Ik krijg zojuist de nieuwsbrief van Synology binnen waar ze bevestigen dat er voor Apple en Android nu TV apps zijn, sinds 22 december

Ik krijg zojuist de nieuwsbrief van Synology binnen waar ze bevestigen dat er voor Apple en Android nu TV apps zijn, sinds 22 december
Klopt, die nieuwsbrief had ik gisteren ontvangen. Zodoende toen even een berichtje hier geplaatst.Phoolie schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:26:
[...]
Ik twijfel dus of het niet wellicht toch HDMI 2.1 is en ik niet beter zo'n kabel kan kopen. Iemand daar toevallig ervaring mee?Video-ingangen op alle HDMI
- tot 4K UHD 3840 x 2160 bij 60Hz
- HDR ondersteund
- HDR10/HLG (Hybrid Log Gamma)
- HDR10+/Dolby Vision
X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp
Het was meer de gedachte dat het zonde is om een duurdere kabel te kopen als het toch niet nodig is. Maar zou groot is het prijsverschil nou ook weer niet. Dus ik ga idd maar gewoon voor een 2.1 kabelThalaron schreef op maandag 2 januari 2023 @ 18:12:
@Phoolie waarom risico nemen/moeilijk doen? Gewoon lekker een 2.1 geschikte kabel pakken dan zit je altijd goed.
Ooit was me systeem de shit, inmiddels ouwe bak :-)
Langere ondersteuning, betere kwaliteit apps, geen reclame (Google TV, Amazon Fire), respect voor je privacy, fatsoenlijke afstandsbediening, integratie met overige Apple apparaten bijv. AirPods, je beeld kunnen calibreren met een iPhone, klein onopvallend kastje met ethernet aansluiting, enz.Beamer schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:09:
Enige reden voor mij om Apple Tv te kopen zou zijn om gemakkelijk af en toe foto's en filmpjes, zoals de automatische momenten die Iphone voor je maakt af te spelen op TV. Daar je, je iphone niet zomaar kan stremen naar een TV zonder Airplay en philips dit niet onderstunt en ik zweer bij Ambilight.
Verder gezien elke TV smart is tegenwoordig en alle apps op me tv staan kan ik me dus ook maar weinig toegevoegde waarde benden van Apple TV, behalve hetgeen waarvoor ik het misschien wil kopen. Kunnen jullie nog andere punten benoemen die ik wellicht niet overzie? Waar gebruiken jullie het voor als je ook al een smart tv hebt?
Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW | MacBook Pro 13" 2017 | MacBook Air 13" 2017 I iPad 2018 | iPhone 12 | TV 2021 4K | AirPods Pro gen2
Ik heb een TV met GoogleTV en een met Tizen, beide heb ik niet met internet verbonden. (Ondanks dat ik ook Pi-Hole heb draaien)Beamer schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:09:
Enige reden voor mij om Apple Tv te kopen zou zijn om gemakkelijk af en toe foto's en filmpjes, zoals de automatische momenten die Iphone voor je maakt af te spelen op TV. Daar je, je iphone niet zomaar kan stremen naar een TV zonder Airplay en philips dit niet onderstunt en ik zweer bij Ambilight.
Verder gezien elke TV smart is tegenwoordig en alle apps op me tv staan kan ik me dus ook maar weinig toegevoegde waarde benden van Apple TV, behalve hetgeen waarvoor ik het misschien wil kopen. Kunnen jullie nog andere punten benoemen die ik wellicht niet overzie? Waar gebruiken jullie het voor als je ook al een smart tv hebt?
[Voor 15% gewijzigd door Dj-sannieboy op 03-01-2023 16:22]
De calibratie was ik al weer helemaal vergeten. Komt waarschijnlijk doordat ik toen, en nu nog steeds, geen iPhone heb/had met Face ID. Goed om te weten!Miki schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:17:
[...]
Langere ondersteuning, betere kwaliteit apps, geen reclame (Google TV, Amazon Fire), respect voor je privacy, fatsoenlijke afstandsbediening, integratie met overige Apple apparaten bijv. AirPods, je beeld kunnen calibreren met een iPhone, klein onopvallend kastje met ethernet aansluiting, enz.
Dat zijn mijn overwegingen geweest
Bij ons thuis is de Apple TV een onmisbare mediaspeler via Infuse voor al onze aangeschafte series en films. Werkt fantastisch.Beamer schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:09:
...
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 14 Pro Zilver Apple Watch Series 6 Product Red Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePod Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ik weet niet hoe ik je opmerking moet interpreteren, maar Infuse Pro ondersteunt wel Dolby Atmos op de Apple TV.TheKerremenke schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:52:
Ook niet onbelangrijk is dolby atmos ondersteuning in de media apps (behalve in Plex en Infuse 😡) Weet zo niet of dat eigen tv apps dat wel ondersteunen. Moet je natuurlijk wel de opstelling kwa luidsprekers voor hebben.
Dolby atmos muziek afluisteren gaat meestal ook niet via de tv-apps.
Dan enkel Plex niet. Dacht dat infuse dit ook niet had. My bad.RicoK schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:42:
[...]
Ik weet niet hoe ik je opmerking moet interpreteren, maar Infuse Pro ondersteunt wel Dolby Atmos op de Apple TV.
Bron.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 14 Pro Zilver Apple Watch Series 6 Product Red Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePod Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Als je Dolby Vision kijkt heeft kalibratie toch geen nut? Het is toch of kalibreren of Dolby Vision?meesje schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:23:
[...]
De calibratie was ik al weer helemaal vergeten. Komt waarschijnlijk doordat ik toen, en nu nog steeds, geen iPhone heb/had met Face ID. Goed om te weten!
[Voor 23% gewijzigd door Rebbelx op 04-01-2023 08:10]
Als de dev eindelijk eens gaat luisteren naar mensen mbt de UI/UX dan wordt Infuse echt de ultieme app. In de basis werkt de app super, maar de praktische kant laat nog veel te wensen over. Het grootste gemis vind ik toch wel library tabs voor film en series, en portrait posters in de Continue Watching row. Je moet momenteel veel te veel handelingen doen om in je library te komen waardoor je weinig overzicht hebt. Naarmate je library groeit wordt dit een steeds groter probleem.RicoK schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 20:52:
@TheKerremenke Om die reden betaal ik dan ook 'graag' EUR 0,99/mnd voor Infuse Pro![]()
Ik gebruik de app nu al een jaartje of 2. Kan me infeite amper updates herinneren. En al zeker niet aan de UIFrank schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:10:
[...]
Als de dev eindelijk eens gaat luisteren naar mensen mbt de UI/UX dan wordt Infuse echt de ultieme app. In de basis werkt de app super, maar de praktische kant laat nog veel te wensen over. Het grootste gemis vind ik toch wel library tabs voor film en series, en portrait posters in de Continue Watching row. Je moet momenteel veel te veel handelingen doen om in je library te komen waardoor je weinig overzicht hebt. Naarmate je library groeit wordt dit een steeds groter probleem.
Klopt. De meeste updates zijn kleine veranderingen en bugfixes. Als je het Infuse forum een beetje volgt merk je wel dat James (de dev) behoorlijk koppig kan zijn en graag vast blijft houden aan zijn eigen voorkeuren. Nou snap ik wel dat hij niet 1 op 1 de Plex UI gaat overnemen maar ik mis toch wel een hoop dingetjes. Als Plex eindelijk hun app op orde heeft dan ga ik toch weer terug denk ik.Rebbelx schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:12:
[...]
Ik gebruik de app nu al een jaartje of 2. Kan me infeite amper updates herinneren. En al zeker niet aan de UI
[Voor 3% gewijzigd door Frank op 04-01-2023 08:15]
Ik volg het infeite niet echt al die ontwikkelingen. De UI is best wel ok vind ik en voor mij is uiteindelijk het allerbelangrijkste dat ik gewoon zonder problemen kan streamen. Dat is het geval en daarom betaal ik er ook steeds voor.Frank schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:15:
[...]
Klopt. De meeste updates zijn kleine veranderingen en bugfixes. Als je het Infuse forum een beetje volgt merk je wel dat James (de dev) behoorlijk koppig kan zijn en graag vast blijft houden aan zijn eigen voorkeuren. Nou snap ik wel dat hij niet 1 op 1 de Plex UI gaat overnemen maar ik mis toch wel een hoop dingetjes. Als Plex eindelijk hun app op orde heeft dan ga ik toch weer terug denk ik.
[Voor 27% gewijzigd door Tomba op 04-01-2023 08:52]
geen expert, maar: https://discussions.apple...254077480022#254077480022Jeuvie schreef op zondag 8 januari 2023 @ 09:03:
Ik vind het een misser van Apple dat de Apple TV 4K 2022 zelf geen audio selectie kan maken. Heb je de audio output op Dolby Atmos ingesteld dan wordt content, wat geen Atmos in zich heeft, in stereo weergegeven.
Kies je voor een ander formaat, zoals 5.1, dan wordt Dolby Atmos uitgeschakeld en wordt alle audio, ongeacht het formaat in 5.1 weergegeven.
Dit vind ik persoonlijk jammer want ik ga niet iedere keer naar de systeem instellingen bij het kijken van een film. Ik ben weer teruggevallen op het kijken van streamingsdiensten via apps op mijn TV.
Deze bewering klopt niet!Jeuvie schreef op zondag 8 januari 2023 @ 09:03:
Ik vind het een misser van Apple dat de Apple TV 4K 2022 zelf geen audio selectie kan maken. Heb je de audio output op Dolby Atmos ingesteld dan wordt content, wat geen Atmos in zich heeft, in stereo weergegeven.
Oké een ander voorbeeld. Als ik een film met 5.1 geluid afspeel op mijn Apple TV 2022 4K met de app HBO Max dan wordt dat in de Bose App weergegeven als LPCM 2.0. Speel ik dezelfde film af op mijn TV met dezelfde app dan wordt dit in de Bose app weergegeven als Dolby Digital Plus 5.1. Dit verschil is ook duidelijk te horen, de sub doet dan actief mee.ikweethetbeter schreef op zondag 8 januari 2023 @ 10:58:
[...]
Deze bewering klopt niet!
Stel je Atmos in, en is je bron geen Atmos, dan wordt er meerkanaals PCM uitgegeven (2 kanalen bij stereo, 6 kanalen bij DD 5.1). Met andere woorden, de conversie gebeurt in je Apple TV, en niet in je receiver, maar aangezien PCM lossless is, hoor je het verschil niet.
Welke receiver gebruik je? Dat kan natuurlijk ook de oorzaak zijn ipv de Apple TV.Jeuvie schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:17:
[...]
Oké een ander voorbeeld. Als ik een film met 5.1 geluid afspeel op mijn Apple TV 2022 4K met de app HBO Max dan wordt dat in de Bose App weergegeven als LPCM 2.0. Speel ik dezelfde film af op mijn TV met dezelfde app dan wordt dit in de Bose app weergegeven als Dolby Digital Plus 5.1. Dit verschil is ook duidelijk te horen, de sub doet dan actief mee.
[Voor 15% gewijzigd door Jeuvie op 08-01-2023 13:06]
Sorry om het te moeten zeggen. Maar met een soundbar ga je toch nooit een goed dolby atmos geluid krijgen. Dat weerkaatsen via het plafond lijkt leuk maar is het meestal toch net niet. Daarnaast denk ik dat het probleem bij de tv ligt. Net als @ikweethetbeter zegt.Jeuvie schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:05:
@TheKerremenke Het is een Bose Soundbar 900 en ik heb mijn TV ingesteld op passtrough. Atmos doet hij uiteraard wel goed. Het gaat om de andere geluidsformaten.
https://www.bose.nl/nl_nl...00/article.html.html.html
Dolby Atmos is een techniek, een techniek waarmee het mogelijk is om geluid ergens in een 3D ruimte te projecteren, als je speaker setup dat toestaat. Met een soundbar mag je vaak al blij zijn als je enigszins een surroundeffect kunt krijgen.TheKerremenke schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:40:
Sorry om het te moeten zeggen. Maar met een soundbar ga je toch nooit een goed dolby atmos geluid krijgen.
[Voor 4% gewijzigd door kardox op 10-01-2023 00:47]
Het zou erg fijn zijn als een tweaker die in bezit is van een iPhone en Apple TV 4K en 4K tv dit kan bevestigen! Op YouTube ben ik het nog niet tegengekomen!RicoK schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:41:
@kardox als ik je vraag goed begrijp zou dit (was dit?) zeker moeten kunnen: Bron.
[Voor 5% gewijzigd door kardox op 10-01-2023 18:48]
@RicoK Als ik jouw bron lees is AirPlay beperkt tot 1080p SDR.kardox schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:45:
[...]
Het zou erg fijn zijn als een tweaker die in bezit is van een iPhone en Apple TV 4K en 4K tv dit kan bevestigen! Op YouTube ben ik het nog niet tegengekomen!
Heb het getest, maar hoe kan ik objectief vaststellen dat het 4k is op Apple TV? Het ziet er toch scherp uit, maar dat zegt natuurlijk zeer weinig. De Playback HUD geeft niets met een Airplay'ed video. Het informatie scherm van Samsung geeft UHD aan, maar ook dat is geen uitsluitsels omdat de Apple TV zo ingesteld is.kardox schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:45:
[...]
Het zou erg fijn zijn als een tweaker die in bezit is van een iPhone en Apple TV 4K en 4K tv dit kan bevestigen! Op YouTube ben ik het nog niet tegengekomen!
enige reden voor mij dat ik op het "hoofd" scherm nog geen apple tv heb, maar een shield pro, is het gemis van dtsX/dolby atmos (true HD)ik baal er enorm vanRebbelx schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:02:
Van alle Apple producten die ik bezit, is de Apple TV naast de Iphone het meeste gebruikte apparaat. Ik kocht deze zomer een nieuwe 4k tv en kocht er meteen een Apple TV 4K bij.
Als ik mn tv aanzet en ik zie al die rommel op het homescreen, DAT alleen al is voldoende om voor al mn streaming de apple tv te gebruiken. Deze heeft tenminste ENKEL hetgene wat ik wil, de remote werkt echt fijn EN alle content (Netflix, Disney+, Telenet App, Eleven Sports, Infuse Pro) speelt zonder enig probleem af. De apps zijn ook van prima kwaliteit.
Al die content afspelen is waarschijnlijk ook mogelijk met de apps op mn tv zelf maar zowel ik als mn vrouw zijn de apple tv zo gewoon, dat we gewoon niks anders meer willen.
Het is trouwens ook zo dat de hardware in de apple tv pakken beter is dan wat in je televisie toestel zit. De snelheid waarmee alles werkt, is dus ook wel een enorm pluspunt.
Wat voor mij ook enorm pluspunt is, is hoe snel het toestel verbind met Airpods. Even case openflikken en 5 seconden later stoor je al niemand meer. En nu het toestel en de airpods ook spatial audio ondersteunen .... tja ik kan zo blijven doorgaan
Dolby Atmos is toch aanwezig ?Tweakwondo schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 23:01:
[...]
enige reden voor mij dat ik op het "hoofd" scherm nog geen apple tv heb, maar een shield pro, is het gemis van dtsX/dolby atmos (true HD)ik baal er enorm van
dolby atmos wel maar geen truehd(lossless) met atmos metadata, apple ondersteund alleen aec3 (lossy) met atmos metadata, wel kan je via infuse lossless audio krijgen via lpcm maar dan verlies je de atmos metadata.Rebbelx schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:25:
[...]
Dolby Atmos is toch aanwezig ?
https://www.apple.com/il/apple-tv-4k/specs/
En als je 2 x test? 1 x met FHD en 1 x 4K?cwegh schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:39:
[...]
Heb het getest, maar hoe kan ik objectief vaststellen dat het 4k is op Apple TV? Het ziet er toch scherp uit, maar dat zegt natuurlijk zeer weinig. De Playback HUD geeft niets met een Airplay'ed video. Het informatie scherm van Samsung geeft UHD aan, maar ook dat is geen uitsluitsels omdat de Apple TV zo ingesteld is.
[Voor 20% gewijzigd door kardox op 11-01-2023 10:23]
Klopt..... Zie het nu ook.....meesje schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:14:
@RicoK Als ik jouw bron lees is AirPlay beperkt tot 1080p SDR.
Voor wie ook dit probleem ervaart (probleem = IR van ATV remote werkt niet om HCS apparatuur/speakers te besturen), dit was de oplossing:The Inquisitor schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:19:
[...]
Ik neem het weer terug, het is weer kapot.
Ik heb het eens als feedback ingediend.ikweethetbeter schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:55:
[...]
Zie hier:
[...]
Met andere woorden: de tvOS app ontwikkelaar is ingedut, op het zeer sterk verwante iOS kan het wel...
Gisteren nieuwe Apple TV 4K gehaald en AirPlay van een 4K video vanaf iPhone 12 Pro Max naar Apple tv wordt in FHD weergegeven en niet in 4K.kardox schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:45:
[...]
Technisch zal het ongetwijfeld wel te realiseren zijn, maar ik denk dat Apple het belangrijker vindt (want: omzet) als je je video’s in de iCloud bibliotheek zet en deze direct vanaf je Apple TV afspeelt.kardox schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:06:
[...]
Gisteren nieuwe Apple TV 4K gehaald en AirPlay van een 4K video vanaf iPhone 12 Pro Max naar Apple tv wordt in FHD weergegeven en niet in 4K.
weet iemand wat maakt dit technisch zo lastig om mogelijk te maken? Je bent in bezit van 2 super snelle apparaten en een kwaliteit router, zo moeilijk moet het toch niet zijn lijkt mij!
Dat zal ongetwijfeld een rol hebben!meesje schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:49:
[...]
Technisch zal het ongetwijfeld wel te realiseren zijn, maar ik denk dat Apple het belangrijker vindt (want: omzet) als je je video’s in de iCloud bibliotheek zet en deze direct vanaf je Apple TV afspeelt.
Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW | MacBook Pro 13" 2017 | MacBook Air 13" 2017 I iPad 2018 | iPhone 12 | TV 2021 4K | AirPods Pro gen2
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details