Het grote Kia Niro EV Prijs en Levertijdentopic

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carola65
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 14-09-2024
Wij hebben april 23 een kia niro edition besteld, inmiddels weten we dat we hem 7 maart kunnen ophalen en hij is omgezet naar een edition advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hvrtw
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03-03-2024
Carola65 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:21:
Wij hebben april 23 een kia niro edition besteld, inmiddels weten we dat we hem 7 maart kunnen ophalen en hij is omgezet naar een edition advanced
Beste @Carola65 Is de Metallic lak (wel in Edition, niet in Edition Advanced) dan zonder meerkosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carola65
  • Laatst online: 14-09-2024
hvrtw schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 15:58:
[...]

Beste @Carola65 Is de Metallic lak (wel in Edition, niet in Edition Advanced) dan zonder meerkosten?
Hallo

Er worden bij ons geen extra kosten in rekening gebracht, prijs blijft zoals afgesproken bij bestelling in april 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:35
Hallo mede tweakers die in afwachting zijn van de levering van een NIRO HEV.

Ik zou het erg op prijs stellen als degenen, die de komende maanden een NIRO HEV (uitvoering en kleur maken niet uit), geleverd krijgen hier de specs van hun geleverde voertuig willen plaatsen.

Zoals eerder hier gemeld heb ik in maart 2023 een niro HEV besteld met toen 141Pk en 1300 kg trekgewicht.
De nieuwe 2024 folder van KIA NIRO meldt echter dat de auto nu 129PK heeft en 1000 kg trekgewicht.

Mijn dealer zegt dat ik de beloofde versie krijg maar die van mij moet nog gebouwd worden en ik stel mij zo ver dat ze nu in Korea alleen nog maar de 129PK/1000kg) versie bouwen.

Ben dus heel benieuwd naar de specs van, vanaf heden geleverde HEV's

Bedankt alvast voor het plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-06 15:52
killerbee1958 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:55:
Hallo mede tweakers die in afwachting zijn van de levering van een NIRO HEV.

Ik zou het erg op prijs stellen als degenen, die de komende maanden een NIRO HEV (uitvoering en kleur maken niet uit), geleverd krijgen hier de specs van hun geleverde voertuig willen plaatsen.

Zoals eerder hier gemeld heb ik in maart 2023 een niro HEV besteld met toen 141Pk en 1300 kg trekgewicht.
De nieuwe 2024 folder van KIA NIRO meldt echter dat de auto nu 129PK heeft en 1000 kg trekgewicht.

Mijn dealer zegt dat ik de beloofde versie krijg maar die van mij moet nog gebouwd worden en ik stel mij zo ver dat ze nu in Korea alleen nog maar de 129PK/1000kg) versie bouwen.

Ben dus heel benieuwd naar de specs van, vanaf heden geleverde HEV's

Bedankt alvast voor het plaatsen
Lijkt me onmogelijk voor Kia om opeens een auto met minder PKs te leveren. Jij hebt een auto met 141PK besteld, dat zijn de specs. Als ze dat niet meer kunnen leveren door wat voor reden dan ook dan is dat contractbreuk.

In de spec lijst zie ik inderdaad de nieuwe specs staan, echter op de website nog steeds de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Zackito schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:25:
[...]

Lijkt me onmogelijk voor Kia om opeens een auto met minder PKs te leveren. Jij hebt een auto met 141PK besteld, dat zijn de specs. Als ze dat niet meer kunnen leveren door wat voor reden dan ook dan is dat contractbreuk.

In de spec lijst zie ik inderdaad de nieuwe specs staan, echter op de website nog steeds de oude.
Inderdaad is dat contractbreuk en mogelijkheid tot contract ontbinden.
Maar dat mag ik sowieso al dus dat is geen winst. :(

Ik zie niet in hoe ze in Korea nu nog de 141PK versie gaan maken, maar ik ben niet thuis in deze wereld dus vandaar deze poll. Dan krijg ik de feiten hopelijk boven tafel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zackito
killerbee1958 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:33:
[...]

Inderdaad is dat contractbreuk en mogelijkheid tot contract ontbinden.
Maar dat mag ik sowieso al dus dat is geen winst. :(

Ik zie niet in hoe ze in Korea nu nog de 141PK versie gaan maken, maar ik ben niet thuis in deze wereld dus vandaar deze poll. Dan krijg ik de feiten hopelijk boven tafel.
Bij de Kona is er nog geen verandering van PKs zichtbaar, dus daar gebruiken ze sowieos de 141 PK variant nog.

Ik vermoed dat de aanpassing software matig is d.m.v. een andere afstelling. Ik ben wel benieuwd waarom deze aanpassing doorgevoerd is. Uitstoot?

Wel op facebook een medewerker van Hyundai in een groep gevonden die claimed dat er momenteel geen benzine Kona's besteld kunnen worden omdat er een verandering in motorisering plaats gaat vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Zackito op 28-02-2024 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin73
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11-05-2024
Vanmorgen het bericht ontvangen van de Kia Dealer dat onze bestelde Kia Niro EV Edition Advanced on sea is en onderweg naar Nederland.
Leverdatum staat nog steeds voor week 18 en die is al een tijd stabiel. Nu eens kijken op welke boot hij kan staan wie onderweg zijn.🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hvrtw
hvrtw schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 07:42:
Half juni 2023 een Runway Red Kia Niro EV Edition uitvoering besteld. Prognose was 9 maanden. Geen LM, gewoon voor ons zelf. Op 22 december 2023 door de dealer gebeld dat de levering gepland staat voor begin maart 2024.
Op 5 februari 2024 is de Morning Post aangekomen in Rotterdam.
Op 29 februari 2024 mag ik hem komen ophalen.
Al met al 8,5 maanden.
Vandaag de auto opgehaald. Deze is een Edition uitvoering gebleven. Ik heb dus geen upgrade naar Advanced Edition gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvijn
  • Laatst online: 21-03 15:03
@hvrtw: bedankt voor je terugkoppeling. Goed om te weten. Veel plezier gewenst met de auto!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 18:50
Krijg net een mail van KIA, OTA updates niet meer gratis.....mogen een abbo gaan afsluiten voor €89 per jaar. Wat voor naaistreek is dit 😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SplaXe
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 06-06-2024
Had nog geen account op tweakers maar de afgelopen maanden wel meegelezen in dit topic, daarom leek het mij wel netjes om ook mijn terugkoppeling te geven.

Eind maart 2023 heb ik een Kia Niro EV Edition Miniral Blue besteld, vandaag 1 maart 2024 mocht ik de auto ophalen, net geen jaar dus. Het is een Edition Advanced geworden met Metallic lak plus wat extra opties die de Edition niet had en de Advanced Edition wel (zoals HDA snelweg assistentie een draadloos oplaadstation voor de smartphone). Helaas (persoonlijk) ook de bekleding in lederlook. Ziet er erg mooi uit maar dat was juist een reden voor mij om vorig jaar de Edition te bestellen tov de DynamicPlusLine omdat ik geen lederen bekleding wilde. Ik ga zien hoe dat gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
SplaXe schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:26:
Had nog geen account op tweakers maar de afgelopen maanden wel meegelezen in dit topic, daarom leek het mij wel netjes om ook mijn terugkoppeling te geven.

Eind maart 2023 heb ik een Kia Niro EV Edition Miniral Blue besteld, vandaag 1 maart 2024 mocht ik de auto ophalen, net geen jaar dus. Het is een Edition Advanced geworden met Metallic lak plus wat extra opties die de Edition niet had en de Advanced Edition wel (zoals HDA snelweg assistentie een draadloos oplaadstation voor de smartphone). Helaas (persoonlijk) ook de bekleding in lederlook. Ziet er erg mooi uit maar dat was juist een reden voor mij om vorig jaar de Edition te bestellen tov de DynamicPlusLine omdat ik geen lederen bekleding wilde. Ik ga zien hoe dat gaat bevallen.
Alle verlichting Led? Of combi Led en Halogeen.....die is wel lelijk man. Past niet bij de auto vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvrtw
Op mijn Niro EV Edition heb ik type A koplampen met HB3 lampen. Dat zijn halogeen lampen.
Ach, als je erin zit, zie je het niet, en als je buiten staat, zijn de koplampen meestal uit.
Toch wel jammer dat ze anno 2024 nog steeds auto's met halogeen lampen maken. Gezien de energietransitie zouden ze veel vaker LED lampen mogen toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
hvrtw schreef op zondag 3 maart 2024 @ 16:56:
Op mijn Niro EV Edition heb ik type A koplampen met HB3 lampen. Dat zijn halogeen lampen.
Ach, als je erin zit, zie je het niet, en als je buiten staat, zijn de koplampen meestal uit.
Toch wel jammer dat ze anno 2024 nog steeds auto's met halogeen lampen maken. Gezien de energietransitie zouden ze veel vaker LED lampen mogen toepassen.
Klopt idd, zouden nu eigenlijk Led moeten zijn.
Vanaf DynamicPlusLine is alles Led, alles daaronder is Halogeen+Led, vind het eerlijk gezegd niet uit zien.
Was voor mij ook een reden om voor een DynamicPlusLine te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens043
  • Laatst online: 10-04 11:10
De advanced heeft led projectie koplampen.vorige maand die uitvoering besteld aflevering eind oktober volgens dealerAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ppo5aUaql1GvxUJLMF9W5Qwyl_c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pwkH2xAKF0KiQjJM8KPwzOqe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door Laurens043 op 03-03-2024 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SplaXe
  • Laatst online: 06-06-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CrraPO09BC-mxGOsD5qU-Q24dCU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/astDlUWI6kOkDhHq5hikxbRM.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie twee rechthoekige lenzen, maar kan niet zien of erachter een LED of halogeen lamp zit. Volgens de optie lijst is het inderdaad LED verlichting zoals @Laurens043 ook al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvijn
Wel bijzonder dat de ene Edition bestelling wordt omgezet naar een Edition Advanced en de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
SplaXe schreef op maandag 4 maart 2024 @ 08:54:
[Afbeelding]

Ik zie twee rechthoekige lenzen, maar kan niet zien of erachter een LED of halogeen lamp zit. Volgens de optie lijst is het inderdaad LED verlichting zoals @Laurens043 ook al aangaf.
Een kennis heeft een DynamicLine met halogeen en die lamp is rond.
Dit is dus LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens043
Die blokjes is dual led ,rond is halogeen idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zackito
Jay47 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:25:
Krijg net een mail van KIA, OTA updates niet meer gratis.....mogen een abbo gaan afsluiten voor €89 per jaar. Wat voor naaistreek is dit 😡
Ik snap het wel, maar ik vindt het geen 89 euro per jaar waard. Dan maar een USB stick gebruiken toch, zeker als tweaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smartsys
Zackito schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:48:
[...]

Ik snap het wel, maar ik vindt het geen 89 euro per jaar waard. Dan maar een USB stick gebruiken toch, zeker als tweaker.
Ik ben het hier ook mee eens. Hier worden de spelregels verandert nadat het spel reeds is gestart.
Ik heb mijn auto nog niet eens en krijg nu hetzelfde gezeik als met mijn Skoda.

Daar werden ook OTA updates aangeboden en achteraf alleen het eerste jaar. Stond niets in de kleine lettertjes, die waren het nog niet eens toen ik die auto bestelde.
Achteraf moest ik dus eerst gaan betalen voor online diensten, daarna werd door Volkswagen Group de overeenkomst met Google opgezegd en gingen in alle auto's de ingebouwde Google Earth navigatie uit. Daar betaalde ik dus ook voor. Daarna trok Pon de stekker uit hun versie van Skoda Connect en ging de altijd aan LTE verbinding uit en kwam er een bluetooth verbinding voor terug. Ondertussen bleef het maandelijks te betalen bedrag gelijk. Daar ben ik dus na 4 jaar helemaal mee gestopt en ben ik uitsluitend nog Android Auto gaan gebruiken.

Kia verstopt het nu nog mooi met dat je gedurende 7 jaar minimaal 2 updates per jaar gratis krijgt.
Daarnaast komt er een Kia Connect Store waar je diensten kunt laten activeren en deactiveren, uiteraard tegen maandelijkse abonnementskosten.
Deze diensten zijn nog niet uitgewerkt, maar het zo zomaar kunnen dat zaken die vandaag gewoon AAN staan, morgen UIT staan en alleen tegen betaling weer geactiveerd kunnen worden.
Ik heb geen zin om de 20 pagina's in fontsize 4 te gaan doorspitten waar je dus blijkbaar bij aanschaf van de auto al mee hebt ingestemd en die eenzijdig zomaar aangepast kunnen worden, want daar heb je ook mee ingestemd. Dit hele abonnementen virus wat de wereld overgaat gaat mij in ieder geval flink de strot uithangen.

Ik snap dat bedrijven geld willen verdienen, maar geef dit dan duidelijk aan bij AANSCHAF van de auto. Dan weet je waar je aan toe bent en wordt je niet achteraf met extra kosten opgezadeld. In mijn geval is het een leaseauto en de leasemaatschappijen verstoppen zich ook direct achter een muur van kleine lettertjes. Het komt er toch wéér op neer dat je als bereider de sjaak bent en voor dit soort zaken extra mag betalen.

Ik voel het een beetje als een vorm van gijzeling. Je koopt een tv en die heeft eerst 50 zenders en 20 apps. Dan wordt plotseling vanuit de fabrikant bedacht dat ze nog maar 25 zenders en 10 apps "gratis" beschikbaar stellen en als je de rest wilt moet je voor iedere 5 zenders x euro per maand betalen en voor iedere extra app moet je ook y euro per maand betalen. Je wilt natuurlijk gewoon weer maximaal profijt van je tv maken en dus wordt je gedwongen om te betalen wat je al had. Ik vind het schandalig dat zoiets zomaar mag.

[ Voor 20% gewijzigd door smartsys op 04-03-2024 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
smartsys schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:01:
[...]

Ik ben het hier ook mee eens. Hier worden de spelregels verandert nadat het spel reeds is gestart.
Ik heb mijn auto nog niet eens en krijg nu hetzelfde gezeik als met mijn Skoda.

Daar werden ook OTA updates aangeboden en achteraf alleen het eerste jaar. Stond niets in de kleine lettertjes, die waren het nog niet eens toen ik die auto bestelde.
Achteraf moest ik dus eerst gaan betalen voor online diensten, daarna werd door Volkswagen Group de overeenkomst met Google opgezegd en gingen in alle auto's de ingebouwde Google Earth navigatie uit. Daar betaalde ik dus ook voor. Daarna trok Pon de stekker uit hun versie van Skoda Connect en ging de altijd aan LTE verbinding uit en kwam er een bluetooth verbinding voor terug. Ondertussen bleef het maandelijks te betalen bedrag gelijk. Daar ben ik dus na 4 jaar helemaal mee gestopt en ben ik uitsluitend nog Android Auto gaan gebruiken.

Kia verstopt het nu nog mooi met dat je gedurende 7 jaar minimaal 2 updates per jaar gratis krijgt.
Daarnaast komt er een Kia Connect Store waar je diensten kunt laten activeren en deactiveren, uiteraard tegen maandelijkse abonnementskosten.
Deze diensten zijn nog niet uitgewerkt, maar het zo zomaar kunnen dat zaken die vandaag gewoon AAN staan, morgen UIT staan en alleen tegen betaling weer geactiveerd kunnen worden.
Ik heb geen zin om de 20 pagina's in fontsize 4 te gaan doorspitten waar je dus blijkbaar bij aanschaf van de auto al mee hebt ingestemd en die eenzijdig zomaar aangepast kunnen worden, want daar heb je ook mee ingestemd. Dit hele abonnementen virus wat de wereld overgaat gaat mij in ieder geval flink de strot uithangen.

Ik snap dat bedrijven geld willen verdienen, maar geef dit dan duidelijk aan bij AANSCHAF van de auto. Dan weet je waar je aan toe bent en wordt je niet achteraf met extra kosten opgezadeld. In mijn geval is het een leaseauto en de leasemaatschappijen verstoppen zich ook direct achter een muur van kleine lettertjes. Het komt er toch wéér op neer dat je als bereider de sjaak bent en voor dit soort zaken extra mag betalen.

Ik voel het een beetje als een vorm van gijzeling. Je koopt een tv en die heeft eerst 50 zenders en 20 apps. Dan wordt plotseling vanuit de fabrikant bedacht dat ze nog maar 25 zenders en 10 apps "gratis" beschikbaar stellen en als je de rest wilt moet je voor iedere 5 zenders x euro per maand betalen en voor iedere extra app moet je ook y euro per maand betalen. Je wilt natuurlijk gewoon weer maximaal profijt van je tv maken en dus wordt je gedwongen om te betalen wat je al had. Ik vind het schandalig dat zoiets zomaar mag.
Je krijgt de eerste 2 updates gratis, dus niet 2x per jaar gedurende 7 jaar.
Kia Connect Store is er al een tijdje hoor, diensten kun je al afnemen 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Voor diegene wiens auto op de morning carina staat is er weer wat vertraging zo te zien.
De morning carina is nu al een dag met lage snelheid (2 knopen) een soort wachtpatroon onder Faro (west van Gibraltar) aan het maken.

https://www.marinetraffic...-7.7/centery:36.8/zoom:11

Geen idee wat het betekent maar de geplande aankomstdatum van 9/3 in Rotterdam heeft ze alvast niet gehaald.
(gokje van mij is dat ze motorproblemen heeft gezien het patroon maar dat is puur een aanname. Ik ben geen scheeps WTK dus kan niet beoordelen of dat inderdaad een juiste conclusie is)

[ Voor 18% gewijzigd door killerbee1958 op 10-03-2024 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin73
Op de site van eukor staat nu dat de Morning Carina op 13 maart verwacht wordt in Rotterdam.
Was eerst 9 maart idd
Op 18 maart wordt de Morning Lena verwacht in Rotterdam.
Volgens mijn dealer staat de levering van onze auto nog vast op week 18....op welke boot de auto dan staat geen idee. Misschien iemand van hier een idee?

[ Voor 30% gewijzigd door Edwin73 op 10-03-2024 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakob1969
  • Laatst online: 10-06 11:54
Vermoedelijk is de zee te ruw en zijn de golven te hoog ( 6 meter) en wachten ze op rustig weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Jakob1969 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:22:
Vermoedelijk is de zee te ruw en zijn de golven te hoog ( 6 meter) en wachten ze op rustig weer.
Ik zie genoeg andere schepen die gewoon langs de kust van portugal en in de golf van biskaje richting rotterdam varen.
6 m is nu ook weer niet zo hoog dat dit soort schepen daar voor zouden moeten uitwijken.

inmiddels vaart ze weer met 12.6 knopen in de goede richting dus jullie NIRO's komen er aan. :) :)

Morning Carina ligt inmiddels aan de kade. Morning Lena is inmiddels bij de Azoren en is er dus ook met een week.
Hopelijk gaan velen binnenkort hun (lang geleden) bestelde NIRO eindelijk krijgen

[ Voor 26% gewijzigd door killerbee1958 op 14-03-2024 08:53 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
25 maart staat mijn afspraak voor de levering van de Niro EV.
Nog 10 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakob1969
  • Laatst online: 10-06 11:54
Ik mag ook op 25 maart mijn kia E-Niro (2021) inleveren om deze om te ruilen voor een Kia Niro EV edition advanced interstellar grey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:42
Jay47 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:30:
[...]

Klopt idd, zouden nu eigenlijk Led moeten zijn.
Vanaf DynamicPlusLine is alles Led, alles daaronder is Halogeen+Led, vind het eerlijk gezegd niet uit zien.
Was voor mij ook een reden om voor een DynamicPlusLine te gaan.
Maar op een DPL uitvoering is de kentekenplaat verlichting nog wel halogeen:-). Wie het bedacht heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
glas86 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:25:
[...]

Maar op een DPL uitvoering is de kentekenplaat verlichting nog wel halogeen:-). Wie het bedacht heeft
Heel zielige bespaar maatregel. Zal vast een aftermarket LED lampje zijn om dat gloeilampje te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchVik
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-09-2024
smartsys schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:37:
[...]

Heel zielige bespaar maatregel. Zal vast een aftermarket LED lampje zijn om dat gloeilampje te vervangen.
Ik heb destijds het bij de dealer laten doen... Ziet er echt veel beter uit met LED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliff2103
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-03 23:41
Ik heb weer opnieuw een uitgestelde datum gekregen. Nieuwe datum 30 april 2024. Auto is besteld in januari 23.

Tijdens het bestellen was mijn vriendin zwanger, inmiddels is mijn zoontje al 1 geworden. Dit doet extra hard beseffen hoe lang ik al aan het wachten ben.

Het gaat om een DPL Snow White Metallic.

Eerste indicatie levering in week 47 2023.
Toen 12 februari 2024.
Toen 29 maart 2024.
Nu dus 30 april 2024.

Het vertrouwen dat deze datum wel wordt gehaald is bij mij inmiddels helemaal verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cka
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-06 14:29

cka

Mijn zwarte Niro EV met trekhaak in december 2023 besteld. Volgens de dealer staat hij inmiddels op de boot en komt deze op 20 april in Rotterdam aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaltherman
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-04-2024
Vandaag te horen gekregen dat mijn, op 05-12-2022 bestelde KIA HEV DPL, in de kleur Cityscape Green, een chassisnummer heeft en naar verwachting eind mei 2024 geleverd gaat worden. Geduld is een schone zaak _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaltherman
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-04-2024
Vandaag te horen gekregen dat mijn, op 05-12-2022 bestelde KIA HEV DPL, in de kleur Cityscape Green, een chassisnummer heeft en naar verwachting eind mei 2024 geleverd gaat worden. Geduld is een schone zaak _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliff2103
dewaltherman schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:36:
Bijzonder dat ze bij jou al een chassisnummer hebben, maar een latere datum noemen dan bij mij. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Cliff2103 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:59:
[...]

Bijzonder dat ze bij jou al een chassisnummer hebben, maar een latere datum noemen dan bij mij. 8)7
Terecht dat je vertrouwen in deze datum er niet is.
Immers geen VIN, betekent dat de auto nog niet is gebouwd. Vanaf bekend zijn VIN tot levering mag je momenteel (omvaren en transportproblemen zo maar 3 maanden rekenen.
Dus jouw auto komt helaas niet voor juni 2024 op zijn best

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
cka schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:51:
Mijn zwarte Niro EV met trekhaak in december 2023 besteld. Volgens de dealer staat hij inmiddels op de boot en komt deze op 20 april in Rotterdam aan.
Hmm, ik zie even geen boot die op 20/4 aankomt.
meest waarschijnlijke is dat hij op Mignon staat die gisteren vetrokken is uit Pyongtaek en op 25/4 gepland is om aan te komen in Rotterdam.

Houd er rekening mee dat transport van haven naar dealer mogelijk ook nog een week of twee a drie in beslag neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
dewaltherman schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:36:
Ik zou nog even bij de dealer navragen of de status echt "At sea" is.
Zo ja dan staat deze waarschijnlijk ook op de mignon met aankomst datum 25/4,
Dan is eind mei leveren aan klant wel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Klopt niet helemaal, collega van mij heeft ook geen VIN gekregen.Hij mag z'n auto aankomende zaterdag ophalen, afgelopen december besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Jay47 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 00:17:
Klopt niet helemaal, collega van mij heeft ook geen VIN gekregen.Hij mag z'n auto aankomende zaterdag ophalen, afgelopen december besteld.
Klinkt als een annulering die aan uw collega is toegekend.
Wat voor een type, uitvoering en kleur betrof dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
killerbee1958 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:14:
[...]

Klinkt als een annulering die aan uw collega is toegekend.
Wat voor een type, uitvoering en kleur betrof dit?
Nee hoor geen annulering, datum had ie had al in januari door gekregen zonder VIN. Denk dat het echt random is wie een auto krijgt en wie niet 😧
DLP Zwart.

[ Voor 8% gewijzigd door Jay47 op 19-03-2024 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Ik heb mijn auto tegen het einde van januari 2023 besteld. Dit betreft een Niro EV DPL Interstellar Grey zonder enige opties of trekhaak of wat dan ook.

In februari is deze bij de dealer besteld. Ik kreeg ik op dat moment pas de 14 maanden levertijd door. 13-03-2024 was de eerste voorlopige leverdatum.

Eind september 2023 ben ik gaan vragen of de order geannuleerd kon worden. Dit kon niet, omdat volgens Kia alles volgens de afspraken gaat. Alleen met 10% annuleringskosten kon de order ontbroken worden.
Dat ik de levertijd pas NA het aangaan van de order heb vernomen doet hier blijkbaar niet ter zake. De leasemaatschappij had dit eerst bij mij moeten melden en pas na goedkeuren de auto moeten bestellen. Rond die tijd was het echter bij iedere dealer van ieder merk ongeveer hetzelfde, dus mijn antwoord was toch geweest: "bestel maar, ik heb geen andere keus."
Ik wilde annuleren omdat het veel te lang duurde en inmiddels van andere merken auto's weer op voorraad stonden met sterk gereduceerde prijzen. 9K korting op een VW ID.5 was geen slechte deal. Maar helaas kon ik hier geen gebruik van maken zonder zelf veel kosten te maken.

Ik ben de dealer daarna vrij frequent gaan vragen om meer informatie.
In december kreeg ik te horen dat een VIN nummer bekend was. Vervolgens ben ik boten gaan checken. De Morning Post was net vertrokkenen een andere boot stond pas een week later gepland. De dealer kon bevestigen dat de auto op de boot stond, dus was het vrij zeker om welke boot het ging.

Ik ben voor de lol en uit tijdsverdrijf de Morning Post gaan volgen. Via een omweg en enkele tussenstops is op 5 februari de auto in Rotterdam gelost. De dealer wist in de tussentijd niet veel meer dan dat de auto in NL was. Kon niet zien aan welke kant van de douane en kon dus ook nog niets over een leverdatum zeggen.
De leverdatum vanuit de leasemaatschappij werd kort daarop aangepast naar 20-03-2024. Oftewel de dealer had wel meer info ontvangen en dit netjes met de eigenlijke klant gedeeld.

Momenteel staat een afspraak dat de Leasemaatschappij de auto op 25 maart bij mij thuis komt afleveren. Ik had de auto ook vanaf morgen op kunnen halen, maar ik vond de afstand te groot en zat met de voorloop auto. Deze moet ik persoonlijk overhandigen. Dit mocht niet aan derden worden uitbesteed. Ik had dus bji de dealer ver weg moeten wachten en daar voelde ik niet veel voor. Bij het afleveren van de huurauto waren ze anderhalf uur te laat, dus vandaar de keus om de auto te laten brengen.

Een kenteken weet ik nog niet. Moet nu nog 6 dagen wachten. :*)

[ Voor 20% gewijzigd door smartsys op 19-03-2024 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Auto is gisteren geleverd. Had de kleur Interstellar Grey nog niet in het echt gezien, maar ben heel blij met deze keuze. Is een hele mooie auto geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens043
Mooi dat je auto hebt :*) ,maar je hebt dus 14 maand levertijd gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Laurens043 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:33:
Mooi dat je auto hebt :*) ,maar je hebt dus 14 maand levertijd gehad ?
Yep van bestelling eind januari 2023 tot levering op 25 maart 2024.

p.s. Interstellar Grey is wel een hele mooie kleur. Heb deze vanaf de website gekozen maar was toch een beetje bezorgd dat het een standaard "grijs" zou zijn. Dat is het gelukkig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartjeV
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 10-06 15:53
smartsys schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:06:
p.s. Interstellar Grey is wel een hele mooie kleur. Heb deze vanaf de website gekozen maar was toch een beetje bezorgd dat het een standaard "grijs" zou zijn. Dat is het gelukkig niet.
Allereerst gefeliciteerd met je auto. Dat van die kleur heb ik ook. Wij hebben Cityscape Green besteld. Ik ben licht kleurenblind dus voor mij leek het gewoon grijs. Afgelopen week zag ik er eentje in het wild in het zonlicht en daar spatte het groen er vanaf. Na een uurtje was het weer bewolkt en leek het meer grijsgroen. In ieder geval geen saaie kleuren.

Ik verwacht nog steeds ontvangst van ons exemplaar in april, besteld in oktober 2023.

[ Voor 6% gewijzigd door BartjeV op 27-03-2024 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
BartjeV schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:07:
[...]

Ik verwacht nog steeds ontvangst van ons exemplaar in april, besteld in oktober 2023.
Als de dealer je nog geen VIN kan geven dan ga je, ben ik bang, in april teleurgesteld worden.
Voor afleving in April moet hij eigenlijk nu al op een boot zitten die bijna in NL zit, dus zou de dealer status "AT sea" moeten zien in zijn systeem.

Uiteraard gun ik je het van harte maar "don't set your hopes too high"

Zelf begin ik de leveringsduur echt wel storend te vinden. Ga vandaag maar eens bespreken of ik het kan omzetten naar ev6 edition. Alhoewel duurder ben ik dan wel full EV. Uiteraard moet die die dan wel snel te leveren zijn, Ben benieuwd wat de dealer gaat zeggen.

[ Voor 20% gewijzigd door killerbee1958 op 28-03-2024 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartjeV
@killerbee1958 Daar ben ik me van bewust en ik had natuurlijk direct meer kunnen schrijven. Ik heb op 13 februari het (de?) VIN gekregen en de mededeling dat de auto onderweg was en eind maart in Nederland zou zijn met een levering in april. Ik kreeg deze informatie nadat ik geïnformeerd had, niet op initiatief van de dealer. Verder ook geen updates gekregen maar ik heb een beetje geduld. Toen ik in oktober bestelde was de verwachting van de dealer 12 maanden en de Kia site gaf toen zo'n 9 maanden aan. Het gaat om een EV Edition Advanced in Cityscape Green.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens043
Ik heb dezelfde besteld in februari kleur steel grey met verwachte aflevering oktober ,dus dat kan ook nog enkele maanden eerder zijn zo te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Zojuist bericht van de dealer dat mijn, in maart 2023, bestelde Niro HEV DPL Mineral Blue, geproduceerd is.
Verwachte losdatum 7/6, dus ik denk dat die met de Morning Concert naar NL komt.
Kan in ieder geval nu ergens naar uitkijken.
UItgaande van levering mid juni hebben we het dan over net iets meer dan 15 maanden levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartjeV
Net gebeld dat ik op 22 april onze Niro EV Edition Advanced in Cityscape green mag ophalen. Wij hebben de auto in oktober 2023 besteld. Voor ons is de uiteindelijke wachttijd dus net iets meer dan 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinity1977
  • Laatst online: 15-07-2024
BartjeV schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:01:
Net gebeld dat ik op 22 april onze Niro EV Edition Advanced in Cityscape green mag ophalen. Wij hebben de auto in oktober 2023 besteld. Voor ons is de uiteindelijke wachttijd dus net iets meer dan 6 maanden.
Gaaf! Weet je wanneer hij aankomt in de haven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin73
Na dat ik dit gelezen had heb ik vanmiddag mijn dealer ook eens even gemailt.
Wij hebben ook in oktober 2023 een Kia Niro EV Edition Advanced clear white besteld.

De dealer gaf als antwoord dat de verwachte binnenkomst staat om exact te zijn op 17 April. We verwachten hem in die regio binnen te krijgen. Zodra hij binnen is kunnen we ook in de werkplaats gaan plannen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartjeV
Trinity1977 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:42:
[...]

[...]

Gaaf! Weet je wanneer hij aankomt in de haven?
Hij zou midden tot eind maart aangekomen moeten zijn. Geen idee welke boot. Er moet nog een trekhaak onder en 22 april is de eerste mogelijkheid. Mij hoor je niet klagen maar even goed kan ik niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinity1977
Edwin73 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:50:
[...]

Na dat ik dit gelezen had heb ik vanmiddag mijn dealer ook eens even gemailt.
Wij hebben ook in oktober 2023 een Kia Niro EV Edition Advanced clear white besteld.

De dealer gaf als antwoord dat de verwachte binnenkomst staat om exact te zijn op 17 April. We verwachten hem in die regio binnen te krijgen. Zodra hij binnen is kunnen we ook in de werkplaats gaan plannen. d:)b
Komt het schip aan in Rotterdam? Ons was verteld rond 26 april aankomst in de haven in Rotterdam. Hoop dat ze op hetzelfde schip staan 😃 :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin73
Trinity1977 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:47:
[...]

Komt het schip aan in Rotterdam? Ons was verteld rond 26 april aankomst in de haven in Rotterdam. Hoop dat ze op hetzelfde schip staan 😃 :*)
Ik vermoed dat de auto van ons op de Morning Calm staat wie 11 april aankomt in Rotterdam. Volgende boot (Mignon) komt pas op 22 april aan in Rotterdam. Dus denk niet dat ze op de zelfde boot staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin73
Vanmiddag gebeld door de dealer dan onze bestelde Kia Niro EV clear white binnen is en dat we hem Dinsdag 16 april smiddags kunnen ophalen 👍🥳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartjeV
Edwin73 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:41:
Vanmiddag gebeld door de dealer dan onze bestelde Kia Niro EV clear white binnen is en dat we hem Dinsdag 16 april smiddags kunnen ophalen 👍🥳
Gefeliciteerd, dat is weer iets eerder dan verwacht. Je krijgt hem nu bijna een week eerder dan ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trinity1977
Gefeliciteerd! Was ie dan toch eerder in de haven? Super leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savej00
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-03 20:34
Vandaag contact gehad met de dealer, de auto is binnen (Niro HEV DPL steel gray).
Aflevering is eind deze maand. De Niro was eind oktober 2023 besteld, dus de levertijd wordt precies 6 maanden. Ik had op ongeveer 10 a 12 maanden gerekend, toch wel een verassing.😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCK3rj1-xsQLoOgc0SqIQ4uWoKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IFj70Akvx674DiYYIWfErn3G.jpg?f=fotoalbum_large

De Niro EV Edition Advanced afgelopen woensdag kunnen ophalen. Uiteindelijk is de levertijd 14 maanden geworden. De auto is omgezet van een Edition naar een Edition Advanced. We zijn blij met de extra opties. Inmiddels al wat kilometers gemaakt en het blijkt een hele fijne auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin73
basvijn schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:56:
[Afbeelding]

De Niro EV Edition Advanced afgelopen woensdag kunnen ophalen. Uiteindelijk is de levertijd 14 maanden geworden. De auto is omgezet van een Edition naar een Edition Advanced. We zijn blij met de extra opties. Inmiddels al wat kilometers gemaakt en het blijkt een hele fijne auto!

Gefeliciteerd en vele veilige kilometers gewenst!
Wij mogen morgen middag om 15.30 onze auto ophalen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edwin73
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6sXO7R7HuRxHq9LPM1UqMzXMyc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AnvdQGwWHRQjBENzWGXFie2h.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag opgehaald bij de dealer oud versus nieuwe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay47
Edwin73 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:45:
[Afbeelding]

Vandaag opgehaald bij de dealer oud versus nieuwe
Mooie upgrade 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ufopiloot
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 03-05-2024
Iemand al een update gehad over de laatste bootlevering? Mijn Niro EV dynamicplusline cityscape green zou eerst half april komen, toen eind april en nu geeft de leasemaatschappij 10 mei aan. Eind januari 2023 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jp doedel
  • Laatst online: 07-05-2024
Laat je niets wijs maken door een dealer. Leasemaatschappijen hebben voorrang. Levertijd is minimaal 15 maanden. Ik kan het weten vorig maart besteld en nog niets ontvangen. Moet zelf achter de info aan Kia Mossel in Zwolle is laks met informatie verstrekken. Laks is zacht uitgedrukt men geeft geen informatie tenzij je er zelf achter aan gaat. Mijn levertijd zou op eind december eerste week januari zijn ik heb nog geen auto. Verkopen kunnen ze als de beste maar mensen op de hoogte houden is vrij moeilijk. Als je alle reacties leest is dat het grote manco bij de Kia dealers. Mensen die in 2023 een auto gekocht hebben en in 2024 misschien geleverd gaan worden kunnen zomaar minder pk's in het auto hebben. in de verkoop brochure van 2024 staat een wijziging omtrent pk en trekgewicht. De pk zijn terug gebracht van 141 naar 129pk, 1300 kilo trek gewicht naar 1000 kilo trek gewicht. Ik ben wel klaar met de de Niro, wat een mooie aankoop zou moeten zijn is voor mij een grote bak ellende. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Jp doedel schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:10:
Laat je niets wijs maken door een dealer. Leasemaatschappijen hebben voorrang. Levertijd is minimaal 15 maanden. Ik kan het weten vorig maart besteld en nog niets ontvangen. Moet zelf achter de info aan Kia Mossel in Zwolle is laks met informatie verstrekken. Laks is zacht uitgedrukt men geeft geen informatie tenzij je er zelf achter aan gaat. Mijn levertijd zou op eind december eerste week januari zijn ik heb nog geen auto. Verkopen kunnen ze als de beste maar mensen op de hoogte houden is vrij moeilijk. Als je alle reacties leest is dat het grote manco bij de Kia dealers. Mensen die in 2023 een auto gekocht hebben en in 2024 misschien geleverd gaan worden kunnen zomaar minder pk's in het auto hebben. in de verkoop brochure van 2024 staat een wijziging omtrent pk en trekgewicht. De pk zijn terug gebracht van 141 naar 129pk, 1300 kilo trek gewicht naar 1000 kilo trek gewicht. Ik ben wel klaar met de de Niro, wat een mooie aankoop zou moeten zijn is voor mij een grote bak ellende. :-(
De EV heeft nog steeeds 204pk/218pk. Over welke versie heb jij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
Jay47 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:36:
[...]

De EV heeft nog steeeds 204pk/218pk. Over welke versie heb jij het?
204PK (150kw) herken ik maar 218PK is nieuw voor mij :-) Jp doedel bedoelt de hybride variant die zit inderdaad op 129PK.

[ Voor 11% gewijzigd door glas86 op 25-04-2024 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 20:32

databeestje

Von PrutsHausen

Ik heb begin april een private lease getekend voor een EV Light edition en deze zou in week 40 geleverd worden. Ik ben erg benieuwd of dat lukken gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-06 23:49
Als ik de gegevens van LeasePlan moet geloven, komt mijn Kia Niro EV week 29 binnen. Dat is half juli.
Besteld in februari.

Mensen hier ervaring met leasemaatschappij die zo snel leveren....?

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay47
hansie_k schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:07:
Als ik de gegevens van LeasePlan moet geloven, komt mijn Kia Niro EV week 29 binnen. Dat is half juli.
Besteld in februari.

Mensen hier ervaring met leasemaatschappij die zo snel leveren....?
Hier 3 maanden gewacht via Leaseplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:Aantal off-topic reacties zijn verdwenen: het gaat hier over prijzen en leveringen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cka
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-06 14:29

cka

04-11-2023 besteld als private lease bij Kia NL via dealer
14-12-2023 pas door de kredietcheck door allerlei gestuntel door Kia/Kredietchecker, auto besteld
24-04-2024 aankomst in haven
01-05-2024 aankomst bij dealer, moet nog op kenteken en trekhaak eronder
13-05-2024 ophalen, zou komende vrijdag 10-05-2024 al kunnen maar dan ben ik niet in het land

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:29
Op 28 november ontvingen wij de bestelbevestiging van onze Kia Niro EV Edition Advanced in Intersteller Grey. Vandaag hebben we weer een update van de dealer: de auto is gebouwd en wordt eind juli in Nederland verwacht. Wij verwachten onze huidige leaseauto begin augustus in te leveren, dus dat sluit tot nu toe goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlob
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:13
Begin februari bij Kia een Niro EV 64.8kWh Edition Advanced (steel grey) besteld. Private Lease.

Komende vrijdag ophalen dus iets meer dan drie maanden moeten wachten.
Vooraf ging men uit van zes maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimvanhuet
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-04 08:41
Onze Niro is onderweg! Een jaar na werkelijke besteldatum staat hij eindelijk op de boot naar Rotterdam.

Helaas kon onze dealer ons niet vanuit zichzelf van informatie voorzien en moesten we er zelf achteraan. Ondanks dat wij al enige tijd iedere 6 weken langskomen en zij ons iedere keer zonder enig pardon probeerde af te wimpelen, kwam het dus nog steeds niet in ze op om zo nu en dan de orderstatus te bekijken. Maar ja... 'Heeft u nog niets van ons gehoord? Dan verwacht ik niet dat ik u iets nieuws te vertellen heb'.

We gingen er dus eigenlijk al vanuit dat er opnieuw niets te melden zou zijn, maar gisteren was er verrassend genoeg dus toch ineens een chassisnummer bekend en de status 'at sea'. Volgens dealer gaat het ook gewoon om het model met 1300kg trekkracht, dus wij zijn erg opgelucht.

Het gaat om een Kia Niro HEV DPL Cityscape Green, particulier besteld door ons mid april 2023, werkelijk besteld door dealer op 16 mei 2023. We vermoeden een levering begin-mid juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliff2103
Ook voor mij kwam afgelopen vrijdag het verlossende telefoontje dat de Kia Niro EV DPL Snow White Metallic eindelijk is geleverd bij de dealer en ik deze volgende week vrijdag mag komen ophalen. Mijn tijdlijn is als volgt:

12-12-2022 Besteld via Athlon
06-01-2023 Bestelbevestiging van de dealer (leverdatum week 47 2023)
19-12-2023 Levering uitgesteld naar 29 maart 2024
05-03-2024 Levering uitgesteld naar 30 april 2024
06-04-2024 Levering uitgesteld naar 24 mei 2024
24-05-2024 Telefonisch een afspraak gemaakt voor a.s. vrijdag 31 mei 2024

Hopelijk wordt het lange wachten beloond en gaat dit een hele fijne auto zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:04

Freak187

geen

Cliff2103 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:36:
Ook voor mij kwam afgelopen vrijdag het verlossende telefoontje dat de Kia Niro EV DPL Snow White Metallic eindelijk is geleverd bij de dealer en ik deze volgende week vrijdag mag komen ophalen. Mijn tijdlijn is als volgt:

12-12-2022 Besteld via Athlon
06-01-2023 Bestelbevestiging van de dealer (leverdatum week 47 2023)
19-12-2023 Levering uitgesteld naar 29 maart 2024
05-03-2024 Levering uitgesteld naar 30 april 2024
06-04-2024 Levering uitgesteld naar 24 mei 2024
24-05-2024 Telefonisch een afspraak gemaakt voor a.s. vrijdag 31 mei 2024

Hopelijk wordt het lange wachten beloond en gaat dit een hele fijne auto zijn. _/-\o_
Dus bijna anderhalf jaar moeten wachten.
Is dit een private lease of via je werkgever?

Mijn Niro EV destijds ook in december 2022 besteld, KIA lease berichte over levering ergens juni 2023, daarna vertraagd naar april 2024.
Maar toen ik herrie bij de dealer begon te maken, stond de auto in oktober 2023 klaar.

Maar het is het wachten waard, ik vind het een super auto. En het rijdt zoveel relaxter als een ICE.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cliff2103
Freak187 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:22:
[...]

Dus bijna anderhalf jaar moeten wachten.
Is dit een private lease of via je werkgever?

Mijn Niro EV destijds ook in december 2022 besteld, KIA lease berichte over levering ergens juni 2023, daarna vertraagd naar april 2024.
Maar toen ik herrie bij de dealer begon te maken, stond de auto in oktober 2023 klaar.

Maar het is het wachten waard, ik vind het een super auto. En het rijdt zoveel relaxter als een ICE.
Via de werkgever. Inderdaad bijna anderhalf jaar. Goed om te horen dat het het wachten waard is.

[ Voor 39% gewijzigd door Cliff2103 op 28-05-2024 20:07 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cliff2103
Daar is die dan eindelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-PGedC163arymJjHq1noGa5N5F8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0l04Q23Fpspz5cKMfk6ZC4O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens043
Veel plezier ermee ,maar anderhalf jaar dat vind ik nogal wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Inderdaad wordt je het lange wachten soms wel een beetje beu.

Maar ook voor mij is het einde eindelijk in zicht.
As maandag (24/6) mag ik mijn Niro HEV DPL Mineral Blue ophalen bij de dealer
Tijd tussen bestellen en leveren was bij mij dus uiteindelijk 15-1/2 maand

Wel helaas nog een Z-kenteken en geen kenteken uit de nieuwe serie maar goed, zo belangrijk is zo een nummer nu ook weer niet.

[ Voor 10% gewijzigd door killerbee1958 op 18-06-2024 09:35 . Reden: aanvulling levertijd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawamaup
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-07-2024
Hoi allen...wij hebben kennelijk een ongelooflijk snelle levering. We hebben 16 mei onze Niro HEV DPL Aurora Black Pearl besteld (ja alweer een zwarte op de weg) en vorige week na navraag of er iets bekend over een VIN nummer blijkt de auto On Sea te zijn en een VIN nummer te hebben. Volgens LeasePlan wordt de auto in wk31 verwacht. Ik gok dat de tuut op de Don Jose van EUKOR staat die in april vertrokken is. De boot wordt op 16 juli in Rotjeknor verwacht. Wij krijgen overigens het model MY25 en dat betekent toch helaas de minder vermogen versie. We hebben de auto via ANWB PL besteld en dat loopt via LeasePlan. Heet nu overigens Ayvens.

Ondanks het iets mindere vermogen (ik laat hem gewoon terugtunen naar vol vermogen) zijn we na alle verhalen ontzettend verbaasd over de levertijd. Half mei 2024 besteld en geleverd eind juli begin augustus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
kawamaup schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:05:
Hoi allen...wij hebben kennelijk een ongelooflijk snelle levering. We hebben 16 mei onze Niro HEV DPL Aurora Black Pearl besteld (ja alweer een zwarte op de weg) en vorige week na navraag of er iets bekend over een VIN nummer blijkt de auto On Sea te zijn en een VIN nummer te hebben. Volgens LeasePlan wordt de auto in wk31 verwacht. Ik gok dat de tuut op de Don Jose van EUKOR staat die in april vertrokken is. De boot wordt op 16 juli in Rotjeknor verwacht. Wij krijgen overigens het model MY25 en dat betekent toch helaas de minder vermogen versie. We hebben de auto via ANWB PL besteld en dat loopt via LeasePlan. Heet nu overigens Ayvens.

Ondanks het iets mindere vermogen (ik laat hem gewoon terugtunen naar vol vermogen) zijn we na alle verhalen ontzettend verbaasd over de levertijd. Half mei 2024 besteld en geleverd eind juli begin augustus....
Leaseplan is snel hoor, heb ook maar 3 maanden gewacht. Heb een zwarte EV DPL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc_Smurf
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-06 17:16
Jay47 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:49:
[...]

Heeft niks met Leaseplan te maken in verhouding tot andere leasemaatschappijen.
Zolang KIA niet produceert en levert kan de leasemaatschappij niet leveren ;)

De mensen die binnen 3 maanden geleverd krijgen hebben gewoon ontzettend veel "geluk"

[ Voor 10% gewijzigd door Mc_Smurf op 19-06-2024 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan_L
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:13
Jay47 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:49:
[...]

Heb je die toevallig via ANWB besteld of rechtstreeks bij Leaseplan? Ik heb een actiemodel besteld via ANWB, waarbij een levertijd van 12 weken werd aangegeven. Nu de auto definitief is besteld komt de dealer opeens met een levertijd van meer dan 5 maanden aanzetten en dat vind ik wel een beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
johan_L schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:37:
[...]

Heb je die toevallig via ANWB besteld of rechtstreeks bij Leaseplan? Ik heb een actiemodel besteld via ANWB, waarbij een levertijd van 12 weken werd aangegeven. Nu de auto definitief is besteld komt de dealer opeens met een levertijd van meer dan 5 maanden aanzetten en dat vind ik wel een beetje jammer
Via Leaseplan zelf, werd door de dealer netjes op de hoogte gehouden van alle updates. Afleverdatum die ik kreeg klopte in mijn voordeel juist niet. Auto is een keer 2 weken vervroegd en later weer een week vervroegd. Dus ik was vanzelfsprekend zeer blij 😁

Wel kut dat de dealer nu dit meld, hopelijk mazzel en komt je auto sneller.

[ Voor 5% gewijzigd door Jay47 op 19-06-2024 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertlh74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-05 14:39
Op 21-11-2023 is mijn nieuwe leaseauto besteld (via mijn werkgever bij Athlon). Een Kia Niro PHEV ExecutiveLine in Interstellar Grey. De Kia dealer had als aflevermoment november 2024 opgegeven.

Ik ben van vandaag gebeld door de Kia dealer dat de auto op de boot staat en dat ze verwachten de auto volgende maand binnen te krijgen. Eerst maar afwachten wat er uiteindelijk voor leverdatum uit gaat komen maar met alle verhalen hier op het forum, had ik nog niet verwacht dat ik dat telefoontje al zou krijgen.

Zo als het er nu uit ziet, is de levertijd dan circa 8 maanden geweest, dat valt erg mee. Nog "even" geduld :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• killerbee1958
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Sa7lrqa_6iIFu0KiLC_zeklq8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xiFszXef1JdRTiZu5dAV2AZ7.jpg?f=fotoalbum_large

Daar is hij dan eindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 20:32

databeestje

Von PrutsHausen

databeestje schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:19:
Ik heb begin april een private lease getekend voor een EV Light edition en deze zou in week 40 geleverd worden. Ik ben erg benieuwd of dat lukken gaat.
Net even langs geweest en de auto is net de boot op gegaan volgens de laatste info. De mineral blue light edition zou augustus in Nederland aan moeten komen. Dat zou eind augustus rijden zijn volgens de dealer.

Besteld via private lease van Kia zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurens043
Dan komt de mijne ook aan besteld eind februari verwachting was week 47 advanced steel grey uitvoering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:43
Begin mei bestelbevestiging, is deze week binnengekomen! Kia Niro EV Edition Advanced Black Pearl. Dat is wel heel snel!

Private Lease bij Kia Lease zelf.

[ Voor 13% gewijzigd door Khallouki op 10-07-2024 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:29
Wij hebben begin november de Kia Niro EV Edition Advanced in Interstellar Grey besteld. We halen hem morgenochtend op. Het kenteken is binnen en we hebben ook gelijk de nieuwe serie. 😀

[ Voor 20% gewijzigd door GvNL op 10-07-2024 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan_L
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:13
Eind mei een Niro EV Edition Advanced Interstellar Grey besteld via ANWB/Leaseplan, 10 juni is de bestelling bij de dealer binnengekomen en zojuist bericht gehad dat de auto bij de dealer is binnengekomen. Dat vind ik wel lekker vlot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:07
Vraagje aan de Niro rijders: ik overweeg er eentje te gaan leasen, en ik zie dat nu zelfs de instapversie (de zogenaamde Light-versie) het grote/volledige lcd-scherm heeft. Tevens hebben alle modellen dezelfde batterijcapaciteit en laadsnelheiden.

Dit resulteert er bij mij een beetje in te neigen naar de Light, en dus nauwelijks opties aan te vinken. Zijn er in jullie ogen bepaalde must have opties die ik moet overwegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay47
Stoffa schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:37:
Vraagje aan de Niro rijders: ik overweeg er eentje te gaan leasen, en ik zie dat nu zelfs de instapversie (de zogenaamde Light-versie) het grote/volledige lcd-scherm heeft. Tevens hebben alle modellen dezelfde batterijcapaciteit en laadsnelheiden.

Dit resulteert er bij mij een beetje in te neigen naar de Light, en dus nauwelijks opties aan te vinken. Zijn er in jullie ogen bepaalde must have opties die ik moet overwegen?
Must have Led verlichting, de goedkoopste heeft Led met Halogeen koplampen.....ziet er niet uit.
Maar volgens mij kan je de lampen niet kiezen, die komen vanaf DLP Line.
Maar als het jou niks uitmaakt gewoon de cheapste versie nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Jay47 op 19-07-2024 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvijn
Je kunt de prijslijst downloaden op Kia.nl, daarin kun je precies zien welke zaken er op welke versie geleverd worden. Wij hadden vorig jaar keuze uit Edition Light of Edition Advanced. Voor ons zaten er op de Advanced toch wel wat zaken die fijn zijn. Bijvoorbeeld de LED verlichting (toch wel beter zicht dan de vorige Niro met halogeen), maar ook regen en licht sensor of level 2 autonoom rijden.

Maar zoals gezegd kun je dit het beste opzoeken in de prijslijst en voor jezelf een oordeel vellen. Alle goodies moeten namelijk ook betaald worden :)

• Laurens043
Onze niro ev is inmiddels gelost in de haven ,binnenkort ophalen ;) zou eind juli eerst zijn maar werd uitgesteld naar september

[ Voor 33% gewijzigd door Laurens043 op 28-09-2024 13:29 ]

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste