Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Van die 57% is een grote groep mensen die op het laatste moment nog even alle punten op Jurre hebben ingezet toen bekend werd dat hij een vrijstelling kreeg.Laguna schreef op zondag 26 februari 2023 @ 20:45:
[...]
Mocht hij nog acteer ambities hebben dan kan hij dat idee gerust uit z'n hoofd zetten. Maar mocht hij inderdaad de mol blijken dan is het wel lang geleden dat de juiste persoon zo massaal verdacht werd als nu met 57% in de app.
Helemaal representatief is dat op dit moment niet.
Trouwens, vorig jaar stond Everon tot het laatste moment ook niet op nr1 in de app, terwijl hij wel de mol was...
Dat eerste klopt ja, wou toevallig net m'n post aanpassen om dat te melden.GrasshopperNL schreef op zondag 26 februari 2023 @ 21:06:
[...]
Van die 57% is een grote groep mensen die op het laatste moment nog even alle punten op Jurre hebben ingezet toen bekend werd dat hij een vrijstelling kreeg.
Helemaal representatief is dat op dit moment niet.
Trouwens, vorig jaar stond Everon tot het laatste moment ook niet op nr1 in de app, terwijl hij wel de mol was...
Dat is precies mijn punt Jurre staat namelijk al enkele weken bovenaan, dat is lang geleden indien dat dus blijkt te kloppen.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dan zal ik het anders zeggen. De Belgische mol is amusanter en lolliger. Ik zie de kandidaten ook meer lol hebben tussen door. Dit is echt niet enkel productie gebonden.Henvar schreef op zondag 26 februari 2023 @ 20:37:
[...]
Och dat gelul over BN’er wordt ook steeds meer een drogreden. Hoeveel van deze BN’ers zijn nou echt BN’er? Hoeveel kende je al?
Als de Belgische Mol beter is komt dit door de productie niet de deelnemers.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 14 Pro Zilver Apple Watch Series 6 Product Red Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePod Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Hopelijk ook weer beschikbaar op NPO Start!
Moet zeggen dat ik wel een beetje klaar ben met het huidige NL seizoen. Het is nu vrij duidelijk dat Jurre de mol is. Zo niet, dan chapeau voor de regie. De spanning is er wel vanaf en hoewel Zuid-Afrika best een mooi land is, vind ik de omgeving ook niet heel boeiend.
(zou me zelfs niet verbazen als hij de foto's niet eens zelf gemaakt heeft......)
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
0 euro = extra verdachtmaking. Met de vrijstelling hoeft hij geen test te maken en een onzinverhaal te vertellen tijdens de testscenes en geen executie te spelen.ZeRoC00L schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:29:
Als Jurre de mol is, dan ligt het er wel teveel bovenop, een hele voordracht bij de fotopresentatie en daarna ook nog het wisselen met de envelop. Als hij de mol is heeft ie toch geen zak aan de vrijstelling, had dan de 0 euro gekozen.....
(zou me zelfs niet verbazen als hij de foto's niet eens zelf gemaakt heeft......)
Een gedeelte zal ook komen door hoe met de kandidaten wordt omgegaan, ik zie ze daar b.v. regelmatig met een borreltje teveel op lol aan het trappen zijn. Iets wat je bij de Nederlandse mol niet zult zien. Niet op beeld, maar ik krijg ook het idee dat de kandidaten zich aan meer regeltjes moeten houden om het politiek correct te houden.TheKerremenke schreef op zondag 26 februari 2023 @ 21:21:
[...]
Dan zal ik het anders zeggen. De Belgische mol is amusanter en lolliger. Ik zie de kandidaten ook meer lol hebben tussen door. Dit is echt niet enkel productie gebonden.
Hoe dan ook blijf ik de Belse mol leuker vinden, al moet ik zeggen dat de Nederlandse mol dit jaar duidelijk wat dingen (ten goede) van de Belse heeft afgekeken.
[removed]
Hoeveel labels heeft de Mol naar de safe zone gebracht tijdens de lasergame opdracht?
0 - Daniël
1 - Jurre
3 - Soy
4 - Ranomi
[Voor 41% gewijzigd door SmurfLink op 27-02-2023 12:50]

* Mits ze niet weer een bizarre twist erin gooien en een hoop een oor aannaaien.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Dat kan toch ook als je als 1e een envelop pakt?Jabbah schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:12:
Weet niet of het al besproken is, maar het viel me op dat Jurre bij het pakken van de enveloppen de laatste was. Als hij de mol is, kon hij natuurlijk op zijn gemak kijken wie de envelop met de vrijstelling pakte.
Hattrick: Thorgal Eagles
Dus of ieder nou bij het pakken wel of niet snel erbij is, of goed opgelet heeft, maakt weinig uit. Het was daarna ook nog wel zichtbaar
Leeg - Sinds 20180907
Niet als ze zaterdag ook de executie eliminatie van de verliezer doen, dat we alleen nog de Mol en de winnaar over houden. Dat hebben ze wel vaker gedaan. Dus theoretisch zou Jurre er als verliezer uitgaan en ben je al je punten kwijt.MrFl0ppY schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:46:
[...] en de volgende aflevering 1 veilige optie heeft.
* Mits ze niet weer een bizarre twist erin gooien en een hoop een oor aannaaien.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Lijkt me sterk, er moet toch altijd een live show gedaan worden met de nodige bla bla?Pinobigbird schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:24:
[...]
Niet als ze zaterdag ook de executie eliminatie van de verliezer doen, dat we alleen nog de Mol en de winnaar over houden. Dat hebben ze wel vaker gedaan. Dus theoretisch zou Jurre er als verliezer uitgaan en ben je al je punten kwijt.
Klopt, die is op Paleis Soestdijk dit jaar ipv Amsterdam. Dus dubbele eliminatie gaat niet gebeuren volgende week, de reveal is pas de 11e.masauri schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:26:
[...]
Lijkt me sterk, er moet toch altijd een live show gedaan worden met de nodige bla bla?
Ze hebben wel eerder de verliezer bekend gemaakt waarna ze bij de laatste aflevering de Mol en de winnaar bekend maakten. Het kan dus wel, maar lijkt me niet echt logisch. Jammer is wel dat ze dit niet vantevoren laten weten omdat je hiermee de spelregels van het spel niet weet (zo vond ik het ook stom dat ze vorig jaar 2 afvallers in 1 aflevering hadden)SmurfLink schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:31:
[...]
Klopt, die is op Paleis Soestdijk dit jaar ipv Amsterdam. Dus dubbele eliminatie gaat niet gebeuren volgende week, de reveal is pas de 11e.
[removed]
Spoiler alert voor alle molloten: je kunt niet weten wie de Mol is, zegt Janneke de Bijl op @nporadio1. "Het gekke is dat Nederland dit alsnog massaal doet. Het is alsof je 10 afleveringen gaat wijden aan wie jij denkt dat komende maand de staatsloterij gaat winnen." pic.twitter.com/tATP5uHtI4
— De Nieuws BV (@denieuwsbv) 27 februari 2023
Treffend stukje op Radio 1.

Laat ik het zo zeggen... Als de regie zoveel moeite doet om de mol te verstoppen dan heeft het voor de kijkers weinig zin om het spelletje nog mee te spelen. Als je als kijker onmogelijk kan ontdekken wie de mol is, welke waarde heeft het programma dan? Daar draait het programma toch zeker om?VantageR schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:01:
Het is nu vrij duidelijk dat Jurre de mol is. Zo niet, dan chapeau voor de regie.
Wat betreft de laatste aflevering vind ik de kalmte van Daniel wel lekker. Soy gaat daar helemaal los op. Daniel zegt in de aflevering overigens wel te twijfelen of hij opnieuw al zijn pijlen op Jurre moet zetten. Maar ik had het idee dat Daniel bij het bepalen van de nieuwe penningmeester gelijk door had dat Jurre en Soy onder één hoedje speelde. Jurre ging veel te opvallend in op dat gesprek. Door zelf even niks te zeggen creëer je zo'n ongemakkelijke stilte waarbij degene die er baat bij heeft vanzelf het woord moet nemen.
Dit is dus niet meer mogelijk. Het programma wordt de laatste jaren zo overgeanalyseerd dat je dus binnen 2 a 3 afleveringen de Mol hebt ontmaskerd, want dan staat de uitslag al op internet.3raser schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:42:
[...]
Laat ik het zo zeggen... Als de regie zoveel moeite doet om de mol te verstoppen dan heeft het voor de kijkers weinig zin om het spelletje nog mee te spelen. Als je als kijker onmogelijk kan ontdekken wie de mol is, welke waarde heeft het programma dan? Daar draait het programma toch zeker om?
Het is dus of op deze manier, waar de regie het zo in beeld moet brengen dat iedereen tot het einde verdacht blijft of ze moeten eens proberen vanaf dag 1 aan de kijker te vertellen wie de Mol is, zodat je daadwerkelijk eens kan zien hoe de Mol de boel voor de gek houdt.
Ik denk alleen met de tweede optie dat de spanning te snel weg is.
Ik ben al lang opgehouden met zelf te bedenken wie de Mol is, omdat ik het toch altijd fout had

De regie gaat het toch niet “per ongeluk” in beeld brengen.
Dus gewoon gaan zitten en genieten van de spellen en de omgeving waar deze semi BN’ers zich begeven.
Ik kan me overigens altijd wel weer ergeren aan het overtollig gebruik van Engelse woorden die niet nodig zijn; zoals experience, mindfuck, no way etc
[Voor 5% gewijzigd door yorroy op 27-02-2023 14:16]
Dat was voor mij wel de reden om het enkele jaren niet meer te volgen. Het was simpelweg onmogelijk om als de kijker de mol te achterhalen. Zeker in de eerste 7/8 afleveringen. Mij is altijd bijgebleven dat jaar dat Magriet van der Linden de mol was. Toen hadden 2 (volgens mij) kandidaten al in aflevering 2 gezien dat zij de mol was dus eigenlijk was het spel al gespeeld. Maar de regie liet dat nergens blijken en deed voor alsof iedereen nog in het ongewis zat. Toen was het voor mij wel duidelijk dat alles wordt gestuurd. Zelfde met de hints. Voor elk persoon is wel een "hint" te vinden.3raser schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:42:
[...]
Laat ik het zo zeggen... Als de regie zoveel moeite doet om de mol te verstoppen dan heeft het voor de kijkers weinig zin om het spelletje nog mee te spelen. Als je als kijker onmogelijk kan ontdekken wie de mol is, welke waarde heeft het programma dan? Daar draait het programma toch zeker om?
Wat betreft de laatste aflevering vind ik de kalmte van Daniel wel lekker. Soy gaat daar helemaal los op. Daniel zegt in de aflevering overigens wel te twijfelen of hij opnieuw al zijn pijlen op Jurre moet zetten. Maar ik had het idee dat Daniel bij het bepalen van de nieuwe penningmeester gelijk door had dat Jurre en Soy onder één hoedje speelde. Jurre ging veel te opvallend in op dat gesprek. Door zelf even niks te zeggen creëer je zo'n ongemakkelijke stilte waarbij degene die er baat bij heeft vanzelf het woord moet nemen.
Ook ik denk dat Jurre de mol is, ondanks ik toch wat moeite heb met een aantal zaken:ZeRoC00L schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:29:
Als Jurre de mol is, dan ligt het er wel teveel bovenop, een hele voordracht bij de fotopresentatie en daarna ook nog het wisselen met de envelop. Als hij de mol is heeft ie toch geen zak aan de vrijstelling, had dan de 0 euro gekozen.....
- Zoals jij ook al aangeeft dat hij de fot opdracht wint en daarmee een vrijstelling.
- Bij de opdracht op het strand deze winnen en daarmee een date met de mol
- Geen koffer kiezen met daarin een stoel en dus de eliminatie overslaan
Aan het einde worden al je punten die achteraf op de mol ingezet waren, verdubbeld.MrFl0ppY schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:46:
Deze situatie is toch wel erg bijzonder vind ik. Iedereen weet* nu dat Jurre de volgende aflevering overleeft en kan nu zijn punten veilig inzetten ondanks dat je wellicht iemand anders verdenkt. Erg vreemd.
Het is idd een 'safe bet' om nu alles op Jurre in te zetten, maar als je voor de topscore gaat zou ik toch gewoon op jouw mol stemmen

Als drie zijn ze dus goed te verklaren als mol. Aan de andere kant zal ik er ook niet raar van opkijken als de regie de boel weer zo verdraaid heeft dat een van de anderen de mol blijkt te zijn. Want de uitkomst van deze opdrachten is ook voor een kandidaat een hele goede.
[removed]
1. Belangrijkste is geen geld in de pot en alleen de mol weet wat er in welke envelop zit. Alleen door te winnen heb je daar zekerheid van.Audiowaste schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:26:
[...]
Ook ik denk dat Jurre de mol is, ondanks ik toch wat moeite heb met een aantal zaken:Dat zijn toch wel de drie grote twists geweest in het hele seizoen van WIDM. Als mol zijnde heb je er helemaal niets aan waarom zou je ze dan voor de neus van de deelnemers wegkapen? Dit laat mij ook nog heel erg twijfelen of Jurre wel de mol is of dat hij gewoon echt zijn achternaam eer aan doet.
- Zoals jij ook al aangeeft dat hij de fot opdracht wint en daarmee een vrijstelling.
- Bij de opdracht op het strand deze winnen en daarmee een date met de mol
- Geen koffer kiezen met daarin een stoel en dus de eliminatie overslaan
2. Had inderdaad niet gehoeven iedere kandidaat had ook geld uit de pot gespeeld en wat de finale vragen zijn is niet van belang voor de mol om een kandidaat daarvan te onthouden.
3. Zolang er maar een koffer werd gekozen en er daarmee geld uit de pot ging, als mol wil je alleen niet de enige zijn met een koffer.
Daarmee voorkomt hij dat er geld in de pot komt. Als hij al wist dat hij de opdracht zou winnen hoeft hij niet snel een envelop te pakken wat iemand verdacht maakt. Hij kan hem dan later toch wisselen.Audiowaste schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:26:
[...]
Ook ik denk dat Jurre de mol is, ondanks ik toch wat moeite heb met een aantal zaken:
[list]
• Zoals jij ook al aangeeft dat hij de fot opdracht wint en daarmee een vrijstelling.
Daarmee voorkomt hij dat een kandidaat informatie over de mol krijgt. Of in ieder geval een voordeel in de finale.• Bij de opdracht op het strand deze winnen en daarmee een date met de mol
Daarmee voorkomt hij dat andere deelnemers informatie over zijn schaduwmol krijgen. Hij gaat namelijk sowieso door.• Geen koffer kiezen met daarin een stoel en dus de eliminatie overslaan
Gaat er natuurlijk wel vanuit dat hij de mol is[/list]
Dat zijn toch wel de drie grote twists geweest in het hele seizoen van WIDM. Als mol zijnde heb je er helemaal niets aan waarom zou je ze dan voor de neus van de deelnemers wegkapen? Dit laat mij ook nog heel erg twijfelen of Jurre wel de mol is of dat hij gewoon echt zijn achternaam eer aan doet.

Los van elkaar zijn ze allemaal prima te verklaren maar alle drie pakken is zelfs voor de mol een beetje te veel van het goede.Laguna schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:45:
[...]
1. Belangrijkste is geen geld in de pot en alleen de mol weet wat er in welke envelop zit. Alleen door te winnen heb je daar zekerheid van.
2. Had inderdaad niet gehoeven iedere kandidaat had ook geld uit de pot gespeeld en wat de finale vragen zijn is niet van belang voor de mol om een kandidaat daarvan te onthouden.
3. Zolang er maar een koffer werd gekozen en er daarmee geld uit de pot ging, als mol wil je alleen niet de enige zijn met een koffer.
1. De kans dat er geen geld in de pot kwam was 50%, die gok kun je zelfs als mol nog best wel nemen.
2. Iedere kandidaat had inderdaad geld gegeven voor hints naar de mol.
3. Er was al minimaal één koffer gekocht voordat Jurre de tweede kon pakken. Dus daar hoefde hij zich al geen zorgen meer over te maken.
Mijn "chapeau" was ook een tikje ironisch bedoeld.3raser schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:42:
[...]

Dus wil je gewoon verdubbelen, natuurlijk geen op Jurre, maar als hij de mol niet is loop je alsnog punten mis.
Gelukkig is hij ook de mol, dus dat is handigOkasha schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 13:45:
Paar mensen doen hier nu alsof de vrijstelling van Jurre punten inzetten makkelijk maakt voor de volgende aflevering. Maar zij vergeten dat je bonuspunten krijgt voor elke keer dat je punten inzet op de mol.
Dus wil je gewoon verdubbelen, natuurlijk geen op Jurre, maar als hij de mol niet is loop je alsnog punten mis.

Geen groen kistje
Toch geen klein kistje? Zegt Ranomi het niet verkeerd?
Wel een vierkant kistje
Kistje met rondje, annick, ja, nee? Op tijd uit het doolhof?
Groot kistje Anke als derde bij het doolhof?
Rood kistje Nabil iets met roadtrip
Lastig te volgen.
Waarom neemt Daniel niet op? Altijd zo fanatiek, nu niet meer?
Ik denk dat je de vraag misschien al hebt beantwoord met je eerste zinCoenen schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:51:
Pfff, scary hoog dat abseilen, mij niet gezien
Geen groen kistje
Toch geen klein kistje? Zegt Ranomi het niet verkeerd?
Wel een vierkant kistje
Kistje met rondje, annick, ja, nee? Op tijd uit het doolhof?
Groot kistje Anke als derde bij het doolhof?
Rood kistje Nabil iets met roadtrip
Lastig te volgen.
Waarom neemt Daniel niet op? Altijd zo fanatiek, nu niet meer?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Voorspelling van mij:
Jurre = mol
Daniel = winnaar
Ranomi = verliezend finalist
[Voor 19% gewijzigd door RobinNL op 04-03-2023 21:25]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ik dacht dat Soy op Daniël zat. Zou het wel verklaren.Megamind schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:32:
Op wie zat soy? Dacht op jurre. Maarja dan zou die er niet uitgaan.
Raymundo!, Ryzen 5 1600x @ 4ghz, x370 Gaming pro carbon, 2x8GB DDR4 3200Mhz, Nvidia RTX2070 Super
Heb het weken ontkent omdat het er zo dik bovenop lag, maar Jurre is voor mij toch echt de mol.
Hij zat daar ook op de sleutelpositie qua plek in de boot (niemand ziet wat je doet) en had de blauwe tas (duurste outfit) in zijn hand.Yakumos schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:53:
Die blauwe tas dacht ik ook in Jurre zijn handen gezien te hebben.. En toen was ie opeens onvindbaar.
Heb het weken ontkent omdat het er zo dik bovenop lag, maar Jurre is voor mij toch echt de mol.
Ik vrees dat Jurre het is, maar hoop stiekem op een twist.
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
In 2023 is Ranomi de mol in het gelijknamige programma Wie Is De Mol van AVRO/Tros
Wikipedia: Ranomi Kromowidjojo
Inmiddels weer weggehaald.macmellow schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:50:
Wikipedia is er al over uit:
In 2023 is Ranomi de mol in het gelijknamige programma Wie Is De Mol van AVRO/Tros
Wikipedia: Ranomi Kromowidjojo
HIj zat op Ranomi.Dracoz schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:46:
[...]
Ik dacht dat Soy op Daniël zat. Zou het wel verklaren.

Maar Daniël zit al weken op Jurre. Dus ik hou het ook bij Daniël de winnaar en Ranomi verliezend finalist.
Wel raar dat Ranomi op Daniël zit.. dat is het enige wat me nu doet twijfelen..
[Voor 53% gewijzigd door SmurfLink op 05-03-2023 00:09]
Pas was er een uitzending van dat kinder mol praat programma, daarin verklapte everon dat de mol een man is.R0w!N schreef op zondag 5 maart 2023 @ 00:39:
Ranomi it is.
Op het einde zegt ze ik zit op Soy en staar me blind.. Nou zegt genoeg lijkt me![]()
De blauwe hoed was dan weer de hele tijd in handen van Daniël en in shot daarna samen met de lichtblauwe tas verdwenen. Terwijl Daniël jurre er vervolgens van beticht het verkeerde hoedje op te hebben.Yakumos schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:53:
Die blauwe tas dacht ik ook in Jurre zijn handen gezien te hebben.. En toen was ie opeens onvindbaar.
Maar mogelijk had die de blauwe hoed ook aan jurre gegeven buiten beeld en is die met de tas weggevlogen.
Daniël kan ook prima de Mol zijn. Lijkt zich vaak geen houding te kunnen geven en heeft rare persoonlijkheidsswings

Jup, hij keek de tas zelfs nog na die hij vakkundig uit zijn handen liet gaanYakumos schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:53:

Verder werd hij bij de abseil opdracht ook mooi betrapt. (het was duidelijk een klein kistje, maar hij probeerde toch nog naar een grote te sturen).
Wel mooi dat alleen Daniel hem echt door heeft gehad.
Volgorde abseilen:Coenen schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:06:
Als hoeveelste ging Jurre abseilen? Als derde toch? Daniel als laatste (4e), dacht ik.
1. Ranomi
2. Soy
3. Daniël
4. Jurre
Aan het begin van de opdracht met abseilen stelt Soy duidelijk een volgorde voor: hijzelf als eerste, Daniël als tweede, Jurre als derde en Ranomi als vierde.RedFox schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:05:
Zowel Soy als Anka zaten bij het doolhof op Ranomi. Dat is ook mijn hoofdverdachte sinds het begin, maar de kans is nu wel heel klein dat zij het is.
Ik vrees dat Jurre het is, maar hoop stiekem op een twist.
Vervolgens zegt hij in het gesprek voor de camera: ik vind het prima om als eerste te gaan of als tweede, maar zeker niet als derde want daar moet mij mol natuurlijk.
Dat zou dus betekenen dat hij op Jurre zat, maar hij is toch afgevallen.
Maar volgens @SunnieNL was Jurre als 4e. Dus soy zat op DanielAudiowaste schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:45:
[...]
Aan het begin van de opdracht met abseilen stelt Soy duidelijk een volgorde voor: hijzelf als eerste, Daniël als tweede, Jurre als derde en Ranomi als vierde.
Vervolgens zegt hij in het gesprek voor de camera: ik vind het prima om als eerste te gaan of als tweede, maar zeker niet als derde want daar moet mij mol natuurlijk.
Dat was Soy z'n voorstel, maar hij gaf daarna ook aan dat 't niet ging zoals hij wilde. Dus zijn mol zat niet op de plek die hij wilde.PepsiNL1 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:53:
[...]
Maar volgens @SunnieNL was Jurre als 4e. Dus soy zat op Daniel
Die blauwe tas had Jurre vast. Die liet die tas wel heel opzichtig uit z'n handen glippen tijdens de opdracht. En hij zat ook op een ideale positie, als achterste.SunnieNL schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:07:
[...]
De blauwe hoed was dan weer de hele tijd in handen van Daniël en in shot daarna samen met de lichtblauwe tas verdwenen. Terwijl Daniël jurre er vervolgens van beticht het verkeerde hoedje op te hebben.
Maar mogelijk had die de blauwe hoed ook aan jurre gegeven buiten beeld en is die met de tas weggevlogen.
Dat is waarom ik al lang op Jurre zit. Hij zit telkens op de ideale positie om te mollen. Nu op die boot ook, achterin kun je echt alles flikken.JanW schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:26:
[...]
Die blauwe tas had Jurre vast. Die liet die tas wel heel opzichtig uit z'n handen glippen tijdens de opdracht. En hij zat ook op een ideale positie, als achterste.
En dat is waarom ik denk dat het Jurre niet is. Het is ook veel te opzichtig in beeld. Ik denk dat hij als kandidaat goed loopt te mollen...[b]
Dat is waarom ik al lang op Jurre zit. Hij zit telkens op de ideale positie om te mollen. Nu op die boot ook, achterin kun je echt alles flikken.
Dit zit mij ook dwars. Het lijkt dus alsof Soy Jurre verdacht, maar hoe kan het dan dat niet Ranomi maar Soy is afgevallen? Ranomi is al heel lang aan het spreiden, zou ze alsnog vragen op je Jurre hebben ingevuld en dat Soy ook nog vragen heeft gespreid? Het afvallen van Soy is makkelijker te verklaren indien Daniël de mol is, maar gezien alles wat er gebeurd is zou dat wel echt een slechte twist zijn (Daniël heeft ook meer geld binnengebracht dan Jurre). Al verwacht je niet dat de regie zo duidelijk een molactie nu al in beeld brengt, met het verliezen van de blauwe tas op de boot door Jurre.Audiowaste schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:45:
[...]
Aan het begin van de opdracht met abseilen stelt Soy duidelijk een volgorde voor: hijzelf als eerste, Daniël als tweede, Jurre als derde en Ranomi als vierde.
Desondanks:
Ranomi is met veel geluk de verliezend finalist.
Daniël is de fanatieke winnende kandidaat.
Jurre is de slechtst acterende mol.
Soy zette veel vragen in op Ranomi in de test waarbij Anke afviel. Ik verwacht dat hij dit ook heeft gedaan in zijn laatste test en bij de additionele vragen meer voor Jurre wilde gaan. Dit is niet bepaald gelukt.Laguna schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:46:
[...]
Dit zit mij ook dwars. Het lijkt dus alsof Soy Jurre verdacht, maar hoe kan het dan dat niet Ranomi maar Soy is afgevallen? Ranomi is al heel lang aan het spreiden, zou ze alsnog vragen op je Jurre hebben ingevuld en dat Soy ook nog vragen heeft gespreid? Het afvallen van Soy is makkelijker te verklaren indien Daniël de mol is, maar gezien alles wat er gebeurd is zou dat wel echt een slechte twist zijn (Daniël heeft ook meer geld binnengebracht dan Jurre). Al verwacht je niet dat de regie zo duidelijk een molactie nu al in beeld brengt, met het verliezen van de blauwe tas op de boot door Jurre.
Desondanks:
Ranomi is met veel geluk de verliezend finalist.
Daniël is de fanatieke winnende kandidaat.
Jurre is de slechtst acterende mol.
Ranomi spreid al lang ook een deel op Jurre, dus vermoed dat die net iets meer goed had en dus door kon.
In hindsight is altijd alles vrij duidelijk

De volgende aflevering, met de executie waar de kandidaten hun eigen stoel meebrachten, verteld hij dat al aan het gokken was. Ondanks dat hij de 2e kans had, wist hij dus nog niet wie de mol was. Nabil viel toen uit, kwam hij mee weg.
Anke had het daarna blijkbaar slechter gedaan en nu kon Soy het niet meer uitstellen. Verklaard ook wel waarom hij in de opdrachten er bijna alles aan deed om die paar vragen naar zijn hand te zetten. Hij was er niet zeker van.
Spreiden kan 2 kanten op werken.Laguna schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:15:
In die zin is het ook niet verbazend dat Soy is afgevallen, maar Ranomi zit net zo fout en meestal als je nu nog flink aan het spreiden bent lig je er ook gewoon uit. Vraag me ook af of Soy nog steeds Ranomi verdacht. Ik denk dat het uiteindelijk niet veel heeft gescheeld en dat Ranomi met veel geluk nu in de finale staat.
Als de mol en man blijkt en je spreid over 2 mannen kan je alsnog veel goed hebben.
Is dit zo? Is dit terug te zien ergens?reiniero schreef op zondag 5 maart 2023 @ 08:45:
[...]
Pas was er een uitzending van dat kinder mol praat programma, daarin verklapte everon dat de mol een man is.
Agree to disagree... | Sort that one out!
Dat valt wel mee, dit is meer in het begin zo. Inmiddels zijn de antwoorden veel specifieker.masauri schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:43:
[...]
Spreiden kan 2 kanten op werken.
Als de mol en man blijkt en je spreid over 2 mannen kan je alsnog veel goed hebben.
Vast wel, was de aflevering waarbij ze een nummer moesten bellen met de telefoon. Bij dat programma gingen ze zogenaamd dat nummer bellen, toen nam everon op. Hij zei iets in de trant van "ik heb veel vertrouwen in hem dat hij een goede mol is". Daaruit concludeerde ik dat de mol een man moet zijn. Maar.. Niets is wat het lijkt

In dat soort gesprekken is de mol altijd mannelijk, dan niemand iets daaruit afleiden.reiniero schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:21:
[...]
Vast wel, was de aflevering waarbij ze een nummer moesten bellen met de telefoon. Bij dat programma gingen ze zogenaamd dat nummer bellen, toen nam everon op. Hij zei iets in de trant van "ik heb veel vertrouwen in hem dat hij een goede mol is". Daaruit concludeerde ik dat de mol een man moet zijn. Maar.. Niets is wat het lijkt
Daardoor kan alleen Daniel de mol zijn ipv Jurre. Want Ranomi zit niet op Jurre en blijft er in terwijl Soy er uit gaat..
Met deze beredenering kan het alleen Daniel zijn. Echter zat ik zelf de hele tijd op Jurre gezien Daniel te veel goede strategieen enzo heeft bedacht. Mocht Daniel de mol zijn heeft hij niet veel mol acties uitgevoerd lijkt me (behalve paar keer Joker pakken)
http://serve.infoteur.nl
En hoeveel letters tellen haar voornaam en achternaam samen? Ook 18OzzieMann schreef op maandag 20 februari 2023 @ 07:41:
[...]
Maar bij wie komt de r het meest voor in zijn naam?Zo kan je er elke draai aan geven.

Geen idee of dit toeval is maar het versterkt mijn gevoel dat zij de mol is.
Dat lijkt misschien zo, maar zowel Soy als Ranomi waren nog aan het spreiden. Het kan dus zomaar zijn dat Jurre de mol is en dat Ranomi met veel geluk net even wat meer vragen goed had dan Soy.Crysania schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:11:
Ik dacht ook dat Soy op Jurre zat door wat hij zei bij het abseilen (de mol moet als 3e, dat moet Jurre worden)
Daardoor kan alleen Daniel de mol zijn ipv Jurre. Want Ranomi zit niet op Jurre en blijft er in terwijl Soy er uit gaat..
Met deze beredenering kan het alleen Daniel zijn. Echter zat ik zelf de hele tijd op Jurre gezien Daniel te veel goede strategieen enzo heeft bedacht. Mocht Daniel de mol zijn heeft hij niet veel mol acties uitgevoerd lijkt me (behalve paar keer Joker pakken)
Aangezien geen enkele kandidaat meer Ranomi verdenkt is zij dus niet de mol. Er is namelijk nog nooit een finale geweest waarbij geen enkele kandidaat de juiste persoon verdacht.bszz schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:59:
[...]
Geen idee of dit toeval is maar het versterkt mijn gevoel dat zij de mol is.
Helaas heb ik de laatste aflevering gemistLaguna schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:12:
[...]
Dat lijkt misschien zo, maar zowel Soy als Ranomi waren nog aan het spreiden. Het kan dus zomaar zijn dat Jurre de mol is en dat Ranomi met veel geluk net even wat meer vragen goed had dan Soy.
[...]
Aangezien geen enkele kandidaat meer Ranomi verdenkt is zij dus niet de mol. Er is namelijk nog nooit een finale geweest waarbij geen enkele kandidaat de juiste persoon verdacht.

[Voor 3% gewijzigd door bszz op 07-03-2023 13:29]
Toen Anke naar huis ging was ook al duidelijk dat Ranomi niet de mol is (het mogen dan semi BN-ers zijn, maar zelfs die zijn niet zo dom).bszz schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:28:
[...]
Helaas heb ik de laatste aflevering gemist(En... voor alles is een eerste keer
)
Dus omdat het nog nooit is geweest kan het nu ook niet...meest kromme beredenering ooit gehoordLaguna schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:12:
[...]
Dat lijkt misschien zo, maar zowel Soy als Ranomi waren nog aan het spreiden. Het kan dus zomaar zijn dat Jurre de mol is en dat Ranomi met veel geluk net even wat meer vragen goed had dan Soy.
[...]
Aangezien geen enkele kandidaat meer Ranomi verdenkt is zij dus niet de mol. Er is namelijk nog nooit een finale geweest waarbij geen enkele kandidaat de juiste persoon verdacht.
Niks krom aan, kwestie van logisch redeneren. Dan zal je namelijk beseffen dat het niet mogelijk is (behalve met alleen maar kandidaten die echt niks van het spel begrijpen, maar dat is nooit het geval).bvbal79 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:41:
[...]
Dus omdat het nog nooit is geweest kan het nu ook niet...meest kromme beredenering ooit gehoord
Kwestie van logisch beredeneren. Het is een spel om uit te zoeken wie de mol is, de kans dat het voorkomt dat NIEMAND de mol goed heeft... tja. Dat is nagenoeg 0 na 10 afleveringen. En dat blijkt uit het feit dat het nog nooit is voorgekomen. Dus is de kans minuscuul dat het nu wel gaat gebeuren. Daarvoor zien de kandidaten gewoon te veel mollenstreken en zaken die wij als kijker niet zien. Het is makkelijker door de montage om ons op het verkeerde been te zetten, maar voor een kandidaat in het spel is dat een stuk lastiger.bvbal79 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:41:
[...]
Dus omdat het nog nooit is geweest kan het nu ook niet...meest kromme beredenering ooit gehoord
Dat klopt inderdaad bij België. Dat was Lennart toen. Die had het heel goed gedaan ook.ruurd v. schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:33:
De kans dat er niemand op de juiste mol zit is natuurlijk erg klein in de finale. Maar het is bij de mol (België) wel een keer gebeurd, ik meen in 2021. Toen heeft dacht ik, tot aan de finale test, niemand de echte mol verdacht. De uiteindelijke winnaar is vlák voor de finale test nog van mol geswitcht, en was daardoor dus de enige die op de goede mol zat.
Het is al behoorlijk vaak voorgekomen dat een van de twee finalisten op de verkeerde mol zit. Als Jurre de mol is, dan is dat dit seizoen ook het geval.SmurfLink schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 07:27:
[...]
Kwestie van logisch beredeneren. Het is een spel om uit te zoeken wie de mol is, de kans dat het voorkomt dat NIEMAND de mol goed heeft... tja. Dat is nagenoeg 0 na 10 afleveringen. En dat blijkt uit het feit dat het nog nooit is voorgekomen. Dus is de kans minuscuul dat het nu wel gaat gebeuren. Daarvoor zien de kandidaten gewoon te veel mollenstreken en zaken die wij als kijker niet zien. Het is makkelijker door de montage om ons op het verkeerde been te zetten, maar voor een kandidaat in het spel is dat een stuk lastiger.
Als het één kandidaat lukt om zonder de mol te ontdekken in de finale te komen, dan kan dat natuurlijk ook twee kandidaten gebeuren. Sterker nog, je zou zeggen dat die kans dan zelfs iets groter is, omdat het blijkbaar een lastig te ontdekken mol was waar geen enkele andere kandidaat op zat.
Maar dat effect even buiten beschouwing latend, stel dat het 1 op de 4 seizoenen voor komt dat één van de finalisten fout zit, dan zou je met een heel grove statistische analyse kunnen zeggen dat ongeveer 1 op de 16 seizoenen beide finalisten fout zitten.
Het is nog nooit voorgekomen (in België dus wel bijna), maar dat de kans minuscuul is, is lastig hard te maken. Ik kan me wel voorstellen dat de makers er alles aan doen om het te voorkomen, want het geeft wel een heel raar einde. De mol moet lang onder de radar blijven, maar uiteindelijk wel door iemand worden ontmaskerd.
<Jack> Mijn vraag: wat als beide finalisten uiteindelijk mol Lennart niet in het vizier hadden, en de test dus ook niet op hem hadden ingevuld? Was de winnaar dan degene met een toevallig juist geantwoorde vraag op de test? En wat als dat niet het geval was?
<Gilles> Allereerst: ik ben blij dat dat niet het geval was. De mol moet ontmaskerd worden, en dit spel moet een winnaar kennen. Dat gezegd zijnde: in de officiële spelregels is daar wel wat voor voorzien, maar het is gelukkig niet nodig geweest. Sven is meteen na de exit van Philip geswitcht naar Lennart, dus een winnaar kregen we sowieso.
<Gilles> Ik bespaar je de uitleg over wat er dan zou gebeuren, want we hebben het gelukkig niet nodig gehad.
https://be.wieisdemol.com/dm2021-chat-gilles
[Voor 58% gewijzigd door Laguna op 10-03-2023 13:28]
Kans dat niemand op de mol zit in aflevering 1:
( 8 / 9 ) ^ 9 = 34.6%
Na aflevering 1 valt 1 iemand af waardoor 1 andere speler van mol moet wisselen.
Deze stap doe ik doordat gemiddeld iedereen behalve de mol door meer dan 1 andere kandidaat verdacht word. In het begin 9/8 per kandidaat op het einde zelfs 3/2 per kandidaat. Er zullen dus gemiddeld meer dan 1 per aflevering moeten switchen. Voor het gemmakt hou ik het op 1.
Kans dat deze niet naar de juiste mol gaat is 7/8
Kans dat niemand op de mol zit in aflevering 2: ( 8 / 9 ) ^ 9 * 7/8 = 30.3%
Herhaal bovenstaande voor de volgende afleveringen:
Kans dat niemand op de mol zit in aflevering 3: ( 8 / 9 ) ^ 9 * 7/8 * 6/7 = 25.9%
Kans dat niemand op de mol zit in aflevering 4: ( 8 / 9 ) ^ 9 * 7/8 * 6/7 * 5/6 = 21.6%
Kans dat niemand op de mol zit in aflevering 5: ( 8 / 9 ) ^ 9 * 7/8 * 6/7 * 5/6 * 4/5 = 17.3%
Kans dat niemand op de mol zit in aflevering 6: ( 8 / 9 ) ^ 9 * 7/8 * 6/7 * 5/6 * 4/5 * 3/4 = 12.9%
Kans dat niemand op de mol zit in aflevering 7: ( 8 / 9 ) ^ 9 * 7/8 * 6/7 * 5/6 * 4/5 * 3/4 * 2/3 = 8.6%
Kans dat niemand op de mol zit in aflevering 8: ( 8 / 9 ) ^ 9 * 7/8 * 6/7 * 5/6 * 4/5 * 3/4 * 2/3 * 1/2= 4.3%
Als iedereen dus volledig willekeurig gokt dan is de kans dat niemand op de mol zit al maar 4.3%.
[Voor 6% gewijzigd door n3othebest op 10-03-2023 13:50]
Repesct voor het uitwerken.n3othebest schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:48:
Even een hypothetisch scenario waarbij de deelnemers volledig random gokken wie de mol is.
( 8 / 9 ) ^ 9 = 34.6%
Na aflevering 1 valt 1 iemand af waardoor 1 andere speler van mol moet wisselen.
Deze stap doe ik doordat gemiddeld iedereen behalve de mol door meer dan 1 andere kandidaat verdacht word. In het begin 9/8 per kandidaat op het einde zelfs 3/2 per kandidaat. Er zullen dus gemiddeld meer dan 1 per aflevering moeten switchen. Voor het gemmakt hou ik het op 1.
Kans dat niemand op de mol zit in aflevering 3: ( 8 / 9 ) ^ 9 * 7/8 * 6/7 = 25.9%
Kans dat niemand op de mol zit in aflevering 4: ( 8 / 9 ) ^ 9 * 7/8 * 6/7 * 5/6 = 21.6%
Kans dat niemand op de mol zit in aflevering 5: ( 8 / 9 ) ^ 9 * 7/8 * 6/7 * 5/6 * 4/5 = 17.3%
Kans dat niemand op de mol zit in aflevering 6: ( 8 / 9 ) ^ 9 * 7/8 * 6/7 * 5/6 * 4/5 * 3/4 = 12.9%
Kans dat niemand op de mol zit in aflevering 7: ( 8 / 9 ) ^ 9 * 7/8 * 6/7 * 5/6 * 4/5 * 3/4 * 2/3 = 8.6%
Kans dat niemand op de mol zit in aflevering 8: ( 8 / 9 ) ^ 9 * 7/8 * 6/7 * 5/6 * 4/5 * 3/4 * 2/3 * 1/2= 4.3%
Als iedereen dus volledig willekeurig gokt dan is de kans dat niemand op de mol zit al maar 4.3%.

Daarnaast speelt het tijdsaspect toch ook mee. Indien er niemand op de mol zit op het einde. Is de snelheid van het invullen van de test toch ook van belang. Als in, niemand wist de mol, maar persoon x heeft de rest sneller ingevuld. Bij een gelijke eind score dan.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 14 Pro Zilver Apple Watch Series 6 Product Red Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePod Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
ach sommige mensen zullen alsnog beweren dat ze het beter weten en dat met logisch nadenken de kans 0% is....n3othebest schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:48:
Even een hypothetisch scenario waarbij de deelnemers volledig random gokken wie de mol is.
( 8 / 9 ) ^ 9 = 34.6%

Heb het even een keer nagerekend met de aanname dat de verdenkingen gelijk verdeeld zijn en daarop aantal mensen dat wisselt aangepast en je komt met blind gokken op 1% kans dat in de finale niemand op de mol zit.bvbal79 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:26:
[...]
ach sommige mensen zullen alsnog beweren dat ze het beter weten en dat met logisch nadenken de kans 0% is....
Het gaat niet om de kans en het berekende percentage zegt natuurlijk niks over de werkelijkheid. Het doel van het programma is dat de kandidaten de mol ontmaskeren. Als ze daar allemaal in falen, dan heb je geen echte winnaar en enkel verliezers. Daarbij zijn alle kandidaten over het algemeen zeer gedreven om de mol te ontmaskeren. Kandidaten kunnen het spel zelf saboteren door te doen alsof ze de mol zijn en consequent veel geld uit de pot spelen. Alleen in dat geval zou het kunnen dat ze zodanig door nep mollen zijn misleid dat ze in de finale elkaar verdenken ipv de mol. Dat zou mijns inziens tevens de ondergang zijn van het programma.bvbal79 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:26:
[...]
ach sommige mensen zullen alsnog beweren dat ze het beter weten en dat met logisch nadenken de kans 0% is....
Nagenoeg 0. Dan is 4% met random gokken daar best dichtbij. En in de praktijk gokken ze niet random ,ze baseren zich op het gedrag van ook kandidaten die aan het mollen zijn. Dus ja, die kans zit nog steeds verdomd dicht bij 0.bvbal79 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:26:
[...]

Tja, het is gewoon een feit dat er al vaak een finalist is geweest die het fout had. Als één finalist het fout kan hebben, waarom dan niet allebei?SmurfLink schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 17:05:
[...]
Nagenoeg 0. Dan is 4% met random gokken daar best dichtbij. En in de praktijk gokken ze niet random ,ze baseren zich op het gedrag van ook kandidaten die aan het mollen zijn. Dus ja, die kans zit nog steeds verdomd dicht bij 0.
Maar sommige mensen zullen alsnog beweren dat ze statistiek kunnen interpreteren en doen alsof het hun punt ondersteunt.
Maar goed, dit jaar is Jurre gewoon de mol en heeft Daniël dus gewonnen en blijft dit een theoretische discussie 😎
Omdat het een feit is dat het dus nog nooit gebeurd is.Lapa schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 17:28:
[...]
Tja, het is gewoon een feit dat er al vaak een finalist is geweest die het fout had. Als één finalist het fout kan hebben, waarom dan niet allebei?

Trouwens: wie rekent even uit wat de kans is dat er slechts één tweaker is die de mol weet te ontmaskeren terwijl geen van de kandidaten dat lukt? 😇
Maar in deze fase hebben ze toch wel door wie het is meestal. De kandidaten zien ook meer als wij.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
De dresscode was denk ik over the topLanfear89 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 20:36:
Oh jesus.. wat heeft Sarah voor'n afgrijselijke outfit aan

True maar.. die zwarte handschoenen passen gewoon niet. zonder die dingen was het nog te doen, maar nu ziet het er gewoon mislukt uit.tweakduke schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 20:38:
[...]
De dresscode was denk ik over the topHet is ook niet mijn ding, maar goed TV enzo. Het contrast kan niet groter zijn hoe ze normaal zijn in de afleveringen en in een speciale uitzending.
Tweakers poule: https://app.wieisdemol.avrotros.nl/app/qGXUm8gu8vZJF6yz8