Sjah schreef op donderdag 15 december 2022 @ 01:48:
[...]
Nou ik vind dat Louis 2x op zijn smoel is gegaan, nu nog stuk harder dan in 2014. Met verdedigend spel 2x op strafschoppen eruit, en nu in 22 met een wel heel grote mond/one man show. Nee het mooie NL is bij hem niet goed bewaakt.
Alleen in geval wereldtitel had ik mijn (ook grote) mond gehouden, nu ben ik hem meer dan zat, en neem hem zelfs wat kwalijk. Waarom geen Brobbey mee? Waarom Daley zo onomstreden, waarom Depay zo zeker van zijn plek, waarom niet het diepe inspringen met Xavi, waarom Woutje niet eerder brengen. Waarom de verlenging tegen Argentinie niet gewoon dat pomp-voetbal van de laatste fase 2e helft blijven spelen. Waarom niet van tevoren erkennen dat Arg een nogal goeie keeper heeft voor penalties....nu waren ze nog meer opgefokt die Argentijnen.
Meen je dit nu serieus?
Dat dit jaar het voetbal niet om aan te zien was ben ik helemaal mee eens. Maar Nederland heeft wel de kwartfinale gehaald met een elftal dat kwalitatief het slechts was van alle WK waar ze aan mee hebben gedaan.
Discussies over spelers wel of niet en ze zouden het wel even beter doen is zo'n wel - niet discussie.
Xavi die nog nooit had gespeeld, Brobbey heeft nog niets gepresenteerd of Gravenberg maar die zouden het wel even doen? Kom op
Waarom niet pompen of verzuipen de hele verlenging? Omdat je dat keihard onderuit gaat door alle ruimtes die je weggeeft. En het is niet vol te houden Beetje voetbal kenner weet dat wel. Als dit de oplossing was zouden alle teams vanaf nu de hele 2e helft wel dit gaan spelen.
En in 2014 halen we de 3e plaats op een WK! Ik weet het niet hoor dat is gewoon een hele knappe prestatie.
En dat hij toen 532 speelde was omdat onze verdediging een complete gaten kaas was in die tijd vergeet dat niet.
Prima oplossing toen en uitstekend resultaat
Louis van Gaal heeft geen wedstrijd verloren in de reguliere speeltijd op deze 2 WKs waaraan hij heeft mee gedaan het is alles behalve op je smoel gaan