• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Donstil schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:28:
[...]

Ja oké, maar als er een “stel dat” gebeurt waardoor ik in november geen € 100 meer voor een game kan neerleggen, dan ga ik die ook niet spelen. Dan heb ik wel wat anders aan mijn hoofd schat ik zo in.
De beugel van mijn zoon zal wat maanden op zich moeten laten wachten. Ik kan het geld maar een keer uitgeven.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 16:03
Mog schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:01:
[...]

De beugel van mijn zoon zal wat maanden op zich moeten laten wachten. Ik kan het geld maar een keer uitgeven.
Vakantie hier ook al geannuleerd.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:27
Donstil schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:28:
[...]

Ja oké, maar als er een “stel dat” gebeurt waardoor ik in november geen € 100 meer voor een game kan neerleggen, dan ga ik die ook niet spelen. Dan heb ik wel wat anders aan mijn hoofd schat ik zo in.
Nou precies dat! Dan ben je bezig met je problemen op te lossen in plaats van te gamen.
De gane is ook gewoon veel te goedkoop joh:

"Rockstar vraagt veel te weinig voor GTA 6", zegt analist: "200 euro was eerlijker"
"Ik voel me bijna verplicht om GTA 6 te kopen, alleen al omdat de game bestaat,"
"Zelfs als ik hem uiteindelijk nooit speel. Ik betaal met alle plezier 200 dollar."
jaja analisten :D

[ Voor 12% gewijzigd door ArthurMorgan op 15-07-2026 14:21 ]

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

Hulleman schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:07:
[...]

Vakantie hier ook al geannuleerd.
Ik ga over 3 weken een maand naar Japan. Als ik dat opzeg voor GTA 6 dan heb ik thuis wel een probleem 😆

Live, Laugh, Toaster bath.

• Hulleman
Donstil schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:27:
[...]

Ik ga over 3 weken een maand naar Japan. Als ik dat opzeg voor GTA 6 dan heb ik thuis wel een probleem 😆
Dan kan je die € 100 ook nog wel missen :+

Veel plezier alvast, gaaf man!

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 15-07-2026 14:37 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ArthurMorgan schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:20:
De gane is ook gewoon veel te goedkoop joh:

"Rockstar vraagt veel te weinig voor GTA 6", zegt analist: "200 euro was eerlijker"
[...]
["Zelfs als ik hem uiteindelijk nooit speel. Ik betaal met alle plezier 200 dollar."]
jaja analisten :D
200 dollar is tegenwoordig toch nog maar 100euro waard? :P

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 15-07-2026 14:58 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Hulleman
GTA 5 is 230 miljoen keer verkocht. RDR 2 is 85 miljoen keer verkocht. Of GTA VI meer gaat verkopen dan deel V betwijfel ik, omdat het maar de vraag is of we na de PS6 en Xbox Helix nog een nieuwe generatie consoles gaan zien. Er zijn zat mensen die GTA 5 3x gekocht hebben voor 3 consolegeneraties en dan ook nog op de PC. GTA VI zal makkelijk 100 miljoen keer verkocht worden. Alleen dat levert al ca $ 9 miljard op tegen de huidige verkoopprijs. Dan komt er natuurlijk een GTA VI Online wat bizar veel geld in het laatje gaat brengen. Met een geschatte ontwikkeling van $ 2 miljard is de game dus veel te duur :+

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 15-07-2026 15:58 ]

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:28

Oxigeon

En zo is dat!

Mja. Als de productiekosten 2 miljard zijn en je hebt nu al 3 miljard verdiend door de preorder hoeft de prijs toch geen 200euro te zijn? Je bent natuurlijk een bedrijf wat winst moet maken. Maar om er maar 200euro van te maken om er 200 van te maken vind ik ook van de zotte...

Ps. Bovenstaande zijn aannames die ik ooit ergens heb gelezen (de miljarden). Of het 100% accuraat is weet ik niet

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:16
Zoals in het artikel ook al terecht wordt geschreven: met een lagere prijs kopen meer mensen het spel. Daarna kun je nog meer aan ze verdienen met shark cards. Bovendien hangt het succes van het online gedeelte van de game af van het hebben van een grote spelersgroep. Dat red je toch een stuk minder snel als je de prijs naar 200 euro gooit.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:05

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:18:
[...]

Nah ja als je in termen van “veroorloven” en/of “apart zetten” moet denken bij €100,- dan kan je hem maar beter nu kopen inderdaad 8)7

€100,- is niet een bedrag waar ik over hoef na te denken persoonlijk, dus nu kopen brengt mij helemaal niets. Kopen op pre-load is vroeg zat, die gemaakte extraatjes krijg je ook een seconde voor release.
Zo ga ik het ook doen. PS5 inmiddels in de pocket. Nu nog even kijken of GTA V voor een prikkie in de sale komt ter overbrugging, want de PS4 versie kan ik niet overzetten helaas :(

Mijn boefje is liev!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:05
JB schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:03:
[...]

Zo ga ik het ook doen. PS5 inmiddels in de pocket. Nu nog even kijken of GTA V voor een prikkie in de sale komt ter overbrugging, want de PS4 versie kan ik niet overzetten helaas :(
Digitaal of fysiek? Ik heb hem digitaal wel kunnen overzetten.

T.Net Creality 3D Printer Discord

JB schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:03:
[...]

Zat GTAV niet in PlayStation Plus ofz?

Live, Laugh, Toaster bath.

• JB

JB

Cédric roelt!

Christoxz schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:10:
[...]

Digitaal of fysiek? Ik heb hem digitaal wel kunnen overzetten.
Schijfje, maar nu een PS5 slim digital gekocht. Dus volgens mij “pis ik naast de pot”, zonder een diskdrive.
Donstil schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:10:
[...]

Zat GTAV niet in PlayStation Plus ofz?
Ik kan het in de Store alleen kopen via een abbo upgrade volgens mij. Dit heb ik eerder afgesloten, maar zal wel te karig zijn. Weet niet of upgraden zinvol is, ook kijkende naar GTA VI/Online. GTA Online wordt hier nu ook gewoon gespeeld op die PS4, met onderstaand abbo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hboh80YrhetHB0p9I0W0ISxVnTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9XygJFKufYUKcGAjweo8Ehev.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Je kan gta5 ook gewoon kopen zonder Plus abonnement, soms krijg je alleen melding om je ps plus abbo te upgraden.
Je kan echter ook ergens klikken, dat je de losse prijs wil zien. los kost het spel 39,99 maar er is ook een actie met wat online geld voor 24,99 in plaats van 49,99.

Zowel in de app als op de website moet dit prima zichtbaar zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Carlos0_0 op 17-07-2026 09:20 ]

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik kan me de release van GTA V ook nog goed herinneren. Ik had een Xbox 360 die was omgebouwd en al een week voor de release datum kon ik GTA V downloaden. Ik studeerde toen nog en ik had het spel al uitgespeeld voor de rest kon beginnen :P

In eerste instantie geloofde niemand me, toen heb ik wat filmpjes gemaakt, ik was een week lang wel "the man", iedereen stelde me vragen over GTA V. Als ik het me goed herinner duurde het toen nog een paar maanden voor dat je GTA V online kon spelen.

GTA V is voor mij veruit de meest gespeelde game. Single player + multiplayer heel veel gespeeld en daarna nog heel veel gespeeld op FiveM roleplay servers (en ook iets van 3 jaar lang mijn eigen server gehad).

GTA V, begonnen op de Xbox 360, toen gekocht voor de PS4, daarna gekocht voor de PC en daarna ook nog voor de PS5. Er is ook geen enkel spel die ik zo vaak heb gekocht en die ik zo het geld waard vond.

Nu nog steeds erg aan het twijfelen om mijn PS5 te upgraden naar een PS5 Pro, maar die prijzen zijn echt zo gestegen dat ik niet weet of ik het waard vind (ik heb mijn PS5 namelijk al 2 jaar niet aangeraakt en zou de PS5 Pro ook enkel en alleen kopen voor GTA VI). Ik moet zeggen dat ik wel echt weer even hyped ben voor GTA VI als ik was voor GTA V.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Christoxz
miicker schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:46:
Nu nog steeds erg aan het twijfelen om mijn PS5 te upgraden naar een PS5 Pro, maar die prijzen zijn echt zo gestegen dat ik niet weet of ik het waard vind
Om maar weer een hele discussie tussen PS5 & Pro te voorkomen..
Niemand weet de verschillen voor GTA VI, niemand weet of het het waard is of niet, en uiteindelijk zal het voor iedereen ook anders zijn. De ene wilt goeie gameplay, de andere kwaliteit.

We kunnen pas oordelen bij meer informatie, of performance tests.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:56
miicker schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:46:

Nu nog steeds erg aan het twijfelen om mijn PS5 te upgraden naar een PS5 Pro, maar die prijzen zijn echt zo gestegen dat ik niet weet of ik het waard vind (ik heb mijn PS5 namelijk al 2 jaar niet aangeraakt en zou de PS5 Pro ook enkel en alleen kopen voor GTA VI). Ik moet zeggen dat ik wel echt weer even hyped ben voor GTA VI als ik was voor GTA V.
Ik twijfel(de) zelf ook of ik een Pro zou aanschaffen voor GTA VI. Maar ik heb dat bedrag er gewoon niet voor over. Ik ga de PS6 wel kopen en weet nu al zeker dat er een PS6 versie gaat komen. Ik verwacht dat GTAVI goed genoeg gaat draaien op de PS5 Slim, dus ik heb (voor nu >:) ) de Pro te laten voor wat het is.

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:23
Cyrax0508 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 13:19:
[...]

Ik twijfel(de) zelf ook of ik een Pro zou aanschaffen voor GTA VI. Maar ik heb dat bedrag er gewoon niet voor over. Ik ga de PS6 wel kopen en weet nu al zeker dat er een PS6 versie gaat komen. Ik verwacht dat GTAVI goed genoeg gaat draaien op de PS5 Slim, dus ik heb (voor nu >:) ) de Pro te laten voor wat het is.
Ja, weetje het zeker? 😝

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:43

Vis

Cyrax0508 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 13:19:
[...]

PS5 Slim: max 30fps op 4k

PS5 Pro: max 40 tot 60fps op 4k i.c.m. PSSR.

Bij RDR2 was 30fps goed genoeg om te spelen vanwege de rustige gameplay en wild westen setting.

Dat zal in Vice City heel anders zijn qua dichtheid van gebouwen, npc en voertuigen etc. Daarom zal 60fps toch echt wel een betere feeling geven verwacht ik.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Christoxz
Vis schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 18:43:
[...]

Gebasseerd op wat?

• JB

JB

Cédric roelt!

Carlos0_0 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 09:20:
Je kan gta5 ook gewoon kopen zonder Plus abonnement, soms krijg je alleen melding om je ps plus abbo te upgraden.
Je kan echter ook ergens klikken, dat je de losse prijs wil zien. los kost het spel 39,99 maar er is ook een actie met wat online geld voor 24,99 in plaats van 49,99.

Zowel in de app als op de website moet dit prima zichtbaar zijn.
Ik ben er niet in thuis allemaal. Ik had een last saved game van 2014 op een Xbox360… In de Sony store, zie ik alleen RDR2 in de aanbieding voor 14,99 euro. Waar zie jij die 24,99 euro?
edit:
Onderin zie ik ‘m nu inderdaad… de Great White Shark-kaartbundel voor 24,99 euro. Die heb ik eerder nergens gezien. Dank, meteen aangeschaft. Geen idee wat die bundel inhoudt :D

[ Voor 13% gewijzigd door JB op 17-07-2026 19:07 ]

Mijn boefje is liev!

• Cyrax0508
[...]

Bij RDR2 was 30fps goed genoeg om te spelen vanwege de rustige gameplay en wild westen setting.

Dat zal in Vice City heel anders zijn qua dichtheid van gebouwen, npc en voertuigen etc. Daarom zal 60fps toch echt wel een betere feeling geven verwacht ik.
Dat zou kunnen, ik weet dan niet beter 😁

• Cyrax0508
Mizojojo schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 18:23:
[...]

Ja, weetje het zeker? 😝
Ja joh. Denk het wel 😉

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:35
[...]

Dit is echt speculatie tot de max. Breng dat aub niet als feit. Laten we gewoon afwachten als er officieel iets bekend is.
JB schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 18:55:
[...]

Ik ben er niet in thuis allemaal. Ik had een last saved game van 2014 op een Xbox360… In de Sony store, zie ik alleen RDR2 in de aanbieding voor 14,99 euro. Waar zie jij die 24,99 euro?
edit:
Onderin zie ik ‘m nu inderdaad… de Great White Shark-kaartbundel voor 24,99 euro. Die heb ik eerder nergens gezien. Dank, meteen aangeschaft. Geen idee wat die bundel inhoudt :D
Dat staat er toch echt bij wat erin zit :)

- GTA Online
- GTA Dollars in game (Of te wel die shark cards)
- GTA 5 verhaal of te wel single player

Maar veel plezier ermee :).
Pagina: 1 ... 32 33 Laatste

Let op:
Niet discussiëren over de waarde van games ansich. Of over de waarde van de Ultimate vs. standard edition. Zie het topic start voor de verschillen.

Telkens vragen wat je in de normale of ultimate-editie krijgt is overbodig, dit staat heel duidelijk en overzichtelijk in de topicstart.

Denk eraan leaks en spoilers tussen spoilertags te plaatsen!

Veranderingen met betrekking tot een game serie: [ZT] Invloed en veranderingen van bestaande game series

Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Countdown Timer