Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06:35
Vorige week de ECHTE end credits gezien
spoiler:
na het heenzenden van Brok.

Inmiddels zijn Gna & de beserker king eraan (gna wel 30 tries denk ik, totdat je primair gaat focussen op je dodge timen, dan wordt het ineens eenvoudig) en heb ik de echte Tyr gevonden 🙃
Inmiddels platinum 100%. Inmiddels toch een goede 75 uur inzitten.

Sowieso GOTY, het verhaal, de camerabeelden, de muziek, alles, wat een episch avontuur.

Ps; Ik raad eenieder (die nu geen kids heeft) aan om dit spel nog een keer te spelen als je kinderen hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door MagniArtistique op 04-12-2022 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:35
Story uitgespeeld, richting platinum. GOTY gaat voor mij naar ER, maar Ragnarok close 2nd. Wat een game, zeker richting endgame wordt het ietwat makkelijker of de combat clickt wat meer.. Epic avontuur!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Vanavond nog wat rondgehangen in Vanaheim. Daar de krater en jungle ontdekt, waarbij de laatste echt één van de mooiere gebieden uit het spel is, imho. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzdTF_EPvAQiGwOroW89NaUR9v8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4vVTwLIXAeX8PSIt6o802Oy4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFpz1V2lHYqRqWboNj39Hik4ouM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0YNIVAUXpHIDsCWY3dRyiPOW.jpg?f=fotoalbum_large

Anyhow, wat side quest gedaan en vooral even de 'Quality Mode + High Framerate-option' getest; speelt prima weg! 8)

Zit nu op zo'n 33 uur en moet de main story nog clearen. Geen haast, ik vermaak me wel! (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Atari schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:10:
Story uitgespeeld, richting platinum. GOTY gaat voor mij naar ER, maar Ragnarok close 2nd. Wat een game, zeker richting endgame wordt het ietwat makkelijker of de combat clickt wat meer.. Epic avontuur!
Ik ben nog lekker bezig met de story, geen idee hoever, zal wel halverwege zijn. Ik speel op Give Me Story mode. De gevechten vind ik niet zo boeiend, dat is seen one, seen them all. Maar het acteerwerk is echt onovertroffen. Echt iedereen is tof gecast. Qua gameplay wint ER wat mij betreft ook de GOTY, maar qua acting, graphics en verhaal is Ragnarok absoluut winnaar.

[ Voor 18% gewijzigd door spaceboy op 05-12-2022 09:35 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atari
spaceboy schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:34:
[...]

Ik ben nog lekker bezig met de story, geen idee hoever, zal wel halverwege zijn. Ik speel op Give Me Story mode. De gevechten vind ik niet zo boeiend, dat is seen one, seen them all. Maar het acteerwerk is echt onovertroffen. Echt iedereen is tof gecast. Qua gameplay wint ER wat mij betreft ook de GOTY, maar qua acting, graphics en verhaal is Ragnarok absoluut winnaar.
Mijn votes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AbSa5FpwPO6lvRqon9XOBa097eI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ukx8tHZ5eekamfvWyIwshXBb.jpg?f=fotoalbum_large

Best performance betekent hier best voice acting. Daar is Elden Ring niet eens in genomineerd. Die gaat dus sowieso naar Kratos. Neemt niet weg dat Elden Ring ook een aantal van die legendarische scenes had (A lowly tarnished, playing as a lord, Emboldened by the flame of ambition, Together, we will devour the very gods, You will witness true horror), maar dat zou dan meer screenplay zijn.

Qua graphics is GOWR technisch beter, maar qua sfeer en artwork zou ik toch Elden Ring kiezen.

Best narrative (story), duidelijk GOWR. Bij Elden Ring moet je zelf de story maar aan elkaar zien te linken.

Best game direction: Awarded for outstanding creative vision and innovation in game direction and design
Deze gaat voor mij naar ER. Hier heb je een paard en een zwaard, maak er maar van wat jij er van wilt maken.

Qua replay value. Ik hoop dat GOWR nog met een NG+ update komt, ik zal deze na platinum behaald te hebben niet direct opnieuw spelen. Dat was bij ER wel. Gelukkig heeft GOWR dit (nog) niet, want ER was nou niet bepaald vriendelijk voor je social life >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atari
En voor de rest boeien welke GOTY wordt. Met GOWR vermaak ik me nog steeds, daar doet GOTY of niet nul afbreuk aan.
Ging mij meer om een klein beetje perspectief te bieden in de zin van hoe goed GOWR uiteindelijk voor mij was en is. Top game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Vraagje over de side missions. Hoe weten welke er per wereld zijn? Merk dat je de meeste wel echt moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Wackmack schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:18:
Vraagje over de side missions. Hoe weten welke er per wereld zijn? Merk dat je de meeste wel echt moet zoeken.
Sommige zijn opgenomen in de legenda van de map, bijv. de Riverside favours in Vanaheim.
Maar dat geldt zeker niet voor alle en is een kwestie van goed exploren. Maar inderdaad ik zou niet kunnen vertellen of ik wel of niet gemiste side-content heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Photo mode is beschikbaar met de laatste update

https://blog.playstation....e-in-god-of-war-ragnarok/

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Vind de photo mode een beetje karig; er is weinig veranderd ten opzichte van de vorige versie. Maar goed, we kunnen tenminste plaatjes schieten! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ui7cOZ8zUP3Z1w_oPEEB2OCg_3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUkdR3fKn4tyeLBlcAHtnX7N.jpg?f=fotoalbum_large

Vanaheim Crater Region zit erg goed in elkaar en vind ik, tot nu toe, de leukste region om te verkennen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patch Notes [v. 03.00]

Speel momenteel de Story Mode maar vijanden lijken gewoon stil te staan, hoop dat dit iets is bijgesteld anders is het wel erg gemakkelijk. 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:20
Dat is bijgesteld in balanced mode. 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:32
Yonix schreef op zondag 4 december 2022 @ 22:53:
Zit nu op zo'n 33 uur en moet de main story nog clearen. Geen haast, ik vermaak me wel! (y)
We zijn denk ik nagenoeg even ver. Ik kijk er tegenop om hem uit te spelen :') vermaak mij zó goed met de game.

Heb nog een hoop berserkers te doden. Zitten echt pittige gevechten tussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 00:24
spaceboy schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:34:
[...]

De game is toch nog wel te doen op normal. Heb geen zin meer alles uit me te halen. Moet de game nog steeds opstarten. Heb hem al van dag 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:44
Een vraag over Heimdall. Alleen lezen als je voor de tweede keer naar Vanaheim bent geweest.

spoiler:
Waarom werkt de speer op Heimdall? Dat was voor mij niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Angrboda is het meest oninteressante karakter in het spel. Wat een tijdverlies zodra ze verschijnt. Waarom die komt en gaat is me ook een raadsel, maar goed.

Waar verwees het pad op het einde naar?

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 06-12-2022 20:11 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/36nygX7rKHDBqr0fPONOL4qDFLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jqWj3AGdvOWSYCpTYBlgrvMy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6RIGYc3d5I92LIuRw7gIOrPoyDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ylYAYXWmQ5RlOKJWi2DVosFP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CdABsaQ5TTJ3AKdSspE7FlMIc3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a0jgVzcBUw9Yj2hi5b3e2aef.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNIwHwgTwOW_id7pYyMX7bdgLHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bgA6h7ExYQP3BCVgHeZ2nIaB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWsys3eunMAvw_fpllGwlhChVtk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/11svAd0i5fqTEuZhjzgyDaR5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ehlMzBdKXKwEUkj1RdTLjiejWB4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/URgzyDQOqHPWTulJ0eYTbHzk.gif?f=user_large

O+ :9~ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:45
Wat.een.game!! _/-\o_
Story done na 40u
Nu verder met quests in rest vd realms :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:14
Farabi schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:50:
Angrboda is het meest oninteressante karakter in het spel. Wat een tijdverlies zodra ze verschijnt. Waarom die komt en gaat is me ook een raadsel, maar goed.

Waar verwees het pad op het einde naar?
Mja, ik vond Thrúd ook een veel toffere match voor Atreus, maar ja, mythologie hè? :P
spoiler:
Het pad op het einde verwees naar Kratos die vereerd werd als god - iets waarvan Odin hem verweet dat ie geen idee had of ooit zou hebben hoe dat voelt. Kratos zag zichzelf - net als Thor - als monster die alleen dingen kon vernietigen. Kennelijk ligt er meer voor hem in het verschiet en dat gaf hem hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Kwistnix schreef op woensdag 7 december 2022 @ 00:18:
[...]

Mja, ik vond Thrúd ook een veel toffere match voor Atreus, maar ja, mythologie hè? :P
spoiler:
Het pad op het einde verwees naar Kratos die vereerd werd als god - iets waarvan Odin hem verweet dat ie geen idee had of ooit zou hebben hoe dat voelt. Kratos zag zichzelf - net als Thor - als monster die alleen dingen kon vernietigen. Kennelijk ligt er meer voor hem in het verschiet en dat gaf hem hoop.
spoiler: title
ik vond het een beetje 'Egyptisch' overkomen. heb wel zin in een andere setting. hoop dat het klaar is met de noorse mythologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Ik vind kratos maar een oude brombeer, nooit in het spel kunnen komen net zoals deel één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofmetdebril
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 13:33
Wat een avontuur...
meestal al snel klaar met dit soort spellen (in regel 2 weken).
Maar bij deze: duurt het nog verder voort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Zuur.. ik zit op 47 van de 48 ravens en voor mijn gevoel de verschillende maps al meerdere keren bekeken. Geen idee waar die laatste zit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkrim
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:31
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:34:
Zuur.. ik zit op 47 van de 48 ravens en voor mijn gevoel de verschillende maps al meerdere keren bekeken. Geen idee waar die laatste zit :(
Je kan eens in muspelheim kijken. Daar zitten er twee en daar was ik de laatste vergeten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:34:
Je kan via je map zien in welk gebied je nog een Raven mist. Aan de linkerkant van het scherm staat een checklist per regio... dus even door de realms heen scrollen en kijken waar er nog geen vinkje staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rutgergron schreef op woensdag 7 december 2022 @ 06:45:
Ik vind kratos maar een oude brombeer, nooit in het spel kunnen komen net zoals deel één.
Herkenbaar maar als je wat verder speelt dan zal je merken dat Kratos
spoiler:
ook een menselijke/gevoelige kant heeft
:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ditmaal is het de innerlijke reis van kratos. hij stelt zich open en maakt zichzelf kwetsbaar mede door zijn gevoelens te uiten. dat vond ik het grootste pluspunt van dit deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofmetdebril
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 13:33
In de boom van Odin zelf is er ook 1 Raven, volgens de checklist. Misschien gemist? Ik zelf heb dat daar nog niet gevonden.

[ Voor 18% gewijzigd door Goofmetdebril op 08-12-2022 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
overigens het niveau 'verhaal' is geen niveautje 'verhaal' hoor in dit spel :9

respect voor de mensen die op een moeilijk niveau sommige delen doorkomen, zelfs op zn makkelijkst kon ik mijn agressie soms niet inhouden :D

heb er 21 uur overgedaan. en dan heb ik nog behoorlijk door het spel heen ge-raced. 0 side missies gedaan niks ge-collect. dacht dat dit een spel van max 12 uur was in het begin.

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 08-12-2022 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Farabi schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:44:

[…]heb er 21 uur overgedaan. en dan heb ik nog behoorlijk door het spel heen ge-raced. 0 side missies gedaan niks ge-collect. dacht dat dit een spel van max 12 uur was in het begin.
Dan heb je het (gemiddeld) nog snel gedaan :)

God of War: Ragnarök | How long go beat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:06:
[...]

Dan heb je het (gemiddeld) nog snel gedaan :)

God of War: Ragnarök | How long go beat
De puzzels heb ik meteen via youtube bekeken. Dat scheelde een hoop tijd. Heb maar weinig zelf gedaan, alleen maar gelopen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Farabi schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:09:
[...]

De puzzels heb ik meteen via youtube bekeken. Dat scheelde een hoop tijd. Heb maar weinig zelf gedaan, alleen maar gelopen :P
Klinkt wel een beetje als zonde van je geld en tijd, maar ja, als jij er je plezier er uit haalt om op deze manier de content te consumeren, wie ben ik om je de les te laten lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
GRDavies75 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:14:
[...]

Klinkt wel een beetje als zonde van je geld en tijd, maar ja, als jij er je plezier er uit haalt om op deze manier de content te consumeren, wie ben ik om je de les te laten lezen ;)
Mijn 1e walkthrough doe ik altijd zo. Als ik zin heb in een 2e, ga ik alles gedetailleerd langs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Farabi schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:15:
[...]

Mijn 1e walkthrough doe ik altijd zo. Als ik zin heb in een 2e, ga ik alles gedetailleerd langs.
Ik heb juist het omgekeerd, veel van mijn plezier komt uit verrast worden / nieuwigheid. Een 2e walkthrough mist juist de wow-factor (maar ben een hele trage speler omdat ik alles uitkam).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
yinx84 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:36:
[...]
Je kan via je map zien in welk gebied je nog een Raven mist. Aan de linkerkant van het scherm staat een checklist per regio... dus even door de realms heen scrollen en kijken waar er nog geen vinkje staat :)
Dat wist ik niet, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
GRDavies75 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:17:
[...]

Ik heb juist het omgekeerd, veel van mijn plezier komt uit verrast worden / nieuwigheid. Een 2e walkthrough mist juist de wow-factor (maar ben een hele trage speler omdat ik alles uitkam).
ik ben altijd heel nieuwsgierig naar het verhaal. de echte reden waarom ik bepaalde spellen speel. vandaar mijn ongeduld.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 08-12-2022 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Is de crater echt een optional area? Damn. Ik zit er al twee uur te genieten, maar ik vraag me af of ik later terug moet komen. Voelt als een endgame gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Die berserkers zijn wel gaaf. De juiste moeilijkheidsgraad voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

mister_S schreef op donderdag 8 december 2022 @ 23:06:
Is de crater echt een optional area? Damn. Ik zit er al twee uur te genieten, maar ik vraag me af of ik later terug moet komen. Voelt als een endgame gebied.
Ik geloof dat ik nog 2 realms heb waar ik nog niet vrij naar toe kan reizen
spoiler:
Wel al met Altreus 1tje bezocht in zijn eentje

Er is in de crater wel 1 mechaniek waar je karrevrachten materials van krijgt, dus ze zijn er wel naar aan het toe werken, maar ja, dan moet er wel heel weinig te doen zijn op de laatste 2 realms.
spoiler:
Ik ben de naam schuldig, maar die vijver/bron waar je kristallen in moet gooien in ruil voor materialen, de kristallen krijg je uit die barnsteenachtige 'puisten' overal en nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik wil terug naar de abandoned village in vanaheim, maar het lukt me maar niet. Volgens videos op YT ga ik door Freyrs kamp heen en dan is er een pad door de eastern barri woods. Daar kom je een vork tegen, waar links naar de village leidt. Die linker pad is echter nog steeds dicht met houten palen bij mij. Is het gewoon een kwestie van verder spelen in de MQ of is het een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:11
mister_S schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:21:
Ik wil terug naar de abandoned village in vanaheim, maar het lukt me maar niet. Volgens videos op YT ga ik door Freyrs kamp heen en dan is er een pad door de eastern barri woods. Daar kom je een vork tegen, waar links naar de village leidt. Die linker pad is echter nog steeds dicht met houten palen bij mij. Is het gewoon een kwestie van verder spelen in de MQ of is het een bug?
Maak het nacht :) Anders ben je wellicht nog niet ver genoeg in het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mister_S schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:21:
Het stuk waar jij zit ken ik (nog) niet, maar is het geen kwestie van
spoiler:
stuk schieten van een vuurpot? Want zelf zat ik in ‘ Speak with Freya ’ met een obstakel en kon op deze manier verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
vinom schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:03:
[...]

Maak het nacht :) Anders ben je wellicht nog niet ver genoeg in het verhaal.
Het zijn niet van die rode barricades, maar echt houten palen. Gaan die ook 's nachts weg? Het pad hier beneden is dus dicht bij mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvMpk9ZABZU7EZwfw5GbtkPP9nI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1z4DwnsxuaGasCkqbtBYZFFm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door mister_S op 09-12-2022 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

mister_S schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:27:
[...]

Het zijn niet van die rode barricades, maar echt houten palen. Gaan die ook 's nachts weg? Het pad hier beneden is dus dicht bij mij.

[Afbeelding]
Nee, de in-de-nacht-verdwijnende-palen, zijn bruinachtig en verwoven met elkaar.
Dit soort constructies die je op het plaatje ziet zijn vaak maar van 1 zijde te verwijderen (maar moet je dus wel weten hoe je bij de achterkant komt), maar heb 1 keer zo'n constructie gezien die later in het verhaal totaal niet te verwijderen was (, maar dan heb je waarschijnlijk een of andere kruiproute over het hoofd gezien).

Ik miste ook 1 artifact en 1 drauger hole, maar was qua story nog niet ver genoeg en dat is allemaaal goed gekomen. Gewoon verder het verhaal afgaan, dan komen bepaalde gebieden weer vrij.

[ Voor 14% gewijzigd door GRDavies75 op 09-12-2022 13:10 . Reden: extra uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Ik zie af en toe wat spoilers :Y
;)

Teksten die het verloop van het spel 'verraden' kun je markeren (zonder spaties) [ spoiler ]tekst[ /spoiler ] :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17:10
GRDavies75 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:17:
[...]

Jeps.. nu ik in Vanaheim (?) zit heb ik echt het gevoel..mm ff naar daar en ff naar daar.. begint weer heerlijk te lopen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik heb het idee dat deel 2 beter te doen is dan deel 1. Bij het vorige deel lukte die Valkyrie koningin mij echt niet, zelfs niet op de makkelijkste stand. Ik heb Ragnarok uitgespeeld op normaal niveau, al mijn gear lvl 9 ook en ik red de moeilijkste uitdagingen van de endgame toch best aardig. Niet met twee vingers in de neus, maar het is in ieder geval te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Piet_Piraat7 schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:54:
Ik heb het idee dat deel 2 beter te doen is dan deel 1. Bij het vorige deel lukte die Valkyrie koningin mij echt niet, zelfs niet op de makkelijkste stand. Ik heb Ragnarok uitgespeeld op normaal niveau, al mijn gear lvl 9 ook en ik red de moeilijkste uitdagingen van de endgame toch best aardig. Niet met twee vingers in de neus, maar het is in ieder geval te doen.
De berserkers zijn makkelijker dan de valkyries uit deel 1 inderdaad. Alhoewel ik er nu wat tegenkom die me op lvl 5 praktisch one shotten. Ik heb alle valkyries in deel 1 pas gesloopt nadat ik de game ook op NG+ had uitgespeeld. Dan ben je velen malen sterker dan als je de game 1x uitspeelt. Je krijgt dan namelijk toegang tot veel betere armor.

Ff tussen de spoilers
spoiler:
Ragnarok heeft een nieuwe Valkyrie Queen; Gna. Die ook al gehad?

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 12-12-2022 12:53 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Toen had ik de speer nog niet eens :') Zit nu op 32 uur en kan net de dag/nacht cyclus in Vanaheim aanpassen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 18:49
Genoten van de game +40 uur, eindelijk sidequests die wat toevoegen aan het verhaal. Al met al top game.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Hulleman schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:51:
[...]
De berserkers zijn makkelijker dan de valkyries uit deel 1 inderdaad. Alhoewel ik er nu wat tegenkom die me op lvl 5 praktisch one shotten. Ik heb alle valkyries in deel 1 pas gesloopt nadat ik de game ook op NG+ had uitgespeeld. Dan ben je velen malen sterker dan als je de game 1x uitspeelt. Je krijgt dan namelijk toegang tot veel betere armor.

Ff tussen de spoilers
spoiler:
Ragnarok heeft een nieuwe Valkyrie Queen; Gna. Die ook al gehad?
Wat betreft je spoiler; ik ben daar nu mee bezig :) die is inderdaad echt wel pittig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 21:12
Heb'm net uitgespeeld, 50u over gedaan en heb elke wereld tussen de 80-90% dus aardig wat optionele content gedaan. Wat een zalig spel... En nu richting Platinum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er al een flink aantal uren inzitten en het aantal puzzels wat ik tegenkom is eigenlijk heel summier te noemen :Z Wel staat er zowat achter iedere boom iemand die met mij ‘Op de vuist wil’ :?

Heeft dit er mee te maken omdat ik de story mode speel? :+

Voor de rest ziet het er allemaal prachtig uit <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Heb hem ook uit op 100 procent. Maar zie ik dat nu goed en is er geen new game +?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

4acesNL schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:56:
Heb hem ook uit op 100 procent. Maar zie ik dat nu goed en is er geen new game +?
Als ik zoek met Google dan ontbreekt deze helaas.

Vreemd :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Nee, was in GOW 2018 ook, daar werd NG+ later toegevoegd. Tot nu toe is er ook niet gerept dat deze GOW een NG+ gaat krijgen (maar is wel een wens bij veel fans).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
4acesNL schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:56:
Helaas inderdaad. Heeft met GoW 2018 ook een paar maandjes geduurd voordat die er was. Maar toen 'ie er eenmaal was waren er ook nieuwe soorten materials, een nieuwe currency en armor sets toegevoegd. Het is het wachten waard in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ah nice! Dan kom ik later nog eens terug bij de game.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Ook Atreus en Kratos hebben natuurlijk wel eens een dag vrij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nTYr7tSD4FR9s6yUD2GbMxmXbAo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FW64dNzD5O2c7J89WWUrGdyl.jpg?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Klaar met de story en fucking hell, wat was het een rollercoaster. :D _/-\o_

Die laatste akte, damn ... hoe alles bij elkaar kwam. Geweldig gewoon! En de muziek was net zozeer een hoofdrolspeler. (y)

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcljb0gpHSypJwB75AwJsLytDQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ve6mDyWvCLObPt6cuqXnLhSY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s10ZZ4cAXedl5DyWAUp6samHhEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqWbq2vODasbTE5x9Zw3PtVx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2FOqXVJ-uhcYqkudhRpiGcV__zY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8X4aVfoulyX36UpKtzo8UrVU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqle3XeK1BP-tU9ab6itF3ecOBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3oLDwtcDQVNUo2GDmmo78PmW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mCDwLkNrcqJ-VjD9PMs5UCFpRgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HmNUV6BZ2m0PmWruVjYENgCc.jpg?f=fotoalbum_large

Anyhow, cried a little. Not gonna lie. :'(

Wat mij betreft GOTY, samen met Elden Ring op nummer één. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 18:49
@Yonix Van mij mocht het einde wel wat donkerder, makers zijn te aardig geweest :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Amaze86 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:45:
@Yonix Van mij mocht het einde wel wat donkerder, makers zijn te aardig geweest :)
Misschien was het de vader in mij, maar ik vond dit einde perfect.
spoiler:
Kratos die zichzelf eindelijk toestond een vader te zijn voor Atreus, de 'full circle' met Faye ('Open your heart to it') en het loslaten van zijn zoon. Powerful stuff.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Piet_Piraat7 schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:54:
Moet je nog echt na denken welke armor je neemt? Of onderdelen ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Yonix schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:22:
Anyhow, cried a little. Not gonna lie. :'(
spoiler:
Heb je na het verhaal ook nog de Funeral for a friend missie gedaan? Voor nog meer tranen :'(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
jaaoie17 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 00:23:
[...]

Niet echt, goed kunnen ontwijken en blokken is belangrijker. De Talisman Realm of shift zou ik wel aanraden. Die vertraagt de tijd en ondertussen kun je helemaal los gaan op zo’n berserker. Beetje overpowered naar mijn mening.

Qua armor vind ik het zonde om Kratos in zo’n bulky ridderpak te hijsen die zijn volledige lichaam bedekt. Die vallen bij mij standaard af. Hoewel die met drakentanden wel heel bruut is. Volgens mij heb ik zo'n feloranje shoulderarmor die beide schouders bedekken, maar niet zijn goddelijke sixpack :p

[ Voor 9% gewijzigd door D. Ninjai op 16-12-2022 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Raem schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 07:56:
[...]

spoiler:
Heb je na het verhaal ook nog de Funeral for a friend missie gedaan? Voor nog meer tranen :'(.
Jazeker!
spoiler:
De muziek ook, 'Raeb's Lament'. Zo mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
jaaoie17 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 00:23:
[...]
Niet echt. Ik heb Surturs op lvl 9 en die is enorm sterk. Amulet enchantments wel, die kunnen per gevecht een flink verschil maken.

En die shield enchantment die status effects verwijderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
D. Ninjai schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:09:
[...]

Niet echt, goed kunnen ontwijken en blokken is belangrijker. De Talisman Realm of shift zou ik wel aanraden. Die vertraagt de tijd en ondertussen kun je helemaal los gaan op zo’n berserker. Beetje overpowered naar mijn mening.

Qua armor vind ik het zonde om Kratos in zo’n bulky ridderpak te hijsen die zijn volledige lichaam bedekt. Die vallen bij mij standaard af. Hoewel die met drakentanden wel heel bruut is. Volgens mij heb ik zo'n feloranje shoulderarmor die beide schouders bedekken, maar niet zijn goddelijke sixpack :p
Je kunt de appearance van een armor set aanpassen terwijl je wel de stats behoudt. Kan helaas alleen met lvl 9 armor, dus is pas richting endgame van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:03
Aan te raden dit spel te spelen zonder echte voorkennis van de vorige versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

GRDavies75 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:09:
Nee, was in GOW 2018 ook, daar werd NG+ later toegevoegd. Tot nu toe is er ook niet gerept dat deze GOW een NG+ gaat krijgen (maar is wel een wens bij veel fans).
Bij de meeste titels wordt die 3 of 4 maanden na release toegevoegd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mister_S
Uitgespeeld, briljant spel. Zoveel toffe momenten, ik ben zelden zo vaak door een spel verrast. Je ziet niet vaak dat een spel tot op het einde zo interessant is als op het begin. In alles beter dan de voorganger, ik kan niet wachten tot hun volgende project die eindelijk de PS4 achter zich zal laten.
De lat is enorm hoog gelegd voor deze genre, wordt moeilijk om dit te overtreffen. Er zijn games die aspecten van dit spel beter doen, maar dat de som van de delen zo briljant is komt zelden voor. Laatste keer dat ik zoveel heb genoten van een spel was Witcher 3, dat is al even geleden dus.

Volgende spel wordt Elden Ring, ook al ben ik geen DS fan. Kijken hoe de twee GOTY contenders zich tot elkaar verhouden :)

[ Voor 9% gewijzigd door mister_S op 17-12-2022 00:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Chelseamarre123 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 22:09:
In Ragnarök zit een uitleg met alle karakters die in het spel voorkomen, zowel in beeld als geschrift.

En hier een mooie uitleg van deel 1 en nagenoeg spoiler-vrij :)

Heel veel plezier, je zal er geen spijt van krijgen én mocht je hem nog niet in je bezit hebben, hij is al aardig in prijs gezakt oOo

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
Doe jezelf een plezier en speel God of War (2018) eerst. Goedkoper in de aanschaf, supergoed spel, ziet er nu nog steeds prachtig uit en Ragnarok zal er ook leuker door worden, omdat je meer van de voorgeschiedenis weet :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Edit: verkeerde gequote

[ Voor 101% gewijzigd door Kalder op 17-12-2022 11:54 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Het is imo niet per se nodig om de klassieke delen gespeeld te hebben (alle GoW's van vóór de PS4 versie), ik zou wel GoW2018 eerst spelen voordat je aan Ragnarok begint, en dat is echt geen straf, GoW2018 is nog steeds een geweldige game waar je echt niet het probleem hebt dat het verouderd aanvoelt (helemaal met de 60fps op PS5).

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:23
Heb net GoW 2018 uitgespeeld (PS5). Was er de laatste jaren al een paar x aan begonnen maar telkens verloor mijn aandacht. Nu de nieuwe GoW uit is nog een kans gegeven en nomdeju wat een vette game was dit haha! En zo mooi!
Ik heb de game uitgespeeld met lvl 4. Volgens mij niet een al te hoge level? Maar het lukte mij maar niet om omhoog te levelen. De 1e en enige Valkery (Gunnr) met level 3 gepakt. Behoorlijk pittig, maar toch gelukt.
Anyway, its time for Ragnarok!
NG+ boeit me nu ff niet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Nu online
Oh man, wat hebben die optionele eindbazen toch bs aanvallen. Sigrun voelde eerlijker aan. Zeker als een ze nog een milimeter leven hebben dan spammen ze met aanvallen met een veel te grote bereik. Plus als Sigrun opsteeg kon je met je bijl gooien, dat heeft hier niet altijd zin. Even ranten hoor na tig pogingen, en weer door :p

Edit: en down, sta nog te shaken van de spanning. Alles klikte en bleef kalm, was toch wel heel tof :D

[ Voor 31% gewijzigd door D. Ninjai op 18-12-2022 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

D. Ninjai schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:19:
Oh man, wat hebben die optionele eindbazen toch bs aanvallen. Sigrun voelde eerlijker aan. Zeker als een ze nog een milimeter leven hebben dan spammen ze met aanvallen met een veel te grote bereik. Plus als Sigrun opsteeg kon je met je bijl gooien, dat heeft hier niet altijd zin. Even ranten hoor na tig pogingen, en weer door :p

Edit: en down, sta nog te shaken van de spanning. Alles klikte en bleef kalm, was toch wel heel tof :D
Ik was ook van plan om Ragnarok op platinum te zetten (PS5), maar man man man... wat ben ik slecht. Het verhaal doorspelen ging prima, maar zelfs op de laagste moeilijkheidsgraad krijg ik Hrolf niet om (ik kom tot 30% van z'n healthbar). Laat staan dat ik die Valkyrie in de lava te grazen kan nemen. Dit wordt een zware strijd. :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Nu online
spaceboy schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:51:
[...]

Ik was ook van plan om Ragnarok op platinum te zetten (PS5), maar man man man... wat ben ik slecht. Het verhaal doorspelen ging prima, maar zelfs op de laagste moeilijkheidsgraad krijg ik Hrolf niet om (ik kom tot 30% van z'n healthbar). Laat staan dat ik die Valkyrie in de lava te grazen kan nemen. Dit wordt een zware strijd. :P
Als je tot zover bent gekomen dan gaat het een keer lukken. Wat mij heeft geholpen is door op YouTube te kijken naar hoe men deze eindbazen zonder een enkele hit verslaan op een normale manier. Zo leerde ik dat het soms beter is om even je Rage aan te zetten om een vervelende aanval te onderbreken, en dan gelijk weer uit en doorbeuken zonder gretig te worden. Daar kom je het verst mee. Plus ik bleef bewust bij hun in de buurt om relatief makkelijkere aanvallen af te dwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:12
spaceboy schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:51:
[...]

Als je het nog makkelijker wilt maken is er een setting dat als je de baas beneden 50% hebt en dan doodgaat, de baas de volgende keer al op 50% health begint. Mini boss checkpoint oid.

• Wackmack
Vraagje over mijn build en een eindbaas. Af en toe is de game zo unbalanced in mijn ogen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-LPt5UjP9uSI202uH5W56ikUX04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JQ1xfRyNqQBGd1kcSBW1QmeP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_v0KFmAIF0zEGy-y60rOfc9NC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R6GwAQZXPP9lU9Nceyyb84Wc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYt-tcbeVhamJxih8j7cyBfsV2s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eODYy7Xd5b9rmS6Snigx2xB4.png?f=fotoalbum_large

Deze baas vind ik moeilijk. Speel op het laagste niveau en met deze actie verlies ik 80%, hoe dan? Is mijn build zo slecht?

Hele game op medium gespeeld maar bij deze baas zit ik al een uur te spelen. Hjalti the stolidia is erg pittig.

Erg jammer dat je op het laagste niveau met 1 aanval 80% je kan verliezen.

Alle filmpjes op YouTube lijkt iedereen zo makkelijk deze baas te verslaan.

• 4acesNL
Is niet per se een goede build nee. Lage strength en lage defence. Ik speelde de game op give me balance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
4acesNL schreef op donderdag 22 december 2022 @ 01:16:
Is niet per se een goede build nee. Lage strength en lage defence. Ik speelde de game op give me balance.
Gehaald! Speel ook op Give me balance en dat ging perfect tot deze baas, maar gelukkig gehaald

Ben net over gegaan naar deze midgame armor, wekte heerlijk! Hierdoor uiteindelijk de baas kunnen verslaan. In deze armor set zit namelijk als je veel stun hebt, je veel slow mode hebt. Hierdoor kan je de vijand makkelijk neer slaan.

YouTube: Best MID-GAME Builds! | God of War Ragnarok | Tips & Tricks Guides

Edit: Build wat aangepast, nu stuk meer kracht. Zag nog een mooie berserker locatie dus even geopend. Moet je dit keer tegen twee tegelijk vechten, wow! Sisters of Illska en Syipdagr the cold. Die slaan we maar even over :+

Tip voor deze baas, Svipdagr the Cold & Sisters of Illska Boss Fight ?

[ Voor 16% gewijzigd door Wackmack op 22-12-2022 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Wackmack schreef op donderdag 22 december 2022 @ 01:22:
[...]

Voor alle Beserkers: End game content, eerst de game gewoon uitspelen en pas aan beginnen met level 7+ :9 Ik heb ze overigens allemaal geskipped, vond het niet veel meer toevoegen....

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Wackmack schreef op donderdag 22 december 2022 @ 01:22:
[...]

Eerst zo snel mogelijk die zusjes slopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Wackmack schreef op donderdag 22 december 2022 @ 00:18:
Deze baas vind ik moeilijk. Speel op het laagste niveau en met deze actie verlies ik 80%, hoe dan? Is mijn build zo slecht?
Het is ook de bedoeling dat je ervoor zorgt dat een boss een dergelijke unblockable attack niet kan uitvoeren. Vaak door je bijl te gooien, pijlen te schieten of met een shieldbash (let op de blauwe rondjes). Mislukt dat? Dan word je hard gepijnigd.

Ik vind deze optional bossfights het leukste in de game en ook de enige uitdaging. De rest van de game is eigenlijk te simpel, ook de bosses in het verhaal.

[ Voor 14% gewijzigd door Hulleman op 22-12-2022 10:57 ]

• swoutr
  • Laatst online: 19:32
Sommige delen waar er meerdere enemies, en dan vooral mini bosses spawnen die op afstand pijlen af staan te schieten maar daaromheen enemies die alleen met vlammen (of andersom) aangepakt kunnen worden zijn zooooo verschrikkelijk frusterend. Ik probeer te focussen op enemies en ze af te maken alvorens me ik op de andere enemy kan focussen, maar ik krijg gewoon de fucking kans niet omdat er continu pijlen op me afgeschoten worden. FUCKING frustrerend, en het heeft wat mij betreft weinig te maken met skill, maar gewoon met een slechte balans van enemies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Hulleman schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:50:
[...]

Het is ook de bedoeling dat je ervoor zorgt dat een boss een dergelijke unblockable attack niet kan uitvoeren. Vaak door je bijl te gooien, pijlen te schieten of met een shieldbash (let op de blauwe rondjes). Mislukt dat? Dan word je hard gepijnigd.

Ik vind deze optional bossfights het leukste in de game en ook de enige uitdaging. De rest van de game is eigenlijk te simpel, ook de bosses in het verhaal.
Dat was inderdaad de juiste tip. Daarna na een half uurtje kunnen halen. De game lijkt echt enorm zeg. Denk al zeker 30 uur gespeeld en nog komen er compleet nieuwe werelden bij. Ben hier nog wel een aantal maandjes mee zoet.

Nog tips mbt midgame armer en heavy attacks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:24
Heb het spel gehaald voor de ps4 pro. Speelt inderdaad gewoon prima weg. Maar dat geluid van de ps4 pro is niet te harden. Neemt veel lol weg en sessies blijven kort.

Tot nu toe wel vermakelijk maar had niet anders verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Wanneer kun je eigenlijk een andere armor voor atreus kopen/ craften. Heb alleen die verplichte armor voor hem gekocht. Ik zit nu in die realm met die elven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:55
Zo net God of War Ragnarok uitgespeeld, ik speelde op de 2de moeilijkheidsgraad graad.
Maar bij bij laatste gevecht van Odin gewisseld naar makkelijkste optie, jeetje wat was dat lastig :P.

Nu nog alle andere dingen vinden die ik nog niet heb, heb het spel sinds dag 1 maar ben er aardig lang zoet mee :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-09 20:48
De eerste God of War die ik heb gespeeld, was die uit 2018. Ik moet zeggen, ondanks de uitmuntende recensies die dat spel kreeg, viel het mij op de een of andere manier wat tegen. Gevechten waren fantastisch, maar op de een of andere manier miste ik iets. Plezier ermee gehad, maar ik werd niet zo weggeblazen als de meeste anderen, terwijl ik RDR2 destijds plat speelde.

Nu kreeg ik via Tweakers de kans om een PS5 met God of War Ragnarok aan te schaffen. Direct aan begonnen en man, wat een genot van een game.

Op de een of andere manier viel Ragnarok bij mij meteen goed. De karakters uit God of War worden mijn inziens enorm geloofwaardig en passend opgepakt. Ik werd gegrepen door het verhaal en vond karakters als Thor en Odin zeer goed gelukt. Het mysterieuze wat Ragnarok met zich meebracht vond ik ook heel goed gedaan.

Rond het midden zakt het spel even wat in, maar de laatste paar uren is het weer volop genieten van actie, avontuur en alle fanatische karakters. Zeker het einde, op verhaaltechnisch gebied, maakte veel indruk.

Mijn inziens is Ragnarok nóg beter dan zijn voorganger, en dat kan een uitmuntende prestatie worden genoemd. Samen met Forbidden West het volgende pareltje voor PS5.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Helemaal eens met hierboven. Zojuist (na een bloedstollend gevecht met Gná) de game ook op platinum gezet (en de game gelijk te koop gezet). Ik denk niet dat ik 'm snel nóg 'n keer speel, maar het is echt een geweldige game. Eigenlijk een interactieve film met prima gameplay. Nergens oneerlijk moeilijk, fan-tas-tisch acteerwerk. Topgame!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
spaceboy schreef op maandag 26 december 2022 @ 16:03:
Helemaal eens met hierboven. Zojuist (na een bloedstollend gevecht met Gná) de game ook op platinum gezet (en de game gelijk te koop gezet). Ik denk niet dat ik 'm snel nóg 'n keer speel, maar het is echt een geweldige game. Eigenlijk een interactieve film met prima gameplay. Nergens oneerlijk moeilijk, fan-tas-tisch acteerwerk. Topgame!
Er komt volgend jaar nog een new game+, dus kan je hem nog keer spelen :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

spaceboy schreef op maandag 26 december 2022 @ 16:03:
Afgezien van een moment van zwakte, heb ik de game tot aan de laatste loodjes
spoiler:
Gna en de Beserkers

op het 4e niveau gespeeld en ergens halverwege level 8 gekomen qua strength, maar die laatste loodjes zijn voor mij niet te doen. Zelfs op de 3e moeilijkheidsgraad is het sappelen tegen die laatste loodjes.

Ik heb geen problemen met Dark Souls moeilijk, zeg tientallen keren voorbij een baas proberen te komen, maar op een of voelen DS-games stukken eerlijker aan dan GoW:R. Voor mij althans.
Het gros van de game is het genieten, maar iets met de moeilijkheidsgraad hier, dat gaat alle kanten op en/of content zit overal en nergens vespreid in de context van moeilijkheidsgraad. Nu ik dat achteraf weet, zou ik het spel heel anders spelen om een iets gebalanceerdere ervaring te ondergaan, maar voor mij echt wel een minpuntjet, maar dit nadeeltje weegt zeker niet op tegen de voor de rest vele positieve punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

GRDavies75 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 08:15:
[...]

Afgezien van een moment van zwakte, heb ik de game tot aan de laatste loodjes
spoiler:
Gna en de Beserkers

op het 4e niveau gespeeld en ergens halverwege level 8 gekomen qua strength, maar die laatste loodjes zijn voor mij niet te doen. Zelfs op de 3e moeilijkheidsgraad is het sappelen tegen die laatste loodjes.

Ik heb geen problemen met Dark Souls moeilijk, zeg tientallen keren voorbij een baas proberen te komen, maar op een of voelen DS-games stukken eerlijker aan dan GoW:R. Voor mij althans.
Het gros van de game is het genieten, maar iets met de moeilijkheidsgraad hier, dat gaat alle kanten op en/of content zit overal en nergens vespreid in de context van moeilijkheidsgraad. Nu ik dat achteraf weet, zou ik het spel heel anders spelen om een iets gebalanceerdere ervaring te ondergaan, maar voor mij echt wel een minpuntjet, maar dit nadeeltje weegt zeker niet op tegen de voor de rest vele positieve punten.
Ja, ben ik met je eens. In dat geval was de dame aan het einde nog net iets moeilijker dan de heer zeg maar. Maar ik heb (ik zeg dit met schaamte, terwijl ik alle Soul games heb gespeeld) op het Story niveau heel erg veel moeite gehad met die 2...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Nu eindelijk klaar ben alles aan halen enzo, maar ook Berserker Gravestone aan het doen.
Pff er zitten toch wat moeilijke bij die gewon niet lukken, ik speel nu bijv die gene op Alberich Island en krijg hem gewoon niet verslagen.

YouTube: God of War Ragnarok - Alberich Island All Collectible Locations (Che...

Volgens mij had ik dit in Goed of War 2018 ook, zowat alles gehaald maar bepaalde van die speciale eindbazen waren niet gelukt.
Het kan natuurlijk zijn mijn set Armor enzo ook niet geweldig is, dit is meer rug achtig en ben ik niet zo van(Vind het ook iets te uitgebreid voor mijn doen).
Ik moet ook zeggen heb nog geen enkele van mijn wapens op level 7 zitten, alles 3 de wapens zitten nog op 6. dus misschien moet ik eerst nog wat vinden dat iets sterker kan worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Carlos0_0 op 27-12-2022 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Carlos0_0 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:48:
Nu eindelijk klaar ben alles aan halen enzo, maar ook Berserker Gravestone aan het doen.
Pff er zitten toch wat moeilijke bij die gewon niet lukken, ik speel nu bijv die gene op Alberich Island en krijg hem gewoon niet verslagen.

YouTube: God of War Ragnarok - Alberich Island All Collectible Locations (Che...

Volgens mij had ik dit in Goed of War 2018 ook, zowat alles gehaald maar bepaalde van die speciale eindbazen waren niet gelukt.
Het kan natuurlijk zijn mijn set Armor enzo ook niet geweldig is, dit is meer rug achtig en ben ik niet zo van(Vind het ook iets te uitgebreid voor mijn doen).
Ik moet ook zeggen heb nog geen enkele van mijn wapens op level 7 zitten, alles 3 de wapens zitten nog op 6. dus misschien moet ik eerst nog wat vinden dat iets sterker kan worden.
Hier pas net level 5 maar nu 10 Berserker kunnen verslaan. Speel wel op story mode en mini boss enables en zelfs dan is het nog moeilijk zeg. Vannacht dik uur bezig geweest tegen twee bazen gelijk. Op dit Level is het moeilijkste dat je met 1 hit soms 80% health verliest.

Speel nu met het armor van Beserkers icm radius. Werkt echt top! Na een Dodge kan je bijna 2 dec slaan. Door het Berserker armor kan je 16 seconde maximale damage doen.

Geeft trouwens echt een goed gevoel als je na zo'n lange tijd de baas hebt verslagen.
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste