Rebbelx schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:28:
Ik vroeg me het volgende af:
Ik maak al paar jaar gebruik van de Apple TV, zowel de 4K als de HD versie om media vanaf mijn Synology NAS te streamen. Ik maak hiervoor gebruik van Infuse voor het afspelen van de media via FTP.
Op mijn synology nas heb ik Plex Media Server geinstalleerd maar ik vraag me infeite af of dit effectief nodig was / is ?
Nee, dit is niet nodig. Plex Media Server doet verschillende dingen, het zoekt metadata bij je content, en het transcodeert je video als je afspeeldevice te beperkt is.
Infuse (Pro) haalt zelf metadata op, en het kan alles afspelen, transcideren is niet nodig. Daarbij is de Apple TV (elke versie) krachtig genoeg om alle video te kunnen decoderen indien noodzakelijk.
Is het ook gewoon voldoende om een directory te delen en via Infuse hier verbinding mee te maken ? Reden dat ik dit vraag is omdat na het toevoegen van media op mijn NAS, die plex begin te scrapen maar als ik Infuse opstart, begint deze deze media volgens mij ook gewoon te scrapen en volgens mij ook gewoon lokaal op de Apple TV te stockeren.
Ja, het simpel delen van een directory (ik gebruik daarvoor SMP op m'n eenvoudige Synology NAS, FTP is niet echt gebruikelijk imho, maar het kan wel) is voldoende, Plex is niet nodig.
Infuse Pro kan ook overweg met Plex als bron, maar volgens mij moet je dat dan ook aangeven, en als je FTP kiest, dan weet ik vrijwel zeker dat Plex op jouw NAS voor Jan Doedel werkt, Infuse doet dan alles zelf dunnetjes over.
Wat is dan het nut bv van Plex Media Server nog te hebben op mijn nas vraag ik me dan af. Of ben ik verkeerd en moet je weldegelijk WEL beide geinstalleerd hebben ?
Je hebt Plex Media Server nergens voor nodig. En volgens mij gebruik je het ook niet omdat je er verkeerd naar toe verbindt. Dus stop Plex, dat scheelt weer CPU en daarmee kWh's en je bespaart dus geld.