• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:15

JB

Cédric roelt!

Jumpman schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:13:
GTA VI voor de PlayStation 5 maar gepreordered gisteren voor €72,20 bij Bol, beter dan €79,99 direct aan Sony betalen. De eerste keer dat ik een downloadcode koop voor de Sony PlayStation en voorlopig ook de laatste. Deze game moet er wel komen.
Krijg je dan een mooi doosje erbij (staat op de website)? Ik zou het graag als een kado inpakken, maar heb al via Sony zelf pre-ordered.

Mijn boefje is liev!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Ik heb nu een paar leaks gezien, maar ben ik dan echt de enige die de graphics eerder tegen vindt vallen? Ik heb echt het idee dat ik naar GTAV met mods zit te kijken. De belichting is wat beter, maar de personages ogen niet heel veel gedetailleerder dan die in GTAV, ook de bewegingen zijn nog net zo houterig. Ik ben heel benieuwd naar de eerste echte gameplay beelden, ergens vermoed ik dat deze leaks of al heel oud zijn, of zelfs nep.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
Hobby car | '07 Mazda MX-5 2.0 Sportive

swoutr schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:28:
[...]

Rockstar kennende niet, ik heb nog nooit een trailer gezien van rockstar waarbij de "developers" aan het woord of in beeld komen. Die snappen dat gamers gewoon gameplay en mechanics willen zien als het eindelijk zo ver is.

YouTube: Grand Theft Auto V: Official Gameplay Video Meer in deze trend. Of YouTube: Red Dead Redemption 2: Official Gameplay Video

Zo te horen ook dezelfde stem.
Maar dat zijn dus filmpjes van ongeveer 5 minuten. Donderdag staat er een half uur gepland als ik het goed begrepen heb.

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47
Fanta schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:51:
Ik heb nu een paar leaks gezien, maar ben ik dan echt de enige die de graphics eerder tegen vindt vallen? Ik heb echt het idee dat ik naar GTAV met mods zit te kijken. De belichting is wat beter, maar de personages ogen niet heel veel gedetailleerder dan die in GTAV, ook de bewegingen zijn nog net zo houterig. Ik ben heel benieuwd naar de eerste echte gameplay beelden, ergens vermoed ik dat deze leaks of al heel oud zijn, of zelfs nep.
Wat had je verwacht? De hardware is niet enorm veel beter geworden als je referentie GTA V PlayStation 5 is bijvoorbeeld. Ik denk dat we iets beter graphics als Red Dead Redemption 2 kunnen verachten. Maar wat ik zie: Veel meer interactie, betere belichting, het is drukker, een compleet ecosysteem wat veel gedetailleerder is.

Dit is exact waarom ik denk, dat deze leaks goed zijn na al het AI slop wat langsgekomen is met 4K superdetail, de verwachtingen van mensen liggen veel te hoog. We hebben het niet over een video, maar een hele dynamische wereld, zoals we nooit eerder hebben gezien.

[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 25-08-2026 10:22 ]

• _naief
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:51
Ik krijg ook een beetje het gevoel 'Dus hier hebben jullie 13 jaar over gedaan...' Het ziet er allemaal net iets mooier uit dan GTA V.

Wat ik nog het meest vind tegenvallen zijn de gedragingen van de ncp's. Ze staan er maar bij. Af en toe zeggen ze iets willekeurigs. Ook als er iemand wordt aangevallen door een speler. Lijkt wel of daar niks aan is veranderd sinds GTA V.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Ik denk dat je V en VI even naast elkaar moet houden, het verschil is best groot hoor ;)

Zucht...

• KapitanKrazy
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Ik bedoel dit niet aanvallend, maar ik vraag mij dan af hoe lang geleden jij GTA V voor het laatst hebt gezien. Als ik nu de gelekte beelden opzoek en deze bekijk (ook al zijn deze behoorlijk compressed) en vervolgens beelden van GTA V bekijk, vind ik GTA V er behoorlijk oud uit zien en worden de verschillen pas duidelijk zichtbaar.

Bovendien vind ik de wereld van GTA VI (van wat er tot nu toe bekend is), er veel en veel realistischer uit zien en aanvoelen. En dan niet alleen kwa graphics, maar kwa wereldopbouw. Het voelt aan alsof hier daadwerkelijk mensen leven, de wereld is zeer 'dense' en op elke straathoek gebeurd wel wat. We zitten nu denk ik wel op een punt dat het pushen van fotorealistische graphics wel gelukt is, de volgende stap is een geloofwaardige wereld opbouwen en het lijkt er op alsof Rockstar dat aardig gelukt is met VI.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:07
_naief schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:58:
[...]

Ik krijg ook een beetje het gevoel 'Dus hier hebben jullie 13 jaar over gedaan...' Het ziet er allemaal net iets mooier uit dan GTA V.

Wat ik nog het meest vind tegenvallen zijn de gedragingen van de ncp's. Ze staan er maar bij. Af en toe zeggen ze iets willekeurigs. Ook als er iemand wordt aangevallen door een speler. Lijkt wel of daar niks aan is veranderd sinds GTA V.
Die leaks zijn allemaal van beroerde kwaliteit. Als we de trailers van Rockstar zien is het verschil tussen V en VI bizar groot. De daadwerkelijke graphics van RDR2 lagen in lijn met de trailers, met GTA VI verwacht ik hetzelfde.

Wat ook meespeelt is dat een game in jouw beleving toen veel mooier was dan het daadwerkelijk is.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• Pvt.Zaitsev
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:24
ArthurMorgan schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:53:
[...]

Maar dat zijn dus filmpjes van ongeveer 5 minuten. Donderdag staat er een half uur gepland als ik het goed begrepen heb.
Die 30 minuten is nergens bevestigd. Niemand weet hoelang dit gaat duren.

• Jumpman
SgtElPotato schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:05:
[...]

Ik denk dat je V en VI even naast elkaar moet houden, het verschil is best groot hoor ;)
Precies, als we even naar Sony kijken: houdt de GTA V PS3 naast de GTA VI PS5 versie. Rockstar heeft deels natuurlijk ook eigen ruiten ingegooid, door nog twee verbeter iteraties uit te brengen voor het geld, de PS4 en PS5 Enhanched versie.

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

KapitanKrazy schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:15:
[...]

Ik bedoel dit niet aanvallend, maar ik vraag mij dan af hoe lang geleden jij GTA V voor het laatst hebt gezien. Als ik nu de gelekte beelden opzoek en deze bekijk (ook al zijn deze behoorlijk compressed) en vervolgens beelden van GTA V bekijk, vind ik GTA V er behoorlijk oud uit zien en worden de verschillen pas duidelijk zichtbaar.

Bovendien vind ik de wereld van GTA VI (van wat er tot nu toe bekend is), er veel en veel realistischer uit zien en aanvoelen. En dan niet alleen kwa graphics, maar kwa wereldopbouw. Het voelt aan alsof hier daadwerkelijk mensen leven, de wereld is zeer 'dense' en op elke straathoek gebeurd wel wat. We zitten nu denk ik wel op een punt dat het pushen van fotorealistische graphics wel gelukt is, de volgende stap is een geloofwaardige wereld opbouwen en het lijkt er op alsof Rockstar dat aardig gelukt is met VI.
Nog niet zo heel lang geleden, maximaal een half jaar. Ik heb na de update die raytracing toevoegde nog redelijk veel gespeeld, op maximale settings op 3440x1440. Ik denk dat ik een prima beeld heb van hoe GTAV er uitzag.

Aan de hand van de trailers die Rockstar heeft uitgebracht had ik echt een veel grotere stap verwacht dan wat je nu in de leaks ziet, ik heb GTAV mods gezien die er vele malen realistischer uitzien dan deze GTAVI leaks.

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

SgtElPotato schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:05:
[...]

Ik zou wel willen, maar voorlopig is VI nog niet uit, dus we moeten het doen met leaks waarvan niet bekend is hoe oud en/of authentiek de beelden zijn. Laten we de Netflix beelden maar even afwachten.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:22

Saven

Administrator

schumi1986 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:45:
[...]

Of je stopt gewoon met op links te klikken.

Ik snap dat je klaar bent met de leaks maar oprecht als je zelf niet op links klikt zie je helemaal niets toch. Er zijn genoeg mensen die het wel graag willen zien.

Ik zit niet de hele dag op social media en als ik niet in dit topic zou komen en niet op een link geklikt zou hebben die in spoiler tags staat (en daarna nog op een play knop drukken) zou ik helemaal niets gezien hebben.

Kortom de schuld niet bij andere leggen maar meer naar jezelf kijken ;)
Dit dus. Ik vind dat gezeur wel grappig, want uiteindelijk spoilen zij straks alles voor pc gamers, maar dat boeit dan weer niet of zo :') Daarnaast, of je het nu of donderdag ziet, who cares.

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
swoutr schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:28:
[...]

Rockstar kennende niet, ik heb nog nooit een trailer gezien van rockstar waarbij de "developers" aan het woord of in beeld komen. Die snappen dat gamers gewoon gameplay en mechanics willen zien als het eindelijk zo ver is.
We hebben ook nooit een 'extended look' op Netflix gezien voor een game. Dus alles kan een eerste keer zijn.
Ik verwacht verder ook niet dat de focus gaat zijn op de development, maar een mix daarvan zal mij ook niet verbazen.

T.Net Creality 3D Printer Discord

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:21
Ik vind het wel grappig hoe mensen al die leaks beleven. Stel je voor dat we die leaks niet hadden. En enkel wat we van Rockstar zelf hebben gezien. Incl de extended look. Hoe zouden jullie dan hebben gereageerd :) . Niks aanvallend of iets. Just curious

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

• Christoxz
  • Nu online
Milan1NL schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:47:
Ik vind het wel grappig hoe mensen al die leaks beleven. Stel je voor dat we die leaks niet hadden. En enkel wat we van Rockstar zelf hebben gezien. Incl de extended look. Hoe zouden jullie dan hebben gereageerd :) . Niks aanvallend of iets. Just curious
Dat is lastig te zeggen zonder de extended look te hebben gezien...

• SgtElPotato
  • Nu online
Fanta schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:26:
[...]

Nog niet zo heel lang geleden, maximaal een half jaar. Ik heb na de update die raytracing toevoegde nog redelijk veel gespeeld, op maximale settings op 3440x1440. Ik denk dat ik een prima beeld heb van hoe GTAV er uitzag.

Aan de hand van de trailers die Rockstar heeft uitgebracht had ik echt een veel grotere stap verwacht dan wat je nu in de leaks ziet, ik heb GTAV mods gezien die er vele malen realistischer uitzien dan deze GTAVI leaks.
Ik denk dat je op dit moment nog geen conclusies mag / kan trekken. Het zijn leaks. Ik merk zelf dat ik wel hyped ben nadat ik de leaks heb bekeken.

Zucht...

• RobinNL
  • Nu online
Milan1NL schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:47:
Gewoon geduldig, niks meer of minder. Ik kan ook niet echt zeggen dat ik hyped ben op dit moment. Het ziet er allemaal mooi uit, maar ik word pas hyped in de dagen of weken voor de release.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

SgtElPotato schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:50:
[...]

Ik denk dat je op dit moment nog geen conclusies mag / kan trekken. Het zijn leaks. Ik merk zelf dat ik wel hyped ben nadat ik de leaks heb bekeken.
Eens, en ik ben ook hyped hoor, ik kijk ook uit naar de game, ook als de graphics uiteindelijk wat tegen vallen. Als GTAVI exact dezelfde graphics zou krijgen als GTAV in een grotere en andere, meer levende wereld, zou ik hem nog steeds blind kopen.

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
GTA VI voor de PlayStation 5 maar gepreordered gisteren voor €72,20 bij Bol, beter dan €79,99 direct aan Sony betalen. De eerste keer dat ik een downloadcode koop voor de Sony PlayStation en voorlopig ook de laatste. Deze game moet er wel komen.
Was dat een tijdelijke aanbieding? Nu staat ie daar ook weer op €79,99
DCNY schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:06:
[...]

https://www.gameresource....6-ps5.html?source=beslist

Code in box en voor die prijs, wel vaker besteld hier voor ik digitaal ging.
Staat tevens ook in de Tweakers priceWatch altijd.

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:28

amahusu

taking over the world!

ik snap enerzijds wel waarom sommige mensen "klagen" over de geringe grafische vooruitgang, maar kom op, GTA moet het toch hebben van de totale immersie? Tuurlijk speelt eye-candy hier een rol in, maar van wat ik tot nu toe heb gezien van VI, is het gevoel weer helemaal terug. En ik durf ook wel voorzichtig te stellen dat met de enorme wereld, gelaagdheid, en interactie met de wereld om je heen de immersie groter dan ooit zal zijn. Ik kan iig niet wachten, zelfs al zou het met veredelde GTA V graphics zijn ;)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Volgens mij vergeten veel mensen naast de lage kwaliteit video's dat de leaks ook nog van een oude build zijn?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• RobinNL
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:10:
[...]

https://www.gameresource....6-ps5.html?source=beslist

Code in box en voor die prijs, wel vaker besteld hier voor ik digitaal ging.
Staat tevens ook in de Tweakers priceWatch altijd.
Vouchers via Woolsocks en vervolgens gebruiken in de PlayStation Store is net iets goedkoper, al scheelt het niet veel. Op €79,99 krijg je €3,59 cashback (of €4,49 cashback bij de Ultimate Edition).

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Orangelights23
  • Laatst online: 15:48
G_Dragon schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:19:
Volgens mij vergeten veel mensen naast de lage kwaliteit video's dat de leaks ook nog van een oude build zijn?
Niets is bevestigd hier, alles is gebaseerd op aannames.

Hoe dan ook, de grafische stappen lijken ook steeds kleiner te worden. Maar dat is slechts 1 element waar men naar moet kijken. Ik denk bijvoorbeeld aan de 'levendigheid' van NPC's, hoe groot de wereld is, random gebeurtenissen, enzovoorts. Daar zit denk ik (en hoop ik) de grootste winst.

Ik kom er overigens net achter dat ik nog even moet gaan kijken hoe ik de game daadwerkelijk kan gaan spelen op mijn PS5. Ik woon in Zweden en je Sony-account is niet te migreren naar een nieuw land. Ik moet dus op release via de Nederlandse PS store de game kopen waarschijnlijk. Lekker omslachtig... Heb nog wat bol.com bonnen liggen die ik graag had willen inzetten hiervoor.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:19:
Volgens die nieuwsartikelen op Tweakers zou het juist om een recente build gaan.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Jumpman
DCNY schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:06:
[...]

Bol cadeaukaarten van €80,00 kaarten gekocht met korting van iemand. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 25-08-2026 11:23 ]

Orangelights23 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:22:
[...]

Hoe dan ook, de grafische stappen lijken ook steeds kleiner te worden. Maar dat is slechts 1 element waar men naar moet kijken. Ik denk bijvoorbeeld aan de 'levendigheid' van NPC's, hoe groot de wereld is, random gebeurtenissen, enzovoorts. Daar zit denk ik (en hoop ik) de grootste winst.

Ik kom er overigens net achter dat ik nog even moet gaan kijken hoe ik de game daadwerkelijk kan gaan spelen op mijn PS5. Ik woon in Zweden en je Sony-account is niet te migreren naar een nieuw land. Ik moet dus op release via de Nederlandse PS store de game kopen waarschijnlijk. Lekker omslachtig... Heb nog wat bol.com bonnen liggen die ik graag had willen inzetten hiervoor.
Als je goed kijkt is dit zeker niet de release versie, het wapen wiel is zelfs nog niet eens af qua design. Dit is nog zo onder de maat van wat Rockstar altijd levert :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Orangelights23
G_Dragon schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:23:
[...]

Als je goed kijkt is dit zeker niet de release versie, het wapen wiel is zelfs nog niet eens af qua design. Dit is nog zo onder de maat van wat Rockstar altijd levert :)
Ik heb meerdere dingen gezien die eruit zien als placeholders. Maar ik weet niet hoe game development op pc's qua ontwikkeling werkt en of dit bijvoorbeeld tijdelijke placeholders zijn. Daarbij is dus geen conclusie te trekken over hoe oud de build is, het zegt vooral dat er nog werk aan de winkel is zonder te weten wat er feitelijk gedaan gaat worden.

• SgtElPotato
  • Nu online
miicker schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:22:
[...]

Volgens die nieuwsartikelen op Tweakers zou het juist om een recente build gaan.
En de ander zegt 2023 en weer iemand zegt 2025. We weten onder de streep niks. Dat er schijnbaar een nummer uit 2025 in zou zitten is leuk, maar dat kan zo erin geedit zijn of de .mp3 kan zijn ingeladen. We weten niet veel :)

Zucht...

• miicker
  • Niet online
Ik heb voor €85 de ultimate edition gekocht bij Sony zelf (met trucje om goedkopere giftcards te kopen).

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Zeg eens eerlijk, hoeveel minderjarigen volgen dit topic en mogen dit spel nog niet spelen?

• miicker
  • Niet online
Drials schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:27:
Zeg eens eerlijk, hoeveel minderjarigen volgen dit topic en mogen dit spel nog niet spelen?
Denk dat dat wel mee zal vallen. Tweakers userbase is gemiddeld relatief oud volgens mij.

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Die weten niet eens wat een forum is.. :+

Geen idee, het is wel een flink stuk rustiger geworden op het forum de laatste jaren. Maar heb geen idee wat de gemiddelde leeftijd is, misschien leuk om als poll op de frontpage te zetten? Geen idee wie die maakt :p

• Jumpman
miicker schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:27:
[...]

Ik heb voor €85 de ultimate edition gekocht bij Sony zelf (met trucje om goedkopere giftcards te kopen).
Daar had ik ook nog naar gekeken, maar ik ga niets meer doen dan de standaard single player.

• ikt
  • Laatst online: 15:30

ikt

Pfoe, wat een negativiteit over de graphics. Die zien er toch prima uit? Ik zie moderne technieken en effecten die zelfs iets als Forza nog niet heeft, extreem veel detail in voertuigen, de infrastructuur is realistisch gemodelleerd, characters zien er prima uit, color grading is prima (als je de native files op een HDR-enabled apparaat bekijkt)... Ik ben iig enthusiast over de kleine pietluttige details die er deze keer wél goed in zitten :)
Minderjarigen? Op een forum? Volgens mij zitten er tegenwoordig vooral nog fossielen op fora en zijn de jongeren vooral op platforms als Discord, reddit en wat-heb-je-nog-meer :+

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Orangelights23 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:22:
[...]

Als je de code in a box bij een bekende in Nederland kunt laten ontvangen kan dat natuurlijk via Bol. Je hebt dan een week om alles te downloaden.

Migreren kan inderdaad niet, dus je zult altijd een Nederlands PSN account houden of een keer de overstap moeten maken en de historie van het oude account achterlaten.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Zul je net zien dat degene die via een webwinkel hebben besteld pas de 19e of later de download code binnen krijgen. Vooral met de release van een GTA gaat dat geheid gezeik opleveren :+

• Orangelights23
dutchgio schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:54:
[...]

Als je de code in a box bij een bekende in Nederland kunt laten ontvangen kan dat natuurlijk via Bol. Je hebt dan een week om alles te downloaden.

Migreren kan inderdaad niet, dus je zult altijd een Nederlands PSN account houden of een keer de overstap moeten maken en de historie van het oude account achterlaten.
Zat ik ook aan te denken inderdaad, of dat ik wat PSN vouchers koop bij Bol, die hier op mijn PlayStation invoer en dat ik dan vanuit de PSN store de game aanschaf. Zonde dat Sony hier geen niets voor faciliteert.

Enige reden om de box te bestellen is dat ik hoop dat er ook een kaart zit in de box, dat hoort toch bij GTA games :P

• dutchgio
  • Niet online
BigF25 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:58:
Zul je net zien dat degene die via een webwinkel hebben besteld pas de 19e of later de download code binnen krijgen. Vooral met de release van een GTA gaat dat geheid gezeik opleveren :+
Daarom krijg je die ook een week eerder, tijd genoeg om alles te downloaden. :)

• Eriktb
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15:33
Orangelights23 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:00:

Enige reden om de box te bestellen is dat ik hoop dat er ook een kaart zit in de box, dat hoort toch bij GTA games :P
Heb ik nagevraagd bij de mediamarkt, twee verschillende medewerkers zeiden los van elkaar dat er geen kaart/map bij zit. Dus enkel de downloadcode. Daarom heb ik hem ook digital pre-ordered anders had ik hem ook fysiek willen hebben.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
dutchgio schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:21:
[...]

Daarom krijg je die ook een week eerder, tijd genoeg om alles te downloaden. :)
Klopt. Alsnog geen garantie dat het tijdig gebeurd, dan is het direct paniek haha

[ Voor 11% gewijzigd door BigF25 op 25-08-2026 12:54 ]

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:24
Is dit een nieuwe leaker?

Moet zeggen dat de interactie met NPC's mij wat tegenvalt. Afgezien van de dames waar je voor kan betalen zegt helemaal niemand iets?

• Christoxz
  • Nu online
JDdeV1992 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:26:
[...]

Moet zeggen dat de interactie met NPC's mij wat tegenvalt. Afgezien van de dames waar je voor kan betalen zegt helemaal niemand iets?
Geen nieuwe leaker, gewoon Cyberleek

Wat voor interacties had je willen zien?
spoiler:
Mij viel de haar physiscs op, zie 0:56, damn.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

JDdeV1992 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:26:
[...]

Ik vond in de vorige leaks dat er veel interactie is.

Een ander hot topic in dit topic; De graphics bevallen me ook wel op het donkere na, hopelijk is dat door het watermerken of een protectie van het spelen van een early-build. Sowieso went het snel als ik net zoals de vorige GTA's in het verhaal gezogen wordt. Dan ziet het er prima uit, vaak nog een paar upgrades, dan een nieuwe console + pc release en dan gaat het weer helemaal los. Als ik nu beelden terug zie van GTA V vond ik dat destijds visueel best goed, nu denk ik; wow, wat een kale bende vergeleken met de recente PC versie en enchanced editie, 30 of 60fps zal me een worst wezen als het maar soepel aanvoelt, dat is het belangrijkste. Dat zal wel loslopen.

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Christoxz
  • Nu online
Kecin schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:31:
[...]

Ik vond in de vorige leaks dat er veel interactie is.

Een ander hot topic in dit topic; De graphics bevallen me ook wel op het donkere na, hopelijk is dat door het watermerken of een protectie van het spelen van een early-build.
Las elders dat de originele leaks betere kleuren hebben, zelf geen idee. Ik download en mirror zelf niet.

• KapitanKrazy
  • Nu online
Even heel iets anders: waarom de f*ck is iedereen op Reddit zo extreem negatief over GTA VI?

Alsof ze een soort van superioriteitscomplex hebben ofzo... "Heh, GTA VI gaat waarschijnlijk zo enorm slecht worden. Ik ben hyped voor ECHTE games, zoals de nieuwste indie-pixelart-roguelike-anime deckbuilder die binnenkort uitkom!!"

Je kunt deze game nooit bespreken op Reddit zonder dat er een wijsneus comment over hoe slecht het wel niet zal zijn.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
@KapitanKrazy Redit en positiviteit bestaat dat?

Strava | AP | IP | AW

• KapitanKrazy
  • Nu online
Ik begin mij oprecht echt steeds meer te irriteren aan dat platform, ze zijn zo voorspelbaar in alles en dan met name gaming. Iets wat ook maar een beetje mainstream is = slecht. Alles op het gebied van indie games automatisch goed. Fantasy RPGs goed

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
offtopic:
ach het hangt heel erg af in welke subredit je zit. In de wat minder mainstream subredits is het over algemeen gewoon goed te doen. Kom je in grotere zoals bijvoorbeeld /<vulstadin> dan word het hopeloos. Is ook wel een beetje een reputatie dingetje denk ik. Iedereen denkt dat Redit ... is dus gedraagt zich ook zo want ja.. dat hoort?

Strava | AP | IP | AW

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:22

Saven

Administrator

Mooi dat het strand in bijna net zo druk is als in de trailer. Heb net de volledige video kunnen zien

[ Voor 5% gewijzigd door Saven op 25-08-2026 13:13 ]

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Er zit wel echt een forse grijze filter over. Maar dat zal in de release versie vast wel beter zijn.

• ikt
  • Laatst online: 15:30

ikt

rejer schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 13:14:
[...]

Er zit wel echt een forse grijze filter over. Maar dat zal in de release versie vast wel beter zijn.
Da's omdat al deze heruploads/platforms niet HDR aan hebben. Met HDR ziet het er gewoon erg goed uit.

• miicker
  • Niet online
Nu al zin om met 200km/u+ over dat strand te knallen en een massa aanslag te plegen :P

• RobinNL
  • Nu online
miicker schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 13:17:
[...]

Nu al zin om met 200km/u+ over dat strand te knallen en een massa aanslag te plegen :P
Ik zat er al op te wachten wie dat zou gaan zeggen 8)7

• SgtElPotato
  • Nu online
miicker schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 13:17:
[...]

Bootje klaarleggen, en dan hopelijk het leger achter je aan.

Zucht...

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
KapitanKrazy schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:51:
Even heel iets anders: waarom de f*ck is iedereen op Reddit zo extreem negatief over GTA VI?

Alsof ze een soort van superioriteitscomplex hebben ofzo... "Heh, GTA VI gaat waarschijnlijk zo enorm slecht worden. Ik ben hyped voor ECHTE games, zoals de nieuwste indie-pixelart-roguelike-anime deckbuilder die binnenkort uitkom!!"

Je kunt deze game nooit bespreken op Reddit zonder dat er een wijsneus comment over hoe slecht het wel niet zal zijn.
Wanneer zijn ze op Reddit wel positief ?
Dat is toch echt de site voor gefrustreerde die thuis niets te zeggen hebben.

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Zo, na even een paar seconden van het strand leak gezien te hebben ga ik niks meer kijken aan spoilers.

Wat stelt me gerust:

Smoothness van beelden op de fiets op het strand, veel NPCs, geen lag. Al is natuurlijk niet bekend waarmee die leeker gamed, PC of console.

Maar het komt op mij over alsof dit 60fps is hoor. De density van de NPCs is perfect! Lekker druk.

Vanaf nu ga ik niks meer kijken van die leeker. Op naar donderdag!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:27

lord_fh

Môge!

Vis schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:03:
Zo, na even een paar seconden van het strand leak gezien te hebben ga ik niks meer kijken aan spoilers.

Wat stelt me gerust:

Smoothness van beelden op de fiets op het strand, veel NPCs, geen lag. Al is natuurlijk niet bekend waarmee die leeker gamed, PC of console.

Maar het komt op mij over alsof dit 60fps is hoor. De density van de NPCs is perfect! Lekker druk.

Ik kijk de leaks niet, maar zal 100% niet op een console zijn.

PS5 Pro + AOC U32G4U

• KapitanKrazy
  • Nu online
Vis schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:03:

Wat stelt me gerust:

De reden dat alle leaks tot nu toe op 60 FPS+ lijken te draaien, is omdat ik vermoed dat dit hoogstwaarschijnlijk is opgenomen op een high-end PC. No way dat dit 60 FPS gaat halen op de huidige generatie van consoles, dat is het enige waar ik pessimistisch over ben over deze release.

• SgtElPotato
  • Nu online
KapitanKrazy schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:10:
[...]

De reden dat alle leaks tot nu toe op 60 FPS+ lijken te draaien, is omdat ik vermoed dat dit hoogstwaarschijnlijk is opgenomen op een high-end PC. No way dat dit 60 FPS gaat halen op de huidige generatie van consoles, dat is het enige waar ik pessimistisch over ben over deze release.
Ik neem aan dat de builds geoptimaliseerd zijn voor console. En Rockstar kennende is hun trailer materiaal vaak ook vrij gelijk aan release materiaal.

Zucht...

• dutchgio
  • Niet online
KapitanKrazy schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:10:
[...]

De target zal toch echt wel gebaseerd op een console zijn, aangezien de PC versie voorlopig helemaal niet uit komt. 60 FPS misschien alleen op de Pro, maar dat kan ook prima 30-40 zijn of verschillende opties.

• Tommy_Vercetti
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 15:20
Ik bekijk geen leaks meer maar wel vet om te lezen dat er meer npc’s op het strand lopen. Dat begon in gta V steeds meer een ergernis te worden.

• Christoxz
  • Nu online
SgtElPotato schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:13:
[...]
En Rockstar kennende is hun trailer materiaal vaak ook vrij gelijk aan release materiaal.
Dus 30fps :9

• SgtElPotato
  • Nu online
Kan me IV niet meer goed herinneren, maar V was ook meer dan prima op de PS3. Heb erg genoten van de game toen (en ook op de 4/5/PC). Gameplay > FPS.

Zucht...

• Orangelights23
Vergeet ook niet dat GTA VI geen actiegame is als in snelle gevechten en bewegingen. Het lijkt meer richting RDR2 te gaan qua snelheid. Natuurlijk is 60FPS altijd gaaf, maar ik denk niet dat 30 fps heel storend zou zijn.

In de meeste games waar ik kan kiezen tussen quality en performance mode, kies ik vaker voor de versie die een hoger aantal FPS geeft. Maar het lijkt erop dat GTA VI zo levendig aan zal voelen dat dit wel mee zal vallen.

En we kunnen alsnog over 4 jaar met 60 FPS op de PC gamen :P
KapitanKrazy schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:51:

Lekker tegendraads zijn is vaak een houding die ze zichzelf hebben aangemeten.
Op release zitten ze allemaal te spelen waarschijnlijk :P

I wake up in the morning and I piss excellence

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
PlayStation 7 = Grand Theft Auto in 60 fps

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• RobinNL
  • Nu online
Mog schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:49:
PlayStation 7 = Grand Theft Auto in 60 fps
Met een PS7 kan je het eerste deel van GTA vast wel met 60fps spelen ;)

• Hulleman
  • Laatst online: 16:07
SgtElPotato schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:35:
[...]

Kan me IV niet meer goed herinneren, maar V was ook meer dan prima op de PS3. Heb erg genoten van de game toen (en ook op de 4/5/PC). Gameplay > FPS.
IV en V draaiden wel echt heel beroerd op de PS3. Ik kan me nog wel heugen dat ik GTA IV op de PS3 weer verkocht heb, omdat de game zó stroperig aanvoelde. Ik had toen ook nog een aardige game PC waar ik deel IV uiteindelijk goed op kon draaien. GTA V met veel plezier gespeeld op de PS3. Toen had ik nog een LCD tv en daar op voelt 30fps echt een heel stuk beter dan op een OLED.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• KapitanKrazy
  • Nu online
Hulleman schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:07:
[...]

IV en V draaiden wel echt heel beroerd op de PS3. Ik kan me nog wel heugen dat ik GTA IV op de PS3 weer verkocht heb, omdat de game zó stroperig aanvoelde. Ik had toen ook nog een aardige game PC waar ik deel IV uiteindelijk goed op kon draaien. GTA V met veel plezier gespeeld op de PS3. Toen had ik nog een LCD tv en daar op voelt 30fps echt een heel stuk beter dan op een OLED.
Eigenlijk wel een soort van dezelfde ervaring op de Xbox 360 destijds. IV draaide echt bagger slecht, V draaide (naar mijn herinneringen) echt prima. Dan heb ik het natuurlijk niet over hoe de game draaide na alle updates, want ik heb de game destijds heel dichtbij release gespeeld.

Bij V heb ik ook het idee dat ze destijds pas echt de hardware van de PS3/360 begonnen te 'snappen'.

[ Voor 6% gewijzigd door KapitanKrazy op 25-08-2026 16:19 ]

Hulleman schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:07:
[...]

GTA 5 draaide als een draak op de 360/Ps3 inderdaad.
In de stad regelmatig dipjes onder de 20 fps, eigenlijk onspeelbaar en met moeite uitgespeeld kan ik mij herinneren.

KapitanKrazy schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:19:
[...]

Eigenlijk wel een soort van dezelfde ervaring op de Xbox 360 destijds. IV draaide echt bagger slecht, V draaide (naar mijn herinneringen) echt prima. Dan heb ik het natuurlijk niet over hoe de game draaide na alle updates, want ik heb de game destijds heel dichtbij release gespeeld.

Bij V heb ik ook het idee dat ze destijds pas echt de hardware van de PS3/360 begonnen te 'snappen'.
In je herinnering zijn zaken vaak mooier dan in de werkelijkheid, GTA 5 draaide vreselijk.

• KapitanKrazy
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:22:
[...]

In je herinnering zijn zaken vaak mooier dan in de werkelijkheid, GTA 5 draaide vreselijk.
Ja dat wil ik best geloven, het staat mij alleen maar bij dat IV echt verschrikkelijk draaide maar dat V op zijn minst speelbaar was.

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Gelukkig was dat allemaal vóór het PSSR tijdperk.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

KapitanKrazy schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:25:
[...]

Ja dat wil ik best geloven, het staat mij alleen maar bij dat IV echt verschrikkelijk draaide maar dat V op zijn minst speelbaar was.
360 versie was wel de betere van de twee toen:
Ik heb hem echter op de ps3 gespeeld 8)7

• SgtElPotato
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:21:
[...]

GTA 5 draaide als een draak op de 360/Ps3 inderdaad.
In de stad regelmatig dipjes onder de 20 fps, eigenlijk onspeelbaar en met moeite uitgespeeld kan ik mij herinneren.
Op de PS5 en PC was het 100% beter, maar ik heb echt vele uren plezier gehad kan ik me herinneren. Maak me er niet druk om.
spoiler:
Wel mooi om te zien dat een headphone / airpods nu confirmed zijn en je dus ook tijdens het lopen muziek op kunt zetten!!

[ Voor 15% gewijzigd door SgtElPotato op 25-08-2026 16:35 ]

Zucht...

SgtElPotato schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:30:
[...]

Op de PS5 en PC was het 100% beter, maar ik heb echt vele uren plezier gehad kan ik me herinneren. Maak me er niet druk om.
Ik toch wel, mijn tijd is een stuk kostbaarder dan tijdens de release van de vorige delen. Dus dan is het automatisch ook vervelender als die kostbare tijd niet goed wordt besteed en wordt gevuld met dat soort irritaties.

Maar ik heb wel vertrouwen, hoor. Door de marketingdeal met Sony verwacht ik wel een Performance/Pro-modus voor de PS5 Pro en ik kan me niet voorstellen dat die dan 30 fps gaat zijn.

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste

Let op:
Niet discussiëren over de waarde van games ansich. Of over de waarde van de Ultimate vs. standard edition. Zie het topic start voor de verschillen.

Telkens vragen wat je in de normale of ultimate-editie krijgt is overbodig, dit staat heel duidelijk en overzichtelijk in de topicstart.

Denk eraan leaks en spoilers tussen spoilertags te plaatsen!

Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Countdown Timer