Hehe ook wel zuur, heb ik net al mn armor dik wezen upgraden met alles wat ik verzameld heb blijkt dat ik met wat sidequests onderdelen kan verdienen voor speciale armor.
Fantastisch spel trouwens.
Fantastisch spel trouwens.
[ Voor 60% gewijzigd door s0kkie op 13-11-2022 11:00 ]
Heel god of war is altijd al behoorlijk van de corridors geweest. Deel 1 tot 3. 4 ook. Soms wat grotere gebieden. De vrijheid van deel 4 rond dat water, was ook schijn. Eigenlijk elke sidequests was corridors. De een iets breder dan de andere.jellybrah schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:42:
Ik durf het niet te zeggen maar.. wat een teleurstelling. Het enige echte pluspunt voor mij uit de game is het design van Thor en hoe ze hem hebben neergezet. Maar voor de rest?.. ik geef het een 6.5.. En dat komt van een groot gow fan:(
spoiler:Alfheim, asgard etc., één grote corridor simulator. Wat een verschrikkelijk level design.
spoiler:het verhaal is behoorlijk kinderachtig vergeleken met gow 2018. Bij die eekhoorn was ik er serieus klaar mee. Atreus verklapt alle puzzels TERWIJL en nét voordat je ze zelf oplost, en dat is NIET omdat het moeilijk is maar omdat ze gewoon zo vergezocht zijn. Bloedirritant.
spoiler:nogmaals level design, je voelt gewoon de padding. De sidequests zijn teruggebracht naar 1 per realm en je krijgt er helemaal niets voor behalve letterlijk een bedankje. Niflheim teruggebracht van een endless dungeon in gow 2018 naar een trainingsplek en wat loot.
spoiler:een nieuw wapen yes! Een speer? EEN SPEER? Waar is een wapen on par met de blades of chaos en leviathan axe, dit had iets in de vorm van nemean cestus moeten zijn. Companions, ok leuk maar het voelt ald een gimmick aan
Je voelt bij alles (behalve de graphics) de mindere kwaliteit. Van de assets, level design en combat tot de dialogen. >doet gow 3 maar weer eens opstarten.
Op base ps4 nog niks gezien. Zal wel later vandaag komen. Site geeft alleen ps5 aan. Kan natuurlijk zijn dat ps4 er geen last van heeft:)s0kkie schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:59:
Kleine update van 220mb vannacht released:
https://updatecrazy.com/g...atch-notes-2-001-000/amp/
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Woutoro32 op 13-11-2022 13:45 ]
Het is een feit dat dit de meest "cinematic experience" god of war tot nu toe isWoutoro32 schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:27:
[...]
Heel god of war is altijd al behoorlijk van de corridors geweest. Deel 1 tot 3. 4 ook. Soms wat grotere gebieden. De vrijheid van deel 4 rond dat water, was ook schijn. Eigenlijk elke sidequests was corridors. De een iets breder dan de andere.
Nieuwe deel doet hetzelfde. Hier en daar meer en hier en daar minder vrijheid. Vrijwel in lijn alle delen. Het meer gelevelde vechten, is juist wel lekkere toevoeging voor vette actie. De corridors past in het heden en verleden van Gow. Alle figuren, ook dat beestke past in de noorse mythologie. De ....... (verwijst naar je spoiler) als extra wapen ook.
Gek zijn die keuzes niet. Dat ze niet bij je verwachtingen aansluiten, dat kan. Slecht of zwak is het niet, anders dan je hoopte misschien wel
Waren de cutscenes in GoW2018 niet ook unskippable tenzijn je new game+ deed?jellybrah schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:23:
[...]
Het is een feit dat dit de meest "cinematic experience" god of war tot nu toe isspoiler:Dat stuk met Angrbodr, het harvesten, op een yak zitten en dat door een fixed level en oh zo tergend traag. Cinematics zijn ook nog eens niet te skippen. Dit is gewoon geen god of war meer
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Dat klopt. En dit is natuurlijk persoonlijk, maar het verhaal.maak ik graag mee en vind ik tof.Kalder schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:38:
[...]
Waren de cutscenes in GoW2018 niet ook unskippable tenzijn je new game+ deed?
Anyway, ik wil geen gesprek of cutscene missen dus daar stoor ik me echt niet aan
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Volgens mij ben jij dan überhaupt meer fan van de stijl van de oude God of Wars? Dat kan natuurlijk maar er zijn toch wat dingen die je zegt die niet kloppen.jellybrah schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:42:
Ik durf het niet te zeggen maar.. wat een teleurstelling. Het enige echte pluspunt voor mij uit de game is het design van Thor en hoe ze hem hebben neergezet. Maar voor de rest?.. ik geef het een 6.5.. En dat komt van een groot gow fan:(
spoiler:Alfheim, asgard etc., één grote corridor simulator. Wat een verschrikkelijk level design.
spoiler:het verhaal is behoorlijk kinderachtig vergeleken met gow 2018. Bij die eekhoorn was ik er serieus klaar mee. Atreus verklapt alle puzzels TERWIJL en nét voordat je ze zelf oplost, en dat is NIET omdat het moeilijk is maar omdat ze gewoon zo vergezocht zijn. Bloedirritant.
spoiler:nogmaals level design, je voelt gewoon de padding. De sidequests zijn teruggebracht naar 1 per realm en je krijgt er helemaal niets voor behalve letterlijk een bedankje. Niflheim teruggebracht van een endless dungeon in gow 2018 naar een trainingsplek en wat loot.
spoiler:een nieuw wapen yes! Een speer? EEN SPEER? Waar is een wapen on par met de blades of chaos en leviathan axe, dit had iets in de vorm van nemean cestus moeten zijn. Companions, ok leuk maar het voelt ald een gimmick aan
Je voelt bij alles (behalve de graphics) de mindere kwaliteit. Van de assets, level design en combat tot de dialogen. >doet gow 3 maar weer eens opstarten.
Ik ben net Alfheim grotendeels voor de 1e run door. Ik snap je opmerking in de spoiler niet zo. Het leveldesign is echt exact hetzelfde idee als GoW 2018. Een lineaire dungeon met puzzels en later opent de realm zich voor wat hele kleine exploring. Alfheim is nu zelfs veel groter dan in het deel van 2018. Als je dit niks vindt, kun je deel 2018 niet wel goed vinden (neem ik even aan dat je daar wel fan van was). De delen 1 t/m 3 zijn natuurlijk helemaal grote hallway fests, maar dat was gebruikelijk in die tijd.jellybrah schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:42:
[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 14-11-2022 08:16 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dat hoeft ansich niet tussen spoiler tags. Denk dat we het hier allemaal wel over eens zijn. Bij HFW was dit inderdaad ook een ding; Wanneer je 1 sec staat te kijken dan wordt het voorgezegd, en wanneer je er vervolgens echt niet uitkomt wordt er niks gezegd..Daan0s schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:54:
[...]
spoiler:Dat van die puzzels irriteerde ik me ook aan, had Horizon ook last van. Hopelijk wordt dit geen trend bij games.
https://howlongtobeat.com/game/83146Farabi schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:29:
nog niemand uitgespeelt? ben benieuwd hoe lang er over is gedaan.
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Misschien moet ik e.e.a. in detail uitleggen. Ja het lijkt op het level in gow 2018 en ja dat was ook grotendeels een hallway simulator. Toch is het anders. Hoe moet ik het zeggen, er is niks geconcentreerd goed in dit deel. Als vb, Je loopt een veeeeel te lange tijd door alfheim, met Tyr en er gebeurt werkelijk niks, een klein afgetakt pad links met een supersimpel puzzeltje en wat haal ik eruit? 68 hacksilver.. 68. Dit eindigt met Atreus die nog net voordat ik het oplos het antwoord uitblert en ook nog eens zegt "let him go, he likes loot". Dit is satire, en dit gebeurt de HELE game door. Ik sla links en rechts nog wat kruiken kapot (slechts 12 hacksilver) dat boeit dus ook niet (in GOW 3 was dit wel lucratief). Er volgen meerdere veel te lange cutscenes en reeksen met non-gameplay (de spiegels, het wachten op Tyr om een pad open te maken). Herhaal dit bijna de gehele game.Hulleman schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:15:
[...]
Ik ben net Alfheim grotendeels voor de 1e run door. Ik snap je opmerking in de spoiler niet zo. Het leveldesign is echt exact hetzelfde idee als GoW 2018. Een lineaire dungeon met puzzels en later opent de realm zich voor wat hele kleine exploring. Alfheim is nu zelfs veel groter dan in het deel van 2018. Als je dit niks vindt, kun je deel 2018 niet wel goed vinden (neem ik even aan dat je daar wel fan van was). De delen 1 t/m 3 zijn natuurlijk helemaal grote hallway fests, maar dat was gebruikelijk in die tijd.
Ik had het geluk dat ik de review versie had dus had m al uitgespeeld voor release, deed er 31 uur over en had best een aantal sidequests gedaan. Heb er nog wel heel veel over dus heb nog genoeg uur om erin te steken.Farabi schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:29:
nog niemand uitgespeelt? ben benieuwd hoe lang er over is gedaan.
Gisteren credits zien rollen na 36 uur, wel met een hoop sidecontent erbij.Farabi schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:00:
ik speel alleen de hoofdmissies en op het makkelijkste niveau. ben benieuwd hoe lang ik er zo over doe.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
[ Voor 5% gewijzigd door Blaat op 14-11-2022 11:59 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ik begrijp wel dat je dat zo ervaart en het is niet onwaar wat je zegt. Het is denk ik wel een kwestie van smaak. Ik stoor me er niet aan dat ik in Alfheim voor de 10e keer m'n bijl tegen een bouncend kristal moest smijten om zo'n lichtdeur te openen om vervolgens een paar elfen kapot te hakken en dit vervolgens weer opnieuw te doen. Daarna lekker met mn slee door Alfheim verder looten. In GoW 2018 was dit niet anders, maar zo te lezen was GoW 2018 ook niet helemaal je ding gezien je vergelijkingen met GoW 3. Het grote minpunt aan 2018 vond ik het gebrek aan epische bossfights, maar het toffe verhaal en de Valkyries maakte dat goed. Ben wel benieuwd hoe dit deel daar invulling aan geeft.jellybrah schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:36:
[...]
Misschien moet ik e.e.a. in detail uitleggen. Ja het lijkt op het level in gow 2018 en ja dat was ook grotendeels een hallway simulator. Toch is het anders. Hoe moet ik het zeggen, er is niks geconcentreerd goed in dit deel. Als vb, Je loopt een veeeeel te lange tijd door alfheim, met Tyr en er gebeurt werkelijk niks, een klein afgetakt pad links met een supersimpel puzzeltje en wat haal ik eruit? 68 hacksilver.. 68. Dit eindigt met Atreus die nog net voordat ik het oplos het antwoord uitblert en ook nog eens zegt "let him go, he likes loot". Dit is satire, en dit gebeurt de HELE game door. Ik sla links en rechts nog wat kruiken kapot (slechts 12 hacksilver) dat boeit dus ook niet (in GOW 3 was dit wel lucratief). Er volgen meerdere veel te lange cutscenes en reeksen met non-gameplay (de spiegels, het wachten op Tyr om een pad open te maken). Herhaal dit bijna de gehele game.
Ik werd echt chagrijnig bij het stuk in Jotunheim, hier komt Sony echt met z'n "cinematic experience" gameplay, als je het al gameplay kunt noemen. Daarna werd het niet veel beter want je krijgt wederom met vreselijke Atreus en companion gameplay te maken.
De game is fundamenteel anders geworden, eerder een nieuw deel in de uncharted of tomb raider serie. zelfs vergeleken met gow 2018. Lange stukken zonder gameplay, geen epische bossfights (kijk Thor deel 1 en 2 was hoe het hoort), geen focus op Kratos in deze game(!) geen focus op de Pantheon, weinig echte gameplay, geen doordachte arenas (zoals the labyrinth in gow3) geen gevoel van vooruitgang.
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 14-11-2022 14:50 ]
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
Klinkt goed, ben zo benieuwd wat ik allemaal ga tegenkomen. Heb er nu 8uur inzitten, dus echt nog aan het begin. Hoop dat alles aan mn torenhoge verwachtingen kan voldoen. Lukt tot nu toe goed! Deel 2018 vond ik echt magisch, wat een game was dat!ZesBarkiePK schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:15:
Deze game is een meesterwerk ik ben al 6 dagen volle bak bezig, en ik geniet volop. De game is zo groot en er is zoveel te doen. Prachtig.
Ik heb hem ondertussen een kleine 15 uur gespeeld. Hoewel ik geniet van de combat en het verhaal, ben ik toch een beetje teleurgesteld in de game. Ik snap echt veel van je punten.jellybrah schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:36:
[...]
Misschien moet ik e.e.a. in detail uitleggen. Ja het lijkt op het level in gow 2018 en ja dat was ook grotendeels een hallway simulator. Toch is het anders. Hoe moet ik het zeggen, er is niks geconcentreerd goed in dit deel. Als vb, Je loopt een veeeeel te lange tijd door alfheim, met Tyr en er gebeurt werkelijk niks, een klein afgetakt pad links met een supersimpel puzzeltje en wat haal ik eruit? 68 hacksilver.. 68. Dit eindigt met Atreus die nog net voordat ik het oplos het antwoord uitblert en ook nog eens zegt "let him go, he likes loot". Dit is satire, en dit gebeurt de HELE game door. Ik sla links en rechts nog wat kruiken kapot (slechts 12 hacksilver) dat boeit dus ook niet (in GOW 3 was dit wel lucratief). Er volgen meerdere veel te lange cutscenes en reeksen met non-gameplay (de spiegels, het wachten op Tyr om een pad open te maken). Herhaal dit bijna de gehele game.
Ik werd echt chagrijnig bij het stuk in Jotunheim, hier komt Sony echt met z'n "cinematic experience" gameplay, als je het al gameplay kunt noemen. Daarna werd het niet veel beter want je krijgt wederom met vreselijke Atreus en companion gameplay te maken.
De game is fundamenteel anders geworden, eerder een nieuw deel in de uncharted of tomb raider serie. zelfs vergeleken met gow 2018. Lange stukken zonder gameplay, geen epische bossfights (kijk Thor deel 1 en 2 was hoe het hoort), geen focus op Kratos in deze game(!) geen focus op de Pantheon, weinig echte gameplay, geen doordachte arenas (zoals the labyrinth in gow3) geen gevoel van vooruitgang.
[ Voor 31% gewijzigd door Hulleman op 15-11-2022 10:08 ]
Dit is ook zo en dit hebben ze zelf ook aangegeven. De game is ontwikkeld voor de PS4.Deetje schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:51:
Als ik vergelijkingsvideo's bekijk, dan is er amper verschil te zien tussen PS5 en PS4. Mijn conclusie is dat dit in eerste instantie een PS4 game was en ze extra zaken hebben toegevoegd voor de PS5. En dat is logisch ,gezien PS4 nog lang niet dood is. Santa Monica is ook altijd goed geweest om het laatste uit een current gen te persen.
De volgende GOW zal native PS5 zijn en wellicht het maximale uit de PS5 halen ... en dan krijgen we grafisch een heel ander verhaal
Maar goed, ik vind het nu ook geen lelijke game. Ik heb meer problemen met de leegheid van de levels en de saaiere gameplay momenten. Moest ik een cijfer geven, een solid 8.
PSN: MrMistral
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
YouTube: God of War Ragnarök - PS5 vs PS4 vs PS4 Pro - The Complete Cross-Gen...Deetje schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:51:
Als ik vergelijkingsvideo's bekijk, dan is er amper verschil te zien tussen PS5 en PS4. [...]
Hier ben ik het volledig mee eens. Ik heb een PS5 en ik heb echt mijn best geprobeerd om de verschillen met GoW 2018 te herkennen maar ik zie ze simpelweg niet.Deetje schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:08:
[...]
* de graphics zijn eigenlijk PS4 niveau. Sorry, maar dat moet je durven toegeven. Verbluffend voor een PS4 maar toch wel matig voor een PS5. Zeker gezien de beperktheid van de levels. Elden Ring en Horizon laten zien hoe het moet.
Zoals ik hierboven probeer aan te geven, ik denk dat je dan langer had moeten wachten. Dat ze het op deze manier aanpakken valt volledig in de lijn der verwachtingen.Bobo221 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:44:
[...]
Hier ben ik het volledig mee eens. Ik heb een PS5 en ik heb echt mijn best geprobeerd om de verschillen met GoW 2018 te herkennen maar ik zie ze simpelweg niet.
Ik had misschien ook te hoge verwachtingen van Santa Monica Studio's die uitsluitend PS exclusives maken en de volle potentie van de PS5 zouden benutten.
Normaal zou deel 2 de reeks moeten afsluiten voor zover ik gelezen heb.Deetje schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:51:
De volgende GOW zal native PS5 zijn en wellicht het maximale uit de PS5 halen ... en dan krijgen we grafisch een heel ander verhaal
[ Voor 12% gewijzigd door Derbiss op 15-11-2022 12:09 ]
Begrijp me niet verkeerd ik geniet elke keer dat ik mijn joystick op pak en het spel opstart (m.u.v. het stukje waarbij je als Atreus speelt - mijn god wat was dat een martelgang).Blaat schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:51:
[...]
Zoals ik hierboven probeer aan te geven, ik denk dat je dan langer had moeten wachten. Dat ze het op deze manier aanpakken valt volledig in de lijn der verwachtingen.
Ter vergelijking, Forbidden West is ook een iteratie op Zero Dawn, maar daar hebben ze ervoor gekozen om te ontwikkelen voor de PS5 en bij de PS4 versies significant te snoeien in de grafische settings. Hun aanpak was daar beter geschikt voor omdat alles procedurally generated is. Dat kan niet bij God of War, want alle assets zijn pre-baked.
Het is maar net wat je belangrijker vindt. Deze werkwijze past in ieder geval bij de modus operandi van Santa Monica en iets anders verwachten is mijn insziens meer wensdenken dan wat anders.
Ik wil niet vervelend zijn, maar na 10 uur heb je echt nog geen idee waar het verhaal heen gaat.Nyarlathotep schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:21:
[...] Ben nu dik 10 uur bezig[...]maar het zit om een dun verhaaltje geen gedraaid[...]
Na 10 uur kun je toch niet zeggen dat het om een dun verhaaltje gaat? Bij GoW 2018 ontpopte het verhaal zich ook pas heel laat en kwam tot een heel vet climax op het eind.Nyarlathotep schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:21:
- Ben nu dik 10 uur bezig.
Er zit zo veel lore in de game, maar het zit om een dun verhaaltje geen gedraaid.
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 15-11-2022 16:21 ]
voor een lineair spel is 10 uur wel lang hoor om een verhaal te vormen. maar het is al sinds het vorig deel bekend waar het verhaal heengaat. ik snap niet wat er niet duidelijk aan is. de titelnaam spoiled het ook nog eens: Ragnarok.Blaat schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:32:
[...]
Ik wil niet vervelend zijn, maar na 10 uur heb je echt nog geen idee waar het verhaal heen gaat.
De start is wat moeizaam, en het spel heeft hier en daar wat pacing issues, maar het verhaal na 10 uur spelen dun noemen vind ik persoonlijk wat aan de voorbarige kant.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Het is een vervolg op het eerste deel. Dan verwacht ik toch wel iets sneller het verhaal in te worden gezogen.Hulleman schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:21:
[...]
Na 10 uur kun je toch niet zeggen dat het om een dun verhaaltje gaat? Bij GoW 2018 ontpopte het verhaal zich ook pas heel laat en kwam tot een heel vet climax op het eind.
Edit: zie dat @Blaat me al voor was.
Na wat online opgezocht te hebben zijn er best veel lui met dit soort opmerkingen. Was het zeker eens met dezeDeetje schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:08:
[...]
Ik heb hem ondertussen een kleine 15 uur gespeeld. Hoewel ik geniet van de combat en het verhaal, ben ik toch een beetje teleurgesteld in de game. Ik snap echt veel van je punten.
* er zitten echt teveel trage momenten in het spel. Ok, even ademen en verhaal opbouwen, dat moet gewoon in dit soort games. Maar sommige stukken die ik nu al tegenkwam waren echt boring.
* ik kom net uit Forbidden West en dan is het wel slikken. Wat een beperkte levels (meestal een vast paadje die je moet lopen) en wat een kale werelden. Ze hebben wel wat fauna en flora erin gestopt, maar voor de rest heel weinig andere personages. Het voelt soms alsof er maar 10 man leeft in de wereld. Ook die loadtimes waarbij je in de boom moet lopen ... de volledige wereld van Horizon wordt op een PS5 in 10 seconden geladen. Maar een klein beperkt leveltje in GoW duurt minuten om te laden op een PS5.
* de graphics zijn eigenlijk PS4 niveau. Sorry, maar dat moet je durven toegeven. Verbluffend voor een PS4 maar toch wel matig voor een PS5. Zeker gezien de beperktheid van de levels. Elden Ring en Horizon laten zien hoe het moet.
Het is goede game en leuk weerzien met Kratos en Atreus. Maar het is nog niet de next-gen revolutie waar ik op had gehoopt. Zeker de moeite om te kopen, maar een goty ... nee daar zijn betere kandidaten voor.
Geen één game is voor iedereen maar om als minpunt de combat op te geven omdat het teveel lijkt op de vorige, terwijl dat juist één van de grootste pluspunten was toen, lijkt me niet heel doordacht. Dus ze hadden voor het vervolg het geprezen combat systeem van toen compleet om moeten gooien om maar niet op het vorige deel te lijken? Mkay. En juist nu is er veel variatie in vijanden en noem een actie / rpg waarin bosses GEEN healthpool sponges zijn.jellybrah schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:57:
[...]
Na wat online opgezocht te hebben zijn er best veel lui met dit soort opmerkingen. Was het zeker eens met deze:
An incredible, a bit predictable, story and top notch acting from the characters. But actually playing GoW Ragnarok is mindless and boring. I think Santa Monica Studio needs to enter Sony's movie/series department. They can tell a great story but they can't design engaging gameplay..
Combat is floaty and too similar to GoW 2018, camera is your biggest enemy, enemy design is generic, bosses are healthpool sponges, character progress feels unimpactful, exploration and mission design is linear, pacing issues, ps4 graphics and whoever made these mindless god awful puzzles to pad the game by 10 hours+ need to find a new job, SERIOUSLY.
[ Voor 22% gewijzigd door Daan0s op 15-11-2022 21:37 ]
Ik vind zelf van wel (combat) ik hoef niet wéér dezelfde skilltree langs om dezelfde full build te maken. Kijk als ze de Nemean Cestus oid erin hadden gegooid, dan was het waarschijnlijk het blades of chaos moment uit gow 2018 geweest. Maar nee dus. Als voorbeeld devil may cry, daar is geen enkel combat systeem hetzelfde gebleven, en het arsenaal werd altijd uitgebreidt.Daan0s schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:34:
[...]
Geen één game is voor iedereen maar om als minpunt de combat op te geven omdat het teveel lijkt op de vorige, terwijl dat juist één van de grootste pluspunten was toen, lijkt me niet heel doordacht. Dus ze hadden voor het vervolg het geprezen combat systeem van toen compleet om moeten gooien om maar niet op het vorige deel te lijken? Mkay. En juist nu is er veel variatie in vijanden en noem een actie / rpg waarin bosses GEEN healthpool sponges zijn.
Het is zeker geen perfect spel maar deze minpunten slaan echt nergens op. Het spel is linear, joh. De hele game is linear omdat het zo gemaakt is, het is geen open world game.
Elden Ring is wel een compleet ander spel. En als je een voorkeur hebt voor linear, dan ga je een uitdaging hebben in Elden Ring, de wereld is groots opgezet en alles behalve linear (wat voor de SoulsBorne-games weer uniek is, kom je niet voorbij een bepaalde baas, ga je toch wat anders doe en kom je later terug, waar je bij de reeks vaak te maken hebt/krijgt met een "Uitsmijter" waar je maar niet voorbij komt en vaak het 'einde' inluid van het spelen, althans voor mij). Ik heb ER wel de platinum gehaald en heeft me geinspirieerd om Sekiro ook weer een kans te geven en daar heb ik ook de platinum van gehaald. Elden Ring is zeker een mooie introductie en 'vergevender' dan de rest van het genre IMHO. Maar het is dus wel totaal anders.Woutoro32 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:16:
Voor mij is dat lineaire een verademing. Hier en daar een kleiner open veld. Fijn. Al zoveel open wereld design tegenwoordig. Het verhaal vind ik top. Atreus afwisselend is toch wel mooi voor het verhaal voor mij. En het vechten met hem werkt best aardig. Hij haalt het natuurlijk niet bij Kratos, maar toch. De andere god of wars waren ook lineair en altijd super mee vermaakt. Ik ga verder genieten. Nu een uur of 11 onderweg. De sidequest in Alfheim, prachtig om te zien en doen:)
Ik hoor veel over de goty battle tussen elden ring en gowr. Heb elden ring niet gespeeld. Maar als die gelijk aan of zoals gezegd wordt, beter is dan gowr. Dan moet ik hem maar snel eens oppikken. Heb alleen wel een ps4 en hoorde dat hij daar wel meer last heeft van framedrops. Ook maar sparen voor een ps5 dan.
Ik vond dat vechten met Atreus juist super gaaf, vooral z'n bow was leuk, kon je goed upgraden en dan flink chargen en als je moest ontwijken werd je aim niet gecanceled en kon je dus tijdens het dodgen ook gewoon nog schietenWoutoro32 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:16:
Voor mij is dat lineaire een verademing. Hier en daar een kleiner open veld. Fijn. Al zoveel open wereld design tegenwoordig. Het verhaal vind ik top. Atreus afwisselend is toch wel mooi voor het verhaal voor mij. En het vechten met hem werkt best aardig. Hij haalt het natuurlijk niet bij Kratos, maar toch. De andere god of wars waren ook lineair en altijd super mee vermaakt. Ik ga verder genieten. Nu een uur of 11 onderweg. De sidequest in Alfheim, prachtig om te zien en doen:)
Ik hoor veel over de goty battle tussen elden ring en gowr. Heb elden ring niet gespeeld. Maar als die gelijk aan of zoals gezegd wordt, beter is dan gowr. Dan moet ik hem maar snel eens oppikken. Heb alleen wel een ps4 en hoorde dat hij daar wel meer last heeft van framedrops. Ook maar sparen voor een ps5 dan.
Ik heb nog niet veel met hem gespeeld, maar wat ik heb gespeeld vond ik echt prima spelen.Kalder schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:59:
[...]
Ik vond dat vechten met Atreus juist super gaaf, vooral z'n bow was leuk, kon je goed upgraden en dan flink chargen en als je moest ontwijken werd je aim niet gecanceled en kon je dus tijdens het dodgen ook gewoon nog schietengeniaal!!! Dat boogschieten deed me heel erg aan Horizon denken.
Wie zegt dat je geen nieuw speeltje krijgt in Ragnarok?jellybrah schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:32:
[...] als ze de Nemean Cestus oid erin hadden gegooid[...]
Dat speeltje, het had niet saaier kunnen zijn.Blaat schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:17:
[...]
Wie zegt dat je geen nieuw speeltje krijgt in Ragnarok?
In alle eerlijkheid vind ik het lastig om naar de gebruikelijke kritiek op dit spel te luisteren. Voor mij is het compleet onlogisch om 2018 geweldig te vinden en dit rete saai. En als je dan als tegenargument aangeeft dat Ragnarok in alle opzichten een uitbreiding en verfijning is van het bestaande, dan krijg je weer te horen dat er te weinig vernieuwd is. En zo blijft iedereen in een kringetje rond discussieren.
Wat mij ook opvalt is dat de kritiek vaak erg ongenuanceerd is, en vaak door mensen die het nog niet eens uitgespeeld hebben. Alsof mensen het heel graag goed willen vinden, maar het niet lukt omdat het afwijkt van hun smaak of verwachting. Dat is allemaal prima, maar ik vind het nogal onredelijk om het spel de schuld te geven van het feit dat iets niet naar jouw smaak is. Blijkbaar zijn er genoeg die er anders over denken, dus het spel zal niet inherent en ontegenzeggenlijk kut zijn.
Iedereen recht op zijn mening, maar GoW:R staat kwalitatief als een huis. In een wereld waarin het bijna de norm is om een game als complete bugfest te releasen, is dit een verfrissende situatie. Dat de inhoud dan niet bij je past, maakt het geen slechte game, hooguit "niet voor jou". Anthem bij release, dat was een slechte game.
Gisteravond de Platinum trophy binnen geharkt, na in totaal ~48uur spelen.
spoiler:Ik had nog een hele kluif aan al die berserkers, en die Valkyrie in Muspelheim was een leuke verrassing.
Mm oke. Heb altijd wel een voorliefde gehad voor verhalende games, die lineair zijn. Uncharted, splintercell, gears of war, gow, last of us, rayman revolution, moh frontline.GRDavies75 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:30:
[...]
Elden Ring is wel een compleet ander spel. En als je een voorkeur hebt voor linear, dan ga je een uitdaging hebben in Elden Ring, de wereld is groots opgezet en alles behalve linear (wat voor de SoulsBorne-games weer uniek is, kom je niet voorbij een bepaalde baas, ga je toch wat anders doe en kom je later terug, waar je bij de reeks vaak te maken hebt/krijgt met een "Uitsmijter" waar je maar niet voorbij komt en vaak het 'einde' inluid van het spelen, althans voor mij). Ik heb ER wel de platinum gehaald en heeft me geinspirieerd om Sekiro ook weer een kans te geven en daar heb ik ook de platinum van gehaald. Elden Ring is zeker een mooie introductie en 'vergevender' dan de rest van het genre IMHO. Maar het is dus wel totaal anders.
Tja, verwachting bepaalt in grote mate je plezier. Daarom was God of War 2018 in eerste instantie voor mij een tegenvaller. Zie mijn post een aantal jaren terug:Derbiss schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:02:
Bon.. ik heb GOW18 kapotgespeeld en zo goed als bijna 100% trophies gehaald; voor mij was het het spel van de PS4.
Ik heb de fout eigenlijk gemaakt om deze nog eens ff aan te slaan voor GOW22 uitkwam.
Daardoor wil en kan je eigenlijk niet anders dan hetzelfde verwachten. Het heeft dan ook even geduurd eer ik die mindset kon loslaten want in alle eerlijkheid, die belemmerde mij om volop te genieten van GOW22.
Want effectief, er zijn dingen die beter kunnen in GOW22 (het helpen bij puzzels etc) maar eens je die knop kan omdraaien zit je er wel weer helemaal in vind ik.
Ik zit nog steeds in de eerste nieuwe grote regio (jawel na 2.5u spelen) maar de vibe is er weer helemaal. Het ontdekken, vechten, puzzelen..heerlijk is het. Ik ga akkoord dat het niet 100% een PS5-game is (kan ook niet anders en zeker al niet in vergelijking met Horizon) maar er zijn ergere dingen. Die verborgen laadtijden hebben voor mij hun charme, grafisch is niet superbelangrijk geweest voor mij maar ik kijk toch nog steeds mijn ogen uit etc..
Soit, ieder zijn mening maar ik amuseer me rot.. en daar had ik op gehoopt.
Maar als je dat eenmaal los kan laten, en een game in een vacuum bekijkt kan het zijn dat je perspectief verandert.Blaat schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:57:
Ik heb er nu een uur of 6 in zitten en ik moet zeggen dat het me best wel tegen valt.
Ik was altijd enorme fan van de God of War series maar dat is nu wel over. Het is duidelijk een AAA titel, dat druipt er in elk opzicht vanaf, maar ik heb 2 enorme kritiekpunten:
- Progressie is TE traag. Ik wil alsmaar dikke upgrades kopen en sparen voor nieuwe moves. De XP en Silver druppelt echter te traag binnen en de upgrades voelen maar marginaal aan zodat ik het idee heb dat het min of meer niks toevoegt.
- Het vechten heeft een forse stap achteruit gedaan imo. GoW was altijd dikke over de top actie met lekkere knoppencombo's die je kon gebruiken om op steeds creatievere wijze je vijanden kapot te maken. Nu heb ik het idee een normale hack en slash te spelen en dat vind ik erg jammer.
Wat minder groot minpuntje: De stem van Christopher Judge lijkt, hoe goed geacteerd ook, niet op de stem van de eerdere games en dat doet ook af van de nostalgie.
Al met al moet ik moeite doen om me ertoe te zetten door te spelen...
Dus ik heb mij er ook 1000% schuldig aan gemaakt.Blaat schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:35:
[...]
Even mezelf, exact een jaar geleden quoten. Ik ben hier compleet op terug gekomen eigenlijk en mijn mening is 180 graden gedraaid.
Na alles gedaan te hebben wat er is in het spel moet ik toch toegeven dat de game na een bepaald punt opeens alle verwachtingen waar maakt. Ik heb nu 4 playthroughs gedaan en het spel laat zichzelf steeds zien voor wat het is.
Namelijk steengoed en in vele opzichten onovertroffen. Geen enkele game doet zoveel goed als GoW.
Tegen welke frustraties loop je aan?Nyarlathotep schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:13:
Ik ben er maar mee gestopt. Het spel lever mij meer frustratie dan plezier op. Jammer maar helaas. Mijn kopietje staat te koop
Zie mijn rant een pagina terug.
[ Voor 20% gewijzigd door FMS op 16-11-2022 22:59 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Hoewel ik nog altijd geniet van het spel ben ik het met bovenstaande ook volledig eens. De suffe puzzels zijn soms best pittig en de beloning die daar tegenover staat is echt minimaal. Ook het upgraden gaat tergend langzaam en wanneer je je 2 primaire wapens heb geüpgraded merk je hier vrij weinig van.Nyarlathotep schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:06:
[...]
Zie mijn rant een pagina terug.
Ik vind het een saaie game. De suffe puzzels. De kistjes met zinloze loot. Stats en skills die niets lijken te doen. Ik heb er totaal geen gevoel van voldoening bij. En ik merk dat ik er geen donder aan vind. Dus verkoop.
Beterschap! Wel een goed moment voor een nieuwe gameB-Bandit schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:46:
Het vervolg op het (voor mij) beste single player spel ooit, en gelukkig meer van hetzelfde. Heerlijk. Exact wat ik zocht. Zie het als een vervolg op een film, dat hoeft ook niet allemaal heel vernieuwend te zijn. Het spel speelt nog altijd heerlijk weg en blijft verrassen.
Jammer is de niet zo grote stap in graphics en de laadtijden. Ik heb er zelf hoop op dat ze nog wat kunnen sleutelen aan de laadtijden. Daarnaast zou ik een skipbaar laadmenu zoals bij HFW kunnen waarderen (geen X indrukken na laden).
Nou ik ga lekker verder. Zit thuis met griep deze week dus maak er het beste van)
Dan zitten we denk ik op hetzelfde punt.Kwistnix schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:58:
Ik ben nu denk ik op een point-of-no-return gekomen, dus ik ben nog een beetje de realms aan het doorzoeken naar zaken die ik eerst nog kan/wil doen.
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
[ Voor 11% gewijzigd door Wackmack op 17-11-2022 20:14 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Polderviking op 18-11-2022 17:37 ]
Het zijn allemaal erg kleine updates. Maar ik kan nergens vinden wat ze doen. Enig idee waar ik dat kan vinden?s0kkie schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:20:
Update 2.003.000 komt zojuist binnen op de PS5, ongeveer 227MB.
Als het goed is hebben ze dit gefixt:ZesBarkiePK schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:23:
[...]
Het zijn allemaal erg kleine updates. Maar ik kan nergens vinden wat ze doen. Enig idee waar ik dat kan vinden?
Deze is makkelijker dan 'ie lijkt. Hij heeft een heel voorspelbaar aanvalspatroon. Aan het einde daarvan is 'ie kwetsbaar, dat is moment om damage te doen. Geduld is belangrijk hier! Voorkom kostte wat het kost de rode aanvallen. Anders ben je snel neer ja.Wackmack schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:11:
[Afbeelding]
Ik wil de functie miniboss checkpoint gebruiken maar het werkt niet. Speel op Give me balance.
Moet nu af en toe switchen naar de makkelijkste modus maar dat vind ik weer zonde.
Bug van de game? Deze modus nog nergens werkend gezien in de game.
Nu op story mode al een uur bezig met deze baas. Doe voor mijn gevoelel weinig damage per hit en andersom.
Als ik fimpjes kijk op YouTube lijkt het zo makkelijk zeg.
Die Maven is bizar idd. Vond ik moeilijker dan de berserkers.Polderviking schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:29:
Ik ben er niet echt van onder de indruk dat ze die meedogenloze boss fights in reguliere side quests verwerkt lijken te hebben (of ik moet aanwijzingen gemist hebben...) en je daar dus eigenlijk onherroepelijk tegenaan gaat lopen.
In de eerste kon je ze een beetje negeren want je moest ze expliciet opzoeken, maar die Maven kreeg ik dus gewoon in mijn maag gesplitst.
Zit je echt niet op te wachten als je zo'n "give me a story" gamer bent als ikzelf.
Ik heb de motoriek niet echt voor dat soort gameplay dus ik zit dan een uur ofzo de verleiding te weerstaan mijn controller in de generieke richting van mijn tv te slingeren.
Want een eerdere save laden vind ik natuurlijk ook een cop out.
Wel langs gekomen uiteindelijk overigens, maar toch.
Das meestal nergens voor nodig, aangezien je de meeste skills toch niet gebruiktAtari schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:37:
Je kunt skills ook weer disablen in het skills menu als je het er teveel vindt
Naar linksonder swipen en drukken helpt bij mijSideShow schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 15:52:
Hopelijk kunnen ze gauw eens de bug fixen waarbij het linker drukken op de trackpad je map opent... maar momenteel meestal niet dus...
En dan ben je nu dus voor het eerst inYonix schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 00:42:
Zit nu op zo'n 10 uur en ik moet zeggen dat ook ik gemengde gevoelens heb bij het spel.
Laat ik beginnen met het benoemen van de positieve punten:
• Presentatie (performances, art direction etc.): Dat is van een hoog niveau en dat druipt er vanaf.
• Verbeteringen in combat: ik vind het tof dat je nu gedwongen wordt om écht gebruik te maken van de verschillende wapens / schilden die je bezit.
• Verhaal: de Noorse mythologie blijft gewoon een awesome setting.
Dan nu de negatieve punten:
• Same, but more: er is zóóóveel. Er is meer verhaal, meer dialoog, meer items, meer back story, meer skills en nog zoveel meer. Het is, eerlijk gezegd, een beetje teveel. Het gezelschap (Kratos, Atreus et al) is zo vaak aan het 'lullen' dat ik soms niet eens meer aan het luisteren ben en daardoor wat aan exposition mis. Daarnaast onthoud ik zelden wat mijn skills zijn, omdat het er gewoon teveel zijn (press L1 + R1, during Triangle after a succesful blah, blah, blah). Flikker toch op, ik wil gewoon hakken.
• Atreus is fucking useless in combat. Ik blijf maar op het vierkantje rammen, maar doet hij wat? Ik heb niet echt het idee dat zijn aanwezigheid iets toevoegt.
• Het menu: onoverzichtelijk en vol met bugs.
• Difficulty scaling: ik speelde vanaf het begin op 'Give Me No Mercy', maar heb deze zojuist een niveau naar beneden gezet. Niet vanwege moeilijke (mini) boss fights, het waren de mobs (lees: sponsen) met hun 'unblockable attack spams' waar ik een beetje moe van werd.
Nee, Ragnarök is leuk, maar GOW (2018) is beter. Het is, imho, geen GOTY.
Disclaimer: deze bovenstaande impressie is geschreven na een frustrerende sessie in Alfheim. F*cking Dark Elves!
Dat is wel een beetje spoilery, misschien tags gebruiken hiervoorYonix schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 19:59:
[...]
spoiler:en denk je: 'Potverdorie, dit is toch wel echt goed hoor!'En dan ben je nu dus voor het eerst in Ironwood (waar je Angrboda ontmoet)
Ik denk dat ik gisteravond Alfheim en de Dark / Light Elves gewoon even beu was. Clouded my judgement.
Tja, als je niet van chocola houd en je gaat bij een een ijssalon een ijsje halen, neem je ook geen chocolade smaak toch. Het is een vervolg op deel 1. Wat had je precies verwacht?Farabi schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:36:
De vijanden vallen je zo chaotisch aan waardoor je geen mooie gevechten kan creeeren. Het is totaal niet esthetiek. En hoe the hell moet ik de speciale combo knoppen onthouden. Hoe, wat, wanneer, waar pff. Ik ben me weer aan het doorheen worstelen net als deel 1.
[ Voor 28% gewijzigd door Ambition88 op 20-11-2022 15:32 ]
[ Voor 93% gewijzigd door BM op 20-11-2022 16:16 ]
Skills enzo vind ik nog wel mee vallen hoeveel, en goed ik kijk er toch ook niet echt na.Yonix schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 00:42:
Zit nu op zo'n 10 uur en ik moet zeggen dat ook ik gemengde gevoelens heb bij het spel.
Laat ik beginnen met het benoemen van de positieve punten:
• Presentatie (performances, art direction etc.): Dat is van een hoog niveau en dat druipt er vanaf.
• Verbeteringen in combat: ik vind het tof dat je nu gedwongen wordt om écht gebruik te maken van de verschillende wapens / schilden die je bezit.
• Verhaal: de Noorse mythologie blijft gewoon een awesome setting.
Dan nu de negatieve punten:
• Same, but more: er is zóóóveel. Er is meer verhaal, meer dialoog, meer items, meer back story, meer skills en nog zoveel meer. Het is, eerlijk gezegd, een beetje teveel. Het gezelschap (Kratos, Atreus et al) is zo vaak aan het 'lullen' dat ik soms niet eens meer aan het luisteren ben en daardoor wat aan exposition mis. Daarnaast onthoud ik zelden wat mijn skills zijn, omdat het er gewoon teveel zijn (press L1 + R1, during Triangle after a succesful blah, blah, blah). Flikker toch op, ik wil gewoon hakken.
• Atreus is fucking useless in combat. Ik blijf maar op het vierkantje rammen, maar doet hij wat? Ik heb niet echt het idee dat zijn aanwezigheid iets toevoegt.
• Het menu: onoverzichtelijk en vol met bugs.
• Difficulty scaling: ik speelde vanaf het begin op 'Give Me No Mercy', maar heb deze zojuist een niveau naar beneden gezet. Niet vanwege moeilijke (mini) boss fights, het waren de mobs (lees: sponsen) met hun 'unblockable attack spams' waar ik een beetje moe van werd.
Nee, Ragnarök is leuk, maar GOW (2018) is beter. Het is, imho, geen GOTY.
Disclaimer: deze bovenstaande impressie is geschreven na een frustrerende sessie in Alfheim. F*cking Dark Elves!
Nou je hebt wel gelijk hoor, ik hoopte hier een leuke discussie/tips/tricks/builds etc over de game te kunnen houden, maar helaas wordt er voornamelijk afgekraakt en afgegeven. Totaal niet boeiend meer om dit topic te volgen. Jammer maar helaas.Raem schreef op zondag 20 november 2022 @ 15:48:
[mbr] niet nodig[/]
Bij mij recovered health wel een klein beetje (15% of 20% ofzo), maar dat was geloof ik ook zo'n skill of armor item of whatever. Maar je hebt zeker een punt wat betreft health regen, had inderdaad net zo goed gekund, want het slaat inderdaad een plank mis dat je health weer helemaal vol is nadat je dood gaat, soms als ik weinig health heb laat ik mezelf eerst gewoon even dood gaan en probeer ik het opnieuw met vol leven (bij boss fights meestal).Stefan! schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:37:
Ik heb er nu een uurtje of 35 in zitten. Ben gematigd positief. Borduurt op vrijwel alle fronten voor op het vorige deel. Probeert her en der iets nieuws, maar niet altijd even geslaagd (vind ik).
Zo vind ik de stukken met Atreus ontzettend saai. Elke keer als ik geforceerd wordt om weer met hem te spelen leg ik de controller weg. Gewoon geen zin meer op dat moment.
De Blades of Chaos spelen daarentegen wel veel lekkerder weg. Ook zijn er wat meer open plekken waar je vrij kunt exploren.
Wat mij verder echt irriteert (was in deel 1 ook al zo volgens mij) is dat je health buiten combat niet recovered. Ik ga niet vaak dood, maar als ik dood ga is dat omdat ik met weinig HP een mini boss fight in ga. Bijzonder genoeg is er geen enkele penalty bij dood gaan - sterker nog, je begint op exact dezelfde plek maar dan wél met een volle HP balk. Waarom dan niet gewoon health regen buiten combat? 🤦♂️
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq