Wie is... de Mol? 2023 NL Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Jezus.. ik zit hier met pijn naar te kijken. Je krijgt in die loods uitgebreid de tijd om naar de layout van het begin van het doorhof te kijken, ze gaan naar binnen en "dUurrr, waAAr mEOt ik HeEN?" Te dom om te poepen gewoon.
En dan ook gewoon gelijk weer geld mee terug naar binnen nemen als je nog niet eens weet waar de uitgang is -_-.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Fantastische opdracht, nu al :+ Stelletje badeenden!

Hoe denkt Daniël dat ze hem kunnen horen over het motorgeluid? :+

Anniek.. wat de fuck... waarom beginnen met "luister" en tien minuten aan "luisteren jongens naar mij". Begin gewoon met "NIET KISTJE OPENEN JONGENS". :F

hahahaha verEENDe krachten. :+ Lekker Rick.

[ Voor 86% gewijzigd door SmurfLink op 28-01-2023 21:08 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 16:41

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Dat schoot niet op met die Anniek.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
SmurfLink schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 20:56:
Anniek.. wat de fuck... waarom beginnen met "luister" en tien minuten aan "luisteren jongens naar mij". Begin gewoon met "NIET KISTJE OPENEN JONGENS". :F
"In één heldere zin". Tuurlijk..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:42
Daniel was in elk geval wel op een(d)zame hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
Coenen schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 21:09:
Dat schoot niet op met die Anniek.... :(
Mja, de vorige aflevering waren ze intelligenter bezig. Dit was een en al afschuw.
De mol zat wel bij de eendengroep imo. En de lekke band en daarna subtiel pushen om de envelop te openen of gewoon tijd rekken dat het vanzelf gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Voor mij schiet zij echt in 1 klap omhoog in de verdachtenlijst hiermee... dit sloeg écht nergens op. Ranomi blijf ik verdacht vinden omdat ze nog steeds amper in de montage voorkomt.

Nabil zit op Ranomi
Daniël op Ranomi, vooral op Jurre
Annick zit op Daniël
Jurre wordt niet gezegd op wie hij zit
Ranomi wordt niet gezegd op wie zij zit
Soy 4 verdachten, Ranomi? (jurre vertrouwt hij wel)
Anke zit op Soy, Ranomi, Nabil

Ik moet vorige week nog even terugkijken. :+ maar ga weer m'n excelletje bijhouden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pL8sgKSHb_QrhAZlwPZGdeMkA5k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hgSGiTKDwOZbgjsg6vIgcLiU.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door SmurfLink op 28-01-2023 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
Dit onderhandelen kan wel eens interessant worden. Dit wordt niet schreeuwen dat je koffer x wil hebben, maar schreeuwen dat je een ander een hoog bedrag niet gunt/toevertrouwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ik zou in dit geval echt doodleuk "Jongens, ik ben de mol, je kan het handigste mij het hoogste geldbedrag geven want ik ben sowieso door". :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:59
Soy: "Ik ben ook te vertrouwen... volgens mij" _O-

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
Heerlijk hoe naief ze dan zijn, surprised pikachu toen bet bommetje van de jokers bekend werd. En hoezo moet 1 persoon ineens alle koffers verdelen? 8)7

Wel efficient uiteindelijk :+

[ Voor 11% gewijzigd door Lanfear89 op 28-01-2023 21:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Annick zat vol op Daniël maar had niet de slechtste resultaten? Dat is best gek...

Daniël had een van de hoogste kistjes. Dus hij kan een van de mensen met een rood scherm kan hebben gehad en vol op nóg een andere kandidaat hebben gezeten, Jurre.. dus dan is die het ook niet. Daniël zegt Jurre te vertrouwen..

En belangrijker. LAKSHMIIIIIIII <3

[ Voor 12% gewijzigd door SmurfLink op 28-01-2023 21:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:13
Ik heb het idee dat Soy het rode scherm had. Hij leek zich het meeste zorgen te maken en ook het meeste te balen bij het scherm van Annick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:42
LongBowNL schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 21:37:
Ik heb het idee dat Soy het rode scherm had. Hij leek zich het meeste zorgen te maken en ook het meeste te balen bij het scherm van Annick.
Zou goed kunnen, hij kan haast de mol niet zijn, ligt er veel te veel boven op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-05 21:02

Franko P.

Hit it.

Ranomi staat weer bovenaan m'n verdachten lijstje. :+ Ging vrij snel voor een laag bedrag. Dat doe je als mol nogal vlug natuurlijk, je kan er niet uit en de kans dat iemand veel geld weg speelt is alleen maar groter.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:39
Bizarre situatie, waarin alleen de Mol en degene met (in eerste instantie) een rood scherm weten dat ze veilig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:41
ParaDroid2 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 21:46:
Bizarre situatie, waarin alleen de Mol en degene met (in eerste instantie) een rood scherm weten dat ze veilig zijn...
De speler met een rood scherm was pas veilig als hij één van de drie hoogste bedragen had.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:41
Franko P. schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 21:43:
Ranomi staat weer bovenaan m'n verdachten lijstje. :+ Ging vrij snel voor een laag bedrag. Dat doe je als mol nogal vlug natuurlijk, je kan er niet uit en de kans dat iemand veel geld weg speelt is alleen maar groter.
Zou de mol geen speelgeld willen?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Laatst online: 17:39
Ja, dat bedoelde ik, op het moment dat de echte schermen getoond werden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:31
Mooie balletje balletje executie! Heerlijk.
Mooi de chaos van het bovenkomen van de jokers, ranomi die een actie doet met koffer pakken en uiteindelijk anke die alles mocht verdelen. Mooie dynamiek om te volgen 😎

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:46
Kan iemand me helpen uit m’n tunnel visie op Soy?? Hij heeft in alle opdrachten deze aflevering een sleutel positie (porto bij doolhof, telefoon als Annick belt bij badeend opdracht). In het doolhof neemt hij niks mee ondanks dat er nog 2 pakbonnen waren. En in de executie noemt hij letterlijk dat hoge bedragen naar Nabil en Annick moeten gaan, Nabiel heeft uiteindelijk mogelijk rood en Annick zeker 1 na slechtste.

Ik kan alleen maar bedenken dat Soy de mol moet zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
timmie78 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 22:07:
Kan iemand me helpen uit m’n tunnel visie op Soy?? Hij heeft in alle opdrachten deze aflevering een sleutel positie (porto bij doolhof, telefoon als Annick belt bij badeend opdracht). In het doolhof neemt hij niks mee ondanks dat er nog 2 pakbonnen waren. En in de executie noemt hij letterlijk dat hoge bedragen naar Nabil en Annick moeten gaan, Nabiel heeft uiteindelijk mogelijk rood en Annick zeker 1 na slechtste.

Ik kan alleen maar bedenken dat Soy de mol moet zijn!
Dat het zo duidelijk is, is voor mij een reden dat hij het niet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
cverkooyen schreef op zondag 29 januari 2023 @ 00:22:
[...]

Dat het zo duidelijk is, is voor mij een reden dat hij het niet is.
Eens, de montage zou toch nooit de mol zo opvallend in beeld brengen? Of het moet dit jaar wel héél brutaal zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 17:30
Als je die zwarte mafkees achter je aan hebt ga je denk ik niet als eerste denken ik moet nog ff terug het hele doolhof doorzoeken naar bonnen :+

Ze wisten ook niet hoe veel er nog waren denk ik? Nabil is veel slimmer, geld naar de ingang brengen en het door een ander laten verkloten :p
Daarnaast heb ik Daniel helemaal niets horen zeggen over bonnen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:37
Ik moet zeggen: ik ben best wel fan van dit jaar. Ik vind de opdrachten echt leuk. Ik vind het tof dat ze iemand die er uit gaat, toch de mogelijkheid geven om weer terug te komen (vooral als het 1 van de eerste is die er uit gaan... is toch altijd een beetje gokken.). Ik vind het supertof dat ze de uitkomst van de test beïnvloeden met die koffertjes enzo. Geeft toch wel wat meer spanning... niemand is veilig! En zorgt voor wat reuring in de groep. :D Ik vind dat ze dit goed hebben afgekeken van de Belgische Mol.

Nu alleen nog de zogenaamd bekende Nederlanders er uit en aanmelding openzetten voor heel Nederland! :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:20

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Soy zat ook te pushen om die envelop met het vraagteken te openen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:42

Haan

dotnetter

Ik verdacht eerst Ranomi, maar bij mij is het kwartje gevallen en ik zit nu volledig op Jurre 8)

Ik denk dat Soy gisteren een rood scherm had, hij deed ook wel erg z'n best om een van de koffers met een hoog bedrag te krijgen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-05 22:00
De laatste opdracht is wel een mindfuck, sowieso degene met een rood scherm wilde een van de drie hoogste bedragen hebben. Daniël, Nabil of Soy moet degene zijn geweest met een rood scherm.

Alle drie gingen ze vrij makkelijk akkoord met het feit dat Anke de bedragen zou verdelen. Diegene met het rode scherm moet dan een enorm vertrouwen erin hebben gehad om een van de hoogste bedragen te krijgen. Vanuit dat oogpunt zou ik bijna denken dat Daniël dan degene was met het rode scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:45

13art

Moderator Mobile
Audiowaste schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:02:
De laatste opdracht is wel een mindfuck, sowieso degene met een rood scherm wilde een van de drie hoogste bedragen hebben. Daniël, Nabil of Soy moet degene zijn geweest met een rood scherm.

Alle drie gingen ze vrij makkelijk akkoord met het feit dat Anke de bedragen zou verdelen. Diegene met het rode scherm moet dan een enorm vertrouwen erin hebben gehad om een van de hoogste bedragen te krijgen. Vanuit dat oogpunt zou ik bijna denken dat Daniël dan degene was met het rode scherm.
Zou kunnen. Ze lijken met de beelden over volgende week te suggereren dat Nabil of Soy een rood scherm hadden (zij moeten gaan spelen met het geld) maar goed het is niet de eerste keer dat ze bij de mol gebruik maken van dit soort omgekeerde psychologie.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaAnjo
  • Laatst online: 03-03 17:07
Nee degene met de hoogste bedragen moesten mee niet zozeer dat ze een rood scherm hadden. 1 van de 3 had een rood scherm maar dat kan dus ook Daniël geweest zijn. Maar die had het derde hoogste bedrag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 22:25
Mijn gedachte:
- Annick zat vol op Daniel.Maar ook Daniel was apart in de eerste opdracht en in de tweede als een van de eerste eruit... Dus Daniel had ook weinig kennis voor goede antwoorden, dus:
- Daniel had het rode scherm.

- Anke is de mol (voor mij :) ).
Zij zou dan ipv groen of rood te zien krijgen dat het Daniel was.
Benadrukt om verwarring te zaaien én vertrouwen voor haarzelf te kweken even tussendoor dat de pot niet is zoals ze allemaal verwachten...
Mocht daarna met bluf en veel geluk de koffers verdelen, waarbij Nabil en Soy de hoogste kregen en Daniel de 3e hoge. (daardoor kunnen de andere 2 weg en Daniel nog even flink schuldig voor het vertrek van Annick bij de rest van de groep blijven)

Dat denk ik nu... Zal je zien dat Anke er volgende week uitligt :P

[ Voor 22% gewijzigd door Chillz op 29-01-2023 21:49 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:46
@SmurfLink en @Chillz, waar halen jullie de informatie vandaan dat Annick op Daniël zat? Ik heb dat blijkbaar gemist, volgens mij wordt haar verdenking niet bekend gemaakt.
En als ik haar "Niet de mol" interview bekijk, zou ik wel durven wedden dat ze op Soy zat. Soy is ook elke aflevering, inclusief deze, waanzinnig verdacht. Zo verdacht dat ik hem niet als mol kan zien, maar voor een kandidaat is dat waarschijnlijk anders.

Ik denk ook dat Soy het rode scherm had. Hij zag er duidelijk nerveus uit net nadat hij zijn scherm had gezien en probeert daarna cool te doen, maar gebruikt wel meerdere tactieken om uiteindelijk een hoog bedrag te krijgen.

En initieel zou je denken dat de mol een laag bedrag wil, zodat de kans groter wordt dat er een hoog bedrag uit gaat. De 0 euro van Annick lijkt natuurlijk knudde voor de mol. Maar dan komt er nog een twist: De twee hoogste bedragen zijn de volgende aflevering "speelgeld" en we hebben nog geen idee wat dat betekent, maar dat dat geld risico loopt lijkt me duidelijk. En mijn mol Nabil heeft een van die bedragen weten te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Lapa schreef op zondag 29 januari 2023 @ 23:09:
@SmurfLink en @Chillz, waar halen jullie de informatie vandaan dat Annick op Daniël zat? Ik heb dat blijkbaar gemist, volgens mij wordt haar verdenking niet bekend gemaakt.
En als ik haar "Niet de mol" interview bekijk, zou ik wel durven wedden dat ze op Soy zat. Soy is ook elke aflevering, inclusief deze, waanzinnig verdacht. Zo verdacht dat ik hem niet als mol kan zien, maar voor een kandidaat is dat waarschijnlijk anders.
Vorige week zat ze grotendeels op Daniël, deze week zat ze "vol op 1 persoon". Dus dat trek ik door dat die 1 persoon Daniël is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
Lapa schreef op zondag 29 januari 2023 @ 23:09:
Is niet zeker. Dat denk ik maar

Onderbouwing kàn zijn
- Eerder zat Daniel bij haar verdachten
- Bij de badeend/vliegtuig opdracht gaf Daniel als eerste aan apart te willen. Annick ging mee, dat zal deels zijn omdat het sjouwen fysiek was en zij daar wellicht het minst geschikt voor is; aan de andere kant wil je ook kunnen volgen wat jouw meest verdachte medekandidaat doet, dus dat kan ook een reden voor haar zijn geweest om snel in te stemmen met Daniel in de groep te zitten.
- Bij de test geeft ze aan een vraag op Daniel in te vullen (geboorteplaats). Dat is wat je doet als je vol op iemand inzet. (of als ze op een ander zou zitten dan niet bewust specifiek daar voor Daniel kiezen)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Nieuwe theorie:

Vlak voor de 'executie' praat Rick met iedereen. De aflevering heet Weglopen. Wie zie je weglopen vlak voor het circus begint? Jurre.

Rick's reactie op de schermen is bij bijna allemaal dat hij naar het scherm kijkt. Bij Jurre kijkt hij hem aan.

Zitten we allemaal compleet fout en is Jurre de mol? Dat zou verklaren als Soy het rode scherm had, want hij vertrouwt Jurre en zit volledig niet op hem!

:+ Anti tunnelvisie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:06
SmurfLink schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:47:
Nieuwe theorie:

Vlak voor de 'executie' praat Rick met iedereen. De aflevering heet Weglopen. Wie zie je weglopen vlak voor het circus begint? Jurre.

Rick's reactie op de schermen is bij bijna allemaal dat hij naar het scherm kijkt. Bij Jurre kijkt hij hem aan.

Zitten we allemaal compleet fout en is Jurre de mol? Dat zou verklaren als Soy het rode scherm had, want hij vertrouwt Jurre en zit volledig niet op hem!

Mijn vrouw zat al op Jurre en ik heb deze aflevering extra op hem gelet. Door de manier zoals hij perse snel de enveloppe met vraagteken pakte en het geld weg in de eerste opdracht, zit ik nu ook grotendeels op hem. Hij heeft veel leuke rollen en vraagt aan iedereen toestemming maar wel op een manier dat er snel ja wordt gezegd door anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Nabil was wel heel stellig dat hij een groen scherm had en had amper emotie. Ook dat hij de troef met de jokers liet zien en dat nu terugkaatste zet mij aan het denken.

Natuurlijk gaan die kandidaten voor de jokers. Zit even te dubben want op Soy doorgaan lijkt mij een dood spoor. We zien immers niet alles.

Daarnaast zit Nabil op Ranomi door de Olympische verwijzingen. Ja heel leuk dat dat zo uitkomt, maar die laat zich nergens in meeslepen en zie ik absoluut niet als de mol.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Uit mijn hoofd....
Volgens mij keek iedereen op 1 na, naar het scherm en liep terug.
Ik meen dat Jurre even naar voren keek (naar het niets) voordat hij terug liep.

Ik meen dat ik een "fuck" in zijn ogen zag.
Of... hij is de Mol en zag de naam staan wie de rode scherm had...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eBYw82h993VP79rr7hjETS4EqU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RE7hoaTVWJSLrPcIwutoL6o9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door streamnl op 30-01-2023 11:38 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-05 14:16
Pendora schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:30:
[...]

Mijn vrouw zat al op Jurre en ik heb deze aflevering extra op hem gelet. Door de manier zoals hij perse snel de enveloppe met vraagteken pakte en het geld weg in de eerste opdracht, zit ik nu ook grotendeels op hem. Hij heeft veel leuke rollen en vraagt aan iedereen toestemming maar wel op een manier dat er snel ja wordt gezegd door anderen.
Jurre is enorm bezig de ideale kandidaat te spelen. Maar zoals met de enveloppe is hij niet diegene die direct roept om 'm te openen maar hij zorgt er wel steeds voor dat de focus niet wijzigt en dwingt mensen tot een keuze te maken. Hij is ook mijn hoofdverdachte.

Daniël is af en toe ook verdacht maar waarom zou je als mol moeite doen om in het vliegtuig te komen? Je hebt daar de minste invloed. Als mol weet je dat maar 1 ding telt, die enveloppe moet open!

En ja Soy, die is zo openlijk aan het mollen dat je gaat wantrouwen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-05 20:34

3raser

⚜️ Premium member

MrFl0ppY schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:41:
Daniël is af en toe ook verdacht maar waarom zou je als mol moeite doen om in het vliegtuig te komen? Je hebt daar de minste invloed. Als mol weet je dat maar 1 ding telt, die enveloppe moet open!
Daniel vertrouw ik teveel. Die speelt zo fanatiek en zo nauwkeurig dat hij de mol niet kan zijn. Bovendien probeer ik bij ieder spel te bedenken waar de mol zou moeten zitten om te mollen en dat was in dit geval bij de badeend en niet in het vliegtuig. De mol moet natuurlijk die enveloppe openen.

Wie stonden er als eerste bij het kistje met de enveloppe? Jurre en Ranomi. Jurre laat de enveloppe daarna niet meer los en Ranomi blijft er naast staan. De anderen proberen het nummer op het vliegtuig te lezen. Dit is ook waarom ik ga twijfel over mijn mol (Nabil) want die las het grootste deel van het telefoonnummer. Dat is niet slim als je de mol bent. Jurre maakt uiteindelijk ook de enveloppe open.

Jurre was ook degene die in het doolhof het geld van Nabil weg speelde. Wat slim is want welke beurt zou je willen als je het doolhof in wilt? Als derde valt niet teveel op maar is een prima positie om veel geld weg te spelen omdat de eerste 2 spelers ongetwijfeld de meeste enveloppen zullen vinden.

Jurre is iets te vaak betrokken bij het wegspelen van geld. Dus ik denk dat Jurre vanaf nu mijn mol is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-05 20:07
MrFl0ppY schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:41:
[...]

Jurre is enorm bezig de ideale kandidaat te spelen. Maar zoals met de enveloppe is hij niet diegene die direct roept om 'm te openen maar hij zorgt er wel steeds voor dat de focus niet wijzigt en dwingt mensen tot een keuze te maken. Hij is ook mijn hoofdverdachte.

En ja Soy, die is zo openlijk aan het mollen dat je gaat wantrouwen.
Ik denk dat je in het vliegtuig juist de grootste schakel kan zijn. Wat als hij buiten de camera om tegen de piloot zegt:

"vlieg maar wat hoger"
"vlieg er maar snel overheen"

etc. etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Ryan_ schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:21:
[...]

Ik denk dat je in het vliegtuig juist de grootste schakel kan zijn. Wat als hij buiten de camera om tegen de piloot zegt:

"vlieg maar wat hoger"
"vlieg er maar snel overheen"

etc. etc.
Totaal onnodig. Annick had geen idee wat ze met die badeendjes moest doen. Daniel had kunnen faken en nooit die piloot hoeven te vinden. Of zoveel tijd kunnen rekken dat de rest al boven was en de enveloppe al open hadden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Weet iemand wie er allemaal gepakt is in het doolhof, door zo'n zwart geklede man? Heeft iemand een lijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Coenen schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:54:
Weet iemand wie er allemaal gepakt is in het doolhof, door zo'n zwart geklede man? Heeft iemand een lijstje?
Nagenoeg iedereen behalve Ranomi die er met geld uit kwam en Soy die zonder geld eruit rende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
SmurfLink schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:59:
[...]

Nagenoeg iedereen behalve Ranomi die er met geld uit kwam en Soy die zonder geld eruit rende.
Bilal is ook niet gepakt, hij ging terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
3raser schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:15:
Wie stonden er als eerste bij het kistje met de enveloppe? Jurre en Ranomi. Jurre laat de enveloppe daarna niet meer los en Ranomi blijft er naast staan. De anderen proberen het nummer op het vliegtuig te lezen. Dit is ook waarom ik ga twijfel over mijn mol (Nabil) want die las het grootste deel van het telefoonnummer. Dat is niet slim als je de mol bent. Jurre maakt uiteindelijk ook de enveloppe open.
Op dat moment zat ik meer op Anke te letten.
Die zie je het laatste stuk van de wandeling de badeend helemaal niet meer aanraken, loopt er maar wat achteraan. Geen moeite om te helpen op tijd binnen te zijn.
Eenmaal boven gaan ze uitgebreid naar het telefoonnummer staan kijken, Anke kijkt mee, maar geeft totaal geen inbreng.
En vervolgens wil Jurre de envelope open maken en staat ze er snel bij om mee in te stemmen.

Bij het doolhof. Of juist daarna was ze overdreven trots op Ranomi, met een score van €100. Juist op het moment dat de rest meer focus had op afvragen waar de rest van het geld verdwenen was...
Vond ik ook verdacht.

-----
Daarnaast;
Op het moment dat Annick in het doolhof loopt, hoor je ze ineens fluisteren. "Ik ben het hoor, zien jullie mij", zoiets.
15m35s ongeveer
Ik vond dit heel opvallend. Waarom zou je ineens fluisteren in de porto? Deed ze daarvoor/ -na ook niet. Typische tekst. En het leek me ook niet helemaal haar stem...
Iemand anders dit ook opgevallen?

Dus dacht ik, misschien loopt ze zelf te mollen, maar daar zag ik ze niet echt voor aan.
Of is het een stukje door de mol ingesproken (en/of ingemonteerd)...
Ik heb geprobeerd om op dat moment te pauzeren en te kijken of er naast Annick (en de hunter) nog iemand anders in het doolhof of uberhaubt in beeld was. Maar niet gevonden... Het had toch wel leuk geweest anders :)

(en omdat ik toch al op Anke gericht was... Het is een vrouwenstem, Anke was al af, Ranomi stond nog bij de groep. Dus als het al iemand anders dan Annick was geweest was het Anke 8) )

[ Voor 3% gewijzigd door Chillz op 30-01-2023 13:28 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Chillz schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:20:
[...]

Op dat moment zat ik meer op Anke te letten.
Die zie je het laatste stuk van de wandeling de badeend helemaal niet meer aanraken, loopt er maar wat achteraan. Geen moeite om te helpen op tijd binnen te zijn.
Eenmaal boven gaan ze uitgebreid naar het telefoonnummer staan kijken, Anke kijkt mee, maar geeft totaal geen inbreng.
En vervolgens wil Jurre de envelope open maken en staat ze er snel bij om mee in te stemmen.

Bij het doolhof. Of juist daarna was ze overdreven trots op Ranomi, met een score van €100. Juist op het moment dat de rest meer focus had op afvragen waar de rest van het geld verdwenen was...
Vond ik ook verdacht.
Overdreven reacties op matige scores komen vaker voor. Ranomi ging een liedje zingen toen ze met geld uit het doolhof kwam!! 8)7
Daarnaast;
Op het moment dat Annick in het doolhof loopt, hoor je ze ineens fluisteren. "Ik ben het hoor, zien jullie mij", zoiets.
15m35s ongeveer
Ik vond dit heel opvallend. Waarom zou je ineens fluisteren in de porto? Deed ze daarvoor/ -na ook niet. Typische tekst. En het leek me ook niet helemaal haar stem...
Iemand anders dit ook opgevallen?
Ze fluistert omdat die man in het zwart haar achterna zat. En ze zegt, "Ik ben het hoor. En nu? Zien jullie mij?".
Dus dacht ik, misschien loopt ze zelf te mollen, maar daar zag ik ze niet echt voor aan.
Of is het een stukje door de mol ingesproken (en/of ingemonteerd)...
Ik heb geprobeerd om op dat moment te pauzeren en te kijken of er naast Annick (en de hunter) nog iemand anders in het doolhof of uberhaubt in beeld was. Maar niet gevonden... Het had toch wel leuk geweest anders :)

(en omdat ik toch al op Anke gericht was... Het is een vrouwenstem, Anke was al af, Ranomi stond nog bij de groep. Dus als het al iemand anders dan Annick was geweest was het Anke 8) )
In de video zie ik weinig bijzonders. Alleen Annick is in beeld en het lijkt ook gewoon haar stem te zijn.

Ik zit ook nog even terug te zoeken in de vorige afleveringen op basis van mijn nieuwe verdenking op Jurre.

Aflevering 1:
Jurre verlaat als eerste zijn kist met stippen om "voor het geld te gaan". Maar daardoor kan de rest geen vragen meer stellen en blijft de winst dus minimaal.
Jurre wordt tijdens het zingen eruit gepikt als geen echte zanger en wint dus geen geld voor de pot.

Aflevering 2:
In de staalfabriek valt weinig te ontdekken. Jurre werd wel gezien door de drone. En hij deed heel theatraal naar het einde toe alsof hij heel erg zijn best had gedaan terwijl het al duidelijk was dat het hele team er niks van bakte.
Met de muurschilderingen heeft Jurre een sleutelpositie. Hij maakt de foto's. En die zijn bijna allemaal onder een hoek van 90 graden om het zoekende team te verwarren. Daarnaast zegt hij tijdens de biecht dat hij het heel raar vond dat ze een vis gebruikten om een vogel uit te beelden, maar tijdens de opdracht zelf klaagt hij niet. In de evaluatie maakt hij zichzelf onschuldig door te zeggen dat hij iedere foto heeft laten controleren voor het verzenden. Maar ik vraag me af of iemand überhaupt de tijd neemt om de genomen foto goed te analyseren.

Aflevering 3:
Wie had tijdens de woord-quiz het meeste geld weggespeeld? Team Annick met Jurre.
Wie ging er op het schip akkoord met de jokers i.p.v. het geld? Daniel, Jurre en Soy.

Jurre is te vaak betrokken is mijn conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
3raser schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:36:
[...]

Overdreven reacties op matige scores komen vaker voor. Ranomi ging een liedje zingen toen ze met geld uit het doolhof kwam!! 8)7

[...]

Ze fluistert omdat die man in het zwart haar achterna zat. En ze zegt, "Ik ben het hoor. En nu? Zien jullie mij?".

[...]

In de video zie ik weinig bijzonders. Alleen Annick is in beeld en het lijkt ook gewoon haar stem te zijn.

Ik zit ook nog even terug te zoeken in de vorige afleveringen op basis van mijn nieuwe verdenking op Jurre.

Aflevering 1:
Jurre verlaat als eerste zijn kist met stippen om "voor het geld te gaan". Maar daardoor kan de rest geen vragen meer stellen en blijft de winst dus minimaal.
Jurre wordt tijdens het zingen eruit gepikt als geen echte zanger en wint dus geen geld voor de pot.

Aflevering 2:
In de staalfabriek valt weinig te ontdekken. Jurre werd wel gezien door de drone. En hij deed heel theatraal naar het einde toe alsof hij heel erg zijn best had gedaan terwijl het al duidelijk was dat het hele team er niks van bakte.
Met de muurschilderingen heeft Jurre een sleutelpositie. Hij maakt de foto's. En die zijn bijna allemaal onder een hoek van 90 graden om het zoekende team te verwarren. Daarnaast zegt hij tijdens de biecht dat hij het heel raar vond dat ze een vis gebruikten om een vogel uit te beelden, maar tijdens de opdracht zelf klaagt hij niet. In de evaluatie maakt hij zichzelf onschuldig door te zeggen dat hij iedere foto heeft laten controleren voor het verzenden. Maar ik vraag me af of iemand überhaupt de tijd neemt om de genomen foto goed te analyseren.

Aflevering 3:
Wie had tijdens de woord-quiz het meeste geld weggespeeld? Team Annick met Jurre.
Wie ging er op het schip akkoord met de jokers i.p.v. het geld? Daniel, Jurre en Soy.

Jurre is te vaak betrokken is mijn conclusie.
O+ Ik kom er gezellig bij in de tunnel. Mooi uitzoekwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
SmurfLink schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:47:
Nieuwe theorie:

Rik laat inderdaad meer reactie zien dan de kandidaten zelf. Heb het niet in een lijstje gevat, maar bij een aantal kandidaten geeft hij een knikje. Dat interpreteer ik als groen scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik heb gisteravond de aflevering teruggekeken, omdat ik zaterdagavond wat anders had.

Maar had al wel de uitslag op mijn telefoon gezien, rood scherm! (Iets met automatisme als je bovenin de uitslag kan zien).
Paniek, want ik heb de aflevering nog niet gezien en weet nu dus dat één van mijn twee kandidaten uit het spel ligt. Althans, dat deed het rode scherm mij vermoeden! Wat blijkt, al mijn punten zijn verdubbeld!

Hebben meer mensen een rood scherm gehad in de app, terwijl er geen van hen naar huis is gestuurd? Was het een foutje in de app, of had ik toevallig iemand die in eerste instantie een rood scherm kreeg, maar uiteindelijk toch een hoog geld bedrag in het koffertje had?

Ik zit enerzijds op Ranomi, omdat ze zo ontzettend weinig in beeld komt en eigenlijk de "onzichtbare" speler is. Je ziet haar niet bewust mollen, maar je ziet haar ook niet heel actief in beeld mee doen! Ja, ze had nu "toevallig" 300 euro met het labyrint gewonnen, maar als ze helemaal niks binnenhaalt is het ook weer verdacht.
Mijn andere verdachte is Nabil. Toevallig iemand die een hoog koffertje had gekregen. En natuurlijk met de spoiler van volgende week: Dit is het "speelgeld". Zou Nabil dan een rood scherm hebben gehad in eerste instantie? (dat zou wel verklaren waarom ik een rood scherm zag in de app, maar toch mijn punten verdubbeld zag worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaAnjo
  • Laatst online: 03-03 17:07
Ik had al mn punten op Nabil en heb geen rood scherm gezien hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
AnnaAnjo schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:55:
Ik had al mn punten op Nabil en heb geen rood scherm gezien hoor
Dan toch misschien en glitch bij mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:46

Laguna

Connaisseur

Jurre was in deze aflevering bij de eerste 2 opdrachten verdacht, bij de eerste opdracht gepakt met minimaal 4 pakbonnen (al hoeft dat natuurlijk geen opzet te zijn geweest). Bij de eend was hij mede aan het pushen om zo snel mogelijk boven te zijn, immers hoe sneller boven hoe minder tijd voor het vliegtuig en minder tijd om de boodschap over te dragen.

Ranomi had de telefoon, maar waarom had ze die aan Soy afgegeven? Als mol heb je liever dat iemand anders de envelop openmaakt lijkt mij, je wilt immers niet opvallen. Maar goed als er dan iemand als Soy constant zegt maak open dan heb je al een excuus. Jurre weet het vaak zo te spelen dat hij een dekmantel heeft.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 00:29:
Jurre was in deze aflevering bij de eerste 2 opdrachten verdacht, bij de eerste opdracht gepakt met minimaal 4 pakbonnen (al hoeft dat natuurlijk geen opzet te zijn geweest). Bij de eend was hij mede aan het pushen om zo snel mogelijk boven te zijn, immers hoe sneller boven hoe minder tijd voor het vliegtuig en minder tijd om de boodschap over te dragen.
Tegelijkertijd was er ook niet heel veel tijd over toen ze boven waren, als hij niet gepusht had waren ze wellicht überhaupt niet op tijd geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Bombvis schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 06:17:
[...]

Tegelijkertijd was er ook niet heel veel tijd over toen ze boven waren, als hij niet gepusht had waren ze wellicht überhaupt niet op tijd geweest.
Ik vraag me vaak af in hoeverre dit in de eindproductie wordt gemonteerd. Want hoe wisten zij hoeveel tijd ze nog hadden? Stond er ergens een grote klok buiten beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:42

Haan

dotnetter

3raser schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:41:
[...]

Ik vraag me vaak af in hoeverre dit in de eindproductie wordt gemonteerd. Want hoe wisten zij hoeveel tijd ze nog hadden? Stond er ergens een grote klok buiten beeld?
Dat vraag ik me ook vaak af, is daar weleens iets over gezegd? Ze horen het wel meteen als de tijd op is.
Een beetje goede mol zou in ieder geval het liefst wel bij de envelop aankomen, om zo de teleurstelling des te groter te maken >:) helemaal niet boven komen is te makkelijk

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/3f0t0ya2trfa1.jpg

Bron: https://www.reddit.com/r/...eurverschil_voorna_tonen/

Full res: https://i.redd.it/3f0t0ya2trfa1.jpg
Ik heb geprobeerd te kijken of het via beeldbewerking mogelijk is om te zien welke kleur scherm een deelnemer gehad heeft. Immers, het is een LCD scherm waar een vrij groot rood of groen scherm te zien is, dat projecteert wat licht op de deelnemer en op de achtergrond, al is het maar minimaal.

De NPO gemist aflevering was 540p, dus dat was suboptimaal, via T-Mobile thuis kon ik hem in wat hogere resolutie terugkijken (al is de bitrate bedroevend...), dus dat is mijn bron.

Ik heb dus een screenshot gemaakt van (voor zover mogelijk) voordat ze hun uitslag te zien kregen, en daarna, en daar de saturatie enstig van vergroot en vervolgens deze twee afbeeldingen over elkaar heen gelegd en die qua kleurwaarden van elkaar afgetrokken.

Dit was het beste resultaat wat ik kon krijgen:(nb. bij de bovenste rij deelnemers zijn de kleuren al van opgevoerd, dus nee Soy heeft niet perse een rood scherm, want dit is voordat hij zijn scherm zag, dat is meer dankzij de kleur van zijn trui).

Als je goed kijkt zie je over het algemeen bij iedereen hetzelfde kleurenpalet, behalve bij Nabil, die heeft minder groenverschil en meer roodverschil. Aannemend dat ze daadwerkelijk een echt rood of groen scherm gezien hebben zou je kunnen stellen dat Nabil een rood scherm had... :)

[ Voor 93% gewijzigd door ImNotnoa op 02-02-2023 13:55 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Interessant. Laptoprand gloeit ook behoorlijk rood bij Nabil, bij de anderen niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Maar zouden ze echt het risico nemen met de schermen en de kleuren?

Zou je niet gewoon een tekst zien: Rood / Groen? en dat daarom Nabil nog terugliep om even te kijken / lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmore87
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:55
Maarten schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:27:
Maar zouden ze echt het risico nemen met de schermen en de kleuren?

Zou je niet gewoon een tekst zien: Rood / Groen? en dat daarom Nabil nog terugliep om even te kijken / lezen?
Precies wat ik dacht.... wel weer extreem lastig hoor om de mol te ontmaskeren... je kunt alle kanten op met de hints die er misschien wel/niet zijn.

BMW 330D + Nissan Leaf. Woning uit 1900, nul-op-de-meter/gasloos dmv 57 zonnepanelen en een 11kW Hitachi WP.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Audiowaste
Nog iets bijzonders bij het pakken van het koffertje, daar hebben namelijk weer flinke edits plaats gevonden. In de uitzending vindt namelijk binnen een paar seconden het volgende plaats:
  1. Ranomi pakt het koffertje van 500 euro (slimme zet, maar dat terzijde) 53:15
  2. Nabil pakt vervolgens het koffertje van 2500 euro 53:21
  3. Anke pakt het koffertje van 2250 euro 53:22
  4. Jurre en Soy grijpen samen het koffertje van 2000 euro 53:23
  5. Daniël heeft het koffertje van 2000 in handen 53:25
  6. Jurre pakt het koffertje van 750 van het midden van tafel 53:27
Dus ergens is het koffertje van 2000 van Jurre of Soy naar Daniël gegaan, maar hoe dat komt laten ze niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:29
Weet iemand of een van de kandidaten te linken is aan het getal 12?
Wat mij opviel de eerste aflevering was dat de klok op het gemeentehuis (of whatever dat gebouw was) zowel vanuit de drone shots als vanaf de grond precies om 12 uur gefilmd was.
Daarna verder gekeken en het aantal stippen van de juiste kleur op de dozen was ook 12.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ranomi werd Olympisch kampioen in 2012. Maar zo is waarschijnlijk bij iedereen wel wat te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audiowaste
De 12e letter van het Alfabet is L, dus ze tonen allemaal L'en. Oftewel ELLE, Anke de Jong is hoofdredacteur daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:56
cverkooyen schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:05:
[...]

Bilal is ook niet gepakt, hij ging terug
Niet onbelangrijk om daarbij te vermelden dat dit ook was afgesproken met z'n allen. Kaarten verzamelen en terug naar de ingang. Als het doolhof in beeld is snel van begin naar eind met zoveel mogelijk van die pakbonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Audiowaste schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:02:
Nog iets bijzonders bij het pakken van het koffertje, daar hebben namelijk weer flinke edits plaats gevonden. In de uitzending vindt namelijk binnen een paar seconden het volgende plaats:
  1. Ranomi pakt het koffertje van 500 euro (slimme zet, maar dat terzijde) 53:15
  2. Nabil pakt vervolgens het koffertje van 2500 euro 53:21
  3. Anke pakt het koffertje van 2250 euro 53:22
  4. Jurre en Soy grijpen samen het koffertje van 2000 euro 53:23
  5. Daniël heeft het koffertje van 2000 in handen 53:25
  6. Jurre pakt het koffertje van 750 van het midden van tafel 53:27
Dus ergens is het koffertje van 2000 van Jurre of Soy naar Daniël gegaan, maar hoe dat komt laten ze niet zien.
Scherp! Vervolgens zegt Soy tegen Daniël: "Ik ben in die zin meer te vertrouwen dan jij, want jij komt met deze tactiek." Blijkbaar gaat dat over het deel dat eruit is geknipt en weten we dus niet welke tactiek Daniël heeft toegepast.

Maar goed als mol heb je toch niks aan die €2000, want je gaat er toch niet uit en voor die vervolgopdracht waarbij het geld ingezet kan worden doen alleen de 2 hoogste bedragen (€2250 & €2500) mee. Dit maakt Daniël niet verdacht en Jurre/Soy wel verdacht door die €2000 op dat moment aan Daniël te geven. Immers door die €2000 te pakken doe je als mol net alsof je ook bang bent voor een rood scherm. Of Jurre of Soy er uiteindelijk verdachter uitkomt zal afhangen van die vervolgopdracht.

[ Voor 20% gewijzigd door Laguna op 02-02-2023 17:22 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Laguna schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:24:
[...]

Scherp! Vervolgens zegt Soy tegen Daniël: "Ik ben in die zin meer te vertrouwen dan jij, want jij komt met deze tactiek." Blijkbaar gaat dat over het deel dat eruit is geknipt en weten we dus niet welke tactiek Daniël heeft toegepast.

Maar goed als mol heb je toch niks aan die €2000, want je gaat er toch niet uit en voor die vervolgopdracht waarbij het geld ingezet kan worden doen alleen de 2 hoogste bedragen (€2250 & €2500) mee. Dit maakt Daniël niet verdacht en Jurre/Soy wel verdacht door die €2000 op dat moment aan Daniël te geven. Immers door die €2000 te pakken doe je als mol net alsof je ook bang bent voor een rood scherm. Of Jurre of Soy er uiteindelijk verdachter uitkomt zal afhangen van die vervolgopdracht.
Of... De mol pakt bewust een iets lager bedrag zodat het hoogste bedrag bij diegene met het rode scherm komt en dat er dus met dat geld gespeeld gaat worden met de kans dat het er uit vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Shit dit is wel next level molloot hoor :+

;( en verpest mijn Jurre tunnel. Dan moet Soy het rode scherm hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

13art schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:27:
[...]

Of... De mol pakt bewust een iets lager bedrag zodat het hoogste bedrag bij diegene met het rode scherm komt en dat er dus met dat geld gespeeld gaat worden met de kans dat het er uit vliegt.
Dat de mol een lager bedrag pakt is nog geen garantie dat het hoogste bedrag bij de persoon met het rode scherm zou komen. Uiteindelijk hadden Annick, Jurre, Ranomi en Anke een laag bedrag. De vraag is ook hoeveel voorkennis de mol had, want tijdens het gesprek met Rik was er al de mogelijkheid om door te geven wie de test het slechtste en wie de test het een-na-slechtste had gemaakt en in dat geval heeft de mol gefaald met Annick en haar €0. Of de 2 hoogste bedragen ook interessant waren geweest voor de mol zien we pas zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

SmurfLink schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:30:
[...]

Shit dit is wel next level molloot hoor :+

;( en verpest mijn Jurre tunnel. Dan moet Soy het rode scherm hebben.
Nabil heeft een rode rand om zijn scherm. Hij is ook verdacht zenuwachtig daarna en typisch dat hij dan op het eind claimt geen rood scherm te hebben gehad.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Laguna schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:03:
[...]

Dat de mol een lager bedrag pakt is nog geen garantie dat het hoogste bedrag bij de persoon met het rode scherm zou komen.
Niks in widm is een garantie natuurlijk, net zo goed als dat molacties niet altijd lopen zoals ze zouden moeten lopen. Bij een ingezette actie is het altijd maar afwachten hoe het uitpakt. Het blijven toch mensen ;)
Maar dat diegene met een rood scherm een hoog bedrag zou willen pakken is toch wel vrij zeker of diegene moet het maar een klote spel vinden en er graag uit willen. Maar die kans lijkt me niet zo groot.

[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 02-02-2023 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

13art schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:31:
[...]

Niks in widm is een garantie natuurlijk, net zo goed als dat molacties niet altijd lopen zoals ze zouden moeten lopen. Bij een ingezette actie is het altijd maar afwachten hoe het uitpakt. Het blijven toch mensen ;)
Maar dat diegene met een rood scherm een hoog bedrag zou willen pakken is toch wel vrij zeker of diegene moet het maar een klote spel vinden en er graag uit willen. Maar die kans lijkt me niet zo groot.
Klopt, maar het doel van de mol is geld uit de pot en daarin is er gefaald. Er had al maximaal €2500 uit de pot kunnen zijn mits de mol de testresultaten wist, wat wel aannemelijk is. Waarbij de overige 2 hoge bedragen als speelgeld dienen in de volgende aflevering.

Al is het natuurlijk niet makkelijk om het zo te sturen dat precies die 2 personen met een hoog bedrag zouden eindigen, behalve als de mol zoals Anke de koffers zou verdelen maar dan ben je direct verdacht natuurlijk zodra er een kandidaat met een hoog bedrag moet vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
Aaaaargh! Ik zit mezelf gelijk weer op te vreten, in die kerk.. misschien moeten ze de kleding/stoel van mensen wat simpeler omschrijven in plaatst van nutteloze informatie als namen..

Ik vraag me elke aflevering weer af of ze alleen maar kandidaten hebben genomen die een onvoldoende hebben gekregen voor hun IQ test..

[ Voor 10% gewijzigd door Lanfear89 op 04-02-2023 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Wat een lekkere puinhoop deze opdracht.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
Oh heerlijk, de avond ervoor even 'in vertrouwen' alles vertellen en eigenlijk gewoon peilen wat je de dag erna moet zeggen om ze te overtuigen. Hoeveel dubbele bodems gaan we tegen komen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Zo, dat zijn even dure jokers zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-05 22:36

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Niemand eruit....

Gratis verdubbeling van de puntjes.

[ Voor 53% gewijzigd door OzzieMann op 04-02-2023 21:34 ]

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Lekker aan het puzzelen met Klein in morsecode: Schuiven met de spaties danwel toevoegen of verwijderen, schuiven met de startpositie. Misschien even in Excel of VBA ofzo even wat optuigen. Zal me niks verbazen als er wat in verborgen zit.

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 04-02-2023 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-05 20:07
De Mol is klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:46
Lanfear89 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:45:
Aaaaargh! Ik zit mezelf gelijk weer op te vreten, in die kerk.. misschien moeten ze de kleding/stoel van mensen wat simpeler omschrijven in plaatst van nutteloze informatie als namen..

Ik vraag me elke aflevering weer af of ze alleen maar kandidaten hebben genomen die een onvoldoende hebben gekregen voor hun IQ test..
Ik vroeg me af of de stoelen die de kerkgangers bij zich hadden overeen kwamen met het plaatje wat Daniël en Ranomi voor zich hadden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hoe is Ranomi met die morse opdracht er buiten gevallen? Jurre heeft iets geks opgeschreven? Of heeft Daniel het verkeerd gezien?

Bij de opdracht met de stoelen vond ik het lastig om mol acties te zien, een grote chaos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Zouden alle eigenschappen die van de mol zijn? Maar: Klein was fout...

[ Voor 6% gewijzigd door pagani op 04-02-2023 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:51

Rhapsody

In Metal We Trust

pagani schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:53:
[...]

Zouden alle eigenschappen die van de mol zijn? Maar: Klein was fout...
De andere woorden waren allemaal eigenschappen met een S (slim, sluw, slinks) en 2x "eerlijk?"

Dus logisch gezien zou Ranomi ook een eigenschap met een S moeten hebben.

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Rhapsody schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 22:08:
[...]

De andere woorden waren allemaal eigenschappen met een S (slim, sluw, slinks) en 2x "eerlijk?"

Dat zal dan "snood" zijn geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door Laguna op 04-02-2023 22:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Ik zit nu helemaal in de Jurre tunnel. Mijn vorige berichten legden al uit waarom dat was voor de voorgaande afleveringen, maar hebben jullie deze aflevering gezien zeg...

Jurre moet kerkgangers ondervragen en hij stuurt ze weg als hun beroep niet direct op de lijst staat. Jurre geeft kleding kenmerken door zonder dat ze binnen weten om wie het gaat. Jurre kon lekker vaak het kanaal blokkeren om de communicatie te blokkeren.

Dan het spookhuis. Jurre is een van de weinigen die Ranomi met een verkeerde eigenschap kon opzadelen. Hij decodeerde de morsecode. Die code gaf Daniel door en Daniel maakt vrijwel geen fouten. Die is super fanatiek. En stel, je maakt een fout, dan komt er niet zo'n perfect woord uit! Goede reden om voor Ranomi te kiezen was omdat hij weet dat Ranomi en Nabil elkaar vertrouwen. Door haar weg te spelen wist hij dat hij geld uit de pot zou halen. Zij zou niet voor de joker zijn gegaan. Daarna bij de kistjes is Jurre degene die expres voor de joker gaat en vervolgens tegen Anke zegt dat ze ook voor de joker moet gaan. Daar speelt hij gewoon €5.000 weg!

[ Voor 3% gewijzigd door 3raser op 04-02-2023 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@3raser eens, was mij allemaal ook opgevallen. Vorige week had ik nog gespreid over Daniël en Jurre, nu vol op Jurre.

[ Voor 18% gewijzigd door Laguna op 04-02-2023 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-05 08:28

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Rhapsody schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 22:08:
[...]

Stil?

Dat is wat er bij ons te binnen schoot.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 17:30
3raser schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 22:34:
Ik zit nu helemaal in de Jurre tunnel. Mijn vorige berichten legden al uit waarom dat was voor de voorgaande afleveringen, maar hebben jullie deze aflevering gezien zeg...

Jurre moet kerkgangers ondervragen en hij stuurt ze weg als hun beroep niet direct op de lijst staat. Jurre geeft kleding kenmerken door zonder dat ze binnen weten om wie het gaat. Jurre kon lekker vaak het kanaal blokkeren om de communicatie te blokkeren.

Dan het spookhuis. Jurre is een van de weinigen die Ranomi met een verkeerde eigenschap kon opzadelen. Hij decodeerde de morsecode. Die code gaf Daniel door en Daniel maakt vrijwel geen fouten. Die is super fanatiek. En stel, je maakt een fout, dan komt er niet zo'n perfect woord uit! Goede reden om voor Ranomi te kiezen was omdat hij weet dat Ranomi en Nabil elkaar vertrouwen. Door haar weg te spelen wist hij dat hij geld uit de pot zou halen. Zij zou niet voor de joker zijn gegaan. Daarna bij de kistjes is Jurre degene die expres voor de joker gaat en vervolgens tegen Anke zegt dat ze ook voor de joker moet gaan. Daar speelt hij gewoon €5.000 weg!
Mja het zag er niet goed uit. Maar de obvious molacties krijg je niet nu al in beeld te zien.

Het gaat hem dan mijns inziens meer zitten in bijv hoe die klein van Ranomi tot stand is gekomen. Daarmee heb je meteen een kwart van het geld uit de pot gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Klein:
-.- .-.. . .. -.
Maar, de Mol schrijft in spiegelbeeld deze aflevering (ik vermoed dat de spookdame de mol is) :
.- .. . ..-. -.-
Ofwel:
AIEFK

Zegt nog weinig. Voeg je echter de meest voorkomende fout bij Morse toe (een spatie missen of juist extra toevoegen) in het midden:
.- .. . .. -. -.-
Wat vertaald is:
AIEINK

Anke?

Mogelijk had de Mol de mogelijkheid om de lampen andersom te laten knipperen (bijvoorbeeld door nog een keer te schakelen)

Heb ook het vermoeden dat de vervormde stem van de spookdame de Mol is.

[ Voor 22% gewijzigd door pagani op 04-02-2023 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
pagani schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 23:31:
Klein:
-.- .-.. . .. -.
Maar, de Mol schrijft in spiegelbeeld deze aflevering (ik vermoed dat de spookdame de mol is) :
.- .. . ..-. -.-
Ofwel:
AIEFK

Zegt nog weinig. Voeg je echter de meest voorkomende fout bij Morse toe (een spatie missen of juist extra toevoegen) in het midden:
.- .. . .. -. -.-
Wat vertaald is:
AIEINK

Anke?

Mogelijk had de Mol de mogelijkheid om de lampen andersom te laten knipperen (bijvoorbeeld door nog een keer te schakelen)
En als je bij het decoderen nou eens het begin/eindpunt verschuift?
Dat je ipv
-.- .-.. . .. -.
bijvoorbeeld
. .. -.-.- .-..
pakt? Daar is voldoende ruimte om heel veel te klieren. Al gaat het me boven de pet om nu ff met de hand alle combinaties (& inverse) uit te proberen.

Edit: nog een leuke opmerking die ik elders las. Geen eend vandaag... eendjes en nulletjes. Ik denk dat er nog wel wat binaire / morse hints in dit seizoen zullen zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door Lanfear89 op 05-02-2023 00:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 18:12

Pinobigbird

doesn't share food!

Lanfear89 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 00:43:
[...]
Geen eend vandaag... [...]
Behalve dan op het shirt van Jurre waar een geel eendje op stond....

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Prachtige opdracht met dat spookhuis zeg. Echt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:34
De redenatie van @3raser volg ik ook. Tegelijk denk ik dan weer dat dit naar smaak van de regie te opvallend en logisch zou zijn, waardoor ik daaraan weer twijfel. De Mol blijft een mooie mindfuck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Onder de foto van Soy stond "Ik ben..."
Leuke woordspeling naar zijn naam, want dat betekent het in het Spaans.

Máár dat is natuurlijk geen hint. Iedereen weet het, veel te voor de hand liggend en hij benoemd het ook zelf nog eens.
(stel dat hij het is uiteindelijk... dat zou wat zijn 8) )

Maar wat ik me dan wel afvraag:
Wat stond er eigenlijk bij de anderen onder hun portret?
Is dat benoemd of in beeld gekomen?

Want als er bij Soy een 'leuke' hint-achtige omschrijving staat, hoe wordt de rest dan omschreven? :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

SmurfLink schreef op zondag 5 februari 2023 @ 11:15:
Prachtige opdracht met dat spookhuis zeg. Echt fantastisch.
Inderdaad een goede opdracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Chillz schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:09:
Onder de foto van Soy stond "Ik ben..."
Leuke woordspeling naar zijn naam, want dat betekent het in het Spaans.

Máár dat is natuurlijk geen hint. Iedereen weet het, veel te voor de hand liggend en hij benoemd het ook zelf nog eens.
(stel dat hij het is uiteindelijk... dat zou wat zijn 8) )

Maar wat ik me dan wel afvraag:
Wat stond er eigenlijk bij de anderen onder hun portret?
Is dat benoemd of in beeld gekomen?

Want als er bij Soy een 'leuke' hint-achtige omschrijving staat, hoe wordt de rest dan omschreven? :)
Bij iedereen stond "Ik Ben..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:38
Ik ben na gisteren gestopt. Het team, de opdrachten en de gehele setting spreken me laatste paar jaren steeds minder aan. Plus het feit dat heel het internet alle hints volledig uitkleedt, zorgt er natuurlijk voor dat de producenten alleen maar vergezochte hints gebruiken waar je nooit achter gaat komen als je het gewoon met je gezin op een leuke zaterdagavond wilt kijken, ofwel niet meer zoals het vroeger (vroegahh) was. Voor mij de eerste keer sinds 2002 dat ik stop, helaas.

Aan alle anderen, succes met de zoektocht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:56
Hilarisch dat nabil vol nog zit door te kouwen terwijl de rest versteend naar het pratende schilderij luisteren

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

SmurfLink schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:41:
[...]

Bij iedereen stond "Ik Ben..."
Logisch ook, want ze zochten een eigenschap. Nabil als voorbeeld: "Ik ben... eerlijk?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

jip_86 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 23:26:
[...]

Mja het zag er niet goed uit. Maar de obvious molacties krijg je niet nu al in beeld te zien.

Het gaat hem dan mijns inziens meer zitten in bijv hoe die klein van Ranomi tot stand is gekomen. Daarmee heb je meteen een kwart van het geld uit de pot gehaald.
Zo obvious was het blijkbaar niet. Na de uitzending keek ik Mol talk en daar praten ze over Jurre's acties alsof dat gewoon bij hem hoort. Hij is gewoon zo. Dus of het heel opvallend is?
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste