FRANQ schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 16:52:
[...]

Groot GTA fan hier.
Maar ik speel het niet meer door de kosten.

Mag hopen dat dat systeem grondig op de schop gaat.
Stel van de laatste dlc, zou ik een auto willen.
Dat is bijvoorbeeld de Progen Luiva.
Kost $2,697,500, komt misschien nog 500k bij voor wat upgrades.

Maar goed de basisprijs is $2,697,500

Een shark card van 8 miljoen kost 90 euro.
Dat zijn 88888.88 credits per euro.

$2,697,500 / 88888.88 = 30.34 euro voor 1 auto.
Ik vind dat bespottelijk duur.

Tijd om dat geld bij elkaar te grinden heb ik niet naast mijn werk, eigen bedrijf(je), klussen in en om huis en 2 kinderen.
In die 30min die ik 2x per week tijd heb om te gamen wil ik gewoon LOL hebben.
Soms heb ik wat langer de tijd, maar ook dan wil ik niet moeten ingame werken.

Geef me gewoon alles in een DLC voor 20 euro, en dan koop ik elke DLC die er is.
(Doe ik met snowrunner, cities, en andere games die ik leuk vind ook)

Natuurlijk hoef ik geen cards te kopen, en kan ik het doen met wat ik heb.
Maar ook dan verbrand je geld zonder dat je het actief uitgeeft.
Huizen en garages kosten geld.
Ammo kost geld.
Er zitten zoveel ingame terugkerende kosten in verwerkt, dat je in no-time blut bent.

Als ik gta nu speel speel ik offline, maar dan mis ik toch wel veel dlc voertuigen.
Eigenlijk is het spel zo goed als dood voor mij.

En dat vind ik jammer.
Als ik er even op google kost 8 miljoen €75,-
Scheelt toch weer 😆

Maar dat gezegd hebbende zwem ik echt in het geld daar, terwijl ik nagenoeg nooit wat gekocht heb en al helemaal niet voor €75.

Juist door de heists, missies en bedrijven weet ik van ellende niet meer wat ik met mijn geld moet doen. Nu speel ik al een jaartje of twee niet meer, maar is dat nu zo sterk veranderd ten opzichte van bijvoorbeeld twee jaar geleden?

Live, Laugh, Toaster bath.

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10-06 11:44

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
Donstil schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 18:17:
[...]

Als ik er even op google kost 8 miljoen €75,-
En heeeeeeel af en toe met de sale €67,- :P

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:45
G_Dragon schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 13:34:
[...]

Oh sorry ja mijn fout, ik had de datum verkeerd. Maar de eerste dinsdag van Mei was vorig jaar ook de release dag van de trailer dus iedereen op Twitter is een beetje aan het hopen dat Rockstar met iets komt. Zelf weet ik wel beter en ga ik nog nergens van uit.
Ik ga er nu wel vanuit dat de game gewoon op 19 november 2026 verschijnt. Het lijkt erop dat er een marketing deal is met PlayStation. Dan zou je verwachten dat Sony al wat (basis)info heeft. Als je die info niet hebt, zou je niet zomaar in je financial earnings presentation gaan vertellen dat GTA VI eraan komt, lijkt mij. Sony stuurt nu ook berichten naar GTA V spelers (die op een PS4 spelen) het volgende:
You are a top Grand Theft Auto V player!

Get a PlayStation 5 today to be ready for when Grand Theft Auto VI launches on November 19, 2026.

Scan the QR code to shop PS5 consoles
Het is natuurlijk ook een manier om meer PS5 consoles te verkopen.

Daarnaast heeft Game Informer een mail uitgestuurd dat deze maand [REDACTED] [REDACTED] [REDACTED] [REDACTED] op de cover zou staan. Welke game met 4 woorden zou dat kunnen zijn? Ik zeg: Grand Theft Auto VI. Op 12 mei zouden we het moeten weten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KoD5x5Azq0jkFCKSm_RQkBnTD3w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8tDbCVAqFKqerQKEwjxw2Qnj.jpg?f=fotoalbum_large

Tel je dit bij elkaar op, dan zou ik (bijna) zeggen dat de marketing machine voor GTA VI wordt opgestart. En wie weet dat we komende dinsdag (12 mei) misschien wat meer kunnen verwachten.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Ik las het inderdaad, sinds gisteravond is Twitter helemaal ontploft en zag ik het allemaal voorbij komen. Sinds dien;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3t5uksJRSBcWQReJc7hF47Z2zAQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/rq3rdbB1nFUuXBU05fhqigPc.gif?f=user_large
Hier een foto van z'n melding;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VrkJ8IVLjeLoKyJ9VjE_BFZsft8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYVdY40vTC3SD6BWs4BQ3bDd.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is nog een leuke video die ik op Twitter tegenkwam;

[ Voor 48% gewijzigd door G_Dragon op 09-05-2026 13:44 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Nou deception, de Game informer cover blijkt Blood of the Dawnwalker te zijn.

Hele hype om niets, altijd mooi hoe mensen zoiets op bijna niets baseren behalve op wishfull thinking :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Ondanks dat de vorige geruchten niet waar bleken te zijn.. er gebeurd weer genoeg;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Na8nhQoIOqcTdddS5jYiTlI9ELo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XjEPhlUlQHFmLOggqsEXMMCM.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjah er gaan pre orders beschikbaar komen... niet echt wereldnieuws toch? :P

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:44
Misschien een domme vraag, maar gezien hier de die hards zitten wil ik hem toch stellen: pc-versie hoeven we in 2027 nog niet te verwachten, toch?

All your base are belong to us

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:20
Ample Energy schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:12:
Misschien een domme vraag, maar gezien hier de die hards zitten wil ik hem toch stellen: pc-versie hoeven we in 2027 nog niet te verwachten, toch?
Nou ja in 2027 zou best kunnen, dat is een jaar later ongeveer dus september/ oktober ofzo.
Hier heeft schijnbaar iemand het samengevat, van wat spellen en de tijd die er tussen zat.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/1f9f69fa135c1.png

https://www.reddit.com/r/GrandTheftAutoV/comments/18do6ns/rockstar_recent_history_with_pc_gamers_console_pc/

Heb het verder niet gechecked of het klopt, maar dus ergens eind 2027 zou best kunnen.

[ Voor 39% gewijzigd door Carlos0_0 op 14-05-2026 10:16 ]

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:00
Carlos0_0 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:14:
[...]

Nou ja in 2027 zou best kunnen, dat is een jaar later ongeveer dus september/ oktober ofzo.
Hier heeft schijnbaar iemand het samengevat, van wat spellen en de tijd die er tussen zat.

[Afbeelding]

https://www.reddit.com/r/GrandTheftAutoV/comments/18do6ns/rockstar_recent_history_with_pc_gamers_console_pc/

Heb het verder niet gechecked of het klopt, maar dus ergens eind 2027 zou best kunnen.
Misschien niet sneller dit keer? Xbox en windows hebben tegenwoordig toch identieke kernel, dit was bij gta 5 niet het geval. Lijkt me makkelijker om te "poorten"?

• Carlos0_0
dutchnltweaker schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:22:
[...]

Misschien niet sneller dit keer? Xbox en windows hebben tegenwoordig toch identieke kernel, dit was bij gta 5 niet het geval. Lijkt me makkelijker om te "poorten"?
Denk het niet met de ps4 en xbox generatie werd er ook al gewoon amd hardware gebruikt, dus porten was toen al makkelijker.
Maar een jaar later is ook marketing technisch weer handig, dan zijn mensen sneller geneigd hem bijv ook voor de pc te kopen(Dan hebben ze hem al geruime tijd op de console).
Genoeg die het 2 keer kopen console en pc, dus kan rockstar langer teren op succes.

Anders was red dead redemption 2 ook wel sneller geport, dus denk dat er gewoon een jaartje tussen zal zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Carlos0_0 op 14-05-2026 10:32 ]

[...]

Het gaat er niet om dat het makkelijker of moeilijker is. Het gaat over om dat mensen dubbel kopen.

Met een latere pc release creëren ze een schaarste die er voor zorgt dat pc gamers hem alsnog kopen op console, en misschien zelfs een console kopen. Als de pc versie dan uitkomt kopen ze opnieuw omdat ze denken een betere versie te krijgen.

Zou er niet op rekenen dat het sneller is.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:00
Duidelijk, jammer ga er niet special een console voor kopen voor nu. Wacht wel af.

• RobinNL
[...]

Ik heb hier zowel een PS5 als PC. Stel de PC versie zou 2 maanden na de console versies verschijnen, dan wacht ik met kopen. Stel de PC versie komt pas een jaar later (of zelfs later) naar de PC, dan zou ik eerst de PS5 versie kopen en vervolgens de PC versie, om uiteindelijk ook met vrienden te kunnen spelen.

En dat is het 'm vooral.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Ample Energy
dutchnltweaker schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:00:
Duidelijk, jammer ga er niet special een console voor kopen voor nu. Wacht wel af.
Joke’s on them: The Witcher 4 zou ook in 2027 moeten uitkomen, dus heb toch geen tijd voor GTA6 :+
Dankjewel, trouwens, @Carlos0_0.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:27
Ik wacht sowieso op de pc versie. Heb weinig zin om extra nog een console aan te schaffen voor een (wss vrij serieus) mindere ervaring.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ample Energy schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:39:
[...]

Joke’s on them: The Witcher 4 zou ook in 2027 moeten uitkomen, dus heb toch geen tijd voor GTA6 :+
The Witcher zal wel 2029 worden... vanaf november dus alle tijd om GTA6 te spelen :+

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Visgek82 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 15:31:
Ik wacht sowieso op de pc versie. Heb weinig zin om extra nog een console aan te schaffen voor een (wss vrij serieus) mindere ervaring.
Woa bij GTA5 viel dat best wel mee toch? Mainfocus bij rockstar is altijd consoles geweest.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:27
Chaoss schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 15:44:
[...]

Woa bij GTA5 viel dat best wel mee toch? Mainfocus bij rockstar is altijd consoles geweest.
Dat kan wel zijn , maar op de pc draait het beter en ziet het er beter uit. Dus dat is mijn keus :)
Chaoss schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 15:44:
[...]

Ja iets mooier en hogere framerate, dat is het vooral. Mits je goeie hardware hebt staan.

Maar met PS5 Pro en PSSR2.0 kan dat verschil nog wel eens een stuk kleiner worden deze keer.

• RobinNL
G_Dragon schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 09:23:
Ondanks dat de vorige geruchten niet waar bleken te zijn.. er gebeurd weer genoeg;

[Afbeelding]

[X]

Wat geruchten kunnen doen...
Take-Two Adds Nearly $2B In Value As GTA 6 Pre-Order Rumors Circulate

Hopelijk komt het nu ook een keer uit, want die radiostilte vanuit Rockstar is gewoon niet leuk meer..

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:52
Ample Energy schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:39:
[...]

Vergeet niet dat dat dit versie vol bugs is, de games van CD Project zijn altijd pas na een jaar speelbaar.

• RobinNL
G_Dragon schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 16:21:
[...]

Hopelijk komt het nu ook een keer uit, want die radiostilte vanuit Rockstar is gewoon niet leuk meer..
Ze hoeven niks te doen, mensen zitten elkaar op te hypen en dat is gewoon gratis marketing. Voordat je het weet is de zomer weer voorbij en hoef je nog een paar dagen te wachten.

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:21
G_Dragon schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 16:21:
[...]

Wat moet Rockstar doen dan? De game komt als het goed is in november uit en de hypetrain komt ook wel op gang zonder dat Rockstar iets doet.
TinusXIII schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:02:
[...]

Wat moet Rockstar doen dan? De game komt als het goed is in november uit en de hypetrain komt ook wel op gang zonder dat Rockstar iets doet.
Zoals normaal gebeurd bij andere ontwikkelaars? Trailers, screens of andere leuke informatie..

• Carlos0_0
Indien het spel inderdaad in November komt, verwacht ik toch vanaf Mei/juni toch wel een keer weer wat meer info.
Het hoeft niet direct een trailer te zijn, maar wat screenshots ofzo, en eventueel later nog een trailer(Of andersom).

Goed rockstar kan altijd wel iets vrij geven, maar juli / augustus is ook vakantie tijd. Zowel voor de gamers als de mensen bij rockstar zelf.
Om dan in de laatste 3 maanden dan volgas nog dingen te gaan laten zien, dat is ook weer een beetje laat.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik denk dat we niet bang hoeven te zijn dat Rockstar de marketing niet heeft uitgedacht, als ze iets wel kunnen... (Naast kneiters van games maken)

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 14-05-2026 18:23 ]

• Carlos0_0
418O2 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:23:
Ik denk dat we niet bang hoeven te zijn dat Rockstar de marketing niet heeft uitgedacht, als ze iets wel kunnen... (Naast kneiters van games maken)
Uiteraard en er zal vast wel iets komen uiteindelijk, alleen soms wordt je even ongeduldig en wil je wel graag iets zien.
Het is ieder geval niet op de E3, want dat is er niet meer :P.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:25:
[...]

Uiteraard en er zal vast wel iets komen uiteindelijk, alleen soms wordt je even ongeduldig en wil je wel graag iets zien.
Ik ben daar persoonlijk niet mee bezig, enige waar ik interesse in heb is de game. Liever geen marketing dan maandenlang je publiek blueballen

• Carlos0_0
418O2 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:26:
[...]

Ik ben daar persoonlijk niet mee bezig, enige waar ik interesse in heb is de game. Liever geen marketing dan maandenlang je publiek blueballen
Nou ja ben er nu ook niet echt mee bezig, ben druk sinds kort met Pokemon legends z a en 007 straks en Lego Batman.

Dus ik heb nog genoeg te spelen voorlopig, maar zodra er weer nieuwe screenshots of trailer komt is iedereen er wel effe mee bezig(op zijn eigen manier).

Als een bedrijf een hype kan maken is het Rockstar wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Carlos0_0 op 14-05-2026 18:30 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Donstil schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 15:48:
[...]

Ja iets mooier en hogere framerate, dat is het vooral. Mits je goeie hardware hebt staan.

Maar met PS5 Pro en PSSR2.0 kan dat verschil nog wel eens een stuk kleiner worden deze keer.
Ja ben erg benieuwd naar de PS5 Pro versie, de pro heeft op dit moment al flinke voordelen bij de meeste games en ik denk dat het verschil bij GTA6 helemaal groot gaat zijn.

• Carlos0_0
Chaoss schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 19:24:
[...]

Ja ben erg benieuwd naar de PS5 Pro versie, de pro heeft op dit moment al flinke voordelen bij de meeste games en ik denk dat het verschil bij GTA6 helemaal groot gaat zijn.
Dan moet rockstar er wel wat mee gedaan hebben, en hopelijk hebben ze dat door al dat uitstel ook gedaan.
Haha hier kan je hem zelfs al pre-orderen; https://gameshop-twente.n...-playstation-5-nieuw.html

Carlos0_0 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 20:17:
[...]

Dan moet rockstar er wel wat mee gedaan hebben, en hopelijk hebben ze dat door al dat uitstel ook gedaan.
Als het gerucht van de deal tussen Sony en Rockstar waar is dan zal dat wel. Want dan gaat Sony daar ongetwijfeld mee adverteren “plays best on PlayStation 5 Pro”

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:29
Ik had even als interesse gevraagd hoe en wat via de mail:

"Beste Milan,

Omdat er veel vraag is naar de game hebben wij de pre-orders al open gegooit. De prijs hebben wij voor nu uit de speculaties wat de game zeer waarschijnlijk zal gaan kosten bij de release. Mocht er een daadwerkelijke prijs worden bekend gemaakt passen wij deze prijs aan."

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

• Ample Energy
Dat is lekker rente trekken (y)
Moet hem eigenlijk ook ergens aanbieden. Zullen vast sukkels zijn die er in trappen :P

• Carlos0_0
Benieuwd wat ze doen als het spel bijv 80 euro gaat zijn, krijg je het geld terug via een cadeaubon ofzo zeker ? :P .

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Stel dat de pre-orders maandag live gaan, is de verwachting dan ook dat dit samengaat met een trailer? Hoe was sat bij RDR2 en GTA5?

Edit: Chat gevraagd beide pre-orders gingen samen met een trailer. Verontrustende is wel dat GTA5 nadat de pre-orders open gingen nog is uitgesteld :+

Volgens ChatGPT is er een 40-60% kans dat er maandag een trailer komt :+

[ Voor 46% gewijzigd door Chaoss op 15-05-2026 11:20 ]

• Carlos0_0
Oh dat is een goeie geen idee meer, dat is te lang geleden.
Het zou natuurlijk goed kunnen, dat er een trailer life gaat. En op einde staat preorder vanaf nu((Dat gebeurt zo vaak).

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Carlos0_0 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 09:39:
Benieuwd wat ze doen als het spel bijv 80 euro gaat zijn, krijg je het geld terug via een cadeaubon ofzo zeker ? :P .
Dat is dan uiteindelijk win-win voor de Gameshop, wel slim als dat zo is.
Ik ga hem digitaal aanschaffen, met de Xbox account sharing die mogelijk is, kost het me dan de helft.

How bad is it on a scale from one to Spurs

• RobinNL
Carlos0_0 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:25:
[...]

Als je wat ziet, dan wil je de game juist liever spelen. Dan kijk je naar de teller en zie je dat je nog lang moet wachten 😅 En er zijn een aantal hier die niet kunnen wachten op de game :P Al duurt het nog 2 jaar voordat de game uitkomt, ik kan me nog heel lang vermaken met andere games en andere dingen.

Maar we hebben met de GTA VI website al een hoop info en screenshots gekregen. Met andere games krijg je dit niet.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:16
Chaoss schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:15:
Stel dat de pre-orders maandag live gaan, is de verwachting dan ook dat dit samengaat met een trailer? Hoe was sat bij RDR2 en GTA5?

Edit: Chat gevraagd beide pre-orders gingen samen met een trailer. Verontrustende is wel dat GTA5 nadat de pre-orders open gingen nog is uitgesteld :+

In het geval van RDR2 zit chatgpt er al naast: https://www.ireddead.com/rdr2/launch-timeline
Carlos0_0 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 09:39:
Als dat zo is annuleer je hem gewoon en bestel je het ergens anders. Maar Gameshop Twente heeft een goede service hoor, dus ik verwacht dat ze er gewoon netjes mee omgaan en het eventuele verschil terugstorten.

[ Voor 28% gewijzigd door Raem op 15-05-2026 11:54 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Milan1NL
Ach, laten we eerlijk zijn. Ik denk persoonlijk dat er veel lezers in dit topic zijn die net als ik de hype trein van wanneer kunnen wij pre-orderen graag willen volgen. En dat dit een game gaat worden waar veel mensen naar uit kijken :D

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

• RobinNL
Raem schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:50:
[...]

In het geval van RDR2 zit chatgpt er al naast: https://www.ireddead.com/rdr2/launch-timeline

[...]

Als dat zo is annuleer je hem gewoon en bestel je het ergens anders. Maar Gameshop Twente heeft een goede service hoor, dus ik verwacht dat ze er gewoon netjes mee omgaan en het eventuele verschil terugstorten.
Waarom niet wachten tot dichterbij de release? Is er een kans dat de game is uitverkocht bij winkels? Als PC gamer ben ik enkel digitaal gewend. (en ik heb een PS5 Digital Edition)

Als de game niet is uitverkocht, zal ik zelf gewoon lekker wachten tot dichterbij release.

[ Voor 7% gewijzigd door RobinNL op 15-05-2026 12:19 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:44
Wat is het voordeel van zo vroeg pre-orderen? Ergens in de periode dat je de game kan pre loaden begrijp ik het wel, gezien GTA VI een behoorlijke grootte zal zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Jumpman op 15-05-2026 12:26 ]

Chaoss schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:15:

ChatGPT zegt dat het officieel geen oorlog is :+

Perplexity zegt overigens dat dit om de tweede trailer ging bij GTA5. Dus we lopen er al eentje voor.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 15-05-2026 12:33 ]

• Carlos0_0
Jumpman schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:25:
Wat is het voordeel van zo vroeg pre-orderen? Ergens in de periode dat je de game kan pre loaden begrijp ik het wel, gezien GTA VI een behoorlijke grootte zal zijn.
Dat je het vast betaald heb, mocht je het geld op dat moment hebben liggen.
Het kan zo maar zijn dat je het in November niet heb.

En voor vele is het ook gewoon gemak zijn, och dan bestel ik het vast. hoef ik het tegen die tijd niet te doen.
Jumpman schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:25:
Helemaal niets 😆.
Sterker nog hij is nu duurder dan in november als je de inflatie meetelt 🙃

RobinNL schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:18:
[...]

Waarom niet wachten tot dichterbij de release? Is er een kans dat de game is uitverkocht bij winkels?
Absoluut, gta5 was ik vergeten te pre-orderen en moest daardoor op release dag 5 winkels af voor ik er eentje had.

Maar er gaan al maanden geruchten dat GTA 6 misschien duurder wordt dan gemiddeld, om dat te bevestigen of te ontkrachten is de digitale pre-order dus wel relevant.

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 15-05-2026 12:37 ]

• Jumpman
Donstil schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:34:
[...]

Helemaal niets 😆.
Sterker nog hij is nu duurder dan in november als je de inflatie meetelt 🙃
Dus je geld nu op LCN of BAWSAQ in goede stocks zetten en voor de release verkopen met goed rendement, dan is je game goedkoper. ;)
Jumpman schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:36:
[...]

Dus je geld nu op LCN of BAWSAQ in goede stocks zetten en voor de release verkopen met goed rendement, dan is je game goedkoper. ;)
Geef maar een gil als je mijn tradingcursus wilt kopen :+

• Jumpman
Donstil schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:00:
[...]

Geef maar een gil als je mijn tradingcursus wilt kopen :+
Ik begin pas met investeren aan het einde van de game, als ik veel geld heb en de additionele liquidatie missies nog moet doen voor het meeste rendement. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 15-05-2026 13:04 ]

Jumpman schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:03:
[...]

Ik begin pas met investeren aan het einde van de game, als ik veel geld heb en de additionele liquidatie missies nog moet doen voor het meeste rendement. ;)
Dat was wel cool in GTA 5 overigens. Dat je aandelen kon kopen van de concurrent van het bedrijf wat je onderuit haalde.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
En ook de bedoeling toch, dan kon je alle dure locaties kopen etc.

Nu al preorder plaatsen zou ik ook niet doen, Amazon komt vast wel weer met kortingscodes, AllYourGames etc.

• RobinNL
Donstil schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:35:
[...]

Absoluut, gta5 was ik vergeten te pre-orderen en moest daardoor op release dag 5 winkels af voor ik er eentje had.

Maar er gaan al maanden geruchten dat GTA 6 misschien duurder wordt dan gemiddeld, om dat te bevestigen of te ontkrachten is de digitale pre-order dus wel relevant.
Ik zou zelf dan in ieder geval wachten tot de prijzen bekend zijn. Leuk om nu te pre-orderen, maar je hebt er niks aan.

RobinNL schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 14:07:
[...]

Ik zou zelf dan in ieder geval wachten tot de prijzen bekend zijn. Leuk om nu te pre-orderen, maar je hebt er niks aan.
Ja, dat is weer een andere vraagstelling natuurlijk. Je vroeg of het uitverkocht kon raken, en daar reageerde ik op.

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:39
Carlos0_0 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:31:
[...]

Dat je het vast betaald heb, mocht je het geld op dat moment hebben liggen.
Het kan zo maar zijn dat je het in November niet heb.

En voor vele is het ook gewoon gemak zijn, och dan bestel ik het vast. hoef ik het tegen die tijd niet te doen.
Als dat de reden is dan ben heb je ze toch niet helemaal op een rijtje? Als je geen geld voor een game hebt dan moet je uberhaupt geen game kopen. Sterker nog, je loopt alleen maar risico met zo vroeg pre-orderen. Wat als de winkel failliet gaat? Kan je hem weer ergens anders kopen.

• Carlos0_0
ColeJ schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 20:29:
[...]

Als dat de reden is dan ben heb je ze toch niet helemaal op een rijtje? Als je geen geld voor een game hebt dan moet je uberhaupt geen game kopen. Sterker nog, je loopt alleen maar risico met zo vroeg pre-orderen. Wat als de winkel failliet gaat? Kan je hem weer ergens anders kopen.
Er bestaat ook nog iets als digitaal aankopen, niet iedereen hoeft een doosje met disc te hebben :).

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31
Weet iemand wanneer de dlc van de pc versie precies uitkomt?

• RomeoOscarBravo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:52
Megupe schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 00:41:
Als je de niet bestaande DLC van een onaangekondigde versie van een game die nog moet uitkomen bedoelt, dan is dat 30 februari komend jaar.

• dutchgio
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 20:44:
[...]

Er bestaat ook nog iets als digitaal aankopen, niet iedereen hoeft een doosje met disc te hebben :).
De kans dat die uitverkocht raakt is nog kleiner dus dat hoef je al helemaal niet maanden van te voren te doen. :)

• Carlos0_0
dutchgio schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 09:37:
[...]

De kans dat die uitverkocht raakt is nog kleiner dus dat hoef je al helemaal niet maanden van te voren te doen. :)
Nee het hoeft niet, maar het kan wel. en ja waarom niet als het kan ;).
Megupe schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 00:41:
Overmorgen als het goed is.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Donstil schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 10:32:
[...]

Nee dat kan niet, de digitale versie uit de Xbox of PlayStation store kan niet uitverkopen.
Breng ze nou niet op ideeen. Straks komen ze daadwerkelijk met een digitale Limited Edition die 250 euro kost.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-06 05:41
Misschien beetje een domme vraag..ik heb een gewone Ps5 sinds het begin van release, zou deze gta 6 soepel draaien nog hierop?

• Milan1NL
Ben zeker geen moderator hier, maar hou het op zijn minst even gezellig hier tot de game uit is gekomen. 🫶🏼😊😂... Laten we gaan speculeren wat er in trailer 3 te zien zal zijn. 😀

• Milan1NL
Jovinho99 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:46:
Misschien beetje een domme vraag..ik heb een gewone Ps5 sinds het begin van release, zou deze gta 6 soepel draaien nog hierop?
Is een beetje gokken denk ik. De trailers 1 & 2 zijn opgenomen vanaf een gewone PS5 als ik het uit mijn hoofd goed heb. Ik heb zelf vorig jaar een PS5 gekocht speciaal voor GTA 6. Omdat ik nog een game pc heb, heb ik daarmee genoegen mee tot die ooit in deze eeuw uitkomt voor de PC.

• dutchgio
  • Niet online
Vergelijk het met GTA V op de PS3. Iedereen was er toen van onder de indruk, en niet over dat het slecht draaide.

Dat het later ook op de PS4 en PS5 uit kwam en daar mooier uit zag en beter presteerde wist je toen ook niet.

Op een Pro is het ongetwijfeld beter maar Rockstar kennende zullen ze echt geen half werk afleveren.

[ Voor 10% gewijzigd door dutchgio op 16-05-2026 21:10 ]

Rockstar kennende zullen ze wel weer te veel hooi op de vork nemen. Dus 30 FPS stabiel mag je al blij mee zijn op de normale Ps5. Ik kan persoonlijk wel wennen aan 30 FPS als ik ernaast geen andere games speel, als dit geen probleem voor je is zit je dus wel goed.

Neem GTA5, dat draaide vreselijk op de PS3 en Xbox 360. Continu frame drops in drukke gebieden, toch prima plezier gehad!

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 16-05-2026 21:35 ]

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Ik verwacht idd rond de 30 fps op PS5, wellicht 40 op de PS5 Pro. En dan komt er 1-2 jaar later de PC release. En uiteraard een PS6 next-gen patch voor 20-30 euro.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:39
Als je de mogelijkheid hebt zou ik toch nog een PS5 Pro aanschaffen voor de release van GTA VI. Zeker nu met de PSSR update, ga je op de Pro de beste versie spelen. Ik vrees dat 30 fps al moeizaam gaat worden op de oudere consoles.

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:41

R.G

Komt de game nu echt in November omdat het in de ps store staat? Of was dit onzin?

Dan zou het toch mega Groot nieuws zijn en rockstar zou het toch Wel echt beter onthullen?.

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:05
R.G schreef op zondag 17 mei 2026 @ 04:03:
Komt de game nu echt in November omdat het in de ps store staat? Of was dit onzin?

Dan zou het toch mega Groot nieuws zijn en rockstar zou het toch Wel echt beter onthullen?.
Het is toch geen nieuws? Rockstar heeft in November 2025 al een persbericht uitgedaan dat gta 6 zal releasen op 19 november 2026.

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-06 05:41
Nol_NL schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 23:05:
[...]

Als je de mogelijkheid hebt zou ik toch nog een PS5 Pro aanschaffen voor de release van GTA VI. Zeker nu met de PSSR update, ga je op de Pro de beste versie spelen. Ik vrees dat 30 fps al moeizaam gaat worden op de oudere consoles.

Ja denk indd dat dit beste is, maar komt ongelegen vermits we aan het verbouwen zijn 🙈.

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:20

lord_fh

Hi

Mensen die zeggen " het zal net aan 30fps draaien op ps5" , dat is gewoon iets roeptoeteren, je hebt geen idee. Ik heb een normale ps5, zal echt prima speelbaar zijn.

PS5 Pro

lord_fh schreef op zondag 17 mei 2026 @ 10:29:
Mensen die zeggen " het zal net aan 30fps draaien op ps5" , dat is gewoon iets roeptoeteren, je hebt geen idee. Ik heb een normale ps5, zal echt prima speelbaar zijn.
Mensen die zeggen "zal echt prima speelbaar zijn", dat is gewoon iets roeptoeteren, je hebt geen idee.

R.G schreef op zondag 17 mei 2026 @ 04:03:

Vooralsnog komt de game in november uit idd, rockstar heeft wel vaker gezegd dat de datum een harde datum was en daarna toch uitgesteld. Dus eerst zien dan geloven. Elke dag dat we geen uitstel krijgen is er eentje dichter bij release ;)

• Carlos0_0
Donstil schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:35:
[...]

Mensen die zeggen "zal echt prima speelbaar zijn", dat is gewoon iets roeptoeteren, je hebt geen idee.
Nou ja ze zullen het spel echt wel prima speelbaar uitbrengen(Z'n blunder kan Rockstar zich niet veroorloven), het spel is echt voor deze generatie in de maak.
Al was het al vroeg in de maak, ze zullen het eerst op de ps4 pro / xbox nog wat gebaseerd hebben(En daarna verbeterd hebben met de ps5 devkit)..

[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 17-05-2026 11:56 ]

Carlos0_0 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:56:
[...]

Nou ja ze zullen het spel echt wel prima speelbaar uitbrengen, het spel is echt voor deze generatie in de maak.
Al was het al vroeg in de maak, ze zullen het eerst op de ps4 pro / xbox nog wat gebaseerd hebben(En daarna verbeterd hebben met de ps5 devkit)..
Nah het verleden laat zien dat dit echt niet zo vanzelfsprekend is als sommige nu denken.

Zoals al gezegd draaide GTA5 met enorme framedrops op de Ps3 en Xbox 360 en ook RDR2 zag er op de PS4 veel minder uit dan op de PS4 Pro, met wederom veel framedrops in het stedelijke gebied.

Ik zou een slag om de arm houden als ik een originele PS5 had, just to be sure.

Edit: Laat staan een Xbox Series S, dat wordt helemaal een downgrade drama.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 17-05-2026 12:01 ]

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20:05
Zag toevallig onderstaande video in mijn feed afgelopen week. GTA IV draait op de PS3 op 30fps, maar alleen als er weinig actie is. Zodra er wat gebeurt op het scherm dropt de fps naar de lage 20fps, met 15fps als ondergrens. :+

[ Voor 5% gewijzigd door AreVeeDee op 17-05-2026 12:41 ]

• Carlos0_0
Donstil schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:01:
[...]

Nah het verleden laat zien dat dit echt niet zo vanzelfsprekend is als sommige nu denken.

Zoals al gezegd draaide GTA5 met enorme framedrops op de Ps3 en Xbox 360 en ook RDR2 zag er op de PS4 veel minder uit dan op de PS4 Pro, met wederom veel framedrops in het stedelijke gebied.

Ik zou een slag om de arm houden als ik een originele PS5 had, just to be sure.

Totaal geen last gehad an framedrops zover ik weet op de ps3, draaide meer dan prima voor die generatie voor mij.
Ik merk dat volgens mij sowieso niet framedrops, zou niet eens weten wat het zou moeten zijn. Ben er wellicht allemaal niet zo gevoelig voor dat ik het niet merk.
AreVeeDee schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:38:
Zag toevallig onderstaande video in mijn feed afgelopen week. GTA IV draait op de PS3 op 30fps, maar alleen als er weinig actie is. Zodra er wat gebeurt op het scherm dropt de fps naar de lage 20fps, met 15fps als ondergrens. :+

[YouTube: Playing GTA IV on PS3 in 2026 - R.I.P. Framerate]
Haha ja dit dus, voor velen door de tijd weggevaagd maar was zeker enorm aanwezig.

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
Even uit nieuwsgierigheid wie denkt dat als morgen de trailer uitkomt dat de game gedelayed word? Ik denk persoonlijk niet

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:58
Donstil schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:01:
En dat is precies hetgeen wat deze generatie wat raar maakt haha. Puur het gegeven dat de Series S bestaat maakt dat er een vrij lage spec als minimum getarget is... Wat me hoopvol maakt voor PS5 (en X). Desondanks wil ik misschien wel overstag als die Pro niet zo belachelijk duur was.
AlwaysNick schreef op zondag 17 mei 2026 @ 23:22:
Even uit nieuwsgierigheid wie denkt dat als morgen de trailer uitkomt dat de game gedelayed word? Ik denk persoonlijk niet
Er zijn de laatste dagen weer zoveel geruchten over allerlei zaken, plus ik denk dat de marketingmachine wordt opgestart. Ik denk geen delays meer.

Of er morgen een trailer komt? Dat durf ik niet te zeggen :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

AlwaysNick schreef op zondag 17 mei 2026 @ 23:22:
Ik denk dat die drie zaken niet onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Als de game uitgesteld moet worden, doen ze dat ook met pre-orders open of trailer 3 uitgebracht.

Richh schreef op maandag 18 mei 2026 @ 00:53:
[...]

En dat is precies hetgeen wat deze generatie wat raar maakt haha. Puur het gegeven dat de Series S bestaat maakt dat er een vrij lage spec als minimum getarget is... Wat me hoopvol maakt voor PS5 (en X). Desondanks wil ik misschien wel overstag als die Pro niet zo belachelijk duur was.
Ja dat is ook zo, al zou het mij ook niet verbazen als ze release voor de Series S zouden droppen. Microsoft “staat dat niet toe”, alleen gta6 is zo groot en XBOX staat er zo slecht voor dat ze eigenlijk geen eisen meer kunnen stellen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nou vinden jullie de nieuwe trailer ook zo vet? :+

• Pvt.Zaitsev
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-06 07:59
Chaoss schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:25:
Als die vandaag zou komen, dan rond 16:00 Nederlandse tijd.
Chaoss schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:25:
De dag dat je wist dat zou komen.
Ik geloof er nog niet echt in, maar ik heb onwijs graag ongelijk :P

Edit: Zou wat zijn als de trailer dan eindigt met "May 27, 2027"

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 18-05-2026 12:01 ]

Als ik Twitter mag geloven is die zojuist gelekt, ook al ziet het er niet uit dat dit vanuit Rockstar zelf komt. Denk deel het in ieder geval wel met jullie..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3wRLjTsovKfAjqDT-0bOSjpk2BY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l5h5lDhGBxVmM7Kkp1926g6e.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLvKtReHQBer6CcEOtuQlkypHo0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VCABbWcWqqqteikCg9UK3DkG.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 18-05-2026 12:06 ]

Wat is hiervan gelekt? Dit is toch gewoon iemand die met 10 minuutjes Claude Code een website in elkaar geflanst heeft. Lijkt niet van Rockstar te komen.

Donstil schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:03:
[...]

Wat is hiervan gelekt? Dit is toch gewoon iemand die met 10 minuutjes Claude Code een website in elkaar geflanst heeft. Lijkt niet van Rockstar te komen.
Dit is wat ze bij de tweet zeggen op Twitter dus ik deel het met jullie :D

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
Het zijn linkjes naar sites maar je kunt nog geen pre order plaatsen voor de game :)

G_Dragon schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:04:
[...]

Dit is wat ze bij de tweet zeggen op Twitter dus ik deel het met jullie :D
Maar het woord Leak staat helemaal niet in de tweet.

Donstil schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:06:
[...]

Maar het woord Leak staat helemaal niet in de tweet.
In de reacties word het meerdere malen gezegd, of hebben ze dat alweer verwijderd?

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:31
Ze hebben gewoon voor iedere website een linkje gemaakt met de searchtekst GTA6 + PS5... Meer niet
AlwaysNick schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:04:
Het zijn linkjes naar sites maar je kunt nog geen pre order plaatsen voor de game :)
Nou waren het Links naar nog niet bestaande productpagina's dan had het nog wel een "leak" kunnen zijn.
Alleen nu gebruikt het gewoon vooraf opgegeven zoektermen in de zoekmachine van populaire retailers.

G_Dragon schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:07:
[...]

In de reacties word het meerdere malen gezegd, of hebben ze dat alweer verwijderd?
Ooh dat weet ik niet, jij zei tweet dus die heb ik gelezen :)
Maar het zou mij verbazen als dit niet even snel met AI gemaakt is om wat clicks te halen.

Pagina: 1 ... 20 ... 22 Laatste

Let op:
Denk eraan leaks en spoilers tussen spoilertags te plaatsen!

Veranderingen met betrekking tot een game serie: [ZT] Invloed en veranderingen van bestaande game series

Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Countdown Timer