Je hebt verschillende sets om uit te kiezen. En met R1 kun je ze sorteren op hoogste strength, defence, runic etc. Valt toch wel mee dat dat heel ingewikkeld is?Carlos0_0 schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:57:
[...]
Maar het upgraden van de armour is wel echt een beetje te veel, de Chest, Wirst en wait armour
Als je dan bij Bijv Chest zit heb ik 5 verschillende opties om uit te kiezen, dan kan ik nog net R1 verder naar rechts door die pictogrammen heen. ik snap er echt helemaal niks van.
Ben blijkbaar een slechte gamer want zelfs op het laagste niveau vind ik het aardig pittig. Net weer een half uur gedaan over een moeilijke baas.
Nu vast gelopen bij Cruciale, aardig pittig zeg. Level 2 nog niet kunnen halen. Iedere hit doe ik voor mijn gevoel weinig damage.
Misschien op zoek naar een goede build.
https://www.gamesradar.com/god-of-war-ragnarok-best-armor/
Dit is wel handig.
Nu vast gelopen bij Cruciale, aardig pittig zeg. Level 2 nog niet kunnen halen. Iedere hit doe ik voor mijn gevoel weinig damage.
Dit is wel handig.
[ Voor 11% gewijzigd door Wackmack op 20-11-2022 23:32 ]
Haha, herkenbaar, ik heb toen (ook) de difficulty omlaag gezet, maar merkte dat de rest van het gebied iets te gemakkelijk ging en dus weer omhoog gezet (na het verlaten van het gebied). Ik heb soms van die plekken (vaak van die (mini) bosses), waar ik dan zo tig keer over doe, maar het geeft toch iets meer voldoening.Yonix schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 00:42:
Disclaimer: deze bovenstaande impressie is geschreven na een frustrerende sessie in Alfheim. F*cking Dark Elves!
Ik merk dat ik beter wordt in de timing van het parryen en dodge rollen en wat dat betreft merk ik dat je dit spel meer moet spelen als een SoulsBorne. Iets geduldiger, beter een klap minder uitdelen, maar zelf ook geen schade happen door je weer goed te positioneren (altijd bij de valkuil bij mij, "Nee, ik kan echt nog wel een klap uitdelen" om dan zelf bakken met schade te ontvangen). Maar inderdaad op give me no mercy zijn zelfs de minions dammagesponges.
Twee tips misschien:Wackmack schreef op zondag 20 november 2022 @ 23:08:
Ben blijkbaar een slechte gamer want zelfs op het laagste niveau vind ik het aardig pittig. Net weer een half uur gedaan over een moeilijke baas.
Dit is wel handig.
- "reduced boss health after death", ofzo, is een optie in het menu
- gebruik de healing optie voor spartan rage ... want damage doet het toch nauwelijks
Gister de bossfight tegen
spoiler:
gedaan. Dit voelde voor mij echt weer aan als een epische bossfight wat ik in het vorige deel miste. Heerlijk!
Nidhogg
Dat laatste is een goede ja, ga ik inzetten! Eerste gebruik ik ja, werkt gelukkig prima.SideShow schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:10:
[...]
Twee tips misschien:
- "reduced boss health after death", ofzo, is een optie in het menu
- gebruik de healing optie voor spartan rage ... want damage doet het toch nauwelijks
Ik wil die discussie wel houdenZesBarkiePK schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:27:
[...]
Nou je hebt wel gelijk hoor, ik hoopte hier een leuke discussie/tips/tricks/builds etc over de game te kunnen houden, maar helaas wordt er voornamelijk afgekraakt en afgegeven. Totaal niet boeiend meer om dit topic te volgen. Jammer maar helaas.
Ik kom net in Alfheim (?) aan maar zit al te twijfelen tussen de pantsers die je eerder oppikt ed.
Enige suggesties?
Ik kan ook andere posts hier volgen dat het soms teveel gefoefel is per stukje apart. Maar kan je dan eerder een beetje EldenRing gaan doen en gewoon je eigen build uitbouwen?
Wat de combat betreft: werkt soepel en voelt lekker zwaar aan, maar moet zeggen dat de vijanden vaak spongy zijn. Heb liever dat ze sneller / meer aggressief zijn (Fromsoft style
). Ik kan daarmee ook niet echt een goeie difficulty setting vinden. Moeilijker staat min of meer gelijk aan meer sponge....
Beetje onzinnig wat je nu zegt. Als je een beetje verder kijkt dan weet je dat er items zijn die je health constant regenerate zoals Greater Regenerating Essence. Daarnaast heb je nog resurrection items en heal je fully door via die poorten te gaan en gebruik van Spartan rage. En zijn er talloze opties mbt toegankelijkheid die het spel makkelijker voor je maken. En als je dat nog niet hebt gedaan kun je ook nog eens op makkelijkste moeilijkheidsgraad zettenStefan! schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:37:
Ik heb er nu een uurtje of 35 in zitten. Ben gematigd positief. Borduurt op vrijwel alle fronten voor op het vorige deel. Probeert her en der iets nieuws, maar niet altijd even geslaagd (vind ik).
Zo vind ik de stukken met Atreus ontzettend saai. Elke keer als ik geforceerd wordt om weer met hem te spelen leg ik de controller weg. Gewoon geen zin meer op dat moment.
De Blades of Chaos spelen daarentegen wel veel lekkerder weg. Ook zijn er wat meer open plekken waar je vrij kunt exploren.
Wat mij verder echt irriteert (was in deel 1 ook al zo volgens mij) is dat je health buiten combat niet recovered. Ik ga niet vaak dood, maar als ik dood ga is dat omdat ik met weinig HP een mini boss fight in ga. Bijzonder genoeg is er geen enkele penalty bij dood gaan - sterker nog, je begint op exact dezelfde plek maar dan wél met een volle HP balk. Waarom dan niet gewoon health regen buiten combat? 🤦♂️
Wat je zegt klopt allemaal, maar dat neemt nog steeds niet weg dat het een vreemde design keuze is om (standaard) geen HP regen buiten combat te gebruiken terwijl er geen death penalty is.maghribier schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:48:
[...]
Beetje onzinnig wat je nu zegt. Als je een beetje verder kijkt dan weet je dat er items zijn die je health constant regenerate zoals Greater Regenerating Essence. Daarnaast heb je nog resurrection items en heal je fully door via die poorten te gaan en gebruik van Spartan rage. En zijn er talloze opties mbt toegankelijkheid die het spel makkelijker voor je maken. En als je dat nog niet hebt gedaan kun je ook nog eens op makkelijkste moeilijkheidsgraad zetten
Verder zeg ik nergens dat ik de game te moeilijk vind? Ik speel op de normale moeilijkheidsgraad en dat is voor mij prima te doen.
Heb hem een paar dagen geleden uitgespeeld op de èèn na hoogste moeilijkheidsgraad. Ondanks dat ik er zeer van genoten heb, heb ik een kleine GoW burn-out ontwikkeld en kan ik het even niet opbrengen om de end-game content er gelijk achter aan te doen. Kleine spoilers voor de zekerheid in tags:
Verder leek op den duur elk gevecht een kwestie van het unloaden van alle light- en heavy runic attacks. Zelfs op de èèn na hoogste moeilijkheidsgraad was dit vrijwel altijd genoeg. En de grotere vijanden die nog stonden kon je makkelijk afmaken.
Wellicht dat ik het over een week of twee weer op pak... of richting de aankondiging van NG+.
spoiler:
Het Crater/Jungle gebied wat ze vlak bij het einde van de game open gooien verpestte voor mij volledig het tempo van de game. Vlak voor de climax een enorm gebied om te ontdekken. Het voelde even aan als een Ubisoft game... elke favour leidt weer naar 2-3 nieuwe favours. Daarnaast vond ik het gebied onoverzichtelijk en meer aandoen als een doolhof.
Nu had ik natuurlijk dit gebied gewoon kunnen skippen, maar de andere open areas waar je zelf een beetje kon exploren waren juist zo overzichtelijk en relatief snel te clearen. Het voelde in ieder geval niet goed om een area die ik toch al half had gedaan achterwegen te laten. Ben teveel een completionist daar voor.
Nu had ik natuurlijk dit gebied gewoon kunnen skippen, maar de andere open areas waar je zelf een beetje kon exploren waren juist zo overzichtelijk en relatief snel te clearen. Het voelde in ieder geval niet goed om een area die ik toch al half had gedaan achterwegen te laten. Ben teveel een completionist daar voor.
Verder leek op den duur elk gevecht een kwestie van het unloaden van alle light- en heavy runic attacks. Zelfs op de èèn na hoogste moeilijkheidsgraad was dit vrijwel altijd genoeg. En de grotere vijanden die nog stonden kon je makkelijk afmaken.
Wellicht dat ik het over een week of twee weer op pak... of richting de aankondiging van NG+.
[ Voor 10% gewijzigd door yinx84 op 21-11-2022 11:51 ]
Ik vind dit geen vreemde design keuze, omdat het spel je aanspoort om zelf te zoeken naar upgrades, items en bonussen. Dit zijn typische elementen die in een RPG horen die sinds gow 2018 geïntroduceerd zijn. Mogelijk dat je de oude reeks gewend bent waar dit soort elementen niet in zaten en mogelijk minder trekt.Stefan! schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:04:
[...]
Wat je zegt klopt allemaal, maar dat neemt nog steeds niet weg dat het een vreemde design keuze is om (standaard) geen HP regen buiten combat te gebruiken terwijl er geen death penalty is.
Verder zeg ik nergens dat ik de game te moeilijk vind? Ik speel op de normale moeilijkheidsgraad en dat is voor mij prima te doen.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vind health regen buiten combat in dit geval meer een QOL improvement en geen upgrade/bonus stat.maghribier schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:02:
[...]
Ik vind dit geen vreemde design keuze, omdat het spel je aanspoort om zelf te zoeken naar upgrades, items en bonussen. Dit zijn typische elementen die in een RPG horen die sinds gow 2018 geïntroduceerd zijn. Mogelijk dat je de oude reeks gewend bent waar dit soort elementen niet in zaten en mogelijk minder trekt.
Voor zover ik weet is dit bij andere action RPGs (Witcher 3, Horizon Zero West) ook gewoon aanwezig. De oude GOW games nooit gespeeld verder dus geen idee hoe dat daar zat.
Het lijkt erop dat het nog even duurt voordat ik aan de slag kan. Heb hem vorige week via Marktplaats gekocht, maar ik heb nooit een T&T ontvangen van de verkoper, en hij reageert al een aantal dagen niet meer op mijn berichten (hij ziet ze ook niet). Langzaamaan krijg ik het gevoel dat ik gewoon opgelicht ben, dus dan maar weer verder kijken (alleen even niet via MP denk ik zo...)
Ik zie het probleem niet van het delen van ervaringen positief, danwel negatief of daar tussenin. Als jij graag over gear, builds en tips praat ben je toch vrij om die discussie te starten, lijkt mij voor veel mensen namelijk best interessant!ZesBarkiePK schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:27:
[...]
Nou je hebt wel gelijk hoor, ik hoopte hier een leuke discussie/tips/tricks/builds etc over de game te kunnen houden, maar helaas wordt er voornamelijk afgekraakt en afgegeven. Totaal niet boeiend meer om dit topic te volgen. Jammer maar helaas.
Ik zit denk ik nu ergens halverwege en audiovisueel is het echt de vetste game die ik denk ik ooit heb gespeeld. Ook echt epische momenten. Hoe het verhaal verteld wordt vanuit dat ene camera standpunt is ook echt erg gaaf. Ik speel op de middelste moeilijkheidsgraad (balance).
MAAR, de combat, ik kom er gewoon niet echt lekker in. Ben er niet goed in. Het zijn teveel skills, teveel knoppen combies, ik struggle steeds weer welke skills te gebruiken tegen welke mobs, moet ook steeds weer nadenken over welke knoppen. Het blijft op de een of andere manier niet plakken. ik doe ook alle side content maar toch zijn veel enemies boven mijn level (orange health bars).
Enemies slaan soms ook erg hard, in twee drie klappen van full health naar nul... zeker unblock able attacks. Als je daar net te laat bent ...
Ik snap er niks van, 2018 ging me behoorlijk goed af, heb daar alleen de Valkyrie Queen laten gaan ...
Ook een beetje huiverig met upgrades van armour enzo, omdat ik nog niet echt een idee heb welke ik nu echt wil gaan blijven gebruiken en wat nog komt ...
Echt jammer, want het weerhoudt me om echt volledig te genieten van de game
MAAR, de combat, ik kom er gewoon niet echt lekker in. Ben er niet goed in. Het zijn teveel skills, teveel knoppen combies, ik struggle steeds weer welke skills te gebruiken tegen welke mobs, moet ook steeds weer nadenken over welke knoppen. Het blijft op de een of andere manier niet plakken. ik doe ook alle side content maar toch zijn veel enemies boven mijn level (orange health bars).
Enemies slaan soms ook erg hard, in twee drie klappen van full health naar nul... zeker unblock able attacks. Als je daar net te laat bent ...
Ik snap er niks van, 2018 ging me behoorlijk goed af, heb daar alleen de Valkyrie Queen laten gaan ...
Ook een beetje huiverig met upgrades van armour enzo, omdat ik nog niet echt een idee heb welke ik nu echt wil gaan blijven gebruiken en wat nog komt ...
Echt jammer, want het weerhoudt me om echt volledig te genieten van de game

Helemaal mijn ervaring. Maar world design, exploren en puzzelen vind ik dan wel weer goed gedaan ...Yonix schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 00:42:
Zit nu op zo'n 10 uur en ik moet zeggen dat ook ik gemengde gevoelens heb bij het spel.
(...)
Dan nu de negatieve punten:
• Same, but more: er is zóóóveel. Er is meer verhaal, meer dialoog, meer items, meer back story, meer skills en nog zoveel meer. Het is, eerlijk gezegd, een beetje teveel. Het gezelschap (Kratos, Atreus et al) is zo vaak aan het 'lullen' dat ik soms niet eens meer aan het luisteren ben en daardoor wat aan exposition mis. Daarnaast onthoud ik zelden wat mijn skills zijn, omdat het er gewoon teveel zijn (press L1 + R1, during Triangle after a succesful blah, blah, blah). Flikker toch op, ik wil gewoon hakken.
[ Voor 3% gewijzigd door -SaveMe- op 21-11-2022 16:31 ]
GamiQ, de game notes app met game maps!
Weird, die had ik in 4 pogingen neer, die vond ik niet zo moeilijk ...MrMistral schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 01:16:
[...]
Deze is makkelijker dan 'ie lijkt. Hij heeft een heel voorspelbaar aanvalspatroon. Aan het einde daarvan is 'ie kwetsbaar, dat is moment om damage te doen. Geduld is belangrijk hier! Voorkom kostte wat het kost de rode aanvallen. Anders ben je snel neer ja.
[...]
Die Maven is bizar idd. Vond ik moeilijker dan de berserkers.
Dat vond ik ook een geweldige area. Spelen met Atreus is ook leuker simpeler ...Yonix schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 19:59:
[...]
En dan ben je nu dus voor het eerst inspoiler:en denk je: 'Potverdorie, dit is toch wel echt goed hoor!'Ironwood (waar je Angrboda ontmoet)
Ik denk dat ik gisteravond Alfheim en de Dark / Light Elves gewoon even beu was. Clouded my judgement.
Ik houd me aanbevolen voor tips mbt de combat, combies van skills die goed werken, etc.
Ik moet ook meer mijn shield gebruiken, ik heb dat high defense shield, ben niet van de parries ...
Ik moet ook meer mijn shield gebruiken, ik heb dat high defense shield, ben niet van de parries ...
De puzzels werden op een gegeven moment ook wel meer van hetzelfde, vond ik. Het meest vervelende is dat je vaak gelijk weet wat de strekking is, maar je even moet zoeken naar waar elementen verstopt zijn of waar je jezelf precies moet positioneren, maar dat je daar niet de tijd voor krijgt. Je companion gaat namelijk direct met hints lopen strooien. Die verklappen of de hele puzzel gelijk of herhalen eindeloos onbruikbare "hints" over wat er moet gebeuren, maar niet hoe dat moet. Het zou zo fijn zijn als je companion hints gewoon helemaal uit kon zetten als onderdeel van een accessibility optie. Ik vond het hier misschien nog ergelijker dan in Horizon: Forbidden West.-SaveMe- schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:11:
Maar world design, exploren en puzzelen vind ik dan wel weer goed gedaan ...
Hopelijk komt hier idd een patch voor. Je weet wel wat je moet doen maar het zoeken is toch nog altijd leuk op zichKwistnix schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:44:
[...]
De puzzels werden op een gegeven moment ook wel meer van hetzelfde, vond ik. Het meest vervelende is dat je vaak gelijk weet wat de strekking is, maar je even moet zoeken naar waar elementen verstopt zijn of waar je jezelf precies moet positioneren, maar dat je daar niet de tijd voor krijgt. Je companion gaat namelijk direct met hints lopen strooien. Die verklappen of de hele puzzel gelijk of herhalen eindeloos onbruikbare "hints" over wat er moet gebeuren, maar niet hoe dat moet. Het zou zo fijn zijn als je companion hints gewoon helemaal uit kon zetten als onderdeel van een accessibility optie. Ik vond het hier misschien nog ergelijker dan in Horizon: Forbidden West.
Ik heb een paar dingen geupgrade (harnas etc) en plots waren alle gele groen dus dat helpt echt wel hoor. En kwa combat.. lopen met r1 gevolgd door de skil en dan wisselen naar zwaard/bijl en hetzelfde doen helpt al veel-SaveMe- schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:11:
Ik zit denk ik nu ergens halverwege en audiovisueel is het echt de vetste game die ik denk ik ooit heb gespeeld. Ook echt epische momenten. Hoe het verhaal verteld wordt vanuit dat ene camera standpunt is ook echt erg gaaf. Ik speel op de middelste moeilijkheidsgraad (balance).
Echt jammer, want het weerhoudt me om echt volledig te genieten van de game![]()
[...]
Helemaal mijn ervaring. Maar world design, exploren en puzzelen vind ik dan wel weer goed gedaan ...
Maven had ik ook na drie pogingen meer. Gewoon beuken met het schild en hoppa! Kat in het bakkie. 😅
Poeh, die laatste Berserker. Zelfs op de makkelijkste moeilijkheidsgraad heb ik er mijn handen vol aan
Even een paar dagen pauze nemen en dan eens kijken met welke armor, amulats en runes ik die het beste aan kan pakken. De platinum trophy komt dichtbij.
Wel leuke post-game content trouwens, echt de moeite waard.

Even een paar dagen pauze nemen en dan eens kijken met welke armor, amulats en runes ik die het beste aan kan pakken. De platinum trophy komt dichtbij.
Wel leuke post-game content trouwens, echt de moeite waard.
Ik hoop dat Sony games vanaf nu standaard Naughty Dog's systeem voor hints implementeren, dus dat de game pas na redelijke tijd met de suggestie komt om een hint te geven, en dat je vervolgens zelf op een knop drukt voordat hij de hint geeft. Stuk fijner dan de puzzel binnen 5 sec snappen en alsnog twee keer horen wat je misschien moet doen van je companion
Ik vond die Berserkers en Valkyrie Queen wel matig gebalanced overigens, had wel iets weg van late game Elden Ring imo in de zin van dat je zelf in twee hits dood bent en zelf amper damage doet. IMO hadden ze de bosses wat agressief kunnen maken en de health bar wat omlaag. En fuck die dubbele Berserkers
Heb het gevoel dat de camera daar niet voor geschikt is. Maar als je de truukjes kent zijn ze imo prima te doen, hoewel je dus eeuwenlang aan het maaien bent met de blades (op No Mercy).
@-SaveMe- Focussen op parries hielp bij mij wel heel erg, zeker die Berserkers en Valkyrie Queens zijn anders echt bijna onmogelijk omdat je anders geen tijd krijgt om zelf te hitten. Maar dit is wel optional content.
Ik zat in het begin ook te vaak te rollen terwijl dodgen genoeg was, dan kan je daarna gelijk rammen. Je kan met de juiste skills en runics met arrows vrij veel stun op bouwen, dan kan je na 4x vierkant drukken met je blades close range zwaaien. Dat deed bij mij de meeste damage. Blades vond ik sowieso het fijnste bij meeste encounters.
Ik vond die Berserkers en Valkyrie Queen wel matig gebalanced overigens, had wel iets weg van late game Elden Ring imo in de zin van dat je zelf in twee hits dood bent en zelf amper damage doet. IMO hadden ze de bosses wat agressief kunnen maken en de health bar wat omlaag. En fuck die dubbele Berserkers
@-SaveMe- Focussen op parries hielp bij mij wel heel erg, zeker die Berserkers en Valkyrie Queens zijn anders echt bijna onmogelijk omdat je anders geen tijd krijgt om zelf te hitten. Maar dit is wel optional content.
Ik zat in het begin ook te vaak te rollen terwijl dodgen genoeg was, dan kan je daarna gelijk rammen. Je kan met de juiste skills en runics met arrows vrij veel stun op bouwen, dan kan je na 4x vierkant drukken met je blades close range zwaaien. Dat deed bij mij de meeste damage. Blades vond ik sowieso het fijnste bij meeste encounters.
Man man man volgens mij is mijn build zo slecht. Net weer een uur over een baas gedaan,op het laagste Level en nog niet gehaald.
Doe zo weinig damage en ben ik te snel dood. Alle fimpjes die kijk lijkt zo simpel.
YouTube: God of War Ragnarok Best Armor You Can Already Get Early (God of War...
Misschien helpt dit? Game opnieuw gestart! Nu alle side missies doen, dan moet het vast beter gaan.
Deze lijkt beter: https://youtu.be/8T7KljHutCU
Doe zo weinig damage en ben ik te snel dood. Alle fimpjes die kijk lijkt zo simpel.
YouTube: God of War Ragnarok Best Armor You Can Already Get Early (God of War...
Misschien helpt dit? Game opnieuw gestart! Nu alle side missies doen, dan moet het vast beter gaan.
Deze lijkt beter: https://youtu.be/8T7KljHutCU
[ Voor 34% gewijzigd door Wackmack op 21-11-2022 22:26 ]
Gisteren kwam ik bij een punt/baas waar hier in het forum al vaker klachten over heb gehoord, maar bevestigde mijn inziens nog meer dat ze meer richting soulsborne gameplay zijn gegaan en vergt - voor mij althans - meer geduldige gameplay op Give me no mercy. Dit sentiment kan ik niet herinneren bij GoW 2018 (ja de Valkyries waren wel een bitch)
spoiler:
The Maven. Ik hou de tel niet bij, maar ergens tussen de 20 en 30 pogingen, maar waar ook een paar puur om de aanvalspatronen en timing (achteraf gezien) te oefenen. Het Parryen is toch wel relatief vergevend, de gegooide dualblades hebben me al doorkliefd bij wijs van spreken en dan kan ik nog parryen. Bij de Maven is het eerder een probleem dat je te vroeg parryt en dan mag je 2 of 3 hits verwerken (dan wel dood gaan). Maar heb je dat onder de knie, dan geduldig aanvallen als je bij succesvolle parries even stunned is.
[ Voor 6% gewijzigd door GRDavies75 op 22-11-2022 08:39 ]
Heb je wel je wapens, armor, shield, runics etc geüpgraded? Niet dat alles nog op level 1 zit?Wackmack schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:42:
Man man man volgens mij is mijn build zo slecht. Net weer een uur over een baas gedaan,op het laagste Level en nog niet gehaald.
Deze lijkt beter: YouTube: The Best EARLY GAME Build! | God of War: Raganarok | Tips & Tricks G...
Ik vind de Thor films van Marvel bovengemiddeld, maar tijdens het spelen van dit spel besef je wel dat ze de mythologie wel ver***** hebben. Wat zijn de karakters in dit spel goed zeg 
Ik moet zeggen dat ik zelden in een spel steeds zo verrast wordt na 15 uur spelen, dat hebben ze wel erg goed gedaan.
Ik moet zeggen dat ik zelden in een spel steeds zo verrast wordt na 15 uur spelen, dat hebben ze wel erg goed gedaan.
Eens.yinx84 schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:44:
spoiler:Het Crater/Jungle gebied wat ze vlak bij het einde van de game open gooien verpestte voor mij volledig het tempo van de game. Vlak voor de climax een enorm gebied om te ontdekken. Het voelde even aan als een Ubisoft game... elke favour leidt weer naar 2-3 nieuwe favours. Daarnaast vond ik het gebied onoverzichtelijk en meer aandoen als een doolhof.
spoiler:
Ik vond Vanaheim sws ongeïnspireerd overkomen, en dan krijg je nog een mega optional area vlak voor het einde idd. Kan de keuze overigens wel begrijpen. The crater vertelt een verhaal over Faye en post-game kan je niet meer als Father-Son spelen.
ik heb een pre-order bonuscode gekregen van mediamarkt via de mail. weet iemand wat deze code inhoud? staat verder niks bij.
edit gevonden.
Sneeuwval-pantser voor Kratos en sneeuwval-tuniek voor Atreus.
edit gevonden.
Sneeuwval-pantser voor Kratos en sneeuwval-tuniek voor Atreus.
[ Voor 25% gewijzigd door Farabi op 22-11-2022 15:01 ]
Lees maar als je een bepaalde berg bent opgeklommenmister_S schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:34:
Ik vind de Thor films van Marvel bovengemiddeld, maar tijdens het spelen van dit spel besef je wel dat ze de mythologie wel ver***** hebben. Wat zijn de karakters in dit spel goed zeg
spoiler:
Maar dan wordt je dppr Heimdal 'verwelkomd', wat een ontzettende eikel, maar wat geweldig neergezet als personage! Heel ander karaktertype dan de Heimdal gespeeld door Idris Elba.
Net Sif ontmoet. Goh, wat klonk zij mij bekend in de oren. Emily Rose die ook de stem van Elena Fisher van uncharted inspreekt. Nu kan ik het niet meer los van elkaar zien:p
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dat heb ik met Lunda en Ellie (van de Borderlands serie), dat mooie knauwende accent uit het zuiden van Amerika.Hulleman schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:48:
Net Sif ontmoet. Goh, wat klonk zij mij bekend in de oren. Emily Rose die ook de stem van Elena Fisher van uncharted inspreekt. Nu kan ik het niet meer los van elkaar zien:p
Edit: Blijkbaar toch niet het geval, het is de stem van Milana Vayntrub, maar de stemmen lijken wel heel veel op elkaar.
[ Voor 13% gewijzigd door GRDavies75 op 22-11-2022 15:04 . Reden: correctie ]
Hahaha zeker niet, alles rond de lvl 5, en ben blijkbar midgame? Paar uurtjes geleden de speer gehad. Maar de game opnieuw opgestart en ga voor deze build uit mijn voorbeeld.Raem schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:18:
[...]
Heb je wel je wapens, armor, shield, runics etc geüpgraded? Niet dat alles nog op level 1 zit?
Spoiler tags please ?Wackmack schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:32:
[...]
Hahaha zeker niet, alles rond de lvl 5, en ben blijkbar midgame? Paar uurtjes geleden de xxx gehad. Maar de game opnieuw opgestart en ga voor deze build uit mijn voorbeeld.
Eergister de game uitgespeeld op Give me God of War omdat ik toch wel van een uitdaging hou en ik vond de combat echt geweldig. Bossfights voelen tense en als een continue dans om elkaar heen qua dodges en parries. Ik ben nu bezig met de post-game content en natuurlijk de beserkers met als einddoel de plat volledig op deze difficulty!
Chapeau ook overigens voor de rol van Sindri en het acteerwerk van die acteur. Zijn story-arc vond ik erg boeiend en met name tegen het einde
spoiler:
veranderd zijn hele voorkomen als voornamelijk comic relief met een vuil-allergie in een neergeslagen en veel donkerder karakter na wat er gebeurd met een bepaald personage in de game.
Haha yep. Alles is over the top, maar toch subtiel gedaan.GRDavies75 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:07:
[...]
Lees maar als je een bepaalde berg bent opgeklommen![]()
spoiler:Maar dan wordt je dppr Heimdal 'verwelkomd', wat een ontzettende eikel, maar wat geweldig neergezet als personage! Heel ander karaktertype dan de Heimdal gespeeld door Idris Elba.
Zien de graphics met de levels van atreus er beter uit? Het lijkt wel dat ze die stukken opnieuw hebben gebouwd en de meeste stukken van kratos via deel 4 hebben doorgeborduurd.
Kan ook een placebo gevoel zijn, weet het niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 22-11-2022 20:33 ]
Met Kratos speel je praktisch geen level wat helemaal gelijk is aan 2018, ook al kom je in dezelfde realms. Ik krijg een beetje het idee dat je naar kritiek opzoek bent op deze game. Als je t niks vindt, speel je het niet.Farabi schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:33:
Zien de graphics met de levels van atreus er beter uit? Het lijkt wel dat ze die stukken opnieuw hebben gebouwd en de meeste stukken van kratos via deel 4 hebben doorgeborduurd.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Het spel is nog steeds wisselvallig qua graphics net als zijn voorganger. sommige beelden zijn echt van een hoog niveau en soms lijkt het eventjes of dat je op een OG ps4 speelt.Hulleman schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:02:
[...]
Met Kratos speel je praktisch geen level wat helemaal gelijk is aan 2018, ook al kom je in dezelfde realms. Ik krijg een beetje het idee dat je naar kritiek opzoek bent op deze game. Als je t niks vindt, speel je het niet.
Ik kan me daar niet echt in vinden,Je punt is ook duidelijk zonder op de man te spelen Ik heb nergens ook maar iets gezien van dingen als pop-in, wazige textures, andere dingen die graphics slecht maken... eigenlijk zie ik alleen maar prachtige beelden, waar ik ook kijk. En op de PS4 is het natuurlijk dezelfde game maar draait niet op zo'n hoge resolutie+fps als op de PS5.Farabi schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:24:
[...]
Het spel is nog steeds wisselvallig qua graphics net als zijn voorganger. sommige beelden zijn echt van een hoog niveau en soms lijkt het eventjes of dat je op een OG ps4 speelt.
Overigens ik heb op 60fps de motion blur op 0 gezet, en heb het geen enkel moment gemist, 60fps is vloeiend genoeg dat er imo geen motion blur meer nodig is, dus aan iedereen die op performance mode speelt de tip om motion blur uit te zetten, maakt alles veel scherper tijdens bewegingen en door 60fps is het vloeiend genoeg wat mij betreft
[ Voor 24% gewijzigd door BM op 23-11-2022 08:05 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ik vermaak mij er echt nog dikke prima mee. Alles op het gemakje doen, alles meepakken, side missions en luisteren naar de verhalen. Combat is ook heerlijk! Inmiddels heb ik alle knoppen wel onder de knie. Upgrade systeem is wel wat onoverzichtelijk.
Hier exact hetzelfde wat betreft ervaren van de game! alleen de knoppen/combos krijg ik nergens goed gevonden.. Unlock een perk bijv maar krijg niet echt goed uitleg hierover, wat mis ikvinom schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:13:
Ik vermaak mij er echt nog dikke prima mee. Alles op het gemakje doen, alles meepakken, side missions en luisteren naar de verhalen. Combat is ook heerlijk! Inmiddels heb ik alle knoppen wel onder de knie. Upgrade systeem is wel wat onoverzichtelijk.
Als het mogelijk was, zou ik de algemene consensus willen weten van mensen die dit uitgespeeld hebben.
De game voor mij is helaas een walking simulator/sony cinematic game waar de gameplay, leveldesign en het daadwerkelijk karakter van god of war zo ondermaats zijn dat ik het liefste de game zou willen refunden. Met pijn en moeite heb ik dit uit kunnen spelen.
sow, jij durftjellybrah schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:53:
[...]
Als het mogelijk was, zou ik de algemene consensus willen weten van mensen die dit uitgespeeld hebben.
De game voor mij is helaas een walking simulator/sony cinematic game waar de gameplay, leveldesign en het daadwerkelijk karakter van god of war zo ondermaats zijn dat ik het liefste de game zou willen refunden. Met pijn en moeite heb ik dit uit kunnen spelen.
5 miljoen in een week is wel bizar. Dat is hoger dan wat TLOU2 deed geloof ik en die had daarna zo'n 2 jaar nodig om de 10 miljoen te halen. Ik ben ook wel benieuwd naar de verhouding PS4 en PS5 verkopen.
Intussen heb ik
spoiler:
verslagen en daar had ik minder moeite mee dan met de laatste Berserker die ik nog altijd niet neer heb. In Musphelheim nu een bepaalde armorset vrijgespeeld die denk k wel van pas komt, dus binnenkort maar weer eens proberen.
Gna
Vervelend dat jij het zo ervaart maar dan is dat helaas zo, dan is het simpelweg niet je ding, de game spreekt menig aan ook voldoende weer niet, thats how things workjellybrah schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:53:
[...]
Ik vind de wereld geweldig, de karakters, de verhalen, de motion capturing, voice acting etc etc manier hoe het verhaal wordt verteld met alles er omheen maakt het voor mij af, daarnaast is de combat even wennen maar owzo vloeiend. Je ziet een andere kratos, een andere fase voor hem met het doen en laten, vind het top, atreus hmm nee heb ik niet veel mee, pubertje is het en eigenwijs maargoed ook hij past er weer op bepaalde manier in. Nu 24u in zitten en heb nog voldoende te doen, vanavond weer verder!
Ik heb voor dat bij het opstarten mijn scherm 3 à 4 keer zwart wordt en het beeld dan plots te groot is voor mijn tv; ik zie dus bv het totaal aantal xp niet dat Kratos krijgt na een gevecht of maar een stuk. Ik heb vanmorgen iets aangepast (de framemate verlaagd) en nu is het plots weer over. Ligt het aan mijn tv of..? Het is deze https://www.lg.com/nl/televisies/lg-43UK6950PLBKalder schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 23:03:
[...]
Ik kan me daar niet echt in vinden,[mbr]Je punt is ook duidelijk zonder op de man te spelen[/] Ik heb nergens ook maar iets gezien van dingen als pop-in, wazige textures, andere dingen die graphics slecht maken... eigenlijk zie ik alleen maar prachtige beelden, waar ik ook kijk. En op de PS4 is het natuurlijk dezelfde game maar draait niet op zo'n hoge resolutie+fps als op de PS5.
Overigens ik heb op 60fps de motion blur op 0 gezet, en heb het geen enkel moment gemist, 60fps is vloeiend genoeg dat er imo geen motion blur meer nodig is, dus aan iedereen die op performance mode speelt de tip om motion blur uit te zetten, maakt alles veel scherper tijdens bewegingen en door 60fps is het vloeiend genoeg wat mij betreft
Klinkt als een overscan issue, ik dacht dat we daar in deze tijd wel vanaf waren ondertussenDerbiss schreef op woensdag 23 november 2022 @ 17:20:
[...]
Ik heb voor dat bij het opstarten mijn scherm 3 à 4 keer zwart wordt en het beeld dan plots te groot is voor mijn tv; ik zie dus bv het totaal aantal xp niet dat Kratos krijgt na een gevecht of maar een stuk. Ik heb vanmorgen iets aangepast (de framemate verlaagd) en nu is het plots weer over. Ligt het aan mijn tv of..? Het is deze https://www.lg.com/nl/televisies/lg-43UK6950PLB

dit ligt duidelijk aan de instelling van je scherm en niet aan de ps5 of spel. je moet iets met auto resolution doen bij de instelling van je scherm.Derbiss schreef op woensdag 23 november 2022 @ 17:20:
[...]
Ik heb voor dat bij het opstarten mijn scherm 3 à 4 keer zwart wordt en het beeld dan plots te groot is voor mijn tv; ik zie dus bv het totaal aantal xp niet dat Kratos krijgt na een gevecht of maar een stuk. Ik heb vanmorgen iets aangepast (de framemate verlaagd) en nu is het plots weer over. Ligt het aan mijn tv of..? Het is deze https://www.lg.com/nl/televisies/lg-43UK6950PLB
Hier staat het ook op blijkbaar ben ik niet de enige waar de ps5 kompleet uitvalt met het spelen van ragnarok.
https://www.reddit.com/r/...ng_down_whenever_im_play/
https://www.reddit.com/r/...ng_down_whenever_im_play/
Difficulty wijzigen wat soms niet direct lukte zou nu gefixt moeten zijn
https://www.gamesradar.co...h-204-has-just-two-fixes/
de gameplay/gevechten zijn heerlijk soepel met atreus. die oude rakker mag wel ondertussen met pensioen van mij. de speelstyle van atreus bevalt me beter.
Zoals eerder vertelt ben ik opnieuw begonnen met deze video als begin set en het werkt geweldig!
Doe heerlijke damage, shield werkt ook top. Verder speel ik alle side quest eerst.
YouTube: The Best EARLY GAME Build! | God of War: Raganarok | Tips & Tricks G...
Doe heerlijke damage, shield werkt ook top. Verder speel ik alle side quest eerst.
YouTube: The Best EARLY GAME Build! | God of War: Raganarok | Tips & Tricks G...
Goeie! Soms moest ik het wel vier keer uitvoeren.Atari schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:05:
Difficulty wijzigen wat soms niet direct lukte zou nu gefixt moeten zijn
ok thxFarabi schreef op woensdag 23 november 2022 @ 17:46:
[...]
dit ligt duidelijk aan de instelling van je scherm en niet aan de ps5 of spel. je moet iets met auto resolution doen bij de instelling van je scherm.
ik ben een noob op dit gebied; zal het vanavond bekijken
goed om te horen dat hier meer mensen problemen bij hebben. Dinsdag ochtend voor het laatst de kans gehad om te spelen. En helaas na enkele pogingen het gevecht moeten staken want het echte leven riep mij. Vanavond na het voetballen wil ik nog eens gaan proberen the maven the verslaan. Baal er ook even van dat ik op dit moment dus geen kant op kan dan hierdoor heen, aan de moeilijkheids graad wil ik ook eerlijk gezegd niet aan.GRDavies75 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:37:
Gisteren kwam ik bij een punt/baas waar hier in het forum al vaker klachten over heb gehoord, maar bevestigde mijn inziens nog meer dat ze meer richting soulsborne gameplay zijn gegaan en vergt - voor mij althans - meer geduldige gameplay op Give me no mercy. Dit sentiment kan ik niet herinneren bij GoW 2018 (ja de Valkyries waren wel een bitch)
spoiler:The Maven. Ik hou de tel niet bij, maar ergens tussen de 20 en 30 pogingen, maar waar ook een paar puur om de aanvalspatronen en timing (achteraf gezien) te oefenen. Het Parryen is toch wel relatief vergevend, de gegooide dualblades hebben me al doorkliefd bij wijs van spreken en dan kan ik nog parryen. Bij de Maven is het eerder een probleem dat je te vroeg parryt en dan mag je 2 of 3 hits verwerken (dan wel dood gaan). Maar heb je dat onder de knie, dan geduldig aanvallen als je bij succesvolle parries even stunned is.
Ik snap het probleem niet zo met die baas. Als hij blauw wordt, schildje gebruiken et voila. Kat in het bakkie.
het specifieke punt is inderdaad vervelend, je kan het immers niet skippen. Ik ben ondertussen stukken verder en daarmee krachtiger en ik vraag me hardop af of de 'bedoeling' is om eerst meer het hoofdverhaal te volgen en dan pas de side-content te gaan doen. Ik ben een 'explorer' en kam veel uit, maar dan heb je ook risico dat je content tegenkomt die beduidend hoger ligt dan je powerlevel (met een level 4 kratos proberen een level 5 of 6 (vaak met minions of meer dan 1), dan is er heel weinig ruimte voor fouten.Heemels schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:33:
[...]
goed om te horen dat hier meer mensen problemen bij hebben. Dinsdag ochtend voor het laatst de kans gehad om te spelen. En helaas na enkele pogingen het gevecht moeten staken want het echte leven riep mij. Vanavond na het voetballen wil ik nog eens gaan proberen the maven the verslaan. Baal er ook even van dat ik op dit moment dus geen kant op kan dan hierdoor heen, aan de moeilijkheids graad wil ik ook eerlijk gezegd niet aan.
Iets met paniek en dus te ver van de eindbaas afstaan en dan werkt die shieldbash niet. Sta je te dichtbij dan is het parryen weer heel lastig. Sowieso, met parryen lijkt er - voor mij - een soort van onlogische pauze te zitten, kwestie van 'spiergeheugen' maar iets is er wat bij mij de timing lastig maakt. Maar volgens mij beklagen ook mensen die een lagere moeilijkheidsgraad spelen, dus ik denk wel dat deze baas een zogeheten difficulty spike is, althans dat lijkt toch de consensus4acesNL schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:58:
Ik snap het probleem niet zo met die baas. Als hij blauw wordt, schildje gebruiken et voila. Kat in het bakkie.
[ Voor 25% gewijzigd door GRDavies75 op 25-11-2022 13:08 . Reden: extra reactie ]
Misschien ligt het ook aan het type schild? Ik gebruik de Stone Wall Shield. Dan is er geen moeilijke timing bij nodig. Zelfs op afstand, ren je op hem af en Bam!
Maar ik kan ook gewoon geluk hebben gehad. Who knows. 😅
Ik had ook al eens geluk met een pittige (hoe heten die gekke Spike bollen waar sterke vijanden uitkomen als je je handen erin steekt?) 😅 vijand in één keer met mijn Blades of Chaos de afgrond ingeduwd. 😅
Ik had ook al eens geluk met een pittige (hoe heten die gekke Spike bollen waar sterke vijanden uitkomen als je je handen erin steekt?) 😅 vijand in één keer met mijn Blades of Chaos de afgrond ingeduwd. 😅
Ik heb eindelijk die speer te pakken na 24uur. Nu begint het exploren pas echt
Hoe kunnen sommige mensen deze game in 50uur platinummen?
Wanneer de dualblades gegooid worden dan is dat altijd een gele ringen aanval en als je niet goed timet dan wordt je stunned en mag je de volgende worp (of 2 in latere fases) happen.4acesNL schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:15:
Misschien ligt het ook aan het type schild? Ik gebruik de Stone Wall Shield. Dan is er geen moeilijke timing bij nodig. Zelfs op afstand, ren je op hem af en Bam!
Ik had ook al eens geluk met een pittige (hoe heten die gekke Spike bollen waar sterke vijanden uitkomen als je je handen erin steekt?) 😅 vijand is n één keer met mijn Blades of Chaos de afgrond ingeduwd. 😅
Ik weet het niet zeker maar volgens mij heten die dingen Realm Tears4acesNL schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:15:
same here. Ik trok een level 5 (of 6) weerwolf uit een realm tear. Ben level 4 Kratos. Zelfs na 4 runic attacks (2x light, 2x heavy) had de beste meneer net 1% van z'n healthbar af. Er was in dit geval 0 ruimte om te dodgen, omdat deze tear zich op een plateautje van letterlijk 4 vierkante meter bevindt. Totaal kansloze exercitie op dit level.GRDavies75 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:01:
[...]
Ik ben een 'explorer' en kam veel uit, maar dan heb je ook risico dat je content tegenkomt die beduidend hoger ligt dan je powerlevel (met een level 4 kratos proberen een level 5 of 6 (vaak met minions of meer dan 1), dan is er heel weinig ruimte voor fouten.
[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 25-11-2022 13:23 ]
haha, daar was ik gisteren en inderdaad na zo'n 10 pogingen gedacht, ok voor laterHulleman schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:22:
[...]
same here. Ik trok een level 5 (of 6) weerwolf uit een realm tear. Ben level 4 Kratos. Zelfs na 4 runic attacks (2x light, 2x heavy) had de beste meneer net 1% van z'n healthbar af. Er was in dit geval 0 ruimte om te dodgen, omdat deze tear zich bevindt op een plateautje van letterlijk 4 vierkante meter. Totaal kansloze exercitie.
En ik denk dat daar 'het antwoord' ligt van het mysterie van de 50 uur. Ik ben een explorer en een hopeloze optimist en heb geen problemen om 20 of zelfs 30 keer een baasje zoals een hateful proberen te verslaan. Ik zit nu op ongeveer 38 uur en heb pas een paar uur de speer. Ik ben wel meer en meer aan het leren om content (voorlopig) aan me voorbij te laten gaan, want hopeloos underpowered.Hulleman schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:18:
Ik heb eindelijk die speer te pakken na 24uur. Nu begint het exploren pas echtHoe kunnen sommige mensen deze game in 50uur platinummen?
[ Voor 37% gewijzigd door GRDavies75 op 25-11-2022 13:28 . Reden: extra reactie ]
Ach, dat had GoW 2018 ook, gewoon terugkomen als je sterker bentHulleman schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:22:
[...]
same here. Ik trok een level 5 (of 6) weerwolf uit een realm tear. Ben level 4 Kratos. Zelfs na 4 runic attacks (2x light, 2x heavy) had de beste meneer net 1% van z'n healthbar af. Er was in dit geval 0 ruimte om te dodgen, omdat deze tear zich op een plateautje van letterlijk 4 vierkante meter bevindt. Totaal kansloze exercitie op dit level.
Hulleman schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:48:
offtopic:
Als je haar op TV wilt zien, ik vond haar prima acteren in Haven (IMDB: Haven (TV Series 2010–2015))
Als je haar op TV wilt zien, ik vond haar prima acteren in Haven (IMDB: Haven (TV Series 2010–2015))
[ Voor 31% gewijzigd door Bas170 op 25-11-2022 13:33 ]
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Juist. één fout op die eerste ranged attack van Maven & je krijgt de volgende aanval ook voor de kiezen.GRDavies75 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:18:
[...]
Wanneer de dualblades gegooid worden dan is dat altijd een gele ringen aanval en als je niet goed timet dan wordt je stunned en mag je de volgende worp (of 2 in latere fases) happen.
Dan heb ik zo minimaal leven over dat als ik die "blauwe aanval" krijg te verduren doordat ik niet op tijd bij de baas kan zijn weer opnieuw mag proberen. Vanavond hoop ik deze te verslaan, maar vaak als de frustratie begint wordt het alleen maar slechter en dan wordt het toch tijd voor een pauze te nemen.

Ook ik heb het spel eindelijk uitgespeeld nadat ik ergens halverwege de moeilijkheidsgraad om “give me story” had gezet omdat ik die sponsgevechten een beetje zat werd.
Wat ik misschien nog jammerder vind dan die irritante stukjes met Atreus is het gevecht met Thor.
Het eerste gevecht met Thor was groots en meeslepend en je zag zelfs een stukje van de oude ruige echte GoW Kratos. En ik hoopte stiekem dat het eindgevecht tussen Kratos en Thor ook zo zou eindigen waarbij we de Kratos uit GoW 3 terug zouden krijgen die de goden letterlijk afslachtte. Ze hebben Thor en Kratos echt tekort gedaan in hun gevecht.
Wat ik misschien nog jammerder vind dan die irritante stukjes met Atreus is het gevecht met Thor.
Het eerste gevecht met Thor was groots en meeslepend en je zag zelfs een stukje van de oude ruige echte GoW Kratos. En ik hoopte stiekem dat het eindgevecht tussen Kratos en Thor ook zo zou eindigen waarbij we de Kratos uit GoW 3 terug zouden krijgen die de goden letterlijk afslachtte. Ze hebben Thor en Kratos echt tekort gedaan in hun gevecht.
spoiler: title
nadat atreus odin ontmoet, wordt het spel zeer interessant. weet iemand hoe lang het spel vanaf hier nog duurt? ben nu met thor op reistocht.
@Farabi Denk zo'n 40% als je alleen de main quest speelt.
PSN-id: Chrasher
foutje
[ Voor 94% gewijzigd door Farabi op 25-11-2022 19:59 ]
Wat heeft dit met God of War Ragnarok te makenFarabi schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:31:
wat is ongeveer het formaat van een nintendo spel als ik het via de store koop? met de cartridge neemt het bijna geen ruimte in,
The devil is in the details.
spoiler:
Fenrir die terugkomt in het lichaam van Garm.
Iedereen:
Kratos: SIT!
Iedereen:
Kratos: SIT!
Die is lastig ja. Je moet eerst de twee nightmares (vliegende dingen) uitschakelen, als je dit niet snel genoeg doet, dan gaat er eentje in die Wulver zitten. Op dat moment is ie zo goed als onaantastbaar. Stunnen om die nightmare eruit te krijgen, daarna ga je pas damage doen. Succes!Hulleman schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:22:
[...]
same here. Ik trok een level 5 (of 6) weerwolf uit een realm tear. Ben level 4 Kratos. Zelfs na 4 runic attacks (2x light, 2x heavy) had de beste meneer net 1% van z'n healthbar af. Er was in dit geval 0 ruimte om te dodgen, omdat deze tear zich op een plateautje van letterlijk 4 vierkante meter bevindt. Totaal kansloze exercitie op dit level.
F*ck this guy!^ He knows nothing.Yonix schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 00:42:
Zit nu op zo'n 10 uur en ik moet zeggen dat ook ik gemengde gevoelens heb bij het spel.
Laat ik beginnen met het benoemen van de positieve punten:
• Presentatie (performances, art direction etc.): Dat is van een hoog niveau en dat druipt er vanaf.
• Verbeteringen in combat: ik vind het tof dat je nu gedwongen wordt om écht gebruik te maken van de verschillende wapens / schilden die je bezit.
• Verhaal: de Noorse mythologie blijft gewoon een awesome setting.
Dan nu de negatieve punten:
• Same, but more: er is zóóóveel. Er is meer verhaal, meer dialoog, meer items, meer back story, meer skills en nog zoveel meer. Het is, eerlijk gezegd, een beetje teveel. Het gezelschap (Kratos, Atreus et al) is zo vaak aan het 'lullen' dat ik soms niet eens meer aan het luisteren ben en daardoor wat aan exposition mis. Daarnaast onthoud ik zelden wat mijn skills zijn, omdat het er gewoon teveel zijn (press L1 + R1, during Triangle after a succesful blah, blah, blah). Flikker toch op, ik wil gewoon hakken.
• Atreus is fucking useless in combat. Ik blijf maar op het vierkantje rammen, maar doet hij wat? Ik heb niet echt het idee dat zijn aanwezigheid iets toevoegt.
• Het menu: onoverzichtelijk en vol met bugs.
• Difficulty scaling: ik speelde vanaf het begin op 'Give Me No Mercy', maar heb deze zojuist een niveau naar beneden gezet. Niet vanwege moeilijke (mini) boss fights, het waren de mobs (lees: sponsen) met hun 'unblockable attack spams' waar ik een beetje moe van werd.
Nee, Ragnarök is leuk, maar GOW (2018) is beter. Het is, imho, geen GOTY.
Disclaimer: deze bovenstaande impressie is geschreven na een frustrerende sessie in Alfheim. F*cking Dark Elves!
Ben nu op ruim 20 uur en potverdorie, wat is het gaaf!
spoiler:
Vanaheim, Asgard, Muspelheim ... It all clicks! Atreus die zich steeds verder ontwikkeld, Thor en Freya als side kick, het exploreren ...
I was wrong.
Of jeAtari schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 23:00:
[...]
Die is lastig ja. Je moet eerst de twee nightmares (vliegende dingen) uitschakelen, als je dit niet snel genoeg doet, dan gaat er eentje in die Wulver zitten. Op dat moment is ie zo goed als onaantastbaar. Stunnen om die nightmare eruit te krijgen, daarna ga je pas damage doen. Succes!
spoiler:
gebruiken als je die al hebt. Dan gaan ze er ook uit.
speer
Zit er nu zes uurtjes in en wat een dijk van een game. Houd echt van die daunting shield, puike toevoeging.
Kom vers van de voorganger. Twee dagen voor de release ben ik die opnieuw gaan spelen om de tijd te doden, maar werd er helemaal ingezogen waardoor ik hem uit ben gaan spelen. Deed er ook wat langer over door elk hoekje te verkennen en dit keer wel de lef om de valkyries te proberen. Die waren geeneens lastig, met uitzondering van de laatste waar ik naar mijn idee wel 100x dood ben gegaan voordat het een keer lukte.
Nu ik dat gevecht gewend ben komen de vijanden in slowmotion op mij af maar de uitdaging komt vast nog wel. Tot nu toe prima balans tussen vechten, puzzels en verkennen. Menu is wel een achteruitgang, vind het maar warrig.
Kom vers van de voorganger. Twee dagen voor de release ben ik die opnieuw gaan spelen om de tijd te doden, maar werd er helemaal ingezogen waardoor ik hem uit ben gaan spelen. Deed er ook wat langer over door elk hoekje te verkennen en dit keer wel de lef om de valkyries te proberen. Die waren geeneens lastig, met uitzondering van de laatste waar ik naar mijn idee wel 100x dood ben gegaan voordat het een keer lukte.
Nu ik dat gevecht gewend ben komen de vijanden in slowmotion op mij af maar de uitdaging komt vast nog wel. Tot nu toe prima balans tussen vechten, puzzels en verkennen. Menu is wel een achteruitgang, vind het maar warrig.
[ Voor 3% gewijzigd door D. Ninjai op 26-11-2022 14:59 ]
Terug gaan naar een gevecht waar je genadeloos afgeslacht werd, daar de vloer vegen met de boss. Voelt zo goed
Gisteravond de game uitgespeeld. Kwam er uiteindelijk wat beter in, maar bleef de combat te ingewikkeld/uitgebreid vinden. Daardoor was ik bang dat ik er op balanced niet doorheen zou komen, maar dat ging eigenlijk prima. Gebruikte wel veel dezelfde moves en het switchen van wapens met de d-pad ging ook niet echt soepel. Daar heb ik nu back paddles voor nodig! Maar goed, ik word mss wel gewoon oud
Maar dan de game zelf. Audiovisueel nog nooit zo'n vette game gespeeld. Stond vaak echt met mijn verbazing naar dingen te kijken. En hoewel ik de combat wat ingewikkeld vond is die tegelijkertijd ook weer erg vet. Wat een spektakel en bruut geweld op je scherm! En de boss fights en set pieces waren ook echt fantastisch.
En dat afgewisseld met de slow verhaal momenten en hoe die worden neergezet is echt om te smullen. Ook de manier waarop de camera wordt gebruikt voegt wat mij betreft erg veel toe!
Het verhaal vond ik mooi, goed verteld en in beeld gebracht. Ook prachtige characters allemaal, Thor, Odin, Tyr, Brok, Sindri, etc ...
Ook behoorlijk lang over gedaan, alles zelf zoeken en uitvinden, backtracken, enz... De trials, beserkers en Valkyrie Queen laat ik voor wat ze zijn, die voegen wat mij betreft niet zoveel toe
Al met al echt een top game: 9,5!
Maar dan de game zelf. Audiovisueel nog nooit zo'n vette game gespeeld. Stond vaak echt met mijn verbazing naar dingen te kijken. En hoewel ik de combat wat ingewikkeld vond is die tegelijkertijd ook weer erg vet. Wat een spektakel en bruut geweld op je scherm! En de boss fights en set pieces waren ook echt fantastisch.
En dat afgewisseld met de slow verhaal momenten en hoe die worden neergezet is echt om te smullen. Ook de manier waarop de camera wordt gebruikt voegt wat mij betreft erg veel toe!
Het verhaal vond ik mooi, goed verteld en in beeld gebracht. Ook prachtige characters allemaal, Thor, Odin, Tyr, Brok, Sindri, etc ...
Ook behoorlijk lang over gedaan, alles zelf zoeken en uitvinden, backtracken, enz... De trials, beserkers en Valkyrie Queen laat ik voor wat ze zijn, die voegen wat mij betreft niet zoveel toe
Al met al echt een top game: 9,5!
Mijn enige kritiek op dit spel is dat God of War: Ragnarok de beste film is die ik ooit gespeeld heb
Soms wel meer het idee naar een film (of serie) te kijken dan een spel te spelen
Maar wel enorm gaaf allemaal, heb nog wel een stuk te gaan voordat ik hem uit heb.
Soms wel meer het idee naar een film (of serie) te kijken dan een spel te spelen
GoW is 1000x beter dan de dikste Marvel film. Dan is gamen toch veel vetter dan passief een film kijken
Inmiddels ook uitgespeeld.
Overall zeer strakke prestatie. Audiovisueel uitstekend. Combat had wmb uitdagender gemogen (en nee meer sponge is niet per se uitdagend). Vond dat gelul van Atreas af en toe wel echt irritant. Evenals bepaalde puzzles, m.n. in Valheim.
Ik heb er tot nu toe ruim 45uur plezier uitgehaald. Echt genoten. Zal nog wat uurtjes steken in de post end game content.
En ED is imo nog steeds GOTY.
spoiler:
Einde was wel een beetje kort, leek wel gehaast... De opbouw naar Ragnarok was goed gedaan. Het begon ook heel tof - voelde eventjes als echt oorlog. Maar na Thor ging het wmb erg snel en de Odin fight vond ik maar saai...
Overall zeer strakke prestatie. Audiovisueel uitstekend. Combat had wmb uitdagender gemogen (en nee meer sponge is niet per se uitdagend). Vond dat gelul van Atreas af en toe wel echt irritant. Evenals bepaalde puzzles, m.n. in Valheim.
Ik heb er tot nu toe ruim 45uur plezier uitgehaald. Echt genoten. Zal nog wat uurtjes steken in de post end game content.
En ED is imo nog steeds GOTY.
Gisteravond hebben mijn vrouw en ik de eerste paar uurtjes God of War Ragnarök op onze nieuwe PlayStation 5 gespeeld. Ik met de controller in de hand en zij keek fanatiek als extra paar ogen mee voor het geven van aanwijzingen.
Onze laatste spelcomputer was een PlayStation 3 slim met een DualShock 3 controller, dus je kunt je voorstellen dat de overgang naar een PlayStation 5 op een HDR OLED-tv en DTS 5.1-geluid een flinke stap voorwaarts is.
Tegelijkertijd was het ook wel wennen. Niet alleen het leren kennen van alle karakters, maar ook het correct gebruiken van alle toetsencombinaties tijdens bijvoorbeeld het gevecht met
Onze laatste spelcomputer was een PlayStation 3 slim met een DualShock 3 controller, dus je kunt je voorstellen dat de overgang naar een PlayStation 5 op een HDR OLED-tv en DTS 5.1-geluid een flinke stap voorwaarts is.
Tegelijkertijd was het ook wel wennen. Niet alleen het leren kennen van alle karakters, maar ook het correct gebruiken van alle toetsencombinaties tijdens bijvoorbeeld het gevecht met
spoiler:
Die heb ik een paar keer over moeten doen. Desalniettemin hebben we ons al erg vermaakt met de verhaallijn, gevechten en graphics. Er zullen nog wel wat avonduurtjes aan gespendeerd worden de komende tijd. Daar ben ik van overtuigd. Thor.
Juist vette endgame content. De valkyries uit deeltje 2018 maakten voor mij het gebrek aan bosses en uitdaging in de mainstory goed.-SaveMe- schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:59:
De trials, beserkers en Valkyrie Queen laat ik voor wat ze zijn, die voegen wat mij betreft niet zoveel toe
Ik heb nu een aantal Berserkers gehad. Die zijn wel echt veel simpeler dan de Valkyries uit het vorige deel.
Beetje met builds lopen spelen, maar ik heb het gevoel dat er niet veel verschil zit tussen 410 defence en 696 defence, of ligt dat aan mij?
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Zojuist
Hoewel ik
spoiler:
down op de èèn-na hoogste difficulty. Moet toch zeggen dat het wel weer goed voelde om tegen een Gna
spoiler:
te vechten Valykrie
spoiler:
vele malen moeilijker vond (die had ik op GMGOW). Over de linie vind ik Ragnarok makkelijker dan 2018. Dat is niet persé slecht, want Muspelheim was ook makkelijker. Dat vond ik echt een slog in de vorige game.
Sigrun
[ Voor 7% gewijzigd door yinx84 op 30-11-2022 13:18 ]
Ik vermoed ook dat er een soort diminishing return op zit. Dat was bij GoW2018 ook het geval... iemand had een Excel sheet destijds waarin de values helemaal uitgeplozen werden. Je kunt beter kijken naar high-end armor die extra abilities geven, zoals de Surtr set of de Berserker set.Bas170 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:50:
Beetje met builds lopen spelen, maar ik heb het gevoel dat er niet veel verschil zit tussen 410 defence en 696 defence, of ligt dat aan mij?
Muspelheim kom ik nu echt nog niet door. Zal niet helpen dat ik nog maar lvl 4 ben. In deeltje 2018 kwam ik makkelijk door die challenges heen.yinx84 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:17:
Over de linie vind ik Ragnarok makkelijker dan 2018. Dat is niet persé slecht, want Muspelheim was ook makkelijker. Dat vond ik echt een slog in de vorige game.
Ja, de damageoutput was bij mij ook te laag. Gisteren geeindigd met spelen rond level 6, nog niet weer de challenges geprobeerd, maar merk dat ik meer klappen kan hebben en meer output doe. Misschien vanavond of morgen weer Muspelheim proberen. Kijken of ik het me nu wel lukt of in ieder geval beter afgaat.Hulleman schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:01:
[...]
Muspelheim kom ik nu echt nog niet door. Zal niet helpen dat ik nog maar lvl 4 ben. In deeltje 2018 kwam ik makkelijk door die challenges heen.
Ik kwam in 2018 de Challenges ook makkelijk door op balance. Ik vind ze moeilijker nu. Ben er na 6 mee gestopt, vind ze ook niet leuk. Maar ii word mss ook wel oud ...
Alleen voor de mensen die hem uitgespeeld hebben. Schitterende montage
YouTube: GOD OF WAR RAGNAROK | BLOOD UPON THE SNOW [GMV]
YouTube: GOD OF WAR RAGNAROK | BLOOD UPON THE SNOW [GMV]
Parrying werkt ongelofelijk slecht in dit spel. De vorige ook trouwens.
Het schild komt veel te laat nadat ik op het knopje druk.
Daar heb ik geen last van, speel je misschien op de PS4?Farabi schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:37:
Parrying werkt ongelofelijk slecht in dit spel. De vorige ook trouwens.
Ik moest wél wennen aan de timing, maar gaat me tegenwoordig wel makkelijker af. Het is wel zo dat bij (mini-) bazen met hun eigen animaties sommige aanvallen er geen spiergeheugen getraind kan worden, want one time off encounters.
Ik heb wel begrepen dat je het tijdsvlak kan vergroten ergens in de instellingen, misschien een optie?
nee, ps5. bij ghost of tsushima werkt parrying geweldig. zodra ik op het knopje druk, krijg ik ook meteen echt respons. bij gow heb ik onnodige battles verloren door dit.GRDavies75 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:46:
[...]
Daar heb ik geen last van, speel je misschien op de PS4?
Ik moest wél wennen aan de timing, maar gaat me tegenwoordig wel makkelijker af. Het is wel zo dat bij (mini-) bazen met hun eigen animaties sommige aanvallen er geen spiergeheugen getraind kan worden, want one time off encounters.
Ik heb wel begrepen dat je het tijdsvlak kan vergroten ergens in de instellingen, misschien een optie?
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 02-12-2022 08:48 ]
Gebruik je toevallig de Stone Wall Shield? Die is trager en meer bedoeld voor blocken. Als je meer wilt richten op parries kun je beter de Dauntless Shield gebruiken.Farabi schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:48:
[...]
nee, ps5. bij ghost of tsushima werkt parrying geweldig. zodra ik op het knopje druk, krijg ik ook meteen echt respons. bij gow heb ik onnodige battles verloren door dit.
aha, wist niet dat daar verschil in zat. even kijken hoe ik van schild moet switchen. kon me al niet voorstellen dat ze dit verkeerd zouden doen in dit spel.Raem schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:54:
[...]
Gebruik je toevallig de Stone Wall Shield? Die is trager en meer bedoeld voor blocken. Als je meer wilt richten op parries kun je beter de Dauntless Shield gebruiken.
[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 02-12-2022 10:59 ]