Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Vakantie hier ook al geannuleerd.Mog schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:01:
[...]
De beugel van mijn zoon zal wat maanden op zich moeten laten wachten. Ik kan het geld maar een keer uitgeven.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
Nou precies dat! Dan ben je bezig met je problemen op te lossen in plaats van te gamen.Donstil schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:28:
[...]
Ja oké, maar als er een “stel dat” gebeurt waardoor ik in november geen € 100 meer voor een game kan neerleggen, dan ga ik die ook niet spelen. Dan heb ik wel wat anders aan mijn hoofd schat ik zo in.
"Rockstar vraagt veel te weinig voor GTA 6", zegt analist: "200 euro was eerlijker"
"Ik voel me bijna verplicht om GTA 6 te kopen, alleen al omdat de game bestaat,"
jaja analisten"Zelfs als ik hem uiteindelijk nooit speel. Ik betaal met alle plezier 200 dollar."
[ Voor 12% gewijzigd door ArthurMorgan op 15-07-2026 14:21 ]
Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.
Ik ga over 3 weken een maand naar Japan. Als ik dat opzeg voor GTA 6 dan heb ik thuis wel een probleem 😆
Live, Laugh, Toaster bath.
Dan kan je die € 100 ook nog wel missenDonstil schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:27:
[...]
Ik ga over 3 weken een maand naar Japan. Als ik dat opzeg voor GTA 6 dan heb ik thuis wel een probleem 😆
Veel plezier alvast, gaaf man!
[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 15-07-2026 14:37 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
200 dollar is tegenwoordig toch nog maar 100euro waard?ArthurMorgan schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:20:
De gane is ook gewoon veel te goedkoop joh:
"Rockstar vraagt veel te weinig voor GTA 6", zegt analist: "200 euro was eerlijker"
[...]
["Zelfs als ik hem uiteindelijk nooit speel. Ik betaal met alle plezier 200 dollar."]
jaja analisten
[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 15-07-2026 14:58 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
GTA 5 is 230 miljoen keer verkocht. RDR 2 is 85 miljoen keer verkocht. Of GTA VI meer gaat verkopen dan deel V betwijfel ik, omdat het maar de vraag is of we na de PS6 en Xbox Helix nog een nieuwe generatie consoles gaan zien. Er zijn zat mensen die GTA 5 3x gekocht hebben voor 3 consolegeneraties en dan ook nog op de PC. GTA VI zal makkelijk 100 miljoen keer verkocht worden. Alleen dat levert al ca $ 9 miljard op tegen de huidige verkoopprijs. Dan komt er natuurlijk een GTA VI Online wat bizar veel geld in het laatje gaat brengen. Met een geschatte ontwikkeling van $ 2 miljard is de game dus veel te duurArthurMorgan schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:20:
[...]
[...]
jaja analisten
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 15-07-2026 15:58 ]
Mja. Als de productiekosten 2 miljard zijn en je hebt nu al 3 miljard verdiend door de preorder hoeft de prijs toch geen 200euro te zijn? Je bent natuurlijk een bedrijf wat winst moet maken. Maar om er maar 200euro van te maken om er 200 van te maken vind ik ook van de zotte...ArthurMorgan schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:20:
[...]
[...]
jaja analisten
Ps. Bovenstaande zijn aannames die ik ooit ergens heb gelezen (de miljarden). Of het 100% accuraat is weet ik niet
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Zoals in het artikel ook al terecht wordt geschreven: met een lagere prijs kopen meer mensen het spel. Daarna kun je nog meer aan ze verdienen met shark cards. Bovendien hangt het succes van het online gedeelte van de game af van het hebben van een grote spelersgroep. Dat red je toch een stuk minder snel als je de prijs naar 200 euro gooit.ArthurMorgan schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:20:
[...]
[...]
jaja analisten
Zo ga ik het ook doen. PS5 inmiddels in de pocket. Nu nog even kijken of GTA V voor een prikkie in de sale komt ter overbrugging, want de PS4 versie kan ik niet overzetten helaasDonstil schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:18:
[...]
Nah ja als je in termen van “veroorloven” en/of “apart zetten” moet denken bij €100,- dan kan je hem maar beter nu kopen inderdaad![]()
€100,- is niet een bedrag waar ik over hoef na te denken persoonlijk, dus nu kopen brengt mij helemaal niets. Kopen op pre-load is vroeg zat, die gemaakte extraatjes krijg je ook een seconde voor release.
Mijn boefje is liev!
Digitaal of fysiek? Ik heb hem digitaal wel kunnen overzetten.JB schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:03:
[...]
Zo ga ik het ook doen. PS5 inmiddels in de pocket. Nu nog even kijken of GTA V voor een prikkie in de sale komt ter overbrugging, want de PS4 versie kan ik niet overzetten helaas
Zat GTAV niet in PlayStation Plus ofz?JB schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:03:
[...]
Zo ga ik het ook doen. PS5 inmiddels in de pocket. Nu nog even kijken of GTA V voor een prikkie in de sale komt ter overbrugging, want de PS4 versie kan ik niet overzetten helaas
Schijfje, maar nu een PS5 slim digital gekocht. Dus volgens mij “pis ik naast de pot”, zonder een diskdrive.Christoxz schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:10:
[...]
Digitaal of fysiek? Ik heb hem digitaal wel kunnen overzetten.
Ik kan het in de Store alleen kopen via een abbo upgrade volgens mij. Dit heb ik eerder afgesloten, maar zal wel te karig zijn. Weet niet of upgraden zinvol is, ook kijkende naar GTA VI/Online. GTA Online wordt hier nu ook gewoon gespeeld op die PS4, met onderstaand abbo.
Mijn boefje is liev!
Je kan echter ook ergens klikken, dat je de losse prijs wil zien. los kost het spel 39,99 maar er is ook een actie met wat online geld voor 24,99 in plaats van 49,99.
Zowel in de app als op de website moet dit prima zichtbaar zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Carlos0_0 op 17-07-2026 09:20 ]
In eerste instantie geloofde niemand me, toen heb ik wat filmpjes gemaakt, ik was een week lang wel "the man", iedereen stelde me vragen over GTA V. Als ik het me goed herinner duurde het toen nog een paar maanden voor dat je GTA V online kon spelen.
GTA V is voor mij veruit de meest gespeelde game. Single player + multiplayer heel veel gespeeld en daarna nog heel veel gespeeld op FiveM roleplay servers (en ook iets van 3 jaar lang mijn eigen server gehad).
GTA V, begonnen op de Xbox 360, toen gekocht voor de PS4, daarna gekocht voor de PC en daarna ook nog voor de PS5. Er is ook geen enkel spel die ik zo vaak heb gekocht en die ik zo het geld waard vond.
Nu nog steeds erg aan het twijfelen om mijn PS5 te upgraden naar een PS5 Pro, maar die prijzen zijn echt zo gestegen dat ik niet weet of ik het waard vind (ik heb mijn PS5 namelijk al 2 jaar niet aangeraakt en zou de PS5 Pro ook enkel en alleen kopen voor GTA VI). Ik moet zeggen dat ik wel echt weer even hyped ben voor GTA VI als ik was voor GTA V.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Om maar weer een hele discussie tussen PS5 & Pro te voorkomen..miicker schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:46:
Nu nog steeds erg aan het twijfelen om mijn PS5 te upgraden naar een PS5 Pro, maar die prijzen zijn echt zo gestegen dat ik niet weet of ik het waard vind
Niemand weet de verschillen voor GTA VI, niemand weet of het het waard is of niet, en uiteindelijk zal het voor iedereen ook anders zijn. De ene wilt goeie gameplay, de andere kwaliteit.
We kunnen pas oordelen bij meer informatie, of performance tests.
Ik twijfel(de) zelf ook of ik een Pro zou aanschaffen voor GTA VI. Maar ik heb dat bedrag er gewoon niet voor over. Ik ga de PS6 wel kopen en weet nu al zeker dat er een PS6 versie gaat komen. Ik verwacht dat GTAVI goed genoeg gaat draaien op de PS5 Slim, dus ik heb (voor numiicker schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:46:
Nu nog steeds erg aan het twijfelen om mijn PS5 te upgraden naar een PS5 Pro, maar die prijzen zijn echt zo gestegen dat ik niet weet of ik het waard vind (ik heb mijn PS5 namelijk al 2 jaar niet aangeraakt en zou de PS5 Pro ook enkel en alleen kopen voor GTA VI). Ik moet zeggen dat ik wel echt weer even hyped ben voor GTA VI als ik was voor GTA V.
Ja, weetje het zeker? 😝Cyrax0508 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 13:19:
[...]
Ik twijfel(de) zelf ook of ik een Pro zou aanschaffen voor GTA VI. Maar ik heb dat bedrag er gewoon niet voor over. Ik ga de PS6 wel kopen en weet nu al zeker dat er een PS6 versie gaat komen. Ik verwacht dat GTAVI goed genoeg gaat draaien op de PS5 Slim, dus ik heb (voor nu) de Pro te laten voor wat het is.
PS5 Slim: max 30fps op 4kCyrax0508 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 13:19:
[...]
Ik twijfel(de) zelf ook of ik een Pro zou aanschaffen voor GTA VI. Maar ik heb dat bedrag er gewoon niet voor over. Ik ga de PS6 wel kopen en weet nu al zeker dat er een PS6 versie gaat komen. Ik verwacht dat GTAVI goed genoeg gaat draaien op de PS5 Slim, dus ik heb (voor nu) de Pro te laten voor wat het is.
PS5 Pro: max 40 tot 60fps op 4k i.c.m. PSSR.
Bij RDR2 was 30fps goed genoeg om te spelen vanwege de rustige gameplay en wild westen setting.
Dat zal in Vice City heel anders zijn qua dichtheid van gebouwen, npc en voertuigen etc. Daarom zal 60fps toch echt wel een betere feeling geven verwacht ik.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Gebasseerd op wat?Vis schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 18:43:
[...]
PS5 Slim: max 30fps op 4k
Ik ben er niet in thuis allemaal. Ik had een last saved game van 2014 op een Xbox360… In de Sony store, zie ik alleen RDR2 in de aanbieding voor 14,99 euro. Waar zie jij die 24,99 euro?Carlos0_0 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 09:20:
Je kan gta5 ook gewoon kopen zonder Plus abonnement, soms krijg je alleen melding om je ps plus abbo te upgraden.
Je kan echter ook ergens klikken, dat je de losse prijs wil zien. los kost het spel 39,99 maar er is ook een actie met wat online geld voor 24,99 in plaats van 49,99.
Zowel in de app als op de website moet dit prima zichtbaar zijn.
Onderin zie ik ‘m nu inderdaad… de Great White Shark-kaartbundel voor 24,99 euro. Die heb ik eerder nergens gezien. Dank, meteen aangeschaft. Geen idee wat die bundel inhoudt
[ Voor 13% gewijzigd door JB op 17-07-2026 19:07 ]
Mijn boefje is liev!
Dat zou kunnen, ik weet dan niet beter 😁Vis schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 18:43:
[...]
Bij RDR2 was 30fps goed genoeg om te spelen vanwege de rustige gameplay en wild westen setting.
Dat zal in Vice City heel anders zijn qua dichtheid van gebouwen, npc en voertuigen etc. Daarom zal 60fps toch echt wel een betere feeling geven verwacht ik.
Dit is echt speculatie tot de max. Breng dat aub niet als feit. Laten we gewoon afwachten als er officieel iets bekend is.Vis schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 18:43:
[...]
Dat staat er toch echt bij wat erin zitJB schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 18:55:
[...]
Ik ben er niet in thuis allemaal. Ik had een last saved game van 2014 op een Xbox360… In de Sony store, zie ik alleen RDR2 in de aanbieding voor 14,99 euro. Waar zie jij die 24,99 euro?edit:
Onderin zie ik ‘m nu inderdaad… de Great White Shark-kaartbundel voor 24,99 euro. Die heb ik eerder nergens gezien. Dank, meteen aangeschaft. Geen idee wat die bundel inhoudt
- GTA Online
- GTA Dollars in game (Of te wel die shark cards)
- GTA 5 verhaal of te wel single player
Maar veel plezier ermee
Het is mijn verwachting.Daan0s schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 19:51:
[...]
Dit is echt speculatie tot de max. Breng dat aub niet als feit. Laten we gewoon afwachten als er officieel iets bekend is.
Rockstar en Sony willen thans GTA 6 ook op de PS6 tot een succes laten maken door het daar met minimaal 60 fps en path tracing uit te brengen, het is een verwachting. Kijk naar het verleden van de GTA titels uitgebracht op de consoles en je weet genoeg.
RDR2 was prima te spelen op 30fps omdat dan toen de standaard was, hedendaags niet meer.Vis schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 18:43:
[...]
Mwoa.. het ligt ook echt wel aan het type game wat mij betreft. Kan nu nog heel goed bepaalde games op 30fps spelen.Chelseamarre123 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 00:08:
[...]
RDR2 was prima te spelen op 30fps omdat dan toen de standaard was, hedendaags niet meer.
Idd 30fps kan nog meer dan prima met genoeg dingen.Vis schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 13:55:
[...]
Mwoa.. het ligt ook echt wel aan het type game wat mij betreft. Kan nu nog heel goed bepaalde games op 30fps spelen.
En de leeftijd van de gamer.Vis schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 13:55:
[...]
Mwoa.. het ligt ook echt wel aan het type game wat mij betreft. Kan nu nog heel goed bepaalde games op 30fps spelen.
Geloof er niets van dat de non Pro Playstation 5's de game op 30 FPS en 4K gaat draaien.Vis schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 18:43:
[...]
Dat wordt eerder 30 fps op 1800p of 1440p
Zonder de randvoorwaarde van kwaliteit te specificeren kun je dat moeilijk zeggen.Donstil schreef op maandag 20 juli 2026 @ 12:54:
[...]
Geloof er niets van dat de non Pro Playstation 5's de game op 30 FPS en 4K gaat draaien.
Dat wordt eerder 30 fps op 1800p of 1440p
30FPS op 4K op graphics low of medium of high maakt nogal wat uit
PSN
Nah Playstation 5 non pro games hebben toch nooit een low, medium of high setting?YakuzA schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:04:
[...]
Zonder de randvoorwaarde van kwaliteit te specificeren kun je dat moeilijk zeggen.
30FPS op 4K op graphics low of medium of high maakt nogal wat uit
Denk dat je blij mag zijn met een relatieve downgrade tov de trailers en dan 1440p op 30 fps.
4K resolutie op 30 FPS en in de buurt van de trailers gaat echt niet gebeuren.
Wel een soort-van: in veel spellen kun je kiezen tussen Performance of Quality-mode.Donstil schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:22:
[...]
Nah Playstation 5 non pro games hebben toch nooit een low, medium of high setting?
Denk dat je blij mag zijn met een relatieve downgrade tov de trailers en dan 1440p op 30 fps.
4K resolutie op 30 FPS en in de buurt van de trailers gaat echt niet gebeuren.
45fps wordt niemand blij van, dus dat zou 40fps moeten zijn voor 120hz schermen. 60fps is eigenlijk al wel uitgesloten gezien de grafische kwaliteit van de game, de omvang en de geschiedenis van Rockstar. Ze hebben op console nog nooit een game ontwikkeld die bij launch op 60fps moest draaien. Los van het feit dat de PS5's niet zo'n hele krachtige CPU hebben.Militia Pilot schreef op maandag 20 juli 2026 @ 15:17:
Ik hoop dat de gewone PS5 wel een 60/45fps-mode krijgt, desnoods op een lagere resolutie of zonder raytracing.
40fps met goede beeldkwaliteit (lees geen niveautje performance mode crimson desert) zou echt al fantastisch zijn op de consoles.
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 20-07-2026 15:41 ]
https://www.digitalfoundr...e-series-x-ps5-or-ps5-pro
:strip_exif()/f/image/mVh8F59ToFDRPrl9PNaJcbGf.jpg?f=fotoalbum_large)
Want ze geloven nog steeds dat deze hint gaat uitkomen:
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nou, we zullen het morgen ochtend mee makenG_Dragon schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:27:
[Afbeelding]
Gewoon nog in September nog wat screenshots ofzo, en vlak voor de release een toffe trailer is meer dan zat.
Niet nodig nee. Maar wordt wel moe van al die AI gegenereede zogenaamde trailers. Op zich een mooie trailer zou ik niet erg vinden daar kunnen de mensen weer even op teren.Hulleman schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:40:
GTA VI heeft geen promotie nodig. Dat verkoopt zichzelf. Zou mooi zijn als Rockstar helemaal geen trailers meer vrijgeeft of pas echt een dag voor release.
Dit is ook een mooie uit trailer 2, datum van 24 augustus op een kalender in de bar.G_Dragon schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:27:
Haha heel Twitter gaat weer los, vanwege deze meeting.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die lijkt mij logischer, de 'summer holidays' zitten er dan op.Vis schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 18:15:
[...]
Dit is ook een mooie uit trailer 2, datum van 24 augustus op een kalender in de bar.
[Afbeelding]
Maar hey, niks is onmogelijk. GTA V zag er als volgt uit:
Trailer 1 (Teaser): November 2, 2011
Trailer 2: November 14, 2012
Official Gameplay Trailer: July 9, 2013
GTA Online Trailer: August 15, 2013
Official Launch Trailer: August 29, 2013
GTA V Release: September 17, 2013
Dus twee maanden voor de officiële release dag werd er een gameplay trailer gelanceerd.
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Tijdens de zomer ja, die t/m 22 september duurt. Wil je het maximale eruit halen, dan zou ik zelf ook pas beginnen nadat de vakanties een beetje zijn afgelopen.ScreamGT schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:27:
Marketing zou TIJDENS de zomerperiode gaan beginnen. Dat je er dan mee begint na deze periode is wel bijzonder.
Dus twee maanden voor de officiële release dag werd er een gameplay trailer gelanceerd.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Mensen kijken heus wel vanuit hun vakantieadres naar de trailerRobinNL schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:54:
[...]
Tijdens de zomer ja, die t/m 22 september duurt. Wil je het maximale eruit halen, dan zou ik zelf ook pas beginnen nadat de vakanties een beetje zijn afgelopen.
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Mijn boefje is liev!
En je zou kunnen stellen dat GTA6 geen trailers nodig heeft, maar ik denk toch wel dat het meewerkt aan de hype (meer pre-orders!). Aan de andere kant kun je dat argument ook gebruiken voor het juiste moment voor een trailer (wel/geen zomervakantie), volgens mij maakt het geen drol uit wanneer Rockstar die trailer online gooit, al doen ze het (bij wijze van) op 31 december om 00:00 uur snachts, die trailer wordt sowieso binnen enkele uren al miljoenen keren bekeken.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Je zou hopen dat het wat mee valt omdat de datum al een paar keer verschoven is.Vis schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:31:
Ik denk nog eerder dat we schrijnende posts krijgen te zien van overspannen gta developppers die overuren moeten draaien om het allemaal af te krijgen voor november.
Is mijn inschatting.Chaoss schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:28:
die trailer wordt sowieso binnen enkele uren minuten al miljoenen keren bekeken.
| I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present
Is dat niet gewoon de 'huilie huilie' generatie? ik zie dat bij de (jonge) collega's van mij ook, die vinden een werkweek van 40 uur al veelVis schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:31:
Ik denk nog eerder dat we schrijnende posts krijgen te zien van overspannen gta developppers die overuren moeten draaien om het allemaal af te krijgen voor november.
/offtopic
Ik vind het ook erg vreemd dat er inderdaad is gezegd dat de zomer een 'knallende marketing campagne' zou zien en ja, ik besef mij heel goed dat het nog zomer is in augustus.... Maar met september in zicht loopt die zomer wel een beetje op zijn eind nu.ScreamGT schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:27:
Marketing zou TIJDENS de zomerperiode gaan beginnen. Dat je er dan mee begint na deze periode is wel bijzonder.
Ach ja, we gaan het meemaken. Ik bereid mezelf mentaal nog steeds voor op misschien nog een kleine delay, ik vind zelf de enorme stilte rondom deze enorme game erg verontrustend. Maar hopelijk zit ik er flink naast.
Het is gewoon numerologie voor nerds.Chaoss schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:28:
Ah nice, weer nieuw speculaties over de datum voor een trailer. Altijd mooi dat mensen ook echt op zoek gaan naar dit soort dingen. Uiteindelijk zijn er geneog getallen in zo'n trailer aanwezig om meerdere data te kunnen vormen
![]()
En je zou kunnen stellen dat GTA6 geen trailers nodig heeft, maar ik denk toch wel dat het meewerkt aan de hype (meer pre-orders!). Aan de andere kant kun je dat argument ook gebruiken voor het juiste moment voor een trailer (wel/geen zomervakantie), volgens mij maakt het geen drol uit wanneer Rockstar die trailer online gooit, al doen ze het (bij wijze van) op 31 december om 00:00 uur snachts, die trailer wordt sowieso binnen enkele uren al miljoenen keren bekeken.
Ja joh, klagen over meerdere werkweken achter elkaar van 60-80 uur, met nog maar de vraag of je jouw overuren uitbetaald krijgt is inderdaad 'huilie huilie'...Chaoss schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:45:
[...]
Is dat niet gewoon de 'huilie huilie' generatie? ik zie dat bij de (jonge) collega's van mij ook, die vinden een werkweek van 40 uur al veel
/offtopic
Het fenomeen "crunch culture" bestaat al decennia in de game-industrie, waarbij er in de laatste maanden forse overuren gemaakt worden om een deadline te behalen. Rockstar staat daar zelfs bekend om; Kotaku heeft er enkele jaren geleden een artikel over geschreven.Chaoss schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:45:
[...]
Is dat niet gewoon de 'huilie huilie' generatie? ik zie dat bij de (jonge) collega's van mij ook, die vinden een werkweek van 40 uur al veel
/offtopic
De opmerking van Vis was dus helemaal niet heel gek
/offtopic is het ook al decennia normaal dat 'oudere generaties' de 'jongere generaties' als 'lui' afserveren. Laten we eens proberen dat cirkeltje te doorbreken
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
i know, maar het heeft inmiddels zoveel aandacht gehad dat ik me niet kan voorstellen dat er nog op grote schaal misbruik van gemaakt wordt.Richh schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 13:22:
[...]
Het fenomeen "crunch culture" bestaat al decennia in de game-industrie
En imho is het opvallend dat ik dit regelmatig zie opduiken als reactie wanneer mensen hopen op een snelle release of een trailer. "ja maar de crunch-time" dan.
[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 05-08-2026 13:51 ]
YouTube: Grand Theft Auto VI: An Extended Look Coming August 27
27 aug , netflix (en later die dag ook op Youtube etc.) Gameplay hoop ik en ik hoop vooral dat het geen filmpje van 2 minuten wordt dan
[ Voor 31% gewijzigd door lord_fh op 06-08-2026 14:07 ]
PS5 Pro
Ze maken er wel een showtje van. Hopelijk gelijk een half uur en niet een 4 minuten gameplay trailer.lord_fh schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:05:
Zojuist op de socials van Rockstar;
27 aug , netflix. Gameplay hoop ik en ik hoop vooral dat het geen filmpje van 2 minuten wordt dan![]()
Hoeveel duizenden mensen gaan hier wel niet even kort een abonnement voor aanschaffen :’)
Maar okay, heel benieuwd hoe ze dit gaan invullen. 27 augustus 21:00 staat in ieder geval in mijn agenda gegraveerd.
Huh, oké dan... Deze had ik echt niet aan zien komen. Dus wat, een soort van documentaire...? Ik ben hartstikke benieuwd.lord_fh schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:05:
27 aug , netflix (en later die dag ook op Youtube etc.) Gameplay hoop ik en ik hoop vooral dat het geen filmpje van 2 minuten wordt dan![]()
Maar man, ik probeer hier op het kantoor wel echt mijn lachen in te houden... 'Summer marketing' helemaal aan het einde van de zomer blijkt nu dus
Waarom op Netflix?Grand Theft Auto VI: An Extended Look premieres on @netflix Thursday, August 27 at 3 p.m. ET.https://t.co/px5rI0eKh7 pic.twitter.com/IDZO55jY6K
— Rockstar Games (@RockstarGames) 6 augustus 2026
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
28 Augustus 03:00 lokale tijd, dus naast de agenda vermelding zou ik ook een wekker zetten.ScreamGT schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:17:
Bwahaha. Een Netflix première.
Hoeveel duizenden mensen gaan hier wel niet even kort een abonnement voor aanschaffen :’)
Maar okay, heel benieuwd hoe ze dit gaan invullen. 27 augustus 21:00 staat in ieder geval in mijn agenda gegraveerd.
(edit: ik ging uit van youtube, mijn excusses)
[ Voor 5% gewijzigd door mikevl1 op 06-08-2026 14:46 ]
Omdat het ook gewoon op YouTube komt.
Grand Theft Auto VI: An Extended Look will also launch on the official Rockstar Games YouTube channel and the Grand Theft Auto VI site at 9 p.m. ET on August 27.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat is nieuws en dat creëer klikbare koppen en shorts op het web. Het maakt het iets unieks en niet eerder (voor zover ik weet) gedaan. Het maakt het groots en creëert hype en aandacht.
Waarom niet?
Zoals wel meer in deze wereld: Wie betaald bepaald
PSN
Money, money, money…
Ik hoop niet dat dit een trend wordt. Game trailers achter een times exclusive paywall stoppen.
Ik hoop het niet. Maar als Netflix hier abonnementen aan overhoudt, zou het zomaar kunnen.Mog schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:06:
[...]
Money, money, money…
Ik hoop niet dat dit een trend wordt. Game trailers achter een times exclusive paywall stoppen.
Als je naar de views kijkt van trailer 2. Als je maar een paar procent hebt die een abo voor een maand afsluit, dan heeft netflix zo een paar miljoen winst. tientallen miljoenen als mensen het 4k abonnement nemen.
30:06 zie ik voorbij komenlord_fh schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:05:
27 aug , netflix (en later die dag ook op Youtube etc.) Gameplay hoop ik en ik hoop vooral dat het geen filmpje van 2 minuten wordt dan![]()
The best is yet to come
Ahhh… Hummmm… Hmmmmmm.. Ik krijg de getallen 7, 2 en 4 door. Ik zal het scherper proberen te krijgen. Hmmmmm… Vuuuzzoommm… Ik zie nog twee tekens.. een m en een x. Ik probeer het nog scherper te krijgen. Vluuuuuzzzzmmm… hmmmmllll…
KROEKOEPAKOE!
Het wordt een developer diary van 7x 42 minuten!
Dat lijkt me niet. Nagenoeg niemand zal een Netflix abbonement nemen voor bijvoorbeeld een Wolverine trailer. Laat staan voor slechts zes uur exclusiviteit. Dit kan nu omdat het GTA VI is. Bij een volgende hype van dit formaat zal het wel weer, maar voor alle andere releases snijdt een uitgever zich er eerder mee in de vingers, want veel sympathie zal deze move niet opwekken.Mog schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:06:
[...]
Money, money, money…
Nou van mij een 4min trailer prima, ik hoef geen half uur met tekst en uitleg van iemand erbij verschrikkelijk vind ik dat haha.Mog schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:07:
[...]
Ze maken er wel een showtje van. Hopelijk gelijk een half uur en niet een 4 minuten gameplay trailer.
Ik zie het wel na mijn vakantie, ik ben pas die zaterdag erna pas terug
Wel bizar ja. Maar gelukkig ook weer niet zo rampzalig om de trailer of wat later te zien of niet te zien. Ben wel benieuwd hoeveel geld er met zo'n deal gemoeid gaat.Mog schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:06:
[...]
Money, money, money…
JajaMog schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:36:
[...]
Ahhh… Hummmm… Hmmmmmm.. Ik krijg de getallen 7, 2 en 4 door. Ik zal het scherper proberen te krijgen. Hmmmmm… Vuuuzzoommm… Ik zie nog twee tekens.. een m en een x. Ik probeer het nog scherper te krijgen. Vluuuuuzzzzmmm… hmmmmllll…
KROEKOEPAKOE!
Het wordt een developer diary van 7x 42 minuten!
The best is yet to come
Ik vind het best triest worden hoor.. nou hopen dat het uiteindelijke singleplayer verhaal en spel niet teleurstelt en ze zich niet merkbaar hebben gefocust op het online/microtransacties gebeuren van de franchise, anders was dit de laatste GTA die ik ooit nog gekocht had.
Wil best mee gaan met de hype, maar dit hoeft echt niet. Hiermee sluit je mensen gewoon buiten, ook al is het 6 uur verschil.
Maar ik ga er vanuit dat iemand hem al direct na de Netflix release online pleurt en we (diegene zonder belachelijk duur Netflix account) ook beelden kunnen zien.
Dit doet mij trouwens wel weer beseffen dat ik blij ben dat ik een half jaar geleden mijn Netflix account heb opgezegd. Ga het ook nooit meer hervatten. Smerige ratten.
Schway schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:16:
[...]
Als je maar een paar procent hebt die een abo voor een maand afsluit, dan heeft netflix zo een paar miljoen winst.
Omzet. Je weet niet wat ze er voor betaald hebben
bedoel ze kunnen dat filmpje toch ook meteen op youtube zetten ipv eerst via netflix
Netflix heeft waarschijnlijk wat miljoentjes neergelegd om een 6 uur periode van exclusiviteit te krijgen.visblegamer schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:59:
Het is dat ik toevallig al een netflix abbo heb maar vindt het ronduit belachelijk dat ze het nu zo doen
bedoel ze kunnen dat filmpje toch ook meteen op youtube zetten ipv eerst via netflix
dat denk ik inderdaad ook en voor hun natuurlijk weer mooie reclame.Mog schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 17:10:
[...]
Netflix heeft waarschijnlijk wat miljoentjes neergelegd om een 6 uur periode van exclusiviteit te krijgen.
Maar goed ik heb Netflix dus vindt het wel prima zolang de kwaliteit van de stream maar goed is en Netflix niet plat gaat
Wel benieuwd of het 'gewoon' een trailer is of meer... dit voelt anders. Aan de andere kant hoef ik ook niet teveel te zien het is veel leuker om allemaal zelf te ontdekken en ech voor de eeerste keer mee te maken. Maar als ze bijvoorbeeld 30 minuten gameplay laten zien dan ben ik wel zo zwak om get ook te kijken
Ik verwacht nu toch wel dingen te gaan zien die je eerlijk gezegd nooit had verwacht. Van bepaalde mechanics, tot interacties met NPC's op straat. Volgens mij gaan we best wel diep straks.Chaoss schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 18:23:
Gelijk op youtube zal tegenvallen die zullen er wel bovenop zitten en de videos gelijk weer verwijderen.
Maar goed ik heb Netflix dus vindt het wel prima zolang de kwaliteit van de stream maar goed is en Netflix niet plat gaat
Wel benieuwd of het 'gewoon' een trailer is of meer... dit voelt anders. Aan de andere kant hoef ik ook niet teveel te zien het is veel leuker om allemaal zelf te ontdekken en ech voor de eeerste keer mee te maken. Maar als ze bijvoorbeeld 30 minuten gameplay laten zien dan ben ik wel zo zwak om get ook te kijken
En wellicht een korte introductie van GTA VI online?
[ Voor 3% gewijzigd door ScreamGT op 06-08-2026 18:26 ]
Ergens verwacht ik ook geen trailer, maar een docu over behind the scenes ofzo. Kan ook he.
Daarom heeft Netflix de exclusive
Bla Bla Bla
Making a computergame… (delayed again)The-Eagle_2007 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 19:04:
Ik denk dat Netflix met een serie gaat komen gebaseerd op GTA.
Daarom heeft Netflix de exclusive
Mijn boefje is liev!
Niet discussiëren over de waarde van games ansich. Of over de waarde van de Ultimate vs. standard edition. Zie het topic start voor de verschillen.
Telkens vragen wat je in de normale of ultimate-editie krijgt is overbodig, dit staat heel duidelijk en overzichtelijk in de topicstart.
Denk eraan leaks en spoilers tussen spoilertags te plaatsen!
Veranderingen met betrekking tot een game serie: [ZT] Invloed en veranderingen van bestaande game series
Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Countdown Timer
:strip_exif()/f/image/VjEVRj5o3mwk6RWOdDSc3sg3.jpg?f=fotoalbum_large)