Goed gevonden hoor! Hier even een overzicht van alle mensen in de zaal. Er lijkt echt niemand aan die omschrijving te voldoen.ruurd v. schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:09:
een andere interessante theorie mbt Jurre als mol:
Op onderstaande screenshot van opdracht 1, is een van de beschrijvingen 'geel s (shirt?) Witte broek'
[Afbeelding]
Er is echter niemand van de bezoekers met die kleding combinatie. Jurre zelf voldoet op dat moment echter wel aan die beschrijving...
Als dit werkelijk een mol-actie is dan is het wel een heel gewaagde. Want Jurre zou die omschrijving dan zelf door hebben moeten geven terwijl Anke dit op had kunnen merken. Die luistert tenslotte mee terwijl ze in de buurt van Jurre is. Of heeft Anke die omschrijving doorgegeven? Of... heeft Daniel zomaar iets opgeschreven?

/f/image/jB2kjwZzxq8JAqdeLnQteeEW.png?f=fotoalbum_large)
En nog even het shot van Jurre's outfit.
/f/image/Q6A6q8Tm8JU6kr6SwyD2rbd1.png?f=fotoalbum_large)
Het zal me niets verbazen als de redactie dat uit de opname heeft geknipt.CopyCatz schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:11:
Misschien is het handig om uit te zoeken wie de correcte marly was en wie daar bij liep? Ik ben eigenlijk ook meer geneigd aan te nemen dat het dan Anke was die aan het kloten was en Jurre's kleding heeft doorgegeven.
De vraag blijft dan molactie of kandidaatactie. Ranomi en Daniël zien immers ook dat er niemand is met een witte broek en geel shirt en kunnen daar dus vragen over stellen. Indien molactie dan wel een vrij domme, maar goed er zijn wel meer opdrachten waar de mol faalt om geld uit de pot te spelen.3raser schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:53:
Het doorgeven van het gele shirt met witte broek is uit de aflevering geknipt voor zover ik heb kunnen nagaan.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Faalt? Of bewust? Zoals bij de quad opdracht, zou het teveel opvallen om te vroeg een knop in te drukken, iedereen bleef bij elkaar. Dan kun je in dat geval beter een enthousiaste kandidaat zijn, om in een andere opdracht alsnog geld uit de pot te halen (of voor de joker te gaan).Laguna schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:43:
[...]
De vraag blijft dan molactie of kandidaatactie. Ranomi en Daniël zien immers ook dat er niemand is met een witte broek en geel shirt en kunnen daar dus vragen over stellen. Indien molactie dan wel een vrij domme, maar goed er zijn wel meer opdrachten waar de mol faalt om geld uit de pot te spelen.
Exact expert nodig?
Hoop ergens dat het waar is, want het is echt een mol actie dan. Niet alleen beetje chaos bij groepsopdrachten en hop niks verdiend.
Ik vraag me af of je tussen alle informatie door eruit pikt dat er gelogen is over bepaalde kenmerken. Er waren tenslotte zoveel personen die niet werden geraden. Dat je zegt dat de mol hier faalde is dan ook wat vreemd want er werd slechts 700 euro binnen gehaald van de 2000 die ze konden halen. En van die 7 goed geraden personen was er 1 die ze zelf al hadden uitgevogeld. Jurre en Anke hebben dus maar 6 personen goed doorgegeven.Laguna schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:43:
[...]
De vraag blijft dan molactie of kandidaatactie. Ranomi en Daniël zien immers ook dat er niemand is met een witte broek en geel shirt en kunnen daar dus vragen over stellen. Indien molactie dan wel een vrij domme, maar goed er zijn wel meer opdrachten waar de mol faalt om geld uit de pot te spelen.
Graag gedaan.DoeEensGek schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 07:16:
@3raser en bedankt!Nu zit ik in een tunnel.
Of niet goed ontvangen/verwerkt door Ranomi en Daniel...3raser schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:37:
[...]
...Jurre en Anke hebben dus maar 6 personen goed doorgegeven.
Leuk spelletje he?
Akkoord. Tunnelvisie he.Nebiros schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:48:
[...]
Of niet goed ontvangen/verwerkt door Ranomi en Daniel...
Leuk spelletje he?
Het punt was in ieder geval dat er niet veel geld is verdient.
Ik doelde op eerdere opdrachten qua geld, niet deze opdracht.3raser schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:37:
[...]
Ik vraag me af of je tussen alle informatie door eruit pikt dat er gelogen is over bepaalde kenmerken. Er waren tenslotte zoveel personen die niet werden geraden. Dat je zegt dat de mol hier faalde is dan ook wat vreemd want er werd slechts 700 euro binnen gehaald van de 2000 die ze konden halen. En van die 7 goed geraden personen was er 1 die ze zelf al hadden uitgevogeld. Jurre en Anke hebben dus maar 6 personen goed doorgegeven.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:29
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)

https://www.wieisdemol.com/widm24-followthemoney
Wat je nodig hebt is een overzicht met acties die ervoor zorgen dat er veel geld is verdwenen of misgelopen. De personen die daar bij betrokken waren zijn dan het meest verdacht.
- tweakduke
Ja dan kom je alsnog uit bij Nabil, Anke, Jurre en alleen Soy komt dan nog erbij in beeld. Anke en Jurre gingen voor de jokers en Nabil en Soy deden nu ook niet heel veel moeite om het geld in de pot te houden.3raser schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:27:
@tweakduke Ik denk dat dit overzicht heel weinig zegt. Het gaat er namelijk niet om dat de mol zelf zo weinig mogelijk geld binnen haalt. Het gaat erom dat de mol zoveel mogelijk geld (in totaal) weg speelt. De mol zou zonder problemen zelf het meeste geld binnen kunnen hebben gehaald zolang het totaalbedrag nog steeds heel laag is.
Wat je nodig hebt is een overzicht met acties die ervoor zorgen dat er veel geld is verdwenen of misgelopen. De personen die daar bij betrokken waren zijn dan het meest verdacht.
Hier ben ik het helemaal mee eens.3raser schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:27:
@tweakduke Ik denk dat dit overzicht heel weinig zegt. Het gaat er namelijk niet om dat de mol zelf zo weinig mogelijk geld binnen haalt. Het gaat erom dat de mol zoveel mogelijk geld (in totaal) weg speelt. De mol zou zonder problemen zelf het meeste geld binnen kunnen hebben gehaald zolang het totaalbedrag nog steeds heel laag is.
De productie zit echter zo in elkaar dat je dit niet kunt achterhalen. Wie is er nou echt verantwoordelijk geweest van de karaktereigenschap "Klein" van Ranomi, waardoor er een astronomisch bedrag überhaupt al niet meer in de pot kon komen...
Je komt daar gewoon niet achter met de info uit de uitzendingen.
idd, want meestal is het makkelijker met "follow the money"Nebiros schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:33:
Overigens is er ook de mogelijkheid dat de mol ook in toekomstige opdrachten de pot nog leeg kan spelen. Dit weet de mol al vantevoren, dus kan de mol nu gewoon de pot flink vullen.
Maar dan neem hij/zij toch een groot risico...Wellicht mislukt die actie, zit je dan als mol zijnde met een gevulde pot.Nebiros schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:33:
Overigens is er ook de mogelijkheid dat de mol ook in toekomstige opdrachten de pot nog leeg kan spelen. Dit weet de mol al vantevoren, dus kan de mol nu gewoon de pot flink vullen.
Ik zit gewoon al vanaf het begin op Daniel, waarom? Geen idee. Als tech journalist kende ik hem het beste van alle kandidaten
Dat risico hoeft helemaal niet groot te zijn.TripleQ schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:01:
[...]
Maar dan neem hij/zij toch een groot risico...Wellicht mislukt die actie, zit je dan als mol zijnde met een gevulde pot.
Ik zit gewoon al vanaf het begin op Daniel, waarom? Geen idee. Als tech journalist kende ik hem het beste van alle kandidaten
Als er bv vrijstellingen te verdienen vallen zal elke kandidaat geld uit de pot spelen.
Als mol kun je daar vrij gemakkelijk de prijs opdrijven zonder echt verdacht te raken.
Dat risico afgewogen tegen vanaf het begin-af-aan de fanatieke kandidaat kunnen spelen kan tactiekbepalend zijn geweest voor de mol.
Vandaar ook dat ik Daniel hoog op mijn lijst heb staan.
Maar we weten toch al dat Jurre de mol is?tweakduke schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:31:
[...]
Ja dan kom je alsnog uit bij Nabil, Anke, Jurre en alleen Soy komt dan nog erbij in beeld. Anke en Jurre gingen voor de jokers en Nabil en Soy deden nu ook niet heel veel moeite om het geld in de pot te houden.
I have stability. The ability to stab.
- tweakduke
En als Jurre naar huis gaat?SmurfLink schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:30:
[...]
Maar we weten toch al dat Jurre de mol is?
Ik wil niet in een tunnel, maar het is lastig. Soy lag er eerst dik op en nu weer Jurre.
Anke zal de mol wel zijn dan.
Uiteindelijk blijven toch de kandidaten in het spel die de meeste vragen goed hebben en dus de juiste mol verdenken (uitzonderingen daar gelaten). Het wordt dus steeds interessanter welke persoon door meerdere kandidaten verdacht wordt. Al zal de regie die informatie natuurlijk beperken.tweakduke schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 18:02:
[...]
En als Jurre naar huis gaat?![]()
Ik wil niet in een tunnel, maar het is lastig. Soy lag er eerst dik op en nu weer Jurre.
Anke zal de mol wel zijn dan.
Anke zou ik niet logisch vinden dan had ze Annick niet die 0 euro koffer gegeven.
Dat is al vaker gedaan. Dus geen vreemde taktiek.TripleQ schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:01:
[...]
Maar dan neem hij/zij toch een groot risico...Wellicht mislukt die actie, zit je dan als mol zijnde met een gevulde pot.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Mensen zijn zo ontzettend slecht in het meekrijgen van wat er om hen heen gebeurt wanneer de aandacht op iets anders gericht is.3raser schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:49:
[...]
.... terwijl Anke dit op had kunnen merken. Die luistert tenslotte mee terwijl ze in de buurt van Jurre is.
Wat voorbeelden ter illustratie:
[YouTube: Test Your Awareness : Whodunnit?]
Maar inderdaad ook mijn gedachte dat het geel/wit overal vandaan kan komen.
[ Voor 23% gewijzigd door 13art op 10-02-2023 08:22 ]
Hiermee ga je er vanuit dat de mol wist wie de test het slechts had gemaakt of tenminste de op 1 na slechtste.Laguna schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 19:44:
[...]
Anke zou ik niet logisch vinden dan had ze Annick niet die 0 euro koffer gegeven.
Als die informatie niet bij de mol bekend was, en het was binnen de groep bekend dat Annick al langer vol op 1 persoon ging en er nog in zat, dan is het ook aannemelijk dat Anke (als zij de mol zou zijn) zou denken dat Annick sowieso zou blijven. Wat de plaatsing van de 0 euro koffer een slimme zet maakt.
Ik zie geen reden waarom die informatie niet met de mol gedeeld zou worden. Als mol is het vervolgens alsnog een uitdaging om zoveel mogelijk geld uit de pot te spelen, je moet immers bepaalde koffers bij bepaalde kandidaten krijgen zonder jezelf verdacht te maken. Lijkt me leuker dan als mol random maar wat koffers heen en weer te schuiven zonder voorkennis.Hogader schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:26:
[...]
Hiermee ga je er vanuit dat de mol wist wie de test het slechts had gemaakt of tenminste de op 1 na slechtste.
Als die informatie niet bij de mol bekend was, en het was binnen de groep bekend dat Annick al langer vol op 1 persoon ging en er nog in zat, dan is het ook aannemelijk dat Anke (als zij de mol zou zijn) zou denken dat Annick sowieso zou blijven. Wat de plaatsing van de 0 euro koffer een slimme zet maakt.
Daar heb je gelijk in, maar de mol kent wel de opdrachten van tevoren, maar of hij/ zij deze informatie ook krijgt voor een dergelijk spel gespeeld wordt betwijfel ik. Vooral omdat het dan ook zou bijdragen aan het (extra) moeilijk maken voor de Mol, om het spel zélf te spelen (m.a.w. je gaat de Mol dan teveel sturen, terwijl de Mol het spel zelf moet spelen i.m.o.)Laguna schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:05:
[...]
Ik zie geen reden waarom die informatie niet met de mol gedeeld zou worden. Als mol is het vervolgens alsnog een uitdaging om zoveel mogelijk geld uit de pot te spelen, je moet immers bepaalde koffers bij bepaalde kandidaten krijgen zonder jezelf verdacht te maken. Lijkt me leuker dan als mol random maar wat koffers heen en weer te schuiven zonder voorkennis.
Van voorgaande seizoenen weet ik dat de Mol aangaf niet altijd alles te weten/ te horen te krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door jbdeiman op 10-02-2023 10:58 ]
Dat ligt heel erg aan de mol zelf. Er zijn voorbeelden waarbij de mol maar amper iets te horen kreeg maar ook waarbij elke opdracht vooraf helemaal werd doorgesproken en er zelfs tijdens de opdracht informatie werd gegeven.jbdeiman schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:57:
[...]
Daar heb je gelijk in, maar de mol kent wel de opdrachten van tevoren, maar of hij/ zij deze informatie ook krijgt voor een dergelijk spel gespeeld wordt betwijfel ik. Vooral omdat het dan ook zou bijdragen aan het (extra) moeilijk maken voor de Mol, om het spel zélf te spelen (m.a.w. je gaat de Mol dan teveel sturen, terwijl de Mol het spel zelf moet spelen i.m.o.)
Van voorgaande seizoenen weet ik dat de Mol aangaf niet altijd alles te weten/ te horen te krijgen.
In dit geval verwacht ik dat de mol via het scherm wel te horen heeft gekregen wie het rode scherm zou moeten krijgen.
[removed]
De test was de dag ervoor, er was ruim voldoende tijd om de mol op één of andere manier hierover te briefen. Het lijkt mij niet dat dit pas via het scherm bij Rik getoond werd, maar onmogelijk is het niet.redwing schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:01:
[...]
Dat ligt heel erg aan de mol zelf. Er zijn voorbeelden waarbij de mol maar amper iets te horen kreeg maar ook waarbij elke opdracht vooraf helemaal werd doorgesproken en er zelfs tijdens de opdracht informatie werd gegeven.
In dit geval verwacht ik dat de mol via het scherm wel te horen heeft gekregen wie het rode scherm zou moeten krijgen.
In sommige gevallen wordt inderdaad de keuze bij de mol gelaten of ze bepaalde informatie wel of niet willen hebben.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Tenzij je zeker weet wie de mol is…streamnl schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:47:
Alleen de Mol geeft toch jokers weg?
Waarom zou je anders jezelf meer risico geven???
#tunnelvisie
Die was heel apart van Anke ja
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Je ziet hem kijken naar de kisten “hmm wat zie ik niet. Wat mis ik hier “.
- tweakduke
We worden niet veel wijzer zo.
Ik krijg flashbacks naar Sinan.Coenen schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:07:
Anke doet niet veel deze aflevering
Ow nee ranomi snapt ‘t.
[ Voor 15% gewijzigd door CopyCatz op 11-02-2023 21:11 ]
- tweakduke

Niet per se. Het was al snel duidelijk dat er in de groep een kist gepakt ging worden. De mol kan dan ook snel zeggen: als je echt graag wil mag jij ‘m wel.CopyCatz schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:19:
De mol pakt hier dus een kist..
Sterker nog, als mol wil je natuurlijk niet hebben dat je de enige bent met een stoel…
[ Voor 12% gewijzigd door Pepper92 op 11-02-2023 21:24 ]
Stuurt eerder aan op anderen die hun kist mogen pakken. Want dat is dan niet hun schuld.CopyCatz schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:19:
Euh, waarom nemen ze de stoelen weer mee terug?
[ Voor 10% gewijzigd door SmurfLink op 11-02-2023 21:22 ]
Omdat ze er voor betaald hebben 🤣SmurfLink schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:21:
[...]
Stuurt eerder aan op anderen die hun kist mogen pakken. Want dat is dan niet hun schuld.
Euh, waarom nemen ze de stoelen weer mee terug?
Nou ja hij zat nooit op Jurre. Maar ik vond het een leuke gast.
[ Voor 77% gewijzigd door SmurfLink op 11-02-2023 21:26 ]
Viel mij ook op, ze kon haar lachen haast niet inhouden.CopyCatz schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:25:
Anke tunnel verlengd.. ze kijkt ook totaal niet gespannen naar het scherm.
De ene jeep miste bij aankomst op de eliminatie plaats een spiegel...
Scherp.. onderweg naar de grot zit ie er nog op, bij aankomst niet meer.HerZon schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:34:
Hadden ze een spiegel van de auto afgereden?
Heb je toch niks aan onder de grond...HerZon schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:34:
Hadden ze een spiegel van de auto afgereden?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Met andere woorden, ik lig er nog niet uit.

Hier wat soortgelijks, dacht alles ingezet te hebben op Ranomi maar had per ongeluk alles op Anke ingezet.streamnl schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:47:
🤔 blijkbaar had de app mijn score niet opgeslagen. Ik ging vol op Nabil.
Nu wel ff goed gekeken.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Dat geluk had ik dus niet...streamnl schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:47:
🤔 blijkbaar had de app mijn score niet opgeslagen. Ik ging vol op Nabil.
Met andere woorden, ik lig er uit.

https://untappd.com/user/OzzBier
Opbouwen spanning... Voor mij in ieder geval niet iets om er iets achter te zoeken.Richh schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:44:
Maar waarom hebben we geen groen scherm van Soy gezien? Ik kan me geen seizoen herinneren waarbij de naam wel genoemd is maar het scherm niet getoond van een afvaller...?
Dat hoeft natuurlijk niet. De mol gaat er sowieso niet uit, wel of geen stoel. Voor de mol is het eerder van belang dat er zoveel mogelijk kisten meegenomen worden en er geld uit de pot gaat zonder zelf verdacht te worden. Dus de mol heeft er misschien zelfs extra naar bij er op aan te sturen dat anderen kisten pakken en hij/zij zo wellicht minder als verdacht wordt gezien en juist als één van de gelukkigen.CopyCatz schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:19:
Dat deed Jurre, anderen aansporen om een kist te kopen. Dan werkt follow the money natuurlijk niet meer.13art schreef op zondag 12 februari 2023 @ 09:18:
[...]
Dat hoeft natuurlijk niet. De mol gaat er sowieso niet uit, wel of geen stoel. Voor de mol is het eerder van belang dat er zoveel mogelijk kisten meegenomen worden en er geld uit de pot gaat zonder zelf verdacht te worden. Dus de mol heeft er misschien zelfs extra naar bij er op aan te sturen dat anderen kisten pakken en hij/zij zo wellicht minder als verdacht wordt gezien en juist als één van de gelukkigen.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
- tweakduke
Los daarvan, op een gegeven moment kan Soy ook niet alle emotie acteren lijkt mij. Daniel kan het haast niet zijn, Anke lijkt mij ook sterk.
Nabil is nu weg dan kom je wel op Jurre uit.
Sterker nog, als enkel en alleen de mol een kist zou hebben zou dat een complexe executie opleveren13art schreef op zondag 12 februari 2023 @ 09:18:
[...]
Dat hoeft natuurlijk niet. De mol gaat er sowieso niet uit, wel of geen stoel. Voor de mol is het eerder van belang dat er zoveel mogelijk kisten meegenomen worden en er geld uit de pot gaat zonder zelf verdacht te worden. Dus de mol heeft er misschien zelfs extra naar bij er op aan te sturen dat anderen kisten pakken en hij/zij zo wellicht minder als verdacht wordt gezien en juist als één van de gelukkigen.

Waarom niet Ranomi?tweakduke schreef op zondag 12 februari 2023 @ 10:45:
Groepje van Jurre had ook geen geld verdiend met de opdrachten.
Los daarvan, op een gegeven moment kan Soy ook niet alle emotie acteren lijkt mij. Daniel kan het haast niet zijn, Anke lijkt mij ook sterk.
Nabil is nu weg dan kom je wel op Jurre uit.
Stop chasing the dream, you're already living it
Anders gezegd: niks gebeurd zonder reden. Waarom helemaal de moeite nemen om mensen te laten vertrekken nadat ze hun scherm zagen? Uiteindelijk heeft niemand (behalve de afvaller) nu echt het scherm gezien13art schreef op zondag 12 februari 2023 @ 09:12:
[...]
Opbouwen spanning... Voor mij in ieder geval niet iets om er iets achter te zoeken.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
- tweakduke
Tja weinig verdachts aan Ranomi tot zover.
Behalve dat ze de test op zichzelf invulde als moltweakduke schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:06:
[...]
- tweakduke
Dat had ik gemistSmurfLink schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:08:
[...]
Behalve dat ze de test op zichzelf invulde als mol
Ze is erg onopvallend dat dan weer wel.
Nou jatweakduke schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:09:
[...]
Dat had ik gemist![]()
Ze is erg onopvallend dat dan weer wel.
Dus als ze er volgende aflevering uit gaat... Nou... ja..
Soy en Anke zaten op Nabil dus ik ben benieuwd wat die gaan doen.
[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 12-02-2023 11:14 ]
- tweakduke
Of Soy is de Mol en Jurre kukelt eruit, je kan alle kanten opSmurfLink schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:13:
[...]
Nou jahet kan ook op Nabil of Soy duiden want die openden ook geen enveloppe. En ze zit op Soy en verdenkt Jurre totaal niet, liet ze vallen in deze aflevering.
Dus als ze er volgende aflevering uit gaat... Nou... ja..Dan weten we het he. Maar Soy heeft eerder al benadrukt dat hij Jurre als vriend ziet en niet als mol, dus die kan er ook nog uitkukelen.
Soy en Anke zaten op Nabil dus ik ben benieuwd wat die gaan doen.
Nee nee, er is geen ruimte voor zulke gedachten in mijn tunnel.tweakduke schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:16:
[...]
Of Soy is de Mol en Jurre kukelt eruit, je kan alle kanten op

maar sowieso, als Soy de mol is dan zit Jurre goed en blijft hij er juist in.
- tweakduke
Ben benieuwd wie er volgende week eruit gaat, dat moet haast wel de doorslag dan geven.SmurfLink schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:18:
[...]
Nee nee, er is geen ruimte voor zulke gedachten in mijn tunnel.![]()
maar sowieso, als Soy de mol is dan zit Jurre goed en blijft hij er juist in.Jurre zit volledig op Soy. Ranomi ook, Anke deels. Dus dan zou Daniël eruit moeten vliegen.
Dat geloof ik niet, maar ik hoop het wel. Dan ben ik helemaal benieuwd naar zijn mol acties.
We hebben volgens mij dit jaar ook nog geen acties gehad waarbij de Mol in zicht is, mits de kandidaten omdraaien. Zou dat nog komen of doen ze dat niet meer na Nikkie?
Ik twijfel een beetje wat ik nu moet doen. Door mijn tunnelvisie zag ik vooral Nabil rare dingen doen.
Soy hoop/denk ik niet, want zijn acties liggen té voor de hand. Waardoor het niet leuk is.
Dat geldt eigenlijk ook voor Jurre.
Ik vermoed 1 van de dames maar ik hoop Daniël
Diegene die je op tv niks ziet doen is toch De Mol tegenwoordig?tweakduke schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:06:
[...]
Zijn die er nog wel? Je hoort er weinig over.Laguna schreef op zondag 12 februari 2023 @ 15:00:
Volgende week weten we meer, indien Daniël erin blijft kunnen we Ranomi schrappen (aangezien hij vol op Jurre zit). Behalve als Daniël wederom ze scherm niet te zien krijgt door bijvoorbeeld een groene vrijstelling.
Ongetwijfeld, daarom zei ik het ookDoeEensGek schreef op zondag 12 februari 2023 @ 17:05:
[...]
Zijn die er nog wel? Je hoort er weinig over.
Als alleen de mol een kist zou meepakken, dan zouden ze waarschijnlijk de twist hebben gebruikt dat ie daarmee "veilig" was geweest en ergens anders kon gaan zitten.BreadFan schreef op zondag 12 februari 2023 @ 10:58:
[...]
Sterker nog, als enkel en alleen de mol een kist zou hebben zou dat een complexe executie opleveren
De kist/stoel zelf zegt dus niet zoveel en kan je alle kanten mee op, de kandidaten wisten ten slotte niet wat het nut/doel van de kist was.
Het is niet verdacht dat een ex-topsporter vrij laconiek reageert op een verloren proef? Ik vind haar verdacht niet-fanatiek.tweakduke schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:06:
[...]
Daar zullen ze inderdaad wel over nagedacht hebben, of de mol laten weten dat hij uberhaupt niet als eerste een kist zou moeten pakken zodat hij zeker niet als enige uit komt.BastaRhymez schreef op maandag 13 februari 2023 @ 08:21:
[...]
Als alleen de mol een kist zou meepakken, dan zouden ze waarschijnlijk de twist hebben gebruikt dat ie daarmee "veilig" was geweest en ergens anders kon gaan zitten.
De kist/stoel zelf zegt dus niet zoveel en kan je alle kanten mee op, de kandidaten wisten ten slotte niet wat het nut/doel van de kist was.
Daniël qua gedrag en Jurre vallen me nog steeds heel erg op en dan in het bijzonder Jurre.
Daniël krijgt de keuze of hij wel of niet de kist wil en geeft uiteindelijk aan Anke aan dat zij de kist mag pakken. Hoeft niets te betekenen natuurlijk.
Jurre deed dit tot twee keer toe en heeft dit soort geintjes wel meer gedaan.
Als mol hoef je ook niet zo nodig op die schopstoel te zitten, want over het algemeen als mensen je niet verdenken, hoef je die er ook niet uit te werken. En dan nog als ze op jou zitten, gaan ze er in dit stadium ook niet uit. Of er dus 1 van 3 of 1 van 4 kandidaten als kans is om er uit te vliegen, dat maakt dan niet zo heel veel uit.
Ikzelf heb deze keer nog op Daniël en Jurre gespreid. Volgende keer denk ik wel een keuze te maken.
Dat Daniël op het ei ging staan na het schieten, dat viel wel heel erg op, zo ook in Moltalk, maar hij draaide hem om er in te kunnen kijken. Maar ja, dat dat dan weer het ei was met het geld, dat is dan niet handig. Of, hij had het wel gezien en wilde zichtzelf verdacht maken. Om die reden zou ik eerder voor Jurre gaan dan voor Daniël.
Kan natuurlijk alle kanten op, maar hij keek in ieder geval wel in het ei.
Dat wegschoppen van het ei dat met de pijl en boog geld bevatte heeft me wel even de ogen geopend voor Daniël.streamnl schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:24:
Ik hoop echt dat Daniël hem is.
Dat geloof ik niet, maar ik hoop het wel. Dan ben ik helemaal benieuwd naar zijn mol acties.
We hebben volgens mij dit jaar ook nog geen acties gehad waarbij de Mol in zicht is, mits de kandidaten omdraaien. Zou dat nog komen of doen ze dat niet meer na Nikkie?![]()
Ik twijfel een beetje wat ik nu moet doen. Door mijn tunnelvisie zag ik vooral Nabil rare dingen doen.
Soy hoop/denk ik niet, want zijn acties liggen té voor de hand. Waardoor het niet leuk is.
Dat geldt eigenlijk ook voor Jurre.
Ik vermoed 1 van de dames maar ik hoop Daniël
Maar moet zeggen dat het lijkt dat we hier zo'n ploeg hebben die geen reet geeft om de pot, en hierdoor allemaal soort van mollestreken doet.
Net zo als verleden jaar Sahil, maar dat lijken ze nu allemaal te doen, behalve Naomi.
Jurre was met die stoelen wel heel openlijk aan het pushen om m niet te krijgen. Op zich ook mooi voor als de mol, dan hoeft hij ook geen showtje van verbazing op te voeren als er iemand afvalt. Én er is weer geld uit de pot.
Dat is onzin uit Moltalk. Die mensen letten echt niet op. De redactie laat Ranomi zien, daarna een scherm waarom Ranomi als verachte wordt ingevuld en daarna komt Nabil in beeld die verteld over de enveloppen. Volgens mij was het dus juist Nabil die op Ranomi klikte.SmurfLink schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:08:
[...]
Behalve dat ze de test op zichzelf invulde als mol
Wat betreft het meenemen van die kisten... als mol kies je naar mijn idee nooit als eerste een kist. Dan heb je namelijk het risico dat de rest geen kist kiest en je dus als enige in de eliminatieronde zit. Wie kozen er als eerste een kist? Ranomi en Soy.
Ik denk nog steeds dat Jurre de mol is en dat Daniel dit weet. Jurre heeft deze aflevering geen geld binnen gehaald wat past bij zijn rol als mol. Daarnaast speelde hij weer de onschuld zelve toen ze bij de gaten in de grond gingen discussiëren over of ze elkaar blindelings vertrouwden. Jurre zegt dan "Je mag me controleren hoor". Dat is psychologisch werken want als je dat zegt weet je zeker dat niemand je gaat controleren. Dat heeft hij eerder gedaan met het maken van die foto's. Hij laat zich voor de vorm controleren zodat hij een excuus heeft.
Dat zijn dingen die heel vreemd over komen op tv maar mogelijk toch heel onschuldig zijn. Zoals het vallen van Nabil tijdens die proef moet de planken. Dan denk je direct dat hij loopt te mollen maar dat bleek dus helemaal niet zo te zijn.Barrycade schreef op maandag 13 februari 2023 @ 08:44:
Dat wegschoppen van het ei dat met de pijl en boog geld bevatte heeft me wel even de ogen geopend voor Daniël.
Daniel vroeg zich af of ze de eieren kapot moesten trappen en werd daarna afgeleid door Soy waardoor hij zijn ei verder negeerde. Ik denk dat het geen mol actie was omdat die dan veel te openlijk werd getoond door de redactie.
Ik graaf lekker verder in mijn tunnel.
Ze kijken hoe dan ook wel waar het geld zit. En als ze dan zien dat er in het ei dat nog staat geen geld zit, kijken ze de rest nog wel een keer goed door. Zo'n ei wegschoppen is naar mijn idee dan ook vooral om jezelf verdacht te maken, maar geld zul je er niet door wegspelen.Barrycade schreef op maandag 13 februari 2023 @ 08:44:
[...]
Dat wegschoppen van het ei dat met de pijl en boog geld bevatte heeft me wel even de ogen geopend voor Daniël.
Klopt, dat is ook een beetje het nadeel aan het spel, wil je winnen zul je in het spel moeten blijven. Uiteindelijk is het dus belangrijker om in het spel te blijven dan om de pot te spekken en dat is wat je ieder jaar weer meer ziet gebeuren.Maar moet zeggen dat het lijkt dat we hier zo'n ploeg hebben die geen reet geeft om de pot, en hierdoor allemaal soort van mollestreken doet.
Net zo als verleden jaar Sahil, maar dat lijken ze nu allemaal te doen, behalve Naomi.
[removed]
Dit absoluut. Hij zette zijn voet erop, draaide het gat naar zich toe en wellicht duwde hij het ei opzij. Maar dan is het overduidelijk als het er wel in zit, dat ze jou aan gaan kijken.BreadFan schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:26:
Wegschoppen vind ik wat veel gezegd. Imho draait hij het ei onder zijn voet om in het gat te kijken. Toen hij geen geld zag liet hij hem liggen.
Is wel iets om jezelf mee verdacht te maken en dus andere kandidaten op jou te laten stemmen als kandidaat zijnde. Als mol zou ik dat absoluut niet doen.
Aanname, de meeste BN-ers hebben "geld genoeg" en doen het vooral voor om in beeld te komen. Zodat ze hopelijk ergens een snabbel kunnen krijgen.Barrycade schreef op maandag 13 februari 2023 @ 08:44:
[...]
Maar moet zeggen dat het lijkt dat we hier zo'n ploeg hebben die geen reet geeft om de pot, en hierdoor allemaal soort van mollestreken doet.
Ik hoop echt dat ze ooit beseffen dat dit soort programma leuker is, zonder BN-ers. Tenminste, dat denk ik. Voor de "gewone mens" gaat het om veel geld.
Nu zie je bij elk spelprogramma dezelfde mensen. Doen ze eerst mee met Kamp Koningsbrugge en het seizoen daarna zie je weer bij bijv. De Verraders...
Maar net zo lief zie ik onbekende Nederlanders die echt hard werken om geld binnen te harken voor de pot.
Mijn voorkeur qua kijken gaat ook absoluut uit naar de Belgische Mol. Zoveel interessanter.
Als hoeveelste kreeg de mol zijn scherm te zien tijdens de eliminatie?
- Als eerste
- Als tweede
- De mol kreeg zijn scherm niet te zien.
Soy kreeg toch als derde zijn scherm te zien? Mijn mol was Soy maar deze vraag sluit hem uit..
Als hoeveelste kreeg de mol scherm te zien tijdens de eliminatie:
Als eerste (Ranomi)
Als tweede (Anke)
De mol kreeg zijn scherm niet te zien (Daniel, Jurre)
Soy kreeg zijn scherm wel te zien en is door. Dus is geen mol?
Als hoeveelste kreeg de Mol zijn of haar scherm te zien bij de eliminatie
- Als eerste
- Als tweede
- De mol kreeg geen scherm te zien
Tweakers poule: https://app.wieisdemol.avrotros.nl/app/qGXUm8gu8vZJF6yz8