_eLMo_ schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:01:
[...]
Die banden kan ik nog wel inkomen (alhoewel onze Niro banden ook flink snel sleten), maar de rest voelt als broodje aap. €130/maand meer omdat ze nieuwe ipv gebruikte onderdelen gebruiken (als ze al kapot gaan)? Zover ik weet is arbeid altijd nog 50% (of meer) van de rekening.
Ik ga het uitvinden, die van ons is in eigendom

Ik lees nog even de mail van de LM door, andere reden is ook dat Tesla de prijzen heeft verlaagd, hierdoor betekend dat dat de Tesla's die ze een half jaar geleden hebben ingezet ook een stuk minder waard zullen zijn bij terugkomt, vanwege de onduidelijkheid van Tesla zijn ze nu voorzichtiger met het inschatten van de restwaarde.
Wat betreft onderdelen, je kan gebruikte onderdelen gebruiken maar dan vervalt je garantie, dat gaat de LM nooit doen natuurlijk. Levertijden zijn overigens ook lang op de onderdelen waardoor je weer langer een vervangende auto moet uitlenen etc.
Resume (dit was de shortlist op mijn vraag waarom de Niro en Tesla dezelfde prijs zijn maar de lease prijs 140 euro meer);
- Verzekering (vanwege de hogere kosten door schadeherstel)
- Afschrijving (inschatting op de restwaarde)
- Banden (grote wielmaat, meer vermogen)
Enfin, ik wil zowel Tesla als de LM niet de schuld geven, beide zijn er om (zoveel mogelijk) winst te maken, maar ik "snap" wel een aantal van de redenen waarom de ene auto met dezelfde prijs toch hoger is in de lease.