijk op een verkeerde plaats moet gaan staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gkhn
strietboy schreef op maandag 8 januari 2024 @ 23:24:
[...]

Bedankt. Zit in dubio om het te nemen, maar of ik dat dan perse voor beide stoelen moet nemen en of het dan handmatig wel aanwezig is.
Ik heb t alleen voor de bestuurder. Dus massage, verstelling en verwarming. Blijft toch een drivers car he 😉.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

strietboy schreef op maandag 8 januari 2024 @ 23:13:
Zonder actieve stoelen heb je geen lendensteun. Ik kan het bevestigen want heb speciaal daarvoor deze optie aangevinkt voor de bestuurderstoel. Massagefunctie hoefde ik al helemaal niet, maar dat zit er nu eenmaal bij.

Toch echt niet meer van deze tijd om een wagen aan te bieden aan die prijs zonder standaard ACC en lendensteun...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
Roki schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:40:
[...]

Ik heb zelf geen idee wat het knopje presies doet maar mag ik vragen waar je dit overzicht te zien krijgt? Is dit op het instrumentenpaneel achter het stuur(dashboard) of in het infotainment? Ik zou op basis van je foto denken in het infotainmentscherm maar ik krijg daar nooit die info. Ik krijg enkel een kleine indicatie van de eerstkomende afslag in dashboard
dit zie ik als ik in het navigatiescherm zit en op de smalle balk helemaal links op het scherm druk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
Geert Mo schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:18:
[...]

Was een Fastned en er stond wel een I4 naast mij. En alle 8 de plaatsen waren bezet.
Ik dacht dat bij Fastned dit geen probleem was?

Hoe was je ervaring aan een Tesla Charger? Ik lees dat de kabels te kort zijn waardoor je eigenlijk op een verkeerde plaats moet gaan staan?
Werkt heel goed, ja de kabel is kort maar dat wordt gecompenseerd door het feit dat Tesla meestal gelijk heel veel laders neerzet, dus bijna altijd meer dan genoeg plaats. Ik had nu een trekhaakkoffer op de auto en dan wordt het wel een beetje meer passen, want die moet je dan precies tussen 2 laders doorsteken om dichtbij genoeg te komen. Laad mooi snel, nooit gezeik met wisselende laadsnelheden en de app is prima.
Het enige is dat de originele BMW navigatie geen tesla laders selecteert, zal wel een concurrentie dingetje zijn. Maar MAPS of Waze zin prima, alleen met deze temperaturen even handmatig de accu voorverwarming aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firstbimmer
  • Laatst online: 04-05-2024
Gkhn schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 15:41:
[...]

Heb wel de optielijst met alle mogelijkheden voor je maar hoe voeg je hier een bijlage toe?
Bedankt.
Heb de optielijst kunnen bemachtigen.
Daarop staat ook dat het spiegelpakket alleen kan als deel van een nog groter pakket.

Conclusie: automatisch inklapbare spiegels zouden me meer dan 2000 euro kosten. Dat wordt het uiteraard niet...

Tenzij het nadien afzonderlijk kan geprogrammeerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Wat zijn nu de ervaringen met het nieuwe 9.0 idrive systeem?

Ik had dus een xdrive met nog het 8.0 systeem en was nieuwsgierig of de nieuwe 9.0 wat sneller is (lees: moet je een paar seconde wachten als je navigatie opent?).
En kan je bij 9.0 nou video in motion doen?

Heb net aan LM akkoord gegeven, nu mijn werkgever ook nog (maar verwacht dat dat wel goed komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balupi63
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-06 20:37
De vraag is eerder gesteld zonder duidelijk antwoord. Heeft de iX1 een warmtepomp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hankied
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 28-02 18:03
Balupi63 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:17:
De vraag is eerder gesteld zonder duidelijk antwoord. Heeft de iX1 een warmtepomp?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankied
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTQiTTip4G5Ykaeufxz1iFwaNSM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jqdE410hXbOO0Cb4zrofjC6X.jpg?f=fotoalbum_large

Flinke range weer! :o

[ Voor 3% gewijzigd door Hankied op 11-01-2024 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edl70
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-08-2024
Weet iemand hoe lang je het beste de accu kan voorverwarmen met dit vriesweer als je naar de snellader gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincere1983
Hoppa, werkgever ook akkoord. En nu begint het wachten weer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
Edl70 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:00:
Weet iemand hoe lang je het beste de accu kan voorverwarmen met dit vriesweer als je naar de snellader gaat?
Op en naar Oostenrijk deed ik het 15-20 minuten van tevoren en dat ging goed. 5-10 minuten was me een keer te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankied
Hoe doe je dat voorverwarmen tijdens de rit? Ik heb wel voorverwarming aanstaan in de ochtend, is dat hetzelfde?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hharolds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-03-2024
Hankied schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:36:
Hoe doe je dat voorverwarmen tijdens de rit? Ik heb wel voorverwarming aanstaan in de ochtend, is dat hetzelfde?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VMOQFtPi0snZDM466MsmjeHi3JY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eqZp2GuU8yJlGY4JDxftjqAj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers049
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-09-2024
Tomvd5 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:21:
Sinds aantal weken accepteert mijn x1 25e bijna geen 1 laadpaal meer (ook laadpalen die hij voorheen wel accepteerde). Hij geeft dan de onderstaande foutmelding. Hebben meer van jullie hier last van?

[Afbeelding]
Ik rij zelf Audi Q4 maar kon ook "ineens" vaak niet meer laden... Bottemline: mijn laadkabel was defect! Wellicht dat je ook eens kunt proberen met een andere kabel (leen kabel) om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STAUTINHO
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07-04-2024
Mh, deze ochtend gaan snelladen maar kreeg steeds laadfout (op verschillende laders).. Op de gewone aan 11kw ging het wel.

Vroeg me al af of dat dan aan de vrieskou lag en hoe dat komt maar zal dus waarschijnlijk liggen aan het feit dat ik de accu niet heb voorverwarmd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
STAUTINHO schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:07:
Mh, deze ochtend gaan snelladen maar kreeg steeds laadfout (op verschillende laders).. Op de gewone aan 11kw ging het wel.

Vroeg me al af of dat dan aan de vrieskou lag en hoe dat komt maar zal dus waarschijnlijk liggen aan het feit dat ik de accu niet heb voorverwarmd…
Op zich moet de auto wel gaan laden bij vrieskou, voorverwarmd of niet. Alleen de snelheid is erg laag met een koude accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariebombarie2k
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 02-06 19:07
Vanochtend wilde ik mijn auto voorverwarmen via de app, geen respons! Erg vervelend als het buiten -7 is. Niemand hier last van gehad verder? Dan had ik het hier wel gelezen waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geert Mo
ariebombarie2k schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:46:
Vanochtend wilde ik mijn auto voorverwarmen via de app, geen respons! Erg vervelend als het buiten -7 is. Niemand hier last van gehad verder? Dan had ik het hier wel gelezen waarschijnlijk.
Bij mij werkte vorig weekend de app 4 dagen niet.
Heel lastig idd dat je niet kan voorverwarmen of routeplannen ivm laadstop onderweg naar huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Had ik gisterenmorgen ook met m'n iX3... vandaag geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebi
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 04-03-2024
Geert Mo schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 06:40:
[...]

Bij mij werkte vorig weekend de app 4 dagen niet.
Heel lastig idd dat je niet kan voorverwarmen of routeplannen ivm laadstop onderweg naar huis.
Net hetzelfde gehad. Auto deed helemaal niets… leuke feature dat voorverwarmen, maar als je het nodig hebt doet hij niets…

Daarnaast is de range ook drastisch verlaagd. Momenteel geeft hij aan 299km met een volle batterij.. ik snap het met de temperaturen, maar ik dacht toch wel zeker 340-350 te halen in de winter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankied
Sebi schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:57:
[...]

Net hetzelfde gehad. Auto deed helemaal niets… leuke feature dat voorverwarmen, maar als je het nodig hebt doet hij niets…

Daarnaast is de range ook drastisch verlaagd. Momenteel geeft hij aan 299km met een volle batterij.. ik snap het met de temperaturen, maar ik dacht toch wel zeker 340-350 te halen in de winter..
Ik 'haal' nu 247 km 100% lading, zomers tussen 300 en 325km 100% lading, veel korte afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

360 km range gisteren met een volle lading en temperaturen onder nul. 17 inch winterwielen en een panoramadak.
App probleemloos bij mij afgelopen weken. Vervelend als die het niet doet inderdaad.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
Ik zat gisteren op 268 km bij 95%.
Heb hem pas sinds begin oktober maar hoop in de zomer toch dik 350 te halen.
Momenteel zou hij voor onze vakantiebestemming 7 a 8 laadstops nodig hebben...

Ben zelf aan het uitzoeken geweest en via Tesla Superchargers ( moet dan wel de autosnelweg verlaten ) zou ik er met 4 komen.

Ook wel jammer dat de BMW navigatie niet standaard naar snelladers wil navigeren. Of mis ik ergens een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-05 15:23
Hankied schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:33:
[...]

Ik 'haal' nu 247 km 100% lading, zomers tussen 300 en 325km 100% lading, veel korte afstanden.
Dan zijn die vele korte afstanden vooral autosnelweg? Anders is dat wel heeeel weinig.
Bij mij toont ie nu 333 km op 100% lading. Ik doe weinig autosnelweg, dus blijf meestal onder de 100 km/u. Deze week 200 km snelweg gedaan, dus aangegeven range zou zelfs hoger geweest zijn zonder die rit.
De 270km snelweg in winter dat ev-database.org aangeeft lijkt bij mij wel te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankied
icecreammm schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:51:
[...]

Dan zijn die vele korte afstanden vooral autosnelweg? Anders is dat wel heeeel weinig.
Bij mij toont ie nu 333 km op 100% lading. Ik doe weinig autosnelweg, dus blijf meestal onder de 100 km/u. Deze week 200 km snelweg gedaan, dus aangegeven range zou zelfs hoger geweest zijn zonder die rit.
De 270km snelweg in winter dat ev-database.org aangeeft lijkt bij mij wel te kloppen.
Nee veelal korte afstanden in bebouwde kom. Wel altijd voorverwarmen, lekker warm :) en een beetje doorrijden, recuperatie op laag. 20 inch dus ja alles tezamen snap ik het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STAUTINHO
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07-04-2024
Ik had gisteren ook problemen met de app, het verzoek om reeds voor te verwarmen kwam er maar niet door. Op andere dagen gedurende deze winterse week werkte alles prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
Had jij uiteindelijk die donkere gril nog op de offerte kunnen houden?
ik zal eens polsen bij dealer of dat bij mij nu ook zo kan. Op site kan het in nieuwe prijslijst kan het maar dealer systeem gaf aan kan alleen bij M pro line en ging het uitzoeken.
Sincere1983 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 09:46:

M Adaptief onderstel
M Hoogglans Shadow Line
Premium Pack
Panoramadak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincere1983
strietboy schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:34:
Had jij uiteindelijk die donkere gril nog op de offerte kunnen houden?
ik zal eens polsen bij dealer of dat bij mij nu ook zo kan. Op site kan het in nieuwe prijslijst kan het maar dealer systeem gaf aan kan alleen bij M pro line en ging het uitzoeken.

[...]
Jazeker, dat kon toen nog wel. Staat ook zo afgebeeld, verkoper gaf wel dat dat af fabriek er niet op zou zitten maar dat Story zelf naar een oplossing aan het kijken was. Maar wellicht draait bmw het terug haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
Ok helder dan plaatsen ze hem als accessoire denk ik ipv dat die als optie af fabriek erop zou zitten.
Sincere1983 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:23:
[...]

Jazeker, dat kon toen nog wel. Staat ook zo afgebeeld, verkoper gaf wel dat dat af fabriek er niet op zou zitten maar dat Story zelf naar een oplossing aan het kijken was. Maar wellicht draait bmw het terug haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny1978
  • Laatst online: 28-05 17:46
Heeft er iemand een foto van die zwarte grill die als accessoire geplaatst kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
Kan denk ik beter af fabriek (mits nog kan zonder m pro line) Bij van poelgeest was dir achteraf 2 keer zo duur ivm arbeidsloon.
Geen idee of die dan helemaal zwart is of met die silver accenten erin.
Benny1978 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:50:
Heeft er iemand een foto van die zwarte grill die als accessoire geplaatst kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincere1983
Het zou bij Story in mijn geval zijn dat alleen de lijst zwart word en de wiebertjes dus wel zilver blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madpatrick
Geert Mo schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 10:27:

Ben zelf aan het uitzoeken geweest en via Tesla Superchargers ( moet dan wel de autosnelweg verlaten ) zou ik er met 4 komen.

Ook wel jammer dat de BMW navigatie niet standaard naar snelladers wil navigeren. Of mis ik ergens een instelling?
Zet in je instellingen >150kw en pak de laadstation net van de weg. Deze liggen in Duitsland vaak maar 1km van de weg af, maar er zijn dan wel 8-12 laadstations.
Even van de weg af kost niet veel tijd.
De laadstation bij bij benzinepompen zijn ruk.
Vaak maar 1 laadpaal met 2 aansluitingen, dus vaak bezet en ook vaak maar 50lw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
madpatrick schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 18:51:
[...]

Zet in je instellingen >150kw en pak de laadstation net van de weg. Deze liggen in Duitsland vaak maar 1km van de weg af, maar er zijn dan wel 8-12 laadstations.
Even van de weg af kost niet veel tijd.
De laadstation bij bij benzinepompen zijn ruk.
Vaak maar 1 laadpaal met 2 aansluitingen, dus vaak bezet en ook vaak maar 50lw
Instellingen in de app? Zie ik precies niet staan?
Ben aan het plannen richting Zuid Frankrijk en daar liggen die van Tesla eigenlijk ook vlak naast de snelweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpatrick
Als je de route planned via de app of in de navigatie.
Daar heb je een filter.
Tesla lader vindt ik niet prettig.
Zit aan de verkeerde kant en de kabel is kort.
Ook moet je afrekenen via de app en niet via mijn laadpas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Oei... we zijn naar het noorden van Italie gaan skiën en hadden slechts 5 stops nodig (en zijn aangekomen met 66%).
Ik zie niet in hoe een andere lader voor minder stops kan zorgen... 80% (of welk percentage dan ook) is 80% ongeacht via welke lader. Je gaat heus niet verder rijden met een Tesla lader.
Ik kreeg netjes de snelladers op m'n verlof naar Italie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoslet
Voor mij precies hetzelfde. Enkel gisterochtend werkte het niet. Ik heb hem even handmatig gestart. Nu gaat het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoslet

Ik denk dat je gaat uitkomen rond 350. Dat heb ik afgelopen zomer ook gehaald. Op het moment 225-250 max.
Moet zeggen dat ik geen zuinige rijder ben hoor. Gewoon gebruiken dat ding waarvoor hij bedoeld is 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
r2504 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 21:48:
[...]

Oei... we zijn naar het noorden van Italie gaan skiën en hadden slechts 5 stops nodig (en zijn aangekomen met 66%).

[...]
Ik bedoelde eerder dat de BMW navigatie mij 7 keer laat stoppen op onlogische plaatsen met heel trage laders en dergelijke.
Soms ook snellader maar dan maar voor 6 min.
Als ik aan 280 km tel kom ik er met 4 stops die ik had gezocht via Tesla.
Ja daar is het wat lastiger ivm kortere kabel en locatie paal maar dikwijls ook wel 20 tot 30 snelladers.
De V4 charger van Tesla kom je nu meer en meer tegen en heeft wel normale kabels.

Ik zie niet in hoe een andere lader voor minder stops kan zorgen... 80% (of welk percentage dan ook) is 80% ongeacht via welke lader. Je gaat heus niet verder rijden met een Tesla lader.

[...]

Ik kreeg netjes de snelladers op m'n verlof naar Italie.
Ik nu ook na een uurtje scrollen door de app en instellingen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gkhn
Even weer de vraag, hoe krijg je tijd van aankomst in de HUD? Nu staat het enkel in het middenscherm bovenin, mits je idrive en geen android hebt aanstaan. Maar ik rij in het donker met het scherm uit. Tevens ook, is de helderheid van de instrumentenpaneelscherm aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
Heb deze week een paar keer gehad dat de verbinding tussen de auto en mijn telefoon plotseling verbroken wordt, ook tijdens een gesprek. Daarnaast komt de verbinding tussen telefoon en auto ook niet altijd vanzelf tot stand. Heeft iemand hier ook last van, en wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwarming
  • Laatst online: 13-01-2024
stijnec1 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:49:
Heb deze week een paar keer gehad dat de verbinding tussen de auto en mijn telefoon plotseling verbroken wordt, ook tijdens een gesprek. Daarnaast komt de verbinding tussen telefoon en auto ook niet altijd vanzelf tot stand. Heeft iemand hier ook last van, en wellicht een oplossing?
Dit heb ik heel vaak! Bij een rit van 2 uur echt minimaal 2-3 keer. Heb nog geen oplossing gevonden..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrSh1V
Eind december, net voor Kerst, heb ik de X1 sDrive20i (mild hybride) in ontvangst mogen nemen. Heel tevreden van tot dusver!

Besteld: half januari ‘23.
Vooropgestelde leverdatum: half april ‘24.

Opties:
Pythonic blauw
1AG Grotere brandstoftank
248 Verwarmd stuurwiel
2TE Automatische versnellingsbak Steptronic met schakelpaddles
320 Zonder monogram
420 Zonnewerend glas achteraan
431 Automatisch dimmende binnenspiegel 481 Sportzetels vooraan
494 Verwarmde zetels vooraan
4FD Verstelbare achterbank
710 M sportstuur

Enkele foto’s (hij moet eigenlijk gewassen, sorry!)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExqStLMnWPLz4fS7NzEfTNJdj1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SksxR2KZppbqa5iA5ifqw3YM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/biMx-lUXRkIh40VAXQUAlw4dVsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8q3LXXQ5wLZu50Z6IAmtMDUd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VwvlKpZdEK381YlJlFaVzl32wzY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yMN1jDd3BkB1DuKSboFHCogk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkaaan
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 16:17
Iemand enig idee wat tegenwoordig de gemiddelde levertermijn is voor een x1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivers454
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-10-2024
ozkaaan schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:57:
Iemand enig idee wat tegenwoordig de gemiddelde levertermijn is voor een x1?
Te lang als je het mij vraagt…. En ik ben niet alleen denk ik :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Mijne is net besteld en hij zou er week 19 moeten zijn volgens bevestiging van LM.
Story hoopte wat eerder, april noemde ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkaaan
Sincere1983 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 23:17:
Mijne is net besteld en hij zou er week 19 moeten zijn volgens bevestiging van LM.
Story hoopte wat eerder, april noemde ze
Hoe bedoel je, april 2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-06 09:46
ozkaaan schreef op zondag 14 januari 2024 @ 01:22:
[...]

Hoe bedoel je, april 2024?
Welke type bedoel je precies? Over het algemeen wordt de iX1 sneller geproduceerd/afgeleverd dan de X1 benzine/diesel varianten. Wij hebben een jaar als levertijd te horen gekregen voor de hybride 30e. Deze hebben wij besteld in augustus 2023 en we verwachten hem rond mei 2024 te mogen rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Excuus, inderdaad de iX1 edrive20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkaaan
Baris schreef op zondag 14 januari 2024 @ 09:24:
[...]

Welke type bedoel je precies? Over het algemeen wordt de iX1 sneller geproduceerd/afgeleverd dan de X1 benzine/diesel varianten. Wij hebben een jaar als levertijd te horen gekregen voor de hybride 30e. Deze hebben wij besteld in augustus 2023 en we verwachten hem rond mei 2024 te mogen rijden. :)
10 maanden valt nog eigenlijk mee en de levertermijnen gaan enkel nog verbeteren.
Pagina: 1 ... 30 ... 66 Laatste