Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:38
ppeter schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:45:
Wij hebben al vele jaren een Nvidia Shield Tv Pro als mediaplayer en zijn hiervan zeer tevreden. Omdat we Apple users zijn en onze Panasonic OLED geen AirPlay heeft, hebben we nu een Apple TV 4K 128 GB 2022 gekocht. Beeld en geluid is top en nu kunnen we ook onze foto’s/video’s genomen met de iPhone makkelijk zien op onze tv!

Alleen ondervinden we de volgende zaken: (de Apple TV gaat via een nieuwe 4K/8K receiver naar de tv)

Wanneer we de Apple TV aanzetten (gaat automatisch via de receiver) duurt het een tijdje voor de remote verbinding heeft gemaakt en de melding krijgen “remote verbonden”? Is wel lastig om elke keer te moeten wachten tot de verbinding is gemaakt? ( de ATV staat in een open kast)

Wanneer we de Netflix app opstarten, heeft de ATV tijd nodig om alle inhoud te laden? Dit gaat via de tv en de Shield veel sneller?

Wanneer we een film/serie starten met de Netflix app van de tv, wordt Dolby Vision en Dolby Atmos weergegeven op het scherm, via de ATV krijgen we alleen Dolby Vision te zien (maar de receiver geeft wel Dolby Atmos aan)? Ook via de Shield krijgen we alleen Dolby Vision te zien?

Alvast bedankt voor de feedback!
ATV rechtstreeks op de TV aansluiten. En is deze via Wifi of UTP (ethernetkabel) aangesloten op het WWW?

Ik had hem eerst ook op de Wifi en later via de kabel dat scheelt aanzienlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 00:17
Skywalker27 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:55:
[...]

ATV rechtstreeks op de TV aansluiten. En is deze via Wifi of UTP (ethernetkabel) aangesloten op het WWW?

Ik had hem eerst ook op de Wifi en later via de kabel dat scheelt aanzienlijk.
ATV is zoals alles bedraad aangesloten!

🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@ppeter Maar ook vooral rechtstreeks op een vrije HDMI ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeter
RoRoNL schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:56:
@ppeter Maar ook vooral rechtstreeks op een vrije HDMI ingang?
Op een vrije HDMI ingang en met een UTP kabel voor internet.
Zal de ATV eens via HDMI rechtstreeks naar de tv gaan…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-06 08:21
ppeter schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:45:

Alleen ondervinden we de volgende zaken: (de Apple TV gaat via een nieuwe 4K/8K receiver naar de tv)
Wanneer we de Apple TV aanzetten (gaat automatisch via de receiver) duurt het een tijdje voor de remote verbinding heeft gemaakt en de melding krijgen “remote verbonden”? Is wel lastig om elke keer te moeten wachten tot de verbinding is gemaakt? ( de ATV staat in een open kast)
Ik wist niet eens dat als je lang genoeg wachtte dat de remote automatisch verbinding maakte met de TV.
Wanneer mijn TV aangaat anders dan met de remote, dan druk ik op een willekeurig knop op de remote om verbinding te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeter
Tartarus schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 22:14:
[...]

Wanneer mijn TV aangaat anders dan met de remote, dan druk ik op een willekeurig knop op de remote om verbinding te maken.
Dit is helemaal correct!

Even ter verduidelijking, wanneer ik de remote neem om de ATV aan te zetten of wil bedienen, dan gebeurt er niets en moet ik even wachten tot de verbinding is gemaakt en de ATV reageert?

Er gebeurt dus helemaal niets automatisch, sorry voor het misverstand! Mijn Shield TV reageert altijd direct op de AB, dus ik begrijp niet waarom dit bij de ATV zolang moet duren om verbinding te maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
ppeter schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:55:
[...]

Dit is helemaal correct!

Even ter verduidelijking, wanneer ik de remote neem om de ATV aan te zetten of wil bedienen, dan gebeurt er niets en moet ik even wachten tot de verbinding is gemaakt en de ATV reageert?

Er gebeurt dus helemaal niets automatisch, sorry voor het misverstand! Mijn Shield TV reageert altijd direct op de AB, dus ik begrijp niet waarom dit bij de ATV zolang moet duren om verbinding te maken??
Oké, dan had ik je verkeerd begrepen.
Als ik met mijn remote de TV aanzet, dan gaat ‘ie al aan nog voordat ik de toets kan loslaten, dat kan ik zien aan het wit lichtje op de TV zelf.
Voordat mijn tv overschakelt op TV beeld duurt echter wel enkele seconden, maar dat is normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:48
Sorry, ik val even in/bij. Gaat het er nu om of de ATV met de remote kan worden aangezet en/of er moet worden gewacht tot de ATV en de remote zijn verbonden? Ik begrijp de (laatste) posts niet helemaal. Als het aan mij ligt, dan op voorhand mijn excuses.

Maar zowel mijn ATV 4K 2017 als ATV 4K 2022 zet ik aan met de remotes. De ATV én de TV starten direct op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:48
Hier regelmatig het probleem dat het niet mogelijk is om het volume van de tv aan te passen.

Eerder opgelost met het rebooten of opnieuw koppelen van de afstandsbediening maar dat biedt nu geen oplossing. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@kever678 Ik weet het niet zeker, maar heeft je HDMI ingang hier invloed op? Probeer eens een andere ingang.
Trouwens, hoe is je set-up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:48
RicoK schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 16:27:
@kever678 Ik weet het niet zeker, maar heeft je HDMI ingang hier invloed op? Probeer eens een andere ingang.
Trouwens, hoe is je set-up?
Kan de kabel eens wisselen met de kabel in de PS5. Alles rechtstreeks aangesloten op de uitvoering: Samsung 82RU8000 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:41

JB

Cédric roelt!

Nu de vakanties weer bezig zijn rakelt mijn Apple TV3 vraagstuk weer op. Via de huidige Apple TV3 doe ik weinig maar vooral foto’s terug kijken op de tv via AirPlay. Dat gaat niet zo soepel meer omdat eea gedateerd is (vooral filmpjes).

Iemand die mij kan helpen het kaf van het koren te scheiden? Op Marktplaats zie ik “generatie 5” aanbiedingen met zwarte remote :? De laatste versie is toch gewoonweg de Apple TV 2022 gen 3 in 2 smaken; WiFi of WiFi+LAN :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

JB schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 07:33:
De laatste versie is toch gewoonweg de Apple TV 2022 gen 3 in 2 smaken; WiFi of WiFi+LAN :?
Ja klopt, deze twee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZhyPJLk2nuIZhRqXQz7UacUb0TA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LhIBuULVAoBPSdlyLDn2eeIm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door DON PAPA op 27-07-2023 08:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:45
ff letten op de doos ook.
Links is 2022, rechts 2021. En de nieuwe heeft een Apple logo, geen Apple TV meer bovenop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FqAkw_Ld3TaaeNiJt4I5_OLxbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eSIBQMkR5X2yKUytzKvBfkw4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeter
Tartarus schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:34:
[...]

Oké, dan had ik je verkeerd begrepen.
Als ik met mijn remote de TV aanzet, dan gaat ‘ie al aan nog voordat ik de toets kan loslaten, dat kan ik zien aan het wit lichtje op de TV zelf.
Voordat mijn tv overschakelt op TV beeld duurt echter wel enkele seconden, maar dat is normaal.
Ik heb ervoor gekozen om al mijn externe toestellen via HDMI aan te sluiten via mijn receiver naar de tv. Dus als ik de receiver aanzet en de input selecteer, gaat de ATV automatisch aan. Als ik dan de ATV wil bedienen met de remote, moet ik 10sec wachten voordat die reageert en de melding krijg ‘verbonden’.
RicoK schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 11:02:
Sorry, ik val even in/bij. Gaat het er nu om of de ATV met de remote kan worden aangezet en/of er moet worden gewacht tot de ATV en de remote zijn verbonden? Ik begrijp de (laatste) posts niet helemaal. Als het aan mij ligt, dan op voorhand mijn excuses.

Maar zowel mijn ATV 4K 2017 als ATV 4K 2022 zet ik aan met de remotes. De ATV én de TV starten direct op.
Wanneer de ATV wordt aangezet door de receiver, dan reageert deze niet direct en moet ik wachten tot deze is verbonden? Terwijl mijn Shield op dezelfde manier werkt en wel direct te bedienen is! Alvast mijn excuses mocht het niet duidelijk zijn! ☺️

Ik heb ook de oorzaak gevonden voor het traag opstarten en laden van Netflix. De ATV ging toch via WiFi en had met 2.4 Ghz maar een download van 9 Mbps en heb deze aangepast naar 5 Ghz en werkt nu lekker snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
ppeter schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:23:
[...]

Ik heb ervoor gekozen om al mijn externe toestellen via HDMI aan te sluiten via mijn receiver naar de tv. Dus als ik de receiver aanzet en de input selecteer, gaat de ATV automatisch aan. Als ik dan de ATV wil bedienen met de remote, moet ik 10sec wachten voordat die reageert en de melding krijg ‘verbonden’.
Gewoon voortaan gelijk op volume omhoog of omlaag drukken op je TV Remote. Dan verbindt hij gelijk zonder vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mbt remote, is dat nog gewoon IR zoals bij de ATV3, bij specs zie ik namelijk ook IR ontvanger staan? Anders werkt mijn Logitech daar ook niet (meer) op :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
JB schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:09:
Mbt remote, is dat nog gewoon IR zoals bij de ATV3, bij specs zie ik namelijk ook IR ontvanger staan? Anders werkt mijn Logitech daar ook niet (meer) op :)
Bluetooth voor TV verbinding en IR voor ander apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
En hij schakelt de tv in op de juiste input via CEC mits ondersteund en ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Tartarus schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:19:
[...]

Bluetooth voor TV verbinding en IR voor ander apparatuur.
Ik probeer dit even te rijmen. Ik bedien de huidige ATV3 met de Logitech remote.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:23

Aiii

何これ

JB schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:09:
https://www.apple.com/apple-tv-4k/specs/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_OAorz5TrSL-OM9dYG3FQPmdsI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iJco4Nfsn0SDQfFH0qwP4bUU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ja precies dus ook IR ontvanger == hetzelfde == bedienbaar via huidige remote van Logitech.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:58
JB schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:24:
[...]

Ja precies dus ook IR ontvanger == hetzelfde == bedienbaar via huidige remote van Logitech.
Naar mijn weten is de Apple TV 4K niet compatible met de harmony remote via ir, alleen via Bluetooth. Hier een handleiding, althans zo werkt het bij mij.

https://medium.com/@squar...ng-bluetooth-57942f62b1db

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

gielie schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 23:15:
[...]

Naar mijn weten is de Apple TV 4K niet compatible met de harmony remote via ir, alleen via Bluetooth. Hier een handleiding, althans zo werkt het bij mij.

Kijkende naar de specs zijn de ATV3 en de 2022 beiden voorzien van een IR ontvanger. Je kunt (ook) gebruik maken van Bluetooth zoals jouw handleiding zegt;

“By default, adding the Apple TV device on the Logitech Harmony Hub uses infrared.“

Ik heb nog een Harmony One+ dus geen hub.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 16:31

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik gebruik een drietal apparaten in een gesloten kast met Harmony hub, incl een Apple TV. Dat werkt heel goed. Dat is gewoon IR volgens mij.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 12:54
gielie schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 23:15:

Ik gebruik de Apple TV 4K 2021 in een gesloten kastje met een Logitech Harmony Elite met hub en IR repeater in het kastje. Hij is geconfigureerd om via IR te werken, hij is niet via BT / RF verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeter
Tartarus schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:45:
[...]

Gewoon voortaan gelijk op volume omhoog of omlaag drukken op je TV Remote. Dan verbindt hij gelijk zonder vertraging.
Thx! Zal dit eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-06 14:44
Goedemorgen!

Sinds het updaten naar de laatste beta van TVos heb ik er last van dat mijn soundbar hapert bij het afspelen van films, series, muziek, youtube videos etc.

I know, het is een beta, maar iemand die dit misschien ook heeft en er een oplossing voor heeft? :)
Het vage is dat het via de TV speakers wel goed gaat. De Soundbar is niet stuk, want dit heb ik al uitgesloten door het via een andere tv aan te sluiten. Het is een Harman Kardon Citation bar 700.

Iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Vanitas1996 op 01-08-2023 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:01
Nee, de Apple TV is mission critical. Daar ga ik niet aan toornen. De vrouw des huizes zou furieus zijn als die problemen gaat geven..

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Vanitas1996 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:38:
De Soundbar is niet stuk, want dit heb ik al uitgesloten door het via een andere tv aan te sluiten.
Daarmee heb je aangetoond dat de combinatie soundbar - tv2 werkt. Meer niet.

De setup die je werkend wil hebben, is soundbar - tv1 - ATV. Dat werkt via HDMI-ARC, een protocol dat gekoppeld is aan HDMI-CEC, en dat werkt vaak niet probleemloos. Je moet het ergens in die hoek zoeken.

Gebruik je overal HDMI 2.1 kabels?

Mijn advies: ga terug naar de laatste niet-beta tvOS versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-10-2024
Vraagje, ik heb recentelijk de Apple TV 4K gekocht. Volgens mij de nieuwste, 2022?

Nu mijn vraag, de Apple Music App is extreem laggy? De performance is echt om te huilen.
De rest van de apps gaan prima en ik ervaar de Apple TV app als snel behalve de Apple Music App. Is er iets dat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-06 14:44
ikweethetbeter schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:09:
[...]

Daarmee heb je aangetoond dat de combinatie soundbar - tv2 werkt. Meer niet.

De setup die je werkend wil hebben, is soundbar - tv1 - ATV. Dat werkt via HDMI-ARC, een protocol dat gekoppeld is aan HDMI-CEC, en dat werkt vaak niet probleemloos. Je moet het ergens in die hoek zoeken.

Gebruik je overal HDMI 2.1 kabels?

Mijn advies: ga terug naar de laatste niet-beta tvOS versie!
Helaas is het niet mogelijk om te downgraden naar een lage tvOS versie.

Gelukkig het probleem wel opgelost: De software op de soundbar was nogal "doorgedraaid", scherm lagde heel erg veel. Factory reset heeft het gelukkig verholpen, naast dat de lag verholpen is, is de lag in het geluid ook weg.

Toch de soundbar dus... :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
TheKerremenke schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:57:
Nee, de Apple TV is mission critical. Daar ga ik niet aan toornen. De vrouw des huizes zou furieus zijn als die problemen gaat geven..
Idem hier!
De Apple TV doet het altijd. Netflix, Ziggo Go, NPO, Apple TV+ (als er weer een trial is), Infuse.
Als internet eruit ligt, dan werkt Infuse nog steeds met content van de NAS.

Met andere woorden: de Apple TV is meer mission critical dan kabel en internet als het om films en series gaat!

@Vanitas1996
Mooi dat het weer werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:40
Maart1992 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:17:
Nu mijn vraag, de Apple Music App is extreem laggy? De performance is echt om te huilen.
De rest van de apps gaan prima en ik ervaar de Apple TV app als snel behalve de Apple Music App.
Geen idee, maar ik vind de Apple Music app sowieso gedateerd, vergeleken met de iPhone versie en werkt gewoon niet lekker. Ik vind het best teleurstellend voor notabene een native app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Suf dat ze bij de music app niet ff wat van die visualizers hebben die je vroeger met Winamp had.
Beetje leuke kleurtjes die bewegen op de beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:52
Ik wil mijn remote opnieuw pairen. Omdat mijn remote heel snel leeg gaat. Zelfs zonder gebruik zakt het percentage. Pairen zou het misschien kunnen fixen lees ik online.
Maar als ik dat probeer te doen. Zegt die steeds brengen de remote dichterbij de apple tv. Maar dat werkt niet. Zelfs als ik hem erop leg gebeurd er niks. Las online dat misschien andere bluetooth apparaten er kunnen inteferen. Alles uit gezet. Maar nog steedsukt het niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvtech
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:00
ikweethetbeter schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:26:
[...]

Idem hier!
De Apple TV doet het altijd. Netflix, Ziggo Go, NPO, Apple TV+ (als er weer een trial is), Infuse.
Als internet eruit ligt, dan werkt Infuse nog steeds met content van de NAS.

Met andere woorden: de Apple TV is meer mission critical dan kabel en internet als het om films en series gaat!

@Vanitas1996
Mooi dat het weer werkt!
Hier ook mission critical en sinds de laatste update naar 16.6 dagelijks het probleem dat de Applet tv geluiden wel over de 1e gen Homepods klinken maar de apps bv Amazon geen geluid meer geven. Het begon met Amazon maar inmiddels geeft geen enkele app meer geluid. Na een herstart werkt het weer maar als je dan bv stopt met kijken en na een uur weer verder wilt dan werkt het pas weer na een herstart. Ik heb de atv en beide Homepods al spanningsloos gemaakt maar dat helpt allemaal niet. Is er iemand met vergelijkbare problemen?

Hoeiendag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Is het mogelijk om te streamen van een Android telefoon naar de Apple tv?
Omdat kpn app niet er is en waarschijnlijk niet gaat komen naar Apple tv. Zou ik graag wanneer voetbal op is willen streamen van mij telefoon naar Apple tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
lHybridl schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 17:08:
Is het mogelijk om te streamen van een Android telefoon naar de Apple tv?
Omdat kpn app niet er is en waarschijnlijk niet gaat komen naar Apple tv. Zou ik graag wanneer voetbal op is willen streamen van mij telefoon naar Apple tv
Helaas niet.

Heb je KPN voor je TV? Met het nieuwe KPN+ kastje heb je gewoon een Chromecast, die is ook gebaseerd op Android :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
Vorkie schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 17:15:
[...]

Helaas niet.

Heb je KPN voor je TV? Met het nieuwe KPN+ kastje heb je gewoon een Chromecast, die is ook gebaseerd op Android :-)
Heb ik idd. Maar gebruik voor alles eigenlijk Apple tv. Gewoon weg omdat het beste is eigenlijk.
Maar ja is jammer dat kpn geen app wil maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvtech
tvtech schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:06:
[...]

Hier ook mission critical en sinds de laatste update naar 16.6 dagelijks het probleem dat de Applet tv geluiden wel over de 1e gen Homepods klinken maar de apps bv Amazon geen geluid meer geven. Het begon met Amazon maar inmiddels geeft geen enkele app meer geluid. Na een herstart werkt het weer maar als je dan bv stopt met kijken en na een uur weer verder wilt dan werkt het pas weer na een herstart. Ik heb de atv en beide Homepods al spanningsloos gemaakt maar dat helpt allemaal niet. Is er iemand met vergelijkbare problemen?
Opgelost door een reset vd Homepods en weer opnieuw toevoegen. Sindsdien geen probleem meer.

Hoeiendag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:54

GHR

Zo heel af en toe wil ik mijn Apple TV (generatie 3) wel eens gebruiken om een en ander naar mijn tv te streamen. Helaas blijkt dit niet meer te werken. Van alles uitgeprobeerd maar het streamen vanaf mijn Ipad Pro lukt niet meer.

Blijkt dit een probleem te zijn van de oudere generatie Apple TV, waarbij het streamen niet meer lukt na iOS16.

Ik vind het nogal wat als Apple middels een update van hun software ervoor kan zorgen dan een ouder apparaat op deze wijze zo bij het afval kan, en dat met de gedachte dat de consument wel weer een nieuw apparaat zal kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:00
GHR schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:50:
Zo heel af en toe wil ik mijn Apple TV (generatie 3) wel eens gebruiken om een en ander naar mijn tv te streamen. Helaas blijkt dit niet meer te werken. Van alles uitgeprobeerd maar het streamen vanaf mijn Ipad Pro lukt niet meer.

Blijkt dit een probleem te zijn van de oudere generatie Apple TV, waarbij het streamen niet meer lukt na iOS16.

Ik vind het nogal wat als Apple middels een update van hun software ervoor kan zorgen dan een ouder apparaat op deze wijze zo bij het afval kan, en dat met de gedachte dat de consument wel weer een nieuw apparaat zal kopen.
Kan je misschien wat concreter uitleggen wat niet meer werkt? Ik heb zelf een 3rd gen en alles wat ik probeer, lukt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:28

Ethirty

Who...me?

GHR schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:50:
Newsflash, dat is met alle moderne spullen zo die je kan of moet updaten. Google Chromecast doet ook niet veel meer als het te oud wordt en ik heb een la vol met andere spullen waarvan de software ook niets meer doet. Nog maar te zwijgen over hardware die niet meer werkt als de cloud uit gaat, zoals een dure, hippe vanMoof fiets, slimme thermostaat of noem maar op.

Apple ondersteunt het langer dan de meesten. Maar zoals ik hierboven lees is het mogelijk niet eens hun "schuld" maar zit het probleem ergens anders.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:54

GHR

nokie schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 18:51:
[...]

Kan je misschien wat concreter uitleggen wat niet meer werkt? Ik heb zelf een 3rd gen en alles wat ik probeer, lukt ook.
Streamen vanaf ipad naar apple tv. Ipad is voorzien van ios 16. Apple tv is nog een 1080p versie. Sinds ios 16 versie werkt dit niet meer. Is vaker voorkomend probleem wat ik hierover lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvtech
tvtech schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 20:01:
[...]

Opgelost door een reset vd Homepods en weer opnieuw toevoegen. Sindsdien geen probleem meer.
Helaas na 2 dagen weer stuk…;

Hoeiendag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-06 11:12
Ik ben op zoek naar een nieuwe media speler, op dit moment heb ik een Chromecast met Google TV 4k. Deze herkent echter geen externe HDD welke ik aan mijn TV heb gekoppeld, en vind zelf deze media speler ook vrij traag. Ik ben niet veeleisend, het enige wat ik wil is een snelle stabiele mediaspeler welke een externe HDD herkent. Een NAS server wil ik nog niet aan, de aanschafprijs is me te hoog voor wat ik er mee wil doen. Het is puur om af en toe video's af te spelen, meer niet. Ik neig naar een Apple 4k TV, ook omdat ik al een IPhone heb. Ook al weet ik dat deze geen USB poort heeft.
Maar kan ik een Externe HDD aan de USB poort van de TV koppelen, zodat de media speler deze herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:28
Barryz schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:06:
Ik ben op zoek naar een nieuwe media speler, op dit moment heb ik een Chromecast met Google TV 4k. Deze herkent echter geen externe HDD welke ik aan mijn TV heb gekoppeld, en vind zelf deze media speler ook vrij traag. Ik ben niet veeleisend, het enige wat ik wil is een snelle stabiele mediaspeler welke een externe HDD herkent. Een NAS server wil ik nog niet aan, de aanschafprijs is me te hoog voor wat ik er mee wil doen. Het is puur om af en toe video's af te spelen, meer niet. Ik neig naar een Apple 4k TV, ook omdat ik al een IPhone heb. Ook al weet ik dat deze geen USB poort heeft.
Maar kan ik een Externe HDD aan de USB poort van de TV koppelen, zodat de media speler deze herkent?
@Barryz ben bang dat dat niet gaat werken. Zowel een Chromecast als een AppleTV zijn via HDMI met je TV verbonden en ik denk niet dat HDMI dat ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:57
@Barryz heeft toevallig je router een USB poort? Want volgens mij (heb het zelf nooit echt goed getest) kan je daar een soort van nas mee maken. En dan kan je smart tv / Apple TV / chromekast hem misschien wel vinden in je netwerk

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:57

Mr. Freeze

¡GO!

De goedkoopste optie voor je is een harde schijf of partitie delen in je thuisnetwerk, of idd een schijf aan je router zoals eerder genoemd. Kan je lekker met Infuse aan de gang, mooiste player die er is.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-06 11:12
Tinusvolkel schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:11:
@Barryz heeft toevallig je router een USB poort? Want volgens mij (heb het zelf nooit echt goed getest) kan je daar een soort van nas mee maken. En dan kan je smart tv / Apple TV / chromekast hem misschien wel vinden in je netwerk
Heb een KPN Box 12. Hier zitten wel USB poorten op, maar KPN heeft deze bewust uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ik heb nu een NAS, een simpele Synology uit de j-serie. Maar daarvoor had ik een HDD aan de USB poort van mijn Airport Extreme. Een soort "poor man's NAS", maar dat werkt perfect met Infuse Pro als mediaspeler.

Vervang je Experia of plaats er een router bij die een schijf op de USB poort accepteert. Of koop een simpele NAS met SMB ondersteuning. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:33
Zonder teveel aan je netwerk infra te sleutelen, zou je een Raspberry Pi kunnen overwegen met iets als Kodi. Volgens mij kan de Apple TV daar prima mee overweg. Ben zelf snel afgestapt van een Pi naar een echte NAS oplossing.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Jan_V schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:23:
[...]

Zonder teveel aan je netwerk infra te sleutelen, zou je een Raspberry Pi kunnen overwegen met iets als Kodi. Volgens mij kan de Apple TV daar prima mee overweg. Ben zelf snel afgestapt van een Pi naar een echte NAS oplossing.
Kodi is mediaspeler software, dus is totaal niet geschikt om als fileserver te dienen. Kodi op een RPi haalt het niet bij een ATV 4K met Infuse Pro.

Met een RPi kun je wel een NAS maken. Of misschien wel een Plex server (ik denk dat je dat bedoelde). Maar vergeet Plex, een simpele netwerkschijf dan wel poor man's NAS volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:33
ikweethetbeter schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:27:
[...]

Kodi is mediaspeler software, dus is totaal niet geschikt om als fileserver te dienen. Kodi op een RPi haalt het niet bij een ATV 4K met Infuse Pro.

Met een RPi kun je wel een NAS maken. Of misschien wel een Plex server (ik denk dat je dat bedoelde). Maar vergeet Plex, een simpele netwerkschijf dan wel poor man's NAS volstaat.
Ik dacht dat Kodi ook Bonjour (en een andere service om beelden te streamen) ondersteunde, zodat een Apple TV er ook vanaf kan streamen.
Maar is al zo lang geleden dat ik het niet zeker weet. Er een NAS van maken is wellicht eenvoudiger.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Jan_V
Kodi heeft veel plugins, en als jij zegt dat er een Bonjour plugin is dan geloof ik dat, maar Bonjour biedt niks wat SMB niet ook al mogelijk maakt, namelijk bestanden over het netwerk beschikbaar maken. Je voegt dan alleen 2 lagen toe (Kodi speelt af en plugin deelt via Bonjour) tov SMB. Mijn advies is niet doen. Tenzij jij een goede reden weet dit wel te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Ik gebruikte vroeger een rpi met SMB voor file sharing en op Apple TV vervolgens VLC. Op de rpi had ik ook een daemon torrent server draaien voor al mijn rechten vrije films en Linux distro’s. 😇. De server kon ik vanaf andere machine via web interface bedienen.
Ik ben daar van af gestapt, want zoals vaak met de rpi is dit veel makkelijker en stabieler te doen op een andere niet rpi manier .
Tegenwoordig zet ik gewoon de Plex server op mijn MacBook aan en gebruik ik de Plex app op mijn Apple TV. Dit werkt makkelijker en eerlijk gezegd zelfs iets beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:14

FreakNL

Well do ya punk?

Ik vind dit (no offense) geen vraag voor Tweakers. Dit is een vraag die mijn digibete buurman zou stellen...

"Ja, het zit toch allemaal aan elkaar??"

Het lijkt mij volkomen logisch dat een mediaspeler niet kan "praten" met een harde schijf die je aan je TV hangt.. Behalve als je TV die schijf dan weer middels SMB deelt..Maar dat zal niet..

Anyways, het handigst is inderdaad gewoon de oplossingen die al genoemd zijn.. Zorg dat die schijf in het netwerk bekend wordt.. Desnoods zet je Plex op een laptop/desktop en hang je daar die schijf aan, heb je meteen een mooie interface op je ATV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:02
FreakNL schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:07:
[...]

Ik vind dit (no offense) geen vraag voor Tweakers. Dit is een vraag die mijn digibete buurman zou stellen...

Het lijkt mij volkomen logisch dat een mediaspeler niet kan "praten" met een harde schijf die je aan je TV hangt.. Behalve als je TV die schijf dan weer middels SMB deelt..Maar dat zal niet..

Anyways, het handigst is inderdaad gewoon de oplossingen die al genoemd zijn.. Zorg dat die schijf in het netwerk bekend wordt.. Desnoods zet je Plex op een laptop/desktop en hang je daar die schijf aan, heb je meteen een mooie interface op je ATV...
Wellicht een verkeerde discussie hier, maar is dat zo volkomen logisch? Want inderdaad: "Ja, het zit toch allemaal aan elkaar??" Er is nog een hoop te winnen op dit gebied, we zien steeds dat de gebruiksvriendelijkste oplossing wint, dus deze vragen zijn helemaal niet vreemd, of niet voor Tweakers. Dit is een oproep om het allemaal makkelijker te maken en ik denk dat er genoeg Tweakers op een positie zitten dat ze daar (al is het soms een kleine) bijdrage aan kunnen leveren.

Anyway, de vraag van de vraagsteller is wel beantwoord denk ik, als het niet lukt horen we het vast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
Als je een TB 4 TV hebt en alles met TB 4 aan elkaar hangt is het nog niet zon gekke vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Skywalker27
Thunderbolt?
Terabyte?
Tuberculose?
Terbium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 07:38
Sinds een paar dagen kan ik op prime video "mijn spullen" zeg maar de kijklijst niet meer bekijken.
Dat is op de Apple TV , op de pc daar heet het ook mijn spullen maar
dan krijg je een optie "allen" daar zie je ook niets maar de optie kijklijst onder mijn spullen daar weer wel dat is alleen op de pc.
Zet je iets nieuws in de kijklijst zie je het ook niet bij de AppleTV wel weer bij de pc.
Iemand dit al opgevallen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
FreakNL schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:07:
[...]

Volgens mij kan in principe elke technische vraag gesteld worden. Wat voor jou een simpele vraag is, kan voor een ander complex zijn en materie waar ze niet dagelijks mee van doen hebben.

Bovendien spreek je jezelf een klein beetje tegen:
Dus is er een uitzondering. En juist daarnaar zijn we hier altijd op zoek. De uitzondering op de regel om iets werkend te krijgen.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
ikweethetbeter schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 06:53:
@Skywalker27
Thunderbolt?
Terabyte?
Tuberculose?
Terbium?
Thunderbolt ;)

Tuberculose je bezorgde me een glimlach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Aha... Stond ook bovenaan m'n lijstje!

Ik ken geen tv's met Thunderbolt, volgens mij zijn er niet eens tv's met USB-C. Alles wat met video te maken heeft van Thunderbolt voorzien zou mooi zijn! Alhoewel dat de kabelkeuze wel moeilijker maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-06 19:33

duderuud

Sliden is koel

Probeerde vandaag de F1 kwalificatie (live) te kijken maar dat werkt blijkbaar niet met tvOS 17 beta.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:20

Cordon

Lievelings jankert

duderuud schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:36:
Probeerde vandaag de F1 kwalificatie (live) te kijken maar dat werkt blijkbaar niet met tvOS 17 beta.
F1 TV? Jep, dat werkt niet. Vanaf begin kijken, pauzeren en dan naar de live streep gaan is de oplossing. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Laatst online: 16:29

_AN

duderuud schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:36:
Heb ik ook met Viaplay. Als ik hem start blijft het scherm zwart. Als ik kies voor Afspelen vanaf het begin werkt het wel. En dan spoel ik inderdaad door naar Live.

Voor mijn gevoel heb ik dit eerder gehad. Ook toen ik nog geen Bèta versie had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik draai nog TvOS 16 en als ik via Videoland iets afspeel krijg ik een zwart scherm met een spinner. Als ik vervolgens op play druk, start de video gewoon.

F1TV doet het over het algemeen prima, maar zo nu en dan wil de livestream niet direct starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik had het gister ook bij F1TV en zit nog op tvos 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Dj-sannieboy schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 08:29:
Ik draai nog TvOS 16 en als ik via Videoland iets afspeel krijg ik een zwart scherm met een spinner. Als ik vervolgens op play druk, start de video gewoon.

F1TV doet het over het algemeen prima, maar zo nu en dan wil de livestream niet direct starten.
Dat verschijnsel ken ik ook ja, hier dan npo start. (Atv 4K 2021, geen beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
bruce. schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:02:
Sinds een paar dagen kan ik op prime video "mijn spullen" zeg maar de kijklijst niet meer bekijken.
Dat is op de Apple TV , op de pc daar heet het ook mijn spullen maar
dan krijg je een optie "allen" daar zie je ook niets maar de optie kijklijst onder mijn spullen daar weer wel dat is alleen op de pc.
Zet je iets nieuws in de kijklijst zie je het ook niet bij de AppleTV wel weer bij de pc.
Iemand dit al opgevallen?
Het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad416
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-06 09:52
Ik heb het zelfde wat was de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad416
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2n_HTzqqrcV45snc8PR1FV-cbwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XERGZrB1rXBWIvt5vlzGXahd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad416
In de bèta krijg ik dit bij F1 TV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruce.
Ad416 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:11:
Ik heb het zelfde wat was de oplossing?
Zou het niet weten prime heeft het opgelost met een update werkt nu weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APPLEHARRY
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-05 22:18
Hallo, ik ben sinds 2 weken in het bezit van de AppleTV-4K. Deze is bedraad aangesloten op hetzelfde netwerk als mijn audiostreamer, de Advance WTX-Stream Tubes. Echter wordt de streamer dan niet door de AppleTV gezien. Dit is wel het geval als ik de ethernet kabel uit de AppleTV haal en deze via WiFi op het netwerk zit.....
Waar kan dit aan liggen ? Mijn iMac zit ook bedraad op het netwerk en hier zie ik de streamer wel, terwijl de WiFi uitgeschakeld is.......Heeft iemand hier ook ervaring mee ? Zo ja, oplossing ? PS. mijn versterker met luidsprekers zit gekoppeld aan de streamer.

[ Voor 6% gewijzigd door APPLEHARRY op 01-09-2023 18:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
In november Godzilla serie op ATV+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@meesje Nice! Ben heel erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens excuses, ik zie dat ik het geplaatst heb ik in het Apple TV topic en niet in ATV+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FENICE
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-03 08:30
Net een Apple TV 4K 3e generatie (2022) 128GB besteld.

Welke HDMI koop ik het best ?

Ik heb een Beosound Stage soundbar en die is op de LG tv aangesloten via de eARC.

Kan ik de Apple TV op een "gewone HDMI-poort aansluiten of kan dat doorgelust worden op die Stage ? Kan er niet goed aan uit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@FENICE
Koop een goede HDMI kabel. Een simpele (merkloze) volstaat, maar minimaal HDMI 2 compatibel is aan te bevelen, en vergeet de kabels van 4 euro bij de Action.

Als je je tv als AV hub gebruikt, dan moet je ATV op een (willekeurige) HDMI poort met HDCP aansluiten, en je soundbar op een HDMI met eARC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:38
Een goede kabel hoeft overigens niet duur te zijn. Deze van Amazon is bijvoorbeeld prima en al 2 jaar in gebruik: https://amzn.eu/d/0AOMB6O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FENICE
Dank U voor de goede raad. Bij de Action was ik niet zinnens eentje te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FENICE
ikweethetbeter schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 16:11:
@FENICE
Koop een goede HDMI kabel. Een simpele (merkloze) volstaat, maar minimaal HDMI 2 compatibel is aan te bevelen, en vergeet de kabels van 4 euro bij de Action.

Als je je tv als AV hub gebruikt, dan moet je ATV op een (willekeurige) HDMI poort met HDCP aansluiten, en je soundbar op een HDMI met eARC.
En ga ik dan geen problemen krijgen met de audio-beeld synchronisatie ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@FENICE
Jouw tv stuurt de soundbar aan. Jouw tv "weet" ook de vertraging van het beeld (hoe lang duurt het tot het net gedecodeerde beeld daadwerkelijk op het scherm staat) dus die houdt daar rekening mee, zodat het geluid niet 0,1s eerder is dan het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FENICE
Super ! Bedankt ! ! !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
https://www.macrumors.com...pdate-lost-functionality/

Werkt super!

Edit: ook nog even klagen. Heel leuk dat er nu 6 apps op een rij staan, maar het komt wat klein en rommelig over. Ik had liever een keuze gehad waarbij je kan kiezen tussen 5 of 6 apps op een rij. :)

[ Voor 50% gewijzigd door THE_BASE op 14-09-2023 08:27 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Jeu, eindelijk VPN op AppleTV (1 tot nu toe, via Testflight: FlowVPN).
Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:05

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Behalve de apps, wat biedt de Apple TV extra tov de Apple TV integratie op mijn LG G2 tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-06 21:32
Bigg Balls schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:40:
Behalve de apps, wat biedt de Apple TV extra tov de Apple TV integratie op mijn LG G2 tv?
Een advertentievrije en privacy gerichte OS. Een smart-tv die jaren smart blijft en makkelijker te vervangen mocht ie niet meer sterk genoeg zijn (heeft momenteel een iPhone 14 chip) i.p.v. heel het scherm/tv vervangen. Reponsievere en vaker ge-update apps. De nieuwste apps zullen alsnog beschikbaar komen.

Mocht je HomePods of Apple muziek apparaten hebben: snellere en makkelijkere verbindingen. Ook kan je meer en betere games spelen mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Tenzij je voorkeur hebt voor Apple, heel weinig. Jouw tv heeft alles dik voor elkaar. Misschien over een paar jaar als de support voor je LG minder wordt, dan kan je eens naar een Apple TV kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Wat al gezegd is. Hier ook een LG OLED en apps starten en de hele bediening is met Apple TV zoveel fijner. Gebruik nooit de apps of AirPlay van die tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AN
  • Laatst online: 16:29

_AN

THE_BASE schreef op zondag 17 september 2023 @ 22:31:
[...]

Wat al gezegd is. Hier ook een LG OLED en apps starten en de hele bediening is met Apple TV zoveel fijner. Gebruik nooit de apps of AirPlay van die tv.
Same here. Het werkt op de LG, maar bediening, werking, snelheid van de Apple TV is vele malen beter. Nog los van het hele ecosysteem als je meerdere Apple apparaten hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Apple TV voorzien van tvOS 17. De nieuwe UI (control panel en 6 iconen in de breedte) ziet er mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:46
AirPods Pro verbinden met Apple TV blijft echt iedere avond weer een hit-and-miss festijn. 9/10 keer werkt het niet. Zo frustrerend.

Apple TV ziet m’n AirPods Pro altijd, maar wil meestal niet verbinden.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:05

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Dank allen, beetje tegenstrijdige berichten. Als er een heel scherpe aanbieding voor de Apple TV 128Gb Ethernet komt neem ik hem mee als toevoeging aan de LG G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
Ik ben blij met mijn Apple TV, maar ik vind al paar jaar niet dat de nieuwe OS iets te bieden heeft. Nu ook weer met deze release.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
PrimusIP schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 00:06:
Ik ben blij met mijn Apple TV, maar ik vind al paar jaar niet dat de nieuwe OS iets te bieden heeft. Nu ook weer met deze release.
FaceTime! :)

Maar wat zou je zelf willen zien? Het is een mediabox en wordt grotendeels gebruikt voor streamingdiensten. Doet wat het moet doen. Wat mij betreft is het goed zo. Alleen die kleinere app iconen. Nee. Gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:01
PrimusIP schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 00:06:
Ondersteuning voor VPN sinds iOS 17. Ideaal voor op vakantie of in het vakantiehuis. 8)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid.