Het grote Kia Niro EV Prijs en Levertijdentopic

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 18:39
RuudWieP8 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:38:
[...]

Juni ‘22

Vandaag het kenteken doorgekregen, ben benieuwd hoe lang het nu nog duurt
Damn dan heb ik mazzel gehad, heb maar 3,5 maand gewacht.

Vandaag Dongle binnen gekregen voor Android Auto Wireless. Maar dat kreng gaat niet uit ook al staat de auto uit. Morgen verder spelen, hopelijk lukt het anders retour en een andere proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warkiller
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-04 12:56
vorige week gehoord dat de Executive line die ik heb besteld november '22 eindelijk op de boot staat. Wordt augustus in de haven verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-06 16:13

Coffee

Coffee

warkiller schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:29:
vorige week gehoord dat de Executive line die ik heb besteld november '22 eindelijk op de boot staat. Wordt augustus in de haven verwacht :)
Weet je welke dag in augustus? Mijn DynamicLine wordt volgens de LM verwacht in de week van 31 juli, maar de dealer geeft aan dat deze op 8 augustus aan wal komt. Wellicht komen ze op dezelfde boot :-)

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchVik
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-09-2024
Mijne ook begin augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 18:10
Ik heb afgelopen donderdag bericht van de LM gehad dat mijn Kia Niro EV eind augustus "al" wordt geleverd ipv de eerder verwachte eind Oktober. Besteld Oktober 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:10
Ik heb in november 2022 de MineralBlue Edition besteld via de LM.
Eerst zou deze eind mei geleverd worden, maar dat is bijgesteld naar eind augustus.
Verwachte datum met de boot is 8 augustus, dan moet er nog een trekhaak aangemaakt worden en zou hij eind augustus geleverd kunnen worden. Ben benieuwd of het deze keer er wel van komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Is toch raar, dat sommige mensen zolang moeten wachten. Ik heb maar 3,5 maand moeten wachten via de LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-06 16:45
Jay47 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:44:
Is toch raar, dat sommige mensen zolang moeten wachten. Ik heb maar 3,5 maand moeten wachten via de LM.
Dan heb je simpelweg geluk gehad. Levertijd op een Niro EV is al snel 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warkiller
Coffee schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 20:36:
[...]

Weet je welke dag in augustus? Mijn DynamicLine wordt volgens de LM verwacht in de week van 31 juli, maar de dealer geeft aan dat deze op 8 augustus aan wal komt. Wellicht komen ze op dezelfde boot :-)
Volgens het systeem bij kia is bij mij de losdatum 11 augustus, maar ik vond laatst op eukor geen enkele boot die lost op augustus. Dus we zullen zien. Ik ben allang blij dat de auto op de boot staat :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 15:52

Soggney

Zeekomkommer

warkiller schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:42:
[...]

Volgens het systeem bij kia is bij mij de losdatum 11 augustus, maar ik vond laatst op eukor geen enkele boot die lost op augustus. Dus we zullen zien. Ik ben allang blij dat de auto op de boot staat :D
In R'dam wordt de Fidelio V-005 gelost op 5 augustus en in Antwerpen wordt er gelost op 9 augustus, 14 augustus en 26 augustus. Was je misschien naar de vertrekdata aan het kijken?

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc_Smurf
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-06 12:26
Gistermiddag gesproken met de centrale inkoop van mijn dealer..
Auto heeft nog geen VIN en laatste informatie die ze destijds van KIA hadden ontvangen was verwachte levering op 16 september..

Krijg vanmorgen dit bericht van LM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KurkLO2M9CnvPigF_Z_v29VSCqg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3fLeeo4ESURoY9bbojXx5S66.jpg?f=user_large

Welk transport :F .. 8)7 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Mc_Smurf op 07-07-2023 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Mc_Smurf schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 07:45:
Auto heeft nog geen VIN en laatste informatie die ze destijds van KIA hadden ontvangen was verwachte levering op 16 september..

[Afbeelding]

Daar kunnen allerlei redenen voor zijn. Daar ga je nooit een duidelijk antwoord op krijgen. Pas als je auto een VIN heeft dan kun je er vaak wel vanuit gaan dat afhankelijk van wanneer je dealer tijd heeft voor de aflevering je na een maand of twee je auto kunt ophalen. Als je auto op de boot staat dan heeft deze een VIN. Volgens mij duurt de reis van de boot al 4 tot 6 weken. Heel vervelend natuurlijk maar er zit niets anders op dan wachten. Volgens mij gaat Kia over niet al te lange tijd ook elektrische auto`s produceren in europa. Dan worden de levertijden hopelijk korter, al hoewel dat ook maar de vraag is gezien er veel vraag momenteel is naar Kia modellen.

[ Voor 14% gewijzigd door glas86 op 06-07-2023 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warkiller
Soggney schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:57:
[...]

In R'dam wordt de Fidelio V-005 gelost op 5 augustus en in Antwerpen wordt er gelost op 9 augustus, 14 augustus en 26 augustus. Was je misschien naar de vertrekdata aan het kijken?
werkelijk geen idee, ik kreeg een screenshot uit het systeem van kia NL, waarin er in de loss date 11-08 staat, dat was eind juni. Ik kan me goed voorstellen dat dit vrij gemakkelijk 1 of 2 dagen langer of korter kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc_Smurf
glas86 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:59:
[...]

Daar kunnen allerlei redenen voor zijn. Daar ga je nooit een duidelijk antwoord op krijgen. Pas als je auto een VIN heeft dan kun je er vaak wel vanuit gaan dat afhankelijk van wanneer je dealer tijd heeft voor de aflevering je na een maand of twee je auto kunt ophalen. Als je auto op de boot staat dan heeft deze een VIN. Volgens mij duurt de reis van de boot al 4 tot 6 weken. Heel vervelend natuurlijk maar er zit niets anders op dan wachten. Volgens mij gaat Kia over niet al te lange tijd ook elektrische auto`s produceren in europa. Dan worden de levertijden hopelijk korter, al hoewel dat ook maar de vraag is gezien er veel vraag momenteel is naar Kia modellen.
Dat snap ik, het ging mij erom dat er vanuit de dealer letterlijk al maanden geen update van KIA was en er geen VIN bekend was.. Vervolgens krijg ik vanuit LM dat er vertraging in transport is ;)

Ik denk dat ze transport van grondstoffen naar Zuid-Korea bedoelen.. :+

Na 8 maanden maken die extra weken natuurlijk ook niet meer uit :O, Zolang die voor 31-12 maar op kenteken staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Of voor dezelfde prijs als een DPL een Model Y rijden, volgende week? (Allebei 47k)

https://www.tesla.com/nl_...=new&redirect=no#overview

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido1985
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:50
Ik heb die optie ook overwogen om te wisselen naar Model Y. Annuleringsmogelijkheden en offerte gevraagd bij de leasemaatschappij. Catalogusprijs was vrijwel gelijk, echter leasebedrag was zo'n €150 duurder. Dus viel hij te ver boven mijn leasebudget. Dus toch maar wachten op de Niro.
Ik had eerder wel iets gehoord dat de leasemaatschappij per ongeluk een Niro dpl had aangeboden maar de leaseprijs van een Niro dl. Mogelijk dat daardoor ook het leasebedrag ineens zoveel hoger zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc_Smurf
_eLMo_ schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:02:
Of voor dezelfde prijs als een DPL een Model Y rijden, volgende week? (Allebei 47k)

https://www.tesla.com/nl_...=new&redirect=no#overview
Die optie is zeker op tafel gekomen en ligt daar nog steeds :9

Alleen wanneer je kijkt naar situatie eind 2022 en Juli 2023 zit er een verschil van +- 130 euro in de exploitatiekosten (lease) waardoor eigen bijdrage flink zal stijgen per maand. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Mc_Smurf op 07-07-2023 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

De lease maatschappijen zijn boos op Tesla ofzo? Vreemd, want qua onderhoud is hij wellicht qua banden duurder, maar je hebt niet elke 15.000km een beurt. En de verzekering maakt ook niet echt verschil. Verbruik is onze Y zelfs zuiniger dan onze e-Niro was. Jammer, die lease maatschappijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchVik
Wij mogen geen eens tesla kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
DutchVik schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:52:
Wij mogen geen eens tesla kiezen..
Weet je waar dat de reden van is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchVik
glas86 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:31:
[...]

Weet je waar dat de reden van is?
Zeker een tesla kun je niet uitknijpen dealers wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:04
Besteld op 11 september 2022: Niro EV EL Blauw
Te leveren op 1 augustus 2023

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 15:44
_eLMo_ schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:35:
De lease maatschappijen zijn boos op Tesla ofzo? Vreemd, want qua onderhoud is hij wellicht qua banden duurder, maar je hebt niet elke 15.000km een beurt. En de verzekering maakt ook niet echt verschil. Verbruik is onze Y zelfs zuiniger dan onze e-Niro was. Jammer, die lease maatschappijen.
Ik heb precies deze vraag bij mijn leasemaatschappij (Arval) neergelegd en een uitgebreid antwoord gehad van ze.

Allereerst geeft Tesla geen lease korting (normaliter 1% op de aanschaf), vervolgens vanwege de hoge power van de Tesla slijten de banden meer, dus die komen ook op de lijst van onderhoud te staan, en dan is de grootste oorzaak van de hogere lease prijs is dat Tesla het niet toestaat om bij onderhoud te werken met gebruikte onderdelen, als er een onderdeel stuk is in een Tesla ben je verplicht van Tesla een nieuw onderdeel te komen (tegen natuurlijk de volle prijs) ipv een onderdeel gebruiken van een afgeschreven Tesla (waar er ook zat van zijn).

Dus al in al qua uitleg vond ik het niet echt de schuld van de lease maatschappijen.

Anyway, Ik heb vandaag mijn Kia Niro EV besteld, athans, de LM gevraagd het te gaan regelen. Ik heb de DynamicLine, en met een beetje geluk komt hij uit voorraad van de LM (half December). Dan moet ik er alleen nog even een trekhaak onder laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

YaNightmare schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:58:
[...]

Ik heb precies deze vraag bij mijn leasemaatschappij (Arval) neergelegd en een uitgebreid antwoord gehad van ze.

Allereerst geeft Tesla geen lease korting (normaliter 1% op de aanschaf), vervolgens vanwege de hoge power van de Tesla slijten de banden meer, dus die komen ook op de lijst van onderhoud te staan, en dan is de grootste oorzaak van de hogere lease prijs is dat Tesla het niet toestaat om bij onderhoud te werken met gebruikte onderdelen, als er een onderdeel stuk is in een Tesla ben je verplicht van Tesla een nieuw onderdeel te komen (tegen natuurlijk de volle prijs) ipv een onderdeel gebruiken van een afgeschreven Tesla (waar er ook zat van zijn).

Dus al in al qua uitleg vond ik het niet echt de schuld van de lease maatschappijen.

Anyway, Ik heb vandaag mijn Kia Niro EV besteld, athans, de LM gevraagd het te gaan regelen. Ik heb de DynamicLine, en met een beetje geluk komt hij uit voorraad van de LM (half December). Dan moet ik er alleen nog even een trekhaak onder laten zetten.
Die banden kan ik nog wel inkomen (alhoewel onze Niro banden ook flink snel sleten), maar de rest voelt als broodje aap. €130/maand meer omdat ze nieuwe ipv gebruikte onderdelen gebruiken (als ze al kapot gaan)? Zover ik weet is arbeid altijd nog 50% (of meer) van de rekening.

Ik ga het uitvinden, die van ons is in eigendom :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 15:44
_eLMo_ schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:01:
[...]

Die banden kan ik nog wel inkomen (alhoewel onze Niro banden ook flink snel sleten), maar de rest voelt als broodje aap. €130/maand meer omdat ze nieuwe ipv gebruikte onderdelen gebruiken (als ze al kapot gaan)? Zover ik weet is arbeid altijd nog 50% (of meer) van de rekening.

Ik ga het uitvinden, die van ons is in eigendom :+
Ik lees nog even de mail van de LM door, andere reden is ook dat Tesla de prijzen heeft verlaagd, hierdoor betekend dat dat de Tesla's die ze een half jaar geleden hebben ingezet ook een stuk minder waard zullen zijn bij terugkomt, vanwege de onduidelijkheid van Tesla zijn ze nu voorzichtiger met het inschatten van de restwaarde.

Wat betreft onderdelen, je kan gebruikte onderdelen gebruiken maar dan vervalt je garantie, dat gaat de LM nooit doen natuurlijk. Levertijden zijn overigens ook lang op de onderdelen waardoor je weer langer een vervangende auto moet uitlenen etc.

Resume (dit was de shortlist op mijn vraag waarom de Niro en Tesla dezelfde prijs zijn maar de lease prijs 140 euro meer);
- Verzekering (vanwege de hogere kosten door schadeherstel)
- Afschrijving (inschatting op de restwaarde)
- Banden (grote wielmaat, meer vermogen)

Enfin, ik wil zowel Tesla als de LM niet de schuld geven, beide zijn er om (zoveel mogelijk) winst te maken, maar ik "snap" wel een aantal van de redenen waarom de ene auto met dezelfde prijs toch hoger is in de lease.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay47
Gister reed ik bij Den Haag, zag 2 vrachtwagens vol geladen rijden met nieuwe Niro's. Alles zwart maar er zat 1 groene tussen. Wie is de gelukkige 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc_Smurf
Mc_Smurf schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 07:45:

[Afbeelding]

Afgelopen maandag opdracht gegeven aan Mobiliteitsmanager om de order bij de LM te annuleren (nog geen VIN bekend en zou dus volgens dealer kosteloos kunnen)

Dit verzoek loopt nu en word hopelijk door dealer snel geaccepteerd en doorgezet.. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:58
@Mc_Smurf Even benieuwd: wat ga je dan als vervanger kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mc_Smurf
monica66 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 03:59:
@Mc_Smurf Even benieuwd: wat ga je dan als vervanger kiezen?
Een Tesla Model Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchVik
Jay47 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:22:
Gister reed ik bij Den Haag, zag 2 vrachtwagens vol geladen rijden met nieuwe Niro's. Alles zwart maar er zat 1 groene tussen. Wie is de gelukkige 😉
Ik helaas niet ik heb een witte hahah, hij staat wel op een boot maar welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido1985
Ik heb sept. 22 een groene dpl besteld. Ben benieuwd. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:19
Op Antwerpen zie je enorm veel schepen aankomen vanuit de fabriek plaats van Kia, en op Rotterdam zie je relatief weinig.
Klopt het dan dan vanaf Antwerpen veel op transport naar andere landen gezet wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFellow
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 12:59
In Rotterdam zie ik regelmatig schepen van o.a. Glovis aan de kade liggen.

Volgens mij komen onze Kia's niet alleen met Eukor aan in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamtrain
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 23-09-2023
Te horen gekregen dat mijn DL (cityscape green) begin vorige week in de haven is aangekomen. Wel in Nederland maar volgens dealer komen er nu zoveel auto’s binnen dat ze ook niet alleen in Rotterdam maar ook in Vlissingen gelost worden. Gelet op drukte en vakantie gaat hij er van uit dat hij hem pas eind van de maand binnen heeft (en dan nog weekje voor kenteken etc).

Dus ergens half augustus zou moet lukken, is het net geen jaar (8 september besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Guido1985 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:14:
Ik heb sept. 22 een groene dpl besteld. Ben benieuwd. 😁
Was idd een DPL 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Ik rij nu een maandje in een DPL, auto bevalt me wel maar....ja er is een maar.

1: Een sportonderstel zou de rij prestaties beter maken.
2: Geen Android Auto Wireless, heb nu een Carlinkit A2A. Deze werkt perfect dus nu kan ik Android Auto wel draadloos gebruiken.
3 : Heb nu 17" banden, 18" of 19" zou mooier staan.
4: Volle accu geeft 385km bereik aan (dus never nooit de 460km die Kia meld, dit is natuurlijk minder als je met airco aan rijd.
Maar geen enkele EV haalt wat de fabrikant adverteert.
5: Elektrisch rijden is duurder dan auto's op brandstof als ik kijk hoe vaak ik aan de lader hang, kost mij ook extra geld want ik ga fastfood eten om tijd te doden......terwijl ik geen honger heb 🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-06 09:18
Elektrisch rijden is duurder dan auto's op brandstof als ik kijk hoe vaak ik aan de lader hang, kost mij ook extra geld want ik ga fastfood eten om tijd te doden......terwijl ik geen honger heb 🤣🤣
Ik zie je smiley's, maar dit is natuurlijk wel heeel erg persoonlijk.

Ik hoop dat ik mijn DPL snel in ontvangst kan nemen. Laadpaal komt aankomende maand op eigen grond.
Auto kan dus zolang deze voor de deur staat aan de lader en kan in principe overdag laden als de zonnepanelen een zooi stroom produceren.

Van de Kia dealer had ik vernomen dat eigenaren van de e-Niro met zuinig rijden tot zelfs 500Km weten te halen. Ik denk dat je eigen rechtervoet de grootste oorzaak is van onzuinig rijgedrag.
Ik kan in mijn huidige Kodiaq met een beetje moeite 1:18 rijden, maar 1:10 lukt ook zonder veel problemen. Mijn vrouw rijdt rustig, maar heel veel binnen de bebouwde kom en die scoort 1:7. Die Kia moet vooral in haar geval veel voordeel opleveren, vooral als ze single-pedal gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
smartsys schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:32:
[...]

Ik zie je smiley's, maar dit is natuurlijk wel heeel erg persoonlijk.

Ik hoop dat ik mijn DPL snel in ontvangst kan nemen. Laadpaal komt aankomende maand op eigen grond.
Auto kan dus zolang deze voor de deur staat aan de lader en kan in principe overdag laden als de zonnepanelen een zooi stroom produceren.

Van de Kia dealer had ik vernomen dat eigenaren van de e-Niro met zuinig rijden tot zelfs 500Km weten te halen. Ik denk dat je eigen rechtervoet de grootste oorzaak is van onzuinig rijgedrag.
Ik kan in mijn huidige Kodiaq met een beetje moeite 1:18 rijden, maar 1:10 lukt ook zonder veel problemen. Mijn vrouw rijdt rustig, maar heel veel binnen de bebouwde kom en die scoort 1:7. Die Kia moet vooral in haar geval veel voordeel opleveren, vooral als ze single-pedal gaat rijden.
500km ga je niet halen denk ik, heel misschien met kofferbak helemaal leeg, zonder airco, op Eco modus en
i Pedal aan.
Ik rij lange ritten en 99% op cruisecontrol, auto heb ik nu een maand. Kofferbak zit propvol en airco staat tijd aan. Dus m'n rechtvoet is niet de schuldige :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc_Smurf
Mc_Smurf schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:27:
[...]

Afgelopen maandag opdracht gegeven aan Mobiliteitsmanager om de order bij de LM te annuleren (nog geen VIN bekend en zou dus volgens dealer kosteloos kunnen)

Dit verzoek loopt nu en word hopelijk door dealer snel geaccepteerd en doorgezet.. ;w
Vandaag eindelijk uitsluitsel gekregen en order mag geannuleerd worden aangezien er nog steeds geen VIN bekend is. Morgen dus hopelijk opnieuw het proces in bij de LM..

Dit was dan ook mijn laatste post in het KIA forum en hopelijk hebben jullie allemaal snel je auto :) ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:58
@Mc_Smurf Nu naar het Tesla model 3 en Y topic?

[ Voor 13% gewijzigd door monica66 op 26-07-2023 21:27 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:02
Afgelopen maandag gebeld door de dealer dat de auto bij hen gelost is. Volgende week donderdag mag ik 'm ophalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 22:21

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Misschien een tip, voor de gene die he-le-maal gestoord worden van het glimmende plastic in de Niro, je hebt mooie covers beschikbaar. Ik heb hem vandaag binnen en kost ongeveer ~€50,-.

Het is een cover, met 5 seconden gemonteerd en makkelijk los te halen als je bijvoorbeeld je lease auto weer moet inleveren.

Linkje: https://nl.aliexpress.com/item/1005004489524813.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CrpYGSpvxoQPd2nIfjo0d7_dFFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/evktIg0TZgH5PrIjs90cgwI2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDoA4Y3nS4NAWFTRlV6gtqhSxPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QFhu7VkALw2IQzuHPLwOtxFt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamtrain
Ondanks dat ik begin juli bevestiging heb gehad dat mijn DL in Nederlandse haven was gelost is de aflverdatum gisteren toch weer ruim halve maand verschoven. 1e reactie van dealer: komen er nu zoveel tegelijk binnen precies in de vakantie periode dat ze meer tijd nodig hebben om ze allemaal afgeleverd te krijgen.
Kan het aan één kant begrijpen maar aan de andere kant: ze hebben als dealer ook inzicht in wat er op de boot staat dus wel zo klant vriendelijk om daar in je planning ook beetje rekening mee te houden en niet last-minute weer te gaan schuiven.
Heb wel de vraag gesteld aan LM en dealer of ik de berichten over leverdata überhaupt nog serieus moet nemen……

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timpje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:10
Timpje schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:59:
Ik heb in november 2022 de MineralBlue Edition besteld via de LM.
Eerst zou deze eind mei geleverd worden, maar dat is bijgesteld naar eind augustus.
Verwachte datum met de boot is 8 augustus, dan moet er nog een trekhaak aangemaakt worden en zou hij eind augustus geleverd kunnen worden. Ben benieuwd of het deze keer er wel van komt :)
Gisteren door de dealer gebeld die de auto gaat leveren, zou aangekomen zijn of binnenkort aankomen (iets met vakantie en dat iemand alvast wat vooruit deed werken met afspraken maken met klanten), daarna nog even de trekhaak monteren, heb een afspraak staan voor 25 augustus dat ze hem gaan leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay47
Zag gister een Dynamic Line rijden, sorry maar die ziet er niet uit. Alles Led behalve de koplampen, die zijn halogeen. Dat maakt de auto echt lelijk 😯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-06 14:42
Ik rijd nu tijdelijk in een ComfortLine met deze halogeen koplampen en het doet echt afbreuk aan de auto inderdaad. Echt onbegrijpelijk dat Kia ervoor heeft gekozen om een auto in dit segment in de basisuitvoeringen met halogeen koplampen aan te bieden.

On topic: mijn in juni 2022 (!) bestelde HEV DynamicPlusLine in Cityscape Green (met LED koplampen ;)) schijnt geproduceerd te zijn en komt met de volgende boot naar Nederland. Verwachte leverdatum is nu medio september, bijna een jaar later dan beloofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:51
Jay47 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:13:
Zag gister een Dynamic Line rijden, sorry maar die ziet er niet uit. Alles Led behalve de koplampen, die zijn halogeen. Dat maakt de auto echt lelijk 😯
Volgens mij heb je het nu niet over een MY2023, want daarbij zijn de koplampen (heartbeat koplampen) volgens mij wel volledig led. (TOCH???)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05:54
Jay47 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:13:
Klopt, doorn in mijn oog, maar hé, gelukkig zie ik het zelf alleen als ik vooruit inparkeer richting glas. En ach, een Niro rijdt je volgens mij sowieso niet omdat het zo’n prachtwagen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
killerbee1958 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:07:
[...]

Volgens mij heb je het nu niet over een MY2023, want daarbij zijn de koplampen (heartbeat koplampen) volgens mij wel volledig led. (TOCH???)
MY2023 DynamicPlusLine en hoger is alles Led, versies eronder Led en Halogeen.
Het is gewoon lelijk, Led gemixt met Halogeen.
Collega van mij heeft een Dynamic Line en die probeert steeds mijn koplampen te jatten 😂😂

[ Voor 18% gewijzigd door Jay47 op 02-08-2023 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
DwightKSchrute schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:40:
[...]

Klopt, doorn in mijn oog, maar hé, gelukkig zie ik het zelf alleen als ik vooruit inparkeer richting glas. En ach, een Niro rijdt je volgens mij sowieso niet omdat het zo’n prachtwagen is.
Eerlijk is eerlijk, ik vond het ook niet zo mooi maar begin er wel van de te houden. Voorkant is wel 10x mooier dan de achterkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
Jay47 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:55:
[...]

MY2023 DynamicPlusLine en hoger is alles Led, versies eronder Led en Halogeen.
Het is gewoon lelijk, Led gemixt met Halogeen.
Collega van mij heeft een Dynamic Line en die probeert steeds mijn koplampen te jatten 😂😂
Ah, gelukkig. Ik heb een Dynamic Plus Line in bestelling staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchVik
Mijn auto staat in een haven… welke haven geen idee aflevering ergens in augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Ik weet helaas niet eens bij welke dealer de leasemaatschappij de auto besteld heeft. :-(
Dagelijks checken in een app, maar er verandert nooit iets.
Lijkt aardig op hoe het ongeveer 6 jaar geleden met mijn huidige Skoda Kodiaq ging. Van 3 maanden levertijd bij bestellen, ging het nog geen een maand later naar 6 maanden, twee weken daarna naar 9 maanden. Een maand of 3 later ging het naar 13 maanden en toen kreeg ik, ongeveer 8 maanden na bestellen, plotseling een belletje dat de auto klaar stond en ik deze op kon halen.
Een nieuwe Kodiaq in vergelijkbare uitvoering als nu is veel duurder dan deze 6 jaar geleden was en is in de lease meer dan 135 euro per maand duurder dan de Niro EV terwijl de fiscale waarde nagenoeg gelijk is.
Ik denk dat we met de Niro ook een fijne auto hebben, wel veel minder ruimte maar meer luxe en volledig EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFellow
Ook mijn auto staat in de haven, aflevering zo rond eind augustus..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFellow
smartsys schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:02:
Ik weet helaas niet eens bij welke dealer de leasemaatschappij de auto besteld heeft. :-(
Dagelijks checken in een app, maar er verandert nooit iets.
Lijkt aardig op hoe het ongeveer 6 jaar geleden met mijn huidige Skoda Kodiaq ging. Van 3 maanden levertijd bij bestellen, ging het nog geen een maand later naar 6 maanden, twee weken daarna naar 9 maanden. Een maand of 3 later ging het naar 13 maanden en toen kreeg ik, ongeveer 8 maanden na bestellen, plotseling een belletje dat de auto klaar stond en ik deze op kon halen.
Een nieuwe Kodiaq in vergelijkbare uitvoering als nu is veel duurder dan deze 6 jaar geleden was en is in de lease meer dan 135 euro per maand duurder dan de Niro EV terwijl de fiscale waarde nagenoeg gelijk is.
Ik denk dat we met de Niro ook een fijne auto hebben, wel veel minder ruimte maar meer luxe en volledig EV.
Aantal maanden na het bestellen heb ik de LM gebeld en gevraagd naar de status. De LM kan de status niet, omdat zij ook niet over de actuele informatie beschikken. ik kreeg de dealer door en contactpersoon met het bestel nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-06 16:13

Coffee

Coffee

Afgelopen dinsdag werd ik gebeld met het verlossende woord: de auto staat bij de dealer. Besteld op 31 december 2022, en ik mag hem woensdag 23 augustus ophalen. Er wordt voor mij nog een extra 12v aansluiting in de achterbak en nog een 12v/230v omvormer gemonteerd. Daar hebben we geen EL editie voor nodig ;)

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smartsys
TheFellow schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:16:
[...]

Aantal maanden na het bestellen heb ik de LM gebeld en gevraagd naar de status. De LM kan de status niet, omdat zij ook niet over de actuele informatie beschikken. ik kreeg de dealer door en contactpersoon met het bestel nummer.
Ik ben gebeld door de dealer. Weet nu ook welke dealer het betreft.
Dealer geeft aan dat de kleur van een bestelde auto momenteel veel invloed heeft op de levertijd en dat sommige kleuren zelf "uitverkocht" zijn. Cityscape Green is een van deze kleuren. Nieuwe orders kunnen volgens deze dealer niet meer in deze kleur worden aangenomen.
Wel wist de dealer aan te geven dat dealers in NL, productieslots bestemd voor andere landen gaan krijgen. Er gaan dus meer Niro EV's naar NL komen dan tot nu toe het geval was.

Levertijden gaan mogelijk dus korter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc_Smurf
smartsys schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:13:
[...]

Ik ben gebeld door de dealer. Weet nu ook welke dealer het betreft.
Dealer geeft aan dat de kleur van een bestelde auto momenteel veel invloed heeft op de levertijd en dat sommige kleuren zelf "uitverkocht" zijn. Cityscape Green is een van deze kleuren. Nieuwe orders kunnen volgens deze dealer niet meer in deze kleur worden aangenomen.
Wel wist de dealer aan te geven dat dealers in NL, productieslots bestemd voor andere landen gaan krijgen. Er gaan dus meer Niro EV's naar NL komen dan tot nu toe het geval was.

Levertijden gaan mogelijk dus korter worden.
Zolang er niet meer auto's komen moet je alles wat de dealer roept met een korrel zout nemen..
De KIA dealer van mij heeft zoveel onzin verhalen verkondigd afgelopen jaar waarbij het verhaal over productieslots in januari al tegen ons is verteld door de dealer..

Het zou zelfs zo zijn dat reserveringen die niet op naam (voorraad en vooruitbestellingen vanuit dealers) zouden staan geannuleerd zouden worden door KIA om zo sneller te kunnen leveren aan daadwerkelijk door mensen bestelde auto's..

8 maanden verder en nog steeds niks veranderd, dus ik help het je hopen dat er meer auto's deze kant op komen.. ;) (ken nog wat mensen die al sinds mei 2022 aan het wachten zijn :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3OREJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06 11:47
Afgelopen week een belletje gehad, ziet er naar uit dat ik eind september in mijn Edition rijd…

Zou in mijn geval de levertijd op ongeveer 6 maanden brengen, dus het zou kunnen kloppen. Overigens kon/wilde de dealer mij geen VIN geven, dacht dat dat altijd wel kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
De mijne komt via Lease Plan, ik ben juist heel goed op de hoogte gehouden door hun en ook door de Dealer. Petje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.White
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-01 23:06
Jay47 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:11:
De mijne komt via Lease Plan, ik ben juist heel goed op de hoogte gehouden door hun en ook door de Dealer. Petje af.
Ik deel deze ervaring. Uiteindelijk is de dealer afhankelijk van de planning die Kia afgeeft, vaak inderdaad geen pijl op te trekken. Leaseplan staat weer in verbinding met de dealer die de levertijd weer doorgeeft. Hopelijk volgt mijn bestelling snel. Auto in december besteld via LP, nog geen VIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Mr.White schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:18:
[...]

Ik deel deze ervaring. Uiteindelijk is de dealer afhankelijk van de planning die Kia afgeeft, vaak inderdaad geen pijl op te trekken. Leaseplan staat weer in verbinding met de dealer die de levertijd weer doorgeeft. Hopelijk volgt mijn bestelling snel. Auto in december besteld via LP, nog geen VIN.
Ik had 2 maart besteld en 15 juni binnen. Zou het later krijgen maar leverdatum is 2x vervroegd. Echt mazzel gehad.
Collega van mij heeft zelfde model in januari besteld, die van hem word steeds uitgesteld. Hij heeft wel extra accessoires toegevoegd, dashcam en extra licht in de kofferbak. Denk dat de issue is.

Welk model heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchVik
Jay47 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:17:
[...]

Ik had 2 maart besteld en 15 juni binnen. Zou het later krijgen maar leverdatum is 2x vervroegd. Echt mazzel gehad.
Collega van mij heeft zelfde model in januari besteld, die van hem word steeds uitgesteld. Hij heeft wel extra accessoires toegevoegd, dashcam en extra licht in de kofferbak. Denk dat de issue is.

Die accessoires zijn niet het probleem deze worden namelijk door de dealer in gebouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.White
Jay47 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:17:
[...]

Ik heb een DPL in het zwart besteld. Wel een deal van LP, dus wellicht duurt het daarom iets langer. Stond eerder levering vanaf oktober.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Steamtrain
Heeft even geduurd maar hij staat bij de dealer. Ga hem volgende week dinsdag ophalen. Dan heeft het al met al net geen jaar geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin999
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18-08-2024
Begin april Niro EV executive in mineral Blue besteld. Vandaag van de dealer gehoord dat de auto in oktober in Nederland is. Hij gaf aan dat de achterstand behoorlijk wordt ingelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 22:46
Vandaag gebeld door LM. Afgelopen januari 2023 besteld en wordt dus september 2023 geleverd. EV Green Cityscape EL.

• Jay47
Vandaag weer een vrachtwagen vol zien rijden met Niro's. Bij Hilversum, alleen maar zwarte 😂

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• warkiller
Ik heb hem deze woensdag mogen ophalen de executive line cityscape green. Topwagen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxPf5pvn7sKxnNXQF47h131ivSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f4cLz0ezJTPGBxEvdzWTwMaH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.White
Martin999 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 19:52:
Begin april Niro EV executive in mineral Blue besteld. Vandaag van de dealer gehoord dat de auto in oktober in Nederland is. Hij gaf aan dat de achterstand behoorlijk wordt ingelopen.
Ik merk er nog weinig van, auto besteld in december 2022. Eerste leveringsindicatie week 35, tweede leveringsindicatie week 42 en vandaag het bericht ontvangen dat het levermoment is verschoven naar week 47 *zucht*.

• ThyLadyChiller
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-11-2024
Mr.White schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:57:
[...]

Ik merk er nog weinig van, auto besteld in december 2022. Eerste leveringsindicatie week 35, tweede leveringsindicatie week 42 en vandaag het bericht ontvangen dat het levermoment is verschoven naar week 47 *zucht*.
De mijne is ook besteld eind december (kerst) 2022. De dealer sprak levering voor volgend kerst 2023.
Nog steeds geen info ontvangen van de dealer. Buiten dat men in december geen leasingwagens inschrijft...
:/ 2024... Al hoop ik elke dag op goed nieuws.

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-06 14:42
Onze Niro (Hybrid, DynamicPlusLine, Cityscape Green), besteld in juni 2022, schijnt eindelijk geproduceerd te zijn en op de boot te staan. Verwachte leverweek volgens de ealer is eerste week oktober. Als dit inderdaad gehaald kan worden, is dit 11 maanden later dan beloofd.
Uiteindelijk krijgen we hem alsnog met Harman Kardon audio in plaats van head up display, anders zou de levertijd nog minimaal enkele maanden langer zijn.

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 20:03
Martin999 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 19:52:
Goed voor mekaar. Ik heb die in januari jl. besteld en staat vooralsnog voor februari '24 op de rol. Moet ook zeggen dat ik die kleur pas één keer in het wild heb gezien en wel in Frankrijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchVik
Heeft even geduurd maar mijn auto is ook afgeleverd!! Ik heb een tweetal extra’s op laten zetten: kofferbak lichtjes en de kentekenplaat verlichting led laten maken dat ziet er toch puur beter uit :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.White
Weet iemand of het mogelijk is om je bestelling te volgen zodra er een VIN bekend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arebij
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:09
Lijkt erop dat er een batch groene DPL auto’s zijn aangekomen. Volgens de Kia website kan je, indien je nu besteld, 20 september kunnen rijden in een EV groen. De andere staat nog op 39-42 weken..

Ik heb februari een blauwe besteld, verwachte leverdatum 1 november. Deze week navraag gedaan maar nog geen bericht ontvangen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uyKwPNzYfsPEleKS6zyuptHJte4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IEfDLR1ZJzzIR4ub1kM5itQm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje1971
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11-09-2023
Mijn el cityscape green 7 april besteld bij lp wordt 15 september afgeleverd.5 maanden, kia doet denk aan grabbelen wie wat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido1985
Ik heb wel het idee dat de el sneller geleverd wordt dan de dpl.

Ik heb oktober een dpl cityscape green besteld en die is er nog niet en mijn collega heeft december een dpl black besteld en die is wel al binnen. Of dat dan aan de kleur ligt of dat een geannuleerde auto is vrijgekomen, weet ik dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22:46
Het lijkt er op dat er een voorraadje Niro's opgebouwd wordt. Dit is Virena Assen. Of zou het voor een leasemij of bedrijf zijn alles in dezelfde kleur?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RjO_F1zbmiKWbcjnVJpPG0TzVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/05kXbR3xcLPOWcTbUNRBeeNg.jpg?f=fotoalbum_large

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Ik heb bij de Leasemaatschappij gevraagd of de Niro kan worden geannuleerd. Gezien de prijsdalingen en de voorraad status bij o.a. Volkswagen zijn auto's die eerst buiten budget vielen nu wel mogelijk en die staan nog op voorraad ook.
Er is dan dus geen maandenlange huurauto nodig en dus winst voor meerdere partijen.
Niet vragen is zeker een Nee, dus ik wacht het af.

• Jay47
smartsys schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:18:
Ik heb bij de Leasemaatschappij gevraagd of de Niro kan worden geannuleerd. Gezien de prijsdalingen en de voorraad status bij o.a. Volkswagen zijn auto's die eerst buiten budget vielen nu wel mogelijk en die staan nog op voorraad ook.
Er is dan dus geen maandenlange huurauto nodig en dus winst voor meerdere partijen.
Niet vragen is zeker een Nee, dus ik wacht het af.
Klopt helemaal, collega van me heeft bij de dealer een A3 kunnen regelen die er eerst ook buiten viel.
Die mocht ie binnen 2 weken ophalen.
Had ook wel een Audi gewild via de LM, privé rij ik namelijk een A4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 15:52

Soggney

Zeekomkommer

Nou, het verlossende nieuws is er, na de bestelling te plaatsen in januari '23, mag ik de auto afhalen vanaf 9 oktober. DPL groen.
Via lease, maar Arval kon de status niet goed bijhouden, tot vorige week stond ie nog op "waiting for production"

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido1985
Mijn Dpl groen met trekhaak is besteld op 15 oktober en hij wordt geleverd op 4 oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemD61
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-06 18:01
Edition Snow White Pearl media januari 2023 besteld. Toen werd levertijd 6 maanden gezegd, is 8 maanden geworden. We kunnen de auto a.s. woensdag ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 20:03
In januari 2023 een EL in Mineral Blue besteld en toen was de verwachting dat deze in februari 2024 zou komen. Dit is vlak voor de zomer nog eens bevestigd en eind vorige week ineens een telefoontje: hij is er al en hij wordt volgende week bij mij thuis afgeleverd.

Mooi op tijd, want in oktober loopt mijn huidige leaseauto af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGouda
  • Laatst online: 30-10-2024
Hier idem dito: onze Mineral Blue Edition half januari besteld en volgende week ophalen bij de dealer. Geen lease. Voorspelling vooraf was 11 maanden, het werden er dus 8 en een beetje. Meevallertje...
Wouterkaas schreef op maandag 18 september 2023 @ 22:06:
In januari 2023 een EL in Mineral Blue besteld en toen was de verwachting dat deze in februari 2024 zou komen. Dit is vlak voor de zomer nog eens bevestigd en eind vorige week ineens een telefoontje: hij is er al en hij wordt volgende week bij mij thuis afgeleverd.

Mooi op tijd, want in oktober loopt mijn huidige leaseauto af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.White
Ik ben inmiddels ook gebeld door de dealer. Auto staat op de boot en komt begin november aan in Nederland. Eind november / begin december bij de dealer.

Afhankelijk van de LM of de auto nog op kenteken mag worden gezet in december, anders wordt het januari 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Probeersel om de auto te annuleren is helaas mislukt. Kia wil niet meewerken en daar is iets voor te zeggen. Nu dus gewoon wachten tot volgend jaar ergens en een paar maandjes in een voorloop auto rondcrossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eboera
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22:09
Luchtbakker schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:08:
Misschien een tip, voor de gene die he-le-maal gestoord worden van het glimmende plastic in de Niro, je hebt mooie covers beschikbaar. Ik heb hem vandaag binnen en kost ongeveer ~€50,-.

Het is een cover, met 5 seconden gemonteerd en makkelijk los te halen als je bijvoorbeeld je lease auto weer moet inleveren.

Linkje: https://nl.aliexpress.com/item/1005004489524813.html

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb precies dezelfde en heb ‘m gelijk gemonteerd toen ik de auto kreeg. Ziet er inderdaad een stuk beter uit dan de glanzende middenconsole.

• Luchtbakker

Luchtbakker

Voor de gene die een model Niro hebben inclusief trekhaak waarvan je de ACC niet kan gebruiken als de trekhaak aangesloten zit; er is een update beschikbaar waarmee het weer wel kan.

Je moet alleen helaas wel langs de dealer want zelf kan je het niet updaten.

• killerbee1958
Luchtbakker schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 07:46:
Voor de gene die een model Niro hebben inclusief trekhaak waarvan je de ACC niet kan gebruiken als de trekhaak aangesloten zit; er is een update beschikbaar waarmee het weer wel kan.

Je moet alleen helaas wel langs de dealer want zelf kan je het niet updaten.
Sorry dat ik het hele draadje niet even teruglees maar heb recent besloten om ook een (vaste) trekhaak te laten monteren onder mijn, nog te leveren, Niro HEV.

Dat betekent hoop ik niet dat ik de ACC nooit kan gebruiken toch?
Zal slechts sporadisch een aanhanger er achter hebben hangen dus als ACC uitgeschakeld wordt met aanhanger erachter dan kan ik daar nog wel mee leven

• Luchtbakker

Luchtbakker

killerbee1958 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:08:
[...]

Sorry dat ik het hele draadje niet even teruglees maar heb recent besloten om ook een (vaste) trekhaak te laten monteren onder mijn, nog te leveren, Niro HEV.

Zal slechts sporadisch een aanhanger er achter hebben hangen dus als ACC uitgeschakeld wordt met aanhanger erachter dan kan ik daar nog wel mee leven
Bij mij was het dat alle veiligheids en hulpfuncties werden uitgeschakeld en ze niet in de schakelen waren. Dus ook dat je binnen de lijn blijft rijden werd uitgeschakeld. Maar ook alle andere systemen.

De dealer gaf aan dat dit een tijd zo was, maar er nu een update is dat het weer mogelijk maakt.

Maar als je langere stukjes rijdt met een aanhanger vind ik cruise control of ACC wel erg fijn persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 22:46
killerbee1958 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:08:
[...]

Het is niet zo dat je met een trekhaak (zonder een kar te trekken) geen ACC kan gebruiken , dat werkt dan volledig.

Het punt is dat als je wel een kar trekt eerst dit niet kon maar na een update wel. Volgens mij is er echter nog steeds een verschil in totaal gebruik van de systemen met kar , maar er is in ieder geval weer iets terug met een update.

Ik heb een trekhaak maar nog geen kar getrokken/geprobeerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• landy1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:45
onze Niro EV Interstellar Grey in januari besteld, in augustus telefoontje van de dealer dat het chassisnummer bekend was, en even later bericht dat de auto zels al in de haven in Nederland stond. Hierna wachten op transport naar dealer en planning werkplaats voor afleverklaar maken, trekhaak onderbouw en montage 12 volt aansluiting in kofferruimte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-q59lJaJ8FaLTKCohRSarLHb1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0hyOLaeTDZssS3HZmOwQhGwQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ca3uXlxT0el9EH773Mnb1YJn5IY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nVAdjZsuKJX55Bwh6l65RXP7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b08eZZ1c8bJiaEqdjgoXAQUZwQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v8g8ELKEaGwA6ROYTeYMjiRh.jpg?f=fotoalbum_largeAfgelopen maandag de auto op kunnen halen, dus ongeveer 9 maanden levertijd geweest.

Erg blij met de auto, rijdt rustig en comfortabel, enige minpunten zijn de banden, op bepaalde soorten klinkers en asfalt maken ze behoorlijk herrie, dit valt extra op omdat de auto verder zo stil is.

Nu een weekje aan het stoeien met de instellingen, ACC, Navi etc, begin het na een weekje redelijk te kennen.

Op naar veel fijne en veilige kilometers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
landy1 schreef op zondag 24 september 2023 @ 15:49:
onze Niro EV Interstellar Grey in januari besteld, in augustus telefoontje van de dealer dat het chassisnummer bekend was, en even later bericht dat de auto zels al in de haven in Nederland stond. Hierna wachten op transport naar dealer en planning werkplaats voor afleverklaar maken, trekhaak onderbouw en montage 12 volt aansluiting in kofferruimte.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]Afgelopen maandag de auto op kunnen halen, dus ongeveer 9 maanden levertijd geweest.

Erg blij met de auto, rijdt rustig en comfortabel, enige minpunten zijn de banden, op bepaalde soorten klinkers en asfalt maken ze behoorlijk herrie, dit valt extra op omdat de auto verder zo stil is.

Nu een weekje aan het stoeien met de instellingen, ACC, Navi etc, begin het na een weekje redelijk te kennen.

Op naar veel fijne en veilige kilometers!
Waarom niet voor een DLP gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• landy1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:45
De DPL viel buiten de SEPP subsidie, deze bleef daar exact €5,- onder. Heb ‘m via private lease, maandbedrag werd ook serieus hoger met een DPL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
landy1 schreef op zondag 24 september 2023 @ 18:57:
De DPL viel buiten de SEPP subsidie, deze bleef daar exact €5,- onder. Heb ‘m via private lease, maandbedrag werd ook serieus hoger met een DPL.
Ah ok, heb een DPL lease via m'n werk. Ze zijn idd prijzig, waren begin dit jaar goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc_Smurf
Het valt mij wel op dat de DL veel sneller geleverd word door KIA dan de DPL/EL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc_Smurf
smartsys schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:45:
Probeersel om de auto te annuleren is helaas mislukt. Kia wil niet meewerken en daar is iets voor te zeggen. Nu dus gewoon wachten tot volgend jaar ergens en een paar maandjes in een voorloop auto rondcrossen.
Via welke LM? Bij ons kon de auto nog geannuleerd worden zolang er geen VIN bekend was. (Of dit moet een dealer dingetje zijn geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Mc_Smurf schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:50:
Het valt mij wel op dat de DL veel sneller geleverd word door KIA dan de DPL/EL
Heb maar 3,5 maand moeten wachten op mijn DPL.
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste