Het grote Kia Niro EV Prijs en Levertijdentopic

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 04-07 23:51
Kan iemand die de update heeft gehad die de Zombie modus zou oplossen eens een foto maken van de software versies en hier plaatsen? Ik zou graag eens willen vergelijken nadat ik zelf de update van het infotainment 221223 heb geïnstalleerd. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald_0302
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-07 11:02
Giem schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:57:
[Afbeelding]

Vrijdag mijn Niro EV Executive Line mogen ophalen. Gelijk door gereden naar de Ardennen. Erg fijne auto, zeker in de file met alle zelfrijdende mogelijkheden.

Wel zelf de granny lader moeten kopen. Ondanks besteld in februari 2022 zou die er niet meer bij zitten en mocht ik hem kopen voor 500 euro. Geen zin om de discussie aan te gaan maar blijkbaar is dit de manier van auto's verkopen.
Bij ons zat de lader er ook niet bij. Auto besteld 13 april 2022 en 5 april geleverd. Gisteren een mailtje gestuurd en verteld dat hij vanaf de comfortline er standaard bij hoort te zitten. Gisteren telefonisch contact gehad en is besteld kost idd iets van €500,-. Ik zou zeker terug gaan want stond op de lijst met uitrusting. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXCQY4DqDcaJfmUxDC5qfc8XpXU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/06eIev6AB3QKaFtGk5XxrC0y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eboera
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-07 21:48
ronald_0302 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 07:42:
[...]

Bij ons zat de lader er ook niet bij. Auto besteld 13 april 2022 en 5 april geleverd. Gisteren een mailtje gestuurd en verteld dat hij vanaf de comfortline er standaard bij hoort te zitten. Gisteren telefonisch contact gehad en is besteld kost idd iets van €500,-. Ik zou zeker terug gaan want stond op de lijst met uitrusting. [Afbeelding]
Eens, hij stond op de prijslijst en bij ons ook op de koopovereenkomst. Dus je hoort ‘m er gewoon gratig bij te krijgen. Bij ons was dat ook gewoon het geval. In de praktijk zal je ‘m niet veel gebruiken maar in sommige situaties kan het echt uitkomst bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deesjje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-07-2023
Wij hebben 25 april met Kia gebeld en de 26e een mail gestuurd die naar de commissie gaat om de auto kosteloos te annuleren. Wij kregen te horen toen we belde dat het wel eens december 2023 kon worden. Auto is 1 augustus besteld.. vandaar een mail gestuurd dat ze kunnen doormailen naar de commissie om te kijken of het ook kosteloos kan.. officieel is de datum in week 26.. deze datum moet nog komen.. ik heb wel aangegeven dat wij na de afleverdatum nog geen auto hebben wij Kia in gebreke gaan stellen.. het is jammer omdat wij ook mail contact hebben waarin elke maand van dit jaar wel de auto zal afgeleverd worden.. voorlopig is de auto nog niet gemaakt en is er niks over bekend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-07 12:25
Vervelend om te horen. Wat ga je nu bestellen? Volgens mij is alleen Tesla redelijk vlot met leveren. Een maat heeft bij de introductie van de VW ID Buzz, in maart 2022, meteen zo'n ding besteld. Zou in december 2022 geleverd worden, maar er is nog geen spoor van te bekennen. Ook een nieuwe Transporter is niet leverbaar.
Dit schijnt bij veel merken het geval te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc_Smurf
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-06 17:30
Zojuist van de LM bericht otnvangen dat verwachte leverweek weer eens is verzet naar week 35...

2024 here we come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchVik
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik ben gisteren bij de dealer geweest helaas is de auto nog steeds niet gemaakt.

Degene die mij hielp werd ook heel erg zenuwachtig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudWieP8
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09-2024
Levertijd werd verzet naar December, vraag van de leasemaatschappij of ik wou annuleren. Daarop akkoord gegeven. 1 dag later wordt ik gebeld door de dealer, ze hebben de annulering gekregen en willen weten of het klopt. Want toen ze wilden annuleren stond de auto ineens voor levering juni in het Kia systeem. Dus annulering geannuleerd. Afwachten of er ook daadwerkelijk in juni geleverd gaat worden.

Het blijft een soapserie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juanluca
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-07 07:11
MajaMestreech schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:53:
Kan iemand die de update heeft gehad die de Zombie modus zou oplossen eens een foto maken van de software versies en hier plaatsen? Ik zou graag eens willen vergelijken nadat ik zelf de update van het infotainment 221223 heb geïnstalleerd. Bedankt.
Niet van mij, maar op het Niro EV topic:

2xdehelft in "Het grote Niro EV topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-07 18:47
RuudWieP8 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:55:
Levertijd werd verzet naar December, vraag van de leasemaatschappij of ik wou annuleren. Daarop akkoord gegeven. 1 dag later wordt ik gebeld door de dealer, ze hebben de annulering gekregen en willen weten of het klopt. Want toen ze wilden annuleren stond de auto ineens voor levering juni in het Kia systeem. Dus annulering geannuleerd. Afwachten of er ook daadwerkelijk in juni geleverd gaat worden.

Het blijft een soapserie…
Ik wil even geen azijnp...er zijn maar ik zou toch even doorvragen naar het VIN van de auto in dat geval en met welke boot hij dan onderweg is.

Van alles wat ik tot nu toe gelezen heb kan Kia niets zeggen zolang er geen VIN van de wagen bekend is.
Wel een VIN betekent inderdaad geproduceerd en dan is het nog mogelijk dat hij in juni geleverd wordt als hij inmiddels onderweg is.

Suc6 en hopelijk komt het goed voor je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Vanmorgen opgehaald en erg blij mee...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQr23sz-NCl81gOiJQBfVIyKUn4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KEFoJMx2efnWaW6HCDnyJMC0.jpg?f=fotoalbum_large

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
MarcelGo schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 18:08:
Vanmorgen opgehaald en erg blij mee...

[Afbeelding]
Nu zijn wij natuurlijk allemaal erg benieuwd naar wat voor uitvoering dit is en wanneer je die besteld hebt.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
killerbee1958 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 18:15:
[...]

Nu zijn wij natuurlijk allemaal erg benieuwd naar wat voor uitvoering dit is en wanneer je die besteld hebt.
:)
Heb ik natuurlijk al gemeld, maar omdat de berichten zich redelijk snel opvolgen nog maar een keer.....

Executive Line, besteld 6 oktober en omdat er een klein pitje in de lak zit een granny lader erbij, o ja en geen prijsverhogingen. Al met al echt wel tevreden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-06 17:14
Ook gebeld door de dealer. VIN nummer is bekend en zal een deze dagen met de boot mee gaan.
Levering eind Juni. In totaal 13 maanden.

Besteld in Mei 2022, DynamicPlusLine, Mineral Blue en met Harman Kardon.

Even iets anders, ter voorbereiding voor de installatie van de dashcam ben ik op zoek naar informatie over welk type zekeringen de nieuwe Niro EV gebruikt.
De oude gebruikte zekertype “Micro 2”. Kan iemand mij bevestigen dat dit ook in de nieuwe Niro EV het geval is? Kan nog geen informatie vinden hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
The Conman schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:48:
Ook gebeld door de dealer. VIN nummer is bekend en zal een deze dagen met de boot mee gaan.
Levering eind Juni. In totaal 13 maanden.

Besteld in Mei 2022, DynamicPlusLine, Mineral Blue en met Harman Kardon.
Dan is het enige juiste dat het toch klopt dat als je de kleur en de HK behoudt de levertijd langer is. Alleen nog langer dan lang, aangezien wij wel gewisseld hebben en 11 maanden en 2 weken moesten wachten op de auto.

Overigens uiteindelijk blij met de keuzes die ik moest maken. Het geluid van de standaard installatie is prima en uiteindelijk vind ik de auto in interstellar grey toch mooier dan in cityscape green.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald_0302
Gisteren voor het eerst fietsendrager op trekhaak gehad. Alleen nu werken de veiligheidssystemen niet meer geen acc geen dodehoeksherkenning geen parkeersensoren voor. Heel irritant! Is dit normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
ronald_0302 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 08:37:
Gisteren voor het eerst fietsendrager op trekhaak gehad. Alleen nu werken de veiligheidssystemen niet meer geen acc geen dodehoeksherkenning geen parkeersensoren voor. Heel irritant! Is dit normaal?
Nee, maar voorlopig wel... >:)

Zie hier maar verder, Het grote Niro EV topic,

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2157242/1

[ Voor 14% gewijzigd door MarcelGo op 07-05-2023 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald_0302
Mijn BSM module was na 2 dagen kapot en is uiteindelijk 4 weken later vervangen. De storing is weg, maar batterij loopt wel terug terwijl hij stilstaat is dit normaal in 9 uur tijd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6OaTzS-gLYOty_6GhvL3lWf95Gk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/clKLlndRVa79mEoBxYJ4mRKV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BrPvTi_U7s5gSRH4Y9Pa748WmkY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/X57bZ54vOcFp6uVK2KLaq5oE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FezRvNOiFYWhbv5yS5vaA6Ybv_8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5l6LLxDfjdrB0JJADaWWwRwv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlietZ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-07 23:44
Afgelopen week mijn eerder genoemde dynamic plus line met afneembare trekhaak in ontvangst mogen nemen! De wachttijd van een jaar was zeker frustrerend, maar uiteindelijk wel blij met de auto.

De granny charger zat er inderdaad niet bij, wat ik begreep van de dealer is dat deze bij bestellingen na 13 juli 2022 niet meer geleverd zou worden. Mocht je dus voor deze datum een definitieve bestelling hebben geplaatst heb je er gewoon recht op. In mijn geval kan ik die dus binnenkort ophalen.

Ik mag deze week wel nog even terug naar de dealer omdat ze bij het monteren van de trekhaak wat stekkertjes vergeten zijn aan te sluiten.... zoals het remlicht.... Dat heb ik nu zelf weten op te lossen door het stekkertje letterlijk in de ernaast hangende aansluiting te steken. Er hangen echter nog een paar aansluitingen los, dus daar wil ik even iemand goed naar laten kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eboera
ronald_0302 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:00:
Mijn BSM module was na 2 dagen kapot en is uiteindelijk 4 weken later vervangen. De storing is weg, maar batterij loopt wel terug terwijl hij stilstaat is dit normaal in 9 uur tijd?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb een soortgelijk issue. Bij mij loopt de batterij leeg nadat ik gereden heb. Het verschil tussen aankomt eind van de dag en het begin van de volgende dag is tussen de 4 tot 8% van de capaciteit. Alle dagen erna (ik gebruik de auto niet dagelijks) is er geen verlies. Ik ga binnenkort langs de garage om de auto uit te laten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus7
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-06 15:41
Ik heb een soortgelijk issue. Bij mij loopt de batterij leeg nadat ik gereden heb. Het verschil tussen aankomt eind van de dag en het begin van de volgende dag is tussen de 4 tot 8% van de capaciteit. Alle dagen erna (ik gebruik de auto niet dagelijks) is er geen verlies. Ik ga binnenkort langs de garage om de auto uit te laten lezen.
In de winter zou ik dit wel (beperkt) verwachten door afkoeling van de batterij 's nachts? Maar deze week is het niet echt koud 's nachts dus ik vraag me af wat een andere verklaring zou kunnen zijn. En 4 tot 8 procent lijkt me sowieso eerder op een storing.

[ Voor 5% gewijzigd door Tinus7 op 08-05-2023 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eboera
Tinus7 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:27:
[...]

In de winter zou ik dit wel (beperkt) verwachten door afkoeling van de batterij 's nachts? Maar deze week is het niet echt koud 's nachts dus ik vraag me af wat een andere verklaring zou kunnen zijn. En 4 tot 8 procent lijkt me sowieso eerder op een storing.
Dealer heeft de auto uitgelezen en er is geen probleem. Dus maar gewoon doorrijden en waarschijnlijk gaat het vanzelf over. Zo niet dan weer terugkomen. Tja….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
De Morning Chorus waar veel van onze auto's vermoedelijk op staan, kan eindelijk lossen in Koper en daarna vermoedelijk op weg naar Rotterdam. De boot lag sinds 27-4 al stil (waarschijnlijk was de kade te vol), maar zal dan op 21-5 aankomen in Rotterdam volgens eukor.com! :-) Ik kreeg al bericht van de leasemaatschappij dat het een week later werd.

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchVik
Helaas vanochtend een triest bericht ontvangen, levering is uitgesteld naar september....

Begin er wel moe van te worden, besteld Mei 2022..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
DutchVik schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:36:
Helaas vanochtend een triest bericht ontvangen, levering is uitgesteld naar september....

Begin er wel moe van te worden, besteld Mei 2022..
wat voor een type/model/kleur is dat dan precies?

Laat maar, stond al eerder in forum. Bizar inderdaad dat die van jou zo lang moet duren

[ Voor 14% gewijzigd door killerbee1958 op 09-05-2023 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchVik
killerbee1958 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:51:
[...]

wat voor een type/model/kleur is dat dan precies?

Laat maar, stond al eerder in forum. Bizar inderdaad dat die van jou zo lang moet duren
Juup echt absurd, ik heb geen eens een speciale kleur genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:10
Ik lees dat dealers regelmatig met een oplossing komen als klanten overwegen om de order te annuleren. Dan staat de auto vaak "ineens" op de boot. Zou dat een optie kunnen zijn? De aangegeven levertijd is natuurlijk idioot. Persoonlijk.zou ik dat niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchVik
monica66 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:15:
Ik lees dat dealers regelmatig met een oplossing komen als klanten overwegen om de order te annuleren. Dan staat de auto vaak "ineens" op de boot. Zou dat een optie kunnen zijn? De aangegeven levertijd is natuurlijk idioot. Persoonlijk.zou ik dat niet accepteren.
Dat heb ik al geprobeerd helaas weinig nut gehad, het gaat hierom een zakelijke lease. Inmiddels zit ik in de situatie dat ik denk als de auto er is leuk maar eigenlijk maakt het me niet veel meer uit. De fun is er inmiddels wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Ik zag toch al leasemaatschappijen voorbij komen die zelf aankomen met de vraag of ze.moeten annuleren na weer een verlenging van de levertijd. Wel zo klantvriendelijk lijkt me. Vermoedelijk kun je je leasemaatschappij ook wel in gebreke stellen, zelf of via de rechtsbijstand. Want zo raakt de lol er wel vanaf ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:52
DutchVik schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:36:
[...]

Dat heb ik al geprobeerd helaas weinig nut gehad, het gaat hierom een zakelijke lease. Inmiddels zit ik in de situatie dat ik denk als de auto er is leuk maar eigenlijk maakt het me niet veel meer uit. De fun is er inmiddels wel vanaf.
Annuleren en andere auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchVik
Helaas is het dan zo dat ik 15% van de waarde moet aftikken dus dan wacht ik liever.. en wij mogen geen tesla kiezen dus dan zit je weer te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Die 15% kosten hebben betrekking op de Bovag regeling bij annuleren. Volgens diezelfde kleine lettertjes (die gelden voor de Kia dealer waar de LM hem besteld heeft), kan de LM een ingebrekestelling sturen. Dit kunnen ze doen omdat de Kia dealer niet voldoet aan de bij aanvang afgesproken levertijd. Hier zijn inmiddels al vele orders mee geannuleerd. Het proberen waard.

Opnieuw wachten op een andere auto is wel.een lastige inderdaad, als Tesla niet mag.

[ Voor 10% gewijzigd door monica66 op 09-05-2023 15:29 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-07 20:44

Mark_640

In my memory

Hij is gearriveerd!

De komende dagen maar eens gaan ontdekken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7vNwpY2FmpOda6YyaSeC2LD8oE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AjAisgDZB1hrxh7wQeKS47Ip.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serellyn
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-04 07:27
Mark_640 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:26:
Hij is gearriveerd!

De komende dagen maar eens gaan ontdekken :)

[Afbeelding]
Erg mooi ding, ik heb een kleine spijt van de witte kleur, ha dook voor blauw moeten gaan. Maarrrr, daarover gesproken, ik heb mijn auto vandaag bij de dealer zien staan, 26e kan ik hem op komen halen =D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HillyS
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-07-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Evz-qvT6JmVIGHcSbekxME_R_mM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CoQt8wqQ12xIQfPqcZSDlCTF.jpg?f=fotoalbum_large
Gisteren deze mogen ophalen. Slechts 6 maanden op hoeven wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
6 maanden? Hoe dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-04 08:50
Ik zit hier nu te bibberen en te hopen tegelijk.
Afgelopen weekend besteld bij de leasemaatschappij.
Ben heel benieuwd wat ik binnenkort te horen krijg als verwachte levertijd.
Idealiter staat ie begin volgend jaar voor me klaar.

Het wordt trouwens een witte Executive Line. 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deesjje
  • Laatst online: 12-07-2023
Wij hebben de dealer bericht met kosteloos annuleren omdat we al meer dan 9 maanden wachten.

En zoals ik al hier had gelezen hebben we een mail terug gehad dat de auto ineens in productie is en begin augustus geleverd kan worden.. dan wachten wij al een jaar.. en we krijgen als compensatie ook nog een maand leasebedrag terug gestort..

Ik heb ze direct terug gemaild dat we hier niet mee akkoord gaan.

We zijn zo klaar met Kia.. elke maand hebben wij wel gehoord hij komt deze maand..

We hebben natuurlijk nog geen reactie mogen ontvangen bij de eerste mail moesten we ook 2 weken wachten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mc_Smurf
Wij krijgen bij een aangevraagde kleurwijziging in februari dit jaar ook te horen dat dit niet meer mogelijk was want de auto zou in productie zijn en in mei geleverd worden..

Inmiddels staan de leverdatums op September en November dus de "Hij is in productie en kan dan en dan geleverd worden" is de grootse onzin die ze verkondigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hassk
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 05-06 18:02
Mijn auto is op 2 mei 2022 privé besteld. Na prijsverhoging, nieuwe kleurkeuze, head-up display i.p.v. Harman kardon audio en een dik jaar wachten ben ik nu eindelijk gisteren gebeld door de dealer. De auto komt volgende week bij hem binnen.
Dan moet de trekhaak er nog onder. Dus ik reken op vanaf nu nog twee weken voordat ik eindelijk elektrisch rij. Ik lees op dit forum, dat het schip "Morning Chorus" binnenkort in Rotterdam komt om auto's te lossen. Daar zal hij dan wel op zitten. Dat betekent, dat hij zondag a.s. binnenloopt. Dat kan dus wel kloppen met de gegevens die ik van de dealer kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:31
hassk schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:46:
Mijn auto is op 2 mei 2022 privé besteld. Na prijsverhoging, nieuwe kleurkeuze, head-up display i.p.v. Harman kardon audio en een dik jaar wachten ben ik nu eindelijk gisteren gebeld door de dealer. De auto komt volgende week bij hem binnen.
Dan moet de trekhaak er nog onder. Dus ik reken op vanaf nu nog twee weken voordat ik eindelijk elektrisch rij. Ik lees op dit forum, dat het schip "Morning Chorus" binnenkort in Rotterdam komt om auto's te lossen. Daar zal hij dan wel op zitten. Dat betekent, dat hij zondag a.s. binnenloopt. Dat kan dus wel kloppen met de gegevens die ik van de dealer kreeg.
Als hij volgende week bij hem binnenkomt, dan staat hij nu al op de kade, of in Rotterdam of in Antwerpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hassk
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 05-06 18:02
Giem schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:06:
[...]

Als hij volgende week bij hem binnenkomt, dan staat hij nu al op de kade, of in Rotterdam of in Antwerpen.
Ja, dat verhaal van dat schip weet ik ook niet zeker. Dat vaart nu voor de kust van Lissabon. Het leek me kwa tijd wel te kunnen kloppen. Zondag loopt het binnen in R'dam. Ik heb geen idee hoeveel tijd er nodig is om zo'n auto te lossen en in te klaren en te vervoeren naar de dealer. Het lijkt me inderdaad wat krap. Je hebt waarschijnlijk gelijk, dat hij al ergens op de kade staat.
In ieder geval is mij beloofd, dat ik begin volgende maand in mijn Niro EV rijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekske
  • Laatst online: 31-10-2023
De boot komt aanstaande zaterdag aan in Rotterdam. Volgens dealer moet je dan nog rekening houden met ongeveer 2 weken voordat je auto afgeleverd kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DunDave
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-05 10:12
De dealer heeft mij gebeld dat de auto op de boot staat die zaterdag binnen komt. Ik dacht eindelijk, nog een week of 2… Nou, ik moet toch zeker rekenen op half / eind juni…

Ik weet niet meer wat ik moet geloven aan hun communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
DunDave schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:03:
De dealer heeft mij gebeld dat de auto op de boot staat die zaterdag binnen komt. Ik dacht eindelijk, nog een week of 2… Nou, ik moet toch zeker rekenen op half / eind juni…

Ik weet niet meer wat ik moet geloven aan hun communicatie.
2 weken voor transport naar dealer is wel het minste, en dan rijklaar maken nog kunnen inplannen, 4 weken vanaf nu lijkt me best redelijk. Iedereen heeft personeels tekorten, de haven, transportbedrijven, autodealers.
Maar hij komt eraan ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• reul
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06 17:59
Gisteren, 5 maanden na bestelling door de leasemaatschappij (Alphabet), deze Executive Line mogen ophalen bij de dealer in Eindhoven. Tot nu toe erg onder de indruk van de afwerking en de vele opties die deze versie heeft!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQ3qEkwbAx3N2ZF3jlrYYxtRpkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z3JMI6OUCwLwRo1Cd5TGCT2X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hNo4w9Q_wYds5sC4oTo3movB3lo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kSlpMh4CBqecHr7FoharpTV4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchVik
Het is ongelofelijk maar mijn auto is gebouwd en wacht op een boot… het enthousiasme is weer toegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ik heb gisteren een e-mail gehad van de dealer met de vraag wanneer ze de auto bij me kunnen leveren. Het lijkt erop dat dit eind volgende week wordt! Oorspronkelijke bestelddatum vorig jaar juni. Ik heb zelf de bestelling overgenomen van een annulering rond eind oktober vorig jaar.

system setup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.White
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-01 23:06
Afgelopen maart via de LM de Kia Niro EV DPL Black Aurora besteld. Verwachte levering eind augustus, begin september.

De auto was onderdeel van een ‘deal’ en is al in december 2022 door de LM besteld. Zou dus om een levertijd gaan van 8-9 maanden.

VIN nog niet bekend. Hoe lang duurt het gemiddeld tussen het bekendmaken van VIN en daadwerkelijke levering?

[ Voor 21% gewijzigd door Mr.White op 30-05-2023 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Mr.White schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:23:
Afgelopen maart via de LM de Kia Niro EV DPL Black Aurora besteld. Verwachte levering eind augustus, begin september.

De auto was onderdeel van een ‘deal’ en is al in december 2022 door de LM besteld. Zou dus om een levertijd gaan van 8-9 maanden.

VIN nog niet bekend. Hoe lang duurt het gemiddeld tussen het bekendmaken van VIN en daadwerkelijke levering?
Vin is bekend als de wagen is geproduceerd maar dan staat hij nog in Korea.
Transport per schip zo een 6 weken.
Van ontladen tot aflevering duurt gemiddeld zo een twee weken.

(Let op dit zijn hele algemene tijden. Soms is Vin pas bij dealer bekend als auto al in NL is of kan aflevering sneller als er geen trekhaak of andere bijzonderheden zijn.
Aan de andere kant kan de auto ook zo maar nog even op de kade in Korea staan en dit tijd komt er dan weer bij. Dit laatste kan de dealer je, als het goed is, overigens wel vertellen)
Overigens heb ik ook de indruk dat soms een auto ineens beschikbaar komt omdat iemand afziet van de deal of omdat er ergens druk is uitgeoefend en een bestelling omgezet wordt naar een andere koper (maar dit is heel schimmig en kan ik niet bewijzen)

[ Voor 10% gewijzigd door killerbee1958 op 31-05-2023 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchVik
killerbee1958 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:55:
[...]

(Let op dit zijn hele algemene tijden. Soms is Vin pas bij dealer bekend als auto al in NL is of kan aflevering sneller als er geen trekhaak of andere bijzonderheden zijn.
Aan de andere kant kan de auto ook zo maar nog even op de kade in Korea staan en dit tijd komt er dan weer bij. Dit laatste kan de dealer je, als het goed is, overigens wel vertellen)
Overigens heb ik ook de indruk dat soms een auto ineens beschikbaar komt omdat iemand afziet van de deal of omdat er ergens druk is uitgeoefend en een bestelling omgezet wordt naar een andere koper (maar dit is heel schimmig en kan ik niet bewijzen)
Dit geloof ik ook wel, mijn auto is 100 keer verschoven en ik zag exact zelfde specificatie rijden bij dezelfde dealer vandaan drie maanden geleden en mijn auto werd aldoor maar uitgesteld terwijl ik toch flink op tijd heb besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.White
killerbee1958 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:55:
[...]

Vin is bekend als de wagen is geproduceerd maar dan staat hij nog in Korea.
Transport per schip zo een 6 weken.
Van ontladen tot aflevering duurt gemiddeld zo een twee weken.

Helder, dank! Zie dat er in de komende maanden veel schepen staan ingepland op Antwerpen (via Eukor). Hopelijk, net zoals velen hier, snel duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Mr.White schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 23:16:
[...]

Helder, dank! Zie dat er in de komende maanden veel schepen staan ingepland op Antwerpen (via Eukor). Hopelijk, net zoals velen hier, snel duidelijkheid.
Tja, dan maar hopen dat er veel Niro's op die boten staan (gezien dit draadje) en dat er veel van voor NL bestemd zijn.

Time will tell. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-07 18:37

Coffee

Coffee

Ik heb gisteren van mijn dealer (Kooijman Utrecht) een nieuwe verwachtte levertijd gekregen. In plaats van week 48, is de verwachtte leverweek nu week 31. Dat is eventjes 17 weken eerder dan de originele leverweek. Maar goed, ik zit er nog niet in...

Ter referentie; eind december besteld bij LeasePlan, en op 9 januari door de dealer besteld bij de fabriek. Ik heb ook nog de optie mét trekhaak, dus kan mij zomaar voorstellen dat de Kia Niro (DynamicLine, Aurora Black Pearl, 'onze deal' van LeasePlan) eigenlijk al in week 29 op de kade staat.

Weet iemand hoe je zeeschepen kan achterhalen?

[ Voor 7% gewijzigd door Coffee op 02-06-2023 08:19 ]

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Coffee schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:01:
I

Weet iemand hoe je zeeschepen kan achterhalen?
https://www.eukor.com/schedule-search
Vertrekhaven PYEONGTAEK, KOREA
Aankomst Rotterdam of Antwerpen

Je dealer zou je moeten kunnen vertellen op welke boot je auto staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnbrainwash
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-02 21:20
Begin Mei 2022 besteld en zojuist gehoord dat hij op de boot staat. Verwacht is dat hij over 3 weken aankomt. Eindelijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-07 18:37

Coffee

Coffee

dnbrainwash schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:40:
Begin Mei 2022 besteld en zojuist gehoord dat hij op de boot staat. Verwacht is dat hij over 3 weken aankomt. Eindelijk _/-\o_
Poeh man, dat is wel even wachten inderdaad! Wat gek dat sommige na 13 maanden komen, en andere na 7...

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrTheWheel
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 22-03 08:42

Zwarte KIA Niro EV ExecutiveLine

Ik wil mijn ervaringen tot-nu-toe graag met jullie delen.

Eind juli 2022 een Niro-EV ExecutiveLine in het zwart bestelt.
Volgens overeenkomst is de geschatte levertijd Q1 2023 maar staat de prijs niet vast. De inruil prijs voor mijn VW is echter wél gegarandeerd!

In maart 2023 gevraagd of de levering in Q1 nog reëel is.
Antwoord: er is nog niets bekend over de productie maar mijn auto staat nu “boven aan de lijst” en in de planning om “volgende maand” geproduceerd te worden. We houden het in de gaten en zodra er een VIN bekent is nemen we contact met je op.

Daarna in april zelfde vraag gesteld en zelfde antwoord gekregen.

Ondertussen (juni 2023) heb ik genoeg van het wachten en ga op internet op zoek naar de zelfde auto als occasion. En wat schets mijn verbazing? Er worden tientallen varianten van de Niro-EV aangeboden met 20, 200 of 800km op de teller (dus gewoon nieuw "af fabriek"), óók bij KIA dealers!

Bij een dealer in de omgeving gaan kijken naar een, uit Duitsland geïmporteerde zwarte ExecutiveLine. In Duitsland is de variant indeling anders dan in Nederland (dat bepaalt de landelijke importeur blijkbaar) maar de ExecutiveLine heeft gewoon alle mogelijke opties die er zijn. Enige verschil is dat deze import Niro geen schuifdak heeft. Nu heb ik persoonlijk een hekel aan schuifdaken (extra gewicht, kosten, minder hoofdruimte en een ervaring met een VW waarvan het lekkende schuifdak niet door VW gerepareerd kon worden - uiteindelijk door een plaatselijke garage opgelost).

Dus helemaal mijn auto!

Maar om deze te kunnen kopen moet ik natuurlijk eerst van mijn huidige overeenkomst af. Dat lijkt niet al te moeilijk want in de (BOVAG) bepalingen staat dat het niet (op tijd) leveren of een prijsverhoging die niet door de overheid is gedicteerd genoeg reden is om de overeenkomst te ontbinden.

Feiten zijn:
Op de overeenkomst staat “Geschatte levering Q1 2023”. Dit lijkt een open einde opmerking maar is dat niet. Ik mag, als particulier, van een dealer verwachten dat hij er verstand van heeft en dat ik voor levering van zijn schatting uit mag gaan.

In de BOVAG voorwaarden staat verder dat de dealer de klant bij een prijswijziging direct op de hoogte moet brengen. In Januari 2023 is er een prijsverhoging door KIA doorgevoerd waar de dealer mij niet van op de hoogte heeft gebracht (anders had ik toen al kunnen beslissen of ik nog langer wilde wachten).

Ik ben direct naar de dealer toegegaan om te vertellen dat ik de overeenkomst, om deze twee redenen, wil ontbinden (en dit ook met een mailtje schriftelijk bevestigt).

De dealer vroeg mij even geduld te hebben en klopte wat zaken in zijn computer in en wat blijkt???

De (mijn) auto is al geproduceerd en staat op de boot die 17 juli aan komt….

Al eerder heeft iemand in dit draadje aangegeven dat het willen opzeggen van de overeenkomst ineens tot spoedige levering heeft geleid.

De dealer meent echter dat het, na productie van de auto, niet meer mogelijk is de opdracht te annuleren.

Ik heb dat bij KIA Nederland nagevraagd en zij gaven aan dat de dealer dit niet goed voor de bril heeft. Bij annulering komt de auto gewoon in de pool van beschikbare auto’s en kan deze door één van de dealers alsnog verkocht worden.

Nu is het natuurlijk mogelijk dat de dealer gewoon is vergeten mij op de hoogte te brengen van de productie van mijn auto .. maar wat ook kan en wat ik mij afvraag is of de dealers een VIN aan andere opdrachten/bestellingen kunnen koppelen.

Anyway, ik wilde de overeenkomst toch ontbinden maar moet, voordat ik “de andere Niro-EV” waar ik binnen vijf dagen in kan rijden kan kopen wel eerst een schriftelijke bevestiging van de ontbinding van de overeenkomst van mijn dealer krijgen (ik heb geen behoefte aan twee Niro-EV’s).

En wat stelt de dealer nu voor:
Hij levert mij de auto op 21 juli 2023 zonder prijsverhogingen (dus tegen de in de offerte overeengekomen prijs)!!!

Tja.. daar ben ik nu maar mee akkoord gegaan omdat deze weg me een paar duizend euri scheelt!

Update: 20-07-2023
Vandaag wordt mijn auto geleverd!
Voor de bij aankoop afgesproken prijs inclusief Granny Lader.
Happy Camper ;)

[ Voor 1% gewijzigd door mrTheWheel op 20-07-2023 07:41 . Reden: Levering Niro-EV ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchVik
Hahaah wtf dit is echt absurd wat een merk Kia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smartsys
Ik denk dat het niet alleen Kia is dat hiermee te maken heeft. Ik hoor dit soort verhalen ook vanuit andere merken, alleen Tesla heeft er blijkbaar geen last van, maar die bouwen niet op order.

Ga er maar aanstaan op dit moment als dealer. Het is leuk dat je door het zeer beperkte aanbod geen kortingen hoeft te geven, maar het extra gezeik en de frustratie van klanten krijg je er ook bij. Uiteindelijk ben je als dealer ook maar een klein radertje in een grote klok.

Het eerste wat ik te horen kreeg bij het maken van de proefrit in een Niro EV was: Ik moet het je melden voordat je besluit zo'n auto te bestellen, maar ga uit van minimaal 14 maanden levertijd.
Ik maakte nog een grap en zei dat een hand gebouwde Rolls-Royce sneller afgebouwd is, maar het is gewoon de realiteit van de dag. De dealer was er ook totaal niet blij mee. Hij zei ook, dat mensen gerust een tijdje willen wachten, maar het steeds opschuiven van leverdata frustreert mensen uitermate. Helemaal als ze met een andere auto zitten die in waarde daalt of ingeleverd moet worden.

Ik werk in de ICT en door de chip tekorten zijn de levertijden van veel apparaten van maximaal 4 weken naar nu gemiddeld 6 maanden gegaan met uitschieters naar bijna een jaar.
Zit je dan met een server park waarvan de support na een maandje of 6 afloopt en waarbij je bijna een jaar moet wachten voordat het vervangen kan worden.

De levertijden in de ICT beginnen wel langzaam korter te worden, dus dat zou ook in andere branches zichtbaar moeten zijn als het om chips en andere elektronische componenten gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchVik
smartsys schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:51:
Ik denk dat het niet alleen Kia is dat hiermee te maken heeft. Ik hoor dit soort verhalen ook vanuit andere merken, alleen Tesla heeft er blijkbaar geen last van, maar die bouwen niet op order.

Ga er maar aanstaan op dit moment als dealer. Het is leuk dat je door het zeer beperkte aanbod geen kortingen hoeft te geven, maar het extra gezeik en de frustratie van klanten krijg je er ook bij. Uiteindelijk ben je als dealer ook maar een klein radertje in een grote klok.

Het eerste wat ik te horen kreeg bij het maken van de proefrit in een Niro EV was: Ik moet het je melden voordat je besluit zo'n auto te bestellen, maar ga uit van minimaal 14 maanden levertijd.
Ik maakte nog een grap en zei dat een hand gebouwde Rolls-Royce sneller afgebouwd is, maar het is gewoon de realiteit van de dag. De dealer was er ook totaal niet blij mee. Hij zei ook, dat mensen gerust een tijdje willen wachten, maar het steeds opschuiven van leverdata frustreert mensen uitermate. Helemaal als ze met een andere auto zitten die in waarde daalt of ingeleverd moet worden.

Ik werk in de ICT en door de chip tekorten zijn de levertijden van veel apparaten van maximaal 4 weken naar nu gemiddeld 6 maanden gegaan met uitschieters naar bijna een jaar.
Zit je dan met een server park waarvan de support na een maandje of 6 afloopt en waarbij je bijna een jaar moet wachten voordat het vervangen kan worden.

De levertijden in de ICT beginnen wel langzaam korter te worden, dus dat zou ook in andere branches zichtbaar moeten zijn als het om chips en andere elektronische componenten gaat.
Ik ben het met je eens, echter zijn bij vele van ons beloftes gedaan die niet waar gemaakt worden. Dat is niet erg maar communiceer het dan en dat doen veel dealers niet, wij moeten er maar achteraan blijven lopen terwijl wij de klant zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Ook waar. De dealer waar ik was voor een proefrit was direct eerlijk. Het duurt gewoon héél lang, hou daar rekening mee.

In mijn werk zie ik ook vaak dat Sales mensen vaak niet realistisch denken. The Sky is the Limit. Alles kan, totdat een techneut zich ermee bemoeit en de zaak realistisch en praktisch bekijken. Helaas is klanten dan vaak al van alles beloofd en reageren die ook niet blij op uitspraken van techneuten waarin de onmogelijkheid van zaken worden benoemd of wanneer blijkt dat het uitermate complex wordt en veel langer dan begroot gaat duren.

Ik ga weer rustig afwachten. Misschien dat mijn Niro EV Dynamic Plus Line in Interstellar Grey dit jaar nog geleverd kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchVik
smartsys schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:09:
Ook waar. De dealer waar ik was voor een proefrit was direct eerlijk. Het duurt gewoon héél lang, hou daar rekening mee.

In mijn werk zie ik ook vaak dat Sales mensen vaak niet realistisch denken. The Sky is the Limit. Alles kan, totdat een techneut zich ermee bemoeit en de zaak realistisch en praktisch bekijken. Helaas is klanten dan vaak al van alles beloofd en reageren die ook niet blij op uitspraken van techneuten waarin de onmogelijkheid van zaken worden benoemd of wanneer blijkt dat het uitermate complex wordt en veel langer dan begroot gaat duren.

Ik ga weer rustig afwachten. Misschien dat mijn Niro EV Dynamic Plus Line in Interstellar Grey dit jaar nog geleverd kan worden.
Ik wacht inmiddels sinds mei 2022, de auto is gemaakt en staat op de boot dus het kan snel gaan:) Ondanks mijn woede af en toe op het topic begin er echt weer naar uit te kijken en kan ik niet wachten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bekske
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-RaFpssQckW5NRrnlE6W83PlS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVR7leB2xCGYR3PnC5e29noT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekske
Afgelopen woensdag geleverd op 3 weken na een jaar moeten wachten, was het achteraf wel waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.White
Bekske schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:04:
Afgelopen woensdag geleverd op 3 weken na een jaar moeten wachten, was het achteraf wel waard
Ziet er goed uit! Gefeliciteerd! Welk model heb je destijds besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:10

TrekDr0p

QR niet scannen

Nieuwe baan nieuwe auto.
Deze keer voor de KIA Niro gegaan. Eindelijk EV rijden.. spannend.

Ik ben eerst bij de dealer gaan kijken en vragen hoe het met de levertijd enzo zat. Gaf me na een rondje rijden in de auto aan dat ik moest uit gaan van 13 maanden tot 18 maanden.

Dus ik bij de leasemaatschappij gevraagd wat ze nog hadden staan.

En ze hadden nog een Niro ExecutiveLine staan in cityscape green, niet mijn eerste keus maar vrouw vond hem ook wel mooi dus ja gezegd.

Vorige week offerte getekend en 29 juni staat hij al voor de deur.

Ik heb zeg maar een beetje geluk gehad met wensen en auto die op voorraad was. Merkte wel dat ze zelf eigenlijk nog maar 2 niro's op voorraad hadden. Dus ook wat klaar staat bij lease/dealer is ook echt niet groot meer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Je hebt zeker geluk gehad. Het scheelt denk ik ook dat het hier om een Executiveline gaat. Voor degenen die meer dan een jaar moeten wachten op hun auto is het wel wat zuur om te lezen dat ze (LM/dealer) auto's op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 14:46
Via de LM heb ik zo ook een keuze gemaakt voor een auto die al onderweg was i.p.v. 14 maanden wachten. De keuze in kleur en uitvoering was wat beperkter daardoor, jammer genoeg geen Executiveline maar wel DynamicPlusline. Leverdatum staat nu op 31/8. Maar geen idee wanneer die dus besteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:10

TrekDr0p

QR niet scannen

Even een vraag voor de mensen die al +12 maanden aan het wachten zijn, hoe hebben jullie dat gedaan met de lease? Aangezien we vanaf 2025 75% wegenbelasting gaan betalen?

Zitten niet nu sommige te hoog in de bijtelling? Dus meer eigen bijdrage? Gewoon benieuwd, want heb het idee dat sommige mensen dubbel geraakt worden door en hogere catalogus waarde(meer bijtelling en langer wegenbelasting betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.White
rvrbtcpt schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:08:
Via de LM heb ik zo ook een keuze gemaakt voor een auto die al onderweg was i.p.v. 14 maanden wachten. De keuze in kleur en uitvoering was wat beperkter daardoor, jammer genoeg geen Executiveline maar wel DynamicPlusline. Leverdatum staat nu op 31/8. Maar geen idee wanneer die dus besteld is.
Hier hetzelfde. Auto schijnt in december besteld te zijn door de LM (onze deal). Leverdatum is hetzelfde (28 augustus - 3 september). Hopelijk is de leverdatum betrouwbaar. Eerste indicatieve leverdatum was week 21.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smartsys
TrekDr0p schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:36:
Even een vraag voor de mensen die al +12 maanden aan het wachten zijn, hoe hebben jullie dat gedaan met de lease? Aangezien we vanaf 2025 75% wegenbelasting gaan betalen?

Zitten niet nu sommige te hoog in de bijtelling? Dus meer eigen bijdrage? Gewoon benieuwd, want heb het idee dat sommige mensen dubbel geraakt worden door en hogere catalogus waarde(meer bijtelling en langer wegenbelasting betalen).
De (r)overheid naait je waar ze je naaien kunnen. Ze trekken al een jaar of 30 de zakken van de zakelijke rijder leeg en dat zullen ze ook gewoon blijven doen.
Alle systemen die ooit bedacht zijn om bijtelling eerlijker te maken zijn nog tijdens de regeringsperiode weer teruggedraaid. Ik doel hiermee op de bijtelling met staffels van 15, 20, 25% die in 2001 is ingevoerd en in 2003 weer is vervangen door een vaste hoge bijtelling.

Ik kon in 2002 een leaseauto bestellen waarmee ik weinig privé reed. Een voordeel als al je familie en vrienden dichtbij wonen en je dus niet overal een auto voor nodig hebt. Ik wist dat ik in de 15% schaal zou komen en heb de auto dus ook afgestemd op wat ik privé zou gaan en kon betalen. Ik heb een door de belastingdienst goedgekeurd registratie systeem in laten bouwen om aan de ritregistratie verplichting te voldoen.
Vervolgens rij ik 1 jaar in deze auto en wordt deze regeling "even" aangepast. Ik ging dus van 15% naar 22% bijtelling en had voor jan lul een registratiesysteem in de auto. Dit is een bedrag van bijna 100 euro per maand dat even van je afgepakt wordt voor 4 tot 5 jaar lang. Maakt me dat zielig? Nee, maar het is wel gewoon diefstal. De overheid roept steeds dat ze eerlijk en transparant handelt en dat regelingen blijven bestaan gedurende een leaseperiode van maximaal 5 jaar, maar de liegen hierover.
We hoeven de andere "crisis" onderwerpen van recenter datum er maar bij te pakken om te zien dat de overheid incapabel en onbetrouwbaar is.

Ik hoop dat mijn bestelde Niro EV DynamicPlusLine op tijd komt, zodat er geen nieuwe prijsverhogingen of belastingaanpassingen van kracht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-07 13:26
Half december via de LM een DynamicLine in mineral blue besteld, leverindicatie was toen 30-08-2023.

Afgelopen zaterdag bij de dealer binengelopen met de vraag of ze al meer weten.
De voorlopige datum in hun systeem staat nu op 01-09, vertrangende factor is volgens de dealer de kleur (meer welke dit bekend voorkomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arebij
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 00:19
Wat is de vertragende factor dan in jou geval, er is toch niets veranderd mbt je levertijd ?

1 februari zelfde kleur besteld maar dan DPL, verwachte leverdatum 1-11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-07 13:26
De kleur, andere bestellingen in dezelfde periode staan al op de boot of worden voorbereid (scherm maar heel kort gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.White
Arebij schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 20:39:
Wat is de vertragende factor dan in jou geval, er is toch niets veranderd mbt je levertijd ?

1 februari zelfde kleur besteld maar dan DPL, verwachte leverdatum 1-11.
Lijkt erop met bovenstaande info dat de standaard levertijd is teruggeschroefd naar 8-9 maanden. Dat is een andere indicatie dan 12-14 maanden. Zou dus iets van goed nieuws betekenen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-06 20:30
Ik heb 02-03-2023 een Niro EV DPL besteld, levertijd werd steeds opgeschoven. Krijg tot mijn verbazing telefoontje binnen van de dealer op 08-06 dat ie binnen was. Heb het 15-06 opgehaald, wauw auto is retesnel....alleen mis ik een sportonderstel haha.

Jammer dat Kia wat achterloopt met Android Auto Wireless, elke keer kabeltje gebruiken is irritant.
Dealer zei dat het wel binnenkort beschikbaar is, wanneer wisten ze ook niet.

Is er een dongle wat goed werkt met Kia en Android Auto? Wil m'n telefoon niet steeds met een kabel verbinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Jay47 op 23-06-2023 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smartsys
Mogelijk dat deze doet wat je wilt: https://www.aawireless.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
Jay47 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:16:
Ik heb 02-03-2023 een Niro EV DPL besteld, levertijd werd steeds opgeschoven. Krijg tot mijn verbazing telefoontje binnen van de dealer op 08-06 dat ie binnen was. Heb het 15-06 opgehaald, wauw auto is retesnel....alleen mis ik een sportonderstel haha.

Jammer dat Kia wat achterloopt met Android Auto Wireless, elke keer kabeltje gebruiken is irritant.
Dealer zei dat het wel binnenkort beschikbaar is, wanneer wisten ze ook niet.

Is er een dongle wat goed werkt met Kia en Android Auto? Wil m'n telefoon niet steeds met een kabel verbinden.
Afgelopen tripjes met de KIA Niro navigatie gewerkt. Werkt voor mij prima en zag ook zeer nauwkeurig file informatie en opstoppingen in verschillende kleuren op het scherm. Klopte prima en naar mijn mening niet beter dan Android auto.

Dus mijn vraag: wat zijn nu de voordelen van Android Auto t.o.v. de Kia Navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Gebruik Android Auto in combinatie met Flitsmeister vandaar.

Trouwens we moeten zelf een config file via USB stick uploaden naar de auto om OTA updates te enablen.
Dus hopelijk maken ze Android Auto Wireless snel actief, anders een dongle halen.

[ Voor 61% gewijzigd door Jay47 op 23-06-2023 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Ff goed uitgezocht, de Niro EV MY2023 krijgt geen Android Auto of Apple Car Play Wireless omdat er geen WiFi aanwezig is. Dit is echt bagger want de oude Niro had het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-07 21:58
Behalve de ComfortLine, deze rijd ik tijdelijk tot mijn DynamicPlusLine (hopelijk ooit) geleverd gaat worden. Deze uitvoering heeft het kleinere scherm, zonder navigatie en KiaConnect, maar als enige pluspunt wel draadloze CarPlay en Android Auto.
Overigens is de ComfortLine volgens mij inmiddels uit de prijslijst verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
niels132 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 22:37:
Behalve de ComfortLine, deze rijd ik tijdelijk tot mijn DynamicPlusLine (hopelijk ooit) geleverd gaat worden. Deze uitvoering heeft het kleinere scherm, zonder navigatie en KiaConnect, maar als enige pluspunt wel draadloze CarPlay en Android Auto.
Overigens is de ComfortLine volgens mij inmiddels uit de prijslijst verdwenen.
Klopt de versies met kleinere scherm zonder Navi heeft wel draadloze CarPlay en Android Auto.
De huidge versies hebben het idd niet, ik vind het wel een gare keuze van Kia. Het is wel een gemis, ik ga een dongle kopen want steeds een kabel aansluiten vind ik echt ruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smartsys
Trieste zaak inderdaad.
Net als het ontbreken van een draadloze telefoon lader in de niet-ExclusiveLine uitvoeringen.
Ikea verkoopt een hele simpele Qi lader voor € 4,99. Daar wordt dan ook op verdiend.

Als Kia in alle auto's een draadloze lader stopt en de prijs 5 euro verhoogt verdienen ze er ook nog aan én kan iedereen draadloos laden. Niemand die een auto niet koopt omdat er 5 euro voor een Qi lader betaald moet worden. Ik heb serieus overwogen een andere auto uit te zoeken omdat deze optie er NIET inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Ja idd klote, voorheen had de DynamicPlusLine ook de Harman Kardon speakers.....ook eruit gehaald en alleen voor de ExecutiveLine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 19:53

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Jay47 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:43:
Ja idd klote, voorheen had de DynamicPlusLine ook de Harman Kardon speakers.....ook eruit gehaald en alleen voor de ExecutiveLine.
Daar is wel een HUD (met vermoedelijk een hogere kostprijs) voor teruggekomen. De Harman Kardon speakers vallen wat mij betreft tegen, ondanks de toevoeging van een subwoofer, in vergelijking met mijn vorige auto (Ford Focus met Sony Premium audio).

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
[BoSS] schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:25:
[...]

Daar is wel een HUD (met vermoedelijk een hogere kostprijs) voor teruggekomen. De Harman Kardon speakers vallen wat mij betreft tegen, ondanks de toevoeging van een subwoofer, in vergelijking met mijn vorige auto (Ford Focus met Sony Premium audio).
Zit idd een HUD in, moet zeggen dat die wel handig is en perfect werkt.
Als het goed is heeft de DynamicPlusLine JBL speakers al staat dit er niet op, aan de binnenkant wel zeggen ze.
En laat nou JBL en Harman bijelkaar horen, maar tegenwoordig is het van Samsung. Geluid is niet slecht maar mijn vorige auto Renault Megan Estate Bose Edition had wel beter geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Ik heb nu een Skoda Kodiaq met de Kanton geluidsinstallatie met extra versterker en subwoofer.
Tijdens de proefrit heb ik de radio wel even getest. Ik vond het geluid zeker niet slecht, maar het voldoet wel. Eerst maar eens zorgen dat die auto er komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudWieP8
En de volgende vertraging….
Van november’22 naar maart ‘23 naar mei ‘23 naar juli ‘23 en nu augustus ‘23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchVik
Ik zit zojuist in de configurator te kijken naar de DPL maar daar heeft deze geen LED knipperlichten? En als ik kijk op autoscout dan heeft de DPL wel led knipperlichten? Foutje in de configurator of weer een bezuiniging van Kia???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
DutchVik schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:43:
Ik zit zojuist in de configurator te kijken naar de DPL maar daar heeft deze geen LED knipperlichten? En als ik kijk op autoscout dan heeft de DPL wel led knipperlichten? Foutje in de configurator of weer een bezuiniging van Kia???
Heb gewoon led knipperlichten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
RuudWieP8 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:40:
En de volgende vertraging….
Van november’22 naar maart ‘23 naar mei ‘23 naar juli ‘23 en nu augustus ‘23
Wanneer besteld? Heb de mijne 2 maart besteld en 15 juni opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchVik
Jay47 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:09:
[...]

Heb gewoon led knipperlichten hoor.
Ah oke dat geeft wel wat rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc_Smurf
Jay47 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:10:
[...]

Jij hebt gewoon heeeeeel veel geluk gehad en waarschijnlijk een vooraf bestelde dan wel een bij de dealer geannuleerde auto ontvangen. :)

De meeste van ons moeten gewoon 9-12 maanden wachten op hun auto.. |:(

Mijn DPL is in week 45 2022 besteld, zou week 17 geleverd worden, vertraagd naar week 29 en nu verwacht week 35. (maar kleur wijzigen in jan kon niet meer want hij zou geproduceerd worden ;w )

[ Voor 7% gewijzigd door Mc_Smurf op 28-06-2023 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchVik
Mc_Smurf schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:19:
[...]

Jij hebt gewoon heeeeeel veel geluk gehad en waarschijnlijk een vooraf bestelde dan wel een bij de dealer geannuleerde auto ontvangen. :)

Mijn DPL is in week 45 2022 besteld, zou week 17 geleverd worden, vertraagd naar week 29 en nu verwacht week 35. (maar kleur wijzigen in jan kon niet meer want hij zou geproduceerd worden ;w )
hahaha heb precies hetzelfde ervaren. kleur kon niet meer gewijzigd worden maar leverantie werd wel uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Mc_Smurf schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:19:
[...]

Damn idd mazzel gehad denk ik. Collega van mij heeft dezelfde auto besteld bij de zelfde dealer. Hij had in Januari besteld en die van hem word ook steeds uitgesteld staat nu op week 36 stond eerst op week 24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07 13:29

Marce

Het is Marc met een C!

Mijn DynamicLine staat eindelijk bij de dealer, besteld in juni vorig jaar.

Ik mag hem 10 juli op gaan halen aangezien de verkoper met vakantie is en die hem graag zelf af wil leveren. Niet ideaal maar die extra paar dagen kunnen er ook nog wel bij. Blij dat hij er in ieder geval is en er een einddatum staat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudWieP8
Jay47 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:10:
[...]

Juni ‘22

Vandaag het kenteken doorgekregen, ben benieuwd hoe lang het nu nog duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc_Smurf
RuudWieP8 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:38:
[...]

Juni ‘22

Vandaag het kenteken doorgekregen, ben benieuwd hoe lang het nu nog duurt
Gisteren nog vertraagd naar augustus en vandaag kenteken ontvangen 8)7