Chillz schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:20:
[...]
Op dat moment zat ik meer op Anke te letten.
Die zie je het laatste stuk van de wandeling de badeend helemaal niet meer aanraken, loopt er maar wat achteraan. Geen moeite om te helpen op tijd binnen te zijn.
Eenmaal boven gaan ze uitgebreid naar het telefoonnummer staan kijken, Anke kijkt mee, maar geeft totaal geen inbreng.
En vervolgens wil Jurre de envelope open maken en staat ze er snel bij om mee in te stemmen.
Bij het doolhof. Of juist daarna was ze overdreven trots op Ranomi, met een score van €100. Juist op het moment dat de rest meer focus had op afvragen waar de rest van het geld verdwenen was...
Vond ik ook verdacht.
Overdreven reacties op matige scores komen vaker voor. Ranomi ging een liedje zingen toen ze met geld uit het doolhof kwam!!

Daarnaast;
Op het moment dat Annick in het doolhof loopt, hoor je ze ineens fluisteren. "Ik ben het hoor, zien jullie mij", zoiets.
15m35s ongeveer
Ik vond dit heel opvallend. Waarom zou je ineens fluisteren in de porto? Deed ze daarvoor/ -na ook niet. Typische tekst. En het leek me ook niet helemaal haar stem...
Iemand anders dit ook opgevallen?
Ze fluistert omdat die man in het zwart haar achterna zat. En ze zegt, "Ik ben het hoor. En nu? Zien jullie mij?".
Dus dacht ik, misschien loopt ze zelf te mollen, maar daar zag ik ze niet echt voor aan.
Of is het een stukje door de mol ingesproken (en/of ingemonteerd)...
Ik heb geprobeerd om op dat moment te pauzeren en te kijken of er naast Annick (en de hunter) nog iemand anders in het doolhof of uberhaubt in beeld was. Maar niet gevonden... Het had toch wel leuk geweest anders
(en omdat ik toch al op Anke gericht was... Het is een vrouwenstem, Anke was al af, Ranomi stond nog bij de groep. Dus als het al iemand anders dan Annick was geweest was het Anke
)
In de video zie ik weinig bijzonders. Alleen Annick is in beeld en het lijkt ook gewoon haar stem te zijn.
Ik zit ook nog even terug te zoeken in de vorige afleveringen op basis van mijn nieuwe verdenking op Jurre.
Aflevering 1:
Jurre verlaat als eerste zijn kist met stippen om "voor het geld te gaan". Maar daardoor kan de rest geen vragen meer stellen en blijft de winst dus minimaal.
Jurre wordt tijdens het zingen eruit gepikt als geen echte zanger en wint dus geen geld voor de pot.
Aflevering 2:
In de staalfabriek valt weinig te ontdekken. Jurre werd wel gezien door de drone. En hij deed heel theatraal naar het einde toe alsof hij heel erg zijn best had gedaan terwijl het al duidelijk was dat het hele team er niks van bakte.
Met de muurschilderingen heeft Jurre een sleutelpositie. Hij maakt de foto's. En die zijn bijna allemaal onder een hoek van 90 graden om het zoekende team te verwarren. Daarnaast zegt hij tijdens de biecht dat hij het heel raar vond dat ze een vis gebruikten om een vogel uit te beelden, maar tijdens de opdracht zelf klaagt hij niet. In de evaluatie maakt hij zichzelf onschuldig door te zeggen dat hij iedere foto heeft laten controleren voor het verzenden. Maar ik vraag me af of iemand überhaupt de tijd neemt om de genomen foto goed te analyseren.
Aflevering 3:
Wie had tijdens de woord-quiz het meeste geld weggespeeld? Team Annick met Jurre.
Wie ging er op het schip akkoord met de jokers i.p.v. het geld? Daniel, Jurre en Soy.
Jurre is te vaak betrokken is mijn conclusie.