• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:16
Hulleman schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:16:
[...]

Vooral de manier van het vertellen van het verhaal via de comic noire stijl was heel gaaf gedaan. Leuk detail is dat echt uit armoede was geboren. Ze wilden het verhaal via ingame/prerendered beelden vertellen, maar dat kregen ze qua data niet kwijt op een cd (of meerdere cd's). Schijnt echt een last call geweest te zijn om dat om te gooien naar die comics. Over goede beslissingen gesproken _/-\o_
Ja het verhaal vertellen was gaaf gedaan, deel 1 alleen op de ipad gespeeld volgens mij.
Deel 2 weet ik eigenlijk niet meer, wellicht op de playstation 2 dan.

  • spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:37
Fable is uitgesteld vanwege de release van GTA VI in November.

https://tweakers.net/nieu...aar-in-februari-2027.html

  • Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-06 08:55
Dat is meer wat voor een Fable topic.

  • spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:37
Timothy3000 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 19:45:
Dat is meer wat voor een Fable topic.
Ik vond het leuk om dit te delen. Zullen meer games volgen denk ik...

  • Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:14
Wat ga ik lachen als gta dan ook uitgesteld wordt tot fable uitkomt

  • KapitanKrazy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:55
Zijn er hier PC gamers die een PS5 gaan aanschaffen voor GTA 6? Ik zit zo erg te twijfelen... Zelf heb ik al een PC die hartstikke high end is dus dat maakt de keuze nog wat lastiger gepaard met het feit dat vrijwel alle Sony exclusives ook al op Steam staan. Buiten GTA 6 en Demon's Souls om zou ik echt niet weten wat ik er nog meer op zou gaan spelen, maar aan de andere kant... We hebben het wel over GTA 6, de game waar al 10+ jaar op gewacht word.

Zijn er hier nog meer met dit dilemma en zo ja, wat doen jullie? De logische kant van mij weet ergens wel dat dit zonde gaat zijn van m'n geld, de emotionele kant koopt nu liever die PS5 voordat de prijzen nog verder omhoog schieten...

  • Pvt.Zaitsev
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:13
KapitanKrazy schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 13:20:
Zijn er hier PC gamers die een PS5 gaan aanschaffen voor GTA 6? Ik zit zo erg te twijfelen... Zelf heb ik al een PC die hartstikke high end is dus dat maakt de keuze nog wat lastiger gepaard met het feit dat vrijwel alle Sony exclusives ook al op Steam staan. Buiten GTA 6 en Demon's Souls om zou ik echt niet weten wat ik er nog meer op zou gaan spelen, maar aan de andere kant... We hebben het wel over GTA 6, de game waar al 10+ jaar op gewacht word.

Zijn er hier nog meer met dit dilemma en zo ja, wat doen jullie? De logische kant van mij weet ergens wel dat dit zonde gaat zijn van m'n geld, de emotionele kant koopt nu liever die PS5 voordat de prijzen nog verder omhoog schieten...
Ik ga voor GTA 6 een Xbox aanschaffen. Welke dat precies gaat worden weet ik nog niet.

Als de online variant uit komt zal ik dit ook op de Xbox spelen, maar zodra de PC variant uit is switchen we naar PC met vrienden. Eigenlijk een beetje zoals dat met GTA 5 ging.

[ Voor 9% gewijzigd door Pvt.Zaitsev op 02-06-2026 13:23 ]


  • Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:14
KapitanKrazy schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 13:20:
Zijn er hier PC gamers die een PS5 gaan aanschaffen voor GTA 6? Ik zit zo erg te twijfelen... Zelf heb ik al een PC die hartstikke high end is dus dat maakt de keuze nog wat lastiger gepaard met het feit dat vrijwel alle Sony exclusives ook al op Steam staan. Buiten GTA 6 en Demon's Souls om zou ik echt niet weten wat ik er nog meer op zou gaan spelen, maar aan de andere kant... We hebben het wel over GTA 6, de game waar al 10+ jaar op gewacht word.

Zijn er hier nog meer met dit dilemma en zo ja, wat doen jullie? De logische kant van mij weet ergens wel dat dit zonde gaat zijn van m'n geld, de emotionele kant koopt nu liever die PS5 voordat de prijzen nog verder omhoog schieten...
Ik wacht rustig af tot ie op de pc is. Heb een rtx3080 en 5700x3d. Moet wel lukken.
Pvt.Zaitsev schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 13:22:
[...]

Ik ga voor GTA 6 een Xbox aanschaffen. Welke dat precies gaat worden weet ik nog niet.
Op de Xbox 360 komt de game niet uit, moet je even op letten :+

Live, Laugh, Toaster bath.


  • CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-06 11:47
@KapitanKrazy Ik kocht een PS4 voor GTA5, denk er wel over na om een PS5 voor GTA6 te kopen

Home Assistant HP T630, ☀️ PV (Enphase, 4000 Wp) 6 x IQ8+ ZW, 2 x IQ8+ NW, 2 x IQ8+ ZO, 🔋 Zendure SF 2400AC (5.76 kWh)

KapitanKrazy schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 13:20:
Zijn er hier PC gamers die een PS5 gaan aanschaffen voor GTA 6? Ik zit zo erg te twijfelen... Zelf heb ik al een PC die hartstikke high end is dus dat maakt de keuze nog wat lastiger gepaard met het feit dat vrijwel alle Sony exclusives ook al op Steam staan. Buiten GTA 6 en Demon's Souls om zou ik echt niet weten wat ik er nog meer op zou gaan spelen, maar aan de andere kant... We hebben het wel over GTA 6, de game waar al 10+ jaar op gewacht word.

Zijn er hier nog meer met dit dilemma en zo ja, wat doen jullie? De logische kant van mij weet ergens wel dat dit zonde gaat zijn van m'n geld, de emotionele kant koopt nu liever die PS5 voordat de prijzen nog verder omhoog schieten...
Dat dit in je hoofd zit betekend waarschijnlijk dat je het toch wel zal doen.

Maar kan je niet beter een tweedehands Xbox Series X aanschaffen rond release als je toch geen PlayStation games wilt spelen en het puur voor gta6 doet? Kosten niets meer.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Pvt.Zaitsev
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:13
Donstil schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 13:23:
[...]


Xbox 360 komt de game niet uit, moet je even op letten :+
Moet ik hier nou op reageren of niet }>

Maar even serieus, mij gaat het meer om de fun, dus ik denk dat het een series S wordt gezien het prijs verschil en ik later toch naar de PC ga, maar ik ben er nog niet helemaal over uit.

  • AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-06 22:57

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
Donstil schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 13:23:
[...]


Op de Xbox 360 komt de game niet uit, moet je even op letten :+
Darn... Net een XBOX 360 gekocht..

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda


  • KapitanKrazy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:55
Donstil schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 13:26:
[...]


Dat dit in je hoofd zit betekend waarschijnlijk dat je het toch wel zal doen.

Maar kan je niet beter een tweedehands Xbox Series X aanschaffen rond release als je toch geen PlayStation games wilt spelen en het puur voor gta6 doet? Kosten niets meer.
Ehhh ja de Demon's Souls Remake wil ik wel al een paar jaar spelen. Niet 'ik zou er een console voor aanschaffen' graag, maar als ik een PS5 haal voor GTA 6 is het wel mooi meegenomen zegmaar.

  • Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

KapitanKrazy schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 13:20:
Zijn er hier PC gamers die een PS5 gaan aanschaffen voor GTA 6? Ik zit zo erg te twijfelen... Zelf heb ik al een PC die hartstikke high end is dus dat maakt de keuze nog wat lastiger gepaard met het feit dat vrijwel alle Sony exclusives ook al op Steam staan. Buiten GTA 6 en Demon's Souls om zou ik echt niet weten wat ik er nog meer op zou gaan spelen, maar aan de andere kant... We hebben het wel over GTA 6, de game waar al 10+ jaar op gewacht word.

Zijn er hier nog meer met dit dilemma en zo ja, wat doen jullie? De logische kant van mij weet ergens wel dat dit zonde gaat zijn van m'n geld, de emotionele kant koopt nu liever die PS5 voordat de prijzen nog verder omhoog schieten...
Ja, ik ga een PS5 pro kopen (met disc), ik had er bijna 1 gekocht voordat de prijzen omhoog gingen (gewoon in de doos laten). X-Box heb ik 3 keer gehad, gekocht via V&A en voor hetzelfde bedrag weer gekocht. Ik heb ook een dikke game-pc, maar GTA komt pas over 2 of 3 jaar uit op PC verwacht ik, dat zie ik dan wel weer. Na het spelen de PS5 weer verkopen :P.

Overigens schrok ik dat dit topic actief was, ik denk er is een nieuwe trailer! Maar nee :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Kecin op 02-06-2026 13:29 ]

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A


  • Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:14
Ah, ook vandaag is de trailer bingo kaart weer afgevinkt.

  • Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-06 11:06

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Megupe schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 13:33:
Ah, ook vandaag is de trailer bingo kaart weer afgevinkt.
Is hij nog niet gedelayed?

Steam ID = Ackerfiets


  • Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:11
KapitanKrazy schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 13:20:
Zijn er hier PC gamers die een PS5 gaan aanschaffen voor GTA 6? Ik zit zo erg te twijfelen... Zelf heb ik al een PC die hartstikke high end is dus dat maakt de keuze nog wat lastiger gepaard met het feit dat vrijwel alle Sony exclusives ook al op Steam staan. Buiten GTA 6 en Demon's Souls om zou ik echt niet weten wat ik er nog meer op zou gaan spelen, maar aan de andere kant... We hebben het wel over GTA 6, de game waar al 10+ jaar op gewacht word.

Zijn er hier nog meer met dit dilemma en zo ja, wat doen jullie? De logische kant van mij weet ergens wel dat dit zonde gaat zijn van m'n geld, de emotionele kant koopt nu liever die PS5 voordat de prijzen nog verder omhoog schieten...
Nope, zonde van het geld. Om nu voor 1 spel een extra apparaat te kopen, ik doe niet mee aan dat zakkenvullen van die grote bedrijven ;-) Ik speel GTA V ook pas sinds 2020, dus theoretisch zou ik pas in 2033 aan GTA VI moeten beginnen 8)7

  • Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:19

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

KapitanKrazy schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 13:20:
Zijn er hier PC gamers die een PS5 gaan aanschaffen voor GTA 6?
Als je me dat 10 jaar geleden vroeg zei ik ja.. maar tegenwoordig niet meer. Er zijn bijna geen exclusives meer die niet naar PC komen. Ben voornamelijk een PC gamer wat al genoeg kost om af en toe te upgraden :P en nu met een vrouw en kindjes kan ik het thuis niet voor 1 spel verantwoorden hahah.

Maargoed ieder zijn eigen ding en geld natuurlijk.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH


  • Prutser
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-06 12:57
Ricmaniac schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 15:26:
[...]

Als je me dat 10 jaar geleden vroeg zei ik ja.. maar tegenwoordig niet meer. Er zijn bijna geen exclusives meer die niet naar PC komen. Ben voornamelijk een PC gamer wat al genoeg kost om af en toe te upgraden :P en nu met een vrouw en kindjes kan ik het thuis niet voor 1 spel verantwoorden hahah.

Maargoed ieder zijn eigen ding en geld natuurlijk.
Jammer dat dit in de toekomst weer gaat veranderen :-(

review: Consoleoorlog keert terug: Sony en Microsoft sturen op exclusives

  • Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:19

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

edit: sorry dit is nu ineens wel heel erg offtopic eigenlijk :P Voor GTA ga ik het in ieder geval niet doen. wacht wel lekker op de PC release :)

Komen ze wel weer op terug als ze zien dat er gewoon minder sales komen want we zitten op zo'n punt dat we niet meer consoles gaan kopen voor een paar specifieke games met ik aan mezelf en de nabije omgeving.

Onderstaande Sony games heb ik in de laatste jaren allemaal op PC gekocht en die zou ik oprecht allemaal niet gekocht hebben als ze het PS exclusive hadden gehouden :P

• Death Stranding Director's Cut
• Death Stranding 2 (komt binnekort nog)
• Horizon Zero Dawn Remastered
• Horizon Forbidden West Complete Edition
• God of War Ragnarök
• Marvel's Spider-Man Remastered
• Marvel's Spider-Man 2
• The Last of Us Part I
• The Last of Us Part II Remastered
• Uncharted: Legacy of Thieves Collection
• Ghost of Tsushima Director's Cut
• Ratchet & Clank: Rift Apart
• Helldivers 2

[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 02-06-2026 15:42 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH


  • Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Ik ben bereid om een PS5 Pro aan te schaffen als het echt toegevoegde waarde heeft. Ik hoop dat we erachter gaan komen voordat Digital Foundry na de lancering een video moet uitbrengen.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL


  • Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:14
ja, ze tornen er weer aan. PS eerst (deels) en mogelijk XBOX als tegenactie ook weer. Zou idd jammer zijn. Ik ben fan van eerst exclusive en dan bv na x maanden breder uitbrengen. In beide gevallen.

Zelf zou ik iig nooit een console kopen voor een game. Als b.v. FH6 (waar ik erg naar uitkijk) toch niet naar PS komt dan is dat heel erg jammer maar dat is dan wat het is en laat ik het daarbij.
Shaker74 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 15:43:
[...]

ja, ze tornen er weer aan. PS eerst (deels) en mogelijk XBOX als tegenactie ook weer. Zou idd jammer zijn. Ik ben fan van eerst exclusive en dan bv na x maanden breder uitbrengen. In beide gevallen.

Zelf zou ik iig nooit een console kopen voor een game. Als b.v. FH6 (waar ik erg naar uitkijk) toch niet naar PS komt dan is dat heel erg jammer maar dat is dan wat het is en laat ik het daarbij.
Een singleplayer vind ik prima, maar als het gaat om multiplayer kom je al snel in de vraag; crossplay?

FH6 is voorlopig volledig crossplay, daar zal PS dan ook gewoon in mee gaan racen. Maar GTA Online (van 5) is elk platform apart, daar zullen dan wel de nodige keuzes in moeten worden gemaakt. Goed, er is nog geen woord gezegd over GTA 6 online, dus puur speculeren, je kan aannemen dat consoles bij elkaar gaan en PC apart, maar dat zal afwachten worden. Voor het singleplayer deel speel ik gewoon op wat ik heb, ga ik echt geen nieuwe/andere console voor kopen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

SinergyX schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:07:
[...]

Een singleplayer vind ik prima, maar als het gaat om multiplayer kom je al snel in de vraag; crossplay?

FH6 is voorlopig volledig crossplay, daar zal PS dan ook gewoon in mee gaan racen. Maar GTA Online (van 5) is elk platform apart, daar zullen dan wel de nodige keuzes in moeten worden gemaakt. Goed, er is nog geen woord gezegd over GTA 6 online, dus puur speculeren, je kan aannemen dat consoles bij elkaar gaan en PC apart, maar dat zal afwachten worden.
Waarom kan je aannemen dat alle consoles bij elkaar gaan? Ik verwacht dat het aannemelijker is dat ze dat juist niet gaan doen en gewoon op gelijke voet verder gaan.

Live, Laugh, Toaster bath.

Donstil schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:58:
[...]


Waarom kan je aannemen dat alle consoles bij elkaar gaan? Ik verwacht dat het aannemelijker is dat ze dat juist niet gaan doen en gewoon op gelijke voet verder gaan.
Ik doel slechts op aanname dat in ieder geval PC apart zal zijn, console onderling geef ik daarvoor al aan (op basis van GTAO).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

SinergyX schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 17:16:
[...]

Ik doel slechts op aanname dat in ieder geval PC apart zal zijn, console onderling geef ik daarvoor al aan (op basis van GTAO).
Nou vandaar mijn vraag. Je schrijft letterlijk dat je aanneemt dat consoles samen gaan.
je kan aannemen dat consoles bij elkaar gaan en PC apart
Ik vind dat dus helemaal niet aannemelijk, lijkt mij logischer dat ze dit juist gescheiden houden zoals dat nu is.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 02-06-2026 17:55 ]

Live, Laugh, Toaster bath.

Ik vind het overigens vreemd dat we nog helemaal niets gehoord hebben over “online”, met dat in het achterhoofd kan het zomaar nog veel langer duren voor dit uitkomt.

Live, Laugh, Toaster bath.

Donstil schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 17:55:
Ik vind dat dus helemaal niet aannemelijk, lijkt mij logischer dat ze dit juist gescheiden houden zoals dat nu is.
Welke logica zou dat hebben, buiten dat het een 'klassieke' keuze is van Rockstar? Ondanks GTA online nu nog draait, de achterkant is nog steeds gebaseerd op het systeem wat in 2013 is opgezet, ook na de enhanced (en nextgen) upgrades, maar in die goeie 10 jaar erna is er veel veranderd. Gros van recente online games zijn allemaal crossplay geworden, techniek en beheer is velen malen makkelijker geworden, zelfs FC (Fifa) is overstag. Buiten een 'keuze' van Rockstar, zie ik er verder geen aanname meer in dat dit geen crossplay wordt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

SinergyX schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 19:15:
[...]

Welke logica zou dat hebben, buiten dat het een 'klassieke' keuze is van Rockstar? Ondanks GTA online nu nog draait, de achterkant is nog steeds gebaseerd op het systeem wat in 2013 is opgezet, ook na de enhanced (en nextgen) upgrades, maar in die goeie 10 jaar erna is er veel veranderd. Gros van recente online games zijn allemaal crossplay geworden, techniek en beheer is velen malen makkelijker geworden, zelfs FC (Fifa) is overstag. Buiten een 'keuze' van Rockstar, zie ik er verder geen aanname meer in dat dit geen crossplay wordt.
Nah, misschien zit het in de deal met Sony. Sony heeft er wel belang bij dat de onlinewereld niet cross-platform is.

Voor Rockstar vraag ik me af wat het ze zou opleveren als ze het wél doen. Ze krijgen de servers met alleen PlayStation-spelers makkelijk vol, dus die kleine(re) groep Xbox-spelers toevoegen levert ze niets op en zorgt alleen voor extra complexiteit in de code.

Sterker nog, nu ik dit zo opschrijf, bedenk ik me dat er eigenlijk geen echt goede reden is om het wél te doen, behalve voor Xbox-gamers.

Edit: Ik heb een maatje die zijn Xbox Series X nog heeft, dus zou wel fijn zijn als hij mee kan spelen, al verwacht ik dus van niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 02-06-2026 19:25 ]

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Als je weer de meeste gebouwen niet in kunt, skip ik deze editie lekker.

  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:16
Of je al die gebouwen die erin zitten in moet, waar je vervolgens toch 99% van de gebouwen niks kan doen?(Zelfs waar je wel in kan).

  • RomeoOscarBravo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54
Tristan Wins schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 15:32:
Als je weer de meeste gebouwen niet in kunt, skip ik deze editie lekker.
Haha wat een criterium voor een game. Ik zou hem lekker skippen als ik jou was. Dat zal Rockstar leren met hun gekke fratsen.
Tristan Wins schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 15:32:
Als je weer de meeste gebouwen niet in kunt, skip ik deze editie lekker.
Haha als ze alle gebouwen moeten openstellen dan kan de game niet meer geïnstalleerd worden op een PlayStation 5 8)7

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:39

Gregory76

PlayStation enthusiast

Zoals meer mensen ben ik van plan na de release een dag of wat vrij te nemen. :P Hij komt de 19e uit, maar hoe laat zou hij hier in NL dan speelbaar zijn? Iemand enig idee? Hoe werkt dat meestal bij releases? M.a.w.: heeft het zin om dan donderdag de 19e gelijk al vrij te nemen, of zou hij toch pas in de avond speelbaar worden en volstaat het om de 20e vrij te nemen?

PSN: GregNL76 - Consoles: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5 Pro, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PlayStation TV, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Jullie weten dat vrij nemen voor een spel tegenwoordig geen zin meer heeft als je hem digitaal zou halen, met die wereldwijde release tijden? :p Dan zou je hem al fysiek moeten halen :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:37
G_Dragon schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 17:03:
Jullie weten dat vrij nemen voor een spel tegenwoordig geen zin meer heeft als je hem digitaal zou halen, met die wereldwijde release tijden? :p Dan zou je hem al fysiek moeten halen :)
Ik ga deze game sowieso fysiek halen als er een steel case bij zit! Ik heb met RDR2 de Ultimate edition destijds gehaald en zou het zo weer doen met GTA VI.

  • RomeoOscarBravo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54
G_Dragon schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 17:03:
Jullie weten dat vrij nemen voor een spel tegenwoordig geen zin meer heeft als je hem digitaal zou halen, met die wereldwijde release tijden? :p Dan zou je hem al fysiek moeten halen :)
Oeh goed punt. Ik koop niet heel vaak games, maar heb het idee dat de digitale release vaak eind middag / begin avond is. Klopt dat een beetje? Misschien moet ik dan juist 20 november vrij nemen. Eén verlofdag vind ik wel genoeg.

  • dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
G_Dragon schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 17:03:
Jullie weten dat vrij nemen voor een spel tegenwoordig geen zin meer heeft als je hem digitaal zou halen, met die wereldwijde release tijden? :p Dan zou je hem al fysiek moeten halen :)
Of je kunt om 00:00 direct aan de slag. ;)
dutchgio schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 19:03:
[...]

Of je kunt om 00:00 direct aan de slag. ;)
Zou heel tof zijn, maar tegenwoordig is dat zeldzaam door de wereldwijde release.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-06 08:55
dutchgio schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 19:03:
[...]

Of je kunt om 00:00 direct aan de slag. ;)
Ik zie nu al allemaal Rockstar Club online errors voor me. Hopelijk verloopt dat voor ieder wat vlot.
dutchgio schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 19:03:
[...]

Of je kunt om 00:00 direct aan de slag. ;)
Ja precies, zat games die om 00:00 vrij gegeven worden.

Met de GTA’s hiervoor had je winkels die om 00:01 een uurtje open gingen etc.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:39

Gregory76

PlayStation enthusiast

G_Dragon schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 17:03:
Jullie weten dat vrij nemen voor een spel tegenwoordig geen zin meer heeft als je hem digitaal zou halen, met die wereldwijde release tijden? :p Dan zou je hem al fysiek moeten halen :)
Hoezo niet?! Zodra hij, digitaal, gewoon op de tijd zoals de bedoeling is, beschikbaar is zit ik liever niet op mijn werk, maar achter mijn PS5 Pro. Dan is het wel handig dat ik vrij ben, toch?

PSN: GregNL76 - Consoles: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5 Pro, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PlayStation TV, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!


  • Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-06 08:55
Gregory76 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 19:16:
[...]

Zodra hij, digitaal, gewoon op de tijd zoals de bedoeling is, beschikbaar is zit ik liever niet op mijn werk, maar achter mijn PS5 Pro.
Maar die tijd zou dus ook om 16u of 19u kunnen zijn.

  • Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:39

Gregory76

PlayStation enthusiast

Timothy3000 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 19:17:
[...]

Maar die tijd zou dus ook om 16u of 19u kunnen zijn.
Inderdaad. Vandaar mijn vraag. 👍🏼

PSN: GregNL76 - Consoles: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5 Pro, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PlayStation TV, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!


  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:16
Timothy3000 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 19:05:
[...]

Ik zie nu al allemaal Rockstar Club online errors voor me. Hopelijk verloopt dat voor ieder wat vlot.
Dat geeft ook helemaal niet, je gaat toch niet online spelen direct :P..
Gewoon lekker story single player starten, en genieten van het verhaal :D.

  • Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-06 07:16
Carlos0_0 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 20:22:
[...]

Dat geeft ook helemaal niet, je gaat toch niet online spelen direct :P..
Gewoon lekker story single player starten, en genieten van het verhaal :D.
De enige reden om GTA VI aan te schaffen is het online gebeuren. De SP boeit me helemaal niets.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior


  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:16
Lekker Ventje schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 20:32:
[...]

De enige reden om GTA VI aan te schaffen is het online gebeuren. De SP boeit me helemaal niets.
Haha het hele online gebeuren boeit mij niks, heeft het ook nooit gedaan ook.

  • Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:01
Carlos0_0 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 20:40:
[...]

Haha het hele online gebeuren boeit mij niks, heeft het ook nooit gedaan ook.
Hier ook. Ben benieuwd hoe de verdeling is. Altijd GTA gekocht puur voor de singleplayer. Dat is waarom GTA zo is geworden. Online komt er gewoon bij (al is dit natuurlijk een geldmachine voor Rockstar)

  • DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:27
Carlos0_0 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 20:40:
[...]

Haha het hele online gebeuren boeit mij niks, heeft het ook nooit gedaan ook.
Mij ook niet, vind dat hele online gebeuren niks. Doordat gta online zo groot is geworden is de SP Dlc ook gecanceld helaas 👎🏻

  • kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:55

kaanmijo

Picobello B.V.

G_Dragon schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 17:03:
Jullie weten dat vrij nemen voor een spel tegenwoordig geen zin meer heeft als je hem digitaal zou halen, met die wereldwijde release tijden? :p Dan zou je hem al fysiek moeten halen :)
Alsof ik ook maar een minuut zou werken als ik voor de (digitale) brievenbus zit te kamperen tot de postbode komt :+
Moet zeggen dat ik mij in de corona tijd wel goed vermaakt heb met GTA Online, veel vrienden speelde het, heists doen, bedrijven opstarten, etc, er was altijd wel wat te doen.

Als ik moet kiezen ga ik zeker voor de Single Player maar we kijken ook wel uit naar GTA Online 2.0.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Grote kans dat ik GTA online nooit ga opstarten :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer


  • swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:06

swv

Gregory76 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:49:
Zoals meer mensen ben ik van plan na de release een dag of wat vrij te nemen. :P Hij komt de 19e uit, maar hoe laat zou hij hier in NL dan speelbaar zijn? Iemand enig idee? Hoe werkt dat meestal bij releases? M.a.w.: heeft het zin om dan donderdag de 19e gelijk al vrij te nemen, of zou hij toch pas in de avond speelbaar worden en volstaat het om de 20e vrij te nemen?
Ik weet nog dat ik voor de digitale release van GTA V ‘s nachts om 2 uur ben opgestaan volgens mij. Uurtje gespeeld en toen weer proberen te gaan slapen om vervolgens weer vroeg naar school te gaan. Dat had ik nog nooit van mijn leven gedaan voor een spel maar ik was zo hyped. Daarom dat ik dat nog weet. Weet niet of ik dat nu weer zou doen maar wie weet haha.

Ik heb geen goed advies. Zodra je het spel kunt preloaden dan staat er ook wel bij vanaf welke dag en tijd je het kunt gaan spelen. In de dagen ervoor zal vast wel bekend worden wanneer dat is. Ik denk dat ik gewoon ga doorwerken maar dan eerder naar huis of een dagdeel vrij ofzo. Tegen die tijd maar zien hoe druk ik het heb. Vrijdag vrij is wel een goed idee. Wat verlof betreft ben ik wel blij dat de release niet op een dinsdag is. Ik denk dat ik na een lang weekend spelen wel weer een beetje gekalmeerd ben :P
Chaoss schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 00:27:
Grote kans dat ik GTA online nooit ga opstarten :+
Ik twijfel nog, want heb gta online best veel gespeeld met Grand Theft Auto V. Maar Red Dead Redemption 2 online amper gespeeld,

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:39

Gregory76

PlayStation enthusiast

swv schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 07:06:
[...]

....Ik heb geen goed advies. Zodra je het spel kunt preloaden dan staat er ook wel bij vanaf welke dag en tijd je het kunt gaan spelen. In de dagen ervoor zal vast wel bekend worden wanneer dat is. ..
Ah, ja! Wel goed advies dus. Inderdaad, na het pre-loaden zou er inderdaad wel eens precies kunnen staan vanaf wanneer het te spelen is. Thanks. Dan wachten we dat nog even af.

PSN: GregNL76 - Consoles: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5 Pro, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PlayStation TV, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!


  • Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

KapitanKrazy schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 13:20:
Zijn er hier PC gamers die een PS5 gaan aanschaffen voor GTA 6? Ik zit zo erg te twijfelen... Zelf heb ik al een PC die hartstikke high end is dus dat maakt de keuze nog wat lastiger gepaard met het feit dat vrijwel alle Sony exclusives ook al op Steam staan. Buiten GTA 6 en Demon's Souls om zou ik echt niet weten wat ik er nog meer op zou gaan spelen, maar aan de andere kant... We hebben het wel over GTA 6, de game waar al 10+ jaar op gewacht word.

Zijn er hier nog meer met dit dilemma en zo ja, wat doen jullie? De logische kant van mij weet ergens wel dat dit zonde gaat zijn van m'n geld, de emotionele kant koopt nu liever die PS5 voordat de prijzen nog verder omhoog schieten...
Had zelfde dilemma en uiteindelijk besloten hier geen PS5 voor aan te schaffen.

Gisteren zag ik een aanbieding bij de MediaMarkt in Duitsland voor een PS5 Pro voor € 756,- en toen toch maar gekocht in een opwelling omdat GTA :')

  • Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:16
Wootism schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 14:06:
[...]

Had zelfde dilemma en uiteindelijk besloten hier geen PS5 voor aan te schaffen.

Gisteren zag ik een aanbieding bij de MediaMarkt in Duitsland voor een PS5 Pro voor € 756,- en toen toch maar gekocht in een opwelling omdat GTA :')
Wat een geld, helaas.

Jammer dat er ook niet duidelijk bekend is of Pro echt een verschil gaat maken met GTA VI.
Ik ben zelf niet echt een gamer (meer), heb wel een "gaming" pc maar geen console, wil dus wel een PS5 voor GTA VI..
Kleine gok aan het wagen dat prijzen dalen later dit jaar, maar die kans is klein opzich.

Ik koop vaak liever nieuw dan tweehands (wantrouwen 8)7) maar is in dit geval en met de huidige prijzen wel logischer.

T.Net Creality 3D Printer Discord


  • d4rkn4pst3r
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:50
Christoxz schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 14:35:
[...]

Wat een geld, helaas.

Jammer dat er ook niet duidelijk bekend is of Pro echt een verschil gaat maken met GTA VI.
Ik ben zelf niet echt een gamer (meer), heb wel een "gaming" pc maar geen console, wil dus wel een PS5 voor GTA VI..
Kleine gok aan het wagen dat prijzen dalen later dit jaar, maar die kans is klein opzich.

Ik koop vaak liever nieuw dan tweehands (wantrouwen 8)7) maar is in dit geval en met de huidige prijzen wel logischer.
Als je ziggo abonnement neemt krijg je nu een PS5 erbij _/-\o_

Internet en TV Abonnement – Vergelijk Internet & TV | Ziggo

[ Voor 8% gewijzigd door d4rkn4pst3r op 05-06-2026 14:39 ]


  • Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Christoxz schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 14:35:
[...]

Wat een geld, helaas.

Jammer dat er ook niet duidelijk bekend is of Pro echt een verschil gaat maken met GTA VI.
Ik ben zelf niet echt een gamer (meer), heb wel een "gaming" pc maar geen console, wil dus wel een PS5 voor GTA VI..
Kleine gok aan het wagen dat prijzen dalen later dit jaar, maar die kans is klein opzich.

Ik koop vaak liever nieuw dan tweehands (wantrouwen 8)7) maar is in dit geval en met de huidige prijzen wel logischer.
Heb de aanname gemaakt dat ik een betere ervaring krijg met de Pro door de PSSR en de 3x betere Ray Tracing. En anders in ieder geval snellere laadtijden. Blijft een gokje natuurlijk.

Tweedehands worden die Pro’s voor meer geld aangeboden dan die Mediamarkt deal, dus daarom toch maar knoopje gehakt. Hoewel ik het je gun hoop ik zelf niet dat de prijzen dalen later dit jaar :D

  • Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:16
Ah goeie, mijn ouders willen terug overstappen naar Ziggo :9
Wootism schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 14:46:
[...]

Heb de aanname gemaakt dat ik een betere ervaring krijg met de Pro door de PSSR en de 3x betere Ray Tracing. En anders in ieder geval snellere laadtijden. Blijft een gokje natuurlijk.
Zal vast wel iets beter zijn, meer de vraag of het het echt waard is. Zeker omdat er ook echt niet geoptimaliseerd is voor de Pro. We gaan het zien, helaas te ongeduldig om resultaten af te wachten.

T.Net Creality 3D Printer Discord


  • Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Christoxz schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 14:53:
[...]

Zal vast wel iets beter zijn, meer de vraag of het het echt waard is. Zeker omdat er ook echt niet geoptimaliseerd is voor de Pro. We gaan het zien, helaas te ongeduldig om resultaten af te wachten.
Waar baseer je op dat er ‘echt niet geoptimaliseerd is voor de Pro?’. Volgens mij is daar nog niks over bekend. Of heb ik ergens iets gemist?

  • Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:16
Wootism schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 15:15:
[...]

Waar baseer je op dat er ‘echt niet geoptimaliseerd is voor de Pro?’. Volgens mij is daar nog niks over bekend. Of heb ik ergens iets gemist?
Sorry verkeerd verwoord, ik bedoelde meer dat de development al veel eerder gaande was, dan de Pro er gereleased is. Er zullen dus vast wel optimalisaties zijn, maar denk op een andere level dan als de Pro veel ouder was geweest.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Het schiet al behoorlijk op!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0MYtYo9Ryu9o7yGvoI2A_DpVHlE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E2lok0raAAwjmjei1pdJX6lQ.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-06 22:57

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
Al had ik gehoopt dat we nu onderhand wel meer info hadden gehad..

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

AlwaysNick schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:43:
[...]


Al had ik gehoopt dat we nu onderhand wel meer info hadden gehad..
Ik ook, maar nog even volhouden want de zomer begint bijna! oOo

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-06 22:57

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
G_Dragon schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:44:
[...]


Ik ook, maar nog even volhouden want de zomer begint bijna! oOo
Gelukkig 2 vakanties en DefQon 1 om de tijd te doden xD

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda


  • RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:37
G_Dragon schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:44:
[...]


Ik ook, maar nog even volhouden want de zomer begint bijna! oOo
Zal je zien dat ze richting het einde van de zomer gaan starten met de marketing :+

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x


  • dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Wootism schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 15:15:
[...]

Waar baseer je op dat er ‘echt niet geoptimaliseerd is voor de Pro?’. Volgens mij is daar nog niks over bekend. Of heb ik ergens iets gemist?
Was bij GTAV ook niet. Er kwamen pas optimalisaties toen de volgende generatie consoles uitkwamen. Dus reken er niet op.

It’s the economy, stupid!


  • Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat hebben de PC gamers hier nu gedaan? In principe was mijn plan een PS5 te kopen speciaal voor GTA6, dacht eraan dat wellicht nu vast te doen ivm prijsstijgingen en beschikbaarheid dit najaar. Maar ik ga die PS5 verder niet gebruiken. Nu lees ik weer geruchten dat de PC release misschien wel al in de loop van 2027 komt, dus dan is wachten wellicht wel een optie (eerder was het 1-2 jaar?).

Ben benieuwd naar jullie afwegingen :)
Ik wacht het rustig af, heb een Xbox dus zit goed (en gebruik in vrijwel dagelijks), maar voorkeur krijgt straks wel PC. Komt hij later.. Tja, dan als GTA5, kopen in de levensduur waarschijnlijk 4x :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.


  • RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:37
Okasha schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:20:
Wat hebben de PC gamers hier nu gedaan? In principe was mijn plan een PS5 te kopen speciaal voor GTA6, dacht eraan dat wellicht nu vast te doen ivm prijsstijgingen en beschikbaarheid dit najaar. Maar ik ga die PS5 verder niet gebruiken. Nu lees ik weer geruchten dat de PC release misschien wel al in de loop van 2027 komt, dus dan is wachten wellicht wel een optie (eerder was het 1-2 jaar?).

Ben benieuwd naar jullie afwegingen :)
Februari 2027... Dat klinkt wel heel vroeg. Ik heb hier toevallig een PS5 staan (gewonnen met een actie bij Tweakers), maar ik twijfel nog een beetje. Mocht de datum van februari 2027 waar zijn, dan wacht ik wel eventjes.

Ik verwacht eigenlijk dat PC gamers zeker 9-12 maanden moeten wachten nadat GTA VI is verschenen voor de consoles.

Maar om nou een PS5 te kopen voor enkel GTA VI... Dat zou ik zelf nooit doen. Dan kan je het beter in een potje stoppen voor een PC upgrade.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Er is voor Rockstar eigenlijk geen reden om de game zo snel op de pc uit te brengen. Ze zijn er veel meer bij gebaat om de game een jaar of langer later opnieuw aan pc-gamers te verkopen die niet konden wachten.

“Geruchten” dat de game snel naar de pc komt, zijn waarschijnlijk niet meer dan pc-gamers die dat hopen.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Februari lijkt mij inderdaad ook veel te snel, dan mis je nou net die dubbele verkoop die ze graag willen omdat je dan inderdaad gaat wachten. Ik denk dat september al vroeg zou zijn, maar een jaar later klinkt logisch.

  • Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:06:
Februari lijkt mij inderdaad ook veel te snel, dan mis je nou net die dubbele verkoop die ze graag willen omdat je dan inderdaad gaat wachten. Ik denk dat september al vroeg zou zijn, maar een jaar later klinkt logisch.
Ja die dubbele verkoop is natuurlijk top. Ik heb GTA5 ook voor PS3, PS4 én PC gekocht :+

  • RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:37
Okasha schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:29:
[...]

Ja die dubbele verkoop is natuurlijk top. Ik heb GTA5 ook voor PS3, PS4 én PC gekocht :+
Oftewel... Je bent een probleem van deze markt :+

Nee, maar serieus... Rockstar verdient wel lekker als mensen de game vaker kan verkopen aan mensen. Zelf heb ik 'm ook voor de PS3 en PC. Ze weten dat ze dit kunnen doen en dat mensen het spel vaker kopen, dus ik zou zelf als bedrijf zijnde dat ook helemaal benutten.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x


  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:16
RobinNL schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:50:
[...]


Oftewel... Je bent een probleem van deze markt :+

Nee, maar serieus... Rockstar verdient wel lekker als mensen de game vaker kan verkopen aan mensen. Zelf heb ik 'm ook voor de PS3 en PC. Ze weten dat ze dit kunnen doen en dat mensen het spel vaker kopen, dus ik zou zelf als bedrijf zijnde dat ook helemaal benutten.
Oh alleen de Ps3 en pc maar :+

Ik heb hem voor de ps3 gekocht, toen met de ps4 uit kwam hem hier ook op gekocht.
Ik heb toen ook de ps5 upgrade gekocht voor een 10tje ?, en heb hem ook op de pc 🤣.

  • DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:10
Donstil schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:49:
Er is voor Rockstar eigenlijk geen reden om de game zo snel op de pc uit te brengen. [..]
Denk het eigenlijk wel: ==> GTA ONLINE
Die PC gamers spelen dit na jaren nog steeds terwijl de mensen op de PS3 (denk ik) al afgehaakt zijn ;)

*sowieso


  • [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Okasha schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:20:
Wat hebben de PC gamers hier nu gedaan? In principe was mijn plan een PS5 te kopen speciaal voor GTA6, dacht eraan dat wellicht nu vast te doen ivm prijsstijgingen en beschikbaarheid dit najaar. Maar ik ga die PS5 verder niet gebruiken. Nu lees ik weer geruchten dat de PC release misschien wel al in de loop van 2027 komt, dus dan is wachten wellicht wel een optie (eerder was het 1-2 jaar?).

Ben benieuwd naar jullie afwegingen :)
Ik had bij mijn KPN abonnement een PS 5 gekregen, voor gekozen i.v.m. GTA6. maar nadat deze 6 maanden stof heeft lopen happen verkocht. Ik hoop dus op een snelle PC release.

Nu bezig met 100% halen op GTA5 (plus de rest), nog wel even zoet mee.

  • DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:10
Wootism schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 14:06:
[...]

Had zelfde dilemma en uiteindelijk besloten hier geen PS5 voor aan te schaffen.

Gisteren zag ik een aanbieding bij de MediaMarkt in Duitsland voor een PS5 Pro voor € 756,- en toen toch maar gekocht in een opwelling omdat GTA :')
Online gekocht of daar heen gereden?
De prijzen voor de PS5 Pro zijn de laatste maanden al weer aan het stijgen (zie prijsgrafiek bij PS5 Pro: uitvoering: Sony PlayStation 5 Pro Wit, Zwart)

Heel eerlijk, mijn game PC is aan vervanging toe (stamt nog uit 2015) en ik twijfel of ik niet gewoon een PS5 Pro wil halen, maar dat zou dan alleen voor GTA zijn. Dat is wel een dure game dan.
De PC upgraden zou ook duur zijn maar anders dan Assetto Corsa speel ik daarop eigenlijk geen zware games.
Aan de andere kant is de PC release nog heel onduidelijk en ik zou hem toch ook wel graag op de bank willen spelen.

Lastige keuzes allemaal

*sowieso

DonJunior schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:08:
[...]

Denk het eigenlijk wel: ==> GTA ONLINE
Die PC gamers spelen dit na jaren nog steeds terwijl de mensen op de PS3 (denk ik) al afgehaakt zijn ;)
De PS3 eigenaren zijn natuurlijk niet gestopt. Maar naar de nieuwere consoles geëvolueerd.

Ik heb de recente cijfers niet in mijn hoofd maar als ik er even op google dan doen de Xbox en PlayStation samen ongeveer 32x meer omzet per week in GTA Online dan de PC.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNmDTqRjVzR444QGTndiU0DcwZU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBAgktZTCEE50SK9jyBvJ9ie.jpg?f=fotoalbum_large

GTA Online gaat dus geen reden zijn om versneld naar de PC te komen.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:10
Donstil schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:17:
[...]


De PS3 eigenaren zijn natuurlijk niet gestopt. Maar naar de nieuwere consoles geëvolueerd.

Ik heb de recente cijfers niet in mijn hoofd maar als ik er even op google dan doen de Xbox en PlayStation samen ongeveer 32x meer omzet per week in GTA Online dan de PC.

[Afbeelding]

GTA Online gaat dus geen reden zijn om versneld naar de PC te komen.
Holy shit.. dat had ik niet verwacht ik dacht altijd dat GTA Online exclusive PC was. Maar niet dus. Okee ik loop echt achter. (*kun je wel zien dat ik nooit GTA Online heb gespeeld hahaha)

*sowieso


  • Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:30
DonJunior schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:15:
[...]

Online gekocht of daar heen gereden?
De prijzen voor de PS5 Pro zijn de laatste maanden al weer aan het stijgen (zie prijsgrafiek bij PS5 Pro: uitvoering: Sony PlayStation 5 Pro Wit, Zwart)

Heel eerlijk, mijn game PC is aan vervanging toe (stamt nog uit 2015) en ik twijfel of ik niet gewoon een PS5 Pro wil halen, maar dat zou dan alleen voor GTA zijn. Dat is wel een dure game dan.
De PC upgraden zou ook duur zijn maar anders dan Assetto Corsa speel ik daarop eigenlijk geen zware games.
Aan de andere kant is de PC release nog heel onduidelijk en ik zou hem toch ook wel graag op de bank willen spelen.

Lastige keuzes allemaal
Hier ook o.a. met die reden in oktober 2025 een Sony PlayStation 5 Pro gekocht inclusief Battlefield 6 in Duitsland voor €672,50 destijds. Ik moet zeggen dat oudere games toch ook nog wel verbeteren met PSSR wat nog steeds doorontwikkeld wordt. En ook niet meer zo de noodzaak mijn PC te upgraden, een beetje GPU (AMD Radeon RX 9070XT of nVidia RTX 5070) alleen al kost nu ook €600,00. En met de Sony PlayStation 5 Pro kan je i.i.g. meteen aan de gang met GTA VI bij release.

Na het WK 2026 zal de marketing machine van Rockstar wel opgestart worden m.b.t GTA VI.

[ Voor 22% gewijzigd door G_Dragon op 18-06-2026 15:06 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • FR1908MAX
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gm90RqZbSHs7iR3Hw-HzkF57pvo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QqOW1SbRdQgKoeMB3GeI1Dh2.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door G_Dragon op 18-06-2026 15:59 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:57

Vuvuzela

My spire is forming

*O*

Maar daar hoort ook wel een trailer bij! Zullen we die wel binnen een week zien. Wie weet vanmiddag nog.

I served in a company of heroes.


  • Pvt.Zaitsev
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:13
HERE WE GO!!! #HYPED

  • Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:22
Een 'trailer' over pre-orders, super :|

  • Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Leuk voor de disc versie maar een digitale versie ga ik echt niet pre orderen als dat überhaupt kan.

How bad is it on a scale from one to Spurs

Holy sh*t, dit ziet er geweldig uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4ZBzgBoqteQPJpj7BH73UpWWs0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p0EbnDGbwE6DqhlPg0MBNfsY.jpg?f=fotoalbum_large

De officiele website heeft een grote update gehad: https://www.rockstargames.com/VI

[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 18-06-2026 15:25 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:37
Heb je ook high res? Dit is 480p ofzo 8)7

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x


  • Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-06 11:06

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

G_Dragon schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:22:
Holy sh*t, dit ziet er geweldig uit!

[Afbeelding]

De officiele website heeft een grote update gehad: https://www.rockstargames.com/VI
Op zoek naar Eastereggs zou ik zeggen!

Steam ID = Ackerfiets


  • SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:09
RobinNL schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:24:
[...]


Heb je ook high res? Dit is 480p ofzo 8)7
Moet je ff op de site kijken: https://www.rockstargames.com/VI

Zucht...


  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:16
Slasher schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:19:
Leuk voor de disc versie maar een digitale versie ga ik echt niet pre orderen als dat überhaupt kan.
Dat kan altijd, en ga ik ook gewoon doen als nog :).
RobinNL schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:24:
[...]


Heb je ook high res? Dit is 480p ofzo 8)7

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sayf5c-T9vuPccX0qDB286tpkSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5dFFZf7XxXzeDLGCh9cGbAkf.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • KapitanKrazy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:55
Zucht

Yep, die PS5 gaat 100% worden gekocht volgende maand... Ik gooi hem maar onder de noemer 'verjaardagscadeautje voor mijzelf' om het te rechtvaardigen :+

  • RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:37
Al een stuk beter! Die afbeelding in 4k formaat is ook niet echt heel scherm te noemen 😅

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x


  • RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:37
KapitanKrazy schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:34:
Zucht

Yep, die PS5 gaat 100% worden gekocht volgende maand... Ik gooi hem maar onder de noemer 'verjaardagscadeautje voor mijzelf' om het te rechtvaardigen :+
Of voor dat je account dan 13 jaar bestaat :+

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Pagina: 1 ... 22 ... 28 Laatste

Let op:
Niet discussieren over de waarde van games. Of overgewicht de waarde van de Uktimate edition. Zie de startkosten voor de verschillende.

Telkens vragen wat je in de normale of ultimate editie krijgt is overbodig, staat heel duidelijk in de topic start.

Denk eraan leaks en spoilers tussen spoilertags te plaatsen!

Veranderingen met betrekking tot een game serie: [ZT] Invloed en veranderingen van bestaande game series

Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld


Countdown Timer