Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vetifuro
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
meesje schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:27:
tvOS 16.5 is beschikbaar! Deze keer wel echt nieuwe functionaliteit: tv multiviewer. Nu wachten totdat er een app is die dit ondersteunt. Wellicht ooit F1tv?
Er is wel een manier om dat al voor elkaar te krijgen, zie deze post: slijkie in ''Apple TV krijgt met iOS 16.5 vierledige sportstream-picture-in-picturemodus''

Heb het zelf geprobeerd, maar heb liever de race groot, en de 3 andere schermpjes wat kleiner. De maker is daar nog mee bezig zag ik op GitHub.

Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 18:00
meesje schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:27:
tvOS 16.5 is beschikbaar! Deze keer wel echt nieuwe functionaliteit: tv multiviewer. Nu wachten totdat er een app is die dit ondersteunt. Wellicht ooit F1tv?
Voor het eerst dat ik meemaak dat bij een officiële update een app niet meer lekker werkt.
We kijken hier tv via de tmobile tv app en kan sinds de 16.5 update niet meer vanuit het zendermenu een ander kanaal selecteren (klik naar rechts, scrollen door zenderlijst en klik midden). Dan crasht de app.

Ik hoop op een snelle update want als ik nu van bijv RTL naar espn wil schakelen, moet ik alle tussenliggende zenders langs.

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 10:57
Bij mij ook bij één van ATV4’s, welke ik onnadenkend had geüpgrade hetzelfde probleem. De andere twee moeten dan maar even wachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 13:24
bones schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:01:
Wat zou de usecase zijn om een appleTV erbij te gebruiken om media te consumeren?
Een ATV is snel, omdat de processor ruim op z'n taak bemeten is. Dat is bij tv's vaak niet het geval.

Verder: geen reclame, betere apps voor streaming diensten, Infuse Pro is de perfecte app voor streamen van je eigen content vanaf NAS of pc of Mac of ...

Verder perfecte integratie in het Apple ecosysteem, maar ook daarbuiten een prima mediaspeler!

Er zijn een paar leuke spelletjes voor, maar daarvoor zal ik 'm niet aanbevelen.

Het OS en de apps hebben een zeer lange ondersteuning, dat haalt geen tv. Dus je kunt je oude tv weer smart maken met een ATV, of je houdt je huidige tv smart met een ATV. Zonder reclame, zonder tracking...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 13:29
ikweethetbeter schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:58:
[...]

Een ATV is snel, omdat de processor ruim op z'n taak bemeten is. Dat is bij tv's vaak niet het geval.

Verder: geen reclame, betere apps voor streaming diensten, Infuse Pro is de perfecte app voor streamen van je eigen content vanaf NAS of pc of Mac of ...

Verder perfecte integratie in het Apple ecosysteem, maar ook daarbuiten een prima mediaspeler!

Er zijn een paar leuke spelletjes voor, maar daarvoor zal ik 'm niet aanbevelen.

Het OS en de apps hebben een zeer lange ondersteuning, dat haalt geen tv. Dus je kunt je oude tv weer smart maken met een ATV, of je houdt je huidige tv smart met een ATV. Zonder reclame, zonder tracking...
Ik heb de knoop doorgehakt en een ATV gekocht. Had ik eerder moeten doen. Is echt zoveel sneller dan de apps op mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:37
Vraagje is de KPN TV app al op apple tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:53

Mr. Freeze

¡GO!

lHybridl schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:08:
Nee, maar zou wel 's een keer tijd worden.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-06 17:05
Helaas nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:37
Mr. Freeze schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:16:
[...]

Nee, maar zou wel 's een keer tijd worden.
oh dat is jammer. Dat houdt mij een beetje tegen momenteel. Is niet dat ik heel veel tv kijk.
Maar champions League ofzo wel, Dus heb het soms wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:50
Nope en zal ook niet gaan gebeuren. Het nieuwe kastje van KPN met TV+ draait op Android. Ze zullen daar dus vol op in gaan zetten waarmee naast tv van KPN ook andere streamingsdiensten kunt gebruiken en deze via je KPN thuis abonnement kunt betalen.

Uiteraard zijn er apps voor iOS en iPadOS waardoor het betrekkelijk eenvoudig is om de voor tvOS een app te schrijven maar dan had de app er al lang geweest.

Ziggo, Tmobile en NLZIET is waar je momenteel terecht kunt als Apple TV gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 11:16

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Je kunt met 2 tikken vanuit de KPN app naar de AppleTV airplayen toch, vanaf IOS? Werkt voor mij prima, maar gebruik het dan ook niet zo vaak.

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 27-05-2023 19:24 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 19:23:
Je kunt met 2 tikken vanuit de KPN app naar de AppleTV airplayen toch, vanaf IOS? Werkt voor mij prima, maar gebruik het dan ook niet zo vaak.
Klopt, maar dat werkt niet zo fijn als een native TvOS app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ik snap die focus op streaming ook niet zo, tenzij je alleen woont. Je wilt toch dat je alles met een simpele AB kunt bedienen, en dat je niet afhankelijk bent van een telefoon of tablet, die je misschien buiten bereik aan het laden hebt liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:58
Iemand een idee hoe je NL ondertiteling aan krijgt in de ziggo app?
Bij bv terugkijken van Spoorloos. Ik klik pijltje omhoog, zet ondertitels aan maar er gebeurt niks...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruce.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 07:38
Laten ze eerst dit oplossen heb ik al gemeld bij videoland paar maanden geleden al.
Na verschillende updates van de app nog niet verholpen.

"'Op de nieuwe app V2 van videoland is mij het volgende opgevallen,
Bij verschillende films en ook programma's is bij de ondertitels een bug gevonden.
Als je bijvoorbeeld de films rambo "3 delen" de ondertitels bekijkt,dan zie je als het uit 2 regels bestaat
het een behoorlijk stuk hoger staat in beeld als het uit 1 regel bestaat die staat dan een stuk lager uit 1 regel is wel de juiste hoogte.
Dat is alleen als je met de Apple tv kijkt .
Na een paar update's van V2 is het nog niet verholpen.
Heeft hier iemand ook ervaring mee met deze bug?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nieuwe TVOS beta zitten wel leuke dingen in: 6 iconen ipv 5 op een rij, dus wat sneller/beter overzicht van je apps. En vind het wel geinig dat je nu snel naar camera's kunt switchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 19:13

TheVMaster

Moderator WOS
matthijst schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:56:
Nieuwe TVOS beta zitten wel leuke dingen in: 6 iconen ipv 5 op een rij, dus wat sneller/beter overzicht van je apps. En vind het wel geinig dat je nu snel naar camera's kunt switchen.
Ja, dat viel mij ook gelijk op. Facetime werkt trouwens ook erg nice en in Apple Music is nu een nieuwe mode waarbij je dus je camera (van de iphone) kunt gebruiken voor eh, soort van achtergronden met video van de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:26:
[...]

Ja, dat viel mij ook gelijk op. Facetime werkt trouwens ook erg nice en in Apple Music is nu een nieuwe mode waarbij je dus je camera (van de iphone) kunt gebruiken voor eh, soort van achtergronden met video van de kamer.
Leuk met huisfeestjes :P

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik vind die iCloud foto's herinneringen Screensaver wel echt top.
Die landschappen ken ik nu inmiddels wel.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:26:
Shoot, die moet ik nog ff gaan proberen idd! Dat is wel heel leuk natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Zeker, al vraag ik me dan wel weer af hoe vaak je dit gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:26:
[...]
Shoot, die moet ik nog ff gaan proberen idd! Dat is wel heel leuk natuurlijk.
Nog wat vreemds gemerkt aan de beta?
Want hier wordt de AppleTV voornamelijk voor Pawpatrol(netflix) en Youtube machine gebruikt, dus als die 2 zaken werken vind ik het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:31:
[...]

Nog wat vreemds gemerkt aan de beta?
Want hier wordt de AppleTV voornamelijk voor Pawpatrol(netflix) en Youtube machine gebruikt, dus als die 2 zaken werken vind ik het best.
Netflix en Youtube werken hier zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

TheVMaster schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:26:
[...]

In de reacties bij nieuws: FaceTime komt deze herfst naar Apple TV 4K-mediaspelers met tvOS 17 wordt gesuggereerd dat Facetime niet beschikbaar komt voor de eerste generatie AppleTV 4K. Kun je dit bevestigen aan de hand van je opstelling of test je op een nieuwere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Opi schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:59:
[...]

In de reacties bij nieuws: FaceTime komt deze herfst naar Apple TV 4K-mediaspelers met tvOS 17 wordt gesuggereerd dat Facetime niet beschikbaar komt voor de eerste generatie AppleTV 4K. Kun je dit bevestigen aan de hand van je opstelling of test je op een nieuwere versie?
Nou heb ik beide AppleTV 4K's, zowel de 1e als de laatste generatie. Maar om heel eerlijk te zijn heb ik tvOS alleen draaien op de laatste generatie. Ik wilde de eerste niet gaan gebruiken, zodat ik kan terugvallen op die atv indien de beta raar gaat doen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 07:02

backupdevice

Boeh!

DON PAPA schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 20:46:
[...]

Goeie keus, kijk dit filmpje ook even voor de juiste beeld instelling:
[YouTube: The best AppleTV 4K Settings.]
Ff deze video quoten. Vraagje, ik zie welke instellingen ik moet doen. Enige wat ik ff wil checken is of ik bij " Enable HDR" ja moet zeggen?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:38
Voor de KPN abonnees: op het KPN forum heeft iemand een poll aangemaakt met het verzoek een Apple TV app voor televisie te leveren. Haalt vast niets uit, zo'n poll. Maar baat het niet dan schaadt het niet. Hier even stemmen dus.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

TheVMaster schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:00:
[...]

Nou heb ik beide AppleTV 4K's, zowel de 1e als de laatste generatie. Maar om heel eerlijk te zijn heb ik tvOS alleen draaien op de laatste generatie. Ik wilde de eerste niet gaan gebruiken, zodat ik kan terugvallen op die atv indien de beta raar gaat doen. :-)
Dank voor de reactie. Mocht je alsnog de eerste generatie gaan gebruiken (of iemand anders) dan houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06 21:06
backupdevice schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:20:
[...]

Ff deze video quoten. Vraagje, ik zie welke instellingen ik moet doen. Enige wat ik ff wil checken is of ik bij " Enable HDR" ja moet zeggen?
HDR uitzetten maar match HDR (en framerate) aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 07:02

backupdevice

Boeh!

kever678 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:05:
[...]

HDR uitzetten maar match HDR (en framerate) aanzetten.
Ok thx

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 03-06 16:59
Is die FaceTime ondersteuning ook beschikbaar voor Apple TV modellen die niet de 4K versie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-06 09:36

Stimulate14

⭐⭐⭐

Donstil schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:26:
Ik heb een aparte map gemaakt met een selectie, kan je je eigen screensaver maken. Leuk als er visite is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

PrimusIP schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:07:
Is die FaceTime ondersteuning ook beschikbaar voor Apple TV modellen die niet de 4K versie zijn?
Nee. Aldus Apple zelf. Ik heb het zelf niet kunnen verifiëren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Stimulate14 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:32:
[...]

Ik heb een aparte map gemaakt met een selectie, kan je je eigen screensaver maken. Leuk als er visite is.
Ah ja das best een geinig idee inderdaad.
Ik had hem nu op alle herinneringen staan en dan komen er af en toe foto's voorbij die ik niet direct op 85" hoef te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Iemand al TVOS17 beta geïnstalleerd? Ik twijfel nog maar heb ergens de stille hoop dat deze update mijn HDR probleem binnen Disney+ en HBO oplost...

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:18
weststar schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:51:
Iemand al TVOS17 beta geïnstalleerd? Ik twijfel nog maar heb ergens de stille hoop dat deze update mijn HDR probleem binnen Disney+ en HBO oplost...
Wat is je probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
https://piunikaweb.com/20...r-washed-match-frame-bug/

Vooral de 'washed out' kleuren als HDR ingeschakeld wordt. Het is wel beter als de Apple TV op 4K 30hz staat ingesteld maar het is nooit zo helder en scherp als in de apps van m'n Samsung tv (Q80t)
Daarnaast doet het probleem zich niet voor binnen de Appletv+ en iTunes films en series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:25

DON PAPA

Tweaker-fan

Vraagje, ik ben vanplan om binnenkort over te stappen op TMobile glasvezel en wil dan de tv app van TMobile gebruiken op de AppleTV (hoofdzakelijk om wat programma's op Discovery te kunnen kijken en een paar series op de commerciële zenders te kunnen opnemen) naast NLZiet. Nu is mijn vraag, wat zijn de ervaringen met de TMobile TV app op de AppleTV? En dan vooral de beeldkwaliteit en de werking van de app

[ Voor 7% gewijzigd door DON PAPA op 07-06-2023 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
DON PAPA schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:49:
Vraagje, ik ben vanplan om binnenkort over te stappen op TMobile glasvezel en wil dan de tv app van TMobile gebruiken op de AppleTV (hoofdzakelijk om wat programma's op Discovery te kunnen kijken en een paar series op de commerciële zenders te kunnen opnemen) naast NLZiet. Nu is mijn vraag, wat zijn de ervaringen met de TMobile TV app op de AppleTV? En dan vooral de beeldkwaliteit en de werking van de app
Je zou eens op het forum van T-Mobile zelf kunnen kijken. Heb mij er een tijdje geleden in verdiept en die app verdient geen schoonheidsprijs. Daarom gekozen voor een internetverbinding en NLZiet en kan het iedereen aanraden. Werkt geweldig en beeldkwaliteit is erg goed.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

@THE_BASE bedankt voor je antwoord, Ik gebruik nu ook al NLZiet en dat bevalt inderdaad zeer goed, en die hou ik er ook zeker bij. Maar omdat ik nu een aanbieding (10 maanden gratis tv) kan krijgen bij TMobile als nieuwe glasvezel klant, en ik soms ook wat programma's op Discovery wil kijken (die ik op NLZiet mis), zit ik er dus over te denken om er toch tv bij te nemen. Maar dan wel het liefst via de app op de AppleTV, vandaar dat ik wel heel benieuwd ben naar de beeldkwaliteit. Maar ik zal ook het TMobile forum is gaan bekijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 05:52
DON PAPA schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 22:11:
@THE_BASE bedankt voor je antwoord, Ik gebruik nu ook al NLZiet en dat bevalt inderdaad zeer goed, en die hou ik er ook zeker bij. Maar omdat ik nu een aanbieding (10 maanden gratis tv) kan krijgen bij TMobile als nieuwe glasvezel klant, en ik soms ook wat programma's op Discovery wil kijken (die ik op NLZiet mis), zit ik er dus over te denken om er toch tv bij te nemen. Maar dan wel het liefst via de app op de AppleTV, vandaar dat ik wel heel benieuwd ben naar de beeldkwaliteit. Maar ik zal ook het TMobile forum is gaan bekijken...
Zo te horen ben jij die ideale test kandidaat die dit voor ons mag testen. >:) Laat maar weten welke beter bevalt en waarom. ;)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DON PAPA schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 22:11:
Ik heb de gok genomen. Wat jij al zegt, je krijgt het een lange tijd er gewoon bij. Mocht de beeldkwaliteit me toch niet bevallen, hoef ik nog maar een paar maanden uit te zingen en dan stap ik weer over. En mocht ik binnen 14 dagen al tot de conclusie komen dat ik de beeldkwaliteit niet goed genoeg, kan ik het altijd nog annuleren. Zelf denk ik dat het wel los loopt. Alleen NLziet zou voor ons geen oplossing zijn, want we willen straks met het nieuwe seizoen ook graag een abonnement op ESPN. Dit abonnement kun je niet los afsluiten. Heel vroeger overigens wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 22:16:
[...]

Ik heb de gok genomen. Wat jij al zegt, je krijgt het een lange tijd er gewoon bij. Mocht de beeldkwaliteit me toch niet bevallen, hoef ik nog maar een paar maanden uit te zingen en dan stap ik weer over. En mocht ik binnen 14 dagen al tot de conclusie komen dat ik de beeldkwaliteit niet goed genoeg, kan ik het altijd nog annuleren. Zelf denk ik dat het wel los loopt. Alleen NLziet zou voor ons geen oplossing zijn, want we willen straks met het nieuwe seizoen ook graag een abonnement op ESPN. Dit abonnement kun je niet los afsluiten. Heel vroeger overigens wel.
Ik lees vooral klachten over apps op andere platformen, zoals bekend blijft Apple TV toch wel het beste kastje voor streamingdiensten. Wat dat betreft zit je goed. Verder wordt er gesproken over vreemde kleuren en heel veel blokjes in beeld. Misschien is het al opgelost, snap dat je het gaat proberen. Zeker als het gratis is. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:28
Ik heb regelmatig problemen met discovery plus. Deze geeft een foutmelding zoals nu: fout NSURLErrorDomain.-1009

Hoe krijg ik dit opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
satshow schreef op zondag 11 juni 2023 @ 13:24:
Ik heb regelmatig problemen met discovery plus. Deze geeft een foutmelding zoals nu: fout NSURLErrorDomain.-1009

Hoe krijg ik dit opgelost?
Via welke dienst precies op je AppleTV?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RoRoNL schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:14:
[...]

Via welke dienst precies op je AppleTV?
Discovery Plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:28
Klopt waar ook eurosport bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:43
Ik denk dat ik iets verkeerd doe... Maar heb een LG C2 met de laatste apple TV, zodra ik een serie probeer te kijken op bijvoorbeeld netflix, dan duurt het enkele (Ik denk maximaal 5) seconde voordat audio begint te spelen. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Apple TV krijgt in tvOS 17 ondersteuning voor VPN. Daarnaast komt er ook ondersteuning voor Dolby Vision 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:38
Op het KPN forum kwam ik in een discussie terecht over de KPN streams voor live TV. Op hun eigen TV Box gebruiken ze daar multicast streams voor in een hoge bitrate. Voor online TV (in apps) zijn dat streams van mindere kwaliteit.

Ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn om een KPN app te ontwikkelen en hierop die multicast streams te tonen. Daar kreeg ik niet echt een bevredigend antwoord op, maar ik trok wel de conclusie dat áls je dat zou willen doen, de Apple TV IGMP zou moeten ondersteunen om zo de streams vanaf de losse VLAN op te pikken.

Vraag aan eventueel developers hier: ondersteunt de Apple TV (en dus tvOS) die functionaliteit? Ik krijg het met Google niet gevonden.

omniscale.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Sleeptimer functie komt beschikbaar per tvOS 17.
https://smartapfel.de/end...-sleeptimer-auf-apple-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

De laatste tijd duurt het heel lang (meer dan 30 seconden) voordat dat mijn LG TV en LG Soundbar aangaat, als ik de AppleTV aanzet. Dit was eerder niet zo, iemand een idee waardoor dit komt, of nog belangrijker, hoe je dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aconda1969
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2023
Jeuvie schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:17:
[...]

Oké een ander voorbeeld. Als ik een film met 5.1 geluid afspeel op mijn Apple TV 2022 4K met de app HBO Max dan wordt dat in de Bose App weergegeven als LPCM 2.0. Speel ik dezelfde film af op mijn TV met dezelfde app dan wordt dit in de Bose app weergegeven als Dolby Digital Plus 5.1. Dit verschil is ook duidelijk te horen, de sub doet dan actief mee.
Jammer dat hier nog geen eenduidig antwoord is gekomen. Ik heb hier ook last van.
Als je Audiostructuur op "autom., Atmos aanwezig" staat, staat er als tekst bij: Je Apple TV gebruikt automatisch de best beschikbare audiostructuur, waaronder Dolby Atmos. Ik neem aan dat als er DD 5.1 is dat de Apple TV dan daar naar over schakelt. Niet dus. Zowel bij Amazon, HBO Max, Disney, etc. gaat het signaal over naar 2.0 wanneer je een DD 5.1 content wil kijken (luisteren). Mijn inziens is dat niet het best beschikbare audiostructuur. Als ik deze streamingsdiensten via mijn tv bekijk, krijg ik wel gewoon DD 5.1 (als ook Dolby Atmos, indien het content dat bevat. Kortom, de tv schakelt wel naar het geluidsconsent wat er aangeboden wordt. De Apple TV doet dit niet (je moet dan de structuur weer naar aan zetten om DD 5.1 te krijgen).
Niemand intussen nieuwe info hierover?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Aconda1969 @Jeuvie
Hoe is de Apple TV aangesloten op je audio set? Rechtstreeks of via je tv?
Welke geluidsformaten ondersteunt je tv, voor weergave en voor doorgeven?

Dolby Digital 5.1 en Dolby Atmos worden als dusdanig doorgegeven (als je je ATV goed hebt ingesteld, je tv het kan doorgeven en je audioset het kan afspelen). Dolby Digital Plus, DTS en andere (HD) formaten worden doorgaans als LPCM 5.1 doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
DON PAPA schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 20:26:
De laatste tijd duurt het heel lang (meer dan 30 seconden) voordat dat mijn LG TV en LG Soundbar aangaat, als ik de AppleTV aanzet. Dit was eerder niet zo, iemand een idee waardoor dit komt, of nog belangrijker, hoe je dit kan oplossen?
Wat is er veranderd? Software updates, power save mode, bekabeling, ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:06
@ikweethetbeter Het is een soundbaar dus aangesloten op de TV. Zelfs passtrough ingesteld op de TV helpt n iet.

Het gaat erom dat de ATV in automatische stand niet schakelt, het blijft 2.0. Het juiste formaat wordt door de TV ondersteunt.

[ Voor 11% gewijzigd door Jeuvie op 21-06-2023 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Jeuvie schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:09:
@ikweethetbeter Het is een soundbaar dus aangesloten op de TV. Zelfs passtrough ingesteld op de TV helpt n iet.

Het gaat erom dat de ATV in automatische stand niet schakelt, het blijft 2.0. Het juiste formaat wordt door de TV ondersteunt.
Welk merk en type soundbar is het? Aangezien 5.1 geluid uit een soundbar krijgen soms lastig kan zijn..

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aconda1969
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2023
ikweethetbeter schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:59:
@Aconda1969 @Jeuvie
Hoe is de Apple TV aangesloten op je audio set? Rechtstreeks of via je tv?
Welke geluidsformaten ondersteunt je tv, voor weergave en voor doorgeven?

Dolby Digital 5.1 en Dolby Atmos worden als dusdanig doorgegeven (als je je ATV goed hebt ingesteld, je tv het kan doorgeven en je audioset het kan afspelen). Dolby Digital Plus, DTS en andere (HD) formaten worden doorgaans als LPCM 5.1 doorgegeven.
Oké. Dank je voor de uitleg.
Apple tv is aangesloten op mijn receiver. De receiver ondersteunt alles (pas een nieuwe Denon).
Maar hoe kan het dan dat de receiver wel Dolby Atmos weergeeft op het display als het een Dolby Atmos ondersteunende stream is, maar dat de receiver dan niet Dolby Digital weergeeft als je DD content ermee streamt? Het klopt inderdaad dat wanneer ik dat nu doe er LPCM (denk ik, omdat de receiver Multi Channel In op het display laat zien) weergegeven wordt. Doet dat nog iets aan de kwaliteit? Of is dit beter c.q. gelijkwaardig? Vind het toch verwarrend, omdat alle andere streamings apparaten wel dan bijv. DD in het display van de receiver aangeven.
Ik zie ook dat wanneer je via Apple TV+ iets streamt alles in Dolby Atmos staat. Die gebruiken niet eens DD meer als audio content. Maar alle andere streamers (Amazon, HBO, etc.) gebruiken verschillende audio content. Heb nog niet gekeken of bij Atmos content op bijv. HBO ook Atmos wordt weergegeven of dat dan ook Muti Channel IN weergegeven wordt. Zal ik vanavond eens uittesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Aconda1969 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:11:
Maar hoe kan het dan dat de receiver wel Dolby Atmos weergeeft op het display als het een Dolby Atmos ondersteunende stream is, maar dat de receiver dan niet Dolby Digital weergeeft als je DD content ermee streamt?
Als het "standaard" DD5.1 is, dan zou hij dat volgens mij aan moeten geven. Als het Dolby Digital Plus (of een ander HD audio formaat is, Dolby Atmos uitgezonderd), dan wordt het omgezet naar (multi channel) LPCM. Je Apple TV decodeert het geluid dan, niet je receiver. Er wordt meer data over je HDMI kabel gestuurd, maar als die dat aankan, dan is er niks aan de hand, je hoort het verschil niet, het door je Apple TV gedecodeerde geluid is identiek aan het door je receiver gedecodeerde geluid (als die dat zou hebben gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:20
Ik gebruik mijn AppleTV al heel lang als home hub via wifi. Ging prima. Nu krijg ik sinds een week om de paar uur melding dat de home hub niet beschikbaar is en een minuut later is ie weer online. Ik draai de nieuwste beta en in mijn netwerk is niets veranderd. Ook nu ik de AppleTV met kabel aangesloten heb heb ik nog steeds die disconnects. Wat kan dat zijn?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
rimave schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:24:
Ik gebruik mijn AppleTV al heel lang als home hub via wifi. Ging prima. Nu krijg ik sinds een week om de paar uur melding dat de home hub niet beschikbaar is en een minuut later is ie weer online. Ik draai de nieuwste beta en in mijn netwerk is niets veranderd. Ook nu ik de AppleTV met kabel aangesloten heb heb ik nog steeds die disconnects. Wat kan dat zijn?
Waarschijnlijk is het dan de beta.. risico van het beta testen. Misschien is er een topic op Reddit hierover te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:20
Excuses, ik zit niet op de beta. Gewoon tvOS 16.5.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Heb een probleem met skyshowtime op mijn AppleTV,namelijk micro stutter als ik iets afspeel.
Iemand een soortgelijk probleem.
Video instellingen staan goed dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Theodor schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:05:
Heb een probleem met skyshowtime op mijn AppleTV,namelijk micro stutter als ik iets afspeel.
Iemand een soortgelijk probleem.
Video instellingen staan goed dus daar ligt het niet aan.
De SkyShowtime app is gebaseerd op een oude versie van de Peacock app zonder frame rate matching ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Vreemd op mijn sony tv met android loopt sky wel ok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Theodor schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:39:
Recentelijk heb ik een tweetal films en de serie Rabbit Hole gezien via de SkyShowtime app op mijn AppleTV. Hierbij heb ik geen problemen ervaren. Gisteravond nog een aflevering gezien van de laatste Star Trek serie. Ook dat gaat probleemloos. Beter gezegd: als ze er zijn, zie de ik de micro stutters in ieder geval niet. :)
Ik kijk overigens via een 8 jaar oude full HD Sony tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Theodor schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:39:
Met de app op mijn LG Tv gaat het ook goed, alleen met de AppleTv niet.
Zeker als je er gevoelig voor bent, kijkt het heel onrustig.
Na een halfuur zo kijken, voel ik me echt beroerd (en dit overdrijf ik niet :P ).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Idd vooral scenes met pannen in bijvoorbeeld langzaam door een landschap filmen.
Word er gek van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Staat je tv wel goed ingesteld? Zet liefst alle "verbeteringen" zoals "verminder beweging" uit.

Staat je Apple TV wel goed ingesteld? In dit draadje kun je zien wat goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

ikweethetbeter schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:34:
Staat je tv wel goed ingesteld? Zet liefst alle "verbeteringen" zoals "verminder beweging" uit.

Staat je Apple TV wel goed ingesteld? In dit draadje kun je zien wat goed is.
Paar posts hierboven:
Frank schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:12:
[...]

De SkyShowtime app is gebaseerd op een oude versie van de Peacock app zonder frame rate matching ondersteuning.
Dit is het probleem, het ligt niet aan de instellingen van Tv of AppleTv.
Andere apps werken wél prima, zowel op Tv als op de AppleTv.
Gaat dus puur en alleen om de app van SST

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

KillerBee schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 07:18:
[...]

Paar posts hierboven:

[...]

Dit is het probleem, het ligt niet aan de instellingen van Tv of AppleTv.
Andere apps werken wél prima, zowel op Tv als op de AppleTv.
Gaat dus puur en alleen om de app van SST
Als framerate matching niet wordt ondersteunt in een app, dan staat je Apple TV waarschijnlijk ingesteld op 60Hz standaard, probeer het eens met de atv op 50?

(Of andersom kan natuurlijk ook, maar ik vermoed dat Sky dan alles op 25Hz streamt, maar weten doe ik het niet want heb geen Sky hier)

[ Voor 12% gewijzigd door Mr. Freeze op 29-06-2023 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

@Mr. Freeze Hier heb ik al eens mee gespeeld, en ondanks een kleine verbetering, stottert het beeld nog steeds. Het is net even iets minder heftig, maar genoeg om mij misselijk te krijgen, helaas ;)
Maar zelfs al zou dit het issue 100% oplossen, ben ik niet van plan om elke keer als ik iets wil kijken, die instelling aan te passen van 60Hz naar 50Hz en vice versa. Dus ik houd het voorlopig maar op de LG Tv app...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

KillerBee schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:22:
@Mr. Freeze Hier heb ik al eens mee gespeeld, en ondanks een kleine verbetering, stottert het beeld nog steeds. Het is net even iets minder heftig, maar genoeg om mij misselijk te krijgen, helaas ;)
Maar zelfs al zou dit het issue 100% oplossen, ben ik niet van plan om elke keer als ik iets wil kijken, die instelling aan te passen van 60Hz naar 50Hz en vice versa. Dus ik houd het voorlopig maar op de LG Tv app...
Zelf was ik snel klaar met Sky omdat in het begin alle geluid in 2.0 werd gestreamd, is dat inmiddels wel opgelost?

Edit: maar eigenlijk zou een Apple TV in Europa op 50 Hz worden ingesteld, en in de VS op 60. Heeft iets te maken met het stroomnetwerk en PAL vs NTSC, tegenwoordig zal je er niet meer zoveel van merken want alles digitaal, maar 50 Hz is hier eigenlijk nog steeds de standaard.

[ Voor 17% gewijzigd door Mr. Freeze op 29-06-2023 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:19

amphora

Websites & Fotografie

Mr. Freeze schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:26:
[...]

Zelf was ik snel klaar met Sky omdat in het begin alle geluid in 2.0 werd gestreamd, is dat inmiddels wel opgelost?

Edit: maar eigenlijk zou een Apple TV in Europa op 50 Hz worden ingesteld, en in de VS op 60. Heeft iets te maken met het stroomnetwerk en PAL vs NTSC, tegenwoordig zal je er niet meer zoveel van merken want alles digitaal, maar 50 Hz is hier eigenlijk nog steeds de standaard.
Je merkt het dus als je 30fps content op 50hz gaat kijken of 25fps op 60hz want dan krijg je framedrops.

Maar inderdaad, als Sky alles op 25fps streamt en geen frame rate matching ondersteund dan je ATV op 50fps zetten standaard kan een oplossing zijn.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
50fps 1080 was voor mij de oplossing om schokloos sky te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een vraagje voor de t-mobile tv kijkers (via Apple TV). Op dit moment heb ik een Apple TV 4K gen1 met zwarte touch bediening. Hoe deze te gebruiken met de t-mobile tv app wordt (in mijn ogen niet heel uitgebreid) beschreven op hun website.
Ik heb echt wel eventjes moeten oefenen met het touchpad voor het scrollen tussen zenders. Zonder beeld overigens, alleen met zender nummer en info, Middels boven/onder tikken (niet klikken) op het touchpad kun je zappen. Wanneer je klikt in het midden van het touchpad ga je pas echt naar de zender. Als je overigens boven/onder klikt (niet tikt), dan krijg je een submenu met opties als ‘vanaf begin’ of ‘opnemen’. Dit (verschil tussen boven/onder tikken of klikken) heeft bij mij even geduurd. :)
Hoe werkt dit scrollen tussen zenders en het opneem/vanaf begin kijk submenu met de nieuwe afstandsbediening? Heb je dan iets van kort klik/lang klik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb sinds kort een Apple TV 4k 2022 128gb en vind het een heel fijn ding, op 1 ding na en dat is dat de afstandsbediening soms lijkt te hangen bij het scrollen waardoor hij als een malloot door blijft scrollen in die richting. Ook als je dan geen enkele knop aanraakt blijft hij bv naar onderen scrollen.

Gebeurd in meerdere apps, heeft iemand dat ook?

Heb touchpad uitstaan, dus gebruikt alleen de ring knoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
@Navi
Restart your remote
Press and hold the TV/Control Center button and the Volume Down button at the same time. Hold the buttons down for about 5 seconds, or until the status light on your Apple TV turns off and on again.
Release the buttons. ...
Wait while your remote restarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
RoRoNL schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:42:
@Navi
Restart your remote
Press and hold the TV/Control Center button and the Volume Down button at the same time. Hold the buttons down for about 5 seconds, or until the status light on your Apple TV turns off and on again.
Release the buttons. ...
Wait while your remote restarts.
Meteen even geprobeerd, reset ging goed, koppelde opnieuw maar nu uurtje later gebeurde het alweer, scrollde volaan naar rechts en bleef gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:42
Navi schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:01:
[...]

Meteen even geprobeerd, reset ging goed, koppelde opnieuw maar nu uurtje later gebeurde het alweer, scrollde volaan naar rechts en bleef gaan!
Leg dat ding op balkon of in de tuin en laat het ff opdrogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:48
Navi schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:44:
Heb sinds kort een Apple TV 4k 2022 128gb en vind het een heel fijn ding, op 1 ding na en dat is dat de afstandsbediening soms lijkt te hangen bij het scrollen waardoor hij als een malloot door blijft scrollen in die richting. Ook als je dan geen enkele knop aanraakt blijft hij bv naar onderen scrollen.

Gebeurd in meerdere apps, heeft iemand dat ook?

Heb touchpad uitstaan, dus gebruikt alleen de ring knoppen.
Die van mij deed vergelijkbaar gedrag. Maar dan met mute. Vermoedelijk is die inderdaad een beetje vochtig geweest (jonge dochter met drinken of zo). Nieuwe gekocht (vrij prijzig ten opzichte van de hele Apple TV) en nu is het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
rscheper schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:27:
[...]

Die van mij deed vergelijkbaar gedrag. Maar dan met mute. Vermoedelijk is die inderdaad een beetje vochtig geweest (jonge dochter met drinken of zo). Nieuwe gekocht (vrij prijzig ten opzichte van de hele Apple TV) en nu is het weer goed.
Hij is splinternieuw, 4 dagen oud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 19:04
Navi schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:55:
[...]

Garantie claimen dan, een beetje winkel ruilt die zo om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Navi schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:55:
[...]

Apple TV toevallig in een kastje of tussen een lading andere zooi en kabels achter de TV staan?
Dat had ik en toen reageerde ie ook matig. Nu iets meer in het zicht gezet en geen last meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
matthijst schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 09:47:
[...]

Apple TV toevallig in een kastje of tussen een lading andere zooi en kabels achter de TV staan?
Dat had ik en toen reageerde ie ook matig. Nu iets meer in het zicht gezet en geen last meer.
Ja hij zit achter de TV, maar dat zou gewoon moeten kunnen aangezien het geen IR is maar via Bluetooth werkt.

Hij reageert als het hij doet ook prima, het is puur dat hij vaak in een richting blijft hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 22:07
Navi schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 09:52:
[...]

Ja hij zit achter de TV, maar dat zou gewoon moeten kunnen aangezien het geen IR is maar via Bluetooth werkt.

Hij reageert als het hij doet ook prima, het is puur dat hij vaak in een richting blijft hangen.
In dat geval klinkt het inderdaad als storing. Heb het ook wel gehad met Bluetooth keyboards. Erg irritant.

Je zou eens kunnen proberen om hem een avondje ergens anders neer te zetten.

Het zou natuurlijk moeten werken, ook achter de tv, maar de theorie en praktijk verschillen vaak.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Zoals hiervoor al aangegeven, gewoon garantie claimen. Ga naar een dichtstbijzijnde Apple Premium Reseller. Zorg er wel voor dat je de factuur (digitaal) bij de hand hebt. En neem voor de zekerheid naast de remote ook het kastje zelf mee. Het kan ook aan de ontvangende kant liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
[...]

Ja, ik weet hoe hij werkt en dat het zou moeten kunnen. Maar toch werkte het niet, en nu wel. :*)

Garantie claimen is onzin. Is gewoon storing.
Ws door hdmi kabel, zeiden ze hier:
https://www.reddit.com/r/...d_apple_tv_4k_remote_lag/

Bij mij is de storing iig weg na verplaatsen zodat ie niet tussen een kabelbende ligt,

[ Voor 23% gewijzigd door matthijst op 08-07-2023 12:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Godzijdank heeft Videoland het licht gezien en maakt eindelijk gebruik van de standaard videospeler. Halleluja. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@THE_BASE Zeker, op zich een verbetering, maar nog altijd onthoudt (of vergeet) de app ad random waar je bent gebleven. Terug-/verder kijken is en blijft een ramp. Het is en blijft een (…)app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RicoK schreef op zondag 9 juli 2023 @ 12:36:
@THE_BASE Zeker, op zich een verbetering, maar nog altijd onthoudt (of vergeet) de app ad random waar je bent gebleven. Terug-/verder kijken is en blijft een ramp. Het is en blijft een (…)app.
Ah, zover had ik nog niet gekeken, we hebben de programma’s afgekeken. NLZiet is overigens een betere ervaring, is alleen vooruitkijken niet altijd mogelijk en Videoland Originals mis je ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@THE_BASE Wellicht gaan we nu off-topic, maar het is schering en inslag. Mijn vrouw kijkt naar de Love Island series. Zodra ze een keer verder wil kijken, staan van de bekeken afleveringen ‘het balkje’ aan het begin en waar deze het laatste balkje, de laatste status/voortgang, had moeten onthouden start die aflevering aan het begin of start een gekeken aflevering aan het begin.
Mocro Maffia kijken we samen, alles overigens onder hetzelfde inlog/account, en daar exact dezelfde ervaring. Je moet gewoon onthouden waar je bent gebleven en dan het liefst het begin van een aflevering anders is het helemaal niet te doen.

Ik verval in herhalingen, maar ik vind het gewoon een (…)app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
matthijst schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:07:
[...]

Ja, ik weet hoe hij werkt en dat het zou moeten kunnen. Maar toch werkte het niet, en nu wel. :*)

Garantie claimen is onzin. Is gewoon storing.
Ws door hdmi kabel, zeiden ze hier:
https://www.reddit.com/r/...d_apple_tv_4k_remote_lag/

Bij mij is de storing iig weg na verplaatsen zodat ie niet tussen een kabelbende ligt,
Heb de HDMI kabel vervangen door een HDMI 2.1 0.5M en het probleem met het scrollen lijkt opgelost!

Heb wel een ander gek probleem, de TV gaat spontaan steeds uit en weer aan. De Apple TV blijft dan wel waar hij was dus het lijkt alsof de Apple TV wel aanblijft, maar enkel de TV uit/aan gaat (zie dan ook het LG logo)

Heel gek, iemand dat wel eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Navi schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:26:
[...]

Heb de HDMI kabel vervangen door een HDMI 2.1 0.5M en het probleem met het scrollen lijkt opgelost!

Heb wel een ander gek probleem, de TV gaat spontaan steeds uit en weer aan. De Apple TV blijft dan wel waar hij was dus het lijkt alsof de Apple TV wel aanblijft, maar enkel de TV uit/aan gaat (zie dan ook het LG logo)

Ik denk dat je de oplossing voor dit probleem ook in je bekabeling moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Niet heel handig, maar je kan eens kijken wat er gebeurt als je CEC uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:37
Navi schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:26:
[...]

ik heb dat ook wel eens, voornamelijk bij schakelen tussen HDR en SDR content.
lijkt of de tv daar niet lekker mee overweg kan en dan ff moet rebooten.
wellicht is het bij jou iets soortgelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Navi
Dat uit- en aangaan, gebeurt dat tijdens het afspelen? Dat is niet goed! Misschien heb je dan wel een HDMI 2.1 kabel, maar geen goede / gecertificeerde.

Als dat uit- en aangaan gebeurt bij het starten van een film of serie, dan kan het zijn dat de ATV schakelt van resolutie, SDR <--> HDR, frame rate, ..., en tv's reageren daar allemaal anders op, soms moet er een video board herstart plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:00:
@Navi
Dat uit- en aangaan, gebeurt dat tijdens het afspelen? Dat is niet goed! Misschien heb je dan wel een HDMI 2.1 kabel, maar geen goede / gecertificeerde.

Als dat uit- en aangaan gebeurt bij het starten van een film of serie, dan kan het zijn dat de ATV schakelt van resolutie, SDR <--> HDR, frame rate, ..., en tv's reageren daar allemaal anders op, soms moet er een video board herstart plaatsvinden.
Het gebeurd op random momenten gewoon tijdens het kijken via verschillende apps op de Apple TV, nlziet of netflix etc. Ik zie dan inderdaad volgens mij wel een HDR icoontje rechtsbovenin.

Ik ga ook eens testen of het gebeurd zonder de Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-04 21:07
Wij hebben al vele jaren een Nvidia Shield Tv Pro als mediaplayer en zijn hiervan zeer tevreden. Omdat we Apple users zijn en onze Panasonic OLED geen AirPlay heeft, hebben we nu een Apple TV 4K 128 GB 2022 gekocht. Beeld en geluid is top en nu kunnen we ook onze foto’s/video’s genomen met de iPhone makkelijk zien op onze tv!

Alleen ondervinden we de volgende zaken: (de Apple TV gaat via een nieuwe 4K/8K receiver naar de tv)

Wanneer we de Apple TV aanzetten (gaat automatisch via de receiver) duurt het een tijdje voor de remote verbinding heeft gemaakt en de melding krijgen “remote verbonden”? Is wel lastig om elke keer te moeten wachten tot de verbinding is gemaakt? ( de ATV staat in een open kast)

Wanneer we de Netflix app opstarten, heeft de ATV tijd nodig om alle inhoud te laden? Dit gaat via de tv en de Shield veel sneller?

Wanneer we een film/serie starten met de Netflix app van de tv, wordt Dolby Vision en Dolby Atmos weergegeven op het scherm, via de ATV krijgen we alleen Dolby Vision te zien (maar de receiver geeft wel Dolby Atmos aan)? Ook via de Shield krijgen we alleen Dolby Vision te zien?

Alvast bedankt voor de feedback!

🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
@ppeter Sluit als test de AppleTV eens rechtstreeks aan op een HDMI ingang op de tv-monitor. Laat ons weten wat het operationele verschil is..
Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid.