• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Radiodurans schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 13:27:
[...]

Bij 7% rendement en 2.5% inflatie is elk jaar 2% van mijn vermogen aftikken bij de belasting op geld waar ik al 49,5% belasting over betaald heb het verschil tussen de mogelijkheid als vrij man om fatsoenlijk vermogen op te bouwen en nauwelijks je een beetje kunnen beschermen tegen vermogensafbraak door de overheid 8)7
Als je net begint wel, maar als je al een tijdje bezig bent is het hopelijk voor een groot deel ook 2% aftikken van geld(/winst) waar je in het verleden slechts 2% belasting over betaald hebt :7

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:01
fsfikke schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 13:30:
Als je net begint wel, maar als je al een tijdje bezig bent is het hopelijk voor een groot deel ook 2% aftikken van geld(/winst) waar je in het verleden slechts 2% belasting over betaald hebt :7
Was het maar een capital gains tax, die 2% gaat over je hele vermogen, elk jaar opnieuw.

Maar goed, wat ik bedoelde te zeggen, in de context van beleggen in box 3 is het moeilijk om de 36% over 6% te onderschatten. Beleggen is NL is vooral een strijd tegen de 2 demonen inflatie en VRH.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:58

Freak187

geen

Radiodurans schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 13:27:
[...]

Bij 7% rendement en 2.5% inflatie is elk jaar 2% van mijn vermogen aftikken bij de belasting op geld waar ik al 49,5% belasting over betaald heb het verschil tussen de mogelijkheid als vrij man om fatsoenlijk vermogen op te bouwen en nauwelijks je een beetje kunnen beschermen tegen vermogensafbraak door de overheid 8)7
Tsja.. geld moet toch een beetje rollen... Vermogen is leuk voor jou, maar de rest heeft er niet zoveel aan.

Kia Niro-EV 2024

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Radiodurans schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 13:51:
[...]

Was het maar een capital gains tax, die 2% gaat over je hele vermogen, elk jaar opnieuw.
Dat beweert ook niemand anders, maar als je al een hele tijd belegt, is het niet gek als bijv 50% van je vermogen uit winst bestaat. Per persoon zal dit verschillen, maar doen alsof 100% van je vermogen uit 49.5% belast inkomen bestaat is ook een beetje overtrokken.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Radiodurans schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 13:51:
[...]

Maar goed, wat ik bedoelde te zeggen, in de context van beleggen in box 3 is het moeilijk om de 36% over 6% te onderschatten. Beleggen is NL is vooral een strijd tegen de 2 demonen inflatie en VRH.
Het is niet over je hele vermogen, want je hebt de 56 of 114k vrije voet.

En als je er ver onder zit kun je je werkelijke rendement opgeven en betaal je gewoon de capital gains tax van de 36% over je werkelijke rendement.

Verder is het meer iets voor het vrh2.0 topic iig :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:27
Ik lees veel berichten over de goedkopere NT's bij de ING. Als ik de website bekijk zie ik dat ze wel 0.24 service fee rekenen, ook in 2026. Dan komt Rabo toch nog goedkoper uit de bus?

Is er toevallig al een nieuw alternatief voor indexfondsenvergelijken.nl die hier duidelijkheid over kan geven?

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:16
Ik lees in het topic op reddit dat de service fee voor het nieuwe NT fonds bij ING op 0.20% staat in het overzicht van gekochte aandelen.
Update:

Still no response from ING customer service, as expected.

I’ve purchased some shares of the new fund, and 2 things were interesting:

Fund costs were indeed 0.11% (0.1% ongoing + 0.01% transaction) instead of 0.16% (0.15% ongoing + 0.01% transaction)

ING management costs were marked as 0.20% instead of 0.24% for the old fund. Now this is something new to me, as I didn’t see any information about ING lowering their management fees.
Nou weet ik even niet wat Rabo vraagt, maar dat lijkt bij de ING dus iets omlaag te gaan?
Pagina: 1 ... 116 117 Laatste

Let op:
Ook hier: geen referrals! Ook is slowchat niet de bedoeling.