• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:25
RoRoNL schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:28:
[...]

@GoEV6 Helaas, Netflix doet hier niet aan mee.
Hieronder kan je zien welke diensten dit wel doen, dit worden dan de aangeboden "kanalen op Apple TV" genoemd. Hier is in de US recent nog een sportkaneel bijgekomen en volgen er mee. Maar Netflix wil nog niet.
https://www.iculture.nl/t...en-apple-tv-app/#diensten
Dank duidelijk!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:23
@GoEV6 Onder instellingen, apps, tv, koppel aan tv, kun je kiezen welke streaming diensten je wilt koppelen aan de Apple TV app. Zo lang hier geen Netflix staat, zul je niet komen tot 1 lijst. Zelf heb ik de koppeling (voor mijn andere streaming diensten) uit staan, want je gaat wel je kijkgedrag volledig delen met Apple. Ieder moet voor zich bepalen of ie dat wilt. Op dit moment niet, maar misschien ooit wel eens proberen en kijken of de toegevoegde waarde (voor mij) opweegt tegen het delen met Apple. Gelukkig is Apple geen Google of Amazon maar toch. :)

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:08
Misschien een domme vraag maar kan je met de appletv HD een 4k film op een nas via Infuse Pro laten downscalen naar 1080p en afspelen op een fullhd tv?

• meesje
meesje schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 20:56:
En nog belangrijker: in de komende update van de app schijnt het probleem opgelost te zijn met AirPlay (geluid vanaf je ATV naar je Homepods).
Net even getest. Dit probleem is nu inderdaad opgelost met de laatste update van de Ziggo app.

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:23
Rebbelx schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:35:
Misschien een domme vraag maar kan je met de appletv HD een 4k film op een nas via Infuse Pro laten downscalen naar 1080p en afspelen op een fullhd tv?
Ja hoor, merk je niets van.

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:08
RicoK schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:22:
[...]

Ja hoor, merk je niets van.
Zeker? Hier werkt dit namelijk niet… ik heb dus een apple tv hd versie, geen 4k versie

[Voor 11% gewijzigd door Rebbelx op 26-02-2023 10:52]

• RicoK
Rebbelx schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:51:
Zeker? Hier werkt dit namelijk niet… ik heb dus een apple tv hd versie, geen 4k versie
Excuses, dan heb ik wellicht te snel gereageerd.

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Rebbelx schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:51:
Dat je een ATV HD / 4 hebt bleek niet uit je vraag...

Welke ATV HD heb je? (bouwjaar)
Hoe is de film gecodeerd? (kan je met bv het gratis MediaInfo zien)
Hoe groot is de film en hoe lang duurt de film?

[Voor 7% gewijzigd door ikweethetbeter op 26-02-2023 23:00]

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Net een 4K 2022 model besteld. Ben benieuwd. :) Zit nu op de HD uit 2015 (4th gen). Heb die aan een LG OLED hangen en dat is eigenlijk een misdaad. Had eerst de V&A afgestruind voor het 2017 4K model, maar het 2022 model is blijkbaar goedkoper in de markt gezet - dus voor die paar tientjes extra een model met veel krachtigere hardware en die waarschijnlijk nog rustig tenminste een jaar of 6-8 updates krijgt is dan een betere deal dan het 2017 model. :P

TV kijken ga ik niet doen via KPN (omdat ik geen TV+ kastje wil, ben je net van alles Google af - rammen ze een Android-kastje door je strot. :|), dus ga ik ook alles dan maar meteen op één plek dumpen: de Apple TV. WebOS is heel fijn, maar wel erg traag en de apps niet altijd even betrouwbaar noch hetzelfde qua navigatie. TV kijken (NLZiet), F1 kijken, Netflix, Prime, Apple TV+; lekker simpel allemaal op één plek.

Het enige nadeel is dat de Harmony nu apps kan starten op de LG TV, maar voor zover ik kan zien kan die natuurlijk geen "scenes" zetten op de Apple TV. Kan het wel handmatig programmeren natuurlijk (menu ingedrukt houden, 5 stappen naar onder, 1 omhoog en dan 2 naar links :P), maar goed. Met een beetje geklooi met ARC misschien ook de Harmony niet meer nodig, maar dat zie ik nog niet betrouwbaar gebeuren eigenlijk. Voornamelijk ook niet omdat die apps kan starten.

Hoe dan ook, nieuwe Apple TV; nieuw projectje om alles opnieuw in te richten.
Rebbelx schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:35:
Ik speel best vaak 4K HDR content af op de Apple TV HD (4th gen, 2015) met Infuse Pro en dat werkt perfect. Het wordt idd gedownscaled naar 1080p, gezien de Apple TV niet meer dan dat kan uitspugen. Welk apparaat de transcoding doet weet ik niet eigenlijk. Maar het werkt wel. Ik neem aan dat je tenminste de 4de generatie hebt, gezien Infuse naar mijn weten niet draait op oudere Apple TV's. Dat draait hier helemaal prima iig. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bruce.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-05 12:23
Op de nieuwe app V2 van videoland is mij het volgende opgevallen,
Bij verschillende films en ook programma's is bij de ondertitels een bug gevonden.
Als je bijvoorbeeld de films rambo "3 delen" de ondertitels bekijkt,dan zie je als het uit 2 regels bestaat
het een behoorlijk stuk hoger staat in beeld als het uit 1 regel bestaat die staat dan een stuk lager uit 1 regel is wel de juiste hoogte.
Dat is alleen als je met de Apple tv kijkt .
Na een paar update's van V2 is het nog niet verholpen.
Heeft hier iemand ook ervaring mee met deze bug?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:33
Hier ook mensen last van het spontaan pauzeren van streaming diensten? Ik heb dit de ene keer meer dan andere keren. Nadat het op pauze schiet kan het direct zonder problemen verder spelen. ATV 4K ‘22

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
@Thalaron nee, wat jij schetst, (her)ken ik niet. Wellicht dat het aan je netwerkverbinding ligt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
bruce. schreef op zondag 5 maart 2023 @ 10:31:
Bij verschillende films en ook programma's is bij de ondertitels een bug gevonden.
Als je bijvoorbeeld de films rambo "3 delen" de ondertitels bekijkt,dan zie je als het uit 2 regels bestaat
het een behoorlijk stuk hoger staat in beeld als het uit 1 regel bestaat die staat dan een stuk lager uit 1 regel is wel de juiste hoogte.
Maak je maar niet druk om die V2 app, dat zal altijd drama blijven. Het grootste probleem voor mij is dat het geen tvOS videospeler heeft waardoor spoelen moeizaam gaat. Een melding als er een derde persoon wil kijken. Wat moet ík met die melding, laat mij gewoon kijken. Al meerdere malen gemeld. Verder ook allerlei andere bugs die na een jaar nog altijd niet zijn opgelost. Wen er maar aan.

[Voor 6% gewijzigd door THE_BASE op 05-03-2023 12:20]

 MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:28
Thalaron schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:26:
Hier ook mensen last van het spontaan pauzeren van streaming diensten? Ik heb dit de ene keer meer dan andere keren. Nadat het op pauze schiet kan het direct zonder problemen verder spelen. ATV 4K ‘22
Yep bij mij vanaf gisteren, iedere x korte hicks heel hinderlijk en ‘de tijd’ blijft achter ..
Ik heb dezelfde uitrusting ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bruce.
THE_BASE schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:19:
[...]

Maak je maar niet druk om die V2 app, dat zal altijd drama blijven. Het grootste probleem voor mij is dat het geen tvOS videospeler heeft waardoor spoelen moeizaam gaat. Een melding als er een derde persoon wil kijken. Wat moet ík met die melding, laat mij gewoon kijken. Al meerdere malen gemeld. Verder ook allerlei andere bugs die na een jaar nog altijd niet zijn opgelost. Wen er maar aan.
Ok maar van die ondertitels zie jij dat ook ben ik benieuwd naar?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Solaris
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-04 02:21
Wanneer komt er een oplossing, waarin apps als Viaplay, niet eerst een zwart scherm tonen, bij het opstarten van een stream. Dit is sinds de upgrade naar OS 16 het geval.

• kjeldlarmit
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-06 20:53
WhatsappHack schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 00:41:
Het enige nadeel is dat de Harmony nu apps kan starten op de LG TV, maar voor zover ik kan zien kan die natuurlijk geen "scenes" zetten op de Apple TV. Kan het wel handmatig programmeren natuurlijk (menu ingedrukt houden, 5 stappen naar onder, 1 omhoog en dan 2 naar links :P), maar goed. Met een beetje geklooi met ARC misschien ook de Harmony niet meer nodig, maar dat zie ik nog niet betrouwbaar gebeuren eigenlijk. Voornamelijk ook niet omdat die apps kan starten.
Toevallig afgelopen weekend hiermee bezig geweest. Heb een ATV uit 2015, gekoppeld aan een Harman Kardon BDS580 en een Philips Ambilight tv. Kan nu met mijn Apple TV remote alle drie de apparaten tegelijk inschakelen/ uitschakelen. Kan ook met behulp van Siri alles in/uitschakelen. Het opstarten van specifieke apps m.b.v. Siri heb ik nog niet getest.

Tot nu toe wel erg blij met de keuze om het zo in te regelen. Altijd trouwe klant bij Ziggo geweest, en dat kastje was toch wel een prettige ervaring. Nu met Delta gigantisch terug in de tijd gegaan (geen videoland/netflix app op het kastje, wat mijn vrouw toch wel graag wil) dus heb een goede reden gehad om mijn vrouw ook fan van de Apple TV te krijgen. Nu enkel nog de Apple TV 4K aanschaffen met de nieuwe Siri remote :)

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
kjeldlarmit schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 08:16:
[...]

Toevallig afgelopen weekend hiermee bezig geweest. Heb een ATV uit 2015, gekoppeld aan een Harman Kardon BDS580 en een Philips Ambilight tv. Kan nu met mijn Apple TV remote alle drie de apparaten tegelijk inschakelen/ uitschakelen. Kan ook met behulp van Siri alles in/uitschakelen. Het opstarten van specifieke apps m.b.v. Siri heb ik nog niet getest.

Tot nu toe wel erg blij met de keuze om het zo in te regelen. Altijd trouwe klant bij Ziggo geweest, en dat kastje was toch wel een prettige ervaring. Nu met Delta gigantisch terug in de tijd gegaan (geen videoland/netflix app op het kastje, wat mijn vrouw toch wel graag wil) dus heb een goede reden gehad om mijn vrouw ook fan van de Apple TV te krijgen. Nu enkel nog de Apple TV 4K aanschaffen met de nieuwe Siri remote :)
Wij gebruiken de streamingdiensten* uitsluitend via AppleTV en dat werkt voor ons perfect. Geen trage apps via de TV of KPN ontvanger meer. Sterker nog, ik heb de TV’s niet eens meer verbonden met internet.

Netflix, F1 TV, NPO Start, Prime video, HBO Max, Videoland, Apple TV+ en Disney+.

[Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 09-03-2023 11:32]

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

De enige app die niet lekker werkt op de Apple Tv, is die van Skyshowtime, die hebben ervoor gekozen om Framerate matching links te laten liggen (in tegenstelling tot zo'n beetje alle andere streamingdiensten).
Ik ben niet van plan om deze instelling elke keer handmatig te moeten omzetten (en zelfs dan vind ik het beeld té onrustig), daarom kijk ik Skyshowtime met de LG Tv. Wel erg jammer...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Ik vind de NPO start app onprettig werken. Het laden van content onder de verschillende menu's /tabbladen duurt lang en naar een andere plek in de video gaan gaat ook niet altijd goed.

• PrimusIP
  • Nu online
Dj-sannieboy schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:03:
Wij gebruiken de streamingdiensten* uitsluitend via AppleTV en dat werkt voor ons perfect.
Wij hebben geen eens kabel/lineaire tv, alleen betaalde en gratis streaming diensten. Ik mis het ook eigenlijk nooit. De tv is alleen aan de Apple TV en de Nintendo Switch gekoppeld. Ik heb hem zelfs niet eens rechtstreeks aan het internet hangen (afgezien van paar keer per jaar voor een software update).

• Solaris
Zo zonde dat AppleTV geen browser heeft. Zou soms wel fijn zijn om even snel een website op de tv te bekijken.

• meesje
Solaris schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:44:
Zo zonde dat AppleTV geen browser heeft. Zou soms wel fijn zijn om even snel een website op de tv te bekijken.
Daar heb je AirPlay mirroring toch voor?

• Solaris
meesje schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:49:
[...]

Daar heb je AirPlay mirroring toch voor?
Heb geen iphone, maar vind de AppleTV gewoon een fijn product om te hebben. Vooral door de apps, die bijna allemaal een 4K interface hebben.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

kjeldlarmit schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 08:16:
[...]

Nu met Delta gigantisch terug in de tijd gegaan (geen videoland/netflix app op het kastje, wat mijn vrouw toch wel graag wil) dus heb een goede reden gehad om mijn vrouw ook fan van de Apple TV te krijgen. Nu enkel nog de Apple TV 4K aanschaffen met de nieuwe Siri remote :)
Misschien al bekend, maar Delta heeft een TV app voor de aTV. Kan je tenminste ook via wifi tv kijken ipv hun eigen kastje. :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• kjeldlarmit
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-06 20:53
Ethirty schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 21:06:
[...]

Misschien al bekend, maar Delta heeft een TV app voor de aTV. Kan je tenminste ook via wifi tv kijken ipv hun eigen kastje. :)
Ja die had ik inderdaad gevonden! Werkt prima maar tot op heden nog geen uurtje gebruikt.

• RicoK
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag. Sinds kort maak ik gebruik van de Ziggo app op een Apple TV. Dit is een 4K 2017 dus met de Siri remote en de touchpad. Dit om te zien of ik mijn tweede Ziggo Next, een Mini, de deur uit kan gaan doen.

Vooralsnog staan alle seinen op groen en vind ik de Ziggo app op de ATV op zich prima. De layout is dezelfde, je kunt verder gaan waar je bent gebleven, etc etc. En de beeldkwaliteit is prima, zeker, omdat het maar een 32” Full HD TV betreft.

Echter, waar ik wel mee zit, is het doorspoelen van een opname. Dit lukt mij eigenlijk niet. Als het wel eens een keer lukt dan is het ‘he, wat deed ik nou’. Hoe spoelen jullie, Ziggo app-gebruikers, nu een opname door?

• meesje
RicoK schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 10:06:
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag. Sinds kort maak ik gebruik van de Ziggo app op een Apple TV. Dit is een 4K 2017 dus met de Siri remote en de touchpad. Dit om te zien of ik mijn tweede Ziggo Next, een Mini, de deur uit kan gaan doen.

Vooralsnog staan alle seinen op groen en vind ik de Ziggo app op de ATV op zich prima. De layout is dezelfde, je kunt verder gaan waar je bent gebleven, etc etc. En de beeldkwaliteit is prima, zeker, omdat het maar een 32” Full HD TV betreft.

Echter, waar ik wel mee zit, is het doorspoelen van een opname. Dit lukt mij eigenlijk niet. Als het wel eens een keer lukt dan is het ‘he, wat deed ik nou’. Hoe spoelen jullie, Ziggo app-gebruikers, nu een opname door?
Net even getest. Ik start een opname. Daarna klik op de touchpad van de remote en swipe naar rechts. -eitje toch? :)

[Voor 12% gewijzigd door meesje op 11-03-2023 10:20]

• RicoK
@meesje als het nou zo simpel was…. Wat doe je na het naar rechts swipen? Met de eerste klik of een tik (?) op de touchpad pauzeert de opname toch, en dan?

• meesje
RicoK schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 10:19:
@meesje als het nou zo simpel was…. Wat doe je na het naar rechts swipen? Met de eerste klik of een tik (?) op de touchpad pauzeert de opname toch, en dan?
De opname pauzeert dan inderdaad. Door te swipen via de touchpad ga je verder in de tijd. Daarna kun je klikken op de touchpad, maar merk ook dat je niks doet de opname vanaf dat moment automatisch verder gaat.

• RicoK
@meesje dat dus. Het klikken op de touchpad, na de onderbreking/reclame, doet niets. De opname blijft gewoon verder spelen. Net wat ik aangaf, soms doet ie het wel, maar dan heb ik geen idee wat/hoe ik dat dan heb gedaan.

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Heeft bovenstaande niet te maken met de rechten om het programma door te mogen spoelen? Sommige zendesr doen hier bewust wel of niet aan mee, en kan zelfs per programma verschillen, niet?

• meesje
RoRoNL schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 18:55:
Heeft bovenstaande niet te maken met de rechten om het programma door te mogen spoelen? Sommige zendesr doen hier bewust wel of niet aan mee, en kan zelfs per programma verschillen, niet?
De vraag ging om een opname. Dat heeft in tegenstelling tot uitgesteld kijken geen beperking in kunnen doorspoelen.

• bruce.
bruce. schreef op zondag 5 maart 2023 @ 10:31:
Iemand dit al uitgetest of opgevallen??

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ik heb een probleem/bug met Netflix op de ATV.

Als ik een serie kijk, en aan het einde van een aflevering schakelt die door naar de volgende, dan start die in de allerlaagste resolutie (en die is echt slecht, ik schat iets van 240p).
Zelfs al laat je dat een paar minuten lopen, dan wordt het niet beter.

Pas als ik de aflevering stop en herstart krijg ik eerst een paar seconden dat wieltje, en dat gaat het in goede resolutie verder.

Aan de internetverbinding ligt het niet, ATV hangt bedraad aan de router met 150 Mbps.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:39
Tommie12 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 09:49:

Als ik een serie kijk, en aan het einde van een aflevering schakelt die door naar de volgende, dan start die in de allerlaagste resolutie (en die is echt slecht, ik schat iets van 240p).

Pas als ik de aflevering stop en herstart krijg ik eerst een paar seconden dat wieltje, en dat gaat het in goede resolutie verder.

Aan de internetverbinding ligt het niet, ATV hangt bedraad aan de router met 150 Mbps.
Ik heb automatisch volgende aflevering uitgeschakeld. Misschien dat dit ook een workaround voor je is?

XBL gamertag StayingPow3r

• qwerty19
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Hier precies hetzelfde Tommie. Vlak voor het einde terug gaan en handmatig de volgende aflevering starten werkt wel goed

• ikweethetbeter
  • Nu online
Welke? 1, 2 of 3 zonder app store, of 4 /HD of nieuwer met app store?

Heb je de meest recente versies van tvOS en de Netflix app?
Sinds wanneer gebeurt dit? Heb je daarvoor iets veranderd? Is er daarvoor iets veranderd?
Je bedoelt dat tekentje dat-ie buffert? Als dat alleen aan het begin van een aflevering is, is dat goed!
Je ATV hangt waarschijnlijk met 100 Mbps bedraad aan de router, sommige 4K modellen hebben 1 Gbps. Maar 100 Mbps is ruim voldoende!

De bekabeling kan wel een probleem zijn. Is het een goede kabel (CAT5E of beter)? Is de kabel onbeschadigd? Nergens knikken? En is het een kant-en-klare kabel, of heb je de connectoren er zelf opgezet?

• Tommie12
  • Nu online
ikweethetbeter schreef op maandag 13 maart 2023 @ 08:11:
[...]

Welke? 1, 2 of 3 zonder app store, of 4 /HD of nieuwer met app store?

Heb je de meest recente versies van tvOS en de Netflix app?

[...]

Sinds wanneer gebeurt dit? Heb je daarvoor iets veranderd? Is er daarvoor iets veranderd?

[...]

Je bedoelt dat tekentje dat-ie buffert? Als dat alleen aan het begin van een aflevering is, is dat goed!

[...]

Je ATV hangt waarschijnlijk met 100 Mbps bedraad aan de router, sommige 4K modellen hebben 1 Gbps. Maar 100 Mbps is ruim voldoende!

De bekabeling kan wel een probleem zijn. Is het een goede kabel (CAT5E of beter)? Is de kabel onbeschadigd? Nergens knikken? En is het een kant-en-klare kabel, of heb je de connectoren er zelf opgezet?
ATV4 met app store.
Ik zet die spullen meestal op automatisch updaten.

Dat buffertekentje komt enkel een paar seconden in beeld bij het starten van een film, daarna loopt het prima.
Ik heb die ATV nog niet zo lang, alleen was ik meer een film kijker, en dan nooit iets opgemerkt.
Kabel is gewoon gekocht kant en klaar, en er zijn verder geen indicaties dat mijn internetverbinding te zwaar belast wordt.

• ikweethetbeter
  • Nu online
Tommie12 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 08:14:
ATV4 met app store.
Ik zet die spullen meestal op automatisch updaten.
Zou je dat nog eens kunnen controleren (niet de instelling, dat geloof ik wel, maar wel of je de laatste versies hebt), om dit als oorzaak uit te sluiten?

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-06 22:57

el-jorge

turn around and feel the vibe

Hoi, ik overweeg een apple tv. Ik heb een aansluitvraag. Ik heb een Denon AVR-X3400H, en een LG Oled C7. Ik sluit eigenlijk alles aan op de Denon (PS5, UHD Player, Ziggo) en vanuit daar gaat het naar de LG. Streaming apps komen vanaf de TV naar de Denon. Dus andersom. Ik vraag mij af wat het meest handig is qua aansluiten van de Apple TV?

Spielerei...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Trixh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-06 21:51
el-jorge schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:36:
Hoi, ik overweeg een apple tv. Ik heb een aansluitvraag. Ik heb een Denon AVR-X3400H, en een LG Oled C7. Ik sluit eigenlijk alles aan op de Denon (PS5, UHD Player, Ziggo) en vanuit daar gaat het naar de LG. Streaming apps komen vanaf de TV naar de Denon. Dus andersom. Ik vraag mij af wat het meest handig is qua aansluiten van de Apple TV?
Mogelijk begrijp ik je vraag verkeerd maar je kan die toch gewoon aansluiten zoals je dat met de rest gedaan hebt? Apple TV aansluiten op je Denon AVR en klaar. Waarom zou je de Apple TV rechtstreeks aansluiten op je TV als je een AVR hebt?

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

el-jorge schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:36:
Als je streaming apps al op je tv gebruikt, waarom dan nog een aTV?

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:02

Hier het zelfde, sinds een paar weken.
Niks veranderd aan de situatie (internet / aansluitingen)

Idd handmatig opnieuw starten helpt, wel irritant.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Ethirty schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:22:
[...]

En dat durf je in dit topic te vragen? ;)

spoiler:
ATV werkt gewoon veel fijner dan de ingebouwde apps van tv's. Ik heb een vrij nieuwe LG TV en ja, het werkt prima maar ATV is gewoon zoveel beter..

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

amphora schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:50:
[...]

En dat durf je in dit topic te vragen? ;)

spoiler:
ATV werkt gewoon veel fijner dan de ingebouwde apps van tv's. Ik heb een vrij nieuwe LG TV en ja, het werkt prima maar ATV is gewoon zoveel beter..
Het was een vraag aan degene die dat suggereerde.

Ik heb mijn rotte Android smart-tv functie al jaren vervangen door een aTV. Sinds kort met de nieuwe 4K ;)

#team_UTC+1

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55
Ethirty schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:57:
[...]

Het was een vraag aan degene die dat suggereerde.

Ik heb mijn rotte Android smart-tv functie al jaren vervangen door een aTV. Sinds kort met de nieuwe 4K ;)
Als KPN nou ook eens een app zou maken voor de aTV, dan kan ik dat ook doen. Voor nu gebruik ik de Android app van mijn Smart-TV, maar zou liever alles op hetzelfde apparaat hebben.

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-06 22:57

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ethirty schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:22:
[...]

Sneller, beter (begrijp ik), en F1 TV dat ik nu met geen mogelijkheid op de tv krijg.

Spielerei...

• vulliw
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hallo,

Apple tv 2022 alles werkt prima, maar ik zie bij users een rode 1 staan ??
Als ik ga kijken wat er aan de hand is vind ik niets alles is goed ingesteld ?
Wie kan mij helpen wat de rode 1 betekend ?

Is opgelost, hier bij de handleiding

De mijne werd veroorzaakt door een recente AppleID-wachtwoordwijziging, waardoor ik opnieuw moest inloggen op al mijn apparaten met mijn bijgewerkte wachtwoord. Na het inloggen bleef ik deze melding hierboven zien en was in de war waarom het niet zou verdwijnen.

Ik heb het op deze manier opgelost:

1. Ga naar Instellingen > gebruikers en accounts
2. Klik onder "Standaardgebruiker" op account
3. Scrol naar beneden en klik op: "Gebruiker verwijderen van Apple TV"
- Bevestig en laat account wissen
- opmerking: verknoeit HomeKit niet en blijft gekoppeld aan Home
4. Voeg jezelf opnieuw toe als standaardgebruiker
5. Volg aanwijzingen op de iPhone / of handmatig om in
te loggen 6. Standaardgebruiker wordt opnieuw toegevoegd, zonder de rode stip zonder 🔴 actie-item.

Opmerkingen: mogelijk moet u Foto's enz. voor de standaardgebruiker terugschakelen en eventuele app store-instellingen herstellen. Doe dit vanuit Instellingen > Gebruikers en accounts > Standaardgebruiker

U moet ook profielen mogelijk terugschakelen naar de standaardgebruiker, omdat de gebruiker bij verwijdering overschakelt naar een secundaire gebruiker.

[Voor 72% gewijzigd door vulliw op 16-03-2023 14:21]

Vulliw

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb een vraagje, ik heb sinds gister een atv 2022 en heb volgens mij alles goed ingesteld staan, maar bij Netflix krijg ik bijvoorbeeld bij de film "6 Underground" netjes Dolby vision en Dolby Atmos maar bij de serie "Shadow and Bone" krijg ik wel Dolby vision maar geen Dolby Atmos, terwijl er bij de info wel staat dat hij Dolby Atmos moet zijn. Ligt dit aan een instelling die niet goed staat, of ligt dit gewoon bij Netflix dat het niet goed gaat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
DON PAPA schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:27:
Ik heb een vraagje, ik heb sinds gister een atv 2022 en heb volgens mij alles goed ingesteld staan, maar bij Netflix krijg ik bijvoorbeeld bij de film "6 Underground" netjes Dolby vision en Dolby Atmos maar bij de serie "Shadow and Bone" krijg ik wel Dolby vision maar geen Dolby Atmos, terwijl er bij de info wel staat dat hij Dolby Atmos moet zijn. Ligt dit aan een instelling die niet goed staat, of ligt dit gewoon bij Netflix dat het niet goed gaat?
Mijn ervaring is dat deze (Atmos) labels niet altijd juist zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:32
DON PAPA schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:27:
Als het bij Netflix bij andere series en films wel werkt. Dan lijkt de fout bij Netflix te zijn.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
Vanaf tvOS 16.4 is Siri gebaseerd op een nieuw framework: Siri Natural Language Generation
https://www.onemorething....i-ai-chatgpt-behandeling/

In het artikel van OMT wordt helaas niet verder aangegeven wat we nu precies kunnen verwachten. Ik ben benieuwd. Later volgt kennelijk een uitrol naar de andere OS.

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

@meesje & @TheKerremenke bedankt voor jullie antwoorden, nu weet ik een iedergeval dat ik niet verder hoef te zoeken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 11:07

Wij hebben sinds enkele weken hetzelfde fenomeen met Netflix. Op de nieuwe AppleTV en met kabel aangesloten.
Andere streaming apps hebben er geen last van.

De workaround werkt inderdaad, maar is irritant.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Vraagje, ik gebruik nu al een aantal dagen de NLZiet app op een AppleTV 2022 die bekabeld is aangesloten, maar ik heb nu al een aantal keer gehad dat de EPG in de NLZiet app kompleet leeg blijft. Pas als ik de AppleTV opnieuw opstart, krijg ik weer een gevulde EPG te zien in de NLZiet app. Hebben meer mensen dit probleem, of weet iemand een oplossing voor dit probleem?

• RobertoBOZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:45
DON PAPA schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:55:
Vraagje, ik gebruik nu al een aantal dagen de NLZiet app op een AppleTV 2022 die bekabeld is aangesloten, maar ik heb nu al een aantal keer gehad dat de EPG in de NLZiet app kompleet leeg blijft. Pas als ik de AppleTV opnieuw opstart, krijg ik weer een gevulde EPG te zien in de NLZiet app. Hebben meer mensen dit probleem, of weet iemand een oplossing voor dit probleem?
Wij hebben dit sinds enkele dagen. Ik vermoed een bug in NLZiet app.

• Patrick_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-06 10:34
DON PAPA schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:55:
Hier ook last van met de laatste versie. Wat sneller gaat is om in de gids even naar gisteren te gaan en weer terug naar vandaag.

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Patrick_ schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:19:
[...]
Hier ook last van met de laatste versie. Wat sneller gaat is om in de gids even naar gisteren te gaan en weer terug naar vandaag.
Dat had ik volgens mij al eens geprobeerd, maar hij geeft op alle dagen een lege gids, maar ik ga dat volgende keer "nog" eens proberen, bedankt voor de tip.

Edite: Helaas, ik had net weer een lege EPG-gids, maar ik kon heen en weer wisselen tussen de dagen wat wou, maar de gids bleef leeg, pas toen ik de Apple TV een herstart had gegeven, kreeg ik weer een gevulde EPG te zien. Ik heb inmiddels ook een melding gedaan bij NLziet over deze bug

Edite: Heb vandaag contact gehad met NLZiet en ze zijn op de hoogte van deze bug en werken aan een oplossing. Tot die tijd, gaven ze mij de volgende tip, als de gids leeg is dan kun je twee keer klikken op de knop met het tv-symbool op de afstandsbediening en vervolgens twee keer omhoog klikken op de pad. Dan sluit hij de NLZiet app af en vervolgens kun je de app weer openen en is de gids weer gevuld, dat werkt een ieder geval een stuk sneller dan een herstart van de Apple TV.

[Voor 52% gewijzigd door DON PAPA op 24-03-2023 08:41]

• Jan_V
Jan_V schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:36:
[...]

Wij hebben sinds enkele weken hetzelfde fenomeen met Netflix. Op de nieuwe AppleTV en met kabel aangesloten.
Andere streaming apps hebben er geen last van.

De workaround werkt inderdaad, maar is irritant.
Afgelopen dagen trouwens geen last meer van gehad tijdens het kijken van Wanted. Mogelijk dat het dus is opgelost.

• Master51
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-05 22:42
Hallo ik heb een vraag. Ik vind het beeld van de Videoland app op mijn Apple TV niet vloeiend. Het betreft een een Apple TV 4k 2021 en draait op tvOS 16.4.

Deze is aangesloten op een LG OLED55C7V. Het beeld blijft erg schokkerig. Ik ervaar dit niet met andere apps op de Apple TV(Netflix, Disney+, Prime). Wanneer ik de Videoland app op de TV zelf gebruik is het beeld veel rustiger/vloeiender.
Heb al van alles geprobeerd in de instellingen van de Apple TV. Output staat op 4k SDR 60 (schakelt deze vanzelf over op DolbyVision content).

Structuur: 4K SDR 60Hz (50Hz geprobeerd)
HDMI uitvoer: YCvCr
Chroma: 4:4:4 (ook 4:2:0 geprobeerd zonder soelaas)
Maak materiaal passend: beide op aan (ook uit geprobeerd)
Netwerk: bekabeld aangesloten

Wat gaat er nu precies mis?

Hopelijk kan iemand mij helpen.

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:17
Master51 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:34:
Hallo ik heb een vraag. Ik vind het beeld van de Videoland app op mijn Apple TV niet vloeiend. Het betreft een een Apple TV 4k 2021 en draait op tvOS 16.4.

Deze is aangesloten op een LG OLED55C7V. Het beeld blijft erg schokkerig. Ik ervaar dit niet met andere apps op de Apple TV(Netflix, Disney+, Prime). Wanneer ik de Videoland app op de TV zelf gebruik is het beeld veel rustiger/vloeiender.
Heb al van alles geprobeerd in de instellingen van de Apple TV. Output staat op 4k SDR 60 (schakelt deze vanzelf over op DolbyVision content).

Hier op beide Apple TV's (2021 en 2022) gaat Videoland zonder problemen, met de instellingen die je zelf aangeeft.

Heb je trouwens Videoland V2 geïnstalleerd? Ik weet dat ze de oorspronkelijke Videoland app aan het uitfaseren zijn en dat de nieuwe app, vooralsnog V2, de komende standaard gaat worden.

• Master51
Saekerhett schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 20:58:
[...]

Hier op beide Apple TV's (2021 en 2022) gaat Videoland zonder problemen, met de instellingen die je zelf aangeeft.

Heb je trouwens Videoland V2 geïnstalleerd? Ik weet dat ze de oorspronkelijke Videoland app aan het uitfaseren zijn en dat de nieuwe app, vooralsnog V2, de komende standaard gaat worden.
Bedankt voor je antwoord!
Ja heb de V2 versie geïnstalleerd.

Het gekke is dat dus alleen de Videoland app dit doet. Alle andere apps werken prima.
Het is beeld loopt dus niet “lekker” vloeiend. Je wordt er gewoon naar van als je er te lang naar kijkt.

• Bigbro00
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-04 21:02
Hi, ik heb een puzzeltje en kom er niet uit. Wie helpt mij?

Ik heb een Apple TV van 2022 verbonden met een voorversterker. Ik wil en kan ruimtelijke audio luisteren via de Apple TV en Apple Music. Probleem is dat ik elke keer de tv moet aan houden om songs te kiezen. Ik wil het overzicht van Apple tv Music op mijn Mac Air zodat ik de tv niet hoef aan te zetten. Als ik via de Mac naar Apple music ga kun je geen ruimtelijke audio (spatial audio) streamen. Dit kan alleen met ear pods, Beats of Apple tv.

Kort: ik zou graag de apple tv willen bedienen via de mac air maar de audio via de HDMI van de Apple tv laten gaan.

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 04-06 23:25
Bigbro00 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 22:51:
Hi, ik heb een puzzeltje en kom er niet uit. Wie helpt mij?

Ik heb een Apple TV van 2022 verbonden met een voorversterker. Ik wil en kan ruimtelijke audio luisteren via de Apple TV en Apple Music. Probleem is dat ik elke keer de tv moet aan houden om songs te kiezen. Ik wil het overzicht van Apple tv Music op mijn Mac Air zodat ik de tv niet hoef aan te zetten. Als ik via de Mac naar Apple music ga kun je geen ruimtelijke audio (spatial audio) streamen. Dit kan alleen met ear pods, Beats of Apple tv.

Kort: ik zou graag de apple tv willen bedienen via de mac air maar de audio via de HDMI van de Apple tv laten gaan.
Als het goed is heb je in Apple Music bij Airplay de optie Switch to (Wissel naar?), daarmee kun je een ander apparaat bedienen, bij mij staat daar ook mijn Apple TV. Ik heb dit alleen gebruikt om muziek te streamen vanaf mijn HomePods maar ik ga er van uit dat het met een Apple TV hetzelfde werkt.Voor de duidelijkheid je zou hem twee keer moeten zien, 1 keer als Airplay Speakers en 1 keer als "remote" voor de Apple TV. Als je ARC aan hebt staan gaat denk ik wel alsnog automatisch je TV aan >:).

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Master51
Master51 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:34:

OPGELOST:

Het probleem is opgelost.
Schijnbaar geen probleem veroorzaakt door de app of de Apple TV.
De Apple TV is aangesloten op HDMI3. Het toestel herkend deze zijnde een spelcomputer, en zette de beeldinstellingen op “spelmodus”.
Dat was de reden dat het beeld zo schokte. Nu op bioscoop gezet zoals ook HDMI1 is ingesteld, en het is verholpen.

Wat stom dat ik hier niet eerder aan gedacht had (vond het beeld al zo fel en rood).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:30
Ik heb nu een paar maanden een Apple TV en het bevalt goed. T-mobile app erop en gaan. Maar de Netflix app bezorgt me kopzorgen. Waar-de-loos is het. Ik heb ATV de laatste update gegeven, maar de problemen blijven.

Het probleem:
Bij het aanklikken van een film/serie zie je hem selecteren, maar er gebeurt niets. Er speelt niets af. Schakel ik over naar de LG Netflix app, werkt het direct. Ik heb de ATV zowel bedraad als via wifi geprobeerd. Het probleem blijft.

Ik begrijp er niets van. Een app als Netflix behoort echt rocksolid te zijn, maar ik kan er haast niets mee. Af en toe krijg ik ook een foutmelding in Netflix, maar die leidt nergens toe.

Het gekke is dat als ik dan een andere film start, deze wel werkt. Maar vaak ook niet. Daarnaast, krijg ik soms na een seconde of 20 een dubbel lopend geluid, alsof de stream 2x gestart is. Uiteindelijk moet ik de Netflix app killen, wil het weer reageren. De ATV functioneert dan altijd prima.

Iemand een idee/herkenning?

Gaat om een ATV 4k van de laatste generatie, met ethernet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr. Freeze
t14wo schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:39:
Ik heb nu een paar maanden een Apple TV en het bevalt goed. T-mobile app erop en gaan. Maar de Netflix app bezorgt me kopzorgen. Waar-de-loos is het. Ik heb ATV de laatste update gegeven, maar de prlbormen blijven.

Het probleem:
Bij het aanklikken van een film/serie zie je hem selecteren, maar er gebeurt niets. Er speelt niets af. Schakel ik over naar de LG Netflix app, werkt het direct. Ik heb de ATV zowel bedraad als via wifi geprobeerd. Het probleem blijft.

Ik begrijp er niets van. Een app als Netflix behoort echt rocksid te zijn, maar ik kan er haast niets mee. Af en toe krijg ik ook een foutmelding in Netflix, maar die leidt nergens toe.

Het gekke is dat als ik dan een andere film start, deze wel werkt. Maar vaak ook niet. Daarnaast, krijg ik soms na een seconde of 20 een dubbel lopend geluid, alsof de stream 2x gestart is. Uiteindelijk moet ik de Netflix app killen, wil het weer reageren. De ATV functioneert dan altijd prima.

Iemand een idee/herkenning?

Gaat om een ATV 4k van de laatste generatie, met ethernet.
Dat hoort idd niet zo, ik zou eens even helemaal opnieuw beginnen met de ATV middels een volledige herstel en alles 1 voor 1 opnieuw instellen. Hopelijk gaat dan beter, misschien dat er ergens softwarematig toch iets mis is gegaan, danwel bij eerste setup, anders misschien bij de upgrade. Is maar een idee hoor.

• Frank
  • Niet online
Netflix op de Apple TV is erg hit & miss. Netflix update hun app erg sporadisch. Tot een maand of 2 terug was de laatste update van mei 2022. Mist ook nog steeds een lange lijst aan functionaliteit.

• RobertoBOZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:45
Frank schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:00:
Netflix op de Apple TV is erg hit & miss. Netflix update hun app erg sporadisch. Tot een maand of 2 terug was de laatste update van mei 2022. Mist ook nog steeds een lange lijst aan functionaliteit.
Zo ook nog steeds geen interactieve content. Maar ze gebruiken wel de Apple videoplayer waardoor playback perfect werkt.

Ik mis wel groeperingen van franchises in de Netflix-app.

• PrimusIP
  • Nu online
Ik vind de Netflix app eigenlijk wel prima werken, zeker als je het vergelijkt met Youtube, of nog veel erger: Amazon prime en de NPO app.

Apple TV doet z'n werk, maar spannend of innovatief vind ik hem ook niet. Een hoop wat het kan zou beter kunnen en de machine zou zoveel meer kunnen dan wat nu beschikbaar is (inclusief dingen die Apple zelf moedwillig tegenwerkt). Maar vergeleken met die software rommel op tv's is het een verademing.

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04 16:58
Verwijderd en naar CirclDigital in "[Apple TV+] Ervaringen & Discussie"

[Voor 93% gewijzigd door CirclDigital op 05-04-2023 11:36]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik ben al euforisch als applicaties gewoond de standaard videospeler van Apple gebruiken. Daarom ben ik ook zeker geen fan van Videoland V2, dat is met spoelen een regelrecht drama. :)

 MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED

• Frank
  • Niet online
RobertoBOZ schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:24:
[...]

Zo ook nog steeds geen interactieve content. Maar ze gebruiken wel de Apple videoplayer waardoor playback perfect werkt.

Ik mis wel groeperingen van franchises in de Netflix-app.
De landscape tiles mogen ze wel eens updaten wat mij betreft. De Netflix app op andere platformen heeft al zeker een jaar of 2 portrait tiles. Veel ruimtelijker en overzichtelijker. Mede daarom kijk ik nooit meer in de app.

[Voor 4% gewijzigd door Frank op 05-04-2023 11:50]

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-06 12:59
Ik mis de top 10 geselecteerde films/series op Netflix.

• bruce.
THE_BASE schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:44:
Ik ben al euforisch als applicaties gewoond de standaard videospeler van Apple gebruiken. Daarom ben ik ook zeker geen fan van Videoland V2, dat is met spoelen een regelrecht drama. :)
The-BasE@
Ik heb dit een tijdje geleden geschreven

'Op de nieuwe app V2 van videoland is mij het volgende opgevallen,
Heeft hier iemand ook ervaring mee met deze bug?"

Dit is nog niet verholpen is nog steeds als goed voorbeeld Rambo deel 1 uit 1982.
TIME-BASE@ kan jij even kijken of dat op jou apple tv ook zo is bij videoland?

• THE_BASE
  • Niet online
bruce. schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:17:
[...]
Dit is nog niet verholpen is nog steeds als goed voorbeeld Rambo deel 1 uit 1982.
TIME-BASE@ kan jij even kijken of dat op jou apple tv ook zo is bij videoland?
Ga ik vanavond doen!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Kan iemand mij uitleggen wat het nut is van gebruikers profielen op een Apple tv? Vriendin toegang gegeven maar onder haar profiel zie ik gewoon exact dezelfde apps. Enige wat me opvalt is dat ze blijkbaar niet met mijn atv+ mag kijken.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• Mr. Freeze
amphora schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:27:
Kan iemand mij uitleggen wat het nut is van gebruikers profielen op een Apple tv? Vriendin toegang gegeven maar onder haar profiel zie ik gewoon exact dezelfde apps. Enige wat me opvalt is dat ze blijkbaar niet met mijn atv+ mag kijken.
Gebruikersprofielen op een Apple TV zijn handig omdat ze de persoonlijke voorkeuren en kijkgeschiedenis van elke gebruiker opslaan. Dit betekent dat wanneer jij bijvoorbeeld een bepaalde tv-show kijkt, deze niet verschijnt in de aanbevelingen van je vriendin op haar profiel als ze die show niet leuk vindt.

Daarnaast kunnen gebruikersprofielen helpen bij het beperken van toegang tot bepaalde inhoud, zoals het geval lijkt te zijn met jouw vriendin en jouw Apple TV+ abonnement. Dit kan handig zijn als je bijvoorbeeld kinderen hebt en je wilt dat ze alleen toegang hebben tot bepaalde kindvriendelijke programma's en apps.

Als je merkt dat er geen verschil is tussen de apps op jouw profiel en die van je vriendin, kan het zijn dat je nog geen tijd hebt gehad om de verschillende profielen te personaliseren. Je kunt bijvoorbeeld verschillende apps installeren op het profiel van je vriendin die je niet op je eigen profiel hebt geïnstalleerd.

Over het algemeen zijn gebruikersprofielen op een Apple TV handig om de kijkervaring te personaliseren en te beperken, afhankelijk van wie er kijkt.

antwoord is niet van mij maar chatgpt ;-)

• meesje
amphora schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:27:
Check: https://discussions.apple.com/thread/253391908
Ik heb zo’n vermoeden dat de profielen alleen werken met de Apple diensten. Op alle andere diensten, welke weer eigen profielen hebben, heeft dit geen effect.

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Mr. Freeze schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:15:
[...]

En dus vrij zinloze toevoeging.

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

meesje schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:55:
[...]

Ik heb zo’n vermoeden dat de profielen alleen werken met de Apple diensten. Op alle andere diensten, welke weer eigen profielen hebben, heeft dit geen effect.
Daar lijkt het wel op. Alleen maar profiel voor Apple TV app en (waarschijnlijk) Apple Music maar dat gebruik ik niet. Niet voor persoonlijke app indeling of iets dergelijks.

• Jan_V
Ik had inderdaad gehoopt dat de ingelogde profielen in Netflix, Prime, HBO, YT, etc. ook bewaard zouden blijven in de gebruikersprofielen. Helaas is dit niet het geval.

• meesje
amphora schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:45:
[...]

Daar lijkt het wel op. Alleen maar profiel voor Apple TV app en (waarschijnlijk) Apple Music maar dat gebruik ik niet. Niet voor persoonlijke app indeling of iets dergelijks.
Wat ik me afvraag is wat het effect is als je diensten koppelt aan de Apple TV app. Dit kan bij Disney, Prime, HBO en SkyShowtime.

• PrimusIP
  • Nu online
Mr. Freeze schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:15:
[...]

Denk zelf eens na over de vraag en hoe Apple tv in de praktijk werkt. Lees je gegenereerde antwoord eens rustig terug. Hoe nuttig was je post?

• PrimusIP
  • Nu online
meesje schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:55:
[...]

Mee eens. Ze hadden best leuke dingen er mee kunnen doen, maar ik merk dat het in de praktijk niks toevoegt.

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 12:47
DON PAPA schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:44:
@meesje & @TheKerremenke bedankt voor jullie antwoorden, nu weet ik een iedergeval dat ik niet verder hoef te zoeken.
Kan dit beamen, het audioformaat klopt regelmatig niet bij Netflix (Atmos = DD 5.1). Amazon spant wat dat betreft de kroon. UHD en HDR blijkt in veel gevallen SDR te zijn. Apple TV de streaming dienst is vrijwel altijd correct qua formaten, net als HBO. Het ligt dus niet aan je apparatuur :)

• bruce.
THE -BASE@ heb je inmiddels al gekeken?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04 16:58
MariusV schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:11:
[...]
Amazon spant wat dat betreft de kroon. UHD en HDR blijkt in veel gevallen SDR te zijn.
Dat komt omdat je niet goed kijkt (en Prime dat ook een beetje verstopt).... UHD krijg je als je koopt of huurt, gewoon HD als je via je abonnement kijkt (uitgezonderd de eigen producties).

Heeft helemaal niets met ATV te maken.

[Voor 14% gewijzigd door CirclDigital op 07-04-2023 11:59]

• THE_BASE
  • Niet online
bruce. schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:56:
[...]

Ga dat vanavond voor je checken, sorry, was een drukke week. :o

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 12:47
CirclDigital schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:02:
[...]

Dat komt omdat je niet goed kijkt (en Prime dat ook een beetje verstopt).... UHD krijg je als je koopt of huurt, gewoon HD als je via je abonnement kijkt (uitgezonderd de eigen producties).

Heeft helemaal niets met ATV te maken.
Ik zeg nergens dat dit met atv te maken heeft, maar met Prime, Ook heeft het niets met niet goed kijken te maken, er staat ook bij de Prime included titels UHD en niet dat dit dus alleen bij gekochte of gehuurde titels het geval is. Het is dus onjuiste/onvolledige info( jij noemt het een beetje verstopt), net zoals er niet altijd sprake is van Atmos, als het er wel expliciet bij staat. Dat is waar ik op doelde.

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 12:52
Ik heb mij nog niet echt verdiept in ATV 2022 (128gb), maar hoe kan ik films van mijn externe harde schijf afspelen? hij heeft nl geen usb aansluiting.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 22:02

Coach4All

I'm a Coach 4 All

cgok schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:38:
Ik heb mij nog niet echt verdiept in ATV 2022 (128gb), maar hoe kan ik films van mijn externe harde schijf afspelen? hij heeft nl geen usb aansluiting.
De schijf hangen aan iets wat 'm deelt over het netwerk als netwerkschijf.
Veel "huis tuin en keuken" routers ondersteunen dit al.
Iets als Infuse op je ATV en gaan .....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• RicoK
Meest ideale is inderdaad een NAS met een app als Infuse. Heb beiden en werkt perfect.

Maar wat ook natuurlijk kan als (tijdelijke) work-around is de externe schijf aan een mac(book) hangen om daarna de content te airplayen. Ik moet er zelf alleen niet aan denken…. 🙄😊

• THE_BASE
  • Niet online
bruce. schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:56:
[...]

Inmiddels voor je gekeken en inderdaad is dat wat vreemd. Bij twee regels ligt het hoger dan bij één regel subtitle. Ik heb wel contacten bij RTL/Videoland, maar ben bang dat dit niet hoog op het prioriteitenlijstje staat voor bugfixes. Kan er wel een poging aan wagen volgende week.

[Voor 23% gewijzigd door THE_BASE op 07-04-2023 18:19]

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Vraagje, zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met een ATV 2022 in samenwerking met twee Homepods 2e generatie? Ik zit er namelijk over te denken om mijn soundbar systeem weg te doen en over te stappen op 2 Homepods voor het TV geluid. Ik zou dus graag willen weten hoe de ervaringen zijn over de geluid kwaliteit en over de synchronisatie beeld/geluid?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr. Freeze
DON PAPA schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 08:50:
Vraagje, zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met een ATV 2022 in samenwerking met twee Homepods 2e generatie? Ik zit er namelijk over te denken om mijn soundbar systeem weg te doen en over te stappen op 2 Homepods voor het TV geluid. Ik zou dus graag willen weten hoe de ervaringen zijn over de geluid kwaliteit en over de synchronisatie beeld/geluid?
Ik heb het een tijdje gebruikt met een ATV2021 en homepods mini, werkte op zich gewoon prima, geen problemen gehad met sync of wat dan ook, maar je bent wel heel erg afhankelijk van je Apple music abo, vandaar dat ik toch maar naar Sonos ben overgestapt. Maar op zich werkt de ATV prima met de Homepods, zal per generatie weinig verschil inzitten (wat betreft werking), geluidskwaliteit van de gen 2 ben ik niet mee bekend.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Nu online
Vandaag komt de 2e HomePod binnen (er is wat mis gegaan met de bestelling anders had ik gisteren beide al gehad), juist met het idee om op deze manier te testen of het ook als TV-geluid kan dienen. Ik gebruik op dit moment een Beam (gen 1) en twee Play:1's als rears. Ik twijfel er niet aan dat twee Homepods voor muziek al beter zullen zijn, maar ik weet ook niet hoe ze zijn als tv-spekers. Als het niet bevalt gaan de twee Homepods gewoon weer terug en houd ik de Sonos-spullen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
DwightKSchrute schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:57:
[...]

Vandaag komt de 2e HomePod binnen (er is wat mis gegaan met de bestelling anders had ik gisteren beide al gehad), juist met het idee om op deze manier te testen of het ook als TV-geluid kan dienen. Ik gebruik op dit moment een Beam (gen 1) en twee Play:1's als rears. Ik twijfel er niet aan dat twee Homepods voor muziek al beter zullen zijn, maar ik weet ook niet hoe ze zijn als tv-spekers. Als het niet bevalt gaan de twee Homepods gewoon weer terug en houd ik de Sonos-spullen.
Ik heb afgelopen zondag twee HomePod's 2e generatie getest als vervanger voor (niet lachen): Bose Companion 2 Series II speakers die aangesloten zijn op mijn tv en waar ik nog altijd best van gecharmeerd van ben.

Het geluid van de HomePods vond ik alleen met bijvoorbeeld Apple TV+'s See prachtig, maar qua spraak haalt het het niet bij m'n oude speakers. Verschillende tv-programma's en 4K content met Dolby Atmos geprobeerd, maar vond het geen 600+ euro's waard ten opzichte wat wat ik nu heb staan. Ik ben geen audiofile, maar ben erg gevoelig voor goed of slecht geluid en mijn mening is dat ze beter zijn voor muziek, want daarin waren ze absoluut beter. :)

• THE_BASE
  • Niet online
Lees hierboven. Overigens is de 2e gerenatie volgens specialisten op YouTube en dergelijke wel degelijk minder dan de eerste.

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee