Deze dus, over de top geweest de foto opdracht, heel dat betoog.ZeRoC00L schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:29:
Als Jurre de mol is, dan ligt het er wel teveel bovenop, een hele voordracht bij de fotopresentatie en daarna ook nog het wisselen met de envelop. Als hij de mol is heeft ie toch geen zak aan de vrijstelling, had dan de 0 euro gekozen.....
(zou me zelfs niet verbazen als hij de foto's niet eens zelf gemaakt heeft......)
Ben erg benieuwd dadelijk ook nog blijkt dat iemand anders de foto’s gemaakt heeft…
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Laguna schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:46:
[...]
Desondanks:
Ranomi is met veel geluk de verliezend finalist.
Daniël is de fanatieke winnende kandidaat.
Jurre is de slechtst acterende mol.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
We waren wat laat met inschakelen vanavond, net ff te laaat thuis, de onthulling ging wel snel.
Sneller dan ik gedacht had.
Psychologische oorlogsvoering en verbanden aan elkaar knopen dat mag vaker.
Volgens mij heeft het best wat aflevering gekost voordat hij echt verdacht was. Geloof pas aflevering 8 dat hij echt op de radar kwam.DoeEensGek schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 21:20:
Nou dat kan je wel stellen, hij had veel hulp mollen wat het lastig maakte voor de kandidaten. Maar voor de kijker thuis was het niet de moeilijkste mol helaas.
Screenshot van de uitslag in de poule?Padje87 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 21:18:
Gefeliciteerd Tiaan in de Tweakers poule!
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ben zelf 13e geworden. Ben ik best blij mee. Zat toch al een tijd in de Jurre tunnel.
Maar hey, een tweaker heeft wie is de mol gewonnen!
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

SmurfLink schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:47:
Nieuwe theorie:
Vlak voor de 'executie' praat Rick met iedereen. De aflevering heet Weglopen. Wie zie je weglopen vlak voor het circus begint? Jurre.
Rick's reactie op de schermen is bij bijna allemaal dat hij naar het scherm kijkt. Bij Jurre kijkt hij hem aan.
Zitten we allemaal compleet fout en is Jurre de mol? Dat zou verklaren als Soy het rode scherm had, want hij vertrouwt Jurre en zit volledig niet op hem!
Anti tunnelvisie!

Goeie tattoo..masauri schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 20:36:
Laksmi gespot, mijn avond is goed!

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20
Dat hebben ze een paar seizoenen geleden in de Vlaamse versie gedaan, dat was mooi ja. Na de eerste opdracht opeens te horen krijgen dat er nog helemaal geen Mol gekozen isZeRoC00L schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 22:03:
Mol weet gewoon teveel, waarom niet die er ook blind in laten gaan en ter plekke laten uitzoeken enzo, net als de kandidaten.

Kater? Eerst water, de rest komt later
This !ruurd v. schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:09:
een andere interessante theorie mbt Jurre als mol:
Op onderstaande screenshot van opdracht 1, is een van de beschrijvingen 'geel s (shirt?) Witte broek'
[Afbeelding]
Er is echter niemand van de bezoekers met die kleding combinatie. Jurre zelf voldoet op dat moment echter wel aan die beschrijving...

ik had m toen stiekem ook in mijn hoofd zitten ja.ruurd v. schreef op zondag 12 maart 2023 @ 14:54:
[...]
Dat was wel het moment voor mij om Jurre als verdachte aan te merken inderdaad.
Leuk te horen dat hij het ook bevestigde dat hij het gezegd heeft

Ik zat eerst op Soy, maar met wat tips hier keek ik anders naar Jurre en dan viel het voor de TV kijker het dit seizoen wel op.
Ik denk dat dit seizoen een van de betere seizoenen is geweest om de mol te achterhalen als kijker. Omdat Jurre keuzes maakte die voor de mol het enige juiste was.
Ik heb niet mee gedaan via de app, maar dit was mijn Jurre moment. En dat bleek correct zag ik net (kon gisteren niet kijken). Ik vind het wel gaaf dat we hier gezamenlijk toch vrijwel alle molacties hebben doorzien.3raser schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:15:
[...]
Daniel vertrouw ik teveel. Die speelt zo fanatiek en zo nauwkeurig dat hij de mol niet kan zijn. Bovendien probeer ik bij ieder spel te bedenken waar de mol zou moeten zitten om te mollen en dat was in dit geval bij de badeend en niet in het vliegtuig. De mol moet natuurlijk die enveloppe openen.
Wie stonden er als eerste bij het kistje met de enveloppe? Jurre en Ranomi. Jurre laat de enveloppe daarna niet meer los en Ranomi blijft er naast staan. De anderen proberen het nummer op het vliegtuig te lezen. Dit is ook waarom ik ga twijfel over mijn mol (Nabil) want die las het grootste deel van het telefoonnummer. Dat is niet slim als je de mol bent. Jurre maakt uiteindelijk ook de enveloppe open.
Jurre was ook degene die in het doolhof het geld van Nabil weg speelde. Wat slim is want welke beurt zou je willen als je het doolhof in wilt? Als derde valt niet teveel op maar is een prima positie om veel geld weg te spelen omdat de eerste 2 spelers ongetwijfeld de meeste enveloppen zullen vinden.
Jurre is iets te vaak betrokken bij het wegspelen van geld. Dus ik denk dat Jurre vanaf nu mijn mol is.
Wat mij betreft ook een prima seizoen waar je als kijker goed de mogelijkheid had om de mol te ontmaskeren. Dat hij verder enkel door 1 kandidaat is ontdekt geeft aan dat de Mol het ook goed gedaan heeft.Quad schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:33:
Blijkbaar heeft Jurre het wel goed gedaan. Daniël de enige die het zag en de rest ging mee in het gevoel dat Jurre uitstraalde.
Ik zat eerst op Soy, maar met wat tips hier keek ik anders naar Jurre en dan viel het voor de TV kijker het dit seizoen wel op.
Ik denk dat dit seizoen een van de betere seizoenen is geweest om de mol te achterhalen als kijker. Omdat Jurre keuzes maakte die voor de mol het enige juiste was.
Vind het dan wel weer grappig dat de verborgen hints weer zo vreselijk vergezocht zijn

YouTube: Geheime aanwijzingen en hints | Wie is de Mol? seizoen 23
Toch waren andere kandidaten vond ik ook wel verdacht. Bijvoorbeeld Ranomi is wel steeds wat verdacht gebleven, Daniël in het begin ook, maar daar kon je merken dat hij qua houding veranderde (hij wist wie de mol was, was volledig overtuigd). Vooral omdat in voorgaande seizoenen de mollen een beetje buiten schot werden gehouden (je zag af en toe een actie van een mol, maar daarnaast weer een mol-actie van een kandidaat), dat was dit seizoen wat anders. Dat vond ik ook het 'spannende' om daarom vol op Jurre te gaan en Ranomi juist niet te verdenken, wat later vond ik dat zij vooral afwachtend was om te zien wat er gebeurt en daar informatie uit te halen. (Duik je naar voren bij zo'n envelop-keuze moment bijvoorbeeld, dan zie je niet wat er achter je gebeurt en heb je geen overview naar wie dat nog meer van plan was).
Voor de TV-kijker was het ook diudelijk gemakkelijker dan voor de kandidaten (blijkt ook uit het resultaat). Dat komt natuurlijk ook grotendeels omdat hij het heel slim speelde. Met de foto opdracht (foto -> Grafiti) bijvoorbeeld, steeds vragen: Mee eens zo? Dus ook heel veel verantwoording bij de ander neerleggen. En die voelden dat ook gewoon zo. Juist dit steeds verifiëren maakte dat veel kandidaten Jurre gewoon vertrouwden.
Overigens qua foto's denk ik wel dat hij die zelf heeft gemaakt, dit kan je als programma-maker ook niet maken om iedereen inclusief de kijker zo voor de gek te houden als hij het niet zelf heeft gemaakt. Als je zijn foto's én thema bekijkt met de rest van de kandidaten springt het er gewoon uit: én het thema klopte en de foto's waren ook nog eens goed. Natuurlijk zal hij wel geoefend hebben met de camera, maar verder moet je maar net die momenten treffen om het te kunnen nailen.
Daarnaast dnek ik dat hij ook op de juiste momenten wist te pieken bij opdrachten waardoor hij zichzelf sprak als mol bijvoorbeeld. Ranomi (en Soy) waren dichtbij bijvoorbeeld bij het opgravan van 1935 euro en dan moet het ook meezitten zeg maar. Al ben je zo goed voorbereid, als je als laatste de keuze krijgt voor een plekje, omdat de andere kandidaten sneller waren en ook al flink aan het graven zijn, moet het meezitten.
Zo ook met de foto-opdracht denk ik. Het grootste voordeel voorr de MOL is juist dat je weet dat er een opdracht komt én dat je een thema moet bedenken. Een goed (duidelijk) thema maakt het gemakkelijk te focussen op de juiste dingen/ beelden. Dat was voor de kandidaten echt een nadeel.

Rhapsody schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 22:08:
[...]
De andere woorden waren allemaal eigenschappen met een S (slim, sluw, slinks) en 2x "eerlijk?"
Dus logisch gezien zou Ranomi ook een eigenschap met een S moeten hebben.
https://www.rtlnieuws.nl/...aniel-verlaan-jurre-gelukLanfear89 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 00:43:
[...]
En als je bij het decoderen nou eens het begin/eindpunt verschuift?
Dat je ipv
-.- .-.. . .. -.
bijvoorbeeld
. .. -.-.- .-..
pakt? Daar is voldoende ruimte om heel veel te klieren. Al gaat het me boven de pet om nu ff met de hand alle combinaties (& inverse) uit te proberen.
[...]
Hier (en alleen hier?) staat dat het woord STERK was.
Als je van KLEIN door verschuiving dan EINKL maakt, dan lijkt het wel sterk op STERK:
EINKL = . .. -. -.- .-.. = ...-. -.-.-.. STERK = ... - . .-. -.- = ...-..-.-.-
Ik zou het geloven.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Huh?shoombak schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:59:
Volgens mij is Daniel er sowieso het beste vanaf gekomen, naast de winst ook nog Anke aan de haak geslagen
@10:55 in
YouTube: Mol Jurre verklapt: ‘Toen wist ik dat ik betrapt was’
En
— Daniël Verlaan (@danielverlaan) 16 januari 2023
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Niet heel overtuigend. Tevens reageert Daniël hier gewoon op het item waarin staat:
Maar dit naaibondje wel weer genoeg voor het hele seizoen, toch?
Krijg hier meer een vibe van: hij zou wel willen, maar zij heeft hem gefriendzoned (of er gaat niks gebeuren zolang jij een relatie hebt).
[Voor 11% gewijzigd door Laguna op 14-03-2023 01:53]
https://www.telegraaf.nl/...-onthuld-na-wie-is-de-molLaguna schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 01:46:
[...]
Niet heel overtuigend. Tevens reageert Daniël hier gewoon op het item waarin staat:
Maar dit naaibondje wel weer genoeg voor het hele seizoen, toch?
Krijg hier meer een vibe van: hij zou wel willen, maar zij heeft hem gefriendzoned (of er gaat niks gebeuren zolang jij een relatie hebt).
"Neukbondje"
is verzonnen in de Trust Nobody podcast. (aanrader overigens

Dus (natuurlijk) niet door Daniel of Anke zelf.
Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het mogelijk is....

Ze doen beiden redelijk geheimzinnig over relaties en elkaar. En in sommige beelden kijken ze toch wel heel intens naar elkaar.
If so, is Daniel dubbel winnaar van WIDM dit jaar

Leeg - Sinds 20180907
Chillz schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:33:
En in sommige beelden kijken ze toch wel heel intens naar elkaar.
Precies degene waar ik op doelde!
Hij denkt: Het liefst zou ik het hier en nu uitschreeuwen
Zij denkt: Oei, ik zou zo graag willen, maar dit kan nóg niet

---
Ik kan me heel goed voorstellen dat je heel close wordt als WIDM kandidaten.
(herkenbaar van tripjes voor zowel werk als vakantie, waarin je in korte tijd met alleen (dan nog) onbekenden opgescheept bent, dan connect je heel snel met elkaar)
Maar dit is wel héél erg in elkaars private space, dichtbij, vasthouden, strelen/ aan haren zitten, intiem aankijken, zoen geven....
Lijkt toch net een stapje verder dan heel snel heel goed bevriend geraakt...
Achja. If so, good for them. If not, ook goed.
---
En het is eerder gebeurd
Taeke Taekema en Airen Mylene zijn via WIDM ook bij elkaar gekomen.
(imho ook al een goede catch, Airen

[Voor 41% gewijzigd door Chillz op 14-03-2023 10:01]
Leeg - Sinds 20180907
Dit zou een leuke twist zijn! Omdat de kandidaten dan denken dat de mol voorkennis heeft en dan meenemen in hun zoektocht naar de mol en dat het dan achteraf niet zo blijkt te zijn.ZeRoC00L schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 22:03:
Mol weet gewoon teveel, waarom niet die er ook blind in laten gaan en ter plekke laten uitzoeken enzo, net als de kandidaten.
Jurre was over the top. Maar dat zegt mij eigenlijk niet zoveel want iedereen molt om zichzelf verdacht te maken en zo een grotere kans te hebben om door te gaan als kandidaat. Ik heb het andere seizoenen ook niet vaak goed 🤭 Maar Jurres gedrag op dat schip zagen de andere kandidaten niet eens: YouTube: Wie is de Mol (The Mole) S23E03 with English subtitlesjbdeiman schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:17:
Helemaal eens met een aantal bovenstaande reacties, ik vond als kijker (heb alle afleveringen een deel op Jurre ingezet, maar helaas 1 keer vergeten in te zetten, wat uiteindelijk best veel punten heeft gekost) het de eerste afleveringen echt wel lastig om Jurre eruit te halen als mol, maar er waren een aantal momenten die opvielen waardoor hij steeds meer mijn mol werd.
Het was dus geen ik-maak-mezelf-verdacht-actie. Ook was het niet iets wat in de montage gemanipuleerd kon worden. Vanaf dat matige acteermoment heb ik alleen maar ingezet op Jurre.
Tweakers poule: https://app.wieisdemol.avrotros.nl/app/qGXUm8gu8vZJF6yz8