Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 10:49
Hulleman schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:11:
[...]

Qua openwereld game is RDR2 denk ik nog steeds ongeëvenaard. Het is zo immersive, levendig en dynamisch. Dat doet echt geen enkele game RDR2 na. Het was mij allemaal iets te traag wat voor mij het plezier weg nam. Wil de game best nog eens helemaal opnieuw beleven, maar dan wel graag in 60fps. Ooit komt die versie er wel.
Die versie is er, gewoon een pc kopen.

Geen idee waarom je jaren zou wachten op eventuele patches/remasters waar je dan weer extra moet betalen, terwijl het letterlijk een settings menu slider is. Totaal afhankelijk van publishers en platform houders.

Op de PC hoef je ook niet te betalen voor een 60fps patch.

[ Voor 3% gewijzigd door James Pond op 09-07-2025 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
James Pond schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:17:
[...]
Die versie is er, gewoon een pc kopen.
:O

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
James Pond schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:15:
[...]
De games van Rockstar zijn dan ook zodanig gepolished dat ze het ook prima waard zijn. Mensen die hier zeggen ja na een jaar zijn de grootste fouten er wel uit zijn gehaald, sorry maar welke fouten :D.

Dat is de kwaliteit van Rockstar, en daarom ga ik niet zeuren over double dip.
Op PC zijn games van Rockstar alles behalve gepolished. GTA IV presteerde dramatisch, met RDR2 was ook van alles mis.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Tja, als jij afhankelijk wil zijn van publishers die voor jou bepalen of je wel of niet je spel op 60fps kan spelen, dan be my guest.

Ik wil die keuze graag zelf kunnen maken.

Daarom snap ik de instelling niet van 'oja ik hoop echt dat er een 60fps patch komt'. Als je het zo graag op 60 wil spelen dan haal je een pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
James Pond schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:20:
[...]

Tja, als jij afhankelijk wil zijn van publishers die voor jou bepalen of je wel of niet je spel op 60fps kan spelen, dan be my guest.

Ik wil die keuze graag zelf kunnen maken.

Daarom snap ik de instelling niet van 'oja ik hoop echt dat er een 60fps patch komt'. Als je het zo graag op 60 wil spelen dan haal je een pc.
Nee, want ik wil geen game pc. Anders had ik er wel één gehad he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Hulleman schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:32:
[...]

Daar heb je het ook over een game. Als GTA VI voor 1/5 van de prijs wordt verkocht is het niet legaal.
Oke dude, jij bent de expert op gebied van pc gaming :').

Komop man, als je er geen kennis van hebt praat er dan niet over.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wi0bFkCDJj9VfkY0iumRJkuFpf8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kz4WvLrWV3H0zurfbXXc0Wvt.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Bijna! En dan te bedenken dat de game statistisch gezien nog een keer uitgesteld gaat worden 😢

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 09-07-2025 10:45 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:45:
[...]

Bijna! En dan te bedenken dat de game statistisch gezien nog een keer uitgesteld gaat worden 😢
Yes! Onwijs veel zin in, ben ook benieuwd wanneer de pre-orders live gaan en wat de collectors editie gaat zijn.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
So close yet so far

Ik ga dit jaar veel sporten. Ik wil in peak Jason conditie zijn als de game uitkomt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Genoeg backlog dus ik wacht rustig de PC editie af. 8)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Reactie op verwijderd bericht. Nog minder dan een jaar! Zo voorbij, en voor je het weer ben je weer aan het klagen dat het alweer 10 jaar geleden is dat GTA VI uitkwam :P

[ Voor 30% gewijzigd door Mog op 09-07-2025 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:44
Orangelights23 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:33:
Reactie op verwijderd bericht. Nog minder dan een jaar! Zo voorbij, en voor je het weer ben je weer aan het klagen dat het alweer 10 jaar geleden is dat GTA VI uitkwam :P
Heb je enig idee hoe lang we moeten wachten op de Hot Coffee mod.

[ Voor 16% gewijzigd door Mog op 09-07-2025 19:50 ]

Zucht...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Modbreak:Het topic weer een beetje opgeschoond. Off topic-berichten over Steam keys en Tweakers karma verwijderd.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:07
markwiering schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 20:43:
[...]

Oneens. Rockstar Games speelt samen met fabrikanten van spelcomputers een spelletje om consumenten zoals jij financieel uit te melken. Door grote speltitels eerst uit te brengen voor spelcomputers...

1. Kopen mensen zoals jij speciaal een Xbox of PlayStation, om de nieuwste titel maar te kunnen spelen. Hierdoor incasseren producenten van spelcomputers meer winst.

2. Kopen mensen het uitgegeven spel dubbel (eerst voor de spelcomputer, dan voor de gewone computer), waardoor Rockstar ook extra geld incasseert.

Het is een overduidelijke vorm van uitpersing. Fanatieke spelers zoals jij trappen hier met open ogen in. Het is ook schadelijk om erin te blijven trappen, want juist door mensen zoals jij blijft Rockstar Games dit doen.

Als niemand in deze truc zou trappen en iedereen gewoon de normale versie van het spel zou afwachten, zou Rockstar dit trucje niet meer flikken. Het haalt dan toch niks meer uit. ;)
Ik zou rustig ademhalen. Het gaat om een computerspelletje van een paar tientjes. Wat maakt het uit dat je die een paar keer koopt joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

giantgiantus schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:37:
[...]

Ik zou rustig ademhalen. Het gaat om een computerspelletje van een paar tientjes. Wat maakt het uit dat je die een paar keer koopt joh.
Het winst model van Rockstar is allang verschoven naar hun Shark Cards voor de online.
Voor het kleine eenmalige bedrag bij aankoop zullen ze tegenwoordig minder interresse tonen dankzij de nieuwe 'splash the cash' 'pay to win' generatie die GTA V speelde :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwiering
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 00:01
giantgiantus schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:37:
[...]

Een paar tientjes... Ik denk dat GTA 6 heel wat meer gaat kosten dan 20 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Nu online
markwiering schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 19:27:
[...]

Een paar tientjes... Ik denk dat GTA 6 heel wat meer gaat kosten dan 20 euro.
Heerlijke Tweakers-reactie :P 70 euro is ook een paar tientjes. Hoe dan ook, we weten allemaal dat we de game op current gen kopen en op next gen, en natuurlijk de cloud versie aangezien de next gen de last gen met fysieke hardware wordt.

Ik hoop dat Rockstar na de zomermaanden wel meer info los gaat laten, ik vond het heerlijk bij deel IV en V om mer de community alles te analyseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-09 09:16

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

En als je dat niet wil, doe je dat niet. Maar we leven (nog) in een vrij land en daarin mag iedereen voor zichzelf bepalen of hij spel één, twee of nul keer koopt. Of drie keer. Doe eens gek.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb iets van 1200 uur in RDR2 zitten denk ik, en veel meer in GTA 5. Het zijn jaren lang de enige spellen die ik zo ongeveer speelde.

Ja beide spellen heb ik op meerdere platforms gekocht (En soms zelfs fysiek èn digitaal)
Per uur gamen heb ik zelfs met al die versies meer aan stroomkosten betaald dan aan RockStar.

Oh en mijn PS5 pro is er mede gekomen voor GTA6. Ik weet dat ik dan de pro wil hebben, dus waarom niet nu al. Zonder GTA 6 was ik misschien gewoon bij de normale gebleven.

Ik heb geen idee waarom anderen een mening over mijn keuzes zouden moeten hebben, laat staan dat het me boeit ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Poeh RDR2 hè, dit jaar opnieuw gespeeld en was weer fantastisch.

Als GTA6 de helft zo goed wordt dan zitten we al geramd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Als we de (oude) geruchten mogen geloven en GTA VI wordt inderdaad $99, dan moeten we in Europa rekening houden met €109 of €119 lijkt me.

Dat is me het nog steeds dubbel en dwars waard. Maar wel serieus geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Mog schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:22:
Als we de (oude) geruchten mogen geloven en GTA VI wordt inderdaad $99, dan moeten we in Europa rekening houden met €109 of €119 lijkt me.

Dat is een van de eerste, zo niet het eerste spel wat boven de 100€ zou gaan kosten.. Nou is EFT / Tarkov ook gigantisch duur maar totaal niet te vergelijken.

Het is nog steeds een instant buy hoor, maar wel duur

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vraag mij af waar de grens voor de “massa” zal liggen. Ik schat zo in dat €100/$100 wel eens een grens zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huiz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 21:18
Donstil schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:09:
Poeh RDR2 hè, dit jaar opnieuw gespeeld en was weer fantastisch.

Als GTA6 de helft zo goed wordt dan zitten we al geramd.
Echt niet, als GTA6 niet minstens net zo goed is, dan zal niemand dat pikken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:43:
Vraag mij af waar de grens voor de “massa” zal liggen. Ik schat zo in dat €100/$100 wel eens een grens zou kunnen zijn.
Ik heb in 2013 de collectors edition nog overwogen. Die was destijds 150 euro... was me uiteindelijk iets te veel. Is de special edition van 80 euro geworden. Ik geloof dat ik in het topic destijds veel mensen met hetzelfde dilemma heb gezien.

We zijn nu 12/13 jaar en een heleboel inflatie verder. Ik denk echt dat voor best veel mensen (die het kunnen betalen) de prijs maar een kleine factor is in de beslissing om het spel te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwiering
Family Guy schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:49:
En als je dat niet wil, doe je dat niet. Maar we leven (nog) in een vrij land en daarin mag iedereen voor zichzelf bepalen of hij spel één, twee of nul keer koopt. Of drie keer. Doe eens gek.
Dit is een nulargument, want ik heb nooit beweerd dat het verboden is om een spel meerdere keren te kopen.
Ik heb alleen aangegeven dat dit:

1. Geldverspilling is.
2. Jij hiermee een hebberige gigant die een overduidelijke uitperstruc toepast beloont met extra geld.

Beiden zijn gewoon toegestaan. Jij mág jouw eigen geld over de balk smijten. Jij mág hebberige giganten spekken. Jij mág in overduidelijke uitpersingstrucs trappen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:57
markwiering schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 23:25:
[...]

Dit is een nulargument, want ik heb nooit beweerd dat het verboden is om een spel meerdere keren te kopen.

1. Geldverspilling is.
2. Jij hiermee een hebberige gigant die een overduidelijke uitperstruc toepast beloont met extra geld.

Beiden zijn gewoon toegestaan. Jij mág jouw eigen geld over de balk smijten. Jij mág hebberige giganten spekken. Jij mág in overduidelijke uitpersingstrucs trappen.
Je presenteert meningen als feiten. Wie bepaalt dat het geldverspilling is? Ik heb GTA V ook 3x gekocht (Xbox 360, PS4 en PS5, nooit voor de hoofdprijs) en heb me er iedere keer weer mee vermaakt.

Geldverspilling is geld uitgeven aan iets dat je niet gebruikt.

Ik weet niet wat je inkomen is, maar een paar tientjes aan een spelletje uitgeven noem ik niet direct geld over de balk smijten. Maar snap dat dat relatief kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markwiering
maussert schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 00:29:
[...]

Je presenteert meningen als feiten.
Goed punt. Dat had ik niet moeten doen. Ik had moeten schrijven: ik vind dit geldverspilling. :)
Wie bepaalt dat het geldverspilling is? Ik heb GTA V ook 3x gekocht (Xbox 360, PS4 en PS5, nooit voor de hoofdprijs) en heb me er iedere keer weer mee vermaakt.

Geldverspilling is geld uitgeven aan iets dat je niet gebruikt.
Als jij het op die manier bekijkt, is het inderdaad géén geldverspilling. Jij hebt jou daadwerkelijk vermaakt met al jouw aankopen. Ik ben blij dat ervan genoten hebt! :*)

Hopelijk geniet jij net zo veel (of nog meer) van GTA 6. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:06
markwiering schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 23:25:
[...]

1. Geldverspilling is.

Hoezo zou het dan als nog geldverspilling zijn, dat ik gta5 op de ps3 heb gekocht. en later op de ps4 is dus geldverspilling?.
Er zullen er genoeg zijn naast mij, die hun ps3 + games verkocht hebben. Dus er weer wat geld aan verdiend hebben.
En van dit geld weer bijgelegd hebben voor de ps4, en een enkel spel uiteindelijk ook.

Ik ga echt niet mijn consoles bewaren voor een spel, al mijn consoles gaan de deur uit als de opvolger er is.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Nu online
Ik snap dat het nog lang wachten is, maar mensen… kom op. Ga deze zinloze discussie lekker in DM’s voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:35

ettie1990

PSN:ettiesick

Orangelights23 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 08:43:
Ik snap dat het nog lang wachten is, maar mensen… kom op. Ga deze zinloze discussie lekker in DM’s voeren.
Echt hè, kende helemaal niks mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwiering
Carlos0_0 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 08:29:
[...]
Ik ga echt niet mijn consoles bewaren voor een spel, al mijn consoles gaan de deur uit als de opvolger er is.
Ik gooi nooit een computer weg als hij nog werkt. Ik heb in de schuur zelfs nog een computer staan uit 1999 en een computer uit 2001 die het allebei nog prima doen. Ideaal om RedCat of A2 Racer op te spelen! O+

Wij hebben ook een Nintendo Wii, met allerlei leuke spellen ervoor waarbij jij moet bewegen, zoals Wii Fit Plus. Hier is nooit een opvolger voor gekomen. Ik dacht dat Wii U de nieuwe Wii was, maar dat bleek iets heel anders te zijn. Dat is gewoon een draagbare spelcomputer waarbij jij evengoed stilzit tijdens het spelen.

Een kameraad van mij heeft twee PlayStations 3. Hij weigert versie 4 of 5 aan te schaffen, omdat jij volgens hem niet gratis online kunt spelen op een PlayStation 4. "Daarvoor moet jij een abonnement afsluiten bij Sony.", zei hij.

Er kunnen dus hele goede redenen zijn om een spelcomputer te blijven gebruiken. Soms er is geen vervanger voor. Soms komt de vervanging met onacceptabele beperkingen die jouw huidige apparaat niet heeft. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
Mog schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:22:

Welke geruchten? Er zijn nooit geruchten geweest
Het enige dat er ooit is gebeurd

Is dat een onafhankelijke analist heeft gezegd dat 'de industrie' hoopt dat Rockstar de game 100$ maakt, want dan kan de rest van de industrie daarop aansluiten.

Er is 0,0 maar dan ook nul noppes nada indicatie dat het spel 100$\€ gaat kosten, dat is puur iets wat een onafhankelijke analist heeft lopen verkondigden.

Maar natuurlijk is het door alle grote outlets opgepakt als zijnde GTA VI GONNA COST 100$!?!?!

[ Voor 6% gewijzigd door James Pond op 14-07-2025 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
James Pond schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:29:
[...]

Er is 0,0 maar dan ook nul noppes nada indicatie dat het spel 100$\€ gaat kosten, dat is puur iets wat een onafhankelijke analist heeft lopen verkondigden.
Dit wist ik niet. Ik las inderdaad de berichten van die outlets. Een goede nuance, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Mog schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:35:
[...]

Dit wist ik niet. Ik las inderdaad de berichten van die outlets. Een goede nuance, thanks.
Np, maar gezien hoeveel mensen ik heb zien zeggen dat ze 100€ ook wel prima zouden vinden zou het me ook niet verbazen als Rockstar zegt ja oké doen we dat toch :D

En ja ik verwacht eigenlijk gewoon 70€, want dan pakken ze de meeste mensen ook voor Online. Hoe goedkoper de base game goe sneller mensen daarin stromen.

Al kan het goed zijn dat er een standalone versie komt, maar ik verwacht niet bij launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:06
Ik denk ook niet dat het 100 euro snel gaat zijn, spellen zijn sinds een tijdje al verhoogt in prijs.
Waar het sinds jaar en dag 60 euro was, is dit sinds een tijdje nu langzaam 70 aan het zijn.

Ook Nintendo is mee gegaan nu in de prijs verhoging, dus nu zo snel weer verhogen. Zodat de industrie mee zou kunnen nee denk ik niet.

Maar goed we gaan het mee maken, het gaat sowieso nog even duren voor we kunnen pre orderen(en de prijs dus weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

James Pond schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:49:
[...]

Np, maar gezien hoeveel mensen ik heb zien zeggen dat ze 100€ ook wel prima zouden vinden zou het me ook niet verbazen als Rockstar zegt ja oké doen we dat toch :D

En ja ik verwacht eigenlijk gewoon 70€, want dan pakken ze de meeste mensen ook voor Online. Hoe goedkoper de base game goe sneller mensen daarin stromen.

Al kan het goed zijn dat er een standalone versie komt, maar ik verwacht niet bij launch.
Enige wat ik weet is dat het 'officiele' vanuit Rockstar was 'dat mensen er vast wel 70eu voor betalen':
According to Strauss Zelnick, CEO of Take-Two Interactive (Rockstar's parent company), they believe in providing a high-value proposition compared to the hours of gameplay on offer. He cited the example that if you can pay $150 for a two-hour concert, you can surely pay $70 for games spanning hundreds of hours, such as Red Dead Redemption 2 and GTA V. This indicates that GTA 6 would also be released for $70 providing a tremendous value proposition to its fans.
https://eloboss.net/blog/...ta-6-cost-price-explained

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Sony is al een paar jaar naar € 79,99 voor de first party titels (voor zover die er zijn deze generatie :+ ). Nintendo is nu ook omhoog. Rockstar zou wel gek zijn om niet naar (minimaal) hetzelfde te gaan., € 70,- zie ik daarom niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwiering
Je hebt je punt gemaakt, je hoeft niet door te gaan met proberen om anderen daarvan te overtuigen. Daar wordt het topic niet leuker van.

[ Voor 106% gewijzigd door Bart ® op 15-07-2025 10:05 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:37

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik stel voor dat we het pas weer over de prijs van de game gaan hebben, als daar daadwerkelijk iets zinnigs over te zeggen is :).

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-09 21:11
SgtElPotato schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:40:
[...]

Dat is een van de eerste, zo niet het eerste spel wat boven de 100€ zou gaan kosten.. Nou is EFT / Tarkov ook gigantisch duur maar totaal niet te vergelijken.

Het is nog steeds een instant buy hoor, maar wel duur
Als kost het 150 euro. Je weer wat je ervoor krijgt. Instant buy ook voor nij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:14
Blijkbaar gaan ze straks ook achter VI aan.
Tot nu toe speculatief.

https://www.thegamer.com/...am-itch-collective-shout/

En gezien hun succes met Visa/Paypal e.d. zou dit hun ook lukken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Wordt je toch doodmoe van . :N :r

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwiering
In zo een beetje alle gemeenschappen die ik bezoek (Tweakers, Feesboek, meerdere kletsplekken op Discord, YouTube enzovoort) zie ik alleen maar woede en verontwaardiging tegenover het besluit van Visa en Mastercard. Er is dusdanig veel tegengas dat ik denk dat Visa en Mastercard ofwel overstag zullen gaan, of er komt een nieuwe, alternatieve betaaldienst die Visa en Mastercard inhaalt qua populariteit.

Hoe dan ook: Visa en Mastercard komen hier niet mee weg! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Nu online
markwiering schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:58:
In zo een beetje alle gemeenschappen die ik bezoek (Tweakers, Feesboek, meerdere kletsplekken op Discord, YouTube enzovoort) zie ik alleen maar woede en verontwaardiging tegenover het besluit van Visa en Mastercard. Er is dusdanig veel tegengas dat ik denk dat Visa en Mastercard ofwel overstag zullen gaan, of er komt een nieuwe, alternatieve betaaldienst die Visa en Mastercard inhaalt qua populariteit.

Jawel hoor, er zijn namelijk geen schaalbare alternatieven. Dit soort dingen doen ze al jaren (heb vaak met ze on de tafel gezeten), nu is het toevallig in de gameindustrie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:02

Allemaal momentopnames, ene jaar is het X, jaar erop Y, nu weer de route 'adult content', volgend jaar rond deze tijd zullen ze weer nieuwe munitie hebben gevonden om zulke games 'aan te vallen'. En hey, misschien in een ironische twist wordt de game achter een 18+ ID check gegooid, die hebben we op dit moment natuurlijk ook nog rondhuppelen :P

Buiten de absolute omvang (en invloed) van de GTA series, zullen er behooooorlijk wat games afhankelijk zijn hoe deze game (en rockstar) de 'slechterikken' te lijf zal gaan met zulke acties. En daarom hoop ik dat deze game gewoon alle middelvingers opsteekt tegen alles en iedereen die maar ergens iets vind te zeggen te hebben over zaken waar een ieder prima eigen mening/keuze in kan vormen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato

Jawel hoor, is niet de eerste keer dat ze zoiets doen of willen doen en ook niet de laatste keer. Visa en MC zijn nou eenmaal zo groot we kunnen er niet omheen. Andere providers zijn er niet en zullen, helaas, ook zeker niet zo groot worden, in ieder geval niet zo snel.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Psyonara schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:32:
Blijkbaar gaan ze straks ook achter VI aan.
Tot nu toe speculatief.

https://www.thegamer.com/...am-itch-collective-shout/

En gezien hun succes met Visa/Paypal e.d. zou dit hun ook lukken?
Van dit soort dingen word je serieus levensmoe, jammer dat dit soort mensen de media uberhaupt al halen en hun aandacht krijgen -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Laatst online: 23:42
Alsof Visa/Mastercard de revenue stream van GTA VI willen missen, dat is enkele miljarden aan cashflow over het platform dat ze anders gaan mislopen. Geloof er niks van dat ze dat gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07:59
Blik1984 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:26:
Alsof Visa/Mastercard de revenue stream van GTA VI willen missen, dat is enkele miljarden aan cashflow over het platform dat ze anders gaan mislopen. Geloof er niks van dat ze dat gaan doen
Dit inderdaad, en er is veel meer aandacht voor GTA. Dat die erotic games niet veel verdediging krijgen is niet zo gek en is echt een niche. GTA daarentegen levert veel te veel geld op. Take two kan daar ook tegenop lobbyen. Jammer dat dit ook weer aandacht krijgt. Maar goed dat was twintig jaar geleden ook zo met Jack Thompson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:14
Zorroberner schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:40:
[...]

Dit inderdaad, en er is veel meer aandacht voor GTA. Dat die erotic games niet veel verdediging krijgen is niet zo gek en is echt een niche. GTA daarentegen levert veel te veel geld op. Take two kan daar ook tegenop lobbyen. Jammer dat dit ook weer aandacht krijgt. Maar goed dat was twintig jaar geleden ook zo met Jack Thompson.
Er is dit keer wel drastisch meer beweging, en ja GTA brengt geld in het laatje, maar de vorige keer hebben ze geen betalings stopping gedaan onder het mom van censuur e.d.

plus het lijkt allemaal op een globale beweging betreft meerdere dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Take Two Interactive Earnings Call & Presentation
  • GTA 6 still on track for May 26, 2026
Strauss on pricing:
"Our goal always is to deliver more value than what we charge, so we’ve had variable pricing at the company forever. As you know, the approach of the industry is to launch at a premium price, sometimes with special editions, and over time, typically to reduce the price to enhance the overall size of the market. We do the very same thing. I think, probably more than most, we’re highly focused on making sure that the experience is great, not just because the game itself is great, but also because consumers have paid a fair price for it”

[ Voor 20% gewijzigd door G_Dragon op 08-08-2025 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Fair price 🙂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 07:25:
Take Two Interactive Earnings Call & Presentation
  • GTA 6 still on track for May 26, 2026
Zeiden ze een week voor de delay ook over de vorige datum. Eerst zien dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayson2008
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 13-09 10:23
Gelukkig zal de standaardprijs nog relatief laag blijven, volgens leaks (zo’n €70-80). Anders zouden andere grote toekomstige titels deze prijs als nieuwe norm zien en ook richting de €100 gaan. Ben echt bang dat dat alsnog gaat gebeuren, maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
jayson2008 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:50:
Gelukkig zal de standaardprijs nog relatief laag blijven, volgens leaks (zo’n €70-80).
Leaks of geruchten? Volgens mij dat laatste.
En dat volgens mij op basis van wat Zelnick heeft gezegd: "Our goal always is to deliver more value than what we charge."

[ Voor 17% gewijzigd door Christoxz op 11-08-2025 09:57 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-09 15:26
Voor een spel dat ik waarschijnlijk de komende vijf jaar nog af en toe blijf spelen, waarvan de eerste paar maanden intensief, vind ik het persoonlijk niet erg om daar wat meer geld aan uit te geven.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-09 22:02
We wachten maar gewoon braaf af. Al kost ie €150,- de meesten halen m dan alsnog gewoon dag 1.

Zelf heb ik er dat ook voor over, gezien de uurtjes die ik er in stop. Probleem is echter, de andere grote namen volgen dan. En dan de minder grote namen. En dan de kleintjes. En dan zijn alle games €150,-. Ook diegene die je na een uurtje in de kast legt. Laten we hopen dat het dus een beetje beheersbaar blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

DCNY schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:35:
We wachten maar gewoon braaf af. Al kost ie €150,- de meesten halen m dan alsnog gewoon dag 1.

Zelf heb ik er dat ook voor over, gezien de uurtjes die ik er in stop. Probleem is echter, de andere grote namen volgen dan. En dan de minder grote namen. En dan de kleintjes. En dan zijn alle games €150,-. Ook diegene die je na een uurtje in de kast legt. Laten we hopen dat het dus een beetje beheersbaar blijft.
Maarja dat vind ik persoonlijk dus het "riskante" we weten helemaal niet hoe het op release gaat zijn :P wie zegt dat je er gelijk velen uren in kan stoppen.. Ik ga er een beetje van uit dat ze ook wel gelijk met een goeie online komen maar misschien is GTA VI nog helemaal niet op het punt bij release dat je wilt blijven spelen nadat je hem 1 keer hebt uitgespeeld om wat voor reden dan ook.

150€ zou echt van de zotte zijn imo.

€79.95,- voor standaard editie verwacht ik persoonlijk en daar zou ik ook voor deze (en alleen deze) game content mee zijn.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:12

DirtyBird

Praktiserend denker

Idealiter betaalt iedereen precies wat ie het spel waard vindt. Dat zou namelijk betekenen dat iedereen(!) het spel koopt, al is het maar voor 1 euro.
Wat uitgevers dus doen is een prijspunt kiezen waarbij de afzet zo hoog mogelijk is.
Je mist dan wel wat inkomsten;
1) mensen die meer bereid zijn te betalen krijgen 'korting', oftewel, gemiste inkomsten
2) mensen die m wel willen voor minder geld kopen m niet, ook gemiste inkomsten.

1) los je op met special edition, season pass included, etc etc. Hierdoor krijg je alsnog extra geld
2) los je op met basic edition, studentenkorting, of, zoals meestal, korting na verloop van tijd.

Voor de geïneresseerden; inverse demand curve, prijsdiscriminatie

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wat je imho in ieder geval niet zou moeten doen is TT met zijn allen continu gaan vertellen dat zijn spullen te goedkoop zijn en je het voor veel meer ook gewoon koopt.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Help!!!! schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:53:
Wat je imho in ieder geval niet zou moeten doen is TT met zijn allen continu gaan vertellen dat zijn spullen te goedkoop zijn en je het voor veel meer ook gewoon koopt.
Hahah, ja dat werkt heus zo inderdaad.
Ze bepalen een prijsstrategie en surfen dan nog even op wat forums om te kijken of er een tientje bij kan 8)7

Maar goed u vraagt wij draaien: “Wat mij betreft maken ze er €250 van, ik koop hem blind”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:30:
[...]

Ze bepalen een prijsstrategie en surfen dan nog even op wat forums om te kijken of er een tientje bij kan 8)7

Maar goed u vraagt wij draaien: “Wat mij betreft maken ze er €250 van, ik koop hem blind”
Dat zou wel een koopje zijn ;)

Maar serieus, ik verwacht een normale concurrerende prijs. Maar misschien inderdaad een tientje erbij.
Ik ga sowieso voor de meest uitgebreide versie. Wel digitaal dit keer.... Ik zal de kaart op de muur missen :D

[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-08-2025 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
ArthurMorgan schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:32:
[...]

Maar serieus, ik verwacht een normale concurrerende prijs. Maar misschien inderdaad een tientje erbij.
Ik ga sowieso voor de meest uitgebreide versie. Wel digitaal dit keer.... Ik zal de kaart op de muur missen :D
Juist daarom en vanwege een eventuele Steel case wil ik de game fysiek kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:32:
[...]

Ja fysiek is hier alleen nog maar voor de switch. Blu-ray wisselen op de XsX en PS5 vind ik zo lomp vanaf de bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Donstil schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:24:
[...]

Ja fysiek is hier alleen nog maar voor de switch. Blu-ray wisselen op de XsX en PS5 vind ik zo lomp vanaf de bank.
De GTA VI disc stop je in je XSX of PS5 en die komt er voorlopig niet meer uit. Sowieso disc versie hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hulleman schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:28:
[...]

De GTA VI disc stop je in je XSX of PS5 en die komt er voorlopig niet meer uit. Sowieso disc versie hier.
Juist games die ik heel lang en daardoor vaak speel, bijvoorbeeld multiplayer titels maar ook zeker RDR2 GTA’s enz koop ik digitaal.

Fysiek doe ik af en toe nog wel eens met van die “1x uitspelen en daarna nooit meer aanraken games”, die kan ik dan mooi verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Donstil schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:30:
[...]

TT zal vast niet als eerste GOT checken idd.

Het oplaten van proefballonnetjes, al dan niet via lekken, en vervolgens de reacties op social media peilen en dit meenemen in het beslissingproces is niks schokkends. Gewoon common practice.

Roepen dat je veel meer wilt betalen voor een product waarvan je wel kan vermoeden dat het niet (veel) meer dan vroeger hoeft te kosten vind ik in ieder geval niet heel bijster slim.

[ Voor 12% gewijzigd door Help!!!! op 11-08-2025 20:21 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Help!!!! schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 17:50:
[...]

TT zal vast niet als eerste GOT checken idd.

Het oplaten van proefballonnetjes, al dan niet via lekken, en vervolgens de reacties op social media peilen en dit meenemen in het beslissingproces is niks schokkends. Gewoon common practice.

Roepen dat je veel meer wilt betalen voor een product waarvan je wel kan vermoeden dat het niet (veel) meer dan vroeger hoeft te kosten vind ik in ieder geval niet heel bijster.
Wat is TT? In het eerst bericht dacht ik dat je te zijner tijd bedoelde (ook al is dat t.z.t.) alleen hier past dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Oh sorry, Take Two, dacht dat dat duidelijk was.

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Help!!!! schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 18:35:
^
Oh sorry, Take Two, dacht dat dat duidelijk was.
Ooh haha natuurlijk, ik had die link niet gelijk gelegd eigenlijk.
Altijd onhandig die zelf verzonnen afkortingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markwiering
DirtyBird schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:56:
Idealiter betaalt iedereen precies wat ie het spel waard vindt. Dat zou namelijk betekenen dat iedereen(!) het spel koopt, al is het maar voor 1 euro.
Wat uitgevers dus doen is een prijspunt kiezen waarbij de afzet zo hoog mogelijk is.
Je mist dan wel wat inkomsten;
1) mensen die meer bereid zijn te betalen krijgen 'korting', oftewel, gemiste inkomsten
2) mensen die m wel willen voor minder geld kopen m niet, ook gemiste inkomsten.

1) los je op met special edition, season pass included, etc etc. Hierdoor krijg je alsnog extra geld
2) los je op met basic edition, studentenkorting, of, zoals meestal, korting na verloop van tijd.

Voor de geïneresseerden; inverse demand curve, prijsdiscriminatie
Er is een uitstekende manier voor Rockstar Games om hier maximale winst uit te trekken.

Dat is: kijk hoeveel iemand GTA V online heeft gespeeld. Hoe meer uren iemand daarin heeft zitten, des te hoger de prijs wordt voor GTA 6, omdat dan duidelijk is dat het om een fanaat gaat die bereid is meer voor GTA 6 te betalen.

Bijvoorbeeld, iemand die nieuw is bij de GTA-serie betaalt 7 tot 10 euro. Iemand die al een keer eerder een GTA-spel gekocht heeft betaalt 20 tot 30 euro voor GTA 6; iemand die veel uren heeft zitten in GTA 5 online betaalt 100 euro en de fanatici uit dit forum (zoals onze geliefde Donstil) betalen duizend euro voor GTA 6. 8)

Dat lijkt mij een ideaal verdienmodel voor Rockstar Games. Dan hark jij nieuwe klanten binnen met een lage prijs, hou jij de prijs normaal voor bestaande klanten en maak jij de prijs belachelijk hoog voor de fanatici, omdat die het spel sowieso wel kopen. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 23:07
markwiering schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 23:07:
[...]

Er is een uitstekende manier voor Rockstar Games om hier maximale winst uit te trekken.

Dat is: kijk hoeveel iemand GTA V online heeft gespeeld. Hoe meer uren iemand daarin heeft zitten, des te hoger de prijs wordt voor GTA 6, omdat dan duidelijk is dat het om een fanaat gaat die bereid is meer voor GTA 6 te betalen.

Bijvoorbeeld, iemand die nieuw is bij de GTA-serie betaalt 7 tot 10 euro. Iemand die al een keer eerder een GTA-spel gekocht heeft betaalt 20 tot 30 euro voor GTA 6; iemand die veel uren heeft zitten in GTA 5 online betaalt 100 euro en de fanatici uit dit forum (zoals onze geliefde Donstil) betalen duizend euro voor GTA 6. 8)

Dat lijkt mij een ideaal verdienmodel voor Rockstar Games. Dan hark jij nieuwe klanten binnen met een lage prijs, hou jij de prijs normaal voor bestaande klanten en maak jij de prijs belachelijk hoog voor de fanatici, omdat die het spel sowieso wel kopen. :*)
Dat doen ze nu ook al en noemen ze shark cards. ;)
De eenmalige speler betaald er niet voor, de 'whales' stoppen er honderden euro's in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:06
Ik loop altijd 1 generatie achter qua consoles.
Ik heb nu nog een One S met Ultimate Game Pass. Ik kan toch wat zooi streamen. Maar, ik denk dat ik GTA VI wel met een nieuwe console wil spelen.
GTA V heb ik op de 360 en One S gespeeld, maar ook op de pc.
De hele discussie hierboven over de prijs boeit me dan ff niet, nieuwe console, nieuwe games, ik koop het dan gewoon

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markwiering
DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 02:40:
Ik loop altijd 1 generatie achter qua consoles.
Oh, anders ik wel. Ik speel nog steeds op onze Nintendo Wii. 8)

Dat is de enige spelcomputer die wij hebben. In Xbox, PlayStation en andere dingen heb ik nooit interesse gehad. Alleen de Nintendo Wii vond ik interessant, omdat dat wel iets unieks heeft: bewegend spelen met de afstandsbediening, jouzelf balanceren op dat evenwichtsbord of een combinatie van beiden. Dat speelt héérlijk! :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
markwiering schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:06:
[...]

Oh, anders ik wel. Ik speel nog steeds op onze Nintendo Wii. 8)

Dat is de enige spelcomputer die wij hebben. In Xbox, PlayStation en andere dingen heb ik nooit interesse gehad. Alleen de Nintendo Wii vond ik interessant, omdat dat wel iets unieks heeft: bewegend spelen met de afstandsbediening, jouzelf balanceren op dat evenwichtsbord of een combinatie van beiden. Dat speelt héérlijk! :*)
Nou veel plezier met GTA 6 op de Wii dan :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SgtElPotato
Donstil schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 22:15:
[...]

Nou veel plezier met GTA 6 op de Wii dan :+
114p, 15fps? :+

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ach wat maakt het uit Wii en PC halen dezelfde performance met GTA6

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik hoop wel dat er voor GTA VI ook storymode dlc’s uitgebracht worden, net als GTA IV. Lang niet iedereen heeft trek in dat online gebeuren, waaronder ondergetekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 20:06:
Ach wat maakt het uit Wii en PC halen dezelfde performance met GTA6
Haha, ik hoop voor de PC eigenaren dat de Playstation6 snel komt, daar gaat de game eerst nog voor uitkomen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dawg schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:48:
Ik hoop wel dat er voor GTA VI ook storymode dlc’s uitgebracht worden, net als GTA IV. Lang niet iedereen heeft trek in dat online gebeuren, waaronder ondergetekende.
Vooral niet spelen als je er geen zin in hebt natuurlijk maar los daarvan zijn de GTA Online “dlc/expansions” toch wel de moeite waard. Zit prima content in wat mij betreft.

Dat gezegd hebbende gaat DLC voor de SP er natuurlijk niet komen, daarop hopen is verspeelde moeite, GTA4 is daarin de uitzondering, niet de regel. Die resources gaan gewoon weer in GTA Online, dat is wat het echte geld oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Dat zou voor mij een grote reden zijn om GTA 6 links te laten liggen. Ik heb geen zin om met mensen die ik niet ken dingen te doen op manieren die niet werken, mensen in gareel te houden en als je pech hebt 1 milliseconde nadat je bent ingelogged van de kaart te worden geveegd door een of andere idioot die op killing spree is voor zichzelf. Nee geef mij maar gewoon een fatsoenlijk Single player verhaal, daar leent GTA zich, in mijn optiek, het beste voor.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Nu online
Webgnome schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 07:24:
Dat zou voor mij een grote reden zijn om GTA 6 links te laten liggen. Ik heb geen zin om met mensen die ik niet ken dingen te doen op manieren die niet werken, mensen in gareel te houden en als je pech hebt 1 milliseconde nadat je bent ingelogged van de kaart te worden geveegd door een of andere idioot die op killing spree is voor zichzelf. Nee geef mij maar gewoon een fatsoenlijk Single player verhaal, daar leent GTA zich, in mijn optiek, het beste voor.
Je koopt het ook niet als er een SP en MP inzitten? Je hoeft niet online te spelen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
@Orangelights23 dat zeg ik niet. Ik wacht in ieder geval af wat de reviews doen op langere tijd. Nooit vanaf dag 1. Bij GTA 5 heb ik dat wel vrijwel meteen gedaan en dan kom je er achter dat het verhaal in GTA 5 vermakelijk is maar de moeilijkheidsgraad toch echt heel erg laag lag. Je merkt aan alles dat MP de prio heeft in deze game.

Tuurlijk, een game mag een MP hebben, echter als het ook een SP heeft en die SP is gewoon een in de categorie 'omdat het moet' dan laat maar zitten.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:57

Fanta

FordPerformance™️

Orangelights23 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:36:
[...]

Je koopt het ook niet als er een SP en MP inzitten? Je hoeft niet online te spelen…
Maar dan laat je wel een enorme kans liggen. Ik ben zelf een groot fan van singleplayer games, maar ik heb bij GTA:V na het uitspelen van de story mode alleen nog online gespeeld. En dat kan prima solo (solo lobby of invite only). Ik hoop dat dat bij GTA:VI ook weer kan.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Nu online
Webgnome schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:39:
@Orangelights23 dat zeg ik niet. Ik wacht in ieder geval af wat de reviews doen op langere tijd. Nooit vanaf dag 1. Bij GTA 5 heb ik dat wel vrijwel meteen gedaan en dan kom je er achter dat het verhaal in GTA 5 vermakelijk is maar de moeilijkheidsgraad toch echt heel erg laag lag. Je merkt aan alles dat MP de prio heeft in deze game.

Tuurlijk, een game mag een MP hebben, echter als het ook een SP heeft en die SP is gewoon een in de categorie 'omdat het moet' dan laat maar zitten.
Misschien heb ik je zin “Dat zou voor mij een grote reden zijn om GTA 6 links te laten liggen.” verkeerd geïnterpreteerd door aan te nemen dat je GTA VI links zou laten liggen als er een focus komt op online ;)

Je weet natuurlijk wel dat Rockstar een dijk van een SP neer gaat zetten die veel mensen leuk vinden. Zelf vond ik GTA V wat minder omdat het technisch en storywise minder goed was dan deel IV, maar miljoenen mensen vonden het wel leuk.

Daarnaast vraag ik me wel af hoe veel het in deel zes gaat over social media en vele andere kansloze Gen Z dingen. Er zaten al twerkende vrouwen in de trailer, hopelijk komt daar kritisch commentaar op vanuit Rockstar in plaats van doen alsof het normaal is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-09 15:26
Ik heb vroeger de grootste lol gehad met de GTA SA MP, maar GTA V Online heeft me niet echt kunnen bekoren. Heeft denk ik ook wel met het feit dat ik inmiddels wat jaartjes ouder ben en niet meer uren lang achter elkaar kan gamen. Hoop gewoon weer op een goede SP die je zo kunt neerleggen en weer kunt oppakken.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
Slappyjoez schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 09:21:
Ik heb vroeger de grootste lol gehad met de GTA SA MP, maar GTA V Online heeft me niet echt kunnen bekoren. Heeft denk ik ook wel met het feit dat ik inmiddels wat jaartjes ouder ben en niet meer uren lang achter elkaar kan gamen. Hoop gewoon weer op een goede SP die je zo kunt neerleggen en weer kunt oppakken.
GTA SAMP is dan ook niet echt te vergelijken met GTA V Online, dat valt eerder te vergelijken met FiveM aangezien dat meer ging om roleplay, althans wat ik kan herinneren van SAMP.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Laatst online: 10:07

ikt

Slappyjoez schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 09:21:
GTA SA MP was dan ook thirdparty mod frameworks zoals MTA:SA (vroeger had je alleen Race zelfs, geen freeroam), en SA:MP was dan je freeroam optie.

Tegenwoordig heb je FiveM en soortgelijken, waar je misschien ook makkelijker meespeelt in hechtere communities dan het grote grinden van de GTA:O wereld.

Maar ja, we worden allemaal een dagje ouder en ik ben niet meer de ik van 2007 :+ Communities zijn ook veranderd dus je hopt niet zomaar meer makkelijk in een community zoals vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvt.Zaitsev
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-09 10:47
Duurt lang :D

Benieuwd wanneer er weer eens wat nieuws naar buiten komt.

[ Voor 143% gewijzigd door Pvt.Zaitsev op 08-09-2025 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Pvt.Zaitsev schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:02:

Over ca 8 a 9 maanden weet je alles ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Pvt.Zaitsev schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:02:

Ga gewoon in winterslaap. Word een week voor de release wakker. Dan valt het allemaal wel mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zorroberner
Mog schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:49:
[...]

Ga gewoon in winterslaap. Word een week voor de release wakker. Dan valt het allemaal wel mee.
Doet mij denken aan een South Park aflevering dat Cartman niet kan wachten op de Wii en zichzelf invriest. Wordt alleen eeuwen later wakker en doet van alles om dan alsnog een Wii te vinden.

Maar goed mijn winterslaap is: GTA trilogy spelen. Daarna gta lcs en vcs. En dan wellicht nog een keer een story run van GTA V.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Zorroberner schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:53:
[...]

Doet mij denken aan een South Park aflevering dat Cartman niet kan wachten op de Wii en zichzelf invriest. Wordt alleen eeuwen later wakker en doet van alles om dan alsnog een Wii te vinden.

Maar goed mijn winterslaap is: GTA trilogy spelen. Daarna gta lcs en vcs. En dan wellicht nog een keer een story run van GTA V.
Same, alleen ben ik bezig met mijn laatste missie van Playboy X in GTA IV :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvt.Zaitsev
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-09 10:47
Mog schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:49:
[...]

Denk niet dat mijn vrouw en 2 kinderen het hier mee eens zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Laatst online: 23:42
Zorroberner schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:53:
[...]

RDR2 al gespeeld?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:37
Hahah elke keer weer een anticlimax wanneer je een notificatie krijgt voor dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
Jazeker en platinum behaald! Al twijfel ik ook over weer een story run daarvoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Geruchten dat GTA VI wordt uitgesteld naar oktober 2026: https://x.com/GTAVI_Countdown/status/1967338787295662392.

[ Voor 34% gewijzigd door Jumpman op 16-09-2025 11:03 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Let op:
Denk eraan leaks en spoilers tussen spoilertags te plaatsen!

Veranderingen met betrekking tot een game serie: [ZT] Invloed en veranderingen van bestaande game series

Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Dagen tot Grand Theft Auto VI release: