Acties:
  • +15 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-04 16:52

God of War Ragnarök

De volgende God of War is op komst en belooft voort te bouwen op de geweldige reboot van 2018.

Het ziet er absoluut prachtig uit om te beginnen, en is ingesteld om het verhaal van Kratos en Atreus enkele jaren na het einde van de laatste game voort te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TmrZ4TNfKNMlzBFN6b8C8bxR4o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HNsgDMglYup88uhk94zUCB0g.webp?f=fotoalbum_large
Algemene info
- Releasedatum: 9 november 2022
- Platform: PS4 en 5
- Ontwikkelaar: Santa Monica Studio
- Publisher: Sony Interactive Entertainment
Het verhaal
Er zijn enkele jaren verstreken sinds het begin van Fimbulwinter. De kou krijgt steeds meer vat op de wereld Midgaard.

Kratos en Atreus doen hun best om verborgen te blijven nadat ze hebben geprobeerd hun lotsbestemmingen te wijzigen. Ze trainen elke dag voor het onvermijdelijke en blijven zoeken naar manieren om de voorspelde toekomst uit de profetie te doorbreken.

Atreus probeert de aanwijzingen die zijn moeder heeft achtergelaten verder te ontrafelen en wil weten wat zijn rol zal zijn in de aankomende oorlog. Kratos heeft moeite met de pogingen van Atreus om te achterhalen wie hij is. Hij weet dat zijn zoon zich nog meer aangetrokken zal voelen tot de wraakzuchtige Asen. Als dat gebeurt, is de kans steeds groter dat zijn eigen bloederige fouten uit het verleden worden herhaald.

Terwijl de Asgardiaanse krachten zich voorbereiden op een oorlog, verkennen Kratos en Atreus de negen werelden. Op hun reis door prachtige mythische landschappen vinden ze bondgenoten en nemen ze het op tegen allerlei vijanden, waaronder noordse goden en angstaanjagende monsters.

Naarmate de dreiging van Ragnarök dichterbij komt, beseffen Kratos en Atreus dat ze zullen moeten kiezen tussen hun eigen veiligheid en die van de werelden...
Officiële trailers

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
God of War Ragnarök - "Father and Son" Cinematic Trailer | PS5 & PS4 Games

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
God of War Ragnarök - State of Play Sep 2022 Story Trailer | PS5 & PS4 Games

Naast de officiële video's van Sony zijn er inmiddels ook al veel Gameplay video's online te vinden.
Aanvullende video's

Bekijk op YouTube
I played 5 hours of God of War: Ragnarok. It's awesome (Hands on impressions)

Bekijk op YouTube
God of War Ragnarok - Top 30 Most Important Things You Absolutely Need To Know Before Playing!

[YouTube: God of War Ragnarok Epic 7 Minutes Exclusive Gameplay Trailer (8K 60FPS HDR)]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSEvukQrPk-50TO-laVkujEo1ZA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PgVH3LnzHbfUy8MmJisI1GUi.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-04 16:54
Deze game had gewoon nog geen eigen topic? :o

Hyped voor deze game. Het voorgaande deel vond ik echt fantastisch. Heeft deze game nu een betaalde PS5 upgrade vanaf een PS4 versie (zowel digitaal als fysiek) voor €10? Dan nog ff snel de PS5 versie regelen ipv de PS4 versie.

[ Voor 42% gewijzigd door Hulleman op 25-10-2022 10:46 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
Hulleman schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:43:

Hyped voor deze game. Het voorgaande deel vond ik echt fantastisch.
Precies dit! Werd toch een keer tijd dacht ik :9~

Ik kijk ook al lange tijd uit naar deze game, hoge verwachtingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:52

Hyped voor deze game. Het voorgaande deel vond ik echt fantastisch. Heeft deze game nu een betaalde PS5 upgrade vanaf een PS4 versie (zowel digitaal als fysiek) voor €10? Dan nog ff snel de PS5 versie regelen ipv de PS4 versie.
De upgrade is niet gratis, kost 10eur

Kijk er ontzettend naar uit, 10&11-11 vrij inmiddels, ik gok op een sterke 9.5/10 8)

[ Voor 9% gewijzigd door BigF25 op 25-10-2022 10:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -En4Cer-

If you purchase the God of War Ragnarök standard edition for PlayStation 4, you can upgrade to the PlayStation 5 version for $10 USD (or currency equivalent).
Bron:
https://blog.playstation....lectors-edition-unboxing/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:05

JSchut

.....

Na Elden ring is dit toch wel de game waar ik echt naar uit kijk. Nog even en dan mogen we weer :)

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
PS4 versie geannuleerd en de PS5 versie besteld.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nog even een copy/paste uit het PS topic met de ondersteunde grafische modi:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29FsM_JJ7lnCsgWNfb7lmzlU81I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FqVsDyUFb0DtPT621wZSvhEc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:16

NoTimeRemains

I know

De collectors editions zullen wel over uitverkocht zijn neem ik aan?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
NoTimeRemains schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:56:
klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:24
Ik heb ook enorm veel zin in deze game! Eerst nog 2018 uitspelen. Zou Ragnarok het liefste op een nieuw OLED scherm willen spelen, omdat zo'n parel het verdient. Kan dus zijn dat ik hem pas over een x aantal maanden ga spelen :')
Ja, ik heb er verschillende keren naar gezocht en ze worden voor schandalige prijzen door scalpers verkocht ;w

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:43
Beetje nitpicky, maar dit is niet God of War 2. Dat is een andere game (deze: Wikipedia: God of War II).
Dit is "gewoon" God of War: Ragnarök.

[ Voor 28% gewijzigd door Sluuz op 25-10-2022 14:12 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:33
Op welke difficulty gaan jullie de game spelen? Ik ben wel benieuwd wie er meteen voor “Give me God of War” kiezen.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
Sluuz schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:11:
Beetje nitpicky, maar dit is niet God of War 2. Dat is een andere game (deze: Wikipedia: God of War II).
Dit is "gewoon" God of War: Ragnarök.
Terecht punt, mag wat mij betreft door een MOD aangepast worden in de titel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -En4Cer-
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:13:
Op welke difficulty gaan jullie de game spelen? Ik ben wel benieuwd wie er meteen voor “Give me God of War” kiezen.
Aanvullend hierop; er zijn 4 difficulties waaruit gekozen kan worden, namelijk:
- Give Me a Story
- Give Me a Balanced Experience
- Give Me a Challenge
- Give Me God of War

Hier worden ze toegelicht: https://gamerant.com/god-...-settings-levels-give-me/

Mijn voorkeur gaat uit naar 'Give Me a Challenge'. Ben bang dat de eerste 2 niveaus te makkelijk zijn waardoor je er te snel doorheen bent. De laatste gaat mij waarschijnlijk frustreren :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Veel nieuwe combat gameplay. Als je er blanco in wilt stappen zou ik deze overslaan maar wat ze hier laten zien bevalt me erg goed!

Bekijk op YouTube
God of War Ragnarök - Combat and Enemies Elevated | PS5 & PS4 Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
-En4Cer- schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:36:
[...]

Hier worden ze toegelicht: https://gamerant.com/god-...-settings-levels-give-me/

Mijn voorkeur gaat uit naar 'Give Me a Challenge'. Ben bang dat de eerste 2 niveaus te makkelijk zijn waardoor je er te snel doorheen bent. De laatste gaat mij waarschijnlijk frustreren :'(
In het vorige deel werd ik in de eerste playthrough zelfs op give me a story helemaal de moeder gepakt door die valkyries. De rest van het spel heb ik op give me a balanced story/challenge gespeeld. Prima te doen, omdat de game in het normale verhaal geen uitdagingen en geen echte bosses, buiten de optionele valkyries, om kende.

Het gebrek aan bosses vond ik wel een ding aan het vorige deel. Dat is iets waar God of War bekend om staat, dus ben wel benieuwd hoe ze daar in dit deel mee omgaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 26-10-2022 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-04 18:56
Dat was trouwens meteen al zo op de dag dat je die kon reserveren. Erg vervelend. Als fan is de gamers scène behoorlijk verpest door scalpers. Ik wilde voor de Jotnar Edition gaan, maar helaas was die sneller weg dan dat je Loki kon zeggen. Toch nog wel de collectors edition kunnen bemachtigen.

Oh ja, het is bijna zo ver! <3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Toch zo'n 23GB kleiner dan de PS4 versie, die hardware compressie op de PS5 doet het best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:44

Hopelijk krijgen we weer meer epische boss fights zoals in de voorgaande games. Dat miste ik echt wel in het vorige deel.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Bekijk op YouTube
God of War Ragnarök - Launch Trailer | PS5 & PS4 Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Raem schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:37:
[Twitter]
Hopelijk krijgen we weer meer epische boss fights zoals in de voorgaande games. Dat miste ik echt wel in het vorige deel.
pff gaan we weer met die 10/10 punten. dan zal het zeker iets van 7/10 worden qua ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Farabi schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:22:
[...]

pff gaan we weer met die 10/10 punten. dan zal het zeker iets van 7/10 worden qua ervaring.
#skeptischomniets#komtvastgoed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-04 14:15

s0kkie

Cowabunga

Dat wordt de aankomende 2 weken uitkijken voor spoilers ;(
https://www.pushsquare.co...tailers-break-street-date

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -En4Cer-
-En4Cer- schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:36:
[...]

- Give Me a Story
- Give Me a Balanced Experience
- Give Me a Challenge
- Give Me God of War

Ik lees net dat de opties net iets anders liggen, namelijk:

Give Me A Story
Give Me Grace
Give Me Balance
Give Me Mercy
Give Me God of War

Bron: https://playsense.nl/5180...zijn-moeilijkheidsgraden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
Jammer dat er al zoveel spoilers online staan. Gelukkig heb ik ze tot nu toe nog goed kunnen vermijden. Dit is de officiële reactie van de ontwikkelaar (Santa Monica Studio):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3H4veNHDuqCu6U_E0N-jtfq_Xw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ci5X39ViHEeUuExxaNlWDc2N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
-En4Cer- schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:53:
Jammer dat er al zoveel spoilers online staan. Gelukkig heb ik ze tot nu toe nog goed kunnen vermijden. Dit is de officiële reactie van de ontwikkelaar (Santa Monica Studio):

[Afbeelding]
Ja kennelijk zijn er ook een hoop mensen naar op zoek, ik geloof dat de eerste 4 - 5 uur van de game al online staan. Zodra ik dat merkte ben ik voor de zekerheid toch maar even de /GodofWarRagnarok Reddit verlaten. Dat staat vol met spoilers. Voor de rest gelukkig geen last gehad van spoilers.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-04 07:31

CoeliJoeli

Gamer

Bij mijn eerste playthrough van God Of War heb ik gekozen voor Give me God of War :P Vond het in het begin pittig maar naarmate je sterker wordt, werd het voor mij makkelijker. De platinum trophy ook tijdens de playthrough gehaald.
Als er voor de platinum geen Give me God of War is vereist, dan ga ik het spel op een lagere spelniveau spelen. Heb geen tijd meer om tig keer tegen dezelfde boss te vechten

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ben Stiller, waarom ook niet :P

Bekijk op YouTube
God of War Ragnarök - All Parents Can Relate | PS5 & PS4 Games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:35
Als ik het me goed herinner kon je in eerdere delen pas de moeilijkste mode kiezen, nadat je 'm al een keer had uitgespeeld.
Zelf ben ik 'm van plan om te beginnen op Hard.

Correctie: Je kunt 'm wel kiezen, alleen als je éénmaal deze mode hebt gekozen, there ain't no switching back back. Dan moet je opnieuw beginnen als het te moeilijk is.

Correctie2: Je kunt blijkbaar wel switchen in Ragnarok als je Give me God of War hebt gekozen.

Anyhow, ik ga 'm beginnen op Give me No Mercy (n00b, Git Gud!), aangezien ik ook progress wil maken in de story line ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Atari op 01-11-2022 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:00:
[...]

Ja kennelijk zijn er ook een hoop mensen naar op zoek, ik geloof dat de eerste 4 - 5 uur van de game al online staan. Zodra ik dat merkte ben ik voor de zekerheid toch maar even de /GodofWarRagnarok Reddit verlaten. Dat staat vol met spoilers. Voor de rest gelukkig geen last gehad van spoilers.
Wel hyped voor Ragnarok, maar minder als bij Elden Ring. Daar zat ik weken voor de release al op Reddit naar de release toe te leven. Dat heb ik bij Ragnarok minder. Ragnarok is ook meer spoilerable dan ER, althans dat verwacht ik, dus inderdaad vermijden.

Officiële trailer gekeken en daar houd ik het bij. Ik hoef verder niet overtuigd te worden dat dit wel weer erg GOW bruut gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

8)7

Bekijk op YouTube
『ゴッド・オブ・ウォー ラグナロク』ごっど・おぶ・うぉー らぐなろく のうた(うた:さとうひろみち)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Atari schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 18:33:
[...]

Wel hyped voor Ragnarok, maar minder als bij Elden Ring. Daar zat ik weken voor de release al op Reddit naar de release toe te leven. Dat heb ik bij Ragnarok minder. Ragnarok is ook meer spoilerable dan ER, althans dat verwacht ik, dus inderdaad vermijden.
Elden Ring valt niet te spoilen. Zelfs na 120 uur spelen heb ik echt werkelijk geen idee wat het verhaal nu precies inhoudt. De hele universe, hoofdverhaal en sidequests zijn voor mij volledig onnavolgbaar :P Het boeide me ook allemaal niet in die game, was gewoon tof om de wereld te ontdekken en lekker te spelen.
Ik had eigenlijk niet echt in de gaten dat Elden Ring zou komen. Ik wist er wel wat van, maar de vorige FS games boeide me eigenlijk niet zo. Toch opgepakt en vond het echt een vette game. Daarna viel alles een beetje tegen om te spelen.... Demon's Souls Remake van t weekend ook weer eens opgestart. Toch wel erg taai om terug te gaan naar de oude gameplay en beperkte quality of life features in die game tov Elden Ring.

GoW 2018 vond ik zo vet, dat Ragnarok alleen maar tegen kan vallen. Erg benieuwd naar die game. Morgen de reviews!

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 02-11-2022 08:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Toch de game waar ik een PS5 voor heb gekocht naast de XSX.

Zin in 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Wat een perfecte timing! Vanaf dinsdag aantal dagen op bed ivm herstel operatie dus max gamen zo :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWef5qXXyXOBn626gMaLG3l2bPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3mwQQOREIC4zdc9mrfTjKfH5.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zet net de PS5 aan, en kijk eens aan. Nu wordt het aftellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-04 12:27
PPfff ik was ook hyped. Ik speel GOW al sionfds het eerste deel en vind ze geweldig, vooral de laatste, wat een master piece _O_

Ik ben alleen van console naar PC overgestapt, dus ik kan deze pas spelen als ze hem naar de PC porten :'(, mjahh als PSX exclusive, zal dit de eerste 2 jaar niet gebeuren..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Van het SMS Twitter account. Volgens mij is die 40fps quality unlocked framerate optie nieuw?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZoIk4_4tCzR8a891ypjmnfkTVaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UHXGTRRMof9cIhV6I6yR5lnx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
hoe laat gaan de reviews live?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Laatst online: 06:05

JSchut

.....

17:00 volgens mij

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Al bekend hoe laat we kunnen spelen woensdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
ZesBarkiePK schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:10:
[Afbeelding]

Ik zet net de PS5 aan, en kijk eens aan. Nu wordt het aftellen!
Jezelf nog 8 dagen pijnigen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
kazuka schreef op donderdag 3 november 2022 @ 07:04:
Van het SMS Twitter account. Volgens mij is die 40fps quality unlocked framerate optie nieuw?

[Afbeelding]
Die favor performance op de PS4(pro) wordt natuurlijk een hele sippe bedoeling.
Ik ga de game op favor performance (zonder HFR) op de PS5 spelen. Minimaal 1440p met 60fps, perfect.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 03-11-2022 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Wackmack schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:40:
Al bekend hoe laat we kunnen spelen woensdag?
00:01 normaal gesproken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Hatseflats:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWGDrUzDrxVwjyPUDmXCDZviTF8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9oP1DZv3xYxicHZbpuDXXf65.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBVBiGt8ZawMyxRtdNGk0nlshWQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wfvta9lGAfijZocK4yjHSzcV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:44
_/-\o_ Kan niet wachten!

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
94 meta momenteel. Gestoord zeg! Nog 6 dagen wachten…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Nu duurt t wachten te lang.. :*) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 26-04 08:35

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:16

NoTimeRemains

I know

Goh en nu is de vraag Fysiek of Download?

This is the Way.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:17

Bekijk op YouTube
I strongly recommend: 'God of War: Ragnarok' (Review - 100% Spoiler Free)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Probeerde dit net te kijken en ondanks geen spoilers alsnog te veel niet eerder getoonde beelden dus maar stopgezet. Wil er zo blanco mogelijk ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

NoTimeRemains schreef op donderdag 3 november 2022 @ 18:34:
Goh en nu is de vraag Fysiek of Download?
De fysieke versie is niet alleen goedkoper, je kan deze eventueel ook weer doorverkopen.
Die downloadversie is belachelijk hoog geprijsd...
Ik zie echt geen enkele reden om de download aan te schaffen, tenzij je een PS5 hebt zonder disc natuurlijk.
Maar wie heeft die nou >:)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2uwaUCeAHKskyfhqall82p7tSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K5uZnZ94bpuY249X0Udf2LIz.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is niet normaal toch! Dinsdagavond lekker wakker blijven tot het 00 uur is 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
Nyarlathotep schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:27:
[...]

De fysieke versie is niet alleen goedkoper, je kan deze eventueel ook weer doorverkopen.
Die downloadversie is belachelijk hoog geprijsd...
Ik zie echt geen enkele reden om de download aan te schaffen, tenzij je een PS5 hebt zonder disc natuurlijk.
Maar wie heeft die nou >:)
;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster75
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-04 20:35
Ik had verwacht dat deze game ergens tussen de 85 en 90 zou scoren gezien hoe goed de 2018 versie ontvangen werd; zo'n succes is moeilijk te evenaren.
Erg fijn om te lezen dat het niet zomaar een degelijke game is maar zelfs tot de category meesterwerk gerekend mag worden!

Ook ik ga er zo goed als blanco in; al lang geen video's meer bekeken en van de reviews alleen de laatste alinea gelezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-04 12:58
Hulleman schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:48:
[...]

In het vorige deel werd ik in de eerste playthrough zelfs op give me a story helemaal de moeder gepakt door die valkyries.
Ik heb 3 dagen zitten zweten op die baas; ik heb het hele kot bijeengeroepen toen ik ze eindelijk neer had >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Derbiss schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:15:
[...]

Ik heb 3 dagen zitten zweten op die baas; ik heb het hele kot bijeengeroepen toen ik ze eindelijk neer had >:)
Ik kwam steeds nèt te kort. En toen even online gekeken voor tactieken. En toen las ik: gebruik de shield bash om de aanvallen te onderbreken, zelf een klap of twee uit te kunnen delen om zo je rage meter te vullen.

Ik had dus zowat het hele spel uitgespeeld, op hard difficulty, zonder die bash gebruikt te hebben 8)7

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Nyarlathotep schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:51:
[...]

Ik kwam steeds nèt te kort. En toen even online gekeken voor tactieken. En toen las ik: gebruik de shield bash om de aanvallen te onderbreken, zelf een klap of twee uit te kunnen delen om zo je rage meter te vullen.

Ik had dus zowat het hele spel uitgespeeld, op hard difficulty, zonder die bash gebruikt te hebben 8)7
Respect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:36
Ik heb nog nooit een pre-order geplaatst voor een console spel. Als je een bestelling plaatst bij bijvoorbeeld Bol of Amazon, betekent dit dan dat je het donderdag binnenkrijgt? Er staat nu alleen dat het verwacht wordt op 9 november.

Idioot dat een spel op de PS store duurder is dan een fysieke versie trouwens.

[ Voor 14% gewijzigd door mister_S op 04-11-2022 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:15
mister_S schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 10:51:
Ik heb nog nooit een pre-order geplaatst voor een console spel. Als je een bestelling plaatst bij bijvoorbeeld Bol of Amazon, betekent dit dan dat je het donderdag binnenkrijgt? Er staat nu alleen dat het verwacht wordt op 9 november.

Spel wordt in principe dan dinsdag verstuurd, en woensdag 9-11 geleverd ;)
Alhoewel je (helaas) wel afhankelijk bent van de goodwill van PostNL & je postbode :X Dat is hier ook nog wel eens verkeerd gegaan :'(

Hou voor fysieke releases ook de pricewatch op Tweakers in de gaten, dat wil soms ook nog wel flink schelen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:18
Och beste manier is gewoon op dag voor release bij Media Markt gaan halen, is al zo vaak gebeurd dat ergens in land winkel hem eerder verkoopt en vervolgens meerdere winkels toch maar verkopen en vervolgens mensen die hebben gebesteld alsnog tot release dag mogen wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Beste manier is kopen in de ps store. Game is nu al gedownload dus dinsdagnacht lekker gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Danster75 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:56:
Ik had verwacht dat deze game ergens tussen de 85 en 90 zou scoren gezien hoe goed de 2018 versie ontvangen werd; zo'n succes is moeilijk te evenaren.
Erg fijn om te lezen dat het niet zomaar een degelijke game is maar zelfs tot de category meesterwerk gerekend mag worden!

Ook ik ga er zo goed als blanco in; al lang geen video's meer bekeken en van de reviews alleen de laatste alinea gelezen.
Beetje realisme is op zn plaats hier hoor. Een 10/10 is echt persoonlijk; de vorige editie (op de ps4) mag van mij een 9.6 hebben maar de herhaling van vijanden woog toch op den duur echt door. Het ontdekken van de wereld; keer op keer nieuwe dingen ontdekken; het verhaal ed.. dat was ongeëvenaard. Als ze - voor mij dan - hetzelfde stramien volgen in deze editie en veel nieuwe vijanden leveren.. misschien een 9.7 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:17
Dat hangt er helemaal vanaf waar je bestelt. Soms bevestigen webshops letterlijk dat je het op de dag van release thuisbezorgd zult krijgen, bijvoorbeeld Coolblue doet dat.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Blijft bijzonder inderdaad. De store is ook best veel duurder.

Heb vaker gepreordered. Dit keer bij bol.com en heb nog niet meegemaakt dat ze niet leverde op launch. Ook goede ervaringen met coolblue en allyourgames.

[ Voor 23% gewijzigd door Hulleman op 04-11-2022 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Derbiss schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:25:
[...]

Beetje realisme is op zn plaats hier hoor. Een 10/10 is echt persoonlijk; de vorige editie (op de ps4) mag van mij een 9.6 hebben maar de herhaling van vijanden woog toch op den duur echt door. Het ontdekken van de wereld; keer op keer nieuwe dingen ontdekken; het verhaal ed.. dat was ongeëvenaard. Als ze - voor mij dan - hetzelfde stramien volgen in deze editie en veel nieuwe vijanden leveren.. misschien een 9.7 :)
Met je eens. En het gebrek aan epische bosses in de de mainstory miste ik. De valkyries maakten wel veel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Hulleman schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 20:21:
[...]

Blijft bijzonder inderdaad. De store is ook best veel duurder.

Heb vaker gepreordered. Dit keer bij bol.com en heb nog niet meegemaakt dat ze niet leverde op launch. Ook goede ervaringen met coolblue en allyourgames.
Bol.com niks anders dan goede ervaringen mee.

Kopen uit de PlayStation store vind ik prettig omdat je de game alvast kan downloaden en direct bij release kan spelen. Ik kan me RDR2 nog wel herinneren, die moest ik vanaf 2 discs installeren en ik geloof dat het zeker 2 uur duurde. Toen kon ik daarna nog een update downloaden en installeren en eindelijk spelen.

Maar het grote nadeel van een Digital Edition is dat je wel overal de hoofdprijs voor betaald. Waarom het duurder is dan een fysieke game is voor mij ook een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32
Kut. Ik heb gepreordered ;(
Of...telt dat niet meer als pre-order zo kort voor release? Nee hè? Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Kwistnix schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 21:56:
Kut. Ik heb gepreordered ;(
Of...telt dat niet meer als pre-order zo kort voor release? Nee hè? Toch?
Jawel hoor je krijgt nu gewoon de pre order bonus. Is dat wat je bedoeld?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32
ZesBarkiePK schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 21:58:
[...]

Jawel hoor je krijgt nu gewoon de pre order bonus. Is dat wat je bedoeld?
Nee, ik bedoel:

Bekijk op YouTube
South Park - Cartman on pre-ordering games (Season 17 - Black Friday)

Had mijzelf beloofd nooit meer te pre-orderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
ZesBarkiePK schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 21:55:
[...]
Kopen uit de PlayStation store vind ik prettig omdat je de game alvast kan downloaden en direct bij release kan spelen. Ik kan me RDR2 nog wel herinneren, die moest ik vanaf 2 discs installeren en ik geloof dat het zeker 2 uur duurde.
Ja gestoorde installatietijden waren dat. The last of us 2 was ook insane, net als GTA 5.

Met de PS5 installeren de games gelukkig sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-04 17:21

Amazon komt eigenlijk nooit op release binnen. Bol wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:25

H.Boss

Hugo Boss

Kan niet wachten! Heb ook al de preorder staan voor de PS5 bij bol.com.

Zo weinig goede games dit jaar. En dan eindelijk een masterpiece. Heb God of War 2018, nogmaals uitgespeeld.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
H.Boss schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:51:

Zo weinig goede games dit jaar. En dan eindelijk een masterpiece. Heb God of War 2018, nogmaals uitgespeeld.
Leuk dat je dat gedaan hebt. Ik had nog een paar andere games die eerst uit moesten, en daarna maar de film op YouTube van 3 uur gekeken. Dat was ook wel een redelijk goede opwarming. Ik twijfelde nog om God of War 2018 dit weekeind te spelen, maar helaas heb ook nog afspraken staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online

ZesBarkiePK schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 21:55:
[...]

Maar het grote nadeel van een Digital Edition is dat je wel overal de hoofdprijs voor betaald. Waarom het duurder is dan een fysieke game is voor mij ook een raadsel.
waarom zou een winkel dan het spel in de winkel leggen, als het in de store goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Farabi schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 12:09:
[...]

[...]

waarom zou een winkel dan het spel in de winkel leggen, als het in de store goedkoper is?
Weet ik niet, misschien omdat er ook genoeg zijn die hun game verzameling op de plank willen uitbreiden? Maar nu zijn de prijs verschillen soms echt heel erg groot, waarom een digitale download dan nog zoveel duurder blijft dan een schijfje met hoesje en geprint boekje vind ik toch wel bijzonder te noemen. Dat ook nog getransporteerd is en in een winkel moet liggen op display.

Maar geen idee of dat bij bijvoorbeeld blu-rays ook zo is?

[ Voor 5% gewijzigd door ZesBarkiePK op 05-11-2022 12:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:36
Kan toch op zijn minst gelijk geprijsd zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gimantalon
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-04 10:23
Days Gone & The Witcher 3 ingediend bij Game Mania om GoW Ragnarok in ruil aan te kopen voor 25 euro, nog eens 5 euro af omdat ik nieuwe klant was voor hun xp programma. 20 euro in totaal, beste deal voor PS4 versie?

[ Voor 5% gewijzigd door gimantalon op 05-11-2022 13:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:25

H.Boss

Hugo Boss

gimantalon schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 13:03:
Days Gone & The Witcher 3 ingediend bij Game Mania om GoW Ragnarok in ruil aan te kopen voor 25 euro, nog eens 5 euro af omdat ik nieuwe klant was voor hun xp programma. 20 euro in totaal, beste deal voor PS4 versie?
Thanks voor de tip! Heb de bol.com preorder geannuleerd. Net naar de game mania in Eindhoven geweest en Tiny Tina ingeleverd en heb nu maar 50 euro hoeven te betalen voor GoW Ragnarok PS5.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik kon bezorging voor morgen kiezen net bij mediamarkt. de meeste webshops gaan vandaag versturen denk ik.

[ Voor 31% gewijzigd door Farabi op 07-11-2022 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Farabi schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:35:
ik kon bezorging voor morgen kiezen net bij mediamarkt. de meeste webshops gaan vandaag versturen denk ik.
Hoop dat bol zo het zelfde gaat vragen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-04 10:46
Iemand de game al in het wild gespot? Zal me niks verbazen als ie vandaag of morgen al in de winkels ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
Farabi schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:35:
Zie hier alleen maar levering & ophalen vanaf a.s. woensdag bij MM. Ga dus maar uit van de originele release datum, zal wel foutje zijn geweest ;)

Sowieso hangen er fikse boetes op het verbreken van de release date tegenwoordig volgens mij..
Gebeurde vroeger nog wel eens, maar kan mij de laatste keer niet heugen dat dit nog gebeurde.. :?

Nog 2 dagen vol verwachting afwachten vrees ik! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
SpeedyNick schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:31:
[...]

Zie hier alleen maar levering & ophalen vanaf a.s. woensdag bij MM. Ga dus maar uit van de originele release datum, zal wel foutje zijn geweest ;)

Sowieso hangen er fikse boetes op het verbreken van de release date tegenwoordig volgens mij..
Gebeurde vroeger nog wel eens, maar kan mij de laatste keer niet heugen dat dit nog gebeurde.. :?

Nog 2 dagen vol verwachting afwachten vrees ik! :P
Er stond bij mij de optie: 'speciale bezorgopties op jouw postcode beschikbaar'

Waardoor ik voor morgen kon kiezen. We zullen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
Farabi schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:36:
[...]

Er stond bij mij de optie: 'speciale bezorgopties op jouw postcode beschikbaar'

Waardoor ik voor morgen kon kiezen. We zullen zien.
Zou leuk voor je zijn, hou je ons op de hoogte? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Mediamarkt maakt wel vaker fouten, als ik nu op site kijk en je wilt bestellen staat dat de game 9nov wordt bezorgd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
H.Boss schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:51:

God Of War dit weekend ook nog 'even' opgepakt om er weer in te komen en om platinum af te ronden. Oh wacht, ik moest bijna alle Valkyries nog. Sigrun was ik wel ff mee bezig. 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ACDSL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:21
Hier besteld bij Wehkamp en zojuist een verzendbevestiging gekregen, verwachte aankomst morgen al! Precies op tijd, vanavond staan de laatste 2 verhaalmissies van God of War 2018 op de planning (wat een game, eerder nooit gespeeld). En als ik nog tijd over heb nog even proberen Sigrun te verslaan, al weet ik niet of dat me gaat lukken voor bedtijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
van bol.com helaas nog niks vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:23
Tripwire999 schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:20:
Iemand de game al in het wild gespot? Zal me niks verbazen als ie vandaag of morgen al in de winkels ligt
Nee dat niet. Ik heb hem bij wehkamp besteld en als het goed is komt ie morgen middag volgens de track & trace

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Nog maar 26 uur! Heel benieuwd naar de opening van de game. Weet nog bij de laatste versie dan het begin lang duurde, zeker 10min.

Dat wordt waarschijnlijk max genieten met de beelden en geluiden.

[ Voor 85% gewijzigd door Wackmack op 07-11-2022 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
BigF25 schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:15:
Mediamarkt maakt wel vaker fouten, als ik nu op site kijk en je wilt bestellen staat dat de game 9nov wordt bezorgd
klopt, nu hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:27
Bij Wehkamp voor 13:00 besteld vandaag in huis.

Collector edition beschikbaar bij Coolblue

https://www.coolblue.nl/p...lector-s-edition-ps5.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-04 14:01

Bok

ACDSL schreef op maandag 7 november 2022 @ 17:39:
Hier besteld bij Wehkamp en zojuist een verzendbevestiging gekregen, verwachte aankomst morgen al! Precies op tijd, vanavond staan de laatste 2 verhaalmissies van God of War 2018 op de planning (wat een game, eerder nooit gespeeld). En als ik nog tijd over heb nog even proberen Sigrun te verslaan, al weet ik niet of dat me gaat lukken voor bedtijd :+
Thanks voor deze tip, heb m gisteren avond besteld en als het goed is wordt de game vandaag geleverd. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nog een flinke Day 1 patch uit vandaag.

https://support.sms.plays...s/articles/10466552623629

[ Voor 18% gewijzigd door kazuka op 08-11-2022 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-04 05:31
Bok schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 06:59:
[...]

Thanks voor deze tip, heb m gisteren avond besteld en als het goed is wordt de game vandaag geleverd. :)
Eerder deze week daar besteld word idd vandaag geleverd. Al vaker gehad dat ze bij wehkamp een game iets vroeger versturen zodat je hem voor of op release dag heb. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Bol gaat morgen leveren, prima. Ik kan toch niet eerder dan zaterdag spelen. Kan ik vast zorgen dat voor het weekend de boel geïnstalleerd en geüpdatet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Wie heeft de special edition gekocht?

Ik heb die gekocht. Ben benieuwd naar de speciale bijl.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste