Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
En commentator zegt er gewoon verder niks over. Hebben ze die ook een zak geld toegeschoven?
Denk dat Arno Vermeulen bang is dat ie anders het land niet meer uitkomt.Homeland schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:09:
Huh? Waarom negeert de NOS commentator dit volledig? In die herhaling was toch nergens buitenspel te zien.
iPhone 14 | iPad Pro 12,9" 2018 | Mac mini M2 Pro | Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°
hi!
Ik kijk de Belg, je kunt ook de BBC kijken dacht ik.weststar schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:11:
[...]
Zal de NOS ook onder Qatarees toezicht staan?
Geen grap, maar er gaat een sterk gerucht dat de wedstrijd fixed is.MysticX schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:12:
Het gerucht gaat dat een sjeik in de VAR kamer met miljoenen heeft lopen smijten na het doelpunt...
Wie doet het commentaar?Glorfindel76 schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:12:
Wat een lachertje deze verslaggever....geen enkel woord meer over de afgekeurde goal.
Hij zit in Qatar… hij kijkt wel uit!Glorfindel76 schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:12:
Wat een lachertje deze verslaggever....geen enkel woord meer over de afgekeurde goal.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
En is de Belg wel wat kritischer dan ?HollowGamer schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:12:
[...]
Ik kijk de Belg, je kunt ook de BBC kijken dacht ik.
DUGG
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Nee, zo te zien echt buitenspel. Maar vreemd dat ze niet de volledige lijn laten zien.dglavimans schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:14:
[Afbeelding]
Keeper staat voor de laatste mannen wat essentieel de rode persoon achter de ‘laatste man’ maakt (de keeperrol geeft) daarom offside lijkt mij
Lijkt me niet dat het systeem werkt.
Arno Vermeulen had eigenlijk allang van de commentaarpositie afgehaald moet worden. Die man heb ik nog nooit kunnen betrappen op iets kritisch. Dat heult maar mee, met hoe de wind toevallig waait. En dan loopt hij zondagavond ook nog te beweren dat ie objectief is.Ralfie165 schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:11:
[...]
Denk dat Arno Vermeulen bang is dat ie anders het land niet meer uitkomt.
Dit krijgt de VAR niet rechtgeluld. Alhoewel, loopt die speler van Ecuador niet bewust richting het doel om de keeper op te zoeken?Jackson6 schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:16:
Penalty looool
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Official_FIFA_World_Cup2022-QatarvsEcuador-20112022_gameplan_refereenotes.pdf
Here's to you Nicola and Bart
Omdat er wel sterke verhalen over zijn.Zorg schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:18:
Wel grappig, iedereen klagen over corruptie ed maar bleek toch buitenspel....
Ik heb het nog steeds niet goed gezien maar de techniek zal vast kloppen. Ik snap niet welke gespeelde bal dan buitenspel veroorzaakt. Want ze richten zich op die speler van Ecuador met de teen, maar die ging het duel aan. Op het moment van het spelen van die bal vanaf het middenveld, stond hij niet buitenspel. Hoe kan hij dan degene zijn die buitenspel staat als hij de enige speler is daar die de bal raakt? Ik moet echt een paar herhalingen zien, de techniek is te slim voor mijZorg schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:18:
Wel grappig, iedereen klagen over corruptie ed maar bleek toch buitenspel....
[ Voor 7% gewijzigd door Arjan90 op 20-11-2022 17:21 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Er is ook veel meer technologie aanwezig. Sterke verhalen zeker van mensen die geen voetbal kijken bij de NOS?HollowGamer schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:19:
[...]
Omdat er wel sterke verhalen over zijn.
Dit inderdaad, ze lieten een split-second een animatie zien waarop het zichtbaar zou zijn maar ben benieuwd naar een analyse met herhaling tijdens de rust.Arjan90 schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:20:
[...]
Ik heb het nog steeds niet goed gezien maar de techniek zal vast kloppen. Ik snap niet welke gespeelde bal dan buitenspel veroorzaakt. Want ze richten zich op die speler van Ecuador met de teen, maar die ging het duel aan. Hoe kan hij dan degene zijn die buitenspel staat als hij de enige speler is daar die de bal raakt? Ik moet echt een paar herhalingen zien, de techniek is te slim voor mij
En ga ja ook nog delen wat er in staat?Unrealiac schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:19:
Even op the darkweb rondgesnuffeld en wat heb ik daar gevonden.
Official_FIFA_World_Cup2022-QatarvsEcuador-20112022_gameplan_refereenotes.pdf
Elect a clown, expect a circus.
True, maar het land heeft natuurlijk alle schijn tegen.Zorg schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:20:
[...]
Er is ook veel meer technologie aanwezig. Sterke verhalen zeker van mensen die geen voetbal kijken bij de NOS?
Weer die keeper..
Ik ben er geen voorstander van! Maar ja meten is weten. Nu is het vieren van een goal oh nee toch niet. Zou liever zien dat ze het real time weer zouden geven maar dat lukt nog nietArjan90 schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:20:
[...]
Ik heb het nog steeds niet goed gezien maar de techniek zal vast kloppen. Ik snap niet welke gespeelde bal dan buitenspel veroorzaakt. Want ze richten zich op die speler van Ecuador met de teen, maar die ging het duel aan. Op het moment van het spelen van die bal vanaf het middenveld, stond hij niet buitenspel. Hoe kan hij dan degene zijn die buitenspel staat als hij de enige speler is daar die de bal raakt? Ik moet echt een paar herhalingen zien, de techniek is te slim voor mij
Het (bestand) is corrupt
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
[ Voor 73% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-11-2022 18:18 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Inderdaad ja, zegt genoeg over die hele Asia cup dat Qatar daar kampioen werd....DutchOwnage schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:26:
Wat is dat Qatar matig zeg. Niveautje zaterdagamateurs.
De persoon die buitenspel staat, maakt geen onderdeel uit van het actieve spel. Vroeger was dat buitenspel, maar er is een paar jaar geleden besloten dat een speler die niet actief in het spel betrokken is, ook geen buitenspel kan veroorzaken/staan.Arjan90 schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:20:
[...]
Ik heb het nog steeds niet goed gezien maar de techniek zal vast kloppen. Ik snap niet welke gespeelde bal dan buitenspel veroorzaakt. Want ze richten zich op die speler van Ecuador met de teen, maar die ging het duel aan. Op het moment van het spelen van die bal vanaf het middenveld, stond hij niet buitenspel. Hoe kan hij dan degene zijn die buitenspel staat als hij de enige speler is daar die de bal raakt? Ik moet echt een paar herhalingen zien, de techniek is te slim voor mij
Sindsdien discussiëren we dagen na een wedstrijd nog of het wel of niet terecht was. Zelfs de echte kenners raakten verward.
Misschien geldt nu weer de ouderwetse buitenspelregel, maar dat zal dan alleen voor Qatar gelden. Als wij spelen wordt er niet gefloten en heeft de VAR ook geen rol op dat moment.
Wel erg weinig aan zo, ik ga wat anders doen
Niet eens landen. 5e divisieclubs uit oostenrijk ofzo.Homeland schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:28:
Het is ook bijzonder dat ze tegen allemaal middelmatige voetballanden zijn gaan oefenen, hadden waarschijnlijk het idee dat het best een aardig team was geworden en dan knal je sraks op deze manier in een paar wedstrijden kansloos uit je eigen WK.
nochtans Japan, geen matig land.Krukar schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:26:
[...]
Inderdaad ja, zegt genoeg over die hele Asia cup dat Qatar daar kampioen werd....
en vergeet die topclubs niet, zoals FC ŠTK 1914 Šamorín (2e Slowaakse divisie) en TJ Partizán Domaniža (Slowaakse 5e divisie)Homeland schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:28:
Het is ook bijzonder dat ze tegen allemaal middelmatige voetballanden zijn gaan oefenen, hadden waarschijnlijk het idee dat het best een aardig team was geworden en dan knal je sraks op deze manier in een paar wedstrijden kansloos uit je eigen WK.
Mwah, 24e op de Fifa ranking en nooit een noemenswaardig resultaat op een WK. Zo goed zijn die niet hoor.
Ik heb even een lijntje getrokken, maar twijfel hier zeer sterk overdglavimans schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:14:
[Afbeelding]
Keeper staat voor de laatste mannen wat essentieel de rode persoon achter de ‘laatste man’ maakt (de keeperrol geeft) daarom offside lijkt mij

Het schuine lijntje is gelijk aan de 5m lijn. De andere lijntje gelijk aan de lijn tussen de 5m en de 16m lijn, op de penaltystip.
In werkelijkheid zit hij er tussenin qua schuinheid. Aangezien die tussen de 5m en 16m lijn al nauwelijks buitenspel maakt, geeft dat ik zeer ernstig twijfel aan buitenspel.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
ook waar, maar toch beter dan de e-tjes in het rode shirt op dit veld.Krukar schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:32:
[...]
Mwah, 24e op de Fifa ranking en nooit een noemenswaardig resultaat op een WK. Zo goed zijn die niet hoor.
Bij de FIFA staat al een officiele analyse online:GAIAjohan schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:34:
[...]
Ik heb even een lijntje getrokken, maar twijfel hier zeer sterk over
[Afbeelding]
Het schuine lijntje is gelijk aan de 5m lijn. De andere lijntje gelijk aan de lijn tussen de 5m en de 16m lijn.
In werkelijkheid zit hij er tussenin. Aangezien die tussen de 5m en 16m lijn al nauwelijks buitenspel maakt, geeft dat ik zeer ernstig twijfel aan buitenspel.
Elect a clown, expect a circus.
Dat wordt tegen Oranje B in de 3e wedstrijd
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Als je voor rust met 0-2 Achterstaat tegen Ecuador en je moet nog tegen Senegal en Nederland

Die screenshot staat ook in Official_FIFA_World_Cup2022-QatarvsEcuador-20112022_gameplan_refereenotes.pdf ?Homeland schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:35:
[...]
Bij de FIFA staat al een officiele analyse online:
[Afbeelding]
Ik vrees vooral voor hoeveel spelers mogelijk worden uitgeschakeld door Qatar spelers, wat een stel horken.Krukar schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:37:
Naja Qatar kan misschien wel een record pakken voor meeste tegendoelpunten in de groepfase.
Als je voor rust met 0-2 Achterstaat tegen Ecuador en je moet nog tegen Senegal en Nederland
Misschien beter dat ze niet komen opdagen, 3-0 reglementaire nederlaag.Krukar schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:37:
Naja Qatar kan misschien wel een record pakken voor meeste tegendoelpunten in de groepfase.
Of zouden ze niet mogen juichen, of niet teveel?
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Zou zó mooi zijn (en de alomheersende WK-kijkschaamte wat verzachten).
Nou ik keek naar de tribune. Qatar zal wel wat echte fans hebben lijkt me. En die uit Ecuador lijken ook op mensen uit Ecuador.Homeland schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:40:
Dan ben je Qatar, "koop" je buitenlandse fans, en dan staan die te juichen omdat ze je nationale team van het veld spelen![]()
Of zouden ze niet mogen juichen, of niet teveel?
Ik denk dat ze daar in Qatar hebben gekeken uit welke landen er te weinig supporters reserveerden en voor die landen dan anderen hebben omgekocht.
Haat reacties? Er zijn wat grappen over Qatar... ongetwijfeld komen er morgen wat grappen op Senegal voorbijHarry Nak schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:44:
@DaniëlWW2 gaan we ook nog wat doen aan de haat reacties?
Lijkt wel een F1-topic op deze manier.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Lijken inderdaad wel wat echte fans te zitten maar zodra je dan zoń vak ziet waar echt elke fan precies hetzelfde shirt aan lijkt te hebben en het er van een afstandje perfect egaal geel uit ziet, dat is toch vreemd. Zelfs in een stadion vol oranje fans zie je wat variatie.Harribo schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:45:
[...]
Nou ik keek naar de tribune. Qatar zal wel wat echte fans hebben lijkt me. En die uit Ecuador lijken ook op mensen uit Ecuador.
Ik denk dat ze daar in Qatar hebben gekeken uit welke landen er te weinig supporters reserveerden en voor die landen dan anderen hebben omgekocht.
Homeland schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:35:
[...]
Bij de FIFA staat al een officiele analyse online:
[Afbeelding]

Gewoon buitenspel volgens de regels. Ik snap de twijfel totaal niet.
Ecuador speelt maar iets van een kwart van wat ze echt kunnen. Ik heb ze in de coppa lebertadoras zien spelen, of hoe het kampioenschap daar heet, en dat is toch een ander Ecuador. Die waren toen best goed.gws24 schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:40:
Ecuador is in de opbouw nou ook niet echt goed. Aardig aantal spelers die geen idee hebben waar hun medespelers staan en het middenveld is vaak maar matig bezet. Gevaar van hun kant zit puur en alleen in de voorzetten en de kopkracht van de aanvallers. Hopelijk kunnen wij met van Dijk dat pareren want als blind dat moet doen...
Qatar zal wel de volle 100% geven, denk ik.
Euh, de bal is daar al he... Je moet de lijn trekken als de bal vertrekt.Justevo schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:48:
[...]
[Afbeelding]
Ik denk dat je gelijk hebt, dit was (mede door het niet tonen van replays) niet goed te zien op het moment zelf, maar dit is inderdaad gewoon buitenspel.Justevo schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:48:
[...]
[Afbeelding]
Ik heb frame voor frame gekeken, hier maakt de bal een voorwaartse beweging vanaf ogenschijnlijk een speler van Ecuador.Coltrui schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:49:
[...]
Euh, de bal is daar al he... Je moet de lijn trekken als de bal vertrekt.
Ik snap het plaatje ook niet.. als dit het moment is, dan wordt de bal teruggelegd en dus nooit buitenspel.. zo niet, waar is het plaatje van wanneer de pas wordt gegeven? Want dan staan er nog een stuk of 3 voor..Coltrui schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:49:
[...]
Euh, de bal is daar al he... Je moet de lijn trekken als de bal vertrekt.
In deze scrimmage wordt de bal (volgens een ander camerabeeld) doorgekopt door een speler van Ecuador wat het dus buitenspel maakt.Montaner schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:51:
[...]
Ik snap het plaatje ook niet.. als dit het moment is, dan wordt de bal teruggelegd en dus nooit buitenspel.. zo niet, waar is het plaatje van wanneer de pas wordt gegeven? Want dan staan er nog een stuk of 3 voor..
Je moet de lijn trekken als de pass vertrekt, niet wanneer de keeper in duel gaat voor de bal. Volgens mij was dit helemaal geen buitenspel. Maar laat ons even afwachten - dit zal sowieso nog veel aandacht krijgenJustevo schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:51:
[...]
Ik heb frame voor frame gekeken, hier maakt de bal een voorwaartse beweging vanaf ogenschijnlijk een speler van Ecuador.
Maar de speler staat op het moment van spelen achter de lijn van de speler welke de bal speelt. Mag een bal dan niet vooruit gespeeld worden (je vorige post)? Nieuw voor me..Justevo schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:53:
[...]
In deze scrimmage wordt de bal (volgens een ander camerabeeld) doorgekopt door een speler van Ecuador wat het dus buitenspel maakt.
Nou, ben dan benieuwd wat ze tegen ons en Senegal laten zien.mavaros schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:48:
[...]
Ecuador speelt maar iets van een kwart van wat ze echt kunnen. Ik heb ze in de coppa lebertadoras zien spelen, of hoe het kampioenschap daar heet, en dat is toch een ander Ecuador. Die waren toen best goed.
Qatar zal wel de volle 100% geven, denk ik.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Er staan daar twee spelers he, volgens mij vergeten de meeste mensen dat. De ene die doorkopt en degene waarvan het been dus buitenspel staat. Het doorkoppen is het moment dat de bal een voorwaartse beweging maakt.Coltrui schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:54:
[...]
Je moet de lijn trekken als de pass vertrekt, niet wanneer de keeper in duel gaat voor de bal. Volgens mij was dit helemaal geen buitenspel. Maar laat ons even afwachten - dit zal sowieso nog veel aandacht krijgen
Die voorzet is helemaal niet relevant.
[ Voor 11% gewijzigd door Justevo op 20-11-2022 17:57 ]
Dit topic is gesloten.
Discussie over de mensenrechten in Qatar of de corruptie binnen de Fifa mag in: [WK 2022]Corruptie Fifa en mensenrechten in Qatar
Kwaliteit van de 4K uitzendingen: WK voetbal 2022 in 4K (HDR)