• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:07

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

@R.G Ik heb nog geen pre-order maar wat ze gaan tonen moet wel heeel erg slecht zijn wil ik de game niet bij release halen.

Er is geen reden om te denken dat de game 'rubish' is. Gta games en RDR zijn wat mij betreft pareltjes die juist om de single player draaien en Rockstar weet dat. Die miljoenen pre orders en sales op day 1 zijn allemaal mensen die de game voor de single player kopen.

Ik denk niet dat er iets van GTA online getoond gaat worden. Ik verwacht dat ze dat een tijd na de release doen via een aparte showcase.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:36
R.G schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 00:54:
Nog voor iemand de trailer een laatste moment wel of niet preorder cancelen?

Niemand verwacht dat de game rushed is en korte campaign heeft?

Denk je dat multiplayer getoont wordt of melding geen online dit keer maar aparte versie GTA online aparte title is?
Geen haast joh. Er komt nog genoeg info aan, en er zal ook een ruime beschikbaarheid zijn op release.

Niemand verwacht een rushed game of korte campaign want Rockstar. Maar we hebben amper info over de game. Wel over de MP die waarschijnlijk standalone zal zijn.
Ben vooral echt heel benieuwd vanwege hun woord keuze "Extended Look", dit is vaak niet alleen een trailer. We moeten nog even geduld hebben, maar gok dat dit het wachten wel waard zal zijn :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:46

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik weet niet wat het is maar ik kan er maar niet over uit om te denken dat de game echt fenomenaal wordt :P ik vertrouw het gewoon niet door alle ontwikkel kosten en vooral hype. De game zal echt de grootste sale in de geschiedenis van games zijn denk ik maar het feit dat we nog niks gezien hebben baard me ook zorgen haha.

Hoop echt dat mijn sceptisism binnekort door rockstar weggevaagd wordt en ik een clown lijk voor de rest hier :+
maar ik denk oprecht dat de game niet zo goed wordt als dat er wordt verwacht en gedacht door velen haha.

Desondanks kan ik uiteraard ook niet wachten op PC release :)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:08

Format-C

Tracing Rays

Ricmaniac schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 09:48:
Ik weet niet wat het is maar ik kan er maar niet over uit om te denken dat de game echt fenomenaal wordt :P ik vertrouw het gewoon niet door alle ontwikkel kosten en vooral hype. De game zal echt de grootste sale in de geschiedenis van games zijn denk ik maar het feit dat we nog niks gezien hebben baard me ook zorgen haha.

Hoop echt dat mijn sceptisism binnekort door rockstar weggevaagd wordt en ik een clown lijk voor de rest hier :+
maar ik denk oprecht dat de game niet zo goed wordt als dat er wordt verwacht en gedacht door velen haha.

Desondanks kan ik uiteraard ook niet wachten op PC release :)
Ik heb echt precies hetzelfde. Zal niet uitwijden waarom ik dit denk (zal een enorme discussie "uitlokken", /heeft te maken met de huidige staat van gaming) maar nogmaals ik moet het ook allemaal eerst nog maar eens zien.

Edit: ik hoop dat ik er naast zit en dat het een mega goeie klapper van een game wordt, want daar ben ik wel weer eens aan toe.

[ Voor 12% gewijzigd door Format-C op 10-08-2026 10:14 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Het kan altijd tegenvallen.... iedereen weet wat er met Cyberpunk gebeurde :P Maargoed GTA en Rockstart zijn van een totaal andere magnitude dan CDPR. En rockstart heeft wel het imago dat ze eerst hun games afmaken en dan pas uitbrengen GTA6 is ook niet voor niets een jaar uitgesteld.

Maar de verwachtingen kunnen te hoog zijn... grafisch zal het wel goed zitten want Rockstar heeft nog nooit aan downgrades gedaan. RDR2 zag er bij release zelfs beter uit dan in de trailers.

En dat Rockstart een levende open wereld kan maken blijkt ook wel uit RDR2 want er is sindsdien geen open wereld game geweest die zo levendig aanvoelt. Als ze daar met GTA6 nog een schepje bovenop doen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OD9G40wB2slSo9v6yhyDitZzr-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dgl7LJ26CVMcyVNPqpLhnXb6.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:43

Vis

Het is heel simpel, maakt Rockstar hun verwachtingen niet waar? Dan is het einde oefening voor die studio, dan gaat een CDPR of Pearl Abyss hun echt wel voorbij komende jaren.

De lat ligt hoog.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:40
GTA IV waren de meningen ook over verdeeld of het nu een goede game was of niet, maar desondanks heb ik me daar ook uitstekend mee vermaakt. Ik maak me om GTA VI niet zo druk. Het kan zijn dat het minder ontvangen wordt, maar ze moeten wel echt steken hebben laten vallen als ik me er niet mee zou vermaken.

Ik speel op dit moment door GTA V heen en zelf dat speelt nog goed weg voor een game van 13 jaar oud (al speel ik nu wel de PS5 versie) de story blijft me ook nu weer vasthouden en als ze daar eenzelfde aandacht aan hebben besteed in VI dan zie ik me daar ook wel flink wat uren mee vermaken.

Benieuwd wat 27 augustus ons laat zien en wat daarna het gevoel is bij de meesten hier.

Latin capital letter y with diaeresis

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Alles kan uiteraard maar ik zie het niet gebeuren dat rockstar een schijtproduct uitbrengt, vooral niet na 13jr. Hebben ze overigens niet eerder gedaan, tuurlijk zijn er altijd meningen over ruk controls e.d. of dat de game je niet ligt maar over het algemeen zijn het goede/uitgebreide games.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nou inderdaad als ze ergens op kunnen verbeteren zijn het de controls! snap echt niet ze zo'n onlogische mapping gebruiken... kijk gewoon naar andere games en pak aub een zo standaard mogelijke mapping.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Vis schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 11:35:
Het is heel simpel, maakt Rockstar hun verwachtingen niet waar? Dan is het einde oefening voor die studio, dan gaat een CDPR of Pearl Abyss hun echt wel voorbij komende jaren.

De lat ligt hoog.
Denk je? GTA VI gaat bij voorbaat al zo immens veel verkopen, dat het sowieso financieel wel een succes wordt. Cyberpunk is echt een toffe game, maar haalt het qua beleving en open world immersie echt niet bij een RDR2 of een GTA V.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 10-08-2026 13:43 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• Christoxz
  • Laatst online: 17-08 23:44
Hulleman schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 13:42:
[...]

Denk je? GTA VI gaat bij voorbaat al zo immens veel verkopen, dat het sowieso financieel wel een succes wordt. Cyberpunk is echt een toffe game, maar haalt het qua beleving en open world immersie echt niet bij een RDR2 of een GTA V.
Denk dat hij meer bedoeld voor de toekomst. Als GTA VI nu flut is, maken de andere studios veel meer kans om vertrouwen te winnen, als hun volgende game wel een topper wordt.

Het is geen twijfel dat GTA VI financieel het niet slecht gaat doen.

T.Net Creality 3D Printer Discord

• Vis

Vis

Christoxz schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 13:46:
[...]

Denk dat hij meer bedoeld voor de toekomst. Als GTA VI nu flut is, maken de andere studios veel meer kans om vertrouwen te winnen, als hun volgende game wel een topper wordt.

Het is geen twijfel dat GTA VI financieel het niet slecht gaat doen.
Exact dit.

Ik bedoelde ook meer de open werelden van The Witcher etc. Deze zijn qua immersie en storyline echt om door een ringetje te halen. Dat gaat bij een vervolg op Cyberpunk alleen maar verbeteren.

Maar nogmaals, ik durf ook met zekerheid te zeggen dat Rockstar hier "gewoon" simpel elke gamestudio omver zal blazen. Maar je weet het nooit.

• Hulleman
  • Nu online
Vis schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 14:11:
[...]

Exact dit.

Ik bedoelde ook meer de open werelden van The Witcher etc. Deze zijn qua immersie en storyline echt om door een ringetje te halen. Dat gaat bij een vervolg op Cyberpunk alleen maar verbeteren.

Maar nogmaals, ik durf ook met zekerheid te zeggen dat Rockstar hier "gewoon" simpel elke gamestudio omver zal blazen. Maar je weet het nooit.
Cyberpunk vind ik qua open wereld wel echt een aantal stappen terug tov The Witcher 3. Andere dingen doen ze wel gewoon heel goed, zoals storytelling, toffe characters en vette combat.

Ik verwacht ook wel dat GTA VI groundbreaking wordt in het open wereld genre. Heel benieuwd naar wat ze er van gemaakt hebben. Maar wat je zegt, de verwachtingen zijn ook echt sky rocketing high. Het kan geen GTA V zijn met veel dikkere graphics.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:28
Vis schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 14:11:
[...]

Exact dit.

Witcher. Dat past denk ik meer bij Blood of te Dawnwalker. Tenminste dat hoop ik. Wat ik ervan gelezen heb iig.

Het is best moeilijk te oordelen maar grafisch zou dit de bom moeten zijn. waarschijnlijk haalt deze al redelijk het onderste uit de kan? (van de consoles) maar is moeilijk te zeggen met wat we tnt hebben gezien. 27e weten we meer. Zelf heb ik GTA5 alleen even uitgeprobeerd om een feeling te krijgen van de gameplay. Wel heb ik RDR2 gespeeld. Deze was en is zelfs nu vaak ng zijn tijd vooruit. En ik kan me echt niet voorstellen dat GTA VI tegenvalt. Echt niet. Dus ja, ik denk dat ze alles omverblazen idd. 8)

• giantgiantus
  • Laatst online: 11:00
WeirdScience schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 16:09:
[...]

The majority does.

eat a snicker ;)
Nee joh, heel klein groepje is daarmee bezig. Helaas wel een extreem vocale groep die moord en brand schreeuwt. Vervelende sfeer daardoor.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 19:42
Chaoss schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 12:34:
Nou inderdaad als ze ergens op kunnen verbeteren zijn het de controls! snap echt niet ze zo'n onlogische mapping gebruiken... kijk gewoon naar andere games en pak aub een zo standaard mogelijke mapping.
De controls van GTA V weet ik niet meer, maar die van RDR2 waren compleet ridicuul wat mij betreft. In elk geval op de Series X.

• Hulleman
  • Nu online
vosss schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:32:
[...]

De controls van GTA V weet ik niet meer, maar die van RDR2 waren compleet ridicuul wat mij betreft. In elk geval op de Series X.
Van GTA V ook. Dat is echt een Rockstar ding. Hopelijk wordt voor deel 6 een normaal control schema gehanteerd zoals het gros van de games heeft.

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:40
Hulleman schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:02:
[...]

Van GTA V ook. Dat is echt een Rockstar ding. Hopelijk wordt voor deel 6 een normaal control schema gehanteerd zoals het gros van de games heeft.
Hoewel ik ook hoop dat ze een meer standaard schema gebruiken moet ik zeggen dat het wel went. Ik heb zonder problemen RDR2 gespeeld en ben nu GTA V aan het spelen. Enige waar ik me wel vaak op vergis, is als ik de map wil openen in GTA V dat ik het camerastandpunt aanpas. De kaart openen op de PS5 zit onder de options knop en niet onder de touchpad zoals dat bij eigenlijk alle andere games wel is. Maar ook dit went.

Zouden we hier iets over zien op 27 augustus?

Latin capital letter y with diaeresis

• huiz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:45
RDR2 controls vond ik best lastig, paard neerschieten als je wilt opstijgen, iemand een klap geven terwijl je wat anders van plan bent, de helft van de tijd zat ik rechtsonder te kijken welke knop voor welke actie bedoeld was. Went wel maar is niet intuïtief. Vond ik.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:19

JB

Cédric roelt!

huiz schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:39:
RDR2 controls vond ik best lastig, paard neerschieten als je wilt opstijgen, iemand een klap geven terwijl je wat anders van plan bent, de helft van de tijd zat ik rechtsonder te kijken welke knop voor welke actie bedoeld was. Went wel maar is niet intuïtief. Vond ik.
Dat heb ik nog steeds... man man man. Gewoon minuten bezig om juiste tool/wapen te krijgen :/

Mijn boefje is liev!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Ik snap de kritiek op RDR/GTA controls echt niet. Ze zijn nagenoeg perfect. Ik ben altijd helemaal in control.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• KapitanKrazy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:09
De vraag die ik hier tot nu toe niemand heb zien stellen is... Hoe 'smooth' verwachten jullie dat de launch zal gaan in november?

Voor Xbox kan ik niet spreken, want mijn laatste Microsoft console was een Xbox 360, maar PSN staat er nou niet bepaald bekend om dat het een heel stabiel platform is...

Ik hoop dat het preloaden soepeltjes verloopt zodat ik de 19e direct kan spelen, maar ik zou er niet gek van opkijken als de PSN services er vanaf 12 november half gaan uitliggen door alle downloads die mensen gaan uitvoeren. Als dat zo is zal de 'all digital future' van Sony nog een keer flink ter bespreking worden gesteld acht ik zo.

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:12

lord_fh

Môge!

Ik ga er vanuit dat dat allemaal prima verloopt

PS5 Pro + AOC U32G4U

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Mog schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:58:
Ik snap de kritiek op RDR/GTA controls echt niet. Ze zijn nagenoeg perfect. Ik ben altijd helemaal in control.
Sowieso wel redelijk veel negativiteit hier over de game vind ik. Jammer, ik kijk er in elk geval zeer naar uit. :9

It’s the economy, stupid!

• KapitanKrazy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:09
dawg schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 12:15:
[...]

Sowieso wel redelijk veel negativiteit hier over de game vind ik. Jammer, ik kijk er in elk geval zeer naar uit. :9
Ik vind het vooral zelf een beetje onlogisch dat velen verwachtte dat de singleplayer heel erg matig zal zijn -> want GTA Online is zo'n succes. Als je bekend bent met Rockstar games dan zou je toch inmiddels wel moeten weten dat zowat elke singleplayer game van hun een absolute kaskraker is.

Gezien het feit dat ze er juist heel erg mee adverteren dat GTA VI expliciet een singleplayer ervaring is verwacht ik niks anders dan weer een topper van een must-play game.

• Mog
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
KapitanKrazy schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 11:43:
De vraag die ik hier tot nu toe niemand heb zien stellen is... Hoe 'smooth' verwachten jullie dat de launch zal gaan in november?

Voor Xbox kan ik niet spreken, want mijn laatste Microsoft console was een Xbox 360, maar PSN staat er nou niet bepaald bekend om dat het een heel stabiel platform is...

Ik hoop dat het preloaden soepeltjes verloopt zodat ik de 19e direct kan spelen, maar ik zou er niet gek van opkijken als de PSN services er vanaf 12 november half gaan uitliggen door alle downloads die mensen gaan uitvoeren. Als dat zo is zal de 'all digital future' van Sony nog een keer flink ter bespreking worden gesteld acht ik zo.
Als je de preloads kan spreiden over een weekje dan moet er niet al te veel aan de hand zijn lijkt me

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

KapitanKrazy schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 12:40:
[...]

Ik vind het vooral zelf een beetje onlogisch dat velen verwachtte dat de singleplayer heel erg matig zal zijn -> want GTA Online is zo'n succes. Als je bekend bent met Rockstar games dan zou je toch inmiddels wel moeten weten dat zowat elke singleplayer game van hun een absolute kaskraker is.

Gezien het feit dat ze er juist heel erg mee adverteren dat GTA VI expliciet een singleplayer ervaring is verwacht ik niks anders dan weer een topper van een must-play game.
Dat denk ik inderdaad ook, R* heeft een uitstekend trackrecord v.w.b. storytelling in games.

Mij verbaast vooral het gezever over hoe hoog de fps zal zijn. Ook daar, R* kennende… :)

• lord_fh

lord_fh

Môge!

Ik wil het spel juist voor de single player, online boeit me 100x niks. Ben echt aan het aftellen naar de 27e

PS5 Pro + AOC U32G4U

• Christoxz
dawg schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:17:
[...]

Dat denk ik inderdaad ook, R* heeft een uitstekend trackrecord v.w.b. storytelling in games.
Ik denk dat de zorgen voornamelijk komt omdat vele key personen niet meer werkzaam zijn, en die dus een grote aandeel hebben gehaad in het succes van R*

Maar iedereen ziet daar het negatieve van in en is er ook gewoon een kans dat het zelf beter zou kunnen, op een andere wijze.

Ik laat het verder allemaal op mij afkomen, het is wat het is, en kan er toch niks aan veranderen, maar heb er vertrouwen in :)

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Christoxz schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 14:04:
[...]

Ik denk dat de zorgen voornamelijk komt omdat vele key personen niet meer werkzaam zijn, en die dus een grote aandeel hebben gehaad in het succes van R*

Maar iedereen ziet daar het negatieve van in en is er ook gewoon een kans dat het zelf beter zou kunnen, op een andere wijze.

Ik laat het verder allemaal op mij afkomen, het is wat het is, en kan er toch niks aan veranderen, maar heb er vertrouwen in :)
hoe is dat bij alle GTA games over de jaren heen? Er is toch altijd verloop bij bedrijven?

Strava | AP | IP | AW

• Christoxz
Webgnome schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 14:52:
[...]

hoe is dat bij alle GTA games over de jaren heen? Er is toch altijd verloop bij bedrijven?
Veel kopstukken die aan heel veel GTA games hebben gewerkt, zijn niet meer werkzaam voor R*.

AI lijstje:
Leslie Benzies — GTA III, Vice City, San Andreas, GTA IV, GTA V — vertrokken 2016
Dan Houser — GTA III, Vice City, San Andreas, GTA IV, GTA V — vertrokken 2020
Lazlow Jones — GTA III, Vice City, San Andreas, GTA IV, GTA V — vertrokken 2020
Imran Sarwar — GTA III, Vice City, San Andreas, GTA IV, GTA V — vertrokken 2019
Michael Unsworth — GTA IV, GTA V, GTA VI* — vertrokken 2023

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Christoxz schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 14:58:
[...]

Veel kopstukken die aan heel veel GTA games hebben gewerkt, zijn niet meer werkzaam voor R*.

AI lijstje:
Leslie Benzies — GTA III, Vice City, San Andreas, GTA IV, GTA V — vertrokken 2016
Dan Houser — GTA III, Vice City, San Andreas, GTA IV, GTA V — vertrokken 2020
Lazlow Jones — GTA III, Vice City, San Andreas, GTA IV, GTA V — vertrokken 2020
Imran Sarwar — GTA III, Vice City, San Andreas, GTA IV, GTA V — vertrokken 2019
Michael Unsworth — GTA IV, GTA V, GTA VI* — vertrokken 2023
Deze mensen zullen heus belangrijk zijn geweest maar het ontwikkelen van zo een grote en populaire game gebeurt wel in teamverband. Denk dat R* best wel een groot team heeft, en in zo’n dynamiek kunnen mensen elkaars creativiteit wel stimuleren lijkt me. :)

Ik maak me niet zo’n zorgen.

Overigens zag ik gisteren een behind the scenes van TLOU, en dat is toch wel erg indrukwekkend vond ik. Vooral omdat de acteurs zich vanalles moeten inbeelden omdat ze in een half lege hal vol camera’s en in een motion capture suit hun rol moeten spelen. Zal bij GTA niet anders zijn. Erg veel respect voor! Lijkt me ook veel moeilijker dan voor een film of serie acteren, op sets in de juiste kostuums.

[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 12-08-2026 15:35 ]

• Christoxz
dawg schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 15:33:
[...]

Deze mensen zullen heus belangrijk zijn geweest maar het ontwikkelen van zo een grote en populaire game gebeurt wel in teamverband. Denk dat R* best wel een groot team heeft, en in zo’n dynamiek kunnen mensen elkaars creativiteit wel stimuleren lijkt me. :)

Ik maak me niet zo’n zorgen.

Overigens zag ik gisteren een behind the scenes van TLOU, en dat is toch wel erg indrukwekkend vond ik. Vooral omdat de acteurs zich vanalles moeten inbeelden omdat ze in een half lege hal vol camera’s en in een motion capture suit hun rol moeten spelen. Zal bij GTA niet anders zijn. Erg veel respect voor! Lijkt me ook veel moeilijker dan voor een film of serie acteren, op sets in de juiste kostuums.
Ik maak mij ook geen zorgen, maar kan de zorgen van andere wel begrijpen. (Niet die zeggen dat het nu slecht gaat zijn, omdat zij vertrokken zijn)

Het waren niet zomaar mensen die betrokken waren bij de ontwikkelling maar waren producent, schrijvers en/of directors. Veel hoe heel GTA uberhaupt is ontstaan en is gevormd.
Het grote team van R* draaide op heel veel vlakken op hun visie.

We gaan het zien, dit kan ook juist innovatie betekenen die gewoon goed uitpakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZOXZCAjkqXwcWRGYsOa0x1Lons=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6lSKiSDcm8s2CAgDwqwKbMTi.jpg?f=fotoalbum_large

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:03
In het verleden behaalde resultaten… :+

Dit wordt voor mij ook een instabuy. Game al jaren niet meer heel actief, want gezin enzo. Maar naar deze game kijk ik toch echt nog wel oprecht naar uit. O+

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:31
Mog schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:58:
Pff, als je niet snapt waarom mensen deze controls stroperig, onlogisch en irritant vinden, dan heb je echt oogkleppen op. Andere games voelen veel vloeiender en natuurlijker en hebben een schema wat gewoon veel logischer in elkaar zit. GTA is altijd traag geweest, met auto's die om het minste of geringste ineens alle grip verliezen (of gewoonweg los komen van de grond) en je moet vaak vele seconden wachten tot een animatie is afgerond, voordat je weer controle hebt. Verder zijn de games gewoon heel traag en vereisen veel dom josti-band gedruk om nog een beetje snelheid te halen (waarom ze altijd willen dat je knopjes blijft rammen om te rennen, snap ik nog steeds niet).

Martinspire - PC, PS5, XSX

Martinspire schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 10:23:
[...]

Pff, als je niet snapt waarom mensen deze controls stroperig, onlogisch en irritant vinden, dan heb je echt oogkleppen op. Andere games voelen veel vloeiender en natuurlijker en hebben een schema wat gewoon veel logischer in elkaar zit. GTA is altijd traag geweest, met auto's die om het minste of geringste ineens alle grip verliezen (of gewoonweg los komen van de grond) en je moet vaak vele seconden wachten tot een animatie is afgerond, voordat je weer controle hebt. Verder zijn de games gewoon heel traag en vereisen veel dom josti-band gedruk om nog een beetje snelheid te halen (waarom ze altijd willen dat je knopjes blijft rammen om te rennen, snap ik nog steeds niet).
Je hoeft niet meer op het knopje te drukken om te rennen, dat is er al een lange tijd uit. Misschien nog eens GTA V spelen, want ik kan mij niet in uw commentaar vinden. IK speel alleen maar GTA V, dus hoe andere games omgaan met hun controls weet ik niet... weet dus niet beter en vind de controls best OK.

• SgtElPotato
  • Laatst online: 12:50
[...]

Lijkt me vrij overdreven? Heb V gespeeld op de PS3/4/5 en echt nooit problemen ervaren. Misschien dat sommige meer genieten van het spel zelf en zich minder druk maken om de controls. Bij ieder spel is het even 1-2u wennen en daarna weet je niet beter. Ook op de PC speel ik V liever met een controller dan met muis/toetsenbord imho.

Zucht...

• Mog
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
[...]

Alles wat je zegt klinkt als muziek in mijn oren. De traagheid is juist wat er mist in veel moderne games. Alles moet dopamine opwekken. GTA/RDR-controls zorgen voor een immersive gevoel. Dat op A of kruisje rammen om te remmen zorgt ervoor dat het alleen in nood gebruikt wordt.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik kijk zo uit naar dit deel. Vanaf ps1 begonnen met GTA, altijd favoriet spel gebleven. MTA VC grijs gespeeld.

GTA 5 ook flink gespeeld en lang favoriet gebleven. Deel 6 voelt vooral als een DNF, die duurde ook 10 jaar en elke keer uitstel. Dat was wel een deceptie bij release, maar ik schat dat dit deel mij weer teveel tijd gaat kosten die ik al niet heb. En nog meer spellen waar ik überhaupt aan moet beginnen _O-

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:40

s0kkie

Cowabunga

Mog schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 10:41:
[...]

Alles wat je zegt klinkt als muziek in mijn oren. De traagheid is juist wat er mist in veel moderne games. Alles moet dopamine opwekken. GTA/RDR-controls zorgen voor een immersive gevoel. Dat op A of kruisje rammen om te remmen zorgt ervoor dat het alleen in nood gebruikt wordt.
Ik ben toevallig weer begonnen met GTA4 op de PS3 en de besturing van het rijden is wel echt om te huilen daar, wat een drama met de camera.

[ Voor 6% gewijzigd door s0kkie op 13-08-2026 11:02 ]

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:30
Ik heb de pre-order gedaan. Nu dus gratis maand GTA+.
Maar wat nu als ik de pre-oder cancel?

(My iRacing)

• Hulleman
  • Nu online
maussert schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:37:
[...]

In het verleden behaalde resultaten… :+

Dit wordt voor mij ook een instabuy. Game al jaren niet meer heel actief, want gezin enzo. Maar naar deze game kijk ik toch echt nog wel oprecht naar uit. O+
En ook een game wat je echt lang kan spelen

• Hulleman
  • Nu online
elknic schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 11:02:
Probeer het eens en deel je ervaringen hier :)

elknic schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 11:02:
Ik heb ook de pre-order (Ultimate Edition) gedaan met mijn MS Rewards tegoed = € 0 :+

[ Voor 4% gewijzigd door RigolleM op 13-08-2026 11:49 ]

• Vis

Vis

Heerlijk, deze speculatie op het internet overal.. hier voel ik wel iets voor.

HYPED!

I think GTA VI’s biggest technological leap is something people aren’t talking about

Been going down a bit of a rabbit hole looking at some of Rockstar/Take-Two’s patents and the tech they’ve been working on, and it got me thinking about GTA VI.

This isn’t a leak or anything lol, just me connecting some dots and probably getting carried away.

Every time Rockstar drops one of their big games there’s normally something that makes you go “how the fuck have they done this?” GTA IV had the Euphoria physics which were insane at the time. GTA V somehow had that massive world running on a PS3/360. Then RDR2 came along and the level of detail was just stupid. NPC routines, animals, animations, random encounters, people remembering you etc.

So I started looking at some of the Take-Two patents and there’s stuff around NPC navigation, locomotion, runtime animations/retargeting and things like that.

And it made me wonder if GTA VI’s big leap isn’t actually the graphics at all.

What if it’s the world itself?

Like imagine you cause a massive crash on a busy road. In GTA V everyone just loses their shit, traffic gets stuck and eventually everything despawns.

But imagine in VI, cars actually start trying to get around it. People get out to see what happened. Someone starts recording on their phone. Another NPC calls the police. An ambulance eventually turns up. Police start moving people away and controlling traffic while paramedics deal with whoever got hurt.

And none of it is a scripted random event. You literally caused it yourself and all these different systems just reacted to each other.

Same with police. Instead of cops basically having a GPS tracker implanted in your ass the second you get a wanted level, maybe witnesses actually matter. They know where you were last seen, what car you were in, what you looked like etc. You ditch the car somewhere and now they’re actually searching for you rather than magically spawning around the next corner.

Crowds could be another one. Start a fight somewhere packed and instead of 30 NPCs all doing the same panic animation, some run, some watch, some record, security tries getting through, someone joins in, someone calls the cops.

That’s the sort of shit I think could make VI feel genuinely next gen.

Because Rockstar already did the “massive open world” thing with GTA V. Then they did the ridiculously detailed living world thing with RDR2.

GTA VI could basically be those two ideas smashed together.

Obviously I’m completely speculating here, but considering what they managed to squeeze out of a PS4 with RDR2, I genuinely think the biggest GTA VI upgrade might be something screenshots and trailers can’t even properly show.

It’ll be when you’re 30 hours into the game, some completely random shit happens in front of you and you’re sitting there thinking:

“Wait… was that actually scripted?”

That’s the Rockstar leap I’m expecting.

• Ricmaniac
  • Laatst online: 12:46

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Eerst zien dan geloven :P ik ga nergens meer in mee zonder wat gezien te hebben hahah

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ricmaniac schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 14:57:
Eerst zien dan geloven :P ik ga nergens meer in mee zonder wat gezien te hebben hahah
Nog twee weken (en 6 uren) en we leren meer :o
Ik kan niet wachten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jt3gew7Vs0d17_q2ixiIMJNSq20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pb4kfbq9ZZRm8WBZCF8CxvZ3.jpg?f=fotoalbum_large

• Hulleman
  • Nu online
Vis schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 14:48:

Eigenlijk is dat wel iets wat we allemaal hopen. Los van dat RDR2 prachtig is, vond ik de wereld zelf wel het meest toffe eigenlijk. Bij GTA VI verwacht ik weer zoiets, naast van hele dikke graphics. Laatst las ik ook dat als je een misdaad pleegt dat even later de plek wordt afgezet als crime scene, waar onderzoek wordt gedaan en dat daar over wordt gesproken en geschreven in de media.

• SgtElPotato
  • Laatst online: 12:50

HYPED!

I think GTA VI’s biggest technological leap is something people aren’t talking about

Been going down a bit of a rabbit hole looking at some of Rockstar/Take-Two’s patents and the tech they’ve been working on, and it got me thinking about GTA VI.

This isn’t a leak or anything lol, just me connecting some dots and probably getting carried away.

Every time Rockstar drops one of their big games there’s normally something that makes you go “how the fuck have they done this?” GTA IV had the Euphoria physics which were insane at the time. GTA V somehow had that massive world running on a PS3/360. Then RDR2 came along and the level of detail was just stupid. NPC routines, animals, animations, random encounters, people remembering you etc.

So I started looking at some of the Take-Two patents and there’s stuff around NPC navigation, locomotion, runtime animations/retargeting and things like that.

Like imagine you cause a massive crash on a busy road. In GTA V everyone just loses their shit, traffic gets stuck and eventually everything despawns.

But imagine in VI, cars actually start trying to get around it. People get out to see what happened. Someone starts recording on their phone. Another NPC calls the police. An ambulance eventually turns up. Police start moving people away and controlling traffic while paramedics deal with whoever got hurt.

And none of it is a scripted random event. You literally caused it yourself and all these different systems just reacted to each other.

Same with police. Instead of cops basically having a GPS tracker implanted in your ass the second you get a wanted level, maybe witnesses actually matter. They know where you were last seen, what car you were in, what you looked like etc. You ditch the car somewhere and now they’re actually searching for you rather than magically spawning around the next corner.

Crowds could be another one. Start a fight somewhere packed and instead of 30 NPCs all doing the same panic animation, some run, some watch, some record, security tries getting through, someone joins in, someone calls the cops.

Because Rockstar already did the “massive open world” thing with GTA V. Then they did the ridiculously detailed living world thing with RDR2.

Obviously I’m completely speculating here, but considering what they managed to squeeze out of a PS4 with RDR2, I genuinely think the biggest GTA VI upgrade might be something screenshots and trailers can’t even properly show.

It’ll be when you’re 30 hours into the game, some completely random shit happens in front of you and you’re sitting there thinking:

Dit is imo wel 'the dream'. Een volledige levende wereld. Even groot of iets groter dan V is voor mij prima, maar een levendige wereld die overal op reageert, dynamisch. Dat zou echt geweldig zijn.

Maar ik laat me dan ook graag meeslepen in wat iedereen bedenkt...

Zucht...

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Ik volg ook een vaste GTA-YouTuber die het heeft over deze patenten in combinatie met gameplaysituaties. Onder andere: wel of geen masker dragen, getuigen bedreigen (zoals in RDR2) en in welk district je een misdaad pleegt. Leaks en screens laten zien dat er verschillende politie-eenheden zijn, de een is sneller ter plaatse dan de ander. (in Mount Kalaga zullen ze langzamer zijn)

Daarnaast zal de politie niet meteen op je gaan schieten als je een auto steelt, en waarschijnlijk ook niet te veel risico nemen als je zelf roekeloos gaat rijden. Zo kan de meter oplopen van criminele gebeurtenis naar politie-inzet, en heb je zelf de tijd om op verschillende manieren te voorkomen dat de politie je verdenkt. En misschien word je een dag later in hetzelfde district nog steeds aangesproken door NPC's, of word je nog gezocht door de politie.

Er wordt natuurlijk veel gespeculeerd over welke verbanden er gelegd worden tussen de patenten en het wanted-systeem dat al voor RDR2 is gemaakt.

Maar je hoopt en verwacht iets top notch op dit gebied in combinatie met goed werkende Ai zodat het bijna niet scripted aanvoelt, en hopelijk krijgen we dat over twee weken al gepresenteerd.

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Eigenlijk had je em om 21:00 moeten posten :+

• Vis

Vis

EvertonPride schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 16:05:
Ik volg ook een vaste GTA-YouTuber die het heeft over deze patenten in combinatie met gameplaysituaties. Onder andere: wel of geen masker dragen, getuigen bedreigen (zoals in RDR2) en in welk district je een misdaad pleegt. Leaks en screens laten zien dat er verschillende politie-eenheden zijn, de een is sneller ter plaatse dan de ander. (in Mount Kalaga zullen ze langzamer zijn)

Daarnaast zal de politie niet meteen op je gaan schieten als je een auto steelt, en waarschijnlijk ook niet te veel risico nemen als je zelf roekeloos gaat rijden. Zo kan de meter oplopen van criminele gebeurtenis naar politie-inzet, en heb je zelf de tijd om op verschillende manieren te voorkomen dat de politie je verdenkt. En misschien word je een dag later in hetzelfde district nog steeds aangesproken door NPC's, of word je nog gezocht door de politie.

Er wordt natuurlijk veel gespeculeerd over welke verbanden er gelegd worden tussen de patenten en het wanted-systeem dat al voor RDR2 is gemaakt.

Maar je hoopt en verwacht iets top notch op dit gebied in combinatie met goed werkende Ai zodat het bijna niet scripted aanvoelt, en hopelijk krijgen we dat over twee weken al gepresenteerd.
Kippenvel idd.

Een masker opzetten kennen we natuurlijk al wel van andere open wereld games, maar Rockstar zou Rockstar niet zijn als ze dit tot in extreme gaan perfectioneren.

• EvertonPride
  • Nu online
Lucia heeft op verschillende screenshots oortjes in. De kans bestaat dus dat we straks ook muziek/radio kunnen luisteren buiten de auto. Voor mij persoonlijk geen must, maar wel leuk om te vermelden.

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-08 23:17
G_Dragon schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 09:39:
Ben vooral echt heel benieuwd vanwege hun woord keuze "Extended Look", dit is vaak niet alleen een trailer. We moeten nog even geduld hebben, maar gok dat dit het wachten wel waard zal zijn :)
Heb helaas zelf geen Netflix, dus ik zou moeten wachten tot hij op YouTube verspreid zal worden. Maar ik ben zelf ook benieuwd wat die extended look zal zijn. Twijfel nog steeds wel / niet kijken :+

tevens hoop ik dat de tijd wat sneller gaat, maar ene kant als ik een terug denk aan de tijd tussen mei / augustus 3 maand wachten. En nu ook zo goed als 3 maand wachten met een paar dagen extra. Voelt het op de een of andere manier niet meer zo lang. :9~

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Milan1NL schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 23:34:
[...]

Heb helaas zelf geen Netflix, dus ik zou moeten wachten tot hij op YouTube verspreid zal worden. Maar ik ben zelf ook benieuwd wat die extended look zal zijn. Twijfel nog steeds wel / niet kijken :+

tevens hoop ik dat de tijd wat sneller gaat, maar ene kant als ik een terug denk aan de tijd tussen mei / augustus 3 maand wachten. En nu ook zo goed als 3 maand wachten met een paar dagen extra. Voelt het op de een of andere manier niet meer zo lang. :9~
Als je een bankrekening hebt waarop je nog nooit Netflix hebt gehad en een mail adress hebt die je kan gebruiken, maak een paar dagen van te voren eentje aan. Annuleer direct weer, maar je krijgt wel 7 dagen proef. Zo wil ik ook gaan kijken :)

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01:08

HYPED!

Denk ook helemaal geen rare gedachte, zou wel ontzettend gaaf zijn als ze dit voor elkaar kunnen krijgen. Ik moest ook even denk aan Planet Zoo, volgensmij zijn hun ook met zoiets bezig, dan wel op een veel kleinere schaal. Waar de dieren ook beter zullen reageren op hun omgeving en gestoord kunnen worden tijdens bepaalde animatie's waar ze mee bezig zijn op dat moment.
G_Dragon schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 23:55:
[...]

Als je een bankrekening hebt waarop je nog nooit Netflix hebt gehad en een mail adress hebt die je kan gebruiken, maak een paar dagen van te voren eentje aan. Annuleer direct weer, maar je krijgt wel 7 dagen proef. Zo wil ik ook gaan kijken :)
Dus of je wacht gewoon een paar uur, kijkt niet even op tweakers etc vanaf 9 uur.
En dan kan je volgende ochtend ook op youtube kijken als je wakker wordt, scheelt je een account etc ook aan maken.
Die paar uurtjes kan je toch wel effe wat anders doen :P ?

• Vis

Vis

Carlos0_0 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 09:00:
[...]

Dus of je wacht gewoon een paar uur, kijkt niet even op tweakers etc vanaf 9 uur.
En dan kan je volgende ochtend ook op youtube kijken als je wakker wordt, scheelt je een account etc ook aan maken.
Die paar uurtjes kan je toch wel effe wat anders doen :P ?
En toch wil jij op de bank om 21.00 met een koud biertje gaan kijken, wedden?

Ik gun Netflix ook niks, maar toch ga ik ook een proef abbo nemen volgende week om dan direct op te zeggen. Of ik vraag even de inloggegevens van mijn ouders die wel nog een accountje hebben, misschien makkelijker...😉

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Vis schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 09:13:
[...]

Of ik vraag even de inloggegevens van mijn ouders die wel nog een accountje hebben, misschien makkelijker...😉
Dat gaat ook niet meer zomaar ;)

The best is yet to come

Vis schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 09:13:
[...]

En toch wil jij op de bank om 21.00 met een koud biertje gaan kijken, wedden?

Ik gun Netflix ook niks, maar toch ga ik ook een proef abbo nemen volgende week om dan direct op te zeggen. Of ik vraag even de inloggegevens van mijn ouders die wel nog een accountje hebben, misschien makkelijker...😉
Nee ik ben op vakantie dan, en vlieg die zaterdag ochtend terug.
Ik download hem wel of op mijn mobiele data reis esim, of het hotel wifi offline. En kijk hem wel op de terugweg in het vliegtuig :).

Als ik thuis was geweest had ik wel gekeken, maar goed ik heb dan ook een Netflix account (had er niet 1 aangemaakt voor die paar uurtjes).
Maar ben op vakantie, dus dan ben je met hele andere dingen bezig. dan met gamen, internetten, youtuben etc.
Dan ben je van de vakantie / omgeving aan het genieten :), aan het uitrusten enz.

[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 14-08-2026 09:21 ]

• Vis

Vis

Dean Martin schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 09:16:
[...]

Jawel, die zelfde dag nog even langs pap en mam gaan, op de wifi en inloggen via je eigen telefoon.

Dan kun je als het goed is thuis gewoon kijken toch?

Of hebben ze dat ook aan banden gelegd?

• Christoxz
Dean Martin schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 09:16:
[...]
Voor 1x inloggen wel, anders via een 'tijdelijk niet thuis code'.

https://help.netflix.com/nl/node/24853

Ontopic:
Betreft de patenten en verwachtingen, de kans is zeker groot dat R* met innovatie komt, de techniek staat niet stil, veel games komen weer met nieuwe elementen, R* heeft altijd het nieuwe gebracht, en is dus aannemelijk dat zij dat weer zullen doen.
Zo hoop ik ook dat de extended look een innovatie is en niet een saaie documentaire over bijv. de ontwikkeling.
Een verhaal over Vice City, diepe historie van personages zou cool zou. En natuurlijk wat gameplay :D

• JB

JB

Cédric roelt!

Hopelijk is het geen nieuwe iPhone hype :+ Zo begint het bij Apple ook altijd :P

Mijn boefje is liev!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Vis schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 09:28:
[...]

Jawel, die zelfde dag nog even langs pap en mam gaan, op de wifi en inloggen via je eigen telefoon.

Dan kun je als het goed is thuis gewoon kijken toch?

Of hebben ze dat ook aan banden gelegd?
Ja, maar dat noem ik niet 'zomaar' ;)

The best is yet to come

• EvertonPride
  • Nu online
Terugreis vakantie lange rit auto, vriendin rijdt en vooraf deze video gedownload en net bekeken. Indrukwekkend..

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik kan gewoon niet geloven dat het spel zelf net zoveel detail kent, als de trailers :o Als dat echt zo is... bizar!

Mijn boefje is liev!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

JB schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 16:03:
Ik kan gewoon niet geloven dat het spel zelf net zoveel detail kent, als de trailers :o Als dat echt zo is... bizar!
Als je wat videos van any Austin op YouTube lijkt dan zie je al hoe ver het ging in gta iv, v en rdr2

YouTube: Do Red Dead Redemption 2's Power Lines Connect to Anything?

Bijvoorbeeld

• Vis

Vis

Idem.

Dat overanalyzing filmpje is wel cool, omdat je daarin echt kunt zien hoeveel detail die trailers hebben. Bizar.

Het detail dat wanneer je bijvoorbeeld gewichten gaat heffen op het strand dat Jason dan zijn petje, of wat je ook op dat moment op je hoofd draagt, automatisch af doet etc. Als dat soort details bij allerlei handelingen plaatsvinden wordt dit echt een spektakel van jewelste. Maar ik betwijfel het.

Het detail van de pick up auto met jetski op de aanhanger op de snelweg vond ik wel een hele interessante: die auto lijkt aan het einde van het shot naar rechts uit te wijken en daarna weer naar links, alsof ie de rode auto op de rechterbaan niet zag aankomen. Als dit soort details live in gameplay zit, insane!

Dat de trailers gelikt zijn was al duidelijk, hoe dat zich gaat omzetten naar de uiteindelijke gameplay is de hamvraag.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tja.. dan zou dit de eerste keer zijn dat Rockstar een game downgraden ten opzichte van de trailers... Maar goed voor alles moet een eerste keer zijn :+

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:32

ScreamGT

joejoe

Het internet wordt momenteel wel echt overloaded met AI screenthots, filmpjes en zogenoemde "leaks". Echt om te huilen zeg.

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

ScreamGT schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 21:25:
Het internet wordt momenteel wel echt overloaded met AI screenthots, filmpjes en zogenoemde "leaks". Echt om te huilen zeg.
Geen idee ik kom niks tegen :)

• EvertonPride
  • Nu online
Vis schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:31:
[...]

Idem.

Dat overanalyzing filmpje is wel cool, omdat je daarin echt kunt zien hoeveel detail die trailers hebben. Bizar.

Het detail dat wanneer je bijvoorbeeld gewichten gaat heffen op het strand dat Jason dan zijn petje, of wat je ook op dat moment op je hoofd draagt, automatisch af doet etc. Als dat soort details bij allerlei handelingen plaatsvinden wordt dit echt een spektakel van jewelste. Maar ik betwijfel het.

Het detail van de pick up auto met jetski op de aanhanger op de snelweg vond ik wel een hele interessante: die auto lijkt aan het einde van het shot naar rechts uit te wijken en daarna weer naar links, alsof ie de rode auto op de rechterbaan niet zag aankomen. Als dit soort details live in gameplay zit, insane!

Dat de trailers gelikt zijn was al duidelijk, hoe dat zich gaat omzetten naar de uiteindelijke gameplay is de hamvraag.
Vandaag heeft hij meer dan een 3 uur durende video gedeeld.

In de watchlist gezet voor de komende dagen.

• visblegamer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-08 07:37
[...]

Zo niet waar dit...

speel al gta sinds ik een jaar of 7 ben en natuurlijk verschilt het per game maar echt nooit gehad dat het stroperig of onlogisch etc aanvoelde zoals je beschrijft

maar je hoeft gta 6 niet te spelen straks he!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:31
visblegamer schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 00:37:
[...]

Zo niet waar dit...

speel al gta sinds ik een jaar of 7 ben en natuurlijk verschilt het per game maar echt nooit gehad dat het stroperig of onlogisch etc aanvoelde zoals je beschrijft

maar je hoeft gta 6 niet te spelen straks he!
Ik vind het verhaal en sfeer altijd fantastisch in GTA, maar als iemand later een mod maakt om er een normaal spelende game van te maken, installeer ik hem meteen. Rockstar doet altijd zijn eigen ding en wil altijd dat de speler zoveel trager speelt als in andere games en dat mogen ze prima vinden, maar ik mag daar commentaar op hebben zoals ieder ander commentaar mag hebben op de game. En ik ben geen ADHD idioot of iets, maar vind alles gewoon veel trager dan nodig is. Dat maakt missies vaak ook veel frustrerender en lastiger. Wat niet alleen voor mij een issue is, maar ook voor mensen die niet zoveel games spelen bv. En als je niet in kunt zien dat deze franchise afwijkt van andere games qua vloeiendheid, qua snelheid, qua gemak en qua logische indeling, dan moet je echt wat meer games spelen...

Wat mij betreft krijgt elke GTA game een 3/10 voor de controls en dat blijft het heikel punt al sinds de eerste 3d game uit kwam.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 15-08-2026 10:14 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

De traagheid kan ik mee leven Rockstar wil inderdaad een filmische sfeer neerzetten.

Maar de logica van de controls.... zeker in het begin je staat constant verkeerde dingen te doen... tijdens freeroamen nog niet zo erg behalve dat je regelmatig mensen slaat of schiet terwijl dat niet de bedoeling is :P Maar tijdens een missie is het wel extra klote als je faalt omdat het snel instappen in een auto niet lukt :+

Mijn dochter is net begonnne met GTA5, en die riep na een kwartoer ook al "wat zijn die controls irritant!"

• JB

JB

Cédric roelt!

Bij RDR2 ook zo vaak WANTED omdat ik dan “gas” geef zoals in GTA V :X

Mijn boefje is liev!

Die controlls nooit moeite mee gehad, niet in de 3D gta, niet in RDR delen zijn gewoon meer dan prima voor mij.
Niks traag etc nergens last van, maar goed ik speel dan geen Call of Duty / Battlefield dat is weer andere koek.

• lord_fh

lord_fh

Môge!

Ik snap die controls problemen niet. Ik heb echt nooit gehad dat ik iemand sloeg ipv dat ik iets anders wilde doen, echt helemaal nooit

PS5 Pro + AOC U32G4U

lord_fh schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:44:
Ik snap die controls problemen niet. Ik heb echt nooit gehad dat ik iemand sloeg ipv dat ik iets anders wilde doen, echt helemaal nooit
Nee dat heb ik dus ook echt nog nooit gehad, sinds gta3 waren de controls zo duidelijk als het maar kan.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Hier ook nooit moeite gehad met de controls van GTA.

• elknic
Conclusie, controls zijn een persoonlijke voorkeur. Zouden ze gewoon mappable moeten maken. Iedereen happy 😊

(My iRacing)

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
dawg schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:13:
Hier ook nooit moeite gehad met de controls van GTA.
Kan iemand ff snell een poll maken, controls goed, controls slecht? Ik hoor overigens in kamp controls goed.
lord_fh schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:44:
Als je weinig andere games speelt, of juist veel GTA, zal het zeker geen probleem zijn. Maar speel je andere games, in soortgelijke 3rd person, elke game wil nog wel eens zijn eigen 'variatie' maken op bijvoorbeeld 'interact'. De 1 heeft standaard A, de ander juist B, of juist Y, misschien wel X (de PC varianten van E, F, R of zelfs Q). PC heb je dan nog wat remapping, maar console ben je al snel gelimiteerd, terwijl in de jaren na GTA er heel wat 'slimmere' controls zijn bedacht (d-pad met RB/LB modifier etc).

En dan de besturing an sich, zelfs WH40k voelt op tijden meer 'snappy' qua beweging/sprinten, dan soms in GTA. Loop je iets te ver voorbij een hoek kan je niet wegduiken, iets te vroeg Y en je stapt achterin ipv voorin een auto. 180 omdraaien, soms, of je maakt een 2 meter draaicirkel omdat je blijkbaar 2 graden teveel de camera draaide. Het voelt voor mij altijd als een jack of all, master of none. Niet slecht, maar zeker niet perfect.

Toegegeven, vergelijking met Elden Ring, Fortnite, SM2 of welke andere 3rd person kan onlogisch zijn, maar het is vaak wel de games waar je meer 'feeling' hebt met de controls (en effect ingame), dat GTA soms 'anders' voelt dan je zou willen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-08 23:17
Laten we zeggen. Iedereen heeft zijn of haar idee wat er in de game zal zitten. En ik denk dat dit een super game gaat worden! 😃😃

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Tristan Wins schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:17:
[...]

Kan iemand ff snell een poll maken, controls goed, controls slecht? Ik hoor overigens in kamp controls goed.
Als het echt zo slecht was, dan had de serie nooit zo goed verkocht.

Rdr2 ging het bij mij ook wel eens mis trouwens. Maar wat datet gta vi te maken heeft...

• Bobbo90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:36
wat een ophef over iemand die met een controller niks van bakt.

• JB

JB

Cédric roelt!

Bobbo90 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 16:11:
wat een ophef over iemand die met een controller niks van bakt.
Op een toetsenbord gaat het inderdaad een stuk beter :>

Mijn boefje is liev!

• laurens0619
  • Nu online
JB schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 16:55:
[...]

Op een toetsenbord gaat het inderdaad een stuk beter :>
Daarom xbox > ps5, daar zijn die controls tenminste logisch op.

CISSP! Drop your encryption keys!

• Orangelights23
laurens0619 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 17:00:
[...]

Daarom xbox > ps5, daar zijn die controls tenminste logisch op.
Zeker niet; wie vindt het nou fijn om een controller (die overigens ook nogal cheap en plasticky aanvoelt) assymetrisch vast te houden?

PS5 controller voelt als de premium optie naast goedkoop Chinees spul a la Xbox. Ik heb een gaming pc, XSS, PS5 en Steam Machine en heb de Xdoos controller een kans gegeven, maar dit werd hem niet voor mij.

Conclusie: het is super persoonlijk want anderen vinden de Xdoos controller juist wél fijn. Mooi toch, dat er meerdere opties zijn?

• laurens0619
  • Nu online
Orangelights23 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 07:34:
[...]

Zeker niet; wie vindt het nou fijn om een controller (die overigens ook nogal cheap en plasticky aanvoelt) assymetrisch vast te houden?

PS5 controller voelt als de premium optie naast goedkoop Chinees spul a la Xbox. Ik heb een gaming pc, XSS, PS5 en Steam Machine en heb de Xdoos controller een kans gegeven, maar dit werd hem niet voor mij.

Conclusie: het is super persoonlijk want anderen vinden de Xdoos controller juist wél fijn. Mooi toch, dat er meerdere opties zijn?
Na zoveel verschillende devices kun je denk ik wel de conclusie trekken dat het misschien toch je skills zijn en het niet aan de controller ligt :+

• Orangelights23
laurens0619 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 09:32:
[...]

Na zoveel verschillende devices kun je denk ik wel de conclusie trekken dat het misschien toch je skills zijn en het niet aan de controller ligt :+
Je hebt gelijk: een kok kan zelfs met een goedkope Blokker messenset goed koken. Maar een kok kan nóg beter koken met het juiste materiaal ;)

Net zoals met CISSP is het handig om van veel dingen een klein beetje te weten (a mile wide and an inch deep), maar de echte experts weten juist over veel onderwerpen heel veel. Idem met controllers.

Hoe dan ook, als je mijn Xbox controllers wil kopen, stuur maar een PM haha. Ook op de Steam Machine werken de PS5 controllers heerlijk.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Laten we er maar geen controller discussie van maken..

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 11:23:
Laten we er maar geen controller discussie van maken..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5ZZlXCDg4nEcZZUUCjijHhP8fs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rbjP5p3tzknmYJlmZ5VAxtml.jpg?f=user_large

:+

Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present

• laurens0619
  • Nu online
Och ook al moet ik het op een ns64 controller mag spelen, ik vind het best.

Als ik maar gta6 kan spelen :D

• elknic
En... Als GTA VI realistischer is.... Kunnen we dan de trein stoppen? :)

(My iRacing)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FOIqpFRZ6DChybNjsTJ07Zoz2w4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TB0HAo2BT9av9kuHZOAeVs3E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfNcUzMx_NlJXJtgsCs5QPJOyxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ok9xhqsUuyVcTEIWRMWUZrfJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fc0JFkl4f-UnIeqvBovFbHg1-a8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/8XVRas8dpW7m6olaHo2eF3Tp.gif?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door G_Dragon op 17-08-2026 20:56 ]

Pagina: 1 ... 34 35 Laatste

Let op:
Niet discussiëren over de waarde van games ansich. Of over de waarde van de Ultimate vs. standard edition. Zie het topic start voor de verschillen.

Telkens vragen wat je in de normale of ultimate-editie krijgt is overbodig, dit staat heel duidelijk en overzichtelijk in de topicstart.

Denk eraan leaks en spoilers tussen spoilertags te plaatsen!

Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Countdown Timer