LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
Kortom, marketing had een PS5 disk versie plaatje er in en hebben dat plaatje vervangen door de diskloze.
Wat is daar de 'Ooh jee.' aan?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Oh jee, wat een paniek om niets?YakuzA schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:20:
[...]
Kortom, marketing had een PS5 disk versie plaatje er in en hebben dat plaatje vervangen door de diskloze.
Wat is daar de 'Ooh jee.' aan?
Hoe zit het eigenlijk met de credits en waar komt het uberhaupt vandaan?G_Dragon schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:03:
[...]
GTA VI – Ultimate Edition (Inhoud)
Digitale content
[...]
• 10.000 Vice City Credits
Er gaan al jaren geruchten rond dat GTA V online samen met GTA VI online gaan samenvoegen. Zo kan je dezelfde personage gebruiken en zou je tussen beide versies reizen door een vliegtuig te nemenArthurMorgan schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:54:
Ik ben overigens wel erg benieuwd naar wanneer GTA Online (deel 2, of update?) gaat uitkomen en wat die gaat kosten. (Ja dat gaat weer veel mensen boos maken, maar goed...)
Bij V was het 2 weken na SP (dacht ik), ik denk niet dat het nu zo snel gaat maar binnen een maand of 2 hoop ik toch wel. Anders snap ik die maand GTA+ ook niet zo goed. Naar die info kijk ik meer uit dan naar Trailer 3.
Maar dit zijn geruchten van jaren geleden. We gaan zéér zeker een nieuwe GTA online krijgen, maar ik zie het niet snel gebeuren dat ze beide versies gaan samenvoegen.
[ Voor 15% gewijzigd door CyberToon op 25-06-2026 13:47 ]
https://www.rockstargames.com/gta-plus/joindawg schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:50:
Wat is GTA+ eigenlijk?
Gewoon een extra manier om nog meer geld uit je te melken.
Vermoed dat je ook gewoon een playstation of xbox abonnement moet hebben om online te kunnen.
GTA+ geeft je maandelijks 500k
Extra garage en nog een aantal extra voordelen in game.
Daarnaast toegang tot oudere titels die je kunt spelen.
[ Voor 16% gewijzigd door FRANQ op 25-06-2026 14:00 ]
www.fjmbouw.nl - AMD Ryzen 7 9800X3D RTX5070Ti 96GB DDR5
Dat heeft niks met GTA te maken, dat is altijd zo.FRANQ schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:55:
[...]
Vermoed dat je ook gewoon een playstation of xbox abonnement moet hebben om online te kunnen.
The best is yet to come
Ja dat moet ook, het is een extra abonnement met de GTA games library en gratis voertuigen etc. in GTA Online.FRANQ schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:55:
[...]
https://www.rockstargames.com/gta-plus/join
Ja las het, ik heb het doorgestreept.Dean Martin schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:59:
[...]
Dat heeft niks met GTA te maken, dat is altijd zo.
GTA+ heb je denk ik ook niet nodig om online te kunnen spelen, omdat het met gta5 ook al bestond.
Het is zoals de + doet aangeven, een extratje.
Voor mij is het nog even wachten, en veel gameplay bekijken dat ongetwijfeld online komt.
Want ik heb geen PS5
Ik ben minder enthousiast over online, als anderen hier.
Maar ik denk dat ik de game uiteindelijk toch aan ga schaffen als hij op PC komt.
De storymode lijkt me wel weer fantastisch om te spelen, en dat kan ook op mijn eigen tempo.
Ik heb sinds GTA (1) alle versies gehad tot nu, dus deze kan niet ontbreken.
Afgelopen winter lekker bezig geweest met RD2, en ik hou er wel van om zo'n verhaallijn uit te spelen.
[ Voor 43% gewijzigd door FRANQ op 25-06-2026 14:13 ]
Ah oki, thanks. Niks voor mij dus, ben enkel geïnteresseerd in de storyline.FRANQ schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:55:
[...]
https://www.rockstargames.com/gta-plus/join
GTA+ geeft je maandelijks 500k
Extra garage en nog een aantal extra voordelen in game.
Daarnaast toegang tot oudere titels die je kunt spelen.
Ik ook, dus moest ook even lezen wat het allemaal inhielddawg schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:05:
[...]
Ah oki, thanks. Niks voor mij dus, ben enkel geïnteresseerd in de storyline.
Ik verwacht niet dat ze dit doen, commercieel is het veel interessanter jou alles opnieuw op te laten bouwen (net als bijvoorbeeld EA FC 26 met FUT elk jaar).CyberToon schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:42:
[...]
Er gaan al jaren geruchten rond dat GTA V online samen met GTA VI online gaan samenvoegen. Zo kan je dezelfde personage gebruiken en zou je tussen beide versies reizen door een vliegtuig te nemen
Maar dit zijn geruchten van jaren geleden. We gaan zéér zeker een nieuwe GTA online krijgen, maar ik zie het niet snel gebeuren dat ze beide versies gaan samenvoegen.
Het zou alleen gaan om je personage, alle assets en progressie laat je achter. Je begint dan in het nieuwe deel helemaal fris. Ga je weer terug, dan heb je de oude progessie weer terug. Maar het is een hele tijd geleden dat deze geruchten rond gingen. Er zal ondertussen heel wat veranderd zijn, of deze plannen zijn ondertussen ookal komen te vervallen.Jumpman schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:22:
[...]
Ik verwacht niet dat ze dit doen, commercieel is het veel interessanter jou alles opnieuw op te laten bouwen (net als bijvoorbeeld EA FC 26 met FUT elk jaar).
Edit: typo.
[ Voor 3% gewijzigd door Eriktb op 25-06-2026 14:34 ]
Het gaat echt alle kanten op qua nieuws.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik verwacht dat ook niet, want dan wil je ook het verdiende geld in beide kunnen gebruiken en niet apart. Updates zullen voor de oude niet meer komen etc.CyberToon schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:31:
[...]
Het zou alleen gaan om je personage, alle assets en progressie laat je achter. Je begint dan in het nieuwe deel helemaal fris. Ga je weer terug, dan heb je de oude progessie weer terug. Maar het is een hele tijd geleden dat deze geruchten rond gingen. Er zal ondertussen heel wat veranderd zijn, of deze plannen zijn ondertussen ookal komen te vervallen.
Dat werkt/werkte alleen op xboxSchway schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:58:
Als ze de game ook releasen om middernacht, dan is het wel leuk om te kijken of we de ps5 op nieuw zeeland kunnen zetten. Kan je al lekker de hele middag spelen
Ik wacht wel op de pc release.
Ah hier zou ik opzich nog wel op willen wachten. Ik heb bijna al m’n games op disc zodat - als ik ze over een paar jaar nooit meer speel - nog kan doorverkopen en er nog IETS voor terug krijg ..Gunner schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:11:
GTA 6 disc version will reportedly be coming in December, insider claims
Het gaat echt alle kanten op qua nieuws.
De tweedehandsmarkt is goed hoor. De PS5 Pro gaat voor minimaal €700.Gummiebeer schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:04:
Ik kijk heel erg uit naar GTA VI maar helaas heb ik een game pc. Dan kan je zeggen; haal een PS5 Pro! Maar dat is niet te verantwoorden met de huidige prijzen, bijna 1k om een game te spelen.. gekkenwerk!![]()
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Ik heb dit zojuist bekeken en 20 seconden later lees ik uw reactie...hmm, toeval..dawg schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:06:
Volgens mij wordt GTAVI wel het begin van het einde van een tijdperk, dit is de laatste GTA waar Leslie Benzies & Dan Houser nog aan hebben meegewerkt.
YouTube: What happened to GTA?
I love it when a plan comes together :7
Je kan de pro (tweede hands) kopen, en dan bij de PC release verkopen.Gummiebeer schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:04:
Ik kijk heel erg uit naar GTA VI maar helaas heb ik een game pc. Dan kan je zeggen; haal een PS5 Pro! Maar dat is niet te verantwoorden met de huidige prijzen, bijna 1k om een game te spelen.. gekkenwerk!![]()
Dan koop ik hem sowieso al niet. Mijn tolerantie voor games ligt gewoon op 50/60 euro voor een editie op schijf. We zullen zien of ze die uitbrengen en hoe de prijs zich dan ontwikkelt. Maar desnoods wacht ik 4 jaar.SoulRyder schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:18:
[...]
Dat was wel de fysieke versie. Digitaal blijft de prijs meestal veel langer hoger. Nu er niet een echte fysieke versie is is de vraag hoe zich dat ontwikkelt. Maar zou me niet verbazen als ze door deze actie ook de prijs hoger kunnen houden voor een langere tijd.
Ik kijk niet uit naar een game waar ik nog helemaal niets over weet. Er is nog geen preview laat staan review verschenen. Ik heb geen enkele garantie dat het überhaupt een goede game wordt. Uiteraard is het wel een grote game, dus kijk ik de trailers, volg ik het nieuws en reageer ik in dit topic. Maar dat wil toch niet zeggen dat ik dan maar om het even welk bedrag ga betalen? Ik vind watermeloen ook heerlijk, maar als die voor 15 euro in de winkel ligt koop ik hem ook niet.ColeJ schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:18:
[...]
Dus je gaat er wel maanden naar uit kijken, trailers kijken, in dit topic reageren... maar de game moet een paar tientjes goedkoper zijn anders koop je hem niet?
Sommige principes... schiet mij maar lek hoor.
Iedereen moet uiteraard zelf weten wat ze doen. Maar voor 2 a 3 tientjes loop je de launchperiode van de grootste media release ever mis? Dude! Het wordt gigantisch. Ik zou het delen van al die verhalen met vrienden en online communities niet willen missen. Dit is in mijn ogen een game die je dicht op de launch moet spelen. Daarna staat het internet vol met spoilers en heeft iedereen die je kent de game al uit.Mania-92 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:36:
[...]
Dan koop ik hem sowieso al niet. Mijn tolerantie voor games ligt gewoon op 50/60 euro voor een editie op schijf. We zullen zien of ze die uitbrengen en hoe de prijs zich dan ontwikkelt. Maar desnoods wacht ik 4 jaar.
WeirdScience schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:25:
[...]
Ik heb dit zojuist bekeken en 20 seconden later lees ik uw reactie...hmm, toeval..
Ik heb 20s gezien. Dat gezeik op “woke” komt mij persoonlijk echt de keel uit. Ik ben een moraalridder, wokestrijder en azijnpisser, die weigert mee te gaan in het wijzen naar minderheidsgroepen zoals extreemrechts o.a. doet met hun aanvallen op zogenaamd “woke”.
Het ging me vooral om de parodieën van een tijdsgewricht, van criminaliteit. Dat was V ook, bijvoorbeeld met LifeInvader: ‘peek, pry, populate’. Of de Haïtianen in Vice City (of was het San Andreas?) etc. Was gewoon benieuwd of dat straks bij een eventuele GTAVII ook nog zo is, Benzies & Houser hadden immers erg veel invloed.
[ Voor 4% gewijzigd door dawg op 25-06-2026 17:36 ]
Ben blij dat ik de mijne vorige jaar heb kunnen kopen voor 650 op MP, nieuw in doos. Al dacht ik toen nog dat GTA VI in mei 2026 zou uitkomenMog schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:22:
[...]
De tweedehandsmarkt is goed hoor. De PS5 Pro gaat voor minimaal €700.
En ook blij dat ik via Eneba een paar keer een 100 euro gift card voor rond 76-77 euro heb kunnen kopen. Da's toch een leuke korting van 23-24 procent
Ben wel erg benieuwd of er een performance mode komt op de PS5 Pro en of dat dan 40 of 60 fps wordt.
Er staat ook ps5 pro enhanced bijMr Magic schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:52:
[...]
Ben blij dat ik de mijne vorige jaar heb kunnen kopen voor 650 op MP, nieuw in doos. Al dacht ik toen nog dat GTA VI in mei 2026 zou uitkomen![]()
En ook blij dat ik via Eneba een paar keer een 100 euro gift card voor rond 76-77 euro heb kunnen kopen. Da's toch een leuke korting van 23-24 procent![]()
Ben wel erg benieuwd of er een performance mode komt op de PS5 Pro en of dat dan 40 of 60 fps wordt.
https://store.playstation.com/nl-nl/concept/10000730
Benieuwd wat we hierop krijgen dan aan performance.
Laat ze eerst maar eens.gameplay beelden zien want we weten heel eerlijk gezegd nog bar weinig.Carlos0_0 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:07:
[...]
Er staat ook ps5 pro enhanced bij
PS5 Pro
Dit idd, Slordig van Sony maar meer is het niet.
Live, Laugh, Toaster bath.
De bevestiging van Enhanced laat me nu helemaal voor een PS5 Pro gaan, ik zat nog te twijfelen tussen Xbox, maar ik gok zo niet op een nieuwe console van MS binnen 6 maanden. Dan PS5 pre-order gedaan! Nu op jacht naar een PS5 Pro met een PS Remote! Lekker chill gamen nu ik ouder benCarlos0_0 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:07:
[...]
Er staat ook ps5 pro enhanced bij
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
Snel beslissen. Xbox wordt binnenkort $800.Kecin schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 20:41:
[...]
De bevestiging van Enhanced laat me nu helemaal voor een PS5 Pro gaan, ik zat nog te twijfelen tussen Xbox, maar ik gok zo niet op een nieuwe console van MS binnen 6 maanden. Dan PS5 pre-order gedaan! Nu op jacht naar een PS5 Pro met een PS Remote! Lekker chill gamen nu ik ouder ben
Denk het wel gezien de video een jaar oud is =pWeirdScience schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:25:
[...]
Ik heb dit zojuist bekeken en 20 seconden later lees ik uw reactie...hmm, toeval..
Had hem weer even opgezocht. zag een maand of 2 geleden deze.
Nou niet gelijk allemaal gaan stijgeren
Maar 13 minuten video'tje
[ Voor 36% gewijzigd door Ricmaniac op 25-06-2026 21:18 ]
De volgende GTA kan ook nog wel weer eens 10+ jaren duren inderdaad. Dit missen..echt niet.Mog schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:44:
[...]
Iedereen moet uiteraard zelf weten wat ze doen. Maar voor 2 a 3 tientjes loop je de launchperiode van de grootste media release ever mis? Dude! Het wordt gigantisch. Ik zou het delen van al die verhalen met vrienden en online communities niet willen missen. Dit is in mijn ogen een game die je dicht op de launch moet spelen. Daarna staat het internet vol met spoilers en heeft iedereen die je kent de game al uit.
Nederlandse PS5 clan / 30+
En iedereen mag inderdaad wat vinden van de prijzen. Persoonlijk vind ik het de grootste onzin om te zeuren over een game prijs van 80 of 100 euro. Forza Horizon ging ook voor dik 100 eu over de plank, en zit daar dik 10 jaar ontwikkeling en ruim 1 miljard aan investering achter? Nee.
Wetende wat Rockstar qua mankracht en vooral geld in dit spel heeft gestoken had ik er 150,- voor willen betalen.
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Puntje bij paaltje zit iedereen in dit topic het spel te spelen op release hahaScreamGT schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:15:
Grootspraak nu. Tegen die tijd koopt iedereen dat spel want FOMO.
En iedereen mag inderdaad wat vinden van de prijzen. Persoonlijk vind ik het de grootste onzin om te zeuren over een game prijs van 80 of 100 euro. Forza Horizon ging ook voor dik 100 eu over de plank, en zit daar dik 10 jaar ontwikkeling en ruim 1 miljard aan investering achter? Nee.
Wetende wat Rockstar qua mankracht en vooral geld in dit spel heeft gestoken had ik er 150,- voor willen betalen.
Zucht...
AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
En de kleine gaat wellicht een extra dag naar de opvang.
Geloof mij, dat de game zelf een paar dollar duurder is... Dat zijn de kosten niet
Eerlijk gezegd vind ik het nog meevallen zelfs. Jaren ontwikkeling, dit gaat de duurste mediaproductie ooit worden. Logisch dat dat wel terugverdiend moet worden.
Dat moet ook, want er moet ook eens een GTA VII komen. Gelukkig grote kans dat ik dan geen kinderopvang meer hoef te betalen
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Tegen de tijd dat GTA 7 uitkomt is je kleine al met pensioen en viert de PS8 bijna zijn laatste verjaardag.Richh schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 23:43:
Ik ga eventjes vrij nemen rond de release.
En de kleine gaat wellicht een extra dag naar de opvang.
Geloof mij, dat de game zelf een paar dollar duurder is... Dat zijn de kosten niet
Eerlijk gezegd vind ik het nog meevallen zelfs. Jaren ontwikkeling, dit gaat de duurste mediaproductie ooit worden. Logisch dat dat wel terugverdiend moet worden.
Dat moet ook, want er moet ook eens een GTA VII komen. Gelukkig grote kans dat ik dan geen kinderopvang meer hoef te betalen
A long, long time ago, a massive backlog awaited me.
Niet discussieren over de waarde van games. Of overgewicht de waarde van de Uktimate edition. Zie de startkosten voor de verschillende.
Telkens vragen wat je in de normale of ultimate editie krijgt is overbodig, staat heel duidelijk in de topic start.
Denk eraan leaks en spoilers tussen spoilertags te plaatsen!
Veranderingen met betrekking tot een game serie: [ZT] Invloed en veranderingen van bestaande game series
Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Countdown Timer
:strip_exif()/f/image/rWqAQDcOb4G4SCHfSrSIY1OO.jpg?f=fotoalbum_large)