Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
De kans is groot dat er in de achtergrond veel "AI" zit, zij hebben meerdere patenten hiervoor.Schway schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:54:
[...]
pfff! ze gooien ook overal AI in he! ik weet nog dat ik games speelde zonder dat NPC's AI hadden! /s
Op deze site leggen ze het een en ander uit, best interessant:
https://circuitprofessor....patent-revolutionary-npc/
Dat klopt niet, zelfs op de gewone PS5 is het target 60fps en dat maakt echt een aanzienlijk verschil met de ps4 versie.ColeJ schreef op maandag 29 juni 2026 @ 09:57:
[...]
Ik ben een tijdje geleden ook begonnen aan GTA V maar ik vond het zwaar tegenvallen. Draaide geloof ik op 30 FPS (ps5 pro) waar ik gewoon niet aan kon wennen...
Dat ze tegenwoordig overal het label AI op plakken klopt wel, maar NPCs in games hebben eigenlijk altijd al AI gehad. Je verwisselt de Generatieve AI van nu met de klassieke Game AI van vroeger.Schway schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:54:
[...]
pfff! ze gooien ook overal AI in he! ik weet nog dat ik games speelde zonder dat NPC's AI hadden! /s
Zodra een computergestuurd poppetje (NPC) reageert op wat jij doet, zoals dekking zoeken of vluchten, is dat AI. Dat werkte toen met vaste scripts en beslissingsbomen, maar het valt wel onder die noemer. IGN schreef in 2001 bijvoorbeeld al dit artikel over de AI in de GTA III: https://www.ign.com/articles/2001/02/22/grand-theft-auto-how-smart-is-the-ai
De verwarring komt vooral doordat techbedrijven de term de laatste jaren hebben gekaapt voor geavanceerde tekstverwerkers (zoals ChatGPT en Gemini), alsof dat de enige echte AI is. Daardoor denkt iedereen nu dat iets pas AI is als het gesprekken kan voeren, maar die oude NPCs waren dat dus ook al.
AI heeft de '/s' gemist?SoulRyder schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:08:
[...]
Dat ze tegenwoordig overal het label AI op plakken klopt wel, maar NPCs in games hebben eigenlijk altijd al AI gehad. Je verwisselt de Generatieve AI van nu met de klassieke Game AI van vroeger.
Zodra een computergestuurd poppetje (NPC) reageert op wat jij doet, zoals dekking zoeken of vluchten, is dat AI. Dat werkte toen met vaste scripts en beslissingsbomen, maar het valt wel onder die noemer. IGN schreef in 2001 bijvoorbeeld al dit artikel over de AI in de GTA III: https://www.ign.com/articles/2001/02/22/grand-theft-auto-how-smart-is-the-ai
De verwarring komt vooral doordat techbedrijven de term de laatste jaren hebben gekaapt voor geavanceerde tekstverwerkers (zoals ChatGPT en Gemini), alsof dat de enige echte AI is. Daardoor denkt iedereen nu dat iets pas AI is als het gesprekken kan voeren, maar die oude NPCs waren dat dus ook al.
Misschien ligt dat aan mij maar wat is /s
Edit: Zie het al, sarcasme, dacht dat het een mislukte emoticon was...
[ Voor 15% gewijzigd door SoulRyder op 29-06-2026 11:23 ]
sarcasme afsluiten.SoulRyder schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:21:
[...]
Misschien ligt dat aan mij maar wat is /s
Edit: Zie het al, sarcasme, dacht dat het een mislukte emoticon was...
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik maak me nog steeds zorgen over het gebrek aan meerdere grote steden. De GTA V map heeft precies dat probleem, enkel Los Santos, verder niks. Dat zie je hier ook een beetje. Dus ik hoop dat er meer te beleven valt in de uithoeken van de map. Ik mis de San Andreas map elke keer als ik GTA V speelG_Dragon schreef op zondag 28 juni 2026 @ 18:35:
Deze mensen blijven ook maar bezig en bezig! Ook al blijft het maar gissen tot hoever ze het goed hebben, is het wel heel tof om te zien hoever mensen gaan![]()
[Embed] [Afbeelding]
Er is toch geen PS4-variant van GTA6?Falcon Heavy schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:24:
Er is een free PS4 naar PS5 upgrade in de playstation Store.
Steam ID = Ackerfiets
Ja dat was ook wel 1 van mijn grootste teleurstellingen met GTA V, dat de map eigenlijk alleen Los Santos is + wat buiten gebieden die je ook in San Andreas vond, maar dan zonder San Fierro en Las VenturasTk55 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:26:
[...]
Ik maak me nog steeds zorgen over het gebrek aan meerdere grote steden. De GTA V map heeft precies dat probleem, enkel Los Santos, verder niks. Dat zie je hier ook een beetje. Dus ik hoop dat er meer te beleven valt in de uithoeken van de map. Ik mis de San Andreas map elke keer als ik GTA V speel
Denk alleen dat het nu niet veel anders zal zijn als ik de nieuwe (speculatieve) map zie.
Ik ben het met je eens, de mappen zouden meer zoals Grand Theft Auto San Andreas moeten zijn en niet een groot stuk stad en de rest natuur...Tk55 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:26:
[...]
Ik maak me nog steeds zorgen over het gebrek aan meerdere grote steden. De GTA V map heeft precies dat probleem, enkel Los Santos, verder niks. Dat zie je hier ook een beetje. Dus ik hoop dat er meer te beleven valt in de uithoeken van de map. Ik mis de San Andreas map elke keer als ik GTA V speel
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nee dat klopt, maar deze hele discussie hier over dat bericht gaat over GTA V. Om het verwarrend te maken in het GTA6 topic
Volgens mij kan het wel, maar ligt het aan de game of dit ook goed werkt.flaskk schreef op maandag 29 juni 2026 @ 12:30:
Ik heb heel veel zin in, ergens heb ik nog een series s in doos liggen dus die ga ik gebruiken. Maar als Boomer die alleen met toetsenbord en muis gamed, kan je gta6 ook met toetsenbord en muis spelen icm Xbox?
Dat hangt toch van de versie af? Als je de PS4 versie van de game speelt op de PS5 (Pro), dan zit je volgens mij gewoon vast aan de PS4 versie van de game. Met dus 30fps. Dat is op de Xbox ook zo.dutchgio schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:57:
[...]
Dat klopt niet, zelfs op de gewone PS5 is het target 60fps en dat maakt echt een aanzienlijk verschil met de ps4 versie.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Op een XSS kun je wel toetsenbord en muis aansluiten, maar dan moet de game het wel ondersteunen. Maar desondanks valt GTA V niet met toetsenbord en muis te spelen op de XSS.flaskk schreef op maandag 29 juni 2026 @ 12:30:
Ik heb heel veel zin in, ergens heb ik nog een series s in doos liggen dus die ga ik gebruiken. Maar als Boomer die alleen met toetsenbord en muis gamed, kan je gta6 ook met toetsenbord en muis spelen icm Xbox?
En heel eerlijk, de game is ontworpen voor een controller. Straks daar gewoon mee spelen joh
Maar voor GTA V de PS4 versie kan je gratis upgraden naar PS5, zoals eerder door iemand anders al vermeld.Rossi46 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:01:
[...]
Dat hangt toch van de versie af? Als je de PS4 versie van de game speelt op de PS5 (Pro), dan zit je volgens mij gewoon vast aan de PS4 versie van de game. Met dus 30fps. Dat is op de Xbox ook zo.
Maar goed, laten we het over GTA VI houden.
PS5 Pro of wachten op een PS6. Alles valt of staat met de performance op de Pro. Als er een 40fps modus komt (60fps is denk ik niet haalbaar) speel ik de game op de PS5 Pro, anders wacht ik.sten123 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:24:
Waar gaan jullie deze op spelen?
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
Xbox Series Xsten123 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:24:
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Heb gewoon basis PS5 met disc reader, neem aan dat het daarop ook fatsoenlijk draait. Alleen als het echt een groot verschil is ga ik misschien nadenken over switchen naar een PRO of upgraden naar PS6, maar ik denk dat het wel mee zal vallen.sten123 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:24:
PlayStation 5 Pro. Ik wil 19 november de best mogelijke ervaring. Als de game leuk genoeg is, zal ik een tweede playthrough doen op mijn PC.sten123 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:24:
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Nou vraag ik me af....kun je niet SteamOS (op een andere disk) op de pc installeren en zo GTA 6 spelen?Mog schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:41:
[...]
PlayStation 5 Pro. Ik wil 19 november de best mogelijke ervaring. Als de game leuk genoeg is, zal ik een tweede playthrough doen op mijn PC.
I love it when a plan comes together :7
Heb de Pro inmiddels al meer dan een half jaar (nog voor de prijsstijgingen) en toen had ik wel gelijk zoiets van dit had ik eerder moeten doen. De extra fps miste ik van tevoren niet, maar ik merk nu hoe lekker 60fps (en hoger) is.
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 29-06-2026 14:58 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ging het overzetten van data van de base naar de pro makkelijk?Chaoss schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:57:
Hier ook op de PRO, ook hier was GTA6 een van de hoofdredenen om een Pro te halen. Ik verwacht dat GTA6 op de base consoles vrij matig dat draaien net als destijds GTA5 oftewel 30fps met framedrops...
Heb de Pro inmiddels al meer dan een half jaar (nog voor de prijsstijgingen) en toen had ik wel gelijk zoiets van dit had ik eerder moeten doen. De extra fps miste ik van tevoren niet, maar ik merk nu hoe lekker 60fps (en hoger) is.
Fluitje van een cent, je kan zo alles overzetten via het menu. En als je de SSD als je die los erin hebt, ook overzet dan is er er instant.Derbiss schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:00:
[...]
Ging het overzetten van data van de base naar de pro makkelijk?
Enige wat weg is, zijn eventuele mods als je die in games hebt (zoals bijv. bij farming simulator) , die moet je opnieuw downloaden.
PS5 Pro
zal er grafisch een verschil zijn?
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Iphone 17 pro:Synology DS220+
alright thx.lord_fh schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:07:
[...]
Fluitje van een cent, je kan zo alles overzetten via het menu. En als je de SSD als je die los erin hebt, ook overzet dan is er er instant.
Enige wat weg is, zijn eventuele mods als je die in games hebt (zoals bijv. bij farming simulator) , die moet je opnieuw downloaden.
-> Enige wat weg is, zijn eventuele mods als je die in games hebt (zoals bijv. bij farming simulator) , die moet je opnieuw downloaden. -> dan doe ik het niet
Gewoon op een base PS5. Dat zal ongetwijfeld prima geoptimaliseerd zijn na zo'n lange tijd.sten123 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:24:
En hoe lang denk je zelf nog te moeten wachten op een PS6?Hulleman schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:27:
[...]
PS5 Pro of wachten op een PS6. Alles valt of staat met de performance op de Pro. Als er een 40fps modus komt (60fps is denk ik niet haalbaar) speel ik de game op de PS5 Pro, anders wacht ik.
Ben sinds gisteren ook begonnen met gta5. Had get vroeger wel gespeeld. Wat mij wel opviel is dat er heel veel lage levels zijn online... ik was level 5 en zeker tien man in de lobby met zelfde level...G_Dragon schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:52:
[...]
Eerste keer? Wow! Wat heb je al die jaren dan gespeeld in Grand Theft Auto V
Door GTA 6 zijn er ongetwijfeld veel nieuwe spelers aan 5 of Online begonnen en de next-gen upgrade is ook pas gratis gemaakt.Wimpie79 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:55:
[...]
Ben sinds gisteren ook begonnen met gta5. Had get vroeger wel gespeeld. Wat mij wel opviel is dat er heel veel lage levels zijn online... ik was level 5 en zeker tien man in de lobby met zelfde level...
PC of de Series X moet tegen alle verwachtingen 60 fps draaien. Anders ga ik gewoon wachten.sten123 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:24:
Ik heb ook helemaal geen haast om de singleplayer te spelen. Als ik zie hoe tam de personages en verhalen in GTA online zijn geworden verwacht ik niet dat deze mij gaan boeien in GTA 6. GTA was juist een game die tegen de gevestigde orde schopte en extremen opzocht en nu zijn ze exact het soort bedrijf geworden waar ze in GTA V nog grappen over maakte.
Het enige waar ik nu naar uit kijk zijn de open wereld met de details waar ze om bekend staan en voor de rest zal het weer een autoverzameling en racen worden in GTA online. Als ik dat 1 of 2 jaar later kan spelen boeit dat mij niet zo.
Natuurlijk hoop ik dat bovenstaande allemaal niet klopt en dat we het oude en vertrouwde Rockstar terug gaan zien in deze game en dat ik dan juist wel baal dat ik het nog niet kan/wil spelen
Zal erg meevallen denk ik. Het kan zijn dat R* erg inzet op PS specifieke features zoals PSSR2 maar dan nog.sten123 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:16:
Twijfel tussen de XsX en de PS5 Pro.
Croissant in hand, I was alone.
Eind 2028 op z'n vroegst. Dus twee jaar extra wachten. Kan ook zo maar zijn dat als de game echt zo fantastisch is dat ik 30fps gewoon ga proberenSwaxie schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:46:
[...]
En hoe lang denk je zelf nog te moeten wachten op een PS6?
[ Voor 43% gewijzigd door Hulleman op 29-06-2026 16:18 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
In tegenstelling tot @guReMcO denk ik wel dat het verschil in beeldkwaliteit best groot gaat zijn. In de titels van de afgelopen tijd als RE Requiem, Pragmata en Crimson Desert is het verschil tussen de PS5/XSX en PS5 Pro best groot. Bij RE Requiem en Crimson Desert (en sinds kort Cyberpunk) is dat zelfs erg groot. Dat komt met name omdat dit titels zijn waarin RT ingebakken zit, zonder fallback naar oudere belichtingstechnieken. De Pro kan daar veel beter mee overweg.sten123 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:16:
Ik verwacht voor de Pro meer Raytracing, hogere grafische settings en veel betere beeldkwaliteit door PSSR 2.0. Een game als Crimson Desert hanteert, naast meer RT, al behoorlijk hogere grafische settings op de Pro dan op de PS5/XSX en dat ook nog eens op hogere framerate. Ik verwacht met GTA VI hetzelfde.
Je hebt gelijk. Ach, ik ben iemand die RT en aanverwante technieken bullshit een leuk extraatje vindt. Ik verwacht niet een herhaling van GTA5 waar het op de launch consoles compleet ruk draait en de 'next-gen' versie de game wordt 'zoals deze had moeten zijn'. De base PS5 en XsS zal een geknepen versie zijn maar ik verwacht dat de XsX en Pro versie gewoon prima draait met de Pro als koploper. Het zou me vies tegenvallen van R* als je met een XsX een slechte ervaring zou krijgen.Hulleman schreef op maandag 29 juni 2026 @ 16:16:
[...]
In tegenstelling tot @guReMcO denk ik wel dat het verschil in beeldkwaliteit best groot gaat zijn. In de titels van de afgelopen tijd als RE Requiem, Pragmata en Crimson Desert is het verschil tussen de PS5/XSX en PS5 Pro best groot. Bij RE Requiem en Crimson Desert (en sinds kort Cyberpunk) is dat zelfs erg groot. Dat komt met name omdat dit titels zijn waarin RT ingebakken zit, zonder fallback naar oudere belichtingstechnieken. De Pro kan daar veel beter mee overweg.
Ik verwacht voor de Pro meer Raytracing, hogere grafische settings en veel betere beeldkwaliteit door PSSR 2.0. Een game als Crimson Desert hanteert, naast meer RT, al behoorlijk hogere grafische settings op de Pro dan op de PS5/XSX en dat ook nog eens op hogere framerate. Ik verwacht met GTA VI hetzelfde.
Croissant in hand, I was alone.
Zucht...
Denk niet dat de PS6 snel komt. Je gaat met de huidige hardware prijzen dan al snel een console krijgen die 1200-1400 euro kost en das best aan hard sell... Daarnaast zit er nog genoeg rek in de PS5 (PRO) dat Sony de PS6 release kan uitstellen. De geruchten gaan dat het 2028-2029 wordt.dutchgio schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:55:
Hier ook op de gewone PS5. Voor GTA 6 had ik wel willen upgraden naar de Pro, maar met de huidige prijs is dat niet interessant meer. Zeker als de PS6 ook al vrij snel uit gaat komen.
Zelfde als met de huidige Pro games: Hogere FPS, PSSR2 en iets betere RT.sten123 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:16:
Ik verwacht dat beide base consoles (XSX en PS5) op 30fps zullen draaien. Niet dat mij dat zou tegenhouden om de game op die consoles te spelen
[ Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 29-06-2026 17:01 ]
Dat zal zeker zo zijn ja.guReMcO schreef op maandag 29 juni 2026 @ 16:45:
[...]
De base PS5 en XsS zal een geknepen versie zijn maar ik verwacht dat de XsX en Pro versie gewoon prima draait met de Pro als koploper.
Ze harken miljoenen per week binnen met het online deel, dat gaan ze echt niet laten lopenSgtElPotato schreef op maandag 29 juni 2026 @ 16:51:
Het zou toch wel hilarisch zijn als dit de grootste scam ooit was. Hoeveel miljard hebben ze wel niet binnen geharkt met pre-orders, om vervolgens van de aardbodem te verdwijnen..
RT is de grootste revolutie in de afgelopen 10 jaar op gaming vlak. Waar heb je het overguReMcO schreef op maandag 29 juni 2026 @ 16:45:
[...]
Je hebt gelijk. Ach, ik ben iemand die RT en aanverwante technieken bullshit een leuk extraatje vindt. Ik verwacht niet een herhaling van GTA5 waar het op de launch consoles compleet ruk draait en de 'next-gen' versie de game wordt 'zoals deze had moeten zijn'. De base PS5 en XsS zal een geknepen versie zijn maar ik verwacht dat de XsX en Pro versie gewoon prima draait met de Pro als koploper. Het zou me vies tegenvallen van R* als je met een XsX een slechte ervaring zou krijgen.
Nee hoezo kom je hierbij dat dit zal werken ?, het spel komt helemaal niet op de pc uit dit jaar.WeirdScience schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:55:
[...]
Nou vraag ik me af....kun je niet SteamOS (op een andere disk) op de pc installeren en zo GTA 6 spelen?
Ik heb ook geen gegronde kennis hierover...ik vroeg me af of het zou werken omwille van het SteamOS..?Carlos0_0 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 17:21:
[...]
Nee hoezo kom je hierbij dat dit zal werken ?, het spel komt helemaal niet op de pc uit dit jaar.
Steamos is een op zich zelf staand platvorm(Voor pc games), dit heeft niks te maken met playstation , nintendo, xbox .WeirdScience schreef op maandag 29 juni 2026 @ 17:26:
[...]
Ik heb ook geen gegronde kennis hierover...ik vroeg me af of het zou werken omwille van het SteamOS..?
Dus nee dit gaat niet werken
Ik speel af en toe spelletjes. Voor mij zien games er al jaren prima uit. En een reflectie in een plasje water boeit me niet echt. Voor mij is de revolutie in games de afgelopen jaren dat er weer heel veel gemaakt wordt met top gameplay (Elden Ring, Silksong, Hades, Hitman etc).418O2 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 17:14:
[...]
RT is de grootste revolutie in de afgelopen 10 jaar op gaming vlak. Waar heb je het over
Bedankt voor het verlossende antwoordt, nu kan ik parkeren in mijn archief: 'zo werkt het dus niet'Carlos0_0 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 17:41:
[...]
Steamos is een op zich zelf staand platvorm(Voor pc games), dit heeft niks te maken met playstation , nintendo, xbox .
Dus nee dit gaat niet werken.
Tenminste, als je Hollywood reporter moet geloven.
GTA 6 krijgt toch geen disc, ook niet na release | PU.nl https://pu.nl/gta-6-geen-disc-fysieke-versie/
Geen tracking links aub.
[ Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 30-06-2026 07:13 ]
Huub Huub Barbatruc!
Op de PS5 pro en een 77 inch LG C9sten123 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:24:
Wellicht XsX want ik kan niet wennen aan de controller van de PS5 Pro. Ik speel al op de Xbox sinds de first gen, dus het zit gewoon in mijn DNAsten123 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:24:
Ik denk als 1 van de weinige hier op een XSS...sten123 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:24:
Die heb ik nu eenmaal, Ben gewoon casual gamer dus ga er niks nieuws voor aanschaffen.
Maar GTA Vl wil ik wel graag spelen, Wordt ook de eerste digitale game die ik voor de volle pond ga aanschaffen
Ik verwacht dat de PS5 en XSX versie nagenoeg hetzelfde zullen presteren, zoals je eigenlijk met zowat iedere multiplatform titel ziet.guReMcO schreef op maandag 29 juni 2026 @ 16:45:
[...]
De base PS5 en XsS zal een geknepen versie zijn maar ik verwacht dat de XsX en Pro versie gewoon prima draait met de Pro als koploper. Het zou me vies tegenvallen van R* als je met een XsX een slechte ervaring zou krijgen.
Reflecties zijn voor mij ook prima op te lossen met cubemaps en SSR. Boeit me niet of een reflectie nu echt perfect is, zolang het er esthetisch maar goed uit ziet. Voor GI zie ik wel echt de meerwaarde van RT. Dat ziet er vaak wel echt veel beter en natuurlijker uit dan met oudere technieken. Maar dan nog, als ik kijk naar Horizon Forbidden West of een Death Stranding als open wereld game, dan is dat grafisch toch mooi genoeg. Daar wordt helemaal geen RT gebruikt.giantgiantus schreef op maandag 29 juni 2026 @ 18:58:
[...]
Ik speel af en toe spelletjes. Voor mij zien games er al jaren prima uit. En een reflectie in een plasje water boeit me niet echt. Voor mij is de revolutie in games de afgelopen jaren dat er weer heel veel gemaakt wordt met top gameplay (Elden Ring, Silksong, Hades, Hitman etc).
Same here, game niet zoveel. Heb daarom ook een XSS, en speel soms wat Battlefield 6. Of een andere leuke game die op game pass komt, zoals indiana jones een tijd geleden.RvD86 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:52:
[...]
Ik denk als 1 van de weinige hier op een XSS...
Die heb ik nu eenmaal, Ben gewoon casual gamer dus ga er niks nieuws voor aanschaffen.
Maar GTA Vl wil ik wel graag spelen, Wordt ook de eerste digitale game die ik voor de volle pond ga aanschaffen
GTA5 Vroagah ook op de 360 gespeeld.
Ga er ook niet speciaal een andere console voor aanschaffen, denk (hoop) dat het voor goed genoeg draait op de Series S
Uiteindelijk krijgen ze alles fatsoenlijke draaiende op XSS, maar daarvoor zal natuurlijk wel fors teruggeschaald moeten worden in grafische pracht en praal. En om dat niet al te extreem te laten zijn, ga ik er vanuit dat je sowieso vast zit aan 30 fps.Flipmo schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:16:
[...]
Same here, game niet zoveel. Heb daarom ook een XSS, en speel soms wat Battlefield 6. Of een andere leuke game die op game pass komt, zoals indiana jones een tijd geleden.
GTA5 Vroagah ook op de 360 gespeeld.
Ga er ook niet speciaal een andere console voor aanschaffen, denk (hoop) dat het voor goed genoeg draait op de Series S
Ik heb enkele weken geleden mijn Phat PS3 onder het stof vandaan gehaald en GTA IV maar weer eens opgestart. Krappe 30fps maar speelt prima.G_Dragon schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:38:
Deze consoles gaan hem denk ik op 30fps draaien en de volgende generatie gaat hem op 60fps draaien, iets waar ik rust onder heb. Zolang volgende generatie consoles maar wel 60fps minimaal krijgen en 120fps de 60fps van deze huidige generatie word
Ik maak me persoonlijk nooit zo druk om het aantal FPS, als er maar geen gestotter of screentearing in zit dan ben ik al tevreden eigenlijk. Vooral het haperen stoort meer dan een lagere FPS denk ik dan.
*sowieso
Ik verwacht standaard PS 30fps en op de PRO alles op high 30fps, PRO gebalanceerd 40fps en toch stiekem met wat mazzel, PRO performance 60fps. Misschien wishfull thinking. Tijd zal het leren.G_Dragon schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:38:
Deze consoles gaan hem denk ik op 30fps draaien en de volgende generatie gaat hem op 60fps draaien, iets waar ik rust onder heb. Zolang volgende generatie consoles maar wel 60fps minimaal krijgen en 120fps de 60fps van deze huidige generatie word
Ik hoop dat we doormiddel van VRR nog een beetje 40fps kunnen behalen op de Xbox Series X, dit was ik vergeten te vermelden in mijn vorige post.Shaker74 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:47:
[...]
Ik verwacht standaard PS 30fps en op de PRO alles op high 30fps, PRO gebalanceerd 40fps en toch stiekem met wat mazzel, PRO performance 60fps. Misschien wishfull thinking. Tijd zal het leren.
Ik ook niet, dat leidt teveel af van de gameplay als je je daar druk over blijft maken.DonJunior schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:42:
Ik maak me persoonlijk nooit zo druk om het aantal FPS, als er maar geen gestotter of screentearing in zit dan ben ik al tevreden eigenlijk. Vooral het haperen stoort meer dan een lagere FPS denk ik dan.
Als het spel maar gewoon leuk is en je kan vermaken wat maakt het dan uit of het 30, 40 of 60 fps is, ik kijk daar echt niet naar, het gaat om de inhoud van het spel.
How bad is it on a scale from one to Spurs
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Haha maar echt hoor. Laat R* maar gewoon met een post komen zoals Ubi ook gedaan heeft waar de FPS staat bij welke graphics modecarpebios schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 10:16:
Dit wordt een lange discussie over FPS. ik zal ook even 30FPS in m'n post zetten. Zo, nu hoor ik er ook bij.
“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda
Zelf heb ik er ook geen ene cent voor betaald
Nog tips om snel punten te verdienen?G_Dragon schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 12:00:
Haha het heeft zelfs het nieuws bereikt Xbox gamers kunnen GTA VI helemaal gratis krijgen
Zelf heb ik er ook geen ene cent voor betaald
Jazeker! Elke dag de bing app openen en de maximale 120 punten verdienen en open ook elke dag de Xbox app, speel of laat vervolgens elke dag 15 min een gamepass spel draaien voor de weekly streaks. En speel of laat elke maand 8 GamePass spellen 15 minuten draaien, voor deze punten;
:strip_exif()/f/image/ZBPf7VimtiZP7FLKSeuQ65Yh.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je dit een paar maanden volhoudt dan heb je zo een paar tientjes korting. Ik heb ook elke dlc van Dragon Ball Z Kakarot gratis hierdoor en zoveel andere spellen
[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 30-06-2026 14:21 ]
pfffff. Lijkt wel werken voor je geld zoG_Dragon schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:20:
[...]
Jazeker! Elke dag de bing app openen en de maximale 120 punten verdienen en open ook elke dag de Xbox app, speel of laat vervolgens elke dag 15 min een gamepass spel draaien voor de weekly streaks. En speel of laat elke maand 8 GamePass spellen 15 minuten draaien, voor deze punten;
[Afbeelding]
Als je dit een paar maanden volhoudt dan heb je zo een paar tientjes korting. Ik heb ook elke dlc van Dragon Ball Z Kakarot gratis hierdoor en zoveel andere spellen
Zit zelf op 10k punten.
Pff ja echt he voor een paar punten lijkt dit wel werken, dan geef ik wel een paar euro van mijn eigen geld uit (Waarvoor ik ook al werkPdeBie schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:23:
[...]
pfffff. Lijkt wel werken voor je geld zo
Zit zelf op 10k punten.
Valt echt reuze mee, elke dag 5 min. En de Gamepass spellen speel ik 's avonds toch welPdeBie schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:23:
[...]
Zit zelf op 10k punten.
Ik ga dan de PS versie kopen, als ik hem dan voor niks heb op Xbox
Het lijkt me een behoorlijke grind voor die paar tientjes maar goed.Carlos0_0 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:26:
[...]
Pff ja echt he voor een paar punten lijkt dit wel werken, dan geef ik wel een paar euro van mijn eigen geld uit (Waarvoor ik ook al werk)
Zelf deel ik de aankoop via Xbox account sharing, kost geen enkele moeite en scheelt de helft
How bad is it on a scale from one to Spurs
Zelfs met mijn punten erbij heb je nog niet genoeg voor de Ultimate 😉RigolleM schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:37:
[Afbeelding]
Ik ga dan de PS versie kopen, als ik hem dan voor niks heb op Xbox
Ik heb 200 punten... heb ik daarvoor al 15 jaar Game Pass...
Ik 2800, kan ik 2 euro korting krijgenhuiz schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:35:
[...]
Zelfs met mijn punten erbij heb je nog niet genoeg voor de Ultimate 😉
Ik heb 200 punten... heb ik daarvoor al 15 jaar Game Pass...
AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Moet zeggen dat het verdomd lastig is om er 1 te vinden voor een leuke prijs. Zowel nieuw als 2de hands.
En dat alles voor een spel wat nog niet uit is
Bij Amazon DE is ie voor de adviesprijs van €599 te koop.Pvt.Zaitsev schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:18:
Ik probeer toch maar een Xbox series X aan te schaffen. Om rekening te houden dat ik hem later ooit nog kan verkopen is het dan beter om de disc versie of digitale versie aan te schaffen.
Moet zeggen dat het verdomd lastig is om er 1 te vinden voor een leuke prijs. Zowel nieuw als 2de hands.
Dankjewel. Ik zie dat de digitale versie zelfs nog 50 euro goedkoper is.Mog schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:28:
[...]
Bij Amazon DE is ie voor de adviesprijs van €599 te koop.
Ik zag al waarschuwingen dat het best mogelijk is dat je straks wel het spel hebt maar geen console kan krijgenPvt.Zaitsev schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:18:
Ik probeer toch maar een Xbox series X aan te schaffen. Om rekening te houden dat ik hem later ooit nog kan verkopen is het dan beter om de disc versie of digitale versie aan te schaffen.
Kan niet wachten om in GTA 6 te duiken.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Zullen we nog een reserve ps5 pro moeten aanschaffen? 🤔huiz schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:59:
[...]
Ik zag al waarschuwingen dat het best mogelijk is dat je straks wel het spel hebt maar geen console kan krijgen
Denk dat ik er ook weer eens mee ga beginnen 😊Mars18 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:05:
Gisteren voor het eerst (bijna 13 jaar na release) GTA 5 uitgespeeld op de PS5 (75 uur gespeeld), en dat is al zo mooi om te zien.
Nu door voor de 100%?Mars18 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:05:
Gisteren voor het eerst (bijna 13 jaar na release) GTA 5 uitgespeeld op de PS5 (75 uur gespeeld), en dat is al zo mooi om te zien.
Daarom is GTA 6 op deze manier natuurlijk ook niet Gratis, ze hebben er simpelweg op een andere manier voor betaald.PdeBie schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:23:
[...]
Zit zelf op 10k punten.
Maar goed mensen denken "Geen geld betaald" = Gratis
Live, Laugh, Toaster bath.
In VR zou wel heel tof zijn, dan zou ik het zeker aanschaffen. We hebben tenslotte al FS2024 in VR, dan zou GTA 5 of 6 ook technisch moeten kunnen.harley2009 schreef op maandag 4 december 2023 @ 21:40:
GTA 6 in VR2.. Dat zal wel een droom blijven
Ik twijfel nog. Ik heb van de week weer Horizon Forbidden west opgestart.DickvanMaurik schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:48:
Ik ga hopelijk eind deze maand een PS5 pro halen. Dan heb ik nog wat leuke titels te spelen voordat GTA 6 uitkomt.
En sinds ik een 5090 heb zie ik pas hoe groot het verschil is, en welke truukjes ze in de game doen om het mooi te laten lijken. Nu ik dat besef heb, vraag ik me af hoe GTA er uit gaat zien.
En hoeveel beter het op de pro wordt.
Lijkt er sterk op dat GTA de eerste "test" is om deze richting op te gaan. RIP physical disks
Toevallig vandaag GTA 5 weer aangezwengeld. Mede omdat mijn zoontje het eens wilde zien. Rijden, sturen, mikken, schieten blijft een dingetjeMars18 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:05:
Ondanks dat 5 echt een steengoede game is hoop ik dat deel 6 wat meer van het rauwe heeft van deel 4.
PSN: bollsie
Dit weekend bij dreamland nog een ps5 pro op de kop getikt....ook met het oog op gta6.DickvanMaurik schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:48:
Ik ga hopelijk eind deze maand een PS5 pro halen. Dan heb ik nog wat leuke titels te spelen voordat GTA 6 uitkomt.
Dreamland bied hem met fifa26 nog aan voor 799 ipv 899.
Alleen afhalen in een aantal filialen. Ik moest van regio rdam ervoor naar hoofddorp, maar scheelt weer 120euro plus
1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS
Bedankt voor de tip! Daarnet de digitale versie bestelt en zal zaterdag komen.Mog schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:28:
[...]
Bij Amazon DE is ie voor de adviesprijs van €599 te koop.
Van de frontpage:SoulRyder schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:13:
https://www.forbes.com/sites/zacharyfolk/2026/07/01/sony-ditches-games-on-physical-discs-by-january-2028/
Lijkt er sterk op dat GTA de eerste "test" is om deze richting op te gaan. RIP physical disks
nieuws: PlayStation-games komen vanaf 2028 alleen nog digitaal uit, niet op schijfjes
Zogenaamd vanwege 'consumentenvoorkeuren'
Ik geloof ook wel dat de meerderheid de voorkeur voor digitaal heeft. Het zijn de liefhebbers die graag nog een hoesje willen.huiz schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 19:04:
[...]
Van de frontpage:
nieuws: PlayStation-games komen vanaf 2028 alleen nog digitaal uit, niet op schijfjes
Zogenaamd vanwege 'consumentenvoorkeuren'
Persoonlijk denk ik dat het veel mensen gewoon niet zo boeit, maar dat de keuze uiteindelijk wel alleen genomen wordt in Sony's belang.Mog schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 21:47:
[...]
Ik geloof ook wel dat de meerderheid de voorkeur voor digitaal heeft. Het zijn de liefhebbers die graag nog een hoesje willen.
Net zo als supermarkten beweren dat consumenten geen kromme komkommers of wortels willen. Ik kan ze niet eens kopen als ik dat zou willen want ze liggen niet in de schappen. Ook die keuze is vooral in het belang van de supermarkt.
dit komt niet ten goede van de consument
Niet discussieren over de waarde van games ansich. Of over de waarde van de Uktimate vs stabdard edition. Zie de startpost voor de verschillen.
Telkens vragen wat je in de normale of ultimate editie krijgt is overbodig, staat heel duidelijk in de topic start.
Denk eraan leaks en spoilers tussen spoilertags te plaatsen!
Veranderingen met betrekking tot een game serie: [ZT] Invloed en veranderingen van bestaande game series
Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Countdown Timer
/f/image/0ggb7Fz0FMmWEhsjyfIN713C.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SiUQYKEU16h3tBVCuSLbQLCG.jpg?f=fotoalbum_large)