• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:48

DON PAPA

Tweaker-fan

Bedankt voor jullie antwoorden, @DwightKSchrute ik ben heel benieuwd naar je ervaring straks wat betreft tv speaker met de Homepods.
THE_BASE schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:22:
[...]
Het geluid van de HomePods vond ik alleen met bijvoorbeeld Apple TV+'s See prachtig, maar qua spraak haalt het het niet bij m'n oude speakers. Verschillende tv-programma's en 4K content met Dolby Atmos geprobeerd, maar vond het geen 600+ euro's waard ten opzichte wat wat ik nu heb staan.
Bedankt voor je uitleg, ja ik las al in verschillende reviews ook dat de spraak tegen viel bij tv programma's. Vandaar dat ik ook heel benieuwd was naar de ervaringen hier. Ik ga straks ook maar is in de winkel luisteren naar de Homepods...

[Voor 70% gewijzigd door DON PAPA op 08-04-2023 10:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
DON PAPA schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:23:

Bedankt voor je uitleg, ja ik las al in verschillende reviews ook dat de spraak tegen viel bij tv programma's. Vandaar dat ik ook heel benieuwd was naar de ervaringen hier. Ik ga straks ook maar is in de winkel luisteren naar de Homepods...
Met dit soort apparaten ben ik voorstander van thuis proberen. HomePods maken gebruik van weerkaatsingen van het geluid en in een grote winkel als MediaMarkt is dat een totaal andere beleving. Bovendien wil je horen hoe het klinkt met je eigen content en in je eigen situatie. Maar snap dat het fijn is om eerst überhaupt die dingen te zien en te horen.

 MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:47
DON PAPA schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:23:
Bedankt voor jullie antwoorden, @DwightKSchrute ik ben heel benieuwd naar je ervaring straks wat betreft tv speaker met de Homepods.

[...]
Om het vooral een beetje on-topic te houden, dan heel kort even twee HomePods voor muziek: veeeeel beter dan de combinatie Beam + Play:1's. Maar dat was te verwachten. (Dolby Atmos mixen blijven hit-or-miss. Dat is bij de AirPods Pro/Max etc zo, en ook bij de HomePods).

Als speakers voor de Apple TV: wellicht goed om ook even de setting te schetsen waarin er naar de tv gekeken wordt: we zitten in een vrij open woonkamer op ongeveer 4-5 meter van de tv met een muur direct achter ons en vrij hoge ramen/deuren rechts van ons (links van de tv).

En de eerste indrukken zijn goed.

Eens met @THE_BASE dat stemmen ietsje minder goed te verstaan zijn, zeker in vergeleken met de Beam, maar bij de Beam heb ik de voice-boost functie standaard aan staan.
Ik wil zeker niet zeggen dat stemmen slecht te verstaan zijn. Ik heb een mix van wat nieuwere films met Dolby Atmos en wat oudere series geprobeerd, stemmen blijven prima te verstaan. Bij bepaalde apps (met name Youtube) heb je wat meer het idee dat de stemmen inderdaad uit de speakers komen in plaats van 'uit' de tv (dat doet de Sonos Beam beter).

Wat betreft surround sound: twee speakers op een meter of 4-5 afstand kunnen maar zoveel doen om een surround sound te imiteren, maar ook hier ben ik niet ontevreden over. Bij sommige scenes (Ik heb een aantal scenes uit Avengers: Endgame gepakt) heb je nog steeds het idee dat het geluid zich om je heen verspreid.

Vanavond en morgen nog even wat langere sessies proberen, maar ik vermoed dat blijvertjes zijn.

[Voor 9% gewijzigd door DwightKSchrute op 08-04-2023 12:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigbro00
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-04 21:02
wvanommen schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 00:29:
[...]

Als het goed is heb je in Apple Music bij Airplay de optie Switch to (Wissel naar?), daarmee kun je een ander apparaat bedienen, bij mij staat daar ook mijn Apple TV. Ik heb dit alleen gebruikt om muziek te streamen vanaf mijn HomePods maar ik ga er van uit dat het met een Apple TV hetzelfde werkt.Voor de duidelijkheid je zou hem twee keer moeten zien, 1 keer als Airplay Speakers en 1 keer als "remote" voor de Apple TV. Als je ARC aan hebt staan gaat denk ik wel alsnog automatisch je TV aan >:).
Thanks. Ben er inmiddels achter dat Apple `Music via de TV Box max 48khz weergeeft. Dit heeft mij doen besluiten het anders aan te pakken.

• bruce.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-05 12:23
THE_BASE schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:18:
[...]

Inmiddels voor je gekeken en inderdaad is dat wat vreemd. Bij twee regels ligt het hoger dan bij één regel subtitle. Ik heb wel contacten bij RTL/Videoland, maar ben bang dat dit niet hoog op het prioriteitenlijstje staat voor bugfixes. Kan er wel een poging aan wagen volgende week.
Ok hoop dat je contact krijgt laat het mijn hier even weten als je wat meer weet.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:23
Het valt me op dat er in de (Amazon) Prime Video app enorm veel koop/huur content wordt getoond. Op de iPad heb je rechtsboven een optie ‘gratis voor mij’. Is er zoiets ook voor de Apple TV? Ik heb geen zin om elke keer door het koop/huur aanbod te moeten bladeren.

Edit: onder Mijn spullen kun je het Prime abonnement selecteren en zie je alleen Prime content. Dit moet je helaas elke keer opnieuw doen. Geen vaste instelling (voor zover ik weet).
Edit2: ik zie dat je ook op de hoofdpagina (iets naar beneden scrollen) het Prima abonnement kunt aanklikken. Dit is overigens gelijk aan de iPad versie. Deze is zojuist ge-update. Het hiervoor genoemd schuifje is nu niet meer aanwezig.

[Voor 45% gewijzigd door meesje op 12-04-2023 17:18]

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:05:
Is er zoiets ook voor de Apple TV? Ik heb geen zin om elke keer door het koop/huur aanbod te moeten bladeren.
@meesje Ja dat is er; kies in de TV app voor het tabblad TV+ (die ook wel Originals wordt genoemd), die zijn allemaal inbegrepen.

[Voor 8% gewijzigd door RoRoNL op 12-04-2023 19:12]

• meesje
RoRoNL schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:08:
[...]

@meesje Ja dat is er; kies in de TV app voor het tabblad TV+ (die ook wel Originals wordt genoemd), die zijn allemaal inbegrepen.
Dat bedoelde ik niet. Het ging me om de Prime app op de Apple TV.
Zie mijn updates. Ik heb volgens mij zelf de oplossing gegeven. :)

[Voor 9% gewijzigd door meesje op 12-04-2023 20:27]

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:44
De laatste paar updates van Infuse hebben weer veel verbeteringen gegeven voor DoVi content. Ook de meeste dual HDR10 / DoVi bestanden spelen nu goed af, hetzij automatisch of door het kiezen van de juiste versie bij het starten van de video. Erg fijne player i.c.m. bijv. een Plex server.

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:23
Radiodurans schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:16:
De laatste paar updates van Infuse hebben weer veel verbeteringen gegeven voor DoVi content. Ook de meeste dual HDR10 / DoVi bestanden spelen nu goed af, hetzij automatisch of door het kiezen van de juiste versie bij het starten van de video. Erg fijne player i.c.m. bijv. een Plex server.
Ben ook nog altijd erg happy met mijn Infuse Pro abo i.c.m. mijn Syno-NAS. Het is mij die ene euro per maand meer dan waard.

Echter, waar de app op mijn ATV 4K 2022 in het begin erg vlot en sneller was met synchroniseren in vergelijk met mijn 4K 2017 na de laatste updates duurt het synchroniseren merkbaar langer. Aangezien mijn NAS en netwerk onveranderd/onverminderd (goed) zijn, ben ik bang, nou ja bij wijze van spreken dan natuurlijk, dat het wel aan de Infuse Pro app ligt.

Hoe is jouw ervaring hieromtrent?

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 17:56
Apple releases tvOS 16.4.1 with performance improvements for Apple TV and HomePod The company is now rolling out tvOS 16.4.1 as well as HomePod Software 16.4.1.

[Voor 32% gewijzigd door jejeh op 12-04-2023 22:37. Reden: Aanvullende info]

• Radiodurans
RicoK schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:56:
[...]
Echter, waar de app op mijn ATV 4K 2022 in het begin erg vlot en sneller was met synchroniseren in vergelijk met mijn 4K 2022 na de laatste updates duurt het synchroniseren merkbaar langer.
Je bedoelt bijv. na het toevoegen van nieuwe bestanden aan je server? Ik heb de indruk dat dit wisselend is, meestal wordt het bijna direct zichtbaar in Infuse op mijn ATV 4K 2021 maar soms moet je inderdaad lang wachten of zelfs handmatig op die refresh ronde pijl klikken rechts bovenin om het te triggeren. Maar dat laatste is meer een uitzondering in mijn ervaring. Ik zit echter ook niet vaak direct te wachten op een nieuw bestand maar heb deze al vaak ruim eerder klaargezet.

• RicoK
@Radiodurans Dat bedoel ik. Maar sowieso refresht Infuse altijd eerst bij het opstarten van de app. En de ronde pijl blijft de laatste tijd een aanmerkelijk lange(re) tijd ronddraaien. De alsdan getoonde en dus bekende content is wel direct beschikbaar, maar het duurt tegenwoordig langer eer nieuwe content is toegevoegd.

• Radiodurans
Hah nou ja, ik maak met veel plezier gebruik van Infuse (heb een lifetime abbo gekocht) en het omgaan met (hybride) DoVi content is een heel stuk verbeterd de laatste tijd maar perfect is het nog niet nee }:O

• RicoK
@Radiodurans Ik maak ook zeker met veel plezier gebruik van de app. De lay-out, de werking, het ziet er prachtig uit en werkt erg goed. Het valt mij alleen op dat de synchronisatie wat langer duurt de laatste tijd.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Mensen hier ervaring met het feit dat bij de nieuwe aTV 4K de remote af en toe niet meer wil connecten?

De standaard troubleshooting van afstandsbediening opladen of rebooten doen weinig, maar de hele aTV herstarten lijkt dan weer even te helpen. Misschien is het een combinatie van de 3?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06 18:36
Ethirty schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:27:
Mensen hier ervaring met het feit dat bij de nieuwe aTV 4K de remote af en toe niet meer wil connecten?

De standaard troubleshooting van afstandsbediening opladen of rebooten doen weinig, maar de hele aTV herstarten lijkt dan weer even te helpen. Misschien is het een combinatie van de 3?
Helaas ook last van. Alleen opnieuw opstarten van de ATV helpt bij mij..

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:44
Ethirty schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:27:

Toen ik 'm net had af en toe last van gehad, maar na een update eigenlijk niet meer gehad, werkt nu alweer een tijd vlekkeloos.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Zal eens kijken, maar volgens mij was de aTV helemaal up to date.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:21
Gangster93 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:42:
[...]

Helaas ook last van. Alleen opnieuw opstarten van de ATV helpt bij mij..
Ik heb hier helaas ook zo af en toe last van. In dat geval ook melding rechtsboven dat deze disconnected is en weer connect, ondanks dat de afstand slechts 2 meter is zoiets.. Heb in een eerder geval reeds de remote opnieuw gekoppeld en dat helpt een tijdje, maar recent merkte ik het weer. Hopelijk wordt dit nog in een toekomstige update opgelost.

• RicoK
bureno schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:37:
Ik heb hier helaas ook zo af en toe last van. In dat geval ook melding rechtsboven dat deze disconnected is en weer connect, ontdanks dat de afstand slechts 2 meter is zoiets.. Heb in een eerder geval reeds de remote opnieuw gekoppeld en dat helpt een tijdje, maar recent merkte ik het weer. Hopelijk wordt dit nog een een toekomstige update opgelost.
Yep, zeer herkenbaar met mijn ATV 4K 2022. Omdat de melding van een disconnecte ab maar een of twee seconden wordt weergegeven merk je, althans ik, in feite niet dat de connectie werd verbroken. Maar deze instabiliteit is wel een irritatie.
Het gekke is dat ik deze melding nimmer ervaar met mijn ATV 4K 2017. Maar met de bij deze ATV behorende ab heb ik sowieso regelmatig ruzie. Wat zijn die oude/voorgaande Siri Remotes toch ondingen.

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-06 22:23
Pnnnkk schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:02:
[...]

Toen ik 'm net had af en toe last van gehad, maar na een update eigenlijk niet meer gehad, werkt nu alweer een tijd vlekkeloos.
Hier ook. ik heb 2 keer het probleem gehad dat de remote het plotseling alleen deed indien ik hem binnen een meter van de ATV hield (de nieuwste ATV 4K, ik heb ook nog een oude ATV4K en daar speelt het probleem niet op).

Maar in beide gevallen werkte het weer vlekkeloos na een update van de ATV firmware.

• THE_BASE
  • Niet online
Gisteren deed het volume van m’n Remote van Apple TV 4K het niet meer. Moest soft reset doen en dan werkt het weer. Wel irritant, maar makkelijk op te lossen.

 MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:29

TommyGun

Stik er maar in!

Radiodurans schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:46:
Hah nou ja, ik maak met veel plezier gebruik van Infuse (heb een lifetime abbo gekocht) en het omgaan met (hybride) DoVi content is een heel stuk verbeterd de laatste tijd maar perfect is het nog niet nee }:O
DoVi is wel weer 'het volgende' qua gedoe met afspelen hoor :+ Mooi spul dat UHD, altijd gezeik haha.

Met 7.5.2 (April) zou het gelukkig weer (wat) beter moeten gaan;
Dolby Vision Profile 8 Broken, Apple TV 4K
Fixed HDR playback for DoVi videos on devices without DoVi support
Other minor improvements for DoVi playback
https://community.firecor...res-updated-4-14-23/12345

[Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 18-04-2023 11:23]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Radiodurans
Haha klopt maar vind DoVi wel echt het 'next level HDR' gevoel geven. Dat dynamisch verschil in bereik per scène geeft dat wow effect in zowel donkere als lichte scènes. Of het is omdat het meestal Disney+ en ATV+ is dat ik kijk met DoVi en die onderscheiden zich echt met beeldkwaliteit >:)

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:39
Wat is er nu veranderd met de laatste infuse update? Een gratis DTS unlock, maar infuse deed toch al DTS ondersteunen? Anyway, de output blijft logischerwijs PCM, maar daar kan infuse niets aan doen.

XBL gamertag StayingPow3r

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
@Mr. Freeze
Misschien heeft de gratis Infuse nu ook DTS ondersteuning?

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:20
Korte vraag voor de eigenaren van deze mediaplayer.

Ik wil graag de beste kwaliteit video en geluid. Ik bekijk de bekende streamingsdiensten (Netflix, Disney+ etc) via de apps op de televisie. Mijn LG C8 OLED heeft geen eARC, maar alleen ARC. Dat betekend dat de hoogste kwaliteit audio (Dolby Atmos etc) formats niet doorgegeven kunnen worden naar mijn nieuwe AMBEO soundbar.

Nu bedacht ik dat het misschien beter is een mediaplayer te kopen en direct aan te sluiten op de soundbar, zodat deze de beste audio (Dolby Atmos) heeft en het beeld via HDMI ARC naar de televisie gaat. De soundbar zou Dolby Vision kunnen doorsturen.

Klopt deze gedachte en kan ik een upgrade verwachten in het geluid met de Apple TV 4K Player , zonder dat het beeld minder wordt?

Specs van pc

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

honey schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:02:
Klopt deze gedachte en kan ik een upgrade verwachten in het geluid met de Apple TV 4K Player , zonder dat het beeld minder wordt?
Het beeld zal zeker niet minder worden, ik vind het beeld via de nieuwste AppleTV 4K juist mooier/vloeiender dan via apps op mijn LG C9. Ik gebruik inmiddels alleen nog maar de AppleTV voor echt alles (Netflix, Prime, Videoland, F1TV, NLZiet, ZiggoGo TV, HBO Max, TV+), en dat bevalt super...

• jacox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:11
DON PAPA schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:13:
[...]

……Ik gebruik inmiddels alleen nog maar de AppleTV voor echt alles (Netflix, Prtime, Videoland, F1TV, NLZiet, ZiggoGo TV, HBO Max), en dat bevalt super...
Ik heb recent een AppleTV 4K gekocht ter vervanging van mijn rpi met Domoticz. Blijkt inderdaad dat de AppleTV ook prima als hub gebruikt kan worden voor de content van andere streamingdiensten (als je er lid van bent natuurlijk). Een onverwacht voordeel van mijn AppleTV!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:53
jacox schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:19:
[...]

Ik heb recent een AppleTV 4K gekocht ter vervanging van mijn rpi met Domoticz. Blijkt inderdaad dat de AppleTV ook prima als hub gebruikt kan worden voor de content van andere streamingdiensten (als je er lid van bent natuurlijk). Een onverwacht voordeel van mijn AppleTV!
gebruik hem ook op die manier, werkt top.

• RicoK
DON PAPA schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:13:
Het beeld zal zeker niet minder worden, ik vind het beeld via de nieuwste AppleTV 4K juist mooier/vloeiender dan via apps op mijn LG C9.
Ik heb dan weliswaar geen LG, maar ik vind het beeld van de (nieuwe) ATV ook aanzienlijk mooier dan het beeld van streamingdiensten via de Ziggo Next Box.

• honey
Dank allemaal. Zojuist bestelling geplaatst. :)

Specs van pc

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

honey schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:58:
Dank allemaal. Zojuist bestelling geplaatst. :)
Goeie keus, kijk dit filmpje ook even voor de juiste beeld instelling:

[Voor 14% gewijzigd door DON PAPA op 22-04-2023 20:48]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Meer mensen waar de Videoland app opeens alleen nog maar zwart beeld geeft bij t kijken van afleveringen? Geluid doet t wel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• honey
DON PAPA schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 20:46:
[...]

Goeie keus, kijk dit filmpje ook even voor de juiste beeld instelling:
[YouTube: The best AppleTV 4K Settings.]
Ik heb ontdekt dat je ook gewoon onder structuur 4K Dolby Vision kunt instellen en onder ‘Maak materiaal passend’ beide aanzetten voldoende is. Meer opties heb je dan verder ook niet.

… aangenomen dat de TV Dolby Vision kan weergeven natuurlijk.

Ik heb alles wel ingesteld. Net even snel getest en inderdaad Atmos TrueHD wordt weergegeven in de app van de soundbar. Gevoel dat het geluid wat zachter is, moest het geluid 8% luider zetten, maar kan ook toevallig zijn dat de films wat zacht gemixt waren.

Edit: toch maar op 4K SDR gezet. Regelmatig kwam er geen signaal meer naar de televisie als je wisselt tussen apps/menu’s. Denk dat het aan de HDR kan liggen.

Edit2: wow, AppleTV 4K is wel erg buggy met soms wegvallend beeld, wegvallend geluid en soms een flikkerend beeld. Gelukkig lost het wisselen van bron het wel weer op. Als het werkt is het wel mooi.

[Voor 17% gewijzigd door honey op 24-04-2023 22:44]

Specs van pc

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 20:32
Ik ben van plan de Apple tv 4k 2022 versie wifi en ethernet te kopen.
Graag zou ik willen weten of daar de streamingdienst withlove op werkt.
Kan iemand dat vertellen?

• meesje
satshow schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:12:
Ik ben van plan de Apple tv 4k 2022 versie wifi en ethernet te kopen.
Graag zou ik willen weten of daar de streamingdienst withlove op werkt.
Kan iemand dat vertellen?
Ja. Net gekeken in de AppStore op mijn iPhone. Hun app werkt op iPhone, iPad en Apple TV.

• satshow
meesje schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:15:
[...]

Ja. Net gekeken in de AppStore op mijn iPhone. Hun app werkt op iPhone, iPad en Apple TV.
Dank je wel, zojuist besteld komt zaterdag binnen als het goed is,

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-06 17:52
Hallo,

Ik heb een vraagje m.b.t. de audio structuur functie van mijn Apple TV 4k

Ik heb een Yamaha YSP-2700 soundbar en daar heb ik de Apple TV rechtstreeks op aangesloten.
De Apple TV geeft aan dat het het beste is om de audio structuur uit te schakelen, omdat dan automatisch de beste instellingen worden gekozen.

Als ik, met de audio structuur optie uitgeschakeld, een film kijk dan wordt het altijd gecodeerd als PCM.
Wanneer ik de functie inschakel en handmatig kies voor Dolby Digital 5.1 wordt het door de soundbar ook als zodanig gecodeerd.

Nu mijn vraag: Welke optie kan ik nu het beste gebruiken voor het kijken van films en series?

• satshow
Ik heb de Apple tv ontvangen. Ik vind alleen de instellingen app niet en waar ik apps kan installeren.
Wat moet ik doen? Zie hier een foto

• Werkhoven
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
satshow schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 16:55:
Ik heb de Apple tv ontvangen. Ik vind alleen de instellingen app niet en waar ik apps kan installeren.
Wat moet ik doen? Zie hier een foto [Afbeelding]
Je zit in de Apple TV app. Klik even op de pijl naar links op je afstandsbediening (dus dat haakje boven je play/pause knop) en je komt in het algemeen menu. Daar vind je wat je zoekt…

• satshow
Werkhoven schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:04:
[...]

Je zit in de Apple TV app. Klik even op de pijl naar links op je afstandsbediening (dus dat haakje boven je play/pause knop) en je komt in het algemeen menu. Daar vind je wat je zoekt…
Dat heb ik gevonden. Ik kan alleen geen apps installeren zoals bv NPO.
Krijg de melding dat er 1 of andere store niet gekoppeld is.
Wat moet ik hiervoor doen?
Heb geen Apple apparatuur overigens.

Heb Linux op mijn computer staan en nog een oudere Windows laptop.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:27
satshow schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:48:
[...]

Je zoekt de apps wel via de AppStore app op de Apple TV? En kun je de exacte melding vermelden?

• meesje
[...]

Heb je al een Apple ID (account) aangemaakt?

• satshow
Ja als ik iets wil installeren krijg ik de melding dat ik een iTunes store account moet aanmaken, zie foto.

• rscheper
-

[Voor 99% gewijzigd door rscheper op 29-04-2023 19:15]

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
[...]

Heb je al een Apple ID? Of is het probleem misschien dat je geen iTunes-account hebt?
Voor de gratis Apple TV+ trial moest ik, dacht ik, via de iTunes-software in Windows een credit card/betaalmiddel koppelen.

https://support.apple.com/nl-nl/HT212543
Maak je Apple ID gereed voor aankopen of downloads op je Apple TV

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
satshow schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:11:
Ja als ik iets wil installeren krijg ik de melding dat ik een iTunes store account moet aanmaken, zie foto. [Afbeelding]
Volg deze stappen: https://support.apple.com...tunes/itns56cad36/windows

• meesje
satshow schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:11:
Ja als ik iets wil installeren krijg ik de melding dat ik een iTunes store account moet aanmaken, zie foto. [Afbeelding]
Ik denk dat de link van @MartijnS72 de oplossing zal bieden.

• satshow
Ik heb het inmiddels werkend gekregen. Zijn er trouwens nog instellingen die ik kan aanpassen voor eventuele betere prestaties?

Ik zie dat de afstandsbediening opgeladen word via usb. Heb deze gisteren even aan de lader gehangen. Zie echter geen lampje branden. Hoe weet ik wanneer deze vol is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:28
satshow schreef op zondag 30 april 2023 @ 06:42:
Ik heb het inmiddels werkend gekregen. Zijn er trouwens nog instellingen die ik kan aanpassen voor eventuele betere prestaties?

Ik zie dat de afstandsbediening opgeladen word via usb. Heb deze gisteren even aan de lader gehangen. Zie echter geen lampje branden. Hoe weet ik wanneer deze vol is?
Je kunt dat zien in het menu van de app Instellingen, daar wordt het percentage aangegeven..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online

Er zijn geen instellingen voor betere prestaties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Had je dit filmpje gezien? meer is niet nodig...

• Scharkby
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-06 11:35
Weet iemand misschien hoe je kunt voorkomen dat de Apple TV automatisch opstart nadat hij van de stroom is geweest? Ik heb hem achter een tijdschakelaar staan om stroom te besparen in standby, maar in de ochtend start hij zichzelf dus steeds weer op als er stroom op komt te staan. Ik heb liever dat hij gewoon in standby blijft.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:39
Scharkby schreef op zondag 30 april 2023 @ 08:30:
Weet iemand misschien hoe je kunt voorkomen dat de Apple TV automatisch opstart nadat hij van de stroom is geweest? Ik heb hem achter een tijdschakelaar staan om stroom te besparen in standby, maar in de ochtend start hij zichzelf dus steeds weer op als er stroom op komt te staan. Ik heb liever dat hij gewoon in standby blijft.
Nope, zo is hij gewoon ontworpen, maar waarom de Apple TV van de stroom halen? Hij gebruikt vrijwel niets in stand-by. Mocht hij een stekkerdoos delen met andere apparaten die wel veel verbruiken in stand-by, dan zit er niets anders op dan een extra stroompunt te leggen met permanente spanning.

[Voor 13% gewijzigd door Mr. Freeze op 30-04-2023 08:36]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:32
Inderdaad loont het zich nagenoeg niet om de AppleTV van de stroom te halen. Volgens mij verbruikt die 0,49 w in stand-by. Te vergelijken met 1 smartlamp die niet aan staat. Die verbruiken ook tussen de 0,15 en 0,5 w stand-by.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• satshow
Inmiddels is alles gelukt. Ik heb wel een vraagje.
Ik heb thuis een internet snelheid van 50 Mbit.
Is dat voldoende? Mijn televisie kan 4K afspelen.
Op het moment staat de beste instelling geselecteerd in de video instellingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Radiodurans
50Mbit/s is ruim voldoende voor 4K streams.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chief-Commander
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 30-05 15:08
Zal Apple ooit nog de UI van een update voorzien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
Chief-Commander schreef op maandag 1 mei 2023 @ 20:20:
Zal Apple ooit nog de UI van een update voorzien.
Op dit moment zijn daar omtrent geen geruchten. Dus ja ooit zal tvOS een redesign krijgen, maar wanneer laat zich moeilijk voorspellen.

[Voor 27% gewijzigd door meesje op 01-05-2023 23:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:45
Mijn remote is bij de Apple TV 4K snel leeg (elke week aan lader, terwijl ik 3 avonden in de week gebruik maak van de Apple TV). Ook mijn Apple TV zit aan stekkerblok die uit gaat na gebruik, dus als mijn kinderen (bijv.) de Nintendo Switch gebruiken gaat Apple TV aan (gewoon om zeker te zijn dat de tig apparaten die inmiddels rondom mijn monitor liggen / staan uit staan / gaan).

Is de remote gewoon snel leeg?
Zo niet, ligt het aan steeds aangaan van de Apple TV of is mijn remote gewoon van een slechte productie-batch?
Iemand ervaring / ideeën?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tartarus
Goosebirdy schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 06:41:
Mijn remote is bij de Apple TV 4K snel leeg (elke week aan lader, terwijl ik 3 avonden in de week gebruik maak van de Apple TV). Ook mijn Apple TV zit aan stekkerblok die uit gaat na gebruik, dus als mijn kinderen (bijv.) de Nintendo Switch gebruiken gaat Apple TV aan (gewoon om zeker te zijn dat de tig apparaten die inmiddels rondom mijn monitor liggen / staan uit staan / gaan).

Zo niet, ligt het aan steeds aangaan van de Apple TV of is mijn remote gewoon van een slechte productie-batch?
Heb je de zwarte of zilveren remote (oude of nieuwe)?
Van de zwarte (oude) remote is bekend dat die het liefst onberoerd en op een hard ondergrond moet liggen, anders gaat de batterij wat sneller leeg inderdaad.
Dat je batterij ook sneller leeg kan lopen doordat de Apple TV vaak aan en uitgaat kan inderdaad een factor zijn.
Sowieso vind ik het een achterhaald en stom idee om de stroom van diverse apparatuur er af te halen als je het niet gebruikt. Sluipverbruik is zodanig laag dat je van de besparing niet eens een pak boter kan kopen na een jaar.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb mijn AppleTV 4K met zilveren remote sinds 16 maart in gebruik en de afstandbediening heb ik toen ook meteen opgeladen, en hij staat nu 1,5 maand later op 54% en ik gebruik mijn AppleTV een aantal uur per dag sinds dien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Wij gebruiken de Apple TV zo goed als iedere dag, en gaat 's avonds ook met het hele tv blok van het stroom.
De remote (aluminium look) gaat nu alweer zo'n 4 a 5 maanden mee dacht ik zo. Nog nooit op hoeven laden.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:29

TommyGun

Stik er maar in!

Ik kreeg toevallig van de week een "bijna leeg" melding (20%), ik heb dat ding al sinds november 2022!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobertoBOZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:45
Ik denk dat ik hem twee keer per jaar oplaad en ik gebruik hem dagelijks.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:28
De AB van Apple is het allerbeste wat ik tot nu toe heb gehad op dat gebied .. _/-\o_

Acties:
  • +3Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Een keer per jaar denk ik: 'Oh, ja. Er zit een oplaadbare batterij in!'. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik heb mijn zwarte (oude) Apple remote tot nu toe volgens mij maar 3x opgeladen (laatste keer is al maanden geleden), en ik heb 'm al twee jaar.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:45
Allen bedankt voor reactie _/-\o_ . Eerder snel zoeken online leek op hetzelfde neer te komen: ik heb gewoon een slecht geval, dat blijkt ook uit reacties hierboven dat jullie zelden hoeven op te laden.
Ik zal eens contact op gaan nemen met Apple!

Over stroombesparing had ik al gelezen dat het (bjina) niets uitmaakt, maar ik heb geen keus (zonder te gaan verbouwen / verplaatsen): ik heb één stopcontact voor al de apparaten in achterdeel van woonkamer, dat is inclusief sfeerverlichting in de winter en nog veel meer en dat gaat gewoon met 1 stekkerblok-schakelaar aan-of-uit. Daar verander ik niets aan zolang daar verder geen aanleiding voor is :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 17:51
Goosebirdy schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:59:
Over stroombesparing had ik al gelezen dat het (bjina) niets uitmaakt, maar ik heb geen keus (zonder te gaan verbouwen / verplaatsen): ik heb één stopcontact voor al de apparaten in achterdeel van woonkamer, dat is inclusief sfeerverlichting in de winter en nog veel meer en dat gaat gewoon met 1 stekkerblok-schakelaar aan-of-uit. Daar verander ik niets aan zolang daar verder geen aanleiding voor is :)
Eve Energy smart plug aanschaffen (of eender welk andere Homekit enabled plug) en je kan je sfeerverlichting op je Apple TV, iPhone of andere apple device (al dan niet met Siri) aan en uit zetten ;-)

https://www.evehome.com/en/eve-energy
uitvoering: Eve Energy

Acties:
  • 0Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 17:00
Kan iemand mij op weg helpen probeer een xbox controller aan te sluiten op de Apple tv maar dat lukt niet de controller wordt niet gevonden het lukt wel op de ipad op de pc lukt het ook niet heb de firmware al upgedate van de controller.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
@syberjunky Ik neem aan dat deze stappen je wel bekend zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• syberjunky
Die heb ik geprobeerd maar als nog vind die de Xbox controller niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-06 20:46

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Welke controller gebruik je? Een xb360 gaat niet werken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• syberjunky
Het is een xbox x controller die wordt ondersteund door de Apple TV had ik na gekeken voor ik hem kocht het vreemde is de iPad pak de controller wel en de pc geeft een fout melding ga als ik tijd heb vandaag wel terug naar de mediamarkt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:24
Zorg wel dat de iPad bluetooth uitstaat anders kaapt deze hem voordat je hebt kunnen connecten met de AppleTV ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• syberjunky
Dat had ik al geprobeerd dat hielp ook niet de controller wordt niet gevonden door de Apple tv 4k en de pc vind hem wel maar wil niet connecten krijg foutmelding iPad en iPhone werk het probleemloos maar daar was ie niet voor gekocht ga wel langs de mediamarkt .misschien is er iets in de controller niet goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:12

Stimulate14

⭐⭐⭐

syberjunky schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:39:
Dat had ik al geprobeerd dat hielp ook niet de controller wordt niet gevonden door de Apple tv 4k en de pc vind hem wel maar wil niet connecten krijg foutmelding iPad en iPhone werk het probleemloos maar daar was ie niet voor gekocht ga wel langs de mediamarkt .misschien is er iets in de controller niet goed.
En als je hem bekabeld aansluit?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• syberjunky
Het probleem is opgelost heb de controller om geruild bij de mediamarkt voor een ps5 controller en die werd probleemloos gevonden door de Apple tv

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:43
Even een vraagje aan de bezitters van zowel een LG led als een appleTV 4K. Wat zou de usecase zijn om een appleTV erbij te gebruiken om media te consumeren? Aangezien de tv zelf ook alle apps heeft om Netflix, amazon etc te bekijken.

Is de AppleTV het geld dan ook waard om erbij aan te schaffen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:08
-

[Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 12:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
bones schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:01:
Even een vraagje aan de bezitters van zowel een LG led als een appleTV 4K. Wat zou de usecase zijn om een appleTV erbij te gebruiken om media te consumeren? Aangezien de tv zelf ook alle apps heeft om Netflix, amazon etc te bekijken.

Als je tevreden bent met de LG apps is er weinig reden om over te stappen, maar je kan het proberen. Voor mij zijn het vooral de kleine dingetjes die me naar de Apple TV trekken. Dingen waar je niet eens zo snel bij stilstaat totdat je ze gebruikt. Bijvoorbeeld de system-wide ondertiteling stijl waar apps zich ook daadwerkelijk aan houden. De consistente video player UI. Match Frame Rate/Dynamic Range. En wat ik het meest waardeer is de 'Reduce Loud Sounds' functionaliteit die i.t.t. andere night modes van bijvoorbeeld Sonos nog steeds natuurlijk klinkt.

Edit: En dat de Apple TV alle (non-Atmos) 5.1 audio convert naar PCM Multichannel zodat het geluidsniveau constanter is tussen verschillende content. Ik zit zelden aan de volumeknoppen. Ideaal.

[Voor 9% gewijzigd door Frank op 15-05-2023 13:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online

Ik heb een Samsung tv die in principe alle streaming apps (nog) aan kan en mijn tv ondersteunt airplay.
Ik heb mijn tv echter niet eens aan het internet hangen (afgezien van een paar keer per jaar voor firmware update).

AppleTV is niet noodzakelijk. Maar ik vind het prettiger werken qua bediening, werkt ook net wat lekkerder samen met mijn iPhone en macBook. Plus dat ik de VLC app gebruik waarmee ik films vanaf mijn netwerk kan benaderen.

Dus ja, niet noodzakelijk, maar ik vind die tv software en bediening gewoon irritant en Apple tv's zijn niet duur (voor Apple begrippen). Achteraf had ik ook een paar jaar met aanschaf kunnen wachten tot ik plots streaming apps niet meer kon draaien omdat Samsung daar een handje van heeft en ik alsnog een Apple TV moet kopen. Maar anderzijds, ach, het werkt ook wel prettig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 09:16

Heb ik ook naar zitten kijken, als recente C2 eigenaar. Ik kan de usecase niet zozeer bedenken, behalve dan de Apple UI/UX.

Ik zou denk ik eerder dan ofwel naar een Google TV gaan, als je bepaalde chrome apps wilt gebruiken, zoals Ziggo, die LG niet support. Of NVidea Shield Pro, waar je een SD kaart in kunt prikken en die ook een Plex Media Server kan draaien. De Plex client werkt prima op de LG televisie nl.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Voor het geval je Tv kijkt via Ziggo, heeft de LG Tv geen ZiggoGo app, dus dan is het wel handig om de AppleTv ernaast te hebben (of een andere mediaplayer natuurlijk).
Daarnaast gebruik ikzelf nog Infuse, en dan is de AppleTv ook een must.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
Frank schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:40:
Bijvoorbeeld de system-wide ondertiteling stijl waar apps zich ook daadwerkelijk aan houden.
Hmm, ik kan dit helaas niet bevestigen. Op mijn Apple TV 4K (2022) zien alle ott's er inderdaad wel hetzelfde uit. Of dit nu Videoland, Prime, Disney, Viaplay, ATV+, Infuse, NPO Plus, etc etc is, alle ott's zijn hetzelfde. Op een na: die van Netflix. Netflix' ott wijkt af van alle andere ott. Ik heb de ott van Netflix (nog altijd) niet hetzelfde gekregen.
KillerBee schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:50:
Daarnaast gebruik ikzelf nog Infuse, en dan is de AppleTv ook een must.
Dat kan ik bevestigen :) . Infuse pro is werkelijk een erg fijne app i.c.m. een nas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
RicoK schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:15:
[...]

Hmm, ik kan dit helaas niet bevestigen. Op mijn Apple TV 4K (2022) zien alle ott's er inderdaad wel hetzelfde uit. Of dit nu Videoland, Prime, Disney, Viaplay, ATV+, Infuse, NPO Plus, etc etc is, alle ott's zijn hetzelfde. Op een na: die van Netflix. Netflix' ott wijkt af van alle andere ott. Ik heb de ott van Netflix (nog altijd) niet hetzelfde gekregen.
Vreemd. Bij mij werkt het ook met Netflix gewoon. Al eens geprobeerd de app opnieuw te installeren? Ik had toevallig gister nog wat problemen met de autoplay preview instelling die maar bleef draaien. Tot ik een reinstall deed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
Frank schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:18:
Vreemd. Bij mij werkt het ook met Netflix gewoon. Al eens geprobeerd de app opnieuw te installeren? Ik had toevallig gister nog wat problemen met de autoplay preview instelling die maar bleef draaien. Tot ik een reinstall deed.
Inderdaad vreemd en een tikkie irritant is het wel. Ik had nog niet overwogen de app eens te her installeren. Ik zal dat eens gaan doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertoBOZ
SgtElPotato schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:05:
[...]

Gebruik het al jaren op mijn 55c8. De LG mist bv DTS passthrough. Plus het is allemaal iets sneller en een mooie kleine afstandsbediening in plaats van dat grote logge ding van de tv. En daarnaast is mijn hele huis ‘smart’ dus met de siri remote kan ik ook alles bedienen.
Heb je wel eens proberen vooruit te spoelen op de LG icm met de Apple TV? Snelheid en UI zijn treffend.
Ik heb de bonus dat ik ooit voor de Hue Sync Box heb gekozen voor een ambilight-effect, dus ik moet mijn content via een apparaatje afspelen anders doet dit ook niks.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:47
olafmol schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:47:
[...]

Ik zou denk ik eerder dan ofwel naar een Google TV gaan, als je bepaalde chrome apps wilt gebruiken, zoals Ziggo....
Ziggo Go app is een drama op de Google TV, voor mij reden geweest om over te gaan op de Apple TV, naast de F1 TV pro app die niet in de LG store staat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:08
-

[Voor 99% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 12:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• satshow
Het gebeurt nog wel eens dat het signaal van de Apple tv op mijn tv niet herkend word terwijl de Apple tv aan staat.
Door de Apple tv helemaal uit te zetten en weer opnieuw aan te zetten heb ik meestal weer signaal.
Hoe kan ik dat oplossen?

Dan nog een ander puntje. Als ik een programma heb gekeken dan kan ik de app niet afsluiten zoals met de apps op mijn Samsung tv wel kan.
Is dat normaal?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-06 20:41
satshow schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 07:03:
Dan nog een ander puntje. Als ik een programma heb gekeken dan kan ik de app niet afsluiten zoals met de apps op mijn Samsung tv wel kan.
Is dat normaal?
Gewoon 2x home button en weg swipen (naar boven of beneden).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertoBOZ
satshow schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 07:03:
Het gebeurt nog wel eens dat het signaal van de Apple tv op mijn tv niet herkend word terwijl de Apple tv aan staat.
Door de Apple tv helemaal uit te zetten en weer opnieuw aan te zetten heb ik meestal weer signaal.
Hoe kan ik dat oplossen?

Is dat normaal?
Ja is ook gewoon niet nodig. Als een app niet werkt, even herstarten zoals je op een ander IOS apparaat ook doet (twee keer home-button en omhoog swipen)

• rscheper
Ik heb hier 2 nieuwe Apple TV’s thuis. Beide werkten ze perfect, nu krijg ik wat issues met de ene. Als ik op de homeknop van de afstandsbediening klik gaat hij niet naar home, het lampje op de Apple TV knippert wel kort want communicatie. Ook staat de soundbar op ‘muting’ en volume up en down helpt niet.

Ik heb de Apple TV net naar fabrieksinstellingen gezet en ook de remote een reset gegeven middels home en volume up.. batterij van de remote is nog 41 procent. Komt dit iemand bekend voor?

Edit: ook de digitale afstandsbediening op de iPhone reageert exact hetzelfde..

Vanuit de settings app reageert zelfs de terugknop niet.

Nou, verder getest.. de fysieke remote ergens anders in huis neergelegd en opnieuw gestart. Nu gaat alles digitaal goed. Soms lijkt de remote ook continue commando’s te geven, het led-lampje van de tv knippert dan ook continue, alsof hij continue het volume wil aanpassen.

[Voor 28% gewijzigd door rscheper op 17-05-2023 17:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tartarus
rscheper schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:50:
Ik heb hier 2 nieuwe Apple TV’s thuis. Beide werkten ze perfect, nu krijg ik wat issues met de ene. Als ik op de homeknop van de afstandsbediening klik gaat hij niet naar home, het lampje op de Apple TV knippert wel kort want communicatie. Ook staat de soundbar op ‘muting’ en volume up en down helpt niet.

Ik heb de Apple TV net naar fabrieksinstellingen gezet en ook de remote een reset gegeven middels home en volume up.. batterij van de remote is nog 41 procent. Komt dit iemand bekend voor?

Edit: ook de digitale afstandsbediening op de iPhone reageert exact hetzelfde..

Vanuit de settings app reageert zelfs de terugknop niet.

Nou, verder getest.. de fysieke remote ergens anders in huis neergelegd en opnieuw gestart. Nu gaat alles digitaal goed. Soms lijkt de remote ook continue commando’s te geven, het led-lampje van de tv knippert dan ook continue, alsof hij continue het volume wil aanpassen.
Klinkt als een vocht probleem. Is dat ding nat geweest?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rscheper
Tartarus schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:31:
[...]

Klinkt als een vocht probleem. Is dat ding nat geweest?
Daar ben ik inderdaad ook bang voor.. onze dochter vind de afstandsbedieningen ook erg interessant.. voor nu lijkt hij het vreemd genoeg weer goed te doen, hoewel ik al wel weer wat haperingen heb vernomen een halfuurtje terug.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• meesje
tvOS 16.5 is beschikbaar! Deze keer wel echt nieuwe functionaliteit: tv multiviewer. Nu wachten totdat er een app is die dit ondersteunt. Wellicht ooit F1tv?

[Voor 72% gewijzigd door meesje op 18-05-2023 21:41]

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee