Kan iemand die de update heeft gehad die de Zombie modus zou oplossen eens een foto maken van de software versies en hier plaatsen? Ik zou graag eens willen vergelijken nadat ik zelf de update van het infotainment 221223 heb geïnstalleerd. Bedankt.
Bij ons zat de lader er ook niet bij. Auto besteld 13 april 2022 en 5 april geleverd. Gisteren een mailtje gestuurd en verteld dat hij vanaf de comfortline er standaard bij hoort te zitten. Gisteren telefonisch contact gehad en is besteld kost idd iets van €500,-. Ik zou zeker terug gaan want stond op de lijst met uitrusting.Giem schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:57:
[Afbeelding]
Vrijdag mijn Niro EV Executive Line mogen ophalen. Gelijk door gereden naar de Ardennen. Erg fijne auto, zeker in de file met alle zelfrijdende mogelijkheden.
Wel zelf de granny lader moeten kopen. Ondanks besteld in februari 2022 zou die er niet meer bij zitten en mocht ik hem kopen voor 500 euro. Geen zin om de discussie aan te gaan maar blijkbaar is dit de manier van auto's verkopen.
Eens, hij stond op de prijslijst en bij ons ook op de koopovereenkomst. Dus je hoort ‘m er gewoon gratig bij te krijgen. Bij ons was dat ook gewoon het geval. In de praktijk zal je ‘m niet veel gebruiken maar in sommige situaties kan het echt uitkomst bieden.ronald_0302 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 07:42:
[...]
Bij ons zat de lader er ook niet bij. Auto besteld 13 april 2022 en 5 april geleverd. Gisteren een mailtje gestuurd en verteld dat hij vanaf de comfortline er standaard bij hoort te zitten. Gisteren telefonisch contact gehad en is besteld kost idd iets van €500,-. Ik zou zeker terug gaan want stond op de lijst met uitrusting. [Afbeelding]
Wij hebben 25 april met Kia gebeld en de 26e een mail gestuurd die naar de commissie gaat om de auto kosteloos te annuleren. Wij kregen te horen toen we belde dat het wel eens december 2023 kon worden. Auto is 1 augustus besteld.. vandaar een mail gestuurd dat ze kunnen doormailen naar de commissie om te kijken of het ook kosteloos kan.. officieel is de datum in week 26.. deze datum moet nog komen.. ik heb wel aangegeven dat wij na de afleverdatum nog geen auto hebben wij Kia in gebreke gaan stellen.. het is jammer omdat wij ook mail contact hebben waarin elke maand van dit jaar wel de auto zal afgeleverd worden.. voorlopig is de auto nog niet gemaakt en is er niks over bekend 

Vervelend om te horen. Wat ga je nu bestellen? Volgens mij is alleen Tesla redelijk vlot met leveren. Een maat heeft bij de introductie van de VW ID Buzz, in maart 2022, meteen zo'n ding besteld. Zou in december 2022 geleverd worden, maar er is nog geen spoor van te bekennen. Ook een nieuwe Transporter is niet leverbaar.
Dit schijnt bij veel merken het geval te zijn.
Dit schijnt bij veel merken het geval te zijn.
Zojuist van de LM bericht otnvangen dat verwachte leverweek weer eens is verzet naar week 35...
2024 here we come
2024 here we come
Ik ben gisteren bij de dealer geweest helaas is de auto nog steeds niet gemaakt.
Degene die mij hielp werd ook heel erg zenuwachtig....
Degene die mij hielp werd ook heel erg zenuwachtig....
Levertijd werd verzet naar December, vraag van de leasemaatschappij of ik wou annuleren. Daarop akkoord gegeven. 1 dag later wordt ik gebeld door de dealer, ze hebben de annulering gekregen en willen weten of het klopt. Want toen ze wilden annuleren stond de auto ineens voor levering juni in het Kia systeem. Dus annulering geannuleerd. Afwachten of er ook daadwerkelijk in juni geleverd gaat worden.
Het blijft een soapserie…
Niet van mij, maar op het Niro EV topic:MajaMestreech schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:53:
Kan iemand die de update heeft gehad die de Zombie modus zou oplossen eens een foto maken van de software versies en hier plaatsen? Ik zou graag eens willen vergelijken nadat ik zelf de update van het infotainment 221223 heb geïnstalleerd. Bedankt.
2xdehelft in "Het grote Niro EV topic"
Ik wil even geen azijnp...er zijn maar ik zou toch even doorvragen naar het VIN van de auto in dat geval en met welke boot hij dan onderweg is.RuudWieP8 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:55:
Levertijd werd verzet naar December, vraag van de leasemaatschappij of ik wou annuleren. Daarop akkoord gegeven. 1 dag later wordt ik gebeld door de dealer, ze hebben de annulering gekregen en willen weten of het klopt. Want toen ze wilden annuleren stond de auto ineens voor levering juni in het Kia systeem. Dus annulering geannuleerd. Afwachten of er ook daadwerkelijk in juni geleverd gaat worden.
Van alles wat ik tot nu toe gelezen heb kan Kia niets zeggen zolang er geen VIN van de wagen bekend is.
Wel een VIN betekent inderdaad geproduceerd en dan is het nog mogelijk dat hij in juni geleverd wordt als hij inmiddels onderweg is.
Suc6 en hopelijk komt het goed voor je
Nu zijn wij natuurlijk allemaal erg benieuwd naar wat voor uitvoering dit is en wanneer je die besteld hebt.MarcelGo schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 18:08:
Vanmorgen opgehaald en erg blij mee...
[Afbeelding]

Heb ik natuurlijk al gemeld, maar omdat de berichten zich redelijk snel opvolgen nog maar een keer.....killerbee1958 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 18:15:
[...]
Nu zijn wij natuurlijk allemaal erg benieuwd naar wat voor uitvoering dit is en wanneer je die besteld hebt.
Executive Line, besteld 6 oktober en omdat er een klein pitje in de lak zit een granny lader erbij, o ja en geen prijsverhogingen. Al met al echt wel tevreden

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Ook gebeld door de dealer. VIN nummer is bekend en zal een deze dagen met de boot mee gaan.
Levering eind Juni. In totaal 13 maanden.
Besteld in Mei 2022, DynamicPlusLine, Mineral Blue en met Harman Kardon.
Even iets anders, ter voorbereiding voor de installatie van de dashcam ben ik op zoek naar informatie over welk type zekeringen de nieuwe Niro EV gebruikt.
De oude gebruikte zekertype “Micro 2”. Kan iemand mij bevestigen dat dit ook in de nieuwe Niro EV het geval is? Kan nog geen informatie vinden hierover.
Even iets anders, ter voorbereiding voor de installatie van de dashcam ben ik op zoek naar informatie over welk type zekeringen de nieuwe Niro EV gebruikt.
De oude gebruikte zekertype “Micro 2”. Kan iemand mij bevestigen dat dit ook in de nieuwe Niro EV het geval is? Kan nog geen informatie vinden hierover.
Dan is het enige juiste dat het toch klopt dat als je de kleur en de HK behoudt de levertijd langer is. Alleen nog langer dan lang, aangezien wij wel gewisseld hebben en 11 maanden en 2 weken moesten wachten op de auto.The Conman schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:48:
Ook gebeld door de dealer. VIN nummer is bekend en zal een deze dagen met de boot mee gaan.
Overigens uiteindelijk blij met de keuzes die ik moest maken. Het geluid van de standaard installatie is prima en uiteindelijk vind ik de auto in interstellar grey toch mooier dan in cityscape green.
Gisteren voor het eerst fietsendrager op trekhaak gehad. Alleen nu werken de veiligheidssystemen niet meer geen acc geen dodehoeksherkenning geen parkeersensoren voor. Heel irritant! Is dit normaal?
Nee, maar voorlopig wel...ronald_0302 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 08:37:
Gisteren voor het eerst fietsendrager op trekhaak gehad. Alleen nu werken de veiligheidssystemen niet meer geen acc geen dodehoeksherkenning geen parkeersensoren voor. Heel irritant! Is dit normaal?

Zie hier maar verder, Het grote Niro EV topic,
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2157242/1
[Voor 14% gewijzigd door MarcelGo op 07-05-2023 09:19]
Afgelopen week mijn eerder genoemde dynamic plus line met afneembare trekhaak in ontvangst mogen nemen! De wachttijd van een jaar was zeker frustrerend, maar uiteindelijk wel blij met de auto.
De granny charger zat er inderdaad niet bij, wat ik begreep van de dealer is dat deze bij bestellingen na 13 juli 2022 niet meer geleverd zou worden. Mocht je dus voor deze datum een definitieve bestelling hebben geplaatst heb je er gewoon recht op. In mijn geval kan ik die dus binnenkort ophalen.
Ik mag deze week wel nog even terug naar de dealer omdat ze bij het monteren van de trekhaak wat stekkertjes vergeten zijn aan te sluiten.... zoals het remlicht.... Dat heb ik nu zelf weten op te lossen door het stekkertje letterlijk in de ernaast hangende aansluiting te steken. Er hangen echter nog een paar aansluitingen los, dus daar wil ik even iemand goed naar laten kijken.
De granny charger zat er inderdaad niet bij, wat ik begreep van de dealer is dat deze bij bestellingen na 13 juli 2022 niet meer geleverd zou worden. Mocht je dus voor deze datum een definitieve bestelling hebben geplaatst heb je er gewoon recht op. In mijn geval kan ik die dus binnenkort ophalen.
Ik mag deze week wel nog even terug naar de dealer omdat ze bij het monteren van de trekhaak wat stekkertjes vergeten zijn aan te sluiten.... zoals het remlicht.... Dat heb ik nu zelf weten op te lossen door het stekkertje letterlijk in de ernaast hangende aansluiting te steken. Er hangen echter nog een paar aansluitingen los, dus daar wil ik even iemand goed naar laten kijken.
Ik heb een soortgelijk issue. Bij mij loopt de batterij leeg nadat ik gereden heb. Het verschil tussen aankomt eind van de dag en het begin van de volgende dag is tussen de 4 tot 8% van de capaciteit. Alle dagen erna (ik gebruik de auto niet dagelijks) is er geen verlies. Ik ga binnenkort langs de garage om de auto uit te laten lezen.ronald_0302 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:00:
Mijn BSM module was na 2 dagen kapot en is uiteindelijk 4 weken later vervangen. De storing is weg, maar batterij loopt wel terug terwijl hij stilstaat is dit normaal in 9 uur tijd?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In de winter zou ik dit wel (beperkt) verwachten door afkoeling van de batterij 's nachts? Maar deze week is het niet echt koud 's nachts dus ik vraag me af wat een andere verklaring zou kunnen zijn. En 4 tot 8 procent lijkt me sowieso eerder op een storing.Ik heb een soortgelijk issue. Bij mij loopt de batterij leeg nadat ik gereden heb. Het verschil tussen aankomt eind van de dag en het begin van de volgende dag is tussen de 4 tot 8% van de capaciteit. Alle dagen erna (ik gebruik de auto niet dagelijks) is er geen verlies. Ik ga binnenkort langs de garage om de auto uit te laten lezen.
[Voor 5% gewijzigd door Tinus7 op 08-05-2023 14:29]
Dealer heeft de auto uitgelezen en er is geen probleem. Dus maar gewoon doorrijden en waarschijnlijk gaat het vanzelf over. Zo niet dan weer terugkomen. Tja….Tinus7 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:27:
[...]
In de winter zou ik dit wel (beperkt) verwachten door afkoeling van de batterij 's nachts? Maar deze week is het niet echt koud 's nachts dus ik vraag me af wat een andere verklaring zou kunnen zijn. En 4 tot 8 procent lijkt me sowieso eerder op een storing.
De Morning Chorus waar veel van onze auto's vermoedelijk op staan, kan eindelijk lossen in Koper en daarna vermoedelijk op weg naar Rotterdam. De boot lag sinds 27-4 al stil (waarschijnlijk was de kade te vol), maar zal dan op 21-5 aankomen in Rotterdam volgens eukor.com! :-) Ik kreeg al bericht van de leasemaatschappij dat het een week later werd.
Helaas vanochtend een triest bericht ontvangen, levering is uitgesteld naar september....
Begin er wel moe van te worden, besteld Mei 2022..
wat voor een type/model/kleur is dat dan precies?DutchVik schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:36:
Helaas vanochtend een triest bericht ontvangen, levering is uitgesteld naar september....
Laat maar, stond al eerder in forum. Bizar inderdaad dat die van jou zo lang moet duren
[Voor 14% gewijzigd door killerbee1958 op 09-05-2023 13:03]
Juup echt absurd, ik heb geen eens een speciale kleur genomen.killerbee1958 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:51:
[...]
wat voor een type/model/kleur is dat dan precies?
Laat maar, stond al eerder in forum. Bizar inderdaad dat die van jou zo lang moet duren
Ik lees dat dealers regelmatig met een oplossing komen als klanten overwegen om de order te annuleren. Dan staat de auto vaak "ineens" op de boot. Zou dat een optie kunnen zijn? De aangegeven levertijd is natuurlijk idioot. Persoonlijk.zou ik dat niet accepteren.
Dat heb ik al geprobeerd helaas weinig nut gehad, het gaat hierom een zakelijke lease. Inmiddels zit ik in de situatie dat ik denk als de auto er is leuk maar eigenlijk maakt het me niet veel meer uit. De fun is er inmiddels wel vanaf.monica66 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:15:
Ik lees dat dealers regelmatig met een oplossing komen als klanten overwegen om de order te annuleren. Dan staat de auto vaak "ineens" op de boot. Zou dat een optie kunnen zijn? De aangegeven levertijd is natuurlijk idioot. Persoonlijk.zou ik dat niet accepteren.
Ik zag toch al leasemaatschappijen voorbij komen die zelf aankomen met de vraag of ze.moeten annuleren na weer een verlenging van de levertijd. Wel zo klantvriendelijk lijkt me. Vermoedelijk kun je je leasemaatschappij ook wel in gebreke stellen, zelf of via de rechtsbijstand. Want zo raakt de lol er wel vanaf ja.
Annuleren en andere auto?DutchVik schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:36:
[...]
Dat heb ik al geprobeerd helaas weinig nut gehad, het gaat hierom een zakelijke lease. Inmiddels zit ik in de situatie dat ik denk als de auto er is leuk maar eigenlijk maakt het me niet veel meer uit. De fun is er inmiddels wel vanaf.
Helaas is het dan zo dat ik 15% van de waarde moet aftikken dus dan wacht ik liever.. en wij mogen geen tesla kiezen dus dan zit je weer te wachten.
Die 15% kosten hebben betrekking op de Bovag regeling bij annuleren. Volgens diezelfde kleine lettertjes (die gelden voor de Kia dealer waar de LM hem besteld heeft), kan de LM een ingebrekestelling sturen. Dit kunnen ze doen omdat de Kia dealer niet voldoet aan de bij aanvang afgesproken levertijd. Hier zijn inmiddels al vele orders mee geannuleerd. Het proberen waard.
Opnieuw wachten op een andere auto is wel.een lastige inderdaad, als Tesla niet mag.
Opnieuw wachten op een andere auto is wel.een lastige inderdaad, als Tesla niet mag.
[Voor 10% gewijzigd door monica66 op 09-05-2023 15:29]
Erg mooi ding, ik heb een kleine spijt van de witte kleur, ha dook voor blauw moeten gaan. Maarrrr, daarover gesproken, ik heb mijn auto vandaag bij de dealer zien staan, 26e kan ik hem op komen halen =DMark_640 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:26:
Hij is gearriveerd!
De komende dagen maar eens gaan ontdekken
[Afbeelding]
Ik zit hier nu te bibberen en te hopen tegelijk.
Afgelopen weekend besteld bij de leasemaatschappij.
Ben heel benieuwd wat ik binnenkort te horen krijg als verwachte levertijd.
Idealiter staat ie begin volgend jaar voor me klaar.
Het wordt trouwens een witte Executive Line. 😎
Afgelopen weekend besteld bij de leasemaatschappij.
Ben heel benieuwd wat ik binnenkort te horen krijg als verwachte levertijd.
Idealiter staat ie begin volgend jaar voor me klaar.
Het wordt trouwens een witte Executive Line. 😎
Wij hebben de dealer bericht met kosteloos annuleren omdat we al meer dan 9 maanden wachten.
En zoals ik al hier had gelezen hebben we een mail terug gehad dat de auto ineens in productie is en begin augustus geleverd kan worden.. dan wachten wij al een jaar.. en we krijgen als compensatie ook nog een maand leasebedrag terug gestort..
Ik heb ze direct terug gemaild dat we hier niet mee akkoord gaan.
We zijn zo klaar met Kia.. elke maand hebben wij wel gehoord hij komt deze maand..
We hebben natuurlijk nog geen reactie mogen ontvangen bij de eerste mail moesten we ook 2 weken wachten..
En zoals ik al hier had gelezen hebben we een mail terug gehad dat de auto ineens in productie is en begin augustus geleverd kan worden.. dan wachten wij al een jaar.. en we krijgen als compensatie ook nog een maand leasebedrag terug gestort..
Ik heb ze direct terug gemaild dat we hier niet mee akkoord gaan.
We zijn zo klaar met Kia.. elke maand hebben wij wel gehoord hij komt deze maand..
We hebben natuurlijk nog geen reactie mogen ontvangen bij de eerste mail moesten we ook 2 weken wachten..
Wij krijgen bij een aangevraagde kleurwijziging in februari dit jaar ook te horen dat dit niet meer mogelijk was want de auto zou in productie zijn en in mei geleverd worden..
Inmiddels staan de leverdatums op September en November dus de "Hij is in productie en kan dan en dan geleverd worden" is de grootse onzin die ze verkondigen..
Inmiddels staan de leverdatums op September en November dus de "Hij is in productie en kan dan en dan geleverd worden" is de grootse onzin die ze verkondigen..
Mijn auto is op 2 mei 2022 privé besteld. Na prijsverhoging, nieuwe kleurkeuze, head-up display i.p.v. Harman kardon audio en een dik jaar wachten ben ik nu eindelijk gisteren gebeld door de dealer. De auto komt volgende week bij hem binnen.
Dan moet de trekhaak er nog onder. Dus ik reken op vanaf nu nog twee weken voordat ik eindelijk elektrisch rij. Ik lees op dit forum, dat het schip "Morning Chorus" binnenkort in Rotterdam komt om auto's te lossen. Daar zal hij dan wel op zitten. Dat betekent, dat hij zondag a.s. binnenloopt. Dat kan dus wel kloppen met de gegevens die ik van de dealer kreeg.
Dan moet de trekhaak er nog onder. Dus ik reken op vanaf nu nog twee weken voordat ik eindelijk elektrisch rij. Ik lees op dit forum, dat het schip "Morning Chorus" binnenkort in Rotterdam komt om auto's te lossen. Daar zal hij dan wel op zitten. Dat betekent, dat hij zondag a.s. binnenloopt. Dat kan dus wel kloppen met de gegevens die ik van de dealer kreeg.
Als hij volgende week bij hem binnenkomt, dan staat hij nu al op de kade, of in Rotterdam of in Antwerpen.hassk schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:46:
Mijn auto is op 2 mei 2022 privé besteld. Na prijsverhoging, nieuwe kleurkeuze, head-up display i.p.v. Harman kardon audio en een dik jaar wachten ben ik nu eindelijk gisteren gebeld door de dealer. De auto komt volgende week bij hem binnen.
Ja, dat verhaal van dat schip weet ik ook niet zeker. Dat vaart nu voor de kust van Lissabon. Het leek me kwa tijd wel te kunnen kloppen. Zondag loopt het binnen in R'dam. Ik heb geen idee hoeveel tijd er nodig is om zo'n auto te lossen en in te klaren en te vervoeren naar de dealer. Het lijkt me inderdaad wat krap. Je hebt waarschijnlijk gelijk, dat hij al ergens op de kade staat.Giem schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:06:
[...]
Als hij volgende week bij hem binnenkomt, dan staat hij nu al op de kade, of in Rotterdam of in Antwerpen.
In ieder geval is mij beloofd, dat ik begin volgende maand in mijn Niro EV rijd....
De boot komt aanstaande zaterdag aan in Rotterdam. Volgens dealer moet je dan nog rekening houden met ongeveer 2 weken voordat je auto afgeleverd kan worden
De dealer heeft mij gebeld dat de auto op de boot staat die zaterdag binnen komt. Ik dacht eindelijk, nog een week of 2… Nou, ik moet toch zeker rekenen op half / eind juni…
Ik weet niet meer wat ik moet geloven aan hun communicatie.
2 weken voor transport naar dealer is wel het minste, en dan rijklaar maken nog kunnen inplannen, 4 weken vanaf nu lijkt me best redelijk. Iedereen heeft personeels tekorten, de haven, transportbedrijven, autodealers.DunDave schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:03:
De dealer heeft mij gebeld dat de auto op de boot staat die zaterdag binnen komt. Ik dacht eindelijk, nog een week of 2… Nou, ik moet toch zeker rekenen op half / eind juni…
Maar hij komt eraan

Het is ongelofelijk maar mijn auto is gebouwd en wacht op een boot… het enthousiasme is weer toegenomen