[Voetbal] Centraal WK 2022 topic

Pagina: 1 ... 3 ... 61 Laatste
Acties:
  • 112.796 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Krukar schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:58:
Het gaat volgens de VAR uitleg niet om de pass of het schot, maar het moment waarop de bal 'in contest' is en de speler rechts met z'n voet voorbij de keeper staat. Speler in het midden (Ecuador) kopt de bal en speelt de bal dan naar de speler rechts, die dus terugkomt uit een buitenspel situatie en daarmee buitenspel maakt.
Het zal wel kloppen inderdaad. Gelukkig was die penalty er - dat spreekt meteen alle eventuele partijdigheid tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Krukar schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:58:
Het gaat volgens de VAR uitleg niet om de pass of het schot, maar het moment waarop de bal 'in contest' is en de speler rechts met z'n voet voorbij de keeper staat. Speler in het midden (Ecuador) kopt de bal en speelt de bal dan naar de speler rechts, die dus terugkomt uit een buitenspel situatie en daarmee buitenspel maakt.
Maar op moment van spelen kan de prullebak in?

En ik maar denken dat ik buitenspel begreep 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Kenny_026 schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:02:
[...]

Maar op moment van spelen kan de prullebak in?

En ik maar denken dat ik buitenspel begreep 😂
Feitelijk is dat het moment van spelen hé, zoals Justevo hierboven al aangaf staan er daar 2 spelers van Ecuador. De ene (die ik bedoelde met de speler in het midden) staat niet buitenspel, de andere wel (met z'n linkervoet), die speler die niet buitenspel staat kopt de bal direct naar de speler die dat wel stond (die dus terugkomt uit een buitenspel situatie), dat mag dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:42
Coltrui schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:02:
[...]

Het zal wel kloppen inderdaad. Gelukkig was die penalty er - dat spreekt meteen alle eventuele partijdigheid tegen.
Die penalty was helemaal geen pingel.

Je kan ook gewoon over de uitstrekkende keeper springen. Zo deden ze dat vroeger gewoon, en dat werkte prima.

Ik wil de eerste scheidsrechter weleens zien, die lak aan die nieuwe regeltjes heeft en gewoon ouderwets fluit. Wij hebben hier een Güzübüjek. Maar die loopt niet rond op het WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 11:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TouCHOwL89h4waezKeQoptxX8Ks=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NggB2Fv6XOGSqc9cuYhrPueu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smmSRiYLr17rbPvaGVGdadSp8zc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c3e7B91KGXqnXnCHBbuysWxH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qtk1nrxcEnnq75n9ECd_W43p6qY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s9QjWqh4RViVjPgY4ItMPM1U.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x38Nj6qKbMDVghB-nKdiDU7mLn4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CUF9j9qIWZ8fLf4OhjwHVGhE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c3KpisAhXdO4L0wTJyMxmIUHA5o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eiRgUlKs72zwehi8N40xyeGe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HiWiF2uXTCMiYvddw9sBeHZr9j4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qwedbp4qyH78K1TlrQGbXozS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tu70OKVdYFDk2YLhCV_jXM5yI6U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zLRhAweobALLQuWA1J6RK25w.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xESOPndima375ATcdcV043mysLg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ju6vVTyHfXdINqHVhDERRilB.png?f=fotoalbum_large

Even een aantal stills op volgorde gezet. Leg mij nou maar uit waar dit buitenspel is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krukar
Providentia schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:09:
.....

Even een aantal stills op volgorde gezet. Leg mij nou maar uit waar dit buitenspel is.
Omdat het niet gaat om het moment van spelen, maar dat de speler waar de bal heen gaat terugkomt uit een buitenspelsituatie. De KNVB heeft die regel in seizoen 2016/2017 aangepast (en dan is dat dus geen buitenspel). Maar het WK is met FIFA regels en niet KNVB/UEFA regels ;)

Relevant stukje van de KNVB wijziging:
Een speler wordt alleen voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij , op het moment dat de bal wordt geraakt of gespeeld door een medespeler , actief bij het spel betrokken raakt.
Dit betekent dus dat een speler , die uit een buitenspelpositie terugkomt en de bal speelt ,ingrijpt of een tegenstander beïnvloed nu niet meer wordt bestraft met een indirecte vrije schop op de plaats waar hij aanvankelijk stond , maar op de plaats waar dat gebeurt , dat kan dus ook op eigen speelhelft zijn .

[ Voor 36% gewijzigd door Krukar op 20-11-2022 18:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:En kunnen we het hier alsjeblieft een beetje houden over het voetbal. Er is een apart topic over wat voor een land Qatar is. Denk je toch de politieke kaart (onnodig) te moeten trekken, dan zal je reactie verwijderd worden. Immers als je zeker tijdens een wedstrijd begint over de politiek, dan kan dit moeilijk als iets anders dan discussieverstoring worden opgevat.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:57
Wat een tamme openingswedstrijd zeg.. Morgen worden we wel echt getrakteerd met Engeland Wales Usa en Nederland

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Ik vind deze het wel verduidelijken:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FiBRPjAWAAAiZeu?format=jpg&name=large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
mavaros schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:06:
[...]

Dit lijkt me wel het voorbeeld voor een strafschop. Een keeper die voor de bal gaat, de bal niet raakt maar wel de speler raakt.
Je kan ook gewoon over de uitstrekkende keeper springen. Zo deden ze dat vroeger gewoon, en dat werkte prima.
Zelfs als je er overheen springt zou het wat dat betreft nog steeds een overtreding moeten zijn. Het is niet het resultaat van de actie die bestraft zou moeten worden maar de actie ongeacht het resultaat. In dit geval de actie van de keeper die de bal mist en daarmee de tegenstander op niet legitieme manier beperkt in de voortzetting van de actie.
Ik wil de eerste scheidsrechter weleens zien, die lak aan die nieuwe regeltjes heeft en gewoon ouderwets fluit. Wij hebben hier een Güzübüjek. Maar die loopt niet rond op het WK.
In het verleden was dit ook gewoon een strafschop en in sommige gevallen ook nog eens een rode kaart door het ontnemen van een duidelijke scoringskans.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

mavaros schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:06:
[...]

Ja zeg, dit was gewoon penalty. Die keeper slaat gewoon naar zijn scheen. Als ie dat niet doet is er niks aan de hand. 'Hij had maar moeten springen' is de schuld bij de ander leggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:44
Heb wedstrijden in de keukenkampioen divisie gezien die beter waren, als Nederland deze poulefase niet overleeft eet ik mijn spreekwoordelijke hoed op.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Net weer.

Qatar maakt een sliding met twee gestrekte benen vooruit. Ecuador stapt net op tijd uit de baan van de wilde sliding. Dus geen kaart.

Als die speler had blijven staan, had ie zijn onderbeen op drie plekken gebroken. Zuid Amerikanen kunnen ook hard tackelen/sliden, maar weten wel wanneer je je been moet intrekken als het iets te doldriest is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
mavaros schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:17:
Net weer.

Qatar maakt een sliding met twee gestrekte benen vooruit. Ecuador stapt net op tijd uit de baan van de wilde sliding. Dus geen kaart.

Als die speler had blijven staan, had ie zijn onderbeen op drie plekken gebroken. Zuid Amerikanen kunnen ook hard tackelen/sliden, maar weten wel wanneer je je been moet intrekken als het iets te doldriest is.
Wel bijzonder hoe je bij situatie strafschop stelt dat de aanvaller moet opspringen en nu stelt dat het een kaart moet zijn zonder contact :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
hoevenpe schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:17:
Heb wedstrijden in de keukenkampioen divisie gezien die beter waren, als Nederland deze poulefase niet overleeft eet ik mijn spreekwoordelijke hoed op.
Nou, mocht Nederland zó slecht zijn (verwacht ik niet) dan kun je er maar beter in de poulefase uitgaan. Als je in deze poule al moeite hebt ga je er tegen een Argentinië of Portugal met 0-8 af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Napo schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:16:
[...]

Dit lijkt me wel het voorbeeld voor een strafschop. Een keeper die voor de bal gaat, de bal niet raakt maar wel de speler raakt.

[...]

Zelfs als je er overheen springt zou het wat dat betreft nog steeds een overtreding moeten zijn. Het is niet het resultaat van de actie die bestraft zou moeten worden maar de actie ongeacht het resultaat. In dit geval de actie van de keeper die de bal mist en daarmee de tegenstander op niet legitieme manier beperkt in de voortzetting van de actie.

[...]

In het verleden was dit ook gewoon een strafschop en in sommige gevallen ook nog eens een rode kaart door het ontnemen van een duidelijke scoringskans.
De keeper was gewoon te laat met zijn actie.

@Napo Die sliding van Qatar was gewoon heel smerig. En nee, het liep goed af en geen contact met het beoogde slachtoffer, dus niks aan de hand. Dat was het enige voordeel van die Qatarese sliding.

Let wel, ik ben geen tegenstander van fysiek spel en perfect uitgevoerde tackles/slidings. Maar soms mag je best kritiek hebben op een smerige actie. De scheids zou hier iets van moeten zeggen, zonder een kaart te geven, want geen overtreding volgens de regels.

Hard spelen is prima, maar smerig spelen is over de voetbalgrens.

[ Voor 24% gewijzigd door mavaros op 20-11-2022 18:33 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
Licht offtopic, de tribune van Ecuador lijkt niet inhuurd... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:57
Sjurm schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:16:
Ik vind deze het wel verduidelijken:

[Afbeelding]
Doet die speler mee aan het spel? De bal gaat er in ieder geval niet naartoe. Oprechte vraag hoor, ik weet de regeltjes niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Qatar staat 0-2 achter en wisselt een middenvelder voor nóg een centrale verdediger (terwijl ze al met 5 verdedigers spelen)... wat is dit voor tactiek? :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 15:10
Krukar schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:36:
Qatar staat 0-2 achter en wisselt een middenvelder voor nóg een centrale verdediger (terwijl ze al met 5 verdedigers spelen)... wat is dit voor tactiek? :D
Tiempo de siesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Dat Qatar niet kan voetballen was bekend maar van de Zuid-Amerikanen had ik veel meer verwacht. Lijkt wel alsof Ecuador betaald wordt om te verliezen maar dat gewoon niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Ook dit had rood mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Tribunes lopen leeg. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Providentia
Hoe ging die befaamde uitspraak ook alweer? "Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien scoren"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Wat een houthakkers zeg. Ik hoop dat Nederland al groepswinnaar is na 2 wedstrijden zodat de reserves kunnen aantreden tegen Qatar...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dglavimans
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ECYIAOKU4duQSzbvGEmfBsGLf20=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j4mL4chr07Ea1nxZcyKCxpTL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:01
Alleen de Ecuadorianen en de ingehuurde donkerrood geklede kliek van Qatar blijven zitten lijkt het.. wtf

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:57

franssie

Save the albatross

Queremos Cerveza kon nog wel eens de quote van dit WK worden, zal ik 10k t-shirst bestellen of niet ?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
5 minuten extra tijd... waarom precies? :D

Geen goals en geen langdurige blessures in de 2de helft, waar ze nou 5 minuten vandaan halen..

[ Voor 53% gewijzigd door Krukar op 20-11-2022 18:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:01
franssie schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:54:
Queremos Cerveza kon nog wel eens de quote van dit WK worden, zal ik 10k t-shirst bestellen of niet ?
Ik zou dan tegelijk de zin ook in het Arabisch erop zetten :+

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

@tweakduke 27-11 is Spanje - Duitsland om 20:00 uur en niet om 11:00

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
GAIAjohan schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:53:
[...]

Alleen de Ecuadorianen en de ingehuurde donkerrood geklede kliek van Qatar blijven zitten lijkt het.. wtf
Iedereen in een witte jurk en onderdeel van de elite, gaat nu aan de zuip in een of ander hotel.

Er zaten ook heel veel kinderen in het stadion. Dat hoor je aan dat schelle geluid, en dat waren geen vrouwen.

In mijn stad heb je ook een jeugdrang. Allemaal kindertjes die overal om juichen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:33
mavaros schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:57:
[...]

Iedereen in een witte jurk en onderdeel van de elite, gaat nu aan de zuip in een of ander hotel.

Er zaten ook heel veel kinderen in het stadion. Dat hoor je aan dat schelle geluid, en dat waren geen vrouwen.

In mijn stad heb je ook een jeugdrang. Allemaal kindertjes die overal om juichen
ben een keer met een groep kinderen naar wedstrijd geweest van RSCA Anderlecht. Die kinderen waren totaal niet aan het opletten en juichten voor niets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mavaros
cy-gor25 schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:59:
[...]

ben een keer met een groep kinderen naar wedstrijd geweest van RSCA Anderlecht. Die kinderen waren totaal niet aan het opletten en juichten voor niets.
Bij ons dumpen ze de kinderen in de jeugdrang als een soort kinderopvang. Pa zit lekker te tanken aan de overkant van het stadion en gaat lekker tussen het tuig staan. Na de wedstrijd haal je de kinderen weer op en ga je naar de Mc Donalds om de dag af te sluiten en te voorkomen dat ze tegen ma gaan lopen klikken.

Dat werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

mavaros schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:05:
[...]

Bij ons dumpen ze de kinderen in de jeugdrang als een soort kinderopvang. Pa zit lekker te tanken aan de overkant van het stadion en gaat lekker tussen het tuig staan. Na de wedstrijd haal je de kinderen weer op en ga je naar de Mc Donalds om de dag af te sluiten en te voorkomen dat ze tegen ma gaan lopen klikken.

Dat werkt prima.
Klopt, werkt perfect inderdaad.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:17
Volgens een bepaalde krant begint Qatar het WK met een kater _O- ik vind hem mooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Voetbalzomerwinter op SBS6 is best amusant en lekker suggestief kritisch op de organisatie. Een verademing vergeleken met de NOS.

[ Voor 5% gewijzigd door hoevenpe op 20-11-2022 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
hoevenpe schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:10:
Voetbalzomer op SBS6 is best amusant en lekker suggestief kritisch op de organisatie. Een verademing vergeleken met de NOS.
Ik hoop vooral dat praatprogramma’s het snel gaan hebben over de daadwerkelijke matches. NOS had het na afloop ook alweer als eerst over een grimmige sfeer

Wordt weinig voor en nabeschouwingen kijken voor mij op deze manier.. Misschien dat Engelse media het over de matches kan hebben dat ik naar bbc schakel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mavaros
hoevenpe schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:10:
Voetbalzomerwinter op SBS6 is best amusant en lekker suggestief kritisch op de organisatie. Een verademing vergeleken met de NOS.
Ik ben eigenlijk heel blij met zo'n onzinnig programma waar je zonder gezeik naar kan kijken.

Voetbal is best belangrijk, maar het is wel gewoon een spelletje. Al dat zwaarmoedige geneuzel op de andere zenders gaan keihard tegenstaan. En ja, ik ben op de hoogte in welk apenland ze spelen tijdens dit WK, maar het is geen oorlog in Syrië of noem maar een hellhole. Over drie weken gaat het daar weer heel de dag over.

Hup Tuvalu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlemarc
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:27
Dacht zelf dat 4-0 zou worden dus 🇶🇦 heeft goed gespeeld. Zou wel geinig zijn als Qatar van Nederland en Senegal wint en Qatar en Senegal doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
De wedstrijd helemaal vergeten te kijken 😬
Nou ja, zolang ik die van morgen maar niet vergeet.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sydney08 schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:33:
Wie speelt er mogen dan? 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Littlemarc schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:36:
Dacht zelf dat 4-0 zou worden dus 🇶🇦 heeft goed gespeeld. Zou wel geinig zijn als Qatar van Nederland en Senegal wint en Qatar en Senegal doorgaan.
Graag :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:45
Exocet schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:33:
[...]

Wie speelt er mogen dan? 😁
Schijtlandjes die nog nooit Wereldkampioen werden. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
Sjah schreef op zondag 20 november 2022 @ 23:56:
[...]

Nouja, drie keer finale en ook nog derde in de afgelopen 100 jaar. Dat doen de Belgen ons niet na.

En zoals iedereen weet: 4x is scheepsrecht, dus het kan dit jaar onmogelijk misgaan.

Hup Zimbabwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:47
[...]

Engeland? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

[...]

Engeland 1966?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Obvious troll is sad :')

Ik ga voor een 2-0 overwinning van Nederland vanavond en ik verwacht dat Engeland ook geen moeite heeft met Iran. Ook 2-0

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 21-11-2022 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:23

Agent47

I always close my contracts.

Die keeper van Qatar, de tandjes zeg wat is die slecht. Die kan amper duiken.

Ik denk dat Nederland vanavond 3-1 wint.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Sydney08 schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:33:
Ik zal het voor je samenvatten want je hebt niet veel gemist:

- Qatar is slechter dan slecht
- Ecuador geloofde het wel
- Qatari gingen 30 minuten voor einde wedstrijd al naar hun dikke SUV's en vervolgens naar huis
- Er was geen bier in het stadion

Dat is het denk ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Vlassie1980 schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:53:
[...]

Ik zal het voor je samenvatten want je hebt niet veel gemist:

- Qatari gingen 30 minuten voor einde wedstrijd al naar hun dikke SUV's en vervolgens naar huis
- Er was geen bier in het stadion

Dat is het denk ik wel.
Ik zag nog 2 supporters ruzie maken, toen een fan van Equador aangaf dat de scheids was omgekocht en een fan van Qatar dit niet kon hebben en begon te schelden op hem haha. Dit gebeurde nadat het doelpunt was afgekeurd in minuut 3 of 4.

Maar ik zal verder niks gemist hebben nee.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:11
Sydney08 schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:30:
[...]

Ik zag nog 2 supporters ruzie maken, toen een fan van Equador aangaf dat de scheids was omgekocht en een fan van Qatar dit niet kon hebben en begon te schelden op hem haha. Dit gebeurde nadat het doelpunt was afgekeurd in minuut 3 of 4.

Maar ik zal verder niks gemist hebben nee.
Die ruzie is waarschijnlijk ook in scène gezet en betaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Wel zowat de meest absurde ‘buitenspelgoal’ aller tijden.

100% keepersfout. En had m.i. gewoon moeten tellen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
mavaros schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:22:
[...]

Ik ben eigenlijk heel blij met zo'n onzinnig programma waar je zonder gezeik naar kan kijken.

Voetbal is best belangrijk, maar het is wel gewoon een spelletje. Al dat zwaarmoedige geneuzel op de andere zenders gaan keihard tegenstaan. En ja, ik ben op de hoogte in welk apenland ze spelen tijdens dit WK, maar het is geen oorlog in Syrië of noem maar een hellhole. Over drie weken gaat het daar weer heel de dag over.
Nou ja het is natuurlijk wel een ellende met dat Qatar. Hoewel wij daar als burger weinig aan kunnen doen. Het is aan de bobo's en maatpakken.

Maar verder met je eens. Al dat serieuze depressieve geneuzel op allerlei andere zenders... Ik kijk er al jaren niet meer naar. En dan allemaal mensen met "een mening" of nog erger "met een titel" die zelfs ook uit hun nek l*llen. Tijdens de corona zouden we allemaal half dood zijn en de derde wereldoorlog zou vorig jaar al begonnen zijn. Wat een sensatie.
Het gaat nergens meer over. Tv is verziekt met praatprogramma's vol gezeur.
Enfin off topic, moet van mijn hart, erger me ook aan zoveel zenders en zo weinig leuks.

Geef mij dan ook maar heerlijk vermaak waarbij ik kan lachen oid. Daarom kijk ik ook naar dat oranjewinter. Niet voor het niveau maar voor de ontspanning.

Nederland vandaag... Ik verwacht eigenlijk een overwinning. Hoewel ik ook niet echt een idee heb waar we nu werkelijk staan. Senegal kan volgens mij wel fysiek zijn, hoop dat spelers heel blijven.
Ik heb wel het idee dat Louis het eigen team wat overschat.

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 21-11-2022 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 13:21
Vlassie1980 schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:53:
Dat het slechts 0-2 is geworden kan Ecuador nog weleens opbreken, doelsaldo is het belissende criteria bij gelijke stand in punten. Er vanuitgaande dat alle 3 de ploegen winnen van Qatar is de kans best groot dat doelsaldo een rol gaat spelen.

Wat dat aan gaat geluk dat NL als laatste tegen Qatar moet, dan heb je waarschijnlijk een doel om naartoe te werken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 23:19
Harribo schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:40:
[...]

Nou ja het is natuurlijk wel een ellende met dat Qatar. Hoewel wij daar als burger weinig aan kunnen doen. Het is aan de bobo's en maatpakken.

Maar verder met je eens. Al dat serieuze depressieve geneuzel op allerlei andere zenders... Ik kijk er al jaren niet meer naar. En dan allemaal mensen met "een mening" of nog erger "met een titel" die zelfs ook uit hun nek l*llen. Tijdens de corona zouden we allemaal half dood zijn en de derde wereldoorlog zou vorig jaar al begonnen zijn. Wat een sensatie.
Het gaat nergens meer over. Tv is verziekt met praatprogramma's vol gezeur.
Enfin off topic, moet van mijn hart, erger me ook aan zoveel zenders en zo weinig leuks.

Geef mij dan ook maar heerlijk vermaak waarbij ik kan lachen oid. Daarom kijk ik ook naar dat oranjewinter. Niet voor het niveau maar voor de ontspanning.
Ben ik h et eigenlijk wel volledig mee eens,afhankelijk van onderwerp (en tafelgasten) kies ik wel eens een serieus programma uit om te bekijken, maar het is wel echt overal talkshows en dergelijke (lijkt verdorie Amerika wel :P ) en maar weinig leuk verrmaak.
Voor de leuk (en actualiteit) kijk ik wel graag 'Even tot hier', daar zal het WK vermoedelijk ook wel onderwerp van gesprek zijn/ worden.

Voor vanmiddag, ik heb er een hard hoofd in, maar dat had k in Brazilië toen ook. Ook toen wat gekkigheid, spelers erbij die niet fit waren (Robben snel fit gemaakt en Sneyder moest zich volgens mij weer fit trainen) en veel aandacht naar Van Gaal en zijn nukken. En we weten hoe dat heeft uitgepakt. Dit keer is mijn angst vooral gericht op de laatste linie:
- Blind is echt in slechte doen, dat was hij voorheen niet zo;
- Keepers lijken (bewust lijken, want we weten niet wat er intern gebeurt) onzeker te worden gemaakt, angst/ hoogspanning (die er op een toernooi al is) wordt vergroot met het gevoel dat je bij een misser er zo maar naast kan komen te staan;
- We hebben dit keer aanvallend geen echte toppers, dus veel scoren zal lastig worden;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Ramzzz schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:37:
Wel zowat de meest absurde ‘buitenspelgoal’ aller tijden.

100% keepersfout. En had m.i. gewoon moeten tellen.
Dat buitenspel is tegenwoordig wel een dingetje. Geen normaal denkend mens begrijpt het meer.

Hier op dit forum gaan mensen pagina's lang lopen discussi"eren of de kleine teen over de lijn was, of dat het misschien toch die wilde haardos is, die zorgde voor buitenspel. Aan het einde van die paginalange discussies kom je tot de conclusie dat helemaal niemand iets van buitenspel snapt en iedereen maar wat loopt te roepen.

Ergens is dat wel grappig, want zo kan je ook wekenlang over hands ouwehoeren of je gaat het over een uitbal hebben. Ook daar kan je wekenlang je lol op, als je je in de discussie mengt.

Mijn voorspelling: Nederland-Senegal: 5-1

De Engelsen kunnen niet voetballen, dus daar maak ik me geen zorgen over.

@ph4ge Ecuador had het na 20 minuten wel gezien, en hebben de wedstrijd simpel uitgespeeld. Die gokken dus op de rest van de wedstrijden in de poule, want iedereen wint met 2 vingers in de neus van Qatar. Die laatste kan er echt helemaal niets van op voetbalgebied.

Verder is Ecuador best een aardig team. Het is geen Argentinië of Brazilië, maar het zijn zeker geen koekenbakkers in een tenue. Daar moet Nederland nog flink tegen aan de bak gaan, wanneer we ze treffen.

Ecuador heeft alles wat je van een echt zuidamerikaans team verwacht, maar een Nederland in vorm zou daar toch van moeten kunnen winnen. Dat hoop ik in ieder geval.

[ Voor 25% gewijzigd door mavaros op 21-11-2022 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bij Engeland blijft Maguire gewoon in de basis staan, terwijl hij bij ManU op de bank zit en ze hem met verlies willen gaan verkopen (hij kostte £80millioen :+ ), en speelt Sterling gewoon ondanks het al maandenlang niets presteren. Onderschatten ze Iran?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Ik denk dat het lastig is om Iran te onderschatten..
Sterspeler? Is wissel bij Feyenoord. (Nouja het is zo ongeveer de enige die ik ken)

Oh, blijkbaar speelt er nog 1 bij Porto

[ Voor 35% gewijzigd door St@m op 21-11-2022 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-09 13:05
Moet zeggen dat de Engelsen wel een goede mix hebben van (redelijk) jong en oud. Sterling wat mij betreft beetje een vraagteken, maar snap ook wel dat het aandeel jongeren te groot wordt als je daar nog Foden opstelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tommerd_ schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:31:
Moet zeggen dat de Engelsen wel een goede mix hebben van (redelijk) jong en oud. Sterling wat mij betreft beetje een vraagteken, maar snap ook wel dat het aandeel jongeren te groot wordt als je daar nog Foden opstelt
In de Nations League waren ze een aanfluiting, en dat komt juist omdat Southgate vast blijft houden aan bepaalde spelers, zonder te kijken of ze nog presteren of uberhaupt spelen bij hun club. Aanvallers van de tegenstanders zijn blij met Maguire, die ossen nog snel laat lijken...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
gambieter schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:42:
[...]

In de Nations League waren ze een aanfluiting, en dat komt juist omdat Southgate vast blijft houden aan bepaalde spelers, zonder te kijken of ze nog presteren of uberhaupt spelen bij hun club. Aanvallers van de tegenstanders zijn blij met Maguire, die ossen nog snel laat lijken...
Helemaal mee eens hoor, ik denk ook niet dat ze ver gaan komen. Maar normaliter is dit wel de ideale mix (alleen jammer voor ze dat Stones en Maguire achterin niet de beste centrale verdedigers ooit zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:57
St@m schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:29:
Ik denk dat het lastig is om Iran te onderschatten..
Sterspeler? Is wissel bij Feyenoord. (Nouja het is zo ongeveer de enige die ik ken)

Oh, blijkbaar speelt er nog 1 bij Porto
Hij doet het daar wel stukken beter dan bij Feyenoord :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ongelooflijk dat Sterling start. Zo dramatisch bij Chelsea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Hup Engeland, ookal kunnen ze niet voetballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
potje Iraans worstelen daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Chelseamarre123 schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:54:
Ongelooflijk dat Sterling start. Zo dramatisch bij Chelsea.
Wat dacht je van maguire dan.

En als je dan ziet dat een white op de bank zit

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Hoezo was dat geen penalty dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
mavaros schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:58:
Hup Engeland, ookal kunnen ze niet voetballen.
Halve finalist WK 2018 en finalist Euro2020. Dan kan je best wel voetballen toch? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Voer die gast gewoon af, dan kunnen we doorspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:11
Belachelijk als ze die keeper laten staan. Is duidelijk aangeslagen. Met dit soort blessures moet je dat risico niet willen/kunnen nemen...

Dat wordt straks een kwartier extra tijd :o

[ Voor 14% gewijzigd door Hompu op 21-11-2022 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Wisselen die gast, gewoon dom om zo door te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:19

rammes

koekebakker 1e klas

hij kan de bal nog wel wegschieten maar volgens mij heeft hij dadelijk een neus waar je u tegen zegt

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 15:27
Tijdrekken is begonnen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:30
rammes schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:16:
hij kan de bal nog wel wegschieten maar volgens mij heeft hij dadelijk een neus waar je u tegen zegt
Die had hij al :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:19

rammes

koekebakker 1e klas

ik wilde iets anders schrijven maar bedacht me :+

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Volgens mij hebben ze in Qatar weer een blik kinderen opengetrokken, aan de schelle stemmetjes in het stadion te horen.

Ik heb ze alleen nog niet kunnen ontdekken op de tribune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:13
Juichband :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Providentia
Tot nu toe is Engeland nog niet echt overtuigend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Bij Iran hebben ze ook altijd een soort mini vuvuzela's, die hoor je ook heel de tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Ik geloof het verder wel, maar persoonlijk vind ik het een slechte wedstrijd.

Om de haverklap vrije trappen en Engeland snapt toch niks van voetbal spelen.

Gelukkig is er nog de Jumbo, waar je jezelf kan ergeren aan de wachtrij of de eieren die 50 ct duurder zijn geworden, in vergelijking met vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
marktwaarde Bellingham nog wat verder omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

De onrust straalt er bij Pickford af, als ie aan de bal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

SR8 schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:39:
De onrust straalt er bij Pickford af, als ie aan de bal is.
Deze keuze snap ik ook niet, een keeper opstellen van een club die 17e in de PL staat.
Volgens mij zit er een keeper op de bank die speelt bij een club die 1e staat in de PL (niet dat dit een graadmeter moet zijn, maar het zet wel te denken)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
Dit leek me toch een vrij duidelijke overtreding bij die kopbal? Zet zich zo af op de verdediger van Iran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Weer weinig aan deze wedstrijd. Ik vrees dat we in die poulefase nog wel meer van dit soort wedstrijden gaan zien.
Het ene team veel beter dan de andere.

Hadden wij trouwens maar dat soort talentvolle jonge afmakers in Oranje

[ Voor 19% gewijzigd door Harribo op 21-11-2022 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:05:
[...]

Wat dacht je van maguire dan.

En als je dan ziet dat een white op de bank zit
Zowel Sterling als Maguire spelen gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Engeland kan toch best aardig voetballen ;)

Het is maar Iran en hun nr1 keeper is eraf maar toch.
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:46:
[...]

Ja tegen Iran die nog geen kans gehad hebben. Maar er is een reden dat ie bij united niet speelt. Omdat het een liability is

Blijkbaar ziet southgate er wat in wat de rest van de wereld niet ziet

[ Voor 67% gewijzigd door Gunner op 21-11-2022 14:51 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tommerd_ schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:45:
Dit leek me toch een vrij duidelijke overtreding bij die kopbal? Zet zich zo af op de verdediger van Iran
Dat is nou het verschil tussen een topland en een flopland. Slimmigheidjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:46:
[...]

Haha ja maar kijk naar de tegenstander.. Laat ze zo maar spelen tegen een land met wat kwalitatief betere spelers.. :+

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Harribo schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:45:
Weer weinig aan deze wedstrijd. Ik vrees dat we in die poulefase nog wel meer van dit soort wedstrijden gaan zien.
Het ene team veel beter dan de andere.

Hadden wij trouwens maar dat soort talentvolle jonge afmakers in Oranje
niveauverschil is groot. Nu ja in Iran zijn ze met andere dingen bezig. Blijkbaar wordt het nationale team gehaat door velen door heulen met het regime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Providentia
Finale wordt duidelijk Qatar vs Iran. Wat een klasse druipt daar van af zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:47:
[...]

Dat is nou het verschil tussen een topland en een flopland. Slimmigheidjes.
Is het verschil dat de 1 wel een arm in de nek mag leggen om een verdediger naar beneden te houden en de ander niet? Want dit heeft weinig met slimmigheid te maken lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Helaas, toch te voorzichtig met mijn voorspelling.
Dit gaat wel richting 7-0 als Engeland een beetje zin houdt.

Maar goed de verschillen tussen Europese en de top van Zuid-Amerikaanse clubs en de rest van de wereld is ook inmens.

[ Voor 35% gewijzigd door St@m op 21-11-2022 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tommerd_ schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:48:
[...]

Is het verschil dat de 1 wel een arm in de nek mag leggen om een verdediger naar beneden te houden en de ander niet? Want dit heeft weinig met slimmigheid te maken lijkt me
Dat is wel een beetje overdreven, hij heeft beide armen voor z'n lichaam.
De var vond het ook te weinig.

Als Iran niet oppast wordt het 6-0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:05

Quad

Doof

@St@m idem dito. Engeland speelt prima.
14 minuten is wat veel, maar goed, de blessurebehandeling van de keeper duurde ook erg lang.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mavaros
Ik snap echt die hosanna over Engeland niet.

Het is traag breiwerk tegen een waardeloze tegenstander. Engeland in de aanval is vrij weinig, op die mazzeltjes na dan. Daar zijn de echt grote landen niet bang van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Vlassie1980 schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:08:
[...]

Halve finalist WK 2018 en finalist Euro2020. Dan kan je best wel voetballen toch? :')
Zij hebben volgens mij meer aanvallend talent dan wij. En wij mochten willen dat we Kane straks in de spits hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

mavaros schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:51:
Ik snap echt die hosanna over Engeland niet.

Het is traag breiwerk tegen een waardeloze tegenstander. Engeland in de aanval is vrij weinig, op die mazzeltjes na dan. Daar zijn de echt grote landen niet bang van.
Welke hosanna? Engeland speelt prima tegen Iran en staan na een half uur spelen met 3-0 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Nu ff kappen en het op 3-0 houden, anders heb ik mijn poule niet goed :+
Pagina: 1 ... 3 ... 61 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de mensenrechten in Qatar of de corruptie binnen de Fifa mag in: [WK 2022]Corruptie Fifa en mensenrechten in Qatar

Kwaliteit van de 4K uitzendingen: WK voetbal 2022 in 4K (HDR)