• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:56
Rebbelx schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:33:
[...]

Ik veronderstel dat je ftp dan ook moet instellen op je nas?
Klopt, zit over het algemeen standaard in je NAS.

Je kan overwegen om het "veiliger" te maken om enkel te Apple TV (fixed IP) toegang te geven tot de NAS. Encryptie kan je ook aanzetten via SFTPS maar verlies je weer throughput. Persoonlijk vind ik het encrypten van een mediastream in je eigen huishouden wat overkil (met de veronderstelling dat je enkel mediafiles ter beschikking stelt op de FTP).

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-03 15:26
cwegh schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:40:
[...]

Klopt, zit over het algemeen standaard in je NAS.

Je kan overwegen om het "veiliger" te maken om enkel te Apple TV (fixed IP) toegang te geven tot de NAS. Encryptie kan je ook aanzetten via SFTPS maar verlies je weer throughput. Persoonlijk vind ik het encrypten van een mediastream in je eigen huishouden wat overkil (met de veronderstelling dat je enkel mediafiles ter beschikking stelt op de FTP).
Via ftp lijkt het te werken met de eerste testen… haal nu rond de 95mbit in de snelheidstesten. 4k films starten vrijwel instant op en doorspoelen is ook vrijwe instant

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:56
Rebbelx schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:37:
[...]

Via ftp lijkt het te werken met de eerste testen… haal nu rond de 95mbit in de snelheidstesten. 4k films starten vrijwel instant op en doorspoelen is ook vrijwe instant
Is nog te weinig. Lijkt dat het op 100 mbit afgkepen wordt. De DS214 heeft ook een gigabit aansluiting, net als Apple TV en TN router.

Check anders eens of je een Cat 5e UTP kabel gebruikt (of hoger natuurlijk) van NAS naar de TN router of van Apple TV naar TN router? Doe anders eens een speedtest op de Apple TV en kijk of je hoger dan 100 Mbit uitkomt (als je Internet snelheid het toelaat met de speedtest app: https://apps.apple.com/be...847?l=nl&platform=appleTV. Dan ben je al zeker dat de connectie van de ATV goed zit.

• Rebbelx
cwegh schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:13:
[...]

Is nog te weinig. Lijkt dat het op 100 mbit afgkepen wordt. De DS214 heeft ook een gigabit aansluiting, net als Apple TV en TN router.

Check anders eens of je een Cat 5e UTP kabel gebruikt (of hoger natuurlijk) van NAS naar de TN router of van Apple TV naar TN router? Doe anders eens een speedtest op de Apple TV en kijk of je hoger dan 100 Mbit uitkomt (als je Internet snelheid het toelaat met de speedtest app: https://apps.apple.com/be...847?l=nl&platform=appleTV. Dan ben je al zeker dat de connectie van de ATV goed zit.
Klopt! Ik zit met foute kabels..

• Rebbelx
Ondertussen de correcte kabels en ftp opgezet…940mbit!!!

• Tom2013
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Jeuvie schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:51:
[...]

Ook je router opnieuw opgestart?
Ja, maar ook dat loste het probleem niet op.

• Paul Atreides
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-03 10:23
Ik heb een LG C2 tv en op zich wel tevreden met mn smart apps, alleen ziet het er best onoverzichtelijke uit. Ik gebruik verder een Xbox series S. Ik stream eigenlijk alles wat ik kijk.

Zou ik mij geval een Apple TV een verbetering zijn tegenover de native apps op mij LG TV? En is er een manier om van input te wisselen (van apple tv naar Xbox bijv) zonder gebruik te maken van mijn LG afstandsbediening?

Thanks!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:11
Ik heb afgelopen vrijdag mijn apple TV 4K 128GB binnen gekregen. Na jaren alleen maar chromecasts te hebben gehad is dit wel echt een verademing zeg. Super snel, en veelzijdig.

Ik ben behoorlijk onder de indruk van het aansluitgemak en de functionaliteit. Mijn oude Chromecast voelt nu ineens als een brak en traag apparaat.

De reden dat ik nooit echt kon overstappen was dat mijn vriendin nog een android telefoon had, nu ik haar mijn oude iPhone heb gedaan kon ik de apple TV ook voor het eerst proberen.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-03 23:21
Paul Atreides schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:35:
Ik heb een LG C2 tv en op zich wel tevreden met mn smart apps, alleen ziet het er best onoverzichtelijke uit. Ik gebruik verder een Xbox series S. Ik stream eigenlijk alles wat ik kijk.

Zou ik mij geval een Apple TV een verbetering zijn tegenover de native apps op mij LG TV? En is er een manier om van input te wisselen (van apple tv naar Xbox bijv) zonder gebruik te maken van mijn LG afstandsbediening?

Thanks!
Ja ik vind van wel persoonlijk. Maar dat is net hoeveel waarde je er aan hecht en gebruik vna maakt. De smarttv apps vind ik ook niet zo'n probleem.

Nee input wisselen kan helaas niet via je je iphone/apple remote. Je kan wel je tv aan/uitzetten ermee.

Wat wel weer heel erg fijn is als je meerdere tv's in huis hebt allemaal aangesloten op een Apple TV. Je kunt dan 'één homescreen' instellen die alles synced qua geinstalleerde apps en posities op het homescreen.

• Tom2013
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Excuses, om een of andere reden lukt het me niet om bij mijn bericht te reageren op reacties. Daarom maar even bij deze: voor wat betreft het probleem met mijn ATV 4k 128 gb, die met geen mogelijkheid zo ver te krijgen is dat ie niet de Witi maar de ethernetkabel gebruikt: ja, ik heb de router een reset gegeven en ja, ik heb de kabel daarna weer opnieuw uitgeprobeerd en wel met mijn oude ATV en dit ging zonder problemen. Verwacht morgen de vervangende ATV, wordt dus vervolgd

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-03 22:47
Paul Atreides schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:35:

Thanks!
Als je je LG tv hebt toegevoegd aan HomeKit, dan kan je de input eenvoudig wisselen.
Ik kan dat namelijk al met een LG tv uit 2018.
Scrtz schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:50:
[...]
Nee input wisselen kan helaas niet via je je iphone/apple remote. Je kan wel je tv aan/uitzetten ermee.
Het kan wel :)

• Tartarus
Foutje, dubbel gepost

[Voor 153% gewijzigd door Tartarus op 14-11-2022 23:37]

• Paul Atreides
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-03 10:23
Dus het kan niet? Als het kan, kan je kort uitleggen hoe?

• Tartarus
Paul Atreides schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:50:
[...]

Dus het kan niet? Als het kan, kan je kort uitleggen hoe?
Het kan wel. Hieronder een YouTube video van LG USA hoe het moet. Eenmaal toegevoegd aan HomeKit kan je vanaf de Home app je tv bedienen.

[Voor 11% gewijzigd door Tartarus op 14-11-2022 23:46]

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:33
weststar schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:29:
[...]

Zie nu al genoeg HDR10+ content voorbij komen. Wat dat betreft ben ik al erg happy met mijn upgrade van de 2017 versie naar die van 2022
Wellicht dat ik een nieuwe bril nodig heb, echter kan ik niet echt HDR10+ materiaal vinden. Ik zou graag willen testen met de instellingen (ik ga uit dat het beste nog altijd 4K SDR / aanpassen aan bron zal zijn), echter kan ik zo snel geen HDR10+ content gevonden krijgen..

Wellicht dat je een (paar) goede bronnen kunt aanstippen? Wellicht ook handig voor anderen hier :)

PS: Ik heb toegang tot Apple TV+ / Amazon Prime / Disney+ / Videoland / SkyShowTime / Netflix ter beschikking.

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Thalaron schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 04:16:
[...]

Wellicht dat ik een nieuwe bril nodig heb, echter kan ik niet echt HDR10+ materiaal vinden. Ik zou graag willen testen met de instellingen (ik ga uit dat het beste nog altijd 4K SDR / aanpassen aan bron zal zijn), echter kan ik zo snel geen HDR10+ content gevonden krijgen..

Wellicht dat je een (paar) goede bronnen kunt aanstippen? Wellicht ook handig voor anderen hier :)

PS: Ik heb toegang tot Apple TV+ / Amazon Prime / Disney+ / Videoland / SkyShowTime / Netflix ter beschikking.
Amazon Prime heeft in ieder geval verschillende HDR10+ series
https://www.aftvnews.com/...and-old-amazon-originals/

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03 12:28
In ons gezin hebben we nu een tweede iPhone. Nu wou ik voor de Apple TV ook een 2de profiel maken zodat ze in bepaalde apps is ingelogd onder haar account en via mijn profiel op mijn account. Alleen merk ik dat de apps hetzelfde zijn. Op haar profiel zijn de logingegevens gewoon die van mij. Logt ze in die app in met haar gegevens is dat nu ook op mijn profiel. Is het mogelijk om de profielen echt apart te houden?

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
frye schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:54:
In ons gezin hebben we nu een tweede iPhone. Nu wou ik voor de Apple TV ook een 2de profiel maken zodat ze in bepaalde apps is ingelogd onder haar account en via mijn profiel op mijn account. Alleen merk ik dat de apps hetzelfde zijn. Op haar profiel zijn de logingegevens gewoon die van mij. Logt ze in die app in met haar gegevens is dat nu ook op mijn profiel. Is het mogelijk om de profielen echt apart te houden?
Dit allemaal gedaan?

Meerdere gebruikers configureren op de Apple TV - Apple Support (NL)
https://support.apple.com/nl-nl/guide/tv/atvb59ec8e2e/tvos

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:18
Nieuwe software update (voor alleen nieuwe modellen ) 16.1.1 is uit .. :+

[Voor 27% gewijzigd door MilesD. op 17-11-2022 06:34]

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03 12:28
Haga schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:51:
[...]

Dit allemaal gedaan?

Meerdere gebruikers configureren op de Apple TV - Apple Support (NL)
https://support.apple.com/nl-nl/guide/tv/atvb59ec8e2e/tvos
Jep, ook wat verder gegoogled maar helaas stellen die profielen niet veel voor in Apple TV.
Enkel in de eigen Apple TV apps geeft het iets andere content weer.
In third party apps werkt dit niet hoe ik het zou verwachten.

• qwerty19
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Heb ook de nieuwe nu ter vervanging van het 2017 model, had tot een maand geleden een full hd plasma, nu een 4k lg oled, kon goed merken dat ie het lastig had met 4k materiaal, het OS werd er een stuk trager door en de ATV een stuk warmer, alsmede ook de Arcade games, behoorlijk choppy op 4k, met de plasma keurig vloeiend.. wellicht was ie aan het throttelen.. Nu ie boven verder mag op full hd werkt alles weer als tevoren. De nieuwe ATV blijkt één cpu core te missen, een energie zuinige core, en blijkt over 5 gpu cores te beschikken. De Arcade games lopen in elkaar geval soepel al wordt de box dan wel behoorlijk warm.

• hansvanhengel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-03 19:54
Wellicht een wat bijzondere vraag, maar ik ben vooral benieuwd of er hier mensen zijn die enkel de Apple TV (of Apple One in het verlengde daarvan) gebruiken voor... bijna alles?

Als in, wij hebben nu Ziggo, maaar we kijken niet bijzonder veel tv. Wat we wel kijken, is bijvoorbeeld het sinterklaasjournaal en andere kinderprogramma's. Nu kan ik het sinterklaasjournaal natuurlijk ook via Apple TV kijken, via de NPO app.

Eigenlijk denk ik er over om mijn Ziggo mini te vervangen door de Apple TV. We kijken niet zoveel tv, dus daarvoor is het niet echt nodig, sterker nog, Ziggo GO app kan op de Apple TV. Maar ik vraag mij eigenlijk af of me dat echt iets oplevert. Wat is nu echt het grote voordeel van Apple TV? Wat kan Apple TV, dat ik nu niet al kan?

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
hansvanhengel schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:40:
Wellicht een wat bijzondere vraag, maar ik ben vooral benieuwd of er hier mensen zijn die enkel de Apple TV (of Apple One in het verlengde daarvan) gebruiken voor... bijna alles?

Als in, wij hebben nu Ziggo, maaar we kijken niet bijzonder veel tv. Wat we wel kijken, is bijvoorbeeld het sinterklaasjournaal en andere kinderprogramma's. Nu kan ik het sinterklaasjournaal natuurlijk ook via Apple TV kijken, via de NPO app.

Eigenlijk denk ik er over om mijn Ziggo mini te vervangen door de Apple TV. We kijken niet zoveel tv, dus daarvoor is het niet echt nodig, sterker nog, Ziggo GO app kan op de Apple TV. Maar ik vraag mij eigenlijk af of me dat echt iets oplevert. Wat is nu echt het grote voordeel van Apple TV? Wat kan Apple TV, dat ik nu niet al kan?
Apple TV is een apparaat en Apple One is een dienst met o.a. de streamingdienst Apple TV+ om het te verduidelijken.

Als je alleen de app van Ziggo en NPO op 'een' apparaat wilt hebben, dan maakt een Mini of Apple TV weinig verschil. Met een klein verschil: een Apple TV zal wellicht wat vloeiender gaan en het opstarten van een NPO of Ziggo-app zal sneller gaan, bovendien worden apps misschien vaker geüpdatet. Maar de NPO applicatie is wat mij betreft een gedrocht en mag wel eens flink volgens de laatste maatstaven worden geüpdatet.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:28

Als je relatief weinig tv kijkt of bijvoorbeeld alleen Nederlandse zenders kijkt dan kun je goedkoper uit zijn met bijvoorbeeld NPO plus app (€2,95) of NLZIET (€7,95). Eventueel kun je voor een kleine meerprijs ook extra zenders afnemen bij NLZIET. Beide opties zenden in hogere kwaliteit uit dan de Ziggo Go app van Ziggo, full HD 1080P vs HD ready 720P. Overigens is er ook nog Canal Digitaal voor ATV alleen de kwaliteit van de streams is om te huilen ondanks verder kwantitatief uitstekende aanbod aan zenders.

Van wat ik heb begrepen kan de Ziggo next mini tot 4K uitzenden en kun je dus van een nog betere kwaliteit genieten zoals bijvoorbeeld het WK in UHD. Op papier zou de Apple TV dat ook zonder moeite moeten kunnen doen tav live televisie alleen is er geen provider beschikbaar die momenteel die kwaliteit kan bieden via een app voor de Apple TV.

Zelf heb ik heb twee jaar geleden mijn TV abbo bij KPN opgezegd omdat ik de helft van de zenders niet kijk en liever dan een serie of film volg via één van de bekende streamingdiensten. Zodoende dus een Apple TV met NLZIET en dat bevalt me al ruim een jaar uitstekend.

Daarnaast voor mij persoonlijk wil ik geen Android of Google apparaten in huis hebben die mijn kijkgedrag nauwlettend in de gaten houden, alle privacy poorten openzetten voor derden en als dank je ook nog eens reclame voorschotelt in je startmenu.

TLDR:
Voor de Ziggo Go app alleen zou ik het dus niet doen maar alleen als je uit kan met bijvoorbeeld NLZIET of NPO plus en je je tv abbo opzegt. Ziggo biedt een betere tv ervaring met de Ziggo Next mini vanwege de hogere kwaliteit van beeld en wellicht vind je ouderwets zappen ook fijner. Dat werkt op een ATV anders.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:20

Zelf gebruik ik eigenlijk alleen nog maar de Apple TV. Voor alle streaming diensten maar ook zeer regelmatig voor Ziggo (met de GO TV app). Voor bv het (Sinterklaas)journaal vind dat helemaal prima, maar voor voetbalwedstrijden schakel ik toch het liefst over naar de Next. Deze levert dan een beduidend betere beeldkwaliteit.

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-03 15:38

Splinter Cell

AMD HD7850

Vraagje: stel je sluit de Apple TV 4K op een 1080p tv aan. Kun je in de YouTube app dan nog steeds voor 2160p als kwaliteitsoptie kiezen? Op desktop en Chromecast 4K TV kan dit wel.

• qwerty19
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Tegenwoordig op ATV keurig 4k met YouTube, zelfs in HDR soms

-edit- oh, op een 1080p scherm.. Nee dat doet ie niet

[Voor 32% gewijzigd door qwerty19 op 18-11-2022 20:18]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Splinter Cell schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:23:
Vraagje: stel je sluit de Apple TV 4K op een 1080p tv aan. Kun je in de YouTube app dan nog steeds voor 2160p als kwaliteitsoptie kiezen? Op desktop en Chromecast 4K TV kan dit wel.
Volgens mij niet.

• Thalaron
Ik heb laatst op de nieuwe AppleTV nog de optie 2160p 60 kunnen selecteren.

Edit; sorry… ik had niet door dat de vraag op basis van een 1080p scherm was. Dat lijkt mij inderdaad geen optie..

[Voor 44% gewijzigd door Thalaron op 18-11-2022 18:30]

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:41
Splinter Cell schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:23:
Waarom zou je dit willen? Het is niet dat je opeen 2160p op je scherm gaat zien en aan de hogere bandbreedte heb je ook niets.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-03 16:01

amphora

Websites & Fotografie

La1974 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:27:
[...]

Waarom zou je dit willen? Het is niet dat je opeen 2160p op je scherm gaat zien en aan de hogere bandbreedte heb je ook niets.
Omdat 4k YouTube streams er beter uit zien, niet qua resolutie, wel bitrate en dus compressie artifacts.
Er zijn zelfs youtubers die in 1080p filmen en upscalen naar 4k omdat het er dan beter uit ziet.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:58
amphora schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:40:
[...]

Omdat 4k YouTube streams er beter uit zien, niet qua resolutie, wel bitrate en dus compressie artifacts.
Er zijn zelfs youtubers die in 1080p filmen en upscalen naar 4k omdat het er dan beter uit ziet.
En dan moet het beeld weer gedownscaled worden naar 1080p, met dataverlies als gevolg, die bitrate daalt dan ook weer automatisch. Klinkt niet als een heel logisch proces voor fhd tv's.

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Iemand enig idee of pvinder betrouwbaar is. Ze hebben ze nieuwste Apple Remote voordelig.

https://www.pvinder.com/p...X7tODH5G6CufhKl8q-rRoCHdE

• Thalaron
@syltheboy wanneer ik naar de aanbieder kijk, dan staat eronder klikaanklikuit ipv Apple. Deze prijs lijkt mij ook niet te kunnen kloppen maar dat even terzijde..

• RoRoNL
  • Niet online
syltheboy schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 14:26:
Iemand enig idee of pvinder betrouwbaar is. Ze hebben ze nieuwste Apple Remote voordelig.

https://www.pvinder.com/p...X7tODH5G6CufhKl8q-rRoCHdE
Kan NIET kloppen

• Purejet
  • Laatst online: 09:12
Heb nu een apple tv 4k 2022 + wifi. Update gehad naar recente stable tvos release.
Als ik schakel tussen enkele apps waaronder disney en cbs ontstaat er bij die wisselactie een lelijke “disortion” van de banner/beeld plaats. Nog iemand die dit heeft? En ook opgelost?

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:38
Purejet schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 15:53:
Heb nu een apple tv 4k 2022 + wifi. Update gehad naar recente stable tvos release.
Als ik schakel tussen enkele apps waaronder disney en cbs ontstaat er bij die wisselactie een lelijke “disortion” van de banner/beeld plaats. Nog iemand die dit heeft? En ook opgelost?
Is dit niet de Frame rate en HDR fixing. Zodat deze in sync lopen op de tv. Dit ivm verschil tussen 24/25 en 59/60 hz. En HDR en non HDR materiaal.

Dit is eventueel aan te passen in de instellingen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-03 13:24
Is de aan uit toets ir ,want ik krijg hem in in mijn one for all streamer ab gezet.
Zou wel met apple tv moeten werken.

• Thalaron
Maakt het overigens verschil wanneer je match content aan hebt staan of je kiest voor 50 of 60(59,*)Hz?

• Purejet
TheKerremenke schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 16:12:
[...]

Is dit niet de Frame rate en HDR fixing. Zodat deze in sync lopen op de tv. Dit ivm verschil tussen 24/25 en 59/60 hz. En HDR en non HDR materiaal.

Dit is eventueel aan te passen in de instellingen.
Dank!
Herstellen video-instellingen verhielp het nog niet.
Uiteindelijk de app opnieuw geïnstalleerd en lijkt daarmee vooralsnog weg.

Edit: Probleem toch nog aanwezig. Weer terug bij banner Disney app en tijdens openen control center. Het thema op licht of automatisch ingesteld lijkt het te veroorzaken/verergeren.
Vandaag nog eens een andere hdmi kabel testen.

[Voor 25% gewijzigd door Purejet op 20-11-2022 08:36]

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-03 07:25
Thanks voor de tip, de GUI en menustructuur is inderdaad by far de beste die ik tot nu toe heb gebruikt.
Het beeld (opzich best een belangrijk aspect voor een IPTV app ;)) laat hier echter te wensen over. Het oogt "washed out" in vergelijking met bijvoorbeeld iPlayTV. Deze app gebruik ik nu al zo'n 1,5 jaar met volle tevredenheid. Tevens merk ik met IPTVX dat het scherm regelmatig hapert en plotseling ineens heel even op zwart springt (LG Oled uit 2020, moderne TV dus). Het lijkt erop dat er een framerate aanpassing of HDR in- of uitschakeling plaatsbindt oid.

Het maakt niet uit welke setting ik gebruik in IPTVX (native player of VLC bijvoorbeeld). Ook heb ik al gespeeld met de match framerate optie van de ATV zelf.

Ervaren meer mensen dit? En zien jullie ook duidelijk verschil in contrast en zwartwaarden met iPlayTV?

• Purejet
Thalaron schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 16:45:
Maakt het overigens verschil wanneer je match content aan hebt staan of je kiest voor 50 of 60(59,*)Hz?
Ik ga er vanuit dat de Benelux tv's beide ondersteunen, maar ga er vanuit dat een van de 2 voor iets minder 'switching' zorgt. Als je veel Netflix bekijkt is instellen op 50Hz waarschijnlijk fijner.

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:07
Is het mogelijk om de toetsen klik uit te zetten? Dat is best wel irritant! Op tvOS 16.11, apple tv 4k 3e generatie.
In de instellingen kan ik de setting niet vinden .....

Inmiddels gevonden in de instellingen: je moet zoeken naar navigatiegeluid.

[Voor 37% gewijzigd door mcmd op 24-11-2022 18:34. Reden: verduidelijking van het probleem]

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

Ja is mogelijk. Die heb ik direct uitgezet. Ergens in de instellingen.

[Voor 25% gewijzigd door CreativeS op 23-11-2022 11:23]

• The Inquisitor
  • Laatst online: 10:17

The Inquisitor

Greetings weaklings

De achtergrond van de UI is bij mij donkergroen ipv zwart... als ik het thema op licht (dus wit) zet dan is heeft het ook een groene waas... Restart heeft niet geholpen en tv instellingen zijn onveranderd .

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:36
The Inquisitor schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:56:
De achtergrond van de UI is bij mij donkergroen ipv zwart... als ik het thema op licht (dus wit) zet dan is heeft het ook een groene waas... Restart heeft niet geholpen en tv instellingen zijn onveranderd .
Dat komt omdat het menu deels transparant is en er altijd iets van de screensaver doorheen komt als ik het goed heb.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

The Inquisitor schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:56:
Foto? Andere HDMI geprobeerd?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:59
Ik heb de nieuwe Apple TV 4K en had hem op 4K Dolby Vision output, met automatisch aanpassen (beide aan). Dit om ook fotos en andere zaken in HDR te hebben, voor de menus boeit het verder niet.
Bij NLZiet lijkt dit voor issues te zorgen, wellicht in combinatie met mijn (Philips oled) tv: het beeld gaat op zwart of ruis en ik krijg een melding over de HDMI kabel van mijn TV.
Als ik het menu op 4K SDR heb dan gaat het wel goed, dus het lijkt iets te zijn met schakelen van menu naar de app, van HDR naar SDR denk ik.

Heeft iemand hier ervaring mee, of is het ook prima om de menu output op SDR te hebben en geven de apps zoals fotos inmiddels dan toch HDR output?

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:35
@datadevil
Doe eens een kabeltest (in de instellingen) als je 'm op 4K HDR hebt staan. Wat is daarvan het resultaat?

[Voor 6% gewijzigd door ikweethetbeter op 04-12-2022 10:04. Reden: Datadevil toegevoegd]

• datadevil
ikweethetbeter schreef op zondag 4 december 2022 @ 09:09:
@datadevil
Doe eens een kabeltest (in de instellingen) als je 'm op 4K HDR hebt staan. Wat is daarvan het resultaat?
geen problemen. Ik heb hem nu maar op SDR gelaten. Bij de fotos app viel me op dat filmpjes die in cinema mode zijn opgenomen (dus HDR) ook naar HDR springen en dan is het eigenlijk wel prima; SDR is voor de menus verder geen probleem.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:06
datadevil schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:22:
Ik heb de nieuwe Apple TV 4K en had hem op 4K Dolby Vision output, met automatisch aanpassen (beide aan). Dit om ook fotos en andere zaken in HDR te hebben, voor de menus boeit het verder niet.
Bij NLZiet lijkt dit voor issues te zorgen, wellicht in combinatie met mijn (Philips oled) tv: het beeld gaat op zwart of ruis en ik krijg een melding over de HDMI kabel van mijn TV.
Als ik het menu op 4K SDR heb dan gaat het wel goed, dus het lijkt iets te zijn met schakelen van menu naar de app, van HDR naar SDR denk ik.

Heeft iemand hier ervaring mee, of is het ook prima om de menu output op SDR te hebben en geven de apps zoals fotos inmiddels dan toch HDR output?
Hier ook herkenbaar, een 4k gekoppeld aan een Oled TV van Philips. Met de HDR instelling is de achtergrond inderdaad bij mij ook groen, op 4k SDR nergens last van. Deze heb ik aanstaan samen met " maak meteriaal passen" op "bereik", dan schaalt hij als het goed is mee. De TV schakelt dan ook over naar een andere modus bij HDR/dolby etc..

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Gisteren voor het eerst serieus geprobeerd om een game te spelen op de uitvoering: Apple TV 4K (2e gen.) 32GB

Dual Shock 4 aangesloten en Death Cells+ opgestart, het begon goed maar na een paar levels crashte de game tijdens het praten met een NPC en ook behoorlijk wat frame drops gehad.

Wel benieuwd of het bij de nieuwe AppleTV soepeler verloopt door de A15 Chip of dat het gewoon een slechte poort is.

Meer mensen toevallig met HDMI-CEC problemen i.c.m. de nieuwe AppleTV?

Ik heb er nu een paar weken eentje en sinds dien is het ellende als ik de Apple TV aan zet.
Alles springt aan (Tv, Receiver, HueSync box) maar er is geen beeld vanuit de Apple TV, tv en receiver tonen dan wel overlay beeld [small[(menu etc)[/small) dus lijkt wel aan de Apple TV te liggen. Schakelen van kanalen en handmatig uit/aan zetten van receiver/tv heeft allemaal geen resultaat. Zowel op laatste stable tvOS versie als op Beta.

Zet ik de HDMI-CEC keten aan met bijvoorbeeld mijn Xbox dan is er niets aan de hand, zo bijvoorbeeld ook als ik de Xbox aanzet terwijl er via de AppleTV geen beeld is.

Lijkt mede daarom wel echt aan de AppleTV te liggen.

[Voor 3% gewijzigd door Donstil op 07-12-2022 10:38]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-03 19:14
Donstil schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:35:
Meer mensen toevallig met HDMI-CEC problemen i.c.m. de nieuwe AppleTV?
Ik heb allerhande problemen met HDMI-CEC i.c.m. Apple TV (ook de nieuwste), maar het kan ook aan de andere apparaten liggen. Alleen dat er geen beeld komt herken ik niet.

Dit is hoe het bij mij gaat:
  1. Zet Apple TV aan met Apple TV remote
  2. TV (LG G1) gaat aan en springt op HDMI 1 (soundbar zit hierop)
  3. Soundbar (Sony HT-A7000) gaat aan
  4. Soundbar gaat uit
  5. Soundbar gaat aan
  6. Soundbar gaat uit
  7. Soundbar gaat aan
  8. Soundbar gaat naar HDMI 1 (Zit de Apple TV op aangesloten)
  9. Soundbar gaat naar Home
  10. Soundbar gaat naar HDMI 1 (meestal, niet altijd)
Kan goed meer dan een minuut duren voor alles helemaal goed staat.

De Xbox zit op HDMI 2, en als ik die aan zet (met de controller) zet de soundbar hem automatisch op HDMI 1 en gaat de Apple TV ook weer aan. Dramatisch.

Hoe zitten bij jou de spullen aangesloten? Hier zit de TV alleen op de soundbar aangesloten, en de Xbox en Apple TV zitten op de soundbar aangesloten.
emcore schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:54:
[...]

Ik heb allerhande problemen met HDMI-CEC i.c.m. Apple TV (ook de nieuwste), maar het kan ook aan de andere apparaten liggen. Alleen dat er geen beeld komt herken ik niet.

Dit is hoe het bij mij gaat:
  1. Zet Apple TV aan met Apple TV remote
  2. TV (LG G1) gaat aan en springt op HDMI 1 (soundbar zit hierop)
  3. Soundbar (Sony HT-A7000) gaat aan
  4. Soundbar gaat uit
  5. Soundbar gaat aan
  6. Soundbar gaat uit
  7. Soundbar gaat aan
  8. Soundbar gaat naar HDMI 1 (Zit de Apple TV op aangesloten)
  9. Soundbar gaat naar Home
  10. Soundbar gaat naar HDMI 1 (meestal, niet altijd)
Kan goed meer dan een minuut duren voor alles helemaal goed staat.

De Xbox zit op HDMI 2, en als ik die aan zet (met de controller) zet de soundbar hem automatisch op HDMI 1 en gaat de Apple TV ook weer aan. Dramatisch.

Hoe zitten bij jou de spullen aangesloten? Hier zit de TV alleen op de soundbar aangesloten, en de Xbox en Apple TV zitten op de soundbar aangesloten.
Ik heb mijn HDMI-CEC nu goed werkend op de nieuwe Apple TV na. Alles is ook compatibel en niet oud.

Hier is de receiver de centrale unit. Dus alle apparaten zitten op de receiver en alles met HDMI-CEC werkt, behalve de appleTV.

Vanaf de receiver gaat output 1 in de Hue Sync box en vanaf de Hue Sync box weer de tv in.

Sync box er even tussenuit halen bood geen optie en de receiver eruit is eigenlijk geen optie (ik wil voor mijn geluid geen HDMI-ARC gebruiken).

• ikweethetbeter
Mijn ervaring met HDMI-CEC is dat het perfect werkt met 2 apparaten, een tv en een enkel bronsysteem (bijvoorbeeld een Apple TV). Met meerdere apparaten (voeg er bv een soundbar of receiver toe, of een extra bron zoals een Blu-ray speler) werkt het al vrij snel niet goed.

Mogelijke oplossingen:
* zet CEC uit en gebruik een slimme afstandsbediening zoals een Harmony;
* schakel apparaten via een fysieke of slimme schakelaar aan en uit.

Nadeel van de eerste optie is dat CEC en (e)ARC niet afzonderlijk aan of uit kunnen worden gezet, dus geen CEC betekent ook geen ARC.
Nah ik weet dat HDMI-CEC erom bekend staat niet probleemloos te werken maar als alle apparaten in de keten officieel support hebben dan zou het beter moeten gaan dan ik nu ervaar.

Zeker omdat ik met de 4K 2.0 nergens last van had en er toen net zoveel apparaten ingeschakeld werden.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Maar er is geen 'officieel support', de implementatie van CEC ligt aan de fabrikant, en juist daardoor werkt het niet altijd goed samen.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Is die Ethernet versie echt alleen bij Apple te krijgen? Zie hem niet eens in de PriceWatch staan.

Die karaoke functie is toch wel leuk maar blijkbaar komt dat alleen naar de nieuwste Apple Tv's.

https://www.apple.com/new...roduces-apple-music-sing/
https://www.macrumors.com...sic-sing-latest-apple-tv/

[Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 07-12-2022 20:59]

The Inquisitor schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:58:
Maar er is geen 'officieel support', de implementatie van CEC ligt aan de fabrikant, en juist daardoor werkt het niet altijd goed samen.
Ja ik bedoelde met officiële support dat alle apparaten in de keten het ondersteunen.

Nou goed, hopen dat Apple het snel fixed op de 4K 3.0. Begrijp inmiddels dat bij sommige de volume regeling op HDMI-cec ook stuk is sinds 16.1

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Bij mij werkt IR volume control eindelijkkkk weer in ieder geval, dus daar ben ik blij mee

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-03 15:47
Greatsword schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:58:
Is die Ethernet versie echt alleen bij Apple te krijgen? Zie hem niet eens in de PriceWatch staan.
[...]
Hij staat er wel, maar zonder prijs:
uitvoering: Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet 128GB

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Inmiddels voor een leuk prijsje kunnen overnemen dus die van mij is ook binnen. Gelijk de 16.2 beta er op gezet voor de nieuwe Karaoke functie en werkt top!

Dat wordt extra gezellig zo met de feestdagen ;)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

The Inquisitor schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:51:
Bij mij werkt IR volume control eindelijkkkk weer in ieder geval, dus daar ben ik blij mee
Ik neem het weer terug, het is weer kapot.
The Inquisitor schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:19:
[...]

Ik neem het weer terug, het is weer kapot.
Aah zonde, dat werkt hier dan weer wel goed.

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:36
Greatsword schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:13:
[...]

Inmiddels voor een leuk prijsje kunnen overnemen dus die van mij is ook binnen. Gelijk de 16.2 beta er op gezet voor de nieuwe Karaoke functie en werkt top!

Dat wordt extra gezellig zo met de feestdagen ;)

[Afbeelding]
Kan je ook zien waarom deze functie niet kan op de vorige 4K modellen, zoals hoge cpu load of iets? Ik vind het maar een vaag verhaal.

XBL gamertag StayingPow3r

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Mr. Freeze schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:15:
[...]

Kan je ook zien waarom deze functie niet kan op de vorige 4K modellen, zoals hoge cpu load of iets? Ik vind het maar een vaag verhaal.
Vind het zelf ook onzin omdat die Live songteksten er natuurlijk al jaren inzetten en ook zonder problemen werken.

Is gewoon weer een bewuste keuze om bepaalde features uit te brengen op de nieuwste modellen.

• Rebbelx
Ik vroeg me het volgende af:

Ik maak al paar jaar gebruik van de Apple TV, zowel de 4K als de HD versie om media vanaf mijn Synology NAS te streamen. Ik maak hiervoor gebruik van Infuse voor het afspelen van de media via FTP.

Op mijn synology nas heb ik Plex Media Server geinstalleerd maar ik vraag me infeite af of dit effectief nodig was / is ?

Is het ook gewoon voldoende om een directory te delen en via Infuse hier verbinding mee te maken ? Reden dat ik dit vraag is omdat na het toevoegen van media op mijn NAS, die plex begin te scrapen maar als ik Infuse opstart, begint deze deze media volgens mij ook gewoon te scrapen en volgens mij ook gewoon lokaal op de Apple TV te stockeren.

Wat is dan het nut bv van Plex Media Server nog te hebben op mijn nas vraag ik me dan af. Of ben ik verkeerd en moet je weldegelijk WEL beide geinstalleerd hebben ?

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Rebbelx Het zijn 2 verschillende programma's en je hebt ze niet beide nodig.

Bij mij staat alleen de Media op de Synology NAS en Plex Media server draai ik gewoon op een Mac omdat de Mac beter om kan gaan met o.a. HEVC, x265 etc.

[Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 13-12-2022 10:33]

• ikweethetbeter
Rebbelx schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:28:

Ik maak al paar jaar gebruik van de Apple TV, zowel de 4K als de HD versie om media vanaf mijn Synology NAS te streamen. Ik maak hiervoor gebruik van Infuse voor het afspelen van de media via FTP.

Op mijn synology nas heb ik Plex Media Server geinstalleerd maar ik vraag me infeite af of dit effectief nodig was / is ?
Nee, dit is niet nodig. Plex Media Server doet verschillende dingen, het zoekt metadata bij je content, en het transcodeert je video als je afspeeldevice te beperkt is.

Infuse (Pro) haalt zelf metadata op, en het kan alles afspelen, transcideren is niet nodig. Daarbij is de Apple TV (elke versie) krachtig genoeg om alle video te kunnen decoderen indien noodzakelijk.
Is het ook gewoon voldoende om een directory te delen en via Infuse hier verbinding mee te maken ? Reden dat ik dit vraag is omdat na het toevoegen van media op mijn NAS, die plex begin te scrapen maar als ik Infuse opstart, begint deze deze media volgens mij ook gewoon te scrapen en volgens mij ook gewoon lokaal op de Apple TV te stockeren.
Ja, het simpel delen van een directory (ik gebruik daarvoor SMP op m'n eenvoudige Synology NAS, FTP is niet echt gebruikelijk imho, maar het kan wel) is voldoende, Plex is niet nodig.

Infuse Pro kan ook overweg met Plex als bron, maar volgens mij moet je dat dan ook aangeven, en als je FTP kiest, dan weet ik vrijwel zeker dat Plex op jouw NAS voor Jan Doedel werkt, Infuse doet dan alles zelf dunnetjes over.
Wat is dan het nut bv van Plex Media Server nog te hebben op mijn nas vraag ik me dan af. Of ben ik verkeerd en moet je weldegelijk WEL beide geinstalleerd hebben ?
Je hebt Plex Media Server nergens voor nodig. En volgens mij gebruik je het ook niet omdat je er verkeerd naar toe verbindt. Dus stop Plex, dat scheelt weer CPU en daarmee kWh's en je bespaart dus geld.

• Frank
  • Niet online
Rebbelx schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:28:

Wat je zegt klopt. Infuse haalt zelf metadata op en Plex is niet nodig. Plex geeft je eigenlijk vooral flexibiliteit. Wil je bijvoorbeeld mediaplayers buiten Apple TV gebruiken, dan komt Plex goed te pas. Of als je het wilt delen met iemand buitenshuis, etc. Het klinkt alsof je Plex niet echt nodig hebt in jouw use-case. Maar Plex draaiende houden kan opzich ook geen kwaad. Het is een redelijk efficiente app en je NAS staat toch al aan voor de content. De suggestie hierboven dat je kwh's bespaart door Plex uit te zetten is erg overdreven. Plex gebruikt op mijn nas momenteel 0.05% CPU en 250MB ram in idle.

[Voor 7% gewijzigd door Frank op 13-12-2022 11:59]

• ikweethetbeter
Frank schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:57:
De suggestie hierboven dat je kwh's bespaart door Plex uit te zetten is erg overdreven. Plex gebruikt op mijn nas momenteel 0.05% CPU en 250MB ram in idle.
Dat klopt, met Plex uitzetten bereik je geen grote besparing.
Toen ik Infuse begon te gebruiken, deed ik dat met een USB schijf aan mijn router. Een poor man's NAS. En dat werkte goed. Ik wist dis dat ik geen krachtige NAS nodig had, en heb daarom gekozen voor een "j" model van Synology. Deze is aanzienlijk zuiniger dan de krachtiger modellen, en dat zorgt wel voor een besparing.

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:02
Infuse Pro kost 'echter' EUR 0,99/mnd. Misschien is dat wat mensen tegenhoudt om Infuse Pro te gebruiken, want wat is dat een fijn programma voor op de ATV, maar ook voor voor op de iPad. Snel, gebruikersvriendelijk, mooie user interface, on the fly ondertiteling streamen en zeker op de huidige ATV 4K 2022 wordt de bibliotheek nog eens sneller geladen, etc etc. Super. Ik heb het er graag voor over.

• Rebbelx
RicoK schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:10:
Infuse Pro kost 'echter' EUR 0,99/mnd. Misschien is dat wat mensen tegenhoudt om Infuse Pro te gebruiken, want wat is dat een fijn programma voor op de ATV, maar ook voor voor op de iPad. Snel, gebruikersvriendelijk, mooie user interface, on the fly ondertiteling streamen en zeker op de huidige ATV 4K 2022 wordt de bibliotheek nog eens sneller geladen, etc etc. Super. Ik heb het er graag voor over.
RicoK schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:10:
Ik ook. Geweldige app

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Ik heb persoonlijk echt nul problemen met Plex op mijn AppleTV. Wat zou de meerwaarde moeten zijn van Infuse?

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Tomba schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:38:
Ik heb persoonlijk echt nul problemen met Plex op mijn AppleTV. Wat zou de meerwaarde moeten zijn van Infuse?
Begreep dat Infuse beter overweg gaat met HDR content.

Zo keek ik bijvoobeeld via een Streaming dienst een keer een film in Dolby Vision of HDR, maar die zelfde gedownloade film via plex was dan donkerder.

Desalniettemin blijf ik voorlopig gewoon bij Plex ;)

[Voor 25% gewijzigd door Greatsword op 13-12-2022 16:59]

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:18
Greatsword schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:55:
[...]
In mijn ervaring vooral bij DoVi .mkv’s.

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Radiodurans schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:13:
[...]

In mijn ervaring vooral bij DoVi .mkv’s.
Ah vandaar, dat ondersteunt mijn tv niet, alleen HDR10+ (en dat werkt dikke prima)

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Greatsword schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:55:
[...]

Zo keek ik bijvoobeeld via een Streaming dienst een keer een film in Dolby Vision of HDR, maar die zelfde gedownloade film via plex was dan donkerder.

Desalniettemin blijf ik voorlopig gewoon bij Plex ;)
Zowel bluray remux als DNSP/HBOMax/Prime kopietjes die ik even (puur ter test natuurlijk) erop gegooid heb werken perfect via Plex. Altijd direct stream en top beeld.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Net tvos 16.2 geïnstalleerd. Zo'n slechte ervaring heb ik nog nooit met een Apple update gehad. Alle beeld- en audio instellingen waren gereset (structuur, chroma, startte standaard in HDR modus en ik moest match content weer inschakelen. navigatieklik stond weer aan terwijl dat uit stond. Pas na een 2e reboot wou hij pas weer atmos content afspelen.

Apple Music heeft een (broodnodige) overhaul gehad wat ik positief vind, maar nu is nergens meer een atmos indicator te vinden als een song in atmos afspeelt, wat het zoeken naar toch al schaarse atmos content nog verder bemoeilijkt.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:52
Plex negeert de subtitle profile die je hebt ingesteld binnen tvOS. Infuse hanteert deze wel.

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Rivanov schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 22:02:
[...]

Plex negeert de subtitle profile die je hebt ingesteld binnen tvOS. Infuse hanteert deze wel.
Wat is dat dan?
Plex volgt mijn persoonlijke instelling die hij op alle devices heeft; NL indien beschikbaar en anders EN.

• Rivanov
Tomba schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 22:15:
[...]

Wat is dat dan?
Plex volgt mijn persoonlijke instelling die hij op alle devices heeft; NL indien beschikbaar en anders EN.
Nee, ik bedoel de stijl/opmaak van de subtitles. Deze kun je aanpassen bij Toegankelijkheid. Werkt in iOS, macOS en tvOS. Maar Plex hanteert z’n eigen opmaak helaas. Vroeger werkte dit wel.

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Trakt scrobbling voor mij.

Edit: Ik gebruik overigens wel Plex media server als bron binnen infuse.

[Voor 14% gewijzigd door Donstil op 13-12-2022 22:39]

Nu we het toch over infuse hebben, als ik mijn Plex server aanklik in infuse kom ik daarna in onderstaand scherm. De opties zijn prima maar kan ik iets doen aan die lelijke iconen?

(screenshot van iPad maar is op tvOS ook

• Rivanov
Donstil schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 22:36:
[...]

Trakt scrobbling voor mij.

Edit: Ik gebruik overigens wel Plex media server als bron binnen infuse.
Idem hier. Plex is m’n server en Infuse m’n player.

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gister mijn nieuwe apple tv binnengekregen, en infuse erop gezet. Tijdelijk een externe hdd aan m’n modem gehangen en dat werkt prima. Hdr, dts en subs. Nog ff wachten op m’n nas, dan kan alles wat sneller kopieeren.

Alleen als ik wat via siri zoek, moet ik er specifiek bij zeggen op bv. youtube. Kan ik niet gewoon iets roepen en dat ie dan zoekt op alles wat ik geïnstalleerd heb? Bij m’n android smart tv was dit nmlk wel..

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:20
Foxke schreef op woensdag 14 december 2022 @ 17:14:
Gister mijn nieuwe apple tv binnengekregen, en infuse erop gezet. Tijdelijk een externe hdd aan m’n modem gehangen en dat werkt prima. Hdr, dts en subs. Nog ff wachten op m’n nas, dan kan alles wat sneller kopieeren.

Alleen als ik wat via siri zoek, moet ik er specifiek bij zeggen op bv. youtube. Kan ik niet gewoon iets roepen en dat ie dan zoekt op alles wat ik geïnstalleerd heb? Bij m’n android smart tv was dit nmlk wel..
Dat laatste werkt inderdaad niet. Dat het bij je tv wel werkt vind ik wel enigszins logsch: android, google, YouTube. :)

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Das waar idd, alles van google.

Nog een vraagje, muziek is echt heel mooi met dolby atmos.
De apple tv staat met hdmi cec aan de tv, en die weer aan m’n receiver met hdmi arc. Knopje op de remote en alles springt aan, super handig. Alleen staat de tv altijd aan om muziek te luisteren. Alleen is dit niet zo’n succes met een 4 jarige die alles wil zien wat er op de tv gebeurt tijdens het eten. (Ook de screensaver met foto’s niet). Zou er een manier zijn om de tv op de standby te zetten of het scherm uit te zetten?

• Tartarus
Foxke schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:22:

De apple tv staat met hdmi cec aan de tv, en die weer aan m’n receiver met hdmi arc. Knopje op de remote en alles springt aan, super handig. Alleen staat de tv altijd aan om muziek te luisteren. Alleen is dit niet zo’n succes met een 4 jarige die alles wil zien wat er op de tv gebeurt tijdens het eten. (Ook de screensaver met foto’s niet). Zou er een manier zijn om de tv op de standby te zetten of het scherm uit te zetten?
Bij LG heb je onder energiebesparing ‘scherm uit’. Jouw tv vast ook wel.

• ikweethetbeter
Donstil schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 22:43:
Nu we het toch over infuse hebben, als ik mijn Plex server aanklik in infuse kom ik daarna in onderstaand scherm. De opties zijn prima maar kan ik iets doen aan die lelijke iconen?

[Afbeelding]
(screenshot van iPad maar is op tvOS ook
Voeg ze toe als favorieten. Je kunt ze dan ook een plaatje meegeven (door in de map een folder.jpg te zetten).
Daarnaast kun je de bibliotheekfunctie gebruiken, dat is hoe de maker van Infuse het bedacht heeft.
ikweethetbeter schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:14:
[...]

Voeg ze toe als favorieten. Je kunt ze dan ook een plaatje meegeven (door in de map een folder.jpg te zetten).
Daarnaast kun je de bibliotheekfunctie gebruiken, dat is hoe de maker van Infuse het bedacht heeft.
Ja als favorieten is wel aardig, dat heb ik op de iPad en werkt.
Is niet ideaal omdat je dan van links naar echts moet scrollen maar werkbaar.

Op de AppleTV vind ik dat echter niet werkbaar omdat er een veel te hoge schaling met veel de veel lege ruimte gebruikt wordt, wat je niet hebt als je eerst naar de Plex server gaat en dan via scherm van paar posts terug naar de series navigeert maar goed dan heb je die onnodige tussenstap weer.

[Voor 8% gewijzigd door Donstil op 14-12-2022 22:37]

• eddje1983
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:50

Hier ook herkenbaar met een dochter van 1,5 jaar. Ik gebruik een app uit de Appstore om mijn tv scherm op zwart te zetten. Ik weet niet precies hoe het appje heet maar is iets met "Black".

• datadevil

via een versterker dan kun je de tv uitzetten lijkt me?

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-03 15:47

Er zijn tv's waar je het beeld uit kunt zetten en het geluid aan laten staan. Mijn vorige Philips tv had die functie. Bij mijn huidige Philips eigenlijk nooit naar gekeken of die het heeft, ik gebruik het namelijk niet.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:45

Ethirty

Who...me?

Misschien een simpele vraag, maar kan het niet echt vinden.

Kan je op een Apple TV ook films/series downloaden zoals op iOS devices? Wij zitten straks een tijdje met beperkt internet en dan zou het wel fijn zijn als we die 128GB buiten de deur kunnen volzetten met te kijken zaken.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• nokie
  • Laatst online: 09:45
Ethirty schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:59:

Kan je op een Apple TV ook films/series downloaden zoals op iOS devices? Wij zitten straks een tijdje met beperkt internet en dan zou het wel fijn zijn als we die 128GB buiten de deur kunnen volzetten met te kijken zaken.
Bij mijn weten kan dat niet.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ethirty schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:59:

Dan kan je beter films/series op een externe HDD of SSD zetten maar snap het scenario niet helemaal. Hoe wil je een Apple TV gebruiken zonder internet?

• nokie
  • Laatst online: 09:45
Greatsword schreef op donderdag 15 december 2022 @ 22:33:
[...]

Dan kan je beter films/series op een externe HDD of SSD zetten maar snap het scenario niet helemaal. Hoe wil je een Apple TV gebruiken zonder internet?
Lijkt me vrij duidelijk: op voorhand downloaden zodat ze ook TV kunnen kijken wanneer ze geen internet hebben. Ik zou dit ook handig vinden. Wat ik nu doe (ik reis veel voor het werk, en regelmatig naar streken waar de gratis wifi van het hotel je meer wel dan niet in de steek laat) is downloaden op mijn ipad (kan ik ook kijken op het vliegtuig) en dan streamen naar een AppleTV ter plaatse die ik aan de TV hang. In mijn geval is dat ook goed genoeg (er zijn toch geen 4k tv’s in de hotels waar ik kom).

• ikweethetbeter
Greatsword schreef op donderdag 15 december 2022 @ 22:33:
Je Apple TV werkt prima zonder internet, maar dan moet je wel een werkend LAN met een netwerkschijf hebben, en een speler zoals Infuse.
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee