[Voetbal] Centraal WK 2022 topic

Pagina: 1 ... 60 61 Laatste
Acties:
  • 112.704 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-07 21:09
Typhone schreef op maandag 19 december 2022 @ 06:42:
[...]

Jaja de nazaten van de kampbeulen hebben akelig veel voor het zeggen. Met wat aangepaste naamgeving zodat het Spaans klinkt.

Geweldig hoor het sprookje met exclusieve filmrechten voor Netflix van de sjeiks voor een Messi special, de enige man op het hele WK die wel mocht volleyballen. Gelukkig is dat sprookje nu geschreven het hele land heeft de volgende messias gekregen wat nodig was na de dood van Maradonnaz

En de NOS verslagggevers zijn gisteren en masse tot een hoogtepunt gekomen want het was Messi hier, Messi daar, Messi overal de titel van Messi, de winst van Messi, het boek Messi enz enz. Het woord Argentinië is wereldkampioen viel weinig en uit angst om nooit meer uitgenodigd te worden deden ze in de studio vrolijk mee. En als je de penalties zo makkelijk krijgt als Argentinië en Thuram levert geen eens een VAR op dan weet je wel waar de centjes heenvliegen toch?

Uitstekende voetballer hoor en wellicht de beste van zijn generatie maar op zijn gedrag (vooral buiten het WK) valt genoeg aan te merken. Verder mooi dat het WK ten einde is nu. Hopelijk maakt de FIFA er nooit meer zo’n schande van maar ik verwacht dat het WK in 2036 gewoon in Liberia gaat zijn als daar de mijnen voor de productie van accu-materiaal op volle toeren gaan draaien en daar de welvaart toeneemt ;)
Sorry hoor, maar als je zegt 'wellicht de beste van zijn generatie' verraad je al dat je zó vreselijk biased bent. Echt ongelooflijk die enorme haat tegen Messi hier - zeker sinds de kwartfinale. Wat zijn er toch veel vreselijk slechte verliezers hier... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moshimoshi
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-02-2023
zacht schreef op woensdag 14 december 2022 @ 08:03:
Bijzonder vind ik dat EA Sports nog steeds op koers is om voor de vierde keer op rij de winnaar van het WK goed te voorspellen.

[Twitter]
Die nemen we mee voor 2026. 10k op de voorspelling van EA :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:27
zacht schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:09:
[...]

En hulde voor de AI van EA Sports, die voor de vierde keer op rij de wereldkampioen goed voorspeld heeft.
Depay 6 goals in 5 wedstrijden. Dat had ik graag meegemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 13:28
Catorce schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:48:
[...]

Sorry hoor, maar als je zegt 'wellicht de beste van zijn generatie' verraad je al dat je zó vreselijk biased bent. Echt ongelooflijk die enorme haat tegen Messi hier - zeker sinds de kwartfinale. Wat zijn er toch veel vreselijk slechte verliezers hier... |:(
Haat is een wat groot woord, maar je kan niet ontkennen dat de man op een voetstuk gezet wordt.

Iets met hoge bomen enzo. Maar verwar het oneens zijn met de heldenverering niet met 'haten'. Persoonlijk vind ik de man een fantastische speler, maar ik ga mijn studeerkamer nog niet inrichten als altaar voor de God Messi. En je moet toegeven dat hij zowel op als van het veld toch wat discutabele dingen gedaan heeft, en niet alleen dit toernooi, dat speelt al veel langer.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:15

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Ja jij zegt dus dat hij de beste is? Is dat niet biased dan?
Wat maakt Ronaldo slechter dan hem? Of een keeper? Kijk eens naar de palmares van Manuel Neuer bijvoorbeeld. Maar die scoort nooit dus kan niet goed zijn?

Doe niet zo compleet overdreven met je 'verliezers'. Ik geef helemaal NIKS om landenvoetbal namelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:20
[...]

Ach, als Spaans voetbal de afgelopen tien jaar wat meer getoond werd in NL dan was die mening al 8 jaar terug ontstaan. Hij heeft aardig wat nare trekjes, net zoals eigenlijk heel het Barcelona team.

Dat betekent niet dat hij geen geniale speler is trouwens.

Maar als je bij die nare trekjes dan ook nog ziet dat hij nagenoeg onschendbaar was voor verschillende arbitrage-teams, tuurlijk steekt dat en voedt dat een soort haat. De bal wegslaan met je handen? Geel, geen twijfel over mogelijk. Dan had hij tegen Kroatië niet gespeeld. En zonder Messi hadden ze een enorm probleem gehad. Penalties die geen penalties waren. Over 15 meter rollebollen nadat HIJ tegen iemand aanliep...zo laag bij de grond.

Als hij dan nog spreekt van geluk, of gewoon niets zegt over de scheids...ach prima. Maar nee, hij vond die arbitrage partijdig en slecht. Ga fietsen, dat past niet bij de GOAT-status (ondanks dat hij voetballend dit ws wel is).

Die bias waar je het over hebt, die hebben we allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:05
[...]

Ja man valt me hier ook serieus tegen. Al die complot theorieën hier, lijkt wel voetbalzone hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 15:43
d-vine schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:58:
[...]

Het was 2014 dat Messi beste speler van toernooi was en ergens in deze hele keyboard warriors anti Messi storm heb ik al een keer gezegd dat 2014 onterecht was en dit jaar terecht.

Net als ik heb gezegd andere spelers te waarderen zoals Mbappe, Modric, Tchoamendi, Gravidol en andere toppers.
Ik ben niet blind ik kijk naar het complete plaatje.

Messi werkt momenteel als een rode lap op een stier en hier is weer een mooi voorbeeld van. _O-
Nee hoor, maar ik vind sowieso dat verdedigers en keepers te weinig credits krijgen.

Messi is objectief niet in staat geweest (lange tijd) om een matig team beter te maken.

Er zijn echt jaren geweest dat er spelers beter waren dan Ronaldo en Messi. Maar doordat alles van die twee zo geweldig is leken veel mensen blind te zijn. Echter dat wil niet zeggen dat ze niet gewoon erg goed zijn.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Kevinp schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:24:
[...]

Nee hoor, maar ik vind sowieso dat verdedigers en keepers te weinig credits krijgen.

Messi is objectief niet in staat geweest (lange tijd) om een matig team beter te maken.

Er zijn echt jaren geweest dat er spelers beter waren dan Ronaldo en Messi. Maar doordat alles van die twee zo geweldig is leken veel mensen blind te zijn. Echter dat wil niet zeggen dat ze niet gewoon erg goed zijn.
Ben je nu serieus? Wie dan?
Als er nu iets is waar beide fenomenaal in zijn is om gewoon 15 jaar absolute top te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzemans
eric.1 schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:13:
[...]

Ach, als Spaans voetbal de afgelopen tien jaar wat meer getoond werd in NL dan was die mening al 8 jaar terug ontstaan. Hij heeft aardig wat nare trekjes, net zoals eigenlijk heel het Barcelona team vrijwel alle Zuid-Europeanen en Zuid-Amerikanen.
Eens met je tekst, ik trek hem alleen nog iets breder. Deze discussies/gesprekken over nare trekjes van (top)spelers komen steevast naar voren als we tegen Zuid-Europeanen of Zuid-Amerikanen (wat doorgaans koloniën zijn geweest van die Zuid-Europeanen) spelen; Italianen, Spanjaarden (zelfs in hun superieure tijd), Portugezen, Argentijnen, Brazilianen et cetera. Allemaal hebben ze aan de ene kant bikkelharde spelers die de grens op zoeken en aan de andere kant ontzettende aanstelleritis. De gedachten dat Messi hiervan uitgezonderd is of zou blijven, komt voort uit pure romantiek voor de voetballer. Hoewel hij voor mijn gevoel in de beginfase van zijn carrière zich ogenschijnlijk echt alleen met (goed) voetballen bezighield en de randzaken voor lief nam.
Dat betekent niet dat hij geen geniale speler is trouwens.

Maar als je bij die nare trekjes dan ook nog ziet dat hij nagenoeg onschendbaar was voor verschillende arbitrage-teams, tuurlijk steekt dat en voedt dat een soort haat. De bal wegslaan met je handen? Geel, geen twijfel over mogelijk. Dan had hij tegen Kroatië niet gespeeld. En zonder Messi hadden ze een enorm probleem gehad. Penalties die geen penalties waren. Over 15 meter rollebollen nadat HIJ tegen iemand aanliep...zo laag bij de grond.

Als hij dan nog spreekt van geluk, of gewoon niets zegt over de scheids...ach prima. Maar nee, hij vond die arbitrage partijdig en slecht. Ga fietsen, dat past niet bij de GOAT-status (ondanks dat hij voetballend dit ws wel is).

Die bias waar je het over hebt, die hebben we allemaal.
Ben het helemaal met je eens dat hij met bepaalde beslissingen van geluk mag spreken en zijn gedrag heel jammer is.

Desalniettemin heb ik bij vlagen weer genoten van zijn spel. Als hij de bal krijgt dan weet je dat de kans groot (groter) is dat er iets goeds mee gaat gebeuren. Datzelfde geldt of gold voor spelers als Ronaldo, Mbappé, Ibrahimovic, Pelé, Maradonna, Zidane, Cruyff, Van Basten, Bergkamp (ff lekker chauvinistisch ook) en zo zijn er wel meer. Die hele GOAT-discussie interesseert mij dan ook geen biet. Ik prijs mijzelf gelukkig dat ik het tijdperk Ronald/Messi (incl. andere spelers die daar dicht tegenaan zitten) zo actief heb mogen meemaken. Ze hebben het spel wat gebracht. Ik vind het persoonlijk (ondanks de pijnlijke uitschakeling door Argentinië en zijn gedrag) prachtig dat hij als kers op zijn voetbalcarrièretaart de wereldtitel heeft gepakt. Dat is wat mij betreft een historisch moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik weet niet of Messi en Ronaldo van die blijvertjes zijn voor dat soort rijtjes. Als ik kijk naar wat er in 'mijn' tijd heeft rondgelopen dan steekt er maar eentje echt bovenuit en dat is Zinedine Zidane. Ook heel persoonlijk, ik keek veel actiever voetbal toen hij speelde dan de afgelopen tien jaar maar ja, daar heb ik toch heel wat meer herinneringen aan dan Messi, van wie ik me honestly geen goal kan herinneren van voor dit WK.

Uiteindelijk zijn dit soort rijtjes altijd ingegeven door wat mensen meemaken in een bepaalde vormende periode. Mijn zoontje is zeven en is nu Gakpo fan. Tja. We zullen zien wat zijn GOAT is over twintig jaar, maar gegarandeerd iemand die nu nog niet eens zijn eigen veters kan strikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:18
[...]

Denk dat het beide kanten op werkt, veel slechte verliezers,maar ook slechte winnaars (de Argentijnen hebben aangetoond dat enige sportiviteit hen vreemd is en i.m.o. zijn zij ook niet de voorbeelden waar de jeugd zich aan moeten spiegelen.
Natuurlijk qua techniek/ voetbal is Messi een grote, maar qua gedragingen best wel een kleine om het maar zo te zeggen. Ik ben ook niet zo voor het principe 'koste wat het kost willen winnen', dat doen al te veel mensen en daar zijn altijd anderen de dupe van. (En dan doel ik niet op het verliezen van een Finale, maar wel dat men zich zo focust op 'winst, winst, winst' dat ze er zelfs anderen voor kwaad willen doen. Die actie van een Paredes bijvoorbeeld, tegen Aké: dat was echt een smerige overtreding, van achteren en ook met een relatief grote kans op een blessure. Dan wordt er weer gezegd dat wij Nederlanders geen winnaarsmentaliteit hebben, maar je kan toch ook wel enigszins rekening met elkaar houden?
Respect moet daarbij overigens van 2 kanten komen, maar Messi hoeft geen respect te hebben voor anderen maar iedereen wel voor Messi.

Ik kan genieten van een actie van Messi waar die ongrijpbaar is / lijkt, maar het gedoe eromheen hoeft voor mij niet zo. Ik kan in die zin meer van een Modric genieten, die is wat minder geniepig, maar kan nog steeds enorm goed voetballen. Er meer van genieten komt omdat er minder irritatiemomentjes zijn, waardoor het genieten meer/ langer blijft hangen.

Maargoed, de Argentijnen hebben dus laten zien niet de sportiefste te zijn, en weinig respect te kennen voor anderen en dat is wat ons vanuit de natuur tegen de borst stuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Kevinp schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:24:
[...]

Beter op wat voor manier. Het lastige blijft het vergelijken van spelers. Dat is al zo bij Messi en C. Ronaldo doordat ze een andere rol vervullen in hun teams laat staan dat andere spelers langs eenzelfde meetlat (met helaas de historie die meegenomen lijkt te worden) worden gelegd. Op bepaalde punten zal Messi of Ronaldo beter zijn en weer op andere punten speler X, Y, of Z.

Objectief dé beste speler selecteren is lastig en zelfs een team van het jaar is al bijzonder lastig omdat een speler cruciaal kan zijn voor een team om te presteren maar zelf geen uitblinker is en juist de spelers die uitblinken kunnen dat door de spelers die in dienst spelen van.

Zijn er speler van het seizoen/jaar-verkiezingen geweest die discutabel waren? Zeker, er valt altijd genoeg te discusseren over wie daadwerkelijk de beste speler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Chelseamarre123 schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:46:
[...]

Ben je nu serieus? Wie dan?
Als er nu iets is waar beide fenomenaal in zijn is om gewoon 15 jaar absolute top te zijn.
2018 > Modric :P

Het is enigszins chauvinistisch wellicht, maar in 2010 won Sneijder met Inter de treble en haalde de WK-finale met Oranje. Hij was bij beide teams ook heel bepalend. In dat jaar was het niet onlogisch geweest als hij hem had gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:55:
[...]
Ik ben ook niet zo voor het principe 'koste wat het kost willen winnen', dat doen al te veel mensen en daar zijn altijd anderen de dupe van. (En dan doel ik niet op het verliezen van een Finale, maar wel dat men zich zo focust op 'winst, winst, winst' dat ze er zelfs anderen voor kwaad willen doen. Die actie van een Paredes bijvoorbeeld, tegen Aké: dat was echt een smerige overtreding, van achteren en ook met een relatief grote kans op een blessure. Dan wordt er weer gezegd dat wij Nederlanders geen winnaarsmentaliteit hebben, maar je kan toch ook wel enigszins rekening met elkaar houden?
En daar komt de factor topsport om de hoek kijken. Juist de winaarsmentaliteit is een factor om aan de top te komen en te blijven. Welke spelers in de absolute top zijn brave schooljongens die niet koste wat kost willen winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Napo schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:57:
[...]

Beter op wat voor manier. Het lastige blijft het vergelijken van spelers. Dat is al zo bij Messi en C. Ronaldo doordat ze een andere rol vervullen in hun teams laat staan dat andere spelers langs eenzelfde meetlat (met helaas de historie die meegenomen lijkt te worden) worden gelegd. Op bepaalde punten zal Messi of Ronaldo beter zijn en weer op andere punten speler X, Y, of Z.

Objectief dé beste speler selecteren is lastig en zelfs een team van het jaar is al bijzonder lastig omdat een speler cruciaal kan zijn voor een team om te presteren maar zelf geen uitblinker is en juist de spelers die uitblinken kunnen dat door de spelers die in dienst spelen van.

Zijn er speler van het seizoen/jaar-verkiezingen geweest die discutabel waren? Zeker, er valt altijd genoeg te discusseren over wie daadwerkelijk de beste speler is.
De Ballon d'Or is een uitverkiezing waar er gestemd wordt. Dat is per definitie al geen objectieve keuze. Er spelen bij stemmen subjectieve oordelen (zoals gunfactor) een rol. De strijd tussen Messi en Ronaldo speelt bijvoorbeeld ook een rol. Stem je niet op Messi/Ronaldo maar op degene die je echt de beste vond, dan wint misschien de ander wel dus stem ik toch maar Messi/Ronaldo. Alleen dat al maakt dat de keuzes voor beste voetballer, consensus daargelaten, arbitrair en discutabel zijn.

Pelé en Maradonna wonnen de Ballon d'Or nog nooit, want voor 1995 werd de prijs alleen aan Europeanen uitgereikt, daarna ook aan niet-Europeanen maar dan moet je wel in Europa spelen ( 8)7 ). Dat is ook wel veelzeggend, toch? Voetbal is in de afgelopen jaren volledig mondiaal geworden. In de tijd van Pelé kende men hem vooral uit de krant en één keer in de vier jaar van een eindtoernooi. Daardoor gaat in Europa weleens verloren hoe goed hij écht was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:40
bazzemans schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:58:
[...]

2018 > Modric :P

Het is enigszins chauvinistisch wellicht, maar in 2010 won Sneijder met Inter de treble en haalde de WK-finale met Oranje. Hij was bij beide teams ook heel bepalend. In dat jaar was het niet onlogisch geweest als hij hem had gewonnen.
Modric droeg zijn gouden bal dan ook op aan o.a. Sneijder als één van de spelers die hem wel verdienden maar niet kregen, omdat hij altijd naar Messi en Ronaldo ging. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-07 16:36
tommerd_ schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:10:
[...]

Extra blessuretijd draait het tijdrekken niet terug, het zorgt voor meer blessuretijd. Maar dan heb je alsnog het tijdrekken niet de nek omgedraaid (want het wordt nog steeds niet bestraft). Ze zitten namelijk nog steeds niet op 80+ minuten zuivere speeltijd

Dingen die op het lijstje mogen komen die met geel bestraft moeten worden zijn wat mij betreft namelijk tijdrekken en het vragen om een gele kaart voor de tegenstander
En ook handsbal mag bestraft worden met geel :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:24
Er is maar één man, die deze WK verdiende en dat is Cristiano Ronaldo. Misschien ben ik niet helemaal objectief en ik wil absoluut niet de zoveelste Messi/Ronaldo discussie aanzwengelen, maar hij verdiende het echt. Leuk allemaal Maradona, Pele, Cruijff, Best, etc. etc. maar deze man is van een andere planeet, ook gewoon qua persoon, karakter, etc. Zo'n iemand gaan we nooit meer terugzien. _/-\o_

offtopic:
Hij is trouwens weer aan het trainen in Madrid volgens geruchten, dus wie weet een terugkeer naar De Koninklijke? oOo

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 377816

chim0 schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:51:
Er is maar één man, die deze WK verdiende en dat is Cristiano Ronaldo. Misschien ben ik niet helemaal objectief en ik wil absoluut niet de zoveelste Messi/Ronaldo discussie aanzwengelen, maar hij verdiende het echt. Leuk allemaal Maradona, Pele, Cruijff, Best, etc. etc. maar deze man is van een andere planeet, ook gewoon qua persoon, karakter, etc. Zo'n iemand gaan we nooit meer terugzien. _/-\o_

offtopic:
Hij is trouwens weer aan het trainen in Madrid volgens geruchten, dus wie weet een terugkeer naar De Koninklijke? oOo
Haha, wat ?
Het wordt een beetje Facebook niveau hier. Ik heb niks tegen Ronaldo, maar hij is wel klaar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 20-07 21:43
Anoniem: 377816 schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:54:
[...]

Haha, wat ?
Het wordt een beetje Facebook niveau hier. Ik heb niks tegen Ronaldo, maar hij is wel klaar denk ik.
_O-
Inderdaad gaat nergens meer over.
Van mij part slot erop. Maar ik ga deze typische en eeuwige voetbal discussie op alle fronten en dat keyboard warriors gedrag lekker verlaten

Een van de minste WKs met de leukste finale. :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
FreakNL schreef op maandag 19 december 2022 @ 07:34:
[...]

Niet netjes maar totaal geen invloed op de goal. Wat mij betreft een gele kaart voor beiden en daarmee af.
Volgens de regels moet de goal dan afgekeurd worden. Begrijp dat de scheids dat niet zou willen doen, maar het is een voorbeeld van hoe de Agrentijnse spelers veel verder mogen gaan dan welk team dan ook op dit WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Anoniem: 377816 schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:28:
[...]

beetje spijkers op laag water aan het zoeken? :')
Nee, gewoon een voorbeeld van de matige arbitrage dit hele toernooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
tommerd_ schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:10:
[...]

Extra blessuretijd draait het tijdrekken niet terug, het zorgt voor meer blessuretijd. Maar dan heb je alsnog het tijdrekken niet de nek omgedraaid (want het wordt nog steeds niet bestraft). Ze zitten namelijk nog steeds niet op 80+ minuten zuivere speeltijd

Dingen die op het lijstje mogen komen die met geel bestraft moeten worden zijn wat mij betreft namelijk tijdrekken en het vragen om een gele kaart voor de tegenstander
Volgens de regels kan dat al, in sommige gevallen moet dat zelfs volgens de regels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nimflix
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-12-2024
Gooi deze topic maar snel op slot wat bepaalde mensen hebben hun broek nog niet opgetrokken of de Messi-bril afgedaan samen met de commentator van de NOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
bazzemans schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:48:

Desalniettemin heb ik bij vlagen weer genoten van zijn spel. Als hij de bal krijgt dan weet je dat de kans groot (groter) is dat er iets goeds mee gaat gebeuren. Datzelfde geldt of gold voor spelers als Ronaldo, Mbappé, Ibrahimovic, Pelé, Maradonna, Zidane, Cruyff, Van Basten, Bergkamp (ff lekker chauvinistisch ook) en zo zijn er wel meer. Die hele GOAT-discussie interesseert mij dan ook geen biet. Ik prijs mijzelf gelukkig dat ik het tijdperk Ronald/Messi (incl. andere spelers die daar dicht tegenaan zitten) zo actief heb mogen meemaken. Ze hebben het spel wat gebracht. Ik vind het persoonlijk (ondanks de pijnlijke uitschakeling door Argentinië en zijn gedrag) prachtig dat hij als kers op zijn voetbalcarrièretaart de wereldtitel heeft gepakt. Dat is wat mij betreft een historisch moment.
Oh zeker. Hij laat eigenlijk altijd wel zien, wanneer hij aan de bal is, dat hij weet wat hij doet en dat hij wel echt goed is. Dat balletje waar die goal tegen Nederland uit voort kwam, dat is gewoon pure klasse. Nu was dit tegen ons, maar daar kan ik wel van genieten. Die goal van Mbappe in de finale; heerlijk. En ga zo maar door.

Dus misschien moeten we ons idd gewoon wat meer richten op het mooie des voetbal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 15:43
Napo schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:57:
[...]

Ik denk dat 2010 een heel duidelijk voorbeeld was. Barcelona was onzichtbaar. Argentinie lag er vroeg uit op het WK.

Vanuit Nederlandse bril zeg ik dat Sneijder de beste voetballer was dat jaar. WK finale en CL gewonnen. En daarbij een hele belangrijke rol.

Als je objectiever gaat kijken zou ik alle spaanse spelers ook mee willen nemen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eric.1 schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:54:
[...]

Dus misschien moeten we ons idd gewoon wat meer richten op het mooie des voetbal :)
Goed idee. Laten we de fles azijn nu in de kast.
Op naar de volgende generatie, Mbappe, Haaland, en ook Neymar doen het volgende WK hopelijk gewoon mee. En wie weet wat voor talent nog meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:18
Napo schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:59:
[...]

En daar komt de factor topsport om de hoek kijken. Juist de winaarsmentaliteit is een factor om aan de top te komen en te blijven. Welke spelers in de absolute top zijn brave schooljongens die niet koste wat kost willen winnen?
Maar een Winnaarsmentaliteit wil niet zeggen dat je sch*** aan de rest moet hebben. Daar zit i.m.o. het grootste verschil, je mag best respect hebben voor anderen en partijen er omheen, dat je in de wedstrijd tot het scherpst van de snede speelt, prima, maar regels zijn regels en daarin moet 1 lijn worden getrokken. Dat je na de wedstrijd dan nog zo jezelf moet laten zien (op een negatieve manier), door geen hand te willen geven, boos te (blijven) doen, en maar na te blijven trappen, dan raak je het respect snel kwijt.
Wat ik bedoel is dat Winnaarsmentaliteit niet betekent dat je nergens anders meer op hoeft te letten en het prima is als je iemand een rotschop geeft, jij geel krijgt en de tegenstander er geblesseerd af moet. Of dat je na een wedstrijd negatief de aanddacht moet zoeken (beker voor de penis door de keeper, of al die Argentijnen die dagenlang lopen te zieken nadat ze van NL hadden gewonnen). Dat heeft niets meer met topsportmentaliteit te maken.
Je kan ook topsporter zijn doordat je (A La Ronaldo) keihard aan jezelf werkt, zorgt dat jij beter bent dan een ander. Je hoeft je tegenstander niet zwakker te maken, je moet zorgen dat je zelf sterker wordt. Dat laatste kenmerkt een topsporter in mijn ogen en niet andersom. Of 'gebruik maken' van je status, omdat je weet dat je wel (of meer) beschermd wordt t.a.v. anderen, valt i.m.o. ook onder het verzwakken van je tegenstander. Alles doen om te winnen, op zichzelf prima, maar wel voor iedereen binnen dezelfde kaders/ binnen dezelfde lijntjes.
Dat zo'n Lahoz al aangeeft dat voor van die unieke spelers als Messi de regels wat anders gebruikt moeten worden, zegt daarin genoeg zeg maar. Je zet als echte topsporter toch eerlijk winnen, boven winnen? Hoeveel is een titel waard als dat niet eerlijk is gebeurt?
(Waarmee ik geenszins bedoel te stellen dat Argentinië de titel niet verdiend heeft, maar ik wil hiermee aangeven wat i.m.o. een échte topsporter kenmerkt in mijn ogen)

Maargoed, de voetbalwereld is nu eenmaal door en door verrot en dat komt niet in de laatste plaats door de belachelijke vergoedingen die daarin rondgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:05:
[...]

Maar een Winnaarsmentaliteit wil niet zeggen dat je sch*** aan de rest moet hebben. Daar zit i.m.o. het grootste verschil, je mag best respect hebben voor anderen en partijen er omheen, dat je in de wedstrijd tot het scherpst van de snede speelt, prima, maar regels zijn regels en daarin moet 1 lijn worden getrokken. Dat je na de wedstrijd dan nog zo jezelf moet laten zien (op een negatieve manier), door geen hand te willen geven, boos te (blijven) doen, en maar na te blijven trappen, dan raak je het respect snel kwijt.
Het is niet alsof direct na het fluitsignaal alle adrenaline uit het systeem weg is en dat men direct de knop om kan zetten.

Idealiter heb je inderdaad een basis aan respect en moet dat in principe direct na de wedstrijd weer een niveau hoger liggen, de realiteit is weerbarstiger.
Wat ik bedoel is dat Winnaarsmentaliteit niet betekent dat je nergens anders meer op hoeft te letten en het prima is als je iemand een rotschop geeft, jij geel krijgt en de tegenstander er geblesseerd af moet. Of dat je na een wedstrijd negatief de aanddacht moet zoeken (beker voor de penis door de keeper, of al die Argentijnen die dagenlang lopen te zieken nadat ze van NL hadden gewonnen). Dat heeft niets meer met topsportmentaliteit te maken.
Zeker, dat moeten we niet normaliseren en daar mag en moet wellicht gereageerd op worden dat dit er niet bij hoort. Daar zal niemand het mee oneens zijn. Zo ook die rotschop, handen in gezicht, vechtpartijtjes en zo kan je een hele reeks neerzetten.
Je kan ook topsporter zijn doordat je (A La Ronaldo) keihard aan jezelf werkt, zorgt dat jij beter bent dan een ander. Je hoeft je tegenstander niet zwakker te maken, je moet zorgen dat je zelf sterker wordt. Dat laatste kenmerkt een topsporter in mijn ogen en niet andersom. Of 'gebruik maken' van je status, omdat je weet dat je wel (of meer) beschermd wordt t.a.v. anderen, valt i.m.o. ook onder het verzwakken van je tegenstander. Alles doen om te winnen, op zichzelf prima, maar wel voor iedereen binnen dezelfde kaders/ binnen dezelfde lijntjes.
Welke speler in de top van het voetbal werkt niet hard en maakt de aangehaalde speler (C. Ronaldo) nooit een fout door uit te halen naar anderen?

De scheidsrechter zou die status niet mee moeten nemen en derhalve zou er geen voordeel (of nadeel) moeten zijn. Ook hier is de realiteit weer anders, het zijn mensen en geen robots en dat heeft nadelen. Een speler die veel schwalbes maakt zal sneller gestraft worden zelf op false positives. Een speler die normaal zonder overtredingen speelt en er af en toe één maakt zal daar gemakkelijker mee weg komen. Spijtig maar helaas.
Dat zo'n Lahoz al aangeeft dat voor van die unieke spelers als Messi de regels wat anders gebruikt moeten worden, zegt daarin genoeg zeg maar. Je zet als echte topsporter toch eerlijk winnen, boven winnen? Hoeveel is een titel waard als dat niet eerlijk is gebeurt?
(Waarmee ik geenszins bedoel te stellen dat Argentinië de titel niet verdiend heeft, maar ik wil hiermee aangeven wat i.m.o. een échte topsporter kenmerkt in mijn ogen)

Maargoed, de voetbalwereld is nu eenmaal door en door verrot en dat komt niet in de laatste plaats door de belachelijke vergoedingen die daarin rondgaan.
Delta's in het toepassen van regels moet voorkomen worden maar dat gaat bijzonder lastig zijn met een mens op het veld (en de dyanmiek tussen spelers en scheidsrechters die er momenteel is). Conform regels handhaven zou de basis moeten zijn en interpretatie van regels zou zo minimaal mogelijk moeten gebeuren, één lijn en conform regels straffen. De regels laten meer dan genoeg toe om bijvoorbeeld tijdrekken te voorkomen maar het wordt niet gehandhaafd en dit is op meerdere vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
Anoniem: 377816 schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:45:
[...]

Goed idee. Laten we de fles azijn nu in de kast.
Op naar de volgende generatie, Mbappe, Haaland, en ook Neymar doen het volgende WK hopelijk gewoon mee. En wie weet wat voor talent nog meer.
Zeker, een aantal spelers met flinke potentie.

Zelfs wij hebben nog wel wat spelers met mogelijkheden in de toekomst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-07 16:36
De Franse revolutie die zal wel nog een tijdje duren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rXfppo12th25RC4VP6F5xAwHEns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AqzUgTQIPi3zj0IW5BcWMZqe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
eric.1 schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:54:
[...]
Hear, hear!

Blijkbaar leeft er overal een soort van drank om er een competitie van te maken wie de GOAT is. Who cares, bepaal je eigen voorkeur en geniet gewoon van de grootheden in de sport (of het nou voetbal of F1 is ;)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:30
Ik heb wel last van de bleus nu geen voetbal meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:04
D-e-n schreef op zondag 18 december 2022 @ 17:08:
[...]

Bij Wimbledon is er ook geen nummer drie of vier. Dat boeit ook niemand. En ken jij die onbekende tennisser nog die verslagen werd door Krajicek?
Malivai Washington bedoel je? Ja, die wist ik nog.
Ik ben het er overigens wel mee eens dat die wedstrijd om plek 3 een gedrocht is hoor, alleen dat gezeur over ‘is niet eerlijk’ stond me nogal tegen. Dat geldt nml voor het hele concept ‘knock-out’. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
d-vine schreef op maandag 19 december 2022 @ 07:58:
[...]

Er bestaat geen GOAT nergens niet het zijn altijd andere tijden, spelers die niet met elkaar te vergelijken zijn.

En wat je nu vooral niet moet doen op 1 wedstrijd een conclusie trekken.
Mbappe leuk van zijn 3 goals maar die was onzichtbaar voor 80 minuten dat is zijn fout geweest net als Frankrijk met dat slappe spel die periode.
Ook Mbappe is niet de nieuwe god in alles maar wel een geweldenaar.
Maar mensen zijn ineens kortzichtig geworden als hij maar beter is dan die oude Messi. Er is niet hij is beter of slechter ze zijn beide goed.
Messi zit alleen in zijn nadagen en Mbappe aan het begin van zijn carrière.

zeggen die heeft meer cups dan de ander dus hij is beter.....
Is Ronaldo de betere voetballer dan Messi omdat hij meer CL heeft gewonnen?
Even de wel niet discussie tussen deze twee achterwegen laten.
Oh CL heeft Mbappe die al? (Sorry flauw, just saying)

Nog zo'n mooie wat is lastiger de CL of de wereldbeker?
(En nee ik hoef hier nu niet over te discussiëren)

En natuurlijk trekt de jeugd nu naar Mbappe of een Haaland dat zijn de nieuwe sterren, gelukkig!
Hoeven we ook niet lang te wachten op nieuwe grootheden in wording.

Maar het enige wat hier door een aantal keyboard warriors wordt gedaan is anti Messi dit of anti Argentinië dat. en vooral bezig houden hij is niet meer goed of de andere is beter zie je wel meer goals dus.....
Het is bijna te lachwekkend voor woorden.

Wat Mbappe nu doet deed Messi jaar in jaar uit daarom behoort hij tot de grootste alleen is zijn spel wet anders geworden maar iedereen schijnt dat vergeten te zijn _O-

Messi heeft alles gewonnen wat er te winnen valt 1 of meerdere keren en behoort tot de grootste die voetbal heeft gebracht.
Hier wordt een poging gedaan om objectief de beste spelers op een rijtje te zetten en Messi staat idd bovenaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwight84
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-07 11:00
brothermaynard schreef op zondag 18 december 2022 @ 20:42:
[...]

Volgens mij hebben Cruijff of Pelé meer aanspraak op die titel
Ach ieder zijn mening.
Messi alles gewonnen nu wat er te winnen valt als voetballer op het allerhoogste niveau.

Wereldkampioen
Copa America
CL meerdere malen
Meerdere malen voetballer van het jaar geworden.

Zeker in een tijd waarin het voetbal absoluut vele malen beter is geworden, er zijn geen "kleintjes" meer in het hedendaagse voetbal. Des te knapper is het wat Messi heeft bereikt met zijn kwaliteiten.

Daarom in mijn ogen ook de beste voetballer ooit.

[ Voor 50% gewijzigd door Dwight84 op 19-12-2022 19:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:22

Agent47

I always close my contracts.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Tomski1986 schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:50:
De Franse revolutie die zal wel nog een tijdje duren:

[Afbeelding]
Dit doet me dan weer sterk denken aan al die verhalen van 20 jaar terug dat in jaar 20xx het WK wel naar Afrika of Noord-Amerika zou gaan. Still waiting.

Talentvolle spelers maken nog geen winnaars. Wanneer hebben we dat voor het laatst gezien? Oh ja, gisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
hallom schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:57:
[...]

Hier wordt een poging gedaan om objectief de beste spelers op een rijtje te zetten en Messi staat idd bovenaan ;)
Niet helemaal, daar wordt de beste doelpuntenmakers naast elkaar gezet. Dat is een specifiek onderdeel van het spel beoordelen, niet per definitie de beste speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:16:
[...]

Dit doet me dan weer sterk denken aan al die verhalen van 20 jaar terug dat in jaar 20xx het WK wel naar Afrika of Noord-Amerika zou gaan. Still waiting.

Talentvolle spelers maken nog geen winnaars. Wanneer hebben we dat voor het laatst gezien? Oh ja, gisteren.
Wellicht recenter, de geweldige gouden generatie van Belgie. Een WK/EK of welk toernooi dan ook is zo afhankelijk van de vorm van de dag. Daar is op basis van de selectie niets met zekerheid te concluderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
baba420 schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:19:
Ik heb wel last van de bleus nu geen voetbal meer is.
?

Er komt juist eindelijk weer normaal voetbal aan. Volgende week al premier league

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Napo schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:52:
[...]

Niet helemaal, daar wordt de beste doelpuntenmakers naast elkaar gezet. Dat is een specifiek onderdeel van het spel beoordelen, niet per definitie de beste speler.
Des te knapper dat Messi bovenaan staat aangezien het geen pure spits is. Scoort al jaren meer dan 30 keer per seizoen, creëert zoveel kansen, meeste dribbels, assists...
Messi is juist heel compleet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:44:
[...]

Des te knapper dat Messi bovenaan staat aangezien het geen pure spits is. Scoort al jaren meer dan 30 keer per seizoen, creëert zoveel kansen, meeste dribbels, assists...
Messi is juist heel compleet
Maar een briljante verdediger gaat nooit bovenaan staan in die lijst. En dus is die alleen goed om te laten zien wie er veel scoorde en niet wie er de beste speler is. Want dan wordt dus zo'n 70% van de posities op het veld al uitgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:49

OMX2000

By any means necessary...

In mijn dromen, waar ik een meedogenloze voetballer ala Ibrahimović ben, zouden die "mannetjes" mij niet graag tegenkomen. Zowel niet binnen als buiten het veld.

Maar wel mooi dat we blijkbaar wel een gevoelige snaar bij ze hebben geraakt. Sulletjes. Heb je net wereldkampioenschap gewonnen, ben je nog hiermee bezig. Tja. Ik ben het dus echt niet eens dat we dit over ons hebben afgeroepen. En dat van Gaal domme dingen heeft gezegd zou hebben. Da's gewoon bullshit. Ze hebben een manier gevonden om zich op te laden. En je zag dat het voor de Argentijnen veel meer was dan een voetbalwedstrijd.

Van Dijk filmpje on repeat.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 19 december 2022 @ 23:53:
[...]

Maar een briljante verdediger gaat nooit bovenaan staan in die lijst. En dus is die alleen goed om te laten zien wie er veel scoorde en niet wie er de beste speler is. Want dan wordt dus zo'n 70% van de posities op het veld al uitgesloten.
Exact. Als je 1 (doelpunten) of 2 (assists) als criterium gebruikt is de analyse beperkt, zeker als je de uitkomst daarvan als "beste speler" presenteert.

Ga er maar aan staan om de beste verdediger te selecteren als je daar als de keuze hebt uit vleugelverdedigers en centrale verdedigers waarvan sommige uitblinken in het inschuiven naar het middenveld en andere juist de stok achter de deur zijn voor de rest van de defensie. En dan mag je hetzelfde doen voor de andere spelers op het veld bij andere teams met andere speelstijlen.

1.000 mensen met diezelfde hoeveelheid voorkeuren waarom iemand de beste speler zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:26
tJa Messi, goed maar de beste? Kan me nog herinneren dat er 20 jaar terug niks beters was dan Zidane, en wie hoor je hem nu nog noemen....just sayin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:30

Lordy79

Vastberaden

Sjah schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 07:00:
tJa Messi, goed maar de beste? Kan me nog herinneren dat er 20 jaar terug niks beters was dan Zidane, en wie hoor je hem nu nog noemen....just sayin.
In de afgelopen 5 kalenderdagen minstens twee keer in dit topic. En Zidane was niet alleen een geniale speler maar heeft zijn sporen ook als trainer verdiend.
Wat mijj betreft staat Frank Rijkaard m.i. onterecht in de schaduw van Van Basten. En om aan te geven dat hij ook scherpe kantjes had, hoef ik alleen maar der Rudi aan te halen :+

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Sjah schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 07:00:
Minder dan 24 uur geleden nog ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-07 16:03

s0kkie

Cowabunga

Blijf maar geloven dat ze het echt verdiend hadden en ‘hard’ voor gewerkt hebben :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nt9Q_WIzE1OMQfRIk-d7f6SeR1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zi631xJoEv1NUswRXE3OGR8n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-07 14:48
Had iemand al opgemerkt dat we dit WK ongeveer net zo goed zijn als de nr. 2, Frankrijk?
Gelijkspel en eruit met penalty's tegen Argentinië. Of werkt het zo niet ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:37
zeeg schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:29:
Had iemand al opgemerkt dat we dit WK ongeveer net zo goed zijn als de nr. 2, Frankrijk?
Dan zou Weghorst ook even goed als Mbappe moeten zijn?
Misschien werkt het idd zo, maar ik zal niet inzetten op een transfer van Weghorst naar Real :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Kan leuk worden in de EK kwalificatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:32
kom jongens ff stemmen voor de goal van Cody Gakpo dan pakken we ook nog een prijsje

https://play.fifa.com/gott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
bie100 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:13:
kom jongens ff stemmen voor de goal van Cody Gakpo dan pakken we ook nog een prijsje

https://play.fifa.com/gott
Ik mis de goal van Di Maria in dat lijstje. Wat een heerlijke counter was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Op /r/soccer gaan beelden rond van Argentinië Emi (die keeper, ook nog een ex-Gunner), met een pop met Mbappe erop. Op VZ staat Messi met iemand op de foto die een verwijzing maakt naar Weghorst.

Verder zijn die Argentijnen fans volgensmij niet 100%. Die noemen dit grappig en plagen.

Ik vind best dat ze FIFA onderzoek mag doen naar Argentinië (net zoals ze dat doen bij ons) en dit gedrag flink mag veroordelen. Maar dit is de FIFA, die doen al jaren niets.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Jeetje zeg wat erg allemaal.

Maak je niet zo druk. Alles en iedereen zn moeder staat op internet tegenwoordig, en overal wordt een aparte draai aan gegeven.
Nederlanders hebben wat dat betreft echt een zwakke zelfreflectie.
We hadden een grote bek en zijn afgetroeft. Stop met al die onzin lezen en ga door met je leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Chelseamarre123 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:15:
[...]

Ik mis de goal van Di Maria in dat lijstje. Wat een heerlijke counter was dat.
Heb ze allemaal gezien, maar die van Richarlison blijft toch de mooiste imo!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Anoniem: 377816 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 23:44:
Jeetje zeg wat erg allemaal.

Maak je niet zo druk. Alles en iedereen zn moeder staat op internet tegenwoordig, en overal wordt een aparte draai aan gegeven.
Nederlanders hebben wat dat betreft echt een zwakke zelfreflectie.
We hadden een grote bek en zijn afgetroeft. Stop met al die onzin lezen en ga door met je leven.
Ik weet niet helemaal waar jij op doelt nu maar als je als winnende keeper toilethumor gaat uitvoeren op een echte WK beker over misschien wel de nummer 2 voetballer van de wereld op dit moment dan ben je niet goed. Nee dan ben je een klapmongool. Iets anders kan ik er niet van maken. Dat heeft niks met een ‘aparte’ draai eraan geven te maken want dat doet de keeper toch echt zelf.

Onderstaand beeld even voor jou tijdens de officiële huldiging. Zal niet meehelpen dat Kylian Mbappé donker is, wat nogal gevoelig ligt in Argentinië maar voor het gemak ga ik er even niet van uit dat jij daarvan op de hoogte bent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQ_iu0CKxdyFttX8zoKns0rtIqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A8pgqWjiQsJUPAfjFwUTVIeF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 21-12-2022 09:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:09
Zulk gedrag van Martinez slaat nergens op en gaat ook verder dan toilethumor imo. Prima dat je blij bent met je winst, zou ik ook zijn. Maar vervolgens consequent de tegenstander naar beneden halen is wat mij betreft not done. Hetzelfde bij de Brazilianen met dat dansen in de poulefase.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Typhone schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:09:
[...]

Ik weet niet helemaal waar jij op doelt nu maar als je als winnende keeper toilethumor gaat uitvoeren op een echte WK beker over misschien wel de nummer 2 voetballer van de wereld op dit moment dan ben je niet goed. Nee dan ben je een klapmongool. Iets anders kan ik er niet van maken. Dat heeft niks met een ‘aparte’ draai eraan geven te maken want dat doet de keeper toch echt zelf.

Onderstaand beeld even voor jou tijdens de officiële huldiging. Zal niet meehelpen dat Kylian Mbappé donker is, wat nogal gevoelig ligt in Argentinië maar voor het gemak ga ik er even niet van uit dat jij daarvan op de hoogte bent.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wrv9bWb/Fker-Lii-Xo-AE9qq-Y.jpg

Tja, die heeft echt een klap van de molen gehad 8)7 En dan te bedenken dat Mbappe 4x heeft gescoord tegen hem in één wedstrijd.

Dat wordt gezellig bij terugkomst van Messi bij PSG.

Ben trouwens nog benieuwd of hier wat uitkomt, maar denk eigenlijk dat we er nooit meer wat van horen:
https://www.vi.nl/nieuws/...rtje-fifa-start-onderzoek

[ Voor 7% gewijzigd door Ruzor op 21-12-2022 10:48 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-07 16:03

s0kkie

Cowabunga

Ach sommige mensen zullen altijd blind blijven en als schaap altijd blijven denken dat naamverbasteringen niet toegestaan ‘de grootste’ is ;)
Met alle feiten hoe dit toernooi vanaf het begin uitgestippeld was blijft het tegen een muur praten met dit soort mensen.

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 21-12-2022 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Bossie schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:39:
[...]

Misschien werkt het idd zo, maar ik zal niet inzetten op een transfer van Weghorst naar Real :+
Club Real Santa Cruz zal vast wel openstaan voor een speler als Weghorst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
Ruzor schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:42:
[...]

[Afbeelding]

Tja, die heeft echt een klap van de molen gehad 8)7 En dan te bedenken dat Mbappe 4x heeft gescoord tegen hem in één wedstrijd.

Ben trouwens nog benieuwd of hier wat uitkomt, maar denk eigenlijk dat we er nooit meer wat van horen:
https://www.vi.nl/nieuws/...rtje-fifa-start-onderzoek
Die keeper van Argentinië stond al strak van de dope tijdens de finale. Kijk naar de blik in zijn ogen en gedrag.

Na deze actie met die pop, denk ik dat hij nog altijd zo strak als een deur is, en dat je zoiemand tegen zichzelf moet beschermen, want hij kan er kennelijk niet goed tegen.

In andere sporten moet iedereen in een potje plassen na afloop van de wedstrijd. Ik heb geen idee of dit ook bij voetbal geldt, maar dat moet haast wel, want Maradona is ooit betrapt met coke in zijn lijf, tijdens een WK-toernooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
mavaros schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:46:
[...]

In andere sporten moet iedereen in een potje plassen na afloop van de wedstrijd. Ik heb geen idee of dit ook bij voetbal geldt, maar dat moet haast wel, want Maradona is ooit betrapt met coke in zijn lijf, tijdens een WK-toernooi.
De situatie rond Onana is een enigszins recent bekend voorbeeld van controles die plaatsvinden. Dus ja, komt voor maar in welke aantallen is dan weer minder duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Napo schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:56:
[...]

De situatie rond Onana is een enigszins recent bekend voorbeeld van controles die plaatsvinden. Dus ja, komt voor maar in welke aantallen is dan weer minder duidelijk.
Uit nieuwsgierigheid even google geraadpleegd:
https://www.fifa.com/lega...-programme-for-qatar-2022

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Wat voor mij bij wat verbazing zorgt is dat Argentinië uitgebreid in de media (en tijdens de wedstrijd) de aandacht liet vestigen op de 'vernedering c.q. belediging' door spelers van Oranje of de technische staf, etc., in de richting van Messi en de rest van het elftal. Terwijl nu, na de finale, diverse spelers van datzelfde elftal zich lijken te laten gaan op het vlak van sportiviteit en respect richting de tegenstander. Het lijkt in dit geval met name de keeper te zijn. Dit zou je kunnen zien als hypocriet.

Wat mij bovendien opvalt is dat in het geval van die foto van Mbappe op een baby en de uitingen die daarmee worden gedaan door in dit geval (weer) de keeper, Messi niet ingrijpt. Als je aan de ene kant vindt dat je met respect door je tegenstander behandeld moet worden. Moet je datzelfde gedrag denk ik ook zelf laten zien. Anders is het vrij weinig waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Veel cijfers maar ook veel onduidelijkheid wie wat nu heeft getest. in competition en out of competition, tot de halve finale maar niets over erna, in kwalificaties maar is dat dan out of competition? 369 / 1.433 = 25,75% en niet 22%. Als de FIFA de test doet tijdens het WK is er niemand meer getest na de halve finale wat mij niet heel handig lijkt. De pagina maakt het niet veel duidelijker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
Welja, de FIFA noemt het robuust, en verder nog een hoop blabla. Dan noemen ze nog wat onbetekenende spelers uit verweggistan als voorbeeld, en daar mogen we het mee doen.

Maarja, dan komen we weer op het faalbeleid van de FIFA uit, en daar hebben ze een speciaal corruptie topic voor op deze site.

Ik weet in ieder geval zeker dat er spelers rondliepen die op iets anders liepen, dan op koffie en adrenaline. En de FIFA weet dit volgens mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
mavaros schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:32:
[...]

Welja, de FIFA noemt het robuust, en verder nog een hoop blabla. Dan noemen ze nog wat onbetekenende spelers uit verweggistan als voorbeeld, en daar mogen we het mee doen.

Maarja, dan komen we weer op het faalbeleid van de FIFA uit, en daar hebben ze een speciaal corruptie topic voor op deze site.

Ik weet in ieder geval zeker dat er spelers rondliepen die op iets anders liepen, dan op koffie en adrenaline. En de FIFA weet dit volgens mij ook.
idd, het is vooral een nietszeggende samenvatting wat zonder details onbruikbaar is om conclusies te trekken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24o2tt7aeAn2W7NL5WQq8CrfUGQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sat5BWt5pSCj7fd00RF2J8fP.png?f=user_large

Emiliano Martínez als held onthaald bij terugkomst psychiatrische inrichting Birmingham
‘Welkom thuis!’

Bij psychiatrische inrichting ‘Nuts’ in Birmingham is met bovengemiddelde interesse gekeken naar het WK in Qatar. Vandaag werd een van de bewoners, de Argentijn Emiliano Martínez, feestelijk onthaald nadat hij in Qatar de wereldtitel binnenhaalde. Alle bewoners zijn enorm trots, zo blijkt uit het heldenonthaal.

“Welkom thuis”, staat er op een spandoek dat wordt vastgehouden door een man in een dinopak. Als Emiliano uit de regiotaxi stapt begint er een veertigtal mensen te joelen. Een brievenbus sneuvelt omdat een bewoonster er met haar hoofd tegenaan slaat. De Argentijnse doelman steekt zijn handen in de lucht en loopt door een erehaag van wild schreeuwende bewoners naar de voordeur.

“Held!” roept de een. “Geweldige redding in de laatste minuut met je enkelband!” roept een ander. “Ik heb een mes in mijn sok”, roept een derde. Emiliano doet een dansje en schreeuwt dat iedereen zijn bek moet houden.

Ook de begeleiders van Nuts zijn vervuld met trots. “Hij heeft ons echt op de kaart gezet”, vertelt een van hen, terwijl de doelman de deurknop met twee handen vastpakt en er tegenaan begint te rijden. “Dat hij daar niemand heeft doodgebeten is natuurlijk een geweldig visitekaartje voor iedereen hier bij Nuts. Eerlijk gezegd kwam dat voor ons ook echt als een verrassing.”
_O-

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ruzor schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:42:

Misschien de beste voetballer aller tijden maar zeker niet de grootste voetbalpersoonlijkheid aller tijden. Maar dat weten we helaas al even.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
ephymerous schreef op woensdag 21 december 2022 @ 21:55:
[...]

Misschien de beste voetballer aller tijden maar zeker niet de grootste voetbalpersoonlijkheid aller tijden. Maar dat weten we helaas al even.
:? Stond Messi op doel dit wk?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:18

Fiber

Beaches are for storming.

Niet zo gek toch? Nederland vliegt er toch (bijna) altijd uit tegen de latere toernooiwinnaar? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:30

Lordy79

Vastberaden

Psst... Eigenlijk is Saudi Arabië de beste van de wereld...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Typhone schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:09:
[...]

[Afbeelding]
Die keeper spoort inderdaad niet, zo lijkt het. Beetje een Michiel Kramer figuur, maar dan met een prijs.
Ik snap niet dat je je daar zo druk om maakt. Beetje de spot drijven met je tegenstander is van alle tijden.

Je insinueert nu zelfs racisme?
Gaat me iets te ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Anoniem: 377816 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 23:07:
[...]

Die keeper spoort inderdaad niet, zo lijkt het. Beetje een Michiel Kramer figuur, maar dan met een prijs.
Ik snap niet dat je je daar zo druk om maakt. Beetje de spot drijven met je tegenstander is van alle tijden.

Gaat me iets te ver.
Blijkbaar heb je nog nooit enig bericht over dat onderwerp in combinatie met Argentinië gelezen…

Dat leidt toch echt wel tot de conclusie dat het daar systematisch fout gaat.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:26
Even een terzijde opmerking, gaat over Tweakers. Als ik dan zie dat we in 2014 en eerder een apart subforum voor de Wk hadden, en nu 1 topic.... Dan zeg ik, Tweakers neemt in importantie en "moeite voor doen" af. Logisch ook, alles is tegenwoordig Smartphone, en Tweakers is mijn inziens per definitie van de Desktop/Laptop. Hoop dat Tweakers over 12 jaar er nog is, en dan bedoel ik niet als een automobielreview-site waarheen het nu heen beweegt zoals soms lijkt.

• ephymerous
  • Nu online
Ehm als mijn collega (continu) wordt bespot dan grijp ik toch echt in. Messi behoort met zijn status en invloed respect te prediken. Hij staat er wat schaapachtig bij te lachen.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Anoniem: 377816 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 23:07:
[...]

Gaat me iets te ver.
Ik insinueer het niet: ik stel het. En daar zijn akelig veel betrouwbare bronnen voor om dat te onderbouwen. Overigens het liedje dat door (veel) Argentijnen gezongen werd (ik citeer het liedje alleen maar beste moderators, ik sta er niet achter!):
"Luister,
Zeg het maar voort
Ze spelen voor Frankrijk...
Maar komen allemaal uit Angola.

Hoe mooi zou het zijn,
Om hen te laten rennen,
Het zijn vuilniseters
Zoals die fucking Mbappé

Zijn moeder is Nigeriaanse,
Zijn vader komt uit Kameroen
Maar in zijn (Mbappé's) paspoort staat,
de Franse nationaliteit!"
Mag jij de conclusie trekken wat de keeper is.

• bazzemans
Typhone schreef op donderdag 22 december 2022 @ 07:42:
[...]

Ik insinueer het niet: ik stel het. En daar zijn akelig veel betrouwbare bronnen voor om dat te onderbouwen. Overigens het liedje dat door (veel) Argentijnen gezongen werd (ik citeer het liedje alleen maar beste moderators, ik sta er niet achter!):

[...]

Zonder een discussie te starten over wie wel of wie niet een racist is, is het overduidelijk dat racisme in het voetbal (onder voetbalsupporters) wijdverspreid is. Het is dan toch weinig verbazingwekkend dat zich dit ook manifesteert onder supporters van nationale ploegen?

Racisme in het voetbal is gewoon een groot probleem. Niet als iemand talentvol is en er geld mee verdiend kan worden. Daar omheen echter. De voorbeelden in het betaalde voetbal, maar zeker ook in het amateurvoetbal en de kelderklasse zijn legio.

Dus stellen dat er nu ook sprake is van racistische uitlatingen, is op basis van de beelden die we zien en teksten die we horen, gewoon logisch redeneren.

• bazzemans
Lordy79 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 22:58:
[...]

Psst... Eigenlijk is Saudi Arabië de beste van de wereld...
Nog even doorgeredeneerd. Saudi Arabië speelde haar allereerste wedstrijd ooit tegen Libanon en speelde met 1-1 gelijk. We kunnen dus niet anders concluderen dan dat Saudi Arabië de titel moet delen met Libanon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

En het is, naast de algemeen aanwezige afkeer van Argentijnen in het Zuid-Amerikaanse voetbal, ook de achtergond van één van de traditionele (voetbal)vetes die bestaan tussen bijv. Brazilië en Argentinië.

Zoek bijvoorbeeld, in het volledige verleden van Argentijnse voetbal, de 'gekleurde' voetballer.

Het is ook niet heel erg verwonderlijk, Argentinië is immers lang een immigratieland geweest voor heel veel extreem gedachtengoed in het verleden.

En misschien is dit dan even interessant om te weten.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

bazzemans schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:39:
[...]

Zonder een discussie te starten over wie wel of wie niet een racist is, is het overduidelijk dat racisme in het voetbal (onder voetbalsupporters) wijdverspreid is. Het is dan toch weinig verbazingwekkend dat zich dit ook manifesteert onder supporters van nationale ploegen?
Is dat zo?
Ik kan me niet herinneren dat er bij PSV, Ajax, Feyenoord racistische supporters op de tribune zitten die opeens Gakpo beginnen uit te fluiten omdat hij donker is. Ook bij Ajax kan ik me dergelijke zaken (en heb er toch lang gezeten) niet heugen. Feyenoord werd ooit valselijk beticht vanwege een banaan op het veld maar dat sloeg ook helemaal nergens op. Ik denk dat het op clubniveau echt wel meevalt maar correct me gerust if wrong.

Ik weet dat er enkele oostblok clubs zijn en bijv. Lazio Roma waar bekende extreem-rechtse kernen zitten. Maar om te stellen dat het algemeen verbreid is gaat mij net iets te ver toch? Al jaren zijn spelers van alle kleuren en afkomsten en weet ik veel wat nog meer welkom. Op het veld tellen grotendeels prestaties en inzet. De rest doet er totaal niet toe.

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 22-12-2022 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Typhone schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:06:
[...]

Is dat zo?
Ik kan me niet herinneren dat er bij PSV, Ajax, Feyenoord racistische supporters op de tribune zitten die opeens Gakpo beginnen uit te fluiten omdat hij donker is. Ook bij Ajax kan ik me dergelijke zaken (en heb er toch lang gezeten) niet heugen.

Ik weet dat er enkele oostblok clubs zijn en bijv. Lazio Roma waar bekende extreem-rechtse kernen zitten. Maar om te stellen dat het algemeen verbreid is gaat mij net iets te ver toch? Al jaren zijn spelers van alle kleuren en afkomsten en weet ik veel wat nog meer welkom. Op het veld tellen grotendeels prestaties en inzet. De rest doet er totaal niet toe.
Ja, dat is zo. Veel leesplezier: https://www.mulierinstitu...et-betaald-mannenvoetbal/. Het klinkt misschien als weinig, maar 40% die het onderkent en 14% die het meemaakt, vind ik in ieder geval wel veel.

Bij mijn amateurclub ook van dichtbij meegemaakt dat een tegenstander (publiek, spelers en grensrechter) de donkere spelers in het team racistisch bejegende. Ons team is van het veld afgelopen. In het rapport van de scheidsrechter stonden notabene racistische citaten van de grensrechter. Mijn club kreeg een boete voor het niet uitspelen van de wedstrijd. De tegenstander kwam er vanaf met vermanende woorden en een waarschuwing. Daarna gebeurde het werkelijk bij elke tegenstander waar we kwamen, omdat men door kreeg dat het een manier was om het spel te ontregelen en de consequenties nihil waren.

Ow ja en de KNVB schrijft ook niet voor de lol een aanvalsplan tegen racisme: https://www.knvb.nl/thema...-racisme-en-discriminatie. Dat de KNVB dit doet is veelzeggend, want in het verleden hebben ze op dit onderwerp nog maar weinig daadkracht getoond.

[ Voor 37% gewijzigd door bazzemans op 22-12-2022 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Maar goed, nu kapen we het topic. Dat is ook niet helemaal de bedoeling (sorry mods).

Ik vertrek aanstaande zaterdag voor 5 weken naar Argentinië. Iemand nog tips om te voorkomen dat we als "bobo" daar onveilig zijn :p.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

bazzemans schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:07:
[...]

Ja, dat is zo. Veel leesplezier: https://www.mulierinstitu...et-betaald-mannenvoetbal/. Het klinkt misschien als weinig, maar 40% die het onderkent en 14% die het meemaakt, vind ik in ieder geval wel veel.
Wat ik niet goed begrijp is dat het onderzoek (vind het niet terug) gericht is op niet Nederlandse spelers?
Als er 11 man op het veld staan en 1 speler wordt uitgefloten om zijn huidkleur dan hebben toch 11 man inclusief de reserves direct te maken met racisme?

Wat betreft jouw afsluitende woorden -> [Voetbal] Randzaken

Typhone schreef op donderdag 22 december 2022 @ 07:42:
[...]

[...]

Mijn conclusie is dat ik niet uitsluit dat hij racistische opvattingen kan hebben.
Ik vind het nogal ver gaan om te beweren dat het zo is n.a.v. een liedje en wat eigen onderzoek op het internet. Of zelfs een groot deel van een heel land racistisch te noemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Anoniem: 377816 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:48:
[...]

Mijn conclusie is dat ik niet uitsluit dat hij racistische opvattingen kan hebben.
Ik vind het nogal ver gaan om te beweren dat het zo is n.a.v. een liedje en wat eigen onderzoek op het internet. Of zelfs een groot deel van een heel land racistisch te noemen.
Als een 'steekproef' van duizenden stadionbezoekers en honderdduizenden koppen volk langs de route van een 'victorieparade' dezelfde racistische liedjes als een stelletje kippen zonder koppen na staat te schreeuwen, wat is dan je conclusie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:35

ST10©DE

Dus.............

Die Messi spoort ook niet helemaal. Toch? In de hol van de leeuw zout in de wonden willen strooien..... 8)7

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FkhwZjaWIAExFQc?format=jpg&name=small

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Kan de titel van dit topic mischien gewijzigd worden in "het grote Argentinië-bashing topic"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
ST10©DE schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:48:
Die Messi spoort ook niet helemaal. Toch? In de hol van de leeuw zout in de wonden willen strooien..... 8)7

[Twitter]
[Afbeelding]
Nou zeg, beetje show and tell, doen ze bij mijn kinderen op school ook.

'En Lionel, wat heb jij in de vacantie gedaan?' 'Oh wat gevoetbald, prijsje gewonnen, kijk!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

zacht schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:55:
Kan de titel van dit topic mischien gewijzigd worden in "het grote Argentinië-bashing topic"?
Misschien gewoon een nieuw topic starten, speciaal daarvoor… :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:17
De subjectieve redenaties tijdens de finale gingen gewoon nergens over. Die penal was zwaar maar het was geen overduidelijke "nee", zie ook de reacties elders in de wereld. Argentinië was ook gewoon beter.

Maar dat de Argentijnse keeper een volslagen idioot is en dat Messi een complete plaat voor de kop heeft lijkt me geen rare conclusie. Dat gequote liedje van @Typhone is ook gewoon zo racistisch as hell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Ik denk ook echt dat Messi zelf hier nu echt mee bezig is en persoonlijk heeft gevraagd aan PSG om dat te doen 7(8)7 ohja en daarbij heeft hij of PSG natuurlijk even de media over dit verzoek ingelicht 7(8)7

Man man man :F

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:17
Martinusz schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:06:
Ik denk ook echt dat Messi zelf hier nu echt mee bezig is en persoonlijk heeft gevraagd aan PSG om dat te doen 7(8)7 ohja en daarbij heeft hij of PSG natuurlijk even de media over dit verzoek ingelicht 7(8)7
Het maakt wat mij betreft geen f*ck uit of Messi het zelf verzonnen heeft. Die reclames voor vakanties in een dubieus regime heeft hij vast ook niet zelf bedacht maar hij werkt er, als volwassen man, uiteindelijk wel zelf aan mee. Dus dan mogen we hem er op aanspreken.

En voor mij is het één van de grootste spelers ooit maar dan kunnen we nog steeds vaststellen dat het ook een beetje een mafklapper is. Zie zijn reactie richting van Gaal. Als je na een winst nog tijd hebt voor zulke reacties ben je echt niet goed bij je hoofd. Zo zijn er natuurlijk nog meer. Ronaldo leeft ook niet altijd op aarde. Kennelijk gaat het moeilijk samen: geniaal zijn en normaal doen.

Die keeper is wat dat betreft erger: niet geniaal en toch gestoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

D-e-n schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:33:
[...]

Het maakt wat mij betreft geen f*ck uit of Messi het zelf verzonnen heeft. Die reclames voor vakanties in een dubieus regime heeft hij vast ook niet zelf bedacht maar hij werkt er, als volwassen man, uiteindelijk wel zelf aan mee. Dus dan mogen we hem er op aanspreken.

En voor mij is het één van de grootste spelers ooit maar dan kunnen we nog steeds vaststellen dat het ook een beetje een mafklapper is. Zie zijn reactie richting van Gaal. Als je na een winst nog tijd hebt voor zulke reacties ben je echt niet goed bij je hoofd. Zo zijn er natuurlijk nog meer. Ronaldo leeft ook niet altijd op aarde. Kennelijk gaat het moeilijk samen: geniaal zijn en normaal doen.

Die keeper is wat dat betreft erger: niet geniaal en toch gestoord.
Tja, ondanks bijzonder veel talent en had werken en trainen om zo goed te worden, hoef je je niet te gedragen als een volslagen empathieloze hufter met oneindig lange tenen en het fatsoen van een straatrat.

Excuses aan enige straatrat die ik hier ongewild beledig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nimflix
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-12-2024
_O- _O-

Kunnen we gelijk een adoratie topic aan maken voor Messi...

Man Man wat kunnen sommige mensen overdrijven. Trek lekker even de broek op of even de bril afdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Haha wat een eensgezindheid brengt zo’n WK toch. @Typhone , @Ramzzz, @D-e-n en ondergetekende zijn het met elkaar eens <3 :)F :+

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-07 20:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat het eea al voldoende besproken is over dit WK. Ik dank jullie voor het relatief rustig verloop van dit topic :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1 ... 60 61 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de mensenrechten in Qatar of de corruptie binnen de Fifa mag in: [WK 2022]Corruptie Fifa en mensenrechten in Qatar

Kwaliteit van de 4K uitzendingen: WK voetbal 2022 in 4K (HDR)