Toon posts:

Het grote Kia Niro EV Prijs en Levertijdentopic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03 23:01
Heb deze hele thread doorgenomen maar snap de levertijden en werkwijze helemaal niet meer. Zit totaal geen logica in.

Zowel ik als een collega hebben dezelfde auto, zelfde uitvoering (DPL), zelfde kleur (Mineral Blue) en de vraag of we HK wilde inruilen voor HUD afgewezen.
In Mei 2022 besteld, ik een dag eerder dan mijn collega.

Afgelopen maandag nog gebeld met de dealer. Geen update beschikbaar, geen status, we weten niet. VIN? Geen idee.
Vandaag is me collega gebeld en een afleverafspraak gemaakt voor 8 maart.
Ik heb nog geen belletje gekregen…

Beide via Van Mossel Lease, maar dealers in verschillende woonplaatsen. Lijkt wel dat sommige (grotere) dealers voorang krijgen ofzo.

[Voor 10% gewijzigd door The Conman op 22-02-2023 22:42]

• DutchVik
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-03 15:33
Het is echt heel raar hoe het loopt ik heb via Stern Amsterdam en die hebben ook aldoor nog geen update, terwijl er mensen zijn die veel later besteld hebben en die kunnen de auto al ophalen. Kia moet echt eens beter hun best gaan doen je leest het bij elke auto, vind het ook bijzonder dat Kia altijd hoog scoort met awards want klant contact? Dat bestaat niet bij Kia, achteraf zullen wij allemaal waarschijnlijk heel blij zijn met de auto maar het wachten en het nul klant contact is gewoon erg vervelend.

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:35
De logica lijkt inderdaad ver te zoeken
In mijn geval gaat het om een Hybrid, maar verder verloopt het net zo moeizaam als vele anderen hier...

We hebben in juni een HEV DynamicPlusLine, Cityscape Green besteld (private lease). Na bevestiging akkoord gegaan met de HUD in plaats van HK audio.

Tijdens offertetraject (mei-juni) werd gesproken over levering in september-oktober, bij bestelling was de verwachting al november. Eind november een telefoontje van de dealer dat de kleur slecht leverbaar was en of we wilden switchen naar zwart, wit of grijs, dit afgewezen. In december gaf de dealer aan dat de auto in februari verwacht werd, maar inmiddels durven ze geen verwachting meer te geven. Auto is nog niet geproduceerd in ieder geval.

We wachten maar weer af....

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-03 18:53

Mark_640

In my memory

Begin juli 2022 via Athlon (zakelijke lease) een DPL Mineral Blue besteld.
Initiële leverdatum was week 22 2023.

Ik kijk net even in MyAthlon en zie dat de leverdatum nu is vastgezet op 27 maart 2023.

Heb geen enkele vraag gehad vanuit Athlon omtrent de HK audio en/of HUD, dus ben benieuwd.
Ook erg benieuwd of de auto ook rond 27 maart komt :P

• Eboera
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09:32
Mark_640 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:01:
Begin juli 2022 via Athlon (zakelijke lease) een DPL Mineral Blue besteld.
Initiële leverdatum was week 22 2023.

Ik kijk net even in MyAthlon en zie dat de leverdatum nu is vastgezet op 27 maart 2023.

Heb geen enkele vraag gehad vanuit Athlon omtrent de HK audio en/of HUD, dus ben benieuwd.
Ook erg benieuwd of de auto ook rond 27 maart komt :P
Even uit mijn hoofd: KIA heeft eind mei 2022 de specificaties van de DPL aangepast, daarin is de HK vervangen door een HUD. Bij bestellingen van voor eind mei 2022 zijn de mensen gebeld met de keuze: snelle levering + HUD of langer wachten en HK. Alleen die snelle levering is dan niet gelukt…..

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:49

Griffin

Is mythical

Ik heb zojuist mijn DL Cityscape Green in ontvangst mogen nemen. Kia Kooijman Tiel nam alle tijd ervoor en veel dingen uitgelegd, maar vanavond ga ik lekker even spelen in alle settings. Helaas nog geen fotos (helaas vanwege werk nog geen tijd en bij de dealer was ook niet de beste optie voor een foto). Verder was de GOM 435 met 100%, maarja het was binnen bij de dealer ook gewoon 18 graden. Het kleine stukje wat ik gereden heb, heeft nog niet echt effect overal op. Van het weekend even een langer stuk rijden (zaterdag en zondag bij elkaar ong 300km, thuisladen kan nog niet dus dat word even in de buurt wat zoeken).

• Haldadir
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 00:14
Nou eerste leverdatum week 42 2022 is sinds vandaag week 21 2023, wat een firma zeg... helemaal klaar mee... waardeloze communicatie vanuit Kia

Half april 2022 besteld

[Voor 15% gewijzigd door Haldadir op 02-03-2023 16:38]

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:43

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Haldadir schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:38:
Nou eerste leverdatum week 42 2022 is sinds vandaag week 21 2023, wat een firma zeg... helemaal klaar mee... waardeloze communicatie vanuit Kia

Half april 2022 besteld
Ik weet niet welk model je besteld hebt, maar blijf dit heel bijzonder vinden, lijkt ook wel een beetje nalatigheid van je dealer.

Onze dealer heeft ons keurig op de hoogte gehouden (na bestelling eind april) en was vanaf het begin transparant over het proces en het slot (positie in de productielijn van Kia). Dit slot had hij half januari al ingekocht, dus 1 van de eerste sloten voor het nieuwe model. Aflevering half september is uiteindelijk half november geworden (voor een DPL) maar niets om over te klagen in deze markt!

Echter - als je dealer geen of te weinig productiesloten heeft ingekocht sluit je op dat moment achteraan de wachtrij aan. En dan is het een heel ander verhaal voor wat betreft de levertijden!

Je ziet vooral bij de grotere dealers (Zeeuw & Zeeuw bijv.) dat het lijkt alsof ze te weinig sloten hebben ingekocht maar die zijn hier absoluut niet transparant in, houden kopers aan het lijntje met smoesjes of non-informatie.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-03 21:57
De volgende 2 booten uit Korea zullen arriveren tegen 30 maart en 16 april. Nu een VIN bekend is moet die daar wel meekomen. Ben benieuwd.

Er is meer tussen hier en Google

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-03 20:08
Heb ook de DynamicPlusLine besteld, had Harman audio genomen maar die optie hebben ze geschrapt omdat Harman niet kan leveren. Alleen de ExecutiveLine heeft Harman. Terwijl Kia nog steeds op hun website aangeeft dat de DynamicPlusLine ook Harman aan boord heeft, klopt dus niet.

Auto staat gepland voor week 26........wat ik eigenlijk niet geloof. Heb het 2 maart besteld, ik zelf hou rekening met November.

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:02
Planet X schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 09:40:
De volgende 2 booten uit Korea zullen arriveren tegen 30 maart en 16 april. Nu een VIN bekend is moet die daar wel meekomen. Ben benieuwd.
Het is gewoon één grote grap. In januari kwamen er net aan 150 Niro EV's binnen in Nederland, in februari krap 200. Dat zijn gewoon idiote getallen. Dealer (die nooit contact opneemt) vertelde me gisteren (toen ik zelf eens langsfietste) dat levertijd als je nu bestelt inmiddels rond de 14 maanden is. Wel realistischer dan wat wij in mei 2022 te horen kregen...

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:22
Planet X schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 09:40:
Mijn Zwarte EL zou op de boot van 30 maart moeten staan volgens de dealer. Fingers crossed.

• Eboera
TCMR schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 09:56:
[...]

Het is gewoon één grote grap. In januari kwamen er net aan 150 Niro EV's binnen in Nederland, in februari krap 200. Dat zijn gewoon idiote getallen. Dealer (die nooit contact opneemt) vertelde me gisteren (toen ik zelf eens langsfietste) dat levertijd als je nu bestelt inmiddels rond de 14 maanden is. Wel realistischer dan wat wij in mei 2022 te horen kregen...

[Afbeelding]
Wat een idioot lage aantallen inderdaad, zeker voor het nummer 1 merk van Nederland. Ben ook wel benieuwd waar het aan ligt aangezien ik op Engelse forums wel zie dat mensen geleverd krijgen. Ook al klagen ze daar ook omdat ze 6 maanden moeten wachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TCMR
Eboera schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:39:
[...]
Ook al klagen ze daar ook omdat ze 6 maanden moeten wachten.
Als in...

Geleverd naar klantspecificatie in 5 maanden en 3 dagen, en dat is echt geen uitzondering.
Dat is dus gewoon precies* de ExecutiveLine met Harman Kardon die ik in mei 2022 besteld heb, in dezelfde kleur, met Harman Kardon** systeem, maar ik heb nog niet eens een bouwdatum.
Deze klant bestelt 'm in augustus, en heeft z'n auto al. En dan wacht @Eboera nog langer.
Er moet toch iemand zijn die kan uitleggen waarom Nederlandse klanten achteraan mogen aansluiten?

*nee, ik heb geen stuur aan de rechterkant besteld ;)
**ze hebben in het VK Harman Kardon laten vallen voor de top spec Niro EV (4), maar worden ondanks dat nog in grote getale uitgeleverd met HK aan boord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-03 19:37
Jay47 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 09:52:
Heb ook de DynamicPlusLine besteld, had Harman audio genomen maar die optie hebben ze geschrapt omdat Harman niet kan leveren. Alleen de ExecutiveLine heeft Harman. Terwijl Kia nog steeds op hun website aangeeft dat de DynamicPlusLine ook Harman aan boord heeft, klopt dus niet.

Auto staat gepland voor week 26........wat ik eigenlijk niet geloof. Heb het 2 maart besteld, ik zelf hou rekening met November.
Kleine kans dat je m week 26 krijgt idd. Ik heb een zwarte dynamicplus besteld in augustus. Ook week 26

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-03 20:08
Bert2000 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 22:36:
[...]

Kleine kans dat je m week 26 krijgt idd. Ik heb een zwarte dynamicplus besteld in augustus. Ook week 26
Krijg jij wel HK?
Mensen die het vorig jaar besteld hebben konden het nog met HK bestellen.
Ik heb het ook met HK besteld maar werd paar dagen later door de dealer gebeld dat het zonder zou worden. Alleen de ExecutiveLine krijgt HK, wat ik wel jammer vind.

Heb nu een Bose audio systeem in m'n leasebak, ben goed geluid gewend. Straks is het weer minder 😢

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-03 19:37
Jay47 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 23:12:
[...]

Krijg jij wel HK?
Mensen die het vorig jaar besteld hebben konden het nog met HK bestellen.
Ik heb het ook met HK besteld maar werd paar dagen later door de dealer gebeld dat het zonder zou worden. Alleen de ExecutiveLine krijgt HK, wat ik wel jammer vind.

Heb nu een Bose audio systeem in m'n leasebak, ben goed geluid gewend. Straks is het weer minder 😢
Nee HUD.

Gelukkig geef ik weinig om het geluid, ik luister vooral naar nieuws en podcasts :)

Muziek luisteren doen we thuis op de hifi setup.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TCMR
Guapo schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:59:
Deze recente Kia Niro TV reclame krijgt nu wel een heel andere betekenis:

[Afbeelding]
Ik heb @Guapo 's licht wrange 364-dagen grap geleend om mijn artikel over Niro EV leveringen aan op te hangen. Ik mag helaas geen links maken naar eigen website, dus kijk in m'n handtekening hieronder, en typ er /blog achter...

Te pretentieus? Vast wel, maar toch even lekker om te stoken...

• Guapo
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21-03 13:47
Goed artikel, TCMR! Wie weet helpt het een beetje. En een beetje humor kan inderdaad geen kwaad. Ik ben benieuwd wat de schepen van maart en april gaan opleveren en of dat de statistieken zal doen veranderen.

• DutchVik
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-03 15:33
Guapo schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:19:
Goed artikel, TCMR! Wie weet helpt het een beetje. En een beetje humor kan inderdaad geen kwaad. Ik ben benieuwd wat de schepen van maart en april gaan opleveren en of dat de statistieken zal doen veranderen.
Niet die van mij in iedergeval haha als ik de dealer mag geloven.

• Haldadir
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 00:14
Na aangeven dealer of er misschien een auto beschikbaar was maar dan andere kleur?

Dealer belde mij dat er een klant had geannuleerd maar deze stond blijkbaar klaar voor productie, maar klant had al iets anders. Als ik een andere kleur zou kiezen staat de DPL nu op de boot. Kleur maakt me niet uit dus prima.

Misschien een tip voor mensen hier, overleg met je dealer voor misschien een aanpassing?

April 2022 besteld DPL nu verwachte levering april 2023 (was juni 2023)

• Bengan63
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20-03 13:37
Ik heb in mei 2022, via Leasplan, een DPL Cityscape Green besteld.
Eerste leverindicatie was november 2022 en later week 13 van 2023. Begin deze week de dealer, Kia Zeeuw & Zeeuw Schiedam, gebeld.
Was verteld dat de VIN nog niet bekend was en als dat niet bekend is, kunnen zij ook niks zeggen. Maar week 13 wordt het niet.

“We shall see” said the blind man

Om dat ik toch wat tijd over heb, heb ik een online overzicht gemaakt van alle registraties per kleur, per maand en week. Data wordt elke 12 uur ververst.

https://lookerstudio.goog...66-44dd-8656-983fb547f983

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TCMR
Bengan63 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:54:
Om dat ik toch wat tijd over heb, heb ik een online overzicht gemaakt van alle registraties per kleur, per maand en week. Data wordt elke 12 uur ververst.
Mooi! (y) Maar ik was je voor ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bengan63
Jij was idd mijn inspiratie !! _/-\o_

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-03 14:12

Marce

Het is Marc met een C!

TCMR schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 09:56:
[...]

[Afbeelding]
Net als iedereen ondertussen aardig aan het balen op het steeds maar uitstellen.

In juni prive een DL besteld in Cityscape Green. Eind van het jaar omgezet naar Runway Red aangezien die kleur nog wel leverbaar zou zijn. Levering staat nu gepland op 5 mei maar nog niks over een VIN gehoord, blijft maar uitgesteld worden.

Als ik deze grafiek mag geloven dan heb ik zeker niet de juiste keuze gemaakt met switchen van groen naar rood.

• TCMR
Marce schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:41:
[...]Als ik deze grafiek mag geloven dan heb ik zeker niet de juiste keuze gemaakt met switchen van groen naar rood.
Ik heb nog nergens bewijs kunnen vinden dat de kleur van invloed is op de levertijd. Klinkt meer als een zwetsverhaal van dealer om je "iets" te geven waardoor het lijkt dat er enige invloed uit te oefenen is op de levertijd.

Zie screenshot in deze post. Dat is een bestelling uit augustus vorig jaar in de MINST populaire kleur. Net als in NL is ook in het VK is deze kleur inmiddels uit het assortiment. Daar is Runway Red nu de standaardkleur zonder meerprijs geworden. Mensen die extra voor Runway Red hebben moeten betalen, hebben vermoedelijk pech...

• Eboera
TCMR schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:36:
[...]

Ik heb nog nergens bewijs kunnen vinden dat de kleur van invloed is op de levertijd. Klinkt meer als een zwetsverhaal van dealer om je "iets" te geven waardoor het lijkt dat er enige invloed uit te oefenen is op de levertijd.

Zie screenshot in deze post. Dat is een bestelling uit augustus vorig jaar in de MINST populaire kleur. Net als in NL is ook in het VK is deze kleur inmiddels uit het assortiment. Daar is Runway Red nu de standaardkleur zonder meerprijs geworden. Mensen die extra voor Runway Red hebben moeten betalen, hebben vermoedelijk pech...
Het is geen zwetsverhaal, ik ben destijds (uit mijn hoofd begin oktober) ook gebeld door de dealer en destijds waren er veel meer mensen (kijk even terug in de berichten van destijds). Ik heb mij ook laten verleiden om te wisselen van blauw naar grijs omdat de kleuren blauw, groen en oranje slecht leverbaar zouden zijn. En andere kleuren zouden wel snel te leveren zijn.

Aan de andere kant klopt het zwetsverhaal dan weer wel omdat het totaal geen positieve invloed op de levertijd heeft gehad. Net als met mijn keuze voor de HUD in plaats van het HK soundsysteem die ook werd gepresenteerd als sleutel voor snelle levering

• TCMR
Eboera schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:09:
[...]
Aan de andere kant klopt het zwetsverhaal dan weer wel omdat het totaal geen positieve invloed op de levertijd heeft gehad.
Yep, da's wat ik bedoelde. Ik heb nog geen bewijs gezien van iemand die van kleur is gewisseld, en wonderbaarlijk opeens binnen korte tijd z'n Niro EV ontving.

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03 19:39
Sowieso weinig berichten / foto's de laatste weken dat iemand zn Niro EV ontving.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08:54
Kappade schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 07:17:
Sowieso weinig berichten / foto's de laatste weken dat iemand zn Niro EV ontving.
Die zijn blij dat ze van dit topic af zijn >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:45
MajaMestreech schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 17:08:
[...]

Die zijn blij dat ze van dit topic af zijn >:)
Dit topic is inderdaad levendiger dan het ervaringen-topic.

Maar vooruit: 23 februari een Interstellar Grey DL mogen ontvangen. Ik vermoed ergens in mei/juni besteld.

[Voor 18% gewijzigd door DwightKSchrute op 14-03-2023 18:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:34
Om het draadje toch wat levend te houden.

5/3/2023 een HEV DLP mineral blue besteld.
Geen leverdatum gekregen maar een verwachting dat levertijd +/- 12 maanden is.

Dus ik zal dit draadje zeker niet dagelijks volgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:22
Kappade schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 07:17:
Er komen de komende dagen/weken 2 of 3 boten aan met auto's dus dat zal de reden zijn dat de afgelopen tijd niet veel te melden is geweest in dit topic.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:05
Mijn leveringsdatum is in ieder geval wederom naar achteren gezet. Eerst "ergens juni 2023, daarna week 4 2024 en nu week 18 2024.

Ben er echt helemaal klaar mee. Heb de dealer een email gestuurd dat ik het contract wil laten ontbinden. Ben benieuwd hoe dit afloopt. Ben bereid om dit juridisch op te lossen als Kia het contract niet wil ontbinden.

Mijn auto is nu toch niks meer dan zandkorrels en ijzererts, dus veel te annuleren is er toch niet vanuit Kia's kant..... Ik voel me echt een beetje bedonderd.

• dedmen7
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:43
Hoi allemaal,

Ik lees en hoor verder niets dan bijzonder slechte berichten over het leveren van de KIA niro EV.
Zelf zou mijn NIRO EV in januari 2023 geleverd worden. Na meermaals bellen met mijn dealer ben ik erachter gekomen dat hij nog niet geproduceerd is.

Zelf gaf de dealer aan dat de auto wel komt, dus ik mij niet druk moest maken. Wat ik een zeer aparte opmerking vind, want het gaat wel over minimaal 40.000 euro.
Ik ben nu begonnen met een ingebrekestelling om onder het "wurgcontract" uit te komen. Voor iedereen die dit ook wilt, deze kun je op de BOVAG site vinden. Bij vragen wil ik hem graag doorsturen naar iedereen.

Voor nu mijn nieuwe keuze gevestigd op een Tesla model 3 wegens de levertijd van 2 weken.

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:40
Wij hebben onze bestelling in januari ook geannuleerd en zijn eerst in gesprek gegaan daarover. We hebben de bestelling zonder in gebrekestelling kunnen annuleren. Een mail met ons verzoek volstond.
Wellicht kun je dat eerst proberen? Of heb je dat al gedaan? Meteen een formele brief kan de zaken soms wat op scherp zetten.. Wij hadden de auto wel privé gekocht overigens. Bij een leasecontract kan het anders werken.

• TCMR
dedmen7 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:02:
Voor nu mijn nieuwe keuze gevestigd op een Tesla model 3 wegens de levertijd van 2 weken.
Idem, maar dan Model Y. Wacht inmiddels bijna 10 maanden op een Niro EV ExecutiveLine zonder enig woord over leverdatum. We vrezen dat onze kleur (al maanden uit het assortiment in meerdere landen) helemaal nooit meer geleverd gaat worden (ze gaan niet nog even een handjevol auto's in die kleur spuiten).

Maandag dus al Model Y RWD besteld, gister proefrit gemaakt (wat een verademing, zo'n niet-doorsnee-autodealer-opzet). Daarna meteen nog een proefrit (niet bij eigen dealer) in Niro EV, die we ten tijde van bestellen alleen nog maar op papier hadden gezien (nooit proefgereden). Die bestelling ga ik dus nu annuleren. Ik vroeg voor de lol nog even naar de levertijd van de Niro EV. Zonder blozen zei het verkopertje "negen maanden". Yeah, right... :r

Ben geen Tesla-fanboy, en erg benieuwd hoe dit gaat verlopen. Er zal ongetwijfeld wat aan te merken zijn, maar waar niet? (zombiemodus, anyone?). Maar ben wel van mening dat "de beste EV, die is waar je daadwerkelijk in kunt rijden". En dus niet de auto waar je eindeloos op moet wachten. Snap het vele Tesla-bashen dus niet zo, want leveren, dat doen ze. Nu dan toch. Kreeg zojuist de SMS dat we de auto volgende week kunnen ophalen in Tilburg.

Tip: Tesla kampt blijkbaar momenteel (even?) met een overchot aan auto's in NL. Als je een duurdere Niro EV besteld had, zonder SEPP-subsidie (DPL, EL), dan is de Model Y mogelijk een goed alternatief, wel echt te leveren, en goedkoper dan de EL. Tesla stunt nu op hun website met prijzen van voorrraadauto's, en gooit er af en toe een paar auto's tussen met een stevige korting. Ik dacht eerst: "zal daar iets mis mee zijn?", maar het blijkt een strategie te zijn om snellere doorloop te genereren. Onverkochte auto's parkeren kost tenslotte ook geld :9

• Bengan63
Bengan63 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:54:
Ik heb in mei 2022, via Leasplan, een DPL Cityscape Green besteld.
Eerste leverindicatie was november 2022 en later week 13 van 2023. Begin deze week de dealer, Kia Zeeuw & Zeeuw Schiedam, gebeld.
Was verteld dat de VIN nog niet bekend was en als dat niet bekend is, kunnen zij ook niks zeggen. Maar week 13 wordt het niet.

“We shall see” said the blind man

Net een bericht van leaseplan

"We hebben nieuwe informatie van de dealer over de aflevering van de leaseauto met bestelnummer xxxxxx. Vertraging vanuit de fabriek. . Daardoor verschuift de aflevering naar week 30 in 2023."

Dus eind Juli 2023 :-(

• RuudWieP8
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05:58
Bengan63 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:38:
[...]

Net een bericht van leaseplan

"We hebben nieuwe informatie van de dealer over de aflevering van de leaseauto met bestelnummer xxxxxx. Vertraging vanuit de fabriek. . Daardoor verschuift de aflevering naar week 30 in 2023."

Dus eind Juli 2023 :-(
Zo, das balen zeg. Ik heb de mijne ook via LP besteld, maandje later. Tot nu toe geen communicatie vanuit LP over vertraagde levering maar als dat bericht komt ga ik toch maar eens serieus nadenken over iets anders …

• Bekske
  • Laatst online: 22-03 20:35
Vanuit LP krijg je inderdaad weinig info. Ook de info van dealer laat te wensen over. Iedere verkoper zegt iets anders over levering van auto. De ene zegt auto staat op de boot andere zegt moet de boot nog op en de andere zegt dat de auto nog gemaakt moet worden.

• Mc_Smurf
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-03 22:18

Ook bij een collega weer uitstel.... |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deesjje
  • Laatst online: 11:09
Wij hebben in begin augustus 2022 via Kia Lease de EV besteld, dynamic geen extra opties..

Verwachte levertijd
Uw dealer verwacht uw nieuwe leaseauto omstreeks week 26 / 2023 af te leveren. Tot op heden niks gehoord. Wel gebeld en wel 20 mails over de levertijd die nu in mei staat..

Ik heb het contract en voorwaarden wel nagelezen maar niks kunnen vinden als ze de levertijd constant uitstellen.. aangezien ik deze berichten al lange tijd lees en bijhoud zijn wij bang dat het ook nog wel even duurt..

Anders kijken of wij Kia in gebreke kunnen stellen als onze datum voorbij is en ze een uiterst termijn geven.

• Serellyn
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-03 22:53
Deesjje schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:33:
Anders kijken of wij Kia in gebreke kunnen stellen als onze datum voorbij is en ze een uiterst termijn geven.
Zit aan hetzelfde te denken, ik ga iedergeval eens bij het juridisch loket informeren. Ongeacht wat ze daar van de situatie vinden wil ik eerst met de dealer (en leasemaatschappij) om tafel om te kijken of we anders, zo lang de EV niet geleverd wordt, een alternatieve auto kunnen rijden.

Het zou uitzonderlijk zijn, maar uitzonderlijke tijden vraagt om uitzonderlijke oplossingen. Je klanten in de kou laten staan lijkt me niet de beste oplossing, al doen ze dat nu wel.

Onze oorspronkelijke levertijd zou deze week zijn, deze is verzet naar eind april maar de dealer heeft nog geen chassisnummer en dus verwacht ik niet dat de auto nog op tijd gaat zijn. :( ik zie het al gebeuren dat ze het maar blijven uitstellen.

[Voor 3% gewijzigd door Serellyn op 22-03-2023 22:19]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee