• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:44
meesje schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:53:
[...]

Nee, DS Photo <> Synology Photos
Ik krijg zojuist de nieuwsbrief van Synology binnen waar ze bevestigen dat er voor Apple en Android nu TV apps zijn, sinds 22 december :)

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:26
Phoolie schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:26:
[...]

Ik krijg zojuist de nieuwsbrief van Synology binnen waar ze bevestigen dat er voor Apple en Android nu TV apps zijn, sinds 22 december :)
Klopt, die nieuwsbrief had ik gisteren ontvangen. Zodoende toen even een berichtje hier geplaatst.

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-01 15:31
Toch wel jammer dat 2 onderstaande functies van de nieuwe ATV niet naar de oudere ATV 4K komt. Ik heb namelijk een 1ste en 2de generatie staan.

- HDR 10+
- Apple Music Sing

Ik hoop dat die 2 functies alsnog met een update toegevoegd worden.

• Phoolie
Ik ga mijn huidige Apple TV (2015) maar een vervangen voor de nieuwe variant met ethernet. Kan de oude mooi naar de slaapkamer. Ik twijfel alleen even over wat voor kabel er bij te bestellen. Nou heb ik een Philips 58PUS8505 Zilver tv. Volgens de specs uit die link op Tweakers heeft deze dus HDMI 2.0b. Maar als ik mij niet vergis gaat dat tot max 50 Hz.

En de Philips site zegt het volgende:
Video-ingangen op alle HDMI
  • tot 4K UHD 3840 x 2160 bij 60Hz
  • HDR ondersteund
  • HDR10/HLG (Hybrid Log Gamma)
  • HDR10+/Dolby Vision
Ik twijfel dus of het niet wellicht toch HDMI 2.1 is en ik niet beter zo'n kabel kan kopen. Iemand daar toevallig ervaring mee?

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:05
@Phoolie waarom risico nemen/moeilijk doen? Gewoon lekker een 2.1 geschikte kabel pakken dan zit je altijd goed.

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• Phoolie
Thalaron schreef op maandag 2 januari 2023 @ 18:12:
@Phoolie waarom risico nemen/moeilijk doen? Gewoon lekker een 2.1 geschikte kabel pakken dan zit je altijd goed.
Het was meer de gedachte dat het zonde is om een duurdere kabel te kopen als het toch niet nodig is. Maar zou groot is het prijsverschil nou ook weer niet. Dus ik ga idd maar gewoon voor een 2.1 kabel :)

• Blem
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-01 21:27
Woensdag hield de naar boven knop van de remote er van het een op andere moment mee op (nog geen drie maande oud). Alle instructies van de website gevolgt, maar het euvel bleef. Lees op internet meer mensen die dat hebben is dit een bekend probleem van de remote?

Ik heb met Apple gebelt en de remote is onder garantie gewisseld, moet de oude alleen nog terug sturen. In dat opzicht top service, maar was benieuwd of dit een typisch iets is voor de remote.

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:36

Beamer

Return of the legend

Enige reden voor mij om Apple Tv te kopen zou zijn om gemakkelijk af en toe foto's en filmpjes, zoals de automatische momenten die Iphone voor je maakt af te spelen op TV. Daar je, je iphone niet zomaar kan stremen naar een TV zonder Airplay en philips dit niet onderstunt en ik zweer bij Ambilight.

Verder gezien elke TV smart is tegenwoordig en alle apps op me tv staan kan ik me dus ook maar weinig toegevoegde waarde bedenken van Apple TV, behalve hetgeen waarvoor ik het misschien wil kopen. Kunnen jullie nog andere punten benoemen die ik wellicht niet overzie? Waar gebruiken jullie het voor als je ook al een smart tv hebt?

Ooit was me systeem de shit, inmiddels ouwe bak :-)

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Beamer schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:09:
Enige reden voor mij om Apple Tv te kopen zou zijn om gemakkelijk af en toe foto's en filmpjes, zoals de automatische momenten die Iphone voor je maakt af te spelen op TV. Daar je, je iphone niet zomaar kan stremen naar een TV zonder Airplay en philips dit niet onderstunt en ik zweer bij Ambilight.

Verder gezien elke TV smart is tegenwoordig en alle apps op me tv staan kan ik me dus ook maar weinig toegevoegde waarde benden van Apple TV, behalve hetgeen waarvoor ik het misschien wil kopen. Kunnen jullie nog andere punten benoemen die ik wellicht niet overzie? Waar gebruiken jullie het voor als je ook al een smart tv hebt?
Langere ondersteuning, betere kwaliteit apps, geen reclame (Google TV, Amazon Fire), respect voor je privacy, fatsoenlijke afstandsbediening, integratie met overige Apple apparaten bijv. AirPods, je beeld kunnen calibreren met een iPhone, klein onopvallend kastje met ethernet aansluiting, enz.

Dat zijn mijn overwegingen geweest :>

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Verder gezien elke TV smart is tegenwoordig en alle apps op me tv staan kan ik me dus ook maar weinig toegevoegde waarde benden van Apple TV, behalve hetgeen waarvoor ik het misschien wil kopen. Kunnen jullie nog andere punten benoemen die ik wellicht niet overzie? Waar gebruiken jullie het voor als je ook al een smart tv hebt?
Ik heb een TV met GoogleTV en een met Tizen, beide heb ik niet met internet verbonden. (Ondanks dat ik ook Pi-Hole heb draaien)

Ik gebruik uitsluitend AppleTV’s voor alle streaming diensten. Het werkt snel en fijn. Daarnaast kan ik makkelijk een scene voor m’n verlichting instellingen (HomeKit) via de ATV.

Daarnaast is de ATV een HomeKit hub!

[Voor 15% gewijzigd door Dj-sannieboy op 03-01-2023 16:22]

• meesje
Miki schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:17:
[...]

Langere ondersteuning, betere kwaliteit apps, geen reclame (Google TV, Amazon Fire), respect voor je privacy, fatsoenlijke afstandsbediening, integratie met overige Apple apparaten bijv. AirPods, je beeld kunnen calibreren met een iPhone, klein onopvallend kastje met ethernet aansluiting, enz.

Dat zijn mijn overwegingen geweest :>
De calibratie was ik al weer helemaal vergeten. Komt waarschijnlijk doordat ik toen, en nu nog steeds, geen iPhone heb/had met Face ID. Goed om te weten!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:19
Ik heb een Samsung TV met up-to-date Tirzen er op met Airplay2 ondersteuning.

Ondanks dat heb ik er meteen een Apple-TV aangehangen. De tv heb ik bewust ook van het netwerk losgetrokken (alleen draai ik heel soms een paar keer per jaar een update).

Redenen voor mij:
* Apple tv bediening is zo enorm veel fijner. Ik vind tv bedieningen wat dat betreft waardeloos.
* Airplay werkt gewoon net wat fijner op Apple TV.
* Software aanbod is fijner. Ik draai bijvoorbeeld VLC (die ik weer gebruik om materiaal vanaf het netwerk te bekijken).
* Geen "adds"
* Meer privacy
* Langere ondersteuning en weten dat apps straks nog beschikbaar zijn.

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
...
Bij ons thuis is de Apple TV een onmisbare mediaspeler via Infuse voor al onze aangeschafte series en films. Werkt fantastisch.

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:44
Een smart tv gebruikt vrijwel altijd een SoC die niet geschikt is voor z'n klus. De gebruikersinterface in 4K resolutie draaien gebeurt om die reden op geen enkele tv. Veel tv's hebben, ondanks de beperkte resolutie van de UI, een stroperige interface.

Alle tv's (Google, Tizen, WebOS) laten reclame zien in het hoofdmenu. Apple niet. Ja, de aanbevolen films en series van de geselecteerde dienst / app, maar meer niet.

Wat de meeste mediaspelers niet kunnen, is probleemloos en snel wisselen van resolutie, frame rate en dynamic range. Je raadt het al: een Apple TV doet dat probleemloos.

Daarbij werken de meeste apps op een Apple TV vrij intuïtief, en die consistentie zie je niet of minder bij de concurrentie.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:37
Ook niet onbelangrijk is dolby atmos ondersteuning in de media apps (behalve in Plex en Infuse😡) Weet zo niet of dat eigen tv apps dat wel ondersteunen. Moet je natuurlijk wel de opstelling kwa luidsprekers voor hebben.
Dolby atmos muziek afluisteren gaat meestal ook niet via de tv-apps.

Daarnaast wat hier boven al gezegd is. Geen reclame, zelf in NL-ziet spoel ik meestal de reclames door. Tenzij ik live kijk. Fijnere bediening zowel via ab als via telefoon. Gemakkelijk YouTube zaken typen via de iPhone toetsenbord.

Daarnaast heb ik een oudere Sony tv (uit 2014). Op deze manier heb ik weinig last van de ouderdom van bepaalde apps of de soc.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:30
TheKerremenke schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:52:
Ook niet onbelangrijk is dolby atmos ondersteuning in de media apps (behalve in Plex en Infuse 😡) Weet zo niet of dat eigen tv apps dat wel ondersteunen. Moet je natuurlijk wel de opstelling kwa luidsprekers voor hebben.
Dolby atmos muziek afluisteren gaat meestal ook niet via de tv-apps.
Ik weet niet hoe ik je opmerking moet interpreteren, maar Infuse Pro ondersteunt wel Dolby Atmos op de Apple TV.

Bron.

• TheKerremenke
RicoK schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:42:
[...]

Ik weet niet hoe ik je opmerking moet interpreteren, maar Infuse Pro ondersteunt wel Dolby Atmos op de Apple TV.

Bron.
Dan enkel Plex niet. Dacht dat infuse dit ook niet had. My bad.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• RicoK
@TheKerremenke Om die reden betaal ik dan ook 'graag' EUR 0,99/mnd voor Infuse Pro :) ;)

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:34
meesje schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:23:
[...]

De calibratie was ik al weer helemaal vergeten. Komt waarschijnlijk doordat ik toen, en nu nog steeds, geen iPhone heb/had met Face ID. Goed om te weten!
Als je Dolby Vision kijkt heeft kalibratie toch geen nut? Het is toch of kalibreren of Dolby Vision?

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-01 09:27
Van alle Apple producten die ik bezit, is de Apple TV naast de Iphone het meeste gebruikte apparaat. Ik kocht deze zomer een nieuwe 4k tv en kocht er meteen een Apple TV 4K bij.

Als ik mn tv aanzet en ik zie al die rommel op het homescreen, DAT alleen al is voldoende om voor al mn streaming de apple tv te gebruiken. Deze heeft tenminste ENKEL hetgene wat ik wil, de remote werkt echt fijn EN alle content (Netflix, Disney+, Telenet App, Eleven Sports, Infuse Pro) speelt zonder enig probleem af. De apps zijn ook van prima kwaliteit.

Al die content afspelen is waarschijnlijk ook mogelijk met de apps op mn tv zelf maar zowel ik als mn vrouw zijn de apple tv zo gewoon, dat we gewoon niks anders meer willen.

Het is trouwens ook zo dat de hardware in de apple tv pakken beter is dan wat in je televisie toestel zit. De snelheid waarmee alles werkt, is dus ook wel een enorm pluspunt.

Wat voor mij ook enorm pluspunt is, is hoe snel het toestel verbind met Airpods. Even case openflikken en 5 seconden later stoor je al niemand meer. En nu het toestel en de airpods ook spatial audio ondersteunen .... tja ik kan zo blijven doorgaan :*)

[Voor 23% gewijzigd door Rebbelx op 04-01-2023 08:10]

• Frank
  • Niet online
RicoK schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 20:52:
@TheKerremenke Om die reden betaal ik dan ook 'graag' EUR 0,99/mnd voor Infuse Pro :) ;)
Als de dev eindelijk eens gaat luisteren naar mensen mbt de UI/UX dan wordt Infuse echt de ultieme app. In de basis werkt de app super, maar de praktische kant laat nog veel te wensen over. Het grootste gemis vind ik toch wel library tabs voor film en series, en portrait posters in de Continue Watching row. Je moet momenteel veel te veel handelingen doen om in je library te komen waardoor je weinig overzicht hebt. Naarmate je library groeit wordt dit een steeds groter probleem.

• Rebbelx
Frank schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:10:
[...]

Als de dev eindelijk eens gaat luisteren naar mensen mbt de UI/UX dan wordt Infuse echt de ultieme app. In de basis werkt de app super, maar de praktische kant laat nog veel te wensen over. Het grootste gemis vind ik toch wel library tabs voor film en series, en portrait posters in de Continue Watching row. Je moet momenteel veel te veel handelingen doen om in je library te komen waardoor je weinig overzicht hebt. Naarmate je library groeit wordt dit een steeds groter probleem.
Ik gebruik de app nu al een jaartje of 2. Kan me infeite amper updates herinneren. En al zeker niet aan de UI

• Frank
  • Niet online
Rebbelx schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:12:
[...]

Ik gebruik de app nu al een jaartje of 2. Kan me infeite amper updates herinneren. En al zeker niet aan de UI
Klopt. De meeste updates zijn kleine veranderingen en bugfixes. Als je het Infuse forum een beetje volgt merk je wel dat James (de dev) behoorlijk koppig kan zijn en graag vast blijft houden aan zijn eigen voorkeuren. Nou snap ik wel dat hij niet 1 op 1 de Plex UI gaat overnemen maar ik mis toch wel een hoop dingetjes. Als Plex eindelijk hun app op orde heeft dan ga ik toch weer terug denk ik.

[Voor 3% gewijzigd door Frank op 04-01-2023 08:15]

• Rebbelx
Frank schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:15:
[...]

Klopt. De meeste updates zijn kleine veranderingen en bugfixes. Als je het Infuse forum een beetje volgt merk je wel dat James (de dev) behoorlijk koppig kan zijn en graag vast blijft houden aan zijn eigen voorkeuren. Nou snap ik wel dat hij niet 1 op 1 de Plex UI gaat overnemen maar ik mis toch wel een hoop dingetjes. Als Plex eindelijk hun app op orde heeft dan ga ik toch weer terug denk ik.
Ik volg het infeite niet echt al die ontwikkelingen. De UI is best wel ok vind ik en voor mij is uiteindelijk het allerbelangrijkste dat ik gewoon zonder problemen kan streamen. Dat is het geval en daarom betaal ik er ook steeds voor.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:32

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Misschien ben ik dan de uitzondering maar ik heb echt nooit problemen met de Plex app (buiten dat downloads gewoon niet werken op mijn iPad maar soit) wat ik er ook op afspeel (van SD DivX tot HEVC UHD Bluray remuxen; alles speelt gewoon perfect af)

Heb alleen bij vakanties behoefte aan iets anders want dan zou ik graag spul offline mee kunnen nemen op mijn iPad en wat ik ook probeer: dat gaat dusdanig langzaam dat t onbruikbaar is.

[Voor 27% gewijzigd door Tomba op 04-01-2023 08:52]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17:06
Ik vind het een misser van Apple dat de Apple TV 4K 2022 zelf geen audio selectie kan maken. Heb je de audio output op Dolby Atmos ingesteld dan wordt content, wat geen Atmos in zich heeft, in stereo weergegeven.

Kies je voor een ander formaat, zoals 5.1, dan wordt Dolby Atmos uitgeschakeld en wordt alle audio, ongeacht het formaat in 5.1 weergegeven.

Dit vind ik persoonlijk jammer want ik ga niet iedere keer naar de systeem instellingen bij het kijken van een film. Ik ben weer teruggevallen op het kijken van streamingsdiensten via apps op mijn TV.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:34
Jeuvie schreef op zondag 8 januari 2023 @ 09:03:
Ik vind het een misser van Apple dat de Apple TV 4K 2022 zelf geen audio selectie kan maken. Heb je de audio output op Dolby Atmos ingesteld dan wordt content, wat geen Atmos in zich heeft, in stereo weergegeven.

Kies je voor een ander formaat, zoals 5.1, dan wordt Dolby Atmos uitgeschakeld en wordt alle audio, ongeacht het formaat in 5.1 weergegeven.

Dit vind ik persoonlijk jammer want ik ga niet iedere keer naar de systeem instellingen bij het kijken van een film. Ik ben weer teruggevallen op het kijken van streamingsdiensten via apps op mijn TV.
geen expert, maar: https://discussions.apple...254077480022#254077480022

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ikweethetbeter
Jeuvie schreef op zondag 8 januari 2023 @ 09:03:
Deze bewering klopt niet!

Stel je Atmos in, en is je bron geen Atmos, dan wordt er meerkanaals PCM uitgegeven (2 kanalen bij stereo, 6 kanalen bij DD 5.1). Met andere woorden, de conversie gebeurt in je Apple TV, en niet in je receiver, maar aangezien PCM lossless is, hoor je het verschil niet.

Dolby Atmos decoderen moet in je receiver gebeuren, of in ieder geval in een device dat voor jouw kamer en speaker setup ingeregeld is, omdat bij Atmos het geluid niet naar x discrete kanalen wordt gestuurd, maar wordt geprojecteerd in een 3D ruimte. Afhankelijk van de akoestiek en het aantal speakers wordt het geluid in het juiste volume naar 1 of meer speakers gestuurd.

• Jeuvie
ikweethetbeter schreef op zondag 8 januari 2023 @ 10:58:
[...]

Deze bewering klopt niet!

Stel je Atmos in, en is je bron geen Atmos, dan wordt er meerkanaals PCM uitgegeven (2 kanalen bij stereo, 6 kanalen bij DD 5.1). Met andere woorden, de conversie gebeurt in je Apple TV, en niet in je receiver, maar aangezien PCM lossless is, hoor je het verschil niet.
Oké een ander voorbeeld. Als ik een film met 5.1 geluid afspeel op mijn Apple TV 2022 4K met de app HBO Max dan wordt dat in de Bose App weergegeven als LPCM 2.0. Speel ik dezelfde film af op mijn TV met dezelfde app dan wordt dit in de Bose app weergegeven als Dolby Digital Plus 5.1. Dit verschil is ook duidelijk te horen, de sub doet dan actief mee.

• TheKerremenke
Jeuvie schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:17:
[...]

Oké een ander voorbeeld. Als ik een film met 5.1 geluid afspeel op mijn Apple TV 2022 4K met de app HBO Max dan wordt dat in de Bose App weergegeven als LPCM 2.0. Speel ik dezelfde film af op mijn TV met dezelfde app dan wordt dit in de Bose app weergegeven als Dolby Digital Plus 5.1. Dit verschil is ook duidelijk te horen, de sub doet dan actief mee.
Welke receiver gebruik je? Dat kan natuurlijk ook de oorzaak zijn ipv de Apple TV.

Hier gisteren via de Apple TV met HBO Max gewoon Dolby atmos tijdens het afspelen van de film Black Adam. De NAD gaf dit ook duidelijk aan. En het was ook goed te horen.

• Jeuvie
@TheKerremenke Het is een Bose Soundbar 900 en ik heb mijn TV ingesteld op passtrough. Atmos doet hij uiteraard wel goed. Het gaat om de andere geluidsformaten.

https://www.bose.nl/nl_nl...00/article.html.html.html

[Voor 15% gewijzigd door Jeuvie op 08-01-2023 13:06]

• ikweethetbeter
@Jeuvie
Dan vrees ik dat jouw tv alleen stereo passthrough doet!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TheKerremenke
Jeuvie schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:05:
@TheKerremenke Het is een Bose Soundbar 900 en ik heb mijn TV ingesteld op passtrough. Atmos doet hij uiteraard wel goed. Het gaat om de andere geluidsformaten.

https://www.bose.nl/nl_nl...00/article.html.html.html
Sorry om het te moeten zeggen. Maar met een soundbar ga je toch nooit een goed dolby atmos geluid krijgen. Dat weerkaatsen via het plafond lijkt leuk maar is het meestal toch net niet. Daarnaast denk ik dat het probleem bij de tv ligt. Net als @ikweethetbeter zegt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ikweethetbeter
TheKerremenke schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:40:
Sorry om het te moeten zeggen. Maar met een soundbar ga je toch nooit een goed dolby atmos geluid krijgen.
Dolby Atmos is een techniek, een techniek waarmee het mogelijk is om geluid ergens in een 3D ruimte te projecteren, als je speaker setup dat toestaat. Met een soundbar mag je vaak al blij zijn als je enigszins een surroundeffect kunt krijgen.

Ik heb een receiver met 5 speakers en een sub, een klassieke opstelling dus, en ik heb prachtig geluid bij films en series. Maar een Atmos track klinkt niet per definitie beter dan een DD5.1 track. Net zoals DTS niet per definitie beter is dan DD. Het is een techniek, maar de man (m/v/x) achter de knoppen, de sound engineer, die is veel belangrijker. Dus liever een goed gemixte DD5.1 track dan een slechte Atmos. Indien goed gemixt, dan geef ik wel de voorkeur aan Atmos, maar het is geen wondermiddel dat altijd goed klinkt. En op een soundbar is het een aanduiding wat-ie kan afspelen, het is geen kwaliteitsaanduiding!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Kan met die nieuwste Apple TV je 4K video’s ( die je met je iPhone opgenomen hebt bijv ) vanaf je iPhone via AirPlay afspelen op je 4K Tv in 4K kwaliteit? Dus zonder kwaliteit verlies of downgrade naar FHD?

Dat kon met vorige versie niet namelijk. 4K video’s werden in Full HD afgespeeld.

[Voor 4% gewijzigd door kardox op 10-01-2023 00:47]

• RicoK
@kardox als ik je vraag goed begrijp zou dit (was dit?) zeker moeten kunnen: Bron.

• kardox
  • Nu online
RicoK schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:41:
@kardox als ik je vraag goed begrijp zou dit (was dit?) zeker moeten kunnen: Bron.
Het zou erg fijn zijn als een tweaker die in bezit is van een iPhone en Apple TV 4K en 4K tv dit kan bevestigen! Op YouTube ben ik het nog niet tegengekomen!

[Voor 5% gewijzigd door kardox op 10-01-2023 18:48]

• meesje
kardox schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:45:
[...]

Het zou erg fijn zijn als een tweaker die in bezit is van een iPhone en Apple TV 4K en 4K tv dit kan bevestigen! Op YouTube ben ik het nog niet tegengekomen!
@RicoK Als ik jouw bron lees is AirPlay beperkt tot 1080p SDR.

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:49
[...]

Heb het getest, maar hoe kan ik objectief vaststellen dat het 4k is op Apple TV? Het ziet er toch scherp uit, maar dat zegt natuurlijk zeer weinig. De Playback HUD geeft niets met een Airplay'ed video. Het informatie scherm van Samsung geeft UHD aan, maar ook dat is geen uitsluitsels omdat de Apple TV zo ingesteld is.

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:33
Rebbelx schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:02:
Van alle Apple producten die ik bezit, is de Apple TV naast de Iphone het meeste gebruikte apparaat. Ik kocht deze zomer een nieuwe 4k tv en kocht er meteen een Apple TV 4K bij.

Als ik mn tv aanzet en ik zie al die rommel op het homescreen, DAT alleen al is voldoende om voor al mn streaming de apple tv te gebruiken. Deze heeft tenminste ENKEL hetgene wat ik wil, de remote werkt echt fijn EN alle content (Netflix, Disney+, Telenet App, Eleven Sports, Infuse Pro) speelt zonder enig probleem af. De apps zijn ook van prima kwaliteit.

Al die content afspelen is waarschijnlijk ook mogelijk met de apps op mn tv zelf maar zowel ik als mn vrouw zijn de apple tv zo gewoon, dat we gewoon niks anders meer willen.

Het is trouwens ook zo dat de hardware in de apple tv pakken beter is dan wat in je televisie toestel zit. De snelheid waarmee alles werkt, is dus ook wel een enorm pluspunt.

Wat voor mij ook enorm pluspunt is, is hoe snel het toestel verbind met Airpods. Even case openflikken en 5 seconden later stoor je al niemand meer. En nu het toestel en de airpods ook spatial audio ondersteunen .... tja ik kan zo blijven doorgaan :*)
enige reden voor mij dat ik op het "hoofd" scherm nog geen apple tv heb, maar een shield pro, is het gemis van dtsX/dolby atmos (true HD)ik baal er enorm van

• Rebbelx
Tweakwondo schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 23:01:
[...]

enige reden voor mij dat ik op het "hoofd" scherm nog geen apple tv heb, maar een shield pro, is het gemis van dtsX/dolby atmos (true HD)ik baal er enorm van
Dolby Atmos is toch aanwezig ?
https://www.apple.com/il/apple-tv-4k/specs/

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:33
dolby atmos wel maar geen truehd(lossless) met atmos metadata, apple ondersteund alleen aec3 (lossy) met atmos metadata, wel kan je via infuse lossless audio krijgen via lpcm maar dan verlies je de atmos metadata.
zover ik weet gebruiken alle stream services alleen aec3 dus als je geen media server hebt maakt het niet uit

• kardox
  • Nu online
cwegh schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:39:
[...]

Heb het getest, maar hoe kan ik objectief vaststellen dat het 4k is op Apple TV? Het ziet er toch scherp uit, maar dat zegt natuurlijk zeer weinig. De Playback HUD geeft niets met een Airplay'ed video. Het informatie scherm van Samsung geeft UHD aan, maar ook dat is geen uitsluitsels omdat de Apple TV zo ingesteld is.
En als je 2 x test? 1 x met FHD en 1 x 4K?
In praktijk zou je het verschil moeten kunnen zien denk ik! 😀

[Voor 20% gewijzigd door kardox op 11-01-2023 10:23]

• RicoK
meesje schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:14:
@RicoK Als ik jouw bron lees is AirPlay beperkt tot 1080p SDR.
Klopt..... Zie het nu ook.....

• The Inquisitor
  • Laatst online: 19:14

The Inquisitor

Greetings weaklings

The Inquisitor schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:19:
[...]

Ik neem het weer terug, het is weer kapot.
Voor wie ook dit probleem ervaart (probleem = IR van ATV remote werkt niet om HCS apparatuur/speakers te besturen), dit was de oplossing:

Press and hold the TV/Control Center button and the Volume Down button at the same time. Hold the buttons down for about 5 seconds, or until the status light on Apple TV turns off then turns on again.
Release the buttons, then wait 5–10 seconds. A Connection Lost notification will appear on your TV screen. After your remote restarts, a Connected notification will appear on your TV screen.

• Purejet
  • Laatst online: 24-01 13:03
ikweethetbeter schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:55:
[...]

Zie hier:

[...]

Met andere woorden: de tvOS app ontwikkelaar is ingedut, op het zeer sterk verwante iOS kan het wel...
Ik heb het eens als feedback ingediend.

• Purejet
  • Laatst online: 24-01 13:03
Purejet schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:51:
[...]

Ik heb het eens als feedback ingediend.
En een reactie:
Dit is vooralsnog niet mogelijk inderdaad, wel is dit een streven voor de toekomst!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Sinds kort heb ik hier ook de Apple TV staan gen3. [2022]

Ben daar zeer tevreden over. Kwaliteit en souplesse is buitengewoon te noemen vergeleken met de Shield welke hier ook staat [nu stond]

Heb het topic doorgelezen vanaf pagina1. Interessant en leerzaam. Vooral de videosettings waar een Youtube filmpje van was geplaatst.

Nu ben ik op zoek naar een app waarmee ik vanaf mijn VUPLUS UNO naar de Apple tv kan streamen.
Voor Android TV op de Shield heb je b.v dream Player for Android TV. Je verbind lokaak met je VUPLUS en kan dan streamen naar je telefoon of via de CC. Heb je geen 2de box nodig op bv de slaapkamer.

In de appstore heb ik gezocht naar een gelijkwaardige app voor de Apple TV en kom er eigenlijk maar 1 tegen. Dat is de app van vuplus TV.

Ben op zoek naar een soortgelijke app om die eens uit te proberen. Als iemand mij de goede richting kan opduwen, mijn dank alvast

• kardox
  • Nu online
[...]

Gisteren nieuwe Apple TV 4K gehaald en AirPlay van een 4K video vanaf iPhone 12 Pro Max naar Apple tv wordt in FHD weergegeven en niet in 4K.
weet iemand wat maakt dit technisch zo lastig om mogelijk te maken? Je bent in bezit van 2 super snelle apparaten en een kwaliteit router, zo moeilijk moet het toch niet zijn lijkt mij!

• meesje
kardox schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:06:
[...]

Gisteren nieuwe Apple TV 4K gehaald en AirPlay van een 4K video vanaf iPhone 12 Pro Max naar Apple tv wordt in FHD weergegeven en niet in 4K.
weet iemand wat maakt dit technisch zo lastig om mogelijk te maken? Je bent in bezit van 2 super snelle apparaten en een kwaliteit router, zo moeilijk moet het toch niet zijn lijkt mij!
Technisch zal het ongetwijfeld wel te realiseren zijn, maar ik denk dat Apple het belangrijker vindt (want: omzet) als je je video’s in de iCloud bibliotheek zet en deze direct vanaf je Apple TV afspeelt.

• kardox
  • Nu online
meesje schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:49:
[...]

Technisch zal het ongetwijfeld wel te realiseren zijn, maar ik denk dat Apple het belangrijker vindt (want: omzet) als je je video’s in de iCloud bibliotheek zet en deze direct vanaf je Apple TV afspeelt.
Dat zal ongetwijfeld een rol hebben!
Gelukkig heb ik ook nog een Formuler Z8. Kodi draait vlekkeloos daarop. Moet dan via ftp servetje eerst uploaden naar Formuler Z8 en daarna op Apple TV via netwerk afspelen.

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:19
Je zou nog eventueel kunnen kijken of het via VLC werkt (Apple TV app). Daar heb je diverse opties, van streamen tot zelfs tijdelijke upload.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Afgelopen weken had ik bij verschillende apps dat het vrij lang duurde voordat de live stream opgezet werd en soms ook de bug dat stream bleef hangen alsof deze op pauze stond. Zowel NLZIET en ViaPlay hadden hier last van maar dat lijkt nu opgelost te zijn om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Streams lijken weer snel op te starten en de hinderlijke pauze bug lijkt ook weg.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee