Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

AMD1800 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:01:
https://www.reddit.com/r/GTA6/s/bYWECIK2CK

Iemand heeft op Reddit iets gedeeld wat SharksFlyUp op GTAForums heeft uitgezocht. De eerste scène bevat meerdere herkenningspunten van Tampa Florida, dat toch 413 kilometer van Miami af ligt. Zou wel heel gaaf zijn als er 2 grote steden in het spel zijn!
Er was toch al een map uit of was dat een hoax?

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Gelukkig is het in GTA niet 3 uur rijden naar Key West :9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OuTxwW2.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5qo1b1K.png

[ Voor 4% gewijzigd door JDx op 05-12-2023 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Als die map echt is dan gok ik dat Tampa en Orlando naar beneden zijn gedrukt, zoals dat Key West naar boven is gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:14
Orlando zou ook wel leuk zijn, met alle pretparken erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:20
Kijk deze video maar eens als je denkt dat Rockstar geen gameplay heeft laten zien in de trailer, de trailers van Grand Theft Auto 4 en Grand Theft Auto 5 waren toen ook gameplay en zo doet Rockstar dat al jaren.

Of ze moeten van hun manier afgestapt zijn, maar dat zie ik hun niet doen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

G_Dragon schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:26:
Kijk deze video maar eens als je denkt dat Rockstar geen gameplay heeft laten zien in de trailer, de trailers van Grand Theft Auto 4 en Grand Theft Auto 5 waren toen ook gameplay en zo doet Rockstar dat al jaren.

[Video: GTA4 vs. GTA5 vs. GTA6 | FIRST TRAILERS]
Hoeze gameplay? Das misschien in engine maar dat betekent toch niet gameplay imo. Je kan zoveel toevoegen in zo een filmpje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

G_Dragon schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:26:

[Video: GTA4 vs. GTA5 vs. GTA6 | FIRST TRAILERS]
Je bedoelt niet gameplay maar realtime rendered, met zoals hierboven gezegd de game engine.

Gameplay zou je je mannetje of vrouwtje first of third person zien met wat health shit eromheen enzo.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4D-BWR4sblCQWLSnmPL3zqxUOg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G1hXO8hQvXvBVMyyl5OGzUCy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D_AtT9W9h24XtfK7HqkD8MyW5Hw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ONkKcxpkrsO3BNWpPSYnCNeZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chmYmKkKTn235TgdgQF3DkGvN3E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ndu3SHwgDnjkI5ORaMul5nU3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QpI7nAq_OP1HZZOpfaq9uJxVya0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tww4N94yJjOo939MzCTZEWqy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8UfRnjmlYk_M-kUu-wuoNJiboc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C66YNCtPHQatBuxOJxxZNnzg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QW863pW2sLf2xkoNStFPWHD6Kr0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rxZ1DUf3JS3DiuZ8afhcuExE.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is toch keihard.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
SideShow schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:34:
[...]

Hoeze gameplay? Das misschien in engine maar dat betekent toch niet gameplay imo. Je kan zoveel toevoegen in zo een filmpje...
JDx schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:36:
[...]

Je bedoelt niet gameplay maar realtime rendered, met zoals hierboven gezegd de game engine.

Gameplay zou je je mannetje of vrouwtje first of third person zien met wat health shit eromheen enzo.
Beide spellen zien er tijdens het spelen precies hetzelfde uit, dat bedoel ik met gameplay! Daarom denk ik ook dat we gewoon in deze eerste trailer al gerust kunnen zeggen dat dit de kwaliteit is die Grand Theft Auto 6 gaat zijn, maar kan het altijd mis hebben. Alleen dan heeft Rockstar het deze keer wel anders aangepakt.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
Op uitspraken van phil spencer. Die heeft ontkracht dat er een midgen upgrade van de series x komt zoals de one X dat was. Onwaarschijnlijk dat Sony er dan wel mee gaat komen. Al hoop ik van wel.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-09 20:13
Hey maar toppers.

Ik ben een lui zwijn. Maar er zijn meermaals dingen "gelekt" die niet waar waren. Maar volgen mij beschreef 1 leaker wel precies deze trailer, en dat al weken geleden. Kan het alleen niet terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

G_Dragon schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:46:
[...]

[...]

Beide spellen zien er tijdens het spelen precies hetzelfde uit, dat bedoel ik met gameplay! Daarom denk ik ook dat we gewoon in deze eerste trailer al gerust kunnen zeggen dat dit de kwaliteit is die Grand Theft Auto 6 gaat zijn, maar kan het altijd mis hebben. Alleen dan heeft Rockstar het deze keer wel anders aangepakt.
Qua resolutie, licht en bijvoorbeeld dichtheid van npc’s zijn de trailers altijd behoorlijk opgepoetst. Desalniettemin lijkt de trailer grafisch wel haalbaar, kijk naar bijvoorbeeld Cyberpunk. Ik hoop wel dat we een PC release krijgen of op zijn minst een stabiele 60fps op consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Thomas schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:57:
[...]

Qua resolutie, licht en bijvoorbeeld dichtheid van npc’s zijn de trailers altijd behoorlijk opgepoetst. Desalniettemin lijkt de trailer grafisch wel haalbaar, kijk naar bijvoorbeeld Cyberpunk. Ik hoop wel dat we een PC release krijgen of op zijn minst een stabiele 60fps op consoles.
Persoonlijk zou ik Cyberpunk niet vergelijken met Grand Theft Auto, vanwege een compleet andere kwaliteit en aflevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 12:21
Vette trailer, alleen heel eerlijk ben ik wat teleurgesteld over het social media gehalte in de game. Talloze films hebben tegenwoordig al die popups met social media onzin en eerlijk gezegd heb ik er niet zoveel mee. Ik hoop dat het een subtiele toevoeging blijft en niet de hoofdzakelijke manier om te communiceren ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaseream
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 15:53
Rickokun schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:55:
Hey maar toppers.

Ik ben een lui zwijn. Maar er zijn meermaals dingen "gelekt" die niet waar waren. Maar volgen mij beschreef 1 leaker wel precies deze trailer, en dat al weken geleden. Kan het alleen niet terugvinden.
Deze?
https://www.reddit.com/r/.../who_else_remembers_this/

Er is ook deze:
https://www.reddit.com/r/...out_this_the_guy_guessed/

En deze:
https://www.reddit.com/r/.../the_leaker_was_among_us/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

JDx schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:05:
[...]

Er was toch al een map uit of was dat een hoax?
Volgens reddit was dit een fan made concept map.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Santee schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 20:03:
Vette trailer, alleen heel eerlijk ben ik wat teleurgesteld over het social media gehalte in de game. Talloze films hebben tegenwoordig al die popups met social media onzin en eerlijk gezegd heb ik er niet zoveel mee. Ik hoop dat het een subtiele toevoeging blijft en niet de hoofdzakelijke manier om te communiceren ofzo.
De scenes met die vrouw op het dak, zijn van daadwerkelijke filmpjes gepost op Tiktok en Instagram, nagemaakt in GTA VI. Ik denk dat de social media ook wel satirisch zal worden aangepakt in VI.

ZIT/Spotify Twitter/Bleeter etc.

Nederlandse PS5 clan / 30+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:42

v8power67

Psn: Mausosaurus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/by_x6dkzopMQmM0-KQ0X4zGpV6E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HWzQibaHOCHspWOciSGPMhM5.webp?f=user_large
20 jaar verschil in graphics. Ben opzich wel benieuwd naar gta6. Gta5 was wel leuk maar niet bijzonder. Voor mij blijven vice city en san andreas beste gta met afstand. Erna gta 3 dan 5 en dan 4.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05:30
Hyped mensen. Gta 5 heb ik nooit uitgespeeld.
Vice city helemaal kapot gespeeld.
San andreas ook veel gespeeld wel minder dan vice , maar gta 6 moet het tij weer keren. Zin in!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb het gevoel dat ik de enige ben maar ik vind de graphics tegenvallen.
Vooral de shaders van de gezichten vind ik erg flets, weinig mimiek en emotie uitstralen. Je zou verwachten dat men inmiddels bijna fotorealistische graphics kan maken waar je elke rimpel duidelijk zichtbaar is. Zeker als je zoveel jaar moet wachten op een nieuwe game.
Als die grapjes en dingetjes die je in beeld ziet zijn wel grappig, hoe die man zonnebrand opspuit en die andere gast een foto maakt van de billen van iemand enz. Maar zie je dat ook als je zelf in-game rondloopt op het strand?

Ik zal mij er trouwens wel enorm mee vermaken net als dat ik met elke voorgaande deel heb gedaan maar kwa graphics ben ik niet blown away.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

psychodude schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:18:
[...]

Ik denk dat je hierin toch gewoon rekening moet houden met het feit dat de 1e generatie PS5 consoles beperkt is door hun 2019 grade hardware. Een 2025 launch hierop gaat gewoon beperkingen kennen. Een PS5 pro zal waarschijnlijk gewenst zijn voor een speelervaring as intended.
Nou, voor zover ik weet zijn er nog weinig spellen die echt alles uit de PS5/Xbox Series X halen. Volgens mij staan we nog maar aan het begin van deze generatie. Dus ben heel benieuwd hoe Rockstar onze consoles gaat pijnigen :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:51
Dennahz schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:14:
[...]

Nou, voor zover ik weet zijn er nog weinig spellen die echt alles uit de PS5/Xbox Series X halen. Volgens mij staan we nog maar aan het begin van deze generatie. Dus ben heel benieuwd hoe Rockstar onze consoles gaat pijnigen :)
Denk niet dat je heel veel van de stappen moet verwachten, die gpu's van de PS5 en in (iets) mindere mate Series X stellen eigenlijk al niet heel veel meer voor. Bovendien zijn we inmiddels al drie jaar onderweg en moeten er geregeld flinke consessies worden gedaan om sommige games op 60fps te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-09 20:13
NotSoSteady schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:46:
[...]

Denk niet dat je heel veel van de stappen moet verwachten, die gpu's van de PS5 en in (iets) mindere mate Series X stellen eigenlijk al niet heel veel meer voor. Bovendien zijn we inmiddels al drie jaar onderweg en moeten er geregeld flinke consessies worden gedaan om sommige games op 60fps te laten draaien.
Heb 4 maand geleden een nieuwe PC gekocht en als je daarmee Cyberpunk vergelijkt, samen mdt een Xbox Series X dan is dat flink te noemen.

Consoles lopen al 1 tot 2 generaties achter op de PC.

Als dit console beelden zijn dan vind ik het er erg netjes uitzien. Rockstar weet juist wel hoe ze het maximale uit de huidige generatie consoles kunnen trekken. Ook als de remaster voor nextgen consoles komt zoals ze in GTA 5 hebben geflikt.

Met zulke aantallen NPC's bij elkaar met belichting vind ik het juist wel tof. Hoop alleen op meer interactie. Ook dat er net zoveel "oomf" is in de physiscs zoals met RDR2 ot GTA5. Voelt gewoon lekker om een NPC neer te slaan (sinds GTA4).

Cyberpunk, Starfield etc. Zijn dan wel gevuld, maar je kan niks met de loze NPC's die rondlopen. Niet even een negatieve opmerking of positieve opmerking waar ze op reageren. RDR2 had ziek heel details in de gamr verwerkt waar menig gamer niet eens op lette. Ik hoop dat ze dat in deze game ook verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:00
NotSoSteady schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:46:
[...]

Aan de ene kant moet je daar zeker rekening mee houden, maar als je je bedenkt hoe goed GTA 5 er op de PS3 en XBOX360 uit zag... Rockstar is erg goed in optimaliseren. GTA 5 op de PS3 zag er imho beter uit dan alle games op de PS4 de eerste jaren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik ben bezig met mijn 2de playthrough van RDR2 en die game ziet er nog heel goed uit voor een game van alweer 5 jaar oud. Als GTA6 daar een flinke schep bovenop doet ben ik allang tevreden. Het beste aan RDR2 is dat het een geloofwaardige wereld is met random events en vol details zoals een huis dat steeds verder afgebouwd wordt etc.

Ik kan niet wachten tot 2025, laten we 2024 maar skippen :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
kaasaanfiets schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 20:48:
Ik heb het gevoel dat ik de enige ben maar ik vind de graphics tegenvallen.
Vooral de shaders van de gezichten vind ik erg flets, weinig mimiek en emotie uitstralen. Je zou verwachten dat men inmiddels bijna fotorealistische graphics kan maken waar je elke rimpel duidelijk zichtbaar is. Zeker als je zoveel jaar moet wachten op een nieuwe game.
Als die grapjes en dingetjes die je in beeld ziet zijn wel grappig, hoe die man zonnebrand opspuit en die andere gast een foto maakt van de billen van iemand enz. Maar zie je dat ook als je zelf in-game rondloopt op het strand?

Ik zal mij er trouwens wel enorm mee vermaken net als dat ik met elke voorgaande deel heb gedaan maar kwa graphics ben ik niet blown away.
Ja? Ik zou dat echt niet verwachten. Misschien moet je je verwachtingen eens bijstellen :+ Even serieus, kijk eens een video van een Unreal Engine 5.2. Daar zie je wat over een jaren mogelijk kan zijn, en zelfs dat moet je met korrels zout nemen want spelontwikkelaars moeten het maar net zo kunnen maken.

Nee, fotorealistisch duurt nog zeker wel even.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:48
Chaoss schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 23:28:
Ik ben bezig met mijn 2de playthrough van RDR2 en die game ziet er nog heel goed uit voor een game van alweer 5 jaar oud. Als GTA6 daar een flinke schep bovenop doet ben ik allang tevreden. Het beste aan RDR2 is dat het een geloofwaardige wereld is met random events en vol details zoals een huis dat steeds verder afgebouwd wordt etc.

Ik kan niet wachten tot 2025, laten we 2024 maar skippen :P
Dit! Ik heb dus ook RDR2 gekocht om op de PS5 te spelen en dat spel is echt adembenemend. Er zitten daar zulke bizar mooie settings in. Ik ben echt nog steeds onder de indruk van de graphics, laat staan wat ze zoveel jaar later kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elidibus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10:13
Weltschmerz schreef op woensdag 6 december 2023 @ 07:58:
[...]

Ja? Ik zou dat echt niet verwachten. Misschien moet je je verwachtingen eens bijstellen :+ Even serieus, kijk eens een video van een Unreal Engine 5.2. Daar zie je wat over een jaren mogelijk kan zijn, en zelfs dat moet je met korrels zout nemen want spelontwikkelaars moeten het maar net zo kunnen maken.

En dan nog even los van het mogelijke, is dat ook wenselijk? Voor sommige spellen denk ik dat we altijd een arcade look & feel gaan blijven houden, zeker spellen zoals GTA. Verwacht gerust richtlijnen van de studio's zelf of overheden als we eenmaal fotorealistisch kunnen gaan, want niemand wil fotorealistische gore in een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:48
Weltschmerz schreef op woensdag 6 december 2023 @ 07:58:
[...]

Ligt er een beetje aan... Als je naar de karakters kijkt van Squadron 42 van de trailer laatst kun je bijna alle rimpels en bumps op Mark Hamill's gezicht zien. Dus het *kan* wel. Of het in bepaalde games als GTA wenselijk is, is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:48
Overigens denk ik dat de meeste games ook niet fotorealistisch willen zijn. Geen enkele game studio zit er op te wachten om gebruikt te worden als nep nieuws zoals (mogelijk in GTA VI's geval) terreuraanslagen waar iemand hele straten neerschiet etc en dan dat af doet als echte video's.

ArmA en DCS World zijn twee militaire simulator games die vaak gebruikt werden/worden om nep video's te verspreiden van conflicten en dat af doen als echte video's. Soms werd dit zelfs opgepikt door echte nieuwszenders en dus ook weer verspreid.

Nee ik denk dat veel studio's wel echt een scheiding tussen 1:1 en game willen houden. Zodat ze niet in zulke situaties komen waar ze iedereen moeten vertellen "Jongens... Dit is een game, niet echt..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Laatst online: 15:45

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik denk dat ik dit topic nog maar even mute tot eind 2024 ofzo XD

Krijg er al ontzettend veel zin in hahah. Word een lange wacht

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 07:55
Robinblitz schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:20:
[...]

Ligt er een beetje aan... Als je naar de karakters kijkt van Squadron 42 van de trailer laatst kun je bijna alle rimpels en bumps op Mark Hamill's gezicht zien. Dus het *kan* wel. Of het in bepaalde games als GTA wenselijk is, is een tweede.
Precies dit.
GTA moet juist niet al te fotorealistisch worden. GTA is een wereld op zich en die moet af staan van de echte wereld. In de GTA wereld kan *bijna* alles en wordt ook alles en iedereen op 1 of andere manier in de zeik genomen. Als het dan ook nog eens fotorealistisch is, dan duurt het denk ik niet lang voordat iemand zich in de echte wereld net zo gedraagt als in GTA.

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:58
Ricmaniac schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:30:
Ik denk dat ik dit topic nog maar even mute tot eind 2024 ofzo XD

Krijg er al ontzettend veel zin in hahah. Word een lange wacht
Hoezo mute, zijn wij niet gezellig genoeg dan 8)7

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
v8power67 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 20:22:
[Afbeelding]
20 jaar verschil in graphics. Ben opzich wel benieuwd naar gta6. Gta5 was wel leuk maar niet bijzonder. Voor mij blijven vice city en san andreas beste gta met afstand. Erna gta 3 dan 5 en dan 4.
Ik zelf vind deel 4 de leukste, maar ook deel 2 vind ik stiekem nog altijd leuk _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiswat
Inmiddels is de trailer al 100miljoen keer bekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

tiswat schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:56:
Inmiddels is de trailer al 100miljoen keer bekeken.
Ja 100 miljoen in 1 dag gehaald, record?
Linksquest schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:41:
[...]

Ik zelf vind deel 4 de leukste, maar ook deel 2 vind ik stiekem nog altijd leuk _/-\o_
Kan me amper nog voorstellen dat ik toen zo goed kon rijden met alleen bovenaanzicht.

[ Voor 42% gewijzigd door JDx op 06-12-2023 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
De eerste keer dat ik de trailer zag was ik nog niet direct hyped, ik heb hem nu een keer of 4 gekeken en als je dan steeds meer kijkt welke details opvallen dan denk ik dat dit weer een hele goede game wordt. Waar het me eerst leek op GTA V in een andere locatie met wat toevoegingen, denk ik dat het toch echt wel een compleet andere game gaat zijn en kijk ik er ook erg naar uit. Het wachten gaat lang duren in elk geval.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Laatst online: 16:59
Vice City blijft voor mij toch de beste GTA qua sfeer en uitstraling, kan dus ook niet wachten op VI als ik de eerste trailer zo bekijk.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:52

Licko

ZVDK

Ik twijfel om GTA V nog eens te spelen nu ik hyped ben door de trailer. Ik zag deel V op Gamepass staan, maar is dat dan ook de next gen versie of moet ik nog een upgrade aanschaffen?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 18:43
Licko schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:04:
Ik twijfel om GTA V nog eens te spelen nu ik hyped ben door de trailer. Ik zag deel V op Gamepass staan, maar is dat dan ook de next gen versie of moet ik nog een upgrade aanschaffen?
De gamepass (console) versie geeft altijd de versie voor die console, Series krijgt de optimized, One krijgt de 'oude' versie.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 12:21
[Afbeelding]
Grappige order, voor veel mensen was gta4 juist favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Laatst online: 18-09 07:01
Ik vind het eigenlijk een teleurstellende trailer. De look&feel doet mij sterk denken aan gta 5. Dit had net zo goed een trailer in Los Santos kunnen zijn. Vice City had juist een hele specifieke look&feel, direct herkenbaar. Dat mis ik hier wel. Buiten het feit dat het gewoon in de 80s moet zijn!

Het zal vast een prima game worden verder, maar om nou te zeggen dat ik wilde enthousiast ben.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
[Afbeelding]
Dat doet mij aan iets denken:

Zouden deze 2 gebouwen nou eindelijk eens af zijn in VI? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3htON8RBkaXep_fo4z4T69Ujk74=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7B7gMj1UgFYoWcOdvfRveSg1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zSOc2Yu8ehfdAW_kuCLoMzDLLNo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x7TxLI3lca3lLkusjKhouzPK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• andregeuze
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 14:43
ggj87 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:29:
[...]

Dat doet mij aan iets denken:

Zouden deze 2 gebouwen nou eindelijk eens af zijn in VI? :P

[Afbeelding]
Ik vrees dat deze enigszins opgeblazen is tijdens de bouw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Ja ok, maar daar komt in 20 jaar niets anders voor in de plaats?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:47
Mania-92 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:21:
Ik vind het eigenlijk een teleurstellende trailer. De look&feel doet mij sterk denken aan gta 5. Dit had net zo goed een trailer in Los Santos kunnen zijn. Vice City had juist een hele specifieke look&feel, direct herkenbaar. Dat mis ik hier wel. Buiten het feit dat het gewoon in de 80s moet zijn!

Het zal vast een prima game worden verder, maar om nou te zeggen dat ik wilde enthousiast ben.
Waarom moet het in de 80's zijn? Als er een decennium is uitgemolken de laatste tijd dan is het de 80's wel. Geef mij maar gewoon een game in de tegenwoordige tijd die een beetje hetzelfde doet als de de film waarbij de klimaatcrisis , en de reactie daarop, op de hak word genomen ( weet even niet meer hoe die film heet)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:48

s0kkie

Cowabunga

Webgnome schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:52:
[...]

Waarom moet het in de 80's zijn? Als er een decennium is uitgemolken de laatste tijd dan is het de 80's wel. Geef mij maar gewoon een game in de tegenwoordige tijd die een beetje hetzelfde doet als de de film waarbij de klimaatcrisis , en de reactie daarop, op de hak word genomen ( weet even niet meer hoe die film heet)
Van mij hoeft het ook niet per se in de 80s omdat het Vice City is. Maar uitgemolken? Noem er eens 5 op van de 'laatste tijd' ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:41

Ik ben het eens met je look&feel comment; wat mij betreft iets wat te veel West-coast vibes. Goed, dat kan natuurlijk het beeld zijn van deze tijd en de boel allemaal wat meer gemingled is qua stijlen etc. Het is misschien ook het stereotyp wat we onbewust zoeken.

Ik gok op nog wat throw-backs (zoals in GTA5) die je naar een andere tijd plaatsen, maar die 80's stijl/periode spreekt denk ik het grote deel van het publiek niet meer aan. Geen connectie met beperkte interactie ( GTA Vice City had een mobiele telefoon (was dat uberhaupt periode correct?) maar dat was ook alles). In die zin had GTA6 qua release en locatie met GTA5 moeten wisselen, toen (2010-2015) had je nog een revive van de tijd in vorm van Retro-Synth muziek en alle verromatiseerde hommages uit series en films uit de 80's. Hoe meer de techniek het toelaat om een game als deze naar de realiteit te brengen, hoe meer je de features van de realiteit in een game verwacht. Ik denk dat de Mafia trilogy daar ook best last van heeft gehad, ook al deden zij verwoedde pogingen om dat te camoufleren/geen aandacht te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
s0kkie schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:55:
[...]

Van mij hoeft het ook niet per se in de 80s omdat het Vice City is. Maar uitgemolken? Noem er eens 5 op van de 'laatste tijd' ;)
  • Stranger Things
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Dark
  • etc.
series: klik
films: klik

En zo zijn er vast nog wel een paar games te verzinnen. Mij valt het gewoon een beetje op de laatste jaren ;)
Thinlanet schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:03:
[...]

.. ( GTA Vice City had een mobiele telefoon (was dat uberhaupt periode correct?) ) ...
Ja dat was periode correct

[ Voor 27% gewijzigd door Webgnome op 06-12-2023 10:05 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:38

Het ziet er idd als een upgrade van deel 5 uit.Hoop dat ik er langs zit en dat de game straks wel een eigen gezicht heeft.

Ach de game is nog zo ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:00
Webgnome schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:03:
[...]
  • Stranger Things
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Dark
  • etc.
series: klik
films: klik

En zo zijn er vast nog wel een paar games te verzinnen. Mij valt het gewoon een beetje op de laatste jaren ;)
Klopt maar vooral in film/tv en muziek, nog niet perse in games maar dat heeft een ander soort nostalgie en ook al een ander soort 80s/90s pixel revival gekend. Ik denk dat die media niet helemaal langs een lijn te leggen zijn.

Dat gezegd hebbende had ik het echt slap gevonden als ze weer 80s Vice City hadden gemaakt vind dit juist erg tof. GTA gaat om big city life en dat specifiek in de VS. Cultureel gezien is het grootste verschil de southern states, east- en westcoast. GTA 4 was eastcoast, 5 westcoast en in het zuiden heb je weinig grote steden met zo'n imago als Miami. Ze hadden nog een Austin/Texas versie kunnen maken en het hele grensprobleem met Zuid Amerika kunnen verwerken maar dat heeft denk ik toch niet echt een ander sfeer. Ook niet op de zelfde manier verweven in de hedendaagse popcultuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
jori040 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:05:
[...]

Het ziet er idd als een upgrade van deel 5 uit.Hoop dat ik er langs zit en dat de game straks wel een eigen gezicht heeft.

GTAV first trailer vs GTAVI is een wereld van verschil in mijn ogen: YouTube: Grand Theft Auto V Trailer
Die VI trailer heeft nu al meer views dan de V trailer.. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door SgtElPotato op 06-12-2023 10:37 ]

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

Hier een uitgebreide breakdown van de trailer :)

Zelf vind ik het super interessant om te zien dat er zoveel details en links in verwerkt zijn

[ Voor 56% gewijzigd door Mon0lith op 06-12-2023 10:42 ]

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 21:09
SgtElPotato schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:37:
[...]

GTAV first trailer vs GTAVI is een wereld van verschil in mijn ogen: YouTube: Grand Theft Auto V Trailer
dan vind ik de gta 6 trailer mooier , niet alleen op graphics maar ook kwa inhoud lijkt er meer in te zitten in de gta 6 trailer

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
taker1987 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:42:
[...]

dan vind ik de gta 6 trailer mooier , niet alleen op graphics maar ook kwa inhoud lijkt er meer in te zitten in de gta 6 trailer
Ja by far. In vergelijking is de V trailer maar 'saai'. Beetje net zoals IV vs V.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DickvanMaurik
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:32
Ik hoop dat dit niet zo'n overhyped game gaat worden zoals bijv. Cyberpunk. Trailer ziet er goed uit vind ik, alleen tegenwoordig vallen de releases van games zo tegen dat ik de hype niet durf te hebben :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik ben vooral benieuwd hoe de wereldwijde economie tot stilstand komt op de dag van release... iedereen die een dag vrij neemt om te spelen

per aspera ad astra

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DickvanMaurik
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:32
LAD93 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:45:
Ik ben vooral benieuwd hoe de wereldwijde economie tot stilstand komt op de dag van release... iedereen die een dag vrij neemt om te spelen
1 dag? Meld me 1 week vrij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfstein89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 16:17
Eerste trailers van GTA zijn over het algemeen een beetje de look and feel van de wereld laten zien, met een klein beetje de hoofdrolspeler laten zien. Bij GTA V zagen we niet eens Trevor. De andere 2 zagen we zeer kort, waarbij het vanuit Michael verteld werd. Nu zien we Lucia en Jason beide, wat een stijlbreuk is van eerdere eerste trailers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Waarom moet het in de 80's zijn?
Niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mania-92
  • Laatst online: 18-09 07:01
[...]
Omdat ik dat een veel leukere setting vind. Ik heb het gevoel dat dit gewoon een gta 5.5 is. En dan heb ik het niet over techniek of kwaliteit van graphics of zulke zaken maar gewoon de look&feel van de stad en de game an sich. Smaken verschillen zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taker1987
Mania-92 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:52:
[...]

Omdat ik dat een veel leukere setting vind. Ik heb het gevoel dat dit gewoon een gta 5.5 is. En dan heb ik het niet over techniek of kwaliteit van graphics of zulke zaken maar gewoon de look&feel van de stad en de game an sich. Smaken verschillen zullen we maar zeggen.
ik snap inderdaad wel wat je zegt en kan me hier ook wel in vinden , maar aan de andere kant vind ik het ook niet fijn als het een new york look a like stad is .. dat grauwe van gta 4 , dan heb ik liever dit zomerse gta 5 achtige tintje .

wat had je zelf willen zien dan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Laatst online: 15:14
jori040 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:05:
[...]

Ik vind juist dat de spring break, party, gang, social media vibe er juist heel goed inzit in de trailer. Gecombineerd met de natuur van de Keys en de Everglades geeft me een beetje RDR2 vibes waar ik dat ook had.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIbt6KaJ4G24Vza_eDYXkYNNYwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zFopJLaEsmTsJgiy9VDzFJEO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:38
SgtElPotato schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:37:
[...]

Ik leg deze trailer nu langs de PS5/Series X versie van 5.Dat is iets dat Rockstar zelf heeft gecreëerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:59
Mania-92 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:52:
[...]

Als GTA6 een 80's Vice City had, was het gewoon een remake van GTA Vice City...

GTA Vice City is mijn favoriet, juist ook om de 80's vibe, maar ik ben blij dat ze bij GTA6 een ander tijdperk hebben gekozen maar wel in Vice City.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Het bied ook weer kansen natuurlijk. Je kunt nu zien wat er in die jaren tussen Vice City en dit tijdperk allemaal is veranderd. Komen de characters uit VC terug? De gebouwen? Mogelijkheden..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Ja! Ik krijg nu weer zin om VC te spelen. Vraag me nu al af of Starfish Island er ook in zit met de Vercetti Estate enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Jumpman schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:29:
[...]

Dit. Rockstar's release strategy legt hun geen windeieren en deze zullen ze blijven hanteren.

Wilde gok: 2025 -> XBOX Series S en X, PS5, 2026 -> Pro versies van die consoles (Grafische upgrade voor ene klein bedrag, als Microsoft en Sony dit toelaten), 2027 -> PC, 2028 -> Nieuwe generatie consoles, verbeterde versie verkopen. En eerst zullen ze de focus in de media volledig op de Single Player leggen, totdat ze een gigantische 'installed base' hebben en dan zullen ze GTA VI Online to the max pushen.
Yeep. Xbox series S|X and PS5, en geen PC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Cr9Nil_i3ARI7NZAPGK_YczIns=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qlXYXgb8QfsRgNQCDDZ7lIIX.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:27
Webgnome schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:32:
Het bied ook weer kansen natuurlijk. Je kunt nu zien wat er in die jaren tussen Vice City en dit tijdperk allemaal is veranderd. Komen de characters uit VC terug? De gebouwen? Mogelijkheden..
Vast wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tch
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-08 23:01

tch

Mooie trailer, kijk redelijk uit naar de game. Beetje de summer-sfeer van Vice City, maar zonder die chille 80's vibe. Zal vast weer een geweldige open-wereld zijn waar ik veel in rond kan kloten (en naderhand de story eens een keer doen 😏).

Ben alleen niet helemaal fan van die influencer / social media / gekke pop culture / "twerking" dingen (weet het niet exact te verwoorden). Hoort bij een gekke hedendaagse stad natuurlijk, maar ik hoop dat ik er een beetje omheen kan spelen. Ik had vooral gehoopt om een Pulp Fiction of Reservoir Dogs -achtige wereld binnen te lopen, vóór de gekte van de afgelopen ~10 jaar. Maar gezien de hype die de trailer heeft veroorzaakt, zullen er ~12 anderen met mij zijn 😅.

[ Voor 1% gewijzigd door tch op 06-12-2023 12:21 . Reden: verwoording ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
AMD1800 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 18:00:
[...]

Dus, jij wilde de eerste trailer pas ergens in 2024 zien? Of misschien zelfs pas in 2025?
Ik zou het liefst zien dat een ontwikkelaar bijvoorbeeld een jaar voor een release laat weten dat ze aan een nieuw deel werken en 3-6 maanden voor release een trailer online zetten. En dat je die trailers nog kunt opdelen in eentje over sfeer, eentje over verhaal, eentje over gameplay of iets dergelijks vind ik helemaal prima.

Dan kunnen mensen die moeten sparen dat doen, ook kinderen die misschien wat langer moeten sparen dan de meesten in dit topic. (Dat GTA een R-rating heeft wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen braaf 18 is voor ze gaan spelen.) En dan kun je er ook meer vanuit gaan dat de beelden die worden getoond dicht(er) bij het eindproduct zitten en passen bij de consoles van dit moment.

Ik ben natuurlijk een uitzondering hierin, dat besef ik. :P
Dat aankondiging voor een aankondiging voor een trailer is marketing. Maar het had ook met een enkele aankondiging met direct de datum van de trailer erin afgekund. Als ik je goed begrijp vind jij dat ook.
Dat zou al een verbetering zijn inderdaad. Ideaal zou zijn dat ontwikkelaars rondom een game aankondigen met een trailer en een release datum. (Na eventueel een eerste bevestiging dat ze inderdaad een nieuw deel willen uitbrengen.) Qua marketing is de huidige strategie natuurlijk veel slimmer en commercieel gezien is dit super logisch, maar ik vind die hele marketing soms nogal vermoeiend. Ook omdat allerlei nieuwssites over de meest kleine updates weer een heel artikel schrijven waarbij de informatiedichtheid te wensen overlaat.

[/rant] :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
LadyVodka schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:52:
[...]

Yeep. Xbox series S|X and PS5, en geen PC
[Afbeelding]
ik vraag me wel af waarom Rockstar CFX gekocht heeft (FIVEM) Rockstar ziet toch ook wel dat GTA 5 online , amper gestreamt word en dat alles Roleplay servers zijn op FiveM.. vraag me af waarom ze deze keus hebben gemaakt om de pc later uit te brengen

https://www.rockstargames...roleplay-community-update

[ Voor 6% gewijzigd door taker1987 op 06-12-2023 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 18:43
taker1987 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:17:
[...]

ik vraag me wel af waarom Rockstar CFX gekocht heeft (FIVEM) Rockstar ziet toch ook wel dat GTA 5 online , amper gestreamt word en dat alles Roleplay servers zijn op FiveM.. vraag me af waarom ze deze keus hebben gemaakt om de pc later uit te brengen

Ene kant denk ik dat ze mogelijk PC meteen FiveM 'compatible' willen maken, dat ze daar simpel meer tijd voor nodig hebben, andere kant.. potentie om geld te verdienen met die FiveM kant is natuurlijk voor zelfs GTA5 nog meer dan lucratief, waarom zou je je eigen game cannibaliseren met een nieuwe versie, als de oude nog meer dan populair is?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Webgnome schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:26:
Hopelijk kunnen we dan een boel locaties uit GTA Vice City bezoeken om te zien wat er van geworden is want het speelt zich duidelijk af in de tegenwoordige tijd.
Het Ocean View Hotel -waar Tommy Vercetti zijn eerste (of tweede? Na Ken Rosenberg?) safe house heeft- zit er in ieder geval in. Timestamp 0:34 in de trailer, midden rechts. Lijkt wel één van de kleinere hotels langs het strand, in tegenstelling tot 2002. Dus de buurt daar is absoluut geëvolueerd.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
nice. Moet zeggen dat ik de story van GTA VC niet meer heel helder heb ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
  • Nu online
Qoine schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:15:
[...]

Ik zou het liefst zien dat een ontwikkelaar bijvoorbeeld een jaar voor een release laat weten dat ze aan een nieuw deel werken en 3-6 maanden voor release een trailer online zetten. En dat je die trailers nog kunt opdelen in eentje over sfeer, eentje over verhaal, eentje over gameplay of iets dergelijks vind ik helemaal prima.

Dan kunnen mensen die moeten sparen dat doen, ook kinderen die misschien wat langer moeten sparen dan de meesten in dit topic. (Dat GTA een R-rating heeft wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen braaf 18 is voor ze gaan spelen.) En dan kun je er ook meer vanuit gaan dat de beelden die worden getoond dicht(er) bij het eindproduct zitten en passen bij de consoles van dit moment.

[...]

Dat zou al een verbetering zijn inderdaad. Ideaal zou zijn dat ontwikkelaars rondom een game aankondigen met een trailer en een release datum. (Na eventueel een eerste bevestiging dat ze inderdaad een nieuw deel willen uitbrengen.) Qua marketing is de huidige strategie natuurlijk veel slimmer en commercieel gezien is dit super logisch, maar ik vind die hele marketing soms nogal vermoeiend. Ook omdat allerlei nieuwssites over de meest kleine updates weer een heel artikel schrijven waarbij de informatiedichtheid te wensen overlaat.

Aha, ik denk dat iedereen stiekem wel zoiets zou willen. Zou iig een stuk minder lang wachten zijn. Nu duurt het nog meer dan een jaar minimaal. Dat vind ik eigenlijk te lang.

Die artikelen wat je het over hebt zit ik ook niet op te wachten. Er staat meestal maar 1 zin relevante informatie in, da's waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
tch schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:11:
Ben alleen niet helemaal fan van die influencer / social media / gekke pop culture / "twerking" dingen (weet het niet exact te verwoorden). Hoort bij een gekke hedendaagse stad natuurlijk, maar ik hoop dat ik er een beetje omheen kan spelen.
Same. Maar ik denk/hoop dat het juist satire is. Een beetje zoals de radiozenders in eerdere delen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

[...]

...vraag me af waarom ze deze keus hebben gemaakt om de pc later uit te brengen
Minder piraterij op de consoles en mensen kopen het toch wel. Veel mensen met een PC kun je eerst een consoleversie laten kopen omdat ze weten dat de PC pas veel later komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
Patriot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:17:
[...]

Minder piraterij op de consoles en mensen kopen het toch wel. Veel mensen met een PC kun je eerst een consoleversie laten kopen omdat ze weten dat de PC pas veel later komt.
Ik denk dat het voornamelijk gewoon veel meer werk is. Met meer dingen rekening houden. Terwijl je het anders gewoon met 2 console systemen, gesloten hardware kunt maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
JDx schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:59:
[...]

Ja 100 miljoen in 1 dag gehaald, record?

Kan me amper nog voorstellen dat ik toen zo goed kon rijden met alleen bovenaanzicht.
Als je muziek clips niet mee telt dan wel volgens deze bron: Techcrunch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

tiswat schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:22:
[...]

Ik denk dat het voornamelijk gewoon veel meer werk is. Met meer dingen rekening houden. Terwijl je het anders gewoon met 2 console systemen, gesloten hardware kunt maken
Daar geloof ik niet in. De nieuwe consoles en PC's lopen gewoon niet genoeg uit elkaar daarvoor, nog even los van het feit dat het er niet naar uitziet dat er een compleet nieuwe engine in elkaar is gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Patriot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:53:
[...]

Daar geloof ik niet in. De nieuwe consoles en PC's lopen gewoon niet genoeg uit elkaar daarvoor, nog even los van het feit dat het er niet naar uitziet dat er een compleet nieuwe engine in elkaar is gezet.
Denk het juist wel. Misschien niet in hardware, maar wel in opties en instellingen. Er zijn zoveel meer verschillende PC hardware combinaties mogelijk en voor een PC game moeten ze rekening kunnen houden met low-end hardware en met high-end hardware. GTA V kwam naar mijn idee hartstikke soepel uit voor de PC, ook al moesten we daar langer voor wachten. Ik vindt het geen probleem om te wachten zolang de game maar soepel loopt.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Kan niet wachten op alle microtransactions :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
addictive schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:49:
Kan niet wachten op alle microtransactions :X
je zal ongetwijfeld niet teleurgesteld worden :X

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

batumulia schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:04:
[...]

Denk het juist wel. Misschien niet in hardware, maar wel in opties en instellingen. Er zijn zoveel meer verschillende PC hardware combinaties mogelijk en voor een PC game moeten ze rekening kunnen houden met low-end hardware en met high-end hardware.
GTA V kwam uit voor consoles met een compleet andere architectuur. De PS3 heeft een cpu die op consumentengebied ongekend is en ook de Xbox 360 draaide niet op x86. Het feit dat er op PC meer verschillende systeemconfiguraties mogelijk zijn is ook lang niet zo'n groot probleem meer als vroeger.

De meeste games kwamen in 2013 al simultaan uit en als dat niet zo was, dan was het eigenlijk altijd een economische beslissing. Juist 2013 is een leuk voorbeeld vanwege de nieuwe consoles in dat jaar, daar zie je ook dat genoeg games uitkomen voor de PS3, X360 én PC en dan binnen enkele maanden ook al draaien op de nieuwe console.

Simultaan uitbrengen is eigenlijk alweer best lang de norm.
GTA V kwam naar mijn idee hartstikke soepel uit voor de PC, ook al moesten we daar langer voor wachten. Ik vindt het geen probleem om te wachten zolang de game maar soepel loopt.
Dat het soepeler liep mocht ook wel, de game kwam bijna twee jaar later uit :+ Verder hebben performanceproblemen en bugs op release niet zoveel te maken met het platform. Op het relatief zwakkere platform spelen deze problemen eerder, maar als een game slecht performde of veel bugs had in de afgelopen jaren dan was dat eigenlijk nooit platformexclusief. Ook werden er dan vaak binnen een maand (of enkele maanden) al patches uitgebracht die een groot deel van de problemen verhielp.

Uiteindelijk wil ik echt niet zeggen dat het uitbrengen op verschillende platforms geen moeite met zich meebrengt, maar eigenlijk is het zo dat als je een PS- en een Xbox-versie tegelijkertijd uit kunt brengen je ook wel tegelijkertijd een PC-versie uit kunt brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Patriot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:50:
[...]

GTA V kwam uit voor consoles met een compleet andere architectuur. De PS3 heeft een cpu die op consumentengebied ongekend is en ook de Xbox 360 draaide niet op x86. Het feit dat er op PC meer verschillende systeemconfiguraties mogelijk zijn is ook lang niet zo'n groot probleem meer als vroeger.

De meeste games kwamen in 2013 al simultaan uit en als dat niet zo was, dan was het eigenlijk altijd een economische beslissing. Juist 2013 is een leuk voorbeeld vanwege de nieuwe consoles in dat jaar, daar zie je ook dat genoeg games uitkomen voor de PS3, X360 én PC en dan binnen enkele maanden ook al draaien op de nieuwe console.

Simultaan uitbrengen is eigenlijk alweer best lang de norm.

[...]

Dat het soepeler liep mocht ook wel, de game kwam bijna twee jaar later uit :+ Verder hebben performanceproblemen en bugs op release niet zoveel te maken met het platform. Op het relatief zwakkere platform spelen deze problemen eerder, maar als een game slecht performde of veel bugs had in de afgelopen jaren dan was dat eigenlijk nooit platformexclusief. Ook werden er dan vaak binnen een maand (of enkele maanden) al patches uitgebracht die een groot deel van de problemen verhielp.

Uiteindelijk wil ik echt niet zeggen dat het uitbrengen op verschillende platforms geen moeite met zich meebrengt, maar eigenlijk is het zo dat als je een PS- en een Xbox-versie tegelijkertijd uit kunt brengen je ook wel tegelijkertijd een PC-versie uit kunt brengen.
Ben ik met je eens. Ik denk dat echter in dit geval liever heb dat ze later met de PC versie komen en de meeste problemen er al uit zijn :)

Zijn de laatste tijd al teveel problemen geweest met day 1 bug releases. Voordeel hier van is ook dat ze het QA team niet op 3 platformen tegelijk zetten, maar consoles eerst doen en als dat uit is het QA team op de PC release kunnen zetten.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• G_Dragon
Beste leden,

Het heeft @Mog veel tijd en moeite gekost de laatste weken maar het resultaat mag er dan ook zeker zijn! Want het hoofdtopic heeft een vernieuwde lay-out gekregen dankzij @Mog, nu gaan we hem met z'n allen onderhouden (@Linksquest, @Martinspire). Ik hoop dat jullie het net zo mooi vinden als ons d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:31
@G_Dragon goed dat je het even vermeld want ik kijk niet elke keer weer naar de topic start. Maar deze is wel weg mooi geworden zeg. Complimenten @Mog

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• andregeuze
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 14:43
G_Dragon schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:35:
Beste leden,

Het heeft @Mog veel tijd en moeite gekost de laatste weken maar het resultaat mag er dan ook zeker zijn! Want het hoofdtopic heeft een vernieuwde lay-out gekregen dankzij @Mog, nu gaan we hem met z'n allen onderhouden (@Linksquest, @Martinspire). Ik hoop dat jullie het net zo mooi vinden als ons d:)b
Het ziet er fantastisch uit! Wat een vibe wordt hiermee gezet _/-\o_
Nu krijg ik er nog meer zin in, thx...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Grotendeels realtime, sommige stukken zijn gerendered. Overall is het 1440P met 30fps en raytracing in de trailer. Aangezien de game niet aangekondigd is op pc kunnen wij er vanuit gaan dat dit de target is voor de consoles. Kan natuurlijk dat je een 60fps modus krijgt zonder raytracing en een lagere resolutie. Dit geldt denk ik wel voor de series x als de ps5. De series s zal meer moeten inleveren denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:50
Qoine schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:15:
[...]

[...]

100% mee eens. Wolverine is daar een mooi voorbeeld van, krijg je in 09-21 een nietszeggende teaser trailer van 0:45 seconde van te zien en vervolgens hoor je er 2 jaar en 3 maanden niks meer over. Wat moet je daarmee? Mijn hype zakt daardoor alleen maar weg. Cyberpunk idem dito.

Je gaat bijna denken, laat ik eerst maar eens zien of ik tegen die tijd nog leef (overdreven ofcourse) voor ik laaiend enthousiast word.

Anyway, het is wat het is. De trailer zelf ziet er vet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mog schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:05:
Een beetje zoals de radiozenders in eerdere delen.
Dat is ook altijd gaaf hè.

Weet het nog als de dag van gisteren dat ik voor het eerst in Amerika was, op de plek waar San Andreas op gebaseerd is en de K-Rosé cd de huurauto in ging.

We hebben de hele vakantie niets anders geluisterd :P, hoe iets als een spelletje toch kan bijdragen aan zulke mooie maar vooral echte herinneringen.

Edit: K-Rosé blijft mijn favoriet ook. Die country zender van 5 was ook lekker maar overtrof K-Rosé toch niet.

K-Rosé, When love shoots you in the back, And steals your horse.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 06-12-2023 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:42
[...]

Optie 1: is ze gaan verder en of dieper met Role play in GTA VI Online.

Optie 2: Gezien ze eerder proberen aan te klagen en de mods/servers van FiveM e.d. neer te halen ze nu verkennen wat de mogelijkheden zijn en dan misschien nog zoiets doen als Optie 1, maar nu ze het in bezit hebben kunnen ze het ook uit phasen. En om zo weer controle te houden over hun IP's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Psyonara schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:44:
[...]

Optie 1: is ze gaan verder en of dieper met Role play in GTA VI Online.

Optie 2: Gezien ze eerder proberen te klagen en de mods/servers van FiveM e.d. neer te halen ze nu verkennen wat de mogelijkheden zijn en dan misschien nog zoiets doen als Optie 1, maar nu ze het in bezit hebben kunnen ze het ook uit phasen. En om zo weer controle te houden over hun IP's
Ik verwacht dat RP niet standaard in de nieuwe GTA zal komen maar dat bijvoorbeeld de ondersteuning wel vele malen beter zal worden (althans die hoop heb ik).

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Volgens iemand met "inside information" is het interne doel een Q1 2025 release. Diegene had deze informatie voor het lekken van de trailer online gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMx_edXI9UPYg_cb6OWxXcLLMbg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f5C7xYr7vLjJaIukcSho3hg1.webp?f=user_large

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:02

Zeror

Ik Henk 'm!

De trailer met realistische geluiden :+

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:22:
Volgens iemand met "inside information" is het interne doel een Q1 2025 release. Diegene had deze informatie voor het lekken van de trailer online gezet.

[Afbeelding]
Dat is het doel, ben benieuwd of de game niet uitgesteld zal worden, wat klassiek Rockstar is, we zullen zien.

Nederlandse PS5 clan / 30+

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste

Let op:
Denk eraan leaks en spoilers tussen spoilertags te plaatsen!

Veranderingen met betrekking tot een game serie: [ZT] Invloed en veranderingen van bestaande game series

Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Dagen tot Grand Theft Auto VI release: