• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:07:
[...]


Wacht maar tot je langs de ramen van dat mooie vice city rijd, Kijk je naar de weerspiegeling en zit je daar met je standaard Edition haar.
Wanneer Ultimate Edition meet-up, kunnen we in-game de Standard Edition plebs uitlachen.

Zucht...


  • huiz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:47
Carlos0_0 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:09:
[...]
Misschien alleen Michael eens een ander outfit, maar dat was dan 1 van de outfits die je al opgepikt had in de story.
Wie weet wordt het nu wel leuk met Lucia, hele missies in een bikini of minirok 😀

  • Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-06 15:52
Dus je moet 100 euro betalen voor de normale versie, en 80,- voor een kaalgeplukte versie? R* valt zo vaak door de mand na GTA 5, echt geen heilige game publisher meer.

  • kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:15

kaanmijo

Picobello B.V.

Westland1940 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:22:
Dus je moet 100 euro betalen voor de normale versie, en 80,- voor een kaalgeplukte versie? R* valt zo vaak door de mand na GTA 5, echt geen heilige game publisher meer.
En als ze de 80 euro 'kaalgeplukte' versie niet hadden gedaan had het internet ook te klein geweest, want 'muh vidyagames mogen geen 100 euro kosten!11!1!1'. Niet om het voor Rockstar op te nemen, maar ze kunnen het niet goed doen.

  • Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:41
Westland1940 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:22:
Dus je moet 100 euro betalen voor de normale versie, en 80,- voor een kaalgeplukte versie? R* valt zo vaak door de mand na GTA 5, echt geen heilige game publisher meer.
En straks nog een keer €20 om online te mogen. Mede mogelijk gemaakt door de ultimate edition pre-orders.

https://psnprofiles.com/RaemNL


  • hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:56
Verdomme, al jaren geen PS meer gehad en niet iets met gamen gedaan (want ja, kinderen), begint het nu toch weer te kriebelen om een ps5 pro aan te schaffen en GTA 5 ><

Verkoop ik de boel wel weer als ik hem uitgespeeld heb haha. GTA en Zelda zijn voor mij toch wel de 2 games die ik gewoon moet spelen als er een nieuwe versie uit komt :)

©2004


  • Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-06 15:52
kaanmijo schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:24:
[...]

En als ze de 80 euro 'kaalgeplukte' versie niet hadden gedaan had het internet ook te klein geweest, want 'muh vidyagames mogen geen 100 euro kosten!11!1!1'. Niet om het voor Rockstar op te nemen, maar ze kunnen het niet goed doen.
Onzin. R* weet gewoon dat ze ermee weg kunnen komen want R* en GTA. Het zegt meer over hoe ze dit aanpakken dan het spel zelf, dat staat er los van. Lekker extra harken terwijl ze al genoeg sales pakken met deze franchise.
hk12nl schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:26:
Verdomme, al jaren geen PS meer gehad en niet iets met gamen gedaan (want ja, kinderen), begint het nu toch weer te kriebelen om een ps5 pro aan te schaffen en GTA 5 ><
Doen! Als je GTA5 uit hebt kan je dan mooi door met GTA 6

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Let wel op, als je de ultimate edition besteld dan zit er 1 maand GTA + bij, deze staat default op automatisch verlengen zag ik in de voorwaarden, dat moet je niet vergeten uit te zetten na de release.

Ik vraag me af wat GTA + toevoegd aan de single player/offline modus.

Burp


  • sebasbr
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 25-06 09:34
>>Insert pre-order screenshot hiero<<

Brian


  • Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:25
Klopt het dat de standaard editie veel beperkingen kent? Zag op Reddit/X langskomen dat dingen als een 'tuneshop' en nog 6/8 andere zaken exclusief zijn voor de UE?

Zou dat wel een tergende strategie vinden van R*

  • Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:41
Wii4all schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:33:
Ik vraag me af wat GTA + toevoegd aan de single player/offline modus.
Niks, is voor GTA Online.

https://psnprofiles.com/RaemNL


  • Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:33
Albinoraptor schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:47:
Aangezien Rockstar heel duidelijk maakt dat GTA6 een singleplayer game is, ga ik er vanuit dat er straks voor de multiplayer ook nog eens goed betaalt moet gaan worden.

Met deze prijs stelling zou het me niet verbazen dat ze er ook nog een 60 euro of meer voor gaan vragen. Mensen wel een beejte blijven kaalplukken.
Die 2 miljard ontwikkelingskosten moeten terugverdient worden en er moet ook nog tig miljard op verdient worden.

Zie dat de PS app logo op de iphone een gta 6 look heeft. Kan me niet heugen dat dat eerder voor een game gedaan is.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 25-06-2026 09:40 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |


  • balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:28
Dean Martin schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:50:
Ultimate besteld, nu wachten op de Piggyback guide (ja ik snap dat die zeker niet voor release komt).
RDR2 piggyback guide kwam vgm tegelijk met de game release uit. Voor de release zou leuk zijn haha.

Ben benieuwd of er uberhaupt een piggyback guide voor 6 uitkomt. Kan ook dat Rockstar weer een samenwerking aan gaat met Bradygames, zoals bij GTA V.

  • SoulRyder
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:02
Metalbuster schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:34:
Klopt het dat de standaard editie veel beperkingen kent? Zag op Reddit/X langskomen dat dingen als een 'tuneshop' en nog 6/8 andere zaken exclusief zijn voor de UE?

Zou dat wel een tergende strategie vinden van R*
Ik vermoed dat dit extra shops zijn met wat extra content. Bijvoorbeeld je hebt een gewone kapper met 30 hairstylen en dan heb je de ultimate edition kapper met 10 extra hairstylen. (Geen idee hoe de verhouding precies is)

Daarom wacht ik denk ik even tot de game uit is en reviews, dan kan je vast online ergens een video vinden wat nu precies de meerwaarde is en wat je wel hebt in de standard edition, want daar zeggen ze nu niks over om de ultimate edition te verkopen natuurlijk.. :X

En enige wat me interesseert van de ultimate edition is de modshop en een paar van die extra autos zien er leuk uit, maar als er ook andere modshops zijn dan kan me dat beetje extra content te weinig interesseren voor 20 euro.

[ Voor 12% gewijzigd door SoulRyder op 25-06-2026 09:48 ]

Als ik zo meelees, gaat de discussie inmiddels alle kanten op. Voor mij draait het niet om wie er pre‑ordert of welke editie iemand koopt. Wij hebben gisteren in een Xbox‑party met vijf man de Ultimate Edition besteld; voor ons was dit gewoon een mijlpaal waar we als sinds de eerste trailer naartoe leefden.

Ik vind het vooral lastig om te accepteren hoe duur games tegenwoordig zijn. Natuurlijk stem je met je portemonnee en dat snap ik ook wel, maar gaan we echt iets veranderen aan die nieuwe prijzen? Ik denk het eerlijk gezegd niet. Het voelt meer alsof we langzaam wennen aan steeds hogere bedragen, ook al zou ik liever zien dat prijzen weer dalen of dat games inhoudelijk beter aansluiten bij wat je ervoor betaalt.

Zoals ik al eerder zei in dit onderwerp, vind ik het echt heel jammer en een gemiste kans dat Rockstar geen mooie collector’s edition op de markt brengt. Bij zo’n titel verwacht je toch iets fysieks dat de moeite waard is, en dat mis ik hier gewoon.

Fysieke releases blijven voor mij belangrijk; een doosje met alleen een code voelt niet als een fysieke game. En ja, games worden groter en passen niet meer volledig op een disc, maar daardoor verdwijnen fysieke opties wel steeds verder naar de achtergrond.

Iedereen kijkt er natuurlijk anders naar, maar dit is hoe ik erin sta zonder iemand iets te verwijten. En dat moeten we ook zeker niet naar elkaar gaan doen :).

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
balarina schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:38:
[...]

RDR2 piggyback guide kwam vgm tegelijk met de game release uit. Voor de release zou leuk zijn haha.

Ben benieuwd of er uberhaupt een piggyback guide voor 6 uitkomt. Kan ook dat Rockstar weer een samenwerking aan gaat met Bradygames, zoals bij GTA V.
Ah, je hebt gelijkt vwb Brady. Maar dat is wat mij betreft ook prima. Ben blij als er überhaupt een hardcopy guide komt.

The best is yet to come


  • hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:56
Donstil schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:29:
[...]


Doen! Als je GTA5 uit hebt kan je dan mooi door met GTA 6
Verdomme, GTA 6 bedoel ik natuurlijk. Dat jij nog zo scherp bent met deze hitte :+

©2004


  • Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-06 16:53
G_Dragon schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:49:
Als ik zo meelees, gaat de discussie inmiddels alle kanten op. Voor mij draait het niet om wie er pre‑ordert of welke editie iemand koopt. Wij hebben gisteren in een Xbox‑party met vijf man de Ultimate Edition besteld; voor ons was dit gewoon een mijlpaal waar we als sinds de eerste trailer naartoe leefden.

Ik vind het vooral lastig om te accepteren hoe duur games tegenwoordig zijn. Natuurlijk stem je met je portemonnee en dat snap ik ook wel, maar gaan we echt iets veranderen aan die nieuwe prijzen? Ik denk het eerlijk gezegd niet. Het voelt meer alsof we langzaam wennen aan steeds hogere bedragen, ook al zou ik liever zien dat prijzen weer dalen of dat games inhoudelijk beter aansluiten bij wat je ervoor betaalt.

Zoals ik al eerder zei in dit onderwerp, vind ik het echt heel jammer en een gemiste kans dat Rockstar geen mooie collector’s edition op de markt brengt. Bij zo’n titel verwacht je toch iets fysieks dat de moeite waard is, en dat mis ik hier gewoon.

Fysieke releases blijven voor mij belangrijk; een doosje met alleen een code voelt niet als een fysieke game. En ja, games worden groter en passen niet meer volledig op een disc, maar daardoor verdwijnen fysieke opties wel steeds verder naar de achtergrond.

Iedereen kijkt er natuurlijk anders naar, maar dit is hoe ik erin sta zonder iemand iets te verwijten. En dat moeten we ook zeker niet naar elkaar gaan doen :).
En waarom zouden ze dit niet nog lanceren.. Deze wave zijn de eerste die niet kunnen wachten, binnen x tijd nog eens een special edition lanceren etc.. Dat ze duurder worden is ergens wel begrijpelijk (alles wordt duurder). Ik vergelijk het met een ticket voor de bioscoop; iedereen maar klagen dat het 10-12€ kost maar tegelijk 120€ aan een concerticket etc uitgeven. Je kan die media gewoon niet vergelijken en/of verwachten dat alles dezeflde prijs heeft.

  • Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:57
Ultimate edition is alleen te bestellen bij Playstation zelf? Zie hem bijvoorbeeld niet bij bol staan
G_Dragon schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:49:
Als ik zo meelees, gaat de discussie inmiddels alle kanten op. Voor mij draait het niet om wie er pre‑ordert of welke editie iemand koopt. Wij hebben gisteren in een Xbox‑party met vijf man de Ultimate Edition besteld; voor ons was dit gewoon een mijlpaal waar we sinds de eerste trailer naartoe leefden.

Ik vind het vooral lastig om te accepteren hoe duur games tegenwoordig zijn. Natuurlijk stem je met je portemonnee, dat snap ik ook wel, maar gaan we echt iets veranderen aan die nieuwe prijzen? Ik denk het niet. Het voelt meer alsof we langzaam wennen aan steeds hogere bedragen, ook al zou ik liever zien dat prijzen weer dalen of dat games inhoudelijk beter aansluiten bij wat je ervoor betaalt.

Zoals ik al eerder zei in dit onderwerp, vind ik het echt heel jammer en een gemiste kans dat Rockstar geen mooie collector’s edition op de markt brengt. Bij zo’n titel verwacht je toch iets fysieks dat de moeite waard is, en dat mis ik hier gewoon.

Fysieke releases blijven voor mij belangrijk; een doosje met alleen een code voelt niet als een fysieke game. En ja, games worden groter en passen niet meer volledig op een disc, maar daardoor verdwijnen fysieke opties wel steeds verder naar de achtergrond.

Iedereen kijkt er natuurlijk anders naar, maar dit is hoe ik erin sta zonder iemand iets te verwijten. En dat moeten we ook zeker niet naar elkaar gaan doen :).
Haha dat is mooi, je geeft aan dat je moeite hebt met de steeds hogere prijzen en snapt dat je met je portemonnee moet stemmen, maar tegelijkertijd koop je wel direct op het eerste moment de Ultimate Edition en dan geef je zelfs aan dat je liever nog een duurdere collector’s edition had gehad. Dat is wel een tikkie ironisch, toch? 8)7

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Blik1984 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:59:
Ultimate edition is alleen te bestellen bij Playstation zelf? Zie hem bijvoorbeeld niet bij bol staan
Omdat Ultimate alleen digitaal is.

The best is yet to come

hk12nl schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:57:
[...]

Verdomme, GTA 6 bedoel ik natuurlijk. Dat jij nog zo scherp bent met deze hitte :+
Ja overal Airco, alleen naar buiten als het echt moet.

Maar los daarvan, als je lang niet gespeeld hebt, dan is GTA 5 echt een aanrader alsnog.
Zeker met de PS5 patch als je een Pro zou kopen.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Johnnnygoud
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Blik1984 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:59:
Ultimate edition is alleen te bestellen bij Playstation zelf? Zie hem bijvoorbeeld niet bij bol staan
Je kunt die "fysieke" versie upgraden digitaal na ultimate in de Playstation of Xbox store.
Derbiss schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:58:
[...]


En waarom zouden ze dit niet nog lanceren.. Deze wave zijn de eerste die niet kunnen wachten, binnen x tijd nog eens een special edition lanceren etc.. Dat ze duurder worden is ergens wel begrijpelijk (alles wordt duurder). Ik vergelijk het met een ticket voor de bioscoop; iedereen maar klagen dat het 10-12€ kost maar tegelijk 120€ aan een concerticket etc uitgeven. Je kan die media gewoon niet vergelijken en/of verwachten dat alles dezeflde prijs heeft.
Ik zou het juist in één keer goed aankondigen, zeker bij een titel van deze grootte. Alles is duurder geworden, maar de inhoud is in veel gevallen hetzelfde gebleven en dan mag je daar best kritisch op zijn zonder iemand iets te verwijten. Mijn punt gaat niet over wie wat koopt, maar over de verhouding tussen prijs en wat je ervoor terugkrijgt binnen dezelfde industrie en die voelt gewoon niet altijd logisch.

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 25-06-2026 10:03 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Donstil schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:00:
[...]


Haha dat is mooi, je geeft aan dat je moeite hebt met de steeds hogere prijzen en snapt dat je met je portemonnee moet stemmen, maar tegelijkertijd koop je wel direct op het eerste moment de Ultimate Edition en dan geef je zelfs aan dat je liever nog een duurdere collector’s edition had gehad. Dat is wel een tikkie ironisch, toch? 8)7
Ik snap wat je bedoelt, maar mijn punt is niet dat niemand iets duurs mag kopen. Ik heb alleen moeite met de algemene prijsstijgingen omdat de inhoud niet verbeterd. Dat sluit niet uit dat ik zelf enthousiast kan zijn over een game waar ik al jaren op wacht, zeker omdat ik weet dat dit een van mijn meest gespeelde titels gaat worden. Als ik kijk hoeveel uur ik in eerdere Rockstar‑spellen heb gestoken, weet ik dat dit voor mij de moeite waard is. Dat staat voor mij los van de kritiek op de richting waarin prijzen en fysieke edities zich ontwikkelen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:39
huiz schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:19:
[...]

Wie weet wordt het nu wel leuk met Lucia, hele missies in een bikini of minirok 😀
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/7788/17354207901_1fdfea822c_h.jpg


Dan gaan we er iig op vooruit :)
G_Dragon schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:07:
[...]


Ik snap wat je bedoelt, maar mijn punt is niet dat niemand iets duurs mag kopen. Ik heb alleen moeite met de algemene prijsstijgingen omdat de inhoud niet verbeterd. Dat sluit niet uit dat ik zelf enthousiast kan zijn over een game waar ik al jaren op wacht, zeker omdat ik weet dat dit een van mijn meest gespeelde titels gaat worden. Als ik kijk hoeveel uur ik in eerdere Rockstar‑spellen heb gestoken, weet ik dat dit voor mij de moeite waard is. Dat staat voor mij los van de kritiek op de richting waarin prijzen en fysieke edities zich ontwikkelen.
Dat is wel precies hoe die prijsstijgingen in stand blijven natuurlijk: iedereen vindt het in het algemeen te duur, maar voor “deze ene game” of "die ene feature" is het het toch waard, kopen ze de game en verandert er nooit niets.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:06
Ach, wat is duur? Ik game al heel lang. Eind jaren '80 kostten nieuwe games voor PC 150 gulden. Dat is bijna €70, maar daar moet dan nog wel even 40 jaar inflatiecorrectie overheen. En zo'n spel kon je soms binnen enkele uren uitspelen. Dus ja, ik vind het met de prijzen nog wel meevallen. 8)
Donstil schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:11:
[...]


Dat is wel precies hoe die prijsstijgingen in stand blijven natuurlijk: iedereen vindt het in het algemeen te duur, maar voor “deze ene game” of "die ene feature" is het het toch waard, kopen ze de game en verandert er nooit niets.
Je hebt groot gelijk, dat ontken ik zeker niet, want dit is precies hoe die prijsstijgingen in stand blijven. Alleen iedereen laten stoppen met kopen is simpelweg onmogelijk, dat zie je ook bij andere dingen buiten games.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:54

Vis

Een grappig feitje: die 100 euro voor de Ultimate Edition kun je beter vlak voor release betalen, dan zijn je euros namelijk nog minder waard vanwege inflatie.

En je hebt ook totaal geen voordelen als je nu al koopt. Behalve dus dat je nu duurder uit bent dan op 19 november.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

G_Dragon schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:21:
[...]


Je hebt groot gelijk, dat ontken ik zeker niet, want dit is precies hoe die prijsstijgingen in stand blijven. Alleen iedereen laten stoppen met kopen is simpelweg onmogelijk, dat zie je ook bij andere dingen buiten games.
Tuurlijk dat is zo, alleen ergens kritisch op zijn voelt gemaakt als je er vervolgens gewoon aan mee doet en dan ook nog eens doet op het eerste moment voor de hoogste prijs. Vandaar mijn eerste reactie dat het ironisch is.

Edit: Het is een beetje als "Ja Coke is slecht, dealen is slecht, maar ja het is lekker en mijn hobby dus ik snuif het wel gewoon"

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 25-06-2026 10:32 ]

Live, Laugh, Toaster bath.


  • SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
G_Dragon schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:21:
[...]


Je hebt groot gelijk, dat ontken ik zeker niet, want dit is precies hoe die prijsstijgingen in stand blijven. Alleen iedereen laten stoppen met kopen is simpelweg onmogelijk, dat zie je ook bij andere dingen buiten games.
Helaas wordt alles duurder in de huidige tijd. Al vind ik 100 euro voor een game waar waarschijnlijk meerdere honderden uren in gaan zitten niet te duur. Zelfs 150 euro had ik nog prima willen betalen. Ik heb voor Escape From Tarkov ook ooit heel veel geld betaald voor de EoD editie, was het duur, zeker, maar je kreeg in-game voordelen en gezien er inmiddels 1500+ uren inzitten meer dan waard.

Met andere spullen stem ik gewoon met mijn portemonnee. Die nieuwe videokaart die ik normaal jaarlijks aanschaf stel ik een paar jaar uit, die server upgrade kan ook nog wel even wachten als ik wat optimaliseer, vaatwasser repareren ipv gelijk een nieuwe etc.

Maar voor GTAVI schaf ik een PS5(Pro) aan en de ultimate editie. Hobby..

Zucht...

Ik ben overigens helemaal voor hogere prijzen in de game industrie.
De game industrie staat al jaren onder enorme spanning, games zijn om te maken duurder dan ooit en de prijs is, ondanks de inflatie, al jaren gelijk gebleven.

Dat is gewoon geen gezond model meer en we staat aan de vooravond van een gigantische crash wat mij betreft. Zeker nu investeerders weglopen en geld niet meer "gratis" is zoals een paar jaar geleden.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:39:
Ik ben overigens helemaal voor hogere prijzen in de game industrie.
De game industrie staat al jaren onder enorme spanning, games zijn om te maken duurder dan ooit en de prijs is, ondanks de inflatie, al jaren gelijk gebleven.

Dat is gewoon geen gezond model meer en we staat aan de vooravond van een gigantische crash wat mij betreft. Zeker nu investeerders weglopen en geld niet meer "gratis" is zoals een paar jaar geleden.
Ik denk dat games veel te goedkoop zijn als je het afzet tegen andere vormen van vermaak.

The best is yet to come


  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:09
Wii4all schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:33:
Let wel op, als je de ultimate edition besteld dan zit er 1 maand GTA + bij, deze staat default op automatisch verlengen zag ik in de voorwaarden, dat moet je niet vergeten uit te zetten na de release.

Ik vraag me af wat GTA + toevoegd aan de single player/offline modus.
Deze gta+ moet je wel eerst automatisch claimen, er wordt niks automatisch gedaan.
Deze code moet je handmatig activeren, dit staat duidelijk in de mail van Playstation tenminste. En ook dat deze automatisch dan doorloopt dat het een abonnement is.
Fysieke versie GTA 6 lekt uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Cz7A59LKgubdhzroNFNAuIg1sA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vPj1zAt4iQmWygrYicg0HgEb.jpg?f=fotoalbum_large

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:11
Misschien kunnen sommigen hier beter beginnen met sparen en minder voetbal plaatjes kopen..

  • Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06 15:39
DCNY schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:07:
[...]

[Afbeelding]


Dan gaan we er iig op vooruit :)
Achteruit zal je bedoelen, er gaat niets boven Trevor. :P
Dean Martin schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:47:
[...]

Ik denk dat games veel te goedkoop zijn als je het afzet tegen andere vormen van vermaak.
Al vind ik het afzetten van de prijs tegen de uren wel een lastige, een dik boek is ook niet € 69,99 omdat je er langer in kunt lezen.

Dus ergens wel logisch dat er een gemiddelde prijs is, alleen dat gemiddelde is te laag.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:49:
[...]


Al vind ik het afzetten van de prijs tegen de uren wel een lastige, een dik boek is ook niet € 69,99 omdat je er langer in kunt lezen.

Dus ergens wel logisch dat er een gemiddelde prijs is, alleen dat gemiddelde is te laag.
Ik denk dat boeken ook te goedkoop zijn ;)
Maar ik doelde ook niet louter op de ratio tijd/prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door Dean Martin op 25-06-2026 10:51 ]

The best is yet to come


  • SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:49:
[...]


Al vind ik het afzetten van de prijs tegen de uren wel een lastige, een dik boek is ook niet € 69,99 omdat je er langer in kunt lezen.

Dus ergens wel logisch dat er een gemiddelde prijs is, alleen dat gemiddelde is te laag.
Beetje wisselwerking natuurlijk. Ubisoft is prima voorbeeld waar je games pre-orders en er allemaal first-day, first-week, first-month patches nodig zijn omdat het niet werkt. Als die dan ook nog meer geld gaan vragen mogen ze ook wel een beter product leveren.

Zucht...


  • s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-06 16:15

s0kkie

Cowabunga

Wat een gepiep over het prijskaartje, dat games naar 80 EUR zullen stijgen was vorig jaar al een heel discussie in de game wereld, we hebben vooral Nintendo hier aan te danken, maar ook Microsoft had vorig jaar al aangekondigd hier mee te gaan beginnen.

Het zielige van Rock$tar is dat ze simpele dingen wat normaal standaard in de game zat nu opeens achter de Ultimate Edition gelocked zetten en dat er geen echte fysieke disc versie is.

  • Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-06 16:53
G_Dragon schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:03:
[...]

Ik zou het juist in één keer goed aankondigen, zeker bij een titel van deze grootte. Alles is duurder geworden, maar de inhoud is in veel gevallen hetzelfde gebleven en dan mag je daar best kritisch op zijn zonder iemand iets te verwijten. Mijn punt gaat niet over wie wat koopt, maar over de verhouding tussen prijs en wat je ervoor terugkrijgt binnen dezelfde industrie en die voelt gewoon niet altijd logisch.
Je hebt gelijk hoor :)

  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:09
G_Dragon schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:49:
Als ik zo meelees, gaat de discussie inmiddels alle kanten op. Voor mij draait het niet om wie er pre‑ordert of welke editie iemand koopt. Wij hebben gisteren in een Xbox‑party met vijf man de Ultimate Edition besteld; voor ons was dit gewoon een mijlpaal waar we als sinds de eerste trailer naartoe leefden.

Ik vind het vooral lastig om te accepteren hoe duur games tegenwoordig zijn. Natuurlijk stem je met je portemonnee en dat snap ik ook wel, maar gaan we echt iets veranderen aan die nieuwe prijzen? Ik denk het eerlijk gezegd niet. Het voelt meer alsof we langzaam wennen aan steeds hogere bedragen, ook al zou ik liever zien dat prijzen weer dalen of dat games inhoudelijk beter aansluiten bij wat je ervoor betaalt.

Zoals ik al eerder zei in dit onderwerp, vind ik het echt heel jammer en een gemiste kans dat Rockstar geen mooie collector’s edition op de markt brengt. Bij zo’n titel verwacht je toch iets fysieks dat de moeite waard is, en dat mis ik hier gewoon.

Fysieke releases blijven voor mij belangrijk; een doosje met alleen een code voelt niet als een fysieke game. En ja, games worden groter en passen niet meer volledig op een disc, maar daardoor verdwijnen fysieke opties wel steeds verder naar de achtergrond.

Iedereen kijkt er natuurlijk anders naar, maar dit is hoe ik erin sta zonder iemand iets te verwijten. En dat moeten we ook zeker niet naar elkaar gaan doen :).
En ligt soms ook aan voor welk spel, die 20 euro voor gta heb ik zeker wel voor over.
Ik ben met gta zeker wel tot begin volgend jaar bezig, ik game sowieso alleen al maar in het weekend (En dan niet eens beide dagen altijd). Ik ben zelfs nu nog met lego Batman bezig sinds release van 22 mei.

Goed story wel uitgespeeld ondertussen, maar nu in elk district alles aan bekijken en halen. en er komt dan nog extra content dacht ik.
Afgelopen weekend nog niet gespeeld, en dit weekend met die hitte wordt ook nog maar de vraag.

Ik ben dus al gemiddeld 2 maanden zoet met 1 spel, om de single player te kunnen voltooien.
Moet je na gaan hoelang ik met gta bezig ben, dan vind ik die 20 euro echt niet zoveel. Om nog wat extra content te krijgen.

Kijk met de feestdagen etc in December speel ik iets meer, dan ben ik vaak 1 of 2 weken vrij.
Maar dan als nog gta is zo groot, daar ben je echt wel hele lange tijd mee zoet.

  • SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Ik speel ook Indy games die letterlijk 3-4-5 euro kosten maar uiteindelijk zoveel uur plezier hebben gegeven dat ik de ontwikkelaar extra 'doneer'. Wel zo netjes.

Zucht...


  • DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 13:45

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

s0kkie schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:53:
Wat een gepiep over het prijskaartje, dat games naar 80 EUR zullen stijgen was vorig jaar al een heel discussie in de game wereld, we hebben vooral Nintendo hier aan te danken, maar ook Microsoft had vorig jaar al aangekondigd hier mee te gaan beginnen.

Het zielige van Rock$tar is dat ze simpele dingen wat normaal standaard in de game zat nu opeens achter de Ultimate Edition gelocked zetten en dat er geen echte fysieke disc versie is.
Waarom begrijpt nou niemand dat het enkel om een paar shops gaat?
Je hebt in de stad nog echt wel tientallen andere shops die hetzelfde doen. Alleen heb je met de ultimate editie een soort van specials skins, zoals je in heel veel andere games ook hebt.

Ik vind dat niet heel raar. Je kan gewoon alles doen met de standaard editie. Met ultimate heb je wat extra ultimate "skins"

Huub Huub Barbatruc!


  • Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:41
Donstil schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:39:
Ik ben overigens helemaal voor hogere prijzen in de game industrie.
De game industrie staat al jaren onder enorme spanning, games zijn om te maken duurder dan ooit en de prijs is, ondanks de inflatie, al jaren gelijk gebleven.

Dat is gewoon geen gezond model meer en we staat aan de vooravond van een gigantische crash wat mij betreft. Zeker nu investeerders weglopen en geld niet meer "gratis" is zoals een paar jaar geleden.
Ik ben het met je eens dat het geen gezond model is. Maar in plaats van de prijzen omhoog te gooien ben ik er eerder voor om de games kleiner te maken. Alles maar mooier, groter, meer content mag van mij wel stoppen. Kortere ontwikkeltijden. Ik betaal bijvoorbeeld liever 2x €70,- voor twee Naughty Dog games in 1 generatie, dan nu maar hopen op überhaupt 1 game voor €80.

https://psnprofiles.com/RaemNL


  • Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:18

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Gelukkig ben ik een PC speler en zouden deze locks allemaal geen issue zijn maar holy moly wat laten ze hier de greed kennen zeg. Die content locken achter de 100€ editie in een singleplayer game.

En ik snap dat iedereen die hem hier nu pre-ordered genoeg redenen heeft om er bij mij tegenin te gaan en Rockstar compleet onnodig te verdedigen maar het principe is gewoon bizar om deze tactieken toe te passen. Dit is een psychologisch spel wat iedereen laat beredeneren waarom die 20€ extra het waard is voor hen.. terwijl als ze de volledige game in 100€ hadden released er daar miss opmerkingen over kwamen als ze geen 80€ editie hadden.

Net als pre-orders voor een digitale download waarbij de fysieke editie ook alleen een hoesje met een downloadcode is.. :) maargoed gefeliciteerd met de aankopen :P

Denk gewoon dat de game geweldig wordt hoor maar het is gewoon altijd zo jammer dat er zulke dingen gebeuren die niet anders te bestempelen zijn dan company greed. Voegt niks toe voor de spelers.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH


  • kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:15

kaanmijo

Picobello B.V.

DNA_Saint schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:00:
[...]

Waarom begrijpt nou niemand dat het enkel om een paar shops gaat?
Je hebt in de stad nog echt wel tientallen andere shops die hetzelfde doen. Alleen heb je met de ultimate editie een soort van specials skins, zoals je in heel veel andere games ook hebt.

Ik vind dat niet heel raar. Je kan gewoon alles doen met de standaard editie. Met ultimate heb je wat extra ultimate "skins"
Dit komt ook deels omdat de communicatie van Rockstar over dit onderwerp nou niet super goed te noemen valt. Er staat nergens dat het 'extra' is, er staat gewoon dat de shop achter een paywall zit. Een zinnetje meer of minder op die pagina's had een hoop gescheeld.

  • SoulRyder
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:02
kaanmijo schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:04:
[...]

Dit komt ook deels omdat de communicatie van Rockstar over dit onderwerp nou niet super goed te noemen valt. Er staat nergens dat het 'extra' is, er staat gewoon dat de shop achter een paywall zit. Een zinnetje meer of minder op die pagina's had een hoop gescheeld.
Probleem is dat als ze duidelijk maken dat het extra shops zijn naast bestaande shops, dan verkoopt die ultimate edition niet zo goed ;)

  • Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:54

Vis

DNA_Saint schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:00:
[...]

Waarom begrijpt nou niemand dat het enkel om een paar shops gaat?
Je hebt in de stad nog echt wel tientallen andere shops die hetzelfde doen. Alleen heb je met de ultimate editie een soort van specials skins, zoals je in heel veel andere games ook hebt.

Ik vind dat niet heel raar. Je kan gewoon alles doen met de standaard editie. Met ultimate heb je wat extra ultimate "skins"
Niet alleen skins dus. Ook garages en safe houses extra naar het schijnt. Én een of meerdere extra missies. Dat is imo echt wel de moeite.

[ Voor 3% gewijzigd door Vis op 25-06-2026 11:07 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||


  • Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Rockstar is geen sociale instelling, dus niet meer dan logisch dat ze hun omzet proberen te optimaliseren lijkt me.

The best is yet to come


  • Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:18

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

DNA_Saint schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:00:
[...]

Waarom begrijpt nou niemand dat het enkel om een paar shops gaat?
Dat begrijpt iedereen maar dat doet niks af aan het feit. Wie helpen ze hiermee buiten hunzelf? Wie doen ze hier een plezier mee? We zijn al die jaren zo beïnvloed door de gameindustry dat dit normaal is gewoon maar het principe is alles behalve klantvriendelijk.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH


  • Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:08
Bobbo90 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:08:
[...]

Kan je lang wachten ben ik bang.
Want? GTA V was binnen het half jaar ook al sub 40 euro te krijgen.

  • Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:57
Vis schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:27:
Een grappig feitje: die 100 euro voor de Ultimate Edition kun je beter vlak voor release betalen, dan zijn je euros namelijk nog minder waard vanwege inflatie.

En je hebt ook totaal geen voordelen als je nu al koopt. Behalve dus dat je nu duurder uit bent dan op 19 november.
Ik heb de standard edition gekocht bij bol, wil toch graag fysiek doosje :+ . Upgrade dan wel naar de ultimate editie direct na downloaden

  • SoulRyder
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:02
Mania-92 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:11:
[...]

Want? GTA V was binnen het half jaar ook al sub 40 euro te krijgen.
Dat was wel de fysieke versie. Digitaal blijft de prijs meestal veel langer hoger. Nu er niet een echte fysieke versie is is de vraag hoe zich dat ontwikkelt. Maar zou me niet verbazen als ze door deze actie ook de prijs hoger kunnen houden voor een langere tijd.

  • ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-06 15:48
Mania-92 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:39:
[...]

Dit precies inderdaad. Ik wacht ook wel gewoon tot de volledige game 50/60 euro is. Dat heb ik er voor over, meer niet.
Dus je gaat er wel maanden naar uit kijken, trailers kijken, in dit topic reageren... maar de game moet een paar tientjes goedkoper zijn anders koop je hem niet 8)7 ?

Sommige principes... schiet mij maar lek hoor.

  • Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:41
Blik1984 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:18:
[...]

Ik heb de standard edition gekocht bij bol, wil toch graag fysiek doosje :+ . Upgrade dan wel naar de ultimate editie direct na downloaden
Bij Nedgame is die €5 goedkoper. :P
https://www.nedgame.nl/pl...to-6--gta-vi-/2071452912/

https://psnprofiles.com/RaemNL


  • Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:57
SoulRyder schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:18:
[...]

Dat was wel de fysieke versie. Digitaal blijft de prijs meestal veel langer hoger. Nu er niet een echte fysieke versie is is de vraag hoe zich dat ontwikkelt. Maar zou me niet verbazen als ze door deze actie ook de prijs hoger kunnen houden voor een langere tijd.
Klopt, voor mij de belangrijkste reden om een disc-versie te kopen van de PS5, digitale spellen blijven vaak veel langer op een hoog prijspunt staan, terwijl je nieuw danwel tweedehands vaak disc-versies veel goedkoper kan krijgen.

  • Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:57
Ik heb nogal veel bol.com bonnen, dus ik koop altijd alles bij bol.

  • Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:43

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Modbreak:Laten we un dit topic niet gaan discussieren over de waarde van games. Of over de waarde van Standard vs Ultimate. In de startpost staat een overzicht van de versies en een ieder kan voor zichzelf betalen om dit wel/niet te doen!
Laten we het weer hebben over die vette screenshots of de mogelijke trailer!

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 25-06-2026 11:26 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer


  • Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:26:
[modbreak]
Laten we un dit topic niet gaan discussieren over de waarde van games. Of over de waarde van Standard vs Ultimate. In de startpost staat een overzicht van de versies en een ieder kan voor zichzelf betalen om dit wel/niet te doen!
[/modbreak]
Laten we het weer hebben over die vette screenshots of de mogelijke trailer!
Betalen of bepalen ;) ?

The best is yet to come


  • Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06 15:39
Ik verwacht vandaag nu wel een trailer, soort van pre-order now trailer met hopelijk wat gameplay.
Raem schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:01:
[...]

Ik ben het met je eens dat het geen gezond model is. Maar in plaats van de prijzen omhoog te gooien ben ik er eerder voor om de games kleiner te maken. Alles maar mooier, groter, meer content mag van mij wel stoppen. Kortere ontwikkeltijden. Ik betaal bijvoorbeeld liever 2x €70,- voor twee Naughty Dog games in 1 generatie, dan nu maar hopen op überhaupt 1 game voor €80.
Ja dat kan ook een goede uitkomst zijn inderdaad!

Live, Laugh, Toaster bath.

DNA_Saint schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:00:
[...]

Waarom begrijpt nou niemand dat het enkel om een paar shops gaat?
Je hebt in de stad nog echt wel tientallen andere shops die hetzelfde doen. Alleen heb je met de ultimate editie een soort van specials skins, zoals je in heel veel andere games ook hebt.

Ik vind dat niet heel raar. Je kan gewoon alles doen met de standaard editie. Met ultimate heb je wat extra ultimate "skins"
Is dat wel zo, want officieel is dat niet gezegd toch?

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:00

Vuvuzela

My spire is forming

Poulske schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:33:
Ik verwacht vandaag nu wel een trailer, soort van pre-order now trailer met hopelijk wat gameplay.
Dat verdienen we wel, nu we hun bankrekening flink hebben gespekt. Maar ik vrees van niet om dat ze ook net weer nieuwe info/screenshots hebben laten zien.

I served in a company of heroes.


  • DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 13:45

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Donstil schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:33:
[...]


Is dat wel zo, want officieel is dat niet gezegd toch?
Jawel, staat zelfs in TS. Wat je ziet is dat je dus paar extra auto's, mods, skins, winkels krijgt. En 2 extra side missies.

In de ultimate zit:
• ’95 Grotti Cheetah (sportwagen)
• Hawk & Little Morgan revolvers
• Gepersonaliseerde pistolen (Jason & Lucia)
• Vice City Style outfits & tattoos
• Dinka Enduro motor
• Crest Kayak
• Rideout Customs (exclusieve modshop)
• One‑Eyed Willie’s modshop
• Ganado Retro Build modkit
• Sara’s Unisex Salon (exclusief)
• Shitzu Squalo speedboot
• Stock 305 kledingwinkel (exclusief)
• 67 Vapid Dominator Buggy
• Electric Fang Tattoo shop
• Goodtime Gear Pack
• PTT Youngin$ compound side‑mission
• Classic Car Collection side‑mission


Maar dit is natuurlijk gewoon slim van Rockstar.
Het starbucks marketing idee van S/M/L

[ Voor 4% gewijzigd door DNA_Saint op 25-06-2026 11:37 ]

Huub Huub Barbatruc!


  • Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:00

Vuvuzela

My spire is forming

Donstil schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:33:
[...]


Is dat wel zo, want officieel is dat niet gezegd toch?
Vast wel. Ik koop de ultimate wel, maar heb nooit eerder in een game het gevoel gehad iets te missen. Vaak heb je in het begin van de game wel een klein voordeel maar is dat al snel achterhaald. En qua waarde is het ook weinig want gekocht is niet cool. In online ben je het mannetje als je 100 uur hebt gegrind voor iets ipv gekocht.

I served in a company of heroes.


  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:09
Poulske schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:33:
Ik verwacht vandaag nu wel een trailer, soort van pre-order now trailer met hopelijk wat gameplay.
Nou ja op zich kan dat ook wel later, gisteren zijn er nog 60 screenshots vrij gegeven.
Een trailer dan ergens binnen 1 of 2 maanden, om nog wat tijd te overbruggen.

Zo blijft het spel onder de aandacht, dus een trailer verwacht ik nog niet direct.

  • WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
DNA_Saint schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:35:
[...]

Jawel, staat zelfs in TS. Wat je ziet is dat je dus paar extra auto's, mods, skins, winkels krijgt. En 2 extra side missies.

In de ultimate zit:
• ’95 Grotti Cheetah (sportwagen)
• Hawk & Little Morgan revolvers
• Gepersonaliseerde pistolen (Jason & Lucia)
• Vice City Style outfits & tattoos
• Dinka Enduro motor
• Crest Kayak
• Rideout Customs (exclusieve modshop)
• One‑Eyed Willie’s modshop
• Ganado Retro Build modkit
• Sara’s Unisex Salon (exclusief)
• Shitzu Squalo speedboot
• Stock 305 kledingwinkel (exclusief)
• 67 Vapid Dominator Buggy
• Electric Fang Tattoo shop
• Goodtime Gear Pack
• PTT Youngin$ compound side‑mission
• Classic Car Collection side‑mission


Maar dit is natuurlijk gewoon slim van Rockstar.
Het starbucks marketing idee van S/M/L
Hier de beelden van wat u beschrijft. :)

YouTube: 22 New GTA 6 Gameplay Details Revealed

I love it when a plan comes together :7


  • Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:54

Vis

Carlos0_0 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:42:
[...]

Nou ja op zich kan dat ook wel later, gisteren zijn er nog 60 screenshots vrij gegeven.
Een trailer dan ergens binnen 1 of 2 maanden, om nog wat tijd te overbruggen.

Zo blijft het spel onder de aandacht, dus een trailer verwacht ik nog niet direct.
Trailer 3 alleen te zien voor Ultimate pre order kopers ;)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||


  • YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Blik1984 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:18:
[...]

Ik heb de standard edition gekocht bij bol, wil toch graag fysiek doosje :+ . Upgrade dan wel naar de ultimate editie direct na downloaden
Ik koop hem wel de dag na release fysiek voor de standaard 10eu goedkoper. :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

DNA_Saint schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:35:
[...]

Jawel, staat zelfs in TS. Wat je ziet is dat je dus paar extra auto's, mods, skins, winkels krijgt. En 2 extra side missies.

In de ultimate zit:
• ’95 Grotti Cheetah (sportwagen)
• Hawk & Little Morgan revolvers
• Gepersonaliseerde pistolen (Jason & Lucia)
• Vice City Style outfits & tattoos
• Dinka Enduro motor
• Crest Kayak
• Rideout Customs (exclusieve modshop)
• One‑Eyed Willie’s modshop
• Ganado Retro Build modkit
• Sara’s Unisex Salon (exclusief)
• Shitzu Squalo speedboot
• Stock 305 kledingwinkel (exclusief)
• 67 Vapid Dominator Buggy
• Electric Fang Tattoo shop
• Goodtime Gear Pack
• PTT Youngin$ compound side‑mission
• Classic Car Collection side‑mission


Maar dit is natuurlijk gewoon slim van Rockstar.
Het starbucks marketing idee van S/M/L
Ah ja de TS gebruik ik niet als bron, ik doelde op iets van Rockstar uiteraard, maar dan had ik bovenstaande misschien even gemist.
Maar goed ze zullen er wel alles aan gedaan hebben om dat onderscheid in game groot te laten zijn, dan lijkt mij het vreemd om bijvoorbeeld een Stock 305 exclusief te maken en dan in de Stock 304 hetzelfde aan te bieden.

Live, Laugh, Toaster bath.

Vuvuzela schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:36:
In online ben je het mannetje als je 100 uur hebt gegrind voor iets ipv gekocht.
Online is de enige status 'het hebben van', of je dat nu met 1000 uur grinden, glitches of sharkcards heb gedaan, een MK2 Oppressor is een MK2 Oppressor.

Maar in de lijn van Online, zal het de reden zijn dat ik de game nog niet koop. Singleplayer zal wel prima zijn, maar het is gewoon niet mijn ding, dat was GTA5 ook niet echt, dus ik wacht het allemaal rustig af en Online is enige aspect wat wordt 'verwacht', maar nog niet is bevestigd (en feit dat GTA+ bij je preorder zit impliceert dat dit nog wel even kan gaan duren). Natuurlijk kunnen ze nog een bombshell doen dat GTA6 meteen een Online modus heeft, kans lijkt me klein.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.


  • AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 15:34

AMDFreak

Intel is zo..

Ik wil sowieso het doosje hebben, en in het kader dat het niet gelekt mag worden, dat ze het alleen online aanbieden kan ik mij nog ergens in vinden.

Alleen ik zou toch graag een disc edition willen in het doosje. En niet alleen het doosje met een downloadcode. En dan wil ik best wachten tot 1 december bv als deze fysiek in de winkels ligt.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

AMDFreak schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:54:
Ik wil sowieso het doosje hebben, en in het kader dat het niet gelekt mag worden, dat ze het alleen online aanbieden kan ik mij nog ergens in vinden.

Alleen ik zou toch graag een disc edition willen in het doosje. En niet alleen het doosje met een downloadcode. En dan wil ik best wachten tot 1 december bv als deze fysiek in de winkels ligt.
Disc gaat echt niet later alsnog komen. Dit is gewoon een kosten besparende maatregel.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:25
Donstil schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:56:
[...]


Disc gaat echt niet later alsnog komen. Dit is gewoon een kosten besparende maatregel.
Ik verwacht niet dat het een kostenbesparende maatregel is. Ik denk dat ze willen voorkomen dat mensen het spel uiteindelijk weer doorverkopen na het uitspelen om uiteindelijk op deze manier meer te kunnen verkopen. GTA kennende kopen mensen het toch wel.

  • AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 15:34

AMDFreak

Intel is zo..

Ik zit er vooral mee in mijn maag dat ik niet weet wat het PSN gaat doen over 10 jaar.
Ben zelf onlangs van een PS3 overgestapt naar een PS5.. en heb geregeld de PS3 afgestoft om toch nog even te gamen.

Maargoed, we wachten het nog rustig af, ik hoef niet persee vooraan te staan in de rij..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh


  • Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:54

Vis

Scuba diving _/-\o_

Damn zin in dit spel, niet normaal!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||


  • DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 13:45

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik vraag me af wat Sony hiervan vindt.
Rockstars heeft nu eigenlijk de PS5 disc edition gekilled. En andere AAA developers gaan natuurlijk volgen.
Beetje het Apple verhaal.

Verbaasd me sowieso dat ze nog een fysieke release doen met een doosje.

Huub Huub Barbatruc!


  • Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:57
DNA_Saint schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:03:
Ik vraag me af wat Sony hiervan vindt.
Rockstars heeft nu eigenlijk de PS5 disc edition gekilled. En andere AAA developers gaan natuurlijk volgen.
Beetje het Apple verhaal.

Verbaasd me sowieso dat ze nog een fysieke release doen met een doosje.
Wat bedoel je, Sony vind dit geweldig! Dat betekent alleen maar dat retailers meer en meer buitenspel komen te staan en meer sales via PS Store. Daarnaast ook langer hogere prijzen.

Sony vind dit top, en zou me niks verbazen als ze hierop hebben aangedrongen bij Rockstar
Deagle schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:58:
[...]

Ik verwacht niet dat het een kostenbesparende maatregel is. Ik denk dat ze willen voorkomen dat mensen het spel uiteindelijk weer doorverkopen na het uitspelen om uiteindelijk op deze manier meer te kunnen verkopen. GTA kennende kopen mensen het toch wel.
Ja dat ook zeker inderdaad.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Voor Sony is dat inderdaad ook alleen maar een voordeel. En Sony gaat zelf ook los met de promotie, bij het opstarten van de PS5 en de PS app heeft een nieuw logo:

https://www.videogameschronicle.com/news/playstation-5-consoles-taken-over-by-gta6-branding-as-pre-orders-open/
DNA_Saint schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:03:
Ik vraag me af wat Sony hiervan vindt.
Rockstars heeft nu eigenlijk de PS5 disc edition gekilled. En andere AAA developers gaan natuurlijk volgen.
Beetje het Apple verhaal.

Verbaasd me sowieso dat ze nog een fysieke release doen met een doosje.
Lijkt mij dat Sony dit geweldig vind, Sony heeft er ook baat bij als de console digital Only wordt.
Als een dergelijk grote titel dan (misschien in overleg) voor ze bepaald dat deze digital only is wrijven ze in hun handen.

Sony heeft zelf met de PS5 Digital en de Ps5 Pro de transitie naar Digital Only immers ook al ingezet.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Toch ook maar overstag gegaan en pre-order geplaatst. :9

It’s the economy, stupid!


  • SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Poah, dit ziet er toch nice uit. Duurt nog zo langgg

Zucht...


  • ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-06 14:06
Knap dat je 2 minuten nodig hebt om dat uit te leggen }:|
Poulske schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:33:
Ik verwacht vandaag nu wel een trailer, soort van pre-order now trailer met hopelijk wat gameplay.
Ja daar ga ik stiekem ook vanuit, heb al een melding aangezet bij hun youtube :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Deze kreeg ik vanmorgen van een maat nog doorgestuurd via Whatsapp:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ro405ngHeZhGhQzPFKeYa8q-8Eo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxDkFGTsMM1GibXTQ1V5gxtL.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Volgens Insider Gaming komt er in december een fysieke disc release.

-Edit-
Ik zie deze video na het zien van het linkje hierboven. Nu maakt het wel sense. Sony praat hun mond voorbij.

[ Voor 57% gewijzigd door Mog op 25-06-2026 12:49 ]

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

Mog schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:46:
Volgens Insider Gaming komt er in december een fysieke disc release.
Lekker handig gepland om zoiets na release te doen, zal vast en zeker zijn om zo dubbele omzet te kunnen pakken :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
G_Dragon schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:47:
[...]


Lekker handig gepland om zoiets na release te doen, zal vast en zeker zijn om zo dubbele omzet te kunnen pakken :p
Ik snap het wel. Zo voorkom je wel leaks natuurlijk. Maar communiceer dit. Want nu hopen ze dat mensen gaan dubbel dippen. Dat vind ik niet netjes.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

Mog schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:48:
[...]

Ik snap het wel. Zo voorkom je wel leaks natuurlijk. Maar communiceer dit. Want nu hopen ze dat mensen gaan dubbel dippen. Dat vind ik niet netjes.
Precies, communicatie is het halve werk en voorkomt in deze situatie een hoop.. 100% met je eens!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Ik ben overigens wel erg benieuwd naar wanneer GTA Online (deel 2, of update?) gaat uitkomen en wat die gaat kosten. (Ja dat gaat weer veel mensen boos maken, maar goed...)
Bij V was het 2 weken na SP (dacht ik), ik denk niet dat het nu zo snel gaat maar binnen een maand of 2 hoop ik toch wel. Anders snap ik die maand GTA+ ook niet zo goed. Naar die info kijk ik meer uit dan naar Trailer 3.

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

Mog schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:46:
Volgens Insider Gaming komt er in december een fysieke disc release.

-Edit-


[...]

Ik zie deze video na het zien van het linkje hierboven. Nu maakt het wel sense. Sony praat hun mond voorbij.
De wens is de vader van de gedachte, en dan is er “ineens” een gerucht.

Live, Laugh, Toaster bath.

Ik hoop dat je beiden los van elkaar kan installeren, want ik vond het altijd belachelijk dat je bij Red Dead Redemption 2 niet alleen de campaign kon installeren. Die multiplayer neemt altijd onnodig veel ruimte in beslag als je het niet speelt :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

G_Dragon schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:56:
Ik hoop dat je beiden los van elkaar kan installeren, want ik vond het altijd belachelijk dat je bij Red Dead Redemption 2 niet alleen de campaign kon installeren. Die multiplayer neemt altijd onnodig veel ruimte in beslag als je het niet speelt :p
Nou online komt voorlopig nog niet. Dus dat zit op release sowieso niet in de installatie.

Live, Laugh, Toaster bath.

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Let op:
Niet discussieren over de waarde van games ansich. Of over de waarde van de Uktimate vs stabdard edition. Zie de startpost voor de verschillen.

Telkens vragen wat je in de normale of ultimate editie krijgt is overbodig, staat heel duidelijk in de topic start.

Denk eraan leaks en spoilers tussen spoilertags te plaatsen!

Veranderingen met betrekking tot een game serie: [ZT] Invloed en veranderingen van bestaande game series

Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld


Countdown Timer