Toon posts:

[Voetbal] Centraal WK 2022 topic

Pagina: 1 ... 33 ... 61 Laatste
Acties:
  • 103.017 views

Onderwerpen

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:10

Jebus4life

BE User

Ronaldo komt erop en de 5-10 minuten sindsdien raken de Portugezen geen pepernoot meer 8)7

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:37
Jebus4life schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:37:
Ronaldo komt erop en de 5-10 minuten sindsdien raken de Portugezen geen pepernoot meer 8)7
Hadden ook een poll in portugal gedaan en 70 % wou hem niet in de basis, waren dus wss geen portugezen die om hem riepen:)

Playstation 5 / LG CX 55" /

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:20

FreakNL

Well do ya punk?

Misschien dat de jaren ook uiteindelijk gaan tellen bij hem.. Hij kwam hier nauwelijks vooruit (of die Zwitser is heel snel). Hij moest het natuurlijk wel hebben van zijn explosiviteit... Zijn positie is niet de makkelijkste om oud te worden....

[Voor 32% gewijzigd door FreakNL op 06-12-2022 21:44]

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
is die commentator nou een enorme ronaldo fanboy of lijkt dat maar zo?

• Stylze
Ala je zo'n goal ziet snap ne toch wel dat van Gaal Noppert heeft gekozen:) zo'm kleine keeper is wel een groot nadeel.

De Nos kan trouwens wat mij betreft wel opdoeken met nu bruno martins en affalay aan tafel, het lijkt wel een programma voor 60 plussers wat een statisch slap gelul. Van der Vaart is de enige die er nog een beetje een gezellige boel van maakt, maar het is bijna nog leuker om naar een uitvaart te kijken langzamerhand.

[Voor 79% gewijzigd door Stylze op 06-12-2022 22:00]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:18
Hnm, wedstrijd niet gezien, ja die van Marokko wel hoor. Maar Portugal lijkt sterk. Moch het tot een finale NL - Por komen, dan ga ik vragen om hartbewaking.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Stylze schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:51:
Ala je zo'n goal ziet snap ne toch wel dat van Gaal Noppert heeft gekozen:) zo'm kleine keeper is wel een groot nadeel.

De Nos kan trouwens wat mij betreft wel opdoeken met nu bruno martins en affalay aan tafel, het lijkt wel een programma voor 60 plussers wat een statisch slap gelul. Van der Vaart is de enige die er nog een beetje een gezellige boel van maakt, maar het is bijna nog leuker om naar een uitvaart te kijken langzamerhand.
Dan ga je toch lekker naar dat andere gezellige voetbalpraatprogramma kijken op SBS6... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Sjah schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:07:
Hnm, wedstrijd niet gezien, ja die van Marokko wel hoor. Maar Portugal lijkt sterk. Moch het tot een finale NL - Por komen, dan ga ik vragen om hartbewaking.
Kijk toch echt even een samenvatting. Zaten echt wel fraaie goals bij...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:50

Nos gewoon negeren en lekker BBC of op de belg kijken.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:01
Harribo schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:13:
[...]

Enige verrassing was Marokko
En Nederland! :+

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-01 12:06

GS88

π raat

Is zo'n nabeschouwing sowieso niet voor 60+'ers? ;)

Rotterdam

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:17
Nu Portugal de Zwitsers heeft zoek gespeeld zijn alle kwart finales bekend en gaat het toernooi nu wel echt beginnen.

• Exocet
  • Niet online
d-vine schreef op woensdag 7 december 2022 @ 08:34:
Nu Portugal de Zwitsers heeft zoek gespeeld zijn alle kwart finales bekend en gaat het toernooi nu wel echt beginnen.

[Afbeelding]
Denk dat alleen Brazilië duidelijk favoriet is in deze ontmoetingen, de rest zal erg spannend worden.

• d-vine
Het liefst zie ik Nederland - Engeland in de finale maar als dat niet gebeurd lijkt me Brazilië - Engeland ook wel mooi.

Als Frankrijk of Portugal maar niet in de finale komen.
Mijn zwager is super francofiel dus dat irriteert soms. Hij heeft zijn tijd 4 jaar geleden wel gehad.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

carpebios

-1 social credit

Ik denk Brazilië - Frankrijk, maar ik hoop natuurlijk NL - Frankrijk (of nou ja, van NL hoop ik het, van Frankrijk verwacht ik het).

Nu extra prikkelend en minder stuurbaar

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:32
Toch wel weer knap dat we als relatief klein landje toch in ieder geval weer bij de beste 8 landen van de wereld zitten..

Vaak is er in elke ronde 1 verrassing, ben benieuwd wie de verrassing gaat worden..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Lane assist uit op je VAG EV? Purmerend Stuur een DM.

• OMX2000
  • Laatst online: 19:58

OMX2000

By any means necessary...

M@cer schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:07:
Toch wel weer knap dat we als relatief klein landje toch in ieder geval weer bij de beste 8 landen van de wereld zitten..

Vaak is er in elke ronde 1 verrassing, ben benieuwd wie de verrassing gaat worden..
Mwah. Het is de wet van de grote aantallen vs een goede amateur/professionele voetbalorganisatie. Er zullen in grotere landen potentieel meer talenten rondlopen maar je moet ze wel aan het voetballen krijgen en de middelen hebben om ze te ontwikkelen.

Verder denk ik dat de beste teams een mix hebben van witte en zwarte spelers. En daar was Nederland redelijk vroeg bij.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Wijnand1980
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Zou mooi zijn als de halve finale alleen uit Europese landen bestaat.
Met als voordeel dat ze alsnog hun statement(s) kunnen maken mbt de one-love campagne :)

• d-vine
Lees op teletekst dat Spanje nu het negatief record penalty serie heeft overgenomen van Engeland en Italië.
En dat terwijl Enrique zijn spelers huiswerk had meegegeven om 1000 penalty's te nemen bij hun club.

Ik heb niet het idee dat ze het huiswerk serieus hebben genomen >:)

Tuurlijk wk moment van blijft anders maar de wijze waarop geschoten werd was wel heel erg.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:50
d-vine schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:37:
Lees op teletekst dat Spanje nu het negatief record penalty serie heeft overgenomen van Engeland en Italië.
En dat terwijl Enrique zijn spelers huiswerk had meegegeven om 1000 penalty's te nemen bij hun club.

Ik heb niet het idee dat ze het huiswerk serieus hebben genomen >:)

Tuurlijk wk moment van blijft anders maar de wijze waarop geschoten werd was wel heel erg.
De gemiddelde amateur in de hogere klasses schiet ze inderdaad beter in. Het waren echt gewoon slecht genomen penalties, maar ik had ook het idee dat de keeper bij zijn club wel een paar 1000 penalties had moeten proberen te verwerken. Die ging zo duidelijk (en vroeg) naar een hoek dat het voor de Marokkanen ook wel eenvoudig werd om de penalties te scoren.
Maar qua kwaliteit:
- Die op de paal was jammer, pech in die zin, die schoot hem hard laag in de hoek (maar helaas net een centimeter te ver opzij zeg maar);
- De andere gemiste penalties waren slap (zat geen snelheid in de bal) én waren niet eens in een hoek, waardoor het gemakkelijk werd voor de keeper;
- De keeper van Marokko bleef wél kijken en dook eigelijk elke keer de goede kant op, dat helpt natuurlijk ook, was deze keeper ook blind een hoek ingegaan (en vroeg), dan had de penaltie serie heel anders af kunnen lopen.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:39
OMX2000 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:16:
[...]

Mwah. Het is de wet van de grote aantallen vs een goede amateur/professionele voetbalorganisatie. Er zullen in grotere landen potentieel meer talenten rondlopen maar je moet ze wel aan het voetballen krijgen en de middelen hebben om ze te ontwikkelen.

Verder denk ik dat de beste teams een mix hebben van witte en zwarte spelers. En daar was Nederland redelijk vroeg bij.
Ik geloof er niet zo in. Kroatië met slechts 4 miljoen inwoners staan ook in de kwartfinale en werden 4 jaar terug nog 3e. Het land heeft beperkte middelen voor ontwikkeling en heeft in de basis enkel witte spelers.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:39
d-vine schreef op woensdag 7 december 2022 @ 08:34:

[Afbeelding]
Zo te zien zijn alle groepswinnaars op Japan na door naar de kwartfinale.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:50
Djarune schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:16:
[...]

Ik geloof er niet zo in. Kroatië met slechts 4 miljoen inwoners staan ook in de kwartfinale en werden 4 jaar terug nog 3e. Het land heeft beperkte middelen voor ontwikkeling en heeft in de basis enkel witte spelers.
Japan (echt een team) deed het ook goed, België heeft veel mooie namen (die al wel wat ouder worden), maar is geen team. Vond ik van Duitsland ook en daar hebben ze echt wel de mogelijkheden om spelers goed op te leiden e.d.
Kroätië is i.m.o. ook gewoon een team waar iedereen voor elkaar door het vuur gaat met een paar echt heel goede spelers, daar kan je een heel eind mee komen.
Portugal zonder Ronaldo is echt een heel goed team, mét Ronaldo is het minder een team, maar zit er wel een (i.m.o. voormalig) wereldster bij.

Uiteindelijk gaat het natuurlijk niet alleen om de kwaliteit van de spelers, maar de kwaliteit van het geheel als team. Vergelijk het met een ketting, die is ook zo sterk als de zwakste schakel. Als de schakels niet goed samenwerken komt die zwakte naar boven, maar werken ze wel goed samen, dan is die zwakte helemaal geen probleem. (Simpel gezegd zou 1 van de sterkere schakels wat meer opvangen qua kracht, dan heeft de zwakste schakel het minder lastig.)
Ik vind PSG daar doorgaans een heel goed voorbeeld van wanneer je puur op de sport voetbal focust. HEel veel grote namen, ze kopen allemaal dure (goede) spelers, maar een team is het doorgaans niet en daardoor gaat het zo vaak mis in Europa. In Frankrijk komen ze ermee weg omdat de meeste andere clubs niet echt weerstand kunnen bieden, maar wanneer ze al die gasten als team kunnen laten functioneren zou PSG het veel beter doen.

• OMX2000

OMX2000

Djarune schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:16:
[...]

Het is geen garantie hè. Balletje blijft rond.

En van de 8 teams die over zijn. Zijn er 2 wit te noemen, Argentinië en Kroatië ;) Kroatië is zeker opvallend daarbij.

Het is ook maar mijn Jan boeren fluitje analyse.

• Pewpew
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 21:08
Laten we hopen dat Marokko er de volgende ronde uitligt. Al is het maar om de auto's en steden heel te laten.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Pewpew schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:45:
Laten we hopen dat Marokko er de volgende ronde uitligt. Al is het maar om de auto's en steden heel te laten.
Als dit al gebeurt met winst, wat denk jij dat er gebeurt als ze verliezen? :|

[This is what you get when you mess with us]

• Pewpew
  • Laatst online: 30-01 21:08
Ruzor schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:50:
[...]

Als dit al gebeurt met winst, wat denk jij dat er gebeurt als ze verliezen? :|
Dan is het in ieder geval wel klaar daarna.

• Vlassie1980
  • Laatst online: 19:44
Wat me trouwens opvalt is het beperkte aantal rode kaarten. Tot nu toe pas 1 volgens mij terwijl voorgaande edities veel meer rode kaarten hadden:

VAR effect?

[Voor 3% gewijzigd door Vlassie1980 op 07-12-2022 16:34]

• Vlassie1980
Pewpew schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:45:
Ik sta er met een dubbel gevoel in. Het is fantastisch dat ze zo ver komen, en ik zie het liefst dat ze Portugal voor ons ook nog even eruit knikkeren. Kunnen wij weer van hun winnen.

Dat rellen moet een keer afgelopen zijn. Maar in die wijken heerst ook een soort wettenloosheid. Gewoon weer net als elke keer de buurt schoonvegen en nog harder aanpakken.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Vlassie1980 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:33:
Wat me trouwens opvalt is het beperkte aantal rode kaarten. Tot nu toe pas 1 volgens mij terwijl voorgaande edities veel meer rode kaarten hadden:

[Afbeelding]

VAR effect?
Ach, gisteren kreeg (bijv.) een Zwitser geel voor iets minimaals, waarvoor niet eens gefloten had moeten worden, terwijl daar voor een Portugees in de 2e minuut al een zeer donkergele kaart had moeten hebben voor een elleboogstoot.

VAR, zegt u? Mwah.

Er is nog steeds geen ‘even playing field’.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:49
Er worden ook belachelijk weinig gele kaarten gegeven. Lijken me orders van de Fifa om weinig schorsingen te krijgen.

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Chelseamarre123 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:04:
Er worden ook belachelijk weinig gele kaarten gegeven. Lijken me orders van de Fifa om weinig schorsingen te krijgen.
Of er wordt gewoon netter gespeeld met minder (zware) overtredingen... :)

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:04
M@cer schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:07:

Portugal is qua inwoners een stuk kleiner dan Nederland.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:18
Jron667 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 22:53:
[...]

Portugal is qua inwoners een stuk kleiner dan Nederland.
En Kroatie is helemaal veel kleiner (dikke 4 miljoen).

Over inwoneraantal gesproken, Argentinie is dik favoriet tegen ons, met hun 45 tegen onze 17.5 miljoen.

• Stylze
Sjah schreef op donderdag 8 december 2022 @ 05:42:
[...]

En Kroatie is helemaal veel kleiner (dikke 4 miljoen).

Over inwoneraantal gesproken, Argentinie is dik favoriet tegen ons, met hun 45 tegen onze 17.5 miljoen.
Ja ze spelen morgen ook met een mannetje extra gezien het publiek voor 90 % uit Argentijnen bestaat :+ Iedereen krijgt in Argenitinie gewoon vrij voor de wedstrijd ook etc het is daar echt alles voor ze, wel mooi die cultuur maar wel weer een beetje overdreven allemaal. Ook dat ze hun auto gaan verkopen voor ticket naar Qatar enzo pff heftig hoor ga het bijna lullig vinden om van ze te winnen gezien wat ze er daar allemaal voor over hebben.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:31

Quad

Selectief doof

Stylze schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:33:
[...]

Ook dat ze hun auto gaan verkopen voor ticket naar Qatar enzo pff heftig hoor ga het bijna lullig vinden om van ze te winnen gezien wat ze er daar allemaal voor over hebben.
Oh ik niet, gewoon stommiteit met verkeerde prioriteiten.

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-01 21:40

Martinspire

Awesomeness

[Afbeelding]

VAR effect?
Volgens mij 2. Die Afrikaan die zijn shirt uitdeed bij de goal en daardoor de 2e geel. En die coach die te vroeg het veld op kwam en naar de scheids sprintte. Al is die laatste niet een speler.

Maar ik denk dat het ook een mentaliteitsding is. Tegenwoordig zijn sporters weer veel aardiger tegen elkaar. Het is geen oorlog meer op het veld zoals een paar edities geleden. Je ziet nu ook dat Marokko ineens mee kan komen omdat ze niet zo agressief meer zijn en veel minder kaarten dan voorheen.

De VAR helpt, maar je ziet het bijvoorbeeld ook op de olympische spelen, in de F1 en elders. Ik denk ook dat het komt omdat sporters veel meer tijd samen zijn. Misschien dat ook de huidige media invloed heeft. Er staat snel wat op internet en ook is er makkelijker contact met andere sporters.

Ik ben er in ieder geval wel blij mee. Het maakt dat je een stuk positiever naar teams gaat kijken. Ik vond het weer mooi om te zien dat die keepers van Spanje en Marokko bij elkaar kwamen om samen naar de goal van de penalty serie toe te lopen.

[Voor 44% gewijzigd door Martinspire op 08-12-2022 19:25]

Martinspire - PC, PS4, X1

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Martinspire schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:20:
[...]

Volgens mij 2. Die Afrikaan die zijn shirt uitdeed bij de goal en daardoor de 2e geel. En die coach die te vroeg het veld op kwam en naar de scheids sprintte. Al is die laatste niet een speler.

Maar ik denk dat het ook een mentaliteitsding is. Tegenwoordig zijn sporters weer veel aardiger tegen elkaar. Het is geen oorlog meer op het veld zoals een paar edities geleden. Je ziet nu ook dat Marokko ineens mee kan komen omdat ze niet zo agressief meer zijn en veel minder kaarten dan voorheen.

De VAR helpt, maar je ziet het bijvoorbeeld ook op de olympische spelen, in de F1 en elders. Ik denk ook dat het komt omdat sporters veel meer tijd samen zijn. Misschien dat ook de huidige media invloed heeft. Er staat snel wat op internet en ook is er makkelijker contact met andere sporters.

Ik ben er in ieder geval wel blij mee. Het maakt dat je een stuk positiever naar teams gaat kijken. Ik vond het weer mooi om te zien dat die keepers van Spanje en Marokko bij elkaar kwamen om samen naar de goal van de penalty serie toe te lopen.
De keeper van Wales pakte direct rood…

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:36
Het valt mij inderdaad ook op dat er weinig rode kaarten zijn. Maar als ik dat plaatje hierboven zie was dat in 2018 niet anders met slechts 4. In 2006 was dat alleen al in de beruchte wedstrijd tussen Portugal en Nederland.

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Matchday!!!! *O* :)F *O*

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

[Afbeelding]

VAR effect?
Je ziet al een daling sinds 2006.. Dat is echt niet alleen de VAR..

Met de VAR zou ik juist meer rode kaarten verwachten..

Wat we volgens mij vooral zien is dat er minder streng gefloten wordt. In 2005/2006 was een sliding van achteren ALTIJD rood. Dat stond in de regels.. Ik heb toen heel wat belachelijke rode kaarten gezien in de Eredivisie.. Dat is langzamerhand weer losgelaten.. Er wordt nu niet meer zo snel rood gegeven, behalve bij ernstig gemeen spel.. Dat is wat mij betreft prima...

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Quad schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:51:
[...]

Oh ik niet, gewoon stommiteit met verkeerde prioriteiten.
Het is bijzonder om te zien wat hele volksstammen in de onderste lager van de Maslov piramide plaatsen. Ergens vind ik het wel grappig. Het zou de Argentijnen helpen als ze net zo betrokken zijn bij het oplossen van de misdaad in eigen land.

XXXVI

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:34
FreakNL schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:09:
[...]
Je ziet al een daling sinds 2006.. t nu niet meer zo snel rood gegeven, behalve bij ernstig gemeen spel.. Dat is wat mij betreft prima...
Dat het na 2016 zou dalen is niet zo verwonderlijk...

Toen hebben we tezamen met Portugal het gemiddelde aardig omhoog gebracht :).

iRacing Profiel

• Gynnad
  • Laatst online: 19:33

Gynnad

* * *

Hopelijk geen penalty's zoals 8 jaar geleden...

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Als ik dan toch de hele dag in Excel bezig ben...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:36
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:18:

[Afbeelding]
En nu graag de corners per helft.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:36
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:18:

[Afbeelding]
Je mist hier een rode kaart. Of gaat het alleen om directe rode kaarten?

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:56
Waarom speelt Raphina altijd? Vind ik echt weinig bijzonders, Antony is beter wat mij betreft.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Brazilië heeft eindelijk een serieuze tegenstander gekregen en dat zie je gelijk terug in hun spel en maniertjes.

Hopelijk sturen de Kroaten de Brazilianen lekker naar huis.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• M@cer
Goed begin van Kroatië, dit heeft Brazilië niet zomaar gewonnen.

Lekker ook die statistiek dat Brazilië al heel lang niet van een Europees land heeft gewonnen in de knock-outfase.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Vlassie1980
Ze komen er nu toch wel even doorheen, mooie aanval

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:56

Matis

Rubber Rocket

Miki schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:17:
Brazilië heeft eindelijk een serieuze tegenstander gekregen en dat zie je gelijk terug in hun spel en maniertjes.

Hopelijk sturen de Kroaten de Brazilianen lekker naar huis.
Die hoop heb ik ook, maar ben bang dat straks weer de Braziliaanse trukendoos open gaat en er weer 11 stervende zwaantjes op het veld lopen.

[Voor 50% gewijzigd door Matis op 09-12-2022 16:21]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:48
En weer zit er een waardeloze commentator op NPO1 te soppen op zijn stoel.

Kan die gozer niet gewoon de Brazilianen, Brazilianen noemen, ipv dat Portugese koosnaampje de hele tijd.

Het is ronduit ergerlijk.

• Miki
  • Nu online
mavaros schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:21:

Kan die gozer niet gewoon de Brazilianen, Brazilianen noemen, ipv dat Portugese koosnaampje de hele tijd.

Eens, dat irriteert mij ook. Noem dan de namen van Kroaten ook zoals die daar worden uitgesproken.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• Gwoon Joep
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20:06
mavaros schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:21:

Kijk al vanaf de eerste wedstrijd naar ÉÉN of de BCC, niet zo'n popie jopie gehalte :)

• d-vine
Hoop toch dat Brazilië doorgaat dan komt er tenminste een mooie halve finale. Nederland of tegen Argentinië.

Vervelende maniertjes, dansjes of niet aanvallend gebeurt er tenminste onverwachte dingen of mooie aanvallen in plaats van degelijk en gecontroleerd saai voetballen.
Ik erger me er niet meer aan zo doen en spelen ze zo vaak. Hele Zuid Amerikaanse voetbal is wat meer passie, theater en maniertjes dat was in het verleden zo en zal in de toekomst ook zo zijn.
Uiteindelijk moet je de FIFA de schuld geven met de regelgeving die dit gedrag toe laat want daar ligt het echte probleem.

• M@cer
Danilo duidelijk de zwakste schakel bij Brazilië, dat hebben ze goed door bij Kroatië. Mag heel vaak de bal hebben.

En goede speler is Juranovic zeg, die blijft vast niet lang bij Celtic.

• mavaros
Dat was toch geen overtreding? Die Braziliaan loopt gewoon in de weg, en gaat dan rollen over de grond.

• Miki
  • Nu online
En zie, Braziliaans theater is weer op tv. Dit keer met Vinicius JR in de hoofdrol. Ik snap niet dat de VAR dit soort grappen niet overruled.

• OMX2000

OMX2000

Ahmadi geeft gewoon goed commentaar en heeft ook tijd genomen om de namen van de spelers te kennen.

• gaizka
Daar komt Antony!

• mavaros
Dat Kroatië speelt best wel een aardige pot voetbal tegen die Brazilianen.

Dat door laten spelen, terwijl het al buitenspel was, moeten ze wel eerder affluiten. Bij rugby werkt dit prima, maar voetbal is toch een ander soort spelletje.

De VAR moet na dit toernooi dus terug naar de tekentafel.

edit: En die Kroatische keeper staat een wereldpartij te keepen. Mag ook weleens gezegd worden.

[Voor 14% gewijzigd door mavaros op 09-12-2022 17:13]

• Stylze
Kroatie is wel andere koek dan zuid korea voor de brazilianen.
Dit kan wel eens verlenging worden, hoop wel dat brazilia doorgaat ook spelen wel wat leuker dan die kroaten ( lijkt wel beetje op NL in deze wedstrijd:))

• Bossie
Stylze schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:22:
Dit kan wel eens verlenging worden, hoop wel dat brazilia doorgaat ook spelen wel wat leuker dan die kroaten ( lijkt wel beetje op NL in deze wedstrijd:))
Ik had niet anders verwacht, daarnaast zou het heerlijk voor de wedstrijd zijn als Kroatie dadelijk even de 1-0 maakt.

Eerste helft helaas gemist.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• mavaros
Stylze schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:22:
Kroatië speelt normaal een stuk aanvallender en sneller, maar vandaag dus net even niet. Dat lijkt me niet onverstandig tegen Brazilië, want anders gaan de Brazilianen sambavoetbal met je spelen.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:32
Kunnen we niet gewoon geel geven voor zo'n opzichtige schwalbe?

• dr.lowtune
  • Laatst online: 17:54

dr.lowtune

Deugt niet

Ondanks de kwaliteit is Brazilie toch wel een duikploegje hoor. Jammer.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:20

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Nou, waar is de VAR op zulke momenten :(

www.google.nl

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:48
eric.1 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:32:
Kunnen we niet gewoon geel geven voor zo'n opzichtige schwalbe?
Of het neergaan als een stervende zwaan, naar de enkel grijpen, maar direct kunnen opstaan als de aanval doorgaat..

Wedstrijd nu wel een stuk leuker dan de eerste helft (wat ik zag in ieder geval).

• eric.1
mat.hi.as schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:40:
[...]

Of het neergaan als een stervende zwaan, naar de enkel grijpen, maar direct kunnen opstaan als de aanval doorgaat..

Wedstrijd nu wel een stuk leuker dan de eerste helft (wat ik zag in ieder geval).
Ja, zag het ook idd...walgelijk. Als je doet alsof je been gebroken is moet je van mij apart ook maar gelijk ter controle naar het ziekenhuis :9 geen gezeik, direct het veld af. Dan houdt t vanzelf op.

• mavaros
Raken de Brazilianen nu lichtelijk in paniek?

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

mavaros schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:43:
Raken de Brazilianen nu lichtelijk in paniek?
#davinamichelleduurttelang

• Stylze
Ik zit helemaal niet te wachten op verlenging, wil zo op die fiets stappen richting vrienden voor pot van nl haha.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Die Petkovic lijkt niet erg balvaardig

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Kroatie heeft een goede keeper.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• gaizka
Brazilië heeft toch ook wel wat zwakke schakels... Vind ze met Antony op rechts wel dreigender.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

D-e-n schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:47:
Die Petkovic lijkt niet erg balvaardig
De commentator wel, die is soms zo pro “selecao” dat het lijkt alsof hij dat hele elftal heeft afgezogen.

• Spotmatic
  • Laatst online: 18:43

Spotmatic

Ken sent me

Met verlenging en strafschoppen kunnen we naadloos over naar ARG-NED. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• ST10©DE
  • Laatst online: 19:47

ST10©DE

Dus.............

Die verdediger met dat masker kan je er ook goed bij hebben.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Bossie
Spotmatic schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:50:
Met verlenging en strafschoppen kunnen we naadloos over naar ARG-NED. ;)
Heerlijk excuus om dadelijk ff wat take-away te bestellen ipv te koken :9

• d-vine
ST10©DE schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:50:
[...]

Die verdediger met dat masker kan je er ook goed bij hebben.
Gvardiol, speelt bij rb Leipzig en is pas 20 jaar. Top gast

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Bossie schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:52:
[...]

Heerlijk excuus om dadelijk ff wat take-away te bestellen ipv te koken :9
Lucky you! Ik ben inmiddels de keuken in geschopt. Gelukkig hebben we een open keuken.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Wat een misselijk ventje die Anthony. Neymar ook trouwens

• eric.1
Bewust tegen een been trappen zonder de intentie hebben om de bal te raken...mhm...

• gaizka
Hoe kan je als trainer Antony op de bank zetten als je ziet hoe hij invalt...

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Die Petkovic is echt nutteloos vandaag

• Gwoon Joep
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20:06
wat een nare ploeg dat Brazilië, stelletje jankers......hup Kroatië

• Stylze
gaizka schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 18:03:
Hoe kan je als trainer Antony op de bank zetten als je ziet hoe hij invalt...
Rafinha is ook een top RVA , ze wisselen elle wedstrijd in de 2e helft, heb je frisse antony dus is wel lekker anders was hij nu niet zo fit nog geweest in verlenging.

• gaizka
Stylze schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 18:05:
[...]

Rafinha is ook een top RVA , ze wisselen elle wedstrijd in de 2e helft, heb je frisse antony dus is wel lekker anders was hij nu niet zo fit nog geweest in verlenging.
Ik vind Raphina niet zo bijzonder, zie hem nooit goed spelen, ook bij Barcelona niet

• M@cer
Kroatië laat alvast aan Nederland zien hoe het moet. Dan maar lelijk en hopen op een bevlieging en anders strafschoppen.

Verlengen in het huidige voetbal begint trouwens behoorlijk zinloos te worden. Het duurt gewoon te kort om er nog echt iets van maken met een kwartier per helft.

[Voor 40% gewijzigd door M@cer op 09-12-2022 18:09]

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:30
Ik weet weer waarom ik een hekel heb aan Iberische/Zuid-Amerikaanse ploegen.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• eric.1
Zonde, leuk gedaan.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

M@cer schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 18:06:
Kroatië laat alvast aan Nederland zien hoe het moet. Dan maar lelijk en hopen op een bevlieging en anders strafschoppen.
Daar doe je Kroatië wel iets tekort mee. Prima middenveld.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-01 21:40

Martinspire

Awesomeness

Stuurt even 3 verdedigers het bos in...

Martinspire - PC, PS4, X1

• mavaros
Daar hadden ze net bijna een dood kanarievogeltje gehad.

Jammer, maar it ain't over, till the fat lady sings, zoals ze in goed Nederlands zeggen.

Hup Hravatska. :)F

[Voor 50% gewijzigd door mavaros op 09-12-2022 18:15]

• M@cer
Shit

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Bah

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Kunnen wij ze eruit bonjouren.

• Spotmatic
  • Laatst online: 18:43

Spotmatic

Ken sent me

Nu komt de wedstrijd los...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:28
:(
Pagina: 1 ... 33 ... 61 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de mensenrechten in Qatar of de corruptie binnen de Fifa mag in: [WK 2022]Corruptie Fifa en mensenrechten in Qatar

Kwaliteit van de 4K uitzendingen: WK voetbal 2022 in 4K (HDR)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee