• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:40
Denk hype juist niet zo groot is, juist omdat het alleen maar meer uitgesteld wordt.
De hype was er effe toen er eindelijk weer eens een trailer kwam, maar dat is al best lang geleden weer(Dus die is enorm verdwenen).

Die hype zal vast wel weer komen opdagen, als Rockstar eindelijk weer eens wat laat zien.
Het zal bij de meeste nu zijn, ja waarschijnlijk koop ik hem toch wel. Maar we zien het wel als we eindelijk eens wat meer van het spel te zien krijgen / en uit komt :).

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:02
Persoonlijk vind ik het niet zo erg om wat langer op een goede game te wachten. Het is niet zo dat ik elke ochtend naar de kalender loop om te kijken hoeveel dagen ik nog moet wachten tot GTA6 uitkomt. Ik zie het wel verschijnen en als het dan zover is ga ik dat spel helemaal kapot spelen :9

GTA VI - All aboard the hype train!!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
jellybrah schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 09:54:
[...]

Ja.. haha he? Dat een bepaalde groep erop zit te wachten (online multiplayer... fans) zegt niets over een brede groep andere mensen die vooral naar een singleplayer kijken.
En dat terwijl alles tot nu toe alleen over single player gaat, en we 0 info hebben over wat ze exact met online van plan zijn en of die gelijk erbij zit of pas later komt. :D

/edit: overigens wat betreft online. Ik hoop dat ze weer net als de vorige keer beginnen met veel van die missies. En dat heists en business dingen echt later komen. En dat solo spelen vanaf het begin minder dwars gezeten wordt door andere online spelers. (Ik geloof dat ze in RDR online dat hebben aangepakt, maar die heb ik al lang niet meer gespeeld :) )

[ Voor 73% gewijzigd door ArthurMorgan op 09-01-2026 11:12 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13:13
Sir_Hendro schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 10:47:
Persoonlijk vind ik het niet zo erg om wat langer op een goede game te wachten. Het is niet zo dat ik elke ochtend naar de kalender loop om te kijken hoeveel dagen ik nog moet wachten tot GTA6 uitkomt. Ik zie het wel verschijnen en als het dan zover is ga ik dat spel helemaal kapot spelen :9
Idem, denk alleen wel dat ik vast in potlood twee dagen verlof in de agenda noteer, een week na de release, invulling: ntb. Voor het geval het weer wordt uitgesteld. Dat geeft voldoende tijd om het spel geïnstalleerd te krijgen en mogelijk zelfs de eerste patch/update erop te krijgen voor het geval er veel opstartproblemen zijn.

Fallout | TES | CIV | Lego | PS5 | Switch

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:25
Slappyjoez schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:47:
[...]

Idem, denk alleen wel dat ik vast in potlood twee dagen verlof in de agenda noteer, een week na de release, invulling: ntb. Voor het geval het weer wordt uitgesteld. Dat geeft voldoende tijd om het spel geïnstalleerd te krijgen en mogelijk zelfs de eerste patch/update erop te krijgen voor het geval er veel opstartproblemen zijn.
En dan hopen dat het niet plat ligt natuurlijk. Volgens mij was dat met GTA V of RDR 2 op Steam het geval. Geen idee of dat op consoles altijd goed gaat.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Slappyjoez
RobinNL schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:51:
[...]

En dan hopen dat het niet plat ligt natuurlijk. Volgens mij was dat met GTA V of RDR 2 op Steam het geval. Geen idee of dat op consoles altijd goed gaat.
Heb met de release van GTA V destijds geen problemen gehad, maar staat me wel bij dat ik dat met sommige andere spellen heb gezien. Dus vandaar de kleine buffer tussen release en verlof. Kinderen naar school toe, even lekker alle tijd.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:39
Sir_Hendro schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 10:47:
Persoonlijk vind ik het niet zo erg om wat langer op een goede game te wachten.
Definieer lang wachten :P Deel 5 kwam 12 jaar geleden uit. Ik ken mensen die toentertijd op de middelbare school zaten en inmiddels kinderen van 4 jaar hebben.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:02
Orangelights23 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 12:39:
[...]

Definieer lang wachten :P Deel 5 kwam 12 jaar geleden uit. Ik ken mensen die toentertijd op de middelbare school zaten en inmiddels kinderen van 4 jaar hebben.
Wacht maar tot Half Life 3 uitkomt. Dat is nog erger :D

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Carlos0_0
Slappyjoez schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:47:
[...]

Daarvoor heb je toch geen dag vrij nodig, schijfje erin of download starten en klaar ?.
Als je console in slaapmodes of hoe ook heet, dan download die het van zelf(Als je het zo heb ingesteld).
Tegen einde van de werkdag, is de installatie van schijfje of de download echt wel klaar :).

Met de pc moet je hem misschien even starten, nou kan je erna wat anders doen :).

• RobinNL
Insider Jason Schreier deelt nieuwe details over GTA 6:
  • Voor zover hij onlangs vernomen heeft, is de inhoud van de game nog niet volledig afgerond.
  • Hij vindt het op dit moment erg lastig te zeggen of de game in november zal verschijnen; hij denkt dat niemand bij Rockstar er momenteel 100% zeker van is dat ze dat gaan halen.
  • Deze specifieke releasedatum voelt echter iets realistischer aan dan het najaar van 2025 of mei 2026 eerder deden.
  • Ontwikkelaars zijn nog steeds bezig met het finaliseren van missies, het toevoegen van content en het maken van keuzes over wat de uiteindelijke versie van het spel wel of niet haalt.
  • Hij hoopt dat ze daar snel mee klaar zijn, zodat de fase van het oplossen van bugs (bug fixing) kan beginnen.
  • Rockstar kan met niets minder dan perfectie genoegen nemen, aangezien de belangen enorm groot zijn.
  • De volledige beurskoers van Take-Two hangt min of meer af van het succes van dit spel.
  • Ze zouden de release liever nogmaals uitstellen dan de game uitbrengen in een staat die niet aan de eisen voldoet.
  • Het fiscale jaar van Take-Two eindigt eind maart 2027, wat hen een kleine buffer geeft als ze de game alsnog binnen hetzelfde boekjaar willen uitbrengen.
  • Hij geeft aan dat PlayStation het belangrijkste platform is voor de game en dat Sony zijn volledige planning hierop afstemt.
Bron: https://open.spotify.com/...qY?pi=EqnPagS3R0iu_&t=227

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Carlos0_0
RobinNL schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:19:
Insider Jason Schreier deelt nieuwe details over GTA 6:
  • Voor zover hij onlangs vernomen heeft, is de inhoud van de game nog niet volledig afgerond.
  • Hij vindt het op dit moment erg lastig te zeggen of de game in november zal verschijnen; hij denkt dat niemand bij Rockstar er momenteel 100% zeker van is dat ze dat gaan halen.
  • Deze specifieke releasedatum voelt echter iets realistischer aan dan het najaar van 2025 of mei 2026 eerder deden.
  • Ontwikkelaars zijn nog steeds bezig met het finaliseren van missies, het toevoegen van content en het maken van keuzes over wat de uiteindelijke versie van het spel wel of niet haalt.
  • Hij hoopt dat ze daar snel mee klaar zijn, zodat de fase van het oplossen van bugs (bug fixing) kan beginnen.
  • Rockstar kan met niets minder dan perfectie genoegen nemen, aangezien de belangen enorm groot zijn.
  • De volledige beurskoers van Take-Two hangt min of meer af van het succes van dit spel.
  • Ze zouden de release liever nogmaals uitstellen dan de game uitbrengen in een staat die niet aan de eisen voldoet.
  • Het fiscale jaar van Take-Two eindigt eind maart 2027, wat hen een kleine buffer geeft als ze de game alsnog binnen hetzelfde boekjaar willen uitbrengen.
  • Hij geeft aan dat PlayStation het belangrijkste platform is voor de game en dat Sony zijn volledige planning hierop afstemt.
Bron: https://open.spotify.com/...qY?pi=EqnPagS3R0iu_&t=227
Of te wel release waarschijnlijk in laatste half jaar van de ps5 uiteindelijk(Op dit tempo), en een directe release op de ps6 of vlak erna :+ .

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:09
Ik zie dit veel op mijn Twitter voorbij komen, dacht eerst van och weer fake nieuws maar daar begin ik wel aan te twijfelen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xowvg4VuiPkHrZW-HHV9ZOpOeqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GUJGFdVlt77Sds2kkrscmTUs.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Kan natuurlijk ook een rondleiding bij Rockstar, merch etc. Zijn.
Toegang tot GTA 6 is een aanname.

• luxzenburcht
  • Laatst online: 14:22
Ik denk wel dat ze hem laten spelen. Is ook met Red Dead Redemption 2 gebeurd.

https://www.reddit.com/r/...nally_ill_gamers_wish_to/
Ja iemand met een ziekte helpen is altijd goed voor de stats natuurlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 18 januari 2026 @ 14:20:
Ja iemand met een ziekte helpen is altijd goed voor de stats natuurlijk.
Ja, zou het uitmaken voor de verkoopcijfers?

Of zou het kunnen dat er bij Rockstar ook gewoon aardige mensen werken?

iRacing Profiel

Wild Chocolate schreef op zondag 18 januari 2026 @ 15:03:
[...]

Ja, zou het uitmaken voor de verkoopcijfers?

Of zou het kunnen dat er bij Rockstar ook gewoon aardige mensen werken?
Ik denk dat niemand er aan twijfelt dat er ook aardige mensen werken bij Rockstar. Dat neemt echter niet weg dat een dergelijk groot bedrijf dit echt niet alleen doet omdat er "gewoon aardige mensen werken".

Zeker niet omdat Rockstar de laatste maanden ook wel wat negatiever in het nieuws kwam.

• Christoxz
  • Laatst online: 14:49
Was het bij RDR2 niet zo dat het vlak voor release was? Dat kan ik mij op die manier herinneren en zo zie ik het ook terug in een artikel
https://entertainment.ie/...ks-before-release-276956/

Het is een heel ander soort risico, twee weken vs 9 maanden. RDR2 zou toen ook al echt release klaar zijn, terwijl dat nu niet zo is.

Maar wellicht hebben zij een mooie deal alsnog, of een mooie stunt.
Wij zullen het nooit echt weten..

Wat ik wel weet, is dat wij (hopelijk) gewoon netjes moeten wachten tot de officiële release :)

T.Net Creality 3D Printer Discord

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:50
Het lijkt er op dat GTA VI alleen digitaal uitkomt op de release dag: https://www.techpowerup.c...-with-digital-only-launch.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• G_Dragon
Jumpman schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 11:58:
Het lijkt er op dat GTA VI alleen digitaal uitkomt op de release dag: https://www.techpowerup.c...-with-digital-only-launch.
Dat zou echt heel zuur zijn, er gaat hiermee een traditie verloren van het verzamelen van fysieke collectors edities en grote rijen voor de winkels om middernacht. Iets wat kapot word gemaakt omdat ze de digitale markt door onze neus willen drukken, hoop oprecht dat dit nep nieuws blijkt te zijn. Al zou ik er niet raar van opkijken wanneer dit wel waarheid blijkt te zijn, want kijk naar Nintendo.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:59
G_Dragon schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:02:
[...]

Dat zou echt heel zuur zijn, er gaat hiermee een traditie verloren van het verzamelen van fysieke collectors edities en grote rijen voor de winkels om middernacht. Iets wat kapot word gemaakt omdat ze de digitale markt door onze neus willen drukken, hoop oprecht dat dit nep nieuws blijkt te zijn. Al zou ik er niet raar van opkijken wanneer dit wel waarheid blijkt te zijn, want kijk naar Nintendo.
Het punt wat ze aankaarten om leaks te voorkomen is opzich een prima reden denk ik. Maar er is nog niks bevestigd vanuit Rockstar.

Zucht...

• G_Dragon
SgtElPotato schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:20:
[...]

Het punt wat ze aankaarten om leaks te voorkomen is opzich een prima reden denk ik. Maar er is nog niks bevestigd vanuit Rockstar.
Gelukkig niet, alleen zou ik er eerlijk gezegd niet van opkijken of het wel waarheid is aangezien digitaal wel een beetje doorgepushed word door meerdere grote namen.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:59
G_Dragon schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:21:
[...]

Gelukkig niet, alleen zou ik er eerlijk gezegd niet van opkijken of het wel waarheid is aangezien digitaal wel een beetje doorgepushed word door meerdere grote namen.
Voor mij persoonlijk geen probleem, ik zou niet eens weten hoe ik een 'analoge' versie zou moeten installeren of gebruiken gezien ik nergens meer een cd / dvd / blu-ray kan lezen.

Ik snap het wel voor de collectors edities, maar als dat een grote markt is komen die later wel..

Zucht...

Hé joh kap eens. Ik denk steeds dat er een nieuwe trailer is als dit topic omhoog geschopt wordt 😋

• Carlos0_0
[...]

Zoveel winkels zijn er niet meer waarvoor je voor de winkel kan liggen, en denk dat het ook niet veel meer gebeurt.
Het gemak van thuis laten bezorgen is veel handiger :).

Maar voor mij geen issue, de fysieke versie komt van zelf wel voor wie die wil. Ik koop hem toch wel digitaal.

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:48
SgtElPotato schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:20:
[...]

Dit is best wel slim van Rockstar, om leaks te voorkomen.

• Bobbo90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:15
Ik ben benieuwd wat de Nederlandse tijd zal worden.

• G_Dragon
Bobbo90 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:46:
Ik ben benieuwd wat de Nederlandse tijd zal worden.
Ja sinds die wereldwijde releases hebben we helaas geen 00:00 releases meer, vaak is de halve dag al om voordat het bij ons vrij word gegeven. Als je het mij vraagt is dit echt wel een groot negatief punt :o

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:36:
[...]

Ja sinds die wereldwijde releases hebben we helaas geen 00:00 releases meer, vaak is de halve dag al om voordat het bij ons vrij word gegeven. Als je het mij vraagt is dit echt wel een groot negatief punt :o
Huh? Ghost of Yotei was laatst gewoon om 00:00 te spelen hoor.

• G_Dragon
Greatsword schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:11:
[...]

Huh? Ghost of Yotei was laatst gewoon om 00:00 te spelen hoor.
Oh dat maak je niet vaak meer mee, de laatste release kon ik pas na 18:00 spelen.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:54
[...]

Mij boeit dat echt zeer weinig op release dag. In tegendeel, als ik hem wil spelen koop ik hem digitaal en is die al voor 99,99% gedownload en geïnstalleerd zodat je hem ook gewoon kan spelen op release.

• Orangelights23
  • Laatst online: 20:39
Ik koop geen digitale games, want ik verkoop games bijna altijd weer door of koop ze tweedehands. Jammer in dit geval, moet ik toch nog wat langer wachten dan ruim 13 jaar :P

• Christoxz
Voor GTA zou ik een digitale editie niet erg vinden, de kans is groot dat het een game is, die ik toch nooit zou willen/ga verkopen.

Het zou wel leuk zijn als er een midden weg zou zijn. Dat de digitale versies alsnog collection items heeft die je dan eventueel later opgestuurd krijgt, een map kan ik namelijk wel waarderen.

• Jumpman
Christoxz schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 08:34:
Voor GTA zou ik een digitale editie niet erg vinden, de kans is groot dat het een game is, die ik toch nooit zou willen/ga verkopen.

Het zou wel leuk zijn als er een midden weg zou zijn. Dat de digitale versies alsnog collection items heeft die je dan eventueel later opgestuurd krijgt, een map kan ik namelijk wel waarderen.
Een digitale versie is leuk, als hij mee evolueert en niet dat je bijvoorbeeld drie versies moet kopen (bijvoorbeeld: PS3, PS4, PS5). Maar juist ook aan het meerdere keren dezelfde game verkopen hebben ze heel veel geld verdiend met GTA V.

• Carlos0_0
De ps5 versie hoefde niemand te kopen, de ps4 versie kan je ook prima spelen op de ps5

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jumpman schreef op zondag 1 februari 2026 @ 16:03:
[...]
Een digitale versie is leuk, als hij mee evolueert en niet dat je bijvoorbeeld drie versies moet kopen (bijvoorbeeld: PS3, PS4, PS5). Maar juist ook aan het meerdere keren dezelfde game verkopen hebben ze heel veel geld verdiend met GTA V.
Het grote geld qua hun verdiensten zat in GTA online. niet zozeer in de eenmalige (of tweemalige) verkoop van de game zelf

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Jumpman
Carlos0_0 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:34:
De ps5 versie hoefde niemand te kopen, de ps4 versie kan je ook prima spelen op de ps5
De PS5 GTA V versie is 2160p native en 60 fps.
YakuzA schreef op maandag 2 februari 2026 @ 08:52:
[...]

Het grote geld qua hun verdiensten zat in GTA online. niet zozeer in de eenmalige (of tweemalige) verkoop van de game zelf
Zeker waar dat het grote geld in GTA V Online zit, maar gigantisch veel klanten hebben meerdere versies gekocht, telt lekker op hoor.

[ Voor 44% gewijzigd door Jumpman op 02-02-2026 08:58 ]

• Carlos0_0
Jumpman schreef op maandag 2 februari 2026 @ 08:56:
[...]

[...]
Dan nog steeds hoef je hem niet te kopen, de ps4 versie doet het ook meer dan prima op de ps5 :).

• Jbk23
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:28
[...]

[...]
Ik lees dit: Belangrijkste grafische modi op PS5: Fidelity Mode: Native \(2160\text{p}\) (\(4\text{K}\)) met 30 fps en ray tracing.Performance Mode: Upscaled \(4\text{K}\) met 60 fps.Performance RT Mode: Hybride modus met ray tracing en 60 fps.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09
Zeker waar dat het grote geld in GTA V Online zit, maar gigantisch veel klanten hebben meerdere versies gekocht, telt lekker op hoor.
Ik denk dat het pas de laatste paar jaar is waar Sharkcards (en +) hun aandeel hebben behaald, er zijn heel wat cijfers bekend over de first/2nd/3rd wave van verkopen (origineel, next-gen, enhanced en PC), natuurlijk niet specifiek voor wie een 2de of zelfs 3rde versie heeft gekocht. Maar zeker in de eerste jaren van GTA was online meer dan lucratief zonder sharkcards, pas later na diverse nerfs (missies en rewards) ging dat pas echt lopen, dat het per saldo elkaar niet veel ontloopt welke nu meer geld opbracht.

An sich heb je met GTA6 hetzelfde op tafel liggen met huidige gen en next-gen (en PC), maar dan ook nog de kans dat Online weer een standalone wordt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Christoxz
Inmiddels ontkracht, maar dat kan natuurlijk ook zijn om iedereen relaxed te houden.
nieuws: Rockstar begint in zomer met marketing van GTA VI

Positief nieuws verder dat het op schema ligt, maar eerst zien dan geloven.

Interessant dat GTA V nog steeds in hoge aantallen wordt verkocht in de afgelopen 3 maanden.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Christoxz schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:29:
[...]
Interessant dat GTA V nog steeds in hoge aantallen wordt verkocht in de afgelopen 3 maanden.
Hij zit nu gratis in de MS gamepass toch? dus weet niet of ze dat ook meetellen in hun 'verkocht' statistiekje.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Christoxz schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:29:
[...]

Inmiddels ontkracht, maar dat kan natuurlijk ook zijn om iedereen relaxed te houden.
nieuws: Rockstar begint in zomer met marketing van GTA VI

Positief nieuws verder dat het op schema ligt, maar eerst zien dan geloven.

Dit is echt goed nieuws. Als ze in de zomer daadwerkelijk starten met de marketing, dan moet de game wel in november uitkomen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Hulleman
  • Laatst online: 13:43
We gaan het meemaken. Ik wacht eerst wel af wat de performance op de PS5 wordt. Als dat 30fps is, dan bewaar ik de game voor de PS6.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-03 23:59

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Hulleman schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:20:
[...]

We gaan het meemaken. Ik wacht eerst wel af wat de performance op de PS5 wordt. Als dat 30fps is, dan bewaar ik de game voor de PS6.
Tegen die tijd is de PC versie dan ook uit :D het schijnt nog wel even te duren voor de PS6 uit gaat komen vanwege de hoge geheugenprijzen, als die niet gaan dalen ben ik bang dat de consoles ook stuk duurder gaan uitvallen.

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGp46-UbprG1ptQciYFBSaJ2__U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jwGkazKehwWoq7n6ciqVZTAC.jpg?f=fotoalbum_large

:+ :+

• Christoxz
Een oude 'grap' van vorig jaar. Zullen weer genoeg harten extra laten kloppen..

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-03 11:10
@G_Dragon dat is volgens mij toch echt fake, heb je eens naar de manier van de 3 gekeken en naar de datum? 30 februari bestaat niet, hoeguit 29 februari eens in de 4 jaar :P

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Linksquest schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 12:35:
@G_Dragon dat is volgens mij toch echt fake, heb je eens naar de manier van de 3 gekeken en naar de datum? 30 februari bestaat niet, hoeguit 29 februari eens in de 4 jaar :P
No shit, Sherlock!?!

iRacing Profiel

• Slappyjoez
Linksquest schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 12:35:
Ik denk dat je hierin gelijk hebt, want er staat ook 'Coming 2025' in de tekst terwijl dat helemaal niet zo is.

• Christoxz
Slappyjoez schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 12:57:
[...]

Ik denk dat je hierin gelijk hebt, want er staat ook 'Coming 2025' in de tekst terwijl dat helemaal niet zo is.
Het is dan ook gewoon exact de zelfde plaatje/grap die vorig jaar rond ging...
30 februari is tegenwoordig de vroege versie van 1 april.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Donstil schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:32:
Hé joh kap eens. Ik denk steeds dat er een nieuwe trailer is als dit topic omhoog geschopt wordt 😋
73 pagina's voor een game die er nog niet is 🥹😳

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Carlos0_0
Jorgen schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 08:00:
[...]

73 pagina's voor een game die er nog niet is 🥹😳
Moet je na gaan, hoeveel pagina's er straks zijn. als het spel er straks wel is :9

[ Voor 6% gewijzigd door Carlos0_0 op 12-02-2026 09:04 ]

En dat allemaal zonder hype he :+

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 12-02-2026 10:25 ]

• G_Dragon
Na maanden zoeken en proberen is dan eindelijk de TS weer zoals hij zou moeten zijn, sinds Tweakers iets aangepast had in hun code was ook onze mooie TS gebroken. Eindelijk vond ik vandaag de oplossing _/-\o_

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:48
G_Dragon schreef op zondag 15 februari 2026 @ 18:05:
Na maanden zoeken en proberen is dan eindelijk de TS weer zoals hij zou moeten zijn, sinds Tweakers iets aangepast had in hun code was ook onze mooie TS gebroken. Eindelijk vond ik vandaag de oplossing _/-\o_
Jammer dat je de TS nooit meer terug ziet als je eenmaal lid bent, ga nu wel weer even kijken natuurlijk.

• G_Dragon
Drials schreef op zondag 15 februari 2026 @ 18:53:
[...]

Jammer dat je de TS nooit meer terug ziet als je eenmaal lid bent, ga nu wel weer even kijken natuurlijk.
Hoezo niet? Iedereen kan er altijd weer naar kijken, vaak word een TS ook wel bijgehouden met nieuwe informatie. Zelfs na release kan het zelfs nog veranderen :p

Omdat het een relikwie is uit een tijd waarin informatie minder makkelijk voorhanden was, en je nu op tientallen andere manieren recentere informatie voorhanden hebt.

[...]

Ja, ik snap wel wat je bedoelt. Ik gebruik altijd de knop ‘laatste’ in een topic, dus zie ik hem ook nooit.
Ik waardeer de moeite die sommigen in de OP steken, maar vind het net zo benoemenswaardig als zonde van de tijd.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:28
[...]

Precies dit.
Als je topics volgt ga je automatisch naar de laatste post die je gelezen hebt. Ik kom dus na 1e keer ook nooit meer bij de opening.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Pffff nog 275 dagen....

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Over 15 minuten nog maar 274 joh :P

• RobinNL
Hi everyone,

...

;)

• Linksquest
Speel dan deel 5 nog een keer, ben ik ook momenteel het doen 8)7

• Carlos0_0
Linksquest schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:57:
[...]

Speel dan deel 5 nog een keer, ben ik ook momenteel het doen 8)7
Dat heb ik al minstens 4 keer gedaan, en misschien zelfs 5 keer 😂.
Gelukkig komt er over paar maanden weer een paar nieuwe spellen uit haha.

• G_Dragon
Carlos0_0 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 20:54:
[...]

En hoevaak daarvan al 100%? :p

• Carlos0_0
G_Dragon schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 20:59:
[...]

En hoevaak daarvan al 100%? :p
100% nog nooit, maar ben op de ps4/ ps5 wel op 98 of 99% gekomen uiteindelijk.
Ik hoef niet elk spel 100% uit te spelen. Maar ja soms vind ik wel leuk om te kijken hoever ik kom.
Zeker omdat ik ook niet zo gek veel speel, en zo ook wat langer met een spel kan doen.

Maar ik mis 1 unique stunt jump, die mij constant niet lukt. waardoor ik er 1 mis die ik nodig heb.
Of tenminste hij lukt mij wel, maar schijnbaar doe ik hem constant niet goed genoeg dat die hem registreert :P.
Was er 1 die je op de snelweg moest doen volgens mij, Jump je uiteindelijk ergens van. En land je op de afrit ergens weer volgens mij.

Dus ja ik heb ook die tergend trage onderzee missie meerdere keren gedaan, dat je met die trage onderzeeër om het hele eiland moet varen en dingen moet vinden :+ .

[ Voor 21% gewijzigd door Carlos0_0 op 17-02-2026 21:19 ]

• Linksquest
Carlos0_0 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 20:54:
[...]

Ik heb de game op de PS3 en PS4 gespeeld, en ben nu op de Playstation 5 bezig met deze game.

• G_Dragon

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Linksquest schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:40:
[...]

Ik heb de game op de PS3 en PS4 gespeeld, en ben nu op de Playstation 5 bezig met deze game.
Tijdje terug GTA5 nog eens opgestart op de PS5 (want gratis PS+ game), Maar je merkt nu wel een beetje de tand des tijds bij deze game. houterige graphics, houterige gameplay, houterige physics. :+

Verwacht overigens bij GTA6 gewoon weer houterige gameplay want daar is R* nog nooit echt goed in geweest.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:48
Chaoss schreef op maandag 2 maart 2026 @ 12:26:
[...]

Tijdje terug GTA5 nog eens opgestart op de PS5 (want gratis PS+ game), Maar je merkt nu wel een beetje de tand des tijds bij deze game. houterige graphics, houterige gameplay, houterige physics. :+

Verwacht overigens bij GTA6 gewoon weer houterige gameplay want daar is R* nog nooit echt goed in geweest.
Had je de enhanced versie? Die is wel significant beter. Alsnog een 13 jaar oude game natuurlijk

• dutchgio
  • Niet online
Die 60fps speelt inderdaad wel heel anders, echt een stuk vloeiender.

• XethaX
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-03 07:23
De eerste pre order mogelijkheid gevonden met een prijs van 99EU :o

GameShopTwente
XethaX schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:18:

GameShopTwente
Lage aantallen
, bestel nu!
Skip. Helemaal niemand weet nog wat als het daarop aankomt.

• Bobbo90
XethaX schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:18:

GameShopTwente
https://www.playourgames....d-theft-auto-vi-gta-6-ps5

hier al 79,99euro

• Just-Be
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 22:46
- De huidige prijs is een schatting en kan op een later tijdstip nog aangepast worden. Dit geldt ook voor de pre-orders die op dat moment al geplaatst zijn.

• Bobbo90
Just-Be schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:30:
[...]

- De huidige prijs is een schatting en kan op een later tijdstip nog aangepast worden. Dit geldt ook voor de pre-orders die op dat moment al geplaatst zijn.
het kan dus nog goedkoper :) .

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-03 11:18
Just-Be schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:30:
[...]

Wacht wel tot bol met de pre order komt. Prijs maakt niet zoveel uit, koop hem toch wel.

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-03 09:19

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

harley2009 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 11:01:
[...]

Wacht wel tot bol met de pre order komt. Prijs maakt niet zoveel uit, koop hem toch wel.
Inderdaad, pech voor het vrouwtje maar het wordt dan maar een keer minder uit eten.

Steam ID = Ackerfiets

Koop hem digitaal op het moment dat de pre-load uitkomt. Eerder voelt niet als nodig.

• Carlos0_0
Donstil schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 11:45:
Koop hem digitaal op het moment dat de pre-load uitkomt. Eerder voelt niet als nodig.
Inderdaad ik ook, pre order hem ook digitaal.
Eerder is niet nodig, ik heb toch niks aan een doosje met een schijfje.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Donstil schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:21:
[...]

[...]

Skip. Helemaal niemand weet nog wat als het daarop aankomt.
Dat is alleen maar om de FOMO aan te wakkeren.

How bad is it on a scale from one to Spurs

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 19:57:
[...]

Inderdaad ik ook, pre order hem ook digitaal.
Eerder is niet nodig, ik heb toch niks aan een doosje met een schijfje.
Waarom uberhaupt nog pre-orders? Het is niet dat de digitale versie uitverkoopt ofzo

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:54
g1n0 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 23:34:
[...]

Waarom uberhaupt nog pre-orders? Het is niet dat de digitale versie uitverkoopt ofzo
Omdat je dan meteen kan spelen en het spel al gedownload is wanneer het released.

Maar in dit geval al wat voorbarig( nog 250 dagen :O |:( )

• Carlos0_0
[...]

Precies als boven mij gezegd is, dan kan ik het gelijk spelen als ik wil.
En waarom niet preorderen digitaal, is prima en niks mis mee.

Ik heb nu ook Lego Batman en 007 first light in de PreOrder, ik wil die sowieso spelen.
[...]

Omdat je anders niet bij de pre-load kunt.

• dutchgio
  • Niet online
Ja maar dat kan ook een week van tevoren natuurlijk. Al zal de prijs niet veranderen.

• Carlos0_0
dutchgio schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 07:59:
Ja maar dat kan ook een week van tevoren natuurlijk. Al zal de prijs niet veranderen.
Nee maar dat maakt als nog niet uit, of ik hem digitaal nu koop of 1 week van tevoren.
Als ik het geld nu heb, waarom niet kopen dan. Als ik 100% zeker ben ik het spel ga spelen.
dutchgio schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 07:59:
Ja vandaar dat @Carlos0_0 en ik dus zeggen dat te doen als de pre-load uitkomt, daar kwam de vraag over pre-order echter toch op.

Op het moment van de pre-order is er simpelweg nut, dus is een “pre-order” prima te rechtvaardigen.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 13-03-2026 08:18 ]

Carlos0_0 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:16:
[...]
Als ik het geld nu heb, waarom niet kopen dan. Als ik 100% zeker ben ik het spel ga spelen.
Nou je geld wordt sneller minder waard dan de rente die je erop krijgt. Dus €79,99 nu is meer dan €79,99 in november :+

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:42
Donstil schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 07:28:
[...]

Omdat je anders niet bij de pre-load kunt.
Dan speel je een kwartier later :+
spijkerhoofd schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:38:
[...]

Ja want het maakt echt super veel uit dat je pas 00:00:01 koopt. Daar maak je pas echt een statement mee!

• Carlos0_0
Donstil schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:21:
[...]

Nou je geld wordt sneller minder waard dan de rente die je erop krijgt. Dus €79,99 nu is meer dan €79,99 in november :+
Nou ja ik speel al weinig, ik vind gewoon veel games niet leuk.
Mijn ps5 staat sinds dit jaar al zelfs uit, het 1ste spel wat ik wilde gaan spelen was 007(Die helaas uitgesteld is).
Daarna wou ik Lego Batman spelen, en verder staat er nog niet 1 spel op mijn lijstje wat ik wil spelen.

Ja GTA, Marvel Wolverine en John Wick game, maar van geen van 3 weten we nog wanneer die gaat komen.
Dus ja die paar spellen die ik speel, koop ik gewoon wanneer het kan. Want zoveel speel ik toch niet.

En het boeit inderdaad totaal niet, of je het spel preOrder digitaal doet, of op de dag zelf besteld.
Als je het geld op dat moment heb, en je ben zeker dat je het spel wil spelen. Kan je het net zo goed dan gelijk aanschaffen.

[ Voor 13% gewijzigd door Carlos0_0 op 13-03-2026 08:45 ]

Carlos0_0 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:44:
[...]

Nou ja ik speel al weinig, ik vind gewoon veel games niet leuk.
Mijn ps5 staat sinds dit jaar al zelfs uit, het 1ste spel wat ik wilde gaan spelen was 007(Die helaas uitgesteld is).
Daarna wou ik Lego Batman spelen, en verder staat er nog niet 1 spel op mijn lijstje wat ik wil spelen.

Ja GTA, Marvel Wolverine en John Wick game, maar van geen van 3 weten we nog wanneer die gaat komen.
Dus ja die paar spellen die ik speel, koop ik gewoon wanneer het kan. Want zoveel speel ik toch niet.

En het boeit inderdaad totaal niet, of je het spel preOrder digitaal doet, of op de dag zelf besteld.
Als je het geld op dat moment heb, en je ben zeker dat je het spel wil spelen. Kan je het net zo goed dan gelijk aanschaffen.
Mijn pro werd ook niet zo intensief gebruikt helaas. Gamen past toch wat minder in mijn leven dan vroeger, maar voor GTA6 ga ik zeker een uitzondering maken :)

Dat gezegd hebbende, ik weet niet of je Ghost of Yotei al gespeeld hebt, maar die heb ik twee weken geleden gekocht en heeft mij er toch wel ingezogen, aanrader wat mij betreft.

• Carlos0_0
Donstil schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:47:
[...]

Mijn pro werd ook niet zo intensief gebruikt helaas. Gamen past toch wat minder in mijn leven dan vroeger, maar voor GTA6 ga ik zeker een uitzondering maken :)

Dat gezegd hebbende, ik weet niet of je Ghost of Yotei al gespeeld hebt, maar die heb ik twee weken geleden gekocht en heeft mij er toch wel ingezogen, aanrader wat mij betreft.
Nee Ghost of Yotei niet, ik heb wel Ghost of Tsushima geprobeerd.
Ik kwam daar toen niet echt lekker nog in, kan aan het moment gelegen hebben. Zou die eerst nog eens kunnen proberen.

bedankt voor de tip ieder geval :).

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:42
Donstil schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:43:
[...]

Ja want het maakt echt super veel uit dat je pas 00:00:01 koopt. Daar maak je pas echt een statement mee!
Hangt van de uitgever af, Rockstar heeft een goede trackrecord die wil ik zelfs fysiek preorderen met een deluxe variant, andere uitgevers niet en daarvoor wacht ik liever de reviews af, als die onder de 8 komt dan koop ik de game in een later stadium voor een lagere prijs.

[ Voor 6% gewijzigd door spijkerhoofd op 13-03-2026 08:58 ]

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22:13
Ik heb al jaren geen spel meer in een fysieke doos gekocht; die koop ik gewoon online. Online is het meestal ook goedkoper dan in de winkel, tenminste op de Xbox, als je een gamekey koopt bij bekende aanbieders.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hoop dat de fysieke versie van GTA weer een kaart krijgt alleen daarom zou ik de fysieke versie liever hebben :P

Wel eem beetje traditie bij rockstar, olgens mij hadden alle GTA's behalve deel 1 een fysieke map. Bij RDR hadden ook een map.

• G_Dragon
Chaoss schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 19:56:
Hoop dat de fysieke versie van GTA weer een kaart krijgt alleen daarom zou ik de fysieke versie liever hebben :P

Wel eem beetje traditie bij rockstar, olgens mij hadden alle GTA's behalve deel 1 een fysieke map. Bij RDR hadden ook een map.
Ja en hopelijk ook een mooie steelcase

• Linksquest
spijkerhoofd schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:38:
[...]

Ik denk zelf dat deze game de download store van Playstation helemaal gaat overbelasten als iedereen hem pas direct gaat downloaden op het moment dat hij uitgekomen is, door de Pre-Loaden kan de game met en met al uitgerold worden naar spelers om zo die druk van de store wat af te halen.

Misschien niet het beste voorbeeld, maar kijk even wat op nieuwsjaardag met Netflix gebeurde, iedereen wilde direct de finale van Stranger Things zien, hierdoor bleef de hele server hangen. Dan hebben we het nu over een serie, en ik denk dat GTA6 dit ook zal gaan veroorzaken bij de Playstation en Xbox store.

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Let op:
Denk eraan leaks en spoilers tussen spoilertags te plaatsen!

Veranderingen met betrekking tot een game serie: [ZT] Invloed en veranderingen van bestaande game series

Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Dagen tot Grand Theft Auto VI release: