0:52 Het is dus eigenlijk Postal VI?Zeror schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:23:
De trailer met realistische geluiden![]()
[YouTube: GTAVI trailer but with realistic sound effects]
Ik weet eigenlijk wel zeker dat het gewoon holiday 2025 gaat worden. Zo'n grote titel wil je gewoon met de feestdagen verkopen. Ook al zou de game op elke willekeurige dag super verkopen, toch denk ik echt dat het gewoon eind 2025 zal worden. Wordt nog een lange zit zo pfff.Mog schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:22:
Volgens iemand met "inside information" is het interne doel een Q1 2025 release. Diegene had deze informatie voor het lekken van de trailer online gezet.
[Afbeelding]
Ik denk in 2027 gelijk met de ps6, ps6/gta6 😜NukaWorldNL schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:25:
[...]
Ik weet eigenlijk wel zeker dat het gewoon holiday 2025 gaat worden. Zo'n grote titel wil je gewoon met de feestdagen verkopen. Ook al zou de game op elke willekeurige dag super verkopen, toch denk ik echt dat het gewoon eind 2025 zal worden. Wordt nog een lange zit zo pfff.
Weet je dit heel zeker? Want ik heb recent een XBOX Series S aangeschaft en daar via Gamepass direct GTA V op gezet. Ik kwam van een pc (ooit) en ik was nog niet goed thuis in de console materie dus heb direct de eerste de beste GTA V er op gezet. Na een aantal missies in Story mode viel het me op dat er XBOX One achter de game stond. Toen wat verder ingelezen en bleek er ook een Series S X versie te zijn die qua graphics beter zou zijn? Die dus nú gedownload en die toont een GTA Online icoon en ik kan na het starten kiezen tussen online en story. Kon wel weer opnieuw beginnen qua missies, geen ramp uiteraardSinergyX schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:11:
[...]
De gamepass (console) versie geeft altijd de versie voor die console, Series krijgt de optimized, One krijgt de 'oude' versie.
Lang verhaal kort, omdat ze backwards compatibel zijn denk ik dat je wel de ‘verkeerde’ kunt installeren op een Series.
Die kans is vrij klein, Take Two heeft in hun vooruitzicht naar de aandeelhouders aangegeven dat ze heel veel verwachten van het fiscaal jaar 2025. En dat loopt van april 2024 tot eind maart 2025NukaWorldNL schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:25:
[...]
Ik weet eigenlijk wel zeker dat het gewoon holiday 2025 gaat worden. Zo'n grote titel wil je gewoon met de feestdagen verkopen. Ook al zou de game op elke willekeurige dag super verkopen, toch denk ik echt dat het gewoon eind 2025 zal worden. Wordt nog een lange zit zo pfff.
https://www.gematsu.com/2...8-billion-in-net-bookings
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Gta V ps5 maar besteld, de ps4 versie had ik al, maar ja, is maar 20 euro.
Puur voor deze game hoop ik dat er tegen die tijd een PS5-pro of Series X2 te krijgen is.Starfield:Geen slechte game maar die 30fps trek ik niet meer.Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:04:
[YouTube: Grand Theft Auto 6 - DF Direct GTA 6 Special - Trailer 1 Tech Breakdown]
Grotendeels realtime, sommige stukken zijn gerendered. Overall is het 1440P met 30fps en raytracing in de trailer. Aangezien de game niet aangekondigd is op pc kunnen wij er vanuit gaan dat dit de target is voor de consoles. Kan natuurlijk dat je een 60fps modus krijgt zonder raytracing en een lagere resolutie. Dit geldt denk ik wel voor de series x als de ps5. De series s zal meer moeten inleveren denk ik zo.
En in 2025 kan je met alleen een 30fps optie niet meer weg komen.Ja goed het is Rockstar en die komen er wel mee weg
Het zal de enige game zijn waarvoor ik een uitzondering maak om 30 fps toch te spelen. Maar echt alsjeblieft geef me desnoods inderdaad gewoon een 1080 versie zonder RT die op 40+ VRR draait.jori040 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:11:
[...]
Puur voor deze game hoop ik dat er tegen die tijd een PS5-pro of Series X2 te krijgen is.Starfield:Geen slechte game maar die 30fps trek ik niet meer.
En in 2025 kan je met alleen een 30fps optie niet meer weg komen.Ja goed het is Rockstar en die komen er wel mee weg
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Hoop 1440p/60fps[ray tracing kan ik missen]ArthurMorgan schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:18:
[...]
Het zal de enige game zijn waarvoor ik een uitzondering maak om 30 fps toch te spelen. Maar echt alsjeblieft geef me desnoods inderdaad gewoon een 1080 versie zonder RT die op 40+ VRR draait.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat we in 2025 een GTA game spelen in 30fps.
Voor Sony & Microsoft is dit wel het moment om een upgrade te lanceren.De PC jongens pak je zo ook nog mee.
[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 06-12-2023 21:27 ]
Zal denk ik heel erg afhangen van hoe ze er geld aan gaan verdienen. En als je kijkt naar de laatste aantal updates van GTA 5 Online en de Subscriptie die erbij komt Zal het waarschijnlijk heel kaal zijn.SgtElPotato schreef op woensdag 6 december 2023 @ 18:30:
[...]
Ik verwacht dat RP niet standaard in de nieuwe GTA zal komen maar dat bijvoorbeeld de ondersteuning wel vele malen beter zal worden (althans die hoop heb ik).
Vooral aan het begin van GTA 6 online. Vanaf de PS3 duurde dat ook allemaal een eeuwigheid voor er interessante content uit kwam.
Heel lang op heists wachten en ik denk dat het pas na de Bunker update een beetje los kwam.
En voor cosmetics zul je straks allemaal RP passes hebben denk ik. Tenminste dat is wat ik dan speculeer.
RDR 2 duikte al een beetje die hoek in.
Mensen zullen er gretig en blind in duiken. Ik ben ondertussen eigenlijks wel klaar met het online gebeuren in GTA V. Geef me nog een grote update als hoera ( Bij voorkeur Michael erin ) tot weet ik veel wanneer GTA VI uit komt.
Misschien een Proloog voor VI wie weet zie dat allemaal wel gebeuren betreft PR en promotie.
En geen zin in het volgende online gebeuren te investeren. Als het F2P is zal ik vast wel een kijkje nemen maar daarmee is het dan ook wel gezegt.
Kost teveel tijd en zijn andere leukere games die in kortere tijd veel meer plezier genereren dan wat GTA Online altijd deed.
Met 6 maanden uitstel kom je zo in het feestdagen seizoen. En uitstel is Rockstar niet vreemd. Die vooruitzichten waren er met V ook.ArthurMorgan schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:31:
[...]
Die kans is vrij klein, Take Two heeft in hun vooruitzicht naar de aandeelhouders aangegeven dat ze heel veel verwachten van het fiscaal jaar 2025. En dat loopt van april 2024 tot eind maart 2025
https://www.gematsu.com/2...8-billion-in-net-bookings
Nederlandse PS5 clan / 30+
Rare reactie imo... dit is me nog niet zo opgevallen
Haha ik ook, PS4 versie verkocht voor €15Ton Hasselt schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:55:
Gta V ps5 maar besteld, de ps4 versie had ik al, maar ja, is maar 20 euro.
Kon hem niet offtopic zetten maar vind deze video wel toepasselijk voor de hype!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Starfield was mijn game niet (heb het 20 uur geprobeerd wel) maar vond juist 30 Fps prima te doen.jori040 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:11:
[...]
Puur voor deze game hoop ik dat er tegen die tijd een PS5-pro of Series X2 te krijgen is.Starfield:Geen slechte game maar die 30fps trek ik niet meer.
Schakelen tussen een 60 Fps game en starfield ging wel telkens heel stroef maar als ik er dan weer inzat stoorde het mij eigenlijk niet.
Met GTA 6 zal dat makkelijker zijn want daar speel ik dan geen game naast
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ja hier ook. RT is wel echt tof op een RTX4090 enz maar op de huidige generatie consoles mogen ze het houden wat mij betreft.ArthurMorgan schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:18:
[...]
Het zal de enige game zijn waarvoor ik een uitzondering maak om 30 fps toch te spelen. Maar echt alsjeblieft geef me desnoods inderdaad gewoon een 1080 versie zonder RT die op 40+ VRR draait.
Er bestaat op dat moment geen 60fps versie dus dan ga je er sowieso anders in dan bij Starfield.Laten we hopen dat ze het wel lukt om voor een 60fps optie te gaan.Donstil schreef op woensdag 6 december 2023 @ 22:49:
[...]
Starfield was mijn game niet (heb het 20 uur geprobeerd wel) maar vond juist 30 Fps prima te doen.
Schakelen tussen een 60 Fps game en starfield ging wel telkens heel stroef maar als ik er dan weer inzat stoorde het mij eigenlijk niet.
Met GTA 6 zal dat makkelijker zijn want daar speel ik dan geen game naast
GTA VI looks better than real life 😭 pic.twitter.com/77AlPU0thj
— Liam (@billsyliamgta) 6 december 2023
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik denk dat de grote aanwezigheid van social media wel eens een interessante dimensie kan geven aan het plegen van criminele feiten. Ik kan me inbeelden als je in het rond begint te schieten op een drukke straat, de smartphones zullen worden boven gehaald en de npc's je beginnen filmen / foto's van je beginnen te nemen. Met het mogelijke gevolg dat je gezicht op het nieuws wordt getoond of dat je bijvoorbeeld op wanted posters gaat staan in de regio(s) waar je dit gedaan hebt - gelijkaardig aan het wanted systeem in rdr2.
Vraag me dan wel af hoe je hier dan van je wanted status vanaf zou geraken, in rdr2 betaal je gewoon je bounty en klaar.. Het moet natuurlijk wel speelbaar blijven
Vraag me dan wel af hoe je hier dan van je wanted status vanaf zou geraken, in rdr2 betaal je gewoon je bounty en klaar.. Het moet natuurlijk wel speelbaar blijven
Lester bellen en hem vragen om je wanted level weg te halenToni S schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:10:
Ik denk dat de grote aanwezigheid van social media wel eens een interessante dimensie kan geven aan het plegen van criminele feiten. Ik kan me inbeelden als je in het rond begint te schieten op een drukke straat, de smartphones zullen worden boven gehaald en de npc's je beginnen filmen / foto's van je beginnen te nemen. Met het mogelijke gevolg dat je gezicht op het nieuws wordt getoond of dat je bijvoorbeeld op wanted posters gaat staan in de regio(s) waar je dit gedaan hebt - gelijkaardig aan het wanted systeem in rdr2.
Twitch.tv/coelijoeli
Juist wel. Hoe verder je in de console life komt hoe meer 30fps weer een noodzakelijk iets wordt. In 2025 zijn de PS5 en XSX al weer 5 jaar oud. De trailer staat volgens DF helemaal strak van de raytracing (en het is ingame), dus ik verwacht geen 60fps optie. Ben al blij met een 40fps optie.jori040 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:11:
[...]
Dan zitten we al weer met een schuin ook naar de next-gen te kijken. Als ik deze trailer zie, dan snap ik 30fps wel. Bij Starfield is dat eigenlijk niet te begrijpen. Grafisch eigenlijk niet om aan te gluren en die game doet op cpu gebied nou ook niet merkbaar iets heel baanbrekends.
[ Voor 26% gewijzigd door Hulleman op 07-12-2023 10:46 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik vraag me af of we ooit naar 60fps als hygiene factor gaan. Volgens mij vind het gros gamers 30fps acceptabel.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Als je 30fps gewend bent lijkt dat zo. Maar als je op 60fps gamet is 30fps enorm haperig om naar te kijken. En hoe stabiel is die 30fps? Wat als je veel actie hebt? Helemaal in een spel als GTA VI. Ik heb die liever op 60fps draaien hoor. En mi. horen ze dat in 2025 ook gewoon voor elkaar te krijgen. Het is geen 2015 meer.Mog schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:53:
Ik vraag me af of we ooit naar 60fps als hygiene factor gaan. Volgens mij vind het gros gamers 30fps acceptabel.
Dat blijf ik een rare gedachtengang vinden. Hoe later in de console life span, hoe veeleisender de games worden, dus hoe eerder teruggegrepen moet worden op 30fps.ggj87 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:00:
En mi. horen ze dat in 2025 ook gewoon voor elkaar te krijgen. Het is geen 2015 meer.
Veel 60fps games deze generatie zijn cross-gen geweest en aangezien deze generatie veel te lang cross-gen is geweest, zijn we te veel aan 60fps gewend geraakt op consoles. Zodra het current-gen exclusive wordt met een beetje grafisch geweld, dan zie je al gauw 30fps of 60fps met fors lagere grafische settings, een enorm lage resolutie en framedrops. First party exclusives veelal daargelaten. Maar ook een Spiderman 2 is grafisch een beste stap achteruit in de 60fps mode ipv de 30/40fps mode.
Hopelijk gaan meer ontwikkelaars 40fps omarmen. Dat kost relatief weinig performance voor 50% betere frametimes. 40fps speelt echt top wat mij betreft!
[ Voor 21% gewijzigd door Hulleman op 07-12-2023 11:08 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Het is helaas een afweging waar je de grafische kracht aan uit geeft, de middelen zijn niet onbeperkt.
Die 60fps versie van GTA V speelt echt een stuk vloeiender, dat heeft echt wel een meerwaarde.
Maar of dat ze voor GTA VI ook gaat lukken?
Waarschijnlijk niet, want dan moeten ze dat weer ergens anders op inleveren. Gezien de graphics en de drukbevolkte gebieden in de trailer gaat de aandacht waarschijnlijk daar naartoe.
Een tussenweg is dan wellicht realistischer, desnoods voor de Pro modellen die er tegen die tijd ongetwijfeld zijn.
Die 60fps versie van GTA V speelt echt een stuk vloeiender, dat heeft echt wel een meerwaarde.
Maar of dat ze voor GTA VI ook gaat lukken?
Waarschijnlijk niet, want dan moeten ze dat weer ergens anders op inleveren. Gezien de graphics en de drukbevolkte gebieden in de trailer gaat de aandacht waarschijnlijk daar naartoe.
Een tussenweg is dan wellicht realistischer, desnoods voor de Pro modellen die er tegen die tijd ongetwijfeld zijn.
Ik game al heel wat jaren maar heb nou nog nooit het verschil tussen 30fps of 60fps opgemerkt. Als ik het hier niet zo vaak had gelezen had ik van het bestaan niet eens afgeweten
Plus dat veel tv's vrr ondersteunen vanaf 40fpsHulleman schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:06:
[...]
Dat blijf ik een rare gedachtengang vinden. Hoe later in de console life span, hoe veeleisender de games worden, dus hoe eerder teruggegrepen moet worden op 30fps.
Veel 60fps games deze generatie zijn cross-gen geweest en aangezien deze generatie veel te lang cross-gen is geweest, zijn we te veel aan 60fps gewend geraakt op consoles. Zodra het current-gen exclusive wordt met een beetje grafisch geweld, dan zie je al gauw 30fps of 60fps met fors lagere grafische settings, een enorm lage resolutie en framedrops. First party exclusives veelal daargelaten. Maar ook een Spiderman 2 is grafisch een beste stap achteruit in de 60fps mode ipv de 30/40fps mode.
Hopelijk gaan meer ontwikkelaars 40fps omarmen. Dat kost relatief weinig performance voor 50% betere frametimes. 40fps speelt echt top wat mij betreft!
voelt al vloeiender aan dan 30fps
Ga es voor de gein hard racen over de snelweg in GTA 5 en probeer die wagen maar eens onder controle te houden op 30FPS. Probeer het dan nog eens op 60FPS.Jack_Mojo schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:12:
Ik game al heel wat jaren maar heb nou nog nooit het verschil tussen 30fps of 60fps opgemerkt. Als ik het hier niet zo vaak had gelezen had ik van het bestaan niet eens afgeweten
Ik haat het van mezelf, maar ik vind 60FPS al kut inmiddels. Als ik 120FPS kan selecteren op 1080p doe ik dat liever dan 60FPS op 1440p/2160p
We raken een beetje off-topic over het 30, 40 of 60FPS verhaal. Maar je kan m.i. niet verwachten van bij elkaar geraapte hardware voor 500 euro (consoles) dat je mee kan op 60FPS en alle settings op "High" zoals bij een game-pc van minimaal 1500 euro.
GTA6 komt wat dat betreft denk ik wel op een mooi moment uit als je kijkt naar de levenscyclus van de consoles: ver genoeg om het maximale eruit te halen. Maar niet té ver, dat je naar verouderde graphics zit te kijken.
Het zal dan wel de keuze worden of je voor hoge performance gaat (60FPS) met lagere kwaliteit graphics (zonder RT), of betere kwaliteit graphics (met RT) en lagere performance (30FPS).
GTA6 komt wat dat betreft denk ik wel op een mooi moment uit als je kijkt naar de levenscyclus van de consoles: ver genoeg om het maximale eruit te halen. Maar niet té ver, dat je naar verouderde graphics zit te kijken.
Het zal dan wel de keuze worden of je voor hoge performance gaat (60FPS) met lagere kwaliteit graphics (zonder RT), of betere kwaliteit graphics (met RT) en lagere performance (30FPS).
Games hebben ook niet stilgestaan en groeien ook qua grafische vereisten. We willen allemaal mooiere games maar dan moet de hardware ook meegroeien. Een console, als de PS5, groeit niet echt mee, je kan niet makkelijk een GPU vervangen zoals je dat op je PC wel kan.ggj87 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:00:
[...]
Als je 30fps gewend bent lijkt dat zo. Maar als je op 60fps gamet is 30fps enorm haperig om naar te kijken. En hoe stabiel is die 30fps? Wat als je veel actie hebt? Helemaal in een spel als GTA VI. Ik heb die liever op 60fps draaien hoor. En mi. horen ze dat in 2025 ook gewoon voor elkaar te krijgen. Het is geen 2015 meer.
Wil je 60FPS bij een game als GTA6 dan zal je settings moeten terugschroeven op een PS5. Wil je hogere FPS én mooiere graphics zal je een PS5pro moeten halen of wachten op de PC release.
Dus stellen dat 'ze dat wel voor elkaar moeten krijgen' is een beetje een vreemd statement wat mij betreft.
Ze kunnen maar zoveel FPS eruit persen als de console toestaat.

*sowieso
Ik denk ook dat dat een 'grote' rol gaat spelen in de voltooien missies, je zal 'onder de radar' moeten blijven om je ellende/overvallen etc te kunnen blijven uitvoeren. Je zag ze bij de overval een zakdoek voor de mond doen dat is een beetje ala RDR2 natuurlijk.Toni S schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:10:
Burp
Het verschil tussen 120fps en 60fps vind ik echt in de marge. Het verschil tussen 30 en 40fps is echt dag en nacht.kaos001 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:16:
[...]
Ga es voor de gein hard racen over de snelweg in GTA 5 en probeer die wagen maar eens onder controle te houden op 30FPS. Probeer het dan nog eens op 60FPS.
Ik haat het van mezelf, maar ik vind 60FPS al kut inmiddels. Als ik 120FPS kan selecteren op 1080p doe ik dat liever dan 60FPS op 1440p/2160p
De PS5 helaas pas vanaf 48fpsTweakwondo schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:15:
[...]
Plus dat veel tv's vrr ondersteunen vanaf 40fps
voelt al vloeiender aan dan 30fps
Sterker nog op release draait hij 0 Fps op een game-pcrrikkert schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:16:
We raken een beetje off-topic over het 30, 40 of 60FPS verhaal. Maar je kan m.i. niet verwachten van bij elkaar geraapte hardware voor 500 euro (consoles) dat je mee kan op 60FPS en alle settings op "High" zoals bij een game-pc van minimaal 1500 euro.
Als de game LFC krijgt, maakt dat niet uit.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Zou jij dan niet gaag een upgrade van de huidige consoles willen zien tegen die tijd ?Hulleman schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:44:
[...]
Juist wel. Hoe verder je in de console life komt hoe meer 30fps weer een noodzakelijk iets wordt. In 2025 zijn de PS5 en XSX al weer 5 jaar oud. De trailer staat volgens DF helemaal strak van de raytracing (en het is ingame), dus ik verwacht geen 60fps optie. Ben al blij met een 40fps optie.
Dan zitten we al weer met een schuin ook naar de next-gen te kijken. Als ik deze trailer zie, dan snap ik 30fps wel. Bij Starfield is dat eigenlijk niet te begrijpen. Grafisch eigenlijk niet om aan te gluren en die game doet op cpu gebied nou ook niet merkbaar iets heel baanbrekends.
Oeh nee, voor mij is 30 - 60 net zo merkbaar dan 60 - 120. Niet een totaal andere ervaring maar wel vele malen beter.Hulleman schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:30:
[...]
Het verschil tussen 120fps en 60fps vind ik echt in de marge. Het verschil tussen 30 en 40fps is echt dag en nacht.
Zucht...
Wil overigens niet zeggen dat VRR dan helemaal niks doet. Zie ook dit artikel van digital foundry bij TLOU part 1 review.Tweakwondo schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:42:
[...]
Dat wist ik niet! Thanks voor de info
Oh zeker wel. Ik ben de eerste die een PS5pro koopt. Maar het is nog allerminst zeker of die wel gaat komen en dan zijn we toch wel weer aangewezen op lagere framerates.jori040 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:42:
[...]
Zou jij dan niet gaag een upgrade van de huidige consoles willen zien tegen die tijd ?
Ach weet je, ik heb de hele PS3 en PS4 generatie op 30fps gegamed en dat vond ik prachtig. Het is wennen, maar het went allemaal wel weer.
Leuke vergelijking tussen GTA V en GTA VI:
YouTube: GTA 6 vs GTA 5 - Graphics and Details Comparison
Wow, nu zie je het pas echt goed.ggj87 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:54:
Ja he. Het verschil is enorm. Nu zie je pas echt goed hoe gedateerd GTA V is. Vooral met haar en lichteffecten.
En dan nog, gisteren begonnen met een rerun van GTA V, ziet het er toch echt niet heel slecht uit.ggj87 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:27:
Ja he. Het verschil is enorm. Nu zie je pas echt goed hoe gedateerd GTA V is. Vooral met haar en lichteffecten.
Weer een zelfde stap als met IV naar V. Dat was ook een gigantische stap qua uitstraling en graphics.feye1 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:38:
Bizar dat verschil, vooral ook bij de mensen, water en belichting.
Zucht...
Dat verschil is zeker enorm, flinke sprongen gemaakt! Deze video toont ook wel aan dat speel rendered gameplay is..ggj87 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:54:
En dan is trailer vs gameplay waarschijnlijk nog niet eens een eerlijke vergelijking.ggj87 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:54:
[ Voor 28% gewijzigd door dutchgio op 07-12-2023 14:36 . Reden: Verkeerde quote ]
Sinds 2017 is de trend dat bijna elke "trailer" van een grote game en hoe dit er daadwerkelijk uit gaat zien of gaat spelen gelogen. Graphics, animaties + zeker ook de levendigheid en het aantal NPC's in de gamewereld.dutchgio schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:11:
Gezien de graphics en de drukbevolkte gebieden in de trailer gaat de aandacht waarschijnlijk daar naartoe.
Ik zie het zo, dit is een tech demo waarmee wederom valse hype word gecreëerd. Het zal zeker nog gedowngrade worden want zo sterk zijn de consoles niet (2080 super vergelijkbaar).
Maar de RTX 8090 wel zodra het op de PC uit komtjellybrah schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:47:
[...]
Sinds 2017 is de trend dat bijna elke "trailer" van een grote game en hoe dit er daadwerkelijk uit gaat zien of gaat spelen gelogen. Graphics, animaties + zeker ook de levendigheid en het aantal NPC's in de gamewereld.
Ik zie het zo, dit is een tech demo waarmee wederom valse hype word gecreëerd. Het zal zeker nog gedowngrade worden want zo sterk zijn de consoles niet (2080 super vergelijkbaar).
Ik weet niet hoe oud je bent maar dat is echt niet pas vanaf 2017..jellybrah schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:47:
[...]
Sinds 2017 is de trend dat bijna elke "trailer" van een grote game en hoe dit er daadwerkelijk uit gaat zien of gaat spelen gelogen. Graphics, animaties + zeker ook de levendigheid en het aantal NPC's in de gamewereld.
Klopt, in mindere mateWebgnome schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:59:
[...]
Ik weet niet hoe oud je bent maar dat is echt niet pas vanaf 2017..
Gelukkig heeft Rockstar / Take Two een goede reputatie wat dat betreft en hebben de trailers eigenlijk nog nooit onder gedaan aan het daadwerkelijke spel!jellybrah schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:47:
[...]
Zucht...
Misschien ook leuk om naar de trailer breakdown te kijken van Digital Foundry en hun gedachtes er over.
YouTube: Grand Theft Auto 6 - DF Direct GTA 6 Special - Trailer 1 Tech Breakdown
YouTube: Grand Theft Auto 6 - DF Direct GTA 6 Special - Trailer 1 Tech Breakdown
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Dit soort video's mijd ik als de pest. Bewijs het maar als de game uit is, het heeft totaal geen zin om het op dit moment over GTA 6 te hebben behalve als je Rockstar heet, een waardeloze influencer bent en verkoop/views wil maximaliseren [Cynische mode uit]batumulia schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:46:
Misschien ook leuk om naar de trailer breakdown te kijken van Digital Foundry en hun gedachtes er over.
[ Voor 4% gewijzigd door jellybrah op 07-12-2023 16:39 ]
Dit gaat ongetwijfeld 30 fps worden op consoles gok ik. DF gaat die kant ook uit. Ze komen met pixelcounts uit op adaptive scaling waarbij 1440p de target lijkt te zijn, maar ze hebben ook scènes waar de pixel count onder de 1440p komt. Upscaled naar 4k uiteraard.
30 fps alleen al is wel echt een reden om op de pc versie te wachten denk ik. Dit soort spellen doe je geen recht met 30fps.
In plaats van uit ongeduld een console halen denk ik dat het waardevoller is even geduld op te brengen en gewoon een dikkere GPU te kopen als dat nodig is. Gok dat mijn 4080 heel ver komt, maar desnoods maar een 5090 tegen die tijd
30 fps alleen al is wel echt een reden om op de pc versie te wachten denk ik. Dit soort spellen doe je geen recht met 30fps.
In plaats van uit ongeduld een console halen denk ik dat het waardevoller is even geduld op te brengen en gewoon een dikkere GPU te kopen als dat nodig is. Gok dat mijn 4080 heel ver komt, maar desnoods maar een 5090 tegen die tijd
[ Voor 22% gewijzigd door DutchManticore op 07-12-2023 16:46 ]
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Ik snap die fixatie op hoge framerates niet zo. Als je naar de bioscoop gaat kijk je naar 24fps opnamen.
Alleen kijk je bij een game niet naar een film.Hieronimus schreef op donderdag 7 december 2023 @ 17:22:
Ik snap die fixatie op hoge framerates niet zo. Als je naar de bioscoop gaat kijk je naar 24fps opnamen.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Als een 4080 dat niet goed kan draaien, dan heeft 90% vd mensen een probleemDutchManticore schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:43:
Dit gaat ongetwijfeld 30 fps worden op consoles gok ik. DF gaat die kant ook uit. Ze komen met pixelcounts uit op adaptive scaling waarbij 1440p de target lijkt te zijn, maar ze hebben ook scènes waar de pixel count onder de 1440p komt. Upscaled naar 4k uiteraard.
https://youtu.be/YlLH2rs2WLI?si=CiTDEJ53eo--WQ_P
Hierbij een link naar een filmpje over de kaart van GTA VI die volgens Broughy1322 tot nu toe het meest nauwkeurig is.
Hierbij een link naar een filmpje over de kaart van GTA VI die volgens Broughy1322 tot nu toe het meest nauwkeurig is.
Ik game sinds kort op een PC. Alles onder de 240 fps is onacceptabel. Maar die luxe heeft een console niet. Het moet mooier en mooier. En dan gaan de resolutie en fps als eerste aan.ggj87 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:00:
[...]
Als je 30fps gewend bent lijkt dat zo. Maar als je op 60fps gamet is 30fps enorm haperig om naar te kijken. En hoe stabiel is die 30fps? Wat als je veel actie hebt? Helemaal in een spel als GTA VI. Ik heb die liever op 60fps draaien hoor. En mi. horen ze dat in 2025 ook gewoon voor elkaar te krijgen. Het is geen 2015 meer.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
240 fps? 🤯🤯🤯Mog schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:46:
[...]
Ik game sinds kort op een PC. Alles onder de 240 fps is onacceptabel. Maar die luxe heeft een console niet. Het moet mooier en mooier. En dan gaan de resolutie en fps als eerste aan.
Serieus.. zullen we nu stoppen met het fps geneuzel? We weten nog helemaal niets namelijk.
*sowieso
Dat is dan ook een heel ander medium en content type? Ik vind op YouTube content op 60fps ook veel prettiger consumeren van een bioscoop film.Hieronimus schreef op donderdag 7 december 2023 @ 17:22:
30 fps tijdens games is eigenlijk waardeloos omdat het dynamische content is waarbij je te maken hebt met input lag. Dat verschil is immens. Als je 60fps of hoger gewend bent, is 30 fps echt onspeelbaar. Of in ieder geval erg frusterend.
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Je kunt ook overdrijven. Boven de 144fps bij 144hz heeft t bij mij weinig zin want ik benut mijn refresh rate dan maximaal. Vrienden van mij hebben 240hz schermen, en daar voel ik bij 240fps of hoger echt helemaal niets van. Bij blinde tests kon ik niet voelen waar ik 144fps of 240fps had.Mog schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:46:
[...]
Ik game sinds kort op een PC. Alles onder de 240 fps is onacceptabel. Maar die luxe heeft een console niet. Het moet mooier en mooier. En dan gaan de resolutie en fps als eerste aan.
Waar de grens precies zit voor mij geen idee, maar in ieder geval ruim boven de 60fps.
[ Voor 5% gewijzigd door DutchManticore op 07-12-2023 21:30 ]
Volgens DF is 80% van de trailer in engine met een interne resolutie van 1440p met 30fps. Klinkt allemaal wel haalbaar, zeker als ze nog 1,5 jaar hebben om te optimaliseren
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ja dan kan het topic wel dicht, we weten namelijk überhaupt nog niet zoveel concreet of ben ik nu gekDonJunior schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:30:
Serieus.. zullen we nu stoppen met het fps geneuzel? We weten nog helemaal niets namelijk.
Maar Digital Foundry filmpje niet gekeken dus? Die mannen weten wel waar ze het over hebben.
Die komen op een target resolutie van 1440p, bij een fps target van 30fps. In het filmpje leggen ze uit waarom ze dit denken te weten, en dat het ook niet zo maar uit de lucht gegrepen is.
Misschien dat er wel een performance mode komt waarbij je de grafische pracht en praal naar beneden kunt schroeven in ruil voor 60fps maar dat is een consessie die ik persoonlijk niet wil doen.
[ Voor 38% gewijzigd door DutchManticore op 07-12-2023 21:33 ]
Als ik de beelden zo aankijk en dat vergelijk met de hardware van de Series X en PS5 dan gaat dit toch echt een moeilijke klus worden. Volgens mij moet men erg veel inleveren aan kwaliteit om het speelbaar te krijgen. Daarbij denk ik aan low / mid textures en misschien 20% van de getoonde population / vehicle density op 1080p 30 fps. Hiervoor wordt echt wel een dikke pc noodzakelijk. Tegen de release voor PC zal de RTX 6000 series wel uit zijn die dat goed kan draaien. Mogelijk zijn dan ook de pro consoles op de markt om het spel echt goed te kunnen draaien.
Met een beetje geluk kunnen we met de huidige nvidia kaarten zoiets draaien:
- 4070 voor medium quality 1080p misschien nog net 1440p met 60 fps.
- 4080 voor high quality 1440p 60 fps
- 4090 voor high of misschien zelfs ultra quality 4K met 60 fps.
Zo iets zou denk ik wel passen.
De PS5 heeft al moeite met 30 bij elkaar geparkeerde autos in GTA 5 te renderen. Ik had namelijk een zooitje om een speler geparkeerd en dat spel begon tot te stotteren toen ik daarboven vloog. Dat zal wel te veel geometrie geweest zijn voor de GPU. Op de PC gebeurd dat niet zo snel mits het geen oud beestje is.
Met een beetje geluk kunnen we met de huidige nvidia kaarten zoiets draaien:
- 4070 voor medium quality 1080p misschien nog net 1440p met 60 fps.
- 4080 voor high quality 1440p 60 fps
- 4090 voor high of misschien zelfs ultra quality 4K met 60 fps.
Zo iets zou denk ik wel passen.
De PS5 heeft al moeite met 30 bij elkaar geparkeerde autos in GTA 5 te renderen. Ik had namelijk een zooitje om een speler geparkeerd en dat spel begon tot te stotteren toen ik daarboven vloog. Dat zal wel te veel geometrie geweest zijn voor de GPU. Op de PC gebeurd dat niet zo snel mits het geen oud beestje is.
GTA VI - All aboard the hype train!!
Tussen al dat framerate geneuzel door ruikt de Florida Joker inmiddels geld:
https://nl.ign.com/grand-...iler-gta-we-moeten-praten
Lindsay Lohan lukte dat ook niet, laat staan een crimineel.Donstil schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:01:
Tussen al dat framerate geneuzel door ruikt de Florida Joker inmiddels geld:
Nah Lindsay Lohan leek er ook niet op. Dat is hier wel een ander verhaal.dutchgio schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:04:
[...]
Lindsay Lohan lukte dat ook niet, laat staan een crimineel.
Ik speel zelf het liefst single player spellen en ondanks het verschil tussen 30fps en 60fps erg groot is, vind het voor single player daarom geen grote ramp als het 30fps is, want we spelen nog steeds sinds release al de single player van Red Dead Redemption 2 op 30fps en wat merken we ervan? Niks want het speelt heerlijk en goed weg, dus vind het prima!
Maar laten we onszelf nou niet helemaal gaan opfokken over die 30 of 60 fps, we zien of horen het vanzelf tegen die tijd. Rockstar doet toch wel wat het beste is voor gamers, die hebben zichzelf altijd wel bewezen hiermee. (Op de shark cards na)
Natuurlijk zie ik het liefst spellen ook uitkomen op 60fps met deze huidige krachtige consoles en ik had eerlijk gezegd al veel meer van ze verwacht na de woorden van Microsoft bij de E3. Ergens door corona is alles een beetje blijven stil hangen en gaan we nu pas zien dat ontwikkelaars old-gen gaan laten vallen, veel later dan volgens mij de bedoeling was.
Ik denk dat we vanaf 2024 pas echt gaan zien wat de Xbox Series X en Playstation 5 kan kwa kracht, want dit kan nog lang niet hun piek zijn.
Maar laten we onszelf nou niet helemaal gaan opfokken over die 30 of 60 fps, we zien of horen het vanzelf tegen die tijd. Rockstar doet toch wel wat het beste is voor gamers, die hebben zichzelf altijd wel bewezen hiermee. (Op de shark cards na)
Natuurlijk zie ik het liefst spellen ook uitkomen op 60fps met deze huidige krachtige consoles en ik had eerlijk gezegd al veel meer van ze verwacht na de woorden van Microsoft bij de E3. Ergens door corona is alles een beetje blijven stil hangen en gaan we nu pas zien dat ontwikkelaars old-gen gaan laten vallen, veel later dan volgens mij de bedoeling was.
Ik denk dat we vanaf 2024 pas echt gaan zien wat de Xbox Series X en Playstation 5 kan kwa kracht, want dit kan nog lang niet hun piek zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 07-12-2023 22:25 ]
GTA5 is in de basis een ps3 game die niet geoptimaliseerd is voor de PS5. Als spiderman 2 het kan dan is er geen reden om te denken dat GTA6 het niet kan. De beelden in de trailer waren 1440p @ 30fps dat is niet te hoog gegrepen. Spiderman 2 doet zelfs 40fps met ray tracing en hoge density op straat, en dan slinger je er ook nog eens op hoge snelheid doorheen.Sir_Hendro schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:47:
Daarnaast heeft Rockstar altijd realistische trailers uitgebracht. Die van GTA5 en RDR2 zijn later niet gedowngrade.
Ik mis overigens het absurde van een GTA game. Michael en Trevor bijvoorbeeld waren over the top. Beetje tot veel psychopatisch. In deze trailer zie ik twee volkomen normale mensen (wel crimineel maar niet absurd).
Het ziet er allemaal een beetje te realistisch uit. Na het zien van de beelden dacht ik hoe het zou zijn om met een 4x4 over de badgasten te scheuren of met een sniper die chiuahua om zeep te helpen. Ik kan me het met zulke realistische beelden nog niet echt voorstellen...
Net als het kleffe gedoe tussen de 2 main karakters. Kun je net als in RDR2 niet eens een keer lekker naar de hoeren
Het ziet er allemaal een beetje te realistisch uit. Na het zien van de beelden dacht ik hoe het zou zijn om met een 4x4 over de badgasten te scheuren of met een sniper die chiuahua om zeep te helpen. Ik kan me het met zulke realistische beelden nog niet echt voorstellen...
Net als het kleffe gedoe tussen de 2 main karakters. Kun je net als in RDR2 niet eens een keer lekker naar de hoeren
Bij het zien van de trailer kreeg ik juist het gevoel dat de hoofdkarakters de diepgang krijgen zoals bij RDR2 wat juist erg positief is. Daardoor kun je meer inleven in hun situatie en zie het al voor me dat het weer een emotionele rollercoaster wordt net zoals bij RDR2.
GTA VI - All aboard the hype train!!
huiz schreef op donderdag 7 december 2023 @ 23:52:
Ik mis overigens het absurde van een GTA game. Michael en Trevor bijvoorbeeld waren over the top. Beetje tot veel psychopatisch. In deze trailer zie ik twee volkomen normale mensen (wel crimineel maar niet absurd).

over de mannelijke personage kan ik nog niet veel zeggen en ondanks ik niks weet over de game lijkt lucia wel een verhaal richting; ex gevangen wordt influencer / social media celebhuiz schreef op donderdag 7 december 2023 @ 23:52:
natuurlijk heb ik geen idee alleen zo lijkt het in trailer
ik vond de gangster/ onderwereld leuker in gta
in gta 5 vond ik het verhaal ook niet super boeiend wel vermakelijk maar gta 4 vond ik beter met zogenaamd american dream om dan de kei harde realiteit te onderzien
Wat diepgang in de hoofdpersonen is imho wel prima. Bij RDR2 was er ook vrij veel diepgang dat maakte de game serieuzer maar er zat toch nog voldoende humor in.
Ik vond het heerlijk om in de trailer al de stereotypes te zien, lekker ongenuanceerd. Ik hoop dat de humor vooral daar in zit, de soms absurdistische wereld.
Tzou me overigens niet verbazen als er in GTA6 ook een 3de speelbare persoon is.
Ik vond het heerlijk om in de trailer al de stereotypes te zien, lekker ongenuanceerd. Ik hoop dat de humor vooral daar in zit, de soms absurdistische wereld.
Tzou me overigens niet verbazen als er in GTA6 ook een 3de speelbare persoon is.
[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 08-12-2023 00:14 ]
Ik zei direct tegen mijn vriendin van "hey kijk ze hebben ook een rattenplaag in GTA6"huiz schreef op donderdag 7 december 2023 @ 23:52:
Pas maar dat je vrouw/vriendin dit niet leest 😤😤😤huiz schreef op donderdag 7 december 2023 @ 23:52:
Toen ik mijn dochter vertelde dat er chihuahua's in GTA6 voorkomen, zei ze direct: "Je waagt het niet om die plat te rijden!" Ze weet prima wat je allemaal kunt doen in GTA spellen
Nee nou ja, ik hoef dat niet perse te doen, maar het ging me erom dat het (ondanks de kleine grapjes) zo echt is. In GTA5 als je naar Trevor switchte, dan wist je nooit of je net in een vuurgevecht met de politie belandde of dat je bezig was iemand over een brugrailing te gooien. Dat absurde zie ik deze twee personen nog niet doen.
Hopelijk komt er snel een nieuwe trailer. En wie weet, wat @Chaoss ook zegt, een derde speler zou misschien wel leuk zijn
Nee nou ja, ik hoef dat niet perse te doen, maar het ging me erom dat het (ondanks de kleine grapjes) zo echt is. In GTA5 als je naar Trevor switchte, dan wist je nooit of je net in een vuurgevecht met de politie belandde of dat je bezig was iemand over een brugrailing te gooien. Dat absurde zie ik deze twee personen nog niet doen.
Hopelijk komt er snel een nieuwe trailer. En wie weet, wat @Chaoss ook zegt, een derde speler zou misschien wel leuk zijn
Alsof we allemaal niet met onze auto's volgas over de Del Perro Pier hebben gereden over alle mensen heenTon Hasselt schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 00:40:
[...]
Pas maar dat je vrouw/vriendin dit niet leest 😤😤😤
Zucht...
Ik ben vooral benieuwd naar de eerste gameplaytrailer. Deze kleine trailers hebben mij nooit echt geraakt.
Het was pas met de gameplaytrailers dat ik helemaal 'om' was. Dat gebeurde bij GTAV en bij RDR2. Zelden dat ik zo werd 'getroffen' door een game.
Het ziet er wel echt waanzinnig uit, die stad staat ziet er ook megagroot uit.
Het was pas met de gameplaytrailers dat ik helemaal 'om' was. Dat gebeurde bij GTAV en bij RDR2. Zelden dat ik zo werd 'getroffen' door een game.
Het ziet er wel echt waanzinnig uit, die stad staat ziet er ook megagroot uit.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Het begon vroeger toch al met 'Elvis has left the building!'.SgtElPotato schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:34:
[...]
[...]
Alsof we allemaal niet met onze auto's volgas over de Del Perro Pier hebben gereden over alle mensen heen
Dit wordt een directe pre-order zodra het kan, ongeacht de prijs.
[ Voor 9% gewijzigd door Slappyjoez op 08-12-2023 08:49 ]
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
Gouranga!Slappyjoez schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:48:
[...]
Het begon vroeger toch al met 'Elvis has left the building!'.
Dit wordt een directe pre-order zodra het kan, ongeacht de prijs.
Doe dat nou niet haha. Als consument heb jij in een capitalistisch model de verantwoordelijkheid om controlerend op te treden om zo de markt te dwingen hun kwaliteit op te schroeven.
Met blind preorderen, terwijl je nog niets weet, ongeacht de prijs stimuleer je weer compleet de verkeerde impuls en je schiet er zelf echt absoluut niets mee op.
Op basis van een trailer kun je niets weten
Cyberpunk anyone?
Om vervolgens ernaast te grijpen bij de release en huilend naar Let's Play filmpjes op youtube zit te kijken. Rockstar stelt mij niet teleur.DutchManticore schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:04:
[...]
Gouranga!
Doe dat nou niet haha. Als consument heb jij in een capitalistisch model de verantwoordelijkheid om controlerend op te treden om zo de markt te dwingen hun kwaliteit op te schroeven.
Met blind preorderen, terwijl je nog niets weet, ongeacht de prijs stimuleer je weer compleet de verkeerde impuls en je schiet er zelf echt absoluut niets mee op.
Cyberpunk anyone?
GTA 1 heb ik eigenlijk nooit gespeeld, GTA 2 wel enorm veel terwijl ik daar toen eigenlijk ook nog veel te jong voor was.

[ Voor 8% gewijzigd door Slappyjoez op 08-12-2023 09:10 ]
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
Wat een onzin zeg. Alsof alle PC games makkelijk boven de 240fps uitkomen. Succes met Cyberpunk 2077, Cities Skylines 2, Starfield of veel andere nieuwe games op minimaal 240fps te laten draaien.Mog schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:46:
[...]
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Ja die fomo houding heb ik nooit begrepen.Slappyjoez schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:08:
[...]
Om vervolgens ernaast te grijpen bij de release en huilend naar Let's Play filmpjes op youtube zit te kijken. Rockstar stelt mij niet teleur.
GTA 1 heb ik eigenlijk nooit gespeeld, GTA 2 wel enorm veel terwijl ik daar toen eigenlijk ook nog veel te jong voor was.
Ik wacht rustig op de pc release, ik ga de consoles compleet overslaan dus ik heb al besloten rustig te wachten haha
Dit is Rockstar.DutchManticore schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:04:
[...]
Gouranga!
Cyberpunk anyone?
Geen CDPR, Ubisoft, EA, etc.
Er zijn nog altijd gameontwikkelaars die wél kwaliteit leveren. Dan is een preorder het wel waard om dat te belonen.
[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 08-12-2023 09:25 ]
Nouja dat kan natuurlijk makkelijk maar dan zul je net zoals op consoles wat concessies moeten doen met graphical fidelity en resolutie.Techno Overlord schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:09:
[...]
Wat een onzin zeg. Alsof alle PC games makkelijk boven de 240fps uitkomen. Succes met Cyberpunk 2077, Cities Skylines 2, Starfield of veel andere nieuwe games op minimaal 240fps te laten draaien.
Mijn dochter vond het leuk (toen ze 10 was) om eindeloos rond te rijden, zich keurig aan de verkeersregels te houden en te stoppen voor rood licht. En te genieten van een open wereld.Webgnome schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:38:
Nee, ik ben een van de weinige GTA spelers die netjes voor rood wacht etc..
Totdat ze een keer bij een verkeerslicht achter een politieauto kwam en, geheel per ongeluk, heel zachtjes de bumper raakte...
You know what happened. Sindsdien gaan alle remmen los als ze het weer speelt
Ik ben er niet super bang voor dat R* de launch verkloot, maar even goed was ik dat ook niet bij de launch van Cyberpunk.In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
CDPR was iedereen ook lovend over totdat Cyberpunk uit kwam. @dutchgio
Tenzij je een of andere fancy versie besteld met extra's gewoon niet pre-orderen. Het laat developers alleen maar zien dat je bereid bent te betalen nog voordat je überhaupt weet wat je nu eigenlijk koopt. Niks is tegenwoordig nog heilig.
[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 08-12-2023 09:37 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
The Witcher deed het inderdaad erg goed, maar Cyberpunk bleek een te groot project waar ze als studio nog niet klaar voor waren.D4NG3R schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:31:
[...]
Ik ben er niet super bang voor dat R* de launch verkloot, maar even goed was ik dat ook niet bij de launch van Cyberpunk.
Tenzij je een of andere fancy versie besteld met extra's gewoon niet pre-orderen. Niks is tegenwoordig nog heilig.
Bij Rockstar en de nieuwe GTA voorzie ik geen problemen.
The Witcher 3 was ook een drama bij launch, meen ik me te herinneren. Dus ze hadden wat dat betreft wel een trackrecord. Men was er juist van overtuigd dat ze daar van geleerd hadden.D4NG3R schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:31:
[...]
Ik ben er niet super bang voor dat R* de launch verkloot, maar even goed was ik dat ook niet bij de launch van Cyberpunk.
Tenzij je een of andere fancy versie besteld met extra's gewoon niet pre-orderen. Het laat developers alleen maar zien dat je bereid bent te betalen nog voordat je überhaupt weet wat je nu eigenlijk koopt. Niks is tegenwoordig nog heilig.
Jup.. same here!huiz schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:30:
[...]
Mijn dochter vond het leuk (toen ze 10 was) om eindeloos rond te rijden, zich keurig aan de verkeersregels te houden en te stoppen voor rood licht. En te genieten van een open wereld.
Totdat ze een keer bij een verkeerslicht achter een politieauto kwam en, geheel per ongeluk, heel zachtjes de bumper raakte...
You know what happened. Sindsdien gaan alle remmen los als ze het weer speelt
Uren rondrijden en gewoon niks doen. Beetje kledingwinkels afgaan en de open natuur verkennen.
Zo heb ik ook uren in de duikboot in GTA5 doorgebracht hahaha gewoon relaxt avondje op de bank.
Dat vind ik zo mooi aan de GTA series, dat je het kan spelen zoals jij dat wilt. Even geen zin in missies? Prima veel plezier met fietsen door de bergen
Ik merk de laatste jaren, sinds ik kinderen heb, dat ik steeds minder en minder om gaming geef. Waar ik vroeger uren achter elkaar kon gamen ben ik blij als ik nu 1x in de week een uurtje de PC aanraak en dan ben ik er daarna ook wel weer klaar mee.
Maar voor GTA heb ik altijd al een zwak gehad en kan dus niet wachten tot GTA6.
Het kriebelt ook al om GTA5 weer te gaan spelen, maar heb die alleen op PS3 (die staat ergens op zolder achter schot) en de PC. Maar mijn PC is niet toereikend ben ik bang (GTX1080ti)
Dus.. ga ik nu de PS5 alvast kopen en GTA5 nog een keer kopen voor de singelplayer..
*sowieso
Let op:
Denk eraan leaks en spoilers tussen spoilertags te plaatsen!
Veranderingen met betrekking tot een game serie: [ZT] Invloed en veranderingen van bestaande game series
Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Dagen tot Grand Theft Auto VI release:
Denk eraan leaks en spoilers tussen spoilertags te plaatsen!
Veranderingen met betrekking tot een game serie: [ZT] Invloed en veranderingen van bestaande game series
Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Dagen tot Grand Theft Auto VI release: