Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 16:03
DonJunior schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:51:
[...]

....
Het kriebelt ook al om GTA5 weer te gaan spelen, maar heb die alleen op PS3 (die staat ergens op zolder achter schot) en de PC. Maar mijn PC is niet toereikend ben ik bang (GTX1080ti)
Dus.. ga ik nu de PS5 alvast kopen en GTA5 nog een keer kopen voor de singelplayer..
GTA 5 is goed speelbaar op een gtx1080ti hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 08:43
Stelsol schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:04:
[...]

GTA 5 is goed speelbaar op een gtx1080ti hoor
Echt? Want ik heb deze gewoon in mijn steam library. Zal hem nog eens downloaden dan..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:23
@DonJunior het is zelfs speelbaar op een Intel UHD Graphics 770 weet ik uit eigen ervaring..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
Wtf? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
DutchManticore schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:25:
[...]

Je kunt ook overdrijven. Boven de 144fps bij 144hz heeft t bij mij weinig zin want ik benut mijn refresh rate dan maximaal. Vrienden van mij hebben 240hz schermen, en daar voel ik bij 240fps of hoger echt helemaal niets van. Bij blinde tests kon ik niet voelen waar ik 144fps of 240fps had.

Waar de grens precies zit voor mij geen idee, maar in ieder geval ruim boven de 60fps.
Techno Overlord schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:09:
[...]

Wat een onzin zeg. Alsof alle PC games makkelijk boven de 240fps uitkomen. Succes met Cyberpunk 2077, Cities Skylines 2, Starfield of veel andere nieuwe games op minimaal 240fps te laten draaien.
Het was niet helemaal duidelijk dat ik sarcastisch bezig was. Natuurlijk gaat 240 fps nergens over. Ik gok dat niemand het merkt als de fps van 240 naar 200 zakt.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
DonJunior schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:24:
[...]

Echt? Want ik heb deze gewoon in mijn steam library. Zal hem nog eens downloaden dan..
Loopt als een zonnetje op 1440p met alle toeters en bellen aan. Mijn vorige systeem was een 1080ti

[ Voor 6% gewijzigd door DutchManticore op 08-12-2023 11:05 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:30
DutchManticore schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:04:
[...]

Gouranga!

Doe dat nou niet haha. Als consument heb jij in een capitalistisch model de verantwoordelijkheid om controlerend op te treden om zo de markt te dwingen hun kwaliteit op te schroeven.

Met blind preorderen, terwijl je nog niets weet, ongeacht de prijs stimuleer je weer compleet de verkeerde impuls en je schiet er zelf echt absoluut niets mee op.

Op basis van een trailer kun je niets weten

Cyberpunk anyone?
Gelukkig heeft Rockstar wel een goed trackrecord wat dat betreft. Alle GTA's gaan bij mij ook standaard in de pre-order. Bij EA en consorten al jaren niet meer, dat valt altijd tegen.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:00
DonJunior schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:24:
[...]

Het is ontworpen voor een systeem met 0.5 GB RAM :P
Voor GPU’s met 240 CUDA cores. De 1080Ti heeft er 3584.
Voor een GPU met 232 miljoen transistoren. De 1080Ti heeft er 11,8 miljard :P
Floating point performance van 240 gigaflops vs. 11.340.

Ik verwacht dat de 1080Ti dus nog wel e.e.a. aankan :P
True, true, GTA V is wel opgepoetst sinds de release. Maar de basis blijft 10 jaar oud.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 22:33
5 draait hier nog prima met mijn GTX1070 op 1080p en bijna alles op max settings. Voor 6 zal ik wel een nieuwe pc moeten bouwen ben ik bang. Ik draai nog een i7 4790K uit 2014 (nog steeds erg capabel!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:34

ScreamGT

joejoe

Duurt wel lang voor ze die 2e trailer droppen hea?

Zonder gekkigheid: kan nu al niet wachten. Bij V zat er 1 jaar tussen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-09 16:48
cordonbleu schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:57:
5 draait hier nog prima met mijn GTX1070 op 1080p en bijna alles op max settings. Voor 6 zal ik wel een nieuwe pc moeten bouwen ben ik bang. Ik draai nog een i7 4790K uit 2014 (nog steeds erg capabel!).
Gelukkig heb je nog tot 2027-2028. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:10
Voor mij wordt dit net zoals de release van GTA V en RDR2 gok ik. Bij release een PS5 (Pro) aanschaffen met GTA VI en wachten tot release op PC en de PS5 weer verkopen. :+
Take my money! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:24
Krijg weer z'n zin om GTA4 weer op te pakken, binnenkort de PS3 maar eens afstoffen en de controllers opladen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18:27
Als ze maar niet weer een missie met de RC helicopter er in hebben zitten. :X

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:59
Linksquest schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 18:05:
Krijg weer z'n zin om GTA4 weer op te pakken, binnenkort de PS3 maar eens afstoffen en de controllers opladen.
Ben ermee begonnen nadat ik Grand Theft Auto 5 had uitgespeeld afgelopen week, speelt echt wel super fijn!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Slappyjoez schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 18:13:
Beetje uitdaging, kom op! (ik zou het een geweldige easter egg vinden :D )

Nederlandse PS5 clan / 30+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Je moest gewoon de besturing even aanpassen naar wat je makkelijk vond. Snapte nooit dat mensen er moeite mee hadden :P
Toentertijd ladingen save games van anderen gekregen om even die missie te doen, want het halve internet lukte het niet :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:22
Ach joh die was best makkelijk, tenminste op de PlayStation met controller inde hand :) (geen idee hoe toetsenbord en muis was).
Ik had hem wel op de pc maar speelde daar altijd vals, beetje mods enzo 😛.

Ik weet nog ik had een kart extra in het spel gezet, maar hier kon je niet uitvallen op 1 of andere manier.
Je maakte dus de gekste stunts af en toe , wat een leuke tijden waren dat 😂.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
0 reacties in dit topic over de Rockstar launcher?
Ben ik de enige die hem niet zal kopen als hij niet direct op Steam zal verschijnen? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
Voorlopig niet aan de orde, op consoles heb je daar geen last van. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Grand Theft Auto III
Console: 26 oktober 2001
PC: 24 mei 2002

Grand Theft Auto: Vice City
Console: 8 november 2002
PC: 16 mei 2003

Grand Theft Auto: San Andreas
Console: 29 oktober 2004
PC: 10 juni 2005

Grand Theft Auto IV
Console: 29 april 2008
PC: 3 december 2008

Grand Theft Auto V
Console: 17 september 2013
PC: 14 april 2015

Red Dead Redemption 2
Console: 26 oktober 2018
PC: 5 november 2019

--- Gemiddelden komen dan uit op ---

Grand Theft Auto VI
Console: 22 september 2025
PC: 17 juli 2026

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:37
Dus we maken in de toekomst nog nieuwe 3/4 GTA games mee? Zeker als je wat al een oudere gamer bent.
Gezien het 12 plus jaar duurt sinds de laatste GTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Tja wie zou het zeggen het lijkt wel steeds langer te duren, echter brengt rockstar ook andere games uit als red dead redemption bijv.
En er zijn geruchten dat er weer een Bully komt, dus ja tijden als in gta3 ga je niet meer mee maken 1 of 2 jaar later een nieuw deel.

Vind 12 jaar ook wel heel erg een beetje te lang, maar ja goed als ze ook andere goeie games uitbrengen tja waarom niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Psyonara schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:35:
Dus we maken in de toekomst nog nieuwe 3/4 GTA games mee? Zeker als je wat al een oudere gamer bent.
De PS2 kreeg 3 Grand Theft Auto’s. Grand Theft Auto V kreeg 3 PlayStations.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Mog schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:52:
[...]

De PS2 kreeg 3 Grand Theft Auto’s. Grand Theft Auto V kreeg 3 PlayStations.
Tja maar toen deed rockstar nog niet zoveel naast gta, of tenminste geen games van zulke grote.
De games waren een stuk kleiner als toen, Al leken ze toen wel groot en uitgebreid.

De games zijn nu veel groter en veel meer details etc, en meerdere games.
Anders moeten ze voor elk spel een heel team hebben, wat enorm veel geld gaat kosten. Nu kan grootste groep aan 1 game werken(En de rest vast beetje aan andere dingen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:20
Het "probleem" van een game als GTA is daarin de omvang van het spel, in combinatie met grafische kwaliteit. De lat heeft Rockstar historisch natuurlijk hoog gelegd. Maar de verwachtingen in bredere zin zijn natuurlijk ook gewoon ontzettend hoog, voor AAA games in het algemeen.

Laten we wel wezen. Er waren ooit tijden dat je een gemiddelde game met circa 10 - 15 uur redelijk uitgespeeld had. Grafische kwaliteit en omvang van een spel was van dusdanige omvang dat je voor een gehele development cycle met een handjevol artists werkte over een periode van circa 2 jaar. Een team in totaal met zo'n 20 - 25 man al van groots formaat was.

Fast forward zo'n 30 jaar verder, ziet men games al snel als een vorm van ripoff indien er minder dan 50 uur aan campaign content is. Is de verwachting dat game maps uitgebreide regionen zijn met een grote diversiteit aan locaties, inclusief steden met vrije toegang tot ieder gebouw, iedere kamer. En wordt verwacht dat dit alles op een hoog kwalitatief grafisch niveau wordt afgeleverd.

Waarmee development cycles verder en verder oplopen, teams in de honderden oplopen en het aantal sequels op diverse games terugloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik vind gamen prima leuk nu hoor maar ga als 85 jarige (4x12 + huidige leeftijd) geen GTA10 zitten spelen 8)7

Je komt er op een bepaalde leeftijd wel achter dat echte ervaringen veel waardevoller zijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vroeger was Rockstar North de studio die de GTA's onder zijn hoede nam. Tegenwoordig werken ALLE studio's on de Rockstar vlag mee aan de game.

Ik denk dat VI de basis legt om de game uit te breiden in de loop van de tijd met DLC, waar nieuwe gebieden bij komen. Bijkomend is natuurlijk GTA VI: Online. Die waren in de 3D periodes niet.

Dus ja, ik denk dat de volgende GTA ook ongeveer 8-10 jaar weg is, is het niet langer. Dan zitten we al op de PS7.

Nederlandse PS5 clan / 30+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Donstil schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 15:05:
[...]

Ik vind gamen prima leuk nu hoor maar ga als 85 jarige (4x12 + huidige leeftijd) geen GTA10 zitten spelen 8)7

Je komt er op een bepaalde leeftijd wel achter dat echte ervaringen veel waardevoller zijn.
Dat zeg je nu. Maar wacht maar tot je als 85-jarige neergeploft in de bank zit met je PS17, GTA 10 grijs te draaien :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
psychodude schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 15:15:
[...]

Dat zeg je nu. Maar wacht maar tot je als 85-jarige neergeploft in de bank zit met je PS17, GTA 10 grijs te draaien :+.
Haha ja op de PS17 met als enige nog Fysieke schijfjes :P

GTA 10, Horizon Zero Dawn 18, Spider-man 23: A new beginning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
[...]

Dit zeg je meer vanuit een romantisch perspectief, niet dat het waar kan zijn. Maar voor hetzelfde geld ben je tegen die tijd ook meer alleen. Dus afleiding is dan ook alleen maar meer dan welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Ample Energy schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:21:
0 reacties in dit topic over de Rockstar launcher?
Ben ik de enige die hem niet zal kopen als hij niet direct op Steam zal verschijnen? :P
Wat is het probleem met de R* launcher? Werkt gewoon, doet wat tie moet doen. Games zullen ongetwijfeld ook uitkomen op Steam en Epic, maar die zullen waarschijnlijk alleen maar de launcher van R* starten. Maar zoals gezegd, snap ik het probleem met die launcher niet zo.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Psyonara schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 15:59:
[...]

Dit zeg je meer vanuit een romantisch perspectief, niet dat het waar kan zijn. Maar voor hetzelfde geld ben je tegen die tijd ook meer alleen. Dus afleiding is dan ook alleen maar meer dan welkom.
Ik had het ook vooral over de tijd tussen nu en die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
batumulia schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:04:
[...]

Wat is het probleem met de R* launcher? Werkt gewoon, doet wat tie moet doen. Games zullen ongetwijfeld ook uitkomen op Steam en Epic, maar die zullen waarschijnlijk alleen maar de launcher van R* starten. Maar zoals gezegd, snap ik het probleem met die launcher niet zo.
Het is een onnodige tussenstap als je de game via Steam of Epic hebt gekocht. In GTA 5 is het zelfs zo dat mijn R* launcher zegt 'launch via steam'. En als ik hem via steam start start ie eerst de launcher..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
batumulia schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:04:
[...]

Dat is de eerste keer dat ik dat hoor!
Dan is er voor jou inderdaad niet echt een probleem om wat bloatware geïnstalleerd te hebben, maar voor de mensen die 300 foutmeldingen krijgen en de launcher 50 keer opnieuw moeten starten voordat een game opstart is het wel erg jammer als ze die draak van een launcher zouden verplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Donstil schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:07:
[...]

Ik had het ook vooral over de tijd tussen nu en die tijd.
Oh dat, zat andere dingen te doen, lurk merendeels maar je ziet de laatst 4/6 jaar menen klagen over nieuwe GTA.

Heb er zelf geen haast mee, en heb mijn nodige kritiek voor Rockstar ook. En laatste jaren raak ik ook minder ge-insteresseerd in Triple A games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Psyonara schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:11:
[...]

Oh dat, zat andere dingen te doen, lurk merendeels maar je ziet de laatst 4/6 jaar menen klagen over nieuwe GTA.

Heb er zelf geen haast mee, en heb mijn nodige kritiek voor Rockstar ook. En laatste jaren raak ik ook minder ge-insteresseerd in Triple A games
Ja dat laatste heb ik ook steeds minder. Gamen was hier altijd al hobby 3 ofz maar kan wel naar bepaalde titels uitkijken (zoals nu GTA6) alleen echt in nieuwe games komen zoals vroeger kost mij steeds meer moeite.

Edit: De laatste titel waar ik dat mee had was RDR2 denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 09-12-2023 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Ample Energy schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:10:
[...]

Dat is de eerste keer dat ik dat hoor!
Dan is er voor jou inderdaad niet echt een probleem om wat bloatware geïnstalleerd te hebben, maar voor de mensen die 300 foutmeldingen krijgen en de launcher 50 keer opnieuw moeten starten voordat een game opstart is het wel erg jammer als ze die draak van een launcher zouden verplichten.
Ach je kan het bloatware noemen, maar ze zijn niet de enige. Het is hip om als developer je eigen launcher te hebben, en vaak nog verschillende versies voor verschillende games ook. Die van R* heeft me nooit problemen gegeven, kan mn games downloaden zonder problemen, starten zonder problemen.
Webgnome schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:07:
[...]

Het is een onnodige tussenstap als je de game via Steam of Epic hebt gekocht. In GTA 5 is het zelfs zo dat mijn R* launcher zegt 'launch via steam'. En als ik hem via steam start start ie eerst de launcher..
Ja da's lekker slordig dan.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:43
Ik zat net nog op de bank te denken, we hebben nu GTA in de moderne tijd, GTA in de cowboy tijd (RDR), misschien zou het wel geinig zijn als Rockstar een GTA in de middeleeuwen zou maken.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwiering
  • Laatst online: 16-09 12:22
Sir_Hendro schreef op zondag 10 december 2023 @ 00:00:
Ik zat net nog op de bank te denken, we hebben nu GTA in de moderne tijd, GTA in de cowboy tijd (RDR), misschien zou het wel geinig zijn als Rockstar een GTA in de middeleeuwen zou maken.
Dat vind ik een erg leuk idee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwiering
feye1 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:32:
[...]

Niks mis mee om 140 euro te vragen als de game van GTA/RDR kwaliteit is.
Ik had destijds 30 euro uitgegeven aan GTA 5 - en dat was achteraf veel te veel geweest. GTA 5 vond ik een enorme teleurstelling: een flinke achteruitgang ten opzichte van deel 4, deel 3 en GTA Vice City.

Ik kan mij geen voorstelling maken van waar een spel allemaal aan zou moeten voldoen om een prijs van 140 euro te kunnen rechtvaardigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
feye1 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:32:
[...]

Niks mis mee om 140 euro te vragen als de game van GTA/RDR kwaliteit is.
Serieus? Het is een stukje vermaak. 60 is toch echt wel de max. Anders is het een niche game?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:26
markwiering schreef op zondag 10 december 2023 @ 00:24:
[...]

Ik had destijds 30 euro uitgegeven aan GTA 5 - en dat was achteraf veel te veel geweest. GTA 5 vond ik een enorme teleurstelling: een flinke achteruitgang ten opzichte van deel 4, deel 3 en GTA Vice City.
Ondanks dat je het spel minder goed vond begrijp ik niet waarom je dit spel nog niet eens 30 euro waard vindt. Door de grote hoeveelheid aan updates die je de afgelopen jaren hebt gekregen is dit spel in mijn ogen juist veel meer waard dan dat. Dat is objectief gezien ook zo. En daarnaast, wat is dan een normale prijs voor een spel dat volgens jou leuk is en even groot en gedetailleerd is als GTA 5? Als ik het goed inschat denk ik dat jij dan 5 euro zou willen betalen, want die 10 jaar aan updates voor GTA 5 zijn ook wat waard natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
AMD1800 schreef op zondag 10 december 2023 @ 07:32:
[...]

Ondanks dat je het spel minder goed vond begrijp ik niet waarom je dit spel nog niet eens 30 euro waard vindt. Door de grote hoeveelheid aan updates die je de afgelopen jaren hebt gekregen is dit spel in mijn ogen juist veel meer waard dan dat. Dat is objectief gezien ook zo. En daarnaast, wat is dan een normale prijs voor een spel dat volgens jou leuk is en even groot en gedetailleerd is als GTA 5? Als ik het goed inschat denk ik dat jij dan 5 euro zou willen betalen, want die 10 jaar aan updates voor GTA 5 zijn ook wat waard natuurlijk.
Die 10 jaar aan updates waren uiteraard wel voornamelijk online, dat is iets wat mij totaal niet interesseert.
Offline kwam er her en der eens een extra auto ofzo bij, maar verder heb je niet echt wat erbij gekregen.

Wellicht dat het verhaal hem niet aan stond dat kan, ik had het spel sinds day 1 en vond het super gaaf verhaal.
Ik heb hem toen op de ps4 nog een keer zelfs gekocht, en op de ps5 ook voor die 10 euro upgrade(Dacht als ik eens even niks te spelen heb).
Zoals nu weer dus ga weer eens gta5 zover mogelijk 100% proberen af te ronden, alleen 3 bedrijven kopen moet ik alleen geld zien te verdienen weet alleen niet hoe :+ (Golfbaan bijv is wel extreem duur haha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:51
Amerikanen hebben nooit Middeleeuwen gehad, dus vergeet het maar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:39
Bij de middeleeuwen zou ik die pet direct skippen.
Zou een GTA in 1920 wel willen. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:03
tiswat schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:23:
[...]

De Mafia games gaan toch terug in de tijd? Mafia 1 is in de jaren 20 uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
[...]

Dat klopt, maar zelfs dan kan een spelletje spelen heel fijn zijn. Het een sluit, wat mij betreft, het andere niet uit.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huiz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 19:31
tiswat schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:23:
[...]

LA Noire komt in de buurt (1940) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
DonJunior schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:03:
[...]

Dat klopt, maar zelfs dan kan een spelletje spelen heel fijn zijn. Het een sluit, wat mij betreft, het andere niet uit.
Dat zeg ik ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hulleman schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:31:
Ben wel benieuwd wat Rockstar gaat vragen voor deze game. Ze hebben al meermaals laten vallen dat games veel te goedkoop zijn. Op PU hadden ze het er een tijd terug over (kan wel een jaar geleden zijn) dat het gerucht gaat dat GTA VI € 140 moet gaan kosten.
Dat gerucht kwam online veel voorbij en is zonder onderzoek door iedereen overgenomen. gerucht is puur gebaseerd op de ontwikkeling, omdat die drie keer zo duur zou zijn zou de aanschaf ook maar drie keer omhoog moeten.

Gaat niet gebeuren natuurlijk, misschien dat ze de verhoogde Sony Adviesprijs (€79,99) overnemen maar hoger dan dat gaan ze niet zitten voor de standaard versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:45
Donstil schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:17:
[...]

Dat gerucht kwam online veel voorbij en is zonder onderzoek door iedereen overgenomen. gerucht is puur gebaseerd op de ontwikkeling, omdat die drie keer zo duur zou zijn zou de aanschaf ook maar drie keer omhoog moeten.

Gaat niet gebeuren natuurlijk, misschien dat ze de verhoogde Sony Adviesprijs (€79,99) overnemen maar hoger dan dat gaan ze niet zitten voor de standaard versie.
Niet vergelijkbaar maar ik heb ooit 149,- neergelegd voor FS2020. Goed dat is met alle extra’s maar gezien de games zo duur zijn om te maken (om ook maar aan de verwachtingen van de gamer/markt te voldoen), een prijs van 140,- helemaal niet zo gek is. De replay-value wordt immers ook groter (en kent dus ook meerwaarde) in een open-wereld game. Ik stoor mij af en toe aan het tomeloze gezeur over prijzen, wat een game het wel of niet waard is. “60 euro is ok, maar voor 80, dan wacht ik nog wel een paar maanden op de sale”. Zo’n game geeft een hele ervaring voor tientallen zo niet honderden uren plezier, dan valt die 20 of 40 of 60 euro meer dan vroeger toch in het niet? Voor de statistieken misschien leuk om de m2 game-prijs van de map van elke GTA titel te berekenen (en dan kijken we nog niet eens naar de gestegen mate van interactie per m2). Zal je zien dat de laatste titels steeds goedkoper zijn geworden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwiering
AMD1800 schreef op zondag 10 december 2023 @ 07:32:
[...]

Het is heel simpel.

GTA 4 kost 20 euro - en dat is naar mijn mening één van de beste GTA-spellen op de markt. Het verhaal, de mogelijkheden die het spel biedt, hoe mooi het visueel is, botsrealisme van de auto's, valrealisme enzovoort. GTA 4 is de 20 euro waard.

GTA 5, omdat dat spel een grote achteruitgang is ten opzichte van deel 4 (verminderd botsrealisme, geen vigilante missies meer, minder mogelijkheden om de wereld te manipuleren enzovoort), zou naar mijn mening minder dan 20 euro moeten kosten. Misschien 10 euro? 10 euro voor GTA 5 zou ik nog net aan acceptabel vinden.

Maar, om GTA 5 voor 10 euro extra te verkopen, terwijl jij aan heel veel dingen inlevert, dat vind ik gewoon niet kunnen. Alles bij elkaar genomen is GTA 5 minder waard GTA 4, maar toch vraagt Rockstar meer geld voor GTA 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Thinlanet schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:04:
[...]

Niet vergelijkbaar maar ik heb ooit 149,- neergelegd voor FS2020. Goed dat is met alle extra’s maar gezien de games zo duur zijn om te maken (om ook maar aan de verwachtingen van de gamer/markt te voldoen), een prijs van 140,- helemaal niet zo gek is. De replay-value wordt immers ook groter (en kent dus ook meerwaarde) in een open-wereld game. Ik stoor mij af en toe aan het tomeloze gezeur over prijzen, wat een game het wel of niet waard is. “60 euro is ok, maar voor 80, dan wacht ik nog wel een paar maanden op de sale”. Zo’n game geeft een hele ervaring voor tientallen zo niet honderden uren plezier, dan valt die 20 of 40 of 60 euro meer dan vroeger toch in het niet? Voor de statistieken misschien leuk om de m2 game-prijs van de map van elke GTA titel te berekenen (en dan kijken we nog niet eens naar de gestegen mate van interactie per m2). Zal je zien dat de laatste titels steeds goedkoper zijn geworden…
Ik vind voor bepaalde games meer betalen zelf ook geen issue hoor, GTA is er daar zeker een van.

Gaat alleen echt niet gebeuren dat de standaard versie van GTA €140,- zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
Die heeft iemand al gemaakt: https://store.steampowere...ustler_Grand_Theft_Horse/
Wel geinige game voor tussendoor trouwens.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:06
markwiering schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:08:
[...]

Het is heel simpel.

GTA 4 kost 20 euro - en dat is naar mijn mening één van de beste GTA-spellen op de markt. Het verhaal, de mogelijkheden die het spel biedt, hoe mooi het visueel is, botsrealisme van de auto's, valrealisme enzovoort. GTA 4 is de 20 euro waard.

GTA 5, omdat dat spel een grote achteruitgang is ten opzichte van deel 4 (verminderd botsrealisme, geen vigilante missies meer, minder mogelijkheden om de wereld te manipuleren enzovoort), zou naar mijn mening minder dan 20 euro moeten kosten. Misschien 10 euro? 10 euro voor GTA 5 zou ik nog net aan acceptabel vinden.

Maar, om GTA 5 voor 10 euro extra te verkopen, terwijl jij aan heel veel dingen inlevert, dat vind ik gewoon niet kunnen. Alles bij elkaar genomen is GTA 5 minder waard GTA 4, maar toch vraagt Rockstar meer geld voor GTA 5.
Rare gedachtegang heb je. 4 is een spel dat 15jaar oud is dus logisch dat het minder kost nu.
Daarbij vind JIJ 4 beter maar lijkt me algemeen toch dat 5 heel goed is ontvangen en genoeg vernieuwend was.
Wie gaat er nu anno 2023 Gta 4 nog kopen als die dat niet gedaan heeft? Veel mensen kunnen hem niet eens meer spelen op hun huidige consoles in tegenstelling tot Gta 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:39
Chelseamarre123 schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:52:
[...]

Rare gedachtegang heb je. 4 is een spel dat 15jaar oud is dus logisch dat het minder kost nu.
Daarbij vind JIJ 4 beter maar lijkt me algemeen toch dat 5 heel goed is ontvangen en genoeg vernieuwend was.
Wie gaat er nu anno 2023 Gta 4 nog kopen als die dat niet gedaan heeft? Veel mensen kunnen hem niet eens meer spelen op hun huidige consoles in tegenstelling tot Gta 5
Metacritic:
GTA 4: 9,8
GTA 5: 9,7

Volgens mij werd GTA 5 meer dan prima ontvangen. Vond het zelf ook tof, setting van 4 met een schrale oostblokker vond ik qua vibe wel leuker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:24
GTA 4 hoger dan 5 had ik niet verwacht, wel maar 0,1 maar dan nog.

[ Voor 4% gewijzigd door Linksquest op 10-12-2023 14:26 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwiering
Chelseamarre123 schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:52:
[...]

GTA 5 is tien jaar oud. Dat is ook geen nieuw spel meer.

GTA 5 is over het algemeen goed ontvangen, maar GTA 4 werd destijds ook goed ontvangen. Ik heb een hoop reacties gezien van mensen die GTA 4 beter vinden dan GTA 5, dus ik ben hier absoluut niet de enige in! :*)

Er zijn ook mensen die GTA 5 beter vinden, maar zelfs als jij GTA 5 leuker vindt vanwege bijvoorbeeld de grafische verbetering en de grotere speelwereld, dan nog kun jij niet ontkennen dat GTA 5 in veel opzichten armer is dan GTA 4. Rockstar Games heeft een heleboel dingen uit GTA 5 geschrapt die het voorgaande deel nog wel had, zoals de vigilante missies en specifieke autodeuken, dus ik vind het onterecht om GTA 5 dan evengoed voor meer geld te verkopen dan de voorganger. Het zou gewoon goedkoper moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• feye1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-01 23:38
Webgnome schreef op zondag 10 december 2023 @ 06:03:
[...]

Serieus? Het is een stukje vermaak. 60 is toch echt wel de max. Anders is het een niche game?
Het is inderdaad een stukje vermaak. Heb je de prijzen gezien van ander vermaak?

Een topgame geeft tientallen, zo niet honderden of duizenden uren plezier. Dat kost je in verhouding dus echt geen drol momenteel.

Het is alleen iets dat we niet gezien hebben. Dat maakt het nog niet absurd.

Ik zie het overigens niet gebeuren en betaal uiteraard zelf ook liever 50 euro ofzo he :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
markwiering schreef op zondag 10 december 2023 @ 22:57:
[...]
Rockstar Games heeft een heleboel dingen uit GTA 5 geschrapt die het voorgaande deel nog wel had, zoals de vigilante missies en specifieke autodeuken, dus ik vind het onterecht om GTA 5 dan evengoed voor meer geld te verkopen dan de voorganger. Het zou gewoon goedkoper moeten zijn.
Dat is wel een hele vreemde redenering, je kunt niet verwachten dat GTA5 goedkoper is dan 4 omdat het bepaalde zaken (die jij toevallig belangrijk vind) niet heeft.

Want waarom neem je in dat prijspijl dan niet alle zaken mee die GTA5 wel heeft t.o.v 4? Zoals bijvoorbeeld de veel grotere spel wereld en de meerdere karakters.

Prima hoor om voorkeur te hebben, dat hebben we allemaal maar vinden dat GTA5 goedkoper dan 4 had moeten zijn slaat gewoon nergens op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• markwiering
Donstil schreef op zondag 10 december 2023 @ 23:22:
[...]

Dat is wel een hele vreemde redenering, je kunt niet verwachten dat GTA5 goedkoper is dan 4 omdat het bepaalde zaken (die jij toevallig belangrijk vind) niet heeft.

Want waarom neem je in dat prijspijl dan niet alle zaken mee die GTA5 wel heeft t.o.v 4? Zoals bijvoorbeeld de veel grotere spel wereld en de meerdere karakters.

Prima hoor om voorkeur te hebben, dat hebben we allemaal maar vinden dat GTA5 goedkoper dan 4 had moeten zijn slaat gewoon nergens op.
Ik heb beide spellen gespeeld (deel 4 en 5) - en deel 5 voelt uiterst repetitief aan. Waar deel 4 leuk blijft begint deel 5 mij heel snel te vervelen.

Ik weet best dat deel 5 ook dingen heeft die deel 4 niet heeft, zoals een grotere speelwereld, meer speelbare personages en ook een groter aantal wapens. Maar de vraag die jij jouzelf dan moet stellen is: wordt het spel er ook beter op?

Ik vind absoluut van niet.

Spellen worden over het algemeen niet beter beoordeeld omdat zij een grote speelwereld hebben, maar omdat de interactie met de speelwereld beter is. Die interactie vind ik in deel 4 veel beter. De speelwereld in deel 4 is wellicht kleiner, maar het is veel levendiger. Er valt meer te doen.

En deel vijf mag dan meer speelbare personages hebben, maar wat dan nog? Het verhaal van deel 4 wordt evengoed door de meeste mensen superieur gevonden aan dat van vijf.

Ik denk dat als ik een spel maak waarin ik één stadsdeel fotorealistisch namaak met heel veel interactiemogelijkheden (gebouwen die jij in kunt lopen, winkels, wapenhandelaren enzovoort), ik daarvoor meer geld kan vragen dan als ik zes steden heel grof nabouw met amper interactiemogelijkheden per stad.

Ik vind GTA 4 oprecht meer geld waard dan GTA 5.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
markwiering schreef op maandag 11 december 2023 @ 00:06:
[...]

Ik heb beide spellen gespeeld (deel 4 en 5) - en deel 5 voelt uiterst repetitief aan. Waar deel 4 leuk blijft begint deel 5 mij heel snel te vervelen.
Ik heb ze allemaal gespeeld en daar kan ik mij absoluut niet in vinden. Juist door de afwisseling tussen de drie hoofd personages bleef de game voor mij boeiend en als de verhaallijnen later samenkomen is dat een kers op de spreekwoordelijke taart.
Ik weet best dat deel 5 ook dingen heeft die deel 4 niet heeft, zoals een grotere speelwereld, meer speelbare personages en ook een groter aantal wapens. Maar de vraag die jij jouzelf dan moet stellen is: wordt het spel er ook beter op?

Ik vind op zeker van wel. De spelwereld in GTA5 vond ik heerlijk, GTA4 heb ik mij prima mee vermaakt maar 5 had iets wat je kon overdonderen, er was buiten de stad ook van alles te doen en dat vond ik er heerlijk aan.

Iets wat ik toen we van San Andreas naar GTA4 gingen enorm vond tegenvallen, daar miste ik echt de open wereld en vond ik het te veel een open stad.
[...]Ik vind GTA 4 oprecht meer geld waard dan GTA 5.
Ik niet, ik kan die twee delen prima op waarde schatten en mijn inziens zijn die gelijk. Zoals ik in de post hierboven al zei, geld aftrekken omdat het zaken niet heeft maar geen geld optellen voor zaken die het wel heeft vind ik een scheve gedachtegang.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Laatst online: 22:41

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Deze video werd random aan mij recommend, nog nooit van die gast gehoord maar zat er echt helemaal in.. heb die hele video afgekeken
vind dat zo mega tof als je zo diep in die RP zit. uberhaupt blijft het gewoon zo vet dat het met GTA mods kan.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
[...]

Spellen worden over het algemeen niet beter beoordeeld omdat zij een grote speelwereld hebben, maar omdat de interactie met de speelwereld beter is. Die interactie vind ik in deel 4 veel beter. De speelwereld in deel 4 is wellicht kleiner, maar het is veel levendiger. Er valt meer te doen.

En deel vijf mag dan meer speelbare personages hebben, maar wat dan nog? Het verhaal van deel 4 wordt evengoed door de meeste mensen superieur gevonden aan dat van vijf.

Ik denk dat als ik een spel maak waarin ik één stadsdeel fotorealistisch namaak met heel veel interactiemogelijkheden (gebouwen die jij in kunt lopen, winkels, wapenhandelaren enzovoort), ik daarvoor meer geld kan vragen dan als ik zes steden heel grof nabouw met amper interactiemogelijkheden per stad.

Het is niet alleen de verhaallijn van GTA 4 wat beter is. De hele wereld voelt levendiger en realistischer IMO.
Varierend van de besturing van voertuigen tot de interactie van de NPC's ect. Hopelijk hebben ze deze aandacht ook in deel VI gestopt.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
Redax schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:10:
[...]

Het is niet alleen de verhaallijn van GTA 4 wat beter is. De hele wereld voelt levendiger en realistischer IMO.
Varierend van de besturing van voertuigen tot de interactie van de NPC's ect. Hopelijk hebben ze deze aandacht ook in deel VI gestopt.
Als je die auto in de trailer op het laatst ziet driften dan lijkt het er op dat de handling is aangepast. Ik heb V al een aantal jaar niet meer gespeeld maar ik kan me niet herinneren dat je op die manier kon driften in V.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• drawing_a.k
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-10-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9Wv6ms6Q5G1VWjdBmzorw19wlQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BANpaQVrITMdDxued6soe4KB.jpg?f=user_large

Mooi overzicht van alle GTA versies die vanaf het begin tot en met GTA VI zijn uitgekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:01
[...]

Gta 4 verhaal was voor mij de beste uit de gta reeks. Het had een waargebeurd verhaal kunnen zijn, iemand uit de oostblok die denkt dat de american dream geweldig is maar komt al snel achter de realiteit en de drama van zijn verleden etc

Waarbij het verhaal in gta 5 voelde als een hollywood film

Ik was ook heel snel uitgekeken op gta 5 na het uitspelen er is echt niets te doen maar daarbij is gta online dan wel weer gigantisch met heel veel activiteiten en het lijkt mij dat rockstar het spel ook op die manier heeft neer gezet
Eerst een verhaaltje in offline om daarna door te stromen naar online
Ben bang dat gta 6 het zelfde krijgt als gta 5. Ja uit de trailer zijn er mogelijk wat activiteiten te doen zoals tennis etc alleen ik vond van bijv gta san andreas het juist leuk om extra activiteiten te doen om geld te verdienen, of zoals de casino ook leuk :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-09 16:48
Tweakwondo schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:12:
[...]

Gta 4 verhaal was voor mij de beste uit de gta reeks. Het had een waargebeurd verhaal kunnen zijn, iemand uit de oostblok die denkt dat de american dream geweldig is maar komt al snel achter de realiteit en de drama van zijn verleden etc

Waarbij het verhaal in gta 5 voelde als een hollywood film

Ik was ook heel snel uitgekeken op gta 5 na het uitspelen er is echt niets te doen maar daarbij is gta online dan wel weer gigantisch met heel veel activiteiten en het lijkt mij dat rockstar het spel ook op die manier heeft neer gezet
Eerst een verhaaltje in offline om daarna door te stromen naar online
Ben bang dat gta 6 het zelfde krijgt als gta 5. Ja uit de trailer zijn er mogelijk wat activiteiten te doen zoals tennis etc alleen ik vond van bijv gta san andreas het juist leuk om extra activiteiten te doen om geld te verdienen, of zoals de casino ook leuk :+
Extra activiteiten? Ik zat me in San Andreas altijd vol te proppen bij Cluckin' Bell! En dan misschien eens naar het strand om te sporten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:01
Robinblitz schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:42:
[...]

Extra activiteiten? Ik zat me in San Andreas altijd vol te proppen bij Cluckin' Bell! En dan misschien eens naar het strand om te sporten...
Dat noem ik extra activiteiten :} Gezellig eten bij de CB om daarna te sporten aan het strand heerlijk :P

In gta 5 kan je niet eten bij de CB of sporten aan het strand. Ondanks beide wel aanwezig zijn in de game..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellos
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 17:59
review: Age of Empires IV Review - Compleet nieuw spel gebaseerd op deel twee
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Tweakwondo schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:59:
[...]

Dat noem ik extra activiteiten :} Gezellig eten bij de CB om daarna te sporten aan het strand heerlijk :P

In gta 5 kan je niet eten bij de CB of sporten aan het strand. Ondanks beide wel aanwezig zijn in de game..
Zo zijn er nog wel meer zaken die GTA V niet had en GTA IV wel.

[ Voor 39% gewijzigd door Redax op 14-12-2023 17:10 ]

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yellos
Redax schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:11:
[...]

- De ploffende banden als je te lang in een burn out blijft hangen.
- Het door de voorruit vliegen van Nico als je ergens tegen aan knalt. - Heeft GTA V ook
- Het kunnen oppakken van bakstenen om deze ergens tegen aan te gooien.
- Dating
- Taxi services - Heeft GTA V ook
- Grote hoeveelheid toegankelijke gebouwen.
- Te dikke agenten die zich aan je auto deur vasthouden en worden meegesleept
- Agenten die NPC's aanhouden - Heeft GTA V ook
- Willekeurige conflicten die tussen NPC's ontstaan. - Heeft GTA V ook

Enzovoort, enzovoort. Sommige zaken zijn enkel leuke details, maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als ik het me goed herinner heeft GTA 5 ook ploffende banden bij donuts. Dat was juist de reden om zo snel mogelijk banden eronder te zetten die daar wel tegen konden. Toch?

(En imho geen dating is een absoluut pluspunt.)

[ Voor 12% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-12-2023 15:55 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:27
ArthurMorgan schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:54:
(En imho geen dating is een absoluut pluspunt.)
Ik vond dit inderdaad echt een van de meest vervelende dingen in GTA IV. Dat verplicht daten of vriendschap moeten onderhouden.. "Hey Niko, wanna go bowling?". Echt altijd als je geen tijd of zin had. Dat dat niet in V zit vind ik helemaal niet erg.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 15:19
Ik snap de fuzz om prijzen van games echt helemaal niet. Ik heb Nintendo spelletjes meegemaakt die FL 129,95 op release waren, als je daar +/- 30 jaar inflatie bovenop rekent en het feit dat games toen door een studio werden gemaakt met 10~20 man per game dan valt het allemaal reuze mee.

Als je kijkt wat de productiekosten zijn tov vroeger zijn die ook enorm gestegen.
In today’s dollars, that means the NES console would have cost $495.60. A budget NES game would cost $27.53 in today’s dollars, the average game would cost $110.14, while the best games would cost $165.21 in today’s money!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:41
RedHat schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:00:
Ik snap de fuzz om prijzen van games echt helemaal niet. Ik heb Nintendo spelletjes meegemaakt die FL 129,95 op release waren, als je daar +/- 30 jaar inflatie bovenop rekent en het feit dat games toen door een studio werden gemaakt met 10~20 man per game dan valt het allemaal reuze mee.

Als je kijkt wat de productiekosten zijn tov vroeger zijn die ook enorm gestegen.

[...]
Ach ja, snap de discussie uberhaupt niet. Als je het nieuwe singeltje van Snollebollekes leuk vindt en wel 5000x hebt geluisterd, dan zou je volgens redenatie van sommige in dit topic daar ook 500 euro voor moeten betalen. :9

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Relevant: https://www.nrc.nl/nieuws/2023/12/10/fokke-sukke-a4183834

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2Y8ZqLRKCT2eDQD02wvdYD7AZA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l1twK6gws53Wtpfm6vbLz3d4.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 73% gewijzigd door Keypunchie op 11-12-2023 18:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Laatst online: 22:41

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

De hele GTA hype heeft mij toch wel een beetje aangewakkerd weer :P GTA V maar weer eens geinstalleerd.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:43
Dit is trouwens ook een leuk filmpje waarin GTA6 met de real life locaties wordt vergeleken:

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:45
Ricmaniac schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:33:
De hele GTA hype heeft mij toch wel een beetje aangewakkerd weer :P GTA V maar weer eens geinstalleerd.
Ik zowaar ook maar weer geïnstalleerd afgelopen weekend. Jammergenoeg wel een beetje een koude douche na weken/maanden RDR2. Totaal andere scaling&pacing waar ik erg aan moest wennen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DonJunior
Ricmaniac schreef op maandag 11 december 2023 @ 01:02:
Deze video werd random aan mij recommend, nog nooit van die gast gehoord maar zat er echt helemaal in.. heb die hele video afgekeken
vind dat zo mega tof als je zo diep in die RP zit. uberhaupt blijft het gewoon zo vet dat het met GTA mods kan.

[YouTube: I Spent 100 Hours as Hitman in GTA 5 RP..]
Heerlijk dit, Heb deze gisteren volledig bekeken. Ben ik normaal niet van, maar dit was oprecht leuk om te zien. Ondertusssen trouwens zelf ook weer begonnen met GTA5 op mijn PC
@Stelsol @DutchManticore @Ample Energy
Het spel (GTA5) draait inderdaad stabiel 60FPS met alles op HIGH op een resolutie van 3440x1440.
Dat had ik niet verwacht en het ziet er echt bizar goed uit eigenlijk. (het is echt al heel lang geleden dat ik GTA5 heb gespeeld, en dat was op een PS3)
Nog ergens onder het stof een controller vandaan gehaald en heerlijk relaxed rondjes rijden .. man wat tof weer. #tijdvolmakentot2025

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:14
[...]

- Het door de voorruit vliegen van Nico als je ergens tegen aan knalt.
- Dating
- Taxi services
- Agenten die NPC's aanhouden
- Willekeurige conflicten die tussen NPC's ontstaan.
Enige wat ik miste aan GTA IV was het minder customizen en veel minder cheats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
drawing_a.k schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:45:
[Afbeelding]

Mooi overzicht van alle GTA versies die vanaf het begin tot en met GTA VI zijn uitgekomen.
Oh waren er twee varianten van GTA Londen joh, dat wist ik niet eens.
Verder mis ik GTA chinatown wars, dat vond ik stiekem ook wel een erg fijne variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drawing_a.k
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-10-2024
Donstil schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:02:
[...]

Oh waren er twee varianten van GTA Londen joh, dat wist ik niet eens.
Verder mis ik GTA chinatown wars, dat vond ik stiekem ook wel een erg fijne variant.
GTA Chinatown wars (2009) staat ook in het overzicht, namelijk de tweede onder GTA IV (2008). Mocht je er overheen hebben gelezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ricmaniac schreef op maandag 11 december 2023 @ 01:02:

[YouTube: I Spent 100 Hours as Hitman in GTA 5 RP..]
En dat was anderhalf uur van mijn leven. Wist niet van het bestaan van RP servers en begrijp nog niet helemaal hoe het werkt maar dit was leuk om te kijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Carlos0_0
[...]

- Het door de voorruit vliegen van Nico als je ergens tegen aan knalt.
- Dating
- Taxi services
- Agenten die NPC's aanhouden
- Willekeurige conflicten die tussen NPC's ontstaan.
-De banden in de auto's kunnen ook al kapot sinds dag 1
- Je vliegt ook al door een ruit heen sinds dag 1 als je ergens hardt tegen aan knalt
- Taxi services zitten er ook gewoon in, je heb zelfs je eigen Taxi bedrijf9Wie het bedrijf koopt).
- Agenten zitten ook gewoon de andere mensen in de wereld achterna
- Of te wel zelfde willekeurige conflicten die ont staan, waardoor politie dus achter achter iemand in de wereld aan gaat.
- Dating misschien niet helemaal, maar je kan wel met 1 van de andere maten waarmee je ook speelt iets doen(Darten, Golfen, wat drinken etc.

Dit kon allemaal al sinds dag 1 op de ps3 release al, zelf vind ik ook leuker auto's minder realistisch zijn als gta4.
Je kan gewoon heerlijk scheuren zonder eens echt moeten na denken, de hele dag is al zo realistisch dat een spel dat eens iets minder is juist fijn(Beetje weer als gta3 t/m San adres style).

Maar goed als jij gta4 leuker vond dat kan is je goed recht, zelf vind ik gta5 een stuk leuker.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pvt.Zaitsev
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17-09 08:59
Carlos0_0 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 07:15:
[...]

-De banden in de auto's kunnen ook al kapot sinds dag 1
- Je vliegt ook al door een ruit heen sinds dag 1 als je ergens hardt tegen aan knalt
- Taxi services zitten er ook gewoon in, je heb zelfs je eigen Taxi bedrijf9Wie het bedrijf koopt).
- Agenten zitten ook gewoon de andere mensen in de wereld achterna
- Of te wel zelfde willekeurige conflicten die ont staan, waardoor politie dus achter achter iemand in de wereld aan gaat.
- Dating misschien niet helemaal, maar je kan wel met 1 van de andere maten waarmee je ook speelt iets doen(Darten, Golfen, wat drinken etc.

Dit kon allemaal al sinds dag 1 op de ps3 release al, zelf vind ik ook leuker auto's minder realistisch zijn als gta4.
Je kan gewoon heerlijk scheuren zonder eens echt moeten na denken, de hele dag is al zo realistisch dat een spel dat eens iets minder is juist fijn(Beetje weer als gta3 t/m San adres style).

Maar goed als jij gta4 leuker vond dat kan is je goed recht, zelf vind ik gta5 een stuk leuker.
Je kan de dames in de club ook zo ver krijgen om bij jouw thuis langs te komen. Ook een soort "daten". >:)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• d4rkn4pst3r
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 11:43
Nintendo switch trailer:

https://packaged-media.re...9dad78f25636110b2e7ad#t=0

[ Voor 4% gewijzigd door d4rkn4pst3r op 13-12-2023 10:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• huiz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 19:31
Carlos0_0 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 07:15:
[...]

...
...
Wat leuk is om te doen, rij iemand aan die achter een politieauto staat, zodat degene daar tegenaan botst. De agenten stappen dan uit om die auto volledig te doorzeven >:)

Lopend iemand tegen een agent aan laten botsen kan ook, maar soms hebben NPC's de neiging om op het laatste moment aan de kant te gaan...

• Yellos
huiz schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:17:
[...]

Wat leuk is om te doen, rij iemand aan die achter een politieauto staat, zodat degene daar tegenaan botst. De agenten stappen dan uit om die auto volledig te doorzeven >:)
Dat + banden lek schieten was echt mijn favoriete ding in Vice City

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ging ik net opweg om toch de GTA5 Series X versie te kopen. Zie ik dat deze in GamePass zit. #Scheeltweer

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rrikkert
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09 07:39
Misschien niet on-topic voor GTA6, maar wel alvast om in de stemming te komen:

Gta 3, VC en SA zijn gratis te spelen voor Netflix abonnee's via Netflix Games (op tablets of telefoons).

Aangezien GTA6 in de stijl van Vice City wordt, en ik verwacht dus ook veel referenties naar VC ben ik deze nu maar eens aan het spelen (de enige game die ik nooit gespeeld heb in de GTA serie).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Carlos0_0
rrikkert schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:25:
Misschien niet on-topic voor GTA6, maar wel alvast om in de stemming te komen:

Gta 3, VC en SA zijn gratis te spelen voor Netflix abonnee's via Netflix Games (op tablets of telefoons).

Aangezien GTA6 in de stijl van Vice City wordt, en ik verwacht dus ook veel referenties naar VC ben ik deze nu maar eens aan het spelen (de enige game die ik nooit gespeeld heb in de GTA serie).
Het beste deel heb je nooit gespeeld :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
de energie die sommige mensen in deze trailer bestuderen stoppen is echt bizar :D I like it.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Die wereldkaart heb ik een dag na de trailer ook al ergens voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:30
RedHat schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:00:

[...]
130 gulden toen vertaald nog wel aardig naar 70-80 euro nu. Er waren overigens veel N64 games die 180 of zelfs 220 gulden waren. Bij de SNES waren die games volgens mij ook zo enorm duur. Had ook vooral te maken met die cartridges.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1CLevrYfVfIWHrbUpGq9Qv1H0uE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sIRTHfU6W1MoptOuOGJDZkSK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
Ik vraag mij af of de impact van GTA VI is besproken binnen de recente klimaattop :+.
Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste

Let op:
Denk eraan leaks en spoilers tussen spoilertags te plaatsen!

Veranderingen met betrekking tot een game serie: [ZT] Invloed en veranderingen van bestaande game series

Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Dagen tot Grand Theft Auto VI release: