Het grote Kia Niro EV Prijs en Levertijdentopic

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 22:08
Jay47 schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:07:
[...]

Heb maar 3,5 maand moeten wachten op mijn DPL.
dat is echt bijzonder kort. Zelf wacht ik sinds maart 2023 op een DPL in mineral blue HEV en er is nog steeds geen VIN. dus ik denk niet dat die dit jaar nog komt.
Dat beeld krijg ik bij meer leveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17
killerbee1958 schreef op maandag 25 september 2023 @ 07:32:
[...]

dat is echt bijzonder kort. Zelf wacht ik sinds maart 2023 op een DPL in mineral blue HEV en er is nog steeds geen VIN. dus ik denk niet dat die dit jaar nog komt.
Heb echt mazzel gehad denk ik, auto heb ik sinds 15 juni.....heb al 3 schades 😡😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Jay47 schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:54:
[...]

Heb echt mazzel gehad denk ik, auto heb ik sinds 15 juni.....heb al 3 schades 😡😭
Oei, dat is wel erg vervelend zeg. Heb je hem en dan zoveel schade. Hoop dat ze dat netjes voor je kunnen oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
killerbee1958 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:42:
[...]

Oei, dat is wel erg vervelend zeg. Heb je hem en dan zoveel schade. Hoop dat ze dat netjes voor je kunnen oplossen
Zijn kleine schades, krassen en een deuk. Maar is gewoon ruk. 2x niet mijn schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 12:09

Soggney

Zeekomkommer

killerbee1958 schreef op maandag 25 september 2023 @ 07:32:
[...]

Nou je ziet dat de levertijd aan het teruglopen is (van >12 maanden naar <12 maanden). De mijne zou uitkomen op 9 maanden (besteld na 10 januari '23, eerste levermogelijkheid was 9 oktober '23, maar staat nu op 13/10)
Ondertussen zegt de leasemaatschappij dat de huidige status nog op productie staat.

De communicatie is barslecht, dat is vooral mijn issue.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.White
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-01 23:06
Soggney schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:16:
[...]

Nou je ziet dat de levertijd aan het teruglopen is (van >12 maanden naar <12 maanden). De mijne zou uitkomen op 9 maanden (besteld na 10 januari '23, eerste levermogelijkheid was 9 oktober '23, maar staat nu op 13/10)
Ondertussen zegt de leasemaatschappij dat de huidige status nog op productie staat.

De communicatie is barslecht, dat is vooral mijn issue.
Makkelijkst is om direct contact te hebben met de leverende dealer, zij kunnen je een ETA geven en weten of er een VIN is. Mijn ervaring is dat de LM dit veelal niet weet en afhankelijk is van de dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:52
niels132 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:44:
On topic: mijn in juni 2022 (!) bestelde HEV DynamicPlusLine in Cityscape Green (met LED koplampen ;)) schijnt geproduceerd te zijn en komt met de volgende boot naar Nederland. Verwachte leverdatum is nu medio september, bijna een jaar later dan beloofd...
Eindelijk is er concreet nieuws over mijn Niro Hybrid (private lease). De auto is deze week bij de dealer geleverd, het kenteken is bekend en we kunnen hem a.s. maandag dan eindelijk ophalen.

Samenvattend:
Offertetraject: mei/juni 2022. Toen beloofde leverdatum: september/oktober 2022.
Besteldatum: 27 juni 2022. Toen bevestigde leverweek: week 48 2022 (28 nov-4 dec).
Na vele malen uitstellen, slechte communicatie en onduidelijkheid kunnen we dus 2 oktober 2023 ophalen.

Had een wat nare nasmaak over gehouden aan dit hele traject, maar nu er eindelijk een datum is heb ik toch wel zin om de auto op te gaan halen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartijnGouda
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 30-10-2024
Medio januari besteld, vandaag opgehaald; Niro EV Edition in Mineral blue. Vooraf was de verwachting 11 maanden levertijd. Het werden er 8,5...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzDbfZDsuaepT5AU9vOfbcJlAvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/njv5eYnZlejSshyDV5M8XM0s.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door MartijnGouda op 29-09-2023 23:14 ]

• Jay47
MartijnGouda schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 23:13:
Medio januari besteld, vandaag opgehaald; Niro EV Edition in Mineral blue. Vooraf was de verwachting 11 maanden levertijd. Het werden er 8,5...

[Afbeelding]
Je kenteken is gewoon zichtbaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mc_Smurf
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-09 11:12
Gelukkig kun je niet veel met een kenteken anders hadden we hem allemaal met rijden moeten afplakken.

Blijft een hele mooie kleur dat Mineral Blue.. <3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guido1985
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Na 355 dagen wachten de Niro Ev Dpl Cityscape green met vaste trekhaak in ontvangst genomen.
Rijdt super.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eeH1wbMtMPQsNRxgGV8TDW7QRGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/smmNFsbYEJmJFXH85LUzDGQT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arebij
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-09 13:28
Nvt

[ Voor 99% gewijzigd door Arebij op 07-10-2023 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.White
Goedenavond,

Er komen de komende weken weer meerdere boten aan in Antwerpen/Rotterdam. Hopelijk voor vele van ons goed nieuws.

Iemand ervaring wat de gemiddelde duur is tussen transport haven naar dealer? Ik lees dat dit soms lang kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFellow
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-08 06:54
Mr.White schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 23:46:
Goedenavond,

Er komen de komende weken weer meerdere boten aan in Antwerpen/Rotterdam. Hopelijk voor vele van ons goed nieuws.

Iemand ervaring wat de gemiddelde duur is tussen transport haven naar dealer? Ik lees dat dit soms lang kan duren.
Reken op twee weken transport en afhankelijk van de garage kan dat wegens personeelsgebrek ook flink oplopen, bij mij nu ongeveer 8 weken :?
Maar het goede nieuws is volgende week maandag kan ik hem ophalen, dan bijna 13 maanden gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-08 16:56
TheFellow schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 06:54:
[...]

Reken op twee weken transport en afhankelijk van de garage kan dat wegens personeelsgebrek ook flink oplopen, bij mij nu ongeveer 8 weken :?
Maar het goede nieuws is volgende week maandag kan ik hem ophalen, dan bijna 13 maanden gewacht.
Goh, da's wel heel lang. De mijne is op 6 juni dit jaar besteld en staat midden november klaar. Een ruime 5 maanden dus.
Helaas krijg ik hem dan nog niet. :N Mijn huidige lease loopt nog tot in februari. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-09 09:12
Mr.White schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 23:46:
Goedenavond,

De mijne kwam 25 mei aan in Rotterdam, 17 juli kon ik hem ophalen. Maar de dealer had er wel een trekhaak ondergeschroefd.

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
KMvrtr schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:41:
[...]

Goh, da's wel heel lang. De mijne is op 6 juni dit jaar besteld en staat midden november klaar. Een ruime 5 maanden dus.
Helaas krijg ik hem dan nog niet. :N Mijn huidige lease loopt nog tot in februari. ;(
en wat voor versie (HEV/PHEV/EV) en uitvoering (DL/DLP?EL) en kleur is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
killerbee1958 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:27:
[...]

en wat voor versie (HEV/PHEV/EV) en uitvoering (DL/DLP?EL) en kleur is dat?
Een witte Executive Line, EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
KMvrtr schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:15:
[...]

Een witte Executive Line, EV.
EV (waar dit draadje eigenlijk over gaat :-) ) of toch een HEV of PHEV (waar vele dit draadje ook voor gebruiken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMvrtr
killerbee1958 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:50:
[...]

EV (waar dit draadje eigenlijk over gaat :-) ) of toch een HEV of PHEV (waar vele dit draadje ook voor gebruiken. :)
Had al aangevuld dat 't (uiteraard) een EV is. O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timpje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-08 19:50
Timpje schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:48:
[...]

Gisteren door de dealer gebeld die de auto gaat leveren, zou aangekomen zijn of binnenkort aankomen (iets met vakantie en dat iemand alvast wat vooruit deed werken met afspraken maken met klanten), daarna nog even de trekhaak monteren, heb een afspraak staan voor 25 augustus dat ze hem gaan leveren.
Was nog een update verschuldigd. Auto is netjes de 25ste augustus geleverd. Dus al met al heeft het een 9 maand geduurd van bestelling tot levering. Het gaat om een de MineralBlue Edition.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1SDwVyEpsS7oYIoyj5TnpzHz94=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1kR2Q1m9y0dSaAXjUKrAf07T.jpg?f=fotoalbum_large
Blijf persoonlijke toch erg gecharmeerd van de blauwe kleur :) . Hopelijk dat die van jullie ook snel volgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mast1
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 28-03-2024
Hallo allemaal,

Begin Augustus via Private Lease een EV EDITION in Snow White Pearl besteld. Binnenkomst datum September. Ivm inleveren ‘oude’ Lynk leverdatum op vandaag 12-10 gezet.
Van de week kreeg ik het aflever bewijs ter info, incl. kenteken. Bij RDW ingevuld: lagere fiscale waarde. Dus ik aangekaart bij LM ivm verlaging maand tarief.
Word ik opeens vanochtend gebeld door dealer dat ze de verkeerde uitvoering (lees: kale Comfortline) hebben ipv de Edition.

Nu is de LM een voorloop auto aan het regelen en een oplossing aan het zoeken.. Ik heb al aangegeven een Edition Advanced, want die heeft dezelfde prijs. Eens kijken wat ze gaan doen, ben er wel klaar mee in ieder geval want had me er erg op verheugd.

Meer mensen dit meegemaakt?
LM = Arval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 12:09

Soggney

Zeekomkommer

Afgelopen vrijdag mijn Niro CPL in ontvangst mogen nemen. Dezelfde als Guido1985 maar zonder trekhaak.
Dit weekend direct ingereden.

Aflevering was goed, LM = Arval. Alleen Kia connect wil niet werken want "telefoon geroot".
Ergens in Januari '23 besteld, 13 oktober ontvangen, 9 maanden. Was wel even wachten.
Ik verhuis naar het ervaringen topic. Succes aan alle wachtenden achter mij.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheFellow
Na 13 maanden wachten, heb ik gisteren mijn Niro EV DL met trekhaak, opgehaald. Eerste rit van de dealer naar huis van bijna 120 km. Wat een heerlijke auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSx7rjfqjX1Ky54FeJWoWMHJEfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ji9sCR4V1fDD7ChrMTaepNTf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emootje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 20:43
Op 3 oktober is via Athlon de Niro EV DL Interstellar Grey Metallic besteld voor me.
Voorlopige leverdatum: 31 januari 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.White
Er komen dit weekend en volgende week weer vier schepen binnen in Antwerpen. Fingers crossed!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MInMK6G9n7Kg-eH_o_EPa1Av3vA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O0xSvzHEYPZ6ifiIqRWArU9E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emootje
Emootje schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:08:
Op 3 oktober is via Athlon de Niro EV DL Interstellar Grey Metallic besteld voor me.
Voorlopige leverdatum: 31 januari 2024.
Net gebeld: hij is er al. Aflevering op 2 november, 3 maanden eerder dus. Wel blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Emootje schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:03:
[...]

Net gebeld: hij is er al. Aflevering op 2 november, 3 maanden eerder dus. Wel blij mee!
En even voor de duidelijkheid. Besteld op 3 oktober 2023??
Dus levering in een maand?

Moet een vooraad auto zijn want verscheping vanuit korea duurt al 6 weken.
Fijn voor u natuurlijk maar echt vreemd gezien dat sommigen meer dan een jaar moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emootje
killerbee1958 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:54:
[...]

En even voor de duidelijkheid. Besteld op 3 oktober 2023??
Dus levering in een maand?

Moet een vooraad auto zijn want verscheping vanuit korea duurt al 6 weken.
Fijn voor u natuurlijk maar echt vreemd gezien dat sommigen meer dan een jaar moeten wachten.
Het is een zogenaamde Athlon versie, vooraf bestelde en speciaal gemaakte versies denk ik dan. Misschien dan niet helemaal thuishorend in dit topic maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:48

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Emootje schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:29:
[...]

Het is een zogenaamde Athlon versie, vooraf bestelde en speciaal gemaakte versies denk ik dan. Misschien dan niet helemaal thuishorend in dit topic maar goed.
Gewoon een voorraadmodel (reeds al op de boot of in de haven) of door iemand geannuleerd. Een "Athlon" versie zou kunnen maar dan wijken de specificaties ook af en dat kan alleen als ze hele grote hoeveelheden hebben afgenomen.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:22

Freak187

geen

Update met betrekking tot mijn bestelling.

Bestelling geplaatst in jarnuari 2023.
Daarna door Kia geinformeerd dat de verwachte leverdatum week 18 2024 (!!) zou worden.

In de tussentijd had ik met de dealer gecommuniceerd dat ik ook wel akkoord zou kunnen gaan met een occasion model of iets dergelijks. De dealer had mij toegezegd dat in bepaalde gevallen dat mogelijk zou zijn en ik kon de website in de gaten houden met beschikbare auto's.

Gisteren zat ik toevallig weer eens te kijken en zag een nieuwe Niro EV te koop, dus ik gelijk maar emailen om te zeggen dat ik die wel zou willen ipv van de origineel bestelde auto. De uitvoering was hetzelfde, alleen de kleur was anders... maar dat boeit me niet.

Kreeg ik 10 minuten later een email van de dealer: goedemiddag Freak187, uw auto staat klaar.

Schiet mij maar lek... ik weet niet of het door mijn 'gezeur' komt, maar wel toevallig dat ineens de auto beschikbaar is. Wel blij natuurlijk. Aardige verbetering tov week 18 2024.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arebij
Gefeliciteerd Freek :-) goed nieuws voor je. Welke uitvoering en kleur ?

Hier een iets andere ervaring helaas.

Besteld EV DPL Mineral blue januari 2023 voor verwachte leverdatum week 44. Dit is vorige week veranderd naar week 12 // 2024.
Reden; de blauwe kleur is slecht leverbaar. Ik heb gevraagd naar een voorraadauto maar helaas niet beschikbaar. Kon hem wel kosteloos cancelen maar heb besloten toch maar te wachten.

Zoals zovele hier op het forum begrijp ik bar weinig van de willekeur qua auto's toekennen :-( Nouja, thumbs up en hopen dat het onverwachte telefoontje ook bij mij aankomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:22

Freak187

geen

Kleur... ben ik eerlijk gezegd vergeten... volgens mij de groene.

Uitvoering dynamic line geloof ik.

Het is zo lang geleden.... maar verder eens met je observatie. Er is geen peil op te trekken.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.White
Ook vanuit mijn kant goed nieuws, auto is binnen bij de dealer en mag hem volgende week vrijdag ophalen.

Uitvoering: Kia Niro EV DPL Black Aurora. Besteld via Leaseplan onze deal (besteld in december ‘22).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Collega van mij had de goedkoopste hybride besteld 2 weken geleden. Krijgt vandaag telefoontje van de dealer, auto kunnen we niet meer leveren.
Maar ze konden wel een duurdere versie leveren, die hebben ze genoeg op voorraad in hun depot. Het verschil tussen de modellen omdat deze duurder is neemt de dealer voor de helft op zich.

Wellicht handig voor de mensen die al lang wachten om de dealer te bellen voor een andere versie en de extra kosten te splitten.

Collega mag volgende week auto ophalen. Binnen 3 weken een auto 😯

[ Voor 3% gewijzigd door Jay47 op 02-11-2023 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackberry
  • Laatst online: 26-08 18:50
Jay47 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:52:
Collega van mij had de goedkoopste hybride besteld 2 weken geleden. Krijgt vandaag telefoontje van de dealer, auto kunnen we niet meer leveren.
Maar ze konden wel een duurdere versie leveren, die hebben ze genoeg op voorraad in hun depot. Het verschil tussen de modellen omdat deze duurder is neemt de dealer voor de helft op zich.

Wellicht handig voor de mensen die al lang wachten om de dealer te bellen voor een andere versie en de extra kosten te splitten.

Bij welke dealer is dit als ik vragen mag? Persoonlijk aan het twijfelen tussen EV6 en Niro EV, maar volgens de website van Kia zelf heeft de Niro een significant langere levertijd. Een snelle levering zou ideaal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Jay47 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:52:

Hoi

Is het mogelijk om iets specifieker te zijn, zoals
Welk model Kia gaat hem om? (ik neem aan Niro, but just to be sure)
Wat voor uitvoering had jouw collega besteld? (Ik denk comfortline als het om de goedkoopste versie gaat)
Welke uitvoering biedt de dealer nu waarvan er genoeg in voorraad zouden staan?
Welke kleur biedt de dealer aan?

Inderdaad mogelijk iets om ook met mijn dealer te bespreken maar dan moet ik wel weten waar ik het over heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay47
Jackberry schreef op donderdag 2 november 2023 @ 21:56:
[...]

Bij welke dealer is dit als ik vragen mag? Persoonlijk aan het twijfelen tussen EV6 en Niro EV, maar volgens de website van Kia zelf heeft de Niro een significant langere levertijd. Een snelle levering zou ideaal zijn
Kia Vaneman in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
killerbee1958 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:32:
[...]

Hoi

Is het mogelijk om iets specifieker te zijn, zoals
Welk model Kia gaat hem om? (ik neem aan Niro, but just to be sure)
Wat voor uitvoering had jouw collega besteld? (Ik denk comfortline als het om de goedkoopste versie gaat)
Welke uitvoering biedt de dealer nu waarvan er genoeg in voorraad zouden staan?
Welke kleur biedt de dealer aan?

Inderdaad mogelijk iets om ook met mijn dealer te bespreken maar dan moet ik wel weten waar ik het over heb
Niro, idd Comfort Line besteld en krijgt nu een Dynamic Line alleen zwart of wit kon hij kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Jay47 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:06:
[...]

Niro, idd Comfort Line besteld en krijgt nu een Dynamic Line alleen zwart of wit kon hij kiezen.
Bedankt voor de bevestiging. Ik zit te wachten op een Dynamlc Plus Line. Daarin zitten toeters en bellen die de DL niet heeft dus voor mij is dit geen optie.

DLP in mineral blue lijkt lastig te leveren. Heb ook al aangegeven dat ik opensta voor aanbod van andere kleur of EL, maar nog geen opties gekregen van mijn dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliff2103
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-03 23:41
Gisteren gebeld met de dealer. De levering stond gepland voor november 2023. Slecht nieuws, de auto moet nog steeds gemaakt wordt, dus de huidige verwachting is maart 2024. Bestelling geplaatst in Januari 2023. Dus dat zou 14 maanden betekenen 8)7

Het gaat om een DPL Snow White Metallic.

[ Voor 15% gewijzigd door Cliff2103 op 08-11-2023 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jtenham
  • Laatst online: 11-09 15:36
Vandaag de dealer maar weer een keer gebeld. Iedere keer wanneer ik belde paar weken voor de afgegeven leverdatum, werd dat weer verder weg gezet. Zou nu Oktober/November zijn. Dit keer echter beter nieuws, auto staat op de boot, verwachting Januari/Februari 2024. Besteld Oktober 2022, dynamic Plus installer grey

[ Voor 0% gewijzigd door Jtenham op 08-11-2023 19:22 . Reden: Datum verkeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:02
Hoe rijmen bovenstaande berichten nou met elkaar?
De een moet 14 maanden wachten en de ander 4. Hoe kan Kia zoiets nou goedpraten?
Het lijkt mij toch echt onmogelijk dat er bepaalde onderdelen een levertijd van 10 maanden hebben.
Ik ga morgen ook de dealers maar weer eens bellen. Ik wacht vanaf februari 2023 op een EV DPL in Interstellar Grey. Nu dus al 9 maanden. Verwachte levertijd is maart 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
smartsys schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:12:
De een moet 14 maanden wachten en de ander 4. Hoe kan Kia zoiets nou goedpraten?
Het lijkt mij toch echt onmogelijk dat er bepaalde onderdelen een levertijd van 10 maanden hebben.
Ik ga morgen ook de dealers maar weer eens bellen. Ik wacht vanaf februari 2023 op een EV DPL in Interstellar Grey. Nu dus al 9 maanden. Verwachte levertijd is maart 2024.
De willekeur is inderdaad wel heel erg groot.
Hier in afwachting van een mineral blue DLP HEV, besteld 7 maart 2023 en voorlopig nog geen VIN. Dealer heeft nu wel iets geroepen van een losdatum in feb 2024 maar zonder VIN hecht ik daar niet veel waarde aan.

Logica waarom bepaalde auto's sneller komen dan andere zou ik ook graag eens begrijpen maar komt op mij toch vooral over als inderdaad niet echt transparant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Ik zie dat de post waar ik op reageerde is aangepast. Er is dus geen sprake van 10 maanden verschil. Het blijft gewoon ruim 12 maanden of meer levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arebij
smartsys schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:12:
Check website van Kia, en configureer jou uitvoering zoals boven beschreven. Binnen 2-3 weken leverbaar volgens website. Ik zou dit verhaal even meenemen naar je dealer, dit moet haast wel een batch on verkochten voorraad modellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Arebij schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:55:
[...]

Check website van Kia, en configureer jou uitvoering zoals boven beschreven. Binnen 2-3 weken leverbaar volgens website. Ik zou dit verhaal even meenemen naar je dealer, dit moet haast wel een batch on verkochten voorraad modellen zijn.
Even deze tip opgevolgd en dan geven ze inderdaad 52-56 weken aan voor een mineral blue HEV DPL.

Hetgeen dan overigens ook mi betekent dat als ze 2-3 weken opgeven voor een ander model/uitvoering dat dit wel zou kunnen kloppen.

[ Voor 12% gewijzigd door killerbee1958 op 10-11-2023 08:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr.White
Afgelopen vrijdag heb ik mijn Niro EV DPL in het zwart mogen ophalen. Wat een ontzettend mooie auto en het rijdt fantastisch! Aan een ieder die nog wacht, hopelijk snel goed nieuws zodat je ook kan genieten van de Niro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPZHP6lE_3Gd4vSind0zxKYcxS4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Es0LdMmH6REEF3MLEiU9TabL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Mr.White op 12-11-2023 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Als ik nu Private Lease een Niro EV DPL Interstellar Grey zou bestellen wordt een afleverdatum voor 26 november 2023 opgegeven. Dat kan toch niet mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
smartsys schreef op zondag 12 november 2023 @ 18:21:
Als ik nu Private Lease een Niro EV DPL Interstellar Grey zou bestellen wordt een afleverdatum voor 26 november 2023 opgegeven. Dat kan toch niet mogelijk zijn?
Kan zeker wel, collega van me moest 3 weken wachten. Ze hebben bepaalde modellen genoeg op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Ik heb precies dezelfde auto al vanaf februari 2023 in bestelling staan en moet nog tot maart 2024 wachten. Ik kan me echt niet voorstellen dat precies dezelfde uitvoering gewoon hier in NL op voorraad staat en uitgeleverd wordt aan mensen die NU deze auto willen bestellen.
Ik rij nu een dure voorloop auto, waarom zou Kia mij, en vele anderen, onnodig lang laten wachten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
smartsys schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:43:
Ik heb precies dezelfde auto al vanaf februari 2023 in bestelling staan en moet nog tot maart 2024 wachten. Ik kan me echt niet voorstellen dat precies dezelfde uitvoering gewoon hier in NL op voorraad staat en uitgeleverd wordt aan mensen die NU deze auto willen bestellen.
Ik rij nu een dure voorloop auto, waarom zou Kia mij, en vele anderen, onnodig lang laten wachten dan?
Het is inderdaad wel wat de configurator op KIA.NL meldt.
Als je een NIRO EV DPL Interstellar Grey wil dan kan die binnen 2-3 weken geleverd worden.

Lijkt mij dat je in dit geval nodig eens met je dealer contact moet opnemen en hier wat vragen over moet gaan stellen.
Want ik zou me ook heel erg genaaid voelen als ik nog maanden moet wachten en iemand die nu bestelt binnen 2-3 weken geleverd krijgt.

[ Voor 31% gewijzigd door killerbee1958 op 13-11-2023 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arebij
Nvt

[ Voor 99% gewijzigd door Arebij op 13-11-2023 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Klopt ik maakte in eerste instantie de fout om interstellar GREEN te selecteren ipv grey.
STerker nog, Kia kwam daarop met het voorstel om ipv green grey te nemen om de levertijd te bekorten.

Heb mijn originele post al aangepast.

Niet netjes van Kia als dit klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Ik heb gisteravond nog contact met de dealer gehad. Zeer netjes dat ik om 23:01 nog reactie op email krijg. Mag ook gezegd worden: Janssen Kerres Roermond +1 voor deze service.

De verkoop manager daar heeft inzicht in wat er op voorraad staat aan Kia's. Althans wat Kia hem laat zien wat er op voorraad staat. Er staat niets op voorraad volgens zijn informatie. Hier heeft hij screenshots van gedeeld.
Hij vind de informatie welke Kia hier geeft ook heel bijzonder.

Ik heb ook Kia Nederland met een mail verblijd. Hier wacht ik nog op antwoord.
Als dit klopt mogen ze een van deze voorraad auto's morgen nog voor mij klaarzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
smartsys schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:12:
Ik heb gisteravond nog contact met de dealer gehad. Zeer netjes dat ik om 23:01 nog reactie op email krijg. Mag ook gezegd worden: Janssen Kerres Roermond +1 voor deze service.

De verkoop manager daar heeft inzicht in wat er op voorraad staat aan Kia's. Althans wat Kia hem laat zien wat er op voorraad staat. Er staat niets op voorraad volgens zijn informatie. Hier heeft hij screenshots van gedeeld.

Als dit klopt mogen ze een van deze voorraad auto's morgen nog voor mij klaarzetten.
Er sowieso voorraad van hybrids, collega mocht 1 ophalen na 3 weken wachten. Alleen de kleuren wit en zwart waren beschikbaar.

• smartsys
smartsys schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:12:

Inmiddels reactie terug vanuit KIA. Ze hebben de Online Showroom levertijden zelf ook onderzocht en zijn ook tot de conclusie gekomen dat hier dingen worden vermeldt die niet kloppen. Dit wordt dus aangepast. Helaas staan er dus niet ergens een paar verdwaalde Niro EVs geparkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanK1970
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-11-2023
Hallo,

ik heb weliswaar geen EV, maar een PHEV besteld, maar toch een reactie.

Ik heb mijn private lease Niro PHEV Executive/Launch Edition, dus met HK en HUD besteld op 6 februari 2023.

Komende dinsdag 28 november 2023 kan ik hem ophalen.

Dus in totaal nog geen 10 maanden levertijd.

Gr. Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton5419
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-06 08:48
Hallo,
Heb begin mei 23 een Niro EV Edition besteld. Levertijd +/- 12 maanden.

Recent bericht ontvangen van de dealer dat de Niro medio december 23 wordt geproduceerd waarna eind januari 24 in NL en medio februari 24 aflevering. Ook positief wel dat het een Edition Advanced gaat worden.

Bij elkaar zou dat zo'n 9,5-10 maanden worden. Valt dus nog wel mee ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvijn
  • Laatst online: 21-03 15:03
Ik heb eind februari 2023 ook een Niro EV Edition besteld. Laatste contact met dealer in oktober geweest en toen nog geen enkel zicht op de auto. Geschatte levertijd staat nu op februari 2024.

Toen ook de vraag gesteld of het gewijzigd gaat worden naar een Edition Advanced maar hij gaf toen aan dat dat niet het geval was. Ben benieuwd welke versie er uiteindelijk geleverd gaat worden en wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arebij
Toch wel bijzonder, de 2 bovenstaande berichtjes. Dealer A kan berichten dat de auto in de komende 1-4 weken geproduceerd gaat worden en dat levering in Februari plaats zal vinden. Dealer B geen enkel zicht op de auto en levering blijft op februari 2024 staan. (ok, laatste contact in oktober maar vermoed dat uitkomst zelfde zal zijn.)

Mijn dealer zit helaas ook in het kamp "ik weet het niet" en zegt pas info te krijgen wanneer Kia Nederland hun een chassisnummer toekend. Momenteel staat ie op maart, wat mij zou doen vermoeden dat iemand weldegelijk een bericht moet hebben van een productiedatum ergens in Januari. Maar helaas, zo schijnt het dus niet te werken.... Krijg steeds meer het idee dat er maar wat gezegd wordt, en als de datum dichterbij komt zien we wel of het haalbaar is. Net roulette, balletje al 3x op zwart gekomen, nu zal het wel rood worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertlh74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 11:31
Op 21-11-2023 is mijn nieuwe leaseauto besteld, een Kia Niro PHEV ExecutiveLine in Interstellar Grey.

De Kia dealer heeft als aflevermoment november 2024 opgegeven. We gaan zien of het inderdaad een jaar gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FritzM
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
26 mei een DPL, Aurora Black Pearl besteld met Mustang, lederen bekleding roodbruin via LM.
Ik mag hem 21 december ophalen 😀

Net gebeld en ik mag hem woensdag de 6e al ophalen.

[ Voor 20% gewijzigd door FritzM op 30-11-2023 14:32 . Reden: Toevoeging ]

• Edwin73
  • Laatst online: 11-05-2024
Goede dag,

Ik ben hier nieuw maar lees al wel ff dit topic een tijdje.
Wij hebben naar aanleiding van de aktie van Kia in oktober dit jaar een Kia Niro EV 64.8kWh Edition Advanced, clear white besteld voor in de private lease.
Op 8 november kregen we een mail van kia auto lease dat van de originele leverweek week 4 - 2024 naar week 7 - 2024 was gegaan. Op 23 november kregen we een mail van onze dealer dat ze een update hadden gekregen..verwachte levertijd zat nu ergens rond April. 😕 Wat de reden is weet ik niet .....misschien iemand van hier?

[ Voor 5% gewijzigd door Edwin73 op 30-11-2023 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Ik heb met de dealers te doen in dit verhaal.
Ga hier maar eens aanstaan. Er ligt wereldwijd een orderboek van heb ik jou daar. Er wordt massaal geproduceerd en door een chiptekort is er grote productie achterstand opgelopen. Daarnaast heb je nog te maken met transport over zee wat best lang duurt.
Je kunt als dealer alleen een richtdatum opgeven en die ligt meer dan een jaar in de toekomst. Hoeveel precies weet je niet, alleen dat het ver weg is.
Pas als in de fabriek de betreffende order wordt opgepakt en een VIN nummer aan de order wordt gekoppeld is er met meer zekerheid te spreken over een leverdatum. Dan moet er dus niets meer misgaan met de toevoer van materialen, met de fabriek zelf, met het weer rondom de fabriek, met het transport, met het weer tijdens het transport en met de drukte bij de dealer in de werkplaats op het moment dat de auto in NL staat.

Ik vind het wel heel vaag dat mensen die later een auto besteld hebben deze soms flink eerder ontvangen.
Dat verhaal hierboven van de DPL welke in mei 2023 is besteld en die deze maand wordt afgeleverd tegen de door mij in begin februari 2023 bestelde DPL welke pas in maart 2024 verwacht wordt? HOE DAN? Gaat het alleen om de kleur, zeg dat dan, want dan ergens een keer, want die kleur geloof ik wel. Ik wil een nieuw bestelde auto rijden. De laadpaal hangt al sinds het begin van de zomer tegen de muur. Kia wil de order niet annuleren, want ze komen de "afspraak" na en ondertussen lijkt het totale willekeur met de aflevering van auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
smartsys schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:09:
Ik heb met de dealers te doen in dit verhaal.
Ga hier maar eens aanstaan. Er ligt wereldwijd een orderboek van heb ik jou daar. Er wordt massaal geproduceerd en door een chiptekort is er grote productie achterstand opgelopen. Daarnaast heb je nog te maken met transport over zee wat best lang duurt.
Je kunt als dealer alleen een richtdatum opgeven en die ligt meer dan een jaar in de toekomst. Hoeveel precies weet je niet, alleen dat het ver weg is.
Pas als in de fabriek de betreffende order wordt opgepakt en een VIN nummer aan de order wordt gekoppeld is er met meer zekerheid te spreken over een leverdatum. Dan moet er dus niets meer misgaan met de toevoer van materialen, met de fabriek zelf, met het weer rondom de fabriek, met het transport, met het weer tijdens het transport en met de drukte bij de dealer in de werkplaats op het moment dat de auto in NL staat.

Ik vind het wel heel vaag dat mensen die later een auto besteld hebben deze soms flink eerder ontvangen.
Dat verhaal hierboven van de DPL welke in mei 2023 is besteld en die deze maand wordt afgeleverd tegen de door mij in begin februari 2023 bestelde DPL welke pas in maart 2024 verwacht wordt? HOE DAN? Gaat het alleen om de kleur, zeg dat dan, want dan ergens een keer, want die kleur geloof ik wel. Ik wil een nieuw bestelde auto rijden. De laadpaal hangt al sinds het begin van de zomer tegen de muur. Kia wil de order niet annuleren, want ze komen de "afspraak" na en ondertussen lijkt het totale willekeur met de aflevering van auto's.
Denk ook willekeur of modellen vooraf besteld. Ik heb zelf 3 maanden gewacht, een collega van mij maar een paar weken. Terwijl andere collega's die in Dec 2022 hebben besteld nog geen auto hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ME1980
  • Laatst online: 30-03-2024
Goeieavond,

Ik heb in januari 2023 een DPL zwart besteld.
In eerste instantie werd een verwachte leverdatum van week 43 gemeld.
Vandaag kreeg ik week 3 2024 te horen terwijl de auto al sinds eind oktober/begin november volgens de dealer hier in de haven staat.

Antwoord van de dealer....te weinig chauffeurs om de auto's naar de dealers te brengen.

Zijn er meer mensen waarvan de auto al in de haven staat maar problemen hebben met het transport naar de dealer toe?

Snap dat het wat langer kan duren, maar zo lang??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFellow
ME1980 schreef op maandag 4 december 2023 @ 22:39:
Goeieavond,

Vandaag kreeg ik week 3 2024 te horen terwijl de auto al sinds eind oktober/begin november volgens de dealer hier in de haven staat.

Antwoord van de dealer....te weinig chauffeurs om de auto's naar de dealers te brengen.

Zijn er meer mensen waarvan de auto al in de haven staat maar problemen hebben met het transport naar de dealer toe?

Herkenbaar, mijn auto was in augustus in de haven. Via de LM zou de auto rond 20 september worden afgeleverd. Uiteindelijk werd het 16 oktober. Reden eerst het transport en daarna geen personeel beschikbaar bij de dealer om de auto rijklaar te maken. Totaal heb ik 13 maanden gewacht op de auto. Het is lang maar het is het zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-09 09:12
ME1980 schreef op maandag 4 december 2023 @ 22:39:
Goeieavond,

De mijne stond op 25 mei in de haven. Op 17 juli kon ik hem ophalen bij de dealer.

Niro EV Exec 07-2023

• killerbee1958
Bij navraag schoof de losdatum wederom 2 weken op. (Van half feb naar eind feb)
Nog steeds geen VIN dus ook deze datum is een losse flodder.

Voor iedereen die wacht. Zolang de dealer geen VIN heeft is elke datum die hij noemt een zoethoudertje.
Ook de dealer weet en kan niets en opmerkingen als productiedatum is XXXX, slaan nergens op omdat KIA die niet in het systeem heeft staan.

Dus pas als je een VIN hebt dan weet je dat je auto geproduceerd is.
Tot dan is het alleen maar hopen dat je auto ooit een keer komt. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derk-jan1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 15-12-2023
Knip

[ Voor 105% gewijzigd door Notna op 16-12-2023 14:23 . Reden: Dit riekt naar reclame. Weg dus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 15:12
Hoi Allemaal, Ik heb ergens rond Juli / Augustus een Niro EV DPL (Zwart) besteld bij de LM (Arval), dit was een "voorraad" model, maw, ze hadden al een aantal bestellingen preventief gedaan. Deze week werd ik gebeld door de dealer dat ik hem volgende week (22dec) kan ophalen.

Wat me opvalt is dat de levertijd erg kort is, originele bestelling van de auto door de LM was 23 mei 2023, en oplevering word dus 22 dec 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Spannend. Lekker dat je zo kan meeliften op voortschrijdend inzicht van de LM.
Zullen vast auto's zijn die eind vorig jaar al besteld zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eikie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-06-2024
Rode DPL. Besteld via de LM in juli 2022. Gisteren opgehaald. Heb ik nu de prijs gewonnen voor het langste wachten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvrtw
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03-03-2024
Half juni 2023 een rode Edition uitvoering besteld. Prognose was 9 maanden. Geen LM, gewoon voor ons zelf. Van de week door de dealer gebeld dat de levering gepland staat voor begin maart 2024. Dus minder dan 9 maanden.
Reden: de transportschepen kunnen niet meer de korte route nemen over de Rode Zee vanwege aanvallen door Houthi rebellen uit Jemen. Ze moeten nu omvaren via Zuid Afrika. Dat scheelt zo maar een paar weken. Zonder die belemmering zou de levering waarschijnlijk al in februari kunnen plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 17:57

Osxy

Holy crap on a cracker

Osxy schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 19:51:
[...]

Toen wij de dealer spraken tijdens onze proefrit (2 weken terug) had hij het er over dat hij klanten voorbereid op 80 weken. Onze auto is via ANWB/Leaseplan besteld (reeds gereserveerde productieslots) en die zouden met 40 weken verwacht worden.
We gaan het zien.
Wij hebben hem uiteindelijk 25 november opgehaald.

Witte Niro DynamicLine

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin73
De volgende boot uit Korea komt pas 04-02-2024 in Rotterdam aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Edwin73 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:25:
De volgende boot uit Korea komt pas 04-02-2024 in Rotterdam aan
Maar wel drie boten die onderweg zijn naar Antwerpen.
En vaak zitten er ook nederlandse auto's op.

Desalnietemin zal het best voor de meesten van ons (inclusief moi) toch nog wel even duren voordat de gewenste Niro geleverd wordt.

Op naar het nieuwe jaar en hopelijk een levering in 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipjeTiel
  • Laatst online: 06-05-2024
Mei 2023 een Niro DPL HEV besteld (interstellar grey) via JustLease. Net bevestigd dat chassis nummer bekend is en levering verwacht wordt eind februari (aan mij dus).

Beetje afhankelijk of boot “om moet varen” en of er genoeg mensen zijn om de auto’s van de haven naar de dealer te krijgen.

Hoe dan ook gelukkig met de zomervakantie op stap in nieuwe Kia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
FlipjeTiel schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:26:
Mei 2023 een Niro DPL HEV besteld (interstellar grey) via JustLease. Net bevestigd dat chassis nummer bekend is en levering verwacht wordt eind februari (aan mij dus).

Beetje afhankelijk of boot “om moet varen” en of er genoeg mensen zijn om de auto’s van de haven naar de dealer te krijgen.

Hoe dan ook gelukkig met de zomervakantie op stap in nieuwe Kia.
Alvast gefeliciteerd.

Toont de voortdurende onduidelijkheid van leveringen overigens wederom aan want mijn DPL HEV (mineral blue) besteld op 7 maart 2023 heeft nog steeds geen VIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimvanhuet
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-09 18:25
Vandaag geïnformeerd naar de levertijd, helaas ook bij ons slecht nieuws. In april/mei ‘23 een Niro HEV DPL cityscape green besteld met op dat moment levering verwacht in december 2023, maar de auto is nog niet eens geproduceerd. Ook in dit geval is de kleur de boosdoener volgens de dealer. KIA zet dus vooral in op “goedkope” productie (door voornamelijk wit/zwart in grote hoeveelheden te produceren) en niet op de levering van service richting de klant die al maanden zit te wachten.

Onze dealer kon/durfde geen maand te noemen, maar hield het op Q1 voor nu. Wij vermoeden zelf dat het mogelijk pas Q2 wordt.. 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Mijn in februari 2023 bestelde DPL Interstellar gray is nog geen spoor van te bekennen. Huil huil huil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
smartsys schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:51:
Mijn in februari 2023 bestelde DPL Interstellar gray is nog geen spoor van te bekennen. Huil huil huil
En dat snap ik dan dus niet.
Flipje Tiel meldt exact dezelfde wagen (uitvoering en kleur, enige verschil kan nog motor zijn), besteld in mei en al levering.

Die willekeur stoort mij merk ik. Kan er uiteraard niets aan doen, maar dit helpt mijn vertrouwen in Kia haar klantbehandeling niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipjeTiel
@ KillerBee : het is een normale 1.6 GDi Hybrid DynamicPlusLine. Dus totaal 141 pk.

Zou het dan iets te maken hebben met de LM?

Collega was voor nieuwe leaseauto van de zaak aan het kijken naar de EV6. Echter Ames besteld relatief weinig Kia dus kreeg 1.5 jaar voorgesteld (krijgt nu na 6 maanden dus een Tesla en nog goedkoper ook als ik het goed begrepen heb 🙈)

• killerbee1958
FlipjeTiel schreef op woensdag 27 december 2023 @ 22:04:
@ KillerBee : het is een normale 1.6 GDi Hybrid DynamicPlusLine. Dus totaal 141 pk.

Zou het dan iets te maken hebben met de LM?

Collega was voor nieuwe leaseauto van de zaak aan het kijken naar de EV6. Echter Ames besteld relatief weinig Kia dus kreeg 1.5 jaar voorgesteld (krijgt nu na 6 maanden dus een Tesla en nog goedkoper ook als ik het goed begrepen heb 🙈)
smartsys zou nog een andere motor kunnen hebben (PHEV of EV bv) en dat maakt dan verschil.
Als hij ook HEV heeft dan is het raar, maar het kan dan inderdaad nog zijn dat LM reeds een aantal bestelde NIRO's had en dat jouw levering vanuit die vooruit bestelling is.

Maar ik zie iets te vaak willekeur bij levering van NIRO's dus ben er eigenlijk inmiddels van overtuigd dat er ergens sturing plaats vindt en dat mensen die niet klagen achteraan in de rij komen.

KIA gaat volgens mij zo wel klanten verliezen. Als mijn NIRO er niet is voor maart 2024 ga ik ook andere opties overwegen.

• Edwin73
Wij hebben in oktober 2023 een Niro EV 64.8kWh Edition Advanced kleur Clear White besteld.
De levertijd staat volgens de Dealer nog op april 2024. We wachten maar af. Rijden nu nog in een Kia Niro HEV en dat bevalt ook nog prima.
Laadpaal wordt 1 februari geïnstalleerd.
Wens iedereen hier een goed en gezond 2024 toe!

• BartjeV
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-09 13:06
Wij hebben op 5 oktober 2023 een Niro EV Edition Advanced in Cityscape Green besteld. Volgens de dealer moesten we rekening houden met een jaar levertijd. De Kia website gaf op diezelfde dag voor dezelfde combinatie een eerstmogelijke leverdatum van 1 juli aan. Daar zit best wat ruimte tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
In mijn geval gaat het om een Niro EV DPL Interstellar Grey.
Besteld begin febr. 2023. Vanaf de eerste dag wordt 13 maart 2024 als verwachte leverdatum opgegeven, maar naar mijn weten is nog geen VIN nummer bekend en is dus de productie datum ook nog niet bekend. Dan krijgen we nog transport en daarna nog transport en tijd bij de dealer.
Ik heb er een hard hoofd in dat het maart wordt, maar we gaan het vanzelf zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipjeTiel
Ter info vanuit een andere site die ik volg (kiaclub.nl) :

Momenteel heerst er een groot tekort aan truck chauffeurs bij Broekman logistics ln Rotterdam. Voertuigen staan daar na aankomst ln de haven nog zeker 6 - 12 weken alvorens ze worden afgeleverd bij de dealers. Dus reken na aankomst ln Nederland, nog zeker op 1,5 - 3 maanden wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Huil huil huil.
Eerst een Corona pandemie, toen een chip te kort. Nu moeten schepen omvaren en daarna is er geen vervoer naar de dealers. Wanneer houdt dit gezeik nou eens op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
smartsys schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:16:
Huil huil huil.
Eerst een Corona pandemie, toen een chip te kort. Nu moeten schepen omvaren en daarna is er geen vervoer naar de dealers. Wanneer houdt dit gezeik nou eens op?
en waarom is dit nu specifiek voor KIA?
(Ik hoor dit niet bij andere merken)
VOor de goede orde de corona en chip tekorten waren eerder ook problemen bij anderen maar nu niet meer toch?

[ Voor 12% gewijzigd door killerbee1958 op 04-01-2024 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 13:39
Pfft, in januari 2023 is mijn Niro HEV DynamicPlusLine (green) besteld, zou eerst in augustus geleverd worden, nu al uitgesteld naar eind februari dit jaar. Ruim 13 maanden levertijd al, zal me niks verbazen als het nog langer wordt. Waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
co2301 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:28:
Pfft, in januari 2023 is mijn Niro HEV DynamicPlusLine (green) besteld, zou eerst in augustus geleverd worden, nu al uitgesteld naar eind februari dit jaar. Ruim 13 maanden levertijd al, zal me niks verbazen als het nog langer wordt. Waardeloos.
Bij meerdere collegas van mij idem dito, terwijl de EV veel sneller te leveren is.
LM gaf aan dat HEV DLP niet veel verkocht word daarom duurt het langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Dat van die EV klopt volgens mij niet hoor. Ik wacht vanaf februari 2023 op een EV DPL en ook die is voorlopig nog niet in zicht. Gaat nog tot zeker maart 2024 duren en als ik de berichten over het transport hierboven daarbij pak zie ik mei 2024 eerder als leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
smartsys schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:47:
Dat van die EV klopt volgens mij niet hoor. Ik wacht vanaf februari 2023 op een EV DPL en ook die is voorlopig nog niet in zicht. Gaat nog tot zeker maart 2024 duren en als ik de berichten over het transport hierboven daarbij pak zie ik mei 2024 eerder als leverdatum.
Had mijn EV DPL in maart 2023 besteld en mocht het het ophalen in Juni 2023. Meerdere collega's hadden de EV snel, anderen met HEV DPL wachten al bijna een jaar. De dealer zei er worden meer EV's geproduceerd omdat het gewild is, HEV is niet zo populair meer, ik had LM gezegd in m'n vorige post maar dit moet de dealer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:52
Ik heb mijn HEV DPL in CityScape Green afgelopen oktober 2023 op kunnen halen. Besteld juni 2022, dus 16 maanden levertijd. Van de dealer begreep ik dat de meeste DPL uitvoeringen een langere levertijd kennen, maar dat het probleem voor mij met name in de groene kleur zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Jay47 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 17:35:
[...]

Had mijn EV DPL in maart 2023 besteld en mocht het het ophalen in Juni 2023. Meerdere collega's hadden de EV snel, anderen met HEV DPL wachten al bijna een jaar. De dealer zei er worden meer EV's geproduceerd omdat het gewild is, HEV is niet zo populair meer, ik had LM gezegd in m'n vorige post maar dit moet de dealer zijn.
Prijs je een gelukkig mens met 3 maanden levertijd terwijl 14 maanden rond die tijd de "normaal" was geworden.

Ik denk zelf dat de PHEV niet populair meer is. Er is zakelijk gezien nog heel weinig voordeel voor een PHEV t.o.v. een HEV. Je betaald bijna 10K meer en voor de bereider komt die 10K volledig voor eigen rekening. Eerst snoept het een groot deel van je budget op, waardoor je een aanzienlijk kalere auto rijdt voor meer geld. Daarnaast wordt je daarna nog gepakt met de bijtelling.

Met een EV heb je in ieder geval nog over de eerste 30K 16% bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakob1969
  • Laatst online: 12-09 08:54
[b]
Reden: de transportschepen kunnen niet meer de korte route nemen over de Rode Zee vanwege aanvallen door Houthi rebellen uit Jemen. Ze moeten nu omvaren via Zuid Afrika. Dat scheelt zo maar een paar weken. Zonder die belemmering zou de levering waarschijnlijk al in februari kunnen plaatsvinden.
Het omvaren via Zuid-Afrika duurt slechts 8 dagen langer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakob1969
  • Laatst online: 12-09 08:54
Leverdatum van mijn Kia Niro EV Advanced Edition Interstellar Grey staat nog steeds op 22 februari (besteld 3-11-2023).
Volgens de dealer staat de auto op de boot en zou eind jan/begin feb worden gelost. Weet niet welke haven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay47
Jakob1969 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:13:
Leverdatum van mijn Kia Niro EV Advanced Edition Interstellar Grey staat nog steeds op 22 februari (besteld 3-11-2023).
Volgens de dealer staat de auto op de boot en zou eind jan/begin feb worden gelost. Weet niet welke haven.
Als er maar geen beestjes in zitten 😂
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste