Dit ja!Vis schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 18:48:
[...]
Dit heeft allemaal te maken met GTA6, dat is het grappige eraan.
Een andere reden is er niet. De adviesprijs is niet veranderd.
Dit ja!Vis schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 18:48:
[...]
Dit heeft allemaal te maken met GTA6, dat is het grappige eraan.
Voor mij ben je niet helemaal goed in je paasei als je dit er voor betaald.Just-Be schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 18:43:
€1606 bij de mediamarktWat een geld
![]()
Amazon Frankrijk is ie nog €899
No way dat ik 1600 euro voor een PS ga neertellenVis schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 18:38:
[...]
Een koopje aangezien MediaMarkt hem verkoopt voor 1600 euro.
~[Afbeelding]
Ai ai ai...
Toch blij dat ik m begin dit jaar voor 700 heb kunnen bemachtigen.. zag het al aankomen.
[ Voor 8% gewijzigd door Shadow_Agent op 05-09-2026 19:11 ]
Do { Ping } while ( LOL )
Nee ze (de winkels) maken misbruik van de situatie! De adviesprijs van Sony is niet veranderd. Het is gewoon graaien.Shadow_Agent schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 19:09:
[...]
No way dat ik 1600 euro voor een PS ga neertellendit gaat echt nergens meer over.
Met dank aan AI en de enorme honger naar geheugen, opslag en meer....
Gok ik niet, was bij ps4 naar 5 ook nietCloudPrutser schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 19:00:
Ik vraag me af hè mensen…
Als ik GTA 6 aanschaf en de Playstation 6 komt uit over een tijd: krijgen we een gratis upgrade voor betere graphics?
PS5 Pro + AOC U32G4U
Was de enhanced edition niet gratis? Op de PC krijg je hem gratislord_fh schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 19:12:
[...]
Gok ik niet, was bij ps4 naar 5 ook niet
de prijs is inmiddels al aardig omhoog gegaan (als ik in de pricewatch kijk naar de ps5 pro).dutchgio schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 18:03:
[...]
Voor je het weet gaat de prijs weer omhoog of is de Slim straks ook slecht verkrijgbaar. En genoeg andere games om je tot die tijd mee te vermaken natuurlijk.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Om over Grand Theft Auto V te praten? Je weet dat er een speciaal onderwerp voor is? Zie hierCloudPrutser schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 22:12:
Om het topic hier over GTA 6 te houden en niet te vervuilen ga ik even naar het PS topic.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Mediamarkt verkoopt hem niet voor die prijs. HardwareXL by Informatique doet dat wel. Dus gewoon een andere verkoper op de website van MediaMarkt. Maar alsnog eeen asociaal hoge prijs.Vis schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 18:38:
[...]
Een koopje aangezien MediaMarkt hem verkoopt voor 1600 euro.
[Afbeelding]
Ai ai ai...
Toch blij dat ik m begin dit jaar voor 700 heb kunnen bemachtigen.. zag het al aankomen.
AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.
Mijn gedachte, het is je eerder gelukt een bedrijf op te zetten dus lukt je vast weer @Orangelights23ArthurMorgan schreef op zondag 6 september 2026 @ 08:12:
@Orangelights23 gewoon bedrijf verkopen en gamen tot het geld op is
Ik neem aan 00:00 dat je het kunt spelenMilan1NL schreef op zondag 6 september 2026 @ 01:58:
Wat voor Nederlandse tijd zal het spel uitkomen donderdag 19 november denken jullie?
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ik denk dat we het nu wel zeker weten ☝🏼️🎉AlwaysNick schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:27:
[...]
Ik denk niet dat ze hem nog een keer weer gaan uitstellen. Dan zouden hun Q3 presentatie niet kloppen want daarin word hard 19-11 genoemd als release datum. 21 mei heeft Take 2 weer een Q4 presentatie van 2026 dus als hij daar nog steeds op 19-11 staat dan ben ik bijna wel zeker dat hij dan uit zal komen.
AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
20:26Milan1NL schreef op zondag 6 september 2026 @ 01:58:
Wat voor Nederlandse tijd zal het spel uitkomen donderdag 19 november denken jullie?
Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present
Ik mag hopen dat we gewoon lekker de hele dag mogen spelen en niet zoals de laatste releases pas om 19:00 's avonds.. want daar ben ik eerlijk gezegd wel helemaal klaar mee.Milan1NL schreef op zondag 6 september 2026 @ 01:58:
[ Voor 26% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-09-2026 11:11 ]
Misschien goed om het even in de waarschuwing te zetten beneden, want ik ben redelijk nieuw hier en wist het ook niet.Linksquest schreef op zondag 6 september 2026 @ 10:35:
[modbreak]Hey Gamers,
Wederom gaan we te vaak offtopic, nu weer over de prijs van de Playstation 5 Pro. Wederom een reminder dat dit het Grand Theft Auto 6 topic is, en niet het Playstation 5 Pro prijzen topic. GTA6 komt ook naar Xbox en daarom is deze discussie hier niet relevant. Als jullie over de levertijd of de prijs willen praten van de console, dan kun je bij dit topic terecht: [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Laten we het nu echt AUB bij Grand Theft Auto 6 houden en het voor iedereen die naar deze game uit kijkt leuk houden.
Bedankt voor de medewerking en Game On![/modbreak]
[ Voor 29% gewijzigd door CloudPrutser op 06-09-2026 11:36 ]
"Vroegah" deed je dat om als eerste te kunnen spelen. Nu zie ik daar echt geen enkele reden meer voor, vraag me zelfs af of er nog wel winkels zullen zijn die hiervoor speciale openingstijden hebben. En anders sta je daar om 9:00 gewoon in je eentje te wachten denk ik. Terwijl je vroeger dus gewoon met anderen/onbekenden stond te praten over de game.CloudPrutser schreef op zondag 6 september 2026 @ 11:34:
Ik heb altijd al een keer voor de winkel willen liggen voor de uitgave, maar ik vraag me af of dat deze keer nut heeft behalve langer moeten wachten op je download.
Hmm ja, precies dat. Ik kan wel begrijpen waarom we eenzamer zijn dan ooit.ArthurMorgan schreef op zondag 6 september 2026 @ 11:38:
[...]
"Vroegah" deed je dat om als eerste te kunnen spelen. Nu zie ik daar echt geen enkele reden meer voor, vraag me zelfs af of er nog wel winkels zullen zijn die hiervoor speciale openingstijden hebben. En anders sta je daar om 9:00 gewoon in je eentje te wachten denk ik. Terwijl je vroeger dus gewoon met anderen/onbekenden stond te praten over de game.
Lijkt mij ook? Wel handig o zeker te weten want dan kan je beter eerst slapen..Tinus_Budel schreef op zondag 6 september 2026 @ 09:57:
[...]
Ik neem aan 00:00 dat je het kunt spelen
Ik heb 19 en 20 november verlofDrials schreef op zondag 6 september 2026 @ 11:52:
[...]
Lijkt mij ook? Wel handig o zeker te weten want dan kan je beter eerst slapen..
[ Voor 42% gewijzigd door Carlos0_0 op 06-09-2026 12:03 ]
Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present
Dat het hier populair is, wil niet zeggen dat de gemiddelde persoon zo hyped is dat ie zich ziek gaat melden. Ik verwacht enkel een significant aantal in de IT branche, maar verder niet. Hoewel die groep wellicht al ruim vantevoren vrije dagen heeft aangevraagd.WeirdScience schreef op zondag 6 september 2026 @ 12:02:offtopic:
Ik ben benieuwd hoe hoog het ziekteverzuim gaat zijn in de laatste maanden van het jaar.
LA-384 schreef op zondag 6 september 2026 @ 12:23:
[...]
Dat het hier populair is, wil niet zeggen dat de gemiddelde persoon zo hyped is dat ie zich ziek gaat melden. Ik verwacht enkel een significant aantal in de IT branche, maar verder niet. Hoewel die groep wellicht al ruim vantevoren vrije dagen heeft aangevraagd.
Ik zit niet in de IT branche, maar heb “toevallig” wel vakantie in die periode 😉LA-384 schreef op zondag 6 september 2026 @ 12:23:
[...]
Dat het hier populair is, wil niet zeggen dat de gemiddelde persoon zo hyped is dat ie zich ziek gaat melden. Ik verwacht enkel een significant aantal in de IT branche, maar verder niet. Hoewel die groep wellicht al ruim vantevoren vrije dagen heeft aangevraagd.
Zou ik ook zeggen “toevallig” vakantieDrials schreef op zondag 6 september 2026 @ 12:34:
[...]
Ik zit niet in de IT branche, maar heb “toevallig” wel vakantie in die periode 😉
@LA-384 Waarom specifiek de IT branche ? Ik werk niet in de IT maar neem wel vrij gok ik denk dat "IT" branche specefiek er niet perse zoveel mee te maken heeft hoorWeirdScience schreef op zondag 6 september 2026 @ 12:29:
[...]offtopic:
Dat het hier al zo populair is, zou kunnen betekenen dat de gemiddelde persoon net zo hyped is, dat ie zich ziek gaat melden om veel gta6 te kunnen spelen.
WeirdScience blijft benieuwd en zal er verder over ophouden.
[ Voor 9% gewijzigd door lord_fh op 06-09-2026 13:12 ]
PS5 Pro + AOC U32G4U
Voor m'n gevoel zijn er meer gamers in de IT branche, vandaar mijn verwachting.lord_fh schreef op zondag 6 september 2026 @ 13:11:
@LA-384 Waarom specifiek de IT branche ? Ik werk niet in de IT maar neem wel vrij gok ik denk dat "IT" branche specefiek er niet perse zoveel mee te maken heeft hoor
Ik debk echt dat dat niet klopt. (Van meer in IT branche gamers)LA-384 schreef op zondag 6 september 2026 @ 13:19:
[...]
Voor m'n gevoel zijn er meer gamers in de IT branche, vandaar mijn verwachting.
En vrij vragen/nemen is wat anders dan ziekteverzuim natuurlijk.
PS5 Pro + AOC U32G4U
Zo is het in elke GTA, dus ja.Milan1NL schreef op zondag 6 september 2026 @ 13:48:
Bij voorgaande delen van GTA, hoe verder je in het verhaal kwam. Dat je dingen had vrijgespeeld. Bijvoorbeeld in GTA 4, dat je in de wapen shop nog niet krachtige wapens kon kopen. Of delen van de map waren 'gesloten'.
Of met tuning in GTA V, dat je nog niet veel kon tunen en daarmee steeds meer dingen vrijspeelde,.
Denken jullie dat het ook zo zal zijn met GTA VI?
Ik heb chatgpt gevraagd te zoeken naar cijfers en onderzoeken, maar die zijn niet heel specifiek. Dus heb ik chatgpt gevraagd de aanwezige cijfers te interpreteren en converteren naar percentages met daarbij een betrouwbaarheidspercentage.lord_fh schreef op zondag 6 september 2026 @ 13:24:
Ik debk echt dat dat niet klopt. (Van meer in IT branche gamers)
/f/image/IgXd2qt08lx1jAD949Wgzq1w.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door LA-384 op 06-09-2026 14:10 ]
Wat een ongevoelige en harteloze reactie.Jovatov schreef op zondag 6 september 2026 @ 14:51:
Dertien jaar wachten oké, maar die paar uurtjes, oh oh oh
Hier gaat de XBOX Series X eruit en komt een PS5 Slim Disc Edition terug. Vind dit wel een mooi moment om te switchen van platform. De PS5 Pro is mij te duur.CloudPrutser schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 17:43:
Ik ben overstag gegaan en heb een PS5 Slim Disk Edition gekocht
Laat maar komen!
Je plaat laat vooral zien dat Finance / business / administratie / kantoor hierin de meeste gamers heeft, voor zover het klopt natuurlijk. Ik heb het even aan Claude gevraagd en die vind weer iets heel anders:LA-384 schreef op zondag 6 september 2026 @ 14:09:
[...]
Ik heb chatgpt gevraagd te zoeken naar cijfers en onderzoeken, maar die zijn niet heel specifiek. Dus heb ik chatgpt gevraagd de aanwezige cijfers te interpreteren en converteren naar percentages met daarbij een betrouwbaarheidspercentage.
Daar komt het volgende uit:
2e kolom is hoeveel van de 1000 werkenden werkzaam is in die categorie, 3e kolom is hoeveel van de 1000 gamers werkzaam is in die categorie.
[Afbeelding]
We zullen het vooral met een korreltje zout moeten nemen. Mijn aanname komt vooral van het feit dat mijn vriendengroep/kennissenkring geen mensen bevat die in de IT/ICT/software werkzaam zijn, wel in praktisch alle andere werkvelden. Geen van mijn vriendengroep/kennissenkring is een gamer, of heeft het er ooit over gehad, ook niet over de komst van gta6.
Ik zou de aanname zelf ook redelijk snel maken overigens, want IT = computers = gamen, maar er lijkt dus geen aansluitend bewijs voor te zijn.Een Oekraïense enquête onder 13.000 IT-professionals liet zien dat ongeveer 55% van hen gamet, met sysadmins en game designers als grootste gamers binnen IT.
Ter vergelijking: in de VS speelt 64% van alle volwassenen games (dus over alle beroepen heen). Dat betekent dat IT'ers (55%) hier zelfs onder het landelijke gemiddelde zou zitten, niet erboven.
Een Duitse bron (SolarWinds' Head Geek) beweert dat het verband tussen gaming en IT-carrières "geen zeldzaamheid" is, vooral omdat pc-gamers vaak al hardware/software-skills opbouwen. Dat is echter meer een anekdotische observatie dan harde statistiek.
Conclusie: Er is geen goed onderbouwd bewijs dat IT de branche is met de meeste gamers, of zelfs een bovengemiddeld aandeel. De enige harde cijfers die ik vond wijzen eerder de andere kant op.
I wake up in the morning and I piss excellence
In absolute zin wel, omdat er meer mensen werkzaam in zijn. De 4e kolom geeft de verhouding aan.Donstil schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:15:
Je plaat laat vooral zien dat Finance / business / administratie / kantoor hierin de meeste gamers heeft, voor zover het klopt natuurlijk.
Goochelen met cijfers net zo lang tot het klopt zeg maar 😜LA-384 schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:45:
[...]
In absolute zin wel, omdat er meer mensen werkzaam in zijn. De 4e kolom geeft de verhouding aan.
Dat is toch hoe statistiek werkt?Donstil schreef op zondag 6 september 2026 @ 17:57:
[...]
Goochelen met cijfers net zo lang tot het klopt zeg maar 😜
Voor zover bekend;G_Dragon schreef op zondag 6 september 2026 @ 14:17:
Ik ben op 19 November vrij, want donderdag is mijn standaard vrije dag. Zou het wederom heel zuur en vervelend vinden als je niet gewoon na 00:00 kan beginnen..
Maar dan komt hij dus op 18 november uit, dat lijkt mij vreemd.Nol_NL schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:36:
[...]
Voor zover bekend;
The Grand Theft Auto 6 launch schedule has been released, including key countries and time zones with exact local unlock times:
New Zealand, Auckland (GMT+13) - November 18 at 18:00
Australia, Sydney (GMT+11) - November 18 at 16:00
Japan, Tokyo (GMT+9) - November 18 at 14:00 p.m.
South Korea, Seoul (GMT+9) - November 18 at 14:00 p.m.
China, Hong Kong (GMT+8) - November 18 at 13:00
UAE, Dubai (GMT+4) - November 18 at 09:00
Türkiye, Istanbul (GMT+3) - November 18 at 08:00
Ukraine, Kyiv (GMT+3) - November 18 at 08:00
Eastern Europe (GMT+2) - November 19 at 07:00
Central Europe (GMT+1) - November 19 at 06:00
United Kingdom, London (GMT) - November 19 at 05:00
Brazil, Sao Paulo (GMT-3) - November 19 at 02:00
USA, New York (GMT-5) - November 19 at 00:00
USA, Los Angeles (GMT-8) - November 18 at 21:00 p.m.
The official worldwide release will take place on November 19, 2026. Initially, the project will be available exclusively on current-generation consoles: PlayStation 5 and Xbox Series X|S. A PC version will be available later, but Rockstar Games hasn't yet announced a specific release date
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 07-09-2026 10:47 ]
Volgens mij ook..Donstil schreef op zondag 6 september 2026 @ 20:04:
[...]
Maar dan komt hij dus op 18 november uit, dat lijkt mij vreemd.
Edit: En waarom zou hij 18 november om 08:00 uitkomen in Turkije en dan November 19 om 07:00![]()
Volgens mij is deze opsomming BS
Based on current PlayStation Store listings across multiple regions, GTA 6 is expected to launch simultaneously worldwide at approximately 5:00 AM UTC on November 19, 2026. While this aligns with the existing countdowns, Sony and Rockstar have not officially announced the global unlock schedule
[ Voor 26% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-09-2026 20:16 ]
Ik zie dat het inderdaad speculatie is, dus nog even afwachten wat de officiële aankondiging gaat worden. Ik hoop 00:00 uur, maar mezelf een beetje kennende, is 07:00 uur misschien beter voor de gezondheidCyBeRSPiN schreef op zondag 6 september 2026 @ 20:15:
[...]
Volgens mij ook..
Had dit gister al gepost wat op dezelfde speculatie is gebaseerd: CyBeRSPiN in "[Multi] Grand Theft Auto VI"
[...]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
[ Voor 3% gewijzigd door errox op 07-09-2026 07:34 ]
Ik heb vrij uitvoerig gezocht. Maar niks kunnen vinden. Bij de uitkomst van GTA V en RDR 2 heb ik die echt ver van te voren kunnen pre-orderen. Dus ik vrees een beetje dat we dit keer het zonder moeten gaan doen.errox schreef op maandag 7 september 2026 @ 07:34:
Heeft iemand toevallig al iets gezien van een officiele strategy guide? Ik zou zoiets graag in de kast hebben, maar kan er (nog) niet gek veel van terugvinden.
Klinkt als 2 dagen vrij nemen 😉Chaoss schreef op zondag 6 september 2026 @ 23:24:
Ik twijfel nog steeds of ik donderdag 19 november of vrijdag 20 november vrij ga nemen. Het is wel leuk om op die eerste hype golf mee te liften de eerste uren na de release maar 3 dagen achter elkaar vrij is wel relaxter. En dan kan ik donderdag avond beginnen en het lekker laat maken.
En de Amerikanen moeten dan lijdzaam toezien hoe heel Europa al los gaat voordat het bij hen de 19e is?G_Dragon schreef op zondag 6 september 2026 @ 14:17:
Ik ben op 19 November vrij, want donderdag is mijn standaard vrije dag. Zou het wederom heel zuur en vervelend vinden als je niet gewoon na 00:00 kan beginnen..
eigenlijk wel ideaal, kun je goed uitgerust om 6 uur opstaan en de hele dag los gaanCyBeRSPiN schreef op maandag 7 september 2026 @ 08:39:
[...]
En de Amerikanen moeten dan lijdzaam toezien hoe heel Europa al los gaat voordat het bij hen de 19e is?
Ik vind het huidige gerucht zo gek nog niet.
Met de huidige globalisering en het enkel digitaal uitbrengen kunnen ze denk ik niet anders dan 1 tijdstip kiezen die voor de hele wereld geldt.
Amerikanen zullen dan wel meteen middernacht kunnen spelen, tegelijk met ons waar het dan 6u in de ochtend is.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
4 dagen achter elkaar is nog relaxter!Chaoss schreef op zondag 6 september 2026 @ 23:24:
Ik twijfel nog steeds of ik donderdag 19 november of vrijdag 20 november vrij ga nemen. Het is wel leuk om op die eerste hype golf mee te liften de eerste uren na de release maar 3 dagen achter elkaar vrij is wel relaxter. En dan kan ik donderdag avond beginnen en het lekker laat maken.
Ja precies, dat is ook mijn ervaring. Ben altijd wel te spreken over zo'n guide. Zeker als je beperkte tijd hebt/er voor maakt.ArthurMorgan schreef op maandag 7 september 2026 @ 07:44:
[...]
Ik heb vrij uitvoerig gezocht. Maar niks kunnen vinden. Bij de uitkomst van GTA V en RDR 2 heb ik die echt ver van te voren kunnen pre-orderen. Dus ik vrees een beetje dat we dit keer het zonder moeten gaan doen.
Opzich wel... maar heb al aardig wat vrije dagen gebruikt en de rest wil ik bewaren voor de kerstvakantie.HansPatat050 schreef op maandag 7 september 2026 @ 09:44:
[...]
4 dagen achter elkaar is nog relaxter!
Dan kunnen we wel overal rekening mee gaan houden als we ons al druk gaan maken over wanneer de amerikanen kunnen spelenCyBeRSPiN schreef op maandag 7 september 2026 @ 08:39:
[...]
En de Amerikanen moeten dan lijdzaam toezien hoe heel Europa al los gaat voordat het bij hen de 19e is?
Ik vind het huidige gerucht zo gek nog niet.
Met de huidige globalisering en het enkel digitaal uitbrengen kunnen ze denk ik niet anders dan 1 tijdstip kiezen die voor de hele wereld geldt.
Amerikanen zullen dan wel meteen middernacht kunnen spelen, tegelijk met ons waar het dan 6u in de ochtend is.
Tjah daar maak ik me ook niet druk om maar Rockstar misschien welG_Dragon schreef op maandag 7 september 2026 @ 12:06:
[...]
Dan kunnen we wel overal rekening mee gaan houden als we ons al druk gaan maken over wanneer de amerikanen kunnen spelen
Ja helaas is dat vrij zeldzaam geworden, omdat ze niet meer willen dat mensen eerder kunnen spelen en het allemaal globaal tegelijk willen. Kunnen wij vaak op de dag van release pas in de avond spelen, wat echt wel doodzonde is.Chaoss schreef op maandag 7 september 2026 @ 12:12:
[...]
Tjah daar maak ik me ook niet druk om maar Rockstar misschien wel
Nu heb ik nog nooit een digitale pre-order gedaan maar normaal gesproken is het toch zo dat je vanaf 00:00 lokale tijd kunt gamen?
[ Voor 24% gewijzigd door KapitanKrazy op 07-09-2026 12:52 ]
@RockstarGames what will the release times be for #GrandTheftAutoVI? Many of us want to take a day off from work for the launch. I’m in the Netherlands and hope to play on release day in the morning instead of having to wait until 19:00.
— GdragonnNl (@G_Dragon_NL) 7 september 2026
| Releasetijd (UTC) | Lokale release | Landen/regio's |
|---|---|---|
| 18 november, 11:00 | 00:00 NZDT | Nieuw-Zeeland |
| 18 november, 13:00 | 00:00 AEDT | Australië |
| 18 november, 15:00 | 00:00 JST/KST | Japan en Zuid-Korea |
| 18 november, 16:00 | 00:00 UTC+8 | 4 regio's |
| 18 november, 17:00 | 00:00 UTC+7 | Indonesië en Thailand |
| 18 november, 18:30 | 00:00 IST | India |
| 18 november, 20:00 | 00:00 GST | Verenigde Arabische Emiraten |
| 18 november, 21:00 | 00:00 UTC+3 | Saoedi-Arabië en Turkije |
| 18 november, 22:00 | 00:00 UTC+2 | 8 regio's |
| 18 november, 23:00 | 00:00 CET | 19 Europese regio's |
| 19 november, 00:00 | 00:00 GMT | Verenigd Koninkrijk, Ierland en 2 andere regio's |
| 19 november, 03:00 | 00:00 UTC−3 | Brazilië en 4 andere regio's |
| 19 november, 04:00 | 00:00 BOT | Bolivia |
| 19 november, 05:00 | 00:00 EST/UTC−5 | Verenigde Staten, Canada en 4 andere regio's |
| 19 november, 06:00 | 00:00 CST | Mexico en 5 andere regio's |
[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 07-09-2026 13:39 ]
ThuiswerkenChaoss schreef op maandag 7 september 2026 @ 11:19:
[...]
Opzich wel... maar heb al aardig wat vrije dagen gebruikt en de rest wil ik bewaren voor de kerstvakantie.
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 3TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Dat is al bevestigd. Vanaf 12 november gaan de preloads beginnen.ScreamGT schreef op maandag 7 september 2026 @ 14:24:
Mag toch hopen dat ze de game in ieder geval 1 of 2 dagen van te voren laten pre-loaden.
Players who pre-order digital versions of Grand Theft Auto VI will be able to begin pre-loading on November 12, 2026 to ensure they are able to play at launch on November 19, 2026. The physical version of Grand Theft Auto VI, containing a download code inside the box, will be available starting November 12, 2026 to support pre-loading.
[ Voor 49% gewijzigd door OzzieMann op 07-09-2026 14:31 ]
https://untappd.com/user/OzzBier
Dus de fysieke game is ook al per 12 november af te halen in de winkels. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.OzzieMann schreef op maandag 7 september 2026 @ 14:26:
[...]
Dat is al bevestigd. Vanaf 12 november gaan de preloads beginnen.
Take2Games press release
[...]
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 3TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Omdat dat een hoesje is met een downloadcode erin. Die code kun je invoeren voor dezelfde digitale download als dat in de digitale winkel haalt van je console. Dus die game is uiteindelijk dezelfde als digitaal en dus ook onder dezelfde voorwaarden te spelen (lees, vanaf het moment dat Rockstar toegang geeft).ScreamGT schreef op maandag 7 september 2026 @ 14:36:
[...]
Dus de fysieke game is ook al per 12 november af te halen in de winkels. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.
[ Voor 16% gewijzigd door YdieresiS op 07-09-2026 14:40 ]
Latin capital letter y with diaeresis
er is een fysiek hoesje, geen fysieke gameScreamGT schreef op maandag 7 september 2026 @ 14:36:
[...]
Dus de fysieke game is ook al per 12 november af te halen in de winkels. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.
PSN
Moeten we een code‑in‑a‑box eigenlijk nog wel fysiek noemen? Het is in de basis gewoon een digitale game, alleen anders aangeboden zodat winkels iets kunnen verkopen. Er zit geen boekje meer bij, geen map, niets wat het echt fysiek maakt. Voor mij voelt het daardoor simpelweg niet meer als een fysiek product.ScreamGT schreef op maandag 7 september 2026 @ 15:41:
Nee precies. Maar dan begint de verkoop van de fysieke variant dus ook al op 12 november. Als dat zo is ga ik ‘m wel even halen in de winkel
De website bevestigt dit inderdaad:G_Dragon schreef op maandag 7 september 2026 @ 16:01:
[...]
Moeten we een code‑in‑a‑box eigenlijk nog wel fysiek noemen? Het is in de basis gewoon een digitale game, alleen anders aangeboden zodat winkels iets kunnen verkopen. Er zit geen boekje meer bij, geen map, niets wat het echt fysiek maakt. Voor mij voelt het daardoor simpelweg niet meer als een fysiek product.
Niemand gaat genoegen nemen met een leeg hoesje en een A5 code kaartje. Daar is niets "tof" aan. Kijk, als er nu gewoon een disc met de basisgame in zit.. ja! dan hadden je vrienden en familie er nog wat aan met uitlenen! En dat mensen.. is de list.Skinnyice schreef op maandag 7 september 2026 @ 16:04:
Enige reden om dan voor de physical te gaan is dat je het doosje hebt, wat bij mij in de kast zou belanden en nooit meer tevoorschijn wordt gehaald. Voor de verzamelaar natuurlijk wel tof om te hebben.
Snap absoluut je punt, ik doel meer op dit soort mensen:jellybrah schreef op maandag 7 september 2026 @ 16:16:
[...]
Niemand gaat genoegen nemen met een leeg hoesje en een A5 code kaartje. Daar is niets "tof" aan. Kijk, als er nu gewoon een disc met de basisgame in zit.. ja! dan hadden je vrienden en familie er nog wat aan met uitlenen! En dat mensen.. is de list.

Iedereen gaat genoegen nemen met wat Rockstar in het doosje doet, gezien men geen keus heeft.jellybrah schreef op maandag 7 september 2026 @ 16:16:
[...]
Niemand gaat genoegen nemen met een leeg hoesje en een A5 code kaartje. Daar is niets "tof" aan. Kijk, als er nu gewoon een disc met de basisgame in zit.. ja! dan hadden je vrienden en familie er nog wat aan met uitlenen! En dat mensen.. is de list.
PSN
Gewoon werken die dagen, je kan het weekend gamen.KapitanKrazy schreef op maandag 7 september 2026 @ 12:50:
Ik begrijp dat Rockstar graag dingen geheim houd terwijl hun games nog volop in ontwikkeling zijn, maar het zou fijn zijn om op zijn minst te weten hoe laat wij officieel de game kunnen gaan spelen over 2,5 maand... Helemaal gezien het feit dat toch best veel mensen hier hun agenda voor willen vrij houden.
Zou zelf bijvoorbeeld de 19e en 20 vrij willen nemen, maar als we de game de 19e pas in de avond kunnen spelen kan ik die dag net zo goed gewoon naar kantoor gaan en die vrije dag in m'n zak houden.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Je kan beter doorwerken en de day one issues ze gang laten gaanKapitanKrazy schreef op maandag 7 september 2026 @ 12:50:
Ik begrijp dat Rockstar graag dingen geheim houd terwijl hun games nog volop in ontwikkeling zijn, maar het zou fijn zijn om op zijn minst te weten hoe laat wij officieel de game kunnen gaan spelen over 2,5 maand... Helemaal gezien het feit dat toch best veel mensen hier hun agenda voor willen vrij houden.
Zou zelf bijvoorbeeld de 19e en 20 vrij willen nemen, maar als we de game de 19e pas in de avond kunnen spelen kan ik die dag net zo goed gewoon naar kantoor gaan en die vrije dag in m'n zak houden.
Is dit serieus iets wat nog kan gebeuren?Ricmaniac schreef op maandag 7 september 2026 @ 17:36:
[...]
Je kan beter doorwerken en de day one issues ze gang laten gaanPlayStation services die down gaan etc etc. En dan maandag en dinsdag bijv vrij nemen
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Zeker. Vooral met zoiets groots als de GTA VI release. De anticipatie is ongekend voor deze game. Zeg niet dat dat gaat gebeuren natuurlijk maar het verbaasd me niets als het wel gebeurd.Vis schreef op maandag 7 september 2026 @ 18:34:
[...]
Is dit serieus iets wat nog kan gebeuren?
Zou wel heel triest zijn, en wederom bewijs dat men de afschaffing van disks en het offline spelen van games nooit moeten invoeren.
Bedankt, iemand moet het doen!Daan0s schreef op maandag 7 september 2026 @ 13:20:
Heb Rockstar net gebeld en zeiden: jullie zijn volwassen mensen, even geduld hebben tot we meer informatie geven.
Jammer
Zelfs Netflix haperde even bij de GTA preview..Vis schreef op maandag 7 september 2026 @ 18:34:
[...]
Is dit serieus iets wat nog kan gebeuren?
Zou wel heel triest zijn, en wederom bewijs dat men de afschaffing van disks en het offline spelen van games nooit moeten invoeren.
Geen last van gehad, kon direct kijken. Miss dat je provider een matige CDN had ingeschakeld.Navi schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:19:
[...]
Zelfs Netflix haperde even bij de GTA preview..
Zucht...
Allestoringen.nl gaf een flinke piek, dus was vast niet enkel mijn provider.SgtElPotato schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:22:
[...]
Geen last van gehad, kon direct kijken. Miss dat je provider een matige CDN had ingeschakeld.
[ Voor 17% gewijzigd door Navi op 07-09-2026 21:46 ]
De release zal groot zijn maar ik verwacht kleiner dan bij gta5. De installed base van de ps3 + x360 was best veel groter dan de ps5 + xsx.Navi schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:24:
[...]
Allestoringen.nl gaf een flinke piek, dus was vast niet enkel mijn provider.
Maar goed, deze release wordt zo gigantisch dat ik echt wel storingen verwacht. Ook opschalen kent zijn grenzen.
Zou als ik hun was die hele online check gewoon uitschakelen de eerste dagen, het is tenslotte een single player game. Maar goed, inloggen zal vast ‘nodig’ zijn.
Release van GtA6 is juist veel groter. Analisten hebben het over 3-5x de omzet van gta5 in de eerste week.giantgiantus schreef op maandag 7 september 2026 @ 22:47:
[...]
De release zal groot zijn maar ik verwacht kleiner dan bij gta5. De installed base van de ps3 + x360 was best veel groter dan de ps5 + xsx.
[ Voor 19% gewijzigd door Chaoss op 07-09-2026 23:34 ]
40 miljoen. Dat is ongeveer 1 op de 3.5 consoles op releasedatum. Niet 1 op 3.5 consolegamer, maar 1 op de 3.5 console. Ik heb zelf drie consoles, en met mij echt wel nog een grote groep die beide consoles in huis hebben die de game niet zullen gaan kopen op releasedag. Ik vind 40 miljoen niet echt geloofwaardig op releasedag.Chaoss schreef op maandag 7 september 2026 @ 23:30:
[...]
Release van GtA6 is juist veel groter. Analisten hebben het over 3-5x de omzet van gta5 in de eerste week.
Rockstar had zelf aangegeven dat ze verwachten minsten 40 miljoen exemplaren op releasedag te verkopen. Bij GTA5 waren dat er 11 miljoen.
Zelfs het NOS 8 uur journaal van 28 augusutus had een item over de trailer van GTA6. Laat dat even bezinken... een item over een game trailer in het NOS 8 uur journaal. We hebben het hier over de allergrootste media lancering ooit.
[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-09-2026 00:06 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
De verkoop van Playstation en Xbox zullen nu wel oplopen.giantgiantus schreef op maandag 7 september 2026 @ 22:47:
[...]
De release zal groot zijn maar ik verwacht kleiner dan bij gta5. De installed base van de ps3 + x360 was best veel groter dan de ps5 + xsx.
Mijn GTA San andreas doosje kon je helemaal uitklappen, volgens mij special edition toen.Skinnyice schreef op maandag 7 september 2026 @ 16:32:
[...]
Snap absoluut je punt, ik doel meer op dit soort mensen:
[Afbeelding]
Dat er niks in zit is een huge bummer, maar sommige hechten er waarde aan om ze allemaal op een rijtje te hebben staan in de kast. Hoop stiekem ook nog wel op een map of een losse strategy guide. Al is dat laatste meer iets uit het verleden.
GTA is altijd in het nieuws geweest, omdat het ook veel casual gamers aanspreekt.Chaoss schreef op maandag 7 september 2026 @ 23:30:
[...]
Release van GtA6 is juist veel groter. Analisten hebben het over 3-5x de omzet van gta5 in de eerste week.
Rockstar had zelf aangegeven dat ze verwachten minsten 40 miljoen exemplaren op releasedag te verkopen. Bij GTA5 waren dat er 11 miljoen.
Zelfs het NOS 8 uur journaal van 28 augusutus had een item over de trailer van GTA6. Laat dat even bezinken... een item over een game trailer in het NOS 8 uur journaal. We hebben het hier over de allergrootste media lancering ooit.
40 Miljoen in de eerste week zie ik ook niet gebeuren.uchiha tijntje schreef op maandag 7 september 2026 @ 23:47:
[...]
40 miljoen. Dat is ongeveer 1 op de 3.5 consoles op releasedatum. Niet 1 op 3.5 consolegamer, maar 1 op de 3.5 console. Ik heb zelf drie consoles, en met mij echt wel nog een grote groep die beide consoles in huis hebben die de game niet zullen gaan kopen op releasedag. Ik vind 40 miljoen niet echt geloofwaardig op releasedag.
Zoals @giantgiantus aangeeft. De install base is kleiner dan in 2013 maar de game gaat wel 4 keer zoveel verkopen op releasedag?
Angelo NL / Global Cargo VTC