Bij mij is die aangekomen in de regio
Voor platinum hunters:
Geen missable trophys
Geen glitched trophys.
Alles te bezoeken na story in free roam.
2 dagen vrij om lekker rond te dwalen. En de story te spelen. Zin in!
Geen missable trophys
Geen glitched trophys.
Alles te bezoeken na story in free roam.
2 dagen vrij om lekker rond te dwalen. En de story te spelen. Zin in!
Ik, heb je de unboxing al gezien? Ryan Hurst, de stem van Thor in God of War heeft alles uitgepakt en laten zien.Wackmack schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:37:
Wie heeft de special edition gekocht?
Ik heb die gekocht. Ben benieuwd naar de speciale bijl.
YouTube: God of War Ragnarök - Collector's and Jötnar Editions Official Unbox...
Ik moet donderdag nog werken, vrijdag ben ik vrij. Zowel zondag als maandag extra vroeg naar bed gegaan en goed geslapen. Vandaag kan ik om 4 uur stoppen, en ga ik 's middags naar bed, slaap ik tot een uur of 21:00u Dat zorgt er voor dat ik donderdag wel op de been blijf. Want GoW:R gaat nachtwerk wordenHulleman schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:27:
Bol gaat morgen leveren, prima. Ik kan toch niet eerder dan zaterdag spelen. Kan ik vast zorgen dat voor het weekend de boel geïnstalleerd en geüpdatet is.
[ Voor 35% gewijzigd door ZesBarkiePK op 08-11-2022 11:16 ]
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
Iemand een andere webshop of winkel gezien waar hij al verkrijgbaar is?
Wehkamp is helaas uitverkocht op de site.
Gisteren toch ook maar besteld bij Wehkamp (stuur ik de andere wel retour), maar hij is onderweg met de bezorger

Ik heb toch el wat beters te doen snachts, dat heet de binnenkant van mijn ogen verkennenZesBarkiePK schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 11:09:
[...]
Ik, heb je de unboxing al gezien? Ryan Hurst, de stem van Thor in God of War heeft alles uitgepakt en laten zien.
YouTube: God of War Ragnarök - Collector's and Jötnar Editions Official Unbox...
[...]
Ik moet donderdag nog werken, vrijdag ben ik vrij. Zowel zondag als maandag extra vroeg naar bed gegaan en goed geslapen. Vandaag kan ik om 4 uur stoppen, en ga ik 's middags naar bed, slaap ik tot een uur of 21:00u Dat zorgt er voor dat ik donderdag wel op de been blijf. Want GoW:R gaat nachtwerk wordenWaarschijnlijk ga ik de hele nacht door.
De volgende dag moet er gewoon weer gewerkt worden, en het spel hoeft niet in 1 avond/nacht uitgespeeld te zijn
https://www.budgetgaming.nl/ps5/god+of+war:+ragnarok.htmlDon Enzone schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 11:31:
Iemand een andere webshop of winkel gezien waar hij al verkrijgbaar is?
Genoeg plekken te vinden waar je hem kunt bestellen.
Heb hem net zelf bij AllYourGames besteld, hopelijk komt de bezorger een beetje op tijd morgen

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Nieuw zeeland playstation account aanmaken terwijl je niet in Nieuw-Zeeland woont.Phaex schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:09:
Hoe kan het dat er op twitch al mensen Ragnarok aan het spelen zijn?
Jep want in Nieuw Zeeland is het nu 9 November 00:18. (GMT+13)pokle312 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:11:
[...]
Nieuw zeeland playstation account aanmaken terwijl je niet in Nieuw-Zeeland woont.
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
Amai, ik kan echt niet meer wachten!
Ik heb mezelf voorgenomen om wel eerst Platinum voor God Of War (2018) te behalen.
Als alles goed gaat deze avond heb ik hem binnen!
OwYeah
Ik heb mezelf voorgenomen om wel eerst Platinum voor God Of War (2018) te behalen.
Als alles goed gaat deze avond heb ik hem binnen!
OwYeah
Ik krijg net een bericht van DHL dat hij in de brievenbus ligt
Baas, ik voel ineens een verkoudheidje opkomen...
Baas, ik voel ineens een verkoudheidje opkomen...

Balen, vanuit Coolblue komt hij toch echt pas morgen 
Veel plezier!
Veel plezier!
Kan zelf denk ik pas vrijdag aan de slag maar laat maar wat bevindingen weten, gameplay en gfx en zo, geen spoilers uiteraard.
Beetje hype kan ik nog wel gebruiken
Beetje hype kan ik nog wel gebruiken
Oh zit er een recap in, zit ik voor niks te stressen om de vorige zsm uit te spelen
Is geen straf en je komt er ook weer lekker in. Morgen dan maar meteen erin duiken
Als casual gamer vind ik dit echt teveel opties. Ik hoop dat straks de game mij een recommended mode aanbied, want ik zou me God niet weten welke modus ik zou moeten kiezen? Mijn tv is 4k 120hz en ik game vanaf de bank. Welke modus raden jullie aan?kazuka schreef op donderdag 3 november 2022 @ 07:04:
Van het SMS Twitter account. Volgens mij is die 40fps quality unlocked framerate optie nieuw?
[Afbeelding]
Digital Foundry raadde de high frame rate modus aan voor HDMI2.1 compatible tv's 😉doomin schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:50:
[...]
Als casual gamer vind ik dit echt teveel opties. Ik hoop dat straks de game mij een recommended mode aanbied, want ik zou me God niet weten welke modus ik zou moeten kiezen? Mijn tv is 4k 120hz en ik game vanaf de bank. Welke modus raden jullie aan?
Staat hier al klaar om gespeeld te wordendennisk. schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:12:
Al een klein begin gemaakt, maar kan niet wachten om er vanavond goed voor te gaan zitten![]()
[Afbeelding]
Nog 7u ofzo..
Iemand ervaring met de intertoys voorraad? hij is hier zojuist online op voorraad gekomen in mijn dichtstbijzijnde winkel, betekend dit dat hij hier ook al echt te koop is?
Krijg hem morgen van Bol binnen, maar ga hem vanaf donderdag pas samen met een maatje spelen
We hadden beide individueel zodanig veel genoten van GOW2018 dat dit ons wel leuk leek. Ik vermoed dat we "Give me no mercy" gaan proberen, en uiteraard in Performance + HFR + VRR, zin in!
Geen ervaring, maar lijkt me vrij logisch toch? Vandaag online bestellen is morgen in huis. Ik denk niet dat ze hem in de winkel al mee zullen geven, maar je kan het altijd proberen.Don Enzone schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:17:
Iemand ervaring met de intertoys voorraad? hij is hier zojuist online op voorraad gekomen in mijn dichtstbijzijnde winkel, betekend dit dat hij hier ook al echt te koop is?
[ Voor 45% gewijzigd door Seroczynski op 08-11-2022 16:18 ]
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Ik heb al vaker games eerder meegekregen bij de Intertoys, heb het idee dat het aan de vestiging/verkoper ligt.Seroczynski schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:17:
Krijg hem morgen van Bol binnen, maar ga hem vanaf donderdag pas samen met een maatje spelenWe hadden beide individueel zodanig veel genoten van GOW2018 dat dit ons wel leuk leek. Ik vermoed dat we "Give me no mercy" gaan proberen, en uiteraard in Performance + HFR + VRR, zin in!
[...]
Geen ervaring, maar lijkt me vrij logisch toch? Vandaag online bestellen is morgen in huis. Ik denk niet dat ze hem in de winkel al mee zullen geven, maar je kan het altijd proberen.
Bij Pre-order games staat normaal als ze op voorraad zijn "niet direct op voorraad", echter staat er nu gewoon "op voorraad" en bij 1 andere winkel "weinig beschikbaar".
Zo maar even langs gaan dus.
Haha, dat is toewijding! Ik ben gek op slaap, dus slaap ‘s nachts. Meestal maak ik zaterdag overdag meters als de vrouw werkt en op zondag. Doordeweeks ‘s avonds gamen vind ik niet relaxt, ik weet niet wat dat is.ZesBarkiePK schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 11:09:
[...]
Ik moet donderdag nog werken, vrijdag ben ik vrij. Zowel zondag als maandag extra vroeg naar bed gegaan en goed geslapen. Vandaag kan ik om 4 uur stoppen, en ga ik 's middags naar bed, slaap ik tot een uur of 21:00u Dat zorgt er voor dat ik donderdag wel op de been blijf. Want GoW:R gaat nachtwerk wordenWaarschijnlijk ga ik de hele nacht door.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik kan pas vrijdag beginnen.
Dat wordt total internet black-out tot die tijd.
Veel plezier aan degenen die vannacht al los kunnen.
Veel plezier aan degenen die vannacht al los kunnen.
Verdomme, kan YouTube niet meer openen zonder spoilers voor m'n neus te krijgen
stiekem toch steeds 20 seconden kijken en dan bedenken nee ik wil het zelf meemaken!
Heb gelukkig nog niets van het verhaal mee gekregen.
De rest van vandaag en morgen tot de postbode komt gaat een lange dag worden, morgen vrij dus hoop echt dat de postbode lekker vroeg is, bij AllYourGames krijg je blijkbaar geen track en trace code dus wordt gewoon als brievenbuspakje bezorgd door de postbode morgen, wel beter eigenlijk, want de postbode is bijna altijd eerder dan de pakketservices, helaas wel om de 30 minuten de brievenbus checken
Heb gelukkig nog niets van het verhaal mee gekregen.
De rest van vandaag en morgen tot de postbode komt gaat een lange dag worden, morgen vrij dus hoop echt dat de postbode lekker vroeg is, bij AllYourGames krijg je blijkbaar geen track en trace code dus wordt gewoon als brievenbuspakje bezorgd door de postbode morgen, wel beter eigenlijk, want de postbode is bijna altijd eerder dan de pakketservices, helaas wel om de 30 minuten de brievenbus checken
[ Voor 48% gewijzigd door Kalder op 08-11-2022 16:41 ]
Iemand al bij een mediamarkt geprobeerd? Als je een bon post/laat zien dan geven ze die meestal wel mee...toch?
Vestiging nieuwegein geweest zonder succes. Als ze hem ergens anders wel meegeven hoor ik het graagrazhyell schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:50:
Iemand al bij een mediamarkt geprobeerd? Als je een bon post/laat zien dan geven ze die meestal wel mee...toch?
Net zondag The Last Of Us Remake uitgespeeld, ik ben klaar voor morgen, heb track & trace in de PostNL app

oogjes open, snaveltjes dicht
Heerlijk, mooie tijden als (PS5) gamer.mulder schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 17:32:
Net zondag The Last Of Us Remake uitgespeeld, ik ben klaar voor morgen, heb track & trace in de PostNL app
Kalder schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:38:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SgD7DHQaUHT9bqd0WWK09CYd.jpg?f=user_large)
Haha sorry ik moest het doen.
[ Voor 74% gewijzigd door ZesBarkiePK op 08-11-2022 17:56 ]
Ik herken mezelf er volledig inZesBarkiePK schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 17:37:
[...]
[Afbeelding]
Haha sorry ik moest het doen.
Morgenochtend met het fietsje naar de mediamarkt zin an!
Had ik ook een keer gedaan voor een release van een game, was er rond 11u, 1 uur na opening, bleek dat ze hem nog niet in de schappen hadden en toen ik er naar vroeg werd er niet de moeite genomen om even achter te kijken.Sjuuls92 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 18:31:
Morgenochtend met het fietsje naar de mediamarkt zin an!
Ben later naar een andere winkel gegaan waar ze hem wel hadden
Grootste DLC die ik ooit geïnstalleerd heb, gelukkig is het geen DLC zoals een niet nader te noemen reviewer wel beweerd.Farabi schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:01:
Nu ook geinstalleerd. 100GB. Een flinke jonge.
Ben wel benieuwd hoe groot de PS5 versie geweest zou zijn als het die nieuwe compressie technieken niet had...
Snap je de hype nu wel?Farabi schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:12:
Ben nu bezig. Hele zieke graphics.
Ho eens. Daar staan de graphics grotendeel los van. Dat is het minste wat ze konden doen voor een exclusive. We gaan eens verder rondneuzen geen haast.
Jongen…. Eerder een flinke “BOYYYYYY”Farabi schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:01:
Nu ook geinstalleerd. 100GB. Een flinke jonge.
En eerste meningen?
Welke setting nu beste voor mooiste graphics en vloeiende gameplay?
Ben wel eens benieuwd welke moeilijkheid jullie hebben gekozen? Ik kies morgen pas maar waarschijnlijk voor standaard difficulty.
Oh man het worden nog 4 lange uren, ik kan het niet laten om toch alvast een stukje stream op Twitch te kijken. Ik had iets van werk moeten plannen deze avond als afleiding.
Digital foundry heeft dit al goed getest.sturtiebe schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:48:
En eerste meningen?
Nagenoeg alles draait goed op ps5.
Afhankelijk van je tv. 60 of 40 locked (met vrr) of unlocked met hfr en vrr.
GiTS
Bij mij staat speelbaar op 09-11 om 06.00. Is dat bij jullie anders? Heb hem wel gekocht via de US store ...ZesBarkiePK schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:04:
Oh man het worden nog 4 lange uren, ik kan het niet laten om toch alvast een stukje stream op Twitch te kijken. Ik had iets van werk moeten plannen deze avond als afleiding.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Ja dan zit je account vast aan een andere tijdzone. In EU kan je na middernacht spelen.B-Bandit schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:23:
[...]
Bij mij staat speelbaar op 09-11 om 06.00. Is dat bij jullie anders? Heb hem wel gekocht via de US store ...
Bahhhhh. Jammer zeg haha.ZesBarkiePK schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:27:
[...]
Ja dan zit je account vast aan een andere tijdzone. In EU kan je na middernacht spelen.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Ik twijfel ook nog, ik denk eerst maar de standaard. Mijn favoriete streamer speelt nu op de moeilijkste difficulty maar die is net 10x achter elkaar dood gegaan op een paar simpele vijanden.Kalder schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:49:
Ben wel eens benieuwd welke moeilijkheid jullie hebben gekozen? Ik kies morgen pas maar waarschijnlijk voor standaard difficulty.
Dat ga ik wel doen. Maximaal gebruik maken van HDMI 2.1. En native 4K op 40FPS lijkt me super en is ook heel wat voor een console. Ik ga wel de andere modus proberen, maar waarschijnlijk blijft de eerste playthrough op 40FPS.sturtiebe schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:29:
Heb oled c1. Dus best 40 fps mode?
Haha ja die god of war difficulty is wel echt genadeloos, respect voor iedereen die hem op die stand uitspeelt!ZesBarkiePK schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:37:
[...]
Ik twijfel ook nog, ik denk eerst maar de standaard. Mijn favoriete streamer speelt nu op de moeilijkste difficulty maar die is net 10x achter elkaar dood gegaan op een paar simpele vijanden.
het spel is heerlijk tot nu toe. het 'God of Thrones' gehalte bevalt me heel goed. een ander pluspunt is dat er stuk meer tempo in zit dan zijn voorganger.
Waarom heeft Tweakers eigenlijk nog geen GoW:R review online, of komt die morgen?
Ik dacht gelezen te hebben dat je op gmgow de difficulty niet omlaag kan zetten.Kalder schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:51:
[...]
Haha ja die god of war difficulty is wel echt genadeloos, respect voor iedereen die hem op die stand uitspeelt!
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Vandaag na werk ophalen bij game mania zin in!
Bij Mediamarkt een pre-order geplaatst en een nieuwe magnetron besteld. Wat denk je, is alleen de magnetron verzonden op release day…
Postnl gaat mijn bestelling van Bol morgen bezorgen ipv vandaag
Verwijderd
Staat inmiddels op de frontpageZesBarkiePK schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 21:11:
Waarom heeft Tweakers eigenlijk nog geen GoW:R review online, of komt die morgen?
De minpunten herken ik inmiddels wel. Ik ben zo vaak dood gegaan omdat ik de eerste paar uur aan de camera moest wennen. Verschillende snelheden en settings geprobeerd, maar het duurde gewoon even voordat het goed ging.
Ik heb hem gestart op Give me god of war. Ik moet zeggen dat het goed te doen is. Ik vond GoW 2018 op gmgow echt veel moeilijker vooral in het begin. Maar goed ben pas 4 uur bezig, dus we gaan zien.
Wij moeten ook nog even wachten. Vandaag, donderdag en vrijdag vrij genomen met de vriendin om deze game te spelen krijgen we vanochtend de mail van PostNL dat ook ons pakketje vandaag niet wordt bezorgd vanwege een vertraging.mister_S schreef op woensdag 9 november 2022 @ 06:21:
Postnl gaat mijn bestelling van Bol morgen bezorgen ipv vandaag
Wij zijn echt zo klaar met PostNL want de preorder van Elden Ring hadden we ook al een dag later! Grmbl #$%@!
Waarom wij niet voor de digital version zijn gegaan? We hebben nog stapels Bol.com bonnen die we gebruiken voor het uitbreiden van onze PS5 game verzameling
Je kan toch ook een disk edition gewoon ophalen met of zonder reservatie in een winkel? Type game mania of mediamarkt of diverse "toy" winkels
Zo doe ik het toch, geen issue met trage koeriers
True, maar zo komen we niet van de Bol.com bonnen af 😉.Phaex schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:04:
Je kan toch ook een disk edition gewoon ophalen met of zonder reservatie in een winkel? Type game mania of mediamarkt of diverse "toy" winkels
Zo maak je geen screenshot
No hard feelings, gewoon een tip om je volgende screenshots 1000x mooier te maken
haha, ik ben echt de meest simpele gebruiker. heb geen eens zin om het uit te zoekenKalder schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:02:
[...]
Zo maak je geen screenshotje kunt tegenwoordig heel makkelijk met de PS5 een screenshot nemen (met de share knop) en als je de PS app op je telefoon hebt kun je die screenshots (en videos geloof ik ook) heel makkelijk downloaden naar je telefoon
dan zien je screenshots er tenminste echt goed uit!
No hard feelings, gewoon een tip om je volgende screenshots 1000x mooier te maken
ik speel gow op dit moment op het makkelijkste niveau, om optimaal te genieten van het verhaal. zelfs dan krijg ik het soms moeilijk tegen bosses. het grinden en al komt waarschijnlijk met de 2e walkthrough.
[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 09-11-2022 10:08 ]
Ik had dan lekker ps tegoed gehaald op de bol site met die bonnen. Dan krijg je die codes direct in je mailbox en kan je hem vandaag alsnog digitaal kopenT-RaX schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:13:
[...]
True, maar zo komen we niet van de Bol.com bonnen af 😉.
Haha, creatief. Wel een goeie tip!the_virus26 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:14:
[...]
Ik had dan lekker ps tegoed gehaald op de bol site met die bonnen. Dan krijg je die codes direct in je mailbox en kan je hem vandaag alsnog digitaal kopen![]()
Net beetje geëxperimenteerd met alle grafische opties. Vond quality + HFR + VRR te smooth. Werd er aardig draaierig van. Beetje het gevoel wat ik krijg als ik VR speel. Ben daar helaas ook gevoelig voor. Nu dan maar gewoon op performance mode met locked 60fps. Valt me prima mee!;
80/90 fps voelt veel te smooth aan...
Tip zet motion Blur uit. Helpt ook altijd
VRR vind ik sowieso overrated. het spel voelt op bepaalde momenten heel vloeiend aan en daarna weer niet. krijg ook een beetje vreemd gevoel van. misschien dat het in de pc wereld beter werkt ofzo? ik weet het niet.B-Bandit schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:31:
Net beetje geëxperimenteerd met alle grafische opties. Vond quality + HFR + VRR te smooth. Werd er aardig draaierig van. Beetje het gevoel wat ik krijg als ik VR speel. Ben daar helaas ook gevoelig voor. Nu dan maar gewoon op performance mode met locked 60fps. Valt me prima mee!;
ik heb overigens VRR niet geprobeerd op ragnarok. ben allang gekapt met die onzin
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 09-11-2022 10:37 ]
Goeie tip, zeker bij hoge framerates heb je eigenlijk geen motion blur meer nodig.sturtiebe schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:36:
Hoe activeren jullie die 40 fps unlocked VRR mode?
Ik heb die optie precies niet. Heb een LG CX oled die dat zou moeten toelaten en de game is geüpdate met die day 1 patch
Ik heb die optie precies niet. Heb een LG CX oled die dat zou moeten toelaten en de game is geüpdate met die day 1 patch
Goede! Ga ik proberen. Scheelt wel beetje. Bij reguliere performance mode is het wel prettig merk ik als hij juist aan staat.sturtiebe schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:36:
Nou vind zelf een hogere fps wel aardig. 40 is echt wel goed te doen. Dan heb je wel ene 120hz scherm nodig natuurlijk. Maar 30fps vond ik behoorlijk choppy.Farabi schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:36:
[...]
VRR vind ik sowieso overrated. het spel voelt op bepaalde momenten heel vloeiend aan en daarna weer niet. krijg ook een beetje vreemd gevoel van. misschien dat het in de pc wereld beter werkt ofzo? ik weet het niet.
ik heb overigens VRR niet geprobeerd op ragnarok. ben allang gekapt met die onzinik ga altijd voor kwaliteit+30fps. (bij gow 40fps dan?)
Je moet het inschakelen bij de instellingen van je PS5 (bij de beeld instellingen). Bij instellingen van TV hoef je volgens mij niks aan te zetten.Phaex schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:52:
Hoe activeren jullie die 40 fps unlocked VRR mode?
Ingame moet je alleen de HFR optie inschakelen. Ik kan het bij mijn tv niet terugvinden waar je de beeldweergavemodus kan zien (ook een LG oled hier). Maar op mijn receiver zie ik het wel.
[ Voor 25% gewijzigd door B-Bandit op 09-11-2022 10:56 ]
Ah ok , dan is het in ordeB-Bandit schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:53:
[...]
Je moet het inschakelen bij de instellingen van je PS5 (bij de beeld instellingen). Bij instellingen van TV hoef je volgens mij niks aan te zetten.
Ingame moet je alleen de HFR optie inschakelen. Ik kan het bij mijn tv niet terugvinden waar je de beeldweergavemodus kan zien (ook een LG oled hier). Maar op mijn receiver zie ik het wel.
Ik heb de 4K / Favour Quality + HFR aanstaan. Ik dacht dat je die VRR ingame ook moest aanzetten.
Edit: heb het ondertussen terug in performance mode gezet. Voelt voor mij toch aangenamer aan met hogere framerate
[ Voor 9% gewijzigd door Phaex op 09-11-2022 11:20 ]
Alleen 120hz is niet voldoende, je 120hz scherm moet ook HDMI 2.1 ondersteunen.B-Bandit schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:53:
[...]
Nou vind zelf een hogere fps wel aardig. 40 is echt wel goed te doen. Dan heb je wel ene 120hz scherm nodig natuurlijk. Maar 30fps vond ik behoorlijk choppy.
Volgens mij is de HDMI 2.1 standaard juist de meest wazige die er is. HDMI 2.1 zegt in feite niks. Je kan HDMI 2.1 zijn en géén 120hz of VRR ondersteunen.Hulleman schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:36:
[...]
Alleen 120hz is niet voldoende, je 120hz scherm moet ook HDMI 2.1 ondersteunen.
In elk geval ondersteunen bijna alle LG oleds van de afgelopen 4 jaar dit wel.
Iemand ‘m al binnen via Bpost vandaag? Hoop dat ze ondanks nationale staking leveren, maar twijfel er aan. Tot nu toe nog geen leveringstijds
HDMI 2.1 zegt natuurlijk heel veel. 120hz staat los van HDMI 2.1. Dat is de verversingssnelheid van het scherm. HDMI 2.1 betekent een bepaalde bandbreedte, die bepaalde resoluties op bepaalde framerates mogelijk maakt. Die bandbreedte maakt het mogelijk voor 4K @120fps met HDR. Dat is op HDMI 2.0 onmogelijk. Er zijn wel voorbeelden van HDMI 2.0b tv's met VRR of eARC, maar HDMI 2.1 tv's zonder zijn wel wat zeldzaam volgens mij.B-Bandit schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:44:
[...]
Volgens mij is de HDMI 2.1 standaard juist de meest wazige die er is. HDMI 2.1 zegt in feite niks. Je kan HDMI 2.1 zijn en géén 120hz of VRR ondersteunen.
In elk geval ondersteunen bijna alle LG oleds van de afgelopen 4 jaar dit wel.
LG OLEDS van 4 jaar oud (2018; de C8) ondersteunen geen HDMI 2.1. LG begon daar pas in 2019 mee met de C9.
Ja blijkbaar heeft Media Markt ineens besloten om niet meer een dag van te voren te verzenden maar pas op de release datum zelf. Heeft een medewerker net gemeld tegen mijn vriendin die gebeld had omdat wij ook nog geen verzendbevestiging hebben gekregen.Elias2020 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 06:21:
Bij Mediamarkt een pre-order geplaatst en een nieuwe magnetron besteld. Wat denk je, is alleen de magnetron verzonden op release day…
Meteen de laatste keer dat ik daar ooit iets besteld heb voor thuis bezorgen.
Yeeeeey daar is de postbode
doei! (Tot zo, moet natuurlijk eerst installeren)
Wie bedenkt zoiets?! Voor mij ook de laatste keer. Dank voor de info!Vitwiz schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:00:
[...]
Ja blijkbaar heeft Media Markt ineens besloten om niet meer een dag van te voren te verzenden maar pas op de release datum zelf. Heeft een medewerker net gemeld tegen mijn vriendin die gebeld had omdat wij ook nog geen verzendbevestiging hebben gekregen.
Meteen de laatste keer dat ik daar ooit iets besteld heb voor thuis bezorgen.
Laatste offtopic post hoor. Een HDMI 2.1 tv beschikt niet per se over 120Hz of VRR. Een TV die 120Hz @4k ondersteunt zal wel HDMI 2.1 gecertificeerd zijn of misschien zelfs niet, maar het nog altijd ondersteunen. Dus wat mij betreft een kip-ei verhaal. Je zal zelf wel weten of je tv 120Hz en VRR ondersteunt.Hulleman schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:58:
[...]
HDMI 2.1 zegt natuurlijk heel veel. 120hz staat los van HDMI 2.1. Dat is de verversingssnelheid van het scherm. HDMI 2.1 betekent een bepaalde bandbreedte, die bepaalde resoluties op bepaalde framerates mogelijk maakt. Die bandbreedte maakt het mogelijk voor 4K @120fps met HDR. Dat is op HDMI 2.0 onmogelijk. Er zijn wel voorbeelden van HDMI 2.0b tv's met VRR of eARC, maar HDMI 2.1 tv's zonder zijn wel wat zeldzaam volgens mij.
LG OLEDS van 4 jaar oud (2018; de C8) ondersteunen geen HDMI 2.1. LG begon daar pas in 2019 mee met de C9.
En ik bedoelde inderdaad vanaf de C9. Daarna is nog de CX, C1 en C2 (actueel model) gekomen. Vandaar dat ik 4 jaar noemde (4 modellen).
Ik had de CE van Ragnarok besteld bij bol.com maar postnl komt vanavond pas 😢
Voor iedereen die m al heeft veel plezier met de game!
Mijn TV is 4K, ondersteund 120Hz, maar niet tegelijkertijd >.< alleen 1080p/120Hz of 4K/60HzB-Bandit schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:08:
[...]
Laatste offtopic post hoor. Een HDMI 2.1 tv beschikt niet per se over 120Hz of VRR. Een TV die 120Hz @4k ondersteunt zal wel HDMI 2.1 gecertificeerd zijn of misschien zelfs niet, maar het nog altijd ondersteunen. Dus wat mij betreft een kip-ei verhaal. Je zal zelf wel weten of je tv 120Hz en VRR ondersteunt.
En ik bedoelde inderdaad vanaf de C9. Daarna is nog de CX, C1 en C2 (actueel model) gekomen. Vandaar dat ik 4 jaar noemde (4 modellen).
Werd geadverteerd als een HDMI 2.1 TV, maar bleek helemaal geen HDMI 2.1 te hebben alleen 2.0 of 2.0a/b misschien
(Dat is overigens niet de TV die ik het meest gebruik voor games, deze staat in de race room, mijn hoofd tv is een oudere sony die helemaal geen 120Hz heeft, maar wel veel mooier beeld dan die in de race room.)
[ Voor 11% gewijzigd door Kalder op 09-11-2022 12:20 ]
Sinds gistermiddag in bezit. Sinds gisteravond aan het spelen. Meer gepolijst en soepeler dan vorige deel. Ook merk ik meer scherpte en details, dit op een base ps4 uit 2015. Ben er blij mee. Vanavond weer verder.
Geniet er vanavond maar van; ik heb er vanmorgen 20 min ingestoken en was al moeilijk neer te leggenmodee schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:08:
Ik had de CE van Ragnarok besteld bij bol.com maar postnl komt vanavond pas 😢
Welke tv heb je dan? Ben wel benieuwd. Als het misleidend geadverteerd is: omruilen.Kalder schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:17:
[...]
Mijn TV is 4K, ondersteund 120Hz, maar niet tegelijkertijd >.< alleen 1080p/120Hz of 4K/60Hz
Werd geadverteerd als een HDMI 2.1 TV, maar bleek helemaal geen HDMI 2.1 te hebben alleen 2.0 of 2.0a/b misschien
(Dat is overigens niet de TV die ik het meest gebruik voor games, deze staat in de race room, mijn hoofd tv is een oudere sony die helemaal geen 120Hz heeft, maar wel veel mooier beeld dan die in de race room.)
Dat was de Samsung AU9000, maar schijnbaar valt HDMI 2.0 onder 2.1 ofzo tegenwoordig... het is heel vaag met die HDMI versiesWoutoro32 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:22:
[...]
Welke tv heb je dan? Ben wel benieuwd. Als het misleidend geadverteerd is: omruilen.
(Hij stond in de pricewatch ook aangegeven als 2.1 maar dat heb ik laten wijzigen)
[ Voor 11% gewijzigd door Kalder op 09-11-2022 12:24 ]
Welke maat? Zit ook nog weleens verschil in....kijk dan graag even mee in de specs etc... 😇Kalder schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:23:
[...]
Dat was de Samsung AU9000, maar schijnbaar valt HDMI 2.0 onder 2.1 ofzo tegenwoordig... het is heel vaag met die HDMI versies
(Hij stond in de pricewatch ook aangegeven als 2.1 maar dat heb ik laten wijzigen)
43, maar laten we het weer over Ragnarok hebben, we gaan veel te ver off topic.Woutoro32 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:26:
[...]
Welke maat? Zit ook nog weleens verschil in....kijk dan graag even mee in de specs etc... 😇
Ik ga eens kijken of hij klaar is om te spelen bij mij.
Dat is toch mooi op tijd, veel plezier!Kalder schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:03:
Yeeeeey daar is de postbodedoei! (Tot zo, moet natuurlijk eerst installeren)

Ik had mijn ps5 disc versie bij Amazon besteld. Vanochtend is de levertijd aangepast naar “Wordt bezorgd tussen 30 november en 12 januari”… 🥴
Had ik ook met (volgens mij) Horizon Forbidden West en die kwam uiteindelijk wel gewoon op de release binnen. Dag later stond in mijn account ook dat hij afgeleverd wasnlmarvin schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:43:
Ik had mijn ps5 disc versie bij Amazon besteld. Vanochtend is de levertijd aangepast naar “Wordt bezorgd tussen 30 november en 12 januari”… 🥴