Ik krijg zojuist de nieuwsbrief van Synology binnen waar ze bevestigen dat er voor Apple en Android nu TV apps zijn, sinds 22 december
Klopt, die nieuwsbrief had ik gisteren ontvangen. Zodoende toen even een berichtje hier geplaatst.Phoolie schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:26:
[...]
Ik krijg zojuist de nieuwsbrief van Synology binnen waar ze bevestigen dat er voor Apple en Android nu TV apps zijn, sinds 22 december
Toch wel jammer dat 2 onderstaande functies van de nieuwe ATV niet naar de oudere ATV 4K komt. Ik heb namelijk een 1ste en 2de generatie staan.
- HDR 10+
- Apple Music Sing
Ik hoop dat die 2 functies alsnog met een update toegevoegd worden.
- HDR 10+
- Apple Music Sing
Ik hoop dat die 2 functies alsnog met een update toegevoegd worden.
Ik ga mijn huidige Apple TV (2015) maar een vervangen voor de nieuwe variant met ethernet. Kan de oude mooi naar de slaapkamer. Ik twijfel alleen even over wat voor kabel er bij te bestellen. Nou heb ik een Philips 58PUS8505 Zilver tv. Volgens de specs uit die link op Tweakers heeft deze dus HDMI 2.0b. Maar als ik mij niet vergis gaat dat tot max 50 Hz.
En de Philips site zegt het volgende:
En de Philips site zegt het volgende:
Ik twijfel dus of het niet wellicht toch HDMI 2.1 is en ik niet beter zo'n kabel kan kopen. Iemand daar toevallig ervaring mee?Video-ingangen op alle HDMI
- tot 4K UHD 3840 x 2160 bij 60Hz
- HDR ondersteund
- HDR10/HLG (Hybrid Log Gamma)
- HDR10+/Dolby Vision
@Phoolie waarom risico nemen/moeilijk doen? Gewoon lekker een 2.1 geschikte kabel pakken dan zit je altijd goed.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Het was meer de gedachte dat het zonde is om een duurdere kabel te kopen als het toch niet nodig is. Maar zou groot is het prijsverschil nou ook weer niet. Dus ik ga idd maar gewoon voor een 2.1 kabelThalaron schreef op maandag 2 januari 2023 @ 18:12:
@Phoolie waarom risico nemen/moeilijk doen? Gewoon lekker een 2.1 geschikte kabel pakken dan zit je altijd goed.
Woensdag hield de naar boven knop van de remote er van het een op andere moment mee op (nog geen drie maande oud). Alle instructies van de website gevolgt, maar het euvel bleef. Lees op internet meer mensen die dat hebben is dit een bekend probleem van de remote?
Ik heb met Apple gebelt en de remote is onder garantie gewisseld, moet de oude alleen nog terug sturen. In dat opzicht top service, maar was benieuwd of dit een typisch iets is voor de remote.
Ik heb met Apple gebelt en de remote is onder garantie gewisseld, moet de oude alleen nog terug sturen. In dat opzicht top service, maar was benieuwd of dit een typisch iets is voor de remote.
Enige reden voor mij om Apple Tv te kopen zou zijn om gemakkelijk af en toe foto's en filmpjes, zoals de automatische momenten die Iphone voor je maakt af te spelen op TV. Daar je, je iphone niet zomaar kan stremen naar een TV zonder Airplay en philips dit niet onderstunt en ik zweer bij Ambilight.
Verder gezien elke TV smart is tegenwoordig en alle apps op me tv staan kan ik me dus ook maar weinig toegevoegde waarde bedenken van Apple TV, behalve hetgeen waarvoor ik het misschien wil kopen. Kunnen jullie nog andere punten benoemen die ik wellicht niet overzie? Waar gebruiken jullie het voor als je ook al een smart tv hebt?
Verder gezien elke TV smart is tegenwoordig en alle apps op me tv staan kan ik me dus ook maar weinig toegevoegde waarde bedenken van Apple TV, behalve hetgeen waarvoor ik het misschien wil kopen. Kunnen jullie nog andere punten benoemen die ik wellicht niet overzie? Waar gebruiken jullie het voor als je ook al een smart tv hebt?
20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd
Langere ondersteuning, betere kwaliteit apps, geen reclame (Google TV, Amazon Fire), respect voor je privacy, fatsoenlijke afstandsbediening, integratie met overige Apple apparaten bijv. AirPods, je beeld kunnen calibreren met een iPhone, klein onopvallend kastje met ethernet aansluiting, enz.Beamer schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:09:
Enige reden voor mij om Apple Tv te kopen zou zijn om gemakkelijk af en toe foto's en filmpjes, zoals de automatische momenten die Iphone voor je maakt af te spelen op TV. Daar je, je iphone niet zomaar kan stremen naar een TV zonder Airplay en philips dit niet onderstunt en ik zweer bij Ambilight.
Verder gezien elke TV smart is tegenwoordig en alle apps op me tv staan kan ik me dus ook maar weinig toegevoegde waarde benden van Apple TV, behalve hetgeen waarvoor ik het misschien wil kopen. Kunnen jullie nog andere punten benoemen die ik wellicht niet overzie? Waar gebruiken jullie het voor als je ook al een smart tv hebt?
Dat zijn mijn overwegingen geweest
Ik heb een TV met GoogleTV en een met Tizen, beide heb ik niet met internet verbonden. (Ondanks dat ik ook Pi-Hole heb draaien)Beamer schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:09:
Verder gezien elke TV smart is tegenwoordig en alle apps op me tv staan kan ik me dus ook maar weinig toegevoegde waarde benden van Apple TV, behalve hetgeen waarvoor ik het misschien wil kopen. Kunnen jullie nog andere punten benoemen die ik wellicht niet overzie? Waar gebruiken jullie het voor als je ook al een smart tv hebt?
Ik gebruik uitsluitend AppleTV’s voor alle streaming diensten. Het werkt snel en fijn. Daarnaast kan ik makkelijk een scene voor m’n verlichting instellingen (HomeKit) via de ATV.
Daarnaast is de ATV een HomeKit hub!
[ Voor 15% gewijzigd door Dj-sannieboy op 03-01-2023 16:22 ]
De calibratie was ik al weer helemaal vergeten. Komt waarschijnlijk doordat ik toen, en nu nog steeds, geen iPhone heb/had met Face ID. Goed om te weten!Miki schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:17:
[...]
Langere ondersteuning, betere kwaliteit apps, geen reclame (Google TV, Amazon Fire), respect voor je privacy, fatsoenlijke afstandsbediening, integratie met overige Apple apparaten bijv. AirPods, je beeld kunnen calibreren met een iPhone, klein onopvallend kastje met ethernet aansluiting, enz.
Dat zijn mijn overwegingen geweest
Ik heb een Samsung TV met up-to-date Tirzen er op met Airplay2 ondersteuning.
Ondanks dat heb ik er meteen een Apple-TV aangehangen. De tv heb ik bewust ook van het netwerk losgetrokken (alleen draai ik heel soms een paar keer per jaar een update).
Redenen voor mij:
* Apple tv bediening is zo enorm veel fijner. Ik vind tv bedieningen wat dat betreft waardeloos.
* Airplay werkt gewoon net wat fijner op Apple TV.
* Software aanbod is fijner. Ik draai bijvoorbeeld VLC (die ik weer gebruik om materiaal vanaf het netwerk te bekijken).
* Geen "adds"
* Meer privacy
* Langere ondersteuning en weten dat apps straks nog beschikbaar zijn.
Ondanks dat heb ik er meteen een Apple-TV aangehangen. De tv heb ik bewust ook van het netwerk losgetrokken (alleen draai ik heel soms een paar keer per jaar een update).
Redenen voor mij:
* Apple tv bediening is zo enorm veel fijner. Ik vind tv bedieningen wat dat betreft waardeloos.
* Airplay werkt gewoon net wat fijner op Apple TV.
* Software aanbod is fijner. Ik draai bijvoorbeeld VLC (die ik weer gebruik om materiaal vanaf het netwerk te bekijken).
* Geen "adds"
* Meer privacy
* Langere ondersteuning en weten dat apps straks nog beschikbaar zijn.
Bij ons thuis is de Apple TV een onmisbare mediaspeler via Infuse voor al onze aangeschafte series en films. Werkt fantastisch.Beamer schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:09:
...
Een smart tv gebruikt vrijwel altijd een SoC die niet geschikt is voor z'n klus. De gebruikersinterface in 4K resolutie draaien gebeurt om die reden op geen enkele tv. Veel tv's hebben, ondanks de beperkte resolutie van de UI, een stroperige interface.
Alle tv's (Google, Tizen, WebOS) laten reclame zien in het hoofdmenu. Apple niet. Ja, de aanbevolen films en series van de geselecteerde dienst / app, maar meer niet.
Wat de meeste mediaspelers niet kunnen, is probleemloos en snel wisselen van resolutie, frame rate en dynamic range. Je raadt het al: een Apple TV doet dat probleemloos.
Daarbij werken de meeste apps op een Apple TV vrij intuïtief, en die consistentie zie je niet of minder bij de concurrentie.
Alle tv's (Google, Tizen, WebOS) laten reclame zien in het hoofdmenu. Apple niet. Ja, de aanbevolen films en series van de geselecteerde dienst / app, maar meer niet.
Wat de meeste mediaspelers niet kunnen, is probleemloos en snel wisselen van resolutie, frame rate en dynamic range. Je raadt het al: een Apple TV doet dat probleemloos.
Daarbij werken de meeste apps op een Apple TV vrij intuïtief, en die consistentie zie je niet of minder bij de concurrentie.
Ook niet onbelangrijk is dolby atmos ondersteuning in de media apps (behalve in Plex en Infuse😡) Weet zo niet of dat eigen tv apps dat wel ondersteunen. Moet je natuurlijk wel de opstelling kwa luidsprekers voor hebben.
Dolby atmos muziek afluisteren gaat meestal ook niet via de tv-apps.
Daarnaast wat hier boven al gezegd is. Geen reclame, zelf in NL-ziet spoel ik meestal de reclames door. Tenzij ik live kijk. Fijnere bediening zowel via ab als via telefoon. Gemakkelijk YouTube zaken typen via de iPhone toetsenbord.
Daarnaast heb ik een oudere Sony tv (uit 2014). Op deze manier heb ik weinig last van de ouderdom van bepaalde apps of de soc.
Daarnaast wat hier boven al gezegd is. Geen reclame, zelf in NL-ziet spoel ik meestal de reclames door. Tenzij ik live kijk. Fijnere bediening zowel via ab als via telefoon. Gemakkelijk YouTube zaken typen via de iPhone toetsenbord.
Daarnaast heb ik een oudere Sony tv (uit 2014). Op deze manier heb ik weinig last van de ouderdom van bepaalde apps of de soc.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ik weet niet hoe ik je opmerking moet interpreteren, maar Infuse Pro ondersteunt wel Dolby Atmos op de Apple TV.TheKerremenke schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:52:
Ook niet onbelangrijk is dolby atmos ondersteuning in de media apps (behalve in Plex en Infuse 😡) Weet zo niet of dat eigen tv apps dat wel ondersteunen. Moet je natuurlijk wel de opstelling kwa luidsprekers voor hebben.
Bron.
Dan enkel Plex niet. Dacht dat infuse dit ook niet had. My bad.RicoK schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:42:
[...]
Ik weet niet hoe ik je opmerking moet interpreteren, maar Infuse Pro ondersteunt wel Dolby Atmos op de Apple TV.
Bron.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Als je Dolby Vision kijkt heeft kalibratie toch geen nut? Het is toch of kalibreren of Dolby Vision?meesje schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:23:
[...]
De calibratie was ik al weer helemaal vergeten. Komt waarschijnlijk doordat ik toen, en nu nog steeds, geen iPhone heb/had met Face ID. Goed om te weten!
Van alle Apple producten die ik bezit, is de Apple TV naast de Iphone het meeste gebruikte apparaat. Ik kocht deze zomer een nieuwe 4k tv en kocht er meteen een Apple TV 4K bij.
Als ik mn tv aanzet en ik zie al die rommel op het homescreen, DAT alleen al is voldoende om voor al mn streaming de apple tv te gebruiken. Deze heeft tenminste ENKEL hetgene wat ik wil, de remote werkt echt fijn EN alle content (Netflix, Disney+, Telenet App, Eleven Sports, Infuse Pro) speelt zonder enig probleem af. De apps zijn ook van prima kwaliteit.
Al die content afspelen is waarschijnlijk ook mogelijk met de apps op mn tv zelf maar zowel ik als mn vrouw zijn de apple tv zo gewoon, dat we gewoon niks anders meer willen.
Het is trouwens ook zo dat de hardware in de apple tv pakken beter is dan wat in je televisie toestel zit. De snelheid waarmee alles werkt, is dus ook wel een enorm pluspunt.
Wat voor mij ook enorm pluspunt is, is hoe snel het toestel verbind met Airpods. Even case openflikken en 5 seconden later stoor je al niemand meer. En nu het toestel en de airpods ook spatial audio ondersteunen .... tja ik kan zo blijven doorgaan
Als ik mn tv aanzet en ik zie al die rommel op het homescreen, DAT alleen al is voldoende om voor al mn streaming de apple tv te gebruiken. Deze heeft tenminste ENKEL hetgene wat ik wil, de remote werkt echt fijn EN alle content (Netflix, Disney+, Telenet App, Eleven Sports, Infuse Pro) speelt zonder enig probleem af. De apps zijn ook van prima kwaliteit.
Al die content afspelen is waarschijnlijk ook mogelijk met de apps op mn tv zelf maar zowel ik als mn vrouw zijn de apple tv zo gewoon, dat we gewoon niks anders meer willen.
Het is trouwens ook zo dat de hardware in de apple tv pakken beter is dan wat in je televisie toestel zit. De snelheid waarmee alles werkt, is dus ook wel een enorm pluspunt.
Wat voor mij ook enorm pluspunt is, is hoe snel het toestel verbind met Airpods. Even case openflikken en 5 seconden later stoor je al niemand meer. En nu het toestel en de airpods ook spatial audio ondersteunen .... tja ik kan zo blijven doorgaan
[ Voor 23% gewijzigd door Rebbelx op 04-01-2023 08:10 ]
Als de dev eindelijk eens gaat luisteren naar mensen mbt de UI/UX dan wordt Infuse echt de ultieme app. In de basis werkt de app super, maar de praktische kant laat nog veel te wensen over. Het grootste gemis vind ik toch wel library tabs voor film en series, en portrait posters in de Continue Watching row. Je moet momenteel veel te veel handelingen doen om in je library te komen waardoor je weinig overzicht hebt. Naarmate je library groeit wordt dit een steeds groter probleem.RicoK schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 20:52:
@TheKerremenke Om die reden betaal ik dan ook 'graag' EUR 0,99/mnd voor Infuse Pro![]()
Ik gebruik de app nu al een jaartje of 2. Kan me infeite amper updates herinneren. En al zeker niet aan de UIFrank schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:10:
[...]
Als de dev eindelijk eens gaat luisteren naar mensen mbt de UI/UX dan wordt Infuse echt de ultieme app. In de basis werkt de app super, maar de praktische kant laat nog veel te wensen over. Het grootste gemis vind ik toch wel library tabs voor film en series, en portrait posters in de Continue Watching row. Je moet momenteel veel te veel handelingen doen om in je library te komen waardoor je weinig overzicht hebt. Naarmate je library groeit wordt dit een steeds groter probleem.
Klopt. De meeste updates zijn kleine veranderingen en bugfixes. Als je het Infuse forum een beetje volgt merk je wel dat James (de dev) behoorlijk koppig kan zijn en graag vast blijft houden aan zijn eigen voorkeuren. Nou snap ik wel dat hij niet 1 op 1 de Plex UI gaat overnemen maar ik mis toch wel een hoop dingetjes. Als Plex eindelijk hun app op orde heeft dan ga ik toch weer terug denk ik.Rebbelx schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:12:
[...]
Ik gebruik de app nu al een jaartje of 2. Kan me infeite amper updates herinneren. En al zeker niet aan de UI
[ Voor 3% gewijzigd door Frank op 04-01-2023 08:15 ]
Ik volg het infeite niet echt al die ontwikkelingen. De UI is best wel ok vind ik en voor mij is uiteindelijk het allerbelangrijkste dat ik gewoon zonder problemen kan streamen. Dat is het geval en daarom betaal ik er ook steeds voor.Frank schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:15:
[...]
Klopt. De meeste updates zijn kleine veranderingen en bugfixes. Als je het Infuse forum een beetje volgt merk je wel dat James (de dev) behoorlijk koppig kan zijn en graag vast blijft houden aan zijn eigen voorkeuren. Nou snap ik wel dat hij niet 1 op 1 de Plex UI gaat overnemen maar ik mis toch wel een hoop dingetjes. Als Plex eindelijk hun app op orde heeft dan ga ik toch weer terug denk ik.
Misschien ben ik dan de uitzondering maar ik heb echt nooit problemen met de Plex app (buiten dat downloads gewoon niet werken op mijn iPad maar soit) wat ik er ook op afspeel (van SD DivX tot HEVC UHD Bluray remuxen; alles speelt gewoon perfect af)
Heb alleen bij vakanties behoefte aan iets anders want dan zou ik graag spul offline mee kunnen nemen op mijn iPad en wat ik ook probeer: dat gaat dusdanig langzaam dat t onbruikbaar is.
Heb alleen bij vakanties behoefte aan iets anders want dan zou ik graag spul offline mee kunnen nemen op mijn iPad en wat ik ook probeer: dat gaat dusdanig langzaam dat t onbruikbaar is.
[ Voor 27% gewijzigd door Tomba op 04-01-2023 08:52 ]
Ik vind het een misser van Apple dat de Apple TV 4K 2022 zelf geen audio selectie kan maken. Heb je de audio output op Dolby Atmos ingesteld dan wordt content, wat geen Atmos in zich heeft, in stereo weergegeven.
Kies je voor een ander formaat, zoals 5.1, dan wordt Dolby Atmos uitgeschakeld en wordt alle audio, ongeacht het formaat in 5.1 weergegeven.
Dit vind ik persoonlijk jammer want ik ga niet iedere keer naar de systeem instellingen bij het kijken van een film. Ik ben weer teruggevallen op het kijken van streamingsdiensten via apps op mijn TV.
Kies je voor een ander formaat, zoals 5.1, dan wordt Dolby Atmos uitgeschakeld en wordt alle audio, ongeacht het formaat in 5.1 weergegeven.
Dit vind ik persoonlijk jammer want ik ga niet iedere keer naar de systeem instellingen bij het kijken van een film. Ik ben weer teruggevallen op het kijken van streamingsdiensten via apps op mijn TV.
geen expert, maar: https://discussions.apple...254077480022#254077480022Jeuvie schreef op zondag 8 januari 2023 @ 09:03:
Ik vind het een misser van Apple dat de Apple TV 4K 2022 zelf geen audio selectie kan maken. Heb je de audio output op Dolby Atmos ingesteld dan wordt content, wat geen Atmos in zich heeft, in stereo weergegeven.
Deze bewering klopt niet!Jeuvie schreef op zondag 8 januari 2023 @ 09:03:
Stel je Atmos in, en is je bron geen Atmos, dan wordt er meerkanaals PCM uitgegeven (2 kanalen bij stereo, 6 kanalen bij DD 5.1). Met andere woorden, de conversie gebeurt in je Apple TV, en niet in je receiver, maar aangezien PCM lossless is, hoor je het verschil niet.
Dolby Atmos decoderen moet in je receiver gebeuren, of in ieder geval in een device dat voor jouw kamer en speaker setup ingeregeld is, omdat bij Atmos het geluid niet naar x discrete kanalen wordt gestuurd, maar wordt geprojecteerd in een 3D ruimte. Afhankelijk van de akoestiek en het aantal speakers wordt het geluid in het juiste volume naar 1 of meer speakers gestuurd.
Oké een ander voorbeeld. Als ik een film met 5.1 geluid afspeel op mijn Apple TV 2022 4K met de app HBO Max dan wordt dat in de Bose App weergegeven als LPCM 2.0. Speel ik dezelfde film af op mijn TV met dezelfde app dan wordt dit in de Bose app weergegeven als Dolby Digital Plus 5.1. Dit verschil is ook duidelijk te horen, de sub doet dan actief mee.ikweethetbeter schreef op zondag 8 januari 2023 @ 10:58:
[...]
Deze bewering klopt niet!
Stel je Atmos in, en is je bron geen Atmos, dan wordt er meerkanaals PCM uitgegeven (2 kanalen bij stereo, 6 kanalen bij DD 5.1). Met andere woorden, de conversie gebeurt in je Apple TV, en niet in je receiver, maar aangezien PCM lossless is, hoor je het verschil niet.
Welke receiver gebruik je? Dat kan natuurlijk ook de oorzaak zijn ipv de Apple TV.Jeuvie schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:17:
[...]
Oké een ander voorbeeld. Als ik een film met 5.1 geluid afspeel op mijn Apple TV 2022 4K met de app HBO Max dan wordt dat in de Bose App weergegeven als LPCM 2.0. Speel ik dezelfde film af op mijn TV met dezelfde app dan wordt dit in de Bose app weergegeven als Dolby Digital Plus 5.1. Dit verschil is ook duidelijk te horen, de sub doet dan actief mee.
Hier gisteren via de Apple TV met HBO Max gewoon Dolby atmos tijdens het afspelen van de film Black Adam. De NAD gaf dit ook duidelijk aan. En het was ook goed te horen.
@TheKerremenke Het is een Bose Soundbar 900 en ik heb mijn TV ingesteld op passtrough. Atmos doet hij uiteraard wel goed. Het gaat om de andere geluidsformaten.
https://www.bose.nl/nl_nl...00/article.html.html.html
[ Voor 15% gewijzigd door Jeuvie op 08-01-2023 13:06 ]
@Jeuvie
Dan vrees ik dat jouw tv alleen stereo passthrough doet!
Dan vrees ik dat jouw tv alleen stereo passthrough doet!
Sorry om het te moeten zeggen. Maar met een soundbar ga je toch nooit een goed dolby atmos geluid krijgen. Dat weerkaatsen via het plafond lijkt leuk maar is het meestal toch net niet. Daarnaast denk ik dat het probleem bij de tv ligt. Net als @ikweethetbeter zegt.Jeuvie schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:05:
@TheKerremenke Het is een Bose Soundbar 900 en ik heb mijn TV ingesteld op passtrough. Atmos doet hij uiteraard wel goed. Het gaat om de andere geluidsformaten.
Dolby Atmos is een techniek, een techniek waarmee het mogelijk is om geluid ergens in een 3D ruimte te projecteren, als je speaker setup dat toestaat. Met een soundbar mag je vaak al blij zijn als je enigszins een surroundeffect kunt krijgen.TheKerremenke schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:40:
Sorry om het te moeten zeggen. Maar met een soundbar ga je toch nooit een goed dolby atmos geluid krijgen.
Ik heb een receiver met 5 speakers en een sub, een klassieke opstelling dus, en ik heb prachtig geluid bij films en series. Maar een Atmos track klinkt niet per definitie beter dan een DD5.1 track. Net zoals DTS niet per definitie beter is dan DD. Het is een techniek, maar de man (m/v/x) achter de knoppen, de sound engineer, die is veel belangrijker. Dus liever een goed gemixte DD5.1 track dan een slechte Atmos. Indien goed gemixt, dan geef ik wel de voorkeur aan Atmos, maar het is geen wondermiddel dat altijd goed klinkt. En op een soundbar is het een aanduiding wat-ie kan afspelen, het is geen kwaliteitsaanduiding!
Kan met die nieuwste Apple TV je 4K video’s ( die je met je iPhone opgenomen hebt bijv ) vanaf je iPhone via AirPlay afspelen op je 4K Tv in 4K kwaliteit? Dus zonder kwaliteit verlies of downgrade naar FHD?
Dat kon met vorige versie niet namelijk. 4K video’s werden in Full HD afgespeeld.
Dat kon met vorige versie niet namelijk. 4K video’s werden in Full HD afgespeeld.
[ Voor 4% gewijzigd door kardox op 10-01-2023 00:47 ]
Het zou erg fijn zijn als een tweaker die in bezit is van een iPhone en Apple TV 4K en 4K tv dit kan bevestigen! Op YouTube ben ik het nog niet tegengekomen!RicoK schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:41:
@kardox als ik je vraag goed begrijp zou dit (was dit?) zeker moeten kunnen: Bron.
[ Voor 5% gewijzigd door kardox op 10-01-2023 18:48 ]
@RicoK Als ik jouw bron lees is AirPlay beperkt tot 1080p SDR.kardox schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:45:
[...]
Het zou erg fijn zijn als een tweaker die in bezit is van een iPhone en Apple TV 4K en 4K tv dit kan bevestigen! Op YouTube ben ik het nog niet tegengekomen!
Heb het getest, maar hoe kan ik objectief vaststellen dat het 4k is op Apple TV? Het ziet er toch scherp uit, maar dat zegt natuurlijk zeer weinig. De Playback HUD geeft niets met een Airplay'ed video. Het informatie scherm van Samsung geeft UHD aan, maar ook dat is geen uitsluitsels omdat de Apple TV zo ingesteld is.kardox schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:45:
[...]
Het zou erg fijn zijn als een tweaker die in bezit is van een iPhone en Apple TV 4K en 4K tv dit kan bevestigen! Op YouTube ben ik het nog niet tegengekomen!
enige reden voor mij dat ik op het "hoofd" scherm nog geen apple tv heb, maar een shield pro, is het gemis van dtsX/dolby atmos (true HD)ik baal er enorm vanRebbelx schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:02:
Van alle Apple producten die ik bezit, is de Apple TV naast de Iphone het meeste gebruikte apparaat. Ik kocht deze zomer een nieuwe 4k tv en kocht er meteen een Apple TV 4K bij.
Dolby Atmos is toch aanwezig ?Tweakwondo schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 23:01:
[...]
enige reden voor mij dat ik op het "hoofd" scherm nog geen apple tv heb, maar een shield pro, is het gemis van dtsX/dolby atmos (true HD)ik baal er enorm van
https://www.apple.com/il/apple-tv-4k/specs/
dolby atmos wel maar geen truehd(lossless) met atmos metadata, apple ondersteund alleen aec3 (lossy) met atmos metadata, wel kan je via infuse lossless audio krijgen via lpcm maar dan verlies je de atmos metadata.Rebbelx schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:25:
[...]
Dolby Atmos is toch aanwezig ?
https://www.apple.com/il/apple-tv-4k/specs/
zover ik weet gebruiken alle stream services alleen aec3 dus als je geen media server hebt maakt het niet uit
En als je 2 x test? 1 x met FHD en 1 x 4K?cwegh schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:39:
[...]
Heb het getest, maar hoe kan ik objectief vaststellen dat het 4k is op Apple TV? Het ziet er toch scherp uit, maar dat zegt natuurlijk zeer weinig. De Playback HUD geeft niets met een Airplay'ed video. Het informatie scherm van Samsung geeft UHD aan, maar ook dat is geen uitsluitsels omdat de Apple TV zo ingesteld is.
In praktijk zou je het verschil moeten kunnen zien denk ik! 😀
[ Voor 20% gewijzigd door kardox op 11-01-2023 10:23 ]
Klopt..... Zie het nu ook.....meesje schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:14:
@RicoK Als ik jouw bron lees is AirPlay beperkt tot 1080p SDR.
Voor wie ook dit probleem ervaart (probleem = IR van ATV remote werkt niet om HCS apparatuur/speakers te besturen), dit was de oplossing:The Inquisitor schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:19:
[...]
Ik neem het weer terug, het is weer kapot.
Press and hold the TV/Control Center button and the Volume Down button at the same time. Hold the buttons down for about 5 seconds, or until the status light on Apple TV turns off then turns on again.
Release the buttons, then wait 5–10 seconds. A Connection Lost notification will appear on your TV screen. After your remote restarts, a Connected notification will appear on your TV screen.
Ik heb het eens als feedback ingediend.ikweethetbeter schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:55:
[...]
Zie hier:
[...]
Met andere woorden: de tvOS app ontwikkelaar is ingedut, op het zeer sterk verwante iOS kan het wel...
Sinds kort heb ik hier ook de Apple TV staan gen3. [2022]
Ben daar zeer tevreden over. Kwaliteit en souplesse is buitengewoon te noemen vergeleken met de Shield welke hier ook staat [nu stond]
Heb het topic doorgelezen vanaf pagina1. Interessant en leerzaam. Vooral de videosettings waar een Youtube filmpje van was geplaatst.
Nu ben ik op zoek naar een app waarmee ik vanaf mijn VUPLUS UNO naar de Apple tv kan streamen.
Voor Android TV op de Shield heb je b.v dream Player for Android TV. Je verbind lokaak met je VUPLUS en kan dan streamen naar je telefoon of via de CC. Heb je geen 2de box nodig op bv de slaapkamer.
In de appstore heb ik gezocht naar een gelijkwaardige app voor de Apple TV en kom er eigenlijk maar 1 tegen. Dat is de app van vuplus TV.
Ben op zoek naar een soortgelijke app om die eens uit te proberen. Als iemand mij de goede richting kan opduwen, mijn dank alvast
Ben daar zeer tevreden over. Kwaliteit en souplesse is buitengewoon te noemen vergeleken met de Shield welke hier ook staat [nu stond]
Heb het topic doorgelezen vanaf pagina1. Interessant en leerzaam. Vooral de videosettings waar een Youtube filmpje van was geplaatst.
Nu ben ik op zoek naar een app waarmee ik vanaf mijn VUPLUS UNO naar de Apple tv kan streamen.
Voor Android TV op de Shield heb je b.v dream Player for Android TV. Je verbind lokaak met je VUPLUS en kan dan streamen naar je telefoon of via de CC. Heb je geen 2de box nodig op bv de slaapkamer.
In de appstore heb ik gezocht naar een gelijkwaardige app voor de Apple TV en kom er eigenlijk maar 1 tegen. Dat is de app van vuplus TV.
Ben op zoek naar een soortgelijke app om die eens uit te proberen. Als iemand mij de goede richting kan opduwen, mijn dank alvast
Gisteren nieuwe Apple TV 4K gehaald en AirPlay van een 4K video vanaf iPhone 12 Pro Max naar Apple tv wordt in FHD weergegeven en niet in 4K.kardox schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:45:
[...]
weet iemand wat maakt dit technisch zo lastig om mogelijk te maken? Je bent in bezit van 2 super snelle apparaten en een kwaliteit router, zo moeilijk moet het toch niet zijn lijkt mij!
Technisch zal het ongetwijfeld wel te realiseren zijn, maar ik denk dat Apple het belangrijker vindt (want: omzet) als je je video’s in de iCloud bibliotheek zet en deze direct vanaf je Apple TV afspeelt.kardox schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:06:
[...]
Gisteren nieuwe Apple TV 4K gehaald en AirPlay van een 4K video vanaf iPhone 12 Pro Max naar Apple tv wordt in FHD weergegeven en niet in 4K.
weet iemand wat maakt dit technisch zo lastig om mogelijk te maken? Je bent in bezit van 2 super snelle apparaten en een kwaliteit router, zo moeilijk moet het toch niet zijn lijkt mij!
Dat zal ongetwijfeld een rol hebben!meesje schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:49:
[...]
Technisch zal het ongetwijfeld wel te realiseren zijn, maar ik denk dat Apple het belangrijker vindt (want: omzet) als je je video’s in de iCloud bibliotheek zet en deze direct vanaf je Apple TV afspeelt.
Gelukkig heb ik ook nog een Formuler Z8. Kodi draait vlekkeloos daarop. Moet dan via ftp servetje eerst uploaden naar Formuler Z8 en daarna op Apple TV via netwerk afspelen.
Je zou nog eventueel kunnen kijken of het via VLC werkt (Apple TV app). Daar heb je diverse opties, van streamen tot zelfs tijdelijke upload.
Afgelopen weken had ik bij verschillende apps dat het vrij lang duurde voordat de live stream opgezet werd en soms ook de bug dat stream bleef hangen alsof deze op pauze stond. Zowel NLZIET en ViaPlay hadden hier last van maar dat lijkt nu opgelost te zijn om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Streams lijken weer snel op te starten en de hinderlijke pauze bug lijkt ook weg.
Sinds een aantal weken heb ik in de apps van Disney+ en HBOmax last van een verkeerde HDR weergave. Kleuren zijn flets en uitgestreken. Voor de eerste 2 seconden is het beeld prima maar daarna komt er een waas overheen. Dit maakt het kijken er niet beter op.
Op reddit sijpelen er meer van dit soort berichten binnen, veel van de gebruikers hebben een Samsung tv (hier ook,q80t)
Het bijzondere is dat ik in Netflix, Prime, Infuse, Appletv+ en mijn gekochte iTunes films dit probleem niet heb. HDR ziet er daar gewoon prima uit.
Zijn er hier gebruikers die hetzelfde ervaren?
Op reddit sijpelen er meer van dit soort berichten binnen, veel van de gebruikers hebben een Samsung tv (hier ook,q80t)
Het bijzondere is dat ik in Netflix, Prime, Infuse, Appletv+ en mijn gekochte iTunes films dit probleem niet heb. HDR ziet er daar gewoon prima uit.
Zijn er hier gebruikers die hetzelfde ervaren?
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
@weststar
Heel bijzonder! Heb je onlangs nog iets in je instellingen gewijzigd?
Om welke Apple TV 4K gaat het? Het 2022 model?
Misschien helpt het kalibreren van je tv, daarvoor heb je volgens mij een iPhone met Face ID nodig.
Overigens heeft Samsung geen Dolby Vision. Er wordt dan teruggeschakeld naar HDR10. Misschien gaat er daar iets fout...
Misschien helpt het kalibreren van je tv, daarvoor heb je volgens mij een iPhone met Face ID nodig.
Overigens heeft Samsung geen Dolby Vision. Er wordt dan teruggeschakeld naar HDR10. Misschien gaat er daar iets fout...
Het bijzondere is dat het probleem zich alleen voordoet bij de apps van HBOmax en Disney+ikweethetbeter schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:09:
@weststar
2 seconden strak beeld, daarna verschijnt een waas over het beeld.
Heb de nieuwste AppleTV. In veel gevallen switcht het beeld keurig naar HDR/HDR10+ op mijn Samsung tv maar bij beide apps dus blijkbaar niet.
Heb alles al uit de kast getrokken; kalibreren Apple TV, beeldinstellingen van de tv aangepast, zelfs een nieuwe (Belkin) hdmi kabel gekocht.
Een HDR 'rip' van bijv. The Last of Us geeft in Infuse prima beeld maar in de app van HBO is het weer niet om aan te zien.
Ik ga er voor nu maar van uit dat er iets niet klopt in de communicatie tussen de apps van HBO en Disney+ en TVos (16.3), wat betreft het verwerken van het HDR signaal.
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Als je HDR uitschakelt op de Apple TV, blijft het probleem dan?weststar schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:24:
[...]
Het bijzondere is dat het probleem zich alleen voordoet bij de apps van HBOmax en Disney+
2 seconden strak beeld, daarna verschijnt een waas over het beeld.
Heb de nieuwste AppleTV. In veel gevallen switcht het beeld keurig naar HDR/HDR10+ op mijn Samsung tv maar bij beide apps dus blijkbaar niet.
Heb alles al uit de kast getrokken; kalibreren Apple TV, beeldinstellingen van de tv aangepast, zelfs een nieuwe (Belkin) hdmi kabel gekocht.
Een HDR 'rip' van bijv. The Last of Us geeft in Infuse prima beeld maar in de app van HBO is het weer niet om aan te zien.
Ik ga er voor nu maar van uit dat er iets niet klopt in de communicatie tussen de apps van HBO en Disney+ en TVos (16.3), wat betreft het verwerken van het HDR signaal.
Dan is het probleem er niet.TheKerremenke schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:35:
[...]
Als je HDR uitschakelt op de Apple TV, blijft het probleem dan?
Ik heb een wat exotische vraag (denk ik).
Ik heb twee prachtige Devialet Phantom speakers die naast de tv staan en via Toslink zijn verbonden. Wanneer ik een Apple TV toevoeg kan ik uiteraard de audio gewoon via deze weg laten lopen. Maar ik zie dat de Apple TV ook audio out via Airplay2 ondersteunt. Dat bracht mij bij de volgende usecase:
Ik schaf twee sonos speakers aan die ik achter mij plaatst. Vervolgens selecteer ik als audio out op de Apple TV zowel dd Sonos set achter mij als de Devialets (die ook AP2 hebben).
- Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is om meerdere speakers via AP2 te kiezen als output?
- en hoe werkt dit met surround?
Devialet ondersteund geen surround scenario als ik meerdere hiervan toevoeg. Naast dat die krengen vanaf €1100 p/s zijn, wat ik niet hoef.
Mijn vraag is dus: kan ik een surround set maken met verschillende airplay speakers en deze via Apple TV voor mijn tv gebruiken voor bijv. Netflix.
Ik heb twee prachtige Devialet Phantom speakers die naast de tv staan en via Toslink zijn verbonden. Wanneer ik een Apple TV toevoeg kan ik uiteraard de audio gewoon via deze weg laten lopen. Maar ik zie dat de Apple TV ook audio out via Airplay2 ondersteunt. Dat bracht mij bij de volgende usecase:
Ik schaf twee sonos speakers aan die ik achter mij plaatst. Vervolgens selecteer ik als audio out op de Apple TV zowel dd Sonos set achter mij als de Devialets (die ook AP2 hebben).
- Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is om meerdere speakers via AP2 te kiezen als output?
Devialet ondersteund geen surround scenario als ik meerdere hiervan toevoeg. Naast dat die krengen vanaf €1100 p/s zijn, wat ik niet hoef.
Mijn vraag is dus: kan ik een surround set maken met verschillende airplay speakers en deze via Apple TV voor mijn tv gebruiken voor bijv. Netflix.
Vor zover mij bekend is Airplay een stereo/multiroom systeem en geen surround systeem.t14wo schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:40:
Ik heb een wat exotische vraag (denk ik).
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Met meerdere (identieke) HomePods kun je wel stereo maken, en misschien zelfs surround, maar ik denk niet dat dat met andere AirPlay 2 compatibel sets gaat.
Met andere Airplay2 speakers kun je ook een stereo paar maken, b.v. twee Sonos One speakers. Echter je kunt deze dan niet als standaard audio output instellen. Dat kan alleen bij HomePods. Je moet dan elke keer handmatig de speakers selecteren. Dat doe ik nu overigens ook met mijn Mini’s, want de Ziggo Go TV app geeft een foutmelding wanneer de Mini’s als standaard output zijn ingesteld.ikweethetbeter schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:48:
Met meerdere (identieke) HomePods kun je wel stereo maken, en misschien zelfs surround, maar ik denk niet dat dat met andere AirPlay 2 compatibel sets gaat.
[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 01-02-2023 17:38 ]
Nee enkel stereo. Of twee keer stereo. (Als je er vier gebruikt). Surround is niet mogelijk tenzij Apple dit mogelijk maakt dmv een software update.ikweethetbeter schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:48:
Ik lees wel dat de nieuwe homepods een fantastische surround ervaring geven bij het kijken van films. (In stereo opstelling)Ik ben benieuwd of dat in werkelijkheid ook het geval is.
Gisteren voor de eerste maal echt problemen gehad met de Apple TV HD in combinatie met Infuse Pro. Ik streamde van mn nas een aflevering Boardwalk Empire en in bepaalde scenes had ik echt enorm veel last van lag.
Wat me ook opviel is dat het toestel of de software blijkbaar niet in staat is om de intro af te spelen. Ik moet dus eerst anderhalve minuut doorspoelen om de afleveringen te kunnen afspelen. En zoals ik dus al zei... ik kan ze afspelen maar merk dat bij bepaalde scenes OF het toestel OF de software problemen hebben om het vloeiend af te spelen. Na deze scenes speelt de content opnieuw goed af. Heel bizar verhaal.... Eerste keer dat ik er problemen mee heb na +- 2 jaar en half gebruik
Wat me ook opviel is dat het toestel of de software blijkbaar niet in staat is om de intro af te spelen. Ik moet dus eerst anderhalve minuut doorspoelen om de afleveringen te kunnen afspelen. En zoals ik dus al zei... ik kan ze afspelen maar merk dat bij bepaalde scenes OF het toestel OF de software problemen hebben om het vloeiend af te spelen. Na deze scenes speelt de content opnieuw goed af. Heel bizar verhaal.... Eerste keer dat ik er problemen mee heb na +- 2 jaar en half gebruik
Hier hetzelfde probleem en bovenstaande gecheckt en alles is volgens mij goed aangesloten. Tv: LG C9 en soundbar: sonos Arc en geen Atmos op Apple TV, maar wel op de tv zelf webOS Netflix. Ik gebruik tijdelijk de HDMI kabel van de ps5, misschien dat het daar aan ligt?ikweethetbeter schreef op woensdag 9 november 2022 @ 07:16:
[...]
Hoe is alles aangesloten?
Is de Apple TV aangesloten op de tv of op de soundbar?
HDMI 2.1 kabels?
Staat overal HDMI-CEC aan?
De laatste setting kan ook wel eens de truc zijn die je remote laat werken...
Is er iets veranderd in je thuisnetwerk?Rebbelx schreef op maandag 6 februari 2023 @ 08:35:
Gisteren voor de eerste maal echt problemen gehad met de Apple TV HD in combinatie met Infuse Pro. Ik streamde van mn nas een aflevering Boardwalk Empire en in bepaalde scenes had ik echt enorm veel last van lag.
Heb je je Apple TV verplaatst of iets tussen je wifi access point en je Apple TV gezet (magnetron, DECT telefoon, ...)?
Is het een groot bestand, groter dan gewoonlijk?
Gebruik je een goede HDMI kabel? Doet hij dit ook als je een andere (betere) kabel gebruikt?
De "klassieke" Apple TV 4 / HD heeft geen hardware ondersteuning voor de h.265 codec. Infuse speelt alles af, dus ook h.265 gecodeerde content. Normaal gaat dat goed, maar misschien is dit 4K / UHD content met Dolby Vision en Dolby Atmos, waardoor je misschien iets teveel vraagt van de SoC in je ATV. Of je video file is niet helemaal goed gecodeerd, waardoor je ATV bij het decoderen overuren moet maken.
Dat laatste issue is op verschillende manieren op te lossen. Probeer eens door de video met HandBrake om te zetten naar h.264. Let erop dat je bij frame rate "same as source" instelt, anders is-ie uren bezig!
Zie antwoorden inline...ikweethetbeter schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:49:
[...]
Is er iets veranderd in je thuisnetwerk?
Nee
Heb je je Apple TV verplaatst of iets tussen je wifi access point en je Apple TV gezet (magnetron, DECT telefoon, ...)?
Nee, Apple TV is trouwens aangesloten via UTP
Is het een groot bestand, groter dan gewoonlijk?
Nee, spreken hier over een mkv bestand van rond de 5gb
Gebruik je een goede HDMI kabel? Doet hij dit ook als je een andere (betere) kabel gebruikt?
Gebruik die hdmi kabel al jaren zonder problemen.
De "klassieke" Apple TV 4 / HD heeft geen hardware ondersteuning voor de h.265 codec. Infuse speelt alles af, dus ook h.265 gecodeerde content. Normaal gaat dat goed, maar misschien is dit 4K / UHD content met Dolby Vision en Dolby Atmos, waardoor je misschien iets teveel vraagt van de SoC in je ATV. Of je video file is niet helemaal goed gecodeerd, waardoor je ATV bij het decoderen overuren moet maken.
Het is een Apple TV HD zoals ik al vermeldde... het kan dus geen 4k/ UHD materiaal zijn.
Dat laatste issue is op verschillende manieren op te lossen. Probeer eens door de video met HandBrake om te zetten naar h.264. Let erop dat je bij frame rate "same as source" instelt, anders is-ie uren bezig!
Het is een MKV x264 bestand...
@Rebbelx
Ik weet dat je een Apple TV HD hebt, en dat die geen 4K output heeft, maar Infuse speelt probleemloos 4K content af, en daar waar de hardware een bepaalde conversie niet kan doen, doet Infuse dat in de software. Een full HD film met Dolby Digital geluid van 5GB zal dan geen problemen geven, terwijl een UHD film met DTS geluid van 5GB wel problemen kan geven.
Het gaat dan ook niet zo zeer om de bestandsgrootte, maar om de benodigde bandbreedte / processing.
5GB voor een film van 2 uur is weinig, 5GB voor een Friends-aflevering van 20 minuten is veel.
Ik weet dat je een Apple TV HD hebt, en dat die geen 4K output heeft, maar Infuse speelt probleemloos 4K content af, en daar waar de hardware een bepaalde conversie niet kan doen, doet Infuse dat in de software. Een full HD film met Dolby Digital geluid van 5GB zal dan geen problemen geven, terwijl een UHD film met DTS geluid van 5GB wel problemen kan geven.
Het gaat dan ook niet zo zeer om de bestandsgrootte, maar om de benodigde bandbreedte / processing.
5GB voor een film van 2 uur is weinig, 5GB voor een Friends-aflevering van 20 minuten is veel.
Hmmm.. De Sonos app geeft wel Dolby Atmos aan als ik content afspeel op Netflix.Sjuuls92 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:11:
[...]
Hier hetzelfde probleem en bovenstaande gecheckt en alles is volgens mij goed aangesloten. Tv: LG C9 en soundbar: sonos Arc en geen Atmos op Apple TV, maar wel op de tv zelf webOS Netflix. Ik gebruik tijdelijk de HDMI kabel van de ps5, misschien dat het daar aan ligt?
Verwijderd
Sinds de iOS 16.3 update kan ik weer het volume niet meer regelen met de remote app op iPhone.
In de 16.2.x was dat ook al zo…
Toevallig even met mijn Apple TV aan het stoeiend draait hier eigenlijk enkel HomeKit op, voor de rest gebruik ik hem nooit.
Maar nu zag ik dit:
https://support.apple.com...atch/apd54d380d15/watchos
Dat je je Watch aan je tv kunt koppelen.
Maar bij stap 1 gaat het al mis.
Open de conditie app op je Apple TV.
Ik kan de app niet vinden, noch installeren.
Iemand enig idee?
Maar nu zag ik dit:
Iemand enig idee?
Fitness+ als dienst is niet beschikbaar in Nederland. Daardoor deze app ook niet en dus kan je niet koppelen denk ikTweak_ers schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:20:
Toevallig even met mijn Apple TV aan het stoeiend draait hier eigenlijk enkel HomeKit op, voor de rest gebruik ik hem nooit.
Maar nu zag ik dit:
Iemand enig idee?
Oh logisch, verder nog handigheden met een Apple TV en eventueel Watch of Mac waar ik nooit aan heb gedacht?PeaceNlove schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:22:
[...]
Fitness+ als dienst is niet beschikbaar in Nederland. Daardoor deze app ook niet en dus kan je niet koppelen denk ik
Zoals gezegd, hij staat hier maar een beetje als HomeKit server.
Als het kan, zou ik er graag meer uithalen. Maar ja, TV heeft al een compleet eigen OS voor steaming diensten, dus daar is op het moment geen meerwaarde.
Andere ideeen?
Wel bijzonder dat de support pagina al in NL beschikbaar is. Wellicht over niet al te lange termijn in Nederland beschikbaar?PeaceNlove schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:22:
[...]
Fitness+ als dienst is niet beschikbaar in Nederland. Daardoor deze app ook niet en dus kan je niet koppelen denk ik
Ah, ik dacht al dat ik iets over het hoofd zag. Zowel iPhone als iPad werkt dat niet.Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:31:
Sinds de iOS 16.3 update kan ik weer het volume niet meer regelen met de remote app op iPhone.
Wel op allebei een Ch+/- die op de fysieke remote dan weer niet ziet - en waar je volgens mij helemaal niks aan hebt. Die kunnen ze beter vervangen door een Vol knopje

#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Nah zou er (om die reden) niet op rekenen, die support pagina in het Nederlands is er al tijden.meesje schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:49:
[...]
Wel bijzonder dat de support pagina al in NL beschikbaar is. Wellicht over niet al te lange termijn in Nederland beschikbaar?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
De Apple TV zal gegarandeerd beter zijn dan de apps op je tv.Tweak_ers schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:37:
[...]
Oh logisch, verder nog handigheden met een Apple TV en eventueel Watch of Mac waar ik nooit aan heb gedacht?
Als het kan, zou ik er graag meer uithalen. Maar ja, TV heeft al een compleet eigen OS voor steaming diensten, dus daar is op het moment geen meerwaarde.
Andere ideeen?
Ik heb de Apple TV alweer een tijdje, dus dat denk ik niet.La1974 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 13:40:
[...]
De Apple TV zal gegarandeerd beter zijn dan de apps op je tv.
Het is het 4K 2017 model. Die heeft toch geen HDR?
Zit allemaal wel in de TV apps.
Dus dat vraag ik mij af 😉
Maar het belangrijkste: geen extra afstandsbedieningen
[ Voor 7% gewijzigd door Tweak_ers op 13-02-2023 07:52 ]
Die heeft gewoon HDR en je kan de Apple TV met de afstandsbediening van je TV bedienen.Tweak_ers schreef op maandag 13 februari 2023 @ 07:40:
[...]
Ik heb de Apple TV alweer een tijdje, dus dat denk ik niet.
Het is het 4K 2017 model. Die heeft toch geen HDR?
Zit allemaal wel in de TV apps.
Dus dat vraag ik mij af 😉
Maar het belangrijkste: geen extra afstandsbedieningen
Serieus? Daar moet ik even induiken dan, kom je nu mee 🤣La1974 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 08:27:
[...]
Die heeft gewoon HDR en je kan de Apple TV met de afstandsbediening van je TV bedienen.
@Tweak_ersTweak_ers schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:37:
[...]
Oh logisch, verder nog handigheden met een Apple TV en eventueel Watch of Mac waar ik nooit aan heb gedacht?
Andere ideeen?
-Als media-server voor films en series met de app Infuse Pro (of eventueel Plex)
-De apps van de Apple TV zijn daarnaast ook veel sneller ge-update én privacy vriendelijker.
Heb je je Apple TV ooit wel eens uitgeprobeerd voor iets anders dan HomeKit?Tweak_ers schreef op maandag 13 februari 2023 @ 07:40:
Ik heb de Apple TV alweer een tijdje, dus dat denk ik niet.
Ooit van Tweakers gehoord? Of Google? Is overal te vinden!Het is het 4K 2017 model. Die heeft toch geen HDR?
Jouw tv apps zitten in... jouw tv! En die is niet met een HDMI kabel aangesloten op... jouw tv, want... ze zitten in jouw tv!Zit allemaal wel in de TV apps.
Jouw Apple TV zit wel met een HDMI kabel aangesloten op jouw tv, al dan niet via een ander apparaat.
Gebruik je (een) goede HDMI kabel(s)? Is alles in de keten (dus eventueel ook je receiver of soundbar) 4K HDR compatibel?
Je hebt het apparaat, je hoeft je niks af te vragen, je kunt alles gewoon draaien om zelf te ondervinden!Dus dat vraag ik mij af 😉
Heb je je Apple TV ooit wel eens uitgeprobeerd voor iets anders dan HomeKit? Met HDMI-CEC aan bedien je je tv met je Apple TV remote, zowel dat ding dat je bij je ATV hebt gekregen als de app op je iPhone.Maar het belangrijkste: geen extra afstandsbedieningen
Sinds een paar dagen zo uit het niets geen geluid meer via Sonos op de tv. Ik heb van alles geprobeerd uiteindelijk de Apple TV maar gereset. Helaas doet het geluid nog steeds niet. Als ik via AirPlay of Spotify iets afspeel dan komt er wel geluid uit, maar niet bij een film of tv kijken via de Ziggo app. Iemand een idee??
Alles al geupdate? (slechte) kabels ook al uitgesloten?Sjuuls92 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:53:
Sinds een paar dagen zo uit het niets geen geluid meer via Sonos op de tv. Ik heb van alles geprobeerd uiteindelijk de Apple TV maar gereset. Helaas doet het geluid nog steeds niet. Als ik via AirPlay of Spotify iets afspeel dan komt er wel geluid uit, maar niet bij een film of tv kijken via de Ziggo app. Iemand een idee??
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Jep alles gecontroleerd/geupdate en andere kabels geprobeerd.Greatsword schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:24:
[...]
Alles al geupdate? (slechte) kabels ook al uitgesloten?
Heb je de TV zelf al eens opnieuw gestart? Zo af en toe heb ik hetzelfde bij mijn Samsung TV, die moet ik dan hard opnieuw starten of even van de stroom afhalen.Sjuuls92 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:53:
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Sjuuls92 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:54:
[...]
Jep alles gecontroleerd/geupdate en andere kabels geprobeerd. Het gekke is dat ik wel geluid heb als ik de ps5 aanzet.
Top het is gelukt! Dat zoiets simpels de oplossing is. Bedankt!Magic schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:24:
[...]
Heb je de TV zelf al eens opnieuw gestart? Zo af en toe heb ik hetzelfde bij mijn Samsung TV, die moet ik dan hard opnieuw starten of even van de stroom afhalen.
Ik krijg het niet voor elkaar….. het uitzetten van ott bij het kijken naar youtube videos op de ATV 4K.
Had ik recent de ott uitgezet, plots staan deze weer aan. Of ik doe iets verkeerd, maar weet niet wat of er zit gewoon een bug in.
Vroeger kon je bij het bekijken van een filmpje met de touchpad naar boven schuiven en per video de instellingen doen. Nu kom ik niet meer bij deze instellingen. Wat ik ook schuif, swipe ik geraak niet bij de instellingen.
De instellingen algemeen/overall dan? Nee, daar staat geen ott-instellingen (meer).
Wie weet hier iets van.
NB Ik ben niet ingelogd en heb de app ook (nog) niet verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd.
Edit: opeens doet de app weer wat ik wil.
Case closed.
Had ik recent de ott uitgezet, plots staan deze weer aan. Of ik doe iets verkeerd, maar weet niet wat of er zit gewoon een bug in.
Vroeger kon je bij het bekijken van een filmpje met de touchpad naar boven schuiven en per video de instellingen doen. Nu kom ik niet meer bij deze instellingen. Wat ik ook schuif, swipe ik geraak niet bij de instellingen.
De instellingen algemeen/overall dan? Nee, daar staat geen ott-instellingen (meer).
Wie weet hier iets van.
NB Ik ben niet ingelogd en heb de app ook (nog) niet verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd.
Edit: opeens doet de app weer wat ik wil.

[ Voor 4% gewijzigd door RicoK op 15-02-2023 23:00 ]
Voor degene die gebruik maken van de Ziggo GO TV app. Op kanalen 991, 992, 993 en 994 vind een publieke test plaats voor 1080p (ipv 720p).
https://community.ziggo.n...st-de-hogere/ba-p/1128325
En nog belangrijker: in de komende update van de app schijnt het probleem opgelost te zijn met AirPlay (geluid vanaf je ATV naar je Homepods).
En nog belangrijker: in de komende update van de app schijnt het probleem opgelost te zijn met AirPlay (geluid vanaf je ATV naar je Homepods).
Ik had ook het idee dat er geluidsverschil is tussen 991 en 993. Eentje lijkt ‘ruimer’ te klinken. Heb even niet gekeken in de Sonos app of het nu ook daadwerkelijk Dolby was.meesje schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 20:56:
Voor degene die gebruik maken van de Ziggo GO TV app. Op kanalen 991, 992, 993 en 994 vind een publieke test plaats voor 1080p (ipv 720p).
Verdorie, wat zijn ze vooruitstrevend… 🤣
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Wordt ook vermeld in het forum van Ziggo, maar is niet bekend bij medewerkers.Serena schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 03:47:
[...]
Ik had ook het idee dat er geluidsverschil is tussen 991 en 993. Eentje lijkt ‘ruimer’ te klinken. Heb even niet gekeken in de Sonos app of het nu ook daadwerkelijk Dolby was.
Verdorie, wat zijn ze vooruitstrevend… 🤣
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik heb de nieuwste be Apple TV icm Sonos arc en Samsung frame, de vorige apple tv(4K) had ik nooit problemen met geluid wat niet synchroon loopt.
Bij de nieuwe heb ik hier wel last van als ik bv een serie op Netflix kijk loopt het geluid een aantal ms achter, net genoeg dat het opvalt.
Als ik wijzig audio structuur aanzet en dus op dolby digital 5.1 zit heb ik dit probleem niet, nadeel hiervan is als ik bv een serie met atmos wil kijken eerst via Audiostructuur de instelling moet terugzetten.
Bij de nieuwe heb ik hier wel last van als ik bv een serie op Netflix kijk loopt het geluid een aantal ms achter, net genoeg dat het opvalt.
Als ik wijzig audio structuur aanzet en dus op dolby digital 5.1 zit heb ik dit probleem niet, nadeel hiervan is als ik bv een serie met atmos wil kijken eerst via Audiostructuur de instelling moet terugzetten.
Heb je Audio Compression in de Sonos app op Automatic staan? Probeer dan eens Uncompressed. Ik heb sinds een maand of 2 geen last meer van A/V sync problemen in streaming apps. Nog wel met Infuse/Plex wanneer ik lokale files afspeel.U2psv schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:23:
Ik heb de nieuwste be Apple TV icm Sonos arc en Samsung frame, de vorige apple tv(4K) had ik nooit problemen met geluid wat niet synchroon loopt.
Ik herinner verhalen dat Sonos niet heel lekker samenwerkt met Samsung tv's. Misschien eens de tv instellingen doornemen. Je wil in principe zoveel mogelijk instellingen op passthrough zetten zodat de apparaten in je chain niet aan de bron gaan zitten rommelen met alle gevolgen van dien.
[ Voor 6% gewijzigd door Frank op 23-02-2023 15:21 ]
apart Sonos stond op uncompressed alleen die heb ik nu op automatisch staan en nu loopt alles perfect in sync, apart maar werkt wel🤷🏻♂️Frank schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:50:
[...]
Heb je Audio Compression in de Sonos app op Automatic staan? Probeer dan eens Uncompressed. Ik heb sinds een maand of 2 geen last meer van A/V sync problemen in streaming apps. Nog wel met Infuse/Plex wanneer ik lokale files afspeel.
Ik herinner verhalen dat Sonos niet heel lekker samenwerkt met Samsung tv's. Misschien eens de tv instellingen doornemen. Je wil in principe zoveel mogelijk instellingen op passthrough zetten zodat de apparaten in je chain niet aan de bron gaan zitten rommelen met alle gevolgen van dien.
Het zal aan mij liggen maar heb sinds een aantal weken een Apple TV maar krijg het niet voor elkaar dat hij de content die ik bekijk of heb bekeken in een libary/overzicht zet zodat ik verder kan kijken zonder bijvoorbeeld Netflix te openen. Dat kan toch? Heb al zitten zoeken via Youtube en Google maar ik kan niet vinden wat ik verkeerd doe....
Bedoel je de Apple TV app zelf? Daarin worden bijvoorbeeld wel HBO en Disney+ dingen verzameld maar niet Netflix helaas.GoEV6 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:03:
Het zal aan mij liggen maar heb sinds een aantal weken een Apple TV maar krijg het niet voor elkaar dat hij de content die ik bekijk of heb bekeken in een libary/overzicht zet zodat ik verder kan kijken zonder bijvoorbeeld Netflix te openen. Dat kan toch? Heb al zitten zoeken via Youtube en Google maar ik kan niet vinden wat ik verkeerd doe....
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Nee de Apple TV hardware. Heb geen HBO en Disney. Maar zeg net wel wat suggesties voor Netflix....misschien komt dit pas echt tot stand als je wat meer gekeken hebt.amphora schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:19:
[...]
Bedoel je de Apple TV app zelf? Daarin worden bijvoorbeeld wel HBO en Disney+ dingen verzameld maar niet Netflix helaas.
@GoEV6 Helaas, Netflix doet hier niet aan mee.GoEV6 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:13:
[...]
Nee de Apple TV hardware. Heb geen HBO en Disney. Maar zeg net wel wat suggesties voor Netflix....misschien komt dit pas echt tot stand als je wat meer gekeken hebt.
Hieronder kan je zien welke diensten dit wel doen, dit worden dan de aangeboden "kanalen op Apple TV" genoemd. Hier is in de US recent nog een sportkaneel bijgekomen en volgen er mee. Maar Netflix wil nog niet.
https://www.iculture.nl/t...en-apple-tv-app/#diensten
Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid.
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid.