https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Bas170 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:56:
[...]
spoiler:Dan wil ik MC Hammer als soundtrack
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/hXvgWMWNev4OEzKNMKBwM67K.gif?f=user_large)
ik zit met een probleem ivm met besturing.
l3 staat ingesteld om te sprinten maar doet 3 aanvallen achtereen, een ongewilde combo.
is super vervelend, heb sprinten al maar 2 x 0 gezet, maar is niet aangenaam zo en bij het minste getik op l3 doed die weer die combo. als fan van het eerst uur zo spijtig maar het spelplezier zakt zienderogen 😪😪 heb de controller gereset maar geen avances.
vind wel een topic op Reddit terug, daar wordt gesuggereerd dat men controller stuk is. lijkt me vreemd want bijvoorbeeld Fury mode (l3 +r3) lukt me toch wel.
iemand nog te maken gehad met dit probleem?
alle suggesties welkom.

[ Voor 10% gewijzigd door Albinoraptor op 11-02-2023 11:41 ]
Zoek een soort spel zoals dit, wat zouden jullie aanraden?
Behalve God of War 2018, is dit eigenlijk een vrij unieke game imo, kan niets bedenken wat er ook maar een beetje in de buurt komt en erop lijkt. Weinig games die er zo goed uit zien, en ook nog eens zo lekker spelen als GoW, icm een steengoed verhaal.Wackmack schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:22:
Game bijna uitgespeeld op GMGOW, niet normaal hoe vet. Nu nog de King en wat laatste missies.
Als je van super mooie graphics houd kan ik je in ieder geval de remake (de remake! niet de remaster!) van "The Last Of Us, Part 1" aanraden als je TLOU1 nog nooit gespeeld hebt. Die heeft naast enorm gave graphics ook echt een steengoed verhaal. En je kunt daarna verder met Part 2 (die ik persoonlijk iets minder goed vind maar desondanks zeker geen slechte game is)
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Nu al uren bezig met de King op GMGOW, Pfff wat een ellende. Als je geen armor rond de 600 hebt ben je gewoon met 1 hit dood en damage doe je vrij minimaal. Wat een ellende zeg.
Wachten op new game+. Dat doe ik in elk gevalWackmack schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:22:
Game bijna uitgespeeld op GMGOW, niet normaal hoe vet. Nu nog de King en wat laatste missies.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Nog 8 raven en de vriendin van de King als je snapt wat ik bedoelWackmack schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:22:
Ik zoek ook voor nadien; moet wel iets helemaal anders zijn (Hogwarts valt dus af) bij mij. Wat zijn je andere spellen die je al gespeeld hebt (om een idee te geven)?
Afgelopen weekend Horizon Forbidden West gekocht maar vind die vrij traag. God of war lijkt zoveel beter, vooral door de snelheid. Pas twee uurtjes kunnen spelen. Horizon wel top qua beelden en geluid.Derbiss schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:59:
[...]
Nog 8 raven en de vriendin van de King als je snapt wat ik bedoel.
Ik zoek ook voor nadien; moet wel iets helemaal anders zijn (Hogwarts valt dus af) bij mij. Wat zijn je andere spellen die je al gespeeld hebt (om een idee te geven)?
Horizon heeft idd tijd nodig om in gang te komen; persoonlijk vond ik ook daar het niet echt nodig om elk type armor enzo te upgraden. Maar geef die nog ff tijd; je mond zal nog genoeg openvallenWackmack schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:49:
[...]
Afgelopen weekend Horizon Forbidden West gekocht maar vind die vrij traag. God of war lijkt zoveel beter, vooral door de snelheid. Pas twee uurtjes kunnen spelen. Horizon wel top qua beelden en geluid.
Ik denk dat
Maar misschien komt het nog
Trouwens, je wordt wel erg snel aan het handje meegenomen als het aankomt op de 'puzzels'. Dan sta je net 5 seconden in een ruimte, blert Mimir/Freya/Atreus/etc al 'zou je niet ... doen'

[ Voor 21% gewijzigd door vhal op 24-02-2023 11:19 ]
Ik zie namelijk online dat de game nog al wat opties heeft.
En klopt het dat de game in default-mode al op 60fps draait ?
jori040 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:43:
Vraagje: Als je geen 120hz scherm hebt heeft het dan zin om voor de framerate-mode te gaan ?
Ik zie namelijk online dat de game nog al wat opties heeft.
En klopt het dat de game in default-mode al op 60fps draait ?
:strip_exif()/f/image/UHXGTRRMof9cIhV6I6yR5lnx.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier heb je een mooi overzicht. Wanneer je geen 120hz scherm hebt komen de HFR opties volgens mij te vervallen, dus kun je kiezen uit Performance en Quality. Ik weet niet waar die standaard op staat, maar het is dus 30fps vs 60fps.
Thnx.Raem schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:10:
[...]
[Afbeelding]
Hier heb je een mooi overzicht. Wanneer je geen 120hz scherm hebt komen de HFR opties volgens mij te vervallen, dus kun je kiezen uit Performance en Quality. Ik weet niet waar die standaard op staat, maar het is dus 30fps vs 60fps.
Nog ff wat verder gelezen op het web en ik kom tot de conclusie dat ik de framerate-mode uit moet laten staan.Het zou anders zelfs een raar effect geven.
UPDATE
Heb de HDR nu op 100 staan maabij bepaalde donkere stukken ben ik nog niet tevreden.
[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 05-04-2023 14:22 ]
Bam! Net geïnstalleerd, heel benieuwd. Vanavond spelen 😎💪KingKoning schreef op woensdag 5 april 2023 @ 22:18:
Update met onder andere ng+ nu uit
https://blog.playstation....me-plus-is-available-now/
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Dat gezegd, ik heb nu 10 uur in het spel zitten en zou op iets van 30% zijn, maar wat een geweldig spel is het, zou stiekem zeggen nog beter dan het vorige spel uit 2018.
[ Voor 15% gewijzigd door Rowwan op 23-04-2023 18:07 ]
Speel het op ps5 met performance mode aan..
Kan ik me zo niet heugen. Voelde voor mij als een smooth ervaring aan. Speel je op favor performance of op de HFR modi? Kan me zo voorstellen dat de HFR niet smooth aanvoelt door de unlocked framerate en VRR de fps drops niet goed op kan vangen.Tolgahan28 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:26:
Hoi, ben ik de enige die een fps drop ervaar?
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik heb daar om heel eerlijk te zijn geen last van gehad, heb zelf de disk versie en op grafisch mooier gezet.Tolgahan28 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:26:
Hoi, ben ik de enige die een fps drop ervaar?
Toevallig ook de game volledig afgesloten en Playstation opnieuw opgestart?
Hier de trailer voor de liefhebbersWolverine9000 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:29:
12 december is er een free dlc voor de game. God of war ragnarok valhalla. Effe bekijken volgende week zou ik zeggen
Toevallig zelf dinsdag vrij, dus zodra de dochter naar bed is, ga ik eraan beginnne
En dan de release datum
December
…. 2023
For free echt van whaat nooo 😱😱.
Je verwacht echt van oké komt december volgend jaar pas, en dan gewoon boem bats volgende week en nog eens gratis ook.
Dat is nog eens Nice in tijden dat alle dlc tegenwoordig zowat geld kosten, en ook gewoon een release van vrijwel direct na de aankondiging(zonder dat er echt iets bekend ofzo was).
Dus helemaal gaaf dat ze zo iets ineens uit het niets uitbrengen, gratis en zo snel na de aankondiging
[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 08-12-2023 20:17 ]
Klopt, vooral als we al weten dat er nog een vervolg gaat komen en die zeker een jaar of 3 op zich zal laten wachten.Carlos0_0 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:16:
Ja goed kijk het wordt geen verhaal dlc wordt, maar wel iets waar je even leuk zoet mee ben.
Dus helemaal gaf zo iets ineens uit niets uitbrengen, gratis en zo snel na de aankondiging.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Nee inderdaad, denk een uur of 5 ongeveer, heb net een uurtje gespeeld, maar wie weet.Chaoss schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 21:14:
Ja leuke actie van Santa Monica en PlayStation, waar maak je dat nog mee een gratis DLC. Het zal wel geen 15 uur durende dlc zijn maar dan nog.
Ook weer nieuwe Trophies te verzamelen, kijken of ik deze ook 100% krijg
Dat plaatje heeft wel een oldskool GoW vibe!
[ Voor 44% gewijzigd door Hulleman op 13-12-2023 10:12 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Best lijstje

Misschien staat hij over een paar maanden op Playstation Plus ExtraHulleman schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:13:
Heb de game al de deur uitgedaan, dus deze DLC kan ik niet spelen. Komt wel een keer. Eerst nog Spiderman 2, Horizon Burning Shores, Cyberpunk voor 3 tientjes digitaal weer opgepikt, Baldurs Gate 3 al vast gekocht...
Best lijstje
Ja, daar hoop ik wel op!Linksquest schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:13:
[...]
Misschien staat hij over een paar maanden op Playstation Plus Extra
Moet die game sowieso nog wat liefde en aandacht geven die het verdient. GoW 2018 vond ik zo tof, maar Ragnarok was het toch net niet voor me. Te veel been there done that gevoel toen ik die game speelde.
Valhalla staat los van de main game, ik begon ook met een hele andere Gear dan wat ik in de main game had. Check anders een paar berichten mijn video anders even, eerste paar minuten weet je eigenlijk al genoeg.Nietdatikweet schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:18:
Voor diegene die de basegame hebben uitgespeeld en bezig zijn met Walhalla. Ik heb de game uitgespeeld op PS4 maar mijn saves niet mee kunnen meenemen naar de PS5. Begin je met Walhalla opnieuw of neem je je armors en unlockables mee?
Nice, was het moeilijk om de DLC op 100% te krijgen?Freakystyle schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 17:00:
[Afbeelding]
Niet op moeilijk level bereikt.
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=93881
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M724yhSynSzExVnLvEVJmfBP.webp?f=user_large)
Hier nu ook de DLC 100%
Als ze hier een tientje voor hadden gevraagd had ik dat ook helemaal prima gevonden, toch verrassend dat Sony hier niets voor vraagt.
Heb net de twee makkelijkste delen van Zeus gehaald maar GNA op dit niveau verslaan zal wel even duren.
YouTube: Hunter Kratos 🤜 All Berserkers | GMGOW | God Of War Ragnarok
Zie nu dit filmpje. Ik heb dezelfde wapens en armor max maar toch is mijn strenght/defence 200 punten minder, hoe kan dat?
https://gamerant.com/gow-...%20after%20each%20upgrade.
Aha!
[ Voor 25% gewijzigd door Wackmack op 22-01-2024 23:43 ]
Kwam in Muspelheim Gna tegen en was zelf nog maar lvl 6. Letterlijk twee klappen. Lijkt een stuk taaier dan Sigrun.
Edit: op platinum gezet en Valhalla is uit. Daar moet ik nog 3 trophies wat me wel te doen lijkt. Tof concept, dus daar de platinum ook maar ff binnen halen.
[ Voor 19% gewijzigd door Hulleman op 29-01-2024 13:23 ]
Kan maar geen lekkere setup vinden qua Armor. Net uur gespeeld met de Beserker. Doe lekker damage icm de runic attacks maar na 1 aanval direct dood.
Speel ik veel op defence dan doe je weer zo weinig damage. Wat is de gulden middenweg?
Hier een video hoe je dat set kunt krijgen.
Goeie en veel aan gehad maar deed toch te weinig damage.Linksquest schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:15:
Ik zou kijken voor het Steinbjörn armor set, deze heb ik ook gebruikt en vooral met het laatste gevecht tegen de vrouw van Odin, die na het einde van het verhaal komt.
Hier een video hoe je dat set kunt krijgen.
[YouTube: How to get Steinbjorn Armor Set | God of War Ragnarok]
YouTube: BEST Build in God of War Ragnarok [Tutorial]
Uiteindelijk met deze setup de King verslagen op het moeilijkste level. Shield aangepast naar Stone shield en rage aangepast naar Wrath rage. Na ieder keer rage nog veel tijd om extra te slaan ivm realm shift.
Nu voor het eerst tegen gna.
Hoe hebben jullie dit gehaald op het moeilijkste level?
YouTube: QUEEN GNA is UNFAIR in NEW GAME PLUS... (God of War Ragnarok GMGOW+)
Ik heb haar niet op GMGOW verslagen, maar op balanced. Had ondertussen wel volledig gemaxte gear, met alle handgrepen gefocust op realm shift. Als relic gebruikte ik Hilt of Skofnung. Die doet zeer veel damage.Wackmack schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:31:
Deze goede gamer gaat al zovaak dood bij GNA.
Hoe hebben jullie dit gehaald op het moeilijkste level?
YouTube: QUEEN GNA is UNFAIR in NEW GAME PLUS... (God of War Ragnarok GMGOW+)
Had haar in de eerste echte poging daarmee neer. Was kantje boord, maar had nog een berserker stone achter de hand gehad.
[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 12-02-2024 09:28 ]
Klinkt goed maar lastige is aan GMGOW, dat je na 2 hits direct dood bent met de beserker armor. Ga je meer op de defence mode, dan kan je veel meer hebben maar doe je weer zo weinig damage.Hulleman schreef op maandag 12 februari 2024 @ 09:27:
[...]
Ik heb haar niet op GMGOW verslagen, maar op balanced. Had ondertussen wel volledig gemaxte gear, met alle handgrepen gefocust op realm shift. Als relic gebruikte ik Hilt of Skofnung. Die doet zeer veel damage.
Had haar in de eerste echte poging daarmee neer. Was kantje boord, maar had nog een berserker stone achter de hand gehad.
Vanavond is kijken hoe het gaar. Na een paar keer gaat het gelukkig al stukje beter.
De laatste twee GoW games horen wat mij betreft tot het beste ooit gemaakt op gaming gebied. Er is een tweedeling in de franchise. De delen 1 t/m 3 zijn een samenhangende trilogie. Dat zijn hack & slash games. Kratos is daar een snelle en behendige vechter waar je veel aan crowd control doet. Best tof, maar die games verbleken wat mij betreft bij de laatste twee delen.BBTM schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:32:
Ik heb nog nooit een GoW game aangeraakt maar ben toch wel erg nieuwsgierig zo langzamerhand. Lijkt me een leuke om ook 100% te spelen nadat ik Spiderman 2 uit heb.
De laatste 2 delen; God of War (2018) en God of War Ragnarok zijn één verhaal, maar zijn qua games onvergelijkbaar met de eerste trilogie. Er ligt veel meer nadruk op het verhaal (steengoed), er zijn RPG invloeden en het vechten is compleet anders. Je bent kwetsbaarder, veel logger en het vechten vergt veel meer skills en timing dan het button bashen van de eerste drie delen. Ook voldoende ruimte voor exploring en het verzamelen van toffe loot. Het zijn semi open wereld games. Wat mij betreft zijn de laatste 2 delen velen malen beter dan de eerste trilogie. Het is voor het verhaal van de laatste 2 games niet perse nodig de eerste trilogie gespeeld te hebben. Wel eerst GoW 2018 spelen en daarna pas Ragnarok.
Ze zijn overiges prima te platinummen. Kost je zo'n 40 uur per game.
De verhaallijn in games volg ik eigenlijk nooit - op de enkele cut scène na die ik wel kijk - dus in hoeverre zou ik GoW 2018 eerst moeten spelen? Is het echt zo’n game waar je het gespeeld moet hebben om überhaupt iets te begrijpen van Ragnarok? Lijkt mij niet toch?Hulleman schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:45:
[...]
De laatste twee GoW games horen wat mij betreft tot het beste ooit gemaakt op gaming gebied. Er is een tweedeling in de franchise. De delen 1 t/m 3 zijn een samenhangende trilogie. Dat zijn hack & slash games. Kratos is daar een snelle en behendige vechter waar je veel aan crowd control doet. Best tof, maar die games verbleken wat mij betreft bij de laatste twee delen.
De laatste 2 delen; God of War (2018) en God of War Ragnarok zijn één verhaal, maar zijn qua games onvergelijkbaar met de eerste trilogie. Er ligt veel meer nadruk op het verhaal (steengoed), er zijn RPG invloeden en het vechten is compleet anders. Je bent kwetsbaarder, veel logger en het vechten vergt veel meer skills en timing dan het button bashen van de eerste drie delen. Ook voldoende ruimte voor exploring en het verzamelen van toffe loot. Het zijn semi open wereld games. Wat mij betreft zijn de laatste 2 delen velen malen beter dan de eerste trilogie. Het is voor het verhaal van de laatste 2 games niet perse nodig de eerste trilogie gespeeld te hebben. Wel eerst GoW 2018 spelen en daarna pas Ragnarok.
Ze zijn overiges prima te platinummen. Kost je zo'n 40 uur per game.
Edit:
Ik zie dat GoW 2018 inbegrepen is bij PS Plus dus ga hem dan wel spelen, I guess. Had hem zeker niet gekocht als dat nodig was geweest 😅
[ Voor 4% gewijzigd door BBTM op 12-02-2024 18:35 ]
Je kan een snelle samenvatting op YouTube kijken. Heb ik ook gedaan zonder deel 1 uit te spelenBBTM schreef op maandag 12 februari 2024 @ 18:31:
[...]
De verhaallijn in games volg ik eigenlijk nooit - op de enkele cut scène na die ik wel kijk - dus in hoeverre zou ik GoW 2018 eerst moeten spelen? Is het echt zo’n game waar je het gespeeld moet hebben om überhaupt iets te begrijpen van Ragnarok? Lijkt mij niet toch?
Edit:
Ik zie dat GoW 2018 inbegrepen is bij PS Plus dus ga hem dan wel spelen, I guess. Had hem zeker niet gekocht als dat nodig was geweest 😅
Is wel een game dat je opzich kan spelen zonder het verhaal echt te kennen.
Je mist wel echt de achtergrond en binding die de characters met elkaar hebben als je GoW 2018 niet speelt. Ik ben ook lang niet altijs van verhalen in games, maar dat wordt met GoW op en slimme manier vertelt en de cutscenes zijn vaak indrukwekkend genoeg om lekker te kijken.BBTM schreef op maandag 12 februari 2024 @ 18:31:
[...]
De verhaallijn in games volg ik eigenlijk nooit - op de enkele cut scène na die ik wel kijk - dus in hoeverre zou ik GoW 2018 eerst moeten spelen? Is het echt zo’n game waar je het gespeeld moet hebben om überhaupt iets te begrijpen van Ragnarok? Lijkt mij niet toch?
Edit:
Het is een topgame en eigenlijk zonde als je die niet speelt als je wel van plan bent om Ragnarok te spelen.
[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 12-02-2024 21:10 ]
Iemand een suggestie voor een nieuwe game die hierop lijkt voor de PS5?
Horizon Forbidden net gespeeld maar vond die niet super op een gegeven moment.
Demon Souls zou ik zeggen. Spel heeft een verhaal dat minder op de voorgrond treedt, maar combat van GOW2 is min of meer gebaseerd op de Souls serie.Wackmack schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:12:
Heb de game net uitgespeeld en alle Beserkers op New Game+ op GMGOW.
Iemand een suggestie voor een nieuwe game die hierop lijkt voor de PS5?
Horizon Forbidden net gespeeld maar vond die niet super op een gegeven moment.
Twitch.tv/coelijoeli
Goeie! Ga daar weer is naar kijken. Vroeger wel 1 deel gespeeld maar oef, wat was dat moeiljk.CoeliJoeli schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:19:
[...]
Demon Souls zou ik zeggen. Spel heeft een verhaal dat minder op de voorgrond treedt, maar combat van GOW2 is min of meer gebaseerd op de Souls serie.
Daarna een hele vette game uitgespeeld, dat was Ghost of Tsushima, wat een game
Als je Berserkers op GMGOW kan verslaan, dan zal een Souls game nu wel moeten lukken!Wackmack schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:55:
[...]
Goeie! Ga daar weer is naar kijken. Vroeger wel 1 deel gespeeld maar oef, wat was dat moeiljk.
Daarna een hele vette game uitgespeeld, dat was Ghost of Tsushima, wat een game
Twitch.tv/coelijoeli
Toen ik, na de main story, mijn armor nog wat verder wilde upgraden kwam ik er achter dat ik maar weinig kristallen had, en ik las dat je die bij de wishing well kon ophalen. Ik had die fragmenten wel verzameld gedurende mijn gedwaal door Vanaheim, maar nooit gezien dat je die in die put kon gooien. Dus toen ik dat deed met alle crystal fragments die ik had gevonden, kreeg ik bijna 1M hacksilver, vet veel goodies en kon daarna vrijwel alle armors maxxen.
Nu als enige over zijn Gna en King Hrolf Kraki. Die 3 beserkers in The Barrens ben ik met veel moeite gepasseerd, aandacht verdelen is gewoon niet mijn sterkste punt. Maar die king, opzich gaat het prima voor de eerste helft van zijn health, maar op een gegeven moment komt de klad er in ofzo, het lijkt wel of ik geen damage meer doe.
Bij parry van de gele attacks, soms ben ik net iets te vroeg en dan block ik de attack ipv parry, maar daardoor ben ik een tijdje defenseless en kan hij op me inhakken. Is daar iets tegen te doen? Mijn andere zwakke punt is als hij die bifrost klapper maakt, daar ben je eigenlijk niet tegen te beschermen. Ik weet dat je iets op hem af moet gooien, maar de blades of chaos zijn nu eenmaal mijn favoriet, en het switchen naar spear en gooien kost me net teveel tijd om de klapper te voorkomen. Ik heb 'm ook al eens op easy gezet, maar dat hielp eigenlijk niet en mooi dat ik hem niet op story ga zetten voor de trophy. Zijn er tips voor de beste armor/amuletten?
Hopelijk heb je em ondertussen al verslagen. Maar dat gooien is dus letterlijk wat je moet doen. Je bijl pakken en die naar em toe gooien. Moeilijker wordt het niet om die aanval te onderbreken. Overigens kan dat ook met de blades of chaos, maar die hebben gewoon minder bereik.Visitor.q schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:33:
Ik weet dat je iets op hem af moet gooien, maar de blades of chaos zijn nu eenmaal mijn favoriet, en het switchen naar spear en gooien kost me net teveel tijd om de klapper te voorkomen.
Ik vond die aanval dat hij met twee hamers tegen elkaar aan klapt (blauwe cirkel) moeilijker te onderscheppen.
Van Hrolf krijg je een talisman die ik echt nodig had om Gna te kunnen slopen.
Verwijderd
Laat ze de kracht van pc maar goed benutten voor deze top game. Hopelijk snel een DF video.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2024 11:58 ]
Verwijderd
Ik kijk het nog even aan voor ik besluit tot aanschaf over te gaan. Je weet het nooit of er een patch nodig is. Er is overigens een hoop gemopper over het verplichte PlayStation account maar als we hierdoor geen Denuvo drm troep meer krijgen is dat een groot voordeel.
Ik wacht ook even op een gedegen review van Digital Foundry oid voordat ik tot aanschaf over ga.UltraInstinct schreef op donderdag 19 september 2024 @ 19:23:
Iemand die GOW2 al op die pc heeft getest? Bij GOW1 op pc had je gelijk memory leak en kon je na een uur niet meer spelen en ging die crashen. Hopelijk dat er niet zulke fouten bij GOW2 zijn. Duurde nogal een tijdje voordat ze het bij GOW1 hadden gepatched.
Verwijderd
Ik heb met de eerste helemaal geen problemen gehad, vanaf dag 1 niet. Nu vandaag de 2e op PC gekocht, heb 'm eerst even geprobeerd zonder te kopen om te kijken of hij goed draaide en dat viel me heel erg mee. De Steam versie met de eerste 2 patches draait als een zonnetje, had eerder (bij de release versie) wel wat gestotter her en der maar dat lijkt alweer opgelost te zijn.UltraInstinct schreef op donderdag 19 september 2024 @ 19:23:
Iemand die GOW2 al op die pc heeft getest? Bij GOW1 op pc had je gelijk memory leak en kon je na een uur niet meer spelen en ging die crashen. Hopelijk dat er niet zulke fouten bij GOW2 zijn. Duurde nogal een tijdje voordat ze het bij GOW1 hadden gepatched.
Nog geen memory leaks of andere rare dingen gemerkt.
Zelfde ervaring hier, alles vol open en draait perfect. Zelfs zonder DLSS stabiel 120+ fps. De game lijkt mij goed geoptimaliseerd. Goed dat ik afgelopen week nog even het eerste deel gespeeld heb aangezien ik nu net wat meer context heb.Oon schreef op zondag 22 september 2024 @ 05:50:
[...]
Ik heb met de eerste helemaal geen problemen gehad, vanaf dag 1 niet. Nu vandaag de 2e op PC gekocht, heb 'm eerst even geprobeerd zonder te kopen om te kijken of hij goed draaide en dat viel me heel erg mee. De Steam versie met de eerste 2 patches draait als een zonnetje, had eerder (bij de release versie) wel wat gestotter her en der maar dat lijkt alweer opgelost te zijn.
Nog geen memory leaks of andere rare dingen gemerkt.
Grafisch is het ook niet heel bijzonder natuurlijk, PS5+ graphics. Prima, maar het word nergens meer dan dat. Leuke onderhoudende game, speel het verder met veel plezier. Niet de impact die deel 1 op mij had maar gewoon dikke prima.gibsonneke schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:51:
[...]
Zelfde ervaring hier, alles vol open en draait perfect. Zelfs zonder DLSS stabiel 120+ fps. De game lijkt mij goed geoptimaliseerd. Goed dat ik afgelopen week nog even het eerste deel gespeeld heb aangezien ik nu net wat meer context heb.
Voor zover ik weet begin je weer helemaal op 0, ik heb nergens opties gezien om bepaalde progressie vanuit deel 1 mee te nemen. Bepaalde unlocks heb je echter wel die je al had vrijgespeeld in deel 1. Dit gaat automatisch.Tonymalony schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:34:
Ik ben van plan om de PC-versie van Ragnarok aan te schaffen op steam. Het eerste deel heb ik op de PS4 uitgespeeld, maar kan ik mijn save meenemen naar mijn computer? Maakt het überhaupt uit om wat je hebt verzameld in het eerste deel? Neem je dat mee naar Ragnarok of begin je weer helemaal opnieuw?
[ Voor 3% gewijzigd door Dhrax op 14-10-2024 13:37 ]
Nee, het is wat dat betreft een volledig losstaande game van het vorige deel. Heel veel skills uit het vorige deel kun je weer opnieuw unlocken.Tonymalony schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:34:
Maakt het überhaupt uit om wat je hebt verzameld in het eerste deel? Neem je dat mee naar Ragnarok of begin je weer helemaal opnieuw?
Berserkers zijn optioneel he. Ik weet niet hoever je al in de game bent, maar je kunt altijd later terugkomen als je een hoger level bent en betere armor hebt.G.Scholtens schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:37:
Ik heb het idee dat mijn moeilijkheidsgraad niet goed is, hij staat wel op verhaal. Maar ik ben nu bij fraekni the zealous en na 1 of 2 hits ben ik gewoon compleet dood en tijdens het gevecht haal ik maar 2 of 3 gedeeltes van zijn leven af. Dit heb ik nog nooit meegemaakt tijdens een eindbaas.
Dat lijkt me ook de bedoeling.. enfin zo heb ik het toch gedaan.Raem schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:26:
[...]
Berserkers zijn optioneel he. Ik weet niet hoever je al in de game bent, maar je kunt altijd later terugkomen als je een hoger level bent en betere armor hebt.
Niet tegenstaande dat het altijd een 'leuke' uitdaging blijft
Het idee is wel een beetje dat deze optionele bosses aanzienlijk moeilijker zijn dan de rest van de game, net als de Valkyries in de vorige game. Ik weet nog dat ik ontzettend veel moeite had met Fraekni, die heb ik uiteindelijk als een van de allerlaatste bosses gedaan, met zo goed mogelijke stats. Dus het is op zich niet heel raar dat je hier een beetje tegen een muur aanloopt. Ik zou voor nu het gevecht lekker overslaan en later beslissen of je nog terug wil gaan of dat je deze helemaal skipt.G.Scholtens schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:37:
Ik heb het idee dat mijn moeilijkheidsgraad niet goed is, hij staat wel op verhaal. Maar ik ben nu bij fraekni the zealous en na 1 of 2 hits ben ik gewoon compleet dood en tijdens het gevecht haal ik maar 2 of 3 gedeeltes van zijn leven af. Dit heb ik nog nooit meegemaakt tijdens een eindbaas.
Ooh kan ik gewoon verder dan zonder deze te verslaan, zou niet weten waar ik dan heen moetevil_lemon schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:29:
[...]
Het idee is wel een beetje dat deze optionele bosses aanzienlijk moeilijker zijn dan de rest van de game, net als de Valkyries in de vorige game. Ik weet nog dat ik ontzettend veel moeite had met Fraekni, die heb ik uiteindelijk als een van de allerlaatste bosses gedaan, met zo goed mogelijke stats. Dus het is op zich niet heel raar dat je hier een beetje tegen een muur aanloopt. Ik zou voor nu het gevecht lekker overslaan en later beslissen of je nog terug wil gaan of dat je deze helemaal skipt.

Waar je heen moet weet ik ook niet, maar dat zou wel te vinden moeten zijn. Je kunt in ieder geval zeker verder zonder deze te verslaan, je kunt zelfs het spel helemaal uitspelen zonder de berserkers te verslaan!G.Scholtens schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:15:
[...]
Ooh kan ik gewoon verder dan zonder deze te verslaan, zou niet weten waar ik dan heen moet
Dan maar even uitzoeken hoe en wat. Hoe weet je van te voren dan als dit zo'n berseker (optionele baas) is?evil_lemon schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:47:
[...]
Waar je heen moet weet ik ook niet, maar dat zou wel te vinden moeten zijn. Je kunt in ieder geval zeker verder zonder deze te verslaan, je kunt zelfs het spel helemaal uitspelen zonder de berserkers te verslaan!
Berserkers zitten bij grafstenen. Staat volgens mij ook op je map. (Berserker Gravestone)G.Scholtens schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:56:
[...]
Dan maar even uitzoeken hoe en wat. Hoe weet je van te voren dan als dit zo'n berseker (optionele baas) is?
Ik speel op de ps5 en heb de maingame nu bijna uitgespeeld, nog 2 missies volgens mij. Maar ben er wel beetje klaar mee qua game

Valhalla is een Roguelite versie van GoW II.G.Scholtens schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 08:20:
Is die DLC van Valhalla de moeite waard en hoelang ben er ongeveer mee bezig?
Ik speel op de ps5 en heb de maingame nu bijna uitgespeeld, nog 2 missies volgens mij. Maar ben er wel beetje klaar mee qua gameBlijft een top game dat zeker, maar na zoveel uur wil je wel eens wat anders.
Relatief weinig verhaal, maar nog wel wat leuke spelelementen. (zoals referenties naar de eerdere games)
Afhankelijk van hoe moeilijk je het jezelf wilt maken ben je er niet heel lang mee bezig. Vanwege het rogue-idee bepaald of je een run tot het einde volbrengt of niet, hoe lang je er mee bezig gaat zijn.
Ik vond het een welkome toevoeging, al is het wat kort/makkelijk vergeleken met sommige optionele bosses uit de maingame.
Oke dus puur extra iets, staat los van het huidige verhaal.Boerekool_ schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:38:
[...]
Valhalla is een Roguelite versie van GoW II.
Relatief weinig verhaal, maar nog wel wat leuke spelelementen. (zoals referenties naar de eerdere games)
Afhankelijk van hoe moeilijk je het jezelf wilt maken ben je er niet heel lang mee bezig. Vanwege het rogue-idee bepaald of je een run tot het einde volbrengt of niet, hoe lang je er mee bezig gaat zijn.
Ik vond het een welkome toevoeging, al is het wat kort/makkelijk vergeleken met sommige optionele bosses uit de maingame.
Het is een leuke gratis aanvulling op een geweldige game, ik heb me er in ieder geval goed mee vermaakt. De DLC staat los van het gewone verhaal, dus je kunt deze spelen wanneer je wilt. Wel adviseren ze om hem pas te spelen als je ook daadwerkelijk het verhaal hebt uitgespeeld.G.Scholtens schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 08:20:
Is die DLC van Valhalla de moeite waard en hoelang ben er ongeveer mee bezig?
Ik speel op de ps5 en heb de maingame nu bijna uitgespeeld, nog 2 missies volgens mij. Maar ben er wel beetje klaar mee qua gameBlijft een top game dat zeker, maar na zoveel uur wil je wel eens wat anders.
Opnieuw gekocht op Steam voor de PC en nu weer een groot deel aan het inhalen. Nog steeds een prachtig spel en speelt zeer soepel op mijn iets oudere RTX2080 met Ryzen7 3700x. Steady ~70-80 FPS wat voor mij gewoon prima is.
Geen idee hoever ik was maar heb er nu 6 uur in zitten en nog niet op het punt waar ik was op de PS4 pro.