• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:37
Zo blij dat ik een Series X gekocht heb bij de release haha. Alhoewel ik minder tijd heb om te gamen speelt mijn zoontje regelmatig erop en zo zetten we onze game traditie voort. GTA V ook samen gespeeld.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
alki schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:37:
Zo blij dat ik een Series X gekocht heb bij de release haha. Alhoewel ik minder tijd heb om te gamen speelt mijn zoontje regelmatig erop en zo zetten we onze game traditie voort. GTA V ook samen gespeeld.
GTA V is 18+. Hoe oud is je zoon(tje)?

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Mog schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:37:
[...]

Dit is wel echt zo'n typische Tweaker reactie die lekker ver van de realiteit afstaat.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

[...]

Mijn zoon was 13 toen hij GTA V speelde, hebben samen nog GTA IV gespeeld en daarna in NY wat GTA plekjes bezocht :)
Ondertussen is hij 26 en is geen drugsdealer of misdadiger geworden :+

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
RigolleM schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:59:
[...]

Mijn zoon was 13 toen hij GTA V speelde, hebben samen nog GTA IV gespeeld en daarna in NY wat GTA plekjes bezocht :)
Ondertussen is hij 26 en is geen drugsdealer of misdadiger geworden :+
Maar hoe is hij als bestuurder?

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:09

RBH

JB schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:31:
[...]
Dat geldt voor mij ook hoor. Dus diehard gamen doen wij ook niet. Een PS met tray is nu ook nog wel betaalbaar. Een Pro voor 900 euro doet wel even wat meer pijn. Dan niet wetende of het nog duurder wordt...
Ah ja fair enough, dan zou ik wellicht kijken of je een mooie deal op Marktplaats of Tweakers kan scoren voor een base PS5. Wellicht van iemand die wel de upgrade heeft gemaakt. :)
Schway schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 15:22:
[...]

Maar hoe is hij als bestuurder?
Hij gooit af en toe een sticky bom naar zijn voorliggers als het wat te traag gaat volgens hem :+

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

miicker schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:59:
[...]

Dit is wel echt zo'n typische Tweaker reactie die lekker ver van de realiteit afstaat.
Dat is voor iedereen verschillend, mijn zoon is 11 en die gaat het echt niet spelen, als het aan mij ligt. Pas spelen als hij 18 is dat is ook weer het uiterste maar er is een middenweg voor mij in ieder geval.

[ Voor 18% gewijzigd door Slasher op 09-07-2026 15:30 ]

How bad is it on a scale from one to Spurs

Misterxbee schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:01:
Lag je je toch straks dood als alles 30FPS draait en dat het enige kleine verschil dat beetje ray tracing.
Als je naar andere spellen kijkt, is het verschil sowieso niet heel veel. Ik gok dat het verschil voor €250 meer een kleine 30% winst zal zijn, dat is wat hij gemiddeld doet als je de PS5 vergelijkt met de PS5 Pro. Ik zie het een beetje als VRR, dat je net even wat meer krijgt (zoals 40fps en mooie graphics).

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:27

JB

Cédric roelt!

Slasher schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 15:28:
[...]

Dat is voor iedereen verschillend, mijn zoon is 11 en die gaat het echt niet spelen, als het aan mij ligt. Pas spelen als hij 18 is dat is ook weer het uiterste maar er is een middenweg voor mij in ieder geval.
Dat is ook prima, maar ik denk dat hier niemand zit te wachten op de "bond-van-de-vertrutting"...

Mijn boefje is liev!

• Misterxbee
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:50
lord_fh schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:30:
[...]

Lach.

Maar als je dood bent lig je inderdaad.
Typgebrek

• alki
[...]

Dat kan ik beter niet zeggen haha. Ik ga m niet beschermend opvoeden op dit gebied. Onze generatie is met veel ergere games en films opgegroeid.

• huiz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:48
alki schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 16:15:
[...]

Dat kan ik beter niet zeggen haha. Ik ga m niet beschermend opvoeden op dit gebied. Onze generatie is met veel ergere games en films opgegroeid.
Mijn zoon was 11 toen ik erachter kwam dat hij GTA gespeeld had toen ik niet thuis was. Sterker nog, hij was in de stripclub geweest.

Dus, 11 jaar, en op de een of andere manier al wetend van een stripclub in GTA, en in staat om het spel te starten en daarheen te gaan.

Had ik het spel opgeborgen als ik het van te voren had geweten? Geen idee, wel dat ik me eerder had moeten verdiepen in wat hij online al ziet of met vriendjes bespreekt.

Daarna mocht hij het wel van me spelen als hij maar niet meer naar de stripclub zou gaan. En alleen spelen als ik thuis was.

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19:49
[...]

Klopt!

Ik speelde als 10 jarige Carmageddon op mijn N64. Wisten mijn ouders veel. :+

• DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:41
[...]

Faces of Death films toen we 11 waren 🤓

• Mog
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
miicker schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:59:
[...]

Que? Ik snap deze opmerking niet.

Zoontje klinkt 0-8 jaar. Iemand van 8 jaar of jonger laat je geen GTA spelen gok ik.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• miicker
  • Niet online
Mog schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:28:
[...]

Zoontje klinkt 0-8 jaar. Iemand van 8 jaar of jonger laat je geen GTA spelen gok ik.
Nee van 8 niet nee, tenminste ik zou het niet doen. Maar ik interpreteerde het ook niet direct als een 8-jarige.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• alki
De stripclubscenes heb ik gespeeld toen ie in bed lag 😂

Kleine kinderen willen gewoon heist spelen heb ik gemerkt en door de stad crossen

[ Voor 48% gewijzigd door alki op 09-07-2026 19:24 ]

• alki
DNN!S schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:28:
[...]

Dit dus rambo kijken als je 9 jaar bent

• RomeoOscarBravo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:29
huiz schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:26:
[...]

Daarna mocht hij het wel van me spelen als hij maar niet meer naar de stripclub zou gaan. En alleen spelen als ik thuis was.
Als ik je kind was zou ik beide dingen juist gaan doen. Niet om je dwars te zitten, maar omdat je het nu wel potdulleme interessant gemaakt hebt.

• huiz
RomeoOscarBravo schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 19:32:
[...]

Als ik je kind was zou ik beide dingen juist gaan doen. Niet om je dwars te zitten, maar omdat je het nu wel potdulleme interessant gemaakt hebt.
Al doende leert men, ook als vader 😜

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:48
huiz schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:26:
[...]

Dus lekker martelen als Trevor is geen probleem, als ie maar geen memmen ziet :D

• alki
DCNY schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 19:45:
[...]

Dus lekker martelen als Trevor is geen probleem, als ie maar geen memmen ziet :D
Blijkt dat kinderen nog heel anders tegen de wereld kijken als ons

• huiz
DCNY schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 19:45:
[...]

Ik denk dat ik zelf nog niet zo ver in het spel was :D

Maar volgens mij speelde hij verder geen missies, gewoon lekker rondrijden, auto's stelen, dat soort dingen.

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-07 19:36
DNN!S schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:28:
[...]

Ja.. Dat waren nog eens tijden..

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:39

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Mog schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:28:
[...]

Mijn dochter is geen gamer maar soms wil ze wel eens meedoen. Dan kun je prima even wat rondrijden in een auto ofzo. Gewoon geen mensen gaan neerschieten en lekker relaxen:)

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-07 16:32
De oldskool tijden met GTA Vice City, GTA 3, San Andreas, toen ik een jaar of 8 was. Want een vriendje van mij had toen al die games. Wisten mijn ouders dus totaal niet dat ik dat aan het spelen was bij hem O-)

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Maar als we het realistisch bekijken, waren de spellen ook nog echt pixels in de tijd toen wij Grand Theft Auto 3 te jong speelden. Als je nu Grand Theft Auto IV, Grand Theft Auto V of Grand Theft Auto VI ziet, dan zou ik het mijn kinderen zeker niet op jonge leeftijd laten spelen :p.

Ik heb Grand Theft Auto 3 ook op een te jonge leeftijd gespeeld want ik was 10, kom zelf uit 1991 en het spel is uitgebracht in 2001. Mijn vader kreeg hem van vrienden op een illigale cd met crack erop en ik mocht spelen, alleen zou het ik ook zo doen nu ik vader ben? Nee, helemaal niet als je ziet hoeveel realistischer spellen eruit zien :)

Voor Grand Theft Auto San Andres heb ik zelfs de eerste Xbox speciaal gekocht, zat vervolgens een half jaar vast bij de vliegschool :D

[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 09-07-2026 23:18 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• bvk1983
  • Laatst online: 29-07 08:28
Ik ben een uitzondering blijkbaar. Ik denk dat mijn zoon een jaar of 8 was toen hij GTA V voor het eerst speelde.

Maar... Hij kende het doel van het spel niet en dacht dat het een race spel was. Ik zat er ook altijd naast om de controller over te nemen zodra er iets van geweld dreigde te ontstaan. Hij kon een andere auto kiezen op een "leenplaats" (parkeerplaats) en bracht dan de auto eerst naar de garage om hem een nieuw kleurtje te geven, waarna er in het buitengebied geracet werd.

Ik ben ook van de generatie waarin ouders geen idee hadden wat er op een PC gespeeld werd, en waarin heel wat geweld werd gekeken op tv. Het argument van realisme in huidige spellen t.o.v. de spellen van vroeger gaat naar mijn idee niet op, je verbindt dat volgens mij altijd aan de huidige technische mogelijkheden. Ik kan me nog herinneren dat er vroeger een buurvrouw bij ons binnen kwam toen ik Stunts aan het spelen was, en zij zich op basis van die paar pixels verwonderde dat het nu toch echt niet lang meer kon duren voordat je digitaal je rijbewijs kon gaan halen.

[ Voor 37% gewijzigd door bvk1983 op 10-07-2026 09:08 ]

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:34

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Haha never forget :P ik was net 12, PS2 gekocht met GTA Vice City. en vervolgens heel trots mijn oma (waarbij ik woonde) laten zien hoe ik met een sniper iemands hoofd er af schoot en het bloed uit ze nek spoot O-)

Heb het spelletje toen moeten inleveren en mocht een andere kiezen haha jaartje later alsnog volledig door gespeeld enz.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:58
Ricmaniac schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:09:
Haha never forget :P ik was net 12, PS2 gekocht met GTA Vice City. en vervolgens heel trots mijn oma (waarbij ik woonde) laten zien hoe ik met een sniper iemands hoofd er af schoot en het bloed uit ze nek spoot O-)

Heb het spelletje toen moeten inleveren en mocht een andere kiezen haha jaartje later alsnog volledig door gespeeld enz.
Heel herkenbaar _O- _O-

• JB

JB

Cédric roelt!

En anders spelen ze het wel bij vriendjes die weer broers hebben etc. Zo keek ik ook de Predator bij een vriendje toen ik nog op de basisschool zat... de 1e nacht een paar keer rechtop in bed en moeders kwam vragen wat er was :X

Mijn zoontje was ook zo'n 10 jaar denk ik, toen hij het spel ontdekte (al dan niet via vriendjes en/of YouTube. Hier stond de Xbox 360 nog, met een last saved game van 2014... niet wetende dat ik in de story mode net voor die martel missie van Trevor zat, hem toch maar eens meegenomen in het spel. Toen we samen eea "aan de kaak stelden", kwam mama ook eens kijken... Die was minder blij :+ Daarna heeft ie zelf de complete story mode gespeeld via een 2e hands PS4. Op een of andere manier vinden ze dat toffer dan RDR2 (wat we dus ook niet eerder konden spelen).

Mijn boefje is liev!

• alki
JB schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:12:
En anders spelen ze het wel bij vriendjes die weer broers hebben etc. Zo keek ik ook de Predator bij een vriendje toen ik nog op de basisschool zat... de 1e nacht een paar keer rechtop in bed en moeders kwam vragen wat er was :X

Mijn zoontje was ook zo'n 10 jaar denk ik, toen hij het spel ontdekte (al dan niet via vriendjes en/of YouTube. Hier stond de Xbox 360 nog, met een last saved game van 2014... niet wetende dat ik in de story mode net voor die martel missie van Trevor zat, hem toch maar eens meegenomen in het spel. Toen we samen eea "aan de kaak stelden", kwam mama ook eens kijken... Die was minder blij :+ Daarna heeft ie zelf de complete story mode gespeeld via een 2e hands PS4. Op een of andere manier vinden ze dat toffer dan RDR2 (wat we dus ook niet eerder konden spelen).
Met 11 jaar ook al Mortal Kombat zitten spelen omdat de broer van een vriendje dit had

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:39
En vroeger reden we zonder gordel, was alcohol op je 13e prima en roken volledig acceptabel.

Dat iets vroeger voorkwam betekent toch niet dat het een goed idee is?

• JB

JB

Cédric roelt!

giantgiantus schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:39:
En vroeger reden we zonder gordel, was alcohol op je 13e prima en roken volledig acceptabel.

Dat iets vroeger voorkwam betekent toch niet altijd dat het een goed idee is?
Een waarheid als een }:O

Mijn boefje is liev!

• bvk1983
  • Laatst online: 29-07 08:28
giantgiantus schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:39:

Dat iets vroeger voorkwam betekent toch niet dat het een goed idee is?
Zeker niet. Maar van de zaken die je noemt weten we tegenwoordig veel beter welke schade of risico's het oplevert. Door het gebruik van een gordel zijn aantoonbaar het aantal verkeersslachtoffers drastisch gedaald. Ik kan me niet voorstellen dat het spelen van dit soort spellen op een jongere leeftijd dan geadviseerd hebben geresulteerd in mentaal beschadigde kinderen, maar dat is een aanname.

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-07 12:57
GTA VI komt 100% day one. Maar mijn zoon krijgt het niet te zien want die ligt dan in bed. Hij kan over een paar jaar wel op de Switch spelen maar echt geen 18+ games.

• giantgiantus
bvk1983 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:51:
[...]

Zeker niet. Maar van de zaken die je noemt weten we tegenwoordig veel beter welke schade of risico's het oplevert. Door het gebruik van een gordel zijn aantoonbaar het aantal verkeersslachtoffers drastisch gedaald. Ik kan me niet voorstellen dat het spelen van dit soort spellen op een jongere leeftijd dan geadviseerd hebben geresulteerd in mentaal beschadigde kinderen, maar dat is een aanname.
Dat is een goed punt. Je zou verwachten dat er wel onderzoek naar gedaan is.

• -tom-562
  • Laatst online: 00:00

-tom-562

Oliesjeik

Ik speelde Wolfenstein toen ik 8 was ofzo :P Toen ik 11 werd kreeg ik Duke Nukem 3D voor mijn verjaardag, wisten mijn ouders veel van de stripclub :P Toen ik 12 was speelden we GTA:1 met vriendjes en gingen altijd maximaal voor de GOURANGA!
Mijn zoontje is nu (net) 7, en speelt op mijn X-Box of op zijn Switch, maar geen shooters (alhoewel hij daar wel steeds meer interesse in lijkt te kijken als ik iets van Jackfrags kijk op youtube :P
GTA:6 zal hij vast wel iets van mee krijgen, maar dat gaat hij de aankomende paar jaar nog niet spelen.
Wel bizar om te bedenken dat als GTA:7 ooit zou uitkomen, we dan mss ook weer 13 jaar verder zouden zijn en hij dan 20 is (en mss GTA:6 dan wel voor de 3e keer opnieuw speelt haha).

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

alki schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:29:
[...]

Met 11 jaar ook al Mortal Kombat zitten spelen omdat de broer van een vriendje dit had
Gewoon een Babality aan het eind doen en je zonden zijn vergeven:P

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

-tom-562 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:46:
Ik speelde Wolfenstein toen ik 8 was ofzo :P Toen ik 11 werd kreeg ik Duke Nukem 3D voor mijn verjaardag, wisten mijn ouders veel van de stripclub :P Toen ik 12 was speelden we GTA:1 met vriendjes en gingen altijd maximaal voor de GOURANGA!
Mijn zoontje is nu (net) 7, en speelt op mijn X-Box of op zijn Switch, maar geen shooters (alhoewel hij daar wel steeds meer interesse in lijkt te kijken als ik iets van Jackfrags kijk op youtube :P
GTA:6 zal hij vast wel iets van mee krijgen, maar dat gaat hij de aankomende paar jaar nog niet spelen.
Wel bizar om te bedenken dat als GTA:7 ooit zou uitkomen, we dan mss ook weer 13 jaar verder zouden zijn en hij dan 20 is (en mss GTA:6 dan wel voor de 3e keer opnieuw speelt haha).
Misschien ben je dan al opa Tom, denk daar maar eens over na :+

Overigens zou mijn dochter dan 19 zijn dus zou ook voor mij kunnen gelden :'(

hoop het niet voor zowel mij, mijn dochter, jou als je zoon

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:20
Starscreamer schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:00:
GTA VI komt 100% day one. Maar mijn zoon krijgt het niet te zien want die ligt dan in bed. Hij kan over een paar jaar wel op de Switch spelen maar echt geen 18+ games.
Zijn er al user reviews dan? Dat wist ik niet

• alki
giantgiantus schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:13:
[...]

Dat is een goed punt. Je zou verwachten dat er wel onderzoek naar gedaan is.
Na elke school shooting krijgen games weer de schuld al 30 jaar lang

• alki
Shadow_Agent schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:37:
[...]

Gewoon een Babality aan het eind doen en je zonden zijn vergeven:P
Kan je vertellen deze zat niet in Deel 1 en 2 :D

• Schway
  • Niet online
-tom-562 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:46:
Dat is wel confronterend, als je ziet hoe lang er tussen games zit. Ik was eind 20 toen gta 5 uitkwam, nu 40. als ik dan nog moet wachten op gta 7 en dan ben ik bijna met pensioen als GTA 8 uit komt.

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-07 12:57
Schway schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:46:
[...]

Dat is wel confronterend, als je ziet hoe lang er tussen games zit. Ik was eind 20 toen gta 5 uitkwam, nu 40. als ik dan nog moet wachten op gta 7 en dan ben ik bijna met pensioen als GTA 8 uit komt.
Moet je nagaan hoe ik mij voel met 43 |:(

GTA V al op de PS3, PS4, PS5 & PC

• -tom-562
  • Laatst online: 00:00

-tom-562

Oliesjeik

Schway schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:46:
[...]

Bij de release van GTA:6 ben ik net 2 maanden 40, idd behoorlijk confronterend :P Aan de andere kant vind ik het ook wel heel tof dat ik (en jij wss) die volledige evolutie van GTA heb meegemaakt. Iemand van 20 heeft wss nooit GTA 1 gespeeld of zelfs GTA Vice City / San Andreas :o

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• JB

JB

Cédric roelt!

GTA draaide vanaf een (veel te dure) Sweex USB stick :D En dan op school multiplayer over het LAN :+

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 10-07-2026 13:30 ]

Mijn boefje is liev!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:51
-tom-562 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 13:15:
[...]

Bij de release van GTA:6 ben ik net 2 maanden 40, idd behoorlijk confronterend :P Aan de andere kant vind ik het ook wel heel tof dat ik (en jij wss) die volledige evolutie van GTA heb meegemaakt. Iemand van 20 heeft wss nooit GTA 1 gespeeld of zelfs GTA Vice City / San Andreas :o
offtopic:
Jup hier idem, kom uit '86 en speelde toen ik 11 was GTA 1, die toen net uit was! Mocht van mijn vader (gescheiden ouders) ook al Carmageddon spelen met een stuurtje zelfs!!
Achteraf wel vreemd maar toen vond ik het wel heel tof natuurlijk.

Mijn zoontje is nu 8 en speelt nog geen GTA. Samen in de racesim spelen we wel spellen als Dirt Rally 2.0 en Burnout Paradise. Crashen en de omgeving slopen vind ie het leukste wat er is. Laat hem dat lekker in videogames doen.
Stiekem kijk ik wel uit naar GTA6. Al merk ik dat ik wel een andere gamer ben geworden, meer even wat tijd zoeken tussendoor om een spelletje te spelen. Af en toe op de PC. Laatst GTA5 weer de storyline uitgespeeld (met de verschillend eindes) op de PC.

Nu heb ik momenteel geen PlayStation, mijn laatste PlayStation was een phat PS3. Die heb ik vorig jaar onder het stof vandaan gehaald om GTA4 ("Hey Nico, wanna go bowling?") te spelen.
Dat ding (PS3) maakte echter zoveel lawaai dat ik niet ver ben gekomen met doorspelen. Iets te irritant. Dus die staat weer netjes stof te happen op zolder.

En om nu alleen een PS5 aan te schaffen voor GTA6 gaat me ook wat ver. (duur spelletje dan zo) heel veel twijfels hier om gewoon te wachten tot de PC versie uit komt.

*sowieso

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:10

Oxigeon

En zo is dat!

miicker schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:30:
[...]

Nee van 8 niet nee, tenminste ik zou het niet doen. Maar ik interpreteerde het ook niet direct als een 8-jarige.
Die van mij is 8 en speelt het niet. Een vriendje van hem (zelfde leeftijd) speelt het wel. Maar dat zal waarschijnlijk zijn om het broertje van 11 het weer speelt. Zelf zegt mijn zoon nog nooit GTA gespeeld te hebben. Dat geloof ik ook wel. Maar wel zie ik hem geregeld GTA V filmpjes kijken op Youtube (al zijn dat altijd race filmpjes). Ik zie eigenlijk nergens filmpjes voorbij komen waar ze wat luitjes overhoop knallen :P

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:18
Zullen we het even hebben over GTA 6, in plaats van wat jullie kinderen allemaal aan het spelen zijn?

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
Rickokun schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 15:46:
Zullen we het even hebben over GTA 6, in plaats van wat jullie kinderen allemaal aan het spelen zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5ZZlXCDg4nEcZZUUCjijHhP8fs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rbjP5p3tzknmYJlmZ5VAxtml.jpg?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door WeirdScience op 10-07-2026 15:57 ]

| I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present

• Schway
  • Niet online
Rickokun schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 15:46:
Is er iets nieuws over GTA VI?

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:51
Schway schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 15:57:
[...]

Is er iets nieuws over GTA VI?
en toen werd het heel stil.

• WeirdScience
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5euqfYTuxDAmtoKnt6TGBRXf6yg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PuTzZhtrpAnoXALwnynbgmyz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind ze er zo beter uitzien.
8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uLXlhnDyUd_IcL4DlDYAedoHsCU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jraXPywz67fCrQcMJVRWJi35.png?f=fotoalbum_large

• WeirdScience
  • Niet online

• WeirdScience
  • Niet online
FH6

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epZuETV8LFluHFbp1ZLzaCek7Ws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tx9l0jJpjoUJ5fA82UhBqqaX.jpg?f=fotoalbum_large

• KapitanKrazy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-07 20:52
Nou, geen piep meer van Rockstar na het aankondigen van de pre-orders.... Dacht dat ze een hele marketing campagne hadden aangekondigd voor de zomer? Zo waait de hype een beetje over heb ik het idee.

Toch nog een delay...?

• Pvt.Zaitsev
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21-07 08:50
KapitanKrazy schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:07:
Nou, geen piep meer van Rockstar na het aankondigen van de pre-orders.... Dacht dat ze een hele marketing campagne hadden aangekondigd voor de zomer? Zo waait de hype een beetje over heb ik het idee.

Toch nog een delay...?
De zomer is amper begonnen ... :9
Morgen komt de DLC uit van GTAO, hier zal ongetwijfeld gelinkt worden naar GTA VI.

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 14:05
KapitanKrazy schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:07:

Toch nog een delay...?
Ze gaven aan dat de marketing in de zomer zou beginnen. De zomer duurt officieel t/m 22 september. Dus als ze over 2 maanden zouden beginnen is het officieel nog zomer :)

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• DNN!S
Ik denk dat zelfs de pauzes onderdeel zijn van de strategie. Als ze het er allemaal tegelijk uit knallen gaan niet-game-media het op een gegeven moment loslaten. Straks weer een nieuwe wave en pakt iedereen het in komkommertijd weer op....

• RobinNL
  • Laatst online: 27-07 14:05
DNN!S schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:38:
Ik denk dat zelfs de pauzes onderdeel zijn van de strategie. Als ze het er allemaal tegelijk uit knallen gaan niet-game-media het op een gegeven moment loslaten. Straks weer een nieuwe wave en pakt iedereen het in komkommertijd weer op....
En in de tussentijd blijven mensen er toch wel over praten, dus dat vuurtje gaat zeker niet uit.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 17:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kK2It-LT_-nyK4gop65ahnbkvu8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pwndiLbkSfM8Zik2uFk2Votm.jpg?f=fotoalbum_large

Er is een nieuw screenshot van de map van GTA VI gelekt.

• Chaseream
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 18:53
Jumpman schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:36:
[Afbeelding]

Die is wel héél erg nep, zeg :o

• Jumpman
Chaseream schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:40:
[...]

Die is wel héél erg nep, zeg :o
De verhoudingen lijken mij ook raar van het menu met de kaart, als je het vergelijkt met GTA V.

[ Voor 43% gewijzigd door Jumpman op 14-07-2026 08:56 ]

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-07 11:59
[Afbeelding]

Heel leuk, maar wat spelen je kinderen? 8)

Nee, die ziet er best fake uit. Dit is de eerste keer in jaren dat ik weer wat gehypet ben voor een game. Ik kijk weleens meer uit naar nieuwe games, maar echt gehypet ben ik al heel erg lang niet meer geweest.

• Jumpman
Cyrax0508 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:56:
[...]

Heel leuk, maar wat spelen je kinderen? 8)

Nee, die ziet er best fake uit. Dit is de eerste keer in jaren dat ik weer wat gehypet ben voor een game. Ik kijk weleens meer uit naar nieuwe games, maar echt gehypet ben ik al heel erg lang niet meer geweest.
Nu ik er zo over nadenk, heb ik ten tijde van de Sony PlayStation 5 (die ik wel sinds de release dag heb) geen enkele game op de release dag gekocht, GTA VI gaat waarschijnlijk de eerste worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 14-07-2026 09:06 ]

Jumpman schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:06:
[...]

Nu ik er zo over nadenk, heb ik ten tijde van de Sony PlayStation 5 (die ik wel sinds de release dag heb) geen enkele game op de release dag gekocht, GTA VI gaat waarschijnlijk de eerste worden.
Ooee spannend!

Live, Laugh, Toaster bath.

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:47
RobinNL schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:09:
[...]

Ze gaven aan dat de marketing in de zomer zou beginnen. De zomer duurt officieel t/m 22 september. Dus als ze over 2 maanden zouden beginnen is het officieel nog zomer :)
De meteorologische herfst begint natuurlijk al op 1 september, want die lui kunnen niet rekenen ofzo O-)

• Hulleman
  • Laatst online: 15:08
scrappy.doo schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:17:
[...]

De meteorologische zomer begint natuurlijk al op 1 september, want die lui kunnen niet rekenen ofzo O-)
Het is of 1 juni of je bedoelt de herfst ;)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:32

ScreamGT

joejoe

Hahah. Ik kan het enthousiasme hier waarderen. Maar wees gerust.. er was in de afgelopen 10 jaar helemaal niks zeker over GTA VI.

Nu hebben we de luxe om binnen 4 maanden in ieder geval een nieuwe (game) play trailer en veel andere feiten voorbij te zien komen.

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:36
Na pre orders van FM 7 en AC:Evo voorgenomen om nooit meer pre orders te doen, maar met GTA VI toch een uitzondering gemaakt. Speciaal daarvoor ook een XSX aangeschaft want dat past nog binnen het budget.

Ik kan mij nog goed de release van GTA V herinneren september 2013. Ook een XBOX 360 voor aangeschaft en dagen doorgetrokken in SP, wat een tijden! Nu ben ik ondertussen een stuk ouder geworden, 2 zoontjes de wereld opgeschopt en een eigen woning bezit. Wat is de tijd achterlijk snel gegaan.. en dan besef je pas hoeveel tijd er tussen 2 GTA games zitten. 8)7

19 en 20 november heb ik ook nog vrij genomen, puur om eindelijk weer een nieuwe GTA te spelen bij release.

Gamen houd je jong zeggen ze! *O*

• giantgiantus
Gummiebeer schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 18:35:
Na pre orders van FM 7 en AC:Evo voorgenomen om nooit meer pre orders te doen, maar met GTA VI toch een uitzondering gemaakt. Speciaal daarvoor ook een XSX aangeschaft want dat past nog binnen het budget.

Ik kan mij nog goed de release van GTA V herinneren september 2013. Ook een XBOX 360 voor aangeschaft en dagen doorgetrokken in SP, wat een tijden! Nu ben ik ondertussen een stuk ouder geworden, 2 zoontjes de wereld opgeschopt en een eigen woning bezit. Wat is de tijd achterlijk snel gegaan.. en dan besef je pas hoeveel tijd er tussen 2 GTA games zitten. 8)7

19 en 20 november heb ik ook nog vrij genomen, puur om eindelijk weer een nieuwe GTA te spelen bij release.

Gamen houd je jong zeggen ze! *O*
Het is een digitale game. Wat heb je aan een pre-order maanden van te voren?

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:36
giantgiantus schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 18:36:
[...]

Helemaal niks!

Maar het gaat om de gemoedstoestand. Ik ben een PC gamer en ik ben digitaal gewend. Mijn laatste fysieke schijfjes had ik aangeschaft met een PS 4, ten tijde van release RDR 2, dus alweer een tijd geleden. Of ik nu mijn geld kwijt ben aan een pre order of in november, daar maak ik mij niet meer druk om.
Gummiebeer schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 18:40:
[...]

Helemaal niks!

Maar het gaat om de gemoedstoestand. Ik ben een PC gamer en ik ben digitaal gewend. Mijn laatste fysieke schijfjes had ik aangeschaft met een PS 4, ten tijde van release RDR 2, dus alweer een tijd geleden. Of ik nu mijn geld kwijt ben aan een pre order of in november, daar maak ik mij niet meer druk om.
Nee precies gewoon omdat het kan, of ik het geld apart zet en ergens richting November pas koop.
Of dat ik het gelijk koopt, maakt toch helemaal niks uit. dus ja waarom niet gelijk.
[...]

Haha precies, eerder dan de pre-load heeft geen zin en in november is die game nog goedkoper geworden ook!

• WeirdScience
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 18:59:
[...]

Haha precies, eerder dan de pre-load heeft geen zin en in november is die game nog goedkoper geworden ook!
Zonder bron een leugen/aanname.

WeirdScience schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 19:04:
[...]

Nee hoor, je €100,- is nu meer waard dan in november.

• WeirdScience
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 19:06:
[...]

• FrostHex
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 30-07 07:41
[Afbeelding]

Echt lelijk en nep
WeirdScience schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 19:07:
[...]

De bron is inflatie. Wel eens van gehoord?

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 14-07-2026 19:12 ]

• DNN!S
Donstil schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 19:06:
[...]

Maar op de rekening laten staan heeft dus ook weinig zin :)
DNN!S schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 19:11:
[...]

Uiteraard maar dat is altijd al zo natuurlijk. Je geld “dan maar” aan dit soort grote bedrijven geven is daarvoor de oplossing niet.

• DNN!S
Donstil schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 19:14:
[...]

Uiteraard maar dat is altijd al zo natuurlijk. Je geld “dan maar” aan dit soort grote bedrijven geven is daarvoor de oplossing niet.
Ik ga met beide kampen mee. De gedachte “of ik het nou nu uit geef of later” heb ik ook vaak. Of ik doe het uit gunfactor omdat een partij best grote risico’s loopt. In dit specifieke geval voel ik beide niet.

• giantgiantus
DNN!S schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 19:11:
[...]

3% rente over die loop je mis. Is natuurlijk klein bier, maar om die rente nu te geven aan grote bedrijven vind ik vreemd.
DNN!S schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 19:19:
[...]

Ik ga met beide kampen mee. De gedachte “of ik het nou nu uit geef of later” heb ik ook vaak. Of ik doe het uit gunfactor omdat een partij best grote risico’s loopt. In dit specifieke geval voel ik beide niet.
Laten we het er maar snel weer over hebben of de trailer komt.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:00
Voor de mensen die een PS5 Pro zoeken, ze zijn beschikbaar bij o.a. bol.com

https://www.bol.com/nl/nl/p/sony-playstation-5-pro/9300000189666732/

• Pvt.Zaitsev
Er zitten in de nieuwe heist van GTO aardig wat easter eggs van GTAVI! en er zullen er vast nog wel meer ontdekt worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pGD6s3WernOLYoCAa6o16d1PCY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Nr7ZmQ37Dzr2P0OkhVGGFcAx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/clgrSkBnlGZOUWkhvFFtsnvfIqY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/61InZXKukEl0zFcM9aZVINXw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHO6BbvV02WfWfOvbcAyX-ugPSA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NnKhMKsLUwvl72520RgdA9Na.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkCuOLU01SE5QjKVNCU0ul-WfWI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BCQCZietm7cMq7Cu3ASSyCmd.png?f=fotoalbum_large

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Pvt.Zaitsev schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:06:
Er zitten in de nieuwe heist van GTO aardig wat easter eggs van GTAVI! en er zullen er vast nog wel meer ontdekt worden.

~[Afbeelding]

~[Afbeelding]

~[Afbeelding]

~[Afbeelding]
En de focus is dan op het mini-kettinkje, terwijl daar onder in grote roze letters "Vice City" staat :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Pvt.Zaitsev
YakuzA schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:18:
[...]

En de focus is dan op het mini-kettinkje, terwijl daar onder in grote roze letters "Vice City" staat :+
Ik zal het doorgeven aan diegene die de plaatjes heeft gemaakt :*)

• KapitanKrazy
[...]

Misschien ben ik maar een simpele ziel (ondanks dat ik normaliter ook nooit pre-order) maar mijn redenering is:
  • Deze game ga ik hoe dan ook kopen, of het nou op release dag is of niet. Dus ik kan hem net zo goed pre-orderen, zeker voor die paar kleine extra'tjes die je erbij krijgt.
  • Ik heb nu het geld en ik kan het me nu veroorloven, je weet nooit wat je situatie is over een half jaar (al is het dan waarschijnlijk niet veel anders).
KapitanKrazy schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:37:
[...]

Misschien ben ik maar een simpele ziel (ondanks dat ik normaliter ook nooit pre-order) maar mijn redenering is:
  • Deze game ga ik hoe dan ook kopen, of het nou op release dag is of niet. Dus ik kan hem net zo goed pre-orderen, zeker voor die paar kleine extra'tjes die je erbij krijgt.
  • Ik heb nu het geld en ik kan het me nu veroorloven, je weet nooit wat je situatie is over een half jaar (al is het dan waarschijnlijk niet veel anders).
ja goed en je kan het ook apart zetten, om het pas tegen November te kopen.
Maar ja waarom dat doen, je geld wordt er niet meer waard op. het spel wordt niet goedkoper tegen die tijd.
Kan je net zo goed dat bedrag gelijk uitgeven.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:23
Is het niet zo dat als je de game digitaal pre-ordert, je het pas ergens in de avond kan spelen omdat het in de VS op een bepaald tijdstip online wordt gezet? Ik meen me zoiets te herinneren van een recente gamerelease, waarbij mensen in Europa die dag vrijgenomen hadden, om vervolgens pas einde middag/begin van de avond pas te kunnen beginnen.

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-07 14:28
Orangelights23 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 10:11:
Is het niet zo dat als je de game digitaal pre-ordert, je het pas ergens in de avond kan spelen omdat het in de VS op een bepaald tijdstip online wordt gezet? Ik meen me zoiets te herinneren van een recente gamerelease, waarbij mensen in Europa die dag vrijgenomen hadden, om vervolgens pas einde middag/begin van de avond pas te kunnen beginnen.
Kan maar is niet bekend. GTA V werd volgens mij om middernacht fysiek verkocht.
Nu allemaal digitaal dus veel meer controle, dus kan in 1 lijn gaan, maar denk het eigenlijk niet.

T.Net Creality 3D Printer Discord

• KapitanKrazy
Ik weet het niet heel zeker, maar volgens mij is ie gewoon stipt om 00:00:00 beschikbaar op 19 november.
En dat is toch niet erg ? :)
KapitanKrazy schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:37:
[...]

Nah ja als je in termen van “veroorloven” en/of “apart zetten” moet denken bij €100,- dan kan je hem maar beter nu kopen inderdaad 8)7

€100,- is niet een bedrag waar ik over hoef na te denken persoonlijk, dus nu kopen brengt mij helemaal niets. Kopen op pre-load is vroeg zat, die gemaakte extraatjes krijg je ook een seconde voor release.

Is per spel afhankelijk, sommige games gaan om 00:00 open, andere hebben een wereldwijde release.
Ik schat zo in dat het voor GTA 6 het laatste gaat worden en bepaalde delen van de wereld dus op latere tijdzones moeten wachten, wij horen daar dan ook bij.

• KapitanKrazy
Donstil schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:18:
[...]

Nah ja als je in termen van “veroorloven” en/of “apart zetten” moet denken bij €100,- dan kan je hem maar beter nu kopen inderdaad 8)7

€100,- is niet een bedrag waar ik over hoef na te denken persoonlijk, dus nu kopen brengt mij helemaal niets. Kopen op pre-load is vroeg zat, die gemaakte extraatjes krijg je ook een seconde voor release.
Ik ook niet, maar het was meer een 'stel dat'. Als er iets belangrijks tussenkomt dan verkies ik natuurlijk dat boven een game van 100 euro, nu heb ik 'm in ieder geval hoe dan ook toch al.

[ Voor 4% gewijzigd door KapitanKrazy op 15-07-2026 13:26 ]

KapitanKrazy schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:24:
[...]

Ik ook niet, maar het was meer een 'stel dat'. Als er iets belangrijks tussenkomt dan verkies ik natuurlijk dat boven een game van 100 euro.
Ja oké, maar als er een “stel dat” gebeurt waardoor ik in november geen € 100 meer voor een game kan neerleggen, dan ga ik die ook niet spelen. Dan heb ik wel wat anders aan mijn hoofd schat ik zo in.

Pagina: 1 ... 32 33 Laatste

Let op:
Niet discussiëren over de waarde van games ansich. Of over de waarde van de Ultimate vs. standard edition. Zie het topic start voor de verschillen.

Telkens vragen wat je in de normale of ultimate-editie krijgt is overbodig, dit staat heel duidelijk en overzichtelijk in de topicstart.

Denk eraan leaks en spoilers tussen spoilertags te plaatsen!

Veranderingen met betrekking tot een game serie: [ZT] Invloed en veranderingen van bestaande game series

Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Countdown Timer