Hmm.. misschien ben ik nu te oud om echt te kunnen genieten van GTA. Het vorige deel is ook al een eeuw geleden.corset schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:40:
[...]
Dat is toch exact de doelgroep?
Mensen om uit te melken met shark cards
Tieners die alleen maar "lekkere wijven" willen zien
Zelf vind ik de trailer er geweldig uit zien, maar is het weer de cliche "spierbundel" main character met stoere vrouw erbij. Dat vond ik juist aan de eerdere delen een stuk leuker, je was in veel gevallen echt een "normaal" persoon met een discutabel verleden. De huidige MC heeft een hoog gymbro gehalte. En daar heb ik echt niks mee. Maar goed, eerst afwachten wat de game gaat worden
Hoe oud bent u als ik vragen mag ?Westland1940 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:19:
[...]
Hmm.. misschien ben ik nu te oud om echt te kunnen genieten van GTA. Het vorige deel is ook al een eeuw geleden.
Ik vindt de trailer juist veel zeggen. Jason ziet er dit keer echt wat gespierder uit en hij tilt ook gewichten ergens op het strand. Dus waarschijnlijk kan je net als GTA san andreas naar de sportschool en je fysiek aanpassen. Ook zie je dat Lucia in de ring een trap uitdeeld aan iemand en een hele andere vechstijl heeft dan Jason. Waarschijnlijk hebben de twee personages verschillende vechtstijlen en moves. Ook is te zien dat er mensen afgesperst worden en drugs wordt verkocht. Jason zie je ook op een jetski en in een helicopter.Mog schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:44:
Ik vind de trailer niet zoveel zeggen. Voelt random bij elkaar gesprokkeld. Maar de beelden, en vooral de stad/wereld, zien er goed uit!
Politie komt ook in beeld net als trailer 1. Dus waarschijnlijk komt de politie ook in het verhaal voor.
Ik schat 85 als ik zijn nickname zie
Steam ID = Ackerfiets
Ik had ff de twijfel of dat echt zo zou zijn.Hoop dat ik op die leeftijd ook nog actief bezig ben met deze hobby.
Toch wel leuk weer die trailer. Hoewel ik nou ook weer niet ondersteboven ben heb ik gewoon weer zin in een potje GTA. Verwacht geen mega stap vooruit na V, maar als het al in die buurt zit zal het sowieso vermakelijk worden.
Mijn grootste moeite zit 'm nog in het beslissen welk platform ik wil gaan gebruiken. Mijn game laptop van 6 jaar oud begint toch wel moeite te krijgen merk ik. Nou dacht ik eerst aan een PS5 Pro want dan kan ik mooi van onze grote tv gebruik maken + in de woonkamer blijven. Hoewel ik liever een muis gebruik voor schieten, dus een keer een mooie game PC opbouwen die in de toekomst beter te upgraden is spreekt me ook wel aan, maar ja dan verdoem ik mezelf weer naar zolder
. Gelukkig nog even tijd om na te denken.
Mijn grootste moeite zit 'm nog in het beslissen welk platform ik wil gaan gebruiken. Mijn game laptop van 6 jaar oud begint toch wel moeite te krijgen merk ik. Nou dacht ik eerst aan een PS5 Pro want dan kan ik mooi van onze grote tv gebruik maken + in de woonkamer blijven. Hoewel ik liever een muis gebruik voor schieten, dus een keer een mooie game PC opbouwen die in de toekomst beter te upgraden is spreekt me ook wel aan, maar ja dan verdoem ik mezelf weer naar zolder
[ Voor 9% gewijzigd door Southern Sun op 07-05-2025 17:19 ]
Als je twijfelt over de pc versie kan je nog drie jaar vooruitSouthern Sun schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 17:18:
Toch wel leuk weer die trailer. Hoewel ik nou ook weer niet ondersteboven ben heb ik gewoon weer zin in een potje GTA. Verwacht geen mega stap vooruit na V, maar als het al in die buurt zit zal het sowieso vermakelijk worden.
Mijn grootste moeite zit 'm nog in het beslissen welk platform ik wil gaan gebruiken. Mijn game laptop van 6 jaar oud begint toch wel moeite te krijgen merk ik. Nou dacht ik eerst aan een PS5 Pro want dan kan ik mooi van onze grote tv gebruik maken + in de woonkamer blijven. Hoewel ik liever een muis gebruik voor schieten, dus een keer een mooie game PC opbouwen die in de toekomst beter te upgraden is spreekt me ook wel aan, maar ja dan verdoem ik mezelf weer naar zolder. Gelukkig nog even tijd om na te denken.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/PxbBa0LXbvL1zuOOhvT1CqOZ.jpg?f=user_large)
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dat eten en trainen mag van mij wel achterwege blijven als het van invloed is op hoe hard/lang Jason/Lucia fysieke inspanning kunnen leveren.polli_ schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:32:
[...]
Ik vindt de trailer juist veel zeggen. Jason ziet er dit keer echt wat gespierder uit en hij tilt ook gewichten ergens op het strand. Dus waarschijnlijk kan je net als GTA san andreas naar de sportschool en je fysiek aanpassen. Ook zie je dat Lucia in de ring een trap uitdeeld aan iemand en een hele andere vechstijl heeft dan Jason. Waarschijnlijk hebben de twee personages verschillende vechtstijlen en moves. Ook is te zien dat er mensen afgesperst worden en drugs wordt verkocht. Jason zie je ook op een jetski en in een helicopter.
Politie komt ook in beeld net als trailer 1. Dus waarschijnlijk komt de politie ook in het verhaal voor.
En meerdere vechtstijlen? Ga daar maar niet vanuit, dan kan het ook niet tegenvallen.
Ik vermoed dat de al gespierde Jason als oud legermannetje en actieve 'muscle guy' niet heel veel training nodig zal hebben.
vindt het persoonlijk wel wat hebben om het karakter bij te houden met eten/trainen net als in gta san andreas alleen dan wat meer uitgebreiddawg schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 17:33:
[...]
Dat eten en trainen mag van mij wel achterwege blijven als het van invloed is op hoe hard/lang Jason/Lucia fysieke inspanning kunnen leveren.
En meerdere vechtstijlen? Ga daar maar niet vanuit, dan kan het ook niet tegenvallen.
Eten en drinken en trainen mag er best in zitten, maar hoeft van mij niks toe te voegen.dawg schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 17:33:
[...]
Dat eten en trainen mag van mij wel achterwege blijven als het van invloed is op hoe hard/lang Jason/Lucia fysieke inspanning kunnen leveren.
Vond dat bij san Andreas ook niks, heb ook dus nooit de sportschool bezocht daar of 1 keer( was gelukkig niet nodig voor het verhaal).
As ik zulke praktijken wil doen ga ik wel the Sims spelen 😂.
Ben hem aan het kijken, echt indrukwekkend wat Rockstar hier heeft neergezet pff..Thomas schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:44:
[YouTube: Grand Theft Auto 6 Trailer 2 Tech Breakdown - Incredible Realism, Impressive RT, Astonishing Detail]
Voor de liefhebber, de tech breakdown van DF!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Zal niet voor mei zijn, PS5 zit merendeel van het publiek van Rockstar op. Zal de enige titel zijn van Rockstar op de 5 (+Pro). De 5 zit al bijna aan zijn einde cyclus.Family Guy schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:11:
Er waren geruchten dat de PS6 in 2026 komt, dus misschien dat daar e.e.a. op aansluit?
Nederlandse PS5 clan / 30+
Een gewone PS5 dus.
Grand Theft Auto VI Trailer 2 was captured entirely in-game from a PlayStation 5, comprised of equal parts gameplay and cutscenes. pic.twitter.com/JWFfVYm3on
— Rockstar Games (@RockstarGames) 7 mei 2025
Je was er nog niet van op de hoogte dat er (nog) geen PC versie is aangekondigd en dit nog wel jaren kan duren?Southern Sun schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 17:18:
Mijn grootste moeite zit 'm nog in het beslissen welk platform ik wil gaan gebruiken. Mijn game laptop van 6 jaar oud begint toch wel moeite te krijgen merk ik. Nou dacht ik eerst aan een PS5 Pro want dan kan ik mooi van onze grote tv gebruik maken + in de woonkamer blijven. Hoewel ik liever een muis gebruik voor schieten, dus een keer een mooie game PC opbouwen die in de toekomst beter te upgraden is spreekt me ook wel aan, maar ja dan verdoem ik mezelf weer naar zolder. Gelukkig nog even tijd om na te denken.
Elect a clown, expect a circus.
Samenvatting van hun video:Thomas schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:44:
[YouTube: Grand Theft Auto 6 Trailer 2 Tech Breakdown - Incredible Realism, Impressive RT, Astonishing Detail]
Voor de liefhebber, de tech breakdown van DF!
Digital Foundry reports on Grand Theft Auto VI Trailer 2:
Key Info:
◆ The team does not believe the game will include a 60FPS performance mode. They say Rockstar cannot remove RTGI as it is now 'inherent' to how the game functions. Removing ray-traced reflections would also drastically alter the visual style. All signs point to Rockstar locking the game at 30FPS only.
◆ The game is currently running at 1152p with FSR1 (very likely to switch to FSR2 or PSSR later). It is heavily upscaled at this stage, with noticeable issues in hair rendering.
◆Assets seen at 'their very best'
◆ Cutscenes feature a major lighting improvement over previous titles, with a per-pixel RTGI solution allowing fine details to stand out.
◆ Rasterized lighting is entirely absent in GTA VI; all lighting is handled through RTGI
◆ Not all reflections are ray-traced. In some cases, Screen Space Reflections (SSR) are used for performance reasons.
Reflections Info:
•Rivers and smaller bodies of water use ray-traced reflections; larger bodies use SSR.
• The PS4 DualShock controller in Jason’s home, as well as the dock scene with Lucia and Jason, likely uses SSR.
• Transparency reflections (vehicle windows, building glass, plastic surfaces) are handled extremely well, especially in vehicles. Reflections are visible throughout the environment. The team praised this.
• Jason’s neighborhood driving scene received high praise for its reflection quality.
◆ Characters get appropriate shading in vehicles thanks to RTGI
◆ The team is impressed by fine environmental details, such as the beer bottles.
◆ The game does not feature ray-traced shadows. Instead, it uses filtered shadow maps, similar to Red Dead Redemption 2. RT shadows could be introduced in the PC version or PS5 Pro. The shadow quality is considered acceptable.
◆ Team loves the hair rendering, hair rendering is handled by an entirely new strand-based system.
◆ The quality of hair rendering is described as "tremendous."
◆ Hair rendering is demanding on performance, some sort of dynamic system for optimizations
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Die had ik inderdaad even gemist. Dat maakt de keuze dan weer makkelijkerSlasher schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:54:
[...]
Je was er nog niet van op de hoogte dat er (nog) geen PC versie is aangekondigd en dit nog wel jaren kan duren?
GTA V kwam ook aan het einde van de PS3 lifecycle en was met vrij snelle release voor de PS4. Als de PS6 eind 2026 komt, zal er snel een PS6 versie komen.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
eind 2027*Jumpman schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:53:
GTA V kwam ook aan het einde van de PS3 lifecycle en was met vrij snelle release voor de PS4. Als de PS6 eind 2026 komt, zal er snel een PS6 versie komen.
En dan voor eind 2027 even de PC versie fixen
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Moet je voor de grap de trailer van GTA V weer eens kijken, dan zie je wat voor stap vooruit het isSouthern Sun schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 17:18:
Voor de grap even gedaan, en je ziet toch wel heel erg verschilDCNY schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:01:
[...]
Moet je voor de grap de trailer van GTA V weer eens kijken, dan zie je wat voor stap vooruit het is
De trailer bevatte wel meer actie/ gekke dingen etc, dan de trailer van gta6.
Dus ik snap ook wel weer reacties dat het heel serieus etc eruit ziet, hopelijk over een tijdje een soortgelijke trailer van gta6(Met ook iets meer gameplay).

Niet heel schokkend ten opzichte van de GTA 5 lijst toch?
https://www.vespura.com/fivem/weapons/stats/
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik vraag me echt af of je naast deze game, nog een andere game kan plaatsen qua GB op de standaard PS5 of Xbox kan plaatsen. Ik kom ook nergens nog een verwachten grote tegen qua schrijfruimte.
Floksor
RDR2 is al immens, dan zal GTA6 wel helemaal een feest worden. Ik gok dat er wat spellen van de PS5 moeten sneuvelen om dit monster te installeren
Of een aparte SSD kaartje speciaal voor GTA VIBlik1984 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:21:
RDR2 is al immens, dan zal GTA6 wel helemaal een feest worden. Ik gok dat er wat spellen van de PS5 moeten sneuvelen om dit monster te installeren
Haha nee kloptYakuzA schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:23:
[...]
Niet heel schokkend ten opzichte van de GTA 5 lijst toch?
https://www.vespura.com/fivem/weapons/stats/
Dan ben ik toch wel heel blij met mijn Seagate Storage Expansion Card 2TB die in mijn Xbox Series X zitBlik1984 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:21:

[ Voor 25% gewijzigd door G_Dragon op 08-05-2025 14:34 ]
Bij de PS is dat helaas wat ingewikkelder, de disk voor PS5 spellen moet in de console zelf gebracht worden.G_Dragon schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:34:
[...]
Haha nee klopt![]()
[...]
Dan ben ik toch wel heel blij met mijn Seagate Storage Expansion Card 2TB die in mijn Xbox Series X zit
Huh? Het is toch juist super simpel om een nvme ssd in je PS te klussen? Heb ik ook gedaan.spijkerhoofd schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:36:
[...]
Bij de PS is dat helaas wat ingewikkelder, de disk voor PS5 spellen moet in de console zelf gebracht worden.
[ Voor 19% gewijzigd door maussert op 08-05-2025 15:12 ]
Natuurlijk moet de disc in de console zitten, dit zal bij de xbox niet anders zijn.spijkerhoofd schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:36:
[...]
Bij de PS is dat helaas wat ingewikkelder, de disk voor PS5 spellen moet in de console zelf gebracht worden.
Hij bedoelt dat die een 2de schijf heeft erbij, net zoals bij de ps5 kan je gewoon een 2de ssd installeren(Voor extra opslag van games).
Nah bij de Xbox is het letterlijk een expansion card achterin steken. Dus met dat in het achterhoofd is het op de PlayStation 5 sowieso ingewikkelder.maussert schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:11:
[...]
Huh? Het is toch juist super simpel om een nvme ssd in je PS te klussen? Heb ik ook gedaan.
[YouTube: How to Install the WD_BLACK™ SN850P NVMe™ SSD for PS5® Consoles]
Of het op zichzelf ingewikkeld is zal per persoon verschillen. Sommigen draaien er hun hand niet voor om, anderen vinden het spannend, enzovoort.
Dat dus, de PS moet je het zijpaneel openmaken en dan er in doen ergens, is al lang geleden dat ik het voor het laatst gedaan heb....Donstil schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:32:
[...]
Nah bij de Xbox is het letterlijk een expansion card achterin steken. Dus met dat in het achterhoofd is het op de PlayStation 5 sowieso ingewikkelder.
Of het op zichzelf ingewikkeld is zal per persoon verschillen. Sommigen draaien er hun hand niet voor om, anderen vinden het spannend, enzovoort.
Ik vindt het juist wat hebben. Zeker als je daardoor wat harder kan slaan of meer combo`s kunt uitvoeren. Ik zie ook een soort van arena/flight club langskomen.dawg schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 17:33:
[...]
Volgens mij meen ik te herinneren dat Rockstar meerdere vechtstijlen/animaties wou implementeren per personage. Maar dat de console niet genoeg performance had. Niks leuker dan een visser of willekeurig persoon een stomp te verkopen.

Maar inderdaad moeten we niet vanuit gaan. Ik neem genoegen met veel vecht animaties.
Dat verlengt wel de speeltijd.
116Gb is groot, maar om dat nou immens te noemen...Blik1984 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:21:
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik zie heel veel voorbijkomen dat mensen denken dat dit de map van Grand Theft Auto VI gaat worden, Rockstar heeft wel vaker op deze manier de map verstopt in trailers.

Maar ik denk het persoonlijk niet en dat het ergens anders verborgen zit
Als ik alleen al naar deze shot uit de trailer kijk;

Kijk hoe ontzettend lang dit is

[ Voor 33% gewijzigd door G_Dragon op 09-05-2025 08:50 ]
Er bestaat ook een hele mapping community die aan de hand van trailers de map in kaart (no pun intended) proberen te brengen. Erg gaaf om te zien!G_Dragon schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:47:
Ik zie heel veel voorbijkomen dat mensen denken dat dit de map van Grand Theft Auto VI gaat worden, Rockstar heeft wel vaker op deze manier de map verstopt in trailers.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://vimap.saamexe.com/map
https://www.reddit.com/r/...ing_project_just_updated/
Ja klopt, een vriend van mij (Skymnäswolf) werkt er ook aan meeng.tregge96 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:02:
[...]
Er bestaat ook een hele mapping community die aan de hand van trailers de map in kaart (no pun intended) proberen te brengen. Erg gaaf om te zien!
https://vimap.saamexe.com/map
https://www.reddit.com/r/...ing_project_just_updated/
Hier de HD versie van de nieuwste fanmade map;

[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 09-05-2025 14:06 ]
Heel knap inderdaad. Moeten ook wel gasten zijn die aardig wat tijd over hebben om zich hier op te storten.G_Dragon schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:07:
[...]
Ja klopt, een vriend van mij (Skymnäswolf) werkt er ook aan mee.. Echt heel knap dat ze dit zo kunnen op basis van de trailer, ben heel benieuwd hoeveel de map uiteindelijk op de officiële zal lijken.
Hier de HD versie van de nieuwste map;
[Afbeelding]
Bij GTA 5 zaten ze (ik weet niet of het dezelfde groep was) toch ook wel aardig in de buurt volgens mij:
:strip_exif()/f/image/xfLgmtvtxbPe2JPt2vhf2me6.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo dat was zeker heel dichtbijng.tregge96 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:15:
[...]
Heel knap inderdaad. Moeten ook wel gasten zijn die aardig wat tijd over hebben om zich hier op te storten.
Bij GTA 5 zaten ze (ik weet niet of het dezelfde groep was) toch ook wel aardig in de buurt volgens mij:
[Afbeelding]
Volgens mij ruim 150 GB om discvrij te spelen, dat vind ik vrij fors voor een console met 800 GB ruimte voor spellenChaoss schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 23:34:
[...]
116Gb is groot, maar om dat nou immens te noemen...
Valt best mee gewoon uitspelen, en dan het spel verwijderenBlik1984 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:29:
[...]
Volgens mij ruim 150 GB om discvrij te spelen, dat vind ik vrij fors voor een console met 800 GB ruimte voor spellen
Goed excuus voor een PS5 Pro die heeft namelijk 2TB of anders stop je er een extra SSD in, die dingen zijn regelmatig in de aanbieding 😉Blik1984 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:29:
[...]
Volgens mij ruim 150 GB om discvrij te spelen, dat vind ik vrij fors voor een console met 800 GB ruimte voor spellen
[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 09-05-2025 12:47 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Gelukkig heb je nog altijd z'n Seagate Storage Expansion Card van 1Tb of 2Tb voor meer ruimte!Blik1984 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:29:
[...]
Ligt het aan mij of valt het eigenlijk wel mee hoe groot de map is? Wel ontzettend veel natuur, maar daar kom je bijna toch niet.G_Dragon schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:07:
[...]
Hier de HD versie van de nieuwste map;
[Afbeelding]
Nou ja je krijgt gewoon de map van Vice City hè, die was ook niet heel groothotymoty schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:39:
[...]
Ligt het aan mij of valt het eigenlijk wel mee hoe groot de map is? Wel ontzettend veel natuur, maar daar kom je bijna toch niet.
Ik heb genoeg herkenningspunten gezien al uit de trailer, zag er misschien niet hetzelfde uit. Maar die brug / eiland waar je in vice City eindigt in dat Mansion bijv.
Dat hele natuur stuk zal er nu bij zitten, en ook daar zie je toch wat plaatjes weer ingetekend(Dus er zal genoeg te doen zijn).
Dit is puur wat hobbyisten zelf in elkaar hebben geflanst op basis van trailers tot nu toe,hotymoty schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:39:
[...]
Ligt het aan mij of valt het eigenlijk wel mee hoe groot de map is? Wel ontzettend veel natuur, maar daar kom je bijna toch niet.
Niet de uiteindelijke map
Ligt er aan met wat je het vergelijkt. Zegt verder ook niks basis op speculaties/analyses, en het kan wellicht niet zo veel groter zijn dat GTA V, maar wellicht wel veel meer te doen, toegangelijk etc.hotymoty schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:39:
[...]
Dit is geen officiële map, maar speculatie op basis van de informatie/beelden die beschikbaar zijn.hotymoty schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:39:
[...]
Dat het om een Miami gaat is duidelijk, dat de keys eilanden er in zitten ook, vliegveld, everglades etc.
Daarna wordt het wat lastiger, en dat kunnen ze er nog niet in verwerken. Wat nu leeg lijkt hoeft dus niet leeg te zijn, maar dat is vooralsnog onbekend.
GTA 6 op 30fps spelen is wel even slikken hoor. Zeker als pc gamer die gewend is tussen 80 en 120 fps.
Alsnog 30 frames per seconde meer dan op de pchotymoty schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:01:
GTA 6 op 30fps spelen is wel even slikken hoor. Zeker als pc gamer die gewend is tussen 80 en 120 fps.
Je overdrijft wel vaker. Ik overdrijf om begrepen te wordenFarabi schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:36:
[...]
je hoeft het natuurlijk niet letterlijk te nemen. ik overdrijf om begrepen te worden.
Ik ben sinds de trailer veel bezig geweest met de TS en heb het gevoel dat nu alle nuttige informatie er wel z'n beetje instaat
Ziet er goed uit 👍G_Dragon schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 21:48:
Ik ben sinds de trailer veel bezig geweest met de TS en heb het gevoel dat nu alle nuttige informatie er wel z'n beetje instaat
Is er eigenlijk al officieel bekend of GTA Online in mei ook naar de wereld van 6 gaat?
Ik ben niet zo bekend met GTA Online, maar waarom zou het niet naast elkaar kunnen bestaan? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze alle huidige spelers daar die niet direct de mogelijkheid hebben te upgraden zouden "weggooien" zolang dat nog geld oplevert.Donstil schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:35:
Is er eigenlijk al officieel bekend of GTA Online in mei ook naar de wereld van 6 gaat?
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Er komt natuurlijk een nieuwe versie van Online, maar wel pas nadat de game zelf uit is.
Wellicht kun je nog iets meenemen vanuit het huidige online maar ik verwacht het eigenlijk niet.
Dan krijgt de oude geen updates meer en zal het langzaam aan doodbloeden.
Wellicht kun je nog iets meenemen vanuit het huidige online maar ik verwacht het eigenlijk niet.
Dan krijgt de oude geen updates meer en zal het langzaam aan doodbloeden.
Ja misschien wordt het GTA 6 Online. Of GTA Online 2, geen idee.Felyrion schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:50:
[...]
Ik ben niet zo bekend met GTA Online, maar waarom zou het niet naast elkaar kunnen bestaan? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze alle huidige spelers daar die niet direct de mogelijkheid hebben te upgraden zouden "weggooien" zolang dat nog geld oplevert.
Ik bedoelde eigenlijk meer “is er al bekend wanneer de nieuwe online komt”.
Iets na de release van de SP lijkt een aardige aanname maar ik was juist opzoek naar iets officieels.
Ik hoop met je mee. Maar echt hoopvol ben ik niet.dawg schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:31:
Toch hoop ik op iets minder online en deze keer wel single player dlc’s.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Mwa, ik weet het niet. Beide zou me niet verbazen eigenlijk, R* weet heus wel dat de helft (nattevinger) van de playerbase alleen de storyline speelt. Ze zouden de story dlc’s dan tegen een prijs kunnen aanbieden.Mog schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:32:
[...]
Ik hoop met je mee. Maar echt hoopvol ben ik niet.
Dat hadden ze dan ook al bij GTAV kunnen doen.dawg schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:41:
[...]
Mwa, ik weet het niet. Beide zou me niet verbazen eigenlijk, R* weet heus wel dat de helft (nattevinger) van de playerbase alleen de storyline speelt. Ze zouden de story dlc’s dan tegen een prijs kunnen aanbieden.
Als je de keuze hebt tussen singleplayer content maken (gratis of betaald?) of de focus op GTA Online (heeft tot nu zo'n 2,5 - 3 miljard dollar opgeleverd), dan is de keuze wel vrij snel gemaakt denk ik.dawg schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:41:
[...]
Mwa, ik weet het niet. Beide zou me niet verbazen eigenlijk, R* weet heus wel dat de helft (nattevinger) van de playerbase alleen de storyline speelt. Ze zouden de story dlc’s dan tegen een prijs kunnen aanbieden.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Je weet wat ze zeggen over hoop.Mog schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:32:
[...]
Uitgestelde teleurstelling.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Uiteraard, ik denk echter dat R* het grote succes niet had verwacht, en toen dat duidelijk werd verviel de aandacht voor de storyline. IV had immers wel dlc.Carlos0_0 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:45:
[...]
Dat hadden ze dan ook al bij GTAV kunnen doen.
Mwa, ik denk dat meer dan genoeg mensen een storyline dlc zouden aanschaffen.RobinNL schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:04:
[...]
Als je de keuze hebt tussen singleplayer content maken (gratis of betaald?) of de focus op GTA Online (heeft tot nu zo'n 2,5 - 3 miljard dollar opgeleverd), dan is de keuze wel vrij snel gemaakt denk ik.
Ik vraag mij af of dat wel echt zo is, ik spreek nooit vrienden, kennissen, collega’s die zeggen “jammer hè dat we geen DLC gekregen hebben”.dawg schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:41:
[...]
Verwacht dat Rockstar daar prima marktonderzoek naar gedaan heeft voor ze tot de online only conclusie gekomen zijn.
Edit:
Ik vond persoonlijk Online ook best wel tof, de races en het trollen heb ik altijd links laten liggen maar de Heists en het managen van bedrijven en de missies die daarbij horen doen niet onder voor Offline DLC wat mij betreft.
[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 10-05-2025 18:04 ]
Voor mij was het meer dat dingen steeds duurder en duurder werden, dat het niet meer leuk werd om zoveel te moeten spelen om het te kunnen kopen.Donstil schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 18:03:
[...]
Ik vraag mij af of dat wel echt zo is, ik spreek nooit vrienden, kennissen, collega’s die zeggen “jammer hè dat we geen DLC gekregen hebben”.
Verwacht dat Rockstar daar prima marktonderzoek naar gedaan heeft voor ze tot de online only conclusie gekomen zijn.
Edit:
Ik vond persoonlijk Online ook best wel tof, de races en het trollen heb ik altijd links laten liggen maar de Heists en het managen van bedrijven en de missies die daarbij horen doen niet onder voor Offline DLC wat mij betreft.
In mijn omgeving heb ik niemand horen roepen om een singleplayer DLCdawg schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 18:37:
@Donstil in mijn omgeving wilde iedereen juist een story dlc.
Verder wat @RobinNL ook aangeeft, online in het begin was nog leuk maar vrij snel al niet meer vanwege de prijzen.
Hoeveel mensen het echt wilden hebben weet je gewoon niet (+ de daadwerkelijke stap van het aanschaffen als er een prijskaartje aan hangt).
Dat was precies mijn punt.RobinNL schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 18:43:
[...]
In mijn omgeving heb ik niemand horen roepen om een singleplayer DLC
Hoeveel mensen het echt wilden hebben weet je gewoon niet (+ de daadwerkelijke stap van het aanschaffen als er een prijskaartje aan hangt).
Een mens kan hopen.
Overigens heb ik online tot dat superjacht kwam gespeeld. Daarna niet meer eigenlijk.
GTA Online is een gigantische cash cow gebleken. Die komt echt wel na 2 maanden SP gespeeld te hebben. Dát is hoe je je investering terugverdient. Zal mij ook niet verbazen als de PS6 uitkomt er weer een enhanced versie komt.Mog schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:32:
[...]
Nederlandse PS5 clan / 30+
*vinden jullie, ik vond online later ook leuk.dawg schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 18:37:
@Donstil in mijn omgeving wilde iedereen juist een story dlc.
Verder wat @RobinNL ook aangeeft, online in het begin was nog leuk maar vrij snel al niet meer vanwege de prijzen.
Heb de bedragen nooit als een nadeel ervaren, zeker niet “vrij snel”. Ik heb ook zoveel bedrijven die geld op brengen, ik zwem erin

Maar dat gezegd hebbende, ik heb in 2013 voor €70 die game gekocht. Om dan nu 12(!) jaar later af en toe eens een shark card te kopen zou ik ook geen probleem vinden.
Ik heb hem drie keer gekocht.Donstil schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 18:54:
[...]
*vinden jullie, ik vond online later ook leuk.
Heb de bedragen nooit als een nadeel ervaren, zeker niet “vrij snel”. Ik heb ook zoveel bedrijven die geld op brengen, ik zwem erin![]()
Maar dat gezegd hebbende, ik heb in 2013 voor €70 die game gekocht. Om dan nu 12(!) jaar later af en toe eens een shark card te kopen zou ik ook geen probleem vinden.
X360, PS4 & XSX.
Voor dat superjacht heb ik destijds wel zo een sharkcard gekocht maar toen ik het jacht eenmaal had vond ik er niet veel aan en kort daarna speelde ik niet meer.
Al geef ik toe dat in het begin ik samen met een vriend racen en deathmatches wel leuk vond.
Haha dat eerste heb ik ook wel gedaan overigensdawg schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 19:00:
[...]
Ik heb hem drie keer gekocht.
X360, PS4 & XSX.
Voor dat superjacht heb ik destijds wel zo een sharkcard gekocht maar toen ik het jacht eenmaal had vond ik er niet veel aan en kort daarna speelde ik niet meer.
Al geef ik toe dat in het begin ik samen met een vriend racen en deathmatches wel leuk vond.

En het is weer wachten tot ze weer iets droppen
Jij bent fanatiek!
Sowieso het feit dat jij drie verschillende spelcomputers hebt. Wij hebben er maar één: de Nintendo Wii.
Als jij GTA vijf op de Xbox360 hebt en jij wilt hem op de PlayStation 4 hebben, zou ik gewoon op zoek gaan naar manieren om het spel over te zetten, bijvoorbeeld via een compatibiliteitslaag of een emulator. Dat moet vast mogelijk zijn. Jij kunt ook DOOM en HERETIC werkend krijgen op de Nintendo Wii, terwijl die spellen nooit voor Nintendosystemen zijn uitgebracht.
Kan je waarschijnlijk lang wachten 😂
Mwa nee hoor, gewoon een fan van de GTA reeks. Ik heb destijds zelfs de allereerste GTA legaal aangeschaft.markwiering schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:10:
[...]
Jij bent fanatiek!![]()
Sowieso het feit dat jij drie verschillende spelcomputers hebt. Wij hebben er maar één: de Nintendo Wii.![]()
Als jij GTA vijf op de Xbox360 hebt en jij wilt hem op de PlayStation 4 hebben, zou ik gewoon op zoek gaan naar manieren om het spel over te zetten, bijvoorbeeld via een compatibiliteitslaag of een emulator. Dat moet vast mogelijk zijn. Jij kunt ook DOOM en HERETIC werkend krijgen op de Nintendo Wii, terwijl die spellen nooit voor Nintendosystemen zijn uitgebracht.
Momenteel heb ik echter geen console, nog een jaartje wachten en dan komt er speciaal voor VI een PS5 Pro. En het zou dan zomaar kunnen dat ik dan V voor de 4e keer aanschaf.

En wellicht ook IV remastered, dat is de enige GTA die ik nooit gespeeld heb op de console.
Zeker. Op de PS7 komt er nog een verder verbeterde versie. Dit is ofwel de laatste GTA of GTA 7 gaan we niet voor 2045 zien.The Outlaw schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 18:51:
[...]
Zal mij ook niet verbazen als de PS6 uitkomt er weer een enhanced versie komt.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik kan nog wel eventjes teren op de tweede trailer. Ze zijn hem nog steeds aan het ontleden en het blijft een interessante trailer...
Zucht...
Ik zou eerst kijken wat de PS5 Pro nu écht meer biedt in GTA VI voordat je er één aanschaft. Bij de meeste games moet je met een vergrootglas op 10cm van het scherm zitten om verschil te zien. 60fps komt er toch niet. Bidden voor een 40fps optie.dawg schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:17:
[...]
Momenteel heb ik echter geen console, nog een jaartje wachten en dan komt er speciaal voor VI een PS5 Pro. En het zou dan zomaar kunnen dat ik dan V voor de 4e keer aanschaf.![]()
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Het is meer dat ik persoonlijk wat moeite heb met de aanschaf van een console van 6 jaar oud. Ik zou dan nog eerder wachten op een PS6, ware het niet dat ik me waarschijnlijk niet kan inhouden, spoilervrij blijven tot de komst van een PS6 lijkt me behoorlijk ingewikkeld, zo niet onmogelijk.Hulleman schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:30:
[...]
Ik zou eerst kijken wat de PS5 Pro nu écht meer biedt in GTA VI voordat je er één aanschaft. Bij de meeste games moet je met een vergrootglas op 10cm van het scherm zitten om verschil te zien. 60fps komt er toch niet. Bidden voor een 40fps optie.
Nou ik heb nu 1 spelcomputer en dat is de xbox maar vraag vooral even aan Nintendo wat ze vinden van emulatorenmarkwiering schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:10:
[...]
Jij bent fanatiek!![]()
Sowieso het feit dat jij drie verschillende spelcomputers hebt. Wij hebben er maar één: de Nintendo Wii.![]()
Schijnt fantastisch te draaien op een RTX 8090.LadyVodka schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:28:
Ik wacht dan eerst op RTX 7090 , pc upgrade doen en dan pas GTA VI spelen.
Komt ook ongeveer op hetzelfde moment uit
Gewoon kopen. Was ten tijde van de PS3 niet anders. De release van de PS4 was ook erg dichtbij, maar waarom wachten. Ik neem aan dat je een baan hebt en het kunt betalen (anders overweeg je het niet). Ik neem zelfs een aantal dagen vrij na de releasedawg schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:35:
[...]
Het is meer dat ik persoonlijk wat moeite heb met de aanschaf van een console van 6 jaar oud. Ik zou dan nog eerder wachten op een PS6, ware het niet dat ik me waarschijnlijk niet kan inhouden, spoilervrij blijven tot de komst van een PS6 lijkt me behoorlijk ingewikkeld, zo niet onmogelijk.
Zucht...
De Pro is in de basis een PS5 met een krachtigere GPU. In de praktijk echt verwaarloosbaar. Ik zou dat extra geld lekker in de zak houden of idd op dr ps6 wachtendawg schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:35:
[...]
Het is meer dat ik persoonlijk wat moeite heb met de aanschaf van een console van 6 jaar oud. Ik zou dan nog eerder wachten op een PS6, ware het niet dat ik me waarschijnlijk niet kan inhouden, spoilervrij blijven tot de komst van een PS6 lijkt me behoorlijk ingewikkeld, zo niet onmogelijk.
Als ie 4 dagen eerder zou uitkomen, kon je gewoon de pinksterdagen meepakken....SgtElPotato schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:38:
[...]
Gewoon kopen. Was ten tijde van de PS3 niet anders. De release van de PS4 was ook erg dichtbij, maar waarom wachten. Ik neem aan dat je een baan hebt en het kunt betalen (anders overweeg je het niet). Ik neem zelfs een aantal dagen vrij na de release
who put a "stop payment" on my reality check
Zal wel een 8 serie worden.LadyVodka schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:28:
Ik wacht dan eerst op RTX 7090 , pc upgrade doen en dan pas GTA VI spelen.
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 14:40
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Ik lees net dit op internet, Fans hebben mogelijk een kind gespot in een recent gepubliceerd screenshot van Grand Theft Auto 6. Dat is heel uniek omdat er voorheen nog nooit kinderen in de game gezeten hebben.
A kid spotted in #GTAVI screenshot 👀 pic.twitter.com/pGjSuNn9yt
— TheGTAVerse (@TheGTAVerse) 12 mei 2025
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Haha dat is ook toevallig, lees het net op gamer.nl.Linksquest schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:05:
Ik lees net dit op internet, Fans hebben mogelijk een kind gespot in een recent gepubliceerd screenshot van Grand Theft Auto 6. Dat is heel uniek omdat er voorheen nog nooit kinderen in de game gezeten hebben.
[Twitter]
Maar vraag mij af of het niet wat ver gezocht is allemaal.
Damn, kunnen we straks met de tank recht door de kindergartenLinksquest schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:05:
[Twitter]
Zucht...
Waarschijnlijk later ook niet meer omwille van ethische en juridische redenen.Linksquest schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:05:
[Twitter]
Ik zag ook screenshots van een zwangere vrouw. Het lijkt me dat Rockstar daar niet heen wilt gaan. Hetzelfde voor "kinderen". Het kan ook een klein persoon zijn.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
In RDR2 zit het ook, maar je kunt ze niets aan doen.
Zal wel net zoals in MGS zijn, dat je ze niet neer kan schietenLinksquest schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:05:
[Twitter]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Let op:
Denk eraan leaks en spoilers tussen spoilertags te plaatsen!
Veranderingen met betrekking tot een game serie: [ZT] Invloed en veranderingen van bestaande game series
Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Dagen tot Grand Theft Auto VI release:
Denk eraan leaks en spoilers tussen spoilertags te plaatsen!
Veranderingen met betrekking tot een game serie: [ZT] Invloed en veranderingen van bestaande game series
Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Dagen tot Grand Theft Auto VI release: